ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Alain Delon
    Banned
    • Dec 2014
    • 628

    #3526
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    عضو کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرد:

    خبری خوش برای صنعت خودرو : پرداخت تسهیلات بانکی به ایران‌خودرو و سایپا


    عضو کمیسیون صنایع مجلس با تشریح جلسه دیروز با وزیر صنعت و مدیران خودروساز از پرداخت تسهیلات بانکی به دو شرکت ایران‌ خودرو و سایپا خبر داد.


    به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا فولادگر با اشاره به جلسه دیروز مجلس با وزیر صنعت و مدیران خودرویی به فارس گفت: در این جلسه بحث‌هایی در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان مطرح شد و نمایندگان مسئله تأکید کردند این تسهیلات طوری پرداخت نشود که سایر صنایع نیز از این امکان محروم باشند و احساس بی‌مهری کنند.
    وی ادامه داد: همچنین بر این مسئله تأکید شد این تسهیلات به شرطی به خودروسازان پرداخت شود که برای پرداخت طلب قطعه‌سازان متعهد شوند.

    جمع‌بندی بانک مرکزی برای پرداخت وام به خودروسازان

    وی با بیان اینکه موضوع پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان در بانک مرکزی مطرح و در حال جمع‌بندی است، گفت: قرار است این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به دو شرکت ایران‌ خودرو و سایپا پرداخت شود . البته ممکن است ارقام پرداختی به این شرکت‌ها متفاوت باشد.
    به گفته فولادگر، موضوع پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان در جلسه قبلی کمیسیون صنایع و کمیسیون اقتصادی مجلس با مسئولان بانک مرکزی و خودروسازان مطرح شده بود.

    طبق آخرین خبرها و با موافقت نمایندگان مجلس و تایید وزیر صنایع ، رقم پرداختی تسهیلات بانکی به خودروسازان 4 هزار میلیارد تومان است.

    نظر

    • amostafa
      عضو عادی
      • Aug 2015
      • 235

      #3527
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

      در اصل توسط Alain Delon پست شده است View Post

      در مقایسه با مرداد ۹۳ فروش ایران خودرو در مرداد امسال ( ۹۴) افزایش یافت


      گروه صنعتی ایران خودرو در مردادماه امسال تعداد فروش محصولات خود را به بیش از ۴۴هزار خودرو رساند که این عدد در مقایسه با مردادماه گذشته بیش از ۲۵۰۰دستگاه افزایش داشته است.


      به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ایکوپرس، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام این خبر اظهار کرد: در مردادماه سال 93 تعداد فروش محصولات ایران خودرو به صورت تجمیعی 41هزار و 541دستگاه بود که این عدد در مردادماه 94 به بیش از 44هزار دستگاه رسید.

      مصطفی خان کرمی اظهار کرد: این افزایش فروش در حالی صورت گرفته است که در ماه های اخیر به دلایل گوناگون بازار خودرو در رکود به سر می برده اما گروه صنعتی ایران خودرو با ایجاد و اجرای طرح های مختلف فروش، علاوه بر ادامه روند فروش محصولات خود، موفق به افزایش آن نیز شد.
      وی در ادامه به دلایل رکود بازار خودرو در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: علاوه بر عوامل کلان اقتصادی مانند کاهش قدرت خرید مردم، فضای روانی ایجاد شده پس از توافق هسته ای باعث شده تا مردم منتظر کاهش قیمت خودروها باشند، در حالی که قیمت خودرو تابع شرایط واقعی اقتصادی است و به صرف توافق سیاسی محصولی کاهش قیمت نخواهد داشت.

      معاون فروش ایران خودرو افزود: در صورتی می توان قیمت خودرو را کاهش داد که عوامل موثر بر قیمت تمام شده محصول مانند بهای خرید مواد اولیه، دستمزد و حقوق، نرخ تسهیلات بانکی و ... کاهش پیدا کند، در حالی که ارزانی در هیچیک از این عوامل روی نداده است.
      خان کرمی در ادامه به انتظار مردم برای ورود محصولات جدید نیز اشاره کرد و افزود: گروه صنعتی ایران خودرو دور تازه ای از همکاری های بین المللی را آغاز کرده و با جدیت تمام به دنبال ایجاد تنوع در سبد محصولات خود است اما ورود و تولید محصولات مشترک با خودروسازان جهانی مستلزم فرآیندی است که دوسال زمان لازم دارد و انتظار ورود خودروهای جدید در دو ماه آینده دور از ذهن است.
      وی افزود: تیراژ تولید در گروه صنعتی ایران خودرو به حد مطلوب رسیده و مدیرعامل ارشد گروه برنامه و هدف اصلی ایران خودرو در سال 94 را افزایش کیفیت محصولات تعیین کرده به شکلی که محصولات تولیدی تا ده هزار کیلومتر نخست کارکرد، نیاز به مراجعه به تعمیرگاه یا نمایندگی های خدمات پس از فروش نداشته باشند.

      مصطفی خان کرمی اظهار کرد: این افزایش فروش در حالی صورت گرفته است که در ماه های اخیر به دلایل گوناگون بازار خودرو در ركود به سر می برده اما گروه صنعتی ایران خودرو با ایجاد و اجرای طرح های مختلف فروش، علاوه بر ادامه روند فروش محصولات خود، موفق به افزایش آن نیز شد.

      وی در ادامه به دلایل ركود بازار خودرو در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: علاوه بر عوامل کلان اقتصادی مانند کاهش قدرت خرید مردم، فضای روانی ایجاد شده پس از توافق هسته ای باعث شده تا مردم منتظر کاهش قیمت خودروها باشند، در حالی که قیمت خودرو تابع شرایط واقعی اقتصادی است و به صرف توافق سیاسی محصولی کاهش قیمت نخواهد داشت.

      معاون فروش ایران خودرو افزود: در صورتی می توان قیمت خودرو را کاهش داد که عوامل موثر بر قیمت تمام شده محصول مانند بهای خرید مواد اولیه، دستمزد و حقوق، نرخ تسهیلات بانکی و ... کاهش پیدا کند، در حالی که ارزانی در هیچیک از این عوامل روی نداده است.

      خان کرمی در ادامه به انتظار مردم برای ورود محصولات جدید نیز اشاره کرد و افزود: گروه صنعتی ایران خودرو دور تازه ای از همكاری های بین المللی را آغاز کرده و با جدیت تمام به دنبال ایجاد تنوع در سبد محصولات خود است اما ورود و تولید محصولات مشترک با خودروسازان جهانی مستلزم فرآیندی است که دوسال زمان لازم دارد و انتظار ورود خودروهای جدید در دو ماه آینده دور از ذهن است.

      وی افزود: تیراژ تولید در گروه صنعتی ایران خودرو به حد مطلوب رسیده و مدیرعامل ارشد گروه برنامه و هدف اصلی ایران خودرو در سال 94 را افزایش کیفیت محصولات تعیین کرده به شكلی که محصولات تولیدی تا 10 هزار کیلومتر نخست کاركرد، نیاز به مراجعه به تعمیرگاه یا نمایندگی های خدمات پس از فروش نداشته باشند.
      پس این کمپین که همه می گویند چه شد مدیر فروش که می گوید افزایش فروش داشته ایم.

      نظر

      • ahmoeini
        عضو فعال
        • Jan 2011
        • 2562

        #3528
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        در اصل توسط amostafa پست شده است View Post
        پس این کمپین که همه می گویند چه شد مدیر فروش که می گوید افزایش فروش داشته ایم.


        مردم زیاد گول میخورن
        یکیش اینه
        به اسم خرید فوری فروششون رو بردن بالا

        نظر

        • Alain Delon
          Banned
          • Dec 2014
          • 628

          #3529
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )


          محصول مشترک آئودی و ایران‌خودرو


          در شرایطی که پس از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، اخبار زیادی مبنی بر حضور بزرگان خودروسازی دنیا در کشور منتشر شد، حالا خبر می‌رسد خودروساز لوکس و معتبر آلمانی نیز جزو گزینه‌های همکاری با غول‌های جاده مخصوص است.

          به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، به گفته منابع آگاه، شرکت آئودی که به طراحی و تولید خودروهای لوکس مشهور است، یکی از گزینه های مدنظر ایران خودرو برای همکاری مشترک به شمار می رود. این شرکت زیرمجموعه فولکس واگن آلمان به حساب می آید و اصلا مطرح شدن نامش نیز به واسطه مذاکراتی است که ایران خودرو با فولکس برای همکاری مشترک داشته است.

          ایران خودرو می خواهد با کل مجموعه فولکس واگن ارتباط برقرار کرده و مشارکت داشته باشد، تا از این راه نه تنها طعم همکاری با بزرگترین خودروساز فعلی دنیا (فولکس واگن) را بچشد، بلکه با زیرمجموعه های معتبر و معروف آن نیز ارتباط برقرار کند.


          آن‌طور که منابع آگاه عنوان می کنند، به احتمال زیاد، اولین محصول آئودی در ایران خودرو، روانه بازار کشور خواهد شد. با این شرایط و با توجه به اینکه آئودی جزو خودروسازن لوکس دنیا به شمار می رود و محصولاتی گران را تولید می کند، باید منتظر ماند و دید خودرو موردنظر جزو کدام محصولات این خودروساز آلمانی است و با چه قیمتی به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید.

          آخرین ویرایش توسط Alain Delon؛ 2015/08/30, 08:44.

          نظر

          • naruto
            عضو فعال
            • May 2011
            • 1879

            #3530
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            نمیدونم چرا آمار تولید و فروش مرداد ایران خودرو اثری از مشكل فروش و ركود نداره!!!حتی بیشتر از تولید مرداد ماه فروختن!
            حالا این کمپین تحریم خرید چی بوده؟!


            نظر

            • تنها
              عضو فعال
              • Dec 2012
              • 1109

              #3531
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              در اصل توسط naruto پست شده است View Post
              نمیدونم چرا آمار تولید و فروش مرداد ایران خودرو اثری از مشكل فروش و ركود نداره!!!حتی بیشتر از تولید مرداد ماه فروختن!
              حالا این کمپین تحریم خرید چی بوده؟!



              ساده لوحانه به قضیه نگاه نکنیم
              تولید به شدت کاهش دادن و فروش شرکت تعهدات ثبت نامی هاست که ماهها قبل از این کمپین ثبت نام کردن تحویل میدن و این خودرو تو بازار ازاد خریدار ندارد

              دقت کنین تولید مردادماه رو تقسیم بر کل تولیدات ابتدای سال کنین تولید کاهش یافته در صورتی که در قسمت فروش با توجه به کاهش تولید مردادماه نسبت به ماهای پیش بازم شرکت
              46000دستگاه خودرو فروش نرفته در پارکینگها دارد حالا ما ماه اول سال که بخاطر تعطیلات نوروز شرکت 2هفته تولید ندارد رو فاکتور میگیرم


              یکی از بستگان بنده که تو سایت فروش ایران خودروی مرکزی کار میکنه میگه که شرکت تو فروش دنا-پژو 206تیپ2- پژو 405-و یتارا حسابی مشکل عدم مشتری داره برا این چند محصول .................

              نظر

              • ایرج اکبری
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 10934

                #3532
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                دوئل خودروسازان فرانسه برای تصاحب بازار ایران


                به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، خودروسازان فرانسوی که این روزها فرصت را برای سرمایه‌گذاری و بدست آوردن سود کلان در ایران مناسب دیده‌اند، رقابت شدیدی را برای سبقت گرفتن از همدیگر آغاز کرده‌اند برخی از این شرکت‌ها در گذشته ورشکسته بودند، دوئل آنها خواندنی است، رنو می‌گوید:اگرچه پژو اظهارات زیادی برای حضور در بازار ایران دارد اما« جوجه را آخر پاییز می‌شمارند.»از سوی دیگر رنو انتظار دارد چون مانند پژو ایران را در زمان تحریم ترک نکرده است، ایران بیشتر هوای آنها را داشته باشد. هیئتی فرانسوی هم قرار است 21 تا 23 سپتامبر به ایران بیایند و خودروسازان فرانسوی به دنبال این هستند هر طور که شده خودشان را در این هیئت جای بدهند تا فرصت تعامل بیشتری با ایرانی‌ها داشته باشند .



                به گزارش فارس به نقل از رویترز، شرکت پژو فرانسه با بزرگترین شرکت خودروسازی ایران یعنی ایران خودرو، برای معامله بزرگتری صحبت می‌کند واز ترک ناگهانی ایران در سال 2011 پشیمان است .



                به دنبال اعمال تحریم‌ها علیه ایران از سوی کشورهای 5+1 شرکت خودروسازی پژو که در ایران فعالیت می‌کرد این کشور را ترک گفت .



                یک فرد آگاه همچنین گفت: شرکت خودروسازی رنو به عنوان رقیب پژو بعد از توافق هسته‌ای قصد دارد 560 میلیون دلاری که در ایران دارد را برای ساخت خودرو در ایران سرمایه‌گذاری کند و آنرا به کشورش بر نمی‌گرداند .



                این فرد آگاه در شرکت رنو گفت:«استراتژی ما این است که بزرگترین خودروساز در این کشور باشیم .»



                این منبع از شرکت رنو گفته است که اگرچه پژو اظهارات زیادی در باره ایران داشته است اما« جوجه را آخر پاییز می‌شمارند .»



                ایران 80 میلیون نفر جمعیت دارد ودر سال 2014 حدود 1.1 میلیون خودرو در این کشور به فروش رفته است، ایران در حال حاضر بزرگترین خودروسازی را در خاورمیانه دارد که امکان رشد سریع آن نیز وجود دارد.وزیر امورخارجه انگلیس هم هفته گذشته گفت: لغو تحریم‌ها احتمالا از ماه مارس آغاز می‌شود که مسیر را برای سرمایه‌گذاری هموار خواهد کرد .



                این گزارش می‌افزاید، برای خودروسازی نیسان و رنو هم تولید در ایران،‌ باعث حضور قدرتمند آنها در بازارهای نوظهور خواهد شد .



                حضور مجدد در بازار ایران برای پژو بسیار حیاتی است و رقابت زیادی برای توسعه تولید و عرضه در خارج از اروپا بین این شرکت‌ها به ویژه بعد از ورشکستگی آنها وجود دارد. شرکت پژو گفته است: پیش‌بینی می‌کنیم که تا سال 2020 میزان فروش سالانه در ایران را به 400 هزار خودرو برسانیم .



                سخنگوی رنوگفته است: پژو در حال مذاکره با تعدادی از شرکا از جمله ایران خودرو برای سرمایه‌گذاری در ساخت است .



                بر اساس این گزارش، میزان فروش پژو در ایران 4 سال پیش قبل از اینکه تحت فشار شریک خود جنرال موتور تولید خود را کم کند به 458 هزار خودرو در سال رسید که 30 درصد فروش بازار را شامل می‌شد .



                اما در این میان هاشم یکه‌زارع رئیس ایران خودرو به خبرگزاری پرس‌تی‌وی گفته است، خودروسازان فرانسوی نمی‌توانند شریک خوبی برای ایران باشند، پژو باید رفتارهای گذشته خود را به یاد داشته باشد که از یادمان نرفته است .



                اما شرکت رنو هم پشت صحنه برای استفاده از این فرصت و پر کردن خلاء موجود کار می‌کند، این شرکت گفته‌است که ظرفیت‌های خوبی را برای رساند میزان فروش محصولات خود در ایران به 400 هزار خودرو تا سال 2020 می‌بیند .



                این منبع گفت است: برخلاف پژو ما در زمان تحریم در ایران مانده‌ایم و حق وفاداری ما باید از سوی ایران در نظر گرفته شود .



                رنو بیشتر برای خودروهای کم هزینه مشتری جلب می‌کند در حالیکه تولیدات پژو از این دست نمی‌تواند قبل از سال 2019 در سالنهای نمایشگاه جا خوش کند .



                تحلیلگر یک خودروسازی معتبر در این زمینه معتقد است تا سال 2020 خودروسازی رنو 12 درصد و پژو 2 تا 3 درصد بازار خودرو ایران را در اختیار خواهد داشت .



                مایکل جاسینتو گفته است: از نظر اقتصادی خودروهای رنو برای ایران مناسب‌تر است .



                شرکت رنو، با همکاری خود با ایران خودرو و سایپا، تولید سی‌کی دی از ماشینهای کوچک «سندرو» و «لوگان» را آماده می‌کند و برای سرمایه‌گذاری ساخت ماشین «مینی ساو» نیز مذاکره می‌کند .



                در حالیکه شرکت رنو از تحریم‌های اخیر علیه ایران به شدت ضربه دیده است به دنبال شروعی تازه در ایران با کنار زدن رقبای خود است، یک منبع آگاه در شرکت رنو گفت: این شرکت در نظر دارد به جای اینکه پول نقد خود را به کشورش برگرداند تمام آنها را در ایران خودرو بسازد .



                وی اضافه کرد: احتمال دیگر این است که مقدار قابل توجهی از سهام یک شرکت ایرانی را خریداری کند .



                مسئولان شرکت‌های رنو و پژو به دنبال این هستند که با هیئت‌ فرانسوی که 21 سپتامبر برای دیدار دو روزه به ایران می‌آیند،‌همراه شوند .



                لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه در 30 جولای گفت: دولت فرانسه که سهامدار اصلی هردو شرکت پژو و رنو است،‌ مسائل این دو شرکت را با مسئولان ایران در میان گذاشته است .



                فابیوس این هم اضافه کرده است که طرح‌های رنو مورد استقبال گرم از سوی ایرانی‌ها قرار گرفته اما ایرانی‌ها هنوز از عقب نشینی و ترک پژو از ایران ناراضی‌اند تا جایی که احتمال بروز مشکل برای همکاری با این شرکت وجود دارد.
                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                نظر

                • ایرج اکبری
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 10934

                  #3533
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  تاریخ خبر: 13/06/1394 | ساعت: 9:37|

                  گزارش رویترز از رقابت رنو و پژو برای حضور در ایران
                  تهران - ایرنا- خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی به بررسی وضع حضور پژو و رنو، دو شرکت خودروسازی فرانسوی در بازار خودروی ایران پرداخت و نوشت که این دو شرکت در این زمینه به رقیب یکدیگر تبدیل شده اند.
                  كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #3534
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    برنامه اجرایی سند چشم‌انداز صنعت خودرو تصویب شد

                    پنجشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱

                    برنامه‌های اجرایی سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404، به تصویب رسید.

                    به گزارش خبرنگار ایسنا، سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404، سال گذشته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان ‌ابلاغ شد.

                    در این سند پیش‌بینی شده که در چشم‌انداز افق ایران 1404، صنعت خودروی کشور باید در جایگاه نخست منطقه‌ای، رتبه پنجم آسیا و رتبه یازدهم صنعت خودروی جهان قرار داشته باشد.

                    ایجاد پایگاه‌های ساخت خودرو با مشارکت خارجی، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ایجاد پایگاه مرکز طراحی،‌ آزمون و خدمات مهندسی خودرو در منطقه از جمله راهکارهایی است که در این سند برای دستیابی به اهداف فوق پیشنهاد شده است.

                    طبق این سند در سال 1404 باید حداقل سه میلیون دستگاه خودروی سبک (سواری و وانت) در کشور تولید شود که دو میلیون دستگاه آن در بازار داخل به فروش رسیده و یک میلیون دستگاه نیز باید صادر شود.

                    تولید حداقل 50 درصد از خودروهای سبک با برند داخلی و صادرات قطعات یدکی به ارزش شش میلیارد دلار توسط قطعه‌سازان به بازارهای خارجی از دیگر اهداف مدنظر در سند چشم‌انداز صنعت خودرو است.

                    همچنین در حوزه خودروهای تجاری نیز در سال 1404 باید حداقل 120 هزار دستگاه خودروی تجاری تولید شود که 90 هزار دستگاه آن به مصرف بازار داخلی رسیده و 30 هزار دستگاه آن صادر شود.

                    براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، برنامه‌های اجرایی صنعت خودرو برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404، در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو به تصویب رسیده و به شرکتها و سازمان‌های مرتبط ابلاغ خواهد شد.
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • ایرج اکبری
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 10934

                      #3535
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      گسترش همکاری‌ پژو-سیتروئن با ایران

                      به گزارش باشگاه خبرنگارجوان؛"کارلوس تاوارس" رئیس شرکت پژو ، این مقام در نمایشگاه خودروی فرانکفورت گفت: شرکت پژو-سیتروئن قصد دارد فروش خودرو به ایران را آغاز کند و همکاری با چین را گسترش دهد
                      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                      نظر

                      • امام قلی خان
                        عضو فعال
                        • Aug 2015
                        • 1542

                        #3536
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                        اینها مغرضن و گرنه با کمپانیهای معتبر جهانی قرارداد میبستن.قرارداد بستن با پژو را همه از جمله مصر بلدند.اگر نیست خیر داشتن میرفتن با کمپانی که ماشین های خوب و کم استهلاک تولید میکند قرار داد میبسن.اما باید با جایی باشد که امکان دزدی و بخور بخور و حیف و میل و زالوصفت بازی فراهم باشد.
                        نه محقق بود نه دانشمند چارپایی بر او کتابی چند
                        از هم ندوشیم.
                        با هم بنوشیم.

                        نظر

                        • ایرج اکبری
                          عضو فعال
                          • Dec 2011
                          • 10934

                          #3537
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                          نظر

                          • negarminavi
                            عضو فعال
                            • May 2013
                            • 35714

                            #3538
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            حساب ایران خودرو خالی است! + سند

                            «نسیم» در گزارشی به ماجرای یک سودجویی بزرگ توسط بزرگترین خودروساز کشور پرداخت، ماجرای سوجویی ایران خودرو از انصراف دهندگان خرید خودرو چیست؟/ مسئولان ایران خودرو چگونه با آزار و اذیت مشتریانشان سود کلانی را به جیب می‌زنند؟

                            گروه اقتصادی خبرگزاری «نسیم»: شاید اگر امروز یک نظر سنجی در میان آحاد جامعه به انجام برسد و از آنها سوال شود که گلایه آمیزترین بنگاه اقتصادی که با آن سر و کار داشته اید، چه بنگاهی بوده است؟ اکثریت مردم بدون مکث نام دو غول بزرگ خودروسازی کشور یعنی ایران خودرو و سایپا را به زبان بیاورند. در ماههای اخیر اوج نارضایتی مردم از خودروسازان داخلی در کمپین "خریدخودروی صفر ممنوع" به وضوح قابل مشاهده بود. بیشترین نقطه انتقادات مردمی هم نسبت به این دو خودروساز بزرگ کشور، کیفیت خودروها و نوع خدمات پس از فروشی است که به مردم ارائه می دهند. اما نوع تعاملات آنها با مشتریانشان هم از مسائلی است که در چند سال اخیر بدجوری "داد" خریداران خودروی داخلی را درآورده است. در این میان وضعیت خریداران خودروهای گروه خودروسازی ایران خودرو کمی بدتر از سایپاست. ماجرا از این قرار است که ایران خودرو با سو استفاده از سرمایه های مشتریانش و بدون توجه به مفاد قراردادی که با آنها امضا می کند، سود کلانی را از مبالغ اولیه ای که مشتریان ایران خودرو به این گروه خودروسازی می پردازد، به جیب می زند. وقتی جزئیات ماجرا را بررسی می کنیم به ابعاد وسیع تری از ظلمی که ایران خودرو به مشتریانش روا می دارد، پی می بریم.

                            ماجرای سوجویی ایران خودرو از انصراف دهندگان از خرید خودرو چیست؟

                            به گزارش «نسیم» در حال حاضر اگر شخصی بخواهد یکی از محصولات این گروه خودروسازی را خریداری کند مثلا صاحب یک خودروی پژو پارس و یا سمند شود، ابتدا باید چیزی در حدود 19 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت به ایران خودرو بپردازد و قراردادی را با این شرکت خودروسازی منعقد کند، که طی آن چند ماه بعد خودروی خود را دریافت می کند. اگر در موعد مقرر این خودرو را دریافت نکرد، ایران خودرو باید 18 درصد سود به وی بدهد و اگر خودش زودتر انصراف داد، این گروه خودروسازی باید علاوه بر 19 میلیون تومانی که مشتری در روز اول پرداخت کرده بود، 16 درصد را نیز به عنوان سود به وی بپردازد.

                            اما این روزها ایران خودرو به دلیل مشکلات مالی و کسب سود بیشتر زیر بار مفاد قراردادی که با مشتری خود امضا کرده است، نمی روند و با لحنی طلبکارانه مشتریان خود را سرگردان و درمانده کرده است.

                            در یکی از این موارد، یکی از مشتریان ایران خودرو به خبرنگار «نسیم» گفت: من اردیبهشت ماه قراردادی را با ایران خودرو برای خرید یک خودروی پژو پارس امضا کردم و 19 میلیون تومان هم به حساب این گروه خودروسازی ریختم، سپس مرداد ماه از قرارداد خود با این گروه خودروسازی به دلیل کیفیت پایین خودروهای این خودروسازی پشیمان شدم و تصمیم به فسخ قرارداد گرفتم.

                            وی افزود: طبق قرارداد، این گروه خودروسازی باید 15 روز بعد از فسخ قرارداد اصل پول و 16 درصد سود بلوکه شدن آن را به من پرداخت می کرد، اما نه تنها این بند از قرار داد را اجرا نمی کند، بلکه تازه بعد از 25 روز حواله ای برای دریافت پول از بانک صادرات به مشتریان خود می دهد.

                            این خریدار خودرو ادامه داد: هنگام دریافت حواله از برخی از مشتریان رسیدگرفته می شود که پول خود را تمام و کمال دریافت کرده اند، ولی خوشبختانه از من چنین رسیدی گرفته نشد. در حال حاضر وقتی به شعب بانک صادرات مراجعه می کنیم، حساب ایران خودرو در بانک صادرات خالی است و دست ما برای گرفتن حتی اصل پولمان هم به جایی نمی رسد، چه برسد به سود آن!


                            بررسی های خبرنگار «نسیم» حاکی از این است که گروه خودروسازی ایران خودرو به شدت با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و تنها دقایقی از روز، حساب آنها پر می شود، بنابراین مشتریان از صبح در شعب بانک صادرات سرگردان هستند تا پول خود را دریافت کنند و بعضی اوقات ساعت خاصی هم به آنها اعلام می شود، اما حجم زیادی مشتریانی که برای دریافت پول خود به بانک آمده اند، باعث می شود که حساب ایران خودرو در بانک صادرات برای چند دقیقه پر، و سپس خالی شود، بنابراین اکثر مشتریان ایران خودرو دست خالی از شعب بانکها خارج می شوند و اعتراض آنها به این مسئله هم به جایی نمی رسد. البته در این میان برخی از مشتریان از طریق ارتباطی که با کارمندان بانک صادرات برقرار می کنند در همان دقایق اولیه به پول خود می رسند ولی چون پولی که به حساب ایران خودرو می آید بسیار اندک است، اگر کسی در بانک صادرات اصطلاحا آشنا نداشته باشد، احتمالا هیچگاه به پول خود نمی رسد.

                            به نظر می رسد ایران خودرو از طریق باقی ماندن پول مردم در حسابهای خود سود کلانی را به جیب می زند و بدون شک برنده این معامله این گروه خودروسازی است که با آزار و اذیت مشتریان خود، به دنبال حل مشکلات مالیش است.

                            ایران خودرو این روزها بدترین روزهای تاریخ فعالیت خود را تجربه می کند و با طرحهای گوناگون مانند طرح از عید تا عید و طرح طلایی به دنبال فروش خودروهای خود و با سو استفاده از سود پول مشتریانش طی خرید خودرو است. باید منتظر ماند و دید روند حرکتی خودروسازان به ویژه ایران خودرو، در بین مردم تا کجا پیش می رود و مسئولان این گروه خودروسازی تا کی به سکوت خود در این زمینه ادامه می دهند!

                            نظر

                            • amir20202000
                              عضو عادی
                              • Jan 2015
                              • 98

                              #3539
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              خودرو درست بین حمایت و مقاومتش قرار داره

                              نظر

                              • امام قلی خان
                                عضو فعال
                                • Aug 2015
                                • 1542

                                #3540
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                در اصل توسط amir20202000 پست شده است View Post
                                خودرو درست بین حمایت و مقاومتش قرار داره
                                انشاالله هر حمایتی از تکنیکالی تا دولتی را بشکند و بریزد. ایرانخودرو و سایپا فقط قبر متحرک میسازن و به خورد ملت بدبخت ایران میدهن.زمان شاه خدابیامرز ماشین به روز سوار میشدیم.حالا جوانان بدبخت باید این اتومبیلهایی که قبل از تولدشان در فلان طویله اروپا تولید شده را سوار بشن. اینکارخانه باید تعطیل و مدیرانش به اشد مجازات که همانا کوه کنی و طویله داری میباشد برسن.هرکس غیر از این بخواهد حرف مفت و ضد منافع ملت زده است
                                نه محقق بود نه دانشمند چارپایی بر او کتابی چند
                                از هم ندوشیم.
                                با هم بنوشیم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X