ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • کيانوش
    عضو فعال
    • Dec 2011
    • 6613

    #1471
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    خبر بسيار مهم تاثير گذار بر گروه خودرو

    ..........................................
    ديروز در نماد زامياد بيمه ايران با تغيير برنامه 180درجه اي تمام زامياد هايي که فروخته بود را دوباره خريد.
    زامياد ديروز 113ميليون سهم زامياد خريد .
    قبلا بيمه ايران تو نماد زامياد در قيمتهاي 110تومان تا 240تومان فروشنده بود حالا 113ميليون سهم زامياد را در قيمت 228تومان خريده است.
    قبلا بازار از اين حرکتهاي فروش بيمه ايران بستوه درامده بود ولي حالا با اين حرکت ان نه تنها تقاضاي خريد زامياد افزايش چشمگيري روبرو خواهد شد بلکه اين مسيله روي تمام گروه خودرويي تاثير گذار خواهد بود.
    اين احتمال دارد که بيمه ايران همه سهام فروخته شده خود را در نماد خپارس دوباره بزاره سر جاش.امروز صف خريد خپارس هم سنگين خواهد شد.
    احتمال دارد معاملات بلوکي که قرار هست در نماد خودروييها بتوسط خارجيان صورت بگيرد بيمه ايران را به اين کار وادار کرده باشد.
    ................................
    نتيجه سهام خودرويي فروشي نيست.
    از کار بيمه ايران درس بگيزيم.

    نظر

    • کيانوش
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 6613

      #1472
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

      سمند داره خودرو ميخره
      منتظر رنج مثبتش ميمونيم.
      سايپا را زدند زيرش.
      امروز عده اي دنبال جمع کردن خودروايها هستند.
      فريب نخوريد.

      نظر

      • کيانوش
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 6613

        #1473
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        معاملات خودروايها راتحت تاثير مذاکرات ژنو قرار دادند.گويا نمايندگان ايران خوب نتونستند تصميم گيري کنند.معامله گران خودرواي با شل کن سفت کن يک حال منفي به خودروايها دادند تا بتونند خريدهاي خوبي کنند.
        قرار شده خود اقاي ظريف با خانم اشتون تماس بگيرند کار را تموم کنند.احتمالا اگر خريدارهاي امروز کارشون با خودروايها تموم شده باشه خودشون 3شنبه خودروايها را صف خريد خواهند کرد.
        ما فقط بابد صبر کنيم تا به چشم اندازهامون برسيم.
        .................................................. ........................................

        نظر

        • Mesbah68
          عضو فعال
          • Sep 2013
          • 346

          #1474
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

          سلام کیانوش میشه صادقانه بگی منبع این خبرت در رابطه با خریدهای بیمه ایران از زامیاد و پارس خودرو کجا بوده و چرا به خبرش اینقدر مطمئنی؟؟؟؟......................امیدوارم خپارس اصلاح کنه هرچه سریعتر که ما هم سوارش بشیم

          نظر

          • 717
            عضو فعال
            • Apr 2011
            • 596

            #1475
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            بدون شرح:x
            ارزش بازار پارسان=2.18 برابر ارزش خودرو+خساپا+خكاوه+خاور+زامياد+خپارس يا ارزش بازارجم=1.34برابر ارزش خودرو+خساپا+خكاوه+خاور+زامياد+خپارس و مقايسه با خيلي از سهام هاي ارزشمند ديگه........!!!!!!!!!! ( محاسبات براساس قيمت پاياني امروز سهام ها و تعداد كل سهام هر كدام از نمادهاانجام شده است)

            نظر

            • شبندر
              عضو فعال
              • Sep 2012
              • 3598

              #1476
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              نماد خودرو بزودي براي تعديل سنگين مثبت بسته خواهد شد حدودا 20تومان
              دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

              نظر

              • نجاT...
                عضو فعال
                • Dec 2013
                • 2639

                #1477
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                برخی اخبار نیمه رسمی حاکی از آن است شركت خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز به عنوان حامی مالی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی انتخاب شده است و به این ترتیب به نظر می رسد بخشی از پیامدهای توافقنامه اخیر ژنو شامل مستطیل سبز و پرهیجان ورزشی شده است.
                انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                نظر

                • 717
                  عضو فعال
                  • Apr 2011
                  • 596

                  #1478
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  افق آینده سهم خودرویی به دلایل ذیل بسیار روشن است:
                  1- برداشتن تحریم ها 2-ارزش دارایی بسیار بالاتر از قیمت روزسهام و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها واز بین رفتن پیش بینی زیان در سال جاری 3-تمایل شدید خودروسازان معتبر برای خرید سهام خودرویی ها ویا همکاری (ارزش سهام خودرو حدود 10 سنت 4- پیش بینی سود مناسب برای همه خودرویی هادر سال 93 مثلا در مورد خاور حداقل 500 ریال در مرحله اول و علاو ه بر آن تعدیل مثبت زامیاد خکاوه خبهمن در 9 ماهه سال جاری 5- امکان صادرات با توجه به دلار 2900 تومانی وهزینه کارگری پایین و همکاری خودرسازان خارجی 6- افزایش سود آوری جهشی برای خودرو سازان تجاری با توجه به مصوبه اخیر خودروهای فرسوده تجاری در مورد خاور و خکاوه و....... دوبار تکرار میکنم حبابی نداریم اگرم باشه حباب منفی است خوب دقت کنید ارزش بازار پارسان=2.18 برابر ارزش خودرو+خساپا+خكاوه+خاور+خزاميا+خپارس يا ارزش بازارجم=1.34برابر ارزش خودرو+خساپا+خكاوه+خاور+خزاميا+خپارس و مقايسه با خيلي از سهام هاي ارزشمند ديگه........!!!!!!!!!! دقت کنید اولین خبر برداشتن تحریم ها مربوط به خودرو است وانوقت شما دیگر نخواهید توانست مانند حکشتی 6 ماه قبل سهم خودرویی بخرید و قفل خواهند شد و ارزش خروج در این برهه حتی اگر اصلاح که در بدترین حالت به 6 درصد بطور متوسط باشد ندارد به حجم بالای معاملات وجابجایی عجولانه بلوکها توسط حقوقی و انصراف فروش بلوک خودروتوسط رنا دقت کنید

                  نظر

                  • sabz
                    عضو عادی
                    • May 2013
                    • 52

                    #1479
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    مختصر مفید رانتی
                    پیشاپیش بسته شدن نماد جهت تعدیل مثبت را تبریک میگویم

                    نظر

                    • majid664
                      ستاره‌دار (۴)
                      • Oct 2011
                      • 1052

                      #1480
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      هشدار خاموش برای افزایش قیمت خودرو
                      گروه خودرو- درحالی‌که خودروسازان امیدوار بودند با روی کار آمدن دولت یازدهم، تحریم‌های داخلی لغو و تولید رونق بگیرد، گویا سیستم بانکی اجازه تحقق این رویا را نمی‌دهد.
                      طی سه سال گذشته، در کنار تحریم‌های غربي که اثری محسوس بر فعالیت صنایع داخلی به‌خصوص خودروسازی گذاشت، تحریم‌های داخلی نیز سنگی بزرگ به پای خودروسازان بست و اجازه حرکتی چندان جدی را به آنها نداد.
                      دولت یازدهم از همان آغازین روزهای روی کار آمدن خود تاکید کرد که «احیای تولید» در راس برنامه‌هایش قرار دارد و برای این کار باید حلقه‌ای پیوسته به وجود آید تا در اثر این پیوستگی و هماهنگی، موانع تولید رفع شود.
                      حالا گویا یکی از این «حلقه‌ها»، خود را جدا کرده و نمی‌خواهد هماهنگ عمل کند؛ حلقه مخالف، اما «سیستم بانکی» است که سفت و سخت در مقابل مصوبات اخیر دولت ایستاده و زیر بار اجرای آنها نمی‌رود.
                      موضع سیستم بانکی و به‌طور مشخص مسوولان «بانک مرکزی» آنقدر سرسختانه است که حتی محمدرضا نعمت‌زاده وزیر کارکشته و قاطع دولت (وزیر صنعت، معدن و تجارت) نیز نتوانسته آنها را قانع کند.
                      نعمت‌زاده طی دو سه ماه گذشته چندین جلسه با رییس کل بانک مرکزی برگزار و از وی خواسته تا مصوبات دولت یازدهم را در حوزه پولی و بانکی اجرا کند، اما به نتیجه‌ای دست پیدا نکرده است. به گفته وزیر «صنعت، معدن و تجارت»، در حال حاضر هنوز مشکلات بانکی واحدهای تولیدی با وجود مصوبات متعدد دولت برطرف نشده است؛ وی می‌گوید که جلسات متعددی نیز با رییس‌کل بانک مرکزی برگزار شده، اما گویا کارشناسان این بانك هنوز آموزش را برای حل این مشکلات نديده‌اند.
                      نعمت‌زاده تاکید کرده، در جلسات متعددی که در بانک مرکزی برگزار شده، به هیچ عنوان کارشناسان بانک، حرف‌های مسوولان وزارت صنعت را قبول نداشته‌اند و پاسخ‌هایشان هم نامربوط بوده و نامناسب. وی در ادامه این را هم می‌گوید که هرچند نمی‌توان بابت تزریق نقدینگی به جامعه، بانک مرکزی را تحت فشار قرار داد، اما به هر حال پاسخ‌های کارشناسان این بانک به درخواست‌های ما نیز قانع‌کننده نیست.
                      وزیر صنعت، اما یکی از گلایه‌ها و انتقادهای اصلی خود از بانک‌ها را، عدم اجرای مصوبه گشایش اعتبار (ال سی) 30 درصدی می‌داند و تاکید می‌کند که برای حل این موضوع چندین بار با رییس کل بانک مرکزی صحبت کرده، اما طرفین تاکنون نتوانسته‌اند به نتیجه مشخصی بر سر این موضوع برسند.
                      گفته‌های نعمت‌زاده در شرایطی است که خودروسازان یکی از بزرگ‌ترین تحریم‌های داخلی علیه خود را همین عدم گشایش اعتبار با نرخ پایین می‌دانند، تحریمی که در دولت قبل کلید خورد و قفل آن هنوز باز نشده است. داستان از این قرار است که خودروسازان و سایر صنعتگران، تا همین یکی دو سال پیش می‌توانستند با 10 درصد پول کالاهای وارداتی موردنیاز خود، نزد بانک‌های داخلی گشایش اعتبار کنند، اما دولت قبل ناگهان قانون را تغییر داد و 10 درصد را به 130 درصد رساند. تا پیش از این قانون ناگهانی، خودروسازان می‌توانستند ابتدا 10 درصد پول کالای وارداتی موردنیاز خود را نزد بانک بگذارند و چندی بعد، وقتی کالای مربوطه از گمرک ترخیص شد، باقی پول را به بانک موردنظر بپردازند.
                      این در حالی بود که قانون جدید، سپرده موردنیاز بابت گشایش اعتبار را به 130درصد رساند و این معنایی جز به تاخیر افتادن واردات قطعات و مواد اولیه موردنیاز تولید نداشت. حالا خودروسازان مانند سایر تولیدکنندگان داخلی مجبور بودند برای ثبت سفارش هر کالا و قطعه‌ای، 130 درصد پول آن را (یعنی 30 درصد بیش از قیمت)، نزد بانک‌ها بگذارند و این موضوع با توجه به کاهش نقدینگی، سخت و حتی در مواقعی غیرممکن بود. از همین رو خودروسازان بارها به این قانون دولت دهم اعتراض کرده و آن را مانعی بزرگ بر سر راه تولید دانستند، اما در نهایت به جایی نرسیدند و هم دولت و هم سیستم بانکی، روی حرف شان مبنی بر گشایش اعتبار 130 درصدی ماندند.
                      در این شرایط، فعالان صنعت خودرو که به کل از دولت دهم ناامید شده بودند، به انتظار روی کار آمدن دولت جدید نشستند تا شاید کلیدی در قفل مشکلات شان بیفتد.
                      آنها بسیار امید داشتند که دولت یازدهم تحریم‌های داخلی را یک به یک لغو کند و تولید را جانی دوباره ببخشد؛ ولی تا به امروز این رویای شیرین محقق نشده است. دولت یازدهم البته در همان ابتدا چند مصوبه امیدبخش را ابلاغ کرد و سبب خشنودی تولیدکنندگان به‌خصوص اهالی صنعت خودرو شد و اتفاقا یکی از مهم‌ترین آنها، لغو گشایش اعتبار 130 درصدی بود، حال آنکه بیشتر این مصوبات هنوز رنگ اجرایی به خود نگرفته‌اند و «تولید» همچنان در وضع نابسامان خود باقی مانده است. بنا به تصمیم دولت، مبلغ گشایش اعتبار از 130 به 30 درصد کاهش پیدا کرد و این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شد و درحالی‌که گمان می‌رفت یکی از بزرگ‌ترین قفل‌های تولید خودرو باز شود، بانک‌ها زیر بار اجرایش نرفتند. در حال حاضر چند هفته از ابلاغ مصوبه گشایش اعتبار 30 درصدی می‌گذرد، ولی اهالی صنعت خودرو می‌گویند هیچ بانکی حاضر به اجرای آن نیست و درها روی همان پاشنه قبل می‌چرخند. به نتیجه نرسیدن مذاکرات وزیر صنعت و مسوولان بانک مرکزی نیز بر نگرانی‌ها بابت به اجرا در نیامدن این مصوبه مهم افزوده و بیم آن می‌رود که تیم اقتصادی دولت یازدهم نیز مانند دولت قبل در گرداب ناهماهنگی بیفتد و هر بخشی ساز خود را بزند.
                      البته تنها مصوبه گشایش اعتبار 30 درصدی نیست که به اجرا درنیامده، چه آنکه مصوبات دیگری نیز هستند که خودروسازان چشم انتظار اجرای آنها مانده‌اند. در این بین می‌توان به مصوبه دولت دهم مبنی‌بر ممنوعیت پرداخت وام و تسهیلات به واحدهای تولیدی بدهکار اشاره کرد. طبق این مصوبه، هر تولیدکننده‌ای که چک برگشتی یا وام عقب افتاده دارد، از دریافت تسهیلات بانکی جدید محروم است که خودروسازان و قطعه‌سازان نیز جزو این گروه به شمار می‌روند.
                      به اعتقاد کارشناسان، اینها مواردی تاثیرگذار روی کاهش تولید به حساب می‌آیند که اگر فکری براي حل شدنشان نشود، نمی‌توان انتظار رشد تولید خودرو و تثبیت یا کاهش قیمت را داشت.
                      در این مورد، عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان می‌گوید:چندین جلسه مشترک با مسوولان بانک مرکزی برای رفع موانع تولید داشته‌ایم، اما گویا اراده‌ای برای رفع محدودیت‌ها از سوی سیستم بانکی وجود ندارد. محمدرضا نجفی منش با اشاره به اینکه 70 درصد موانع تولید خودرو به محدودیت‌ها و تحریم‌های داخل برمی‌گردد، می‌افزاید: مقصر 90 درصد از تحریم‌های داخلی نیز سیستم بانکی به حساب می‌آید، هرچند خود بانکی‌ها این مشکلات و محدودیت‌ها را از ناحيه سایر بخش‌ها مانند شورای پول و اعتبار می‌دانند.
                      وی در واکنش به اینکه بانک‌ها عنوان کرده‌اند به‌دلیل نداشتن اعتبار، امکان اجرای مصوبه گشایش اعتبار 30 درصدی را ندارند، می‌گوید:طی سه سال گذشته با کاهش ارزش پول ملی به یک سوم، باید سرمایه بانک‌ها نیز سه برابر می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد، حال آنکه بانک‌ها کلی اموال دارند و می‌توانند با فروش آنها افزایش سرمایه بدهند. به گفته نجفی‌منش، بانک‌ها طی چند سال گذشته حسابی از تولیدکنندگان سود دریافت کرده‌اند و حالا سخت شان است از این پول بی‌زحمت دل بکنند و از همین رو اراده‌ای برای اجرای مصوبات تولیدمحور دولت ندارند.
                      عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان تاکید می‌کند:درخواست فعالان صنعت خودرو از سیستم بانکی این بوده که بخشنامه‌های ضدتولید را لغو و با ارایه تسهیلات به خودروسازان، شرایط را برای افزایش تولید مهیا کنند. همچنین از آنها خواستیم که با انجام اقداماتی، لیزینگ‌ها را دوباره فعال کنند تا قدرت خرید مردم در بازار خودرو بالا برود، ولی فعلا که اتفاق مثبتی رخ نداده است. به گفته نجفی منش، با توجه به موضع سرسختانه سیستم بانکی در برابر صنعت خودرو، بعید است پرداخت وام از محل صندوق توسعه ملی نیز به سرانجامی برسد، چون بخشنامه‌های دولت قبل اجازه پرداخت وام به تولیدکنندگان بدهکار را نمی‌دهد.
                      وی در ادامه این را هم می‌گوید که روش‌های مختلفی برای پرداخت وام و تسهیلات به خودروسازان وجود دارد، ولی بانک‌ها عمدا روش‌هایی را به‌کار می‌گیرند که بهره بیشتری برایشان به دنبال داشته باشد.
                      احتمال افزايش قيمت خودرو
                      اما به توافق نرسیدن وزارت صنعت و بانک مرکزی در شرایطی است که خودروسازان نیز پیش دستی کرده و غیر مستقیم در مورد افت بیشتر تولید و حتی افزایش قیمت خودرو، هشدار داده‌اند. این موضوع به بسته شدن سیستم فروش آنها مربوط می‌شود، چه آنکه به‌دلیل عقب افتادن تعهدات خود، سیستم فروش را بسته‌اند تا به نوعی بابت تقاضای بالا برای خودرو و تیراژ کم و در نهایت افزایش قیمت (به‌خصوص در سال آینده)، هشدار داده باشند. ظاهرا حرف خودروسازان این است که در فضای فعلی و با توجه به خالی شدن خزانه‌شان، امکان افزایش چشمگیر تولید وجود ندارد و این موضوع در نهایت به افزایش قیمت خودرو در سال آینده خواهد انجامید.
                      طبق توصیه‌های اکید وزیر صنعت، خودروسازان احتمالا تا پایان امسال به قیمت محصولات خود دست نخواهند زد، اما به نوعی هشدار داده‌اند که در صورت ادامه یافتن مشکلات به‌خصوص عدم تزریق نقدینگی، سال آینده باز هم قیمت خودرو افزایش پیدا خواهد کرد. حتی وزیر صنعت نیز در لفافه این موضوع را تایید و عنوان کرده که وقتی تیراژ خودرو به یک سوم سال 90 رسیده؛ بنابراین افزایش قیمت آن منطقی است. این گفته نعمت‌زاده را می‌توان هشداری دانست، برای اوضاع صنعت خودرو در سال آینده؛ به عبارت بهتر، حرف وزیر صنعت و خودروسازان این است که اگر رفتار سیستم بانکی در قبال صنعت خودرو تغییر نکند، تیراژ رشد قابل‌توجهی نخواهد داشت و در نتیجه افزایش قیمت خودرو نیز منطقی و محتمل خواهد بود.
                      گروه خودرو- درحالی‌که خودروسازان امیدوار بودند با روی کار آمدن دولت یازدهم، تحریم‌های داخلی لغو و تولید رونق بگیرد، گویا سیستم بانکی اجازه تحقق این رویا را نمی‌دهد. طی سه سال گذشته، در کنار تحریم‌های غربی که اثری محسوس بر فعالیت صنایع داخلی به‌خصوص خودروسازی گذاشت، تحریم‌های داخلی نیز سنگی بزرگ به پای خودروسازان بست و اجازه حرکتی چندان جدی را به آنها نداد. دولت یازدهم از همان آغازین روزهای روی کار آمدن خود تاکید کرد که «احیای تولید» در راس برنامه‌هایش قرار دارد و برای این کار باید حلقه‌ای پیوسته به وجود آید تا در اثر این پیوستگی و هماهنگی، موانع تولید رفع شود.
                      آن ها که به گوششان بیش از چشمشان اعتماد میکنند یک چیز بزرگ را از دست میدهند و آنهم حقیقت است.
                      وقتی خودت را هم صدا با اکثریت دیدی، وقت آن است که بنشینی و عمیقا فکر کنی.

                      نظر

                      • best
                        عضو فعال
                        • Nov 2011
                        • 294

                        #1481
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )



                        امروز در مجلس تصویب شد؛
                        تسویه بدهی تولیدکنندگان با ارز 1800 تومانی/ خبر خوش برای فعالان اقتصادی
                        کلیات طرح تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی امروز سه شنبه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید
                        تنها آن را دوست دارم که همه رادوست دارد

                        نظر

                        • hosyn
                          عضو عادی
                          • Oct 2013
                          • 224

                          #1482
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          پیشنهاد وزیر صنعت به ایران خودرو

                          تاریخ ایجاد در 03 دی 1392 نوشته شده توسط خبر بورس


                          وزیر صنعت به ایران خودرو پیشنهاد افزایش سرمایه داده است.
                          به گزارش خبر بورس ، با توجه به پر بودن سقف تسهیلات دریافتی ایران خودرو ، وزیر صنعت به ایران خودرو پیشنهاد افزایش سرمایه داده است. این امر به تامین مالی و پرداخت بدهی به قطعه سازان کمک خواهد کرد.
                          شنیده ها از احتمال فروش سهام پارسیان توسط ایران خودرو حکایت دارد. ارزش این بلوک 3 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

                          نظر

                          • مهشید
                            عضو عادی
                            • Jul 2013
                            • 124

                            #1483
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            این هم از استیضلاح وزیر صنعت

                            نظر

                            • کيانوش
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 6613

                              #1484
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              شنبه ايران خودرو و سايپا به حمايت قوي مي خورند.و اماده ميشند براي فصل جديد رونق بورس.مطالعه فرماييد.
                              .................................................. ...........................

                              http://sobhanehonline.com/fa/news/6758
                              کد خبر: ۶۷۵۸تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۲نسخه چاپی
                              ارسال به دوستان
                              ذخیره اختصاصی صبحانه/
                              رونق بزرگ بورس با تصمیم مهم دولت/ واگذاری 3 بانک، مخابرات و ایران‌خودرو +سند
                              طبق مصوبه مهم دولت، سهام جدیدی از شرکت های مشهور و بزرگ دولتی بر اساس دو اولویت در بورس به مردم واگذار خواهند شد.
                              به گزارش صبحانه، پس از آنکه در جلسه گذشته هیات دولت آخرین وضعیت خصوصی سازی و چالش‌ها و مسایل پیش روی آن با حضور رئیس جمهور بررسی شد و هیات وزیران با تاکید بر ضرورت تسریع در خصوصی‌سازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی را مامور کرد تا با هدف تقویت و تسهیل خصوصی‌سازی و تحقق واقعی آن در کشور، نسبت به بررسی دقیق فرآیند و اقدامات انجام شده در موضوع خصوصی‌سازی اقدام و تدابیر لازم را پیشنهاد کند.

                              حال با گذشت چند روز از اعلام این موضوع، مصوبه مهم دولت در این باره رسما ابلاغ شد.

                              بر اساس این مصوبه که در نوع خود در ماههای اخیر کم نظیر است، هيئت وزيران در جلسه مورخ 24 آذرماه خود بنا به پيشنهاد شماره ۱۵۷۲۸۶ وزارت امور اقتصادي و دارايي و به استناد بند "ب" ماده ۳ قانون اجراي سياستهاي کلي اصل (۴۴) قانون اساسي مصوب ۱۳۸۶ با واگذاری بخش دیگری از سهام دولت «تا 5 درصد سهام» در 2 شرکت بزرگ بیمه شامل بیمه های البرز و آسیا، سه بانک دولتی خصوصی شده بانکهای ملت، صادرات ایران و تجارت، دو شرکت خودروساز بزرگ کشور سایپا و ایران خودرو و دو شرکت بزرگ دیگر کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت مخابرات موافقت کرده است.






                              البته طبق این مصوبه واگذاری سهام دولت در این شرکتها بر اساس سه شرط خواهد بود؛ اول آنکه "فهرست و قيمت آنها در هيئت عالي واگذاري" تصویب شود و دوم آنکه واگذاری این شرکت ها "توسط سازمان خصوصي سازي به صورت نقدي، غيربلوکي" صورت گیرد.

                              بر اساس شرط سوم در تصویب نامه هیات وزیران نیز فرآيند عرضه و واگذاري این شرکت ها بایستی به صورتی باشد که "همچنان يکي از اعضاي هيئت مديره در اختيار دولت باشد".

                              این مصوبه که فصل جدیدی در رونق بورس کشور ایجاد خواهد کرد با شماره "۱۵۳۳۳۱/ت۵۰۰۱۰هـ" از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت – وزارت راه و شهرسازي و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران ابلاغ شده است.
                              .................................................. ...................................
                              فصل جديدي در رونق بورس کشور
                              شنبه کل گروه خودرويي به حمايت خود بر خورد خواهند کرد و اماده ميشند براي معامله سهام دولتي.
                              البته قبل از عرضه سهام دولتي گروه خودرويي بايد افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي را داده باشند.
                              احتمال قوي تو فصل زمستان تاييديه افزايش سرمايه ايران خودرو-سايپا-خاور-خپارس و....بياد.
                              شنبه گروه خودرو و بانک و.... مثبت خواهند شد انشالله

                              نظر

                              • mahdiazadfar
                                عضو عادی
                                • Jun 2013
                                • 36

                                #1485
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                نظر

                                در حال کار...
                                X