سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • yosef
    عضو فعال
    • Dec 2012
    • 440

    #436
    پوشش 71 درصدی سود هر سهم «ولساپا»

    گروه بنگاهها- شرکت رایان سایپا طی 9 ماه ابتدای سال جاری معادل 71 درصد از پیشبینی سود هر سهم خود را پوشش داده است. به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم سال مالی 91 را با سرمایه یکهزار و 200 میلیارد ریال مبلغ 457 ریال پیشبینی کرده که طی دوره 9 ماهه مبلغ 324 ریال از این رقم را کنار گذاشت.

    پیشبینی فروش «ولساپا» برای امسال بیش از یکهزار و 723 میلیارد ریال اعلام شده که در همین دوره از فروش محصولات خود بیش از یکهزار و 306 میلیارد ریال درآمد کسب کرد.سود ناخالص و سود عملیاتی «ولساپا» برای سال جاری هر کدام به ترتیب مبلغ 722 میلیارد ریال و 534 میلیارد ریال پیشبینی شده که طی دوره 9 ماهه معادل 76 درصد و 79 درصد از این رقمهای یادشده را به تحقق رساند. مطابق با تصمیمات مجمع عمومی فوقالعاده در تاریخ 28 اسفندماه 90 سرمایه شرکت از مبلغ 600 میلیارد ریال به مبلغ یک هزار و 200 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافت. شرکت پیشبینی سود هر سهم امسال را با سرمایه 600 میلیارد ریال مبلغ یک هزار و 561 ریال و با سرمایه یک هزار و 200 میلیارد ریال در تاریخ 19 فروردین ماه 91 مبلغ 903 ریال و در تاریخهای 25 اردیبهشت ماه و 29 تیرماه 91 مبلغ 833 ریال و در تاریخ 23 آبان ماه 91 مبلغ 594 ریال اعلام کرده است.

    خساپا 68.94 % سهام ولساپا رو داره . >:D<
    آنچه هستیم، نتیجه چیزی است که بدان اندیشیده ایم.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #437
      مدیر بازاریابی و فروش سایپا:
      استقبال خوب از وانت سایپا 151 در اکثر شهرها

      سایپانیوز: به گفته ی حسن فروزانمهر مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات برند گروه خودروسازی سایپا، پیش فروش خودروی سایپا151 با استقبال گرم هموطنان عزیز در سراسر ایران مواجه شده است.

      به گزارش سایپا نیوز فروزانمهر گفت: با توجه به کاربری های متعددی که برای وانت سایپا151 وجود دارد اصناف و شرکت های مختلف فعال در حوزه حمل و نقل نیز از ورود این وانت به عرصه خودروهای تجاری استقبال کردند به طوری که تعداد قابل توجهی از این خودرو در همان روزهای ابتدایی ثبت نام شده است.
      این خودرو برای حمل انواعی از بارهای سبک از جمله لوازم خانگی و الکتریکی، ابزارهای مهندسی، مکانیک های سیار، فروشندگان اجناس لوکس، قنادی ها، وسائل منزل و موارد دیگر کاربرد وسیعی پیدا خواهد کرد.
      دلیل دیگر استقبال از این وانت، امکانات رفاهی آن از جلمه کولر، فرمان هیدرولیک، ترمز ای بی اس و هندلینگ راحت در ترافیک ها و معابر است و چون از خانواده ایکس 100 است مقاوم سازی مناسبی در آن صورت پذیرفته است. به خاطر وجود امکانات رفاهی، کاربری این خودرو دو منظوره به حساب می آید و علاوه بر حمل بار، قابلیت های یک خودروی سواری را نیز دارا است. یکی از مهمترین ویژگی های برتر سایپا151 در میان خودروهای تجاری، مصرف سوخت پایین آن است.
      مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات برند گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد بنا به درخواست شبکه نمایندگی های فروش سایپا ظرفیت تولید این خودرو در حال افزایش است و با توجه به استقبالی که به عمل آمده، امید است این خودروها طبق تعهدات شکل گرفته به موقع تحویل شوند.
      وی در ادامه گفت: پیش فروش این خودرو با حداقل 70 میلیون ریال در نظر گرفته شده و تحویل آن از سه ماهه دوم سال 1392 آغاز خواهد شد و تا سه ماهه سوم ادامه خواهد یافت. خوشبختانه زمان تحویل این خودرو برای اغلب مشاغل زمان بسیار مناسبی است. سود مشارکت 23 درصد نیز از نکات قابل توجه پیش فروش این خودرو است و برای سرمایه گذاران حاشیه سود مثبتی رقم خواهد زد.
      فروزانمهر تصریح کرد: بیش از 70 درصد از برنامه ی تدوین شده در خصوص پیش فروش وانت سایپا151 محقق شده است. توزیع جغرافیایی این پیش فروش نیز نشان می دهد که در اغلب استان ها مورد توجه قرار گرفته به ویژه استان های آذربایجان شرقی و غربی، خوزستان، فارس، مازندران و گیلان و می توان گفت تقریبا همه شهرها از این خودرو استقبال کرده اند. ظرفیت پیش فروش سه ماه دوم سال 1392 به سرعت تکمیل شده و به همین دلیل پیش فروش برای سه ماهه سوم نیز در نظر گرفته شده است.
      مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات برند گروه خودروسازی سایپا در پایان گفت: مشتریان محترم می توانند از طریق مراجعه به نمایندگی سایپا یا مراجعه به پایگاه اینترنتی سایپا اقدام به پیش خرید وانت سایپا151 کنند و به احتمال زیاد سه ماهه چهارم سال 1392 نیز به زودی برنامه ریزی خواهد شد.
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • yosef
        عضو فعال
        • Dec 2012
        • 440

        #438
        رشد 280 درصدی صادرات خودرو .


        دبیر انجمن خودروسازان از رشد 280 درصدی صارات خودرو طی 10 ماهه گذشته خبر داد.

        به گزارش ایلنا،احمد نعمتبخش، دبیر انجمن خودروسازان از رشد 280 درصدی ارزش صادرات خودرو کشور در 10 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت 46 هزار و 591 دستگاه خودروی سواری به ارزش 274 میلیون دلار از کشور صادر شده است.

        وی افزود: در این مدت عراق بزرگترین بازار صادراتی ایران بود.

        نعمت بخش با اشاره به افت تولید خودرو طی ماههای گذشته خاطر نشان کرد: افت تولید شامل مجموعه ای از عوامل داخلی و خارجی بوده است که تحریم ها یکی از بزرگترین دلایل خارجی کاهش تولید داخلی بوده است.

        وی افزود: نپذیرفتن ال سی از سوی کشورهای اروپایی موجب تحمیل وقت و هزینه بالابرای وارد کردن قطعات مورد نیاز تولید خودرو شده و تولید را با تاخیر همراه کرده است.

        عجیبه ! 280 % رشد صادرات خودرو طی 10 ماه گذشته ؟ !!!! :-&
        مخم هنگ کرد با این خبر .
        این خبر با تعدیلهای منفی جور در نمیاد . کسی هست توضیح بده .
        آنچه هستیم، نتیجه چیزی است که بدان اندیشیده ایم.

        نظر

        • مخبرالدوله
          عضو فعال
          • May 2012
          • 5228

          #439
          الان تو کانالهای تلویزیون داره تبلیغ سایپا اتوماتیک رو پخش میکنه....
          بیخود نیست میگن....
          پراید رسید به زانتیا:D

          مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

          نظر

          • جعفرزاده
            عضو فعال
            • Dec 2010
            • 5833

            #440
            پراید شده زانتیا زنده باد بهار زنده باد بهاررررررررررررررررررررر

            نظر

            • آریو
              عضو فعال
              • Mar 2011
              • 4834

              #441
              در اصل توسط 6500400 پست شده است View Post
              پراید شده زانتیا زنده باد بهار زنده باد بهاررررررررررررررررررررر
              زنده باد بهار
              ریسک از آنجایی ناشی می‌شود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #442
                سایپا نیاز بازار شب عید را تامین خواهد کرد

                به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از افزایش تولید و عرضه مناسب خودروهای سایپا در ماه آخر سال خبر داد.

                مهندس سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این مطلب اظهار داشت: سایپا تمام توان خود را جهت پاسخگوئی به نیاز بازار خودرو بکارخواهد گرفت و امیدواریم با تلاش های مستمر و شبانه روزی خود بتوانیم پاسخگوی نیاز بازار پرتقاضای ماه های انتهائی سال باشیم.

                مدنی ضمن تقدیر از تلاش دولت و مسئولان در حمایت از صنعت خودرو افزود: با توجه به حمایتهای صورت گرفته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین همکاری بسیار خوب قطعه سازان، امیدواریم بتوانیم نیاز بازار را برطرف و از این طریق باعث کاهش قیمت خودرو شویم.

                مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از افزایش بیش از 25درصدی تولید نسبت به ماه گذشته نیز خبر داد و اذعان داشت: با تلاش تمام پرسنل سایپا و شرکت های زیرمجموعه و همچینین قطعه سازان می توان به ضرس قاطع اعلام کرد که وضعیت تولید در گروه خودروسازی سایپا با ثبات مطلوبی نسبت به گذشته همراه شده است و امیدواریم با ادامه این روند شرایط عالی تولید برای عرضه هر چه بهتر در بازار را فراهم کنیم .

                وی خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست های تولیدی گروه خودروسازی سایپا سعی شده است برنامه ریزی های گروه، مبتنی بر تسریع در افزایش تولید باشد و ما تمام تلاش خود را برای تحقق هرچه بهتر برای حصول نتیجه مورد نیاز و رضایت مصرف کنندگان را بکار خواهیم گرفت.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • mohsen ho
                  ستاره دار(1)
                  • Feb 2013
                  • 11251

                  #443
                  این سهم در موج نزولی قرار گرفنه وتا 80 پایین می اید

                  نظر

                  • yosef
                    عضو فعال
                    • Dec 2012
                    • 440

                    #444
                    در اصل توسط hossenemohsen پست شده است View Post
                    این سهم در موج نزولی قرار گرفنه وتا 80 پایین می اید
                    این سهم دو ساله که در موج نزولی قرار گرفته ، و الان وقت صعودشه . این نوسانات هم که میبینید به خاطر برخورد محتاطانه سهامداران است .
                    با روشن شدن موتور خودرویها مثل پالایشگاهیها دست نیافتنی میشن. ( روزی که شبندر رو قیمت 100 ت صف فروش بود را بیاد بیارید )
                    آخرین ویرایش توسط yosef؛ 2013/02/14, 23:53.
                    آنچه هستیم، نتیجه چیزی است که بدان اندیشیده ایم.

                    نظر

                    • negah
                      عضو عادی
                      • Apr 2012
                      • 250

                      #445
                      در اصل توسط yosef پست شده است View Post
                      این سهم دو ساله که در موج نزولی قرار گرفته ، و الان وقت صعودشه . این نوسانات هم که میبینید به خاطر برخورد محتاطانه سهامداران است .
                      با روشن شدن موتور خودرویها مثل پالایشگاهیها دست نیافتنی میشن. ( روزی که شبندر رو قیمت 100 ت صف فروش بود را بیاد بیارید )
                      چرا باید موتور خودروییها روشن بشه ؟؟

                      با توجه به حجم ناچیز تولید
                      [SIZE=4][COLOR=#008000]بعداز25سال ماهی فروشی چندوقتی است که دربورس ماهی گیری میکنم[/COLOR][/SIZE]

                      نظر

                      • yosef
                        عضو فعال
                        • Dec 2012
                        • 440

                        #446
                        در اصل توسط negah پست شده است View Post
                        چرا باید موتور خودروییها روشن بشه ؟؟

                        با توجه به حجم ناچیز تولید
                        سلام
                        اگه اخبار خودرویها را که در این تاپیک توسط من و دیگر دوستان قرار داده شده رو مرور نمایید. شاید شما هم به این نتیجه برسید.
                        آنچه هستیم، نتیجه چیزی است که بدان اندیشیده ایم.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #447
                          فروش فوری محصولات سایپا آغاز شد




                          مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا از آغاز عرضه محصولات این شرکت به صورت فروش فوری با شرایط تحویل حداکثر یک ماهه خبر داد.


                          حسن فروزانمهر در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال 70 هزار دستگاه انواع خودرو عرضه خواهد شد.

                          وی با بیان اینکه عرضه این تعداد خودرو با هدف شکستن قیمتهای حاشیه بازار صورت میگیرد، خاطرنشان کرد: برخی از این خودروها به صورت پیش فروش و برخی نیز با شرایط تحویل فوری عرضه میشود.

                          مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: عرضه محصولات به صورت تحویل فوری از روز پنجشنبه هفته گذشته در شبکه نمایندگیهای فروش در سراسر کشور آغاز شده و ظرف امروز و فردا نیز فروش اینترنتی با شرایط تحویل فوری آغاز خواهد شد.

                          وی افزود: با فروش فوری محصولات تلاش میکنیم مردم از مراجعه به بازار آزاد بی نیاز شده و بتوانند محصولات مدنظر خود را با قیمت منطقی و تعیین شده دریافت کنند.

                          فروزانمهر تصریح کرد: پیش فروش برای محصولات پارس خودرو با قیمتهای قطعی در موعد تحویل فروردین و اردیبهشت نیز آغاز شده است. محصولات زامیاد هم در حال حاضر به صورت فروش فوری عرضه میشود.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • بابک 52
                            ستاره‌دار (27)
                            • Mar 2011
                            • 17028

                            #448
                            هیات مدیره جدید، سایپا را به کجا می برد؟


                            صنعت - آیا سومین مدیرعامل سایپا در دولت احمدی نژاد، با ترکیب جدید هیات مدیره، می تواند توان دومین گروه خودروسازی کشور را افزایش دهد؟


                            علی پاکزاد: سرنوشت دومین گروه خودروساز بزرگ ایران با تعیین سه نفر اصلی هیات مدیره جدید شکل تازه ای به خود می گیرد.


                            ترکیب اصلی هیات مدیره سایپا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده مشخص شد و در هیاهویی بسیار در نهایت سعید مدنی مدیرعامل فعلی شرکت سایپا ، صمدی مله مدیرعامل فعلی شرکت پارس خودرو و احمد کرفی مدیرعامل فعلی امداد خودرو سایپا به عنوان سه عضو هیات مدیره جدید شرکت سایپا انتخاب شدند وسازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان سهامدار دولتی سایپا نیز چند روزی فرصت دارد دو عضو باقیمانده که تاثیری در انتخاب مدیرعامل سایپا نخواهد داشت را معرفی کند.


                            ملک و دودانگه نماینده های قبلی سازمان در هیات مدیره سایپا هستند که طبق آخرین شنیده ها احتمال تمدید ماموریت شان وجود دارد اما با توجه به سوابق صنعتی شافعی انتصاب نفرات جدید نیز دور از ذهن نیست. در ترکیب سه نفر اصلی، پوستین دوز وایمانی کنار رفته و مدنی و کرفی جایگزین شده اند.


                            آغاز تغییرات در سایپا


                            تحلیل آنچه که در سایپا اتفاق افتاده مستلزم واکاوی اتفاقات روی داده پس از روی کار آمدن نهم ودهم و در مواردی کمی پیش از آن است، زمانی که احمد قلعه بانی مدیرعامل وقت گروه خودروسازی سایپا، به واسطه پوستین دوز، سید حسن موسوی به عنوان مدیرعامل شرکت سایپا یدک منصوب می کند، سلسه واقعی کلید می خورد که آخرین دستاورد آن ترکیب فعلی هیات مدیره ساپیا نمود پیدا می کند.
                            بعد از انتخابات سال 84، بذرپاش به عنوان نماینده سازمان تامین اجتماعی در هیات مدیره سایپا منصوب شد. قدبلند و جوانی مهرداد بذرپاش، خیلی سریع توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد، بذرپاش سرعت باورنکردنی مراحل پیش رفت را پشت سر گذاشت و در 28 سالگی به مدیرعاملی سایپا رسید اما هرگز تصور نمی کرد شرایط بازی در تیم دولت نهم به این سرعت تغییر کند و کلید سایپا را دو دستی به کاندیدای به نام پوستین دوز واگذار کند. کاندیدایی استثنایی که هم سابقه سایپایی داشت بنابراین هم حمایت تکنوکرات های وقت سایپا را برای گذار از بذرپاش و هم حمایت دفتر رییس جمهور را.


                            پوستین دوز از کجا آمد؟
                            پوستین دوز در اوج مخالفت های اصولگرایان رقیب و در پوشش حمایت تکنوکرات ها به صدارت سایپا رسید. بذرپاش درصدد اشتراک مالکیت دو خودروساز بزرگ کشور پس از خصوصی سازی بود بنابر این به دلایل بسیار حمایت تکنوکرات های معروف صنعت خودرو را نیاز داشت؛ از طرف دیگر تکنوکرات ها، پوستین دوز را به دلیل اینکه سال ها همکارشان بوده کارآمدتر از بذرپاش یا هر گزینه دیگر می پنداشتند. ضمن اینکه قلعه بانی به حلقه دولت نزدیک شده بودند.
                            پوستین دوز با سابقه مدیرعاملی شرکت امداد خودرو سایپا به عنوان یک شرکت درجه سوم گروه و بعد از شکست در انتخابات مجلس به عنوان مدیرعاملی سایپا دست یافت و سپس با کمک ایمانی تازه بازگشته از گروه خودروساز رقیب معادله پیچیده ای از مالکیت در ایران ساخت که خیلی زود دامن مخترع خود را گرفت.


                            به کارگیری قواعد و آیین نامه ها و بندهای قانون تجارت برای آنکه سایپا را به مالکیت زیر مجموعه خودش درآورد از جلمه دستاوردهای همین سالهای اخیر است تا جایی که امروز تکلیف مدیریت سایپا را زیر مجموعه سایپا تعیین می کند و صد البته قبل از هر مجمع عمومی شاید کمتر از چند روز قبل تر، سرنوشت زیرمجموعه ها توسط مدیرعامل شرکت سایپا قابل تغییر است یعنی یک مدار بسته که از مدیرعامل آغاز و به مدیرعامل ختم می شود.


                            چالش درون سازمانی


                            اما بزرگترین چالش درون سازمانی گروه خودروسازی سایپا بین ایمانی (قائم مقام مدیرعامل) و پوستین دوز از حدود 18 ماه پیش آغاز شد. بعد از موفقیت ایمانی در ماراتن خصوصی سازی، هر جا را ایمانی به تملک گروه درآورد پوستین دوز مدیریتش را تعیین کرد. این اتفاق در رنا ، ایدکو و بن رو و نیز ترکیب های بعدی این پازل های موثر در صنعت خودرو به دفعات تکرار شد.


                            پوستین دوز در دوران مدیرعاملی، نیروهای منصوب به بذرپاش را از صحنه سایپا حذف کرد و حتی نیروهای شاخص دوران مدیریت قلعه بانی همچون حسن عموزاده را نیز به سرنوشت مشابه دچار کرد؛ اما به هر صورت زمان گذشت و پوستین دوز باید از مدیرعاملی سایپا کنارمی رفت. این یعنی ماموریت اصلی او همانا خصوصی سازی سایپا به پایان رسیده بود.


                            بعد از پوستین دوز، سعید مدنی چهارمین گزینه فهرست کاندیداهای مدیرعاملی سایپا به این سمت تعیین شد، آنهم بدون عضویت در هیات مدیره، مدنی سومین مدیرعامل منصوب دوران احمدی نژاد در سایپا شد.
                            مدنی یک تکنوکرات شناخته شده بود که همه سلسله مراتب سازمانی برای رسیدن به جایگاه مدیرعاملی سایپا را طی کرده بود، او وارد دعواهایی در هیات مدیره شد که چندان با شخصیت کاری او سازگار نیست و همین امر باعث شد او به ظاهر با سناریوی حذف دو طرف اصلی درگیر درهیات مدیره یعنی شخص پوستین دوز و ایمانی به این دعواها خاتمه بدهد و هم اینکه خودش وارد هیات مدیره بشود.


                            به عنوان مثال چند روز پیش از مجمع اخیر سایپا تغییری در هیات مدیره رنا یکی از سه گانه مالکیت سایپا به وقوع پیوست که سرنوشت کلی هیات مدیره جدید را تغییر داد، سعید مدنی به هیات مدیره رنا پیوست تا ترکیب هیات مدیره یک دست شود.
                            مدنی امیدوار است تا با ترکیب جدید هیات مدیره و ایجاد آرامش بتواند کار را در گروه برای رسیدن به وضعیت آرام گذشته فراهم کند. سایپا امروز مالک شرکت های بسیاری است از جمله خودش اما وقتی که خوب تماشایش می کنی به سختی می توان به این دارایی ها اتکاء کرد.
                            The greater the risk ، The greater the reward

                            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                            نظر

                            • mohsen ho
                              ستاره دار(1)
                              • Feb 2013
                              • 11251

                              #449
                              با توجه به تعدیل منفی وساپا احتمالا ساپیا وایران خودرو فردا صف فروش شوند

                              نظر

                              • بابک 52
                                ستاره‌دار (27)
                                • Mar 2011
                                • 17028

                                #450
                                اعضای جدید هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا مشخص شدند


                                دو عضو جديد هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و شرکت تعاونی سازمان گسترش صنایع ایران معرفی شدند.
                                به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،داود جدید بناب و محمود دودانگه ، به عنوان نمایندگان حقیقی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت تعاونی سازمان گسترش صنایع ایران در هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا معرفی شدند .


                                بر اساس اين گزارش ،پیش از این سعید مدنی، مدیرعامل فعلی گروه خودروسازی سایپا به عنوان نماینده حقیقی شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه خودروسازی سایپا؛ روح الله صمدی مله، مدیرعامل شرکت پارس خودرو به عنوان نماینده حقیقی شرکت پیشگامان بازرگانی ستاره تابان و احمد کرفی، مدیرعامل شرکت امداد خودرو سایپا به عنوان نماینده حقیقی شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا؛ در هیأت مدیره شرکت سایپا معرفی شده بودند .
                                The greater the risk ، The greater the reward

                                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                                نظر

                                در حال کار...
                                X