سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #361
    خودروسازان تا دو هفته دیگر هزار میلیارد تومان دریافت می کنند

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اختصاص هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان تا دو هفته آینده خبر داد.


    بهروز نعمتی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه تنها راه برون رفت از بحران فعلی در بازار خودرو حمایت از قطعه سازان است به نشست های متعدد کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودرو سازان اشاره کرد و گفت: در این جلسات حمایت از قطعه سازان به مسئولان مربوط انتقال داده شد.
    نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسات مشترک کمیسیون صنایع و معادن با خودروسازان مسائل مدنظر نمایندگان هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی به مسئولان ارائه شد افزود: ما باید قطعه ساز را فعال کنیم چرا که با فعال شدن قطعه ساز مسائل خودروسازان نیز حل می شود.
    وی تصریح کرد: صنعت خودرو در حق قطعه سازان اجحاف می کند خودروسازان اعلام می کردند حداکثر مطالبات قطعه سازان تا ۳۲ روز بوده و پرداخت می شده است ولی بسیاری از قطعه سازان مطالبات خود را تا ۳ ماه از خودروسازان طلب دارند.

    بانکداری و بورس بازی کار خودروساز نیست
    رئیس کمیسیون مشترک طرح انتزاع با اظهار تأسف از اینکه خودروسازان به رسالت اصلی خود عمل نمی کنند تصریح کرد: بانکداری و بورس بازی کار خودروساز نیست.
    وی تأکید کرد: خودرو ساز باید به رسالت اصلی خود که در اساسنامه آمده است عمل کند و حمایت از قطعه سازان را بیش از پیش دنبال کند.
    نعمتی یادآور شد: با وجود اینکه ۳۰ درصد از درآمد هدفمندی باید به بخش تولید اختصاص می یافت اما این مهم محقق نشد و حمایتی از قطعه سازان در اجرای قانون هدفمندی صورت نگرفت علاوه بر این تسهیلات بانکی نیز به قطعه سازان اختصاص نیافت.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به دو خودروساز سایپا و ایران خودرو گفت: هر چند این رقم به هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد اما امیدواریم همین روند به خودروسازان اختصاص یابد و طبق آخرین اخبار تا ۲ هفته دیگر مراحل اداری پرداخت هزار میلیارد تومان طی می شود و این رقم به خودروسازان اختصاص می یابد./
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #362
      کميسيون صنايع مجلس از توضيحات وزارت صنعت درباره دلايل افزايش قيمت خودرو قانع نشد


      هم زمان با تداوم افزايش قيمت خودرو در بازار غلام محمد زارعي عضو کميسيون صنايع مجلس از تدوين طرحي در اين کميسيون براي کاهش قيمت و افزايش و کيفيت خودروهاي توليد داخل خبر داد. با اين حال رمضانعلي سبحاني فر ديگر عضو اين کميسيون در گفت و گو با خراسان ضمن اظهار بي اطلاعي از تدوين چنين طرحي، جزئيات نشست هفته گذشته کميسيون صنايع مجلس با مسئولان وزارت صنعت و مديران شرکت هاي خودروساز را مطرح کرد و گفت: کميسيون صنايع مجلس توضيحات مسئولان وزارت صنعت و خودروسازان درباره دلايل افزايش قيمت خودرو و آمارهاي کاهش توليد خودرو را قانع کننده ندانست.



      سبحاني فر: ۸۰درصد توليد خودرو متکي به داخل است

      نماينده سبزوار در گفت وگو با خراسان افزود: هفته گذشته با توجه به افزايش غيرمنتظره قيمت خودرو، کميسيون صنايع مجلس با دعوت از وزير صنعت و مديران عامل شرکت هاي خودروساز به بررسي دلايل افزايش قيمت ارز پرداخت. وي گفت: از نظر آن ها، افزايش قيمت خودرو ناشي از افزايش نرخ ارز بود که اين ديدگاه براي کميسيون صنايع قانع کننده نبود.به گفته سبحاني فر خودروهاي داخلي به طور ميانگين تا ۸۰درصد به توليد داخل متکي است و با افزايش قيمت ارز مرتبط نيست. وي افزود: تنها درباره ۲۰درصد خودروهاي توليد داخل افزايش قيمت ناشي از افزايش نرخ ارز قابل پذيرش است.


      افزايش قيمت خودرو تا ۲برابر مصوبه سازمان حمايت


      اين عضو کميسيون صنايع مجلس اظهارات کلي درباره افزايش قيمت خودرو را غيرقابل قبول دانست و گفت: کميسيون صنايع از وزارت صنعت و خودروسازان خواسته است ريز هزينه ها و مستندات قيمت تمام شده خود را، در جلسه هفته آينده کميسيون اعلام کنند. سبحاني فر ادامه داد: درحالي که سازمان حمايت افزايش حداکثر ۲۰درصدي خودروهاي توليد داخل را مصوب کرده است، در خصوص بسياري از خودروها شاهد افزايش تا ۴۰درصدي قيمت خودرو هستيم.


      آمار متفاوت درباره کاهش توليد خودرو

      نماينده سبزوار کاهش توليد خودرو را به عنوان يکي ديگر از دلايل خودروسازان براي افزايش قيمت ذکر کرد و گفت: کميسيون صنايع اين دليل را نيز چندان قبول ندارد. وي در پاسخ به اين سوال خراسان که چه آماري از کاهش توليد خودرو مطرح شده است گفت: طي چند ماه اخير آمار مختلفي از ۲۰ تا ۴۰ درصد مطرح شده است ولي به نظر مي رسد در خصوص برخي خودروها کاهش ۳۰درصدي توليد داشته ايم و در مورد برخي ديگر از خودروها کاهش توليد نداشته ايم. سبحاني فر آمار کاهش توليد خودرو را قابل تشکيک دانست و افزود: بايد ديد اين کاهش تا چه ميزان عمدي بوده است و تا چه حد خودرو در پارکينگ ها انبار شده است. وي گفت: در جلسه آينده کميسيون صنايع مجلس با مسئولان وزارت صنعت و خودروسازان، بررسي وضعيت افزايش قيمت خودرو ادامه خواهد يافت.


      عضو کميسيون صنايع مجلس: کميسيون صنايع مجلس طرحي را براي کاهش قيمت خودرو تدوين کرد

      در همين حال يک عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي از تدوين طرحي در اين کميسيون، براي کاهش و ثبات قيمت خودرو و همچنين افزايش کيفيت خبر داد.«غلام محمد زارعي» در گفت وگو با ايرنا تاکيد کرد: طرح کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در راستاي منطقي کردن قيمت ها و کاهش هزينه هاي توليد تدوين شده است.وي با يادآوري اين که اين طرح در کميسيون صنايع و معادن مجلس نهم در حال بررسي نهايي است، اظهار داشت: پيشنهادهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز در اين طرح گنجانده شده است.


      تداوم افسار گسيختگي بازار خودرو و رشد دوباره قيمت ها

      در همين حال عرضه نکردن خودرو توسط شرکت هاي خودروساز به بازار و نبود کنترل بر اين بازار، باعث افزايش دوباره قيمت ها از يک تا ۲۰ميليون تومان در ماه هاي اخير شد. به گزارش فارس، طي هفته هاي اخير درحالي نوسان نرخ ارز و عرضه نکردن خودرو توسط شرکت هاي خودروساز ادامه دارد که هيچ نظارتي بر روند قيمت ها و عملکرد خودروسازان وجود ندارد. اين موضوع باعث افزايش قيمت ها و بلاتکليفي خريداران در معامله خودرو شده است.


      تخلف واردکنندگان خودرو ادامه دارد

      در شرايطي که رئيس سازمان حمايت بر تداوم عرضه و فروش خودرو به قيمت هاي درج شده بر روي سامانه ۱۲۴ تاکيد کرده است، برخي واردکنندگان علاوه بر افزايش قيمت، عرضه محصولات را نيز متوقف کرده اند.به گزارش ايسنا به گفته نمايندگي هاي فروش يکي از اين شرکت ها، عرضه محصولات اين شرکت در يک ماه و نيم گذشته متوقف بوده است و برخي نمايندگي هاي اين شرکت اظهار مي کنند در شرايطي که اين شرکت عرضه خودرو در شبکه نمايندگي ها را متوقف کرده است مشخص نيست اين محصولات چگونه سر از بازار آزاد با قيمت هاي آن چناني درمي آورند.در حال حاضر قيمت برخي محصولات اين واردکننده در بازار آزاد تا حدود ۴۰ميليون تومان بيشتر از نرخ هاي مصوب سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان است و مشخص نيست سود قابل توجه ايجاد شده نصيب چه کساني مي شود.

      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • مات
        عضو فعال
        • Aug 2011
        • 5650

        #363
        در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
        خودروسازان تا دو هفته دیگر هزار میلیارد تومان دریافت می کنند

        عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اختصاص هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان تا دو هفته آینده خبر داد.


        بهروز نعمتی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه تنها راه برون رفت از بحران فعلی در بازار خودرو حمایت از قطعه سازان است به نشست های متعدد کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودرو سازان اشاره کرد و گفت: در این جلسات حمایت از قطعه سازان به مسئولان مربوط انتقال داده شد.
        نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسات مشترک کمیسیون صنایع و معادن با خودروسازان مسائل مدنظر نمایندگان هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی به مسئولان ارائه شد افزود: ما باید قطعه ساز را فعال کنیم چرا که با فعال شدن قطعه ساز مسائل خودروسازان نیز حل می شود.
        وی تصریح کرد: صنعت خودرو در حق قطعه سازان اجحاف می کند خودروسازان اعلام می کردند حداکثر مطالبات قطعه سازان تا ۳۲ روز بوده و پرداخت می شده است ولی بسیاری از قطعه سازان مطالبات خود را تا ۳ ماه از خودروسازان طلب دارند.

        بانکداری و بورس بازی کار خودروساز نیست
        رئیس کمیسیون مشترک طرح انتزاع با اظهار تأسف از اینکه خودروسازان به رسالت اصلی خود عمل نمی کنند تصریح کرد: بانکداری و بورس بازی کار خودروساز نیست.
        وی تأکید کرد: خودرو ساز باید به رسالت اصلی خود که در اساسنامه آمده است عمل کند و حمایت از قطعه سازان را بیش از پیش دنبال کند.
        نعمتی یادآور شد: با وجود اینکه ۳۰ درصد از درآمد هدفمندی باید به بخش تولید اختصاص می یافت اما این مهم محقق نشد و حمایتی از قطعه سازان در اجرای قانون هدفمندی صورت نگرفت علاوه بر این تسهیلات بانکی نیز به قطعه سازان اختصاص نیافت.
        عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به دو خودروساز سایپا و ایران خودرو گفت: هر چند این رقم به هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد اما امیدواریم همین روند به خودروسازان اختصاص یابد و طبق آخرین اخبار تا ۲ هفته دیگر مراحل اداری پرداخت هزار میلیارد تومان طی می شود و این رقم به خودروسازان اختصاص می یابد./
        دولت پول نداره که بخواد 1000 میلیارد بده به خودرو سازها
        مطمئن باشید اگر قرار بود این پول پرداخت بشه به خودرو سازها تا به حال پرداخت شده بود
        حکایته پرداخته این پول حکایته فروشه بلوکه بانک پارسیانه که تا به حال چندین بار ایرانخودرو اعلام کرده قصده فروش داره ولی جا میزنه
        الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
        اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
        اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #364
          كيفيت خودرو با افزايش 30 تا 35 درصدي قيمت خودرو همخواني ندارد




          جراره عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس در گفتگو با «جوانآنلاين» گفت: كيفيت خودرو با افزايش 30 تا 35 درصدي قيمت خودرو همخواني ندارد.



          ابوالقاسم جراره نماينده بندرعباس و عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در بازديد از غرفه جوان در نمايشگاه نوزدهم مطبوعات و خبرگزاريها اظهارداشت: با توجه به افزايش 30 تا 35 درصدي قيمت خودرو كيفيت خودروهاي توليدي ارتقا نيافته است.

          وي افزود: در خصوص بحث كيفيت و قيمت خودرو انتقادات فراواني به خودروسازان وارد ميشود كه بخش زيادي از آن وارد و منطقي است چرا كه تا كنون نتوانستهايم قيمت خودرو را با كيفيت آن متناسب كنيم.

          جراره ادامه داد: جلساتي با خودروسازان داشته ايم و توضيحات آنان را شنيده ايم اما توضيحات ارائه شده قانعكننده نبوده هرچند بخشي از توضيحات آنان در رابطه با هزينه توليد، متريال اوليه قابل پذيرش است.

          وي با طرح اينگونه سوالات گفت: چرا بعد از سالها هنوز صنعت خودروسازي ما وابستگي زيادي دارد، چرا كيفيت متناسب با قيمت نيست؟

          اين نماينده مجلس تصريح كرد: مردم به ميزاني كه پول مي دهند به همان ميزان خدمات از خودروسازان دريافت نميكنند.
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • بابک 52
            ستاره‌دار (27)
            • Mar 2011
            • 17028

            #365
            مهندس مدنی:

            صادرات 25 درصدی محصولات تولیدی سایپا

            امیدواریم در مسیر رونق صادرات غیر نفتی کشورمان، همه ارگان ها و سازمان های مربوطه بیش از پیش ما را حمایت کنند.

            مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عزم جدی این گروه برای سرمایه گذاری با هدف صادرات 200 هزار دستگاه خودرو در سال 94 خبر داد و گفت: گروه سایپا همواره صادرات را به عنوان سرلوحه فعالیت های خود قرار داده و قصد دارد با تلاش بیشتر در این حوزه خود را از لحاظ درآمد ارزی بی نیاز کند.

            به گزارش افکار، مهندس سعید مدنی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران صادرات در سایپا ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد راهکارها و برنامه های جدید در امر صادرات به عنوان فعالیت اصلی گروه خودروسازی سایپا، اظهار داشت: صادرات برای ما تبدیل به ابزاری جهت رونق اقتصاد و اعتلای نام کشورمان در بازارهای خارجی شده است.

            وی واقعی شدن نرخ ارز را موجب بهبود فعالیت های صادراتی و صرفه جویی ارزی برای سایپا دانست و افزود: فضای کسب و کار در حوزه صادرات به گونه ای چشمگیر بهبود یافته و نیاز به گسترش فعالیت ها در این حوزه بیش از گذشته احساس می شود.

            مدنی تصریح کرد: با ادامه روند رو به رشد فعلی در آینده نزدیک شاهد خودکفایی ارزی در سایپا و ورود این شرکت به دورانی طلایی و درخشان خواهیم بود.

            وی ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای صادرات ۲۵ درصدی محصولات تولیدی سایپا، خاطرنشان کرد: باید با شناخت جدید از بازارهای فعلی و گشایش بازارهای جدید صادراتی، برای افزایش میزان فعلی صادرات خود تلاش کنیم.

            مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: توسعه محصولات و تولید خودروهایی مطابق با ظرفیت بازارهای هدف باید به عنوان مهم ترین برنامه در دستور کار کلیه قسمت های درگیر در حوزه صادرات گروه خودروسازی سایپا قرار گیرد.

            وی توجه به روند در حال توسعه و رو به رشد کشورهای همجوار ایران و نیاز بازار این کشورها به خودروهای تجاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید برای افزایش داخلی سازی خودروهای تجاری و صادرات آن ها به کشورهای همجوار برنامه ریزی کنیم.

            مدنی افزود: بسترسازی و ایجاد زیرساخت های لازم، گسترش شبکه خدمات پس از فروش از بعد تامیرات و تامین قطعات یدکی، رعایت قیمت تمام شده با تاکید بر سودآوری، آموزش های نوین نیروی انسانی و استفاده از شیوه های جدید بازاریابی، ایجاد دپارتمان های تخصصی صادرات و بهره گیری از نیروی متعهد و متخصص باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

            مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه گفت: امیدواریم در مسیر رونق صادرات غیر نفتی کشورمان، همه ارگان ها و سازمان های مربوطه بیش از پیش ما را حمایت کنند.
            The greater the risk ، The greater the reward

            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

            نظر

            • وحید 20
              ستاره‌دار(98)
              • Mar 2011
              • 29911

              #366
              عضو کمیسیون صنایع در گفت و گو با پانا: کاهش 30 درصدی تولید خودرو خوش بینانه است

              خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون صنایع و معادن کشور با اشاره به اینکه تولید خودرو در خوش بینانه ترین حالت 30 درصد کاهش داشته است، گفت: بهانه افزایش نرخ دلار برای کاهش تولید و افزایش قیمت خودرو قابل قبول نیست زیرا حداکثر 20 درصد قطعات وارد کشور می شود.


              رمضانعلی سبحانی فرد در بازدید از غر فه خبرگزاری پانا در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا با اشاره به اینکه افزایش قیمت واردات برخی کالاها در صنعت خودرو از سوی خودرو سازان عامل اصلی رشد قیمت اعلام شده است، اظهار داشت: ما در چندماه اول سال مشکلی برای واردات مواد اولیه و قطعات نداشته ایم؛ بنابراین این بهانه خوبی برای کاهش تولید خودرو نیست.وی ادامه داد: نباید اینقدر کاهش تولید در بخش خودرو داشته باشیم زیرا واردات با دلار 2 هزار تومانی در شش ماه ابتدای سال به راحتی انجام شده است اما در همین ماهها شاهد کاهش تولید هستیم.
              عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در حال حاضر برخی خودرو سازان تا 52 درصد کاهش تولید در شش ماه اول سال ثبت کرده اند و به طور میانگین و به صورت خوش بینانه 30 درصدی کاهش تولید خودرو داشته ایم.

              سبحانی فرد ادامه داد: خودرو سازان ادعا می کنند که ارز افزایش یافته و قیمت واردات و مواد اولیه رشد داشته است اما در صنعت خودرو حداکثر 20 درصد واردات وجود دارد و در برخی خودروها تنها 5 درصد واردات انجام می شود در حالی که رشد قیمت بین 50 تا 100 درصد صورت گرفته است.
              وی تاکید کرد: قرار است ریز هزینه های تولید خودرو در کمیسیون صنایع بررسی شود و قیمت تمام شده برای هر خودرو بیرون بیاید تا نه مصرف کننده آسیب ببیند و نه تولید کننده.
              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #367
                با اولویت بندی جدید خودروهای خارجی
                بازار خودرو کشور انحصاری تر می شود

                پرشین خودرو: اولویتبندی جدید واردات خودرو، بازار خودروهای وارداتی را به کما خواهد برد.

                به گزارش «پرشین خودرو»، یک واردکننده خودرو با بیان این مطلب گفت: بر اساس اولویت بندی جدید خودروهای خارجی با توجه به حجم موتور در رتبه نهم و دهم اولویت بندی ارزی قرار گرفته اند این درحالی است که این برنامه ریزی تمایل شرکت های خارجی برای صادرات خودرو به ایران را به حداقل می رساند.
                فربد زاوه با تاکید بر اینکه اولویت بندی جدید منجر به افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی می شود، ادامه داد: این افزایش قیمت کاهش قدرت خرید مشتری و افت تقاضا را در بازار خودروهای وارداتی به همراه خواهد داشت که این موضوع در نهایت کاهش واردات خودرو و انحصاری تر شدن بازار خودرو کشور را تشدید می کند.
                این واردکننده خودرو با اشاره به اینکه در اولویت بندی جدید خودروهای تا حجم موتور 2هزار سی.سی کممصرف محسوب شده و در اولویت نهم ارزی قرار می گیرند، اذعان کرد: خودروهای با حجم موتور 2 تا 3 هزار سی.سی پرمصرف محسوب شده و خودروهای با حجم موتور بالاتر از 3 هزار سی.سی نیز پرمصرف و لوکس به حساب میآیند و در اولویت 10 قرار می گیرند.
                زاوه افزود: با این اولویت بندی اکثر خودروهای وارداتی در گروه خودروهای لوکس و پرمصرف قرار می گیرند و ارزی به آنها تعلق نمی گیرد که همین امر گرانی چشمگیر این خودروها را به ارمغان می آورد.
                وی گفت: دولت خودروهای وارداتی را در گروه کالاهای لوکس قرار داده و هدف از آن را کاهش وارات خودرو و حمایت از تولید ملی اعلام کرده است این در حالی است که بیش از 97 درصد بازار خودرو در اختیار خودروسازان داخلی قرار داشته و کمتر از سه درصد بازار متعلق به خودروهای وارداتی است.
                به گفته زاوه، این امر تنها منجر به کاهش رقابت و انحصاری تر شدن بازار خودرو کشور می شود چراکه واردات خودروهای شاسی بلند و پرحجم در نبود مشتری عملا غیرممکن می شود.
                این کارشناس بازار تاکید کرد: تحت این شرایط خودروسازان خارجی دیگر تمایلی برای ورود به بازار ایران نخواهند داشت و ما تنها شاهد وارد مقطعی خودروسازان بزرگ دنیا به کشورو سپس قطع همکاری آنها با ایران خواهیم بود چرا که بازار ایران با وجود عدم ثبات مدیریت و تغییرات ناگهانی و پی درپی قوانین دیگر برای آنها جذابیتی نخواهد داشت.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • بابک 52
                  ستاره‌دار (27)
                  • Mar 2011
                  • 17028

                  #368
                  اعلام دلایل کاهش 97 درصدی سود هر سهم «خساپا»


                  گروه بنگاهها – شرکت سایپا در 6 ماه منتهی به 31 شهریور ماه 91 از فروش محصولات خود بیش از 13 هزار و 328 میلیارد ریال درآمد کسب کرد. براساس اطلاعیه سازمان بورس، این شرکت پیشبینی فروش امسال را مبلغ 40 میلیارد و 604 میلیارد ریال اعلام کرده که طی دوره 6 ماهه معادل 33 درصد از این رقم را پوشش داد.

                  «خساپا» که سال گذشته قادر به تحقق سود 502 ریالی هر سهم و تقسیم سود 40 تومانی شده و پیش بینی سود تلفیقی هر سهم سال مالی گذشته را ابتدا 569 و سپس 606 ریال اعلام کرده بود، که طبق صورتهای مالی حسابرسی شده 410 ریال از آن محقق شد.

                  سایپا سود هر سهم سال مالی جاری را در چند نوبت 501 ریال پیش بینی کرده بود که در آخرین اطلاعیه سود هر سهم با ریزش شدید 97 درصدی به 12 ریال رسیده و در گزارش عملکرد 6 ماه اول سال جاری نیز نتوانست درصدی از این رقم را پوشش دهد .

                  مبلغ 96 ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی کرد. «خساپا» دلایل این تغییر را کاهش سود عملیاتی شرکت ناشی از کاهش تولید و فروش و افزایش قیمت مواد اولیه وقطعات، کاهش درآمدهای متفرقه ناشی از کاهش حجم فروشهای اعتباری و به تبع آن کاهش درآمد فروش اقساطی خودرو و در آخر با توجه به اعلام نظر سوم اردیبهشت سال جاری سازمان حسابرسی مبنی بر تسویه بدهیهای ارزی با نرخ توافقی بانکها، به دلیل نهایی نشدن مذاکرات با بانکها، درآمد یا هزینه ای از بابت تسعیر ارز در صورت های مالی 6 ماهه و همچنین بودجه سال 91 لحاظ نشده عنوان کرده است.

                  The greater the risk ، The greater the reward

                  هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #369
                    بورس کالا صنعت خودرو کشور را با چالش مواجه کرده است



                    به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عرضه مواد اولیه تولید خودرو در بورس کالا را موجب افزایش بی رویه نرخ این محصول دانست و گفت: ورود مواد اولیه مانند فولاد و پتروشیمی در بورس کالا رقابت را برای افزایش نرخ این مواد افزایش داده و همین امر باعث ایجاد عدم تعادل در قیمت خودرو شده است.
                    ابراهیم نکو در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: هم اکنون شاهد افزایش بی رویه قیمت خودرو در بازار و افزایش نارضایتی مردم هستیم و بورس کالا به نوعی این صنعت قدیمی کشور را با چالش مواجه کرده است.وی افزود: به همین منظور از وزارت صنعت، معدن و تجارت میخواهیم که مواد اولیه مورد نیاز صنعتگران را از بورس خارج نموده و قیمت گذاری آنها را به صورت مستقیم در اختیار سازمان حمایت از مصرف کنندگان قرار دهد، زیراهرگونه افزایش قیمت مواد اولیه اصلی صنعتی سبب رشد قیمت بسیاری از کالاها از جمله خودرو شده است.وی تصریح کرد: این اقدام باعث شده نوعی بدبینی در جامعه ایجاد شود و به نظر می رسد خروج این مواد از بورس کالا یک آرامش نسبی را در وهله اول در بازار ایجاد و در میان مدت هم باعث ثبات و رضایتمندی مشتریان این صنعت شود و در صورتی که این خروج صورت گیرد می تواند آرامش را بر صنعت خودرو و جامعه حاکم کند ود ر نهایت صنعت خودرو را در شرایط تعادل حفظ کند.وی خروج مواد اولیه از بورس کالا را باعث افزایش کیفیت خودرو دانست و گفت:در صورتیکه این اتفاق بیافتد قیمت مواد اولیه کاهش می یابد و همین اقدام باعث می شود قطعات با کیفیت بهتری تولید و خودرو با کیفیت تری در اختیار مردم قرار گیرد.عضو کمیسیون اقتصادی خواستار نظارت بیشتر نهاد های دولتی بر بورس کالا شد و گفت: در حال حاضر نظارت بر مواد عرضه شده در بورس کالا بسیار ضعیف است و همین امر باعث افزایش دلال بازی و افزایش قیمت خودرو در بازار شده است. وی در پایان گفت: دولت باید سعی کند هر چه سریعتر این مواد را از بورس کالا خارج کند تا هروز شاهد افزایش بی رویه قیمت خودرو در کشور نباشیم.
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #370
                      تا مشکل نقدینگی حل نشود هیچ ارزی برای قطعه سازان کارگشا نیست

                      به گزارش خبر خودرو،عضو هییت مدیره انجمن قطعه سازان ادامه عرضه مواد اولیه تولید خودرو در بورس کالا را باعث افزایش مشکلات خودروسازان دانست و گفت: دولت مواد اولیه تولید خودرو همانند آهن ،فولاد و پتروشیمی را در بورس عرضه می کند که این اقدام عملا باعث افزایش قیمت شده است.

                      محمد رضا نجفی منش در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: در گذشته قطعه سازانی که نقدینگی اندکی داشتند از فولاد مبارکه و پتروشیمی بصورت شرایطی خرید می کردند منتهی هم اکنون در شرایطی که نقدینگی در اختیار قطعه سازان نیست برخی شرکت های تجاری این مواد را از بورس خریده و با قیمت های بالاتری به شرکت های قطعه ساز می فروشند و همین امر باعث شده قیمت داخلی قطعات افزایش یابد. همچنین از سوی دیگر شرکت هایی که مواد اولیه را تولید می کردند عمدتا دولتی بوده وسود های کلان و سرسام آوری را نصیب خود کردند و همین امرسبب شده برای خرید خودرو مردم هزینه بیشتری بپردازند.

                      وی افزود: طی جلساتی با حضور رییس جمهور مقرر شده نرخ مواد اولیه به گونه ای دیگر محاسبه شود و این مواد با حداقل قیمت معادل قیمت بین المللی ضرب در نرخ مبادله ای به اضافه 12درصد در بورس عرضه شود. اگر چه بهتر بود به نوعی دیگر عمل می شد تا علاوه بر اینکه تولید کننده سودی نصیب خود کند قطعات با قیمت رقابتی در بازار های بین المللی به فروش رسد .

                      وی بورس کالا را باعث دامن زدن به گرانی کالاها دانست و گفت: اگر بورس فقط باعث افزایش قیمت ها شود عملاً برای تولیدات مملکت سود نخواهد داشت بلکه باعث افزایش زیان نیز خواهد شد.

                      عضو انجمن قطعه سازان مهمترین مشکل قطعه سازان را کمبود نقدینگی دانست و گفت: هم اکنون مهمترین مشکل کمبود نقدینگی در بخش تولید قطعه و خودرو است زیرا اگر قطعه سازان نقدینگی لازم را در اختیار داشتند می توانستند بصورت مستقیم این مواد را خریداری کنند و در صورتیکه این معضل کمبود نقدینگی حل نشود باعث افزایش قیمت ها خواهد شد.

                      نجفی منش در پایان گفت: هم اکنون نقدینگی موجود نیست که قطعه سازان ارز حاصل از صادرات یا ارز مبادله ای را به اضافه 35درصد بابت ضمانت دریافت کنند بنابراین ابتدا باید فکری برای نقدینگی این صنعت شود زیرا هم خودروساز و قطعه ساز دچار این مشکل هستند و از طرفی نیزمردم خواهان خرید خودرو هستند ،ولی هم اکنون خودرو به علت کاهش تولید محدود است.
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • نیکا
                        ستاره‌دار (۲)
                        • Nov 2011
                        • 2129

                        #371
                        سلام تازمانیکه سود بانک ها بالا میباشد بهره وام پرداختی . انتظار نقدینگی برای تامین قطعات بااین بهره زیاد نباید داشت

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #372
                          خودرو سازان بی پول مانده اند
                          فرارو- در پی مشکلات ناشی از فقدان تسهیلات بانکی و افزایش حدود 300 درصدی مواد اولیه قطعه سازان، شرکت پارس خودرو بار دیگر قیمت برخی از محصولات خود را افزایش داد. این در حالی است که وزیر صنعت روز گذشته از خودرو سازان به خاطر عدم پایبندی به شروط افزایش قیمت انتقاد کرده بود.



                          به گزارش فرارو؛ روز گذشته شرکت پارس خودرو در حالی سایت فروش خود را فعال کرد که برخی از خودروهای این شرکت خودروساز بار دیگر با افزایش قیمت همراه بود. به طوری که در سامانه فروش شرکت یاد شده خودروی تیانا hight معادل 99 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده این در شرایطی است که قیمت رسمی این خودرو روی سایت سامانه اطلاعرسانی 124 معادل 80 میلیون و 410 هزار تومان قید شده است.


                          فرارو در تماس با یکی از نمایندگی های سایپا واقع درغرب تهران این افزایش قیمت را جویا شده است. این نمایندگی با تایید افزایش قیمت این محصول با کیفیت، قیمت آن را 100 میلیون تومان اعلام کرد.


                          همچنین قیمت ماکسیما اتوماتیک مجهز به سیستم مولتیمدیا نیز در حالی 77 میلیون و 250 هزار تومان تعیین شده که قیمت رسمی این محصول روی سامانه اطلاعرسانی 124 معادل 57 میلیون و 700 هزار تومان قید شده است. قیمت نیومورانو نیز در حالی 147 میلیون تومان اعلام شده که قیمت مصوب درج شده بر روی سایت 124 معادل 110 میلیون تومان است.


                          این در حالی است که روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودروسازان در مدیریت بازار موفق نبودهاند، گفت: «مدیریت بازار جزء وظایف خودروسازان است ولی متأسفانه در حاشیه بازار با افزایش قیمت برای برخی از مدلهای خودرو روبرو هستیم.»


                          مهدی غضنفری درباره تدابیر دولت برای کنترل قیمت خودرو اظهار داشت: «وزارت صنعت و سازمان حمایت، قیمتهای بیشتر از نرخهای مصوب خودرو را نمیپذیرد و اگر گزارش تخلفی به 124 ارائه شود، تعزیرات حکومتی با خودروسازان متخلف برخورد خواهد کرد.»


                          وی در مورد اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است، گفت: «برای جلوگیری از افزایش بدون دلیل قیمت خودرو، با خودروسازان جلسه ای گذاشتیم و چند شرط برای مجوز افزایش قیمت که دریافت کردند، قرار داده شده که یکی از شرط های آن تنظیم بازار خودرو است و از آنها خواسته شده تا خودشان بازار خودرو را مراقبت کنند و این موضوع جزء وظایف آنهاست.»


                          غضنفری تصریح کرد: «پیش از این هم وظایف آنها همین بود که متاسفانه در عمل دیده شده آنچنان که دلخواه دولت و مردم است، در تنظیم بازار موفق نبوده اند.»


                          در دو هفته اخیر خبر های امیدوار کننده ایی رسیده است که بر اساس آنها پیش بینی می شد قیمت خودرو با کاهش نسبی همراه باشد. توافق صادرکنندگان و واردکنندگان مبنی بر چگونگی تبادل ارز و اختصاص بخشی از ارز صادراتی به ورادات قطعات خودرو و همچنین توافق یک و نیم میلیارد یورو یی بانک مرکزی و وزارتخانههای «نفت» و «صنعت، معدن و تجارت» به اختصاص بخشی از در آمد ارزی حاصل از فروش نفت به صنعت خودرو امیدواری به کاهش قیمت خودرو را افزایش داده بود.


                          هر چند این حمایت ها با اما و اگر هایی نیز همراه بود. برای مثال اینکه آیا صادرکنندگان حاضر می شوند ارز خود را به نرخی کمتر از قیمت بازار آزاد به واردکننگان بفروشند و یا اینکه معادل ریالی تسهیلات مورد توافق وزارتخانه های نفت و صنعت و بانک مرکزی را چه کسی تقبل خواهد کرد، سوال هایی بود که این پیش بینی را با چالش روبرو می کند.


                          در همین زمینه احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودرو سازی ها امروز در گفتگو با سایت "الف" گفت: «مرکز مبادلات ارزی تا اکنون حتی یک دلار به خودروسازان نداده و هر موقع خودرو سازی ها تقاضای ارز کنند می گویند ما ارز نداریم.»


                          دبیر انجمن خودرو سازی ها با بیان اینکه قیمت هر کالا را عرضه وتقاضا مشخص می کند وقتی تقاضا زیاد شود قیمت هم بالا می رود گفت: «ما به آقای غنضنفری گفتیم که اجازه بدهید قیمت خودرو را در حاشیه بازار تعیین کنیم که تاکنون اجازه این مورد را به ما نداده و مطمئناً اگر این اتفاق بیفتد ما شاهد کاهش قیمت خودروها می شویم. ما بارها به آنها گفتیم که قیمت خودروها از نان و سکه و ارز حساس تر نیست که ۵ برابر شد. کارخانه ایران خودرو و سایپا از اول سال تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان زیان کرده اند.»


                          وی در مورد دلایلی دیگر نابسامانی بازار خوردو افزود: «متاسفانه افت تولید هم به این امر کمک کرده و به دلیل کمبود نقدینگی نیز باعث شده در شهریور ماه نسبت سال قبل ۶۶ درصد افت تولید داشته باشیم. یعنی عرضه کمتر به این مسائل دامن زده است.»


                          این افزایش قیمت خوردو در حالی است که يكي از توليد كنندگان داخلي خودرو به تازگي خودروهايي را كه موعد تحويل آنها فرا رسيده است بدون سپر عقب و جلو به خريداران تحويل ميدهد و به آنها ميگويد خودشان سپر را از بازار آزاد تهيه و بر خودرو نصب كنند!
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #373
                            در حالي که وزير صنعت، معدن و تجارت از منتفي شدن افزايش قيمت خودرو تا پايان سال جاري خبر داده است، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: درخواست افزايش قيمت مجدد برخي محصولات سايپا به سازمان حمايت ارايه شده است.

                            به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مدني در حاشيه رونمايي از کشنده سنگين زامياد در جمع خبرنگاران در خصوص وضعيت قيمتي محصولات سايپا گفت: اين شرکت براي افزايش قيمت مجدد محصولات درخواست خود را به سازمان حمايت ارايه داده است.

                            وي ادامه داد: مدارک مورد نياز و دلايل اين افزايش قيمت به سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان اظهار شده و اين سازمان در حال بررسي اين مدارک است.

                            لازم به ذکر است، غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت چندي پيش از منتفي بودن تصويب افزايش مجدد قيمت خودرو تا پايان امسال خبر داده بود.

                            همچنين يکي از شروط اصلي تصويب افزايش قيمت خودرو در تاريخ 12 مهرماه عدم درخواست خودروسازان براي افزايش مجدد قيمت ها تا چند ماه آينده بود.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • ایرج اکبری
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 10934

                              #374
                              عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتوگو با فارس خبر داد
                              مطالبه مجلس از غضنفری در مورد دلایل گرانی خودرو / وزیر گزارش میدهد
                              خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به افزایش بیرویه قیمت خودروهای داخلی گفت: از وزیر صنعت خواستهایم تا در مورد دلایل این مسئله گزارشی به مجلس ارائه کند.

                              حسین فتاحی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در مورد دلایل بالا رفتن بیش از حد قیمت خودرو جلساتی را با مسئولان وزارت صنعت داشتهایم و از غضنفری خواستیم تا گزارشی در این مورد به مجلس ارائه کند.

                              وی ادامه داد: درست است که با افزایش نرخ ارز یکسری تغییرات را در قیمت تمام شده خودروها ایجاد شده ولی در حال حاضر اختلاف زیادی بین قیمت تمام شده و قیمت فروش خودرو به مردم وجود دارد.

                              وی با تأکید بر لزوم ساماندهی بازار خودرو اظهار داشت: قیمت خودرو نباید بیش از اندازه افزایش یابد و قیمتها باید در حد معقولی باشد تا به مردم فشاری وارد نشود.

                              فتاحی ابراز امیدواری کرد وزارت صنعت، بازار خودرو را ساماندهی کند و پاسخ قانعکنندهای در مورد وضعیت فعلی بازار برای مجلس داشته باشد.

                              وی تصریح کرد: در مورد خودروهای داخلی که بیشتر قطعات آنها تولید داخل است و ارزبری زیادی ندارند نباید افزایش قیمت بالایی اتفاق بیفتد و قیمت فروش این محصولات باید در حد متعادلی حفظ شود.

                              وی با اشاره به تدوین قانون حمایت از مصرفکنندگان خودرو گفت: این قانون عملی نشده در حالی که تولیدکنندگان برای رعایت حقوق مردم باید به یکسری اعتقادات پایبند باشند.

                              عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه دولت در صدد کاهش قیمت ارز است، گفت: بخشی از افزایش قیمت کالاها در بازار بیرویه اتفاق افتاده که این مسئله باعث تقویت دلالان و احتکار کالا شده است.

                              وی از مردم خواست تا گرانفروشان را شناسایی کنند و تأکید کرد دولت باید نظارت قویتری بر بازار در همه شهرها داشته باشد.

                              فتاحی با بیان اینکه دلالبازی در کشور سود زیادی به همراه دارد، اظهار داشت: این مسئله در مورد محصولات کشاورزی نیز دیده میشود به طوری که قیمت فروش این نوع محصولات 10 برابر قیمت خرید محصول از کشاورز است که برای حل این مشکلات باید دستگاههای نظارتی فعال باشند.

                              انتهای پیام/ح
                              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                              نظر

                              • بابک 52
                                ستاره‌دار (27)
                                • Mar 2011
                                • 17028

                                #375
                                صمدی مله خبرداد:


                                لغو امتیاز نمایندگی های فروش متخلف سایپا


                                اکونیوز:قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام تشکیل تیم های ویژه بازرسی جهت تشدید نظارت بر نمایندگی های این گروه و برخورد با نمایندگی های متخلف گفت: با عاملان هرگونه تخلف در عرضه ، گرانفروشی و عدم پاسخگویی به مشتریان به طور جدی برخورد خواهد شد .


                                به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،" مهندس صمدی مله" افزود : تیم های بازرسی جهت نظارت و اثر بخشی بیشتر بازرسی ها تشکیل و برنامه ریزی در جهت برخورد قانونی با نمایندگی های متخلف انجام شده است و با نمایندگیهایی که بدون توجه به شرایط کنونی باعث ایجاد نگرانی و اضطراب در بازار شوند، به شدت برخورد و امتیاز نمایندگی آنها ابطال خواهد شد.


                                وی گفت : تا کنون 3 نمایندگی فروش سایپا به دلیل تخلف لغو امتیاز شده اند و در این راستا ضمن تشدید بازرسی ها با نمایندگی هایی که تخلف آنها محرز گردد به شدت برخورد خواهد شد .


                                مدیر عامل پارس خودرو ضمن مناسب ارزیابی کردن توزیع خودرو های ثبت نامی در سطح نمایندگی ها تصریح کرد : توقع ما از نمایندگی ها این است تا درشرایط کنونی نسبت به عرضه خودرو با قیمت های مصوب اقدام نمایند و از بروز دلال بازی و ایجاد شبهه در سطح نمایندگی ها جلوگیری کنند و در غیر این صورت چنانچه تخلف نمایندگی محرزگردد امتیاز آنها لغوخواهد گردید.


                                وی در پایان یادآور شد: تمامی آحاد مختلف مردم در هر شغل و پیشه ای باید با رعایت انصاف و قوانین موجود زمینه رفاه بیش از پیش هموطنان خود را فراهم نمایند و گروه خودروسازی سایپا نیز در این زمینه از هیچ سعی و تلاشی دریغ نخواهد کرد .
                                The greater the risk ، The greater the reward

                                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                                نظر

                                در حال کار...
                                X