اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ایرانی
    ستاره دار(1)
    • Jun 2011
    • 2579

    #4006
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    خچرخش : آخرین خبرها از فروش بلوک چرخشگر توسط خاور
    ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    این شرکت نسل جدید خط تولید گیربکس های دستی و JHQ و گیربکس های پیشرفته را تولید خواهد کرد..............

    منبع : اخبار ویژه مشترکین سایت بورس 24



    احتمالاً شرکت آلمانی شركت زد-اف-فردريش هافن که هم اکنون سهامدار 17 درصدی خچرخش است و در ترکیب سهامداران قرار دارد ، خریدار بلوک مدیریتی 58 درصدی خچرخش خواهد بود.

    نظر

    • ایرانی
      ستاره دار(1)
      • Jun 2011
      • 2579

      #4007
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      رکورد تولید گیربکس ال 90 در شرکت چرخشگر شکسته شد

      افزایش تولید چشمگیر گیربکس در کشور

      ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
      در سایه عنایات پروردگار متعال، تلاشهای مستمر مدیریت محترم عامل و با همت همکاران واحد تولید گیربکس سواری ال90 امروز دوشنبه اول آبان ماه 1396 رکورد تولید گیربکس ال90 در شرکت چرخشگر تبریز شکسته شد.
      از زمان راه‌اندازی خط ال90 تا کنون میزان تولید این محصول با شیب ملایم افزاینده، بالغ بر بیش از ده هزار دستگاه بوده است که تقریبا نه هزار و ششصد دستگاه از محصولات تولیدی، تحویل شرکتهای ایران خودرو و پارس خودرو گردیده است.
      آمار تولید گیربکس ال90 در مهرماه روزانه یکصد و پنجاه تا دویست دستگاه بوده است و از امروز با تولید بیش از سیصد دستگاه گیربکس، مرحله بهره برداری کامل از خط و تولید انبوه آغاز گردید.

      نظر

      • ایرج سابق
        عضو فعال
        • Oct 2015
        • 7434

        #4008
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        شریعتمداری در جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو:

        مقام معظم رهبری از مهمترین حامیان صنعت خودروسازی کشور است

        عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه مقام معظم رهبری از مهمترین حامیان صنعت خودرو سازی کشور است، گفت: باید از حقوق اساسی مردم

        در کنار صحبت از مظلومیت صنعت خودرو دفاع کرد و نباید زمینه‌های سو استفاده و کلاهبرداری از خریداران خودرو فراهم شود.


        مقام معظم رهبری از مهمترین حامیان صنعت خودروسازی کشور است


        يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰

        به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شاتا، محمد شریعتمداری در پنجاه و سومین جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو که روز یکشنبه

        برگزار شد، صنعت خودروی کشور را صنعتی پیشران، پیشتاز و تأثیرگذار در ارزش افزوده و تولید ناخالص داخلی کشور دانست و افزود: این صنعت علی‌رغم همه

        محدودیت‌ها و افت و خیزهایی که داشته ، اما اقدامات قابل توجهی از ابتدای انقلاب تاکنون ارایه داده است و درباره خدمات این حوزه نباید بی انصافی کرد.


        باید از حقوق مردم در کنار مظلومیت صنعت خودرو دفاع کرد

        وی با تأکید بر این موضوع که باید از حقوق اساسی مردم در کنار صحبت از مظلومیت صنعت خودرو دفاع کرد، گفت: مردم از بیرون به این صنعت نگاه می‌کنند و

        حق دارند که از خودروی با کیفیت و ایمن برخوردار شوند و ما وظیفه داریم که احساس مردم از صنعت خودرو را جدی بگیریم.

        وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قاچاق در حوزه خودرو به راحتی دیگر حوزه‌ها و محصولات نیست، تصریح کرد: صنعت خودرو سازی از حمایت قابل

        توجهی برخوردار است و امروز رقم واردات در حوزه خودرو نیز به نسبت واردات کل کشور رقم ناچیزی است. همچمین هیچ کدام از صنایع کشور دارای سلسله

        جلسات منظم و مداومی در حوزه سیاستگذاری و نظارت مانند این جلسه نیستند، که این خود گویای حمایت از این صنعت است.

        سند راهبردی صنعت خودرو، پتانسیل ها و شرایط موجود خاص کشور را لحاظ کند

        شریعتداری با تاکید بر اینکه برنامه راهبردی صنعت خودرو باید توجه به پتانسیل های موجود کشور را مورد تأکید قرار دهد، گفت: برنامه یعنی روش رسیدن به

        اهداف تعیین شده در یک زمان بندی معین و برنامه راهبردی صنعت خودرو نیز باید مشخص کند که بر مبنای ظرفیت‌های موجود به چه اهدافی می‌خواهیم دست

        یابیم. همچنین این سند باید علاوه بر اهتمام به لحاظ کردن پتانسیل ها، شرایط موجود خاص کشور را نیز مورد توجه قرار دهد.

        توجه به قطعه سازی و صادرات در سند راهبردی صنعت خودروسازی

        وی بر لزوم توجه به قطعه سازی و صادرات در سند راهبردی توسعه صنعت خودروسازی کشور نیز اشاره کرد و افزود: پیش بینی‌ها باید معقولانه و متکی به

        واقعیت‌های موجود در فضای اقتصاد و سیاست کشور مد نظر گرفته شود.

        مقام معظم رهبری از مهمترین حامیان صنعت خودرو سازی کشور است


        وزیر صنعت، معدن و تجارت مقام معظم رهبری را از مهمترین حامیان صنعت خودرو سازی کشور دانست و تصریح کرد: ایشان تاکنون درباره نارضایتی در این حوزه

        سخن به میان نیاوردند و برای اولین بار چندی پیش در خصوص ایمنی و سهم خودروسازی از حوادث جاده ای صحبت کردند که در همین راستا نیز به آقای صالحی

        نیا ابلاغ دادیم تا موضوع را مورد بررسی ویژه قرار دهند تا سهم مجموعه ما از آسیب های جاده ای کاهش یابد و مجموعه سازمان ملی استاندارد نیز باید ایمنی

        و حفظ جان مسافران و مردم را به عنوان اولویت اول خود تعریف کند.

        شریعتمداری با اشاره به اینکه مونتاژ در صنعت ، دیگر موضوع مورد اشاره مقام معظم رهبری بود، ادامه داد: مقام معظم رهبری در موضوعات کیفی و کارشناسی

        بازخورد و جمع بندی مجموعه ای از گزارش های کارشناسی دریافت شده را برای بهبود امور و توجه مسؤولین ذی ربط در فضای عمومی جامعه مطرح می کنند و

        در این رابطه نیز که مخاطب مجموعه ما بود باید اهتمام و توجه ویژه ای انجام دهیم.


        گام های خوب ایدرو در زمینه استفاده از روش‌های طراحی و مهندسی نوین دنیا

        وی با طرح این نکته که سند راهبردی صنعت خودرو کشور، بر اساس یک برنامه زمان بندی شده با همکاری تشکل ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان حمایت مصرف

        کنندگان و تولید کندگان مورد بررسی مجدد قرار گیرد، اضافه کرد: باید از روش ها و تکنیک های مدیریت، طراحی و مهندسی که در کشورهای توسعه یافته دنیا

        مورد استفاده قرار گرفته است، ما نیز استفاده کنیم که در همین راستا ایدرو گام‌های خوبی برداشته است و در این سند راهبردی نیز باید مشخص شود که از

        لحاظ استفاده از نوآوری و فناوری های نوین در حوزه صنعت خودرو در چه وضعییتی قرار داریم.

        وزیر صنعت، معدن و تجارت با مطرح کردن این موضوع که شرکت های خودرو سازی در حوزه مالکیت و مالی نیز دارای مشکلات و آسیب هایی هستند، تصریح

        کرد: موضوع تأمین منابع برای فعالیت در سند راهبردی صنعت خودرو نیز مورد لحاظ واقع شود و جمع بندی گزارش های ارایه شده با تمامی جزئیات برای اتخاذ یک

        تصمیم مشترک با نظام بانکی کشور موثر است.

        نباید زمینه‌های سو استفاده و کلاهبرداری از خریداران خودرو فراهم شود

        شریعتمداری همچنین، تصریح کرد: باید در سند راهبردی توسعه صنعت خودرو تصمیماتی اتخاذ شود تا زمینه های سو استفاده و کلاهبرداری از مردم فراهم

        نشود و این موارد دیگر اتفاق نیفتند. همچنین برای این سند راهبردی باید پیوست فرهنگی و اطلاع رسانی لحاظ شود.

        لزوم تحول تکنولوژیکی در صنعت قطعه سازی کشور

        وی با تأکید بر این موضوع که در تکنولوژی و ماشین آلات صنعت قطعه سازی کشور باید تحول به وجود آید، افزود: سازمان ملی استاندارد استاندارد سازی قطعات

        را به عنوان یکی از وظایف محوله خود مورد توجه و لحاظ قرار دهد و در زمینه ایمنی و جان مردم به هیچ وجه نباید کوتاه آمد، اما در دیگر زمینه ها می‎توان با رعایت

        یک برنامه زمان بندی شده کارها را به جلو برد.
        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

        نظر

        • ایرج سابق
          عضو فعال
          • Oct 2015
          • 7434

          #4009
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          بزرگان طراحی خودرو به ایران آمدند

          تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

          دولت تدبیر و امید طراحی و تولید پلت‌فرم اختصاصی صنعت خودروی ایران را آغاز کرده است. شرکتهای بین‌المللی پینین فارینا ایتالیا، ماهله آلمان و هیوندای

          پاورتک کره جنوبی برای مشارکت در این پروژه به ایران آمده‌اند.

          به گزارش خودروکار، اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها آغازی برای تحقق وعده‌های دولت تدبیر و امید در صنعت خودرو مبنی بر "خودروساز شدن ایران" بود.
          در فاصله حدودا دو ساله اجرایی شدن برجام شرکت‌های پژو و سیتروئن به ایران آمده و سرمایه‌گذاری و مشارکت در تولید خودروهای جدید را در ایران آغاز کرده‌اند.

          در این زمینه خودروی پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین خودروی پسابرجامی از چند ماه پیش به تولید رسیده و خودروی سیتروئن C۳ نیز دیگر خودروی پسابرجامی است که تا پایان سال جاری به تولید خواهد رسید.

          علاوه بر این دو خودروساز فرانسوی اما شرکت مرسدس بنز آلمان نیز در دو مرحله در سال گذشته و امسال قراردادهایی را برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در تولید محصولات خود در ایران امضا کرده است.

          حضور بزرگان صنعت خودروی جهان در ایران اما تنها دستاورد دولت تدبیر و امید در این حوزه نیست بلکه این دولت طراحی و تولید پلت‌فرم اختصاصی صنعت خودروی ایران را نیز آغاز کرده و چند شرکت برتر جهان در حوزه طراحی و تولید اجزا و پلت‌فرم خودرو برای مشارکت در این پروژه به ایران آمده‌اند.

          پینین فارینا ایتالیا شرکت بین‌المللی فعال در حوزه طراحی بدنه خودرو است که طراحی بدنه خودرو برای خودروسازانی همچون فیات، بی‌ام‌و، میتسوبیشی، ولوو و فورد را بر عهده دارد. این شرکت از چند ماه پیش همکاری خود را برای طراحی بدنه پلت‌فرم اختصاصی صنعت خودروی ایران آغاز کرده است.

          شرکت ماهله آلمان نیز از شرکتهای پیشرو در طراحی و تولید موتورهای خودروی کم مصرف و همچنین برقی و هیبریدی در جهان است. هفته گذشته مارتین برگر - عضو هیات مدیره این شرکت - به ایران آمده و اظهار کرد که در فرایند طراحی و تولید موتورهای کم‌مصرف، برقی و هیبریدی برای پلت‌فرم جدید با صنعت خودروی ایران همکاری خواهد کرد.

          هیوندای پاورتک کره جنوبی نیز در حوزه طراحی و تولید گیربکس خودرو در جهان فعال بوده و هفته گذشته قراردادی را برای همکاری در فرایند طراحی و تولید گیربکس‌های جدید و اتوماتیک برای پلت‌فرم اختصاصی صنعت خودروی ایران امضا کرد.


          در این شرایط به نظر می‌رسد با حضور شرکتهای بین‌المللی فعال در حوزه طراحی و تولید اجزا و پلت‌فرم خودرو در ایران وعده دولت تدبیر و امید در زمینه "خودروساز شدن ایران" در حال تحقق است.
          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

          نظر

          • Alain Delon
            Banned
            • Dec 2014
            • 628

            #4010
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            ......................

            نظر

            • Alain Delon
              Banned
              • Dec 2014
              • 628

              #4011
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              ⭕️ اختصاصی ایران تایمز:

              مرسدس بنز تحت فشار آمریکا از همکاری با ایران سرباز زد و دیروز به طور رسمی و مکتوب برای همکاری در بخش ناوگان سنگین عذرخواهی کرد.


              خبر بد و منفی برای گروه خودرویی و خاور :(

              نظر

              • negarminavi
                عضو فعال
                • May 2013
                • 35714

                #4012
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                سایت "بن‌رو" به فرانسوی‌ها واگذار نمی‌شود

                قرارداد رنو فعلا منتفی شد

                تلاش معاون وزیر صنعت در فرانسه برای تجدید نظر در قرارداد با رنو




                مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که هم‌اکنون در فرانسه به‌سر می‌برد به دنبال آن است تا مواردی از قرارداد با رنو را مورد تجدیدنظر قرار دهد.

                به گزارش «نود اقتصادی» پس از مدت‌ها کش و قوس و گمانه‌زنی، سرانجام واگذاری سایت «بن‌رو» در حوالی ساوه به شرکت رنو منتفی شد. مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که هم‌اکنون در فرانسه به‌سر می‌برد به دنبال آن است تا مواردی از قرارداد با رنو را مورد تجدیدنظر قرار دهد. گفته می‌شود «سایت سمنان»، «سایت تبریز» و «سایت گرمسار» برای جایگزینی بن‌رو در نظر گرفته شده است. برخی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو منتفی شدن تولید رنو در «بن‌رو» را به‌نوعی سنگ‌اندازی در مسیر این قرارداد تلقی می‌کنند.

                پس از مدت‌ها کش‌وقوس و گمانه‌زنی، سرانجام واگذاری سایت بن‌رو به رنو منتفی شد تا در نهایت ایدرو و رنو به‌دنبال گزینه‌ای دیگر برای کلید زدن قرارداد همکاری مشترک خود باشند. آن طور که یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» تاکید کرد، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) پنج‌شنبه هفته گذشته به قصد مذاکرات جدید با مسوولان رنو، راهی فرانسه شده و در حال حاضر مشغول مذاکره در مورد جایگزینی بن‌رو برای تولید محصولات جدید این خودروساز در کشور است. طبق قراردادی که تابستان امسال میان ایدرو و رنو به امضا رسید، بنا شد سایت بن‌رو به‌عنوان آورده این سازمان، به رنو واگذار شود تا خودروساز فرانسوی فعالیت جدید خود را در ایران، در این سایت آغاز کند. بن‌رو که در شهرستان ساوه مستقر است، پیش‌تر میزبان خودرویی به نام فیات سی ینا (متعلق به بخش خصوصی) بود، اما در نهایت سایپا آن را خرید و هم‌اکنون آریو و وانت پراید را در سایت موردنظر به تولید می‌رساند.

                در این شرایط، سازمان گسترش قصد داشت به‌واسطه برداشتن بن‌رو در ازای طلبش از سایپا، سهم و آورده خود در قرارداد با رنو را از این مسیر تامین کند. در صورت تحقق این برنامه، ایدرو به‌نوعی با یک تیر دو نشان می‌زد، به نحوی که هم طلب خود از سایپا را صاف می‌کرد و هم تعهدش در قرارداد رنو را به اجرا در می‌آورد. در نهایت شرایط برای واگذاری بن‌رو به رنو محقق نشد تا حالا سازمان گسترش و خودروساز فرانسوی مجبور شوند گزینه‌ای دیگر را برای اجرای قرارداد مشترک خود در نظر بگیرند. آن‌طور که خبر می‌رسد، سازمان گسترش چند گزینه از جمله «سایت سمنان»، «سایت تبریز»، «سایت گرمسار» و «سایت ساوه» را برای جایگزینی بن‌رو در نظر گرفته و گفته می‌شود شانس گرمساری‌ها برای میزبانی از محصولات رنو بیشتر است. ظاهرا مدیرعامل ایدرو در سفر اخیر خود به فرانسه، موضوع جایگزینی بن‌رو را نیز مطرح کرده و باید دید رنویی‌ها چه واکنشی به این موضوع خواهند داشت. آنچه مسلم است، با منتفی شدن واگذاری بن‌رو به رنو، بخشی از قرارداد که مرتبط با آورده سازمان گسترش است، تغییراتی را به خود خواهد دید و طبعا اگر رنویی‌ها گزینه‌های جایگزین بن‌رو را نپسندند، آنگاه ایدرو باید فکری به حال تامین نقدینگی جهت انجام تعهد مالی خود (در قرارداد رنو) بکند.

                نظر

                • Amir.tala
                  ستاره دار (2)
                  • Dec 2015
                  • 3145

                  #4013
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  مدیر عامل سایپا عوض شد؟

                  نظر

                  • ایرج سابق
                    عضو فعال
                    • Oct 2015
                    • 7434

                    #4014
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    در جلسه‌ شبانه وزارت صنعت: 1396/8/29

                    تکلیف مدیرعامل ایران خودرو و دو معاون وزیر صنعت مشخص شد

                    در جلسه‌ شنبه شب ساختمان وزارت صنعت، علاوه بر تغییر مدیرعامل سایپا و برخی اعضای هیات مدیره ، تکلیف مدیرعامل ایران خودرو و دو معاون وزیر نیز مشخص شد.

                    به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد و به گفته برخی از منابع آگاه، تغییرات مدیریتی در خودرو‌سازی‌ها در برنامه محمد شریعتمداری وزیر صنعت دولت دوازدهم قرار داشته حال آنکه چه کسی جایگزین مدیران فعلی شود، فرایند تغییرات مدنظر وزیر را طولانی کرده است.

                    در هر حال شنبه شب گذشته در جلسه‌ای که با حضور شریعتمداری تشکیل شد، در شرایطی با حضور هیات مدیره سایپا رای به محسن قاسم جهرودی به‌عنوان مدیرعامل جدید سایپا و همچنین تغییر دو عضو هیات مدیره این شرکت داده شد که تصمیماتی نیز در مورد معاون وزیر صنعت در امور صنایع، مدیرعامل ایدرو و همچنین مدیرعامل ایران خودرو گرفته شده است.

                    به‌طوری که برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که طبق تصمیمات ماخوذه محسن صالحی نیا به‌عنوان معاون صنایع وزیر در سمت ابقا خواهد شد و منصور معظمی نیز که هم‌اکنون به‌عنوان مدیرعامل ایدرو در این شرکت مشغول به کار است نیز در سمت خود باقی بماند.

                    هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو نیز که در دولت یازدهم جانشین جواد نجم‌الدین شد و از ابتدای دولت دوازدهم شایعاتی پیرامون تغییر وی به گوش می‌رسید، طبق رای‌گیری شنبه شب گذشته در سمت خود ابقا شد. بدین ترتیب هاشم یکه زارع همچنان مدیرعامل ایران خودرو خواهد ماند.
                    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                    نظر

                    • linux_linda
                      عضو فعال
                      • Jun 2014
                      • 3356

                      #4015
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      یکه رآی همشونو خریده بخاطر همین ماندنی شد

                      نظر

                      • اروین
                        عضو فعال
                        • Feb 2016
                        • 422

                        #4016
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        شرایط فروش مرحله دوم ساندرو استپ‌ وی



                        گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد فروش مرحله دوم ساندرو استپ‌وی را در سال‌جاری اجرا کند.رضا تقی‌زاده، معاون بازاریابی و فروش محصولات گروه سایپا با اعلام این خبر افزود: در دور اول پیش‌فروش ساندرو استپ‌وی در سال‌جاری ۷۵۰۰ دستگاه از این خودرو، با موعد تحویل آذر و دی‌ماه سال ۹۶ و به‌صورت اینترنتی پیش‌فروش و عرضه شد که با استقبال روبه‌رو شد.

                        وی گفت: گروه خودروسازی سایپا با هدف رضایتمندی و حمایت از هموطنان مرحله دوم پیش‌فروش ساندرو استپ وی، از ساعت ۱۱ روز دوشنبه اول آبان‌ماه، با موعد تحویل بهمن و اسفند سال‌جاری را آغاز خواهد کرد.تقی‌زاده با اشاره به فروش اینترنتی ساندرو استپ‌وی تصریح کرد: معاونت فروش و بازاریابی گروه سایپا با هدف جلوگیری از عرضه مجدد و توزیع عادلانه محدودیت کد ملی را در این طرح اجرا خواهد کرد؛ بنابراین امکان ثبت‌نام تنها برای مشتریانی فراهم خواهد بود که تاکنون موفق به ثبت‌نام این خودرو نشده‌اند.
                        آخرین ویرایش توسط اروین؛ 2017/11/20, 18:16.

                        نظر

                        • Amir.tala
                          ستاره دار (2)
                          • Dec 2015
                          • 3145

                          #4017
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          در اصل توسط اروین پست شده است View Post
                          شرایط فروش مرحله دوم ساندرو استپ‌ وی



                          گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد فروش مرحله دوم ساندرو استپ‌وی را در سال‌جاری اجرا کند.رضا تقی‌زاده، معاون بازاریابی و فروش محصولات گروه سایپا با اعلام این خبر افزود: در دور اول پیش‌فروش ساندرو استپ‌وی در سال‌جاری ۷۵۰۰ دستگاه از این خودرو، با موعد تحویل آذر و دی‌ماه سال ۹۶ و به‌صورت اینترنتی پیش‌فروش و عرضه شد که با استقبال روبه‌رو شد.

                          وی گفت: گروه خودروسازی سایپا با هدف رضایتمندی و حمایت از هموطنان مرحله دوم پیش‌فروش ساندرو استپ وی، از ساعت ۱۱ روز دوشنبه اول آبان‌ماه، با موعد تحویل بهمن و اسفند سال‌جاری را آغاز خواهد کرد.تقی‌زاده با اشاره به فروش اینترنتی ساندرو استپ‌وی تصریح کرد: معاونت فروش و بازاریابی گروه سایپا با هدف جلوگیری از عرضه مجدد و توزیع عادلانه محدودیت کد ملی را در این طرح اجرا خواهد کرد؛ بنابراین امکان ثبت‌نام تنها برای مشتریانی فراهم خواهد بود که تاکنون موفق به ثبت‌نام این خودرو نشده‌اند.
                          اول آبان.......الان 29 آبانه......

                          نظر

                          • mhjboursy
                            ستاره‌دار (۱۳)
                            • Jul 2013
                            • 18270

                            #4018
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            دولت دوباره دو تا محرک برای صنعت خودرو صادر کرده (پیش تر هم اگر خاطرتان باشد در سال 95 با محرک وام کم بهره این صنعت را تکان داده بود.)

                            محرک های این دفعه:
                            1- وام هایی از طریق سازمان بازنشستگی دارد به بازنشسته ها داده می شود که مخصوص خرید خودرو است. (از نمایندگی ایران خودرو)
                            2- 150 درصد تعرفه واردات خودرو افزایش پیدا کرد.
                            «محمد حسین» هستم.
                            امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

                            نظر

                            • linux_linda
                              عضو فعال
                              • Jun 2014
                              • 3356

                              #4019
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              الان این مصوبه 150 درصد بصورت رسمی اعلام شده؟

                              نظر

                              • ایرج سابق
                                عضو فعال
                                • Oct 2015
                                • 7434

                                #4020
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                1396/9/19


                                خبر خوش برای خودروسازان؛ توافق ۵ عضو کابینه برای افزایش تعرفه خودرو



                                وزیران اقتصاد، صنعت و کشاورزی و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه توافق کردند تعرفه واردات افزایش یافته و پیشنهاداتی به هیات دولت ارسال شود.

                                به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی سهام شرکت های خودرویی طی روزهای اخیر با اندکی توجه بیشتر فعالان روبرو شده که بنا بر اعلام مهر ۵ عضو کابینه توافق کرده و پیشنهادی به هیات وزیران ارایه شده که بر مبنای آن، تعرفه واردات خودرو از کف ۴۰ درصدی به ۵۰ درصد افزایش یافته و تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز از ۵۵ به ۱۳۰ درصد افزایش یابد.

                                بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به امضا رسیده، مقرر شده تا اصلاح نظام تعرفه‌ای صورت گیرد.

                                البته دولت هفته گذشته نیز تصمیم گرفت تا تغییرات تعرفه را بر روی ۳۶۰ قلم کالا اعمال کند.

                                بر اساس این تصمیم که در جلسات آتی هیات دولت نیز طرح و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد، تغییرات تعرفه خودرو به شرح زیر مورد جمع‌بندی قرار گرفته است:

                                ۱- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد

                                ۲- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی از ۴۰ درصد به ۹۵ درصد

                                ۳- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۱۳۰ درصد

                                ۴- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۱۵۰ درصد

                                ۵- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۱۵۰ درصد

                                شنیده‌ها حکایت از این دارد که این تغییرات تعرفه‌ای در دولت مخالفان جدی دارد، اما به هرحال، ۵ عضو کابینه یازدهم که اتفاقا اعضای شورای اقتصاد هم هستند در این خصوص به توافق رسیده و تفاهم‌نامه‌ای را هم به امضا رسانده‌اند.
                                بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                                نظر

                                در حال کار...
                                X