اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • سلطان بورس
    كاربر فعال
    • Aug 2011
    • 3373

    #3331
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    در شرایطی که ایران خودرو از پژو بابت رفتن ناگهانی اش از ایران، درخواست غرامت کرده، کارشناسان مبلغ این غرامت را حدود سه میلیارد و 750 میلیون یورو برآورد می کنند.
    به گزارش خبرنگار صنعت نویس، حوزه خودرو، ایران خودرویی ها بابت خروج ناگهانی پژو از ایران، از این شرکت فرانسوی درخواست غرامت کرده اند و ظاهرا مبنای محاسبه را نیز خودروهای تولید نشده پژو طی سال های 2012، 2013 و 2014 قرار داده اند.به عبارت بهتر، ایران خودرویی ها می گویند رفتن پژو از ایران سبب شده تا یک میلیون دستگاه از محصولات این شرکت فرانسوی، در ایران تولید نشود و از همین رو پژویی ها باید بابت این تعداد خودرو تولید نشده، غرامت بپردازند.گفته می شود، ایران خودرو مبنای محاسبه قیمت یک میلیون پژوی تولید نشده را برای هر خودرو، 15 میلیون تومان در نظر گرفته است.

    نظر

    • negarminavi
      عضو فعال
      • May 2013
      • 35715

      #3332
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      تولید خودرو نصف شد

      تولید انواع خودرو در کشور در شهریورماه امسال 47.6 درصد کاهش یافت.

      به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع خودرو در کشور در شهریور ماه امسال با افت 47.6 درصدی از 115 هزار و 462 دستگاه در شهریور 1393 به 60 هزار و 533 دستگاه کاهش یافت.

      در این مدت تولید انواع سواری با افت 44 درصدی از 97 هزار و 264 دستگاه در شهریور 1393 به 54 هزار و 503 دستگاه کاهش یافت.

      تولید انواع وانت نیز با کاهش 68.5 درصدی از 16 هزار و 281 دستگاه در شهریور 1393 به 5134 دستگاه کاهش یافت.

      شهریور ماه امسال تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس با رشد 150 درصدی از 20 دستگاه در شهریور 1393 به 50 دستگاه افزایش یافت.

      در این مدت تولید انواع اتوبوس با افت 53.1 درصدی از 49 دستگاه در شهریور 1393 به 23 دستگاه کاهش یافت.

      شهریور ماه امسال تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با کاهش 55.5 درصدی از 1848 دستگاه در شهریور 1393 به 823 دستگاه کاهش یافت.

      براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت شش ماهه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو با کاهش 3.8 درصدی از 520 هزار و 932 دستگاه در شش ماهه نخست سال گذشته به 501 هزار و 104 دستگاه کاهش یافت.

      در این مدت تولید انواع سواری با رشد چهار درصدی از 442 هزار و 594 دستگاه در شش ماهه نخست سال گذشته به 460 هزار و 192 دستگاه افزایش یافت.

      شش ماهه نخست امسال تولید انواع وانت با کاهش 51.1 درصدی از 71 هزار و 32 دستگاه در شش ماهه نخست سال گذشته به 34 هزار و 730 دستگاه کاهش یافت.

      در این مدت تولید مینی‌بوس و میدل‌باس با رشد 129.6 درصدی از 115 دستگاه در شش ماهه نخست سال گذشته به 264 دستگاه افزایش یافته است.

      شش ماهه نخست امسال تولید انواع اتوبوس با کاهش 33.3 درصدی از 441 دستگاه در شش ماهه نخست سال گذشته به 294 دستگاه کاهش یافته است.

      تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با افت 16.7 درصدی از 6750 دستگاه در شش ماهه نخست سال گذشته به 5624 دستگاه کاهش یافته است.

      نظر

      • سلطان بورس
        كاربر فعال
        • Aug 2011
        • 3373

        #3333
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        در اصل توسط سلطان بورس پست شده است View Post
        در شرایطی که ایران خودرو از پژو بابت رفتن ناگهانی اش از ایران، درخواست غرامت کرده، کارشناسان مبلغ این غرامت را حدود سه میلیارد و 750 میلیون یورو برآورد می کنند.
        به گزارش خبرنگار صنعت نویس، حوزه خودرو، ایران خودرویی ها بابت خروج ناگهانی پژو از ایران، از این شرکت فرانسوی درخواست غرامت کرده اند و ظاهرا مبنای محاسبه را نیز خودروهای تولید نشده پژو طی سال های 2012، 2013 و 2014 قرار داده اند.به عبارت بهتر، ایران خودرویی ها می گویند رفتن پژو از ایران سبب شده تا یک میلیون دستگاه از محصولات این شرکت فرانسوی، در ایران تولید نشود و از همین رو پژویی ها باید بابت این تعداد خودرو تولید نشده، غرامت بپردازند.گفته می شود، ایران خودرو مبنای محاسبه قیمت یک میلیون پژوی تولید نشده را برای هر خودرو، 15 میلیون تومان در نظر گرفته است.
        رقم به پول ایران حدود 15 هزار میلیارد تومان میشه !!!!
        با عقل جور در نمیاد
        ایران خودرو 12 میلیارد برگه سهم داره
        !!!!!
        کسی اطلاع دقیق نداره ؟

        نظر

        • امام قلی خان
          عضو فعال
          • Aug 2015
          • 1542

          #3334
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          باید به خودرو ساز خارجی اجازه داده شود بیاید برای خودش کارخانه احداث کند وگرنه این زالوصفتان بنز هم بیاید اشغال به مردم میدهند.سایپا و ایرانخوردو دکان پول شویی و فساد هستند و عامل قتل 40 هزار ایرانی در سال.مدیران این دو شرکرت به همراه وزیر فعلی صنعت باید در دادگاه صحرایی محاکمه شده و تا گردن زیر خاک فرو برده شوند و سه روز در همان حال بمانن.اگر زنده ماندن که بعد باید مچازات جدید اعمال شود و اگر مردن که به درک اسفل السافلین.
          نه محقق بود نه دانشمند چارپایی بر او کتابی چند
          از هم ندوشیم.
          با هم بنوشیم.

          نظر

          • Hessam
            عضو فعال
            • Aug 2012
            • 1240

            #3335
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            تکذیب شرط بنز برای همکاری با ایران
            پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
            مدیرعامل ایران خودرو دیزل برخی گزارش‌ها درباره تعیین شروط از سوی شرکت بنز برای ادامه همکاری با این شرکت را تکذیب کرد.

            غلامرضا رزازی اظهار کرد: شرکت مرسدس بنز برای ادامه همکاری با شرکت ایران خودرو دیزل هیچگونه شرطی تعیین نکرده و برخی گزارش‌های منتشر شده در این باره صحت ندارد.

            وی ادامه داد: قراردادهای جدید ایران خودرو دیزل با بنز تا یک ماه دیگر به امضا می‌رسد و براساس آن مدل جدید کشنده اکتروس که از موتور قوی‌تری برخوردار است به سبد محصولات اضافه خواهد شد.

            مدیرعامل ایران خودرو دیزل تصریح کرد: در مذاکرات جدید با بنز قرار شده موتور جدید سری 900 که از توان و استاندارد بالاتری برخوردار است روی کامیونت آرنا نصب و در شرکت ایدم هم به تولید برسد. این موتور در مینی‌بوس آرین نیز جایگزین موتور پیشین خواهد شد.

            نظر

            • negarminavi
              عضو فعال
              • May 2013
              • 35715

              #3336
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              چرا سهامداران به صنعت خودرو پشت کردند؟


              صنعت خودرو که همانند سایر صنایع بورسی مدتها است گرفتار رکود شده و با افت قیمت‌ها دست و پنجه نرم می کند، چند هفته‌ای است که پا روی پدال نزول گذاشته و به مسیر کاهشی خود شدت داده و سرمایه سهامداران خود را آب کرده است.

              به گزارش خبرنگار ایسنا، صنعت خودروسازی که روزگاری لیدر بازار سرمایه بوده و قبل از انجام توافق هسته‌ای به گزینه اول سرمایه‌گذاری در بازار سهام تبدیل شده بود، مدتها است که حال و روز خوشی ندارد و متاثر از مشکلات متعدد و وضعیت نامطلوب شرکتهای خودروسازی، با بی اقبالی سهامداران و افت شدید قیمت ها مواجه شده است.

              این صنعت که قبل از انجام توافق هسته‌ای به دلیل تاثیر مستقیم آن از لغو تحریم‌ها با افزایش قیمت و اقبال سهامداران مواجه شده بود، بعد از توافق هسته‌ای روند نزولی به خود گرفت و روز به روز به زیان سهامداران خود افزود تا جایی که سهامداران زیادی بعد از یکسال صبر کردن به امید بهبود وضعیت خودرویی‌ها در بورس با زیان سهم های خود را به فروش رسانند.

              زیان سهامداران صنعت خودروسازی در حالی در سایه رکود حاکم در بازار سرمایه رقم می خورد که در هفته گذشته به یکباره روند نزولی خودرویی‌های حاضر در بورس شدت گرفت و سهام این شرکتها با افت چشمگیر قیمت و کاهش تقاضا مواجه شد. این وضعیت تا جایی پیش رفت که صنعت خودروسازی با ثبت زیان 4 درصدی در یک هفته بیشترین زیان را در بین سایر صنایع کسب کرد.

              زیان 36 درصدی صنعت خودرو در 6 ماه

              بررسی عملکرد این صنعت طی یکسال گذشته نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی و ساخت قطعات با در اختیار داشتن 31 صنعت، در حالی در یک سال گذشته زیان 19 درصدی را نصیب سهامداران خود کرده است که وضعیت نامطلوب آن در 6 ماه گذشته موجب شده است تا شرکتهای خودرویی در 6 ماه گذشته زیان 32 درصدی را به سهامداران خود تحمیل کنند و در افزایش زیان از سایر صنایع پیشی بگیرند.

              این روند در بازدهی 3 ماه و یک ماهه صنعت نیز قابل مشاهده است به طوری که وضعیت نامطلوب این صنعت در 3 ماه گذشته تشدید شده و زیان 34 درصدی را به همراهان خود تحمیل کرده است. وضعیت یک ماه این صنعت هم نشان دهنده اوضاع نامطلوب شرکتهای خودروسازی نسبت به سایر شرکتها در بازار سرمایه است به طوری که در یکماه گذشته نیز این صنعت بیشترین زیان را نسبت به سایر صنایع به سهامداران وارد کرده و با کسب زیان 21 درصدی تنها در یک ماه با اختلاف فاحشی نسبت به سایر صنایع قرار گرفته است.

              تشدید روند نزولی این صنعت در حالی رخ می دهد که صنعت خودرو مدتها است از مشکلات متعددی همچون کاهش سودآوری و کمبود نقدینگی در سایه تحریم ها رنج می برد اما در کنار این مشکلات، تشکیل کمپین نخریدن خودرو در ماه‌های اخیر نیز به کاهش چشمگیر تقاضا و افزایش موجودی انبارها بر وضعیت نامطلوب آن دامن زده است.

              ادامه وضعیت رکودی حاکم بر اقتصاد و همچنین پابرجا بودن مشکلات شرکتهای خودروسازی و کاهش شدید سودآوری آنها در کنار کاهش تقاضا برای خرید خودرو موجب شده است تا سهامداران به این یقین برسند که شرکتهای خودروسازی در گزارش های 6 ماهه خود نیز وضعیت مناسبی ندارند و این صنعت کماکان روند نزولی خود را ادامه دهد. بنابراین ترس و ناامیدی سهامداران شرکتهای خودروسازی از آینده این صنعت و از بین رفتن سرمایه‌هایشان بعد از یکسال سرمایه‌گذاری، افزایش تب فروش و همچنین پشت کردن سهامداران به این صنعت را فراهم کرد.

              علت ریزش قیمت سهام خودرو چیست؟

              در همین رابطه عظیم ثابت از کارشناسان بازار سرمایه در خصوص وضعیت صنعت خودروسازی و علت بی اقبالی سهامداران به این صنعت مهم گفت: صنعت خودرو می توانست از لحاظ کیفیت و استانداردهای جهانی جایگاه خوبی داشته باشد اما جایگاه خود را با تحریم‌ها و تعرفه های تعیین شده از دست داد به طوری که مصرف کنندگان با مقایسه خودروهای خارجی تفاوت های آشکاری را مشاهده کردند.

              وی افزود:سرکارآمدن دولت جدید امید تازه ای در صنعت خودرو ایجاد کرد و خودروسازان به تولید بیشتر اقدام کردند از سوی دیگر چانه زنی برای افزایش قیمت ها موجب شد تا خودروسازان افزایش قیمت داشته باشند.ماحصل این اقدام موجب شد تا مصرف کنندگان به این نتیجه برسند که کیفیت خودرو بر خلاف افزایش قیمت رشد پیدا نکرده است و شرکتهای خودروسازی استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کنند.

              این کارشناس بورس تصریح کرد: این وضعیت در کنار رکود حاکم بر صنایع موجب شد تا افراد به سمت تشکیل کمپین نخریدن خودرو و پیوستن به آن سوق پیدا کنند اما خودروسازان به دلیل مشکلات ساختاری، افزایش هزینه و بهره های بالا و نیز کمبود نقدینگی نتوانستند قیمت محصولات خود را کاهش دهند در این میان افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش قیمت های جهانی نیز موجب کاهش قیمت خودرو نشد و شرکتهای خودروسازی تنها اقدام به تسهیل شرایط کردند که این شرایط برای مردم جذاب نبود.

              وی یادآور شد: علاوه بر این مطلوب نبودن گزارش های 3 ماهه شرکتهای خودرویی و ادامه مشکلات این صنعت در کنار نهایی نشدن قراردادهای خارجی موجب شد تا چشم انداز صنعت خودروسازی با ابهام مواجه شود به طوری که پیش بینی مطلوب نبودن گزارش 6 ماهه شرکتها و مشکلات عدم فروش باعث شد تا سهامداران از این سهم عقب نشینی کنند تا جایی که قیمت سهام شرکت سایپا بعد از ماه ها به زیر قیمت اسمی( 100 تومان) رسید.

              ثابت گفت: این عوامل دست به دست هم داد و موجب شد تا این صنعت در بازار سرمایه با بی اقبالی سهامداران مواجه شده و ریزش‌های شدیدی را تجربه کند به طوری که سهامداران در شرایط فعلی منتظر انتشار گزارش 6 ماهه و برداشته شدن تحریم ها در این صنعت هستند لذا کسی در این شرایط علاقمند به خرید سهام خودروسازان نیست.

              وی با بیان اینکه یکی از صنایعی که قرار است در شرایط پسا تحریم شرایط مناسبی پیدا کند، صنعت خودرو است، تصریح کرد: در حال حاضر خودروسازان نتوانستد مصرف کننده را راضی نگه دارند و وضعیت این صنعت، هم در بخش واقعی و هم در بازار سرمایه مناسب نیست.

              وی با بیان اینکه نامه 4 وزیر و اشاره آنها به انباشت خودرو در انبارها در کاهش قیمت و افت تقاضا تاثیر گذار بود، خاطرنشان کرد: صنعت خودرو برای بهبود وضعیت باید در فضای رقابتی پوست اندازی محسوسی داشته باشد و بتواند خودروهای با کیفیت تولید کند زیرا این صنعت مشکلات ساختاری داشته و اگر بتواند از فرصت پساتحریم استفاده کند و از نظر کیفیت گام بلندی بردارد، می تواند به جایگاه واقعی خود برسد.

              این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در سایر کشورهای دنیا در زمان رکود قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند تا انگیزه برای خرید افزایش یابد، عنوان کرد: متاسفانه صنعت خودرو با تحریم از تکنولوژی روز دنیا عقب ماند و مجبور به وارد کردن خودروهای بی کیفیت چینی شد. لذا برای رشد این صنعت در کنار رفع شدن تحریم ها باید زیر ساخت‌های این صنعت بهبود پیدا کند و خودرو سازان برای این صنعت برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

              نظر

              • بورسیران
                کاربران جدید
                • Oct 2015
                • 21

                #3337
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                ایران خودرو در حالی به قیمت های 1700 ریالی نزدیک شد که هنوز هم خبری از برگشت سهم نیست .

                نظر

                • negarminavi
                  عضو فعال
                  • May 2013
                  • 35715

                  #3338
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  به دلیل پاس نکردن استاندارد جدید؛

                  تولید پنج خودروی داخلی متوقف می‌شود

                  از ابتدای دی ماه امسال با اجرایی شدن معیار جدید میزان آلایندگی C02، تولید حدود پنج مدل خودروی داخلی به دلیل پاس نکردن این استاندارد متوقف خواهد شد.

                  به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس آنچه که در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو مطرح شده، از ابتدای دی ماه امسال معیار جدید میزان آلایندگی CO2 خودروها اجرایی خواهد شد.

                  با اجرایی شدن این استاندارد جدید، میزان آلایندگی CO2 خودروها برای هر کیلومتر پیمایش باید پایین‌تر از 163 گرم باشد. سال آینده نیز این مقدار باید به کمتر از 150 گرم برسد.

                  این در حالی است که براساس گزارش ارائه شده در شورای سیاست‌گذاری خودرو، حدود پنج مدل از خودروهایی که هم‌اکنون در کشور تولید می‌شوند به دلیل فن‌آوری موتورهای به کار رفته در تولید این خودروها، امکان سازگار شدن با این استاندارد و کاهش آلایندگی را نداشته و تولید آنها باید متوقف شود.

                  نظر

                  • ایرج سابق
                    عضو فعال
                    • Oct 2015
                    • 7434

                    #3339
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۷/۲۶


                    ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۷/۲۶
                    عضو انجمن قطعه‌سازان خبر داد:
                    ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۷/۲۶۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۷/۲۶

                    ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۷/


                    پیشنهادات خودروسازان و قطعه‌سازان به مجلس و قول بانک ها

                    عضو هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو با اعلام مفاد پیشنهادات ارایه شده به مجلس از قول بانک ها برای همراهی با شرکت های قطعه ساز دارای مشکل خبر داد.
                    به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی منش درباره جزئیات نشست قطعه‌سازان و خودروسازان با کمیسیون اقتصادی مجلس که هفته اخیر برگزار شد به فارس گفت: با توجه به مشکلات قطعه‌سازان، ابتدا نشستی در دو هفته گذشته با کمیسیون صنایع مجلس برگزار شد و سپس نشست دیگری در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور اعضا و رئیس کمیسیون، مدیران ایران‌ خودرو و سایپا و نمایندگان بیشتر بانک‌ها از جمله بانک مرکزی برگزار شد.
                    وی ادامه داد: در این جلسه مشکلات نقدینگی و کاهش تولید مطرح شد، چرا که این مشکلات سبب شده تا اکثر قطعه سازان با وجود هزینه‌ زیادی که کرده‌اند نیروهایشان را تعدیل کنند که زنگ خطری برای تولید کشور و اقتصاد است.
                    این عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: نمایندگان شهرهای مختلف در مجلس بر این نکته اذعان داشتند که طی بازدیدهایی که از کارخانه‌های قطعه‌سازی حوزه انتخابیه خود داشته‌اند، تمام این شرکت های تولیدی دچار مشکلات کمبود نقدینگی و کاهش تولید شده‌اند.
                    نجفی منش به پیشنهادات مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: قرار شد یک کمیته تامین مالی برای خودروسازان و قطعه‌سازان تحت نظر کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شود.در راستای نامه 4 وزیر به رئیس جمهور پیشنهاد شد مالیات بر ارزش افزوده در راستای رفع این مشکلات با تأخیر یک ساله دریافت شود. همچنین بیمه کارفرمایان نیز با تاخیر 6 ماه تا یکسال انجام گیرد.

                    وی ادامه داد: بانک‌ها هم قول دادند به بدهی معوق تولیدکنندگان دارای مشکل مهلت دهند.
                    وی افزود: از طرفی عنوان کردیم ترکیه نیز طی 7 سال اخیر دچار مشکل مشابهی شده بود که دولت ترکیه برای پیشگیری از بیکار شدن کارگران این گونه کارها 50 درصد از حقوق کارگران را تا مدتی مشخص بر عهده گرفت و ما هم طرح مشابهی پیشنهاد کردیم.
                    نجفی منش سود بالای بانکی را یکی دیگر از مشکلاتی عنوان کرد که با وضع تولید همخوانی ندارد و افزود: پیشتر نیز هزار میلیارد تومان مصوب شده بود که سقف اعتباری خودروسازان را افزایش دهند. این موضوع نیز در جلسه مطرح شد، در عین حال قرار شد تا برای آنکه مردم رغبت بیشتری به خرید خودرو نشان دهند، وام‌های 15 میلیون تومانی برای خرید خودرو با سود کمتر ارائه شود.

                    وی تصریح کرد: قرار شد 200 هزار خودروی فرسوده از رده خارج و خودرو نو با دادن تسهیلات جایگزین شود و در عین حال طلب خودروسازان توسط دولت از سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و 85 میلیون دلار طلبی که از ونزوئلا چند سالی است، مسکوت مانده نیز پیگیری شود تا رونقی در این زمینه اتفاق بیافتد.



                    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                    نظر

                    • ایرج سابق
                      عضو فعال
                      • Oct 2015
                      • 7434

                      #3340
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      یک مقام مسئول بانکی اعلام کرد: یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
                      آغاز پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو از ۱۵ آبان

                      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                      نظر

                      • negarminavi
                        عضو فعال
                        • May 2013
                        • 35715

                        #3341
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        در اصل توسط ایرج سابق پست شده است View Post
                        یک مقام مسئول بانکی اعلام کرد: یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
                        آغاز پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو از ۱۵ آبان
                        الان که مدیران خودرو و کرمان موتور خودروهاشنو با آپشن بهتر و 40% نقد، 60 % اقساط بدون بهره ! و یا با بهره 10-15 درصد دارن میفروشن !

                        تازه نه نیاز به ضامن هست نه مشکلات بانک و این چیزها رو داره !

                        فکر کنم بیمه بدنه و شخص ثالث هم تا پایان اقساط با خود شرکت هست !

                        نظر

                        • mba
                          عضو عادی
                          • Nov 2014
                          • 266

                          #3342
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
                          الان که مدیران خودرو و کرمان موتور خودروهاشنو با آپشن بهتر و 40% نقد، 60 % اقساط بدون بهره ! و یا با بهره 10-15 درصد دارن میفروشن !

                          تازه نه نیاز به ضامن هست نه مشکلات بانک و این چیزها رو داره !

                          فکر کنم بیمه بدنه و شخص ثالث هم تا پایان اقساط با خود شرکت هست !
                          میشه بگید کدومشون 80 درصد مبلغ خودرو و اون هم به صورت 7 ساله !!! وام میدن ؟

                          نظر

                          • ایرج سابق
                            عضو فعال
                            • Oct 2015
                            • 7434

                            #3343
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            /بسته رونق اقتصادی/


                            بررسی اثرات وام 25 میلیونی بر بازار خودرو




                            یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲



                            عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: پرداخت وام 25 میلیونی خرید خودرو به افزایش قدرت خرید مردم کمک خواهد کرد اما موضوع اصلی در این زمینه انتظار مصرف‌کنندگان برای کاهش قیمت‌ها است.
                            شهرام آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بخش اعظم مصرف‌کنندگان ایرانی توانایی خرید خودروی 30، 40 میلیون تومانی را ندارند بنابراین پرداخت وام 25 میلیون تومانی باعث افزایش قدرت خرید آنها خواهد شد.
                            وی با بیان اینکه البته یکی از دلایل رکود فعلی بازار خودرو، انتظار مردم برای کاهش قیمت این محصول است، خاطرنشان کرد: بعد از توافق هسته‌ای مصرف‌کنندگان منتظر کاهش قیمت کالاها از جمله خودرو هستند البته این انتظار به دلیل شرایط اقتصادی کشور تا حد زیادی محقق نخواهد شد.

                            این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: حدود شش ماه پس از لغو تحریم‌ها، هزینه‌های اضافی که خودروسازان از ناحیه تحریم متحمل می‌شدند از بین خواهد رفت با این حال در سال آینده تورم سال جدید متعاقبا باعث رشد هزینه‌ها خواهد شد.

                            وی افزود: به دلایل مختلف از جمله کاهش شدید قیمت نفت، تورم سالانه و ضرورت جلوگیری از رشد واردات، نمی‌توان انتظار داشت که نرخ ارز کاهش یابد بنابراین در این شرایط انتظار کاهش قیمت کالاها غیر واقعی خواهد بود.

                            آزادی با بیان اینکه در چند ماهه آینده با مشاهده تاثیرات واقعی توافق هسته‌ای بر اقتصاد، مصرف‌کنندگان در انتظارات خود برای کاهش قیمت‌ها تجدیدنظر خواهند کرد، تصریح کرد: بنابراین مهمترین عامل برای خروج اقتصاد از رکود فعلی، آگاهی مردم از شرایط واقعی اقتصاد کشور است که به مرور این اتفاق خواهد افتاد.
                            به گزارش ایسنا، دولت در راستای اجرایی شدن بسته خروج از رکود و رونق اقتصادی کشور، از پرداخت وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو با بهره 16 درصدی و بازپرداخت هفت ساله خبر داده است.


                            بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                            نظر

                            • negarminavi
                              عضو فعال
                              • May 2013
                              • 35715

                              #3344
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              در اصل توسط mba پست شده است View Post
                              میشه بگید کدومشون 80 درصد مبلغ خودرو و اون هم به صورت 7 ساله !!! وام میدن ؟
                              من که نوشتم، اونا 40% نقد الباقی اقساط ! میدن

                              اون 80 درصد ارزش خودرو، تا نهایت 25 میلیون تومان هست !

                              یعنی خودرو تا 30-31 میلیون باشه میشه 25 تاشو وام گرفت، برای خودرو با قیمتهای بالاتر نهایت وام پرداختی همین 25 میلیون تومان هست !

                              برای خودرو 50 میلیونی اینها نهایتا 25 میلیون وام میدن، اما ماشین 50 میلیونی همین کرمان موتور با 20 تومان نقد و 30 میلیون تسهیلات داره میده !

                              تازه اقساطش برای 16 ماه با 10% بهره هست، برای 40 ماه با 15% بهره !

                              حالا اگر اینها 25 میلیون تومان وام بدن 16% برای 7 سال میشه 28 میلیون بهره این 25 میلیون وام !!!

                              حساب کنی اینها 7 ساله میدن 16% میشه معادل 5 ساله 22.4% ! میشه معادل 3 ساله 37% !

                              در واقع برای اینکه نرخ بهره تسهیلات رو پایین نشون بدن، اومدن مدت اقساط رو زیاد کردن !!!

                              به قول برخی دوستان تازه معلوم نیست بعد 7 سال چیزی مونده باشه از این ماشین یا نه !

                              بقیه دوستان هم اشاره کردند در تاپیک های دیگر ، هدف فقط پول رسانی به خودروسازان هست !

                              نظر

                              • mba
                                عضو عادی
                                • Nov 2014
                                • 266

                                #3345
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
                                من که نوشتم، اونا 40% نقد الباقی اقساط ! میدن

                                اون 80 درصد ارزش خودرو، تا نهایت 25 میلیون تومان هست !

                                یعنی خودرو تا 30-31 میلیون باشه میشه 25 تاشو وام گرفت، برای خودرو با قیمتهای بالاتر نهایت وام پرداختی همین 25 میلیون تومان هست !

                                برای خودرو 50 میلیونی اینها نهایتا 25 میلیون وام میدن، اما ماشین 50 میلیونی همین کرمان موتور با 20 تومان نقد و 30 میلیون تسهیلات داره میده !

                                تازه اقساطش برای 16 ماه با 10% بهره هست، برای 40 ماه با 15% بهره !

                                حالا اگر اینها 25 میلیون تومان وام بدن 16% برای 7 سال میشه 28 میلیون بهره این 25 میلیون وام !!!

                                حساب کنی اینها 7 ساله میدن 16% میشه معادل 5 ساله 22.4% ! میشه معادل 3 ساله 37% !

                                در واقع برای اینکه نرخ بهره تسهیلات رو پایین نشون بدن، اومدن مدت اقساط رو زیاد کردن !!!

                                به قول برخی دوستان تازه معلوم نیست بعد 7 سال چیزی مونده باشه از این ماشین یا نه !

                                بقیه دوستان هم اشاره کردند در تاپیک های دیگر ، هدف فقط پول رسانی به خودروسازان هست !
                                شما چجوری حساب میکنید 28 میلیون بهره ؟!!! من هر جوری تو فرمول محاسبه وام میذارم 25 میلیون 7 ساله با سود 16 درصد میشه ماهی 500 تومن قسطش و ماهی 500 تومنم در 84 ماه ضرب کنی میشه 42 میلیون ، یعنی کل بهره 7 سالش میشه 17 میلیون تومان !

                                نظر

                                در حال کار...
                                X