اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • خوشبخت
    عضو فعال
    • Jul 2012
    • 5464

    #3631
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    فولکس واگن در ایران:

    عباس آخوندی وزير راه ايران در دیدار با اعضای هیئت مدیره شرکت خودروساز فولکس واگن به ریاست هربرت دیس مدیر اجرایی این شرکت گفت: از تولید و ساخت خودروهای آلمانی فولکس واگن در خاک کشورمان استقبال می‌کنیم. فولکس واگن می‌تواند با انتقال دانش و پلت‌فرم مخصوص ساخت چند نوع خودروی پر تقاضای به ایران، آنها را در ایران تولید کند
    زندگی بدون تحریم سلام....

    نظر

    • negarminavi
      عضو فعال
      • May 2013
      • 35714

      #3632
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      چالش ضمانت اجرای قراردادهای جدید

      گروه خودرو: مسوولان خودرویی کشور از یک دهه گذشته تاکنون دو قرارداد مهم خودرویی را به ثمر نشاندند، قرارداد اول مربوط به پروژه پلت‌فرم مشترک ایران و رنو بود و قرارداد دوم نیز مشارکت دوباره ایران خودرو با پژو را رقم زد. هر چند تفاوت این دو قرارداد که به‌عنوان نقطه عطفی در صنعت خودرو ایران شناخته می‌شوند، به سرمایه‌گذاران دو شرکت فرانسوی برمی‌گردد، اما آن چه در قراردادهای مذکور توجه منتقدان را جلب کرده ضمانت اجرای شروطی است که طرف‌های ایرانی برای دو خودروساز فرانسوی وضع کردند. در قرارداد اولیه x-90 به نقل از معاون تولید وزارت صنعت و معدن دولت هشتم، ضمانتی برای اجرای برخی بندهای قرارداد مذکور دیده نشده بود این در شرایطی است که به گفته وی با تجدیدنظر طرف فرانسوی برخی از تعهدات رنو در قرارداد نهایی با ضمانت اجرا همراه شد.گذشته از فراز و نشیب‌هایی که پروژه پلت‌فرم مشترک با رنو از سر گذراند این سوال هم‌اکنون مطرح است که با وجود پیش‌بینی برخی ضمانت‌ها در این قرارداد، پس چرا تندری از ایران به کشورهای منطقه صادر نشد یا اینکه چرا پس از گذشت10 سال ساندرو یا وانت تندر که قرار بود بر پلت‌فرم x-90 تولید شوند به تاخیر افتاد؟



      هم‌اکنون در شرایطی قرارداریم که قرارداد پژو به ثمر نشسته حال آنکه منتقدان به دنبال ضمانت اجرایی شروطی هستند که وزارت صنعت و معدن و تجارت پیش پای خودروساز فرانسوی قرار داده است. صادرات 30 درصدی محصولات پژو، داخلی‌سازی 40 درصدی که در آینده باید به 80 درصد برسد و همچنین انتقال تکنولوژی از جمله شروطی است که وزارت صنعت پیش روی سرمایه‌گذاران خارجی گذاشته حال آنکه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مسوولان صنعتی کشور با وضع این شروط باید ضمانت اجرای آن را از خودروسازان داخلی طلب کنند. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که ضمانت اجرا مهم‌تر از شروطی باشد که وزارتخانه پیش پای خودروسازان داخلی و خارجی قرار می‌دهد. اما واکنش مسوولان صنعتی و خودرویی به پرسش چگونگی ضمانت اجرای قرارداد ایران و پژو چیست؟ در این زمینه وزیر صنعت، معدن و تجارت برخی از مفاد قرارداد با پژو را محرمانه می‌خواند و این در حالی است که مدیرعامل ایران خودرو در واکنش به ضمانت اجرای تعهدات فرانسه عنوان می‌کند که پژو تمایل دارد همکاری خود را با ایران خودرو افزایش دهد؛ بنابراین ما نیز برای ضمانت اجرای قرارداد جدید خود یک بسته حمایتی و جبرانی را تعریف کرده‌ایم. در شرایطی موضوع ضمانت اجرا در قراردادهای خارجی پررنگ‌تر می‌شود که کارشناسان وجود برخی پارامتر‌ها در یک قرارداد را موجب کاهش ریسک عدم اجرای تعهدات می‌دانند. مواردی که می‌تواند ریسک طرف خارجی برای خروج از بازار خودروی ایران را کاهش دهد. بر این اساس قرارداد ایران خودرو و پژو هرچند پس از کش‌ و قوس‌های بسیار به امضا رسید، اما یک موضوع را بیشتر از دیگر موضوعات ورد زبان‌ها کرد. اینکه ضمانت اجرای شروط و تعهدات منعقد در این قرارداد و سایر قراردادهایی که در آینده ممکن است به امضا برسند، چیست؟

      این موضوع از آن حیث اهمیت بسیاری دارد که مهم‌ترین ویژگی بازار خودرو کشور، مزیت بازار یا به معنای دیگر تقاضای بالقوه و بالفعل در بازار تقاضای ایران است. بر این ‌اساس تاکید بسیاری بر ضمانت‌های اجرا که در قراردادها دیده می‌شود، صورت می‌گیرد؛ زیرا همانقدر که انتخاب شریک مطمئن از اهمیت اساسی برخوردار است، چارچوب قراردادها و ضمانت‌هایی که طرف خارجی برای اجرای تعهدات خود به خودروسازان داخلی می‌دهد نیز بسیار حائز اهمیت است. از آنجا که ضمانت اجرای در یک قرارداد میزان پایداری تعهدات را تعیین می‌کند؛ بنابراین توجه به این موضوع در انعقاد قراردادها از اهمیت اساسی برخوردار است. به اعتقاد کارشناسان قراردادی که ضمانت اجرای قویتری برای ماندگاری طرف خارجی در صنعت و بازار خودروی ایران ارائه کند، از پایداری بیشتری برخوردار است. براین اساس، مهم‌ترین عاملی که پایداری یک قرارداد در شراکت خارجی را تضمین می‌کند، بالا بردن میزان ریسک طرف خارجی در فسخ قرارداد است. به این ترتیب، کارشناسان بر چند مولفه اساسی در قراردادهای خودرویی تاکید دارند که می‌تواند اجرایی شدن یک قرارداد را تضمین کند. یکی از مولفه‌های اثرگذار بنا به گفته کارشناسان میزان آورده نقدی شریک تجاری است؛ زیرا هرچه سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران بیشتر باشد، ضمانت اجرای تعهدات طرف خارجی در ایران بیشتر خواهد بود. از آنجا که در قرارداد اخیر ایران خودرو و پژو سرمایه هر یک از شرکت‌ها 200 میلیون یورو است و سهم هر یک از آنها 50 درصد تعیین شده است؛ بنابراین کارشناسان این موضوع را مولفه اثرگذار و مثبتی در اجرای مفاد قرارداد عنوان می‌کنند، زیرا هر دو شرکت در سود و زیان با یکدیگر سهیم هستند. در همین زمینه، حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به اینکه 30 درصد بازار خودرو ایران به‌طورمیانگین بیش از 5 میلیارد دلار ارزش دارد، می‌گوید: به این دلیل شریکی که قرار است از منافع چنین بازاری برخوردار باشد، باید سرمایه‌ای در مقیاس میلیارد دلاری به ایران وارد کند. قطعا اگر این سرمایه از طریق خرید سهام شرکت‌های خودروساز داخلی یا از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم دراحداث سایت‌های تولیدی باشد از پایداری بیشتری برخوردار خواهد بود. مولفه دوم، میزان عمق ساخت داخل و تکنولوژی وارده شده به صنعت خودرو از سوی طرف خارجی است. به گفته کارشناسان، میزان ساخت داخل قطعات بیانگر سطحی از تکنولوژی است که قرار است طرف خارجی به ایران وارد کند. هر چه عمق ساخت داخل بیشتر شود، ضمانت اجرای قرارداد نیز بیشتر خواهد شد. یکی از کارشناسان صنعت خودرو در گفت‌‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: شرط ساخت داخل 40 درصد و افزایش آن به 80 درصد هر چند یکی از شروط است اما این موضوع خود به‌عنوان ضمانت اجرای قرارداد مذکور نیز محسوب می‌شود. وی معتقد است: خودروسازان با بررسی نشانه‌ها در خصوص اجرای تعهدات می‌توانند نسبت به اجرای دیگر مفاد قرارداد نیز اطمینان حاصل کنند. به‌خصوص اگر انتقال تکنولوژی به خوبی صورت بگیرد. مولفه دیگر اما به گفته کارشناسان توسعه بازار ایران است. هرچند اجرایی شدن این شرط خود یکی از موارد پایداری قرارداد است، اما برای اجرایی شدن این موضوع نیز باید ضمانتی مدنظر قرار گیرد. از آنجا که در قرارداد اخیر ایران خودرو با پژو صادرات 30 درصدی گنجانده شده؛ بنابراین این شرط بخشی از بازار جهانی این خودروساز را از آن ایران می‌کند. هرچند به گفته کارشناسان این شرط نیز نیازمند ضمانت‌هایی قوی برای اجرا است. آنگونه که برخی از کارشناسان می‌گویند ایران خودرو در قرارداد اخیر خود ضمانت اجرای صادرات 30 درصدی را واردات قطعات سی‌کی‌دی این شرکت دانسته؛ بنابراین در صورتی که پژو به تعهدات خود عمل نکند از ورود قطعات سی‌کی‌دی آن جلوگیری می‌شود ولو اینکه قرارداد مابین این دو شرکت آسیب ببیند.


      Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/...#ixzz409PRrxQE

      نظر

      • خوشبخت
        عضو فعال
        • Jul 2012
        • 5464

        #3633
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        زندگی بدون تحریم سلام....

        نظر

        • اوشنوس
          ستاره دار(3)
          • Dec 2015
          • 880

          #3634
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          انتقاد شديد احمد توکلی از وام خودرو
          نشست خبری "ابعاد جدید قراردادهای پسابرجام و تحولات اقتصادی" دقایقی پیش با حضور احمد توکلی و الیاس نادران نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

          نظر

          • عطاالملک
            عضو فعال
            • Jul 2015
            • 468

            #3635
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط عطاالملک پست شده است View Post
            این خبر را گوشه ذهن داشته باشید تا به وقتش رسمی را بشنوید

            اتفاقات گروه سایپا در خودرو در حال تکرا است

            افزایش سرمایه 500% خودرو از محل تجدید ارزیابی ارائه شده
            سمند 6 میلیون خودرو خریده پیام بالا را جدی بگیرید /:.tonguesmiley:.//:.tonguesmiley:./

            راستی بلوک بانک پارسیان بزودی آگهی می شود
            آخرین ویرایش توسط عطاالملک؛ 2016/02/15, 02:44.

            نظر

            • خوشبخت
              عضو فعال
              • Jul 2012
              • 5464

              #3636
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              بنز هم به شرکای ایران اضافه شد










              به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم یکه‌زارع در گفتگوی تلفنی با برنامه زنده تلویزیونی پایش گفت: ایران‌ خودرو به زودی قراردادی با شرکت بنز آلمان و یک شرکت دیگر امضا می‌کند که این شرکت‌ها به مجموعه گروه‌های همکار ایران‌خودرو اضافه خواهند شد که این همکاری‌های جدید منجر به این می‌شود که شرکت پژو نتواند به همین راحتی ایران را ترک کند، این در حالی است که در گذشته پژو فکر می‌کرد اگر ایران را ترک کند، بازار ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.



              مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: مسئله‌ای که در قرارداد پژو، مهم به شمار می‌رود، صادرات است، یعنی ۳۰ درصد از تولید باید به کشورهای تعیین‌شده، صادر شود. در مورد این قرارداد هم، وزیر صنعت اعلام کرده بود که تنها بخشی از این قرارداد محرمانه است، همانطور که در سایر کشورها نیز هیچ وقت جزئیات قراردادی بر روی سایتی قرار نمی‌گیرد و فقط اطلاعات کلی آن اعلام می شود؛ چراکه رقابت وجود دارد و باید بخشی از قراردادها محرمانه باشد.



              وی با بیان اینکه در رابطه با پژو یک بسته «حمایتی ـ خسارتی» دریافت کردیم که مبلغ آن، ۴۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو است، تصریح کرد: براساس سیاست‌های دولت، بنا شد هر شرکتی که بخواهد باید سه اصل را سرمایه گذاری، انتقال فناوری و صادرات را رعایت کند. شرکتی که با پژو زدیم به صورت ۵۰ و ۵۰ است، بنابراین این شرکت حدود ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می کند که نصف آن را پژو پرداخت می‌کند، بنابراین وقتی شرکت پژو سرمایه گذاری کرده و پول اینجا بیاورد آن وقت مطمئنا اتفاق قبلی رخ نمی دهد و ضمن اینکه مکانیزم هایی که در قرارداد دیدیم این کار را سخت‌تر می‌کند.



              یکه زارع در واکنش به اینکه چه تضمینی وجود دارد که با توجه به اصل صادرات، ایران به پایگاه صادارت منطقه ای تبدیل شود، گفت: این اولین قرارداد سرمایه گذاری واقعی خودروسازی در ایران است، یعنی تا به حال سرمایه گذاری نبوده و یا اینکه در هر زمان می‌توانستند به دلخواه خودشان آن را خارج کنند؛ سرمایه گذاری واقعی یعنی به صورت سالن و تجهیزات باشد. پژو شریک قدیمی ایران خودرو بوده و قبلا حدود ۷۰ درصد بازار دست پژو بوده ولی الان براساس قرارداد بیشتر از ۱۵ درصد نخواهد بود.
              زندگی بدون تحریم سلام....

              نظر

              • negarminavi
                عضو فعال
                • May 2013
                • 35714

                #3637
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                سراب پسابرجامی مشتریان در بازار خودرو



                گروه خودرو: «کاهش قیمت خودروهای داخلی» و «ورود خودروهای ارزان و با کیفیت خارجی به کشور» دو رویای بزرگ مشتریان ایرانی در پسابرجام به‌شمار می‌روند، رویاهایی که به‌نظر نمی‌رسد قابل تحقق باشند. اگر اظهارات مدیرعامل بزرگ‌ترین خودروساز ایران را (در نشست خبری هفته گذشته وی) ملاک بگیریم، نه قرار است قیمت خودرو کاهش یابد و نه خبری از خودروهایی با کیفیت و ارزان خارجی خواهد بود، در واقع، اثر برجام بر بازار خودرو، مطابق میل و رویای مشتریان نیست.




                آن طور که‌هاشم یکه‌زارع در اظهارات اخیر خود عنوان کرده، اثر برجام بر بازار خودرو، تنها پنج درصد است و این پنج درصد نیز از ضرر و زیان خودروسازان کم خواهد شد. به گفته وی، چون خودروسازان موفق به افزایش قیمت محصولات خود طی یکی دو سال گذشته نشده و از این ناحیه زیان دیده اند، بنابراین اثر پنج درصدی برجام بر قیمت خودرو، تنها ضررها را کاهش می‌دهد و قرار نیست قیمت خودرو کاهش یابد. مدیرعامل ایران خودرو اما در بخش دیگری از اظهارات خود، تاکید می‌کند خودروهای خارجی جدید، جایی در بازه قیمتی زیر 40 میلیون تومان بازار خودرو کشور نخواهند داشت. به گفته یکه‌زارع، بازار خودروهای زیر 40 میلیون تومان کشور را خودروسازان داخلی مدیریت خواهند کرد و این یعنی، مشتریان همچنان باید با محصولاتی مانند پژو 405 و پراید، روزگار بگذرانند. با توجه به اظهارات مدیرعامل بزرگ‌ترین خودروساز ایران و ازآنجاکه دیگر خودروساز بزرگ کشور نیز ظاهرا قصدی برای کاهش قیمت و تولید محصولات ارزان خارجی ندارند، به‌نظر می‌رسد دو رویای بزرگ مشتریان ایرانی به واقعیت نخواهد پیوست. این یعنی، بازار خودروهای زیر 40 میلیون تومان همچنان در کنترل خودروسازان داخلی و خودروهای قدیمی خواهد ماند، آن هم بدون آنکه از قیمت شان کاسته شود.


                رویاهایی که بازار را راکد کرد

                اما رویای خودرو ارزان و کاهش قیمت خودرو از کجا آمد؟

                اگر برگ‌های تقویم را ورق بزنیم، متوجه می‌شویم مشتریان از حدود دو سال پیش به کاهش قیمت خودرو و عرضه محصولات ارزان و با کیفیت خارجی، دل بسته‌اند و ریشه این دلبستگی را نیز باید در مذاکرات هسته‌ای جست‌وجو کرد. از همان آغازین روزهای مذاکرات هسته‌ای و به خصوص پس از توافق ژنو (میان ایران و کشورهای گروه 1+5)، بارقه‌ای از امید در دل مشتریان بازار خودرو ایران روشن شد و آنها را از یک سو به کاهش قیمت خودروهای داخلی و از سوی دیگر به ورود محصولات ارزان خارجی، امیدوار کرد. هرچه مذاکرات هسته‌ای پیش رفت و ایران و 1+5 به توافق نزدیک شدند، مشتریان داخلی نیز به آینده بازار خودرو کشور بیشتر و بیشتر امیدوار و در رویای خود، خودروهای ارزان و باکیفیت داخلی و خارجی را به تصویر کشیدند. این امیدواری نزد مشتریان به حدی بود که بسیاری از آنها پس از توافق ژنو، بازار خودرو را تحریم و به هوای آنکه خودروهای داخلی ارزان و محصولات خوب خارجی با قیمتی مناسب روانه ایران می‌شوند، دست از خرید کشیدند. در نتیجه این رفتار خوشبینانه مشتریان، بازار خودرو به رکودی شدید و شاید بی‌سابقه فرو رفت، رکودی که تا به امروز ادامه دارد و برجام هم از پس آن بر نیامده است. هر چند انتظار می‌رفت پس از آغاز اجرای برجام، بازار خودرو کمی از رکود خارج شود (چه آنکه نه خودروسازان خبری از کاهش قیمت دادند و نه صحبت از ورود محصولات ارزان به کشور است)، با این حال بازار هنوز هم سر در لاک رکود داشته و قصد بیدار شدن از خواب عمیق خود را ندارد. پیغامی که تداوم رکود بازار خودرو مخابره می‌کند، برجا ماندن رویای پسابرجامی مشتریان است، به‌آن معنی که آنها همچنان و با وجود دریافت نکردن سیگنال‌های مثبت، به کاهش قیمت خودرو و عرضه محصولات ارزان و با کیفیت خارجی امیدوارند. این در شرایطی است که خودروسازان می‌گویند، نه خودروهای داخلی کاهش قیمت را تجربه خواهند کرد و نه محصولات خوب خارجی در بازه قیمتی مورد انتظار مشتریان عرضه خواهند شد.

                حالا اینکه چرا رویاهای مشتریان در بازار خودرو، سراب بوده و به واقعیت نخواهد پیوست، پرسشی است که کارشناسان معتقدند باید پاسخ آن را در «سیستم مدیریتی صنعت خودرو کشور» پیدا کرد. در این مورد، فربد زاوه کارشناس خودرو کشور می‌گوید: تا سیستم مدیریتی در خودروسازی کشور تغییر نکند، نمی‌توان انتظار کاهش قیمت خودرو و عرضه محصولات خوب و ارزان خارجی را داشت. وی با بیان اینکه تحریم‌ها سبب افزایش هزینه تولید خودروسازان کشور شده بود، می‌افزاید:درست است که با اجرایی شدن برجام، هزینه تحریم حذف می‌شود، اما این موضوع نمی‌تواند قیمت را پایین بیاورد؛ زیرا ریشه گرانی خودروهای داخلی جای دیگری است. این کارشناس تاکید می‌کند:نگاهی به صورت‌های مالی خودروسازان نشان می‌دهد آنها دارای هزینه مالی بالایی هستند و تا زمانی که این هزینه‌ها کاهش نیابد، نمی‌توان امیدی به کاهش قیمت خودروهای داخلی داشت. زاوه با تاکید بر اینکه برجام، بندها را از پای صنایع کشور باز کرده اما مسوول تحرک آنها نیست، می‌گوید: آنچه سبب کاهش قیمت خودروهای داخلی می‌شود، کاستن از هزینه‌های تولید است نه برجام؛ بنابراین اگر قرار است قیمت خودرو کاهش یابد، باید تا حد امکان از هزینه‌های اضافی کاسته شود. این کارشناس اما در واکنش به اینکه خودروسازان برنامه‌ای برای عرضه محصولات خارجی ارزان در کشور ندارند، می‌گوید:این موضوع نیز به سیستم مدیریتی مربوط می‌شود، چه آنکه اگر مدیریت کلان صنعت خودرو تصمیم به چنین کاری بگیرد، این اتفاق (عرضه خودروهای ارزان خارجی) رخ خواهد داد. زاوه تاکید می‌کند:طبعا تا وقتی قرار است سهم بازار خودروهای داخلی حفظ شود، نباید انتظار داشته باشیم خودروسازان کشور محصولات ارزان خارجی را به تولید برسانند. به گفته وی، خودروهای ارزان و باکیفیتی در صنعت خودرو جهان وجود دارند که برای بازار ایران مناسب هستند و امکان عرضه آنها وجود دارد.

                Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/...#ixzz40DHteKOZ

                نظر

                • خوشبخت
                  عضو فعال
                  • Jul 2012
                  • 5464

                  #3638
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  آلمان‌ها چه خوابی برای جاده‌های ایران دیده‌اند؟









                  پس از ایتالیا و فرانسه نوبت به آلمان‌رسیده است تا هر آنچه می‌توانند را برای توسعه زیرساخت‌ها و ورود به ایران عرضه کنند، این بار آلمان‌ها فولکس واگن را پیش پای ایران گذاشتند تا ایران نیز با گزینه روی میز قدرت نه گفتن نداشته باشد.

                  تقریبا از نیمه‌های سال گذشته که زمزمه‌های توافق ایران و گروه 1+5 به گوش می‌رسید، اروپایی‌ها هریک برای توسعه صنایع و حمل و نقل ایران نقشه‌هایی کشیدند و حالا امسال که توافق ایران و گروه 1+5 با نتیجه نهایی برجام همراه شده است، شرکای اروپایی ایران یکی پس از دیگری مهمان ایران می‌شوند.
                  به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، امروز نیز هیات متشکل از اعضای هیئت مدیره شرکت خودروساز فولکس‌واگن مهمان وزیر راه و شهرسازی بودند که در این میان مقرر شد این شرکت با ایران همکاری‌هایی در زمینه خرید حدود 65 هزار دستگاه کامیون کانتینربر و یا تولید این تعداد دستگاه کامیون به واسطه وجود دو خودروساز بزرگ در کشور و تعداد زیادی کارخانه تولید قطعات خودرو داشته باشد.

                  در ادامه مهمترین بخش‌های گفت‌گوی وزیر راه و شهرسازی با عضو هیات مدیره فولکس‌واگن آمده است:

                  هربرت دیس مدیر اجرایی فولکس‌واگن
                  *: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) می‌تواند به عنوان مرکز صادرات محصولات تولیدی کارخانجات فولکس واگن از مبدأ ایران به کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه باشد.

                  * ما آمادگی داریم تا با هر شرکت خودروساز دولتی یا خصوصی ایران همکاری کامل داشته باشیم. انتقال فناوری تولید خودروهای فولکس واگن به ایران به صورت ساخت کارخانجات مستقل نیز ایده خوبی است که در صورت امضای تفاهم‌نامه‌های لازم، این شرکت آمادگی دارد تا به سرعت آن را اجرایی کند.

                  عباس آخوندی،‌ وزیر راه و شهرسازی
                  *فولکس واگن می‌تواند با انتقال دانش و پلت‌فرم مخصوص ساخت چند نوع خودروی پر تقاضای به ایران، آنها را در ایران تولید کند.

                  * از تولید و ساخت خودروهای آلمانی فولکس واگن در خاک کشورمان استقبال می‌کنیم. فولکس واگن می‌تواند با انتقال دانش و پلت‌فرم مخصوص ساخت چند نوع خودروی پر تقاضای به ایران، آنها را در ایران تولید کند.

                  *پیشنهاد منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام به مرکز پشتیبانی و لجستیک شرکت فولکس واگن

                  * فولکس واگن رقبای زیادی در آلمان و اروپا برای حضور در بازار خودروی ایران دارد. در حال حاضر سه نوع خودروی مسافری سبک، مسافری سنگین و باری سنگین در کشور نیاز است.

                  * فولکس واگن می‌تواند با ایجاد نمایندگی مرکزی در تهران به تأمین نیازهای خوردویی ایران بپردازد. همچنین منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز می‌تواند به عنوان مرکز پشتیبانی و لجستیک شرکت فولکس واگن انتخاب شود.

                  * فعالیت اقتصادی در این منطقه آزاد کاملا به سود فولکس واگن است چرا که واردات و صادرات کالا از طریق فرودگاه امام (ره) به دلیل تبدیل شدن به منطقه آزاد، معاف از مالیات است.
                  *نیاز خودروهایی همچون خودروهای مسافری سبک و سنگین درون‌شهری از قبیل تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس در شهرهای ایران حدود ۱۰۰ هزار خودروی سبک و سنگین مسافری است که شامل ۳۹ هزار اتوبوس، ۳۸ هزار مینی‌بوس و ۲۳ هزار تاکسی است.

                  *نیاز صنعت حمل و نقل جاده‌ای ایران به خرید بیش از ۶۵ هزار کامیون نو است. در حال حاضر همین مقدار از انواع کامیون‌های فرسوده در ایران وجود دارد که باید با کامیون‌های نو جایگزین شوند و ما امیدواریم فولکس واگن به خوبی در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی همکاری کند.

                  *فولکس واگن می‌تواند با تکرار تجربه و سابقه شرکت اسکانیا در ایران که با ایجاد کارخانه تولید انواع خودروهای مسافری سنگین جاده‌ای و درون‌شهری، همه خودروهای مسافری فرسوده را نوسازی کرد، به تأمین نیاز ایران به ۶۵ هزار کامیون‌های کانتینربر و عمومی بپردازد.

                  * حضور فولکس واگن در ایران می‌تواند به افزایش صادرات محصولات این شرکت به پاکستان، افغانستان، آسیای میانه، عراق و جنوب خلیج فارس منجر شود. ما چهار منطقه آزاد در مرزهای خود با پاکستان، آسیای میانه، عراق و آذربایجان داریم که فولکس واگن می‌تواند شعب کارخانجات تولیدی خودروهای خود را در آنجا بنا کند.

                  * در ایران شرکت‌های لیزینگی قوی‌ای داریم که همکاری‌های خوبی با بانک‌ها دارند و فولکس واگن می‌تواند با همکاری با این شرکت‌ها، شرایط فروش کامیون و اتوبوس را تسهیل کند. همچنین شرکت‌های لیزینگی آلمانی هم از گزینه‌های مناسب همکاری با فولکس واگن محسوب می‌شوند.

                  * دو خودروساز اصلی ایران با شرکت‌های اروپایی، کره‌ای و ژاپنی همکاری‌های خوبی دارد و فولکس واگن هم می‌تواند به دو صورت همکاری با این شرکت‌ها و همچنین به صورت خودروساز مستقل سوم در ایران کار کند.
                  دیدار آخوندی با آلمان‌ها به جلسه امروز خلاصه نمی‌شود چرا که پیش از این نیز صدراعظم آلمان نیز به دیدار آخوندی رفته بود و به نظر می‌رسد ایران و به ویژه وزارت راه و شهرسازی منتظر مسافران دیگری از دیار جرمن‌ها باشد.

                  چرا که در این دیدار آخوندی با اشاره به نقش سازنده آلمان در دنیا تأکید کرد که ایران و آلمان باید علاوه بر توسعه فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی، به توسعه مناسبات تجاری نیز بپردازند. به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی ایران در پی آن است تا شرکت‌های بزرگ حمل و نقل بین المللی از جمله شرکت‌های آلمانی در ایران فعال شوند.
                  زندگی بدون تحریم سلام....

                  نظر

                  • negarminavi
                    عضو فعال
                    • May 2013
                    • 35714

                    #3639
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    تعرفه واردات خودرو ثابت باقی ماند

                    55 درصد؛ حداکثرتعرفه واردات سال آینده

                    معاون کل سازمان توسعه تجارت با اعلام جزئیات مصوبه دیشب دولت برای کاهش طبقات تعرفه‌ای واردات از ۱۰ به ۸ طبقه برای سال ۹۵، اعلام کرد: حداکثر تعرفه واردات برای سال آینده (خودرو) ۵۵ تعیین شد.

                    محمدرضا مودودی با اشاره به مصوبه دیشب هیات دولت مبنی بر کاهش طبقات تعرفه‌ای واردات کالا گفت: براساس این مصوبه، قرار شد در سال ۹۵، تعداد طبقات تعرفه‌ای از ۱۰ به ۸ طبقه کاهش یابد، این درحالی است که سال گذشته تعداد طبقات تعرفه‌ای سال ۹۴ از ۱۴ به ۱۰ کاهش یافته بود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بر این اساس، کمترین سطح تعرفه ۴ درصد است که به آن یک درصد حقوق گمرکی هم اضافه می‌شود و بر این اساس حداقل تعرفه‌های واردات ۵ درصد خواهد بود و حداکثر آن هم ۵۵ درصد است در حالی که امسال پایین ترین سطح تعرفه، ۵ درصد و بالاترین سطح تعرفه ۷۵ درصد است.

                    وی تصریح کرد: بر این اساس، طبقات جدید تعرفه‌ای شامل طبقات ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۶، ۳۲، ۴۰ و ۵۵ خواهد بود، ضمن اینکه واردات گروه ده کالایی دیگر ممنوع نیست. البته با محدودیت‌هایی که دولت بر روی حقوق و عوارض گمرکی اعمال می‌کند، در عمل واردات گروه ۱۰ کالایی به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود و عوارض سنگینی بر واردات آنها لحاظ خواهد شد.

                    به گفته مودودی، تعرفه‌ها، مجموعه‌ای از محدودیت‌هایی است که به منظور مدیریت واردات کشور صورت می‌گیرد و در تمام دنیا برای حمایت از تولید داخلی اعمال می‌شود؛ در گذشته اما به دلیل تعدد طبقات تعرفه‌ای، پیچیدگی‌ها برای اعمال تعرفه کالایی بسیار بالا بود و بسیاری از بازرگانان کشور را برای یافتن تعرفه کالای وارداتی خود، دچار مشکل می‌کرد، ضمن اینکه در برخی موارد محدود هم ممکن بود که کالایی با ردیف تعرفه‌ای که باید وارد می‌شد، به کشور وارد نشود و این امر، کار تجارت را بسیار سخت کرده بود. به همین دلیل دولت برای سهولت کار تجارت تصمیم گرفت تا طبقات تعرفه‌ای را ساماندهی کند.

                    وی اظهار داشت: برای سال آینده، تعرفه واردات خودرو بدون تغییر نسبت به امسال، در بالاترین سطح تعرفه‌ها خواهد بود که ۵۵ درصد است، ضمن اینکه واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هم همچنان ممنوع است.

                    نظر

                    • نجاT...
                      عضو فعال
                      • Dec 2013
                      • 2639

                      #3640
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      به نظر بنده نماد خودرو در کف قیمتی قرار دارد.
                      انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                      نظر

                      • خوشبخت
                        عضو فعال
                        • Jul 2012
                        • 5464

                        #3641
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو


                        سال آینده سال تحول در صنعت خودرو است









                        مدیرعامل سازه گسترسایپا سال ۹۵ را رنسانس صنعت خودرو دانست که با ورود به عرصه جدیدی از رشد و تکنولوژی نقطه، عطفی را در حوزه صنعت کشور رقم خواهد زد.

                        به گزارش اتاق خبر به نقل از اخبار خودرو ،مهندس نجفیان ضمن تشکر ویژه از قطعه سازانی که در فضای کسب وکار نه چندان مطلوب حمایت های بی شائبه ای ازصنعت خودروکردند اذعان داشت: متاسفانه درطی سال های گذشته فشارهایی بر صنعت خودرو وارد شد که طی چند دهه گذشته، بی سابقه بوده است و صنعت خودرو با موانع بیشماری روبرو شد.

                        مدیرعامل سازه گسترسایپا مهمترین عامل بهبود وضعیت ناهموار تولید درسال گذشته را حمایت شرکت های قطعه ساز و زنجیره تامین گروه خودروسازی سایپا عنوان داشت و تاکیدکرد: تلاش های دلسوزانه و جهادگونه مجموعه عظیم کارگران زحمتکش و سایر دست اندرکاران مجموعه صنعت خودروسازی به عنوان پشتوانه هایی بودند که نشان دادند تولید ملی یک فضیلت بزرگ برای قوام و اعتلای پیکره اقتصاد و صنعت کشور خواهد بود.

                        نجفیان افزود: با استقراردولت تدبیر و امید نسیم بهبود در وضعیت اقتصادی شروع به وزیدن گرفت و با لغو تحریم های یک جانبه غرب علیه کشورمان که حاصل تلاش های قابل تقدیر مجموعه دستگاه دیپلماسی و رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری به وقوع پیوست مطمئناً درسال آینده می توان رشد قابل توجهی را برای این صنعت پیش بینی کرد و این رشد بسیاری از شاخص های مهم اقتصادی را در کشور تحت تاثیر خود قرار دهد.

                        وی در ادامه تصریح کرد: شرکت های قطعه ساز جهت تهیه مواد اولیه و تکنولوژی در دوره تحریم مبالغ هنگفتی راپرداخت می کردند و هزینه های داد و ستد ما نیز افزایش یافته بود؛ اما اکنون با لغو تحریمها می توانیم این هزینه ها را بهتر مدیریت نماییم و این عامل ظرفیت جدیدی برای کاهش هزینه های تولید در شرکت های قطعه ساز فراهم خواهد کرد و ادامه حیات بنگاه های تولیدی کشور را بهبود خواهد بخشید که تا قبل از این دوره مشکلات جدید در انتقال ارز داشته و انتخاب های آنها به چندکشورکه فناوری های بالایی را نداشتند محدود شده بود.

                        نجفیان اظهارکرد: ازجمله دیگر ظرفیتها افزایش تقاضا برای حضور صنعتگران و سرمایه گذاران خارجی درکشوراست که ظرفیت های صنعتی بسیار بزرگی دارند و می توانند منابع بزرگی برای سرمایه گذاری به ویژه در حوزه صنعت خودرو و قطعه سازی به کشور بیاورند.

                        وی افزود: ما در صنایع قطعه سازی مزیت های بسیار بزرگی داریم که فناوری های بالا، میانی و پایین را دربرمی گیرد و می تواند تاثیر به سزایی درسطح اشتغال کشور ایجاد کند. لذا تبین استراتژی توسعه صنعتی و در گام بعدی نوسازی باید یکی از اولویت های مهم صنعت خودرو سازی و قطعه سازی باشد.

                        عضوء هئیت مدیره گروه خودرو سازی سایپا با اشاره به سیاست های اتخاذ شده در وزارت صنعت درخصوص جذب سرمایه های خارجی درصنعت خودرو گفت: نظر به وابستگی های کشور به درآمد های نفتی، مسئولیت صنعت خودرو با توجه سیاست‌های کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و تکیه بیشتر بر اقتصاد صادرات ‌محور از طریق تولید و صادرات غیر نفتی و استفاده از منابع خارجی توسعه کسب وکار رقابت پذیر و همچنین ارتقای زنجیره تأمین دوچندان می شود. یکی از راهبردهای دستیابی به چشم‌انداز صنعت خودرو، تدوین سند اهداف، جذب سرمایه گذاری‌های خارجی ازطریق همکاری مشترک (JV) یاسرمایه‌گذاری مستقیم (FDI) می‌باشد که از این طریق با توسعه زیرساخت‌ها، صنعت خودروسازی همراه با صنایع قطعه‌سازی مرتبط پیشرفت خواهدکرد.

                        وی در پایان خاطر نشان کرد: فعالیت دریک فضای کاری با نشاط، حفظ و رعایت کرامات انسانی، ارج نهادن به تلاش انسانها و توسعه روحیه مشارکت و مسئولیت پذیری در گرو کار تیمی و به کارگیری آموخته های فردی وگروهی(مدیریت دانش) برای رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار، سرلوحه برنامه ها برای تقویت سرمایه های انسانی خواهد بود.
                        زندگی بدون تحریم سلام....

                        نظر

                        • ایرانی
                          ستاره دار(1)
                          • Jun 2011
                          • 2579

                          #3642
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          خساپـا ، اگر عرضه شود فرصت خرید است



                          انصافاً دیروز ناظر بازار در زمان بازگشایی در حق سایپا ظلم کرد و با محدودیت دامنه نوسان بازش کرد.

                          ای کاش ناظر بازار دیروز اجازه میداد که خساپا در قیمت بالاتر بازگشایی میشد.

                          در این مدت سایپا از رشد بازار عقب افتاده و باید این عقب ماندگی از رشد را جبران کند.

                          سایپا قیمت های بالا و عجیبی را خواهد دید.

                          اتفاقات مهم در سایپا = افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ، واگذاری و فروش املاک و دارایی ها ، افزایش سرمایه شركتهای زیرمجموعه ، واگذاری و فروش شركت ها و کارخانجات زیرمجموعه سایپا ، قرارداد و مشاركت و همكاری با شركت رنو ، نیسان ، کیا

                          آنچه در گزارش سایپا آمده است ، فروش ملک وردآباد به مساحت یک میلیون متر مربع - فروش ملک پلاسكو به مساخت 52 هزار متر مربع - فروش ملک اندیشه به مساحت 5 هزار مترمربع

                          سایپا شرکت مالیبل سایپا را به قیمت 296 میلیارد تومان در فرابورس برای فروش آگهی کرده است

                          http://www.ifb.ir/backofficefiles/Ma...aspx?file=4858

                          به سلامتی خساپا اولین چراغ را روشن کرد و صف خرید سنگین سهم ...........

                          شرکت مالیبل سایپا برای فروش در قیمت 296 میلیارد تومان در فرابورس آگهی شده برای خود سایپا 35 میلیارد تومان تمام شده است و الان ارزش قیمت پایه بلوک 296 میلیارد تومان و قیمت پایه هر سهم 8491 ریال

                          یعنی سایپا در صورت فروش بلوک و انجام معامله ، 261 میلیارد تومان سود کسب میکند.

                          این تازه اولین برنامه شرکت سایپا برای فروش شرکتهای زیرمجموعه است، در روزهای بعد منتظر آگهی فروش دیگر شرکتها از جمله ، سایپا کاشان ، مگا موتور و فروش ملک وردآباد به مساحت یک میلیون متر مربع - فروش ملک پلاسكو به مساخت 52 هزار متر مربع - فروش ملک اندیشه به مساحت 5 هزار مترمربع باشید
                          @};-

                          نظر

                          • negarminavi
                            عضو فعال
                            • May 2013
                            • 35714

                            #3643
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            انتقاد روزنامه دنیای اقتصاد از سیاست‌های صنعتی دولت روحانی:

                            بعد از برجام، نه قیمت خودرو ارزان می‌شود و نه کیفیت بالا می‌رود



                            آن طور که‌هاشم یکه‌زارع در اظهارات اخیر خود عنوان کرده، اثر برجام بر بازار خودرو، تنها پنج درصد است و این پنج درصد نیز از ضرر و زیان خودروسازان کم خواهد شد.

                            به گزارش «نسیم آنلاین»، روزنامه دنیای اقتصاد از رسانه های حامی دولت از گران شدن خودرو گزارش داده و نوشته است: «کاهش قیمت خودروهای داخلی» و «ورود خودروهای ارزان و با کیفیت خارجی به کشور» دو رویای بزرگ مشتریان ایرانی در پسابرجام به‌شمار می‌روند، رویاهایی که به‌نظر نمی‌رسد قابل تحقق باشند. اگر اظهارات مدیرعامل بزرگ‌ترین خودروساز ایران را (در نشست خبری هفته گذشته وی) ملاک بگیریم، نه قرار است قیمت خودرو کاهش یابد و نه خبری از خودروهایی با کیفیت و ارزان خارجی خواهد بود، در واقع، اثر برجام بر بازار خودرو، مطابق میل و رویای مشتریان نیست.

                            آن طور که‌هاشم یکه‌زارع در اظهارات اخیر خود عنوان کرده، اثر برجام بر بازار خودرو، تنها پنج درصد است و این پنج درصد نیز از ضرر و زیان خودروسازان کم خواهد شد. به گفته وی، چون خودروسازان موفق به افزایش قیمت محصولات خود طی یکی دو سال گذشته نشده و از این ناحیه زیان دیده اند، بنابراین اثر پنج درصدی برجام بر قیمت خودرو، تنها ضررها را کاهش می‌دهد و قرار نیست قیمت خودرو کاهش یابد. مدیرعامل ایران خودرو اما در بخش دیگری از اظهارات خود، تاکید می‌کند خودروهای خارجی جدید، جایی در بازه قیمتی زیر 40 میلیون تومان بازار خودرو کشور نخواهند داشت. به گفته یکه‌زارع، بازار خودروهای زیر 40 میلیون تومان کشور را خودروسازان داخلی مدیریت خواهند کرد و این یعنی، مشتریان همچنان باید با محصولاتی مانند پژو 405 و پراید، روزگار بگذرانند. با توجه به اظهارات مدیرعامل بزرگ‌ترین خودروساز ایران و ازآنجاکه دیگر خودروساز بزرگ کشور نیز ظاهرا قصدی برای کاهش قیمت و تولید محصولات ارزان خارجی ندارند، به‌نظر می‌رسد دو رویای بزرگ مشتریان ایرانی به واقعیت نخواهد پیوست. این یعنی، بازار خودروهای زیر 40 میلیون تومان همچنان در کنترل خودروسازان داخلی و خودروهای قدیمی خواهد ماند، آن هم بدون آنکه از قیمت شان کاسته شود.

                            نظر

                            • خوشبخت
                              عضو فعال
                              • Jul 2012
                              • 5464

                              #3644
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              گزارش اقتصاد آنلاین از آخرین قیمت‌ها در بازار‌ خودرو
                              با 30 میلیون‌ تومان چه ماشینی بخریم؟ +جدول




                              اقتصاد آنلاین - فرناز حبیبیان : آنچه در زیر می‌آید قیمت روز خودروهای صفر ارزان‌قیمت بازار تهران است که کمتر از 30 میلیون تومان در سطح بازار قیمت خورده است که ممکن است تا 5 درصد در مناطق مختلف تهران دارای نوسان باشد؛


                              زندگی بدون تحریم سلام....

                              نظر

                              • عطاالملک
                                عضو فعال
                                • Jul 2015
                                • 468

                                #3645
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                ایران خودرو و سایپا در دو کلاس متفاوت هستند

                                ایران خودرو مثل بنز است و سایپا شبیه رنو

                                شاید مدیران سایپا در حساب سازی از ایران خودرو جلوتر باشند ولی ارزش بازار خودرو باید دو برابر سایپا باشد این یک واقعیت تاریخی است /:.rolleyessmileyani

                                نظر

                                در حال کار...
                                X