اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • negarminavi
    عضو فعال
    • May 2013
    • 35714

    #3586
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    زاکانی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

    مجلس «پژو» را تحریم می‌کند/ قرارداد محرمانه معنی ندارد


    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح تحریم شرکت فرانسوی پژو توسط مجلس خبر داد.


    علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن اعلام خبر تدوین طرح تحریم شرکت فرانسوی پژو در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ شرکت پژو علی رغم قراردادی که برای همکاری با ایران تا سال 2014 داشت، 2 سال قبل از اتمام قرارداد به صورت یکجانبه اجرای آن را متوقف کرد که به طرف ایرانی یعنی ایران خودرو خسارات سنگینی وارد شد و متعاقب آن، مشتریان خودروهای پژو در ایران نیز با بحران خدمات و قطعات مواجه شدند.

    زاکانی ادامه داد:‌ این شرکت فرانسوی جزو برندهای برتر خودروسازی جهان نیز نیست که این همه اشتیاق برای گشودن بازار ایران به روی آن وجود دارد. اگر قرار است با خودروسازی وارد همکاری شویم، باید کیفیت تولیدات و نیز سابقه همکاری را لحاظ کرده و در قراردادها، فرآیند انتقال فناوری به شرکت های ایرانی را نیز در نظر بگیریم تا خودروسازی ایران از وضع کنونی خارج شود.

    وی افزود:‌ طی 17 سال شراکت ایران خودرو با پژو، گزارش ها می گوید پژو از انتقال فناوری به شریک ایرانی خودداری کرده و طرف ایرانی همواره به مونتاژ مشغول و در فناوری های اصلی وابسته به فرانسه بوده است.

    این نماینده مجلس یکی از دلایل عقب ماندگی صنعت خودرو کشور را شراکت با پژو فرانسه دانست و گفت: 17 سال، زمان کمی برای رشد یک صنعت در نتیجه شراکت نیست و اینکه می‌بینیم ایران خودرو علی رغم نزدیک به 2 دهه شراکت با پژو نتوانسته سطح فناوری خود را ارتقا داده و به جمع تولیدکنندگان برتر خودرو بپیوندد، ریشه در انتخاب غلط شریک و نوع شراکت دارد.

    زاکانی گفت:‌ بر همین مبنا،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه شراکت با پژو را در راستای منافع ملی ارزیابی نکرده و با تحریم این شرکت، خودروسازان داخلی را تشویق به شراکت با خودروسازان برتر جهان می‌کنند.

    نماینده مردم تهران از تقدیم طرح تحریم پژو به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی طی روزهای آینده خبر داد.

    زاکانی در پایان با اشاره به این گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت که «قرارداد با پژو محرمانه است» گفت: شرکت های خودروسازی، اگر خصوصی بودند، شاید قید محرمانه برای قراردادهای آنها معنی داشت اما وقتی این شرکت ها دولتی و متعلق به همه مردم هستند، قید محرمانه برای آنها معنی ندارد و نمایندگان مردم در مجلس باید بر کم و کیف آنها نظارت کنند چراکه کشور هم تجربه خوبی از این قراردادهای محرمانه ندارد.

    نظر

    • negarminavi
      عضو فعال
      • May 2013
      • 35714

      #3587
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      بلوف مدیرعامل بزگترین خودروساز کشور:

      پژو تخلف کند ۲۰۰ میلیون یورو می‌گیریم

      جزئیات قیمت خودروهایی تولیدی مشترک ایران خودرو و پژو



      یکه زارع در حالی از پیش‌بینی خسارت ۲۰۰ میلیون یورویی در قرارداد مشترک با پژو خبر داد که برآوردهای انجام شده از خسارت ۸۰۰ میلیون یورویی ایران به دنبال خروج یک شبه کارشناسان پژو حکایت دارد!

      به گزارش نسیم آنلاین, هاشم یکه‌زارع در مورد جزئیات قرارداد جدید ایران خودرو با شرکت پژو با بیان اینکه این قرارداد در 200 صفحه تنظیم شده است، اظهار داشت: در این قرارداد تولید سه مدل از محصولات پژو دیده شده که یکی از آنها پژو 301 است که قیمت آن را در شرایط فعلی 58 میلیون تومان پیش‌بینی می‌کنیم.


      وی ادامه داد: پژو 208 نیز یکی دیگر از محصولات مورد توافق است که قیمت آن 68 میلیون تومان برآورد می‌شود و علاوه بر این پژو 2008 به عنوان محصول مشترک دیگر با قیمت 77 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

      مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه بحث ایران خودرو و پژو، یک توافقنامه بوده، نه قرارداد، گفت: آنچه مورد امضا قرار گرفت، قرارداد بود، نه توافقنامه و اینکه برخی رسانه‌ها عنوان کردند توافقنامه بوده است، اشتباه بود.

      وی با بیان اینکه در قرارداد امضا شده با شرکت پژو یک بسته حمایتی - خسارتی پیش‌بینی شده است، افزود: در این بسته 200 میلیون یورو خسارت پیش‌بینی شده است.

      یکه‌زارع با بیان اینکه در تولید مشترک با پژو هزینه رویالیتی (حق لیسانس) حداقل است، افزود: یک شرکت مشترک با حضور قطعه‌سازان ایرانی و فرانسوی تشکیل خواهد شد که این شرکت سهام یکی از شرکـت‌های زیرمجموعه ایران خودرو را خواهد خرید و تولید مشترک قطعه از این طریق صورت می‌گیرد.

      به گفته وی، در سال اول تولید مشترک با شرکت پژو میزان داخلی‌سازی محصولات 40 درصد پیش‌بینی شده که این رقم بعد از 4 سال به 70 درصد خواهد رسید.

      مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه محصولات مشترک تولیدی با پژو از اسفند 95 تا اردیبهشت 96 به بازار عرضه خواهد شد، در مورد نحوه قیمت‌گذاری این محصولات گفت: باید ببینیم در آن زمان قیمت خودرو براساس چه مکانیزمی تعیین می‌شود.

      یکه‌زارع تصریح کرد: تولید 200 هزار خودرو در قرارداد مشترک با پژو پیش‌بینی شده که این تولید از سایت ایران‌خودرو شروع می‌شود و به یک جای مستقل می‌رود.

      وی در پایان، شرکت فیات را به عنوان شریک جدید ایران‌خودرو معرفی کرد و خاطرنشان کرد: در همکاری ایران‌خودرو با بنز نیز موضوع تولید مشترک به طوری دیده شده که 51 درصد سهام متعلق به شرکت بنز باشد.

      مدیرعامل ایران‌خودرو در حالی از پیش‌بینی خسارت 200 میلیون یورویی در قرارداد مشترک با پژو خبر داد که برآوردهای انجام شده از خسارت 800 میلیون یورویی ایران به دنبال خروج یک شبه کارشناسان پژو حکایت دارد.

      نظر

      • خوشبخت
        عضو فعال
        • Jul 2012
        • 5464

        #3588
        پاسخ : اخبار گروه خودرو


        جزئیات جدید از تولید فیات در ایران









        احمد پورفلاح در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات بیشتری از همکاری‌های ایران خودرو و فیات گفت: هنوز قراردادی میان ایران خودرو و فیات به امضا نرسیده اما مذاکرات در مراحل خوبی قرار گرفته است که امیدواریم منجر به شکل گیری همکاری مناسبی میان دو خودروساز شود.



        رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا افزود: براساس مذاکراتی که میان ایران خودرو و فیات صورت گرفته، قرار است خودروهای جدید فیات در ایران تولید شده و بعد از آن به کشورهای منطقه صادر شود، بنابراین قرار ما با خودروسازی فیات این است که واردات صورت نگیرد و تولید مشترک، اساس کار قرار گیرد.



        وی تصریح کرد: مدل‌های جدیدی از خودروهای فیات در ایران به صورت مشترک تولید خواهد شد و قرار بر این است که شرکتی مشترک میان دو خودروساز ایرانی- ایتالیایی تشکیل شود که سرمایه گذاری مشترک هم از سوی دو طرف انجام خواهد شد.



        به گفته پورفلاح، قرار بر این است که دانش و تکنولوژی از سوی فیات وارد ایران و در مقابل، کارگر و انرژی از سوی کشورمان تامین شود، البته حجم سرمایه گذاری هنوز مورد بحث است.



        وی اظهار داشت: فیات در سال‌های گذشته پیشرفت‌های مناسبی در عرصه خودروسازی داشته است به نحوی که اکنون سبد متنوعی از خودروهای اکونومی دارد که به لحاظ قیمتی می‌تواند رقیبی برای پژو و فولکس واگن باشد.



        رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا خاطرنشان کرد: رنج قیمتی فیات هم متنوع است و البته از خودروهای ۵۰۰ سی سی به بالا دارد و می‌تواند تنوع قیمتی متنوعی هم داشته باشد، ضمن اینکه به لحاظ مصرف سوخت هم اقتصادی است.



        وی افزود: با ورود فیات به ایران، بسیاری از خودروهای فعلی بازار به لحاظ قیمتی قابل رقابت نخواهند بود و باید خودروسازان خارجی حواس خود را جمع کنند، این در حالی است که اگر تعرفه بالا به آن نبندند، حتما خودروهای قابل رقابت خواهد داشت
        زندگی بدون تحریم سلام....

        نظر

        • نجاT...
          عضو فعال
          • Dec 2013
          • 2639

          #3589
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          در اصل توسط خوشبخت پست شده است View Post

          جزئیات جدید از تولید فیات در ایران









          احمد پورفلاح در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات بیشتری از همکاری‌های ایران خودرو و فیات گفت: هنوز قراردادی میان ایران خودرو و فیات به امضا نرسیده اما مذاکرات در مراحل خوبی قرار گرفته است که امیدواریم منجر به شکل گیری همکاری مناسبی میان دو خودروساز شود.



          رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا افزود: براساس مذاکراتی که میان ایران خودرو و فیات صورت گرفته، قرار است خودروهای جدید فیات در ایران تولید شده و بعد از آن به کشورهای منطقه صادر شود، بنابراین قرار ما با خودروسازی فیات این است که واردات صورت نگیرد و تولید مشترک، اساس کار قرار گیرد.



          وی تصریح کرد: مدل‌های جدیدی از خودروهای فیات در ایران به صورت مشترک تولید خواهد شد و قرار بر این است که شرکتی مشترک میان دو خودروساز ایرانی- ایتالیایی تشکیل شود که سرمایه گذاری مشترک هم از سوی دو طرف انجام خواهد شد.



          به گفته پورفلاح، قرار بر این است که دانش و تکنولوژی از سوی فیات وارد ایران و در مقابل، کارگر و انرژی از سوی کشورمان تامین شود، البته حجم سرمایه گذاری هنوز مورد بحث است.



          وی اظهار داشت: فیات در سال‌های گذشته پیشرفت‌های مناسبی در عرصه خودروسازی داشته است به نحوی که اکنون سبد متنوعی از خودروهای اکونومی دارد که به لحاظ قیمتی می‌تواند رقیبی برای پژو و فولکس واگن باشد.



          رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا خاطرنشان کرد: رنج قیمتی فیات هم متنوع است و البته از خودروهای ۵۰۰ سی سی به بالا دارد و می‌تواند تنوع قیمتی متنوعی هم داشته باشد، ضمن اینکه به لحاظ مصرف سوخت هم اقتصادی است.



          وی افزود: با ورود فیات به ایران، بسیاری از خودروهای فعلی بازار به لحاظ قیمتی قابل رقابت نخواهند بود و باید خودروسازان خارجی حواس خود را جمع کنند، این در حالی است که اگر تعرفه بالا به آن نبندند، حتما خودروهای قابل رقابت خواهد داشت
          ایران خودرو دست نیافتنی شده.
          انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

          نظر

          • negarminavi
            عضو فعال
            • May 2013
            • 35714

            #3590
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در حال بروز رسانی/ مدیر عامل ایران خودرو:

            تحریم پژو در مجلس تصویب شود به آن احترام می گذاریم

            حق امتیاز مونتاژ در قرارداد جدید پژو بالاتر دیده شد


            مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه اگر طرح تحریم قرارداد پژو در مجلس به تصویب برسد به آن احترام خواهیم گذاشت، گفت: اگر میزان ساخت داخل تعیین شده در قرارداد پژو محقق نشود، وزارت صنعت و معدن اجازه ورود قطعات را نخواهد داد.


            به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هاشم یکه زارع، در نشستی در خصوص همکاری‌های بین المللی و قرارداد جدید پژو گفت:اگر میزان ساخت داخل تعیین شده در قرارداد پژو محقق نشود، وزارت صنعت اجازه ورود قطعات را نخواهد داد.

            وی در پاسخ به این سوال فارس که پرسید چه تضمینی برای داخلی سازی قطعات پژو وجود دارد؟ گفت:در شرکت مشترکی که توسط ایران خودرو و پژو ایجاد می‌شود هر کدام از دو طرف، 50 درصد سهم خواهند داشت.

            یکه زارع تصریح کرد: در دو سال اول، مدیرعامل این شرکت از ایران خودرو تعیین می‌شود و رییس هیات مدیره نیز از شرکت پژو حضور خواهد داشت و این موضوع در دو سال، بعد برعکس خواهد شد.

            ‌وی تصریح کرد: هر دو نفر از قدرت اجرایی بالایی برخوردار خواهند بود.

            یکه‌زارع در واکنش به این موضوع که نمایندگان مجلس قصد دارند طرح تحریم قرارداد پژو را به هیات رییسه مجلس ارایه کنند،گفت:وقتی مجلس به نتیجه برسد و این موضوع به تصویب برسد، ما به این موضوع 100 درصد احترام خواهیم گذاشت.

            مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: در دو روز آخری که در فرانسه بودیم هیات مدیره پژو بر سر اینکه ایران خودرو توانسته امتیازات بالایی را برای خودش بگیرد، مشکل پیدا کرده بودند.

            یکه زارع در پاسخ به سوال دیگر فارس که پرسید حق رویالیتی (امتیاز مونتاژ خودرو) در قرارداد جدید با پژو به چه صورت دیده شده و چه تفاوتی با قرارداد قبلی خواهد داشت؟ اظهار داشت رویالیتی بر اساس یک فرمول مشخص در قرارداد جدید تعیین می‌شود.

            وی ادامه داد: رویالیتی برای داخلی سازی زیر 25 درصد پرداخت نخواهد شد و با افزایش داخلی سازی، مبلغ رویالیتی نیز افزایش خواهد یافت.

            وی تاکید کرد: مبلغ رویالیتی در قرارداد جدید نسبت به قرارداد قبلی، عادلانه‌تر و به نفع شرکت جوینت ونچر است.

            وی افزود: در قرارداد جدید توانستیم بیشترین منافع را برای ایران خودرو ایجاد کنیم.

            نظر

            • خوشبخت
              عضو فعال
              • Jul 2012
              • 5464

              #3591
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              مدیر عامل ایران خودرو:

              - پژو 2008 در اواخر سال آینده وارد بازار ایران می شود.

              - قیمت ها:

              پژو 301 دستی: 58 میلیون تومان
              پژو 301 اتوماتیک: 63 میلیون تومان

              پژو 208 دستی: 63 میلیون تومان
              پژو 208 اتوماتیک: 68 میلیون تومان

              پژو 2008 دستی: 72 میلیون تومان
              پژو 2008 اتوماتیک: 78 میلیون تومان
              زندگی بدون تحریم سلام....

              نظر

              • negarminavi
                عضو فعال
                • May 2013
                • 35714

                #3592
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                استاد دانشکده خودرو:

                محرمانه بودن قرارداد پژو، غیرطبیعی است

                قرارداد با پژو با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست



                ابوالفضل خلخالی گفت: این‌که از سوی مسئولان اعلام شده مفاد قرارداد باپژو محرمانه است، موضوعی غیرطبیعی بوده و نمی‌توان به آن استناد کرد

                به گزارش نسیم آنلاین روزنامه جام جم درباره قرارداد پژو گزارش داده و نوشته است:‌ درحالی که قرارداد جدید پژو با ایران همچنان در صدر تیترهای رسانه‌های داخلی و خارجی قرار دارد، وزیر صنعت، معدن و تجارت از محرمانه بودن مفاد این قرارداد سخن گفت.

                محمدرضا نعمت‌زاده روز گذشته درباره قرارداد با پژو گفت: منافع ایران در این قرارداد مورد توجه قرار گرفته به صورتی که حتی موضوع پرداخت غرامت این خودروساز خارجی بابت خروج بدون برنامه‌اش از بازار ایران به بهانه تحریم‌ها در مفاد قرارداد جدید وجود دارد، اما این قرارداد به صورت محرمانه است و نمی‌توان بصراحت درباره موارد مطرح شده در آن سخن گفت...

                دکتر ابوالفضل خلخالی، استاد دانشکده خودرو، در این باره گفت: این‌که از سوی مسئولان اعلام شده مفاد این قرارداد محرمانه است، موضوعی غیرطبیعی بوده و نمی‌توان به آن استناد کرد چون قبلا هم صنعت خودروی کشورمان چنین تجربه‌ای را داشته و اگر مشاوره کارشناسان نبود زیان گسترده‌تری را تجربه می‌کردیم.

                این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: تجربه قرارداد ال90 ثابت کرد در صورت مطرح شدن مفاد قراردادهای تجاری، حضور کارشناسان و رسانه‌ها می‌تواند برخی معضلات و مشکلات موجود را آن‌گونه بیان کند که مانع از ضایع شدن منافع ملی کشور باشد. بنابراین بهتر است مسئولان درباره قرارداد جدید منعقد شده پژو و ایران‌خودرو نیز از این تجربه استفاده کنند و بدون این‌که به بهانه محرمانه بودن از پاسخگویی خودداری کنند، اجازه دهند شفافیت بر این روند حاکم باشد.

                خلخالی تاکید کرد: به جای مونتاژ خودروی از قبل طراحی شده، بهتر بود مسئولان برای طراحی یک خودروی جدید با همکاری شرکت خارجی وارد مذاکره می‌شدند و با اتکا به توانمندی‌های کشورمان زمینه ارتقا و انتقال فناوری را به ایران فراهم می‌کردند. درحالی که این روش یعنی مونتاژکاری به هیچ عنوان با منافع ملی و اقتصادمقاومتی سازگار نیست و بجز هزینه برای کشورمان چیز دیگری به ارمغان نخواهد آورد.

                نظر

                • خوشبخت
                  عضو فعال
                  • Jul 2012
                  • 5464

                  #3593
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  خودروهای تازه در طبقه قیمتی زیر ۴۰ میلیون تومان به بازار خواهد آمد؟







                  «خودروهای تازه در طبقه قیمتی زیر ۴۰ میلیون تومان به بازار خواهد آمد؟ » این پرسش بیش از ۶۰درصد مشتریان بازار خودرو است که منتظرند در طبقه قیمتی زیر ۴۰ میلیون تومان شاهد ورود خودروهای تازه با برندهای معتبر باشند.
                  خودروهای تازه در طبقه قیمتی زیر ۴۰ میلیون تومان به بازار خواهد آمد؟

                  به گزارش اخبار خودرو به نقل از فرصت امروز، در نخستین قرارداد و تفاهم نامه‌ای که میان یکی از خودروسازان ایرانی با دو خودروساز اروپایی به امضا رسیده؛ خودروهایی در آینده به بازار عرضه خواهند شد که در بهترین حالت قیمتی بالای ۵۰ میلیون تومان خواهند داشت. مثلاً هر سه خودرویی که پژو به ایران خواهد آورد با توجه به قیمتی که این خودروها در بازارهای اروپایی دارند، در ایران در بهترین حالت بالای ۵۰ میلیون تومان خواهند بود.

                  در تفاهم‌نامه بنز نیز فعلاً درباره تولید خودروهای تجاری صحبت شده و به گفته معاون وزیر صنعت موضوع داخلی‌سازی خودروهای سواری این برند نیز در آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت که با توجه به لوکس بودن برند بنز، طبیعتا محصولات مشترک با این برند نیز در طبقه قیمتی زیر ۴۰‌میلیون تومان نخواهد بود. اکنون دو موضوع قابل بررسی است، نخست آنکه با توجه به ارزان بودن نیروی کار و انرژی در ایران، چرا باز هم نمی‌توان خودروهای داخلی‌سازی شده ارزان‌تر تمام کرد؟ و نکته دیگر اینکه برای تولید محصولات تازه در این طبقه قیمتی چه باید کرد؟

                  فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو، در پاسخ به اینکه چرا تولید خودرو در ایران ارزان تمام نمی‌شود، می‌گوید: «به صرف جدید بودن یک خودرو، هزینه آن بالا نمی‌رود، بلکه علت بالا بودن هزینه تولید، بهره‌وری پایین و هزینه‌های مازاد است که قیمت یک محصول را بالا می‌برد. واقعیت این است که اگر خودروسازان بتوانند هزینه‌های‌شان را مدیریت کنند می‌توانند خودروی زیر ۳۰ میلیون تومان تولید کنند.»

                  او می‌افزاید: «پژو ۳۰۱ در دوبی ۴۴ هزار درهم به فروش می‌رسد که رقمی حدود ۴۰ میلیون تومان می‌شود درحالی‌که این خودرو محصول اسپانیا است و با هزینه حمل و پلاک و سایر هزینه‌ها ۴۴ هزار درهم به فروش می‌رسد. اما در ایران به دلیل پایین بودن بهره‌وری طبیعتا قیمت این خودرو بسیار بیشتر خواهد شد.»

                  همچنین بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در این‌باره معتقد است: «خودروسازان ما طبیعتا نمی‌توانند به صورت یکجا همه خطوط تولید را تغییر دهند اما می‌توانند با تغییر رفتار و کاهش هزینه‌های تولید، کم کردن ضایعات و بالا بردن اتوماسیون شرایطی فراهم کنند که قیمت تولیدی خودروها پایین بیاید. نکته دیگر این است که ما اگر فقط بهره بانکی را از روی دوش خودروسازان برداریم گامی مؤثر در جهت منافع مصرف‌کنندگان برداشته‌ایم.»

                  خبری از خودروی ارزان قیمت نیست

                  پایین بودن بهره‌وری در صنایع، نیروی انسانی مازاد و نبود مدیریت مطلوب در هزینه‌ها، موجب شده تا هزینه تمام شده در صنعت خودروسازی بالا برود؛ همان اتفاقی که در سایر صنایع ایران نیز رخ می‌دهد. اما اکنون که تحریم‌ها برداشته شده و تورم در کشور کنترل شده است انتظار می‌رود که بخشی از هزینه‌های تولید کاهش یابد. ضمن اینکه نمی‌توان از بخش قابل توجه بازار خودرو که مشتریان محصولات زیر ۴۰‌میلیون تومان هستند چشم پوشید. حالا برای این بخش از بازار چه باید کرد؟ آیا می‌توان شرکای دیگری انتخاب کرد تا خودروهای ارزان‌تر و تازه به بازار تزریق شود؟زاوه در این زمینه بیان می‌کند: «یکی از اهداف رنو در بازار ایران همین است که خودروی رنو کویید را با همان قیمت ۵ هزار یورو در ایران به فروش برساند و این به آن معناست که رنو به دنبال محصول زیر ۳۰ میلیون تومان در بازار ایران است. این محصولات را نیسان و پژو هم دارند. موضوع نحوه مدیریت ما است. اگر اجازه دهند خودروسازان اروپایی به‌طور مستقل وارد ایران شوند، خود آنها برای رقابت به سمت تولید خودرو در طبقه قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار می‌روند. نکته دیگر این است که اگر ما رشد اقتصادی پیوسته داشته باشیم، قدرت خرید مردم هم بیشتر خواهد شد.»

                  شهریاری نیز در این زمینه اظهار می‌کند: «با ورود سرمایه‌های خارجی چرخ تولید به گردش در خواهد آمد و در پی آن میزان اشتغال و رشد اقتصادی بالاتر خواهد رفت. این موضوعات قدرت خرید مردم را بالاتر خواهد برد. همچنین می‌توان با فعال کردن لیزینگ‌ها با نرخ بهره پایین‌تر فروش محصولات بالای ۴۰ میلیون تومان را برای درصد زیادی از مردم آسان کرد.»

                  مشکلات زیرساختی در صنایع دست به دست هم داده‌اند تا اجازه تولید با قیمت کمتر را به تولیدکنندگان ندهند. با توجه به نظرات کارشناسان به نظر می‌رسد تا اطلاع ثانوی خبری از تولید محصولات تازه با شرکای خارجی در طبقه قیمتی زیر ۴۰ میلیون تومان نیست. حالا باید دید آیا با ورود سرمایه‌گذاران خارجی، سیستم مدیریت مالی در صنایع نیز به روز می‌شود تا گامی در جهت تأمین محصولات تازه برای بخش متوسط جامعه برداشته شود.
                  زندگی بدون تحریم سلام....

                  نظر

                  • negarminavi
                    عضو فعال
                    • May 2013
                    • 35714

                    #3594
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    مرکز مطالعات سیاست‌گذاری صنعتی دانشگاه امیرکبیر خطاب به نعمت‌زاده:

                    آیا قرار است چرخه‌ مونتاژکاری خودروهای فرانسوی باز هم تکرار شود؟

                    متن قرارداد با پژو را منتشر کنید


                    مرکز مطالعات سیاست‌گذاری صنعتی دانشگاه امیرکبیر در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد اگر قرارداد ایران‌خودرو با پژو تضمین‌کننده منافع مردم است، متن قرارداد را منتشر کنید تا همگان توانایی صحه‌گذاری بر درستی این ادعا را داشته باشند.


                    به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مرکز مطالعات سیاست گذاری صنعتی دانشگاه امیرکبیر در نامه‌ای خطاب به محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون قرارداد اخیر ایران خودرو با شرکت پژو – سیتروئن اعلام کرد: اگر به عقیده شما قرارداد ایران‌خودرو با پژو تضمین کننده منافع مردم و قطعه سازان است، متن قرارداد را منتشر کنید تا همگان توانایی صحه‌گذاری بر درستی این ادعا را داشته باشند.

                    در ابتدای این نامه آمده است: در فاصله سال های 2000 تا 2014 سهم تولید گروه پژو- سیتروئن از کل تولید خودرو جهان از 5٫1 درصد به 3٫1 درصد کاهش پیدا کرد، در حالی که سهم بازار رقبای پژو نظیر تویوتا از 10٫4 درصد به 11٫5 درصد و سهم شرکت فولکس واگن از 9 درصد به 10٫9 درصد افزایش یافته است و رتبه تولید این خودروساز از رتبه ششم در سال 2011 به رتبه دهم در سال 2014 تنزل یافت.

                    در ادامه این نامه تصریح شده است: در سال 2014 دولت فرانسه برای جلوگیری از ورشکستگی این خودروساز 13.7 درصد از سهامش را خریداری کرد و شرکت چینی دانگ فنگ نیز، 13.7 درصد دیگر از سهام آن را خرید. همچنین بر مبنای گزارشات اتاق فکرهای معتبری نظیر اتاق فکر KMPG ، این شرکت چشم انداز تاریکی داشته و بر مبنای نظرسنجی از 200 نفر از مدیران صنعت خودرو در سراسر جهان، این شرکت رو به ادغام یا ورشکستگی می رود.

                    این مرکز مطالعات سیاست‌گذاری صنعتی با طرح این سؤال از نعمت‌زاده که معیار انتخاب شرکت طرف قرارداد ایران خودرو چیست؟، اعلام کرد: چرا سایر شرکت های خودروساز دنیا که در حال حاضر شرایط بهتری دارند و کارشناسان، آینده مطلوب‌تری برای آن‌ها متصور هستند برای شراکت انتخاب نشدند؟

                    در ادامه این نامه آمده است: خودروسازی که رو به افول بوده و حتی دولت فرانسه علی رغم سیاست عدم ورود مستقیم به صنایع کشورش، برای جلوگیری از ورشکستگی این خودروساز، بخش قابل توجهی از سهام آن را خریده است، آیا سرمایه ای برای توسعه فناوری در سال‌های اخیر داشته است؟ چه تضمینی برای انتقال فناوری در این قرارداد وجود دارد؟ همچنین چه ابزارهایی برای انتقال فناوری در این قرارداد دیده شده است؟

                    مرکز مطالعات سیاست گذاری صنعتی دانشگاه امیرکبیر در ادامه نامه خود عنوان کرد: ادعا شده است عمق داخلی‌سازی اولیه تولید این خودروها 40 درصد خواهد بود. عمق داخلی سازی 40 درصد با احتساب مونتاژ و تولید بدنه و رنگ بدنه است. در این صورت عمق داخلی سازی 40 درصدی به معنای استفاده کمتر از 20 درصد از قطعات داخلی است.

                    «با توجه به رکود شدید بازار خودرو و مشکلات جدی قطعه سازان، به نظر می‌رسد این عمق داخلی سازی پایین موجب تشدید رکود در صنعت قطعه سازی کشور می‌شود. چه تمهیداتی برای ورشکست نشدن قطعه‌سازانی که بازارشان را به خاطر انعقاد این قرارداد در خطر می‌بینند، اندیشیده‌اید؟»

                    در بخش دیگری از این نامه آمده است: طبق چشم اندازی که برای صنعت خودرو در افق 1404 نوشته شده است باید حداقل 50 درصد از 3 میلیون خودرویی که قرار است در سال 1404 تولید شود با برند داخلی و بر مبنای طراحی و پلتفرم داخلی باشد. حال سوال این‌جاست ایران خودرو که در شرایط تنگنای مالی قرار است 200 میلیون دلار برای توسعه خطوط تولید پژو در ایران هزینه کند در ادامه پولی برای طراحی و توسعه خودروهای برند داخلی را خواهد داشت؟ آیا قرار است چرخه‌ مونتاژکاری خودروهای فرانسوی بازهم تکرار شود؟

                    این مرکز مطالعات سیاسیت‌گذاری با بیان اینکه خودروسازی یک صنعت بزرگ، با مقیاس تولید بالا و حاشیه سود پایین است، سیاست های توسعه این صنعت می‌بایست همگی در یک راستا و تقویت کننده و مکمل یکدیگر باشند، اعلام کرد: از این رو اگر بنای وزارت صنعت بر توسعه برند داخلی و طراحی محصولات جدید و صادرات آن‌ها است، در این حالت برنامه ریزی برای تقویت مونتاژکاری دیگر معنا پیدا نمی‌کند. چرا که در چنین وضعیتی خودروسازان باید بخش قابل توجهی از بازار داخلی خود را در اختیار شرکت های خارجی قراردهند و همچنین فرصت صادرات به کشورهای منطقه را به علت حضور خودروهای مونتاژی از دست بدهند.

                    در ادامه این نامه تصریح شده است: علاوه بر این‌ها، خودروسازان داخلی در دنیا بیش از پیش به عنوان شرکت‌های مونتاژ کار شناخته می‌شوند، از همین رو آیا وزارت صنعت تصمیم گرفته است طراحی و توسعه برند بومی را برای همیشه کنار بگذارد و خودروسازی در ایران صرفا به مونتاژکاری تبدیل شود؟

                    مرکز مطالعات سیاست گذاری صنعتی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به دستورالعمل نعمت‌زاده در 16 مرداد 93 مبنی بر اینکه شرکت های جدید خودروسازی به شرطی می توانند خودروهای خارجی را مونتاژ کنند که آن خودرو حداکثر 2 سال از زمان عرضه آن به بازارها سپری شده باشد، اعلام کرد: در حالی‌که تمام خودروهایی که وعده تولید آنها داده شده است (208، 2008، 301) محصول سال 2012 بوده و مربوط به قدیمی ترین پلتفرم پژو (PF1) هستند. این در حالیست که بنا به اظهارات مدیران ایران خودرو اولین خودرو جدید قرار است نیمه دوم سال 2017 تولید شود یعنی حداقل 5 سال پس از عرضه اولیه. از این رو تکلیف دستور العمل ابلاغی چه می شود؟

                    در بخش دیگری از این نامه خطاب به نعمت‌زاده آمده است: خودروهای جدیدی که تولید آن وعده داده شده، به چه مدت قرار است که تولید شود؟ آیا قرار است مونتاژ آن‌ها نظیر پژو 405 حدود 3 دهه ادامه داشته باشد؟ در سال 1985 شرکت گوانگژو چین با شرکت پژو قراردادی را برای تولید مشترک به امضا رساند. از جمله نکاتی که در قرارداد پژو با گوانگژو ذکر شده بود صادرات یک سوم از تولیدات مشترک به خارج بود.

                    این مرکز مطالعات سیاست‌گذاری در ادامه تصریح کرد: همچنین قرار بود طی مدت 5 سال، 90 درصد از قطعات خودروهای صادراتی و 98 درصد از قطعات خودروهای عرضه شده در چین داخلی‌سازی شوند. اما تا سال 1993 یعنی 5 سال بعد از تولید اولین خودرو سواری پژو در این شرکت، شرکت سرمایه‌گذاری مشترک توانسته بود تنها 75 درصد از قطعات را داخلی‌سازی کند. این درصد داخلی‌سازی در مدل‌های 504 و 505 تنها به 62 درصد رسیده بود. ناتوانی در تحقق اهداف تعیین شده برای داخلی‌سازی قطعات و صرف منابع ارزی برای واردات قطعات خودرو از فرانسه موجب نارضایتی طرف چینی شد و درنهایت فسخ قرارداد شد.

                    در ادامه این نامه خاطرنشان شده است: با توجه به سوابق بد و ناموفق شرکت پژو در زمینه همکاری با دیگر کشورها و همچنین تجربه مشارکت سه دهه‌ای ایران خودرو با پژو چه تضمینی برای صادرات یک سوم از محصولات تولیدی وجود دارد؟ آیا پژو بازار صادراتی خود را در اختیار ایران خودرو قرار خواهد داد؟ این صادرات قرار است با چه برندی صورت گیرد؟ و آیا در صورت صادرات خودرو با برند پژو، این صادرات کمکی به توسعه برند و بازار ایران خودرو خواهد کرد؟

                    ​مرکز مطالعات سیاست گذاری صنعتی دانشگاه امیرکبیر در پایان نامه خود خطاب به وزیر صنعت اعلام کرد: با توجه به این‌که شما و خودروسازان معتقدید این قرارداد تضمین کننده منافع مردم و قطعه سازان خواهد بود، خواهشمند است دستور انتشار عمومی متن قرارداد را صادر کنید تا این قرارداد در معرض قضاوت و نظر تمامی صاحب‌نظران و تحلیل‌گران صنعت خودرو قرار گیرد و همگان توانایی صحه‌گذاری بر درستی این ادعا را داشته باشند چرا که بستن فضاهای کارشناسی و حاکم کردن فضای امنیتی بر صنعت و محرمانه اعلام کردن قراردادها نتیجه‌ای جز ادامه روندهای غلط گذشته و تضییع حقوق مردم نخواهد داشت.

                    نظر

                    • خوشبخت
                      عضو فعال
                      • Jul 2012
                      • 5464

                      #3595
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      بازدید مدیر عامل بانک ملی از سایپا کاشان







                      مدیرعامل بانک ملی ایران در جریان سفر به کاشان در رأس هیأتی از مسئولان این بانک، از بخش های مختلف شرکت سایپای کاشان و خطوط تولید سایپا ۱۱۱ و تیبا بازدید کرد.

                      دکتر عبدالناصر همتی در نشست مشترک با مدیران شرکت سایپای کاشان، برحمایت بانک ملی ایران از تولید داخلی و استفاده از ظرفیت های عظیم صنعت و تولید کشور و حرکت براساس اصول اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

                      وی با اشاره به فرصت های ایجاد شده در پساتحریم برای تمامی بخش های اقتصادی، آمادگی کامل بانک ملی ایران را برای حضور مقتدرانه درعرصه بانکداری بین الملل و خدمت رسانی شایسته و کامل به فعالان اقتصادی اعلام کرد.
                      زندگی بدون تحریم سلام....

                      نظر

                      • نجاT...
                        عضو فعال
                        • Dec 2013
                        • 2639

                        #3596
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        مزاياي داخلي سازي خودروها :مقايسه قيمتي پژوه 2008 و سانتافه آيا مافياي واردات با استفاده از قدرتش در مجلس و نهادهاي قانون گذار به مقابله با قراردادها مي رود ؟ ديشب مديرعامل ايران خودرو از توليد و قيمت خودروي پژوه 2008 با قيمت 77 ميليون تومان وعده دادقيمت جهاني اين خودرو بطور متوسط 23 هزار دلار مي باشد با فرض در نظر گرفتن دلار 3500 توماني قيمت وارداتي اين خودرو با تعرفه و عوارض ورود به كشور بيش از 150 ميليون تومان مي شود در حاليكه طبق وعده مديرعامل ايران خودرو اين خودرو با قيمت حدود 77 ميليون تومان توليد و عرضه مي شودنمونه اين خودرو سانتافه وارداتي را مي توان مثال زد با قيمتي بيشار 200 ميليون تومان ، حال با اين سياست و قرارداد خودروسازان بايد منتظر فشار مافياي واردات توسط عواملش در نهادهاي قانون گذار باشيم قطعا با توليد اينگونه خودروها و با قيمت بسيار كمتر ، هيچ فردي به سمت خودروهاي وارداتي با قيمت بالاتر نمي رود و اينجاست منفعت عده ايي به خطر مي افتد در سال گذشته حدود دو ميليارد دلار معادل 7 هزار ميليارد تومان خودرو وارد كشور شد با سود 30 درصدي فروش هر خودرو ، دو هزار ميليارد تومان سود راحت نصيب وارد كنندگان شد حال بايد انتظار داشت گروه وارد كننده يا مافياي واردات با نيروهاي خود در نهادهاي قانوني به جنگ قرارداد مشترك خودروسازان داخلي با خارجي برود با توجه به سياستهاي دولت و در سطح كلان كشور ، قطعا توليد و توسعه مشترك كالاها در برنامه و نگاه اقتصاد ايران قرار دارد بنابراين افراد بلند گو بدست عوامل مافيا در پيشبرد اين هدف نمي توانند تاثير گذار باشند همانها كه در مرحله اجراي برجام تنها سر و صدا كردند و مانعي در اجراي توافق نبودند حالا بلند گوي مافياي واردات شدند كافي ست به جرم پيگيري اهداف گروه خاص مافياي واردات از جرگه نمايندگي خارج شوند.
                        انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                        نظر

                        • نجاT...
                          عضو فعال
                          • Dec 2013
                          • 2639

                          #3597
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          در اصل توسط نجاT... پست شده است View Post
                          مزاياي داخلي سازي خودروها :مقايسه قيمتي پژوه 2008 و سانتافه آيا مافياي واردات با استفاده از قدرتش در مجلس و نهادهاي قانون گذار به مقابله با قراردادها مي رود ؟ ديشب مديرعامل ايران خودرو از توليد و قيمت خودروي پژوه 2008 با قيمت 77 ميليون تومان وعده دادقيمت جهاني اين خودرو بطور متوسط 23 هزار دلار مي باشد با فرض در نظر گرفتن دلار 3500 توماني قيمت وارداتي اين خودرو با تعرفه و عوارض ورود به كشور بيش از 150 ميليون تومان مي شود در حاليكه طبق وعده مديرعامل ايران خودرو اين خودرو با قيمت حدود 77 ميليون تومان توليد و عرضه مي شودنمونه اين خودرو سانتافه وارداتي را مي توان مثال زد با قيمتي بيشار 200 ميليون تومان ، حال با اين سياست و قرارداد خودروسازان بايد منتظر فشار مافياي واردات توسط عواملش در نهادهاي قانون گذار باشيم قطعا با توليد اينگونه خودروها و با قيمت بسيار كمتر ، هيچ فردي به سمت خودروهاي وارداتي با قيمت بالاتر نمي رود و اينجاست منفعت عده ايي به خطر مي افتد در سال گذشته حدود دو ميليارد دلار معادل 7 هزار ميليارد تومان خودرو وارد كشور شد با سود 30 درصدي فروش هر خودرو ، دو هزار ميليارد تومان سود راحت نصيب وارد كنندگان شد حال بايد انتظار داشت گروه وارد كننده يا مافياي واردات با نيروهاي خود در نهادهاي قانوني به جنگ قرارداد مشترك خودروسازان داخلي با خارجي برود با توجه به سياستهاي دولت و در سطح كلان كشور ، قطعا توليد و توسعه مشترك كالاها در برنامه و نگاه اقتصاد ايران قرار دارد بنابراين افراد بلند گو بدست عوامل مافيا در پيشبرد اين هدف نمي توانند تاثير گذار باشند همانها كه در مرحله اجراي برجام تنها سر و صدا كردند و مانعي در اجراي توافق نبودند حالا بلند گوي مافياي واردات شدند كافي ست به جرم پيگيري اهداف گروه خاص مافياي واردات از جرگه نمايندگي خارج شوند.
                          زاکانی یک نمونه دلواپس ارزان شدن پژو می باشد و یحتمل سود زیادی عایدش می شود از واردات خودرو ها...
                          انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                          نظر

                          • خوشبخت
                            عضو فعال
                            • Jul 2012
                            • 5464

                            #3598
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            در اصل توسط نجاT... پست شده است View Post
                            زاکانی یک نمونه دلواپس ارزان شدن پژو می باشد و یحتمل سود زیادی عایدش می شود از واردات خودرو ها...

                            این وطن فروشا و کاسب های تحریم میرن پیش اربابون دوره بعد نگران نباشید...
                            زندگی بدون تحریم سلام....

                            نظر

                            • خوشبخت
                              عضو فعال
                              • Jul 2012
                              • 5464

                              #3599
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              «بنز» تمام قد به بازار ايران آمد







                              تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۳
                              با تفاهمنامه امضا شده با شركت بنز، همكاری مجدد با اين خودرو ساز هم در خودروهای تجاری و هم در توليد و مونتاژ خودروهای سواری شروع شد.

                              به گزارش میزان، هاشم یکه زارع، مدیر عامل ایران خودرو در نشست خبری بیان کرد: قرار است یك شركت ٥٠-٥٠ با پژو راه اندازی شود و هم مشاركت در سرمایه گذاری داریم و بعد كارخانه نشترك ایجاد می كنیم و به مرور خودكفایی در ساخت این محصولات جدید بالا می رود.

                              وی در ادامه افزود: در این قرار داد جدید انتقال دانش فنی هم پیش بینی شده و پژو با قطعه سازان ما مشاركت در سرمایه گذاری و تولید خواهند داشت.

                              مدیر عامل ایران خودرو در خصوص شکل قرار داد با پژو یاد آور شد: شكل قرارداد قبلی پژو و رنو با این قرارداد جدید كاملا متفاوت است و پژو باید سرمایه به ایران بیاورد.

                              یکه زارع تاکید کرد: قیمت گذاری خودرو هیچ ربطی به قرارداد ندارد و آنها در مبحث قیمت گذاری نمی توانند دخالت داشته باشند.

                              وی افزود: ساعتها بر روی قرارداد جدید پژو كار شده است و قرار داد امضا و نهایی شده و اینكه برخی ها میگویند قرارداد نهایی و تكمیل نشده صحت ندارد

                              یکه زارع گفت: شركت پژو بابت رفتن باید غرامت و بسته جبرانی برای ما داشته باشد.

                              مدیر عامل ایران خودرو در توضیح تشکیل شرکت مشترک اظهار کرد: فعلا با سرمایه گذاری حدود ٥٠٠ میلیون یورو یك شركت مشترك برای همكاری تاسیس می شود و این رقم به مرور افزایش می یابد

                              وی ادامه داد: اولین خودرو این قرارداد جدید اواخر سال آینده وارد بازار ایران می شود.

                              یکه زارع خاطر نشان کرد: برخی خودروهایی كه در ایران تولید شده ملی نیستند و این یك توهم بود كه خودرویملی عنوان می شد، خودروی ملی زمانی است كه تمام آن خودرو از طراحی تا تولید در داخل تولید شود .

                              مدیر عامل ایران خودرو در پایان خاطز نشان کرد: بنز تمام قد وارد بازار ایران می شود، هم تولید خودروی سواری خواهیم داشت و هم تجاری.
                              زندگی بدون تحریم سلام....

                              نظر

                              • negarminavi
                                عضو فعال
                                • May 2013
                                • 35714

                                #3600
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                مدیرعامل ایران خودرو :

                                پژو به ایران 427.6 میلیون یورو غرامت غیرنقدی می‌دهد

                                تشکر ویژه از خبرگزاری فارس؛از گزارش‌هایتان در مذاکره با پژو استفاده کردیم


                                مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه اگر طرح تحریم قرارداد پژو در مجلس به تصویب برسد به آن احترام خواهیم گذاشت، گفت: 427 میلیون و 600 هزار یورو خسارت مربوط به رفتار پژو در ایران به ایران خودرو پرداخت خواهد شد.


                                به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هاشم یکه زارع، در نشستی درباره همکاری‌های بین المللی و قرارداد جدید پژو، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره نحوه دریافت غرامت از شرکت پژو به گزارش‌های خبرگزاری فارس در خصوص عملکرد پژو در تحریم و خسارت‌های آن بر صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: تشکر ویژه دارم از خبرگزاری فارس. این خبرگزاری روی قرارداد پژوبه طور ویژه وقت گذاشت و ما استفاده کامل کردیم.

                                یکه زارع تاکید کرد: از خبرگزاری فارس تشکر ویژه دارم.

                                وی ادامه داد: طبق محاسبات 427 میلیون و 600 هزار یورو خسارت مربوط به رفتار پژو در ایران از جانب این شرکت به ایران خودرو پرداخت خواهد شد که البته بخشی از این مبلغ به طور غیرنقدی محاسبه می‌شود.

                                وی توضیح داد: 116 میلیون یورو از این خسارت مربوط به مسائل حال و گذشته است و 311 میلیون و 600 هزار یورو نیز در مسائل آینده دیده شده است.

                                یکه‌ زارع ادامه داد: از 116 یورو خسارت مربوط به مسائل جاری و گذشته، 25 میلیون یورو بابت دریافت قطعات مجانی از پژو محاسبه خواهد شد که البته بخشی از آن دریافت شده است.

                                وی افزود: همچنین 11 میلیون یورو بابت تجهیزات خط تولید پژو 207 در نظر گرفته شده است که مجانی به ایران اعطا می‌شود.

                                مدیرعامل ایران خودور افزود: همچنین 11 میلیون یورو از طلب‌هایی که پژو از ایران خودرو داشته در موضوع غرامت دیده شده است که نقدی پرداخت نخواهد شد.

                                یکه زارع تاکید کرد شرکت پژو بابت تولید خودرو با برند پژو در ایران خودرو قبل و بعد از تحریم‌ها طبق قرارداد باید 69 میلیون یورو به عنوان رویالیتی (امتیاز مونتاژ خودرو) از ایران خودرو دریافت می‌کرد که در توافق انجام شده قرار شد این مبلغ پرداخت نشود.

                                به گفته وی درمورد 316 میلیون و 600 هزار یورو خسارت تعیین شده مربوط به مسائل آینده نیز قرار شد در خریدهایی که ایران خودرو در زمینه قوای محرکه از پژو انجام می‌دهد تخصیص دریافت کند که البته این تخصیص بر روی قیمت‌های ثابت فیکس شده و بر اساس فرمول قیمت اعمال خواهد شد.

                                به گفته یکه‌زارع، شرکت پژو همچنین متعهد شده که به ارزش 4 میلیون یورو خدمات کارشناسی به ایران خودرو ارائه دهد و دراین راستا در مدت یک سال کارشناسان پژو در ایران خودرو مستقر خواهند شد تا برای محصولات تولیدی پژو در ایران در جهت بهبود کیفیت اقدام کنند.

                                مدیرعامل ایران خودرو گفت: نزدیک به یک میلیون و 600 هزار یورو نیز جهت آموزش کارشناسان ایران خودور در فرانسه در نظر گرفته و علاوه بر این قرار است در زمینه محصولات فعلی نیز با ارزش یک میلیون یورو کار شود به طوری که پژو این محصولات را در اختیار ایران خودرو قرار دهد تا بر روی آن‌ها کار کنیم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X