سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ایرج سابق
    عضو فعال
    • Oct 2015
    • 7434

    #1981
    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

    | تاریخ خبر: 02/08/1395 | ساعت: 9:11|


    در گفت وگو با ایرنا

    «سایپا خمین» می تواند سایت تولیدی محصولات جدید رنو در ایران باشد


    تهران- ایرنا- مدیر عامل شرکت «سایپا خمین» گفت: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در سایت سایپا خمین، این واحد تولیدی می تواند سایت

    تولیدی محصولات جدید رنو در ایران باشد.


    ایوب پایداری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اضافه کرد: این واحد تولیدی اکنون آماده بهره برداری است و خطوط تولید و مونتاژ این کارخانه قابلیت ایجاد و تولید

    محصولات را دارد.
    وی با اشاره به ایجاد خطوط تولید این شرکت بر اساس استانداردهای جدید گفت: بر این اساس، مذاکراتی با چند شرکت مطرح خارجی برای انجام همکاری و تولید خودرو آغاز

    شده است و در مراحل مناسبی قرار دارد؛ دو طرف در حال جمع بندی مذاکرات برای تصمیم گیری نهایی هستیم.

    پایداری ادامه داد: در صورت صدور مجوز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و هماهنگی با شرکت رنو، سایپا خمین می تواند سایت تولیدی محصولات جدید رنو و سایت

    اجرایی قراداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و رنو در ایران باشد.

    وی افزود: با توجه به حضور گروه رنو و انعقاد قرارداد جدید ایدرو با این شرکت و ظرفیتی که در شرکت سایپا خمین وجود دارد به نظر می رسد در صورتی که وزارت صنعت

    موافقت کند، شرکت رنو می تواند در این شرکت به سرمایه گذاری و تولید محصول جدید اقدام کند.

    وی گفت: خمین از شهرهای مناطق محروم کشور است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی تهران- بندرعباس از شرایط مناسبی برای تولید و بازرگانی برخوردار است.
    به گزارش ایرنا، سایت سایپا خمین با ظرفیت تولید سالانه 30 هزار دستگاه خودرو در زمینی به مساحت 300 هکتار در شهرستان خمین (استان مرکزی) ساخته شده است.

    چندی پیش سازمان گسترش و نوسازی ایران(ایدرو) و شرکت رنو فرانسه توافق نامه ای را برای ایجاد جوینت ونچر(شرکت مشترک) امضا کردند؛ این همکاری مشترک شامل

    یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال است. دو خودرو «سیمبل و داستر جدید»

    نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می رسند.

    براساس این توافق نامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت. همچنین همکاری های کنونی رنو با دو شریک خود

    سایپا و ایران خودرو در قالب «همکاری مشترک رنو پارس» همچنان ادامه خواهد داشت.




    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

    نظر

    • ایرج سابق
      عضو فعال
      • Oct 2015
      • 7434

      #1982
      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )


      ۱۳:۳۱ | ۱۳۹۵/۰۸/۰۳











      چراغ سبز وزیر مالزی به سایپایی ها؛
      مدیرعامل سایپا: آماده تولید مشترک خودرو با پروتون هستیم


      پرشین خودرو: وزیر تجارت و صنعت بین الملل مالزی گفت: دلیل اصلی حضورم در سایپا گسترش روابط بین صنعت خودرو مالزی با گروه سایپا است و مذاکراتی از قبل وجود داشته است و پیشرفت مذاکرات را در آینده سرعت خواهیم بخشید.
      به گزارش «پرشین خودرو»، داتو سری مصطفی محمد وزیر تجارت و صنعت بین الملل مالزی، در نشست مشترک با مدیرعامل و هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا،

      با بیان مطلب فوق گفت: پروتون سال های زیادی در ایران حضور داشته است و هزاران خودرو در بازار ایران به فروش رسانده و بعد از برجام موضوع بازگشت به بازار

      خودروی ایران مطرح است و اینکه بتوانیم از فرصت های بازار خودروی ایران استفاده کنیم.

      وی افزود: تصمیماتی که در مالزی در دیدار رییس جمهوری ایران و مالزی گرفته شد، عبارتند از : دو برابرشدن تجارت بین دو کشور، گسترش زمینه های همکاری

      بخصوص در زمینه های نفت و گاز، خرید برخی از تجهیزات، انجام پروژه های زیر ساختی و بازدید تجار ایرانی از مالزی که بتوانیم سطح روابط را گسترش دهیم و همچنین

      همکاری در صنعت غذا از مواردی است که مورد مذاکره با طرف های ایرانی قرار گرفته است و همه اینها نتیجه بازدیدی است که آقای روحانی رییس جمهوری ایران از مالزی داشته اند.

      مصطفی محمد تصریح کرد: تقاضای خودرو در ایران یک میلیون و 200 هزار دستگاه برای امسال است و در آینده رشد بیشتری خواهد داشت و ما می توانیم با شرکت

      خودرو ساز مالزی سهم بسیار خوبی در بازار خودروی ایران داشته باشیم و به آینده صنعت خودرو ی ایران امیدواریم .

      وی افزود: شرکت پروتون در مالزی برای اینکه به موفقیت برسد نیاز به تجدید ساختار دارد و به عنوان وزیر صنعت مالزی مسوول آن هستم که این امر تحقق یابد و سه

      مدل جدید از محصولات پروتون در آینده توسط این شرکت در بازار خودرو ایران عرضه خواهد شد.

      در ادامه مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، به هیات مالزیایی گفت: علاقه مشترک ما و کشور مالزی در همکاری و دوستی بین کشورهای اسلامی زبانزد

      است و امیدوارم شاهد رشد و توسعه این همکاری بین جمهوری اسلامی و مالزی باشیم و همچنین شاهد همکاری و کار مشترک سایپا و شرکت های کشور مالزی باشیم.

      وی تاکید کرد: اطمینان دارم که علایق مشترک ما می تواند فضای بهتری را برای همکاری بین شرکت ها ایجاد کند و شرکت پروتون که سابقه فعالیت خوبی با ایران

      داشته است می تواند با همکاری مجددی که با شرکت سایپا آغاز خواهد کرد فرصت هایی را ایجاد کند که در رشد واردات و صادرات بین دو کشور تراز بهتری را شاهد باشیم.

      مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با توجه به سیاست های اخیر دولت جمهوری اسلامی در گسترش همکاری با کشور مالزی فرصت خوبی در سایپا برای

      همکاری با پروتون فراهم است و با توجه به شناخت خوبی که دو طرف سایپا و پروتون از یکدیگر دارند، سبدی از محصولات مشترک تعریف شود که بخشی از محصولات

      پروتون به ایران صادر شود و همچنین تولید مشترک داشته باشیم و نیز بخشی از محصولات سایپا در شبکه فروش پروتون به فروش برسد و این کار مشترک بتواند باعث

      رشد و توسعه هردو شرکت شود.

      در پایان نشست، وزیر تجارت و صنعت بین الملل مالزی و هیات همراه از خطوط تولیدی شرکت سایپا بازدید کردند.
      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

      نظر

      • ایرج سابق
        عضو فعال
        • Oct 2015
        • 7434

        #1983
        پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

        معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا خبر داد:

        چهارشنبه، 5 آبان 1395 - 15:42
        آغاز صادرات اولین محصول مشترک سایپا با شرکای خارجی به کشور عراق
        در راستای توسعه سبد محصول در بازارهای صادراتی و با هدف افزایش تولیدات جدید به سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا، صادرات اولین محموله خودروی

        آریو از محصولات مشترک تولیدی با شرکای خارجی به کشور عراق آغاز شد.
        به گزارش سایپانیوز، محسن جوان، معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا با بیان مطلب فوق گفت: با توجه به حضور دیرینه سایپا در عراق و صادرات بیش از 150

        هزار دستگاه خودرو به این کشور، اکنون شاهد صادرات اولین محصول مشترک گروه سایپا با شرکای خارجی به عراق هستیم که در مرحله اول حدود 100 دستگاه آریو

        اتوماتیک براساس تقاضای 1000 دستگاهی طرف عراقی به این کشور صادر می شود و طی ماه های آینده مابقی تقاضا ارسال خواهد شد.وی افزود: با توجه به کیفیت

        محصول، قیمت رقابتی، خدمات گسترده پس از فروش و اقبال مردم عراق از محصولات گروه سایپا، خودروی آریو اتوماتیک با آپشن های روز و متناسب با تقاضای

        بازار به عراق عرضه می شود.جوان گفت: در طول یک دهه گذشته شروع صادرات به کشور عراق در قالب CBU بوده است اما با توجه به استقبال بسیار خوب مردم

        عراق از محصولات گروه سایپا، با طرف عراقی و دولت عراق یک کنسرسیوم سه جانبه امضا شده است و بر مبنای آن تولید محصولات سایپا از آخر سال 93 به

        صورت کامل در عراق آغاز شده است و در مرحله اول تولید خودروهای گروه ایکس 200 را آغاز کرده ایم و با توجه به مذاکرات انجام شده و رفع مشکلات قانونی در

        این کشور به زودی محصولات جدید سایپا مانند آریو در عراق تولید خواهد شد.وی در خصوص میزان صادرات گفت: مجموع صادرات خودرو و قطعات منفصله

        خودرو گروه سایپا بالغ بر 30 میلیون دلار از ابتدای سال تا کنون بوده است.معاون صادرات سایپا با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش تاثیر مستقیمی در صادرات سایپا به

        بازارهای هدف دارد گفت: طبیعی است با برگشت آرامش به کشورهای هدف سایپا از جمله سوریه و عراق شاهد رشد و توسعه صادرات سایپا به این کشورها خواهیم

        بود.وی همچنین در خصوص توسعه بازارهای هدف گفت: امسال در خاورمیانه با طرف لبنانی به توافق رسیدیم و در این کشور حضور جدی خواهیم داشت و اولین

        نمایشگاه خودرو در این کشور را افتتاح کردیم و با جدیت در جهت توسعه تولید، فروش و خدمات پس از فروش تلاش خواهیم کرد.جوان در خصوص سایت های تولیدی

        سایپا در کشورهای هدف گفت: عراق، سوریه، ونزوئلا، سودان و سنگال از سایت های فعال تولیدی سایپا است که فقط در سوریه به دلیل شرایط خاص آن کشور

        فعالیت کمی صورت می گیرد.وی تاکید کرد: در کشور عراق نیز به علت تغییر قوانین آن کشور با وقفه ای روبرو شدیم و پیش بینی ما این است که از ماه جاری شرایط

        تولید سایپا در این کشور بهتر خواهد شد .معاون صادرات سایپا گفت: عرضه محصول جدید آریو به بازار عراق از چند جهت قابل اهمیت است. چرا که اولین باری

        است که محصول اتوماتیک به بازار و مشتریان وفادارمان در عراق صادر می کنیم . نکته دوم این که آریو اولین محموله صادراتی محصول مشترک سایپا با شرکای

        خارجی است و در حال کسب تجربه در این زمینه هستیم که با سرمایه گذار خارجی در ایران تولیداتی انجام شود که نه تنها برای بازار داخل بلکه به بازارهای صادراتی

        منطقه نیز صادر شود.وی گفت: بازار دیگر مشابه کشور عراق، بازار بزرگ الجزایر در شمال آفریقاست که با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور قراردادهای بین

        گروه سایپا و طرف الجزایری به امضا رسیده است و در حال آماده سازی سایت تولیدی مان در الجزایر هستیم و این سایت در سه ماه اول سال 2017 راه اندازی

        خواهد شد و بازار الجزایر نیز همانند عراق می تواند برای سایپا به یکی از بازارهای بزرگ صادراتی تبدیل شود.جوان در خصوص قیمت آریو در کشور عراق گفت:

        قیمت تقریبی این محصول در عراق احتمالا نزدیک به 15 هزار دلار خواهد بود و در نهایت نماینده سایپا در عراق بر اساس شرایط و مطالعات بازار، قیمت نهایی آریو

        را تعیین خواهد کرد.

        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

        نظر

        • ایرج سابق
          عضو فعال
          • Oct 2015
          • 7434

          #1984
          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )



          ۰۹:۲۵ | ۱۳۹۵/۰۸/۱۱




          /خبر/
          سایپا با واگذاری بن‌رو به رنو موافقت کرد


          پرشین خودرو:در شرایطی که گفته می‌شد مسوولان سایپا مخالف واگذاری «بن‌رو» به رنوی فرانسه هستند، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌گوید توافق نهایی بر سر واگذاری این سایت به رنویی‌ها انجام شده است.

          به گزارش «پرشین خودرو»، طبق توافقنامه‌ای که سازمان گسترش و رنو در مهرماه امسال با یکدیگر امضا کردند، قرار شده سایت بن‌رو به این

          خودروساز فرانسوی واگذار شود تا محصولات جدید این شرکت در آن به تولید برسد.طبق اعلام سازمان گسترش، سایت تولیدی «بن‌رو» به‌ازای

          طلبی که این سازمان از سایپا دارد، به رنو واگذار شده و به اصطلاح دو طرف با یکدیگر تهاتر کرده‌اند.


          بن‌رو سایت تولیدی واقع در شهرستان ساوه است که سایپا چند سال پیش آن را از بخش خصوصی خرید و هم اکنون وانت پراید و خودرو چینی آریو را

          در این سایت به تولید می‌رساند.
          هرچند سایپایی‌ها پس از توافقنامه رنو و سازمان گسترش هیچ‌گاه رسما با واگذاری بن‌رو مخالت نکرده‌اند، اما به

          گفته منابع آگاه این شرکت، در محافل خصوصی، نارضایتی خود را نسبت به این ماجرا بروز داده‌اند. ااین در حالی است که منصور معظمی مدیرعامل

          سازمان گسترش از توافق این سازمان با سایپا بر سر واگذاری بن‌رو خبر می‌دهد.وی با بیان اینکه بن‌رو بابت بدهی سایپا به سازمان گسترش، در

          اختیار رنو قرار می‌گیرد، تاکید می‌کند: حدودا دو ماه پیش در مورد چگونگی پرداخت بدهی سایپا به سازمان گسترش، با مسوولان این شرکت توافق

          کردیم و اوایل هفته گذشته نیز بر سر واگذاری سایت بن‌رو، توافق نهایی انجام شد.گفته‌های معظمی در شرایطی است که مسوولان سایپا هنوز

          هیچ واکنش رسمی به ماجرای بن‌رو نشان نداده و ظاهرا ترجیح می‌دهند چراغ خاموش، این موضوع را پیگیری کنند.
          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

          نظر

          • zereshkkk
            عضو فعال
            • Nov 2011
            • 3474

            #1985
            پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

            وافقت سایپا با واگذاری بن‌رو به رنو



            در شرایطی که گفته می‌شد مسوولان سایپا مخالف واگذاری «بن‌رو» به رنوی فرانسه هستند، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌گوید توافق نهایی بر سر واگذاری این سایت به رنویی‌ها انجام شده است. طبق توافقنامه‌ای که سازمان گسترش و رنو در مهرماه امسال با یکدیگر امضا کردند، قرار شده سایت بن‌رو به این خودروساز فرانسوی واگذار شود تا محصولات جدید این شرکت در آن به تولید برسد. طبق اعلام سازمان گسترش، سایت تولیدی «بن‌رو» به‌ازای طلبی که این سازمان از سایپا دارد، به رنو واگذار شده و به اصطلاح دو طرف با یکدیگر تهاتر کرده‌اند.

            نظر

            • ایرج سابق
              عضو فعال
              • Oct 2015
              • 7434

              #1986
              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

              افتخاری دیگر برای سایپا:

              نشان مدیریت سبز به سایپا اهدا شد


              عصر خودرو- نشان مدیریت سبز به سایپا اهدا شدمراسم اختتامیه جایزه جهانی پروژه های سبز ۲۰۱۶ در کشور اتریش برگزار شد که درآن شرکت سایپا توانست نشان برتر پروژه های سبز بنیاد جهانی انرژی و انجمن مدیریت سبز اروپا را ازآن خود کند.



              شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶:۰۰


              بهترین دانش آن است که سودمند باشی

              نظر

              • ایرج سابق
                عضو فعال
                • Oct 2015
                • 7434

                #1987
                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )


                خودرویی ها در بازار سرمایه/۱۵آبان ۹۵

                یخ خودرویی ها با سایپا باز می شود!!!؟؟؟


                عصر خودرو- در معاملات امروز، سهامداران خودرویی ۱۰۰ میلیون سهم به ارزش حدود ۲۴ میلیارد تومان در۱۱ هزار نوبت خرید و فروش کردند که نسبت به روز کاری قبل افزایشی بود، ولی شاخص با ۸۸ واحد سقوط در کانال ۲۰ هزار و ۵۹۹ واحدی قرار گرفت، به نظر می رسد خودرویی ها که چند وقتی است وارد مدار اصلاحی شده اند تا زمان بازگشایی نماد خساپا و تعیین تکلیف شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییرات چندانی نخواهند داشت.


                نسخه قابل چاپ شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵:۰۰

                به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، ابتدای بازار امروز در گروه های خودرویی و قطعه ساز نمادهای خگستر و خمحرکه صف خرید بودند که به تدریج صف خود را

                عرضه کردند، نمادهای ختور،خموتورو خوساز نیز مثبت و پرتقاضا و مابقی نمادها اکثرا دادوستدهای متعادل و منفی را تجربه کردند. خنصیر،خچرخش و خریخت صف فروش

                بودند، اما خچرخش توانست در پایان صف فروش خود را جمع کند. قیمت پایانی خودرو هم به321 تومان سقوط کرد، درکل امروز نیز نمادهای گروه قطعه ساز ، با اقبال بیشتر از سوی سهامداران مواجه بودند.

                به این ترتیب، رشد قیمتهای خودرویی وابستگی زیادی به وضعیت خساپا پس از بازگشایی دارد و همانطور که می دانیم، بخشی از رشد سهام سایپا به معاملات درون گروهی

                مجموعه بستگی دارد، سایپا در یکسال اخیر تحولات زیادی داشته اکنون نیز تهاتر کردن مطالبات ایدرو از سایپا از طریق واگذاری بن رو به رنو فرانسه, باعث کاهش جدی در

                بدهی های شرکت خواهد شد، موضوع دوم واگذاری 50 % سهام سایپا کاشان به سیتروئن هست که این مورد هم به احتمال زیاد منجر به ورود نقدینگی به سایپا خواهد شد،


                کاهش بدهی سایپا و کسب نقدینگی از محل فروش سرمایه گذاریها و سایپا کاشان به کاهش هزینه مالی آن ختم می شود و می تواند تعدیل خوبی برای خساپا در پی داشته باشه و

                مجموع این موارد به رشد گروه خودرو ختم خواهد شد.
                همچنین رشد سود سایپا و ایران خودرو تاثیر زیادی بر ورنا خواهد داشت چراکه طبق آخرین پرتفوی این شرکت سرمایه گذاری 17.34 درصد مالکیت سایپا و 36 درصد

                خمحرکه و 1.18 درصد ایران خودرو را در اختیار دارد.

                همینطور ورنا از فروش بلوک خمحرکه به سود خواهد رسید و احتمال اینکه ورنا بلوک خمحرکه را واگذار کند بیشتر است، چون با انصراف از این تصمیم حدود 16 تومان از

                پیش بینی سود آن کسر خواهد شد که حدود 50 درصد تعدیل منفی می شود.

                درمورد خودرو نیز با موضوع فروش بانک پارسیان مواجه هست که تاثیر روی قطعه سازانی مثل خگستر ،خاور ،خچرخش،خمحور ،خمحرکه خواهد داشت و باتوجه به و

                افزایش سرمایه وپارس باعث تغییرات مثبتی در خودرو و زیرمجموعه هایش خواهد شد.

                در حوزه اخبار نیز، مدیرعامل ایران خودرو دیزل (خاور) از تولید اتوبوس گازسوز با موتورهای شرکت بنز خبر داد این سهم باتوجه به قیمت 121 تومان، هم اکنون ارزانترین

                سهام خودرویی می باشد.
                بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                نظر

                • ایرج سابق
                  عضو فعال
                  • Oct 2015
                  • 7434

                  #1988
                  پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                  مدیرعامل سایپا:
                  • چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۹



                  قراردادهای ما نهایی شده و قابل برگشت نیست/برای عرضه پراید در بورس کالا مذاکره می‌کنیم



                  مدیرعامل سایپا درباره عرضه پراید در بورس کالا می‌گوید مشکل اساسی این است که پراید جزو کالاهای قیمت‌گذاری شده است و عرضه کالاهایی که قیمت‌گذاری شده در

                  بورس غیرقابل انجام است ولی ما در حال گرفتن مجوزهایی در این رابطه هستیم.

                  جمالی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به این سوال که علت اینکه پراید تاکنون نتوانسته در بورس کالا عرضه شود، چیست، گفت:

                  مشکل اساسی این است که پراید جزو کالاهای قیمت‌گذاری شده است و عرضه کالایی که قیمت‌گذاری شده در بورس غیرقابل انجام است ولی ما داریم مجوزهایی می‌گیریم که

                  این کار را انجام دهیم.

                  وی افزود: مذاکرات خوبی با بورس کالا در این زمینه داشتیم. ما برای عرضه پراید در بورس کالا پیشنهادهایی داریم اما محدودیت‌هایی در شورای رقابت وجود دارد که

                  امیدواریم حل شود. اگر این موضوع حل شود بسیاری از مصرف‌کننده‌های ما می‌توانند با روش‌های ساده‌تری این خودرو را خریداری کنند.

                  مدیرعامل سایپا در پاسخ به سوالی مبنی بر علت بسته بودن نماد خسایپا، گفت: علت این است که ما یک افزایش درمانی داشتیم نهایی‌اش می‌کنیم. انشاءالله بعد از اینکه این

                  افزایش سرمایه نهایی شد نماد معاملاتی باز خواهد شد.


                  وی در پاسخ به این سوال که آیا با به ریاست جمهوری رسیدن دونالد ترامپ قراردادهایی که با سیتروئن بسته شده است به خطر بیفتد، اظهار کرد: قرارداد ما با سیتروئن و

                  ایران خودرو با پژو نهایی شده و قرارداد نهایی غیرقابل برگشت است.


                  جمالی در پاسخ به اینکه آیا با رییس‌جمهور شدن دونالد ترامپ همچنان می‌توانید با کشورهای خارجی قراردادهای خودرویی ببندید؟ گفت: ما مذاکرات خیلی خوبی داریم.

                  قراردادهای شرکای دیگرمان نظیر برلیانس در حال عملیاتی شدن است و با شرکت‌های دیگر نیز در حال مذاکره هستیم.

                  وی در پاسخ به اینکه هنوز در مورد قیمت محصولات خودروهای ایرانی از جمله ایران خودرو و سایپا شکایت‌هایی می‌شود، گفت: قیمت خودرو بالا نیست. امیدواریم بتوانیم

                  کیفیتش هم مانند قیمتش مناسب کنیم تا اقشار مختلف بتوانند این محصولات را خریداری کنند.


                  بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                  نظر

                  • ایرج سابق
                    عضو فعال
                    • Oct 2015
                    • 7434

                    #1989
                    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                    مدیرعامل سایپا در پاسخ به «عصرخودرو»:

                    مقدمات انتقال سرمایه سیتروِِئن به ایران فراهم شد

                    عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: بعد از گذشت حدود یک ماه از امضای قرارداد با شرکت سیتروئن روزگذشته جلسه ای در سازمان سرمایه گذاری اقتصادی ایران برگزار شد تا مقدمات انتقال سرمایه به کشورمان انجام شود.



                    نسخه قابل چاپ چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹:۰۰

                    مهدی جمالی در گفت و گویی اختصاصی که در غرفه پایگاه خبری «عصر خودرو» در نمایشگاه مطبوعات انجام شد با بیان این خبر افزود: با این شرایط قرارداد با سیتروئن را دیگر

                    باید قطعی دانست.

                    او ادامه داد: بر این اساس امیدواریم اولین محصول سیتروئن تا پایان سال آینده وارد بازار شود.

                    مدیرعامل سایپا همچنین درباره روند مذاکرات با کیاموتورز نیز با اشاره به تولید سراتو با همکاری این شرکت در سایت تولیدی سایپا نیز اظهار کرد: مذاکرات خوبی انجام شده و اگر

                    کیا بتواند خود را با شرایط و سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران هماهنگ کند می توانیم به زودی شاهد عقد قرارداد با این شرکت برای تولید محصولات جدید باشیم.

                    جمالی در پایان نیز درباره ادامه تولید پراید با اعلام اینکه خودرو 20درصد تقاضای گروه خودروسازی سایپا را به خود اختصاص داده است گفت: به جرأت هم اکنون هیچ خودرویی

                    در دنیا با قیمت پراید و با کیفیتی که تولید می شود وجود ندارد لذا تازمانی که تقاضا برای این خودرو وجود دارد به تولید آن ادامه خواهیم داد.
                    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                    نظر

                    • ایرج سابق
                      عضو فعال
                      • Oct 2015
                      • 7434

                      #1990
                      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                      تحقق 101.5 درصدی برنامه تولید در گروه سایپا
                      سه شنبه، 2 آذر 1395 - 11:30
                      تولید انواع خودرو در گروه خودروسازی سایپا در 8 ماهه اول سال جاری، از برنامه پیش بینی شده فراتر رفت.
                      به گزارش سایپا نیوز، در حالیکه برنامه پیش‌بینی شده برای تولید انواع خودرو سواری و تجاری سبک و سنگین برای گروه سایپا در 8 ماهه اول سال جاری، 337،429 دستگاه بود، مدیران و کارکنان این گروه

                      خودروساز با ارتقا بهره‌وری و بهبود شرایط تولید، موفق شدند در 8 ماه نخست سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، 342،454 دستگاه خودرو تولید کنند که این میزان تولید 101.5درصد بیش از برنامه

                      است.بر اساس این خبر تولید 8 ماهه اول سال 94 گروه سایپا 223،514 دستگاه بود که عملکرد سال جاری 53.2 درصد بیش از تولید محقق شده در مدت مشابه سال قبل است.لازم به ذکر است برنامه

                      پیش‌بینی شده برای تولید در سال جاری 530 هزار دستگاه است و با توجه به شرایط فعلی تولید و همچنین عزم راسخ مدیران و کارکنان گروه سایپا، این امیدواری وجود دارد که در پایان سال برنامه پیش‌بینی

                      تولید،‌ بطور کامل محقق شود.

                      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                      نظر

                      • ایرج سابق
                        عضو فعال
                        • Oct 2015
                        • 7434

                        #1991
                        پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                        تاریخ خبر: 03/09/1395 | ساعت: 15:21|


                        مجوز سرمایه گذاری سیتروئن صادر شد

                        تهران- ایرنا- سایپا اعلام کرد: سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران مجوز سرمایه گذاری سیتروئن را در ایران صادر کرد.

                        به گزارش ایرنا از سایپا، پس از مذاکرات طولانی گروه سایپا و شرکت سیتروئن، توافق نامه سرمایه گذاری مستقیم خارجی از طریق خرید سهام یک شرکت ایرانی برای

                        نخستین بار در صنعت خودروسازی کشور انجام شد.

                        براساس این توافق، شرکت سیتروئن 50 درصد از سهام شرکت سایپاکاشان را خریداری و پس از خرید نسبت به سرمایه گذاری در خطوط تولید و قطعات خودرو در ایران اقدام می‌کند.
                        این گزارش می افزاید: شرکت سیتروئن با توجه به حجم سرمایه گذاری در این خطوط تولیدی و به منظور حفظ و پشتیبانی از سرمایه گذاری خویش نسبت به اخذ مجوز از

                        «سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی» وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدام کرده و موفق به اخذ مجوز از این سازمان شد و در عمل شرکت سیتروئن پس از

                        دریافت مجوز وارد مرحله سرمایه گذاری شده است.

                        دریافت این مجوز سبب می شود که دو طرف برای اجرای قرارداد منعقد شده با سرعت بیشتری حرکت کنند و بر این اساس سایپا و سیتروئن به صورت جدی تر وارد فاز

                        عملیاتی این قرارداد خواهند شد.

                        به گزارش ایرنا، به دنبال همکاری های بین المللی در بخش صنعت خودرو و امضای توافق نامه ها و قراردادهایی با شرکت های خودروساز بزرگ ایران با شرکت هایی

                        همچون پژو، رنو و سیتروئن، مقرر شده است تامین کنندگان (قطعه سازان) خودروسازان ایرانی و طرف های خارجی نیز همکاری های خود را گسترش دهند.

                        علاوه بر این توافق نامه ها و قراردادها، شرکت های خودروساز ایرانی مذاکراتی را برای همکاری با دیگر شرکت های خودروساز خارجی دنبال می کنند که از این بین می

                        توان به فولکس واگن، کیا و نیسان اشاره کرد.

                        سایپا روز گذشته نیز از تحقق 101.5 درصدی برنامه تولید خود در سال جاری داده بود.

                        بر اساس آن گزارش، برنامه پیش‌بینی شده برای تولید انواع خودرو سواری و تجاری سبک و سنگین برای گروه سایپا در هشت ماهه اول امسال 337 هزار و 429 دستگاه بود که

                        این گروه موفق شد در این مدت 342 هزار و 454 دستگاه خودرو تولید کند که این میزان تولید 101.5درصد بیش از برنامه است.
                        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                        نظر

                        • ایرج سابق
                          عضو فعال
                          • Oct 2015
                          • 7434

                          #1992
                          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                          مدیر عامل بانک ملت در بازدید از سایپا:
                          تمایل از طرف نظام بانکی برای همکاری با سایپا زیاد است
                          جمعه، 5 آذر 1395 - 11:13
                          مدیر عامل بانک ملت گفت: ارزیابی نظام بانکی با توجه به عملکردی که بر اساس صورت های مالی سایپا، وجود دارد حاکی از این است که

                          ظرفیت های گروه سایپا ارتقاء محسوسی پیدا کرده و به واسطه همین رشد و ارتقاء ظرفیت ها است که از طرف نظام بانکی تمایل به همکاری

                          با گروه سایپا همواره زیاد است.
                          به گزارش سایپا نیوز: در راستای همکاری های دوجانبه مالی، نشست دو جانبه صنعت و بانک با حضور دکتر مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا، دکتر

                          هادی اخلاقی فیض آثار مدیر عامل بانک ملت و مدیران ارشد دو طرف برگزار شد.مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا در خصوص افزایش تعاملات بیشتر صنعت

                          خودرو سازی و صنعت پولی و مالی کشور گفت: صنعت خودرو سازی به عنوان موتور مولد تولید همواره نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور داشته است.وی اظهار

                          کرد: گروه خودروسازی سایپا در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته 53.2 درصد افزایش تولید داشته است که این مهم بدون کمک سیستم پولی و مالی کشور

                          امکانپذیر نبوده و امید است بانک ملت با توجه به جایگاه ارزنده ای که در داخل و خارج از کشور دارد بخش اعتباری، ریالی و ارزی گروه سایپا را در راستای توسعه

                          زیرساخت و افزایش تولید کمک کند.جمالی افزود: گروه سایپا با رشد و افزایش تولیدی که در سال جاری داشت، نزدیک به نیم درصد به رشد اقتصادی کشور کمک کرده

                          است و مطمئناً اگر سیستم مالی کشور نگاه ویژه ای به صنعت خودروسازی به عنوان موتور مولد اقتصاد کشور داشته باشد، رسیدن به رشد 5 درصدی که از اهداف

                          اقتصادی کشور است دور از دسترس نیست.مدیر عامل گروه سایپا عنوان کرد: با رونق و رشد چرخه تولید شرکت سایپا، صنایع دیگر از جمله فولادسازی، نساجی،

                          پلیمر و لاستیک نیز فعال می شود و این موضوع می تواند موجب ایجاد اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی شود.وی خاطر نشان کرد: با توجه به حضور 1200 قطعه

                          ساز به عنوان زنجیره تامین گروه سایپا و نقش آنها در رشد و توسعه صنعت خودروسازی، لازم است تا این شرکت های قطعه ساز نیز از حمایت های مالی بانک ها در

                          خصوص تخصیص منابع ریالی و ارزی برخوردار شوند.وی افزود: گروه سایپا برای اولین بار درصنعت کشور، اوراق مشارکت به ارزش 5000 میلیارد ریال در

                          سیستم مالی کشور عرضه کرده و امید است با حمایت های بانک ملت و سایر بانک ها در راستای موانع و مشکلاتی که صنایع کوچک و بزرگ با آن درگیر هستند، شاهد

                          رشد و توسعه صنعت خودرو سازی کشور باشیم و این همکاری های دوجانبه نهایتا موجب ارتقای صنعت کشور خواهد شد.در ادامه نشست، هادی اخلاقی مدیر عامل

                          بانک ملت در خصوص همکاری دوجانبه بانک و صنعت گفت: بخش تولید به طور کلی و صنعت خودروسازی به صورت مشخص تاثیر قابل توجهی در تحریک و ارتقای

                          سطح تولید ناخالص داخلی دارد، بانک ملت هم خود را موظف می داند تا در کنار صنعت خودروسازی کشور که یکی از سرمایه های وزین نظام اقتصادی کشور است

                          از لحاظ تعاملات داخلی و بین المللی در راستای ارتقای ظرفیت های تولید داخلی همراه این صنعت مولد باشد.مدیر عامل بانک ملت افزود: بانک ملت در تامین منابع


                          مورد نیاز برای طرح های بلند مدت و کوتاه مدت از جمله سرمایه در گردش، در راستای افزایش ظرفیت های تولید گروه سایپا آمادگی دارد تا در حد امکان موانع و

                          مشکلات مالی پیش روی تولید کنندگان را در راستای اقتصاد مقاومتی و سال اقدام و عمل تسهیل کند.وی گفت: درخواست های گروه سایپا در خصوص افزایش خطوط

                          اعتباری، تامین منابع لازم جهت تخصیص تسهیلات ارزی، ایجاد ظرفیت هایی برای صدور ضمانت نامه ها و ال سی در این نشست مورد توافق قرار گرفت و امید

                          است با توجه به هماهنگی های انجام شده ظرف یک ماه آینده تمامی توافقات عملیاتی شود.وی در خصوص شرایط مالی و تولید شرکت سایپا عنوان کرد: ارزیابی نظام

                          بانکی با توجه به عملکردی که بر اساس صورت های مالی سایپا، وجود دارد حاکی از این است که ظرفیت های گروه سایپا ارتقاء محسوسی پیدا کرده است و به واسطه

                          همین رشد و ارتقاء ظرفیت ها است که از طرف نظام بانکی تمایل به همکاری با گروه سایپا همواره زیاد است.وی در پایان گفت: بعد از برجام توافقاتی که صنعت

                          خودروسازی کشور از جمله سایپا با موسسات و شرکت های مطرح خودروساز خارجی داشتند نشان از توان و اعتبار گروه سایپا در سطوح داخلی و خارجی است که

                          منجر به سرمایه گذاری و همکاری مشترک می شود و امیدواریم بانک ملت در همین راستا بتواند همکاری های بیشتری با گروه سایپا داشته باشد که موجب افزایش

                          ظرفیت های صنعت خودروسازی در داخل کشور شود.

                          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                          نظر

                          • ایرج سابق
                            عضو فعال
                            • Oct 2015
                            • 7434

                            #1993
                            پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                            بانک ملت با خواسته های مالی سایپا موافقت کرد/ بازدید آلمانی ها از "خپارس"
                            ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۹/۶1395/9/6
                            1395/9/6 10:25

                            مدیرعامل بانک ملت گفت: با درخواست‌های سایپا برای افزایش خطوط اعتباری،تامین منابع لازم تسهیلات ارزی،صدور ضمانت نامه‌ها و ال سی، توافق شده و ظرف یک

                            ماه آینده عملیاتی می شود.


                            به گزارش پایگاه خبری بورس پرسبه نقل ازسایپانیوز، هادی اخلاقی مدیرعامل بانک ملت درخصوص همکاری دوجانبه بانک و صنعت گفت: بخش تولید و به‌طور کلی

                            خودروسازی به‌صورت مشخص تاثیر قابل توجهی در تحریک و ارتقای سطح تولید ناخالص داخلی دارد.وی گفت: درخواست‌های گروه سایپا درخصوص افزایش خطوط

                            اعتباری، تامین منابع لازم برای ارائه تسهیلات ارزی، ایجاد ظرفیت‌هایی برای صدور ضمانت نامه‌ها و ال سی، مورد توافق قرار گرفته و امید است ظرف یک ماه آینده

                            تمامی توافقات عملیاتی شود.وی درخصوص شرایط مالی و تولید سایپا گفت:با توجه به ارتقای محسوس ظرفیت‌های سایپا،تمایل به همکاری با این گروه خودروسازی،

                            همواره زیاد است.مهدی جمالی مدیرعامل سایپا نیز در خصوص افزایش تعاملات بیشتر خودروسازی و صنعت پولی و مالی کشور گفت:خودرو به‌عنوان موتور مولد تولید

                            همواره نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور داشته و سایپا امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته 53.2 درصد افزایش تولید داشته که این مهم بدون کمک

                            سیستم پولی و مالی کشور امکان‌پذیر نبود.وی افزود: گروه سایپا با رشد و افزایش تولیدی که امسال داشت، نزدیک به نیم درصد به رشد اقتصاد داخلی کمک کرده و

                            اگر سیستم مالی کشور نگاه ویژه‌ای به خودروسازی داشته باشد، رسیدن به رشد 5 درصدی کشور، دور از دسترس نیست. با رونق و رشد چرخه تولید شرکت سایپا،

                            صنایع دیگر از جمله فولادسازی، نساجی، پلیمر و لاستیک نیز فعال می‌شود و این موضوع می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی شود.به گفته وی

                            سایپا برای اولین بار درصنعت کشور، اوراق مشارکت 500 میلیارد تومانی عرضه کرده است.مدیرعامل انجمن خودرو سازی آلمان در پارس خودروکلاوس براونینگ

                            مدیرعامل انجمن خودرو سازی آلمان و جمعی از مدیران و متخصصین صنعت خودرو و قطعات آلمان با هدف ایجاد و گسترش مناسبات تجاری دو جانبه از خطوط تولید بدنه

                            و مونتاژ تندر90 و ساندرو در شرکت پارس خودرو بازدید کردند.

                            بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                            نظر

                            • ایرج سابق
                              عضو فعال
                              • Oct 2015
                              • 7434

                              #1994
                              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                              باز گشای سایپا نزدیکه


                              معاون وزیر صنعت:1395/924 8:57
                              تفاهم‌نامه رنو بزودی قرارداد می‌شود/ دو قرارداد دیگر/ رشد 37 درصدی تولید


                              معاون وزیر صنعت با اعلام رشد 37 درصدی تولید خودرو، از نهایی شدن تفاهم‌نامه با شرکت رنو در آینده ایی نزدیک و از امضای دو قرارداد دیگر تا پایان سال خبر داد.

                              به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور معظمی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ، با ااشاره به آخرین آمار از تولیدات خودرو گفت: طی 8 ماه سال

                              جاری در مجموع ٨٨٠هزار دستگاه تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان از رشد ٣٧ درصدی دارد .

                              وی درباره آخرین وضعیت قراردادهای ایران خودرو و سایپا با طرف های خارجی هم گفت: انعقاد قراردادهای پژو و سیتروئن با این دو خودروساز حائز اهمیت بوده و بزودی

                              قرارداد رنو نهایی می‌شود. از سوی دیگر دو قرارداد دیگر تا پایان سال جاری منعقد می شود.

                              معظمی ادامه داد: در تمام این قراردادها حداقل ٣٠درصد از تولید باید به صادرات اختصاص داده شود و ایران باید به شبکه توزیع خودروسازان خارجی وصل شود. از سوی

                              دیگر در قرارداد رنو برای اولین بار ساخت و تولید موتور، گیربکس و شاسی در داخل کشور قید شده است.
                              انتهای پیام
                              بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                              نظر

                              • ایرج سابق
                                عضو فعال
                                • Oct 2015
                                • 7434

                                #1995
                                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                                توسط مدیرعامل: 395/9/30 13:45

                                آخرین وضعیت سایپا و مشارکت های خارجی اعلام شد/ معجزه رخ داده !!!

                                مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه نسبت به سال‌های قبل معجزه‌ای رخ داده و سود مناسبی به سهامداران داده خواهد شد، آخرین وضعیت شرکت و مشارکت های خارجی را اعلام کرد.

                                به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی جمالی در خصوص آخرین وضعیت این خودروسازی به ایلنا گفت: نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش تولید داشتیم در

                                حالی که کل خودروسازی کشور 26 درصد رشد داشته است.وی افزود:همزمان با افزایش تولیدات و گسترش فعالیت‌ها، مذاکرات را با شرکت‌های گوناگون خارجی برای

                                تولید خودروهای جدید شروع کردیم و اکنون قرارداد مشارکت با سیتروئن تنظیم شده و مراحل نهایی را می‌گذراند. یک سیاست اصلی و کلی در مجموعه سایپا توسعه

                                محصول است که به صورت جدی در این گروه در حال پیگیری است.جمالی تصریح کرد: مهندسین و کارکنان سایپا متعهدند سالیانه یک محصول جدید را معرفی کنند و

                                امیدوارم تا آخر سال محصول جدید به بازار ارائه شود.وی در خصوص برنامه سایپا برای صادرات به کشورهای آفریقایی گفت: مذاکرات با الجزایر از روند خوبی برخوردار است

                                و اساس‌نامه شرکت مشترک سایپا و الجزایر در حال نهایی شدن است. به لبنان نیز صادرات خوبی داشتیم و توانستیم در این کشور یک نمایشگاه اقتصادی راه‌اندازی

                                کنیم و کمتر از یک ماه آینده این نمایشگاه توسط وزیر صنعت لبنان افتتاح خواهد شد.این مقام مسئول تصریح کرد: در الجزایر نیز سرمایه‌گذاری توسط طرف الجزایری

                                صورت گرفته و سهام ما در آنجا 25 درصد است و قرار است در حوزه تکنیکی و دانش فنی در آنجا فعالیت کنیم. در برنامه الجزایر تولید 20 هزار دستگاه در نظر گرفته شده

                                است .جمالی گفت: اگر بخواهیم وضعیت امروز سایپا را با سال‌های قبل مقایسه کنیم می‌توانیم بگوییم تقریباً معجزه‌ای صورت گرفته است. امروز تمام تلاش ما این است

                                سود مناسبی به سهامداران بپردازیم زیرا براین عقیده هستیم شرکتی که سود آور نباشد همیشه در معرض تهدید است.
                                بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                                نظر

                                در حال کار...
                                X