اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • paradise89
    Banned
    • May 2014
    • 288

    #2506
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    در اصل توسط rajabnejad پست شده است View Post
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
    مردم از برندهای قدیمی خودرو خسته شده اند/شورای رقابت منحل شود




    تهران-ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از محصولات تکراری و برندهای دیمی خودرو خسته شده اند و بازار ایران تشنه یک خودروسازی جدید است.
    مردم از برندهای قدیمی خودرو خسته شده اند/شورای رقابت منحل شود
    «سید موید حسینی صدر» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با یادآوری موضوع راه اندازی قطب سوم خودروسازی در کشور خاطرنشان کرد: جامعه اقتصادی و مصرف کنندگان ایران تشنه خودرو سازی جدید هستند و اگر مجموعه های دارای سرمایه کافی بتوانند با جذب منابع خارجی تشکل جدیدی ایجاد و برند جدید خودرو را وارد کشور کنند با استقبال فوق العاده مردم مواجه می شوند.

    وی یادآور شد: مردم دیگر از برندهای قدیمی و محصولات تکراری خسته شده اند و سرمایه گذاری در قطب سوم خودرو سازی با استقبال بالایی مواجه می شود.

    نماینده مردم خوی در مجلس با بیان این بازار بکر و بسیار خوبی برای خودروسازی در ایران وجود دارد، گفت: زمینه سرمایه گذاری در کشور بسیار بالا است و با توجه به عمکرد خودروسازان فرصت بی نظیری برای سرمایه گذاران علاقمند به حضور در بازار خودرو ایجاد شده است.

    حسینی صدر همچنین درباره کاهش شاخص بورس در کشور اظهارداشت: به دلیل افزایش قیمت ارز، قیمت کارخانه و موجودی و سود دهی آن بیشتر شده بود اما در حال حاضر حباب خارج شده قیمت ها به کف رسیده است.

    وی با یادآوری این که در پتروشیمی و در جاهای دیگر تنزلی در قیمت و ارزش سهام ایجاد شده است، درباره نقش خوراک پتروشیمی ها در بازار بورس گفت: قیمت 13 سنت خوراک پتروشیمی منطقی است و دوباره فصل سود دهی و رونق قیمت ها فرارسیده است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: قیمت ها به حد کافی پایین آمده و بعید است بیشتر از این پایین بیاید، نمی توان گفت قیمت گاز در پتروشیمی قیمت تاثیرگذاری داشته است چرا که بقیه صنایع هم با این وضعیت مواجه بوده اند.

    حسینی صدر خاطرنشان کرد: هیچ شاخص و سهامی مثبت نبوده و پتروشیمی ها هم همانند سایر صنایع هستند.

    وی با بیان این که سیاستگذاری ها در جهت ثبات و افزایش قیمت سهام است، افزود: کاهش ارزش در اکثر بازارها همچون مسکن وجود دارد و همچنان در رکود است، در این شرایط استثنائا قیمت خودرو را گران کردند که این هم یک بازی بود وگرنه قیمت خودرو هم نباید افزایش می یافت.

    نماینده مردم خوی در مجلس در پاسخ به این سوال که بالاخره موضع مجلس درباره افزایش قیمت خودرو و قیمتهای اعلامی از سوی شورای رقابت چیست، گفت: سه نفر از نمایندگان عضو ناظر شورای رقابت هستند که هر سه به این قیمت ها اعتراض کردند اما این نمایندگان در شورای رقابت حق رای ندارند.

    حسینی صدر تصریح کرد: شورای رقابت باید بر اساس منافع مردم و واقعیات جامعه تصمیم بگیرد چراکه مردم انتظار افزایش قیمت را نداشتند.

    وی یادآور شد: مجلس باید در این زمینه تصمیم گیری و شورای رقابت را به دلیل این که اقدامات آن واقع بینانه نیست، منحل کند.
    خدایا اینا دیگه کین؟!!!!
    خوب آی کیو جان بیا تو همین شرکتا برند جدید تولید کن ، شرکتی که کلی زیرساخت داره رو ول کردی می خوای بری یکی دیگه از نو بسازی ؟!!!!

    نظر

    • rajabnejad
      عضو فعال
      • Jan 2012
      • 4331

      #2507
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      خودروسازان: دولت خودرو را قیمت گذاری کند و 6 هزارمیلیارد ضرر ما را هم بدهد




      اقتصاد > صنعت - ایسنا نوشت:



      دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر مخالفت با افزایش قیمت خودرو گفت: ما تابع دولت هستیم و امیدواریم دولت نیز قوانین مربوطه در این زمینه را اجرا کند.

      احمد نعمت‌بخش گفت: رییس شورای رقابت در جلسات کارشناسی با مدیران خودروسازان و وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته قیمت خودروها باید بین 10 تا 12 درصد افزایش یابد.

      او با بیان این‌که با این حال به دلیل مخالفت‌های قبلی دولت با افزایش قیمت خودرو، شورای رقابت نظر خود در زمینه میزان افزایش قیمت‌ها را تعدیل کرد، گفت: ‌در نهایت قیمت خودروهای داخلی حدود 5.5 درصد افزایش یافت تا نظر دولت در زمینه مخالفت با افزایش قیمت خودرو نیز تامین شود.

      نعمت‌بخش ادامه داد: با این حال اگر دولت با همین مقدار افزایش قیمت خودرو نیز مخالف است ما تابع دولتیم اما انتظار داریم قوانین مربوطه در این حوزه اجرایی شود. ‌طبق تبصره دو ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه دولت موظف است مابه‌التفاوت قیمت واقعی و تکلیفی کالاهای تولیدی را به تولیدکنندگان پرداخت کند.

      او گفت: همچنین براساس ماده 90 اصل 44 قانون اساسی نیز دولت باید مابه‌التفاوت قیمت‌های تکلیفی و واقعی را به تولیدکنندگان پرداخت کند. در این زمینه زیان خودروسازان از ناحیه مابه‌التفاوت قیمت‌های تکلیفی و واقعی خودرو در حدود دو سال گذشته بیش از شش هزار میلیارد تومان بوده است.

      دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: بنابراین ما می‌توانیم قیمت‌ خودروها را به قیمت‌های سابق برگردانیم اما از آن سو نیز انتظار داریم زیان شش هزار میلیارد تومانی خودروسازان از سوی دولت پرداخت شود.

      او گفت: در نهایت ما مطیع دولت بوده و قانون را اجرا می‌کنیم اما موضوع آن است که طبق همین قانون شورای رقابت مسوول تعیین قیمت خودرو است و اگر می‌خواهیم برخلاف نظر آن عمل کنیم باید قانون برنامه پنجم توسعه و اصل 44 قانون اساسی در این زمینه اجرایی شود.
      هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

      نظر

      • غفران
        عضو فعال
        • Sep 2013
        • 1123

        #2508
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        با وجود منفی بودن گروه خودرو حجم معاملات گویای آینده روشن این گروه است
        حجم معاملات این روزهای گروه خودروئی مانند حجم معاملات پالایشی ها در 2سال پیش است
        یعنی آتش زیر خاکستر
        ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

        نظر

        • ebiman
          عضو فعال
          • Jun 2013
          • 2071

          #2509
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          اینجا جا داره از خانم رجب نژاد به علت درج بدون غرض اخبار تشکر کنم
          برخی از دوستان اخبار مثبت یا منفی را با غرض نشر میدهند یعنی یا اخبار مثبت کلا میدند یا کلا منفی بستگی به نوع سهمی که دارند یا نقد بودن یا نبودن خودشون
          سلام

          نظر

          • ایرج اکبری
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 10934

            #2510
            پاسخ : اخبار گروه خودرو


            عضو ناظر شورای رقابت به فارس خبر داد
            بررسی مجدد قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت/خودروسازان سندسازی کردند
            عضو ناظر شورای رقابت از بررسی مجدد قیمت‌گذاری خودرو در این شورا خبر داد و گفت: خودروسازان به دنبال سند‌سازی و پنهان‌کاری هستند.
            خبرگزاری فارس: بررسی مجدد قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت/خودروسازان سندسازی کردند


            عیسی امامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در واکنش به اعلام قیمت‌های جدید خودرو از سوی شورای رقابت و نارضایتی مردم، مجلس و دولت از این قیمت‌ها اظهار داشت: با توجه به اعتراض مجلس، دولت و مردم، حتماً در جلسه بعدی شورای رقابت موضوع قیمت‌گذاری جدید خودروها را مطرح خواهیم کرد.

            وی با بیان اینکه موضوع قیمت جدید خودروها در شورای رقابت پیگیری خواهد شد، افزود: در فرمول قیمت‌گذاری خودرو که توسط شورای رقابت تدوین شده، موضوع آپشن‌های خودرو نیز مطرح شده است، ولی باید دید آیا خودروهای تولیدی به استانداردهای لازم رسیده‌اند، یا خیر و علاوه بر این، ارائه خدمات پس از فروش این خودروها در چه سطحی قرار دارد.

            امامی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته، خودروسازان هیچ‌وقت نتوانسته‌اند، جلب رضایت عمومی داشته باشند، گفت: تولیدات این شرکت‌ها پاسخگوی نیاز مردم نیست و کافی است که تعرفه‌ واردات خودرو برداشته شود، تا هیچ کدام از خودروهای داخلی قابلیت رقابت با خودروهای وارداتی را نداشته باشند.

            وی تأکید کرد: اگر دولت قصد دارد که از صنعت خودرو حمایت کند و این صنعت را حفظ کند، باید بخشی از مسئولیتش را بپذیرد، نه اینکه هزینه آن را از جیب مردم پرداخت کند.

            عضو ناظر شورای رقابت تصریح کرد: دولت یا باید از سر صنعت خودرو دست بردارد و یا اینکه این صنعت با خودروهای وارداتی رقابت کند و در صورتی که توان رقابت ندارد، زمین بخورد و مانند خیلی از صنایع دیگر از چرخه تولید خارج شود.

            وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی موجود در صنعت خودرو باعث شده، تا این صنعت برای دولت اهمیت داشته باشد، گفت: خودورهای داخلی نه از کیفیت مطلوب برخوردارند و نه خدمت‌دهی مناسبی دارند.

            امامی با بیان اینکه قیمت‌های جدید اعلام شده برای خودرو اقناع کننده نیست، اظهار داشت: نه اهل فن و نه مصرف کننده، هیچکدام از این قیمت‌ها راضی نیستند و دولت نیز اگر قصد حمایت از صنعت خودروسازی را دارد، باید طوری این کار را انجام دهد که هزینه بی‌مورد به مصرف کننده منتقل نشود.

            امامی توضیح داد: خودروسازان در بسیاری از موارد تقسیم سود کرده‌اند و یا با استفاده از وام‌های بانکی، در جاهایی دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ولی نباید هزینه این مسائل به مصرف‌کننده تحمیل شود و قیمت خودرو افزایش یابد.

            عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه خودروسازان به دنبال سند‌سازی و پنهان‌کاری هستند، گفت: در ارائه اطلاعات باید شفافیت وجود داشته باشد، تا به طور واقعی در مورد قیمت‌ها تصمیم‌گیری شود.

            به گفته امامی، حمایت معنوی دولت از خودروسازان باعث شده تا این گروه به دلخواه خود عمل کند.

            وی در پایان در مورد ایرادات موجود در قیمت‌گذاری الزامات قانونی مانند استاندارد یورو 4 و نصب ایربگ بر روی خودروها نیز گفت: این مسئله قابل تأمل و پیگیری است و در شورای رقابت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

            نظر

            • bahary
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 2510

              #2511
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              دوستان عزیز و سهامداران محترم
              این بحثهایی که در چند پست بالا مشاهده کردید. یک مشت لاطائلات و حرفهای غیر کارشناسی و فاقد منطق ریاضی است. از 35 سال قبل تا امروز هیچ مسئولی در این کشور حرفی نزده است که با واقعیتهای جامعه همخوانی و نسبتی داشته باشد. هیچ تصمیمی در مورد قیمتها گرفته نشده است که در عمل موجب گرانی بیشتر نشده باشد. مردم همیشه در صحنه و صف هم چیزی نبوده که اعلام شود ثبت نام می شود و ثبت نام نکرده باشند.باور بفرمایید اگر شرکتهای خودرو ساز اعلام کنند مثلا تحویل نقدی یک میلیون دستگاه خودرو با قیمتهای 10درصد بالاتر از همین قیمتهای اخیر ، حتی یک دستگاه خودرو هم نمی ماند که فردای اعلام به کسی بدهند و یک روزه تمام می شود. ما یک چنین ملت همیشه در صحنه ای هستیم! انوقت برای گرانی 5درصدی خودرو یکی تکدر خاطر پیدا می کند ،یکی دلسوزی مردم و فقیر بودن انانرا می کند ، یکی از بی ارزشی و بی کیفیتی تولیدات می گوید.یکی تز برند های جدید می دهد ، یکی از قطبهای جدید تولیدی می گوید و دهها نظر دیگر. مگر این شورای رقابت منصوبان همین دولت و مجلس نیستند و اختیار تام در تعیین قیمت گذاری ندارند که حالا هرکس صبح از خواب بیدار شده اظهار فضل میکند و چرندیات تحویل ملت می دهد؟ مطمئنا اگر بعد از توافقات 1+5 شرکتهای خودرو ساز خارجی تمایلی به سرمایه گذاری و حضور در ایران داشته باشند ، امکانات موجود ایران خودرو سایپا و... را رها نمی کنند و در زمینی دیگر کارخانه احداث کنند و هر برندی و مدل جدیدی بخواهد تولید شود در همین کارخانه های موجود تولید خواهد شد.هر کس و ناکسی هم که بعنوان مسئول و کارشناس در مجلس و دولت و بازار حرفی بزند برای خودنمایی و چهره سازی و فریب مردم است. گول این حرفهای پر زرق و برق و عوامانه را نخورید و با خرید و فروشهای بی منطق به تنور هیجانات بازار ندمید. عرضه 11میلیونی ابتدای بازار امروز در خودرو فقط به ضرر حقیقی فروشنده است.حقوقی امروز فقط 3.5 میلیون فروخته و 14.5 میلیون هم خریده ، بقیه هم خرید و فروشهای حقیقی بوده است.

              نظر

              • جعفرزاده
                عضو فعال
                • Dec 2010
                • 5833

                #2512
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Post

                عضو ناظر شورای رقابت به فارس خبر داد
                بررسی مجدد قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت/خودروسازان سندسازی کردند
                عضو ناظر شورای رقابت از بررسی مجدد قیمت‌گذاری خودرو در این شورا خبر داد و گفت: خودروسازان به دنبال سند‌سازی و پنهان‌کاری هستند.
                خبرگزاری فارس: بررسی مجدد قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت/خودروسازان سندسازی کردند


                عیسی امامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در واکنش به اعلام قیمت‌های جدید خودرو از سوی شورای رقابت و نارضایتی مردم، مجلس و دولت از این قیمت‌ها اظهار داشت: با توجه به اعتراض مجلس، دولت و مردم، حتماً در جلسه بعدی شورای رقابت موضوع قیمت‌گذاری جدید خودروها را مطرح خواهیم کرد.

                وی با بیان اینکه موضوع قیمت جدید خودروها در شورای رقابت پیگیری خواهد شد، افزود: در فرمول قیمت‌گذاری خودرو که توسط شورای رقابت تدوین شده، موضوع آپشن‌های خودرو نیز مطرح شده است، ولی باید دید آیا خودروهای تولیدی به استانداردهای لازم رسیده‌اند، یا خیر و علاوه بر این، ارائه خدمات پس از فروش این خودروها در چه سطحی قرار دارد.

                امامی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته، خودروسازان هیچ‌وقت نتوانسته‌اند، جلب رضایت عمومی داشته باشند، گفت: تولیدات این شرکت‌ها پاسخگوی نیاز مردم نیست و کافی است که تعرفه‌ واردات خودرو برداشته شود، تا هیچ کدام از خودروهای داخلی قابلیت رقابت با خودروهای وارداتی را نداشته باشند.

                وی تأکید کرد: اگر دولت قصد دارد که از صنعت خودرو حمایت کند و این صنعت را حفظ کند، باید بخشی از مسئولیتش را بپذیرد، نه اینکه هزینه آن را از جیب مردم پرداخت کند.

                عضو ناظر شورای رقابت تصریح کرد: دولت یا باید از سر صنعت خودرو دست بردارد و یا اینکه این صنعت با خودروهای وارداتی رقابت کند و در صورتی که توان رقابت ندارد، زمین بخورد و مانند خیلی از صنایع دیگر از چرخه تولید خارج شود.

                وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی موجود در صنعت خودرو باعث شده، تا این صنعت برای دولت اهمیت داشته باشد، گفت: خودورهای داخلی نه از کیفیت مطلوب برخوردارند و نه خدمت‌دهی مناسبی دارند.

                امامی با بیان اینکه قیمت‌های جدید اعلام شده برای خودرو اقناع کننده نیست، اظهار داشت: نه اهل فن و نه مصرف کننده، هیچکدام از این قیمت‌ها راضی نیستند و دولت نیز اگر قصد حمایت از صنعت خودروسازی را دارد، باید طوری این کار را انجام دهد که هزینه بی‌مورد به مصرف کننده منتقل نشود.

                امامی توضیح داد: خودروسازان در بسیاری از موارد تقسیم سود کرده‌اند و یا با استفاده از وام‌های بانکی، در جاهایی دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ولی نباید هزینه این مسائل به مصرف‌کننده تحمیل شود و قیمت خودرو افزایش یابد.

                عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه خودروسازان به دنبال سند‌سازی و پنهان‌کاری هستند، گفت: در ارائه اطلاعات باید شفافیت وجود داشته باشد، تا به طور واقعی در مورد قیمت‌ها تصمیم‌گیری شود.

                به گفته امامی، حمایت معنوی دولت از خودروسازان باعث شده تا این گروه به دلخواه خود عمل کند.

                وی در پایان در مورد ایرادات موجود در قیمت‌گذاری الزامات قانونی مانند استاندارد یورو 4 و نصب ایربگ بر روی خودروها نیز گفت: این مسئله قابل تأمل و پیگیری است و در شورای رقابت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
                یکی نیست به این مردک بگه تا دیروز کجا بودی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چند ماهی است شورای رقابت بررسی میکنه و قیمت را با کش و قوس اعلام کرده / تو الان تازه فهمیدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حتما پول چایی میخواهد که از این حرفها میزنه!!!!!!!!!!!!!!!!!

                نظر

                • ایرج اکبری
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 10934

                  #2513
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  در اصل توسط جعفرزاده پست شده است View Post
                  یکی نیست به این مردک بگه تا دیروز کجا بودی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چند ماهی است شورای رقابت بررسی میکنه و قیمت را با کش و قوس اعلام کرده / تو الان تازه فهمیدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حتما پول چایی میخواهد که از این حرفها میزنه!!!!!!!!!!!!!!!!!

                  با سلام اتقاقا این کار خوبیست برسی قیمت گذاری مجدد


                  با این حرکت می تواند در روز جلسه قیمت گذاری یک نماینده از طرف دولت بیاید و از طرف مجلس هم دو نماینده حضور دارند آقای قاضی پور خوبی این کار شفاف سازی واقعی افزایش هزینه ها بر روی دوش خودرو ساز ها و قانع شدن دولت و مجلس که دیگه حرفی برای عتراض نداشته باشند ولی اگر به قول آقای امامی سند سازی جعلی باشد اول باید ریس شورای رقابت عزل شود و کار این شورای برای همیشه تعطیل شود و خیال همه راحت می شود
                  كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                  نظر

                  • paradise89
                    Banned
                    • May 2014
                    • 288

                    #2514
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Post

                    با سلام اتقاقا این کار خوبیست برسی قیمت گذاری مجدد


                    با این حرکت می تواند در روز جلسه قیمت گذاری یک نماینده از طرف دولت بیاید و از طرف مجلس هم دو نماینده حضور دارند آقای قاضی پور خوبی این کار شفاف سازی واقعی افزایش هزینه ها بر روی دوش خودرو ساز ها و قانع شدن دولت و مجلس که دیگه حرفی برای عتراض نداشته باشند ولی اگر به قول آقای امامی سند سازی جعلی باشد اول باید ریس شورای رقابت عزل شود و کار این شورای برای همیشه تعطیل شود و خیال همه راحت می شود
                    این کار کاملا درست است ولی زمانش الان نیست ، زمانش وقتی 600 نفر سهامدار خرد به اعتماد این مصوبه سهم را در قیمت های بالا خریده اند نست، زمانش همون موقعی بود که بحث بین نوبخت و شیوا شکل گرفت و حتی شیوا جلسه رو دو هفته به تعویق انداخت به خاطر این حرف

                    فرض کنید مشخص بشه تخلفی صورت گرفته و قیمت ها به حالت قبل برگرده ، زیان سهامداران رو کی پرداخت خواهد کرد؟

                    نظر

                    • ali63
                      عضو عادی
                      • Mar 2014
                      • 93

                      #2515
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      با سلام
                      تمامي اين بحث و جدل ها شر و وره! همه واسه اينه كه بگن ما مي خوايم از حقوق مصرف كننده حمايت كنيم( ما هم وجود داريم يا كسي هستيم). ولي در پايان همه موارد با همون نظر قبلي تموم مي شه! (يعني هيچ غلطي نمي تونن كنن) همه اين بحث ها سياسيه و مطمئن باشيد هيچ كدوم دلشون بحال ما نمي سوزه/:.zzzzzz.:/ آخرش با همون نظر شوراي رقابت تموم مي شه. شايد 100 هزار تومن ارزون بشه كه بگن ما هم ...
                      به اميد موفقيت همه مردم ايران مظلوم

                      نظر

                      • ایرج اکبری
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 10934

                        #2516
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        درباره اقتصادمقاومتی؛
                        روایتی از نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب به طیب‌نیا گفت

                        وزیر اقتصاد با بیان روایتی از نکته‌‌ای که رهبر معظم انقلاب به وی درباره اقتصادمقاومتی گفتند، اظهارداشت: کشورهای خارجی علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران دارند و تصور ما این است که برای بهبود کیفیت خودروهای تولیدی، چه با مشارکت خودروساران داخلی و چه بدون مشارکت آنها، باید باب همکاری را با سرمایه‌گذاران خارجی این صنعت باز کنیم.
                        به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب نیا امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، با بیان اینکه منشا اصلی پایین بودن نرخ رشد اقتصادی کشور و نوسانات آن، تکیه بر درآمدهای نفتی است، اظهار داشت: اعمال تحریم های غیرمنصفانه نسبت به ایران، با وجود وارد آوردن فشار و ایجاد تنگنا برای فعالیت های اقتصادی، این حسن را هم داشت که میزان آسیب پذیری اقتصاد کشور از ناحیه وابستگی به درآمدهای نفتی و نیز روش های جایگزین این درآمدها را به ما نشان داد.

                        وزیر امور اقتصادی و دارایی، بازگشت کشور به شرایط اقتصاد نفتی را حتی در صورت رفع تحریم ها، منتفی دانست و تصریح کرد: مسلما اگر این تحریم ها هم برطرف بشود، ما دیگر بنا نداریم از درآمدهای نفتی به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور استفاده کنیم.

                        طیب نیا با اشاره به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: این سیاست ها مبنای کار دولت و قوای حاکمه، و هدف اصلی آن، دست یابی به رشد مستمر، پایدار، انعطاف پذیر، درونزا و برون نگر است.

                        وی افزود: اگر چه رشد مورد نظر اقتصاد مقاومتی، درون‌زا است اما در عین حال برون نگر نیز هست و این نکته ای است که مقام معظم رهبری در جریان دیدار بنده با ایشان، مورد تاکید قرار دادند و اظهار داشتند که باید از ظرفیت های موجود در عرصه بین الملل استفاده کنیم.

                        وزیر اقتصاد یادآور شد: البته استفاده از ظرفیت های عرصه بین الملل تنها به معنی تامین مالی نیست، بلکه توسعه صادرات و حضور موثر در عرصه رقابتی اقتصاد جهانی اهمیت بسیار بیشتری از این موضوع دارد، زیرا شرط اصلی باقی ماندن در بازار صادرات، بهبود کیفیت، افزایش بهره وری و کاهش هزینه تولید است.

                        طیب نیا افزود: اگر هنوز شاخص بهره وری در کشو ما پایین است و چندان رقابت پذیر نیستیم، به خاطر اعمال سیاست جایگزینی واردات در سال های گذشته است، در حالی که در چارچوب اقتصاد مقاومتی، رشد صادرات، آن هم به عنوان یک هدف میان مدت به منظور دست یابی به رشد بالای اقتصادی در آینده است.

                        وی ادامه داد: اگر چه اعمال تحریم های خارجی زمینه ساز شوک کمبود عرضه در کشور شده است اما ما با شکل کاهش تقاضا نیز مواجه هستیم و هم مصرف بخش خصوصی و هم بخش دولتی طی 2 سال گذشته کاهش چشمگیری داشته که این خود از عوامل مهم بروز رکود است.

                        وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای خروج از رکود، باید هم جانب عرضه و هم تقاضا را تقویت کنیم، اظهار داشت: تقویت صادرات به کشورهای منطقه، اقدام مناسبی است که می تواند موجب خروج از رکود شود.

                        طیب نیا گفت: خوشبختانه بستر این کار در کشورهای همسایه از جمله عراق کاملا مهیا است؛ به ویژه که این کشور به تازگی، همه محدودیت های صادراتی کشورمان را نیز لغو کرده و متقاضی واردات انواع کالا و خدمات، به ویژه خدمات فنی مهندسی از ایران است.

                        وی با یادآوری اینکه فضای بین المللی علیه ایران پس از روی کار آمدن دولت یازدهم بسیار مثبت شده است، اظهار داشت: علاقه مندی کشورهای صاحب سرمایه و سفر اتباع آنان به ایران افزایش چشمگیری یافته است، به شکلی در سه ماهه ابتدای امسال، حجم ورود توریست ها به کشورمان دو و نیم برابر شده و ظرفیت هتل ها تا آخر تابستان تکمیل است، که اطلاع واثق داریم، بخش قابل توجهی از این افراد، سرمایه گذاران خارجی یا نمایندگان آنها هستند.

                        وزیر اقتصاد با بیان اینکه زمینه صادرات خودرو از ایران به کشورهای منطقه وجود دارد، گفت: کشورهای خارجی علاقه زیادی به سرمایه گذاری در صنعت خودروی ایران دارند و تصور ما این است که برای بهبود کیفیت خودروهای تولیدی، چه با مشارکت خودروساران داخلی و چه بدون مشارکت آنها، باید باب همکاری را با سرمایه گذاران خارجی این صنعت باز کنیم.

                        طیب نیا افزود: در حوزه صنایع پتروشیمی و صنایع وابسته به نفت و گاز و حتی توریسم، شاهد علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی هستیم که از جمله، در سفر چندی پیش من به قطر، آنها نسبت به تاسیس هتل های پنج ستاره در شهرهای مختلف ایران به شدت ابراز تمایل می کردند.

                        وزیر اقتصاد با بیان اینکه نشانه های رشد و خروج اقتصاد کشور از رکود مشاهده می شود، رشد 90 درصدی تولیدات صنعت خودروسازی و رشد محسوس صنعت نفت و پتروشیمی را از جمله مصادیق این امر ذکر کرد.
                        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                        نظر

                        • rajabnejad
                          عضو فعال
                          • Jan 2012
                          • 4331

                          #2517
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          شرایط واردات خودرو تغییر کرد



                          سرپرست معاونت نوسازی ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور از تغییر شرایط واردات خودرو خبر داد.
                          به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس محمد حیدری روز یکشنبه با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص الزام واردکنندگان خودرو به اسقاط خودروهای فرسوده به میزان مصرف خودروهای وارداتی جهت اخذ مجوز شماره گذاری گفت: بر این اساس تمامی وارد کنندگان خودروها از 26 خردادماه امسال موظف شدند به جای پرداخت هزینه گواهی اسقاط خودرو نسبت به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام کنند.

                          وی با اشاره به اینکه مهلت یک ماهه‌ای تا 26 تیرماه 93 برای وارد کنندگانی که پیش از تاریخ 26 خردادماه نسبت به واردات خودرو اقدام کرده‌اند، درنظر گرفته شده است گفت: بر این اساس اگر این دسته از واردات کنندگان تا 26 تیر ماه نسبت به پرداخت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده در سایت ستاد حمل و نقل اقدام نکنند از 27 تیرماه باید به جای پرداخت هزینه نسبت به از رده خارج کردن خودروی فرسوده همانند وارد کنندگان جدید اقدام کنند.

                          وی گفت: از 26 خردادماه سال جاری تا کنون یعنی کمتر از یک ماه 3800 خودروی فرسوده توسط شرکت‌های وارد کننده از رده خارج و در سایت ستاد حمل و نقل و سوخت ثبت شده است.

                          وی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود 400 هزار خودروی فرسوده با مشارکت وارد کنندگان از رده خارج شود.

                          وی به مصوبه دولت برای خودروهای وارداتی اشاره کرد و گفت: بر این اساس خودروهای وارداتی زیر شش لیتر مصرف سوخت نیازمند اسقاط یک خودروی فرسوده، شش تا 10 لیتر، چهار خودروی فرسوده و 10 لیتر به بالا ، شش خودروی فرسوده است.
                          هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                          نظر

                          • rajabnejad
                            عضو فعال
                            • Jan 2012
                            • 4331

                            #2518
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            شمارش معکوس برای روشن شدن تکلیف خودرو



                            بهاره چراغی: آخرین خبرها از افزایش قیمت خودرو و حواشی آن این است که مجلس، مهر مخالفت خود را پای برگه قیمت های تعین شده از سوی شورای رقابت کوبیده است. این در حالی است که مجلسی ها با قاطعیت کامل می گویند که زیر بار قیمت های جدید نمی روند و تا تکلیف قیمت خودرو و کیفیت آن روشن نشود همین آش است و همین کاسه و مجلس از طریق قانونی مانع افزایش قیمت افسار گسیخته خودرو خواهد شد .



                            سعید اربابی، دبیر اول کمیسیون اقتصادی از قیمت های تعین شده به هیچ عنوان راضی نیست. وی معتقد است زمانی که نرخ تورم کنترل شده است نباید با این افزایش قیمت موافقت شود. او در گفت و گویی با خبرگزاری «خبر آنلاین» گفت: « با نگاهی ساده به تورم نقطه به نقطه و نرخ تازه ای آن کاملا به این نتیجه می رسیم که در این مدت کوتاه نرخ تورم تقریبا کنترل شده است و این نشان دهنده مدیریت مناسب و کارآمد دولت بوده است اما قیمت های جدید خودرو تا حدودی این مدیریت را زیر سوال برده اند .»



                            اربابی افزود: « مردم از لحاظ روحی تحت فشار هستند و برای کاهش قیمت خودرو در وهله اول چشم امیدشان به نهادهای دولتی و نیمه دولتی است. بنابراین اگر قرار است برای تعیین قیمت ها و یا کاهش آن کسی دست به کار شود نهادهای دولتی این نقش را باید به عهده بگیرند و در قبال مردم نیز مسئول هستند .»



                            دبیر اول کمیسیون اقتصادی در خصوص قیمت تعین شده خودرو از طرف شورای رقابت گفت: « البته این موضوع را انکار نمی کنیم که قیمت ها در کل دنیا با افزایش روبه رو بوده است اما در داخل کشور مدتی است که نرخ دلار بسیار پایین آمده است که البته با مذاکرات 1+5 نیز ممکن است وضعیت بهتری در انتظارمان باشد. پس دلیلی وجود ندارد که در ابتدای سال به یک باره خودروسازان و شورای رقابت چند درصد قیمت خودرو را افزایش دهند. شورای رقابت می گوید خودرو 6 درصد افزایش قیمت داشته است در حالی که هزینه های دیگری هم وجود دارد. هزینه حمل و نقل است و لوازم تازه ای که بر روی این خودرو ها نصب شده است که خود نیز هزینه های جانبی را به همراه دارد. آیا خودروسازان و شورای رقابت این هزینه های جانبی را محاسبه نمی کنند؟ »



                            اربابی در پایان افزود:« بنابراین در این شرایط مجلس لازم می داند که وارد کار شود و کاملا با افزایش قیمت خودرو مخالفت کند. ورود مجلس به این دلیل است که هم پاسخی از سوی خودرو سازان و شورای رقابت بشنود و هم کاملا با افزایش قیمت خودرو ممانعت به عمل بیاورد. از دیدگاه من باید تدابیر اساسی و بلندمدت برای این موضوع بیاندیشند و فضای رقابتی در کشور را بازتر کنند و البته با ورد قطب های چهارم و پنجم نیز مخالفتی انجام ندهند .»



                            همچنین عطالله حکیمی، عضو کمیسیون اقتصادی معتقد است که بازار خودرو و قیمت های آن همه را سردرگم کرده است .



                            وی در این باره به «خبر آنلاین» گفت: «کاملا مشخص است که در هر دوره دولت و مجلس شورای اسلامی در خصوص خودرو با شعارهای بسیاری وارد کار می شوند که ما چنین و چنان می کنیم و کیفیت خودرو را بالا می بریم و قیمت ها را متعادل خواهیم کرد. اما متاسفانه نه تنها قیمت ها پایین نیامده است بلکه در کیفیت خودرو های داخلی هم هیچ گونه تغییری مشاهده نشده است .»



                            حکیمی در ادامه افزود: «پس چه زمانی می خواهند تعیین تکلیف کنند. تا زمانی که تکلیف این وضعیت روشن نشود ما زیر بار افزایش قیمت خودرو نخواهیم رفت. جالب این است که شورای رقابت که خود سازمانی دولتی است افزایش قیمت ها را انجام داده است بعد از یک طرف دیگر سخنگوی دولت آقای نوبخت عنوان می کنند که با افزایش قیمت ها مخالف هستند. ما همچنان سر درگم هستیم و نمی دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد، اما فعلا چاره ای نداریم جز زیر بار نرفتن این قیمت ها .»



                            با این حال با وجود اظهارنظر اخیر سخنگوی دولت و عدم رضایت رئیس دولت از قیمت‌های فعلی خودرو، خودروسازان برنامه فروش فوری خود با قیمت‌های جدید اعلامی از سوی شورای رقابت را کلید زدند. اما این فروش دیرهنگام که اکنون با گذشت 20 روز از ماه تازه شروع شده است، ابهام قیمتی دارد و برای مردم مشخص نیست که بالاخره چه اتفاقی برای قیمت خودرو در روزهای آتی رخ خواهد داد ولی خودروسازان انگار نه انگار که خیلی ها در این بین مکدرند.
                            هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                            نظر

                            • bahary
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 2510

                              #2519
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              در اصل توسط rajabnejad پست شده است View Post
                              شمارش معکوس برای روشن شدن تکلیف خودرو

                              بهاره چراغی: آخرین خبرها از افزایش قیمت خودرو و حواشی آن این است که مجلس، مهر مخالفت خود را پای برگه قیمت های تعین شده از سوی شورای رقابت کوبیده است. این در حالی است که مجلسی ها با قاطعیت کامل می گویند که زیر بار قیمت های جدید نمی روند و تا تکلیف قیمت خودرو و کیفیت آن روشن نشود همین آش است و همین کاسه و مجلس از طریق قانونی مانع افزایش قیمت افسار گسیخته خودرو خواهد شد .

                              دبیر اول کمیسیون اقتصادی در خصوص قیمت تعین شده خودرو از طرف شورای رقابت گفت: « البته این موضوع را انکار نمی کنیم که قیمت ها در کل دنیا با افزایش روبه رو بوده است اما در داخل کشور مدتی است که نرخ دلار بسیار پایین آمده است که البته با مذاکرات 1+5 نیز ممکن است وضعیت بهتری در انتظارمان باشد. پس دلیلی وجود ندارد که در ابتدای سال به یک باره خودروسازان و شورای رقابت چند درصد قیمت خودرو را افزایش دهند. شورای رقابت می گوید خودرو 6 درصد افزایش قیمت داشته است در حالی که هزینه های دیگری هم وجود دارد. هزینه حمل و نقل است و لوازم تازه ای که بر روی این خودرو ها نصب شده است که خود نیز هزینه های جانبی را به همراه دارد. آیا خودروسازان و شورای رقابت این هزینه های جانبی را محاسبه نمی کنند؟ »

                              همچنین عطالله حکیمی، عضو کمیسیون اقتصادی معتقد است که بازار خودرو و قیمت های آن همه را سردرگم کرده است .
                              وی در این باره به «خبر آنلاین» گفت: «کاملا مشخص است که در هر دوره دولت و مجلس شورای اسلامی در خصوص خودرو با شعارهای بسیاری وارد کار می شوند که ما چنین و چنان می کنیم و کیفیت خودرو را بالا می بریم و قیمت ها را متعادل خواهیم کرد. اما متاسفانه نه تنها قیمت ها پایین نیامده است بلکه در کیفیت خودرو های داخلی هم هیچ گونه تغییری مشاهده نشده است .»

                              حکیمی در ادامه افزود: «پس چه زمانی می خواهند تعیین تکلیف کنند. تا زمانی که تکلیف این وضعیت روشن نشود ما زیر بار افزایش قیمت خودرو نخواهیم رفت. جالب این است که شورای رقابت که خود سازمانی دولتی است افزایش قیمت ها را انجام داده است بعد از یک طرف دیگر سخنگوی دولت آقای نوبخت عنوان می کنند که با افزایش قیمت ها مخالف هستند. ما همچنان سر درگم هستیم و نمی دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد، اما فعلا چاره ای نداریم جز زیر بار نرفتن این قیمت ها

                              با این حال با وجود اظهارنظر اخیر سخنگوی دولت و عدم رضایت رئیس دولت از قیمت‌های فعلی خودرو، خودروسازان برنامه فروش فوری خود با قیمت‌های جدید اعلامی از سوی شورای رقابت را کلید زدند. اما این فروش دیرهنگام که اکنون با گذشت 20 روز از ماه تازه شروع شده است، ابهام قیمتی دارد و برای مردم مشخص نیست که بالاخره چه اتفاقی برای قیمت خودرو در روزهای آتی رخ خواهد داد ولی خودروسازان انگار نه انگار که خیلی ها در این بین مکدرند.
                              مملکت گل و بلبلی داریم. سریال جدید " تکدر خاطر مسئولین از قیمت خودرو "
                              مجلس و دولت شورای رقابت درست می کنند و وظیفه اصلی آن هم تعیین قیمت خودروست.بعد همانهایی که شورا درست کردند با تصمیم منتصبین خود مخالفت می کنند. از کیفیت خودروها شاکیند و ..... خودرو ساز زیر بار کاهش نمی رود و اعلامیه فروش صادر می کند با قیمت جدید و ملت همیشه در صحنه هم صف می کشند برای ثبت نام! و ....... پایان سریال هم کاملا مشخص است. قیمتها افزایش یافته و بالعکس کیفیت خودرو نسبت به قبل کاهش!؟!؟!؟! و ملت هم در نوبت تحویل خودرو ماهها انتظار می کشند....
                              .....

                              نتیجه اخلاقی این سریال:
                              اثبات نظریه "سیلی نقد به از حلوای نسیه"
                              آخرین ویرایش توسط bahary؛ 2014/07/13, 10:53.

                              نظر

                              • m1230
                                عضو عادی
                                • Apr 2014
                                • 70

                                #2520
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                عجب قوانینی

                                نظر

                                در حال کار...
                                X