جــــو بــــازار

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • shahin
    عضو جدید
    • May 2011
    • 2505

    #88156
    در اصل توسط linux_linda پست شده است View Post
    اوناییکه تو زمستون سهام نفروختن بعدا متوجه میشن چه کلاهی سرشون رفته
    یکی از قانون های سازمان بورس این بود که سهام قدرت نقدشوندگی بالایی داره بنابرین همیشه مردم میتونن سهام معامله کنن
    الان با بسته بودنش قانون خودشونو نقض کردن
    تا خرخره سهام دار بوده و هستم. اون هم در شرکتهای فوق العاده مهم و با ارزشی که بعضا منفی چند هزار درصد زیر ارزش جایگزینی هستند ، اما از بیخ و بن توسط حکومت کثیف بارها و بارها به آتیش کشیده شدند ( بعدا متوجه شدیم هدف پیشنهاد بیشرمانه سرمایه گذاری هزار میلیارد دلاری به امریکا بوده که ظاهرا این پبشنهاد هم مفتضحانه رد شده است )
    نسبت به طلا بخوام مقایسه بکنم بالای 99 درصد نسبت به سال 98 در زیان هستم . نسبت به بیت کوین خیلی بیشتر !

    یک کوچولو طی این دو ماه جنگ پس انداز کرده ام ، در اولین روزی که بازار سرمایه باز بشود ، مجدد سهام همون شرکتها را از دهان گرگها و خوک ها می کشم بیرون.
    به نظر بهترین انتقامی است که از کثافت جماعت می شود گرفت

    جوجه ها را آخر پاییز می خورند

    نظر

    • امیدازاد
      عضو فعال
      • Sep 2020
      • 4189

      #88157
      در اصل توسط Ali5559 پست شده است View Post
      سهام درسته بفناست ولی طلا هم پایینتر از قبل جنگ رفته، یعده تو اوایل جنگ سکه ۲۱۰ تا ۲۲۰ میلیونی تو پاچه شون رفت!
      البته یه تفاوتی هم این بین هست ..خریدار سکه ..باز مالش زیر سرشه ...میتونه با ضررم که شده سکه ها رو تبدیل به ریال کنه و حالا شیفت کنه رو مورد دیگه ای یا به یه زخمی بزنه ....سهامدار بیچاره سرمایه اش قفل شده ..

      نظر

      • linux_linda
        عضو فعال
        • Jun 2014
        • 3658

        #88158
        در اصل توسط shahin پست شده است View Post

        تا خرخره سهام دار بوده و هستم. اون هم در شرکتهای فوق العاده مهم و با ارزشی که بعضا منفی چند هزار درصد زیر ارزش جایگزینی هستند ، اما از بیخ و بن توسط حکومت کثیف بارها و بارها به آتیش کشیده شدند ( بعدا متوجه شدیم هدف پیشنهاد بیشرمانه سرمایه گذاری هزار میلیارد دلاری به امریکا بوده که ظاهرا این پبشنهاد هم مفتضحانه رد شده است )
        نسبت به طلا بخوام مقایسه بکنم بالای 99 درصد نسبت به سال 98 در زیان هستم . نسبت به بیت کوین خیلی بیشتر !

        یک کوچولو طی این دو ماه جنگ پس انداز کرده ام ، در اولین روزی که بازار سرمایه باز بشود ، مجدد سهام همون شرکتها را از دهان گرگها و خوک ها می کشم بیرون.
        به نظر بهترین انتقامی است که از کثافت جماعت می شود گرفت

        جوجه ها را آخر پاییز می خورند
        من اول بهمن وساپا رو با سود فروختم نقد شدم دیگه از اون موقع هیچی نخریدم الان فقط دارم سود حامی میگیرم
        حالا بنظرت بورس دست روس هاست یا انگلیسا؟

        نظر

        • shahin
          عضو جدید
          • May 2011
          • 2505

          #88159
          در اصل توسط linux_linda پست شده است View Post

          من اول بهمن وساپا رو با سود فروختم نقد شدم دیگه از اون موقع هیچی نخریدم الان فقط دارم سود حامی میگیرم
          حالا بنظرت بورس دست روس هاست یا انگلیسا؟
          دست اون جماعتیه که تیرشون به خطا رفت.
          خوشبختانه فقط مردم بازنده این بازی کثیف نبودند.

          ضمنا، جوجه ها را آخر پاییز می شمارند ( شاید پاییز همین امسال )
          آخرین ویرایش توسط shahin؛ 2026/04/15, 03:12.

          نظر

          • ashkan zandi
            عضو فعال
            • Jun 2013
            • 1192

            #88160
            در اصل توسط shahin پست شده است View Post

            دست اون جماعتیه که تیرشون به خطا رفت.
            خوشبختانه فقط مردم بازنده این بازی کثیف نبودند.

            ضمنا، جوجه ها را آخر پاییز می شمارند ( شاید پاییز همین امسال )
            اون پیر مجاهد زیاد جدیش نگیر دست خودش نیست رفتارش
            گاهی مری بهشون سخت میگیره
            به انگلیس و روس هم ارادت خاصی دارن

            نظر

            • وحید 20
              ستاره‌دار(98)
              • Mar 2011
              • 30385

              #88161
              اختلال در فولاد؛ زنگ هشدار برای خودرو و صنایع پایین‌دستی
              در هفته‌های اخیر اختلال در تولید برخی کارخانه‌های فولادی، به‌ویژه در بخش تولید ورق، به یکی از نگرانی‌های مهم صنایع مصرف‌کننده این محصول تبدیل شده است؛ صنایعی که در رأس آن‌ها خودروسازان قرار دارند.
              صنعت خودرو وابستگی بالایی به ورق فولادی دارد و بخش بزرگی از بدنه و قطعات خودرو از این ماده اولیه ساخته می‌شود. برآوردها نشان می‌دهد ایران‌خودرو و سایپا حدود ۵۰ درصد ورق مورد نیاز خود را از فولاد مبارکه و حدود ۱۵ درصد را از فولاد چهارمحال تأمین می‌کردند؛ دو مجموعه‌ای که در هفته‌های اخیر با اختلال در تولید مواجه شده‌اند. این موضوع می‌تواند در کوتاه‌مدت فشار قابل توجهی بر زنجیره تأمین خودرو وارد کند.
              دامنه اثر این اتفاق فراتر از خودروسازان است. قطعه‌سازان، تولیدکنندگان لوازم خانگی، صنایع فلزی و سازندگان تجهیزات و ابزارهای سنگین نیز مصرف‌کننده ورق فولادی هستند. بنابراین کاهش عرضه یا افزایش قیمت این محصول می‌تواند در کل این زنجیره اثر بگذارد و هزینه تولید بسیاری از صنایع را بالا ببرد.
              در چنین شرایطی افزایش قیمت ورق فولادی مستقیماً بهای تمام‌شده تولید خودرو و بسیاری از محصولات فلزی را افزایش می‌دهد. اگر این هزینه‌ها به قیمت نهایی منتقل شود، بازار با افزایش قیمت کالاهایی مانند خودرو و لوازم خانگی مواجه خواهد شد؛ اما در صورت عدم امکان افزایش قیمت، فشار آن در قالب کاهش حاشیه سود شرکت‌ها ظاهر می‌شود.
              از منظر قیمتی نیز برخی برآوردها قابل توجه است. کمبود احتمالی ورق فولادی می‌تواند به‌تنهایی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد فشار افزایشی بر قیمت محصولات ایجاد کند. در کنار آن، در صورت تداوم رشد نرخ ارز، اثر ارزی نیز می‌تواند به هزینه‌ها اضافه کند. به همین دلیل برخی تحلیل‌ها کف افزایش قیمت در کالاهای وابسته به فولاد، از جمله خودرو و لوازم خانگی، را در افق یک‌ساله حتی نزدیک به ۱۰۰ درصد برآورد می‌کنند.
              برای بازار سرمایه، این تحولات تنها یک خبر صنعتی نیست؛ بلکه سیگنالی مهم برای زنجیره‌ای از صنایع بورسی محسوب می‌شود؛ از خودروسازان و قطعه‌سازان گرفته تا تولیدکنندگان لوازم خانگی و شرکت‌های فلزی.
              در چنین شرایطی چند سناریو قابل تصور است.
              سناریوی اول : سیاست‌گذار اجازه می‌دهد بخشی از افزایش هزینه مواد اولیه در قیمت نهایی محصولات منعکس شود؛ در این حالت، خودروسازان و صنایع مصرف‌کننده فولاد می‌توانند افزایش بهای ورق فولادی را به تدریج در قیمت خودرو، لوازم خانگی و سایر محصولات منتقل کنند. در این صورت قیمت خودرو و کالاهای وابسته افزایش می‌یابد اما حاشیه سود شرکت‌ها تا حدی حفظ می‌شود.
              سناریوی دوم : محدودیت‌های قیمت‌گذاری ادامه پیدا می‌کند و فشار هزینه‌ها مستقیماً سودآوری شرکت‌ها را کاهش می‌دهد؛ پیامد طبیعی این وضعیت می‌تواند کاهش تیراژ تولید، تغییر ترکیب محصولات به سمت مدل‌های سودآورتر یا حتی افزایش فشار مالی بر زنجیره قطعه‌سازی باشد.
              سناریوی سوم : شرکت‌ها تلاش می‌کنند با افزایش بهره‌وری، تمرکز بر محصولات با ارزش افزوده بالاتر، کاهش هزینه‌های غیرعملیاتی و حتی واردات مواد اولیه بخشی از شوک هزینه‌ای را مدیریت کنند. در این حالت، افزایش قیمت‌ها ممکن است تدریجی‌تر باشد و شرکت‌ها تلاش کنند با اصلاح ساختار تولید، بخشی از فشار را کنترل کنند.
              در نهایت، اختلال در عرضه فولاد اکنون به یک متغیر اثرگذار برای چند صنعت بزرگ تبدیل شده است و اینکه این شوک به افزایش قیمت کالاها منجر شود یا کاهش سودآوری شرکت‌ها، تا حد زیادی به سیاست‌های قیمت‌گذاری، وضعیت عرضه فولاد و مسیر نرخ ارز در ماه‌های آینده بستگی خواهد داشت./بتاسهم
              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

              نظر

              • 20reza
                عضو فعال
                • Apr 2011
                • 318

                #88162
                سایت فردای اقتصاد یه مصاحبه کرده با امیر سیدی
                راه حل میده برای بازگشایی بورس ...
                آخرین ویرایش توسط 20reza؛ 2026/04/15, 16:53.
                این تالار گفتگو تنها سایت باقی مانده از تالارهای قدیمی بورسی و مالی است
                لطفا این خانه قدیمی را حفظ و نگهداری کنید .

                نظر

                • شاهان
                  ستاره دار (1)
                  • Aug 2022
                  • 2023

                  #88163
                  در اصل توسط Ali5559 پست شده است View Post
                  سهام درسته بفناست ولی طلا هم پایینتر از قبل جنگ رفته، یعده تو اوایل جنگ سکه ۲۱۰ تا ۲۲۰ میلیونی تو پاچه شون رفت!
                  تنها جایی ک رفته تو پاچشون بورس بوده . اونم چ پاچه ای
                  واگرنه طلا اگر تو این 2 ماه 10 تا 15 درصد پایین تر باشه ولی اون طرف تو این 2 سال 10 برابر شده
                  تو این مملکت همه سرمایشون رشد کرد جز سهامدارا

                  نظر

                  • شاهان
                    ستاره دار (1)
                    • Aug 2022
                    • 2023

                    #88164
                    بورس ایران دولتی هست
                    شناور سهما 5 درصد هم نیست .
                    سهمی ک دست مردم هست و معامله میکنن یا ب عبارتی نوسان گیر هستن اگر بشه 2 درصد
                    تقریبا 70 تا 90 درصد کل سهام های بازار دست حقوقی ها یا سهامدارای عمده هست

                    بالا پایین کردن بازار دست مردم نیست چرا ک سهمی در مقابل حقوقی ها ندارن
                    هر زمان اراده دولت بر رشد و افت باشه باید مطابق اون حرکت میکنه
                    برای همین همه همیشه میگن بورس ایران مافیایی هست

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 30385

                      #88165
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • تمام
                        عضو فعال
                        • Jun 2011
                        • 14966

                        #88166
                        در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                        بازار که باز بشه
                        چند سالی باید صبر کنه تا فولادی ها و پتروشیمی ها به روزهای قبل از جنگ برگردن
                        متاسفانه سطح تخریب ها بالا بوده
                        بازار بی رمق بورس هم بدترین لطمه را خورده
                        خدا خواست و ما توانستیم
                        تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید

                        نظر

                        • شاهان
                          ستاره دار (1)
                          • Aug 2022
                          • 2023

                          #88167
                          پول برای مدتی از گروه فولاد و پتروشیمی خارج میشه و میره سمت صنایع دیگه

                          گروه های فولادی و پتروشیمی ب واسطه رشد دلار نیما پارسال رشد کردن و پی بر ای بالایی ب نسبت گروه های دیگه گرفتن بخاطر رشد سود اوری برای امسال

                          با وضع بوجود امده پول از این دو صنعت خروج و ب صنایع دیگه ورود میکنه

                          البته برخی صنایع مثل گروه های سنگ اهن و برخی سرمایه گذاری ها هم ضرر میکنن مثل تاپیکو و ومعادن و .... بخاطر اینکه محصولشون رو نمیتونن ب فولادی ها بفروشن

                          البته ک خودم بشخصه فولاد مبارکه دارم😓

                          نظر

                          • linux_linda
                            عضو فعال
                            • Jun 2014
                            • 3658

                            #88168
                            سهام شرکت های مواد غذایی بیشتر رشد رو میکنن

                            نظر

                            • ali141
                              عضو فعال
                              • Feb 2011
                              • 489

                              #88169
                              اگه فولاد مبارکه واردات فولاد رو به عهده بگیره فکر نمیکنید بیشتر سود کنه گرچه سود صادرات خودش رو از دست میده کمک دولت هم هست یااز جیب دولت یا خسارت جنگی که میگیره

                              نظر

                              • عطارد
                                عضو فعال
                                • Nov 2020
                                • 416

                                #88170
                                در اصل توسط linux_linda پست شده است View Post
                                سهام شرکت های مواد غذایی بیشتر رشد رو میکنن
                                با عرض ادب و احترام.در تحلیل اولیه احتمال رشد دارند اما باید به این نکته توجه داشت با توجه به تورم و افزایش قیمت محصولات بخش بزرگی از تقاضا را از دست خواهند داد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X