اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • zorba
    ستاره دار(3)
    • Aug 2013
    • 3951

    #3211
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
    نعمت‌زاده اعلام کرد:
    قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد/ توافق‌نامه‌های تجاری آماده امضا شد


    قیمت خودروهای داخلی کاهش نمی‌یابد، زیرا قیمت آن را شورای رقابت تعیین می‌کند اما اگر نرخ ارز کاهش یابد، ممکن است قیمت خودروهای خارجی کاهش یابد.
    شاهد از غیب رسید!
    توجیه را ببینید!:
    قیمت خودروی داخلی کاهش نمییابد! چرا؟ چون قیمت آن را شورای رقابت تعیین میکند!
    یک همچین مغزهای متفکری در کشور داریم که کشور رو اداره میکنند!
    البته اینها تجاهل العارف میکنند!
    .......
    قیمت خودروی داخلی را به بهانه ی افزایش قیمت ارز و عدم توانایی تامین قطعات بالا بردند و حالا که مراودات در حال عادی شدن است قیمت همان است که بود!
    چطور کاهش ارز روی قیمت خودروی خارجی اثر دارد(اینهم البته منظور آقای وزیر در حد 500 هزار تومان تا دو سه میلیون تومان است) ولی روی صنایع آدمکشی و آشغال سازی ما بی اثر است؟!
    به روباه گفتند شاهدت کیِ...گفت دمم!.....
    به وزیر گفتند چرا قیمت خودروی داخلی کاهش نمی یابد گفت ما شورای رقابت داریم و نمی شود!
    خب...درِ این شورا را گل بگیرید!
    یک کارمند و یا کارگر ساده ایرانی گناه نکرده که یک سوم یک کارگر ترک حقوق بگیرد و سه برابر او صرف هزینه ی خرید خودرو کند و تازه خودرویی با کیفیت و امنیت شدیدا نازل تحویل بگیرد!
    زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #3212
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      94/04/30 - 16:17
      وزیر صنعت:
      قیمت خودروی داخلی کاهش نمی‌یابد
      وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کاهش قیمت خودروی داخلی تا زمانی که تورم اندک وجود دارد، امکان‌پذیر نیست و نباید انتظار کاهش قیمت را داشت.
      خبرگزاری فارس: قیمت خودروی داخلی کاهش نمی‌یابد

      محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی نمین در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: ‌افزایش یا کاهش قیمت خودرو دست ما نیست بلکه تعیین قیمت در بازار مصرف انجام می‌شود و تا زمانی که در کشور تورم وجود دارد، امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد.

      وی تصریح کرد: ما فقط تلاش می‌کنیم تا از افزایش قیمت خودرو جلوگیری کرده و با افزایش تولید داخلی توانمان را در این عرصه بالا ببریم.

      وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروهای داخلی مطابق با شرایط داخل کشور قیمت‌گذاری شده و ما امیدواریم با ورود شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاری آنها در این حوزه بتوان کار جدی و اساسی را در این زمینه انجام داد.

      نعمت‌زاده در پاسخ به سؤالی در مورد توافق هسته‌ای و احتمال برداشته شدن تحریم‌ها از صنعت خودرو افزود: توسعه صنعت خودرو به عنوان یکی از اولویت‌های کشور است به طوریکه تولیدکنندگان ما در سخت‌ترین شرایط تحریم نیز سعی داشتند تا تولید کیفی را انجام دهند.

      وی با یادآوری اینکه ما بعد از تحریم‌ها امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی را در بخش صنعت خودرو با انگیزه صادرات به دیگر کشورها فراهم می‌کنیم، بیان کرد: ما از شرکت‌های خارجی صنعت خودرو دعوت می‌کنیم تا با سرمایه‌گذاری کلان در صنعت خودروی ایران زمینه صادرات آن را به کشورهای دیگر با برند مشهور فراهم آورند.

      نعمت‌زاده اضافه کرد: در زمینه قطعه‌سازی نیز بعد از مذاکرات اخیر و توافق هسته‌ای ما در حال رایزنی با قطعه‌سازان سایر کشورها هستیم تا زمینه تولید قطعات مرغوب و با کیفیت و صادرات آن فراهم آید.
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • ایرج اکبری
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 10934

        #3213
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        نعمت‌زاده در پاسخ به سؤالی در مورد توافق هسته‌ای و احتمال برداشته شدن تحریم‌ها از صنعت خودرو افزود: توسعه صنعت خودرو به عنوان یکی از اولویت‌های کشور است به طوریکه تولیدکنندگان ما در سخت‌ترین شرایط تحریم نیز سعی داشتند تا تولید کیفی را انجام دهند.

        وی با یادآوری اینکه ما بعد از تحریم‌ها امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی را در بخش صنعت خودرو با انگیزه صادرات به دیگر کشورها فراهم می‌کنیم، بیان کرد: ما از شرکت‌های خارجی صنعت خودرو دعوت می‌کنیم تا با سرمایه‌گذاری کلان در صنعت خودروی ایران زمینه صادرات آن را به کشورهای دیگر با برند مشهور فراهم آورند.
        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

        نظر

        • ایرج اکبری
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 10934

          #3214
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          94/04/30 - 15:59

          عضو انجمن قطعه‌سازان خبر داد
          سفر نعمت‌زاده با ۷۰ شرکت اقتصادی به وین/ مذاکره با فولکس واگن و بنز در سفر آلمان‌ها
          عضو انجمن قطعه‌سازان از سفر یک هیأت اقتصادی ایرانی به سرپرستی نعمت‌زاده وزیر صنعت به وین در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری خبر داد.
          خبرگزاری فارس: سفر نعمت‌زاده با ۷۰ شرکت اقتصادی به وین/ مذاکره با فولکس واگن و بنز در سفر آلمان‌ها

          به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا نجفی‌منش در یک نشست خبری اظهار داشت: پس از توافق هسته‌ای و به منظور افزایش تعاملات اقتصادی با کشورهای دیگر، پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری یک هیأت بزرگ ایرانی به سرپرستی وزیر صنعت و با حضور معاونان وی به وین سفر خواهند کرد.

          وی تصریح کرد: در این سفر، نمایندگان 70 شرکت ایرانی حضور دارند و در واقع یک همایش بین ایران و کشورهای اروپایی برگزار خواهد شد.

          وی با بیان اینکه به زودی یک هیأت تجاری از فرانسه به ایران نیز خواهند آمد، گفت: از ایتالیا، کره و کشورهای دیگر نیز شاهد حضور سرمایه‌گذاران در ایران خواهیم بود.

          نجفی‌منش با بیان اینکه 37 درصد ارزش کل تولیدات کشور به واردات اختصاص دارد، افزود: در جلسه‌ای که روز گذشته با هیأت آلمانی داشتیم، در مورد سرمایه‌گذاری و حضور آنها در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ایران مذاکره کردیم.

          وی توضیح داد: در این جلسه، آلمانی‌ها علاقمندی خود را به حضور در ایران و سرمایه‌گذاری در کشورمان اعلام کردند و عنوان شد که علاقمند به شراکت با طرف ایرانی هستند.

          وی ادامه داد: در این جلسه، وزیر صنعت آب پاکی را بر روی دست آلمانی‌ها ریخت و عنوان کرد که دیگر مانند قبل درهای کشور به روی واردات هر محصولی باز نخواهد بود و اینطور نیست که هر چقدر خودرو بخواهند، به ایران وارد کنند، بلکه باید در اینجا سرمایه‌گذاری کنند و با حداقل ساخت داخل 40 درصدی و صادرات 30 درصدی آغاز به کار کنند.

          به گفته عضو انجمن قطعه‌سازان، برنامه تولید 3 میلیون دستگاه خودرو تا سال 1404 در ایران پیش‌بینی شده که باید بخشی از آن صادر شود، به همین دلیل، باید به سراغ تولید خودروهای جدید برویم، زیرا خودروهای 20 سال پیش را نمی‌توان صادر کرد.

          وی با اشاره به مذاکره خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی با نمایندگان شرکت‌های فولکس‌واگن و مرسدس بنز آلمان گفت: روز گذشته با حدود 12 شرکت آلمانی مذاکره داشتیم تا با یکدیگر برای تولید مشترک همکاری کنیم.

          نجفی منش بیان اینکه در شهریورماه کارشناسان آلمانی برای پیگیری مذاکرات و همکاری مشترک با خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی به کشورمان خواهند آمد، گفت: صنعت قطعه‌سازی به لحاظ ارزشی باید چهار برابر میزان فعلی، تولید داشته باشد که در این جهت می‌توانیم از شرکای خارجی استفاده کنیم.

          به گفته وی، سال گذشته، ارزش تولید قطعات خودرو در کشور 7 میلیارد دلار بود که این رقم در سال 1404 باید به 31 میلیارد دلار برسد و شرکت‌های اروپایی می‌توانند در این بخش به ما کمک کنند.

          نجفی‌منش با بیان اینکه شرکت‌هایی مانند پژو و رنو در نقل و انتقال پول با ایران مشکل داشتند، گفت: نمایندگان شرکت‌ پژو گفته‌اند که آمادگی داخلی سازی 80 درصد خودروهای تولیدی در ایران را دارند و انتظار ما در این زمینه آن است که قطعه‌سازان نیز از مرحله ابتدایی طراحی خودرو در مذاکرات حضور داشته باشند.

          * کشش بازار ایران و عرضه خودروهای آلمانی

          در این نشست خبری، رجال عضو انجمن قطعه‌سازان نیز در پاسخ به این سؤال فارس که با توجه به کشش بازار خودروی ایران و سطح درآمد مردم، حضور شرکت‌های آلمانی و عرضه محصولات آنها تا چه حد می‌تواند پاسخگوی نیاز بازار ایران باشد، گفت: امیدواریم بتوانیم ماشین‌های آلمانی را جایگزین خودروهای چینی کنیم تا از این طریق در قبال پولی که از مردم می‌گیریم، کیفیت مناسبی را ارائه دهیم.

          وی تصریح کرد: شرکت فولکس‌واگن هرگز حاضر به همکاری در تولید خودرو در ایران نبود، ولی در حال حاضر انتقال تکنولوژی و تولید در ایران صحبت می‌کنند که نشانه مثبتی برای صنعت کشور است.

          رجال در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه زیرساخت صنعت خودروی ایران براساس تولید خودروهای فرانسوی شکل گرفته، آیا تغییر این تکنولوژی به راحتی برای تولید خودروهای آلمانی امکان‌پذیر است، گفت: بیشترین ماشین‌آلات قطعه‌سازان کشور، آلمانی هستند و استانداردها در تمام دنیا یکسان است، به همین دلیل، قطعه‌سازان ایرانی، ژاپنی یا اروپایی از یک استاندارد مشخص تبعیت می‌کنند و می‌توانند یک کار را انجام دهند.

          * دعوت آلمانی ها از خودروسازان ایرانی برای حضور در نمایشگاه

          هومن حاجی‌پور، مدیر امور تشکل‌ اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با بیان اینکه در جلسه روز گذشته با هیأت المانی، آنها از ما خواستند تا در نمایشگاه خودروی آلمان حضور داشته باشیم، گفت: این نمایشگاه شهریورماه برگزار می‌شود و حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی می‌تواند عاملی برای همکاری با شرکت‌های آلمانی باشد.

          به گفته وی، هدف آلمانی‌ها از حضور در ایران، تنها بازار 80 میلیونی ایران نیست، بلکه به بازار 300 میلیونی منطقه نیز فکر می‌کنند.

          وی تصریح کرد: برای همکاری در زمینه صنایع شیمیایی، پتروشیمی، برق و انرژی، بازیافت و محیط‌ زیست نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا با طرف آلمانی همکاری داشته باشیم.
          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

          نظر

          • ایرج اکبری
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 10934

            #3215
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            تاریخ خبر: 30/04/1394 | ساعت: 16:14|
            عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو؛

            اعلام آمادگی شرکت های آلمانی، بهترین فرصت برای صنعت خودروی کشور
            تهران - ایرنا - عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو، اعلام آمادگی شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری مشترک در ایران را بزرگترین دستاورد سفر هیاتی از آلمان به ایران دانست و گفت: صنعت خودروی کشور باید از این فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببرد.
            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

            نظر

            • نجاT...
              عضو فعال
              • Dec 2013
              • 2639

              #3216
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              فعالان صنعت خودروی ایران شهریور ماه پای میز مذاکره با آلمانی‌ها می‌نشینند




              معاون تشکل های اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران گفت: با توجه به تاکید هیات آلمانی بر برقراری مجدد روابط اقتصادی با ایران با محوریت انتقال تکنولوژی، اتصال بنگاه‌های بزرگ دو کشور و سرمایه گذاری منطقی، اتاق بازرگانی ایران بنا به درخواست طرف آلمانی صورت خواهد گرفت.
              انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

              نظر

              • negarminavi
                عضو فعال
                • May 2013
                • 35715

                #3217
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                بازار خودرو سقوط آزاد کرد/ خودرو به جمع بندی مذاکرات واکنش نشان داد

                با وجود گذشت ۱۰ روز از «توافق هسته‌ای» بازار خودرو ایران همچنان با رکود خرید و فروش مواجه است و از پس همین موضوع، بیشتر خودروها افت قیمتی نسبتا جزئی را طی هفته جاری تجربه کرده‌اند.

                به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ با وجود گذشت 10 روز از «توافق هسته‌ای» بازار خودرو ایران همچنان با رکود خرید و فروش مواجه است و از پس همین موضوع، بیشتر خودروها افت قیمتی نسبتا جزئی را طی هفته جاری تجربه کرده‌اند.

                به گفته فعالان بازار، خرید و فروش خودروهای داخلی همچنان در رکود به‌سر می‌برد و مشتریان تمایل چندانی برای خرید از خود نشان نمی‌دهند و دلیل اصلی این ماجرا نیز انتظارات ایجاد شده پس از «توافق هسته‌ای» است.

                فعالان بازار تاکید می‌کنند انتظاری که مشتریان برای کاهش قیمت‌ها و صد البته ورود خودروهای جدید به کشور دارند، به افزایش رکود خرید و فروش دامن زده و حالا حتی خودروهای دارای شرایط فروش ویژه نیز خریدار ندارند. اوضاع به شکلی است که ظاهرا حتی خودروهای تخفیف‌دار نیز از چشم مشتریان افتاده و کمتر کسی به‌سراغ آنها می‌رود و کارشناسان دلیل اصلی این موضوع را رویای ایرانی‌ها مبنی‌بر ورود خودروهای جدید و ارزان به بازار کشور، می‌دانند.

                آن‌طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، پس از «توافق هسته‌ای»، امیدواری زیادی بین مشتریان داخلی مبنی‌بر ورود خودروهای جدید و دارای قیمت مناسب، ایجاد شده و به همین دلیل خیلی‌ها خرید خودرو در شرایط فعلی را نوعی ضرر و زیان تلقی می‌کنند. به‌عبارت بهتر، ایرانی‌ها چون فکر می‌کنند چند وقت دیگر خودروهای ارزان و به‌روز دنیا راهی کشور می‌شوند، دیگر خودروهای فعلی (به‌خصوص چینی‌ها و داخلی‌ها) را در نظر نمی‌آورند و می‌خواهند پول خود را صرف خرید محصولات جدید کنند. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان، ورود خودروهای جدید و ارزان به بازار ایران حداقل یک سال زمان می‌برد و بیشتر خودروهای وعده داده شده برای حضور در بازار کشور، از قیمت بالایی برخوردارند.هرچه هست، بازار خودرو ایران فعلا در رکود قابل توجهی به‌سر می‌برد، رکودی که از شب عید سال گذشته شدت گرفته و در این مدت افت قیمتی تدریجی را به‌خصوص در بازار وارداتی‌ها سبب شده است.طی هفته جاری نیز قیمت خودروهای داخلی بین 100 تا 500 هزار تومان کاهش پیدا کرده تا رکود حاکم بر بازار، بیشتر خود را نشان بدهد. فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند رکود فعلی همچنان ادامه داشته باشد و بعید است مشتریان به این زودی‌ها تحریم خرید خودرو را بشکنند. در این شرایط، احتمالا شورای رقابت تا چندی دیگر قیمت جدید خودروهای داخلی را اعلام خواهد کرد که اگر افزایشی در کار باشد، این اتفاق به رکود هرچه بیشتر خرید و فروش خودرو دامن خواهد زد.

                قیمت دنا به کف نزدیک شد

                اما به بازار خودرو برویم و ببینیم قیمت خودروهای داخلی چه افت‌و‌خیزی را در هفته جاری تجربه کرده است.

                آن طور که فعالان بازار می‌گویند، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 36 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از افت قیمت 100 هزار تومانی خودرو موردنظر در هفته جاری حکایت می‌کند. همچنین، پژو 206 صندوقدار در مدل V8 نیز که کاهش قیمتی 200 هزار تومانی را تجربه کرده، هم‌اکنون قیمتی برابر با 37 میلیون تومان دارد.

                از بازار پژو 405 نیز خبر می‌رسد که این محصول پرتیراژ ایران خودرو در هفته جاری کاهش قیمتی 400 هزار تومانی داشته و هم‌اکنون با قیمتی برابر با 29 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رود. همچنین پژو پارس نیز 36 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد و رانا نیز 32 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

                اما از بازار دنا نیز خبر می‌رسد که این خودرو هم‌اکنون 43 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که در نوع خود قیمتی عجیب به‌شمار می‌رود. دنا هم‌اکنون قیمتی برابر با 42 میلیون و 500 هزار تومان در نمایندگی‌های ایران خودرو دارد و این یعنی اختلاف قیمت کارخانه و بازار آن تنها 500 هزار تومان است.

                کاهش قیمت تیبا

                سری هم اما به بازار تیبا و پراید بزنیم. در این بین اگرچه پراید با ثبات قیمت مواجه بوده، اما تیبا کاهش قیمت را تجربه کرده است.

                به گفته فعالان بازار، در حال حاضر تیبا قیمتی برابر با 24 میلیون تومان دارد که در مقایسه با هفته گذشته، 100 هزار تومان کاهش قیمت را به خود می‌بیند.به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، همچنین پراید در مدل 131 خود در حال حاضر 20 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و مدل 132 نیز قیمتی برابر با 20 میلیون و 500 هزار تومان دارد.همچنین پراید 111 (پراید هاچ‌بک) نیز با قیمت 20 میلیون و 600 هزار تومان خود به فروش می‌رسد.

                قیمت تندر

                اما نگاهی نیز به بازار تندر-90، بیندازیم، خودرویی که برخی مدل‌های آن، تغییر قیمت را طی هفته جاری تجربه کرده‌اند. به روایت فعالان بازار، تندر-90 در مدل E2 خود قیمتی برابر با 44 میلیون تومان دارد که تغییری نسبت به هفته گذشته نداشته، اما پارس تندر با افت قیمت مواجه شده است.

                به گفته فعالان بازار، پارس تندر کاهش قیمتی 200 هزار تومانی را در هفته جاری تجربه کرده و هم‌اکنون 42 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

                همچنین تندر-90 اتومات نیز که 500 هزار تومان افت قیمت را به خود می‌بیند، در حال حاضر قیمتی برابر با 49 میلیون و 500 هزار تومان دارد.

                جدیدترین اخبار، تصاویر و فیلم‌ها از دانشجویان و دانشگاه‌های سراسر کشور

                نظر

                • نجاT...
                  عضو فعال
                  • Dec 2013
                  • 2639

                  #3218
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  چرخش از پژو به فولکس واگن

                  هرچند همه چیز به‌خوبی پیش رفت و ایران خودرو و پژو در ظاهر گذشته‌ها را فراموش کردند، اما گذر زمان و پیدا شدن گزینه‌های جذاب‌تر سبب شد ایران خودرو به‌نوعی به فکر تلافی بی‌وفایی زوج سابقش بیفتد و قلابش را جای دیگری بیندازد.


                  گزینه‌ای که حالا چشم ایران خودرو را گرفته و قرار است جای پژو را در جاده مخصوص بگیرد، فولکس واگن آلمان نام دارد، خودروسازی پرآوازه و شیک، که از دید بسیاری امکان خوشبخت شدن ایران خودرو با آن، بیش از پژو است. از دید بزرگان و ریش سفیدان، پیوند ایران خودرو و فولکس واگن، از دو جهت برای زوج ایرانی اهمیت دارد؛ اول اینکه به‌نوعی تلافی بی‌وفایی پژو را درمی‌آورد و به اطرافیان و دلواپسانش ثابت می‌کند در مقابل زوج سابق خود کوتاه نیامده است؛ و دوم اینکه با گزینه‌ای بهتر و جذاب‌تر، زندگی مشترک دوباره‌اش را آغاز خواهد کرد.


                  هرچه هست، طبق آنچه از «جاده مخصوص» به گوش می‌رسد، ایران خودرو دل به خواستگار آلمانی‌اش بسته و در این شرایط باید منتظر ماند و دید پژو که روزگاری بی‌وفایی کرد و حالا خودش هم مزه بی‌وفایی را چشیده، چه واکنشی به این ماجرا نشان خواهد داد.


                  فولکس چطور جای پژو را گرفت؟

                  اما از فضای روایی به عالم واقعیت بیاییم و ببینیم این روزها در کیلومتر 14 جاده مخصوص چه می‌گذرد. هر چند گمان می‌رفت به فاصله کوتاهی پس از توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای گروه 1+5، ایران خودرو و پژو قرارداد رسمی خود را امضا کرده و شراکتی دوباره و متفاوت از گذشته را آغاز کنند، اما ظاهرا حضور اخیر هیات آلمانی در ایران، معادلات را به هم ریخته است.


                  آن طور که خبر می‌رسد، ایران خودرو و فولکس، از پیش مذاکراتی را با یکدیگر انجام داده و در سفر هفته گذشته هیات سیاسی-اقتصادی آلمان به ایران نیز صحبت‌هایی جدید و البته کلی میان نمایندگان دو طرف رد و بدل شده است.


                  به گفته منابع آگاه، ظاهرا فولکس واگن پیشنهادهای جذاب‌تری را در مقایسه با پژو، به ایران خودرو داده و از همین رو آبی‌های جاده مخصوص به فکر جایگزین کردن این غول پرآوازه آلمانی به جای خودروساز فرانسوی افتاده‌اند. به اعتقاد برخی کارشناسان، علاوه‌بر جذابیت‌های خاصی که شرکتی مانند فولکس واگن دارد، ممکن است مسائل دیگری نیز در چرخش احتمالی ایران خودرو از پژو به فولکس، تاثیر داشته باشند، هرچند دلیل اصلی، قابلیت‌های فنی و تکنولوژیکی بالای خودروساز آلمانی است.


                  البته به اعتقاد برخی کارشناسان، نامهربانی و بی‌وفایی پژو و همچنین دلواپسی‌هایی که ایرانی‌ها از بابت تکرار دوباره این رفتارها از سوی خودروساز فرانسوی دارند نیز در عبور از پژو و رفتن به سمت فولکس بی‌تاثیر نیست. به باور منتقدان پژو، این شرکت در حق مشتریان و صنعت خودرو ایران جفا کرده و به اصطلاح باید تنبیه شود (موضوعی که حتی فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز اخیرا به آن اشاره کرده است)؛ بنابراین ایران خودرو نباید به راحتی شراکتی دوباره را با این خودروساز رقم بزند.


                  در کل البته بسیاری از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو معتقدند فولکس واگن به لحاظ فنی و تکنولوژیکی و همچنین قرابتی که میان ایرانی‌ها و آلمان‌ها وجود دارد، گزینه بهتری در مقایسه با پژو برای همکاری مشترک است.


                  بر این اساس، منابع آگاه عنوان می‌کنند که مجموعه اتفاقات رخ داده از توافق ژنو تا توافق وین (یک سال و نیم گذشته) و مذاکرات انجام‌شده میان ایران خودرو و شرکت‌های خارجی، بزرگ‌ترین خودروساز ایران را به صرافت انداخته تا محور شراکت اصلی خود را از فرانسه به آلمان تغییر دهد. به عبارت بهتر، ظاهرا ایران‌خودرو به این نتیجه رسیده که در شرایط فعلی، آلمانی‌ها و به‌طور خاص فولکس واگن، گزینه بهتری برای شراکت به‌شمار می‌روند و بیش از فرانسوی‌ها و پژو می‌توانند به خودروسازی ایران کمک کنند.


                  البته این موضوع به معنای حذف پژو از گزینه‌های همکاری ایران خودرو نیست و خودروساز فرانسوی همچنان مدنظر آبی‌های جاده مخصوص برای همکاری قرار دارد. آن‌طور که از ایران خودرو خبر می‌رسد، این شرکت قصد دارد بازار خود را بین چهار شریک خارجی تقسیم کند و در این بین، سهم شریک اصلی 50 درصد است و 50 درصد باقیمانده نیز بین سه شریک دیگر تقسیم خواهد شد.


                  با این حساب، اگر اخبار رسیده از کیلومتر 14 جاده مخصوص کاملا صحت داشته باشد، فولکس واگن به‌عنوان شریک اصلی ایران خودرو، 50 درصد بازار این شرکت را در دست خواهد گرفت و پژو نیز باید به فکر دستیابی به سهمی قابل توجه از نیم دیگر بازار بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه باشد...
                  انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                  نظر

                  • نیکا
                    ستاره‌دار (۲)
                    • Nov 2011
                    • 2129

                    #3219
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    سلام بازار بهیچ اخبار خودرویی عکس العمل نشان نمیدهد ساختمان از پایه خراب است و متولی بی خیال !!!

                    نظر

                    • Hessam
                      عضو فعال
                      • Aug 2012
                      • 1240

                      #3220
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      خروج خودروسازهای چینی از ایران آغاز شد
                      پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
                      با دستیابی به توافق هسته‌ای و مذاکرات گسترده خودروسازان اروپایی برای حضور در ایران، فرایند کاهش سهم خودروسازان چینی از بازار خودروی ایران آغاز شده است.

                      به گزارش ایسنا، سال‌های 1391 و 1392 شرکتهای تولیدکننده خودروهای چینی در ایران تحت تاثیر تحریم‌های خارجی و کاهش بیش از 50 درصدی تولید خودروهای داخلی توانستند جای پای خود را در بازار ایران محکم کرده و تولید خود را افزایش دهند.

                      اگرچه روند رشد تولید خودروسازان چینی در ایران در چند سال گذشته ادامه داشت اما در سال جاری با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و احتمال بالای ورود خودروسازان اروپایی به ایران، کارشناسان از آغاز دوره کاهش سهم و خروج برخی خودروسازان چینی از بازار ایران می‌گویند.

                      در جدیدترین رویداد در این زمینه مدیر شرکت خودروسازی چری چین از کاهش سهم بازار این شرکت در ایران خبر داده است. جانگ گویی بینگ در این زمینه اظهار کرده که هرچند در سال گذشته شاهد استقبال خوب از محصولات تولیدی خود در ایران بودیم اما امسال به دلیل روند تاثیرگذاری مذاکرات هسته‌ای، شاهد کاهش تمایل ایرانیان به این محصولات هستیم.

                      البته پیش از این نیز یک کارشناس صنعت خودرو پیش‌بینی کرده بود که با ورود خودروسازان اروپایی به بازار خودروی ایران، برخی از خودروسازان چینی که محصولات بی‌کیفیت تولید می‌کنند از این بازار حذف خواهند شد.

                      شهرام آزادی در این زمینه اظهار کرده بود: "با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای خودروسازان بزرگ جهانی وارد ایران شده و به تولید مشترک با خودروسازان داخلی خواهند پرداخت".

                      به گفته عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، "با این روند برخی از خودروسازان چینی که محصولاتشان کیفیت پایینی دارد قطعا از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد و اگرخودروسازان اروپایی بتوانند محصولاتی با قیمت پایین و اقتصادی در ایران تولید کنند، عرصه بیش از پیش بر خودروسازان چینی تنگ خواهد شد".

                      نظر

                      • ایرج اکبری
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 10934

                        #3221
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        94/05/04 - 13:09

                        رئیس سازمان توسعه معادن خبر داد
                        نتایج مذاکرات وزیر صنعت در وین/ بیشترین تمایل اروپایی‌ها حضور در صنعت خودرو و تأمین مالی ایران است
                        رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با تشریح جزئیات مذاکرات معدنی وین، از موافقت یک شرکت آلمانی برای تأمین اعتبار بخش معدن در ایران خبر داد و گفت: اروپایی‌ها به همکاری در حوزه خودرو و تأمین مالی پروژه‌ها علاقمندند.
                        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                        نظر

                        • ایرج اکبری
                          عضو فعال
                          • Dec 2011
                          • 10934

                          #3222
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          رنو مدل‌های جدید خودرو روانه بازار ایران می‌کند


                          به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام ارشد شرکت رنو گفت، این شرکت خودروسازی در حال بررسی اقدامات برای ارائه چند نوع از خودروی مدل کوید مینی کراس روور خود که در هند تولید شده به بازار ایران است .

                          جرارد دتوربت، معاون اول ائتلاف رنو-نیسان که توسعه مدل جدید و کم هزینه خودروی کوید به ابتکار او صورت گرفته گفت، این مدل قبلا توجه شرکای ایرانی احتمالی را جلب کرده بود .

                          وی افزود: «این مدل خودرو می تواند حریف خوبی در بازار ایران باشد .»

                          «ما قبلا این مدل را به آنها عرضه کرده ایم و آنها به آن علاقمندند... اما بین علاقمندی و تصمیم برای انجام یک کار هنوز اندکی فاصله وجود دارد .»

                          شرکت های مختلف خودروسازی از جمله فولکس واگن در تلاش اند تا پس از توافق هسته ای و لغو تحریم های ایران، مجددا جای پایی برای خود در بازار این کشور دست و پا کنند .

                          شرکت های رنو و پژو سیتروئن فرانسه اذعان کرده اند که برای دفاع از موقعیت قوی خود در بازاری که قبل از تحریم های سال 2011 از آن بهره مند بوده اند، باید پیشنهادات قبلی خود به ایران را ارتقا دهند .

                          رنو که فروش خودروهای مدل لوگان آن در ایران کاهش یافته، در ماه می، خودروی مدل کوید خود را در هند رونمایی کرد. رنو-نیسان در نهایت قصد دارد با ارائه مدل های مختلف خودروهای خود در بازار ایران از مرز فروش یک میلیون دستگاه در سال عبور کند .

                          دتوربت تاکید کرد، تصمیمی در مورد طراحی مدل های جدید برای بازار ایران و اینکه این خودروها باید در کجا مونتاژ شوند گرفته نشده است. وی افزود، توسعه طرح های احتمالی «بیش از یک یا دو ماه» به طول خواهد انجامید.
                          تاريخ تنظيم: دوشنبه 5 مرداد ماه 1394 - 9:59 |
                          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                          نظر

                          • negarminavi
                            عضو فعال
                            • May 2013
                            • 35715

                            #3223
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            "بی ام و "بهترین و "پراید" کم کیفیت ترین خودرو بازار ایران

                            تراز: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حالی میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی طی نیمه دوم سال گذشته را اعلام کرد

                            به گزارش تراز ،شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حالی میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی طی نیمه دوم سال گذشته را اعلام کرد که در این ارزیابی،۵۶ خودرو موردنظر در شش دسته قیمتی «کمتر از ۲۵ میلیون تومان»، «۲۵ تا ۵۰»، «۵۰ تا ۷۵»، «۷۵ تا ۱۰۰»، «۱۰۰ تا ۱۲۵» و «بیش از ۱۲۵ میلیون تومان» تقسیم شده‌اند و این در شرایطی است که در جمع خودروهای زیر ۲۵ میلیون تومان، ام وی ام مدل ۱۱۰، در جمع ۲۵ تا ۵۰ میلیونی‌ها پارس تندر، در جمع ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی‌ها کیاپیکانتو، در جمع ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی‌ها رنو فلوئنس، در جمع ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیونی‌ها ام جی ۶ و در جمع بالای ۱۲۵ میلیونی‌ها نیز بی ام و ۵۲۸، بیشترین میزان رضایتمندی مردم را به‌دست آورده‌اند.

                            این خودرو (بی ام و ۵۲۸) در واقع توانسته بیشترین امتیاز را در رضایتمندی مشتریان به دست بیاورد و با این حساب می توان آن را با کیفیت ترین خودرو حاضر در بازار کشور طی نیمه دوم سال ۹۳ دانست. همچنین پراید مدل ۱۳۱ سایپا نیز با توجه به اینکه کمترین امتیاز را به دست آورده، دارای پایین ترین سطح رضایتمندی در میان مشتریان ایرانی است.

                            بر این اساس، در گروه زیر ۲۵ میلیونی‌ها صدرنشینی گروه به ام وی ام مدل ۱۱۰ رسیده است و پشت سر آن نیز با تیبا روبرو می شویم. همچنین بهترین پراید حاضر در این گروه، مدل ۱۳۲ است و مدل های ۱۳۱ و هاچ بک نیز در رده های بعدی رضایتمندی مشتریان جای دارند.

                            در گروه خودروهای ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومانی اما بیشترین امتیاز به پارس تندر رسیده و در رده بعدی نیز تندر-۹۰ تولید پارس خودرو دارای بیشترین میزان رضایتمندی است و همتای ایران خودرویی اش نیز رده بعدی را به خود اختصاص داده است. تندر-۹۰ اتومات هم در رده بعدی قرار دارد.

                            از تندرها که بگذریم، به خودرو چینی جک جی ۵ دنده دستی برمی خوریم که توانسته در مقایسه با خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ و سمند و تیبا۲ و ام وی ام و لیفان، رضایت بیشتری را از سوی مشتریان به دست بیاورد. پس از جک، پژو ۲۰۶ صندوقدار دارای بیشترین رضایتمندی شده است.

                            پشت سر ۲۰۶ اما سه خودرو چینی برمی خوریم که در این بین، ام وی ام مدل ۵۳۰ توانسته بیشترین رضایت عمومی را نصیب خود کند. لیفان ۶۲۰ و ام وی ام ۳۱۵ صندوقدار نیز در رده های بعدی میزان رضایتمندی مشتریان از خودروهای ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قرار گرفته اند.

                            طبق گزارش منتشره اما سمند مدل EF۷ پشت سر ام وی ام ۳۱۵ قرار گرفته و پژو ۲۰۶ هاچ بک نیز در رده بعدی قرار دارد و این نشان می دهد مشتریان از کیفیت سمند بیش از ۲۰۶ و کمتر از لیفان و ام وی ام رضایت داشته اند. دیگر خودروهای گروه ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان را سمند معمولی و رانا و سورن و ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک و پژو ۴۰۵ و دنا و پارس و تیبا۲ تشکیل داده اند که در این بین، سمند معمولی دارای بیشترین و تیبا۲ دارای کمترین امیزان رضایتمندی عمومی است.

                            بر این اساس، سمند و رانا و سورن توانسته اند رضایت بیشتری را در مقایسه با ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک به دست بیاورند این در حالی است که مشتریان از کیفیت خودرو چینی موردنظر، بیش از ۴۰۵ و دنا و پارس و تیبا۲ ابراز رضایت کرده اند.

                            اما در جمع خودروهای گروه ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی، کیا پیکانتوی کره ای توانسته صاحب بیشترین میزان رضایتمندی مشتریان شود و پس از این خودرو وارداتی، سراتوی مونتاژی سایپا در رده دوم رضایتمندی قرار دارد.

                            پس از سراتو نیز به هفت خودرو چینی برمی خوریم که بهترین شان از نظر مشتریان، سابرینا است و کم کیفیت ترین آنها نیز لیفان مدل X۶۰.دیگر خودروهای این گروه را آریو (خودرو چینی و مونتاژی سایپا)، جک اتومات و ام وی ام مدل X۳۳ در مدل های دستی و اتومات تشکیل داده اند و در میان آنها، آریو بیشترین سطح رضایتمندی را به خود اختصاص داده است.

                            از گروه ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی که بگذریم، به دسته خودروهای ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی می رسیم، دسته ای که رنو فلوئنس دنده ای بهترین عضو آن به شمار می رود. میتسوبیشی لنسر و و کیا سراتوی اتومات مونتاژی سایپا نیز توانسته دومین و سومین خودروهای گروه موردنظر در کسب رضایت مشتریان باشند.

                            همچنین ام جی ۳۵۰ و هیوندایی i۲۰ نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند و پشت سر آنها نیز یکی محصول دیگر از سایپا به نام چانگان مدل CS۳۵ به چشم می آید.

                            گروه ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی البته یک محصول دیگر از سایپا را به نام برلیانس در خود جای داده که از نظر مشتریان، کیفیت آن در مقایسه با محصولاتی مانند ام جی ۳ و چانگان و i۲۰ و... کمتر و نسبت به بسترن و داستر و لندمارک بیشتر است.

                            نگاهی هم اما به کم عضوترین گروه یعنی خودروهای ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان بیندازیم. در این دسته قیمتی، تنها ام جی ۶ و سوزوکی گرندویتارا عضویت دارند که در این بین، مشتریان از کیفیت ام جی بیش از ویتارا رضایت داشته اند.

                            اما در دسته خودروهای بالای ۱۲۵ میلیون تومان، بی ام و ۵۲۸ دارای بهترین کیفیت از نظر مشتریان است و آلفارومئو جولیتا و کیا اپتیما و سوناتا و رنو کلئوس و کیا سراتو و اسپورتیج و میتسوبیشی در مدل های ASX و اوتلندر و لنسر نیز در رده های بعدی گروه قرار گرفته اند.
                            منبع: باشگاه خبرنگاران

                            نظر

                            • نجاT...
                              عضو فعال
                              • Dec 2013
                              • 2639

                              #3224
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              فارس گزارش می‌دهد

                              کارشناسان پژو در ایران خودرو مستقر شدند/ پیش‌قراولان فابیوس در تهران

                              در شرایطی که هیچ خبری از انعقاد قرارداد جدید خودروسازان ایرانی با شرکت فرانسوی پژو منتشر نشده است، کارشناسان پژو در ایران خودرو مستقر شدند.




                              به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در آستانه سفر فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه به ایران، حدود 10 تا 12 نفر از کارشناسان شرکت پژو فرانسه جلوتر از وزیر خارجه این کشور به ایران آمدند و در ایران خودرو مستقر شدند.

                              بر این اساس کارشناسان شرکت پژو در برخی بخش‌های ایران خودرو از جمله ساپکو و مرکز تحقیقات ایران خودرو مستقر شده‌اند.

                              این اتفاق طی هفته جاری رخ داده و کارشناسان پژو قبل از انعقاد قرارداد بین ایران خودرو و این خودروساز فرانسوی به ایران آمده و کار خود را آغاز کرده‌اند. این در حالی است که با تشدید تحریم‌ها علیه ایران، کارشناسان پژو یک شبه ایران را ترک کردند و بابت خسارت 3.2 تریلیون تومانی که از این محل به ایران وارد شد نیز هیچ خسارتی پرداخت نشد.

                              بازگشت دوباره کارشناسان پژو به ایران در شرایطی صورت گرفته که تولید پژو 301 در ایران به عنوان اولین پروژه جدید این شرکت فرانسوی مطرح است، در حال حاضر این خودرو در چین تولید می‌شود و قرار است در ایران نیز به تولید برسد.

                              از سویی، تعدادی از کارشناسان پژو در حالی در مرکز تحقیقات ایران خودرو مستقر شده‌اند که روز گذشته رئیس مرکز تحقیقات ایران خودرو تغییر کرد و فارسیانی جایگزین کیانوش پورمجیب شد.

                              * کارشناسان پژو، پیش قراولان فابیوس

                              کارشناسان پژو در حالی پس از توافق هسته‌ای با دستپاچگی خود را به ایران رسانده‌اند که در بین هیأت اقتصادی آلمانها که هفته پیش به ایران سفر کردند، نمایندگانی از شرکت‌های فولکس واگن آلمان و مرسدس بنز حضور داشتند.

                              نمایندگان پژو پیش قراولان فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه هستند که قرار است فردا به ایران سفر کند. فابیوس در حالی برای جبران ورشکستگی خودروسازان فرانسوی از طریق بازار ایران، به کشورمان سفر می‌کند که هنوز تکلیف ضرر و زیانی که از طرف این کشور اروپایی به اقتصاد ایران وارد شده، مشخص نشده است.




                              به نظر می‌رسد نمایندگان پژو برای ربودن گوی سبقت از رقبای خود با دستپاچگی به ایران بازگشته‌اند و بر صندلی‌های سابق خود مستقر شده‌اند، صندلی‌هایی که با تشدید تحریم‌ها علیه ایران یک شبه آنها را ترک کردند، در آن زمان هم فرانسوی‌ها با دستپاچگی و به فرمان سیاسی مسئولان کشورشان از ایران خارج شدند.

                              * دستپاچگی پژویی‌ها برای حضور در ایران پیش از انعقاد قرارداد

                              در شرایطی شاهد حضور دوباره فرانسوی‌ها در صنعت خودرو ایران هستیم که هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو اخیراً از ادامه مذاکرات با پژو برای آغاز همکاری جدید خبر داده است. این در حالی است که مدیرعامل پژو هر گونه توافق دوباره برای تولید خودرو در ایران را منوط به رفع تحریم‌ها دانسته بود.

                              یکه زارع پیشتر نیز از توافق برای سرمایه‌گذاری 50 درصدی پژو در ایران و صادرات 30 درصد محصولات تولید مشترک با این شرکت خبر داده بود اما تاکنون هیچ خبری از انعقاد قرارداد با فرانسوی‌ها منتشر نشده است و هیچ یک از مسئولان فرانسوی سخنی از توافق با این شروط مطرح نکرده‌اند. به این ترتیب مشخص نیست دلیل حضور دوباره پژویی‌ها به بزرگترین شرکت خودروساز ایران پیش از اینکه قراردادی بین دو طرف امضا شود، چیست؟

                              * کارنامه سیاه پژو در ایران

                              نگاهی به کارنامه کاری پژو در ایران نشان دهنده بد قولی‌های این شرکت فرانسوی در برخورد با صنعت خودرو ایران است. کارنامه‌ای که از ممانعت فرانسوی ها برای دستیابی به خودکفایی در تولید قطعات خودرو تا عدم پرداخت خسارت بابت ترک یک‌شبه ایران توسط کارشناسان پژو را شامل می‌شود. به همین دلیل خروج پژو از کشورمان، منشأ خیری در صنعت خودرو ایران و مقدمه‌ای برای رسیدن به خودکفایی در تولید قطعات و محصولات پژو شد.

                              یک کارشناس صنعت خودرو در این مورد به فارس می‌گوید: با خروج پژو، وابستگی ایران به این شرکت فرانسوی بعد از 23 سال قطع شد و این مسئله زمینه‌ای برای تکمیل حلقه‌های خودکفایی در طراحی و تولید خودرو در کشور بود.

                              به گفته وی، تولید محصولاتی مانند پژو 405، پژو پارس، سمند و روآ تا سال 91 در ایران به خودکفایی رسیده بود، اما در مورد محصولی مانند پژو 206 این خودکفایی به دلیل سنگ‌اندازی‌های شرکت پژو تا بیش از 60 درصد محقق نشده بود.

                              این کارشناس صنعت خودرو ادامه می‌دهد: مدیران پژو تا زمانی که خط تولید پژو 405 در فرانسه جمع نشده بود، با تولید آن در ایران موافقت نکردند. اما با خروج پژو از ایران، خودکفایی در تولید این خودرو در طول 8 ماه عملی شد و در آبان سال 91 پژو 206 بدون وابستگی به پژو در کشور به تولید رسید.

                              به گفته وی، وابستگی 40 درصدی به پژو در مورد قطعات اصلی این خودرو مانند موتور، اکسل، گیربکس و قوای محرکه بود که تولید خودرو بدون این قطعات امکان‌پذیر نبود.




                              موضوع بدقولی فرانسوی‌ها و عملکرد نامطلوب آنها از دید مجلس نیز پنهان نماند و نمایندگان مجلس در طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو به این مسئله نیز واکنش نشان دادند.

                              در متن گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان آمده بود: طبق قراردادی که در سال 2003 بین روسای‌ جمهور ایران و فرانسه امضا و از سال 2004 اجرایی شد، شرکت پژو فعالیت خود را در ایران آغاز کرد، با وجود آنکه این قرارداد تا سال 2014 اعتبار داشت، اما مسئولان این شرکت فرانسوی ها حق نداشتند در هیچ تحریمی علیه ایران شرکت کنند، اما آنها در تحریم ها علیه ایران شرکت کردند و با زیر پا گذاردن مفاد این قرارداد، کشورمان را ترک کردند.‎
                              تهیه‌کنندگان گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان تأکید کردند: پیگیری تعیین میزان واقعی و نحوه جبران خسارت‌های وارده ناشی از عدم اجرای تعهدات توسط شرکت پژو فرانسه از مطالبات جدی هیأت تحقیق و تفحص است.

                              در هر حال، اکنون که در آستانه لغو تحریم‌ها، خودروسازان خارجی برای حضور در بازار پرعطش خودرو ایران و استفاده از ظرفیت صادراتی کشورمان به یکدیگر در رقابت هستند، نباید بدقولی‌های پژو در صنعت خودرو ایران را نادیده گرفت و از کنار آن عبور کرد.

                              در چنین وضعیتی ابتدایی‌ترین خواسته مردم ایران، جبران خسارت وارد شده به کشور از طرف شرکت پژو است و اینکه دوباره بازار پرعطش خودروی کشور به راحتی در اختیار فرانسوی‌های بدقول قرار نگیرد. به این ترتیب منطق آن است که خودروسازان ایرانی با بررسی دقیق تمام جوانب نسبت به همکاری مشترک با طرف‌های خارجی اقدام کنند و در این میان بیش از هر چیز به مصلحت کشور توجه کنند.
                              انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                              نظر

                              • نجاT...
                                عضو فعال
                                • Dec 2013
                                • 2639

                                #3225
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                پژو داره بطور کامل میاد تو ایران خودرو ولی بعضی افراد هنوز در خواب هستند, بعید میدونم دیگه خودرو این قیمت 265 تومان رو ببینه!
                                هرکس امروز خرید کنه برد بزرگی نصیبش میشه...
                                انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                                نظر

                                در حال کار...
                                X