با سلام با نوشته های آقای سلطانیه به نظر می رسد هیچ امیدی برای کوتاه امدن ایران وجود ندارد آژانس خوستار باز دید از سایت پارچین می باشد ولی بعید می باشد که ایران قبول کند و مردم هم تاوان انژی هسته ای را باز هم می دهند با تشکر
آثار توافق هسته اي ايران و 5+1
Collapse
X
-
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
-
تهدید ایران به خروج از معاهده npt
گروه سياسي: ایران اعلام کرد در صورت مواجهه با شرایط حمله به تاسیسات هسته ای خود امکان دارد از پیمان منع گسترش سلاح هسته ای خارج شود.
به گزارش ایرنا، رویترز افزود: ایران در بیانیه ای اعلام کرد که ˈحمله نظامی به تاسیسات هسته ای می تواند منجر به خروج تهران از معاهده منع گسترش سلاح هسته ای شودˈ.
این رسانه انگلیسی گزارش داد: در این بیانیه که توسط ˈعلی اصغر سلطانیهˈ نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه خطاب به ۳۵ عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرائت شد، آمده است: در صورت حمله به ایران، این احتمال وجود دارد که مجلس شورای اسلامی، دولت را به اخراج ناظران آژانس بین المللی انرژی اتمی یا حتی در سناریوی بدتر خروج از پیمان منع گسترش سلاح هسته ای مجبور کند. بنا بر گزارشها، سلطانیه در یک متن شامل ۵۰ پاسخ به پرسش های مطرح در باره برنامه اتمی صلح آمیز جمهوری اسلامی، ادعاها در این زمینه را رد کرده است که این موضوع در پاسخ چهلم قرار دارد. جمهوری اسلامی ایران که تاکنون با نظارت مداوم بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی ثابت کرده فاقد فعالیت های هسته ای با گرایش نظامی است، بر استفاده از همه حقوق خود در این زمینه مطابق مقررات بین المللی تاکید دارد. آمریکا و رژیم صهیونیستی بارها با تکرار ادعاهای رد شده علیه جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی استفاده ابزاری کرده اند. نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز گذشته - پنجشنبه - در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین آغاز شد.درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Postبا سلام با نوشته های آقای سلطانیه به نظر می رسد هیچ امیدی برای کوتاه امدن ایران وجود ندارد آژانس خوستار باز دید از سایت پارچین می باشد ولی بعید می باشد که ایران قبول کند و مردم هم تاوان انژی هسته ای را باز هم می دهند با تشکر
در آنصورت نیازی به پاسخگویی نیست!!!
مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟
نظر
-
در اصل توسط مخبرالدوله پست شده است View Postبهترین توجیه برای وضع موجود...جنگ است.
در آنصورت نیازی به پاسخگویی نیست!!!كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
-
در نشست شورای حکام آژانس/
سلطانیه با پاسخگویی به 50 سئوال خواستار بسته شدن پرونده هسته ای ایران شد
سفیر و نماینده دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با طرح 50 سئوال درباره پرونده هسته ای ایران و سپس پاسخگویی به این سئوالات خواستار بسته شدن فوری پرونده هسته ای ایران شد.
به گزارش خبرگزاری مهر،متن سخنان علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد آژانس بینالمللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی به این شرح است:
بسم ا... الرحمن الرحیم
آقای رئیس، همکاران محترم
خود را موظف می دانم که قدردانی خود را از حمایت دائمی و اساسی جنبش عدم تعهد در دهه اخیر در خصوص دفاع از حق مسلم ایران برای استفاده صلح آمیز انرژی هستهای را ثبت نمایم. تلاش این جنبش برای صلح و خلع سلاح و برای ایجاد عدالت از طریق مساعدت با ارزشش به سازمانهای بین المللی، همان طور که در گذشته متذکر شدم، یک رکورد بی سابقه و یک فصل طلایی را در تاریخ جنبش عدم تعهد به ثبت رساندهاست.
از زمانی که آژانس به موضوع هستهای ایران که توسط برخی کشورهای غربی سیاسی شده، پرداختهاست یک دهه می گذرد. به منظور تغییر روش سنتی که طی آن صرفاً به گزارشات مدیرکل می پرداختم و در مورد بعضی از سخنرانی های تعدادی از کشورهای غربی که معمولا تحریک آمیز هستند ابراز نظر می کردم، تصمیم گرفتم رویکردی ابتکاری را در پیش گیرم.
اینجانب بیش از پنجاه سوال که بیشترین ارتباط را با سیاست و فعالیتهای هستهای ایران دارد و معمولا مورد نظر برخی کشورهای عضو یا عموم مردم هستند را جمعآوری نموده و تلاش کردهام بر اساس اسناد حقوقی، بیش از 30 گزارش مدیرکل و واقعیتهای در صحنه به این سوالات پاسخ دهم. بر اساس اطلاعات واقع گرایانه که در پاسخ به این 50 سئوال آورده شده ی، تردیدی باقی نیست که پرونده (هسته ای ایران) بایستی فورا بسته شود و اجرای پادمان، عادی گردد. این تنها راهی است که ایران را تشویق می کند انعطاف بیشتری در اتخاذ گامهای داوطلبانه بردارد.
در میان آنها، چندین سوال اساسی و روشن وجود دارد :
1-( با یادآوری ادعاهای بی اساس آمریکا در مورد عراق)، آیا آژانس پس از 7500 نفر-روز بازرسی در ایران که در تاریخ این نهاد بی سابقه است، سلاح هستهای یا نشانهای از انحراف حتی یک گرم اورانیوم به سمت مقاصد نظامی یافتهاست؟
پاسخ این سوال منفی است.
2- چرا پرونده هنوز باز است؟
زیرا برخی کشورهای غربی بویژه آمریکا به بهانه موضوع هستهای ایران و ادعاهای ابعاد نظامی احتمالی برنامه ایران، می خواهند وظایف و اختیارات آژانس بین المللی انرژی اتمی را از نظام پادمان فنی مبتنی بر مواد هستهای به نظام پادمان مبتنی بر اطلاعات سرویسهای اطلاعاتی تغییر دهند تا بدین ترتیب بتوانند به قلمرو امنیت ملی کشورهای عضو، بویژه کشورهای در حال توسعه، بدون هیچ محدودیتی وارد شوند. باید توجه داشت که کشورهای اصلی که در پی این دستور کار پنهانی هستند، خود از چنین مداخلات امنیتی تاثیر نمی پذیرند زیرا آنها تحت پوشش پادمان جامع آژانس قرار ندارند.
3- آیا دخالت شورای امنیت سازمان ملل در امور فنی آژانس، تصویب قطعنامه و اعمال تحریم ها علیه ایران موثر بودهاست؟
پاسخ منفی است. تحریمها، تهدید به حمله علیه تاسیسات هستهای و ترور وحشیانه دانشمندان هستهای فقط عزم ایران را برای دنبال کردن فعالیتهای هستهای شامل غنی سازی، راسخ تر کردهاست و ملت شریف ایران را در حفاظت از حق انکار ناپذیر خود بر اساس پیمان عدم اشاعه هستهای و اساسنامه آژانس متحد تر ساختهاست. گزارش های مدیرکل شامل آخرین گزارش وی این موضوع را اثبات می کند.
4- آثار و عواقب فوری ادامه چنین روندی که انگیزه های سیاسی دارد، چیست؟
الف) لطمه به مشروعیت شورای امنیت سازمان ملل و قطعنامههای آن، زیرا ایران قطعنامههای مربوط به خود را به دلیل فقدان مبنای حقوقی آنها به مرحله اجرا در نخواهد آورد.
ب) قطب بندی و سیاسی شدن بیشتر آژانس بینالمللی انرژی اتمی و بویژه شورای حکام آژانس
پ) آسیب جدی به پیمان عدم اشاعه هستهای و جهانشمولی آن، زیرا ایران هزینه فراوانی برای عضویت در این معاهده می پردازد در حالی که کشورهای غیر عضو از نظارت آژانس مستثنی شده و با هیچ تحریم یا فشار سیاسی نیز مواجه نیستند.
ت) دلسرد کردن کشورهای در حال توسعه برای پیوستن یا تصویب معاهده های مشابه نظیر معاهده منع جامع آزمایشهای هستهای
5- چرا مذاکرات میان آژانس و ایران برای توافق در مورد رویکرد ساختاری تاکنون به نتیجه نرسیدهاست؟
الف) خودداری مدیرکل از اشاره به ساز و کار قبلی در مورد حل و فصل مسایل باقیمانده از جمله مطالعات ادعایی، سند infcirc/711 که از سوی مدیرکل قبلی با ایران مذاکره و توافق شده و به تصویب شورای حکام نیز رسیده بود.
ب) مدیر کل با قرار دادن متن مورد موافقت تیم های مذاکراتی در مورد موضوع مهم تحویل اسناد ادعایی به ایران در براکت، مانع توافق شدهاست تا بدین ترتیب برای آینده کارت چانه زنی داشته باشد.
پ) در بحبوحه مذاکرات طرفین در تهران برای نهایی کردن متن، مدیر کل با درخواست همزمان از ایران برای فراهم ساختن دسترسی به سایت نظامی پارچین، همه را شگفت زده کرد. ایران به تیم آژانس اطلاع داد که پس از نهایی شدن موافقت نامه مربوط به رویکرد ساختاری، دسترسی به سایت مذکور را فراهم ساخته و بازرسی از پارچین حتی به فاصله یک هفته می توانست انجام شود. اما مدیر کل موافقت نکرد و بیانیهای نیز منتشر نمود که ایران مانع از دسترسی به سایت پارچین شدهاست و بدین ترتیب موضوعی که بطور حرفهای از سوی تیم آژانس و ایران در حال بررسی و توافق بود، به مطبوعات کشیده شد و تبدیل به مسالهای سیاسی گردید که در کوچه و خیابان به بحث گذاشته شد و فضای مثبت گفتگوها را به مخاطره انداخت.
ت) ایران تیم آژانس را برای دور بعدی گفتگوها در روز 15 اکتبر 2012 به تهران دعوت کرد. آژانس از این امر استقبال نمود و انتظار می رفت که مدیر کل، شورای حکام را در نشست ماه سپتامبر و در جریان سخنرانی افتتاحیه خود از این موضوع مطلع سازد، اما وی از این کار خودداری کرد. در مقابل گام مثبت ایران، قطعنامه دیگری علیه آن به تصویب رسید.
ث) بلافاصله پس از آنکه من مجدداً آمادگی ایران برای پذیرش تیم آژانس را در 13 دسامبر 2012 اعلام کردم، مدیر کل آژانس در بغداد مصاحبهای در خصوص پارچین کرد. این امر مشکلات سیاسی جدی برای کسانی که به دنبال رویکرد همکاری با آژانس بودند، ایجاد نمود که این امر شامل تیم ایرانی مسئول مذاکرات نیز گردید.
ج) قطعاً سخنرانی افتتاحیه امروز مدیرکل، اقدامی مفید برای گام مشترک بعدی میان دو طرف نبود. همانطور که من در مواقع و مناسبت های مختلف گفتهام دبیرخانه باید پس از پایان راستی آزمایی حرفهای، گزارش خود را منتشر سازد. گمانه زنی های مبتنی بر اطلاعات ارائه شده از سوی سرویس های جاسوسی و تصاویر ماهوارهای، در موارد گوناگون به اعتبار حرفهای آژانس آسیب زدهاست.
چ) مدیر کل در گزارش امروز خود پیرامون فعالیتهای ادعایی در مجاورت سایت پارچین مطالبی را بیان کرد. او مدعی شد :“ این فعالیتها توانایی آژانس در راستی آزمایی موثر سایت مذکور را بطور جدی تضعیف خواهد نمود.” این اظهارات تردید جدّی در مورد قصد و ضرورت بازدید از پارچین ایجاد می کند. بی شک، چنین اظهارات متناقضی منجر به تنش سیاسی شده و مانعی جدّی برای نهایی کردن فرآیند مذاکرات در مورد اتخاذ رویکردی ساختاری خواهد بود.
6- آیا هیچ راه حلی برای بن بست کنونی وجود دارد؟
پاسخ مثبت است. طرفهای ذیربط باید این واقعیت را بپذیرند که ایران بر فن آوری غنی سازی تسلّط یافته و هزینه های سنگینی از لحاظ سیاسی، اقتصادی و امنیتی پرداختهاست و بنا بر این با توجه به آنکه فعالیتهای هستهای صلح آمیزش کاملا تحت پادمان آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد، هرگز مجدداً این فعالیتها را تعلیق نخواهد کرد.
آقای رئیس،
من به دلیل کمبود وقت فقط تعدادی از پرسش و پاسخها را می خوانم، با این فرض که متن حاوی سایر سوالات و جواب ها در اسناد مربوط به نشست شورای حکام قرار گیرند. بقیه پرسش و پاسخ ها در خصوص فعالیتها و سیاست هستهای ایران به شرح زیر می باشد:
پرسش 1 : چرا ایران به دنبال سلاح هستهای نیست؟
پاسخ: موارد ذیل برجسته ترین دلایل هستند:
- بر اساس فتوای رهبر معظم ایران، همان طور که به روشنی در سخنرانی افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران در تاریخ 30 اوت 2012 منعکس شد، ایشان اعلام داشته: "اینجانب تأکید میکنم که جمهورى اسلامى هرگز در پى تسلیحات هستهاى نیست، و نیز هرگز از حق ملّت خود در استفادهى صلحآمیز از انرژى هستهاى چشمپوشى نخواهد کرد. شعار ما «انرژى هستهاى براى همه، و سلاح هستهاى براى هیچکس» است. ما بر این هر دو سخن پاى خواهیم فشرد و میدانیم که شکستن انحصار چند کشور غربى در تولید انرژى هستهاى در چهارچوب معاهدهى عدم اشاعه، به سود همه کشورهاى مستقل و از جمله کشورهاى عضو جنبش عدم تعهد است." همچنین اعلام شده: "جمهورى اسلامى ایران استفاده از سلاح هستهاى و شیمیائى و نظائر آن را گناهى بزرگ و نابخشودنى میداند. ما شعار «خاورمیانه عارى از سلاح هستهاى» را مطرح کردهایم و به آن پایبندیم. این به معنى چشمپوشى از حق بهرهبردارى صلحآمیز از انرژى هستهاى و تولید سوخت هستهاى نیست. استفادهى صلحآمیز از این انرژى، بر اساس قوانین بینالمللى، حق همهى کشورها است. همه باید بتوانند از این انرژى سالم در مصارف گوناگونِ حیاتى کشور و ملتشان استفاده کنند و در اِعمال این حق، وابسته به دیگران نباشند. چند کشور غربى که خود دارندهى سلاح هستهاى و مرتکب این کار غیرقانونىاند، مایلند توان تولید سوخت هستهاى را نیز در انحصار خود نگه دارند. حرکتى مرموز در حال شکلگیرى است تا انحصار تولید و فروش سوخت هستهاى را در مراکزى با نام بینالمللى ولى در واقع در پنجهى چند کشور معدود غربى، تثبیت و دائمى کنند."
- علی رغم برخورداری از توانایی فنی و علی رغم داشتن یکصد هزار قربانی به دلیل حملات صدام که با استفاده از عوامل شیمیایی مرگبار، ایران به دلیل تعهدات مذهبی و اخلاقی، از هیچ عامل شیمیایی استفاده نکرد.
- ایران بر اساس احترام متقابل و برابری، مشغول مذاکره با کشورهای 1+5 می باشد که مشتمل بر 5 کشور دارنده سلاح هستهای است. اگر به فرض، ایران تصمیم به تولید سلاح هستهای بگیرد، قادر نخواهد بود با کشورهای هستهای که بالغ بر 200 هزار کلاهک هستهای در اختیار دارند، رقابت نماید. لذا از لحاظ تعداد سلاح هستهای، ایران در تعاملش با 5 قدرت هستهای، در موضعی پایین تر و ضعیفتر خواهد بود و بر خلاف وضعیت فعلی، دیگر در موقعیت برابری قرار نخواهد داشت لذا رفتن به دنبال سلاح هستهای، یک اشتباه راهبردی برای ایران خواهد بود.
- - تجربیات دهههای گذشته ثابت کرده که سلاح هستهای، استفادهای ندارد و حتی موجب آسیب پذیری خواهد شد.
پرسش 2: چرا ایران به دنبال فنآوری هستهای است؟
پاسخ: فناوری هستهای نقطه تلاقی شاخه های مختلف علوم پیشرفته و با معیار بالا می باشد. کار در عرصه نیروگاههای هستهای یا سار کاربریهای هستهای، مستلزم کارشناسانی با مهارتهای بالاست لذا با توجه به حساسیت به کار گیری انرژی هستهای بویژه از حیث ایمنی و امنیت، دانشگاهها بایستی نسل جدیدی با استانداردهای بالا را آموزش دهند. به این ترتیب فناوری هستهای، کشور را به سوی یک کشور پیشرفته سوق می دهد.
پرسش 3: آیا آژانس هیچ فعالیت و مواد هستهای، که ادعا می شود توسط ایران اعلام نشده، یافته که به سوی فعالیتهای نظامی منحرف شدهباشد؟
پاسخ: خیر. همان طور که در گزارشات مدیران کل آژانس به شورای حکام از سال 2003 تا کنون منعکس شده، همه موارد به دنبال اعلام ایران، مورد حسابرسی قرار گرفتهاند.
پرسش 4: آیا بعد از بالغ بر 7500 نفر-روز از شدیدترین بازرسیها در ایران، آژانس حتی یک گرم اورانیوم یافته که به سوی مقاصد نظامی منحرف شده باشد؟
پاسخ: خیر. مراجعه شود به همه گزارشات ارائه شده به شورای حکام از سوی مدیر کل قبلی و فعلی آژانس و نیز به گزارشات سالانه اجرای پادمان (sir).
پرسش 5: آیا ایران هیچ الزام حقوقی برای اعلام سایت کارخانه غنی سازی نطنز قبل از سال 2003 داشت؟
پاسخ: خیر. از آنجا که هیچ مواد هستهای تا سال 2003 به کارخانه غنی سازی نطنز وارد نشده لذا با در نظر داشتن اینکه ایران تا سال 2003 کد اصلاحی 1/3 ترتیبات فرعی موافقتنامه پادمان جامع را امضاء نکرده بود، الزامی به اعلام این سایت نداشت.
پرسش 6: آیا ایران هیچ الزام حقوقی به اعلام راکتور تحقیقاتی آب سنگین در اراک (ir40) قبل از سال 2003 داشتهاست؟
پاسخ: خیر. هنوز مواد هستهای به ir40 وارد نشده بود لذا با در نظر داشتن اینکه ایران تا سال 2003 کد اصلاحی 1/3 ترتیبات فرعی موافقتنامه پادمان جامع را امضاء نکرده بود، الزامی به اعلام آن نداشت.
پرسش 7: آیا ایران ذیل موافقتنامه پادمان جامع خود الزامی داشت راجع به کارخانه تولید آب سنگین خود، به آژانس گزارش دهد؟
پاسخ: خیر. آب سنگین و کارخانه تولیدش، تحت پوشش موافقتنامه پادمان جامع قرار ندارند لذا ایران الزامی به انجام این کار نداشت.
پرسش 8: آیا ایران تا سال 2003 هیچ الزام حقوقی به اعلام تاسیسات تبدیل اورانیوم (ucf) داشت؟
پاسخ: خیر، از آنجا که مواد هستهای تا سال 2003 به ucf وارد نشده بود لذا با در نظر داشتن اینکه ایران تا سال 2003 کد اصلاحی 1/3 ترتیبات فرعی موافقتنامه پادمان جامع را امضاء نکرده بود، الزامی به اعلام آن نداشت.
پرسش 9: آیا ایران قبل از سال 2003 هیچ الزام حقوقی به اعلام معادن اورانیوم از جمله گچین و ساغند داشت؟
پاسخ: خیر زیرا تا سال 2003 ایران پروتکل الحاقی را امضاء و اجرا نکرده بود.
پرسش 10: آیا آژانس دسترسی به سایتهای نظامی ایران داشتهاست؟
پاسخ: آری. ایران به سایت های نظامی مورد درخواست آژانس دسترسی دادهاست و آژانس در جریان بالغ بر 30 بازدیدش، نمونه برداریهایی را از این سایتها انجام دادهاست. نتایج تجزیه و تحلیلها هم ثابت کرد که هیچ نشانهای از مواد و فعالیتهای هستهای در این سایتها وجود نداشتهاست. (بند 49 سند gov/2005/67، بند 16 سند gov/2005/87 و بندهای 32 و 52 سند gov/2006/15).
پرسش 11: نتیجه بازرسیها از سایتهای نظامی چه بود؟
پاسخ: مدیر کل سابق گزارش داد که هیچ نشانهای از مواد و فعالیت هستهای یافت نشد. (بندهای 41 و 49 سند gov/2005/67، بند 16 سند gov/2005/87، بندهای 32 و 55 سند gov/2006/15). بنا بر این معاون سابق مدیر کل در موضوع پادمان اعلام داشت: "پارچین بخشی از تاریخ است."
پرسش 12: آیا اجازه دسترسی آژانس به پارچین داده شدهاست؟
پاسخ: آری، دو بار در سالهای 2004 و 2005. هر بار بازرسان محلهایی را انتخاب کردند و ایران همکاری نموده و به آنها اجازه داد از محل مورد درخواستشان بازدید کنند. (بند 41 سند gov/2005/67).
پرسش 13: آیا آژانس بعد از بازرسیهای فشرده و شدید از جمله نمونه برداری و تجزیه و تحلیل، هیچ مواد و فعالیت هستهای از جمله غنی سازی در سایتهای نظامی منجمله پارچین و لویزان- شیان، که ادعا می شد در فعالیتهای سلاح هستهای دخیل هستند، یافت؟
پاسخ: خیر. در بیانیه مطبوعاتی مورخ 6 مارس 2006 مدیر کل در مورد ایران، آمده: ".... در مورد شفافیت، فکر میکنم در گزارشم، دسترسی به سایتهای نظامی را متذکر شدم. دسترسی ما به شماری از سایتهای نظامی و اخیرا به پاچین، لویزان، شیان، به تجهیزات دارای کاربرد دوگانه و مصاحبه با افراد فراهم شد. اینها همه فرای پروتکل الحاقی هستند اما برای ما به جهت بازسازی تاریخ برنامه ضروری است". روز 15 نوامبر مدیر کل گزارش کرد که امکان بازدید آژانس از مجتمع نظامی لویزان- شیان فراهم شد و آژانس نمونه برداریهای محیطی انجام داد. بالاخره در بند 102 گزارش مدیرکل (gov/2004/83) اظهار شده: "نمونه برداریهای خاک و سبزیجات از سایت لویزان- شیان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و روشن شد هیچ نشانهای از مواد هستهای وجود ندارد". اطلاعات بیشتر در سندهای ذیل یافت می شوند: بند 49 سند gov/2005/67، بند 16 سند gov/2005/87، بندهای 32 و 55 سند gov/2006/15، بند 54 سند gov/2008/4 و بند 28 سند gov/2008/15.
پرسش 14: آیا محل جدید مورد درخواست آژانس به فعالیت ادعایی بعد از سال 2005 مربوط می گردد؟
پاسخ: خیر. آژانس ادعا می کند که این در ارتباط با فعالیتهایی است که ادعا می گردد به 12 سال پیش باز میگردد (سال 2000) لیکن آنها اطلاعات را بعدها بدست آوردند. (بند 50 سند gov/2011/65).
پرسش 15: آیا محل ادعایی در پارچین در ارتباط با وجود سلاح هستهای است؟
پاسخ: خیر. چنین ادعایی از سوی آژانس نشدهاست.
پرسش 16: آیا محل اد%dكسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
-
آمانو: بازرسان آژانس در ایران تحت فشار هستند
مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی روز پنجشنبه، نهم آذرماه، از «فشاری» که بر بازرسان این سازمان در ایران اعمال میشود ابراز نگرانی کرد. یوکیا آمانو با این حال مشخص نکرد که این بازرسان چه فشاری را متحمل شدهاند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اولین بار است که مدیر کل آژانس انرژی اتمی از وضع کارشناسان این آژانس در ایران ابراز نگرانی کرده است.
آقای آمانو در عین حال تاکید کرده است که سازمان تحت نظر او «به امنیت بازرسان اولویت میدهد و برای حفاظت از آنان از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد».
مدیرکل آژانس اتمی در کنفرانس رسانهای پس از نشست شورای حکام آژانس، در پاسخ به خبرنگارانی که از او جزئیات بیشتری در این باره خواستند گفت که فشار وارده بر بازرسان «بهسختی قابلتوضیح» است و اضافه کرد: «ما باید از بازرسان خود محافظت کنیم تا بتوانند مسئولیتهایشان را انجام دهند.»
آقای آمانو همچنین اضافه کرده است که در پرونده هستهای ایران هنوز فرصت برای تلاشهای دیپلماتیک هست. خبرگزاری فرانسه نیز از قول یوکیا آمانو نوشته است که او بر «فوریت» دیپلماسی درباره پرونده هستهای ایران تاکید کرده است.
او همچنین گفته است: «فرصت برای حل مسئله هستهای ایران به شیوه دیپلماتیک وجود دارد. حالا وقت آن است که همه ما با درک فوریت موضوع، این فرصت را برای یک راه حل دیپلماتیک مغتنم بشماریم.»
يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بينالمللی انرژی اتمی، پیشتر در همین روز پنجشنبه، ۹ آذر، در نشست شورای حکام این سازمان- متشکل از ۳۵ کشور عضو - گفت که بهرغم «تلاشهای فراوان» آژانس، راستیآزمايی جنبههای احتمالی نظامی برنامه هستهای ايران هیچ پیشرفتی نداشته است.
به گزارش خبرگزاری رويترز، مديرکل آژانس بار ديگر از ايران خواست تا امکانی فراهم کند که بازرسان آژانس به مجتمع نظامی پارچين در نزديکی تهران دسترسی پيدا کنند.
ایران و آژانس بینالمللی انرژی اتمی قرار است برای حل و فصل اختلافهای موجود درباره فعالیتهای هستهای ایران روز ۱۳ دسامبر (۲۳ آذر) در تهران مذاکره کنند.
گفتوگوهای نمايندگان ايران و آژانس از ژانويه گذشته تاکنون به دستاورد مشخصی نرسیده است.
در همین حال ایالات متحده به ایران تا ماه مارس سال آینده میلادی، سه ماه دیگر، وقت داده است که با آژانس بینالمللی انرژی اتمی «همکاری جدی» آغاز کند.
رابرت وود، نماینده آمریکا در آژانس اتمی، روز پنجشنبه در همین نشست شورای حکام آژانس اتمی گفت که ایالات متحده تا آغاز ماه مارس سال میلادی آینده به ایران فرصت میدهد «همکاری جدی» با این نهاد زیرمجموعه سازمان ملل را آغاز کند.
این دیپلمات آمریکایی گفت که در غیر این صورت، ایالات متحده خواستار ارجاع موضوع فقدان پیشرفت در این زمینه به شورای امنیت سازمان ملل میشود.
ایران همواره این اتهام کشورهای غربی را که قصد تولید سلاحهای اتمی دارد و نگرانیها درباره این که غنیسازی اورانیوم در ایران برای استفاده احتمالی در یک سلاح اتمی است را رد کرده و گفته است که صرفا میخواهد برای رآکتور سوخت تولید کند.
آژانس اتمی میگوید تلاشهایش برای تحقیق و بازرسی درباره مستندات تحقیقات احتمالی جمهوری اسلامی درباره سلاحهای اتمی در سه سال گذشته از سوی ایران با مانع روبهرو شده است.The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
نظر
-
سنای آمریکا به تحریمهای جدید علیه بخش انرژی ایران رأی داد
خبرگزاری فارس: سنای آمریکا با ۹۴ رأی موافق و بدون رأی مخالف به اعمال تحریمهای جدیدی که بخش انرژی ایران را هدف قرار گرفتهاند، رأی مثبت داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، سنای آمریکا با قاطعیت به اعمال تحریمهای جدیدی که انجام معامله با بخشهای انرژی، بنادر، کشتیرانی و کشتیسازی ایران را ممنوع میکنند رأی داد.
این اقدام جدیدترین تلاش آمریکا برای اعمال فشار اقتصادی بر ایران در راستای مانعتراشی در پیشرفت برنامه هستهای این کشور است.
سناتورهای آمریکایی امروز با 94 رأی موافق و بدون رأی مخالف به اینکه تحریمهای جدید بخشی از سیاست دفاعی سالانه آمریکا باشد، رأی مثبت دادند. پیش از اینکه این لایحه دفاعی به قانون تبدیل شده و به امضای باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برسد، باید به مجلس «سنا» و «نمایندگان» رفته و در آنجا به تصویب برسد.
تحریمهای آمریکا علیه ایران با ادعای نگرانی از وجود جنبههای نظامی در برنامه هستهای ایران صورت گرفتهاند.
ایران ضمن رد اتهامات میگوید، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاحهای اتمی (انپیتی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هستهای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.
علاوه بر این، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هستهای ایران بازدید کردهاند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هستهای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکردهاند.
مقامات ایران به طور مکرر تحریمهای غرب علیه جمهوری اسلامی که با هدف مانعتراشی بر سر راه پیشرفت برنامه هستههای ایران اعمال میشوند را بیهوده و غیرموثر توصیف کرده و گفتهاند، چنین اقداماتی صرفا با هدف ایجاد فضای روانی صورت میگیرند.
انتهای پیام/د.صكسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
-
فردا باز دلار میره بالای 3هزار تومان ن مجدد فولاد و ذوب و فخوز و فخاس و پتروشیمی ها صف های خرید سنگین میشنخدا خواست و ما توانستیم
تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید
نظر
-
برداشت شخصی: اینطور که از شواهد پیداست حالا حالاها توافق بی توافق !!!
محسن رضایی: در مذاکرات بغداد یک فرصت طلایی از دست رفت
روسها در مذاکره ایران با آمریکا بهانهجویی خواهند کرد
-------------------------------------------------------------------------------------
رضایی: تحریم با تدابیر ویژه شکسته میشود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: محاصره اقتصادی کشور در سالـــهای آینــــــــــــده!!! با تدابیر ویژه شکسته میشود.
وی به اوضاع فعلی کشور در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی اشاره کرد و افزود: کشور اکنون نیز در شرایط خاص و حساسی قرار دارد.
وی، شکست این تحریمها را ملزم به اجرای شروطی دانست و متذکر شد: شرط شکست این تحریمها درسگیری از قهرمانان بزرگ ملی و الهام بخشیدن از غیرت و اندیشه های آنهاست.
آخرین ویرایش توسط mavi_deniz؛ 2012/11/30, 21:01.
نظر
-
در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Postبا سلام اگر هم جنگی رخ دهد بهتر می باشد از وضیعت کنونی مردم در حال حاضر در بدترین وضع اقتصادی زندگی می کنند در صورتی که در زمان جنگ سالهای 1360 این گونه مردم زندگی نی کردند اخه کسانی که در وضیعت کنونی به دامان زدن تحریم ها به نفع خود می باشند تا حکومت بیشتری داشته باشند بالاخره یک روز جواب باید پس بدهند با تشکر
وزندگی آخرت واقعی است.
کسانی که برای ماندن و رسیدن به مقام دنیوی...دروغ میگویند...مردم را میپچونن...
و همه حقه ایی میزنند تا این دو روز دنیا در مسند و سوار بر مردم باشند.....
این دنیا را واقعی و آخرت را قبول ندارند!!!!! وگرنه حب الدنیا راس کل خطیه....
مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟
نظر
-
آمانو: ایران به بازرسان آژانس فشار می آورد، نمی توانم بیشتر توضیح دهم! / برای حفاظت از آنان، هر کاری می کنیم
دبیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی از آنچه «فشار بر بازرسان این سازمان در ایران» خواند، ابراز نگرانی کرد! یوکیا آمانو با این حال مشخص نکرد که این بازرسان چه فشاری را متحمل شدهاند.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ آمانو در عین حال تاکید کرد: ما به امنیت بازرسان اولویت میدهیم و برای حفاظت از آنان از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهیم کرد.
مدیرکل آژانس اتمی در کنفرانس رسانهای پس از نشست شورای حکام آژانس، در پاسخ به خبرنگارانی که از او جزئیات بیشتری در این باره خواستند گفت که فشار وارده بر بازرسان بهسختی قابلتوضیح است و اضافه کرد: ما باید از بازرسان خود محافظت کنیم تا بتوانند مسئولیتهایشان را انجام دهند.
وی در این جملات بسیار مبهم خود، اشاره ای نکرد که چرا نمی تواند بیشتر در این مورد پاسخ دهد.
آمانو همچنین اضافه کرده است که در پرونده هستهای ایران هنوز فرصت برای تلاشهای دیپلماتیک هست.
او گفت: فرصت برای حل مسئله هستهای ایران به شیوه دیپلماتیک وجود دارد. حالا وقت آن است که همه ما با درک فوریت موضوع، این فرصت را برای یک راه حل دیپلماتیک مغتنم بشماریم.درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
کاهش «۶۰ درصدی» واردات نفت ژاپن از ایران در ماه اکتبر
گزارشها حاکی است که ژاپن خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران در ماه اکتبر امسال را ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن کاهش داده است.
به گزارش ۹ آذرماه خبرگزاری بلومبرگ، بر پایه آمار منتشر شده از سوی وزارت دارایی ژاپن، در ماه اکتبر (۱۰ مهر تا ۱۰ آبان) سال جاری، خرید نفتی ژاپن از ایران به ۹۵ هزار بشکه در روز رسید. طبق این آمار کل واردات نفت این کشور نیز حدود ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
به عبارتی، در حالی که ژاپن اکتبر سال ۲۰۱۱ یک میلیون و ۲۸۰ هزار کیلولیتر نفت از ایران خریداری کرده بود، خرید نفتیاش در اکتبر سال ۲۰۱۲ به حدود ۴۷۰ هزار کیلولیتر سقوط کرد.
به دنبال تحریم نفت ایران از طرف آمریکا، بسیاری از مشتریان بزرگ ایران مانند ژاپن، کره و هند حجم خرید نفت از این کشور را کم کردند.
وزیر امور خارجه آمریکا در فروردینماه امسال به دلیل همکاری برخی از کشورها با تحریمهای یکجانبه آن کشور علیه جمهوری اسلامی، ژاپن و چندین کشور دیگر را به مدت شش ماه از مجازاتهای احتمالی معاف کرد.
همکاری شماری از مشتریان آسیایی و اروپایی نفت ایرا ن با تحریمهای دولت آمریکا سبب شد که واشینگتن شهریورماه امسال، معافیت ژاپن و ۱۰ کشور اروپایی را به مدت شش ماه دیگر تمدید کند.
درعین حال به گزارش رویترز، چین به عنوان بزرگترین مشتری نفت ایران نیز اگرچه با تحریمهای یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا مخالفت کرده است، در ماه اوت (۱۱ مرداد تا ۱۱ شهریور) خرید نفتیاش از ایران را نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۲۳ درصد کاهش داد.
بر پایه این گزارش، روسیه در چند ماه اخیر با افزایش صادرات نفت به چین، جای ایران را که سالها سومین فروشنده بزرگ نفت به چین بود، گرفته است.
از سوی دیگر هند که در شش ماه اول سال جاری خرید نفت از ایران را حدود ۲۰ درصد کاهش داده بود، در دو ماه گذشته بر حجم واردات نفت از این کشور افزوده است.
آژانس بینالمللی انرژی اواخر آبانماه اعلام کرد که صادرات نفت ایران در ماه اکتبر به یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کردهاست، در حالی که این رقم طی دو ماه قبل از آن، روزانه یک میلیون بشکه بود.
سال گذشته و پیش از اجرای تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران صادرات نفت ایران بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز بود.
علیرغم این آمار، مقامهای جمهوری اسلامی ایران از جمله رستم قاسمی، وزیر نفت، گزارشهای متعدد نهادهای بینالمللی درباره کاهش ۵۰ درصدی صادرات نفت ایران را رد کردهاند.
این در حالی است که به گفته غلامرضا مصباحیمقدم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، دولت پیشنهاد داده است که در بررسی بودجه سال ۹۲ حجم صادرات نفت از دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه، به یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.
تایید کاهش صادرات نفت از سوی دولت محمود احمدی نژاد به این معنا است که در آمد ایران از محل فروش نفت در سال آینده، روزانه ۱۱۰ میلیون دلار کمتر از امسال خواهد بود.درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
اولین دیدار پس از انتخابات؛
اوباما و رامنی درباره مدیریت جهانی مذاکره کردند
رسانه های خبری از مذاکرات دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کاخ سفید درباره مدیریت جهانی خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زی نیوز، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در اولین دیدار با میت رامنی نامزد جمهوریخواه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کاخ سفید درباره مدیریت جهانی و اهمیت حفظ موقعیت کنونی آمریکا در رهبری جهان در آینده گفتگو کرد.
اگرچه در این گزارش به جزئیات مذاکرات اشاره نشد اما دو طرف موافقت خود را برای همکاری در زمینه هایی که به نفع دو حزب و آمریکا بوده اعلام کردند.
نظر
-
نظر