اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • negarminavi
    عضو فعال
    • May 2013
    • 35715

    #3361
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    تسهیلات 11 هزار میلیارد تومانی برای خودروسازان؟


    اقتصادنیوز: پس از اعلام ارائه تسهیلات جدید برای خرید خودرو، بسیاری از فعالان و کارشناسان اقتصادی ساز و کار و همچنین مبلغ اختصاص یافته برای این وام‌ها را مبهم ارزیابی کردند. بر اساس این طرح جدید دولت که با هدف تحریک تقاضا در یکی از صنایع مهم و پیشران کشور انجام گرفت، خودروسازان می‌توانند 80 درصد قیمت خودرو را تا سقف حداکثر 250 میلیون ریال به‌صورت اقساطی به مشتریان عرضه کنند و این مبلغ را به‌صورت رد دین از بانک‌ها دریافت کنند. به عبارت دقیق‌تر، بانک‌ها با نرخ سود 16 درصد و به‌صورت 7 ساله وامی به ارزش یادشده را به خودروسازان اعطا می‌کنند و آنها از طریق فروش اقساطی به مشتریان، قدرت خرید متقاضیان را افزایش می‌دهند.


    شرکت‌های بزرگ خودروساز که عموما در بورس تهران نیز فعالیت دارند از ابتدای سال جاری به‌شدت با رکود و افزایش موجودی انبارها مواجهند. این موضوع سبب شده است تا در آخرین گزارش‌های منتشرشده از عملکرد 6 ماهه شرکت‌های خودرویی، تعدیل‌های منفی سنگینی در پیش‌بینی سودآوری آنها به‌چشم بخورد. بنابراین یکی از اهداف اصلی وام جدید خودرو تحریک موقت تقاضا در این صنعت بزرگ است تا شاید آنها را از ضعف سودآوری نجات دهد. سوالی که ذهن بسیاری از فعالان اقتصادی را مشغول کرده است، میزان تسهیلات موردنیاز این خودروسازان و همچنین محل تامین آن است.

    برای پاسخ به پرسش نخست، صورت‌های مالی 6 خودروساز اصلی، یعنی ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، ایران خودرو دیزل (خاور)، پارس خودرو (خپارس)، سایپا دیزل (خکاوه) و زامیاد (خزامیا) بررسی شده است. این بررسی نشان می‌دهد عمده خودروسازان ضعف زیادی در تحقق بودجه پیش‌بینی شده خود در مدت 6 ماه نخست سال داشتند. به‌عنوان مثال، ایران‌خودرو در گروه پژو که بهترین عملکرد را داشته، حدود 86 درصد تولیدات خود را فروخته است و این رقم برای وانت آریسان به 39 درصد می‌رسد.

    سایپا نیز در دو گروه خانواده پراید و تیبا فقط 81 درصد از تولیدات خود را به فروش رسانده است. این در حالی است که سال گذشته، نسبت فروش به تولیدات این دو خودروساز بیش از 95-90 درصد بود. اگر فرض کنیم بر اساس بودجه‌های جدید، خودروسازان بخواهند تمام خودروهای تولیدی جدید و آنچه در 6 ماه نخست سال تولید کرده‌اند را به فروش برسانند، در مجموع حدود 630 هزار دستگاه خودرو خواهد شد.

    با فرض آنکه وام تعلق گرفته برای هر خودرو متناسب با قیمت آن، 80 درصد قیمت یا 25 میلیون تومان (هرکدام که کمتر بود) باشد، باید حدود 11 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان به‌عنوان واسط متقاضیان و بانک پرداخت شود. هرچند این محاسبات با فرض آن است که تمام خودروها مطابق بودجه فروش رفته و همه متقاضیان نیز از تسهیلات جدید استفاده ‌کنند، اما به‌صورت یک شمای کلی نشان می‌دهد حجم نقدینگی مورد نیاز برای تامین این تسهیلات ارزان (16 درصد سود در مقایسه با سایر تسهیلات فعلی بانک‌ها، رقم پایینی محسوب می‌شود) قابل‌توجه است.


    Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/...#ixzz3pr7XhXwl

    نظر

    • ایرج سابق
      عضو فعال
      • Oct 2015
      • 7434

      #3362
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      جزئیات جلسه سیف با مدیران بانکی؛
      وام ۱۰ و ۲۵ میلیونی کالا و خودرو آماده پرداخت شد



      - جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸


      رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های بسته اقتصادی باید به نحوی باشد که هیچ یک از اقشار جامعه احساس تبعیض نکند، تسهیلات کالاهای واسطه‌ای را یکی دیگر از حمایت‌های بانک‌ها از صنعت برشمرد.به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه‌ای با حضور مدیران عامل و مسئولان اعتبارات بانک‌ها، جزئیات بانکی بسته اقتصادی دولت تبیین شد.
      ولی‌اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه با مهم دانستن نقش بانک‌ها در خروج اقتصاد از رکود خواستار حرکت هماهنگ و هم‌جهت بانک‌ها در این مسیر شد و افزود: اجرای این طرح‌ها باید به گونه‌ای باشد که هیچ یک از اقشار جامعه احساس تبعیض نکند و تمامی سطوح جامعه از آن برخوردار شوند.
      سیف با برشمردن سه محور کارت خرید کالای ایرانی، تسهیلات خرید خودرو و کالاهای واسطه‌ای به عنوان برنامه‌های تعریف شده در این بسته گفت: سال گذشته با اولویت قرار دادن سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، نظام بانکی توانست نقش مهمی درحرکت اقتصاد برای خروج از رکود داشته باشد و در این مرحله قصد داریم با تامین مالی خریداران و ایجاد تقاضا تحریک تقاضا حرکتی را که شروع کرده بودیم، تکمیل کنیم.
      رئیس کل بانک مرکزی، حمایت از تولیدکننده‌ و صنعت داخلی را یکی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: قصد داریم با ایجاد کار‌ت‌های خرید کالای ایرانی و با استفاده از تجارب موفق جهان و توان داخلی، چرخه اقتصاد را هم از ناحیه عرضه و هم از ناحیه تقاضا با سرعت بیشتر به گردش درآوریم.
      رئیس شورای پول و اعتبار، تسهیلات کالاهای واسطه‌ای را یکی دیگر از حمایت‌های بانک‌ها از صنعت برشمرد و عنوان کرد: باهمکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اقلام مورد نیاز تولیدکنندگان شناسایی شده و با شرایطی که اعلام می‌شود، در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
      بر اساس تصمیم گرفته شده در تیم اقتصادی دولت، قرار است بسته اقتصادی دولت در بخش بانکی در نیمه اول آبان‌ماه اعلام و پس از آن برای مدت شش ماه به اجرا درآید.

      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

      نظر

      • Alain Delon
        Banned
        • Dec 2014
        • 628

        #3363
        پاسخ : اخبار گروه خودرو


        رئیس کل بانک مركزی

        وام 25میلیونی حتماً بازار خودرو را رونق می‌دهد


        رئیس کل بانک مركزی در پاسخ به این سؤال که آیا وام 25میلیونی تأثیری بر خروج از ركود صنایع خودروسازی خواهد داشت یا خیر، گفت: به‌نظر بنده اختصاص وام به خرید خودرو باعث تحریک تقاضا و افزایش آن در بازار خواهد شد و اجرای این طرح حتماً مثمر ثمر و مثبت است.


        ولی‌الله سیف در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر اینكه آیا وام 25 میلیونی تأثیری بر خروج از ركود صنایع خودروسازی خواهد داشت یا خیر، گفت: به‌نظر بنده اختصاص وام به خرید خودرو باعث تحریک تقاضا و افزایش آن در بازار خواهد شد و اجرای این طرح حتماً مثمر ثمر است.

        وزیر اقتصاد در ادامه این مراسم در خصوص شرایط اعطای وام 10میلیونی خرید کالا گفت: در این طرح هرگز به خریدار کالای خاصی تحمیل نمی‌شود و ما این موضوع را منطقی نمی‌دانیم.

        وی افزود: خریدار باید قدرت انتخاب داشته باشد تا از هر برندی که مدنظر داشت انتخاب کند.

        طیب‌نیا یادآور شد: این پذیرفتنی نیست که به مشتری بگوییم در صورتی که می‌خواهید یخچال بخرید اتو را نیز حتماً باید خریداری کنید.

        ولی‌الله سیف در توضیح این طرح گفت: فروشندگانی که در این طرح شركت می‌کنند باید به مشتریان تخفیف دهند و اعطای وام به خریدار نباید منجر به پافشاری بر قیمت‌ها شود، زیرا باعث می‌شود که رقبا در این ارتباط پیشی گیرند.

        وی در پایان گفت: همان‌طور که نظام بانکی برای توسعه تولید منعطف شده است بخش خصوصی نیز برای افزایش قدرت خرید مردم باید انعطاف لازم را از خود نشان دهد.

        نظر

        • امام قلی خان
          عضو فعال
          • Aug 2015
          • 1542

          #3364
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          وام 25 میلیونی که 42 میلیون پس بگیرند و سند هم نزنند به چه درد میخورد؟چرا فقط به صنعت حلبی سازی میدهند این تسهیلات را؟ چرا به قبرکن ها نمیدهند بلکه با این تسهیلات مدیران زالوصفت را دفن کنن و بوی گندشان و زالوصفتی شان همه جا را نگیرد.
          نه محقق بود نه دانشمند چارپایی بر او کتابی چند
          از هم ندوشیم.
          با هم بنوشیم.

          نظر

          • orumbourse
            ستاره دار (1)
            • Nov 2011
            • 10191

            #3365
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط امام قلی خان پست شده است View Post
            وام 25 میلیونی که 42 میلیون پس بگیرند و سند هم نزنند به چه درد میخورد؟چرا فقط به صنعت حلبی سازی میدهند این تسهیلات را؟ چرا به قبرکن ها نمیدهند بلکه با این تسهیلات مدیران زالوصفت را دفن کنن و بوی گندشان و زالوصفتی شان همه جا را نگیرد.
            تنها راه رونق بخشیدن به بازار خودرو ابتدا کاهش چشمگیر قیمت خودرو های تولیدی هست سپس کم کم بالا بردن کیفیت و از خارج کردن مدل های قدیمی و تنوع بخشیدن محصولات با تولید خودروهایی از برند های مشهور ژاپنی و آلمانی هست.
            غیر از اینها هر راه حلی باشه فقط در کوتاه مدت چند روزه یه رونقی میده . دوامی نخواهد داشت.
            مردم عاقلتر از اونند که 7 سال خودشون رو اسیر خودروهای کم کیفیت با قیمت سرسام آور بکنند.
            "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

            نظر

            • امام قلی خان
              عضو فعال
              • Aug 2015
              • 1542

              #3366
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              ارومبورس خان برن بمیرن اینها. خودرو ژآپنی نمیخواهیم. آلمانی هم همه جای دنیا گران است. با کره ای ها قرارداد ببندن یا با ولوو که امنترین ماشین های دنیا را دارد.مردم هم چون بیچاره هستند اکثرشان استقبال میکنن چون میبینن 500 هزارتومن قسط در طول 7 سال با تورم بالا کم میشود خود به خودی!کلی هم میخرند که شوفری تاکسی کنن و مثلا ماهی دو تومن در بیاورن و یکتومن بنزین و قسط شود و یک تومنش را بخورند. اما خدا ازشان نگذرد فقط به فکر پر کردن جیب دزدان حلبی ساز و بنداز بفروش ها هستند.میدانم نه خانه نه خودرو ارزان نمیشود.چون خودشان در این دو سرمایه گذاری کرده اند.باتشکر
              نه محقق بود نه دانشمند چارپایی بر او کتابی چند
              از هم ندوشیم.
              با هم بنوشیم.

              نظر

              • zorba
                ستاره دار(3)
                • Aug 2013
                • 3951

                #3367
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :در حالی رئیس شورای رقابت با طرح این موضوع که بازار خودرو رقابتی شده زمینه‌های لازم برای خروج شورای رقابت از قیمت‌‌گذاری خودرو را ایجاد کرده که برخی کارشناسان معتقدند صرف خروج اجباری این شورا از قیمت‌گذاری خودرو نمی‌توان بر رقابتی بودن بازار این کالا اصرار کرد.

                زمزمه‌های خروج شورای رقابت از قیمت‌‌گذاری خودرو حدود یک ماه پیش در بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از شرکت‌ ایران خودرو مطرح شد. بازدیدی که به‌منظور حل مشکلات خودروسازان به دنبال کمپین نخریدن خودرو در کشور صورت گرفت. پس از طرح تغییر مکانیزم و مرجع قیمت‌‌گذاری خودرو برخی از کارشناسان هشدارهای جدی نسبت به وضعیت انحصاری در بازار خودرو دادند و تاکید داشتند که تغییر مرجع قیمت‌‌گذاری اشکالات قانونی دارد زیرا شورای رقابت یک نهاد قانونی است که در شرایط انحصاری به قیمت‌‌گذاری خودرو می‌پردازد.

                در حالی که کارشناسان کنار گذاشتن این شورا از قیمت‌‌گذاری بازار انحصاری خودرو را تخلفی جدی از اصول قانون اساسی کشور می‌دانند، اما اظهارنظر رضا شیوا، رئیس شورای رقابت مبنی رقابتی شدن بازار خودرو نشان‌دهنده قطعیت خروج این شورا از مکانیزم قیمت‌گذاری است.

                موضوعی که تردیدها نسبت به آینده حضور شورای رقابت در معادلات بازار خودرو را افزایش داده است.در همین حال رضا شیوا در آخرین اظهارات خود در شرایطی بازار خودرو را هم‌اکنون به دلیل عدم تقاضای مناسب از سوی مشتریان، رقابتی خوانده که شورای اقتصاد مرجع تعیین‌کننده انحصار در یک بازار است و این شورا تاکنون پاسخی به دو نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص حذف شورای رقابت از تصمیم‌گیری درخصوص قیمت‌‌گذاری خودرو نداده است.

                سکوتی که بنا به گفته کارشناسان مبنی بر رضایت این شورا درخصوص انحصاری بودن بازار خودرو در ایران است.با این حال، به نظر می‌رسد عقب‌نشینی شورای رقابت از مکانیزم قیمت‌‌گذاری به تحولات صورت گرفته در بازار طی ماه‌های اخیر بازمی‌گردد و اینکه رکود کنونی بازار موجب زمین‌گیر شدن شرکت‌های خودروساز و افزایش موجودی انبار آنها شده است.آن‌گونه که پیداست خواست دولت و خودروسازان درخصوص آزادسازی قیمت خودرو در حال تحقق است، اما سوالی که هم‌اکنون پیش می‌آید، این است که آیا بازار خودرو کشور از انحصار خارج شده که شورای رقابت از بحث قیمت‌‌گذاری عقب نشینی کرده است؟

                آیا کاهش تقاضا و افزایش عرضه در بازار تعیین‌کننده انحصاری یا رقابتی بودن بازار خودرو است که رئیس شورای رقابت با استناد به اینکه عرضه بیش از تقاضای موجود در بازار است شرایط را رقابتی خوانده است؟ و دست آخر اینکه عقب نشینی رئیس شورای رقابت به چه دلیل است؟به دنبال اظهارنظر شیوا در این باره اما برخی از کارشناسان معتقدند که نه تنها بازار خودرو از انحصار خارج نشده است؛ بلکه رفتار انحصارگرایانه خودروسازان در ماه‌های اخیر نیز شدت یافته است. به عقیده این کارشناسان در صورتی که بازار خودرو رقابتی شده باشد، با عرضه بیش از اندازه محصولات خودروسازان در بازار و نبود تقاضا برای خرید آنها، قیمت خودروهای داخلی باید تاکنون تغییر می‌یافت، حال آنکه آنها در ابتدا قصد افزایش قیمت داشتند، اما با عمیق شدن رکود و افزایش موجودی انبارهایشان تصمیم گرفتند تا حل مشکل رکود، دندان روی جگر بگذارند و قیمت‌ها را افزایش ندهند.

                در این زمینه، آلبرت بغزیان استاد دانشگاه تهران و از اعضای شورای ناظر بر شورای رقابت معتقد است که نه تنها بازار خودرو رقابتی نشده است؛ بلکه عدم تغییر قیمت خودروها نیز نشان‌دهنده قدرت انحصاری خودروسازان در بازار است.وی می‌گوید: رقابتی بودن در یک بازار را تعداد تولیدکنندگان آن تعیین می‌کنند نه اینکه یک یا دو شرکت به تنهایی در بازار تاثیر بگذارند.

                جمشید پژویان، اقتصاددان و موسس شورای رقابت نیز با اشاره به اینکه 95 درصد بازار خودرو هم‌اکنون در دست دو خودروسازاست، می‌گوید: عرضه و تقاضا دخالتی در تعیین انحصارگری بازار ندارد. به‌طوری‌که درجه تمرکز خودروسازان در بازار وضعیت انحصار را مشخص می‌کند.در این میان اما کارشناسانی که از ابتدا مخالف ورود شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو بودند، معتقدند خروج این شورا از قیمت‌‌گذاری به نفع صنعت خودرو است. آنها تاکید دارند که این حرکت آغازی برای حذف یک نهاد غیرضرور در ساختار اقتصادی کشور است.

                به گفته این کارشناسان بازار خودرو نه‌تنها انحصاری نیست بلکه حضور خودروسازان متعدد نشان‌دهنده رقابتی بودن صنعت خودرو در سال‌های اخیر است. در این زمینه، سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی می‌گوید: بازار خودرو رقابتی است زیرا خودروسازان متعددی در بازار حضور دارند و در سال‌های اخیر نیز واردکنندگان نیز حضور خوبی در بازار خودرو کشور داشته‌اند.

                یکی از مدیران ارشد خودروسازی نیز می‌گوید: اينگونه توجيهات در بين مسوولان ما معمول است، تقريبا ٥ سال است كه ظرفيت خودروسازان از تقاضا بيشتر است و دقيقا در همين سال‌ها بيشترين فشار براي قيمت گذاري به بهانه انحصار روي خودروسازان وجود دارد. اینکه چرا شورای رقابت از تعیین قیمت عقب نشینی کرده با پاسخ‌های متفاوتی از سوی کارشناسان روبه‌رو است؛ به‌طوری‌که برخی آن را به وضعیت رکودی بازار نسبت می‌دهند در این زمینه سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی و از مخالفان جدی شورای رقابت معتقد است که شورای رقابت از خواسته خود یعنی قیمت‌گذاری خودرو عقب‌نشینی نکرده؛ بلکه این وظیفه از آن گرفته شده است.

                ساسان قربانی، سخنگوی شورای سیاست‌‌گذاری خودرو نیز با اشاره به اینکه ورود این شورا به بحث خودرو از ابتدا اشتباه بود اعلام می‌کند که شرایط رکودی در بازار به‌خصوص نزدیک شدن قیمت کارخانه و بازار عامل این تصمیم شورا است.یکی از مدیران ارشد خودروسازی نیز می‌گوید: خودروسازان هم‌اکنون در شرایط خوبی قرار ندارد؛ بنابراین این شورا زودتر پيش قدم شده است.

                آلبرت بغزیان نیز می‌گوید: وضعیت رکودی بازار منجر به تغییر مرجع قیمت‌‌گذاری خودرو شده است؛ بنابراین در شرایط کنونی این تصمیم گرفته شده است.وی عقب نشینی شورای رقابت را غیرعادی توصیف می‌کند و می‌گوید: اظهارنظرهای کنونی درخصوص رقابتی شدن منطبق با مسائل اقتصادی نیست. شواهد نشان‌دهنده تنزل جایگاه شورا در بررسی مسائل اقتصادی است.از سوی دیگر کارشناسان درخصوص مرجع قیمت‌‌گذاری خودرو دو گزینه را مطرح می‌کنند، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و مکانیزم بازار آزاد. به عقیده مخالفان شورای رقابت، عرضه و تقاضا باید تعیین‌کننده قیمت باشد و سازمان حمایت نیز بر وضعیت قیمت‌ها نظارت داشته باشد؛ حال آنکه موافقان شورا معتقدند در صورت تغییر مرجع قیمت‌گذاری با افت‌و‌خیز بسیاری در بازار روبه‌رو خواهیم بود.

                به اعتقاد لیلاز از این پس باید بازار عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت باشد و هیچ نهاد یا سازمان دیگری دخالت نکند. یکی از مدیران ارشد خودروسازی نیز معتقد است که نيازي به سپردن قیمت‌گذاری به این نهاد هم نيست چون معمولا منجر به دخالت و گروكشي مي‌شود.با این حال آلبرت بغزیان تاکید دارد که در صورت کنار زدن شورای رقابت باید سازمان حمایت از مصرف‌‌کننده این وظیفه را برعهده بگیرد زیرا بازار در انحصار است و باید نظارتی بر دو شرکت بزرگ خودروساز صورت بگیرد.


                منبع: دنیای اقتصاد
                زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

                نظر

                • خوشبخت
                  عضو فعال
                  • Jul 2012
                  • 5464

                  #3368
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  پذیرش تمام شرایط ایران از سوی پژو





                  پس از کش و قوس‌های فراوان درباره همکاری ایران و فرانسه در زمینه صنعت خودرو، حالا هاشم یکه‌زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو می‌گوید که پژو تمام شروط جدید ایران را پذیرفته است .



                  مدیرعامل گروه پژو سیتروئن چندی پیش گفته بود این شرکت به طور رسمی شرایط مذاکرات با ایران خودرو را اعلام خواهد کرد تا طرف ایرانی خود را تحت فشار قرار دهد. در واقع پژو می‌خواهد به اقدامات تحریک‌آمیز ایران خودرو در زمینه شراکت دوباره با پژو پایان دهد. این صحبت‌ها با اَشکال مختلف طی چند روز اخیر از سوی مدیران پژو اعلام شده است. همین گفته‌ها سبب شد برخی از کارشناسان توصیه کنند که خودروسازان نباید به سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی دل‌بسته وخوشبین باشند و باید بیش از گذشته روی پای خود بایستند .



                  استادان دانشگاهی هم معتقدند، همکاری ایران خودرو با شریک قبلی‌اش کار اشتباهی است و نباید پژو به جایگاه قبلی خود بازگردد. مدیرعامل ایران خودرو نیز برای خاتمه دادن به صحبت‌های مدیران پژو در گفت‌و‌گوهایش اظهار کرد که هیچ خودرو‌سازی حق ندارد خط و نشان بکشد و حال نوبت ایران است که شروط جدید بگذارد .



                  ایران رجزخوانی نمی‌کند



                  بیوک علیمرادلو مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اتفاق‌های جدیدی که از سوی مدیران پژو رخ داده است و آنها ایران را به همکاری‌نکردن متهم می‌کنند، گفت: برندهای متعددی برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی کردند؛ بنابراین اگر پژو تصور می‌کند که ایران رجزخوانی می‌کند، چرا برای حضور در کشورمان پای میز مذاکره نشسته است؟ آنها هنوز تصور می‌کنند صنعت خودروسازی کشور ضعیف است و هیچ کشوری تمایل به همکاری ندارد. اما آنچه بعد از توافق هسته‌ای رخ داد گویای آن است که ایران مورد استقبال سرمایه‌گذاران متعدد است .



                  وی افزود: با توجه به گفته‌های اخیر مدیران پژو، به مدیران خودروسازی توصیه می‌کنم که بهترین شریک را برای خود انتخاب کنند تا صنعت خودرو بتواند رشد قابل توجهی کند .



                  علیمرادلو تأکید کرد: تولید خودرو مانند سال‌های گذشته به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد و خودروسازان باید به سمت و سویی بروند که تولید مشترک به معنای واقعی رخ دهد. ما نباید مصرف‌کننده خودروهای خارجی باشیم .



                  مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در سال 1404 ایران باید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو تولید کند، بنابراین باید با شرکت‌های مختلفی همکاری و از بازارهای آنها برای توسعه صادرات محصولات مشترک استفاده کرد. در این صورت صنعت خودرو در مدت کوتاهی می‌تواند به اهداف ترسیم شده در سند چشم‌انداز بیست ساله برسد .



                  رفتار پژو خارج از قواعد بین‌المللی است



                  هاشم یکه‌زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره صحبت‌های اخیر مدیران پژو مبنی بر اینکه مذاکرات خود را با ایران رسانه‌ای خواهند کرد و اینکه تصمیم‌گیری درستی از سوی شرکت ایران خودرو صورت نمی‌گیرد، به «ایران» گفت: شرکت پژو سیتروئن حق خط و نشان کشیدن برای ایران ندارد. این شرکت باید قبول کند که کشورمان را در شرایط بحرانی ترک کرد و باعث شد صنعت خودروسازی و به تبع آن مردم با مشکل مواجه شوند. از این رو پس از برداشته شدن تحریم‌ها شرایط یقیناً تغییر قابل توجهی خواهد کرد .



                  وی افزود: در شرایطی که شرکت پژو باید نسبت به پرداخت غرامت اقدام کند رفتارهایی را از خود بروز می‌دهد که خارج از قواعد بین‌المللی است.بدین جهت به نظر می‌رسد این شرکت باید برای اصلاح رفتارهای خود در رابطه با ایران اقدام کند .



                  یکه‌زارع اظهار کرد: شروط ایران در همکاری با پژو تغییر نکرده است و ما همچنان معتقدیم که این شرکت باید با وضعیت جدید ایران قراردادها را امضا کند. در زمان مذاکرات مدیران پژو قبول دارند که اشتباه کردند اما زمانی که به کشور خود بازمی‌گردند، صحبت‌هایی می‌کنند که تنها برای مردم کشورشان مصرف دارد .



                  وی با بیان اینکه "شرکت پژو از همکاری نکردن با ایران متضرر شد و اکنون نیز نگران آن است که سایر شرکت‌های خودروسازی شریک اول ایران شوند"، تأکید کرد: از وقتی مذاکرات گروه 1+5 به نتیجه رسیده است، چندین شرکت برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی کردند. بر این اساس اگر هر کدام از شرکت‌ها با چارچوب‌هایی که ما دنبال آن هستیم قرارداد ببندد، آن مجموعه شریک اول ایران خودرو خواهد شد .



                  مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: در حال حاضر مذاکرات ما با چندین خودروساز جهانی نهایی شده است. بر این اساس بعد از برجام، ایران خودرو با چند شرکت می‌تواند همکاری و یک شرکت را شریک اول خود کند .



                  یکه‌زارع با بیان اینکه "سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران صددرصد اتفاق خواهد افتاد"، گفت: صنعت خودرو ایران برای خیلی از کشورهای تولیدکننده جذاب است، بنابراین نخستین صنعتی که سرمایه‌گذاران خارجی در آن حضور گسترده خواهند یافت بخش خودرو است. البته این حضور به معنای آن نیست که خودروسازان برای شرکت‌های خارجی فرش قرمز پهن کنند. شاید در دوره‌های گذشته چنین اتفاقی رخ می‌داد اما با توجه به رشد صنعت خودروسازی ایران و تقاضاهای متعدد ما تعیین‌کننده نهایی خواهیم بود .



                  مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به اینکه "به نظر می‌رسید دو کشور برای شروع دوباره مذاکراتی خوبی انجام داده‌اند ولی به یکباره مدیر پژو سیتروئن تهدید کرد"، گفت: شرکت پژو از سوی سهامدارانش تحت فشار است که چرا تاکنون نتوانسته مجدداً وارد بازار بزرگی چون ایران شود. حال ترس سهامداران از اینکه ایران را از دست بدهند باعث شد که موضع‌گیری‌های اینچنینی شکل بگیرد .



                  یکه‌زارع با بیان اینکه "پژو تمام شروط جدید ایران را پذیرفته است"، اظهار کرد: ایجاد شرکت مشترک با سهامداری 50 درصدی دو مجموعه ایران خودرو و پژو، تبدیل ایران به مرکز صادرات منطقه‌ای پژو، انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری توسط این شرکت فرانسوی مورد قبول واقع شده است، بنابراین در شرایط جدید می‌توان همکاری برد - برد را دنبال کرد .



                  وی همچنین در گفت‌و‌گویی با ایسنا خاطرنشان کرده بود: خودروسازان جهانی از جمله پژو باید بدانند آن دوران که خودروسازان خارجی هر زمان که دوست داشتند وارد ایران می‌شدند و هر زمان که دوست داشتند به بهانه‌هایی چون تحریم، کار را متوقف می‌کردند، گذشته است .



                  یکه‌زارع خاطرنشان کرده بود: ایران خودرو همچنان به مذاکرات خود هم با پژو و هم با سایر خودروسازان جهانی ادامه خواهد داد. همان‌گونه که اعلام شده، ایران خودرو چهار شریک مهم خواهد داشت و اینکه این شرکا، کدام شرکت‌ها هستند، بستگی به عملکرد خودروسازان خارجی و پذیرش شروط تعیین شده از سوی ما برای همکاری خواهد داشت.
                  زندگی بدون تحریم سلام....

                  نظر

                  • negarminavi
                    عضو فعال
                    • May 2013
                    • 35715

                    #3369
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    منطقی:
                    آلمانی‌‌ها دو سال دیگر و آمریکایی‌‌ها چهار سال دیگر به خودروسازی ایران می‌‌آیند

                    مدیرعامل اسبق ایران خودرو افزود: از نظر دادن فناوری‌ها به ما، پژو نسبت به رنو خیلی دست و دلبازانه‌تر عمل کرد/ تمام ادبیات موجود در ایران‌خودرو پژویی است/ فولکس هم قرار است وارد صنعت خودرو ایران شود

                    به گزارش «نسیم» تجارت فردا نوشت:

                    منوچهر منطقی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته درباره ادامه همکاری صنعت خودرو ایران با پژو گفت: درست است که پژو در طول سال‌ها حضور خود در ایران سرمایه‌گذاری نکرد، ولی با یک روش دیگر سرمایه آورد و آن سرمایه فنی بود. مثلاً در پروژه 206 صندوقدار پژو سرمایه فنی در اختیار ما گذاشت و قصد داشت در مدل‌های بعدی خود در ایران نیز کار را انجام دهد، یعنی فناوری‌اش را در اختیار ما قرار بدهد.

                    منطقی تصریح کرد: در قرارداد با رنو، پیشرفتی در فناوری خودروسازی کشور رخ نداد و پژو در کل بهتر از این شرکت در ایران کار کرده به همین خاطر است که تمام ادبیات موجود در ایران‌خودرو پژویی است.

                    او گفت: نمی‌گویم مدیون پژو هستیم، اتفاقاً پژو مدیون ماست. منتها می‌خواهم بگویم از نظر دادن فناوری‌ها به ما، پژو نسبت به رنو خیلی دست و دلبازانه‌تر عمل کرد.

                    مدیرعامل پیشین ایران خودرو افزود: اینکه پژو در قالب جوینت ونچر، سرمایه به ایران بیاورد، بد نیست اما این نکته را باید در نظر داشت که پژو به صورت نقدینگی، سرمایه به ایران نخواهد آورد.

                    منطقی افزود: فرهنگ کاری ایران‌خودرو با پژو عجین شده و بنابراین می‌توانیم بگوییم این خودروساز فرانسوی گزینه محتمل برای شراکت با خودروساز اول کشور است. البته می‌توان در کنار پژو به سایر گزینه‌ها نیز فکر کرد و با آنها مذاکره انجام داد، چون همان‌طور که گفتم، در حال حاضر قدرت چانه‌زنی خودروسازان کشور بسیار بالا رفته است.

                    ‌او در پاسخ به این پرسش که شریک تجاری بعدی صنعت خودرو ایران از کدام کشور خواهد آمد؛ گفت: گفته می‌شود که فولکس هم قرار است وارد صنعت خودرو ایران شود که اگر این اتفاق بیافتد دست کم دو سال زمان خواهد برد. آلمانی‌ها هم مثل فرانسوی‌ها سابقه حضور در خودروسازی ایران را داشته‌اند، مثلاً همین ایران‌خودرو، بنز رامونتاژ می‌کرد. به همین خاطر آمدن خودروساز آلمانی دیگری مانند فولکس به ایران محتمل است.

                    منطقی درباره ورود خودروسازان آمریکایی به ایران اظهار کرد: به نظرم آمریکایی‌ها هم می‌آیند، منتها با تاخیر نسبت به خودروسازان آلمانی. اگر قرار است آلمانی‌ها مثلاً دو سال دیگر راهی ایران شوند، خودروسازان آمریکایی چهار سال دیگر خواهند آمد.

                    مدیرعامل پیشین ایران‌خودرو درباره سرنوشت همکاری صنعت خودرو ایران با خودروسازان چینی گفت: ما قبلاً می‌خواستیم با چینی‌ها در ایران‌خودرو کار کنیم و آنها قرار بود با خود سرمایه و مدل‌های جدید بیاورند که نشد. الان هم می‌توان با چینی‌ها کار کرد و اتفاقاً چون قدرت چانه‌زنی ما بالا رفته، می‌توان از خودروسازان چینی امتیاز گرفت.

                    او گفت: مثلاً می‌توانیم در بخش طراحی محصول با چینی‌ها کار کنیم، چون آنها چند سال است که در این زمینه مشغول فعالیت هستند. به نظرم می‌توان با چینی‌ها کار کرد و محصولات دارای فناوری روز آنها را به کشور آورد و حتی این فناوری را به قطعه‌سازان داخلی نیز منتقل کرد.

                    منطقی افزود: اگر مسیر درستی در همکاری با آنها تعریف کنیم، حتماً می‌توانند همکار خوبی باشند. نکته اینجاست که چینی‌ها در این سال‌ها درجا نزده‌اند و پیشرفت کرده‌اند و اتفاقاً با استراتژی دقیقی جلو رفته‌اند. چینی‌ها اول قیافه را درست کردند و بعد محتوا را، از همین‌رو معتقدم آنها می‌توانند در صورت انتخابی درست، شریک مناسبی باشند.

                    نظر

                    • امام قلی خان
                      عضو فعال
                      • Aug 2015
                      • 1542

                      #3370
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
                      منطقی:
                      آلمانی‌‌ها دو سال دیگر و آمریکایی‌‌ها چهار سال دیگر به خودروسازی ایران می‌‌آیند

                      مدیرعامل اسبق ایران خودرو افزود: از نظر دادن فناوری‌ها به ما، پژو نسبت به رنو خیلی دست و دلبازانه‌تر عمل کرد/ تمام ادبیات موجود در ایران‌خودرو پژویی است/ فولکس هم قرار است وارد صنعت خودرو ایران شود

                      http://nasimonline.ir/detail/News/1035320/148
                      با این شلوغ بازیها آلمانی و آمریکایی نمی آید. اگر هم بیاید برای چاپیدن میاید و مونتاژکاری ولی برای سرمایه گذاری طولانی مدت نمی ایند. وقتی میبینن میریزن درهتل جک استراو و یا فلان کس میگید نفوذ خب فقط برای چاپیددن میاین و نه کار اساسی.
                      چینی ها هم غلط کرده اند. و به هیچ جا نرسیده اند. فرانسوی ها هم از دم دروغگو و مال مردم ایران خور هستند چه پژو و چه رنو. اما یک نفر ندیدم بگوید لااقل با کیا یا هیوندای کار کنید. الان در آمریکا کیا مقام اول امنیت را دارد و من دارم میبینم که همه کیا و هیوندای سوار میباشند. خاک بر سر آن زالوصفتانی که ما را از کره عقب انداختد درحالیکه من خودم شاهدم قبل از انقلاب ایران برایشان بهشت بود و کارگری میکردند.این انقلاب ما را 10000 سال از دنیا عقب انداخت
                      نه محقق بود نه دانشمند چارپایی بر او کتابی چند
                      از هم ندوشیم.
                      با هم بنوشیم.

                      نظر

                      • mr.fasihi
                        عضو جدید
                        • Jun 2014
                        • 18

                        #3371
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        امام قلی خوان میخوامت ... دادا فدایی داری....:.thumbsupsmileyanim

                        نظر

                        • امام قلی خان
                          عضو فعال
                          • Aug 2015
                          • 1542

                          #3372
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          فصیحی خان سلام. ممنونم. اینها را بعضی میترسن بگویند اما دیگر آش خیلی شور شده و خود علی مطهری هم دیروز گفت آنزمان خیلی بهتر بوده است! در این آمریکا یک کارگر ماهی 3 هزار دلار روی شاخش است بگیرد و با ماهی 200 300 دلار بهترین ماشینها را میتواند از دم قسطی بخرد. یا یکی از همین گوشیهای گران اپل یک سوم حقوق یک کارگر هم نیست.اما در ایران یک جوان باید برای یک گوشی آشغال و یک ماشین حلبی کلی فکر کند وافسردگی و ناراحتی متحمل شود. یکجایی هم ندارند برای تفریحات.خب مغزی که تفریح ندارد خلاقیت هم ندارد و شاد هم نیست. همه را قرصی و مرض اعصابی کرده اند و اگر هم یک کارهایی کرده اند کار اینها نبوده.مثلا موبایل آورده اند یا لامپ کم مصرف یا خیلی چیزهای دیگر. اینها در افغانستان هم هست و هنر حکومت نمیباشد بلکه جبر زمانه بوده است وگرنه به اینها بود در بیابان باید زندگی میکردیم.
                          فدایی من هم نباشید.برای مردم و کشور خود کار کنید تا همه خوشحال باشند. باتشکر
                          نه محقق بود نه دانشمند چارپایی بر او کتابی چند
                          از هم ندوشیم.
                          با هم بنوشیم.

                          نظر

                          • Alain Delon
                            Banned
                            • Dec 2014
                            • 628

                            #3373
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو


                            تسهیلات 11 هزار میلیارد تومانی برای خودروسازان


                            پس از اعلام ارائه تسهیلات جدید برای خرید خودرو، بسیاری از فعالان و کارشناسان اقتصادی ساز و کار و همچنین مبلغ اختصاص یافته برای این وام‌ها را مبهم ارزیابی کردند. بر اساس این طرح جدید دولت که با هدف تحریک تقاضا در یکی از صنایع مهم و پیشران کشور انجام گرفت، خودروسازان می‌توانند 80 درصد قیمت خودرو را تا سقف حداکثر 250 میلیون ریال به‌صورت اقساطی به مشتریان عرضه کنند و این مبلغ را به‌صورت رد دین از بانک‌ها دریافت کنند. به عبارت دقیق‌تر، بانک‌ها با نرخ سود 16 درصد و به‌صورت 7 ساله وامی به ارزش یادشده را به خودروسازان اعطا می‌کنند و آنها از طریق فروش اقساطی به مشتریان، قدرت خرید متقاضیان را افزایش می‌دهند.

                            با فرض آنکه وام تعلق گرفته برای هر خودرو متناسب با قیمت آن، 80 درصد قیمت یا 25 میلیون تومان (هرکدام که کمتر بود) باشد، باید حدود 11 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان به‌عنوان واسط متقاضیان و بانک پرداخت شود. هرچند این محاسبات با فرض آن است که تمام خودروها مطابق بودجه فروش رفته و همه متقاضیان نیز از تسهیلات جدید استفاده ‌کنند، اما به‌صورت یک شمای کلی نشان می‌دهد حجم نقدینگی مورد نیاز برای تامین این تسهیلات ارزان (16 درصد سود در مقایسه با سایر تسهیلات فعلی بانک‌ها، رقم پایینی محسوب می‌شود) قابل‌توجه است.

                            نظر

                            • Alain Delon
                              Banned
                              • Dec 2014
                              • 628

                              #3374
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              در اصل توسط Alain Delon پست شده است

                              تسهیلات 11 هزار میلیارد تومانی برای خودروسازان


                              پس از اعلام ارائه تسهیلات جدید برای خرید خودرو، بسیاری از فعالان و کارشناسان اقتصادی ساز و کار و همچنین مبلغ اختصاص یافته برای این وام‌ها را مبهم ارزیابی کردند. بر اساس این طرح جدید دولت که با هدف تحریک تقاضا در یکی از صنایع مهم و پیشران کشور انجام گرفت، خودروسازان می‌توانند 80 درصد قیمت خودرو را تا سقف حداکثر 250 میلیون ریال به‌صورت اقساطی به مشتریان عرضه کنند و این مبلغ را به‌صورت رد دین از بانک‌ها دریافت کنند. به عبارت دقیق‌تر، بانک‌ها با نرخ سود 16 درصد و به‌صورت 7 ساله وامی به ارزش یادشده را به خودروسازان اعطا می‌کنند و آنها از طریق فروش اقساطی به مشتریان، قدرت خرید متقاضیان را افزایش می‌دهند.

                              با فرض آنکه وام تعلق گرفته برای هر خودرو متناسب با قیمت آن، 80 درصد قیمت یا 25 میلیون تومان (هرکدام که کمتر بود) باشد، باید حدود 11 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان به‌عنوان واسط متقاضیان و بانک پرداخت شود. هرچند این محاسبات با فرض آن است که تمام خودروها مطابق بودجه فروش رفته و همه متقاضیان نیز از تسهیلات جدید استفاده ‌کنند، اما به‌صورت یک شمای کلی نشان می‌دهد حجم نقدینگی مورد نیاز برای تامین این تسهیلات ارزان (16 درصد سود در مقایسه با سایر تسهیلات فعلی بانک‌ها، رقم پایینی محسوب می‌شود) قابل‌توجه است...
                              تسهیلات 11 هزار میلیارد تومانی برای خودروسازان !!!

                              باید این واقعیت را قبول کرد ، دولت قبل دولت حامی شركتهای پالایشی و پتروشیمی بود و این دولت حامی و حمایت کننده صنعت خودرو


                              تا اینجا دولت نشان داده که حامی و حمایت کننده شدید صنعت خودرو در کشور است. به قول خودشان صنعت خودرو ، صنعت مادر و اشتغال زا است که بیش از 3.5 میلیون نفر در صنعت خودرو بطور مستقیم و غیر مستقیم مشغول بكار هستند.

                              از خود دولت و رئیس جمهور گرفته تا نعمت زاده وزیر صنعت و نوبخت معاون و سخنگوی دولت که در بسته جدید رونق اقتصادی ، مهمترین و با اولویت ترین بند مربوط به حمایت از صنعت خودرو است.

                              در قبال طرفدار و حامی بودن دولت و مسئولان زی ربط همین بس که: در شرایط حاضر پرداخت تسهیلات 25 میلیونی خرید خودرو برای دولت مهمتر و در درجه اهمیت بالاتر است به نسبت تخصیص وام 3 میلیونی ازدواج

                              نظر

                              • kor000
                                عضو عادی
                                • Dec 2012
                                • 232

                                #3375
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                در اصل توسط Alain Delon پست شده است View Post
                                تسهیلات 11 هزار میلیارد تومانی برای خودروسازان !!!

                                باید این واقعیت را قبول کرد ، دولت قبل دولت حامی شركتهای پالایشی و پتروشیمی بود و این دولت حامی و حمایت کننده صنعت خودرو


                                تا اینجا دولت نشان داده که حامی و حمایت کننده شدید صنعت خودرو در کشور است. به قول خودشان صنعت خودرو ، صنعت مادر و اشتغال زا است که بیش از 3.5 میلیون نفر در صنعت خودرو بطور مستقیم و غیر مستقیم مشغول بكار هستند.

                                از خود دولت و رئیس جمهور گرفته تا نعمت زاده وزیر صنعت و نوبخت معاون و سخنگوی دولت که در بسته جدید رونق اقتصادی ، مهمترین و با اولویت ترین بند مربوط به حمایت از صنعت خودرو است.

                                در قبال طرفدار و حامی بودن دولت و مسئولان زی ربط همین بس که: در شرایط حاضر پرداخت تسهیلات 25 میلیونی خرید خودرو برای دولت مهمتر و در درجه اهمیت بالاتر است به نسبت تخصیص وام 3 میلیونی ازدواج
                                فرمایشات شما قبول ان دولت طرفدار پتروشیمی و پالایشی بود همه هم دید شبندر شتران شاوان چه گین های رویایی دادن سوال اینجاست اینها که از خودور حمایت میکنند چه گلی به سرمان زدند.من خودم با حساب همین تفکر دو ساله با خکاوه مانده ام 142 الان 80 نتیجه حمایت دولت از گروه خودرو تاکی باید تحمل کنیم؟

                                نظر

                                در حال کار...
                                X