سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ایرج سابق
    عضو فعال
    • Oct 2015
    • 7434

    #1921
    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

    تاریخ خبر: 20/04/1395 | ساعت: 12:39|


    وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به ایرنا:

    یک سوم تولید خودروسازان کشور در افق 1404 صادر خواهد شد


    تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش بینی می شود با گام های جدیدی که خودروسازان کشور در زمینه تحقیق و توسعه برداشته اند بتوان تا افق 1404 یک سوم محصول های تولیدی را به خارج از کشور صادر کرد.

    به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده صبح امروز (یکشنبه) پس از بازدید از بخش های

    مختلف مرکز تحقیقات و نوآوری گروه صنعتی سایپا یدک در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا افزود: براساس این پیش بینی می توانیم تا افق چشم انداز

    سالیانه حدود یک میلیون دستگاه خودروی تولیدی خودروسازان کشور را در بازار های جهانی عرضه کنیم.

    وی گفت، حدود 2 میلیون از خودروهای جدید نیز در بازار های داخلی عرضه خواهد شد.

    نعمت زاده تحقق صادرات محصول های تولیدی خودروسازان داخلی را در گرو توجه ویژه آنان به تحقیق و توسعه و استفاده از پلتفرم های تازه بین المللی دانست و ادامه داد:

    تحقق این موضوع نیازمند انجام یک کارگسترده ای است که هم مراکز تحقیق و توسعه باید آن را انجام دهند و هم قطعه سازان عزم خود را برای استفاده از دانش نوین جهانی

    جزم کنند و هم ارتباط دانشگاه و صنعت به صورت واقعی شود تا برای رفع کاستی ها اقدامی صورت گیرد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید توان بازرگانی صادراتی کشور افزایش یابد گفت: موفقیت در امر صادرات محصول های داخلی نیازمند شناسایی بازارهای

    خارجی، آگاهی از سلایق مختلف مردم جهان و شناسایی رقبای مختلف است که این نیز تنها با داشتن بازرگانی صادراتی توانمند محقق می شود.

    وی بر انجام تحقیقات بازار و شناسایی رفتار مصرف کنندگان به عنوان عامل موفقیت در صادرات تاکید کرد و افزود: ایجاد مراکز تحقیقات بازار در کنار مراکز تحقیقات فنی و

    مهندسی برای صادرات محور شدن محصول ها ضروری است.

    **مرکز تحقیقات گروه صنعتی سایپا موفق در تحقیقات

    نعمت زاده در ادامه به بازدید خود از مرکز تحقیقات گروه صنعتی سایپا اشاره کرد و گفت: فعالیت های خوبی در زمینه تحقیقات و تکمیل آزمایشگاه ها و توسعه فنی و مهندسی

    در این مرکز انجام شده است که نشان از عزم آنان برای توسعه فعالیت های تحقیق محورانه دارد.

    وی به همکاری تحقیقاتی این مرکز با شرکت های بین المللی برای تولید پلتفرم های جدید و توانمند شدن مرکز تحقیقات سایپا در اثر این همکاری ها اشاره کرد و ادامه داد:

    اکنون همکاری هایی نیز برای انجام کارهای کنترلی و آزمایش نمونه ها هم از جهت ایمنی و هم از جهت خود محصول با چند شرکت اروپایی در این مرکز آغاز شده است.


    وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اکنون گروه صنعتی سایپا اقدام به استفاده از استاندارد هایی برای محصولات خود کرده است که خودروسازان اروپایی به

    صورت اختیاری انجام می دهند.

    نعمت زاده گفت: خودرو نمونه این اقدام جدید مرکز تحقیقات سایپا اواخر امسال با ظاهری زیبا و عملکردی مناسب به بازار داخل وارد خواهد شد.


    **
    2 خودرو جدید سال آینده عرضه می شود

    نعمت زاده اضافه کرد: مرکز تحقیقات گروه صنعتی سایپا قول داده است اواخر سال اینده 2 نوع خودرو باپلتفرم تازه وارد بازار کند که از آنان خواسته ام درصورت امکان این

    امر 6 ماه زودتر عملی شود
    .
    وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: گروه صنعتی سایپا با اصلاح ساختاری که از یکسال گذشته آغاز کرده و اهتمامی که برای همکاری با دانشگاه و شرکت های موفق

    خارجی از خود نشان داده است خواهد توانست محصول های ارزشمندی را به بازار داخلی عرضه کند.

    وی تولید محصول های تیبا 1 و 2 و ساینا را از موارد این اهتمام سایپا برشمرد و خاطر نشان کرد: رسیدن به این موفقیت ها در شرایطی بوده که در اثر تحریم ها هیچ گونه

    دسترسی به بازارهای بین المللی نداشته است.

    نعمت زاده عنوان کرد: به طور قطع اگر شرایط کشور به گونه ای بود که می شد از خودرو سازان حمایت معنوی کرد و اعتماد مردم به آنان افزایش می یافت توانایی آنها در

    تولید محصول خوب افزایش می یافت.

    ** نجات خودروسازی کشور در گروه توجه به تحقیق و توسعه است

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز اگر می خواهیم خودروسازی کشور از وضعیت فعلی نجات یابد، تنها راه آن رفتن به سمت تحقیق و توسعه و بها دادن به آن است.

    وی به اختصاص یافتن 1.7 درصد از سهم فروش گروه صنعتی سایپا به مرکز تحقیق و توسعه این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: باید این میزان افزایش یابد و با انجام هزینه های

    منطقی در تحقیق و توسعه گام های خوبی در تولید محصول کیفی برداشت . تا آخر سال آینده خبر های خوبی در این باره خواهیم شنید.

    نعمت زاده با تاکید بر اینکه به دنبال صادرات محصول های تولید داخل هستیم گفت: باید با تکمیل چرخه تحقیق و توسعه محصولی تولید کرد که در بازار های بین المللی خریدار داشته باشد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت سهم تولید داخل در محصول خودرویی را 80 درصد عنوان کرد و افزود: برخی مواقع این سهم به 100 درصد تولید داخل می رسد.

    پیش از این مهدی جمالی مدیرعامل شرکت سایپا گفته بود: در نظر داریم میزان تولید خودرو را در سال 1395 از 300 هزار به 530 هزار دستگاه افزایش دهیم که با تحقق آن

    هزینه های سربار شرکت کاهش یافته و سود عملیاتی تحقق می یابد.
    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

    نظر

    • کيانوش
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 6613

      #1922
      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

      در اصل توسط ایرج سابق پست شده است View Post
      تاریخ خبر: 20/04/1395 | ساعت: 12:39|


      وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به ایرنا:

      یک سوم تولید خودروسازان کشور در افق 1404 صادر خواهد شد


      تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش بینی می شود با گام های جدیدی که خودروسازان کشور در زمینه تحقیق و توسعه برداشته اند بتوان تا افق 1404 یک سوم محصول های تولیدی را به خارج از کشور صادر کرد.

      به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده صبح امروز (یکشنبه) پس از بازدید از بخش های

      مختلف مرکز تحقیقات و نوآوری گروه صنعتی سایپا یدک در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا افزود: براساس این پیش بینی می توانیم تا افق چشم انداز

      سالیانه حدود یک میلیون دستگاه خودروی تولیدی خودروسازان کشور را در بازار های جهانی عرضه کنیم.

      وی گفت، حدود 2 میلیون از خودروهای جدید نیز در بازار های داخلی عرضه خواهد شد.

      نعمت زاده تحقق صادرات محصول های تولیدی خودروسازان داخلی را در گرو توجه ویژه آنان به تحقیق و توسعه و استفاده از پلتفرم های تازه بین المللی دانست و ادامه داد:

      تحقق این موضوع نیازمند انجام یک کارگسترده ای است که هم مراکز تحقیق و توسعه باید آن را انجام دهند و هم قطعه سازان عزم خود را برای استفاده از دانش نوین جهانی

      جزم کنند و هم ارتباط دانشگاه و صنعت به صورت واقعی شود تا برای رفع کاستی ها اقدامی صورت گیرد.

      وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید توان بازرگانی صادراتی کشور افزایش یابد گفت: موفقیت در امر صادرات محصول های داخلی نیازمند شناسایی بازارهای

      خارجی، آگاهی از سلایق مختلف مردم جهان و شناسایی رقبای مختلف است که این نیز تنها با داشتن بازرگانی صادراتی توانمند محقق می شود.

      وی بر انجام تحقیقات بازار و شناسایی رفتار مصرف کنندگان به عنوان عامل موفقیت در صادرات تاکید کرد و افزود: ایجاد مراکز تحقیقات بازار در کنار مراکز تحقیقات فنی و

      مهندسی برای صادرات محور شدن محصول ها ضروری است.

      **مرکز تحقیقات گروه صنعتی سایپا موفق در تحقیقات

      نعمت زاده در ادامه به بازدید خود از مرکز تحقیقات گروه صنعتی سایپا اشاره کرد و گفت: فعالیت های خوبی در زمینه تحقیقات و تکمیل آزمایشگاه ها و توسعه فنی و مهندسی

      در این مرکز انجام شده است که نشان از عزم آنان برای توسعه فعالیت های تحقیق محورانه دارد.

      وی به همکاری تحقیقاتی این مرکز با شرکت های بین المللی برای تولید پلتفرم های جدید و توانمند شدن مرکز تحقیقات سایپا در اثر این همکاری ها اشاره کرد و ادامه داد:

      اکنون همکاری هایی نیز برای انجام کارهای کنترلی و آزمایش نمونه ها هم از جهت ایمنی و هم از جهت خود محصول با چند شرکت اروپایی در این مرکز آغاز شده است.


      وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اکنون گروه صنعتی سایپا اقدام به استفاده از استاندارد هایی برای محصولات خود کرده است که خودروسازان اروپایی به

      صورت اختیاری انجام می دهند.

      نعمت زاده گفت: خودرو نمونه این اقدام جدید مرکز تحقیقات سایپا اواخر امسال با ظاهری زیبا و عملکردی مناسب به بازار داخل وارد خواهد شد.


      **
      2 خودرو جدید سال آینده عرضه می شود

      نعمت زاده اضافه کرد: مرکز تحقیقات گروه صنعتی سایپا قول داده است اواخر سال اینده 2 نوع خودرو باپلتفرم تازه وارد بازار کند که از آنان خواسته ام درصورت امکان این

      امر 6 ماه زودتر عملی شود
      .
      وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: گروه صنعتی سایپا با اصلاح ساختاری که از یکسال گذشته آغاز کرده و اهتمامی که برای همکاری با دانشگاه و شرکت های موفق

      خارجی از خود نشان داده است خواهد توانست محصول های ارزشمندی را به بازار داخلی عرضه کند.

      وی تولید محصول های تیبا 1 و 2 و ساینا را از موارد این اهتمام سایپا برشمرد و خاطر نشان کرد: رسیدن به این موفقیت ها در شرایطی بوده که در اثر تحریم ها هیچ گونه

      دسترسی به بازارهای بین المللی نداشته است.

      نعمت زاده عنوان کرد: به طور قطع اگر شرایط کشور به گونه ای بود که می شد از خودرو سازان حمایت معنوی کرد و اعتماد مردم به آنان افزایش می یافت توانایی آنها در

      تولید محصول خوب افزایش می یافت.

      ** نجات خودروسازی کشور در گروه توجه به تحقیق و توسعه است

      وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز اگر می خواهیم خودروسازی کشور از وضعیت فعلی نجات یابد، تنها راه آن رفتن به سمت تحقیق و توسعه و بها دادن به آن است.

      وی به اختصاص یافتن 1.7 درصد از سهم فروش گروه صنعتی سایپا به مرکز تحقیق و توسعه این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: باید این میزان افزایش یابد و با انجام هزینه های

      منطقی در تحقیق و توسعه گام های خوبی در تولید محصول کیفی برداشت . تا آخر سال آینده خبر های خوبی در این باره خواهیم شنید.

      نعمت زاده با تاکید بر اینکه به دنبال صادرات محصول های تولید داخل هستیم گفت: باید با تکمیل چرخه تحقیق و توسعه محصولی تولید کرد که در بازار های بین المللی خریدار داشته باشد.
      وزیر صنعت، معدن و تجارت سهم تولید داخل در محصول خودرویی را 80 درصد عنوان کرد و افزود: برخی مواقع این سهم به 100 درصد تولید داخل می رسد.

      پیش از این مهدی جمالی مدیرعامل شرکت سایپا گفته بود: در نظر داریم میزان تولید خودرو را در سال 1395 از 300 هزار به 530 هزار دستگاه افزایش دهیم که با تحقق آن

      هزینه های سربار شرکت کاهش یافته و سود عملیاتی تحقق می یابد.
      جهانی شدن صنعت خودروی کشور و صادراتی شدن خودروی ایران و ارز اوری این صنعت جز برنامه های وزیر و این دولت هست.
      راهی دیگر برای صنعت خودروی کشور نمانده است.
      ادغام با صنعت خودروی جهان

      سایپا حرف اول را میزنه.

      نظر

      • نوام چامسکی
        عضو فعال
        • Apr 2014
        • 3369

        #1923
        پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )





        میره که تکرار کنه ریزشهای قبل رو

        http://forums.boursy.com/showthread.php?t=2936

        نظر

        • بورس 2016
          عضو عادی
          • Oct 2015
          • 186

          #1924
          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

          سایپا امروز 27/4/95"حمایت" بخرید بدون تردید شک نکنید.
          آخرین ویرایش توسط بورس 2016؛ 2016/07/17, 08:18.

          نظر

          • کيانوش
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 6613

            #1925
            پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

            اقای میر رزاقی با رفیقاشون تموم کردند.
            گویا300میلیون سهم پیاده شدند.
            ..........................
            مبارکشون باشه.

            نظر

            • ایرج سابق
              عضو فعال
              • Oct 2015
              • 7434

              #1926
              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )



              ۱۰:۲۰ | ۱۳۹۵/۰۴/۲۸











              مدیرعامل سایپا:
              مذاکره با «نیسان» برای از سرگیری همکاری آغاز شده است

              پرشین خودرو: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه قرارداد با سیتروئن بزودی امضا می شود، تاکید کرد: این قرارداد همسو با سیاست های دولت و اقتصاد مقاومتی و با دقت کامل نهایی می شود.

              به گزارش «پرشین خودرو»، مهدی جمالی درباره دیدار عصر دیروز(یکشنبه) با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اشاره گفت:

              در این دیدار درباره مذاکرات سایپا با سیتروئن، توضیحاتی به نمایندگان داده شد.

              مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: سرمایه گذاری خارجی باید به صورت کامل شامل سرمایه گذاری، انتقال تکنولوژی، توسعه صنعت قطعه

              سازی کشور و افزایش صادرات انجام شود که همه این اصول در قراردادهای شرکت با دقت در حال بررسی است. جمالی درباره قرارداد با سیتروئن

              نیز اضافه کرد: با توجه به اینکه، این قرارداد در نوع خود برای نخستین بار در صنعت خودروسازی کشور در حال عملیاتی شدن است، تامین سرمایه

              گذاری آن از طریق خرید سهام سایپا کاشان، حداکثر سرمایه گذاری در قوای محرکه، مشارکت در تحقیق و توسعه و گسترش قطعه سازی همراه با

              صادرات 30 درصدی محصولات مشترک و تولید آخرین مدل از محصولات شرکت سیتروئن صورت می پذیرد. وی تصریح کرد: بر همین اساس به نظر

              می رسد تا نهایی شدن قرارداد فاصله چندانی وجود ندارد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه قرارداد با شرکت نیسان(ژاپن) نیز جاری

              است و باید اجرایی شود، اظهار کرد
              : در زمان تحریم ها با شرکت نیسان دچار مشکل شدیم؛ این شرکت پیش از اعمال تحریم ها همکاری با پارس

              خودرو را رها کرد
              اما اکنون در حال مذاکره با این شرکت برای از سرگیری دوباره همکاری ها هستیم. وی، سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت را

              «سرمایه گذاری مشترک و توسعه صادرات» عنوان و تاکید کرد که سایپا به طور حتم این سیاست را پیگیری می کند. به گزارش ایرنا، در جلسه دیروز،

              مدیران عامل سایپا و ایران خودرو به همراه رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع(ایدرو) به ارائه گزارش از فعالیت ها و برنامه های خود پرداختند و

              از نیازها و درخواست های خود را مطرح کردند.
              بهترین دانش آن است که سودمند باشی

              نظر

              • ایرج سابق
                عضو فعال
                • Oct 2015
                • 7434

                #1927
                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

                صفحه نخست » سرویس بورس



                معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی با تصویب هیات دولت ۶ ماه تمديد شد.

                بزرگترين معضل در گروه سايپا بحث تامين نقدينگي مي باشد و سايپا با طرح هاي ابتكاري و انتشار اوراق صكوك زمين و ساختمان به مبلغ ٢٠٠٠

                ميليارد تومان مي تواند مشكلات خود را حل كند كه در سه ماه دوم و سوم با نرخ زير ٢٠ درصد استفاده مي كند .

                سا يپا قصد فروش سايپا ديزل و ايران كاوه را دارد كه سايپا ديزل شنبه آگهي ميشود.

                با فروش خكاوه حدود ١٠٠٠ ميليارد تومان از زيان گروه سايپا كاسته ميشود.

                ٥٠ درصد سايپا كاشان بصورت نقدي به سيتروئن واگذار ميشود .

                همكاري سایپا با شركت رنو و شركت نيسان بزودي اغاز ميشود.

                مذاكره با كيا موتورز دو هفته بعد در كره جنوبي صورت خواهد گرفت.

                ايويكو نيز مانند سيتروئن با زامياد قرارداد خواهد بست و قرار است در ايران سرمايه گذاري كند.

                بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                نظر

                • ایرج سابق
                  عضو فعال
                  • Oct 2015
                  • 7434

                  #1928
                  پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                  تاریخ خبر: 31/04/1395 | ساعت: 19:5|


                  با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

                  سایپا و سیتروین قرارداد تاسیس شرکت مشترک امضا کردند

                  تهران - ایرنا - قرارداد تاسیس شرکت مشترک سایپا و سیتروین با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت توسط مهدی جمالی مدیر

                  عامل گروه خودرو سازی سایپا سید محمد علی سید ابریشمی عضو هیات مدیره سایپا و jean christophe quemar عضو هیات مدیره سیتروئن و

                  oliver bourges , secretary g امضا شد


                  به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، این همکاری میان خودروساز فرانسوی و ایرانی به صورت 50-50 خواهد بود.
                  براساس این قرارداد، شرکت مشترک بین سایپا و سیتروین دارای هیات مدیره ای شش نفره متشکل از سه نفر از سایپا و سه نفر از سیتروئن است.
                  بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                  نظر

                  • ایرج سابق
                    عضو فعال
                    • Oct 2015
                    • 7434

                    #1929
                    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                    در مجمع سالانه اعلام شد: 1395/5/2
                    وعده های مدیرعامل سایپا به سهامداران با آینده ایی سراسر روشن

                    مدیرعامل سایپا با اعلام آخرین وضعیت و واگذاری زیرمجموعه ها، درباره مذاكره با شركای خارجی و آینده به سهامداران وعده داد مشكلی پیش نخواهد آمد و آینده سراسر روشنی پیش رو خواهد بود.

                    به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی جمالی در جریان برگزاری مجمع سالانه ساپیا که با حضور 81 درصد سهامداران برگزار شد، اخبار امیدواركننده ایی درباره تمدید 6 ماهه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی با تصویب هیات دولت ، انتشار اوراق صكوک زمین و ساختمان٢٠٠٠ میلیارد تومانی، برنامه فروش سایپا دیزل و ایران کاوه و انتشار آگهی مزایده سایپا دیزل، واگذاری نقدی ٥٠ درصد سهام سایپا کاشان به سیتروئن ، آغاز همكاری با رنو ، نیسان، کیاموتورز ، قرارداد ایویکو با زامیاد و... داد و آماده بازگشایی نماد در روزهای آینده شد.

                    عبور از مشكلات و برنامه انتشار 2 هزار میلیارد تومان صكوک

                    وی به مشكلات گذشته این گروه اشاره کرد و گفت: اكثر شركت های گروه مشمول ماده 141 بوده و حقوق مالكانه شركت 14.5- بوده و بدهی شركت 790 میلیارد تومان به سیستم بانکی بود.همچنین در برخی مواقع تولید محصولات به 800 دستگاه در روز رسید اما با همراهی کاركنان و سهامداران، شركت در وضعیت مناسبی قرار گرفته و تولید محصولات با تیراژ بیش از 2000 دستگاه در روز همراه شده است.

                    این مقام مسئول با اشاره به رشد 20 درصدی تولید محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: در حالی به علت مشكلات مالی، تصمیم به انتشار اوراق صكوک گرفته شد که در سال جاری انتشار و پذیره نویسی صكوک زمین و ساختمان به ارزش 2000 میلیارد تومان و با نرخ سود کمتر از 20 درصدی عملی خواهد شد.

                    جمالی با بیان اینكه مشكل تامین نقدینگی مدیریت شده و طرح های مناسبی از جمله طرح اتو خدمت برای تامین نقدینگی اجرا شده ادامه داد: با توجه به عدم امكان دریافت تسهیلات بانکی ، اجرای طرح اتوخدمت موجب شد تا بیش از 1.2 میلیارد تومان تامین شود. در ادامه هم دولت با تسهیلات بانکی به صنعت خودرو کمک کرد.

                    امكان تولید یکی دو محصول جدید در هر سال

                    وی در خصوص توسعه محصول گفت: یکی از مشكلات توسعه محصول این است که در گذشته در این خصوص غفلت شده ولی توسعه محصول از نظر تیم مدیریتی فعلی سایپا در اولویت است.

                    وی گفت: پس از رونمایی ساینا در پایان سال قبل با حضور رئیس جمهور که تائیدی بر عملكرد سایپا بود و در صورت تامین منابع مالی مناسب این توان فنی و مهندسی در سایپا وجود دارد که هر سال یک یا دو محصول جدید وارد بازار خودرو کند و در سال جدید نیز محصول جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

                    مدیرعامل سایپا گفت: مركز مطالعات استراتژیک سایپا طرح های خوبی درباره خصوص شركت های کم بازده و زیان ده در دست اجرا دارد که با همراهی هیات مدیره تصمیم به ادغام و انحلال این گونه شركت ها در دستور کار قرار گرفته است. در حال حاضر بیش از 85 درصد از ظرفیت های شركت ها و قطعه سازان گروه سایپا استفاده می شود.

                    واگذاری دو زیرمجموعه و خروج 1000 میلیارد تومان زیان

                    جمالی تصریح کرد: سایپا در شرایطی قرار دارد که با حمایت هایی وزارت صنعت معدن و تجارت یکی از شركت های خارجی بزرگ، یک میلیارد دلار تسهیلات یوزانس در اختیار سایپا قرار داده و ترازنامه مالی شركت در وضعیت خوبی است که با تلاش کارشناسان، کارگران و مدیران به این نقطه رسیدیم ضمن اینكه با بررسی در زنجیره ارزش شركت به این نتیجه رسیدیم که بعضی از شركت ها با بدهی های سنگین نمی توانند با گروه سایپا ادامه فعالیت داشته باشند.

                    ابن مقام مسئول خاطرنشان کرد: شركت های سایپا دیزل و ایران کاوه واگذار می شوند و مراحل واگذاری این دو شركت در کدال اعلام خواهد شد. با این اقدام 1000 میلیارد تومان از زیان انباشته این دو شركت از گروه سایپا خارج خواهد شد.

                    مذاكره با شركای تجاری خارجی

                    وی با اشاره به شرایط سال گذشته سایپا در مذاكره با شركای تجاری خارجی گفت: سال قبل اگر قرار بود با شركت خارجی مذاكره کنیم شرایط یک شركت ور شكسته را داشتیم اما امروز سایپا در شرایطی قرار دارد که می تواند شركت خارجی طرف قرارداد خود را انتخاب کند . آنها نیز شرایط ما را می پذیرند.
                    درباره قرارداد با شركت های خارجی گفت: از ابتدا سیاست ما طمانینه و آرامش در انجام مذاكره با شركت های خارجی بود و همچنین حفظ منافع ملی و منافع سهامداران مبنای مذاكره ما با شركت های خارجی بوده است.

                    وی گفت: در الگوی مذاكره با شركای خارجی برای اولین بار از سیتروئن خواستیم که سرمایه گذاری مستقیم در سایپا کاشان انجام دهد و بخشی از سهام سایپا را خریداری کند و هم اكنون در برد سیتروئن پذیرفته شده که در سایپا کاشان سرمایه گذاری مستقیم انجام دهند و 50 درصد سهام سایپا کاشان را به صورت نقدی خریداری کنند.

                    جمالی گفت: بر همین اساس مقرر شد که در قالب شركت مشترک با سایپا کاشان 6 نفر عضو هیات مدیره خواهد داشت و تصمیم ها به صورت برابر گرفته خواهد شد و حتما باید اعضای هیات مدیره برای هر تصمیم گیری اقناع شوند. در این میان امیدوارم همانگونه که بسیاری از نمایندگان مجلس مدیران وزارت صنعت معدن و تجارت همراهی و صبوری به خرج دارند، پس از امضای قرار داد سیتروئن ، صادرات را هم خواهد داشت.

                    وی درباره شركای خارجی دیگر در قالب شركت مشترک یا جوینت وینچر گفت : مذاكرات خوبی با رنو داشتیم و به زودی به تفاهم نهایی خواهیم رسید. همچنین با شركت نیسان در حال مذاكره هستیم و افق روشنی پیش روی مذاكرات است.با شركت چانگان هم مذاكرات خوبی داریم ، شركت چانگان شركتی است که سالیانه بیش از 3 میلیون خودرو تولید می کند. همچنین با برلیانس و زوتی نیز کارمان را ادامه می دهیم.

                    وی تصریح کرد: با شركت ایویکو و زامیاد نیز در حال مذاكره هستیم و ایویکو نیز مانند سیتروئن پذیرفته که سرمایه گذاری مستقیم و صادرات داشته باشد.با شركت کیا هم مذاكراتی آغاز کرده ایم و طی دو هفته آینده در کره جنوبی مذاكرات را دنبال خواهیم کرد.

                    اطمینان مدبرعامل به سهامداران به مشاركت خارجی و آینده شركت

                    وی خاطر نشان کرد: به سهامداران اطمینان خاطر می دهم برای افزایش تولید و جوینت وینچر در سایپا هیچ مشكل وجود ندارد و این توان فنی، مهندسی ، امور مالی و مدیریتی در سایپا وجود دارد که در این زمینه موفق و سربلند شود و این توان موجود در سایپا برای کشور افتخاری است و امیدوارم که از این ظرفیت ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

                    مدیرعامل سایپا گفت: با صبر و تحمل سهامداران و گشایش های مالی، آینده خوبی برای سهامداران و تولید در سایپا پیش بینی می کنم و سایپا به عنوان یک برند ملی بیشتر از گذشته در صنعت و تولید خواهد درخشید.

                    جمالی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان به اصلاح ساختار مالی خوش بین نبودند تا اینكه با همراهی هیات مدیره گروه توانستیم کار اصلاح ساختار مالی را شروع کنیم و در این کار از همكاری سازمان بورس، سازمان حسابرسی، سازمان امور مالیاتی و شخص وزیر صنعت تقدیر می کنم و همراهی سازمان بورس و مدیران و معاونان آن همراهی جانانه، بزرگ و قابل تقدیر بوده است.

                    وی گفت: با مساعدت هیات وزیران و سازمان امور مالیاتی توانستیم فرصت 6 ماهه مالیاتی را از سازمان امور مالیاتی بگیریم و با پیگیری های مكرر خواهیم توانست افزایش سرمایه بدهیم.
                    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                    نظر

                    • کيانوش
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 6613

                      #1930
                      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                      در اصل توسط ایرج سابق پست شده است View Post
                      در مجمع سالانه اعلام شد: 1395/5/2
                      وعده های مدیرعامل سایپا به سهامداران با آینده ایی سراسر روشن

                      مدیرعامل سایپا با اعلام آخرین وضعیت و واگذاری زیرمجموعه ها، درباره مذاكره با شركای خارجی و آینده به سهامداران وعده داد مشكلی پیش نخواهد آمد و آینده سراسر روشنی پیش رو خواهد بود.

                      به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی جمالی در جریان برگزاری مجمع سالانه ساپیا که با حضور 81 درصد سهامداران برگزار شد، اخبار امیدواركننده ایی درباره تمدید 6 ماهه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی با تصویب هیات دولت ، انتشار اوراق صكوک زمین و ساختمان٢٠٠٠ میلیارد تومانی، برنامه فروش سایپا دیزل و ایران کاوه و انتشار آگهی مزایده سایپا دیزل، واگذاری نقدی ٥٠ درصد سهام سایپا کاشان به سیتروئن ، آغاز همكاری با رنو ، نیسان، کیاموتورز ، قرارداد ایویکو با زامیاد و... داد و آماده بازگشایی نماد در روزهای آینده شد.

                      عبور از مشكلات و برنامه انتشار 2 هزار میلیارد تومان صكوک

                      وی به مشكلات گذشته این گروه اشاره کرد و گفت: اكثر شركت های گروه مشمول ماده 141 بوده و حقوق مالكانه شركت 14.5- بوده و بدهی شركت 790 میلیارد تومان به سیستم بانکی بود.همچنین در برخی مواقع تولید محصولات به 800 دستگاه در روز رسید اما با همراهی کاركنان و سهامداران، شركت در وضعیت مناسبی قرار گرفته و تولید محصولات با تیراژ بیش از 2000 دستگاه در روز همراه شده است.

                      این مقام مسئول با اشاره به رشد 20 درصدی تولید محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: در حالی به علت مشكلات مالی، تصمیم به انتشار اوراق صكوک گرفته شد که در سال جاری انتشار و پذیره نویسی صكوک زمین و ساختمان به ارزش 2000 میلیارد تومان و با نرخ سود کمتر از 20 درصدی عملی خواهد شد.

                      جمالی با بیان اینكه مشكل تامین نقدینگی مدیریت شده و طرح های مناسبی از جمله طرح اتو خدمت برای تامین نقدینگی اجرا شده ادامه داد: با توجه به عدم امكان دریافت تسهیلات بانکی ، اجرای طرح اتوخدمت موجب شد تا بیش از 1.2 میلیارد تومان تامین شود. در ادامه هم دولت با تسهیلات بانکی به صنعت خودرو کمک کرد.

                      امكان تولید یکی دو محصول جدید در هر سال

                      وی در خصوص توسعه محصول گفت: یکی از مشكلات توسعه محصول این است که در گذشته در این خصوص غفلت شده ولی توسعه محصول از نظر تیم مدیریتی فعلی سایپا در اولویت است.

                      وی گفت: پس از رونمایی ساینا در پایان سال قبل با حضور رئیس جمهور که تائیدی بر عملكرد سایپا بود و در صورت تامین منابع مالی مناسب این توان فنی و مهندسی در سایپا وجود دارد که هر سال یک یا دو محصول جدید وارد بازار خودرو کند و در سال جدید نیز محصول جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

                      مدیرعامل سایپا گفت: مركز مطالعات استراتژیک سایپا طرح های خوبی درباره خصوص شركت های کم بازده و زیان ده در دست اجرا دارد که با همراهی هیات مدیره تصمیم به ادغام و انحلال این گونه شركت ها در دستور کار قرار گرفته است. در حال حاضر بیش از 85 درصد از ظرفیت های شركت ها و قطعه سازان گروه سایپا استفاده می شود.

                      واگذاری دو زیرمجموعه و خروج 1000 میلیارد تومان زیان

                      جمالی تصریح کرد: سایپا در شرایطی قرار دارد که با حمایت هایی وزارت صنعت معدن و تجارت یکی از شركت های خارجی بزرگ، یک میلیارد دلار تسهیلات یوزانس در اختیار سایپا قرار داده و ترازنامه مالی شركت در وضعیت خوبی است که با تلاش کارشناسان، کارگران و مدیران به این نقطه رسیدیم ضمن اینكه با بررسی در زنجیره ارزش شركت به این نتیجه رسیدیم که بعضی از شركت ها با بدهی های سنگین نمی توانند با گروه سایپا ادامه فعالیت داشته باشند.

                      ابن مقام مسئول خاطرنشان کرد: شركت های سایپا دیزل و ایران کاوه واگذار می شوند و مراحل واگذاری این دو شركت در کدال اعلام خواهد شد. با این اقدام 1000 میلیارد تومان از زیان انباشته این دو شركت از گروه سایپا خارج خواهد شد.

                      مذاكره با شركای تجاری خارجی

                      وی با اشاره به شرایط سال گذشته سایپا در مذاكره با شركای تجاری خارجی گفت: سال قبل اگر قرار بود با شركت خارجی مذاكره کنیم شرایط یک شركت ور شكسته را داشتیم اما امروز سایپا در شرایطی قرار دارد که می تواند شركت خارجی طرف قرارداد خود را انتخاب کند . آنها نیز شرایط ما را می پذیرند.
                      درباره قرارداد با شركت های خارجی گفت: از ابتدا سیاست ما طمانینه و آرامش در انجام مذاكره با شركت های خارجی بود و همچنین حفظ منافع ملی و منافع سهامداران مبنای مذاكره ما با شركت های خارجی بوده است.

                      وی گفت: در الگوی مذاكره با شركای خارجی برای اولین بار از سیتروئن خواستیم که سرمایه گذاری مستقیم در سایپا کاشان انجام دهد و بخشی از سهام سایپا را خریداری کند و هم اكنون در برد سیتروئن پذیرفته شده که در سایپا کاشان سرمایه گذاری مستقیم انجام دهند و 50 درصد سهام سایپا کاشان را به صورت نقدی خریداری کنند.

                      جمالی گفت: بر همین اساس مقرر شد که در قالب شركت مشترک با سایپا کاشان 6 نفر عضو هیات مدیره خواهد داشت و تصمیم ها به صورت برابر گرفته خواهد شد و حتما باید اعضای هیات مدیره برای هر تصمیم گیری اقناع شوند. در این میان امیدوارم همانگونه که بسیاری از نمایندگان مجلس مدیران وزارت صنعت معدن و تجارت همراهی و صبوری به خرج دارند، پس از امضای قرار داد سیتروئن ، صادرات را هم خواهد داشت.

                      وی درباره شركای خارجی دیگر در قالب شركت مشترک یا جوینت وینچر گفت : مذاكرات خوبی با رنو داشتیم و به زودی به تفاهم نهایی خواهیم رسید. همچنین با شركت نیسان در حال مذاكره هستیم و افق روشنی پیش روی مذاكرات است.با شركت چانگان هم مذاكرات خوبی داریم ، شركت چانگان شركتی است که سالیانه بیش از 3 میلیون خودرو تولید می کند. همچنین با برلیانس و زوتی نیز کارمان را ادامه می دهیم.

                      وی تصریح کرد: با شركت ایویکو و زامیاد نیز در حال مذاكره هستیم و ایویکو نیز مانند سیتروئن پذیرفته که سرمایه گذاری مستقیم و صادرات داشته باشد.با شركت کیا هم مذاكراتی آغاز کرده ایم و طی دو هفته آینده در کره جنوبی مذاكرات را دنبال خواهیم کرد.
                      اطمینان مدبرعامل به سهامداران به مشاركت خارجی و آینده شركت

                      وی خاطر نشان کرد: به سهامداران اطمینان خاطر می دهم برای افزایش تولید و جوینت وینچر در سایپا هیچ مشكل وجود ندارد و این توان فنی، مهندسی ، امور مالی و مدیریتی در سایپا وجود دارد که در این زمینه موفق و سربلند شود و این توان موجود در سایپا برای کشور افتخاری است و امیدوارم که از این ظرفیت ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

                      مدیرعامل سایپا گفت: با صبر و تحمل سهامداران و گشایش های مالی، آینده خوبی برای سهامداران و تولید در سایپا پیش بینی می کنم و سایپا به عنوان یک برند ملی بیشتر از گذشته در صنعت و تولید خواهد درخشید.

                      جمالی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان به اصلاح ساختار مالی خوش بین نبودند تا اینكه با همراهی هیات مدیره گروه توانستیم کار اصلاح ساختار مالی را شروع کنیم و در این کار از همكاری سازمان بورس، سازمان حسابرسی، سازمان امور مالیاتی و شخص وزیر صنعت تقدیر می کنم و همراهی سازمان بورس و مدیران و معاونان آن همراهی جانانه، بزرگ و قابل تقدیر بوده است.

                      وی گفت: با مساعدت هیات وزیران و سازمان امور مالیاتی توانستیم فرصت 6 ماهه مالیاتی را از سازمان امور مالیاتی بگیریم و با پیگیری های مكرر خواهیم توانست افزایش سرمایه بدهیم.



                      .............................................,.
                      تبریک به همه
                      رییس جمهور-سهامداران-مردم و.....
                      اجرای شدن برجام با فروش50درصد خکاشا به سیترون و قدم اول جهانی شدن صنعت خودروی کشور مبارک باد.



                      در مصاحبه مدیر عامل سایپا کاملا مشهود هست.
                      مشارکت مستقیم سیترون یعنی فروش 50درصد خکاشا به سیترون
                      بعد خپارس با رنو
                      خود سایپا هم همینطور
                      زامیاد با اویکو هم گفته مثل سیترون خواهد شد.
                      ......................

                      سیترون خکاشا را ورارد بورس فرانسه و اروپا خواهد کرد چون 50درصد اون را دارد.
                      خپارس
                      زامیاد
                      سایپا
                      خکاوه
                      خاور
                      خودرو
                      و......
                      همه انها هم بعد از جابجایی بلوک با خارجیها وارد بورسهای فرانسه المان و اروپا خواهد شد.



                      سایپا-وساپا-ورنا-خپارس-زامیاد-خکاوه-خاور-خودرو و........با دید یک ساله حداقل3برابر خواهد شد.

                      نظر

                      • ایرج سابق
                        عضو فعال
                        • Oct 2015
                        • 7434

                        #1931
                        پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                        • دوشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۰


                        عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی:

                        سایپا باید مرکز تولید و صادرات محصولات سیتروئن در منطقه شود


                        عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: تولید صادرات محور و با اولویت حضور گسترده در

                        بازارهای منطقه و جهان باید به عنوان شرط اصلی همکاری در دستور کار قرار گیرد که به نظر می رسد نگاه شرکت سیتروئن به سایپا نیز به همین شکل است و سایپا می تواند

                        به مرکز تولید و صادرات محصولات سیتروئن در منطقه تبدیل شود.

                        شهرام آزادی اظهار کرد: با توجه به اظهار نظرات مختلف مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران گروه خودروسازی سایپا، انتظار می رود که قرارداد جدید سایپا

                        و سیتروئن ویژگی هایی شامل تولید چندین محصول به روز و برخوردار از فناوری‌های پیشرفته و قیمت های مختلف، انتقال گسترده فناوری و تولید صادرات محور را در بر

                        گیرد.
                        وی با بیان این که مطالبه امروز مشتریان خودرو، تولید محصولات دارای فناوری روز است که همزمان در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود، افزود: تجربیات گذشته در

                        همکاری با شرکای اروپایی می‌تواند منجر به یک قرارداد بسیار خوب همکاری با شرکت سیتروئن شود.

                        این کارشناس صنعت خودرو در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: انتقال فناوری از سوی شرکت سیتروئن به داخل کشور نباید به تولید قطعات ساده مانند قطعات بدنه

                        و تزئینی خودرو اکتفا شود، بلکه تولید قطعاتی در دستور کار قرار گیرد که از فناوری‌های پیچیده و بالا برخوردارند تا از این طریق دانش فنی قطعه سازان نیز ارتقا یابد. هرچند

                        که در انتخاب این نوع قطعات باید به گونه‌ای عمل شود که توجیه اقتصادی نیز داشته باشد. یک راه برای اقتصادی کردن این موضوع وارد شدن در زنجیره تامین شرکت پژو

                        سیتروئن است.
                        عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در ادامه گفت: قرارداد با سیتروئن باید به گونه ای باشد که مسائل و اختلاف نظرات جزئی سیاسی نتواند آن را

                        تحت تاثیر خود قرار داده و روند کار را با اختلال مواجه کند.

                        وی در خصوص تولید محصولات مورد توافق در سایه این قرارداد خاطرنشان کرد: باید سطوح مختلفی از محصولات با قیمت ها و ویژگی های متفاوت در سایپا تولید شود زیرا

                        تولید خودروهای صرفا لوکس و گران قیمت سیتروئن نمی تواند توجیه اقتصادی داشته باشد، زیرا عرضه این محصولات با تیراژ کم خواهد بود و انتقال تکنولوژی برای این

                        تعداد امکان‌پذیر نیست.

                        آزادی ادامه داد: باید تولید خودروهای دارای قیمت اقتصادی و رقابتی در سطوح پایین و متوسط در تیراژ بالا در دستور کار قرار گیرد و تولید خودروهای گران قیمت و لوکس

                        نیز در تیراژ پایین تر هدف‌گذاری شود. راه اندازی خطوط تولید برای مونتاژ خودروهای لوکس تنها موجب ضرر و زیان برای اقتصاد کشور خواهد بود و هیچ ارزش افزوده ای

                        را برای صنعت خودروسازی به همراه نخواهد داشت.

                        وی اولویت اصلی سایپا در فرایند همکاری با سیتروئن را انتقال دانش فنی و تولید خودرو با برند مشترک عنوان کرد و گفت: باید استفاده از ظرفیت های سیتروئن برای توسعه

                        محصول و تولید خودرو با برند مشترک در دستور کار گروه خودروسازی سایپا قرار گیرد.

                        این کارشناس صنعت خودرو با یادآوری قراردادهای گذشته خودروسازان داخلی با شرکت های اروپایی تصریح کرد: در گذشته این قراردادها تنها با هدف تولید یک نوع خودرو

                        منعقد می شد و هیچ برنامه ای برای توسعه محصول وجود نداشت؛ بر همین اساس به نظر می‌رسد این بار سایپا با استفاده از تجربیات گذشته اقدام به یک برنامه‌ریزی برای

                        توسعه محصول و تولید خودروهای متنوع با همکاری سیتروئن کرده است.

                        آزادی با اشاره به نحوه همکاری شرکت های اروپایی با ایران در شرایط کنونی پسا برجام، اظهار کرد: شرکت های اروپایی در تمامی قراردادهای خود با ایران، همه چیز را

                        موکول به گذر زمان کرده اند و این موضوع فقط مختص صنعت خودرو نمی‌شود، بنابر این در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار داشت تمامی مفاد قراردادهای خودروسازان به

                        صورت دقیق اجرا شود، اما به نظر می‌رسد در صورت ادامه همین روند، در دراز مدت موفقیت های بسیار خوبی نصیب خودروسازان داخلی به ویژه گروه خودروسازی سایپا

                        خواهد شد.




                        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                        نظر

                        • ایرج سابق
                          عضو فعال
                          • Oct 2015
                          • 7434

                          #1932
                          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                          نائب رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس :
                          سه شنبه، 5 مرداد 1395 - 09:06
                          تولید خودرو بر روی مگاپلت فرم ، استراتژی موفق آینده سایپا
                          نائب رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سایپا نیوز گفت : صنعت خودرو به سبب تحریم های ظالمانه و عدم

                          استفاده از فناوری های روز و افزایش قیمت تمام شده ،مشکلات زیادی را پیش رو داشته است ، هر چند در این سال ها نیز متخصصان داخلی در

                          تلاش بوده اند تا با توسعه سبد محصولات اقدامات مناسبی را بعمل آورند.
                          به گزارش سایپا نیوز؛فریدون احمدی با اشاره به اینکه سایپا در توسعه محصولات موفق بوده است، تولید خودرو بر روی مگاپلت فرم را از استراتژی

                          های موفق آینده گروه خودروسازی سایپا در توسعه محصول دانسته و گفت : سایپا در تلاش است خودروهای جدیدی را بر اساس پلتفرم داخلی در

                          سال 96 به بازار معرفی نماید که دو خودرو از این مگاپلتفرم با ظاهری زیبا و بسیار متفاوت در سال آتی وارد بازار خواهد شد .
                          وی ضمن تاکید بر

                          حمایت های مجلس در قانون گذاری برای افزایش تولید داخل و اشتغال ، اظهار امیدواری کرد : سایپا با انتخاب سازندگان قطعات، آماده سازی

                          خطوط تولید و همچنین طراحی و ساخت قالب های تولیدی خودروهای جدید، روند معرفی محصولات را در بازار شتاب بیشتری دهد .
                          این نماینده

                          مجلس با بیان لزوم توجه به تولید خودروهای روز در قراردادهای مشترک همکاری با شرکای خارجی، گفت: سرمایه گذاری مشترک به صنعت

                          خودروسازی کشور این امکان را می دهد که ضمن بهره گیری از تجربیات خودروسازان طرف قرارداد ، بازاریابی در بازارهای هدف و منطقه را با

                          موفقیت بیشتر به عمل آورد .
                          فریدون احمدی در خاتمه انعقاد قرارداد مشترک با خودورسازان مطرح جهانی را در توسعه سبد محصول ، موثر دانسته

                          و افزود : ایجاد اشتغال، کاهش قیمت تمام شده خودرو، افزایش تیراژ تولید، کیفیت و صادرات از دیگر نتایج این قراردادها است
                          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                          نظر

                          • کيانوش
                            عضو فعال
                            • Dec 2011
                            • 6613

                            #1933
                            پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                            در اصل توسط ایرج سابق پست شده است View Post
                            نائب رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس :
                            سه شنبه، 5 مرداد 1395 - 09:06
                            تولید خودرو بر روی مگاپلت فرم ، استراتژی موفق آینده سایپا
                            نائب رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سایپا نیوز گفت : صنعت خودرو به سبب تحریم های ظالمانه و عدم

                            استفاده از فناوری های روز و افزایش قیمت تمام شده ،مشکلات زیادی را پیش رو داشته است ، هر چند در این سال ها نیز متخصصان داخلی در

                            تلاش بوده اند تا با توسعه سبد محصولات اقدامات مناسبی را بعمل آورند.
                            به گزارش سایپا نیوز؛فریدون احمدی با اشاره به اینکه سایپا در توسعه محصولات موفق بوده است، تولید خودرو بر روی مگاپلت فرم را از استراتژی

                            های موفق آینده گروه خودروسازی سایپا در توسعه محصول دانسته و گفت : سایپا در تلاش است خودروهای جدیدی را بر اساس پلتفرم داخلی در

                            سال 96 به بازار معرفی نماید که دو خودرو از این مگاپلتفرم با ظاهری زیبا و بسیار متفاوت در سال آتی وارد بازار خواهد شد .
                            وی ضمن تاکید بر

                            حمایت های مجلس در قانون گذاری برای افزایش تولید داخل و اشتغال ، اظهار امیدواری کرد : سایپا با انتخاب سازندگان قطعات، آماده سازی

                            خطوط تولید و همچنین طراحی و ساخت قالب های تولیدی خودروهای جدید، روند معرفی محصولات را در بازار شتاب بیشتری دهد .
                            این نماینده

                            مجلس با بیان لزوم توجه به تولید خودروهای روز در قراردادهای مشترک همکاری با شرکای خارجی، گفت: سرمایه گذاری مشترک به صنعت

                            خودروسازی کشور این امکان را می دهد که ضمن بهره گیری از تجربیات خودروسازان طرف قرارداد ، بازاریابی در بازارهای هدف و منطقه را با

                            موفقیت بیشتر به عمل آورد .
                            فریدون احمدی در خاتمه انعقاد قرارداد مشترک با خودورسازان مطرح جهانی را در توسعه سبد محصول ، موثر دانسته

                            و افزود : ایجاد اشتغال، کاهش قیمت تمام شده خودرو، افزایش تیراژ تولید، کیفیت و صادرات از دیگر نتایج این قراردادها است
                            صنعت خودروی کشور در حال جهانی شدن هست.
                            قدم اول را خکاشا برداشت.
                            بعدش زامیاد
                            بعد خپارس
                            بعد سایپا
                            بعد خودرو
                            بعد خاور
                            خکاوه
                            و....

                            نظر

                            • ایرج سابق
                              عضو فعال
                              • Oct 2015
                              • 7434

                              #1934
                              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                              تاریخ خبر: 05/05/1395 | ساعت: 16:12|


                              یک سال مذاکره میان سایپا و سیتروئن/فرانسوی ها رویکردهای گذشته را فراموش کردند

                              تهران- ایرنا- هفته گذشته خبر امضا قرارداد گروه خودروسازی سایپا و شرکت سیتروئن منتشر شد؛ قراردادی که مذاکرات آن حدود یک سال طول کشید و در نهایت، فرانسوی ها مجبور شدند رویکرد گذشته خود در همکاری های خودرویی با ایران را فراموش کنند.

                              به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مذاکرات سیتروئن و سایپا از یک سال پیش در حالی آغاز شد

                              که در ابتدا طرف فرانسوی به خیال خود دست بالا را برای امتیازگیری از سایپا داشت اما با گذر زمان و با بررسی شرایط شرکای آماده به همکاری با سایپا، رفته رفته کفه

                              ترازو به سمت طرف ایرانی سنگین شد.

                              فرانسوی ها در گذشته فکر می کردند با خودروسازی ضعیف، طرف خواهند بود و خود را در قامت ناجی می پنداشتند که فقط بازمانده نجات دهندگان صنعت خودرو هستند اما

                              در مذاکرات رودرو متوجه شدند که دیگر همانند گذشته نمی توانند شرایط خود را تحمیل کنند؛ و پذیرفتند که باید شرایط خودروسازان ایرانی را بپذیرند که کوچکترین آن امضاء

                              قرارداد در جمهوری اسلامی ایران بود.

                              وضعیت مذاکرات در ابتدا به گونه ای بود که فرانسوی ها تمایل داشتند امضای قرارداد در آن کشور برگزار شود اما مسئولان ایرانی آن را نپذیرفتند و سرانجام طرف فرانسوی

                              به ایران آمد.
                              یکی از دیگر امتیازاتی که سایپا در این قرارداد توانست کسب کند، سرمایه گذاری طرف فرانسوی در ایران بود؛ در واقع آنها با توجه به شرایط موجود ناچار شدند سرمایه

                              گذاری کلانی در یکی از شرکت های زیرمجموعه سایپا یعنی سایپا کاشان انجام دهند.

                              با توجه به تجربه سالهای گذشته، شرایط در مذاکرات به گونه ای پیش رفت که آنها فهمیدند که برای همکاری با ایران باید رویکردهای گذشته خود را فراموش کنند.

                              به گزارش ایرنا، شرکت های خودروسازی سایپا و سیتروئن که همکاری خود را 50 سال پیش با تولید ژیان آغاز کرده بودند، هفته گذشته با امضای قرارداد تاسیس شرکت

                              مشترک سایپا و سیتروئن همکاری خود را از سر گرفتند؛ سرمایه گذاری در این همکاری قرار است 50-50 باشد و نخستین محصول مشترک تا پایان سال 2017 به بازار عرضه شود.
                              آورده شرکت سایپا 50 درصد سهام سایپا کاشان است و به این ترتیب 50 درصد سهام شرکت سایپا کاشان به قیمت کارشناسی رسمی جمهوری اسلامی ایران به شرکت

                              سیتروئن واگذار شد. این قرارداد، شامل قطعه سازی داخلی، طراحی داخلی و توسعه محصول و صادرات 30 درصدی در شبکه سیتروئن خواهد بود.

                              فرجام سخن اینکه، حال صنعت خودروی ایران امروز بهتر از سال های پیش است؛ بعد از برجام، مذاکرات و همکاری های خودروسازان داخلی و خودروسازان اروپایی و

                              آسیای شرقی آغاز شده و تاکنون دو شرکت مشترک میان خودروسازان بزرگ کشورمان و خودروسازان بزرگ اروپایی تشکیل شده است؛ امسال نخستین محصول این همکاری

                              های بین المللی وارد بازار می شود و سال آینده نیز باید چشم انتظار خودروی تولید مشترک سایپا و سیتروئن باشیم.


                              بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                              نظر

                              • ایرج سابق
                                عضو فعال
                                • Oct 2015
                                • 7434

                                #1935
                                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                                طرح های توسعه و تنوع محصول سایپا ، پر رونق است
                                تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷






                                گروه سایپا اعلام کرد : امسال در اجرای طرح های توسعه و تنوع محصول ، چانگانCS35، خودرو 212 و چند محصول دیگر عرضه خواهد شد.

                                به گزارشخبرگزاری صدا و سیما ؛ گروه سایپا در حال حاضر بر روی دو پلتفرم جدید و مدرن SP1 و SP0 کار می‌کند که این محصولات جدید از سال 97 به بازار عرضه خواهد شد.
                                با برطرف شدن تحریم‌ها و محیا شدن بستر مناسب در صنعت کشور،شرکت سایپا در چارچوب قوانین و مقررات مشخص شده ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت با طرفهای اروپایی از جمله سیتروئن مذاکرات خوبی انجام داد که به سرمایه گذاری مشترک منجر شد.
                                این موضوع با توجه به شرایط رقابتی داخلی و خارجی، دستاورد بزرگی برای صنعت کشور و گروه سایپا است.

                                با انعقاد قرارداد اولیه سیتروئن و سایپا و
                                در پی آن انعقاد قرارداد اصلی که به گفته وزیر صنعت تا دو ماه دیگر صورت می گیرد ، قطعا سایپا می تواند در چارچوب توسعه محصول از توان فنی مهندسی سیتروئن بیش از سایر شرکای خارجی خود بهره ببرد و علاوه بر آن، استفاده از بازارهای مشترک نیز از جمله نقطه قوت این مشارکت خواهد بود که سایپا می تواند با صادرات 30 درصدی محصولات مشترک و حضور در بازارهای دو طرف کسب و کار خود را توسعه دهد.

                                خودرو‌های قیمت متوسط وخودروهای لوکس سیتروئن که در سایپاکاشان تولید خواهد شد در دامنه قیمت 45 تا 120 میلیون تومان قرار خواهند داشت و به هیچ وجه جایگزین پر فروش ترین و ارزانترین خودرو داخلی، یعنی پراید نخواهد شد.

                                بلکه توان تولیدی سایپاکاشان در طی یک دوره 5 ساله به محصولات مشترک با سیتروئن تخصیص داده می‌شود و از ظرفیت تولیدی 3 سایت خودروسازی دیگر گروه سایپا جهت تولید محصولات با برند داخلی سایپا شامل محصولات X100 (خانواده پراید), X200 (خانواده تیبا) و پلتفرم های مدرن SP1 و SP0 استفاده شده و برنامه تولید و عرضه محصولات گروه، بر اساس نیاز بازار تهیه و به روز می‌شود.

                                از ویژگی‌های مهم قرارداد سایپا و سیتروئن، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که حدود 30 درصد تولیدات مشترک وارد بازارهای بین المللی می‌شود،‌ این قرارداد علاوه برجذب سرمایه خارجی، همکاری در بخش فنی و مهندسی را نیز در پی خواهد داشت که می‌تواند منجر به طراحی و تولید پلتفرم‌های جدید در سایپا شده تا این گروه خودرو‌سازی با قدرت رقابتی بیشتری در بازارهای بین المللی حاضر شود.

                                رکورد تولید خودرو آریو شکسته شد

                                معاون برنامه ریزی بن رو گفت: رکورد تولید روزانه خودروی سواری آریو با تولید 50 دستگاه در روز در هفته گذشته شکسته شد.
                                به گزارش سایپا نیوز؛ داریوش ضیاء معاون برنامه ریزی شرکت بن رو اعلام کرد: رکورد تولید روزانه خودروی سواری آریو با تولید 50 دستگاه در هفته گذشته شکسته شد.
                                ضیاء تصریح کرد: شرکت خودرو سازی بن رو با برخورداری از نیروی کار متخصص و پتانسیل های موجود درصورت تامین قطعات ، آمادگی لازم برای تولید بیشتر محصولات را دارد.
                                معاون برنامه ریزی بن رو یادآور شد:پیش بینی می شود با افزایش ورود بسته های
                                CKD آریو از شهریورماه سال جاری به رکوردهای تولیدی هفتگی و ماهیانه هم دست یابیم.

                                خودرو آریو از لحاظ کیفی، فنی و اقتصادی در سطح مطلوب قراردارد که از مولفه های مناسبی برای استفاده در ناوگان حمل و نقل شهری برخوردار است و با توجه به این ویژگی ها با استقبال سازمان تاکسی رانی کشور مواجه شده و بر اساس یک تفاهم نامه برای خدمات دهی هرچه بهتر به هموطنان در اختیار رانندگان تاکسی قرار گرفته است.

                                آریو محصولی است که در سال 2012 معرفی شده و بر اساس نسل دوم تویوتا Allion طراحی شده است و از طراحی خارجی و داخلی نسبتا مطلوبی بهره می برد.
                                از دیگر مشخصات فنی این خودرو می توان به موتور 1.6 لیتری 16سوپاپ با فناوری VVT اشاره کرد و این خودرو 122 اسب بخار نیرو تولید می‌کند که یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته تیپ ترونیک نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

                                بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                                نظر

                                در حال کار...
                                X