سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #376
    رییس سازمان ملی استاندارد ایران:

    مجوزی برای شماره گذاری پراید بدون کیسه هوا صادر نشده است

    تهران- رییس سازمان ملی استاندارد ایران با رد اظهارات مدیرعامل شرکت سایپا، اعلام کرد: هیچ مجوزی برای شماره گذاری پراید بدون کیسه هوا (ایربگ) صادر نشده است.

    ˈنظام الدین برزگریˈ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درمورد مهلت مجدد به شرکت خودروسازی سایپا برای شماره گذاری محصولات بدون کیسه هوای این شرکت تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد وشورای عالی استاندارد هیچ مهلت قانونی مجددی برای نصب کیسه هوا بر روی محصولات این شرکت در نظر نگرفته است و خودروی دارای کیسه هوا باید در اختیار مردم قرار گیرد.

    وی ادامه داد: در صورتی که شرکت سایپا یا هر خودروساز دیگری نمی تواند به تعداد کافی کیسه هوا تهیه کند چون طراحی اصلی در قسمت داشبورد انجام شده است شرکت ها می توانند خودروهای تولیدی را در پارکینگ نگه دارند و پس از تامین کیسه هوا این خودروها را تحویل متقاضیان دهند.

    رییس سازمان ملی استاندارد ایران درمورد اظهارات ˈسعید مدنیˈمدیرعامل سایپا که روز سه شنبه گذشته اعلام کرد این شرکت برای شماره گذاری پراید بدون کیسه هوا تا پایان سال مجوز دریافت کرده است، اظهارداشت: وی نظر شخصی خود را اعلام کرده است.

    برزگری افزود: اگر قرار است مهلت مجددی برای شماره گذاری پراید بدون کیسه هوا صادر شود باید از طریق سازمان ملی استاندارد یا شورای عالی استاندارد ابلاغ شود که چنین کاری انجام نشده است.

    وی یادآور شد: این شرکت پیش از این برای شماره گذاری محصولات بدون کیسه هوا از شورای عالی استاندارد یک مهلت 6 ماهه دریافت کرده بود که تمدید هم شد.

    وی تاکید کرد برای انجام چنین امری باید از طریق شورای عالی استاندارد مصوبه ای به ما ابلاغ شود که فعلا چنین مصوبه ای به دست ما نرسیده است اما از آنجا که مصوبه شورای عالی استاندارد برای ما لازم الاجرا است اگر ابلاغ شود ما مطیع هستیم.

    مدیرعامل سایپا سه شنبه گذشته از آغاز مجدد شماره گذاری پرایدهای بدون کیسه هوا این شرکت از چند روز آینده خبر داد و گفت: این شرکت برای این کار مجوزهای لازم را دریافت کرده است.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #377
      با تایید خبر تزریق 1.5 میلیارد یورویی پول نفت به صنعت خودروسازی
      خودرو نفتی می شود

      پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران خبر تزریق پول نفت به صنعت خودرو را تایید کرد.


      به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، احمد نعمت بخش با بیان این مطلب گفت: طبق توافقی که میان بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت صورت گرفته قرار است بخشی از پول نفت به صنعت خودرو تزریق شود.
      وی افزود: قرار است 1.5 میلیارد یورو از پول نفت صادراتی ایران به اروپا، صرف واردات قطعات و مواد اولیه صنایع خودروسازی و ماشینسازی کشور شود. بر اساس این توافق، قرار است تا 1.5 میلیارد یورو از پول نفت صادراتی به اروپا، به شرکتهای تامینکننده قطعات و مواد اولیه مورد نیاز صنایع خودروسازی و ماشینسازی ایران تعلق گیرد.
      نعمت بخش درباره دلیل چنین توافقی گفت: با توجه به اینکه صنایع داخلی به دلیل مشکلات و موانع موجود ناشی از محدودیتهای بینالمللی، عملا امکان نقل و انتقال مستقیم پول را ندارند و با مشکلات فراوانی در تامین قطعات و مواد اولیه روبهرو هستند، از این رو برای حل مشکلات موجود چنین تصمیمی گرفته شد.
      هفته قبل نیز «پرشین خودرو» خبری منتشر کرد که شرکت رنو به خودروسازان ایران هشدار داده بود که در صورت عدم پرداخت بدهی های این شرکت، ایران را ترک خواهد کرد.
      حالا این خبر می تواند امیدواری را دوباره به رگ های خشکیده صنعت خودرو کشور بازگرداند و رنو را برای ماندن در ایران ترغیب کند چرا که بر اساس این توافق قرار است بخشی از پول نفت به خودروسازان طرف قرارداد با ایران پرداخت و در ازای آن، قطعه به کشور ارسال شود.
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • roohe-khashen
        عضو فعال
        • Apr 2011
        • 2270

        #378
        بازهم میگم روز 4شنبه نزدیک به 27 28 میلیون صف سایپا رو دادند که مردم فکر ورود به خودروییها رو نداشته باشند و صف ایران خودرو و زامیاد و نگه داشتند که دیگه واقعا مردم نرن تو این گروه اما تکرار میکنم مجبورن به صورت اجباری از سایپا و ایران خودرو حمایت کنن !!یه جورایی حکم سران دولتی دارن این دو خودرو ساز به راحتی این گروه میتونه با تایید خبر 1.5 میلیارد یورویی راحت 20% سود بده هر کی 4 شنبه خودروییی خریده نوش جونش;)
        دستم بگرفت و پا به پا برد...

        نظر

        • بابک 52
          ستاره‌دار (27)
          • Mar 2011
          • 17028

          #379
          یک میلیارد دلار به خودروسازان رسید


          دبیر انجمن خودروسازان ایران از اختصاص یک میلیارد دلار به قطعهسازان و خودروسازان برای واردات مواد اولیه خبر داد.


          احمد نعمتبخش در گفتوگو با ایسنا، درباره توافق اخیر صورت گرفته برای تامین مالی صنعت خودرو، اظهار کرد: اخیرا توافقنامهای بین نمایندگان وزارتخانههای نفت، صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در زمینه اختصاص یک میلیارد دلار از درآمدهای نفتی به صنعت خودرو و قطعه منعقد شده است.


          وی ادامه داد: طبق این توافقنامه، یک میلیارد دلار ارز مورد نیاز قطعهسازان و خودروسازان برای واردات مواد اولیه از محل مطالبات شرکت ملی نفت در اروپا با نرخ مبادلهای اختصاص خواهد یافت.


          دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: خودروسازان به دلیل آنکه نیاز به مبالغ ارزی بالای یک میلیون دلار برای واردات مواد اولیه دارند، تاکنون نتوانستهاند ارز مورد نیاز خود را از اتاق مبادلات ارزی تامین کنند.


          نعمتبخش با بیان اینکه با اجرایی شدن این توافقنامه ثبت سفارش واردات قطعات و مواد اولیه تولید خودرو در اتاق مبادلات ارزی صورت میگیرد، تصریح کرد: پس از آن با معرفی بانک عامل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گشایش اعتبار برای واردات مواد اولیه صورت میگیرد.
          The greater the risk ، The greater the reward

          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #380
            علت کاهش تولید خودروهای پراید و سمند با وجود داخلی سازی

            خبرگزاری پانا: با وجود اینکه بنا بر گفته مسوولان بخش صنعت، بیش از 90 درصد خودروهایی مانند پراید و سمند در داخل تولید می شود اما خودرو سازان با کاهش شدید تولید رو به رو شده اند بر این اساس این سوال در ذهن مطرح می شود که چرا خودروسازان نمی خواهند خودرو تولید کنند؟

            به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، تولید خودرو هایی مانند پراید در نیمه اول سال 50 درصد کاهش و خودرویی مانند سمند با 30 درصد کاهش رو به رو شده است و خودرو سازان هر بار این مساله را به تحریم ها نسبت می دهند در حالی که بیش از 90 درصد این خودرو ها در داخل تولید می شود.

            رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع در این خصوص به خبرنگار اقتصادی پانا گفت: خودروسازان با کاهش 50 درصدی تولیدات داخلی نشان دادند که نمی خواهند تولید کنند زیرا شرایط برای آنها تا این حد دشوار نشده است و با این کار سعی بر دریافت وام از دولت دارند.

            وی ادامه داد: تحریم ها بخشی از تولید این شرکت ها را کاهش داده اند اما این به معنای کاهش بیش از اندازه در تولید نیست و هر رفتاری را برای تولید کنندگان توجیه نمی کند.

            این عضو کمیسیون صنایع تاکید کرد: کمیسیون صنایع مجلس به فکر تحقیق از عملکرد خودروسازان است و در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد با آن برخورد خواهد شد زیرا از خودروسازان داخلی که در 30 سال گذشته به هر شکلی از سوی نظام مورد حمایت قرار گرفته اند اکنون نباید پشت مردم را خالی کرده و قیمت ها را بی دلیل افزایش دهند.

            به گزارش پانا، اگر چه افزایش قیمت خودرو به دلیل افزایش نرخ ارز تا حدودی توجیه پذیر است اما تنها 20 درصد از برخی خودروها وارداتی است بنابراین افزایش قیمت آنها باید منطقی و بر اساس وابستگی به ارز صورت گیرد.

            خودرویی مانند پراید که ادعا می شد کاملا تولید داخل است اکنون با نرخ دلار 3 هزار تومانی محاسبه شده و 13 میلیون تومان قیمت گذاری می شود ، به عبارت دیگر تولید کنندگان پذیرفته اند که کالایشان به کلی به ارز وابسته است و یا وارداتی است.

            این منطق برای افزایش قیمت خودروها بی تنها به ضرر مردم است زیرا خودروسازان از این پس با افزایش تولید سود خود را کسب خواهند کرد اما مردم باید پراید 7میلیون 800 هزار تومانی سال 89 را اکنون در کمتر از 2 سال به قیمت 13 میلیون تومان خریداری کنند.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • ایرج اکبری
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 10934

              #381
              در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
              علت کاهش تولید خودروهای پراید و سمند با وجود داخلی سازی

              خبرگزاری پانا: با وجود اینکه بنا بر گفته مسوولان بخش صنعت، بیش از 90 درصد خودروهایی مانند پراید و سمند در داخل تولید می شود اما خودرو سازان با کاهش شدید تولید رو به رو شده اند بر این اساس این سوال در ذهن مطرح می شود که چرا خودروسازان نمی خواهند خودرو تولید کنند؟

              به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، تولید خودرو هایی مانند پراید در نیمه اول سال 50 درصد کاهش و خودرویی مانند سمند با 30 درصد کاهش رو به رو شده است و خودرو سازان هر بار این مساله را به تحریم ها نسبت می دهند در حالی که بیش از 90 درصد این خودرو ها در داخل تولید می شود.

              رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع در این خصوص به خبرنگار اقتصادی پانا گفت: خودروسازان با کاهش 50 درصدی تولیدات داخلی نشان دادند که نمی خواهند تولید کنند زیرا شرایط برای آنها تا این حد دشوار نشده است و با این کار سعی بر دریافت وام از دولت دارند.

              وی ادامه داد: تحریم ها بخشی از تولید این شرکت ها را کاهش داده اند اما این به معنای کاهش بیش از اندازه در تولید نیست و هر رفتاری را برای تولید کنندگان توجیه نمی کند.

              این عضو کمیسیون صنایع تاکید کرد: کمیسیون صنایع مجلس به فکر تحقیق از عملکرد خودروسازان است و در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد با آن برخورد خواهد شد زیرا از خودروسازان داخلی که در 30 سال گذشته به هر شکلی از سوی نظام مورد حمایت قرار گرفته اند اکنون نباید پشت مردم را خالی کرده و قیمت ها را بی دلیل افزایش دهند.

              به گزارش پانا، اگر چه افزایش قیمت خودرو به دلیل افزایش نرخ ارز تا حدودی توجیه پذیر است اما تنها 20 درصد از برخی خودروها وارداتی است بنابراین افزایش قیمت آنها باید منطقی و بر اساس وابستگی به ارز صورت گیرد.

              خودرویی مانند پراید که ادعا می شد کاملا تولید داخل است اکنون با نرخ دلار 3 هزار تومانی محاسبه شده و 13 میلیون تومان قیمت گذاری می شود ، به عبارت دیگر تولید کنندگان پذیرفته اند که کالایشان به کلی به ارز وابسته است و یا وارداتی است.

              این منطق برای افزایش قیمت خودروها بی تنها به ضرر مردم است زیرا خودروسازان از این پس با افزایش تولید سود خود را کسب خواهند کرد اما مردم باید پراید 7میلیون 800 هزار تومانی سال 89 را اکنون در کمتر از 2 سال به قیمت 13 میلیون تومان خریداری کنند.
              چه عجب یکی به نفر این مردم جمله ای بیان کرد !:-b
              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #382
                اعلام آمار تولید هفت ماهه خودرو با کاهش 5/46 درصدی
                تولید خودرو به نصف نزدیک شد


                گروه خودرو- داستان افت تولید خودرو در ماه هفتم هم ادامه یافت تا مشخص شود این رشته سر دراز دارد و ركود همچنان میهمان خودروسازی ایران است.
                بنابر آماری که وزارت «صنعت، معدن و تجارت» اعلام کرده، سه خودروساز بزرگ کشور تنها 430 هزار و 946 دستگاه انواع محصول سواری را در هفت ماه امسال به تولید رسانده و با این حساب نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5/46 درصد افت کردهاند.




                به جز مگان و نیسان تیانا و رانا، سایر خودروهای سواری تولید داخل با افت تیراژ در هفت ماهه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبهرو شدهاند، حتی تندر-90 که مدتها بود تولیدش روالی طبیعی و مثبت را به خود میدید.

                در بین سه خودروساز بزرگ کشور، ایرانخودرو با تیراژی 211 هزار و 788 دستگاهی افتی 6/41 درصدی را تجربه کرده و سایپا نیز با توجه به تیراژ 122 هزار و 109 دستگاهی خود، 5/51 درصد کاهش تولید را تجربه کرده است. آمار 97 هزار و 49 دستگاهی پارسخودرو نیز سبب شده تولید این شرکت 4/48 درصد افت کند.
                کاهش 5/46 درصدی تولید خودرو در هفت ماه امسال نشان میدهد خودروسازی ایران هنوز هم درگیر با مشکلات است و نتوانسته بر بحرانی که از ابتدای امسال گریبانش را گرفته، فائق آید.

                آن طور که فعالان صنعت خودرو میگویند، اصلی ترین مشکل این صنعت «بیپولی» است و به همین دلیل خودروسازان داخلی نتوانستهاند نسبت به تامین قطعات موردنیاز خود اقدام کنند. در واقع چون پولی از خودروسازان به قطعه سازان تزریق نشده، قطعات نیز بهاندازه کافی به تولید نرسیدهاند و به تبع آن، تولید افتی شدید را تجربه کرده است. البته این «بی پولی» در پروسه تامین قطعات خارجی نیر تاثیری منفی گذاشته و حتی سبب شده «رنو» به عنوان تنها خودروسازی که در ایران سرمایهگذاری کرده، تهدید به تعلیق فعالیت هایش در جاده مخصوص کند.

                اینها در حالی است که ظاهرا اوضاع نابسامان صنعت خودرو هنوز برای دولتیها مسجل نشده و آنها به این باور نرسیدهاند که خودروسازی به عنوان صنعت پیشرو کشور نیازمند کمک است. دولت قرار بود هزار میلیارد تومان وام به خودروسازان بدهد، اما امروز که یک تابستان و نصف پاییز از آن وعده گذشته، صنعت خودرو موفق نشده پول و تسهیلاتی دریافت کند. دولت به تازگی نیز وعده دیگری داده و عنوان کرده یک میلیارد دلار از درآمد نفت کشور را به صنعت خودرو تزریق خواهد کرد تا مشکل تامین قطعه تا حدی برطرف شود، وعده ای که باید دید آیا به مرحله عمل میرسد یا در حد حرف باقی میماند.

                تداوم افت تولید پژو

                اما نگاهی به آمار تولید هفت ماهه خودروسازان بیندازیم و ببینیم کارنامه آنها در این مدت چگونه بوده است. در این بین، ایران خودروییها باز هم با افت تولید برندهای پژویی خود مواجه شده و همچنین به جز تندر-90 و البته رانا که داستان خاص خود را دارد، آمار تولید تمام محصولات سواریشان نسبت به هفت ماه سال گذشته منفی است.

                در این بین، پژو 206 که تنها 23 هزار و 93 دستگاه در هفت ماه امسال تولید داشته، 8/75 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت را به خود میبیند. افت تیراژ 206 قیمت این خودرو را نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش داده است. همچنین پژو 207 هم که قطعاتی شبیه به 206 دارد، نسبت به هفت ماه سال گذشته بیش از 70 درصد کاهش داشته و ایران خودروییها تا پایان مهر فقط یک هزار و 849 دستگاه از این محصول را به تولید رساندهاند. کاهش تولید البته گریبان پژو 405 و پارس را هم چسبیده و سبب شده این دو محصول تقریبا داخلی نیز آمارشان منفی شود. 405 که ظاهرا باید دوباره آن را محصول شماره یک ایران خودرو دانست، در هفت ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افت تولید داشته است. پارس هم که تولید آن در جاده مخصوص متوقف شده و سایت های شهرستانی ایران خودرو مشغول تولیدش هستند، افتی 8/31 درصدی را نسبت به هفت ماه سال گذشته به خود میبیند. پارس و 405 هم به دلیل افت تیراژی که داشتهاند، افزایش قیمتی شدید را طی سال جاری تجربه کردهاند. کارشناسان و مشتریان پیش تر امیدوار بودند تولید 405 و پارس متوقف و محصولاتی جدید جایگزین آنها شود، اما با اوضاعی که هم اکنون خودروسازی ایران پیدا کرده، این دو باز هم به انتخاب های لوکس بازار تبدیل شدهاند و بعید است کسی آرزوی حذف آنها را داشته باشد.

                از پژوییها که بگذریم، ایران خودرو در تولید سوزوکی گرندویتارا و سمند نیز کاهش تولید را به خود میبیند. ویتارا در هفت ماه امسال یک هزار و 624 دستگاه تولید داشته و این آمار نشان میدهد شاسی بلند ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4/38 درصد افت داشته است. همچنین سمند نیز که علاوه بر جاده مخصوص در سایت مازندران نیز به تولید میرسد، در هفت ماه امسال 4/23 درصد افت تولید داشته است.

                در مورد رانا نیز آمار از تیراژ یک هزار و 675 دستگاهی آن حکایت دارد. ایران خودرو چندی پیش اولین سری دعوتنامه های رانا را برای ثبت نام کنندگان ارسال کرد تا رانا رسما وارد خیابان های کشور شود. این شرکت باید 20 هزار دستگاه رانا را تا پایان سال تحویل ثبت نام کنندگان دهد.

                پراید کمتر از نصف

                به سایپا و پارس خودرو برویم، دو شرکتی که اوضاعی بهتر از ایران خودرو ندارند و افت تولید در هفت ماهه امسال گریبان آنها را نيز گرفته است. اصلی ترین محصول گروه سایپا که پراید باشد، در بازه زمانی موردنظر 1/53 درصد کاهش تولید را تجربه کرده و این به آن معنا است که پرتیراژترین خودرو داخلی حالا تولیدش از نصف هم کمتر شده است. پراید سال گذشته قیمتی زیر 10 میلیون تومان داشت و کارشناسان و مشتریان نسبت به همین قیمت نیز معترض بودند، اما پراید حالا حول و حوش 14 میلیون تومان در بازار خرید و فروش میشود و دیگر نمی توان از آن به عنوان خودرویی ارزان یاد کرد. به جز پراید، سایپاییها در تولید تیبا نیز با افت تولید روبهرو شده و در هفت ماه امسال حدود 10 هزار دستگاه تیراژ داشتهاند. این آمار از افت 45 درصدی تولید تیبا نسبت به هفت ماه سال گذشته حکایت دارد. تیبا هم اکنون نزدیک به 16 میلیون تومان در بازار خرید و فروش میشود حال آنکه قرار بود خودرویی ارزان باشد.
                اما در بین محصولات پارس خودرو، مگان و نیسان تیانا با رشد تولید مواجه شدهاند و در عوض تندر-90 افت را تجربه کرده است. در این بین، مگان با تیراژ 9 هزار و 199 دستگاهی خود در هفت ماه امسال، 51 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را به خود میبیند. این خودرو هم اکنون حدود 60 میلیون تومان در بازار قیمت دارد. نیسان تیانا هم که قیمت آن به مرز 115 میلیون تومان رسیده است، در هفت ماه امسال تیراژی تنها 723 دستگاهی داشته و این آمار از رشد 5/4 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت میکند. از آن سو ماکسیما نیز که دیگر در پارس خودرو به تولید نمی رسد، در هفت ماه امسال 634 دستگاه تیراژ داشته و با این حساب نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7/60 درصد افت را به خود میبیند.

                تندر هم افت کرد

                اما به سراغ تندر-90 برویم، محصولی که ایران خودروییها تولید آن را افزایش دادهاند، اما پارس خودروییها با افت تولید در این محصول روبهرو شدهاند. طبق آمار، در مجموع 45 هزار و 431 دستگاه تندر-90 در هفت ماه امسال به تولید رسیده و این نشان میدهد تیراژ تندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3/7 درصد افت کرده است. در حالت تفکیکی، پارسخودرو با افتی 5/25 درصدی در تولید تندر روبهرو شده، اما ایران خودرو توانسته تیراژ این محصول را 3/34 درصد رشد بدهد.




                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #383
                  دیرعامل شرکت بورس در گفتوگو با ایسنا:

                  صنعت خودرو به نگاه ویژهای نیاز دارد/بورس مشکلات این صنعت را پیگیری میکند




                  مدیر عامل شرکت بورس تهران با توجه به کاهش پیش بینی سود و حتی زیان برخی شرکتهای خودروسازی بورس تاکید کرد: این صنعت به نگاه ویژه ای نیاز داشته و مشکلات آن توسط شرکت بورس پیگیری می شود.

                  دکتر حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفت وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وضعیت صنعت خودرو در بورس تهران را مورد توجه قرار داد و گفت:صنعت خودرو به نگاه ویژه ای نیاز دارد زیرا یکی از صنایع مهم کشور است.

                  وی تاکید کرد:به این ترتیب مطمئنا وزارت صنعت،معدن و تجارت باید به این صنعت مهم کمک کرده و در مورد مشکلات آن فکر کند.

                  مدیر عامل شرکت بورس به برگزاری میز صنعت خودرو در بورس تهران اشاره کرد و در ادامه گفت:میز صنعت خودرو در بورس برگزار و مشکلات این صنعت به مسئولان منعکس شد ولی مجددا قرار است این میز برگزار شده و مشکلات این صنعت از طرف بورس نیز پیگیری شود.

                  قالیباف تاکید کرد:بورس قطعا مشکلات این صنعت را پیگیری می کند ولی این صنعت نگاه ویژه ای می طلبد.

                  به گزارش ایسنا، صنعت خودرو یکی از صنایع مهم بورس است که دارای 31 شرکت است و با P/E سه و هفت مرتبه در بورس تهران معامله می شود. با کاهش قیمت شرکتهای خودرویی و بی اقبالی آنها در بورس از ارزش بازار آنها نسبت به ابتدای سال 8،4 درصد کاسته شده و ارزش بازار آنها به 45 هزار و 885 میلیارد ریال رسیده است.

                  به این ترتیب در شرایطی که شرکتهای خودروسازی برخلاف شرکتهای منتفع از رشد ارز در شش ماهه اول سال شاهد عملکرد نامناسبی از لحاظ سودآوری بودند و با مشکلاتی متعددی مواجه شدند که انتشار گزارش عملکرد شش ماهه این شرکتها نشان داد وضعیت این صنعت مهم بورسی نابسامان شده و زنگ خطر برای آن به صدا در آمده است.

                  به این ترتیب آثار افزایش نرخ ارز در نیمه اول سال و وضعیت نامناسب تولید و فروش خودرو موجب شد تا نه تنها از سودآوری شرکت های بزرگ این صنعت کاسته شود، بلکه شرکت های مطرح این گروه با کاهش قیمت و زیان روبرو شوند به طوری که سایپا 96 درصد سود خود را کاهش داده و پارس خودرو زیان 48 تومانی پیش بینی کرده است که با این اتفاق چالش های جدید پیش روی این صنعت قرار گرفته است
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #384
                    دلایل نوسان کیفیت در خودروی پراید اعلام شد



                    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان انتقاداتی درباره کیفیت پراید دلایل نوسان کیفی در این خودرو را بیان کرد.



                    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید مدنی در مراسم روز ملی کیفیت و اعلام شعار جدید شرکت پارس خودرو تحت عنوان «پارس خودرو، پیشرو در کیفیت» اظهار کرد: نیمه دوم دهه 70 یکی از دوستان انتقاد زیادی از کیفیت خودروی پراید خود داشت مبنی بر اینکه هنگام حرکت از همه جای این خودرو صدا خارج میشود و میگفت چرا شما توصیه کردید من این خودرو را بخرم.


                    وی ادامه داد: واقعیت این است که پراید و محصولات سایپا به ویژه در نیمه دوم دهه 70 به دلیل مشکلات ارزی، کسری قطعات و کمبود ارز با مشکلاتی همراه بودند که با جسارت مدیران وقت، برنامهریزی برای خودکفایی خودروی پراید در دستور کار قرار گرفت.

                    وی افزود: نتیجه آن تلاشها این شد که در حال حاضر پراید سنبل محصولات پرتیراژ ما بوده و جزو خودروهای ملی ما قرار گرفته است زیرا در دهه 80 همزمان با برنامهریزی برای افزایش تولید، برنامه کیفی نیز در دستور کار قرار گرفت.

                    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده خوشبختانه دیگر شاهد پرایدهایی نیستیم که به دلیل خرابی و نقص فنی در جادهها متوقف شدهاند. امروز در جایگاهی قرار گرفتهایم که این خودرو با توجه به قیمت، کیفیت خوبی دارد که شاهد آن نیز تقاضای بالا برای این خودرو در کشورهای همسایه است.

                    وی افزود: کیفیت یک متغیر اصلی در مقوله رشد صادرات است. البته زمانی به دلیل پایین بودن نرخ ارز با وجود بالا بودن کیفیت نیز در صادرات مشکل داشتیم اما در حال حاضر با نرخ جدید ارز، پراید تبدیل به ارزانترین خودرو شده و با ایجاد تغییرات جزیی در پلتفرم پراید، تیبا و تندر 90 در صادرات موفقیتتر نیز خواهیم بود.

                    مدنی خاطرنشان کرد: همانطور که توانستیم کیفیت پراید را در دهه 80 افزایش داده و با ایجاد تغییراتی استانداردهای جهانی را اعمال کنیم باز هم می توانیم رشد کیفیت این خودرو را مدنظر قرار دهیم. به عنوان مثال در مورد خودروی پراید میگویند که پراید مانند هندوانه نشکافتهای است که امکان دارد کیفیت آن خوب یا بد باشد.


                    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: به همین دلیل بعضی از کیفیت پراید راضی و برخی نیز ناراضی هستند. این نشان میدهد که فرآیند کیفیت را در خطوط تولید به خوبی اجرایی نکرده و کارگر شاغل در خطوط تولید فرآیند کیفیت را باور نکرده است.

                    وی افزود: در حال حاضر کارگر شاغل در خطوط تولید معتقد است اگر خودرو در مراحل تولید مشکلاتی داشته باشد در انتهای خط عیوب آن حل میشود، در حالیکه کیفیت باید در تمام فرآیند تولید مدنظر قرار گیرد.

                    مدنی خاطرنشان کرد: خیلی از مشکلات خودرو ناشی از عملکرد کارگر خطوط تولید است، از کارگر نیز درباره مشکلات کیفی توضیح میخواهیم میگوید آنقدر سرعت تولید در خط بالاست که زمان کافی برای توجه به متغییرهای کیفی وجود ندارد.

                    مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه طبق بررسیها حدود 50 تا 60 درصد مشکلات کیفی خودروها مربوط به خودروساز و بخشی نیز مربوط به کیفیت قطعات است، تصریح کرد: در شرایط فعلی با توجه به رشد نرخ ارز زمینه برای رشد صادرات فراهم شده است بهگونهای که میتوانیم با صادرات 25 درصد تولیدات نیاز ارزی خود را تامین کرده و دیگر نیاز به ارز دولتی نخواهیم داشت.

                    وی افزود: ایران خودرو و سایپا به راحتی میتوانند با صادرات 20 تا 25 درصد محصولات خود حداقل سه میلیارد دلار درآمد ارزی داشته و نیاز ارزی خود را از این طریق تامین کنند.

                    مدنی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با رشد نرخ ارز میتوانیم رشد خوبی در حوزه صادرات داشته باشیم زیرا کشورهای همسایه در حال رشد و عقب افتاده بوده و در این بازارها رقبای کمی داریم.
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #385
                      کارگران، تاثیرگذارترین عامل در شرایط اقتصاد مقاومتی
                      با وجود موانع ایجاد شده در راه تولید و مشکلات فراوان فعلی، کارگران مجموعه های صنعتی به ویژه کارگران سایپا با تعهد و تخصص بالای خود موجبات برون رفت از شرایط حاضر را فراهم خواهند کرد.

                      مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار کارگران عرصه تولید در شرایط اقتصاد مقاومتی، گفت: با همراهی کارگران متعهد و فعال در صنعت خودرو، مشکلات فعلی تولید را برطرف خواهیم کرد.
                      براساس گزارش بورس نیوز، مهندس سعید مدنی در گفت و گو با سایپانیوز در پاسخ به سوالی در خصوص اهمیت جایگاه کارگران و اثرگذاری آنان در راه عبور از بحران ایجاد شده در صنعت خودرو اظهار داشت: با وجود موانع ایجاد شده در راه تولید و مشکلات فراوان فعلی، کارگران مجموعه های صنعتی به ویژه کارگران سایپا با تعهد و تخصص بالای خود موجبات برون رفت از شرایط حاضر را فراهم خواهند کرد.
                      وی افزود: رویکرد سایپا همواره تکیه بر سرمایه اصلی خود یعنی نیروی انسانی و کارگران و کارکنان مجموعه بوده و این روند ادامه خواهد داشت.
                      وی با تاکید بر وجود نیروهای خلاق و توانمند در سایپا خاطرنشان کرد: باور ما این است که نیروی انسانی فعال در سایپا، از لحاظ توانمندی و توانایی های شغلی، تخصص، تعهد، وجدان کاری و انضباط جزو مجموعه های نمونه در کشور بوده و کمتر سازمانی را می توان یافت که چنین سرمایه عظیمی در اختیار داشته باشد.
                      مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: شرایط اقتصادی فعلی و مشکلات تولید، نمادی از یک جنگ تمام عیار اقتصادی از سوی دشمنان ایران اسلامی است که کارگران در میدان این نبرد در خط مقدم قرار گرفته اند.
                      مدنی در خاتمه گفت: امیدواریم آن چه تاکنون با زحمات و تلاش های نیروی انسانی خلاق و توانمند بدست آمده، با گذار از این مرحله حساس و سرنوشت ساز برای صنعت خودرو، در آینده نیز ادامه یابد
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • بابک 52
                        ستاره‌دار (27)
                        • Mar 2011
                        • 17028

                        #386
                        اشتباه خبرنگار در نقل قول صحبت های مدیرعامل سایپا

                        متاسفانه خبرنگار یکی از سایت های پر بیننده با حذف کلمه "میگویند" از صحبت های مدیرعامل سایپا ، در مورد کیفیت پراید این مطلب را وارونه نقل و برخی رسانه ها نیز با استناد به خبر این سایت مطلب فوق را منتشر نموده اند.

                        در مراسم روز کیفیت که روز شنبه در شرکت پارس خودرو برگزار شد مهندس مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با آسیب شناسی مشکلات کیفی خودروها، در قسمتی از صحبتهای خود نقل قول کرد که " بعضی ها میگویند کیفیت پراید مانند هندوانه نشکافته است ، ممکن است خوب دربیاید ممکن است بد دربیایید " و ایشان قبل از این جمله گفته بود که درجه مرغوبیت هر محصولی که تولید میشود باید عجین با قیمت آن محصول و با طرح و برند آن محصول باشد ، اما متاسفانه خبرنگار یکی از سایت های پر بیننده با حذف کلمه "میگویند" از صحبت های مدیرعامل سایپا ، در مورد کیفیت پراید این مطلب را وارونه نقل و متاسفانه برخی رسانه ها نیز با استناد به خبر این سایت مطلب فوق را منتشر نموده اند لذا ضمن گله مندی از سایت فوق در عدم رعایت اخلاق حرفه ای و رسانه ای در نقل مطالب مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا متذکر میشویم، در جلسه کیفیت که یک جلسه داخلی بوده، موضوع ها و مثالها برای توجه بیشتر مدیران کیفیت مطرح شده است و هم اکنون خودروهای گروه x100 سایپا با ارزیابی های انجام شده توسط شرکت بازرسی کیفیت استانداردهای 55 گانه را پاس کرده و شاهد ارتقای کیفیت آن همین بس که افزایش کیفیت خودروهای x100 باعث کاهش مراجعه سی درصدی به تعمیرگاههای مجاز در زمان گارانتی خودرو شده است و در حقیقت افزایش کیفیت خودروهای جدید سایپا ضمن افزایش ضریب ایمنی در بدنه با تغییرات در سیستم موتور و کاهش مصرف سوخت در سایر مولفه ها نیزافزایش کیفیت داشته است .
                        The greater the risk ، The greater the reward

                        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #387
                          رئیس پلیس راهور
                          پراید باز هم مهلت گرفت

                          مومنی با بیان اینکه روز اول مهرماه شماره گذاری خودروی پراید را به دلیل نداشتن کیسه هوا متوقف کردیم، افزود: آنها از هیات دولت تا پایان سال باز هم مهلت گرفتند و بعید می دانم در این شرایط بار دیگر این مهلت تمدید شود. هم اکنون 20 در صد خودروهای پراید با کیسه هوا تولید میشود.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • بابک 52
                            ستاره‌دار (27)
                            • Mar 2011
                            • 17028

                            #388
                            زیان یک هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا در 6 ماه


                            کسب و کار - رییس انجمن خودرو سازان با اشاره به اینکه در شش ماه ابتدای سال 2 خودرو ساز بزرگ ایران بیش از یک هزار میلیارد تومان زیان کرده اند گفت: در مقابل این زیان، دلالان به همین میزان سود کسب کرده اند و علت این رانت نحوه قیمت گذاری خودرو است.


                            احمد نعمت بخش چالشهای پیش روی صنعت خودرو را به سه بخش تقسیم کرد و اظهار داشت: مهمترین مشکل این صنعت در تامین نقدینگی است و اگر این مساله رفع شود به جرات می توان گفت خودرو سازان وضعیت تولید را بهبود بخشیده و بخشی از عقب ماندگی خود در تولید را جبران خواهند کرد.


                            وی افزود: بانک مرکزی بر اساس مذاکرات انجام شده قرار بود 2 هزار میلیارد تومان به صنعت خودرو کمک کند اما با توجه به وضع قوانین مختلف، پرداخت این مبلغ به نوعی غیر ممکن شد.


                            رییس انجمن خودروسازان خاطرنشان کرد: شرکتهای لیزینگ بیش از 4 هزار میلیارد تومان تامین مالی برای خودرو سازان داشتند اما با اعمال سیاست های بانک مرکزی و کاهش نرخ سود آنها به 17 درصد فعالیت آنها نیز تعطیل کرد، اما معاون اول رییس جمهور قبول کردند که نیمی از این مبلغ را به صورت وام در اختیار خودروسازان قرار دهند که تا کنون اجرایی نشده است.


                            نعمت بخش با اشاره به شرکت هایی مانند جنرال موتور آمریکا تصریح کرد: این شرکت در جریان بحران در منطقه دلار به مرز ورشکستکی رسید و با اینکه یک شرکت کاملا خصوصی بود اما دولت آمریکا به آن کمک کرد تا بار دیگر به چرخه تولید برگردد اما در ایران به این مساله توجه نشده است.
                            وی ادامه داد: صنعت خودرو صنایع مختلفی را با خود پیش می برد که از این جمله صنعت قطعه سازی و صنعت فولاد است و در صورتی که از خودروساز حمایت نشود، این صنایع نیز زیان ده خواهند بود.


                            رییس انجمن خودرو سازان در خصوص ممانعت از واردات خودرو و اثر گذاری آن بر رونق بازار داخلی خودرو گفت: ممنوعیت اخیری که در بخش واردات خودرو اعمال شده برای حمایت از تولید داخلی نیست ، بلکه ارز کافی برای واردات وجود ندارد؛ از طرفی قیمت ها در بازار داخلی دستوری است و تولید در داخل با مشکل نقدینگی رو به رو است، پس کاهش واردات حلال مشکلات داخلی نخواهد بود.


                            نعمت بخش مشکل دوم خودرو سازان را اختلاف قیمت بین بازار آزاد و کارخانه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر قیمت بازار آزاد با قیمت کارخانه برای برخی خودروها بسیار بالا است و سود این اختلاف قیمت به جیب دلالان می رود در حالی که خودروسازان به دلیل نوع قیمت گذاری و محدودیت های اعمال شده زیان ده هستند.


                            وی خاطرنشان کرد: سود اصلی را اکنون دلالان می برند در حالی که در شش ماه ابتدای سال سایپا و ایران خودرو بیش از یک هزار میلیارد تومان زیان دیده اند؛ از طرفی دلالان به صورت سازمان یافته در این بخش عمل می کنند و هر زمان که سایت خودرو ساز برای ثبت نام باز می شود در کمتر از چند ساعت محصولات 2 ماه به یکباره به فروش می رود بدون آنکه خریداران واقعی بتوانند خرید کنند؛ این نوعی رانت است که باید ریشه کن شود و راهکار آن تنها افزایش فعالیت خودروسازان است.


                            نعمت بخش افزود: اگر اجازه دهند خودرو ساز همانند سالهای گذشته در حاشیه بازار اقدام به فروش محصولات کند قطعا قیمت ها نسبت به شرایط فعلی کاهش خواهد یافت و علاوه بر آن سود حاصل از فروش نیز به جیب خودرو ساز می رود و به این روش صنایع دیگر زیان ده نخواهند بود.
                            رییس انجمن خودرو سازان سومین مشکل را کسری منابع ارزی دانست و ادامه داد: از تیرماه تا کنون خودروسازان ارز دریافت نکرده اند و اتاق مبادلات ارزی نیز تنها به نیازهای خرد پاسخگو است؛ از طرفی انبارهای خودروسازان در حال خالی شدن است.


                            وی تصریح کرد: مشکل اصلی نقدینگی است و در صورتی که این مشکل حل شود خودرو سازان می توانند در حاشیه بازار علاوه بر کاهش قیمت ها، بخشی از کاستی های خود در تولید را نیز جبران کنند.
                            The greater the risk ، The greater the reward

                            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #389

                              مهندس مدنی در گفت و گو با خانه ملت:

                              تحریم ها را برای افزایش تولید خودرو دور خواهیم زد

                              مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا در پاسخ به این سوال که آیا قیمت خودرو ارزان خواهد شد یا خیر ارزان تر از این نمی شود افزود: قیمت خودرو ارزان نخواهد شد چرا که هم قیمت مواد اولیه آن بالا رفته است وهم گران شده است.

                              مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نقش تحریم ها را درکاهش تولید خودرو موثر دانست و گفت: درتلاش هستیم که تحریم ها را دور زده و تولید را به میزان قبل برسانیم.

                              مهندس سعید مدنی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خانه ملت، درباره گلایه قطعه سازان از عدم پرداخت بدهی قطعه سازان از سوی خودروسازی ها اظهارداشت: بدهی قطعه سازان به صورت مرتب دارد پرداخت می شود و مشکلی از بابت پرداخت وجود ندارد اما به دلیل کاهش حجم تولید ، نقدینگی لازم برای آنها تامین نمی شود.

                              مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا در پاسخ به این سوال که آیا قیمت خودرو ارزان خواهد شد یا خیر ارزان تر از این نمی شود افزود: قیمت خودرو ارزان نخواهد شد چرا که هم قیمت مواد اولیه آن بالا رفته است وهم گران شده است.

                              به گفته وی سایپا۳محصول جدید تا ۶ ماه آینده رونمایی و در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد کرد .

                              مدنی درادامه با بیان اینکه کارگران تاثیرگذارترین عامل در شرایط اقتصاد مقاومتی هستندگفت: با همراهی کارگران متعهد و فعال در صنعت خودرو، مشکلات فعلی تولید را برطرف خواهیم کرد.

                              وی اظهار داشت: با وجود موانع ایجاد شده در راه تولید و مشکلات فراوان فعلی، کارگران مجموعه های صنعتی به ویژه کارگران سایپا با تعهد و تخصص بالای خود موجبات برون رفت از شرایط حاضر را فراهم خواهند کرد.

                              مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درادامه افزود: شرایط اقتصادی فعلی و مشکلات تولید، نمادی از یک جنگ تمام عیار اقتصادی از سوی دشمنان ایران اسلامی است که کارگران در میدان این نبرد در خط مقدم قرار گرفته اند.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #390
                                مدیر عامل سایپا:

                                خودرو ارزان نمیشود



                                مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به اینکه آیا قیمت خودرو کاهش خواهد یافت یا خیر؟ گفت: خودرو ارزان نخواهد شد چرا که قیمت مواد اولیه آن بالا رفته است.


                                به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، سعید مدنی نقش تحریمها در کاهش تولید خودرو را موثر دانست و گفت: در تلاش هستیم که تحریمها را دور زده و تولید را به میزان قبل برسانیم.

                                وی درباره گلایه قطعهسازان از عدم پرداخت بدهی قطعهسازان از سوی خودروسازان اظهار کرد: بدهی قطعهسازان به صورت مرتب در حال پرداخت است و مشکلی از بابت پرداخت وجود ندارد اما به دلیل کاهش حجم تولید، نقدینگی لازم برای آنها تامین نمیشود.

                                به گفته وی سایپا سه محصول جدید تا شش ماه آینده رونمایی و در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد کرد.

                                مدنی با بیان اینکه کارگران تاثیرگذارترین عامل در شرایط اقتصاد مقاومتی هستند، خاطرنشان کرد: با همراهی کارگران متعهد و فعال در صنعت خودرو، مشکلات فعلی تولید را برطرف خواهیم کرد.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X