اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Aiming
    ستاره دار(18)
    • Jul 2012
    • 2641

    #3061
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    لیست عجیب کالاهای وارداتی خودرو !
    شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۲کد مطلب: 276024


    طبق گزارش منتشر شده بسیاری از قطعات خودرو دیده می‌شود که امکان تولید آن در داخل وجود دارد اما با این وجود از کشور چین و دیگر کشورها وارد شده است در حالی که کشور با چالش جدی ارز رو به رو است باید بررسی کرد چه میزان از این حجم کالای وارد شده در این بخش ضروری است.

    اقتصاد ایران آنلاین: براساس آمار گمرک ایران در هشت ماه سال جاری واردات خودرو و قطعات آن به کشور بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۹۲ میلیون و ۱۵ هزار و ۵۱۲ دلار بوده است.

    ارزش ریالی واردات این محصولات طی این مدت بالغ بر ۵ هزار و ۶۹۸ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان برآورد شده است.

    طبق گزارش منتشر شده بسیاری از قطعات خودرو دیده می‌شود که امکان تولید آن در داخل وجود دارد اما با این وجود از کشور چین و دیگر کشورها وارد شده است در حالی که کشور با چالش جدی ارز رو به رو است باید بررسی کرد چه میزان از این حجم کالای وارد شده در این بخش ضروری است.

    جزئیات برخی قطعات وارداتی خودروهای داخلی را خبرگزاری فارس منتشر کرده است: سرشیلنگ بلند ترمز جلو پیکان، سرشیلنگ کوتاه ترمز جلو پیکان، بوش قطعه سرشیلنگ ترمز جلو پراید، پیچ هرزگرد M۱۴ لوله ترمز فرمان پراید، پیچ هرزگرد M۱۴ لوله ترمز فرمان پژو ۴۰۵، پایه قطعه اتصال دهنده شیلنگ ترمز جلو به کالیپر پراید، سرشیلنگ مادگی ترمز پراید، مهره قطعه نگهدارنده سرشیلنگ به شیلنگ ترمز جلو پراید، نافی قطعه سرشیلنگ پراید و نیسان وانت و پیکان و مینیاتور، رادیاتور بخاری پراید، سه شاخه پلوس پراید، کله پلوس پژو ۴۰۵،لنت عقب پراید نو، لنت جلو پیکان، لنت جلو پراید.
    وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #3062
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      درخواست مهلت دو ماهه وزیر صنعت از مجلس برای ترتیب اثر دادن به نتایج تحقیق و تفحص از خودرو

      رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی از فرصت دو ماهه به وزیر صنعت و معدن و خودرو سازان برای اصلاح ایرادات اعلام شده به عملکرد صنعت خودرو خبر داد.

      علی علیلو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، گفت: جلسه ای با حضور وزیر صنعت و معدن و مدیران شرکتهای خودروساز درباره ترتیب اثر ندادن نتایج تحقیق و تفحص برگزار شد که در نهایت پس از اعلام نظرات نمایندگان، وزارت صنعت و معدن برای ترتیب اثر دادن به نتایج تحقیق و تفحص و اصلاحات مد نظر فرصت دو ماهه ای را درخواست کرد.

      نماینده مردم شبستر در مجلس بر ضروت تغییر ساختار سهامداری و تشکیلاتی خودرو سازان تاکید کرد و گفت: ایراد اساسی اصلاح نشدن قرارداد ال 90 و ساختار سهامداری آن و غیرقانونی بودن انحصارها در تامین قطعات بود.

      این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر ضرورت بازبینی قرارداد ال 90، گفت: رنوی فرانسه از ایران کلاهبرداری کرده و برای هرماشین 12 میلیون بیشتر از آنچه در قرارداد ذکر شده، گرفته است.

      رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی گفت: درباره ورود افراد متخلف به هیات مدیره خودروسازی ها به وزیر تذکر دادیم و به وزیر گفتیم که بر بازگشت آنها اصرار نداشته باشد./
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • غفران
        عضو فعال
        • Sep 2013
        • 1123

        #3063
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

        نظر

        • غفران
          عضو فعال
          • Sep 2013
          • 1123

          #3064
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          د خبر: 5364 یکشنبه، 23 آذر 1393 - 08:23
          همکاری سایپا و صنایع آلمانی در زمینه موتورهای کم مصرف و سوخت پاک
          سایپا نیوز: هیات اقتصادی – تجاری آلمان و عضو شرکت‌های انجمن خاورمیانه و نزدیک آلمان (نموف) طی نشستی با مهندس مدنی مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا، شرایط همکاری و برنامه های مشترک آتی را بررسی کردند.
          به گزارش سایپا نیوز: سعید مدنی-مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به سابقه همکاری بیش از یک قرن ایران باکشور آلمان در ضمینه ماشین آلات صنعتی گفت: با توجه به داشتن علایق ملی و میهنی به ملت آلمان و جایگاه فنی و اقتصادی مناسب در دنیا، روابط اقتصادی _ تجاری با کشور آلمان از اولویت گروه سایپا است.
          مدنی خاطر نشان کرد: امیدواریم در شرایط تحریم های سیاسی، تا جایی که محدودیتی برای طرفین ایجاد نکند، همکاری دو جانبه خوبی داشته باشیم.
          وی افزود: سرمایه گذاری در ایران با توجه به بازارهای مناسبی که در کشور ایران وکشورهای همسایه ایران وجود دارد توجیه اقتصادی دارد و به معنایی دیگر ایران پلی است برای توسعه تجارت در کشور های توسعه نیافته­ای که زیر ساخت های مناسبی در حوزه صنعت خودرو ندارند.

          مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا اظهار کرد: صادرات محصولات گروه خودرو سازی سایپا برای کشورهای منطقه راهگشا است و با در نظر گرفتن این نکته که دستمزد نیروی کار در ایران کمتر از چین است و همچنین برخورداری از انرژی ارزان و داشتن زیر ساخت های کافی جهت سرمایه گذاری خارجی مناسب است.

          مدنی تصریح کرد: کشور ایران می تواند تامین کننده بسیاری از قطعات صنعتی برای بازار های منطقه باشد و حتی با وجود تحریم ها و محدودیت های موجود با توجه به تجارب به دست آمده ادامه همکاری ها امکان پذیر است.
          وی گفت: در حال حاضر شرکت هایی که با گروه خودرو سازی سایپا همکاری لازم را دارند، زمان بعد از تحریم ها در اولویت همکاری با ما قرار خواهند گرفت.
          مدیر عامل گروه سایپا به راهگشا بودن صنعت آلمان اشار ه کرد و بیان کرد: صنایع آلمان می توانند به زنجیره تامین قطعات و صنعت خودروسازی ما کمک کنند و ما علاقمند هستیم که بین صنعت قطعه سازی و خودرو سازی سایپا و آلمان ارتباط خوبی و موثری ایجاد شود و در این راه گام های خوبی برداشته ایم.
          وی یادآور شد: با در نظرگرفتن الزامات قانونی در سبد سوخت و کاهش آلایندگی در ایران، ما به دنبال سوخت پاک و موتورهای کم مصرف هستیم که امیدواریم با همکاری دو جانبه بین صنعت ایران و آلمان صورت پذیرد.
          مدنی به حضور رقبای خودروساز چینی و آمریکایی در بازار ایران اشاره کرد و افزود: کشورهای اروپایی باید شرایط را درک کنند و با توجه به حضور رقبای سرسخت، روند روابط با ایران را در حوزه صنعت و تجارت تسریع بخشند.
          در ادامه نشست دامن -رئیس و نماینده هیات بلند پایه آلمانی گفت: در حال حاضر ما به عنوان نماینده شرکت های آلمانی سال هاست که با کشور ایران همکاری دیرینه ای داریم و به لحاظ شناخت فنی و فرهنگی بین دو طرف، خیلی خوب می توانیم با هم همکاری داشته باشیم.

          وی افزود: در سال های اخیر به دلیل تحریم ها یک سری مشکلات به وجودآمده است و وقتی که آمارهای موجود در خصوص حجم تجارت ایران و آلمان را بررسی می کنیم، می بینم که روند نزولی داشته و ما امیدواریم وضعیت سیاسی بهتر شود و به همین خاطر می خواهیم در ایران از شروع بهبود روند گفتگو های سیاسی، فعالیت و همکاری مناسبی را شروع کنیم.
          نماینده هیات آلمانی به ادامه همکاری ها با ایران اشاره کرد و افزود: کشور آلمان در حوزه صنعت خودرو می تواند سرمایه گذاری مناسبی در صنعت خودرو سازی ایران داشته باشد و با توجه به اینکه صادرات از طریق کشور ایران به لحاظ دستیابی مناسب به بازار های منطقه راحت تر است، فعال کردن بخش صادرات از اولویت های کاری ما خواهد بود.
          ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

          نظر

          • والیخان
            عضو فعال
            • Oct 2013
            • 413

            #3065
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            کد خبر: ۱۴۰۵۳۱
            تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

            صفحه نخست » سرویس بورس



            تسنیم نوشت:



            عکس زیر یک خودروی پراید در حال تردد در یکی از جاده های میان شهری امریکا را نشان می دهد:جالبه دروغگوئی تسنیم.فوردقدیمی2درچه ارتباطی باپراید داره؟دروغگو دشمن خداست

            نظر

            • مخبرالدوله
              عضو فعال
              • May 2012
              • 5228

              #3066
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              فطانت یقینا همانند دیگر معاونین دکتر طیب نیا با هماهنگی حقوقیهای بزرگ در راستای سیاستهای دولت تدبیر عمل خواهد کرد....
              صالح آبادی از انجام اینکار عاجز بود و برای همین منظور کنار رفت....

              در لایحه خروج ار رکود دولت پیشرانه حرکت صنعت......گروه خودرو و صنعت ساختمان و پتروشیمی و صادر کنندگان میباشد.

              مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

              نظر

              • tom cruise
                عضو فعال
                • Mar 2012
                • 4756

                #3067
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                صندوق توسعه بازار و حقوقیهایی که گله ای رفتند توی این گروه را باید دادگاهی کنند
                در واقع اگر خریدند حق فروش ندارند برای یکسال بعد ببینیم تحلیلهایشان برای سود نجومی واقعی است یا خیر....
                اگر دولت بر معاملات کوتاه مدت مالیات بیشتر میگرفت نسب به بلند مدت....مشخص میشد چقدر ارزش دارند این سهمها...
                در واقع اینها امروز میخرند فردا می فروشند ...
                کشور جهان سوم مثل ایران بجز سهام دلاری چیزی ندارد انهم صنعت...
                https://www.facebook.com/profile.php?id=10001066806953
                tom cruise in face book

                نظر

                • componic
                  Banned
                  • Aug 2025
                  • 14

                  #3068
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  لیدر بازار خودرو هست و دوشنبه مثبته

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #3069
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    تولید دوگانه‌سوزها افزایش یافت

                    یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷

                    تولید انواع خودروی سواری دوگانه‌سوز در کشور در آبان ماه امسال افزایش یافته است.

                    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تولید پژو 405 دوگانه‌سوز ایران خودرو مرکزی در آبان ماه امسال با رشد 30 هزار درصدی از 8 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به 2409 دستگاه افزایش یافته است.

                    تولید سمند دوگانه‌سوز ایران خودرو مرکزی نیز با رشد 2662 درصدی از 90 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به 2486 دستگاه افزایش یافته است.

                    در این مدت تولید پراید دوگانه‌سوز نیز با رشد 4448 درصدی از 41 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به 1865 دستگاه افزایش یافته است.

                    تولید نسیم و صبا دوگانه‌سوز نیز با رشد 780 درصدی از 212 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به 1867دستگاه افزایش یافته است.
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • سلطان بورس
                      كاربر فعال
                      • Aug 2011
                      • 3373

                      #3070
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      در اصل توسط componic پست شده است View Post
                      لیدر بازار خودرو هست و دوشنبه مثبته
                      ایران خودرو لیدر بازار هست . ولی باید قبول کرد که خود سازمان باعث شد که خودرو لیدر بازار بشه
                      وقتی صندوق توسعه بازار میاد رو خودرو نوسان میگیره انتظار از لیدر بودن خودرو نیز هست
                      از زمان تمدید مذاکرات انقدر خودرو از بازار جمع کردن که تا نزدیک 1% میشن سریع تعدادی به کد های حقوقی ها دیگه میزنن
                      امسال خیلی راحت با یک نماد کل بازار را کنترل کردن

                      نظر

                      • m.hossein
                        Banned
                        • Nov 2013
                        • 3031

                        #3071
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        تاریخ ایجاد در شنبه, 29 آذر 1393 11:00
                        در سه سهم "ورنا" ؛ "وساپا" و "ختراک" از سهام گروه خودرو و سرمایه گذاری وابسته به این گروه رسیدن قیمت به کف تکنیکالی و واگرایی مثبت مخفی مشاهده می گردد.

                        ورنا و وساپا پس از رالی صعودی گذشته بار دیگر در محدوده کف قیمتی قبل قرار گرفته اند و در صورت عدم نفوذ به زیر حمایت های قبل می توانند روند صعودی جدیدی را آغاز نمایند.

                        در ختراک نیز قیمت سهم پس از صعود تا محدوده 3135 ریال اکنون به حمایت مهم محدوده 2500 تا 2550 رسیده است.
                        که در صورت تثبیت بر بالای این محدوده مستعد صعودی دوباره حداقل تا محدوده 3000 تا 3130 می تواند باشد.


                        نمودار ورنا:



                        نمودار وساپا:



                        نمودار ختراک:

                        نظر

                        • مخبرالدوله
                          عضو فعال
                          • May 2012
                          • 5228

                          #3072
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          خودروسازان کوچک ادغام می‌شوند



                          » سرویس: اقتصادي - خودرو
                          کد خبر: 93100200436
                          سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹



                          وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان کوچک خواست با یکدیگر ادغام شده و خودرویی را با تیراژ بیش از صد هزار دستگاه تولید کنند.
                          به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هم‌اکنون چندین شرکت خودروسازی کوچک از جمله مدیران خودرو، کرمان خودرو، دیار خودرو، خودروسازی راین، خودروسازی مرتب و بهمن موتور با تیراژهای پایین به تولید انواع خودروی سواری مشغول هستند.
                          پایین بودن تیراژ تولید این خودروها باعث افزایش هزینه‌های تمام شده تولید و افزایش قیمت فروش این خودروها در کشور شده است.
                          از آن سو نیز پایین بودن تیراژ تولید باعث شده تقریبا تمام محصولات این شرکت‌های خودروسازی به صورت فول سی‌کی در کشور تولید شوند به‌گونه‌ای که قطعات این خودروها به طور کامل از کشورهای خارجی وارد و تنها در ایران مونتاژ می‌شوند.
                          در این شرایط وزیر صنعت، معدن و تجارت در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو از مسوولان شرکت‌های کوچک خودروسازی خواسته با یکدیگر ادغام شده و خودرویی را با تیراژ اقتصادی بالای صد هزار دستگاه تولید کنند.
                          در آن صورت هزینه‌های تمام شده تولید این محصولات به شدت کاهش یافته و امکان داخلی سازی بخش اعظم قطعات این خودروها نیز وجود خواهد داشت.
                          محمدرضا نعمت‌زاده به شدت از خودروسازان کوچک انتقاد کرده که کار شما در واردات قطعات از خارج از کشور و مونتاژ کاری صرف برخلاف مصالح بخش صنعت کشور است زیرا این کار ارزش افزوده‌ای در کشور ایجاد نکرده و تنها باعث وابستگی ما به صنعتگران خارجی برای تامین قطعات شده است.
                          در این زمینه وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان کوچک خواسته در زمینه نحوه ادغام با یکدیگر بررسی کرده و پیشنهاد عملی خود را به این وزارتخانه ارائه کنند.
                          اظهارات نعمت‌زاده در زمینه ضرورت ادغام شرکت‌های کوچک خودروسازی با یکدیگر در حالی است که پیش از این وی از شرکت‌های کوچک خودروسازی خواسته بود که نسبت به داخلی سازی برخی از قطعات خودروهای مونتاژی، اقدام کنند.
                          در مقابل مسئولان این شرکت‌ها نیز اظهار کرده بودند که به دلیل پایین بودن تیراژ تولید محصولات‌شان امکان داخلی سازی قطعات وجود ندارد زیرا این کار از توجیه اقتصادی برای شرکت‌های قطعه‌سازی برخوردار نیست.
                          انتهای پیام



                          مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                          نظر

                          • m.nouri
                            عضو عادی
                            • Mar 2011
                            • 61

                            #3073
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            اقدامات پشت پرده مديران سايپا جهت برداشتن مديرعامل سايپا (مدني) ' علني شد.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #3074
                              پاسخ : اخبار

                              رئیس هیأت تحقیق‌وتفحص صنعت خودرو در گفت‌وگوی تفصیلی با تسنیم خبر داد کلاه‌برداری بزرگ فرانسه در قرارداد ال۹۰ و بی‌توجهی وزیر صنعت به گزارش تفحص مجلس

                              خبرگزاری تسنیم: رئیس هیأت تحقیق‌وتفحص صنعت خودرو در تشریح جزئیاتی از نتایج گزارش مجلس شورای اسلامی از کلاه‌برداری بزرگ فرانسه در قرارداد ال۹۰ و بی‌توجهی وزیر صنعت به این گزارش خبر داد و گفت: راهکار نجات صنعت خودرو لکه‌گیری نیست، اصلاح مدیریت است.

                              نسخه قابل چاپ
                              علی علیلو در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با تأکید بر اینکه تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور صرفاً برای شناسایی تخلفات نبوده است، اظهار داشت: مجلس در تحقیق و تفحص به‌دنبال آسیب شناسی صنعت خودرو برآمده زیرا به‌صورت کلی تخلف یک عارضه منفی است و امکان بروز آن در بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور وجود دارد.
                              وی با بیان "درصددیم با یک عارضه‌یابی تخصصی آنچه را مورد انتظار مردم و شایسته کشور است، اجرایی‌کنیم" افزود: بنده در تمام مصاحبه‌های خود این نکته را گفته‌ام که اگر در مسیر این آسیب شناسی با تخلفی مواجه شدیم هم کوتاه نیامده و آنها را در گزارش نهایی خود درج و برای صدور حکم به مراجع قضایی ارسال می‌کنیم.
                              این عضو کمیسیون صنایع مجلس یکی از حسنهای آسیب شناسی صنعت خودرو را شناسایی درست تخلف‌ها بدون اغراق دانست و گفت: نمایندگان مجلس در روند تحقیق و تفحص هیچ گونه قضاوتی نکردند و با قواعد و قوانینی که کارشناسان به آن واقف بودند عین تخلف‌ها را در گزارش اعلام و موضوع را به مراجع قضایی واگذار کردند.
                              علیلو در رابطه با تخلفات کلان شرکت‌های خودروساز نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: حدود 13 پرونده در تحقیق و تفحص شناسایی و 6 یا 7 پرونده با مستندات کامل به دستکاه قضایی ارجاع شده و مابقی نیز در حال ارسال است.
                              وی با اشاره به جلسات خود با دستگاه‌های قضایی برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های متخلفین، گفت: از مراجع قضایی درخواست کرده‌ایم تا خارج از نوبت و با اولویت پرونده‌ها را در اسرع وقت پیگیری نماید.
                              *شرکت‌های خودروساز متخلف از قاعده تعدیل در دفاتر حسابداری سوء استفاده کردند
                              رئیس هیأت تحقیق و تفحص از خودروسازان در رابطه با جزئیات برخی تخلفات خودروسازان، اظهار داشت: یک بخش از این تخلفات مالی بوده که در گزارش‌ها این موضوعات با شرح کاملی قید شده است، به‌عنوان نمونه تعدیل‌های غیرقانونی را که در صورت مالی آخر سال شرکت‌ها خودروساز درج شده می‌توان از جمله تخلفات مالی به شمار آورد.
                              علیلو اضافه کرد: شرکت‌های متخلف با سوء استفاده از قاعده تعدیل در دفاتر حسابداری خود زیان‌ها را سود نشان داده یا با دستکاری دفاتر، شرکت را در مقاطعی زیان‌ده اعلام می‌کردند.
                              عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان "در روند تحقیق و تفحص به قراردادهای غیرشفاف هم برخورد کردیم" گفت: به‌عنوان نمونه خرید تاپکو یک قرارداد کاملاً واضحی بود اما به‌لحاظ کارشناسی و قیمت گذاری تفاوت زیادی با استعلام کارشناسان مجلس داشت، حتی در برخی از موارد پولی بابت سهام به کسی که اصلاً سهام به نام او نبوده پرداخت شده بود.
                              این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: امیدواریم کارشناسان حقوقی و مالی شرکت‌های خودروساز از این موضوعات غافل بوده باشند.
                              رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی با بیان اینکه امتیازهایی در برخی قراردادهای شرکت سایپا به فروش رسیده که اصلاً به خود شرکت منتقل نشده است، اظهار داشت: در حال حاضر هم هنوز سایپا نتوانسته در تعدادی از قراردادها امتیازها را دریافت کند و خط تولید خود را مطابق آنچه در قراردادها عنوان شده توسعه دهد.
                              وی گفت: به‌عنوان نمونه در قرارداد ال90 کتباً گزارشات خود را به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال و از او درخواست کردیم تا این قرارداد را شفاف کنند. اما متأسفانه نه‌تنها شفاف سازی نشد بلکه فرار از مسئولیت پاسخ گویی هم اتفاق افتاد.
                              *نعمت‌زاده اهمیتی به نتایج گزارشات تحقیق و تفحص از خودروسازان نمی‌دهد
                              علیلو با بیان "در قرارداد ال90 بنده تعبیری را استفاده کرده بودم که تا حدودی به آن شک داشتم" گفت: به‌مرور متوجه شدم آن تعبیر درستی است. تعبیر به این گونه بود که رنوی فرانسه در این قرارداد به‌وضوح یک کلاه‌برداری بزرگ از پارس خودرو کرده است.
                              عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اعلام اینکه انتظار می‌رفت وزارت صنعت با دستور شخص وزیر در دستگاه‌های قضایی قرارداد ال90 را مورد بررسی قرار می‌داد، افزود: چگونه است که آنها در قراردادها خلف وعده و زیان‌هایی را به شرکت‌های خودروساز کشور وارد می‌کنند اما ما تلاشی برای پیگیری حق و حقوق نمی‌کنیم.
                              علیلو با ابراز "در رابطه با قرارداد مبهم ال90 با ارسال نامه‌ای به وزارت صنعت از وزیر درخواست کردیم تا به‌عنوان متولی بخش صنعت کشور توضیحات خود را اعلام نماید" اظهار داشت: وزیر صنعت نه‌تنها پاسخ نداد بلکه در یک مورد 36 ارجاع هم به نامه ارسالی ما خورد به نحوی که پس از آنکه نامه ها بین آقای وزیر و معاون و مسؤلین دیگر رد وبدل شد در نهایت یک مدیرعامل در پاسخ به نامه نوشت لاجرم باید به اصل قرارداد برگردیم. اما هنوز هم به اصل قرارداد برنگشته ایم.
                              *ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو از اساس اشتباه است
                              وی در ادامه این گفت‌و گو با بیان اینکه ورود شورای رقابت به ریز قیمت گذاری خودرو از اساس اشتباه بود، تصریح کرد: مدل شورای رقابت در قیمت گذاری علمی است و نمایندگان مجلس علمی بودن آن را رد نمی کنند اما این مدل قیمت گذاری در بخش تولید نیست. حتی در ایران همین فرمول در بخش خدمات و مخابرات استفاده می شود اما در بخش تولید این فرمول کاربردی ندارد.
                              وی اضافه کرد: فرمول شورای رقابت نه تنها برای مجلس بلکه برای خودروسازان هم نامفهوم است به همین منظور ما این موضوع و نواقص آن را بررسی کرده ایم و حتی از کارشناسان شورای رقابت درخواست کردیم تا در مذاکراتی توضیحات خود را مطرح کنند اما متأسفانه قبول نکردند.
                              این عضو کمیسیون صنایع اضافه کرد: به اعتقاد نمایندگان مجلس قیمت تمام شده باید با توجه به حقوق و دستمزد و سود تعیین شود. این فرمول ساده را چرا باید با تلفیق فرمول های دیگر پیچیده کرده و برای مردم نا مفهوم کنیم. حتی قطعه سازان و خودروسازان هم از این فرمول سر در نمی آورند و در پاسخ به پرسش ما برای توضیح بیشتر این فرمول می گویند این فرمول شورای رقابت است و آنها باید آْن را تشریح کنند.
                              به اعتقاد علیلو، بازار رقابتی بهترین مکان برای تعیین قیمت خودرو است. در بازار رقابتی تعادل قیمت ها به وجود می آید.
                              رییس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی با اعلام اینکه با کاهش بخشی یا نقطه به نقطه تورم نباید توقع کاهش قیمت خودرو ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در یکی از جلساتی که با یکی از مدیران خودروساز برگزار کرده بودیم همین شبهه مطرح شد. به اعتقاد آنان قیمت فولاد و آلومینیوم افزایش داشته و این موضوع باید در قیمت تمام شده مدنظر قرار گیرد .
                              *هزینه های زیان شرکت های زائد و وام های کلان خودروسازان را نباید مردم پرداخت کنند
                              وی اضافه کرد: ما می گویم قیمت تمام شده یعنی قیمت همان موادی که خودروساز در تولید محصولات خود استفاده می کند حتی ما قبول داریم که استهلاک ، نرخ تسهیلات های بانکی و دستمزد کارگران هم باید در قیمت تمام شده مدنظر قرار گیرد. اما سوالاتی را هم مطرح کرده ایم که چرا باید ضرر شرکت های زیان ده و زائد شرکت های خودروساز هم در قیمت تمام شده محصول لحاظ شود!
                              این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه براساس صورت های مالی خود خودروسازان چیزی حدود 3 تا 5هزار میلیارد سرمایه شرکت در بیرون و در اختیار دیگران قرار دارد، تصریح کرد: این موضوع در اسناد خود شرکت های خودروساز شناسایی شده است حتی خودروسازان در سنوات گذشته وام های 1500 میلیارد تا 2 هزار میلیاردی گرفته اند بدون آنکه طرح توجهی برای این وام ها داشته باشند.
                              علیلو با بیان اینکه خودروسازان تسهیلات مذکور را با 30 درصد بهره در حساب های جاری خود قرارداده اند، اضافه کرد: در هیچ کجا بازده یا بازگشتی برای این وام‌ها وجود ندارد و آنان در نهایت به عنوان هزینه های مالی در قیمت تمام شده محصول منظور می کنند. ما می گویم آیا این هم جزء قیمت فولاد و آلومینیوم و مواد اولیه تولید به شمار می آید!
                              این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه خود مدیر عاملی که این موضوعات را به وی بازگو کردیم بر حق بودن سخنان ما تأکید داشت، اظهار داشت: گفتیم چرا اصلاح نمی کنید آنها نیز گفتند اینجا دست ما نیست. ما تأکید داریم بنگاه اقتصادی تا زمانی که سیاسی باشد دیگر بنگاه اقتصادی نیست و تا وقتی مدیریت دست دولت بوده و با اعمال مدیریت های سیاسی می خواهند بنگاه های اقتصادی را به گردش در آورند به نتایج مناسب نخواهیم رسید.
                              *صنعت خودرو با اصلاح ساختار سهام و نگرش مدیریت خصوصی اصلاح خواهد شد
                              وی در ادامه با بیان اینکه برای تقویت رقابت در بازار داخلی خودرو نباید فقط به دنبال تعرفه یا جذب سرمایه گذاری خارجی باشیم، اظهار داشت: راهکار نجات صنعت خودرو لکه گیری نیست بلکه باید با یک انقلاب اساسی ساختار سهامداری در شرکت ها اصلاح و مدیریت ها با نگاه خصوصی باشد.
                              علیو اضافه کرد: یک روز وزیر صنعت به بنده گفت که افزایش حجم تولید خودرو اتفاق افتاده که اثرات مثبتی بر بازار خواهد گذاشت. اما من گفتم این سیاست اشتباه بوده و نتایج مناسبی را به دنبال نخواهد گذاشت زیرا اساس پایه صنعت خودرو کج بوده و هر چه بر روی خشت بگذاریم آوار خواهد شد.
                              به اعتقاد این عضو کمیسیون صنایع مجلس، نخست باید ساختار صنعت خودرو را اصلاح کرد تا اساس آن بر پایه سرمایه گذاری و مدیریت خصوصی باشد. به صورت کلی استراتژی هایی که براساس مدیریت دولتی تدوین می شود به هیچ عنوان نتایج مناسبی را نخواهد داشت.
                              علیلو با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با ورود تکنولوژی و تعامل فنی و علمی با دیگر کشورها برای ارتقاء بخش های مختلف اقتصادی خود هیچ مشکلی ندارد، تصریح کرد: هم اکنون توانایی تولید بسیاری از قطعات خودرو را در داخل کشور داریم چرا برخی مدام بر طبل واردات می کوبند!چرا تعدادی از قطعات خودرو در انحصار یک عده قرار دارد که می‌توانند در مواقعی به واسطه عدم ارائه قطعه 300 هزار دستگاه خودرو را در کف پارکینگ کارخانجات بخوابانند.
                              وی با تأکید بر اینکه امروز اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی یکی از استراتژی ترین هدف کشور به شمار می آید، تصریح کرد: باید ضمن شناسایی تکنولوژی های داخلی ضعف ها را نشناخته و در صدد رفع آنها برآییم تا بتوانیم محصولات با کیفیتی را راهی بازارهای بین المللی کنیم.
                              *قراردادهای جدید خودروسازان با شرکای خارجی باید با نگاه اقتصاد مقاومتی تدوین شود
                              علیلو در رابطه با قراردادهای جدید شرکت های خودروساز با شرکت های خارجی نیز گفت: بنده متن قراردادهای جدید را ندیده ایم .اما برخی هنوز در حال مذاکره و برخی دیگر از شرکت ها به نتایجی برای همکاری دست پیدا کرده اند ولی در مجموع باید بگویم ما مخالف تعامل فنی و تکنولوژی با شرکت های خارجی نیستیم اما براساس سیاست اقتصاد مقاومتی نباید به خارج از کشور اتکاء داشته باشیم.
                              این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه در نهایت هنوز سوالات متعدد هیأت تحقیق و تفحص از خودروسازان ازسوی مسئولان مربوطه پاسخ داده نشده است، گفت: مجلس وظیفه دارد گزارش خود در پرونده تحقیق و تفحص از خودروسازان را بایگانی نکرده و پیگیر نتایج اجرا آن باشد.
                              وی اضافه کرد: از شخص وزیر صنعت می خواهیم اگر گزارش درست و یا نادرست است نظر و مستندات خود را اعلام و نمایندگان را قانع کند چراکه هنوز برای نمایندگان که ماه ها درگیر گزارش تحقیق و تفحص از خوردسازان بودند سوالات متعددی مطرح است که هیچ پاسخی تاکنون دریافت نکرده اند. البته وزارت صنعت مهلت دو ماهه ای را برای پیگیری این موضوع درخواست کرده که امیدواریم در نهایت بتوانیم به نتایج مناسبی دست پیدا کنیم.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • tom cruise
                                عضو فعال
                                • Mar 2012
                                • 4756

                                #3075
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                ظاهرا سایپا گندش در امده با گزارشش....
                                عجب فیلمی بود امسال با لیدر نمای خودروییها....
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=10001066806953
                                tom cruise in face book

                                نظر

                                در حال کار...
                                X