سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ایرج سابق
    عضو فعال
    • Oct 2015
    • 7434

    #1936
    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

    آیا کسی از دوستان دلیل عدم باز گشای نماد سایپا را می داند سهم مجمع رفته و باید باز بشه مگر اینکه فقط موضوع فروش کارخانه خکاوه باشه
    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

    نظر

    • ایرج سابق
      عضو فعال
      • Oct 2015
      • 7434

      #1937
      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

      باز گشایی سایپا
      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

      نظر

      • negarminavi
        عضو فعال
        • May 2013
        • 35714

        #1938
        پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

        گزارش تولید و فروش محصولات 1 ماهه منتهی به 1395/04/31

        نظر

        • ایرج سابق
          عضو فعال
          • Oct 2015
          • 7434

          #1939
          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

          دکتر امیرحسن کاکایی:
          قرارداد سیتروئن و سایپا نویدبخش آینده ای درخشان
          سه شنبه، 12 مرداد 1395 - 08:29
          عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: قرارداد سیتروئن و سایپا یکی از دستاوردهای واقعی برجام و نویدبخش آینده ای خوب برای صنعت خودرو کشور است.
          به گزارش سایپانیوز، دکتر امیرحسن کاکایی با قدردانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رویکرد این وزارتخانه در انعقاد قرارداد با خودروسازان مطرح دنیا قابل تقدیر است چون 3 شرط در قراردادهای سرمایه گذاری با شرکای خارجی مورد تاکید وزارت صنعت است، اول اینکه طرف های خارجی حتما آورده پولی داشته باشند و پس از آن فن آوری و تکنولوژی خودرو انتقال یابد و سپس تضمین برای صادرات از سوی طرف خارجی داده شود.کاکایی افزود: اراده کردیم که خودروساز شویم و در این مسیر تلاش های زیادی انجام شد که متاسفانه به خاطرعوامل مختلف و فشارهای خارجی، چندان موفق نبودیم چون صنعت خودرو یک صنعت گسترده است و در این صنعت قیمت ها باید رقابتی باشد و واقعا یک کشور نمی تواند به تنهایی همه فن آوری های خودرو را به گونه ای توسعه دهدکه توان رقابت در بازارهای رقابتی را داشته باشد.وی تصریح کرد: راه های مختلفی برای انتقال فناوری وجود دارد یک راه این است که کلا کار را به خارجی ها بسپاریم که بعضی از کشورها این کار را انجام داده اند ولی در کشور ما با توجه به اینکه سیاست گذاری بر اقتصاد مقاومتی و تولید ملی تمرکز دارد، بهترین راه حل این است که ترکیبی عمل کنیم.کاکایی افزود: روش های دیگر را قبلا امتحان کردیم به عنوان مثال مونتاژ کاری کردیم که انتقال فناوری را انجام دهیم. به هر صورت انتقال تکنولوژی اتفاق افتاده ولی در مواقعی مانند زمان تحریم ها شرکتی مثل پژو از ایران رفت و باعث خسارت شد بنابراین باید به روشی عمل کنیم که اولا در شرایط مختلف طرف های قرارداد در کنار ما باشند و پرواضح است شرکتی که سرمایه و پول با خود آورده است به راحتی کشور را ترک نمی کند. این کارشناس صنعت خودرو در ادامه افزود: نکته دوم این است که در حال انتقال فناوری ضمانت صادرات نیز داده شود و به این خاطر در خطوط تولید مشترک، مطابق با فناوری های روز دنیا، خودرو تولید خواهد شد چرا که اگر صادرات انجام شود به نسبت آن درآمدزایی خوبی هم ایجاد خواهد شد.وی تاکید کرد: در بازار رقابتی محصولات ما قابلیت رقابت بیشتری دارند و کیفیت محصولات و رضایت مشتریان داخلی به صورت طبیعی بالاتر خواهد رفت و یک ویژگی خیلی مهمتر از همه اینها، رفتارهای علمی مدیریتی، فناوری ها و فرایندهای مدیریتی طرف قرارداد خارجی است که در مجموعه های داخلی، جاری می شود و باعث افزایش بهره وری خواهد شد.این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: باید به جریان اطلاعاتی و فناوری جهانی متصل شویم و راهش همین جوینت ونچر است به خصوص روشی که مدیریت را همراه با خطوط تولید و تکنولوژی دانش و ساخت انتقال می دهیم و در طولانی مدت هم این روش بازدهی دارد. اغلب کشورهای موفق صنعتی از متخصصان و مدیران موفق بین المللی در صنعت خودروسازی و قطعه سازی استفاده می کنند و ضرورت دارد ما هم این رویکرد را برای تقویت این دو صنعت داشته باشیم که با قرارداد سیتروئن و سایپا این فرصت فراهم خواهد شد.کاکایی ادامه داد: اگر خودروسازان بتوانند از همان ابتدای فعالیت مشترکشان با خودروسازان خارجی، مدیریت دانش را با همکاری دانشگرهای حرفه ای و یا با استفاده از ظرفیت های داخلی خودشان که خوشبختانه طی چندسال اخیر متخصصان و کارشناسان خوبی را پرورش داده اند در شرکت های زیر مجموعه پیاده سازی کنند، باعث افزایش بهره وری و کیفیت خواهد شد.عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: از کسانی که به حضور خودروسازهای فرانسوی در کشور انتقاد دارند، درخواست می کنم که یک خودروی C4 و یا C5 پنج سال قبل را با یک خودروی آسیایی (به غیر از ژاپن) مقایسه کنند، در این صورت تفاوت ها را در کیفیت و ایمنی با توجه به قیمت شان متوجه خواهند شد و انتخاب سیتروئن، یکی از بهترین انتخابها است.کاکایی تصریح کرد: نکته بعدی اینکه به منتقدان قرارداد سیتروئن – سایپا اعلام می کنم تا چه زمانی می توانیم در صنعت خودروحرکت لاک پشتی داشته باشیم؟ بالاخره باید در صنعت خودرو از جایی شروع کنیم. شخصا خوشبین هستم که در تعامل با فرانسویها که در صنعت خودرو به لحاظ فناوری و کیفیت در سطح بالایی هستند، خودروسازی داخلی هم ارتقاء خواهد یافت و به نظر من خودروسازان ایرانی تاکنون بهترین انتخاب را در تعامل با خودروسازان خارجی داشته اند خصوصا سیتروئن که سابقه خوبی در خودروسازی دارد و جزء بهترین های دنیا است.
          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

          نظر

          • negarminavi
            عضو فعال
            • May 2013
            • 35714

            #1940
            پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

            جدیدترین گزارش هیات مدیره سایپا بحران در این گروه خودروسازی را تایید کرد

            کاهش شدید فروش محصولات سایپا در سال ۹۴

            هزینه‌های مالی سایپا به ۲۱۰۰ میلیارد تومان رسید+ جدول


            با وجود کاهش فروش گروه خودروسازی سایپا در سال گذشته، هزینه‌های مالی این شرکت ۱۱.۳ درصد بیشتر شده و از ۱۸۸۱ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۳ به ۲۰۹۳ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۴ رسید.

            به گزارش «نسیم آنلاین» بر اساس گزارش فعالیت هیئت مدیره سایپا طی دوره 12 ماهه منتهی به 29/1/2/1394 که روز چهارشنبه 13 مردادماه منتشر شد، ارزش فروش داخلی این شرکت در سال 1394 بیش از 10900 میلیارد تومان بوده که حدود یک هزار میلیارد تومان (8.5 درصد) کمتر از رقم سال 1393 بوده است.

            همچنین ارزش صادرات محصولات سایپا در سال گذشته 268 میلیارد تومان اعلام شده که 32.8 درصد نسبت به رقم سال 1393 (400 میلیارد تومان) کاهش نشان می‌دهد.

            در مجموع، کل فروش شرکت سایپا در سال 1394 (جمع فروش داخلی و صادرات) حدود 11 هزار و 170 میلیارد تومان بوده که 9.3 درصد نسبت به رقم سال 1393 (12 هزار و 315 میلیارد تومان) کمتر شده است.

            با وجود کاهش فروش سایپا در سال گذشته، هزینه‌های مالی این شرکت 11.3 درصد بیشتر شده و از 1881 میلیارد تومان در سال 1393 به 2093 میلیارد تومان در سال 1394 رسید.

            به همین دلیل، زیان خالص سایپا در سال 1394 حدود 81 درصد بیشتر از زیان خالص سال 1393 شد و از 1083 میلیارد تومان در سال 1393 به 1969 میلیارد تومان در سال 1394 افزایش یافت.




            بر اساس گزارش هیئت مدیره، مجموع تولید خودروی سواری سایپا در سال 1394 نسبت به سال قبل از آن 7.5 درصد کاهش یافت. سایپا در سال 1393 بیش از 354 هزار خودروی سواری تولید کرده بود که این رقم در سال گذشته به 328 هزار خودرو کاهش یافت.

            این روند نزولی در تولیدات تجاری سایپا شدیدتر بوده به طوری که در سال 1394 تولید محصولات تجاری این شرکت (371 هزار) 9.7 درصد کمتر از رقم سال 1393 (411 هزار)بود.

            نظر

            • اروین
              عضو فعال
              • Feb 2016
              • 422

              #1941
              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

              در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
              موضوع: اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه شرکت ماليبل سايپا - نماد: خليبل

              با عنایت به جزء "ب" ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان (مصوب 1386/05/03 هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار) بهپیوست اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسي هشيار بهمند ) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ 1394/11/21 هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ 350,000,000,000 ریال به مبلغ 1,469,319,929,261 ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار سرمايه و با استفاده ازقانون حداکثرازتوان توليدي وخدماتي درتامين نيازهاي کشور وتقويت آنها در امر صادرات ارائه می گردد.

              بدیهی است انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد و در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

              آگهی ثبت افزایش سرمایه شرکت ماليبل سايپا - نماد: خليبل

              موضوع: آگهی ثبت افزایش سرمایه


              بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1395/04/20 افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ 350,000 میلیون ریال به‌مبلغ 1,469,319 میلیون ریال ( از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها مبلغ 1119319 میلیون ریال و ) در تاریخ 1395/05/17 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.


              نظر

              • ایرج سابق
                عضو فعال
                • Oct 2015
                • 7434

                #1942
                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                ۱۱:۲۵ | ۱۳۹۵/۰۵/۲۶







                نایب رئیس صندوق بازنشستگی فولاد:
                آماده فروش سهام سایپا هستیم


                پرشین خودرو: نایب رئیس صندوق بازنشستگی فولاد از آمادگی این صندوق برای فروش کامل 17.5 درصد از سهام سایپا خبر داد.
                به گزارش «پرشین خودرو»، اکبر نوروزی، با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی فولاد قصد دارد تا از بنگاه‌داری خارج شود، گفت: در حال حاضر سهام شرکت های

                گوناگون صنعتی و معدنی در اختیار صندوق بازنشستگی فولاد قرار گرفته که با توجه به نقدینگی مورد نیاز برای ادامه فعالیت‌های این صندوق در نظر داریم سهام 17.5

                درصدی سایپا را به صورت یکجا به مشتریان داخلی و یا خارجی واگذار کنیم.


                وی گفت: این سهام اگرچه در بازار بورس دارای ارزش بالایی بوده اما برای صندوق سود عملیاتی را به همراه نداشته، به همین سبب و با توجه به سیاست خروج از

                بنگاه داری آماده‌ایم تا سهام 17.5 درصدی این شرکت را به صورت یکجا واگذار کرده و از محل فروش آن سرمایه های صندوق را در بخش های دیگر اقتصاد به کار گیریم.


                نوروزی افزود: در این راستا هر خریدار خارجی و یا داخلی حاضر به خرید این سهام باشد، حاضریم تا با آنها وارد مذاکره شویم و این سهام را به نام آنان منتقل کنیم.

                یادآور می شود که در دولت قبل به خاطر بدهی های عظیم دولت به صندوق بازنشستگی فولاد کشور، بخش عمده ای از سهام شرکت های صنعتی و معدنی در قالب

                رد دیون به این صندوق انتقال داده شد که بیشتر این شرکت ها نه تنها سودی برای این صندوق نداشته اند، بلکه در مواردی با زیان نیز مواجه بوده اند.

                بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                نظر

                • ایرج سابق
                  عضو فعال
                  • Oct 2015
                  • 7434

                  #1943
                  پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                  وزیر صنعت:
                  ۹۵/۰۶/۰۱ :: ۱۲:۳۵



                  قرارداد سایپا و سیتروئن یک ماه و نیم دیگر نهایی می‌شود
                  / تعیین ضرب‌الاجل برای تامین مالی 7500 واحد تولیدی تا پایان شهریورماه

                  وزیر صنعت از نهایی شدن قرارداد سایپا و سیتروئن تا یک ماه و نیم آینده خبر داد و گفت: ضرب الاجلی گذاشته‌ایم تا با کمک بانک‌ها تا پایان شهریورماه تامین مالی حداقل 7500 واحدهای تولیدی صورت گیرد.



                  به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک نشست خبری اظهار داشت طی 3 سال گذشته 3.6 میلیارد دلار سرمایه

                  گذاری خارجی توسط شورای عالی سرمایه گذاری مصوب شد که 1.5 میلیارد دلار آن مربوط به 6 ماه اخیر است.وی ادامه داد: تعهدات رییس جمهور یکی بعد از دیگری در حال

                  است و در روابط خارجی فضای تعامل ایجاد شده است.وی به کنایه گفت: تحریم های لعنتی و ظالمانه در حال برطرف شدن است.وزیر صنعت در واکنش به برخی بحثهای مطرح شده

                  مبنی بر اینکه با گذشت چندماه از برجام، چرا اتفاقی نیفتاده است؟ گفت: روابط سیستم بانکی ما 10 سال قطع بوده، گرچه این موضوع به من مربوط نیست اما باید دفاع کنیم.وی با

                  اشاره به برنامه تامین مالی 7500 طرح کوچک و متوسط صنعتی، گفت: 3 هزار واحد توانسته اند اولین دریافتی خود را از بانکها داشته باشند و ما ضرب الاجلی گذاشته‌ایم تا با

                  کمک بانک‌ها تا پایان شهریورماه تامین مالی حداقل 7500 واحد تولیدی صورت گیرد.نعمت زاده ادامه داد: برای تامین مالی این 7500 واحد صنعتی 16 هزار میلیارد تومان

                  سرمایه نیاز است.وی با اشاره به راه اندازی بیش از 4 هزار طرح صنعتی و معدنی گفت: 1500 واحد تولیدی تا 15 خردادماه تکمیل و راه اندازی شده و 150 طرح نیز در هفته

                  دولت راه اندازی خواهد شد.وی با اشاره به تعریف 12 طرح ملی در قالب اقتصاد مقاومتی، گفت: متولی یکی از این طرحها ما هستیم که بر مبنای اقتصاد دانش بنیان تعریف شده

                  است.بازنگری در برنامه راهبردی صنعت خودرونعمت زاده در ادامه با اشاره به تغییر ایجاد شده در برنامه راهبردی صنعت خودرو گفت: طبق برنامه اولیه قرار بود هر 10 سال

                  یک خودروی جدید داخلی به تولید برسد که ما این مدت زمان را به 8 سال کاهش دادیم.وی در مورد قراردادهای جدید صنعت خودرو نیز اظهار داشت: چارچوب قرارداد سایپا و

                  به امضا رسیده که تا یک ماه و نیم آینده قرارداد نهایی آن به امضا می رسد.سرمایه‌گذاری مشترک با آلمان و کره برای تولید خودروهای سبکنعمت زاده ادامه داد: مذاکراتی با 2

                  شرکت آلمانی در حوزه خودروهای سبک و تجاری داشته‌ایم که سرمایه گذاری مشترک صورت خواهد گرفت.وزیر صنعت توضیح داد: با یک شرکت اروپایی نیز در حال مذاکره ایم و علاوه بر این، با یک شرکت کره ای هم مذاکره داریم.

                  وی افزود: تا پایان سال 3 تا 4 قرارداد سرمایه گذاری جدید در صنعت خودرو خواهیم داشت.عرضه دو خودرو جدید به بازار در سال جاریبه گفته وزیر صنعت، تا پایان امسال

                  خودروهای جدید 2 شرکت خودروساز به بازار عرضه خواهد شد.نعمت زاده همچنین در مورد افت امتیازات مربوط به کیفیت خودروها در روش جدید ارزیابی کیفی خودروها گفت:

                  کیفیت خودروها باید بر مبنای قیمت تعیین شود و در دنیا نیز کیفیت و قیمت با یکدیگر متناسب‌هستند.وی تاکید کرد: نمی شود که قیمت خودرو با کیفیت آن متفاوت باشد و قیمت باید با کیفیت همخوانی داشته باشد.

                  نعمت زاده در مورد فروش ارز توسط بانکها نیز گفت: بانکها ارز را بر مبنای نرخ روز می فروشند و اینطور نیست که به دلخواه خود قیمت گذاری کنند.
                  افزود: قیمت ارز

                  فروشی توسط صرافان نیز توسط سایتی که همه صرافان به آن وصل هستند بر مبنای معدل نرخ فروش صرافان تعیین می شود.
                  بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                  نظر

                  • ایرج سابق
                    عضو فعال
                    • Oct 2015
                    • 7434

                    #1944
                    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                    سایپا سال 95 به یک سود مناسب دست پیدا می کند


                    دوشنبه 1 شهریور ماه 1395 - 15:34

                    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سایپا نیوز، سید مهدی مقدسی ضمن بازدید از خطوط تولید و مرکز تحقیقات و نوآوری

                    سایپا با بیان این مطلب گفت: گزارش هایی که از صورت های مالی سایپا در ابتدای سال 95 و بعد از برگزاری مجمع ارائه شده نسبت به مدت مشابه

                    سال گذشته تفاوت های اساسی داشته است
                    .
                    وی افزود: اصلاح ساختار مالی همواره باید مورد توجه تولیدکنندگان باشد؛ خوشبختانه این موضوع در

                    سایپا نتیجه مطلوبی داشته است و می تواند الگوی مناسبی برای سایر شرکت ها باشد
                    .
                    این نماینده مجلس دهم بیان کرد: اینکه سایپا مرحله سخت

                    و دشوار را پشت سر گذاشته و از مشمولیت ماده 141 خارج شده است و در سال 94 به یک سود منطقی رسیده که پیش بینی می شود سال 95 به

                    یک سود مناسب برسد و البته این اقدامات وضعیت با ثباتی برای سایپا ایجاد می کند که قابل تقدیر است؛ البته باید استمرار پیدا کند و مراقبت های

                    لازم صورت پذیرد
                    .
                    وی تاکید کرد: شرکت ها باید منطق اقتصادی را بر فعالیت های بنگاه های تحت مدیریت خود حاکم کنند، به نحوی که ارتقاء کیفیت

                    داشته باشند و بتوانند هزینه تولید را کاهش دهند و کاهش هزینه های تولید با اصلاح ساختارمالی، کوچک کردن شرکت های تابعه و کاهش هزینه

                    های سربار در قیمت تمام شده محصول امکان پذیراست
                    .
                    عضوکمیسیون صنایع و معادن گفت: آنچه امروز در مقایسه با ابتدای سال 94 در سایپا

                    مشاهده می کنیم یک جهت گیری مثبت و منطقی است که استمرارش برای سایپا و مصرف کننده می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد و

                    کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمادگی دارد در راستای اهداف ذکر شده، هر گونه مانعی که برای تولید محصولات داخلی وجود داشته را رفع

                    کند
                    .
                    مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث نوآوری در صنایع خودرو یک ضرورت اجتناب ناپذیر و مورد تقاضای مکرر

                    مصرف کننده است که خوشبختانه در طی بازدید در سایپا حرکت های ارزشمندی مشاهده می شود
                    .
                    عضو کمیسیون صنایع و معادن یادآور شد: پیرو

                    صحبت های اخیر رئیس جمهور، لازم است ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت در دستور کار تمامی تولید کنندگان داخلی قرار گیرد و این موضوع در صنعت

                    خودرو همواره مورد تاکید بوده است و خوشبختانه توجه مدیران فعلی سایپا به بحث تحقیق، نوآوری و توسعه محصول در مدت یکی دو سال گذشته

                    چشمگیر بوده است
                    .
                    این نماینده مجلس دهم افزود: امروز شاهد انجام طرح های ارزشمندی در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا هستیم و امیدواریم به

                    زودی این محصولات با فرایندی که پیش بینی شده است به بازار عرضه شود و یقینا طراحی و نوآوری و ساخت متناسب محصول با ذائقه مصرف

                    کننده می تواند تحول عظیمی در صنعت خودرو ایجاد کند
                    .
                    مقدسی گفت: شرکت سایپا در زمینه توسعه محصول قدم های اساسی برداشته است، که

                    نشان می دهد سایپا و سایر خودروسازان کشور مصمم هستند در مسیر تحقیق و توسعه گام بردارند و شرکت سایپا در این زمینه پیشرو

                    است
                    .
                    نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحث جوینت ونچر که انتقال تکنولوژی و صادرات در راس آن قرار دارد، یقینا مورد

                    حمایت کمیسیون صنایع و معادن مجلس است و در قراردادی که در مذاکرات چند ماه گذشته نهایی شده، موضوعات خوبی مورد توجه قرار گرفته

                    است که رعایت سهم طرفین به صورت 50-50 و تولید با هدف 30 درصد صادرات پیش بینی شده که بسیار ارزشمند است
                    .
                    وی گفت: از نکات دیگر این

                    قراردادها می توان به بومی سازی 40 درصد در سال اول اشاره کرد که این ظرفیت در طی 3 سال آینده به 70 درصد افزایش خواهد یافت و این

                    شرایط بسیار مناسب است، البته ما در بحث قرارداد با برندهای اروپایی و سایر شرکت های بزرگ دنیا نباید صرفا با یک شرکت همکاری کنیم و به

                    عبارتی تمام تخم مرغ ها را در یک سبد قرار دهیم چرا که با بحران های سیاسی یا مشکلات دیگر که در دنیا به وجود می آید عین گذشته دچار آسیب

                    خواهیم شد و خوشبختانه سایپا در قرارداد جدید با سیتروئن نواقص قراردادهای گذشته را برطرف کرده است
                    .
                    همچنین امروز رضا تقوی، مدیر فروش

                    و بازاریابی گروه سایپا با اشاره به دستاوردهای جدید گروه خودروسازی سایپا گفت: در مرداد ماه سال جاری گروه سایپا موفق شد نسبت به مدت

                    مشابه سال گذشته رشد فروش 164 درصدی را تجربه کند.

                    تاريخ تنظيم: دوشنبه 1 شهریور ماه 1395 - 15:34 | دریافت فایل





                    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                    نظر

                    • ایرج سابق
                      عضو فعال
                      • Oct 2015
                      • 7434

                      #1945
                      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                      تاریخ خبر: 02/06/1395 | ساعت: 19:26|


                      تولید خودرو سایپا در مردادماه امسال 53 درصد افزایش یافت

                      تهران- ایرنا- گروه خودروسازی سایپا از افزایش 53 درصدی تولید خودرو در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و اعلام کرد که در

                      این ماه 50 هزار دستگاه انواع خودرو سواری تولید کرده است.


                      به گزارش روز دوشنبه گروه خودروسازی سایپا، این شرکت در مردادماه امسال توانسته

                      تولید خود را به نسبت مردادماه پارسال (32 هزار و 496 دستگاه) 53 درصد و نسبت به مرداد سال 1393(28 هزار و 579 دستگاه)، 75 درصد افزایش دهد.

                      پیش از این، گروه سایپا در اردیبهشت ماه 1391 توانسته بود به سقف تولید 49 هزار و 500 دستگاه در ماه دست یابد که این رکورد مردادماه امسال شکسته شد.

                      براساس این گزارش، سایپا در پنج ماه نخست امسال 198 هزار و 592 دستگاه خودرو تولید کرده است که این میزان به نسبت مدت مشابه پارسال (با تولید 158 هزار و 506

                      دستگاه) بیش از 25 درصد و به نسبت مدت مشابه سال 1393 (با تولید 155 هزار و 126 دستگاه) بیش از 28 درصد رشد را نشان می دهد.

                      به گزارش ایرنا، حسن قره ئی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک گروه خودروسازی سایپا، دیروز(دوشنبه) در حاشیه نشست هم اندیشی گروه سایپا و شرکت های

                      بیمه ای گفت: صادرات گروه شامل خودرو، قطعه و خدمات مهندسی پارسال به 85 میلیون دلار رسید.

                      قره ئی اضافه کرد: کسب سهم 60 درصدی از صادرات خودروهای سواری در کشور، تولید محصولات جدید شامل ساینا، چهار مدل برلیانس و رنو ساندرو، مذاکره با

                      خودروسازان برتر جهان برای سرمایه گذاری مشترک و همچنین دستیابی به تفاهم برای تاسیس شرکت مشترک را از مهمترین اقدامات سال گذشته سایپا عنوان کرد.

                      وی همچنین اعلام کرد که میانگین تولید روزانه خودرو از 831 دستگاه در مهر 1394 به 989 دستگاه در اسفند همان سال( افزایش 139 درصدی) رسیده بود.

                      رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک گروه خودروسازی سایپا همچنین تولید خودرو در سال 1391 تا 1394 را به ترتیب 397 هزار، 314 هزار، 417 هزار و 372

                      هزار دستگاه اعلام کرد.

                      این مسئول ادامه داد: برنامه امسال سایپا برای تولید خودرو 530 هزار دستگاه است که با توجه به میزان تولید خودرو در پنج ماه نخست، این برنامه تحقق خواهد یافت.


                      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                      نظر

                      • ایرج سابق
                        عضو فعال
                        • Oct 2015
                        • 7434

                        #1946
                        پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                        مشاور عالی رئیس جمهورعملکرد گروه سایپا را موفق و قابل تقدیر ارزیابی کرد
                        سه شنبه، 2 شهریور 1395 - 12:18
                        مشاور عالی رئیس جمهور در خصوص طراحی محصولات جدید که در سال های آینده از طریق سایپا به بازار ارائه

                        می‌شود گفت: این موضوع بسیار خوشحال کننده است و امیدوارم مدیران گروه سایپا بتوانند این برنامه ها را به نحو احسن به اجرا بگذارند.
                        به گزارش سایپا نیوز، محمد علی نجفی، مشاور عالی رئیس محترم جمهور ضمن بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری

                        سایپا طی جلسه ای با مدیرعامل و مدیران ارشد گروه سایپا ، از فعالیت های این گروه خودروساز در زمینه تحقیق

                        و توسعه محصولات جدید مطلع شد.
                        نجفی نقش صنعت خودرو در اقتصاد و اشتغال کشور را بسیار مهم و حساس

                        دانست و گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده این صنعت حدود 18 درصد ارزش افزوده بخش صنعت و حدود 7/2

                        درصد از تولید ناخالص را شامل می شود و همچنین 400 هزار شغل مستقیم و 500 هزار شغل غیر مستقیم ایجاد

                        نموده و نقش بسیار مهمی در اقتصاد و اشتغال کشور ایفا می کند.
                        وی افزود: در آغاز دولت تدبیر و امید این

                        صنعت با مشکلات زیادی از لحاظ مالی، فنی و تکنولوژی و مدیریتی روبرو بود ، اما در طول 3 سال گذشته اقدامات

                        خوبی انجام شده و این صنعت دچار تحول شده و نتایج آن را در محصولاتی که به بازار عرضه خواهد شد و در

                        کیفیت بهتر محصولات و رضایت مندی مصرف کنندگان از تولید داخلی خواهیم دید.
                        مشاور عالی رئیس جمهور

                        تصریح کرد: در این برهه زمانی و شروع دولت تدبیر و امید وضعیت گروه سایپا بسیار نامطلوب بود و این گروه با

                        مشکلات متعددی روبرو بود ولی در حال حاضر وضعیت مناسبی دارد که جای قدردانی از مسئولان اجرایی وزارت

                        صنعت به خصوص مدیران ارشد گروه سایپا وجود دارد.
                        وی در خصوص بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا گفت:

                        از دیدگاه استراتژیک مرکز تحقیقات و نوآوری نقش بسیار مهمی در توسعه صنعت داشته و قدرت رقابت پذیری بین

                        المللی را افزایش می دهند، خوشبختانه مرکز تحقیقات و نو آوری سایپا توانسته با ایجاد ارتباط با مراکز علمی و

                        دانشگاه های مختلف همکاری های را آغاز نموده و امیدواریم توان رقابت پذیری بین المللی گروه سایپا را افزایش

                        دهد.
                        نجفی در خصوص طراحی محصولات جدید که در سال های آینده از طریق سایپا به بازار می آید گفت: این

                        موضوع بسیار خوشحال کننده است و امیدوارم مدیران گروه سایپا بتوانند این برنامه ها را به نحو احسن به اجرا

                        بگذارند.
                        وی با اشاره به گزارشی که از مرکز معتبر بین المللی "مکنزی" ارائه شده گفت: بر اساس گزارشی که در

                        خصوص ایران ارایه شده، بر روی صنایع کشورمان به خصوص صنعت خودروسازی بسیار تاکید شده است و افزایش

                        تولید بیش از 2 برابری تولید را در صنعت خودروسازی کشورمان پیش بینی کرده اند که نشان از اهمیت و تاثیر این

                        صنعت دارد.
                        مشاور عالی رئیس جمهور تصریح کرد: حرکت مهم دیگری که در سایپا شکل گرفته و در آن موفق

                        بوده، جلب مشارکت شرکت های بزرگ خودروسازی است و این شراکت بصورت جونیت ونچر و جلب سرمایه است

                        که بسیار مهم و تاثیر گذار در ادامه روند می باشد. البته به طور کلی باید در ایجاد شراکت سه نکته بسیار مهم در

                        این زمینه یعنی جلب سرمایه، تکنولوژی و دستیابی به بازارهای بین المللی را با دقت بررسی کرد که در قرارداد

                        اخیر سایپا مدنظر قرار گرفته شده است.
                        وی در خصوص انتظارات دولت از صنعت خودروسازی کشور گفت: رئیس

                        محترم جمهور در جلسه ای که با حضور اعضای تیم اقتصادی دولت برگزار شد تاکید کرد که این صنعت براساس

                        یک برنامه استراتژیک مصوب حرکت کند و دچار حرکت پاندولی و سینوسی در این مسیر نباشد. این یعنی در طول

                        مدت 10 سال آینده صنعت خودروسازی می بایست بر اساس یک استراتژی مشخص حرکت کرده و علاوه بر

                        برآوردن نیازهای داخلی بتواند صادرات به سایر کشورها نیز داشته باشد.
                        وی تصریح کرد: این صنعت همچنین باید

                        بتواند در بازارهای جهانی به صورت مستقیم حضور پیدا کند و این توان در داخل کشور وجود دارد که بتوانیم

                        خودروهایی تولید کنیم تا در بازار های جهانی قابل رقابت باشند و در این مسیر دولت در حد توان کمک خواهد کرد

                        و امیدوارم به روزی برسیم که 30 درصد محصولات به سایر کشورها صادر شود و این دور از دسترس نیست البته

                        نیاز به برنامه ریزی دقیق در این زمینه است.
                        مشاور عالی رئیس جمهور گفت: تمام کشورهای دنیا از صنایع

                        خودروسازیشان حمایت می کنند و این حمایت ها در شکل اعطای تسهیلات از طریق بانکها، وضع تعرفه برای

                        خودروهای وارداتی و یا پرداخت یارانه و سوبسید اجرا و برحسب شرایط در دوره های متفاوت صورت می پذیرد و در

                        کشورمان نیز، دولت در حد توان در جاهایی که نیاز بوده همواره حمایت لازم را انجام داده است.
                        نجفی در خصوص

                        نقش اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو سازی گفت: اقتصاد مقاومتی اجزای مختلفی دارد و در بخش برون گرایی

                        که به آن تاکید شده، موضوع صادرات و حضور در بازارهای بین المللی خیلی مورد اهمیت است.
                        وی در خصوص

                        توسعه پلتفرم های جدید خودرو، تیراژ خودرو را بسیار مهم دانست و گفت: با انجام سرمایه گذاری های سنگین بر

                        روی طراحی پلتفرم خودرو باید بتوانیم تیراژ تولید را بالا ببریم زیرا در غیر این صورت سرمایه گذاری مقرون بصرفه

                        نخواهد بود و چرخه عمر محصول طولانی خواهد شد و اینکه برخی از محصولات بیش از 15 سال در حال تولید

                        هستند نیز بر اساس همین موضوع می باشد.
                        مشاور عالی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تیراژ پائین محصولات

                        باعث می شود قطعه سازان هم از نظر سرمایه گذاری جهت تولید قطعه جدید دچار مشکل شوند. البته در

                        گزارشی که امروز ارایه شد و برنامه ای که در طراحی پلتفرم مشترک برای چندین محصول در سایپا در نظر گرفته

                        شده، سیاست صحیحی اتخاذ شده است و تمام خودروسازان در سطح بین المللی نیز به این سمت رفته اند.
                        وی

                        در پایان گفت: با توجه به جلسه ای که در گذشته با مدیران سایپا داشته ام و امروز هم در جریان کار این گروه قرار

                        گرفتم، عملکرد گروه سایپا را با توجه به موفقیت های کسب شده قابل تقدیر ارزیابی می کنم.
                        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                        نظر

                        • ایرج سابق
                          عضو فعال
                          • Oct 2015
                          • 7434

                          #1947
                          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                          همزمان با نمایشگاه اتو مکانیکای مسکو مطرح شد
                          توسعه فعالیتهای صادراتی گروه سایپا در بازار بزرگ روسیه
                          دوشنبه، 1 شهریور 1395 - 12:26
                          ارزش صادرات گروه خودروسازی سایپا به روسیه تا کنون 60 میلیون دلار بوده است.
                          به گزارش سایپانیوز، همزمان با آغاز نمایشگاه اتومکانیکای مسکو ، گروه خودروسازی سایپا با حضور گسترده در این نمایشگاه به عنوان مهمترین رویداد قطعات

                          خودرویی روسیه، درصدد معرفی توانمندی ها و پیشبرد اهداف خویش است. حضور شرکت های سایپا، رادیاتور ایران، فنر سازی زر، رینگ سایپا و مالیبل در این

                          نمایشگاه، ضمن نمایش قطعات قابل رقابت در بازار آن کشور، زمینه ساز بازاریابی و مذاکره برای شناسایی مشتریان جدید خواهد بود. این در حالیست که میزان

                          صادرات گروه خودروسازی سایپا به کشور روسیه تا کنون به ارزش 60 میلیون دلار بالغ گردیده است.
                          بر اساس این گزارش ،گروه خودروسازی سایپا در ادامه فعالیتهای

                          صادراتی خود در کشور روسیه و با بهره مندی از تجارب کسب شده طی بیش از یک دهه فعالیت مستمر صادراتی در بازار قطعات خودرویی این کشور، اقدام به برنامه

                          ریزی منسجمی برای گسترش و تعمیق حضور خود در این بازار با بهره گیری از پتانسیل های رقابتی شرکت های زیر مجموعه خود، نموده است.
                          از منظر گروه

                          خودروسازی سایپا، بازار قطعات یدکی روسیه نه تنها به واسطه وسعت جغرافیایی این کشور و همچنین حضور رقبای بزرگ و در حال رشد خارجی، از جایگاه ویژه ای در

                          میان بازارهای هدف صادراتی این گروه برخوردار است، بلکه بواسطه برقراری روابط مناسب سیاسی با آن کشور، فضای مناسبی جهت بهره برداری حداکثری از این

                          موضوع در زمینه افزایش صادرات قطعات خودرویی و کسب سهمی از زنجیره تامین این بازار درقالب قطعات اصلی خط تولید علاوه بر ارائه قطعات یدکی مورد نیاز بازار را

                          در اختیار قرار می دهد.
                          شایان ذکر است، نمایشگاه اتو مکانیکا از ٢٢تا ٢٥ آگوست مصادف با 1 تا 4 شهریور در محل نمایشگاه های بین المللی مسکو با حضور بیش از

                          ١٣٠٠ شرکت قطعه ساز و لوازم جانبی خودرو از ٣٩ کشور در فضایی بیش از ٤٣٠٠٠ متر مربع در حال برگزاری است
                          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                          نظر

                          • negarminavi
                            عضو فعال
                            • May 2013
                            • 35714

                            #1948
                            پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                            تبلیغاتی به سبک و سیاق خودروساز مطمئن؛

                            ارائه درصدهای «حبابی» از سوی سایپا برای فروش در هفته دولت!


                            این ادعا در حالی از سوی شرکت خودروسازی سایپا مطرح می‌شود که در سال 1394 مقدار ریالی فروش این شرکت نسبت به سال 92 سه برابر شده است اما با وجود فروش بیشتر باید گفت 140 میلیارد تومان سود عملیاتی این شرکت خودروساز در سال 1392 به 46 میلیارد تومان زیان عملیاتی در سال 1394 رسیده است.

                            خردادپرس/ شرکت خودروسازی سایپا در تبلیغاتی به مناسبت هفته دولت که از رسانه ملی پخش شد با رسم نموداری ادعا کرد که ارزش بازار این شرکت نسبت به سال قبل 114 درصد افزایش پیدا کرده است.

                            به گزارش گروه اقتصادی خردادپرس، گرچه با انجام برخی امور از جمله معاملات سفته‌ای و انجام برخی معاملات صوری و افزایش کاذب قیمت در بورس، ارزش بازار این شرکت به صورت کاملاً حبابی 114 درصد رشد داشته اما مقایسه دو سال 1392 و سال 1394 وضعیت واقعی این شرکت را نشان می‌دهد.

                            این ادعا در حالی از سوی شرکت خودروسازی سایپا مطرح می‌شود که در سال 1394 مقدار ریالی فروش این شرکت نسبت به سال 92 سه برابر شده است اما با وجود فروش بیشتر باید گفت 140 میلیارد تومان سود عملیاتی این شرکت خودروساز در سال 1392 به 46 میلیارد تومان زیان عملیاتی در سال 1394 رسیده است.

                            همچنین زیان خالص این شرکت در سال نودوچهار 4.3 برابر شده است یعنی از 455میلیارد تومان زیان در سال 92 به 1970 میلیارد تومان زیان در سال 94 رسیده است. این در حالی است که نسبت زیان به فروش شرکت از 12 درصد در سال 92 به 17.6 درصد در سال 94 رسیده است.

                            با این وضعیت مشخص نیست این شرکت خودروسازی که چگونه می‌خواهد با بازارگرمی محصولات بیشتری به بهانه هفته دولت با همکاری رسانه ملی به فروش برساند. هرچند شرکت‌های خودروسازی پیش از این با همکاری صمیمانه دولت در زمانی که مردم کمپین «خودروی ایرانی نمی‌خریم» را دنبال می‌کردند از خطر زیان‌دهی بیشتر رها شدند اما مردم فراموش نکرده‌اند که چگونه با نشان دادن وام 25 میلیونی خودرو، دولت انبار این خودروسازان را خالی کرد و مردم باز هم در این میان قربانی شدند.

                            از همین روی بود که محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت در امور صنایع اواخر مردادماه در مورد وضعیت انباشت خودرو در واحدهای خودروساز نیز گفت: «در صنعت خودرو رکودی نداریم و انباشت خودرو نیز اتفاق نیفتاده است. بهترین حالت ممکن در فروش خودرو را دارا هستیم.»

                            این اظهارنظر گرچه غلط نیست اما باید گفت علت خارج شدن صنعت خودرو از رکود همان وام‌های 25 میلیونی خودرو بود که به مردم داده شد تا انبار این خودروسازها خالی شود.

                            نظر

                            • ایرج سابق
                              عضو فعال
                              • Oct 2015
                              • 7434

                              #1949
                              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                              معاون رئیس استاندارد عراق:
                              سایپا نیازهای خودرویی عراق را تامین می‌کند
                              یکشنبه، 21 شهریور 1395 - 17:52
                              معاون رئیس استاندارد عراق از گسترش همکاری‌ها با گروه خودروسازی سایپا خبر داد و گفت: سایپا با برخورداری از توانمندی و تجربیات فراوان در زمینه‌های مختلف خودرویی می‌تواند نیاز کشور عراق را در این حوزه تامین کند.
                              به گزارش سایپا نیوز، معاون رئیس استاندارد عراق در جریان بازدید از شرکت سایپا اظهارکرد: ایران کشور بزرگی است که توانست در مدت کوتاه در زمینه‌های مختلف صنعتی پیشرفت‌های خوبی داشته باشد و کشور عراق که نیازمند همکاری نزدیک با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران است از این شرایط استقبال می‌کند.وی بابیان این مطلب که سایپا نسبت به گذشته در ساختار کمی و کیفی تغییرات اساسی داشته است افزود: سایپا با رعایت استانداردها، از فناوری‌های خوبی بهره می‌برد که بیانگر رشد این مجموعه است.وی افزود: تولیدات سایپا توانسته بازار مناسبی در کشور عراق بدست آورد که نشان‌دهنده استقبال مردم این کشور از خودروهای کم‌مصرف و برخوردار از قیمت‌های اقتصادی و رقابتی سایپا است.وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ای در دست تهیه داریم تا طبق تفاهم‌نامه همکاری، نسبت به داشتن شاخص‌های استاندارد جهانی با همتای ایرانی خود به یک نقطه مشترک برسیم تا مبادلات اقتصادی ایران و عراق که در شرایط فعلی بالغ 10 میلیون دلار است افزایش یابد.معاون رئیس استاندارد عراق در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در صورت ادامه همکاری‌های دوکشور، تولیدکنندگان ایرانی بیش از گذشته نیازهای بازار عراق را شناسایی خواهند کرد و می‌توانند در بخش‌های مختلف صنعتی همکاری کنند.وی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری مشترک با سایپا را افزایش خواهیم داد و اگر در زمینه‌های همکاری مشترک اختلافی وجود داشته باشد در کمیته استراتژیک مشترک این اختلافات را حل و در مسیر تداوم همکاری‌های بیشتر حرکت خواهیم کرد.
                              بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                              نظر

                              • ایرج سابق
                                عضو فعال
                                • Oct 2015
                                • 7434

                                #1950
                                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                                مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد
                                پیشنهاد فاینانس یک‌میلیارد دلاری به سایپا
                                سه شنبه، 23 شهریور 1395 - 10:22
                                بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                                نظر

                                در حال کار...
                                X