همه چیز از همه جا!!!

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • M.DALAHOO
    ستاره‌دار (2)
    • Apr 2022
    • 795

    #1171
    سریع القلم: به نخست وزیر چین گفتم امریکاییها میان با شما دعوا بکنند ولی شما زیاد #دعوا نمی کنین؟
    گفت: اگر ما با آمریکا دعوا کنیم از علوم های های تک عقب می مانیم!

    #منافع - ملی

    نظر

    • طيب
      عضو فعال
      • Nov 2010
      • 3278

      #1172
      بررسی اخبار و اظهار نظرات مسئولان مختلف که اخیراً در خصوص میزان نفرات زیر خط فقر منتشر شده است، نشان می‌دهد به جز آمار ارائه شده از سوی علی آقامحمدی و حسین راغفر، مابقی اعداد و ارقام ارائه شده توسط اشخاص و نهادهای مختلف، نزدیک به هم بوده و در یک رنج قرار دارند.
      گزارش پایش فقر وزارت کار ۲۶.۵ میلیون نفر
      محسن
      پیرهادی
      نماینده مجلس
      ۲۸ میلیون نفر
      علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت ۱۹.۷ میلیون نفر
      حسین
      راغفر
      کارشناس اقتصادی
      ۴۲.۵ میلیون نفر (۵۰ درصد مردم)
      مرکز پژوهش‌های مجلس (سال ۱۴۰۰) ۲۵.۸ میلیون نفر (۳۰.۴ درصد

      خروجی سیاست گزاری های جمهوری اسلامی

      سالیانی است عرض میکنم ساختارهای نظام ضد مردمی و کشور است

      هر روز شاهد فاصله فاحش طبقاتی هستیم و مردم در تهیه اقلام خوراکی و پوشاک و مسکن با این قیمت های فعلی ناتوان هستند

      بی ارزشترین پول ملی را در دنیا دارا هستیم 😓

      فقر تا حدی پیشرفته است مراکز آموزش هم طبقاتی شده است یعنی فرزندان مردم با توجه به درآمد خانواده باید در مدارسی که 😥

      این بود دست آوردهای نظام برای مردم ؟!

      شرم آور است

      نظر

      • ققنوس14
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 1563

        #1173
        رییس جمهور اوکراین اعلام کرد: ما با پیشنهاد آمریکا برای آتش‌بس بدون قید و شرط و بلندمدت موافقت کردیم.
        آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

        نظر

        • ققنوس14
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 1563

          #1174
          خبر فوری درباره مذاکرات ایران و آمریکا/ آمریکا با شرایط ایران موافقت کرد

          آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

          نظر

          • ققنوس14
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 1563

            #1175
            🔹مذاکرات آتش بس میان اوکراین و روسیه قرار است امروز سه شنبه در ژنو و با حضور نمایندگانی از آمریکا برگزار شود.
            آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

            نظر

            • ققنوس14
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 1563

              #1176
              ♨️گزارش گاردین از دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا: انتظار نداشته باشید که همه توافق‌ها روی کاغذ نوشته شوند

              🔹ترامپ دیپلماسی را شاخه‌ای از کُشتی می‌بیند، تهران آن را شاخه‌ای از شطرنج

              🔹وارد کردن شرکت‌های نفتی آمریکایی به ایران، یک تغییر قابل توجه خواهد بود.
              آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

              نظر

              • ققنوس14
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 1563

                #1177
                ♨️خبرنگار آکسیوس: یک مقام آمریکایی به من گفت: "مذاکرات طبق انتظار پیش رفت"
                آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

                نظر

                • طيب
                  عضو فعال
                  • Nov 2010
                  • 3278

                  #1178
                  💢 جایگاه ایران در شاخص فساد کشورها در سال ۲۰۲۵

                  سازمان شفافیت بین الملل شاخص فساد ۱۸۲ کشور جهان در سال ۲۰۲۵ را منتشر ساخته که بر اساس سالم ترین ۱۰۰ و فاسد ترین صفر، ارزیابی شده اند.

                  *️⃣ ایران با شاخص ۲۳ و رتبه ۱۵۱ جهان ، جزء کشورهای فاسد جهان قرار دارد.

                  گزارش های رسمی داخلی نیز موید اینچنین وضعیتی است.فهرستی از پرونده های قضایی مفاسد اعلامی اخیر:
                  ♦️ فرزندان معاون اول سابق رئیس قوه قضائیه
                  ♦️ باغ ازگل و خانواده مرتبط
                  ♦️ چای دبش
                  ♦️ فساد در فوتبال
                  ♦️ شرکت کوروش کمپانی
                  ♦️ گروه رستمی صفا
                  ♦️ قاچاق سوخت
                  ♦️ زمین خواری کلان

                  🔹پرونده چای دبش یک نمونه از فساد نجومی سازمان یافته است با حدود ۴۰ محکوم ( که ۷ از آنها فراری بوده ولی حتی نام آنها افشاء نگردیده است !)

                  💢با اینچنین گستردگی فساد ؛ آیا می توان
                  برنامه ای برای پیشرفت و توسعه کشور داشت ؛ و حتی
                  از اخلاق و دین و انقلاب بعنوان رکن محوری حکمرانی سخن گفت؟

                  🔸نکته نگران کننده تر ، عادی شدن این شرایط و به حاشیه رفتن "مبارزه با فساد " ( بعنوان یک پیش نیاز اساسی )است.

                  ✍ رضا پاکدامن

                  ☀️کانال توسعه پایدار ایران-۱

                  نظر

                  • طيب
                    عضو فعال
                    • Nov 2010
                    • 3278

                    #1179
                    دوستِ صمیمی‌ام
                    که تراژدی و اندوه و غربت را
                    درچشمانت می‌خوانم
                    ما مردمی هستیم که شادی را نمی‌دانیم!
                    بچه‌های ما تاکنون رنگین کمان ندیده‌اند
                    اینجا کشوری است
                    که درهای خود را بسته است
                    و اندیشیدن و احساس را لغو کرده است!
                    کشوری که به کبوتر شلّیک می‌کند،
                    و به ابرها و ناقوس‌ها.
                    اینجا پرنده پروایِ پریدن ندارد
                    و شاعر
                    هراس از شعر خواندن!
                    اینجا کشوری است
                    که راهی برای پیمودن ندارد
                    حتی مگس از پریدن می‌ترسد
                    و شب شعری برگزار نمی‌شود!
                    اینجا کشوری است
                    که نیمی از آن سیاهچال است
                    نیمِ دیگر نگهبان !
                    مُردگان با همسرانِ یکدیگر
                    ازدواج کرده‌اند
                    و روشن نیست مردمانش کجا رفته‌اند!
                    گردشگرِ مو طلایی فرانسوی به من می‌گوید
                    کشورِ شما
                    زیباترین کشوری است که من دیده‌ام!
                    اینجا باران می‌خندد
                    گل‌ها می‌خندند
                    هلو و انار می‌خندد
                    بوته‌های یاسمن
                    از دیوارها آویزانند
                    پس چرا درکشورِ شما
                    هیچ آدمی نمی‌خندد ؟!

                    نظر

                    • طيب
                      عضو فعال
                      • Nov 2010
                      • 3278

                      #1180
                      رقص سوگ" اوج اندوه و تجلی آرزوهای نزیسته جان‌باختگان است

                      نظر

                      • طيب
                        عضو فعال
                        • Nov 2010
                        • 3278

                        #1181
                        💠♦️💠♦️💠

                        ﻗﺮﻥ ۱۳ ﻃﺎﻋﻮﻥ ﺷﺎﯾﻊ ﺷﺪ، ﮐﻠﯿﺴﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﯾﻬﻮﺩﯾﺎﻥ ﺩﺍﻧﺴﺖ، ۱۲ﻫﺰﺍﺭ ﯾﻬﻮﺩﯼ ﺩﺭ ﺑﺎﻭﺍﺭﯾﺎ ﻭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺳﺒﻮﺭﮒ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻧﺪ. ﺑﻘﯿﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﻃﺎﻋﻮﻥ ﮐﺸﺖ.

                        ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻗﺮﻥ ۱۶ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﺗﯽ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﺷﺪ. ﭘﺎﭖ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺭﺳﺘﺎﺧﯿﺰ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﺑﺪﻥ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﻨﺪ! ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﻧﻔﺮ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﭘﺎﭖ ﻣﺮﺩﻧﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺍﺟﺰﺍﯼ ﺑﺪﻧﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺭﺳﺘﺎﺧﯿﺰ ﮔﻢ ﻧﺸﻮﺩ!

                        ﻗﺮﻥ ۱۷ ﺍﺩﻋﺎ ﺷﺪ ﻟﻤﺲ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥﻫﺎﯼ ﯾﮏ ﻗﺪﯾﺲ ﺩﺭ ﻓﻠﻮﺭﺍﻧﺲ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﻔﺎ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﺯﯾﺴﺖﺷﻨﺎﺳﯽ ﺗﺼﺎﺩﻓﯽ ﮐﺸﻒ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﺑﺰ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻧﻬﺎ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺷﻔﺎ ﻣﯽﺩﺍﺩ!

                        ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ نه ﻧﺎﺩﺍﻥ ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﻣﻰ ﺁﻳﻨﺪ و ﻧﻪ ﺍﺣﻤﻖ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻮﺳﻂ آﻣﻮﺯﺵ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ، ﺍﺣﻤﻖ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ! ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ ﺩﺷﻤﻦ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻭ ﺁﺯﺍﺩﻯ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ﺩﻓﺎﻉ ﮐﻮﺭﮐﻮﺭﺍﻧﻪ ﺍﺯ ﻋﻘﺎﻳﺪ ﻭ ﺑﺎﻭﺭﻫﺎﻯ ﻏﻠﻂ ﺍﺳﺖ...

                        #ﺑﺮﺗﺮﺍﻧﺪ۰ﺭاسل
                        کانال آرزوهای پردیسان
                        واتساپ

                        نظر

                        • اسد-ص
                          ستاره دار(5)
                          • Feb 2011
                          • 730

                          #1182
                          در اصل توسط طيب پست شده است View Post
                          💠♦️💠♦️💠

                          ﻗﺮﻥ ۱۳ ﻃﺎﻋﻮﻥ ﺷﺎﯾﻊ ﺷﺪ، ﮐﻠﯿﺴﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﯾﻬﻮﺩﯾﺎﻥ ﺩﺍﻧﺴﺖ، ۱۲ﻫﺰﺍﺭ ﯾﻬﻮﺩﯼ ﺩﺭ ﺑﺎﻭﺍﺭﯾﺎ ﻭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺳﺒﻮﺭﮒ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻧﺪ. ﺑﻘﯿﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﻃﺎﻋﻮﻥ ﮐﺸﺖ.

                          ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻗﺮﻥ ۱۶ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﺗﯽ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﺷﺪ. ﭘﺎﭖ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺭﺳﺘﺎﺧﯿﺰ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﺑﺪﻥ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﻨﺪ! ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﻧﻔﺮ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﭘﺎﭖ ﻣﺮﺩﻧﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺍﺟﺰﺍﯼ ﺑﺪﻧﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺭﺳﺘﺎﺧﯿﺰ ﮔﻢ ﻧﺸﻮﺩ!

                          ﻗﺮﻥ ۱۷ ﺍﺩﻋﺎ ﺷﺪ ﻟﻤﺲ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥﻫﺎﯼ ﯾﮏ ﻗﺪﯾﺲ ﺩﺭ ﻓﻠﻮﺭﺍﻧﺲ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﻔﺎ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﺯﯾﺴﺖﺷﻨﺎﺳﯽ ﺗﺼﺎﺩﻓﯽ ﮐﺸﻒ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﺑﺰ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻧﻬﺎ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺷﻔﺎ ﻣﯽﺩﺍﺩ!

                          ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ نه ﻧﺎﺩﺍﻥ ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﻣﻰ ﺁﻳﻨﺪ و ﻧﻪ ﺍﺣﻤﻖ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻮﺳﻂ آﻣﻮﺯﺵ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ، ﺍﺣﻤﻖ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ! ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ ﺩﺷﻤﻦ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻭ ﺁﺯﺍﺩﻯ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ﺩﻓﺎﻉ ﮐﻮﺭﮐﻮﺭﺍﻧﻪ ﺍﺯ ﻋﻘﺎﻳﺪ ﻭ ﺑﺎﻭﺭﻫﺎﻯ ﻏﻠﻂ ﺍﺳﺖ...

                          #ﺑﺮﺗﺮﺍﻧﺪ۰ﺭاسل
                          کانال آرزوهای پردیسان
                          واتساپ
                          https://whatsapp.com/channel/0029VbB2IB1FnSz6qG1l9r3g
                          این مطالب خیلی قدیمی هست سرکاریه دنیای امروز چی بلدی

                          نظر

                          • طيب
                            عضو فعال
                            • Nov 2010
                            • 3278

                            #1183
                            آرامان مدیر ارشد در موسسه وود مکنزی نوشت: سوالی که در سه هفته اخیر بارها دیده‌ام: چرا طلا در میانه جنگ خاورمیانه سقوط می‌کند؟

                            به گزارش «انتخاب»، او در ادامه نوشت: پاسخ خیلی کوتاه: زیرا این یک معامله ژئوپلیتیکی یا «معامله ترس» نیست. این یک شوک نرخ بهره است.

                            بگذارید توضیح دهم.

                            جنگ در خاورمیانه نفت را به بالای ۱۰۰ دلار (برنت) رسانده و ترس از تورمی را زنده کرده که بازارها فکر می‌کردند پشت سر گذاشته‌اند. و این همه چیز را برای طلا تغییر میدهد
                            تنها چند هفته پیش، معامله‌گران به شدت روی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال ۲۰۲۶ شرط بسته بودند. این دیدگاه اکنون از بین رفته است. گفتگو به سمت «بیشتر ماندن نرخ‌ها در سطح بالا» تغییر کرده است، حتی با ریسک غیرصفر بازگشت افزایش نرخ‌ها به صحنه. پلی‌مارکت در حال حاضر حتی احتمال ۲۵٪ را نشان می‌دهد.

                            طلا در چنین فضایی عملکرد خوبی ندارد.

                            طلا فقط یک پناهگاه امن نیست. به شدت به نرخ‌های بهره واقعی حساس است. زمانی که بازدهی اوراق افزایش می‌یابد و هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده بالا می‌رود، قیمت طلا کاهش می‌یابد. دقیقاً همین اتفاق در حال رخ دادن است.

                            این همچنین معکوس شدن روند صعودی سال ۲۰۲۵ است. در آن زمان، کاهش تورم و انتظارات تهاجمی برای کاهش نرخ بهره، طلا را به بالاترین حد تاریخی رساند. امروز، یک شوک انرژی تورم را دوباره افزایش می‌دهد و بازارها را مجبور می‌کند کل مسیر نرخ‌ها را بازنگری کنند.

                            طلا اکنون در مسیر بزرگترین کاهش ماهانه خود از اکتبر ۲۰۰۸، در پی ورشکستگی لیمن برادرز، قرار دارد؛ و بدترین عملکرد خود را نسبت به نفت برنت از دسامبر ۱۹۷۳ دارد، زمانی که شوک‌های تورمی نیز باعث بازتعریف تهاجمی قیمت‌ها در بازارها شد.

                            و شرکت‌های استخراج طلا ضربه شدیدتری می‌خورند.

                            آنها با یک فشار مضاعف روبرو هستند. قیمت طلا در حال سقوط است، در حالی که هزینه‌های انرژی در حال افزایش است. دیزل، که نهادی کلیدی برای معدن‌کاری است، از آغاز جنگ به شدت افزایش یافته و مستقیماً هزینه‌های عملیاتی را تحت تأثیر قرار داده است.

                            زمانی که درآمد شما کاهش می‌یابد و هزینه‌هایتان هم‌زمان افزایش می‌یابد، حاشیه سود فرو می‌ریزد.

                            به همین دلیل است که سهام شرکت‌های طلا عملکردی بسیار بدتر از خود فلز طلا دارند.

                            طلا به عنوان پناهگاه امن شکست نخورده است.

                            شرایط کلان اقتصادی زیر پای آن تغییر کرده است

                            نظر

                            • طيب
                              عضو فعال
                              • Nov 2010
                              • 3278

                              #1184
                              به گزارش اقتصادنیوز به نقل از چندثانیه، خبرنگار الجزیره در اسلام‌آباد گزارش داد که وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان در گفت‌گویی محرمانه اعلام کرده است: خاموشی اطلاعاتی عمدی در جریان سفر همزمان مقامات ایران و آمریکا به پاکستان اعمال شده است.

                              پاکستان به عنوان میانجی، پیشنهادات دو طرف را دریافت کرده و نگران است که «افشای زودهنگام هرگونه اطلاعات، توانایی پیشرفت گفت‌وگوها را به خطر بیندازد.



                              متغیر وابسته

                              نظر

                              • طيب
                                عضو فعال
                                • Nov 2010
                                • 3278

                                #1185
                                جهل، زمان را در جا نگه میدارد یا به عقب برمیگرداند و آگاهی، آنرا به جلو میبرد.
                                در این مورد، رفتار بعضی ملتهای پیشرفته و بعضیهای دیگر عقب مانده، مثال خوبی میتواند باشد.
                                کشوری مثل افغانستان را فرض کنید که هنوز هم سنگسار میکند و تحصیل دختران را حرام میداند و...

                                ویا کشوری که اینترنت جهانی را به روی ملت خود می‌بندد

                                از آن طرف هم ملتهایی هستند با قدمت خیلی کمتر اما پیشرفت بیشتر!
                                این کجا و آن کجا؟!
                                این، زمان را پیش میبرد و آن، به عقب برمیگرداند!
                                بقول سعدی:
                                " صاحبدلی به مدرسه آمد ز خانگاه،
                                بشکست عهد صحبت اهل طریق را.
                                گفتم میان عابد و عالم چه فرق بود،
                                تا انتخاب کردی از آن، این فریق را؟
                                گفت: آن گلیم خویش بدر میبرد ز موج،
                                وین جهد میکند که رهاند غریق را. "

                                نظر

                                در حال کار...
                                X