اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • کيانوش
    عضو فعال
    • Dec 2011
    • 6613

    #3706
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    در اصل توسط نجاT... پست شده است View Post
    رنو به دنبال دو قرارداد جدید در ایران...

    شرکت قرار است اولین قرارداد را با شرکت سایپا و دومین قرارداد خود را نیز با شرکت ایران‌خودرو منعقد کند. در کنار این دو قرارداد این شرکت در حال بررسی چندین واحد خودروسازی در ایران برای خرید یک واحد خودروساز و تولید مستقیم در ایران است.

    پیمان کارگر مدیر رنو در منطقه خاورمیانه گفته است: «قرار داد رنو با شرکت سایپا و ایران‌خودرو با قرار داد شرکت پژو تفاوت بنیادین خواهد داشت. ما مثل پژو عمل نخواهیم کرد. آنها در شراکت خود با ایران‌خودرو بصورت پنجاه‌پنجاه کار می‌کنند در حالی که ما می‌خواهیم در همکاری مشترک با سایپا و ایران‌خودرو مدیریت پروژه با رنو باشد برای همین در قرارداد با سایپا سهم رنو در سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک ۶۰ درصد و سهم سایپا ۴۰ درصد خواهد بود. در مورد ایران‌خودرو هم فعلا میزان درصد همکاری مشخص نشده است.» رنو قصد دارد مدل کوئید که ارزان‌ترین محصول این شرکت است را در ایران تولید کند و آن‌ را به عنوان جایگزین پراید معرفی کند. پیمان کارگر مدیر خاورمیانه رنو اخیرا اعلام کرده است که رنو قصد دارد این محصول را با قیمت ۲۵ میلیون تومان وارد بازار ایران کند.
    وی گفته است: «ما می‌خواهیم ارزان‌ترین مدل رنو را در ایران تولید کنیم. این خودرو می‌تواند بهترین جایگزین برای پراید باشد. برای این کار در حال مذاکره با دو شریک خود، ایران خودرو و سایپا هستیم. البته اگر با این دو خودروساز به نتیجه نرسیم به دنبال روش دیگری برای تولید این خودرو در ایران خواهیم رفت. برای اینکه این خودرو را در ایران تولید کنیم حداقل به دو سال زمان نیاز داریم. برای آنکه قیمت این خودرو به حدود ۲۵ میلیون تومان برسد باید ساخت داخل این خودرو در حدود ۸۰ درصد باشد.»
    رنو کوئید چگونه خودرویی است؟
    این محصول برای اولین بار در هند معرفی شد و با ساخت داخل ۹۵ درصدی در هند با قیمت ۵ هزار دلار در این کشور تولید و عرضه می‌شود. کارلوس گون مدیر عامل شرکت رنو نیسان درباره این خودرو می‌گوید: «با توجه به نیاز بازار هند این خودرو را در کلاس مینی کراس اوور عرضه کردیم که البته در آینده بر پایه این خودرو محصولات سدان و هاچ‌بک را نیز تولید خواهیم کرد. در ساخت این خودرو ما از تجربیات مشترک رنو فرانسه و نیسان ژاپن استفاده کردیم.» رنو کوئید ارزان‌ترین خودرویی است که توسط یک خودروساز طراز اول در جهان تولید می‌شود و این عامل سبب رقابت بین ایران‌خودرو و سایپا برای تولید این خودرو شده است...
    ایا بلوک سایپا یا وساپا به رنو واگذار خواهد شد.؟
    ................
    به نظر من اری
    چون تنها راه نجات گروه سایپا این هست.

    نظر

    • meisam_em
      عضو فعال
      • Aug 2025
      • 2124

      #3707
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      مهر تایید معاونت سازمان بورس بر معاملات سایپا


      معاملات درون گروهی خودروسازان که به نوعی افزایش سرمایه برای این شرکت ها محسوب می شود، قانونی است و سازمان بورس و اوراق بهادار بر آن نظارت دارد.

      به گزارش بورس نیوز ؛حسن امیری، معاون نظارت بر ناشران و بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص روند معاملات درون گروهی شرکت های خودوریی و استفاده از روش تجدید ارزیابی برای افزایش سرمایه این قبیل شرکت ها ابراز داشت: کلیه معاملات و فرآیندهای معاملاتی همواره با نظارت کامل سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شود و در مورد روندی که برای افزایش سرمایه مدنظر این شرکت ها است، سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس این روند را با استانداردهای موجود تطبیق داده و در صورت عدم مغایرت این روند معاملات کاملا قانونی خواهد بود.

      وی در مورد ارایه اطلاعات از سوی شرکت سایپا به منظور بازگشایی این نماد و رفع توقف آن افزود: این شرکت باید نسبت به ارایه اطلاعات مورد نظر سازمان از جمله بودجه اصلی و تلفیقی و همچنین اطلاعات، افشاگری و اقدام کند و تا مادامی که این اطلاعات تکمیل نشود این نماد بازگشایی نخواهد شد.

      معاون نظارت بر ناشران و بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: بر اساس اعلام متولیان این شرکت قرار بوده که تا امروز بودجه اصلی و تلفیقی سال 95 شرکت به سازمان ارایه شود که تاکنون محقق نشده است.

      وی خاطرنشان کرد: به محض ارایه این مهم و تکمیل شدن مدارک مورد نظر و انتشار آن در کدال و در صورت عدم وجود مشکل نسبت به بازگشایی نماد سایپا اقدام خواهد شد.


      منبع : عصر مالی و سایت سنا
      كسی كه در آفتاب زحمت كشیده، حق دارد در سایه استراحت كند

      نظر

      • گیلان
        عضو فعال
        • Jul 2011
        • 2178

        #3708
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        هاشم یکه زارع در حاشیه همایش بین المللی خودرو با خبرنگار بورس 24 :

        ایران خودرو بحث تجدید ارزیابی دارایی را هم برای خود و هم برای شركت های زیر مجموعه در دستوركار قرار داده و بررسی خواهد کرد . فروشنده بانک پارسیان هستیم ولی در حال حاضر با مشتری خاصی وارد مذاكره نشدیم .
        هیچ تمدنی از بیرون مغلوب نخواهد شد , مگر آنکه از درون نابود شده باشد !...ویل دورانت

        نظر

        • خوشبخت
          عضو فعال
          • Jul 2012
          • 5464

          #3709
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          ایران بزرگترین خودروساز منطقه بعد ترکیه است








          به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم یکه زارع در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با اشاره به اینکه کشور ایران از لحاظ پتانسیل از جایگاه مناسبی برای سرمایه‌گذاری قرار دارد، اظهار داشت: از مجموع کل فروش خودرو در دنیا درسال 2014، 53 درصد در کشورهای درحال توسعه انجام گرفته و 47 درصد آن نیز مربوط به کشورهای بیریکس است.



          وی با بیان اینکه جهت‌گیری سرمایه‌گذاری از کشورهای توسعه یافته به سمت کشورهای نوظهور و در حال توسعه یافته تغییر یافته است، افزود: منطقه cis می‌تواند بازار بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش خودرو باشد. البته در این میان ایران درسال 2014، 30 درصد در بخش تولید و 40 درصد در بخش فروش بازار را در اختیار خود گرفته است.



          مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: ایران بعد از ترکیه بزرگترین تولیدکننده خودرو در منطقه است به نحوی که ایران و ترکیه در مجموع 84 درصد سهم تولید منطقه را به خود اختصاص داده‌اند و مابقی کشورها تولیدات کمتری داشته‌اند. تولید خودرو در خاورمیانه درسال گذشته 2.7 میلیون دستگاه است. اما ما نیازمند 4.4 میلیون دستگاه در منطقه هستیم. این موضوع حکایت از آن دارد که باید ایران حضور پررنگ‌تری برای تأمین نیاز خودرو در منطقه داشته باشد.



          یکه زارع با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال 2025 نیاز منطقه به 6.7 میلیون دستگاه افزایش پیدا کند، گفت: در همان سال پیش بینی تولید سه میلیون دستگاه را در ایران داریم. البته در حال حاضر ظرفیت 2 میلیو ن و 150 دستگاه خودرو در ایران است که 83 درصد آن مربوط به خودروهای سواری است.



          وی به مزیت کلیدی ایران در بخش زمینی و آبی و همسایه بودن با 15 کشور اشاره کرد و گفت: ایران در مقایسه با کشورهای منطقه وضعیت بسیار مناسبی دارد و شبکه قطعه‌سازی پیشرفته‌ای را در اختیار دارد به نحوی که ایران امروز هزار شرکت قطعه‌سازی دارد بنابراین ایران می‌تواند بیشترین مزیت کلیدی را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشد.



          مدیر عامل ایران خودرو در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه از سال 1966 تا به امروز 19 میلیون خودرو در کشور توسط این شرکت فروخته شده که سهم خودروهای ایرانی 93 درصد است، افزود: درسال 2016 نزدیک به 10 میلیون خودرو باید در کشور از رده خارج شوند.



          یکه زارع با اشاره به اینکه در سال 2014 ایران خودرو در بخش فروش به رتبه 13 رسیده است، گفت: در شراکت‌های بین‌المللی خود بر تولید خودروهای زیر 15 هزار دلار سرمایه‌گذاری کرده‌ایم چرا که امروز 85 درصد فروش بازار از آن خودروهای زیر 15 هزار دلاری است.



          وی سرمایه فعلی شرکت ایران خودرو را 7 میلیارد دلار با قیمت فعلی دانست و افزود: تاکنون این شرکت 9.5 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است. ایران خودرو در صدد است در سال 2025 سهم خود را از بازار از 54 درصد به 60 درصد برساند البته براساس آمار از مجموع سه میلیون خودرو که در قرار است در آینده تولید شود سهم ایران خودرو یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو است.
          زندگی بدون تحریم سلام....

          نظر

          • نجاT...
            عضو فعال
            • Dec 2013
            • 2639

            #3710
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            با پیش بینی های مثبت مدیران دو غول خودرو ساز اعلام شد:


            ارزش روز بازار سهام ایران خودرو و سایپا به دلار/ از سهم ۵۴ درصدی تا حمایت وزیر...


            مدیران عامل ایران خودرو و سایپا علاوه بر پیش بینی های مثبت و اعلام سهم ۵۴ درصدی و حمایت شخص وزیر ، ارزش روز بازار سهام این دو غول خودرو ساز را به دلار گفتند.


            به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امروز درحالی سومین همایش بین المللی خودرو برگزار شد که مدیران عامل دو غول خودروساز ضمن ارایه آمارهایی و پیش بینی های مثبت و اعلام سهم ۵۴ درصدی و حمایت شخص وزیر ، ارزش روز بازار سهام این دو غول خودرو ساز را به دلار گفتند.

            براساس اعلام فارس، هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو گفت: رشد تولید ناخالص داخلی در ایران 2.7 درصد و مالکیت خودرو 8.7 درصد است و رشد تولید خودرو در ایران در سال‌های 2002 تا 2011 معادل 3.3 درصد بوده است.

            وی تصریح کرد: در خاورمیانه سهم ایران و ترکیه در تولید خودرو به 84 درصد می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضا در این منطقه تا سال 2025 از 4.4 دستگاه به 6.7 میلیون دستگاه خودرو برسد. پیش‌بینی می‌شود در سال 2025 در بازار ایران 2 میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو فروخته شود.

            به گفته وی، در حال حاضر 2.7 میلیون دستگاه خودرو در منطقه خاورمیانه تولید می‌شود که این رقم در سال 2.25 به 5.8 میلیون دستگاه خواهد رسید و قرار است صنعت خودروی ایران سهم 3 میلیون دستگاه از این رقم داشته باشد. به این ترتیب ظرفیت جدید تولید و فروش یک میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو در منطقه وجود دارد که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

            مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه در سال 2014 حدود 25 درصد از رشد ناخالص داخلی به بخش صنعت اختصاص داشته، گفت: سهم صنعت خودروسازی از این رقم 2.7 درصد بود که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 به 4.1 درصد برسد. در ایران برای تولید 2 میلیون و 150 هزار دستگاه خودرو ظرفیت‌سازی صورت گرفته که یک میلیون و 800 هزار دستگاه متعلق به خودروی سواری است که 83 درصد سهم دارد.

            یکه‌زارع با اشاره به فروش 19 میلیون دستگاه خودرو از سال 1966 تاکنون در ایران گفت: 93 درصد خودروهای فروخته شده به تولیدات داخلی اختصاص داشته است. در سال 2014 میزان فروش خودرو و لوازم یدکی در ایران 23 میلیارد دلار بوده که این رقم تا سال 2025 به 40 تا 50 میلیارد دلار خواهد رسید.

            وی با بیان اینکه 10 میلیون دستگاه خودروی فرسوده باید از رده خارج شود، گفت: این کار سالانه یک میلیون مورد تقاضای جدید برای خرید خودرو ایجاد می‌کند. با توجه به شرایط اقتصادی خانواده‌های ایرانی مردم ایران به دنبال خرید خودروهای کمتر از 15 هزار دلار هستند و طبق آمارها 85 درصد خودروهای عرضه شده در ایران قیمت کمتر از 15 هزار دلار داشته‌اند.

            وی با بیان اینکه این گروه خودروسازی 7 میلیارد دلار ارزش دارد، گفت: در حال حاضر 54 درصد سهم بازار خودروی ایران به این شرکت اختصاص دارد.

            مدیرعامل ایران خودرو در پایان با اشاره به همکاری ایران‌خودرو با شرکت‌های رنو، بنز، سوزوکی و پژو گفت: مذاکره برای همکاری با شریک پنجم ایران خودرو نیز در حال انجام بوده و  ممکن است شریک ششم نیز داشته باشیم.

            مهدی جمالی مدیرعامل سایپا نیز در این مراسم با بیان اینکه ارزش گروه خودروسازی سایپا 7 میلیارد دلار است، گفت: ارزش سهام سایپا طی ماه گذشته 145 درصد رشد داشته است.

            وی افزود: ظرفیت تولید 82 دستگاه خودرو توسط سایپا در سوریه، عراق، ونزوئلا، سودان و الجزایر ایجاد شده و در حال حاضر طراحی دو پلت‌فرم در مرکز تحقیقات سایپا در حال انجام است که 20 محصول برپایه این دو پلت‌فرم عرضه خواهد شد.

            جمالی با بیان اینکه 8 ماه پیش و در زمان ورودم به سایپا، این شرکت با هزار و 66 میلیون دلار زیان انباشته روبرو بود، گفت: از اضمحلال شرکت سایپا جلوگیری کردیم که این اقدامات با حمایت شخص وزیر صنعت صورت گرفت. سایپا در روز 25 اسفند امسال به عنوان سومین شرکت از لحاظ سرمایه بعد از فولاد مبارکه و بانک صادرات معرفی خواهد شد...
            انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

            نظر

            • خوشبخت
              عضو فعال
              • Jul 2012
              • 5464

              #3711
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              نعمت زاده:آزادسازی قیمت خودرو در برنامه ۱۰ساله








              وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عدم دخالت دولت در نظام قیمت‌گذاری و در نتیجه تعیین قیمت خودرو در بازار آزاد از جمله برنامه‌های وزارت صنعت در سند راهبردی صنعت خودرو است.
              محمدرضا نعمت‌زاده در همایش صنعت خودرو گفت: علیرغم رشد منفی صنعت در سال‌های 91 و 92، توانستیم در سال 93 به رشد 6.5 درصدی برسیم و در این افزایش، رشد بسیاری از بخش‌های مختلف از جمله صنعت خودرو دخالت داشتند.

              به گزارش فارس وی ادامه داد: البته 40 درصد رشد اقتصادی کشور ناشی از بخش صنعت بوده که مهم بودن این حوزه را بیشتر نشان می‌دهد.

              نعمت‌زاده یکی از دلایل فراگیر بودن بخش صنعت را سهم مهم آن در ارزش افزوده اقتصاد کشور دانست و گفت: اواخر سال 92 با مشارکت خودروسازان و قطعه سازان برنامه راهبردی 10 ساله صنعت خودرو تدوین شد که هم‌اکنون 2 سال از این مسئله می‌گذرد و توانستیم تا حدودی به اهداف خود برسیم.

              نعمت‌زاده در تشریح جزئیات برنامه راهبردی صنعت خودرو نیز گفت: بر اساس این برنامه، ایران باید بعد از 10 سال رتبه اول منطقه، رتبه پنجم در آسیا و رتبه یازدهم در دنیا را در صنعت خودرو کسب کند.

              وی با اشاره به پیش‌بینی تولید 3 میلیون دستگاه خودروی سبک در این برنامه گفت: براساس برنامه راهبردی صنعت خودرو، تولید 120 هزار دستگاه خودروی تجاری و سنگین نیز پیش‌بینی شده و برای خودروهای سواری، صادرات یک سوم تولیدات و همچنین صادرات یک چهارم تولیدات خودروهای سنگین نیز پیش‌بینی شده است.

              وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: براساس برنامه راهبردی صنعت خودرو، 50 درصد خودروهای تولیدی باید براساس طراحی و ساخت داخل عرضه شوند و 50 درصد بقیه نیز با برندهای خارجی راهی بازار شوند.

              وی با اشاره به سهم 3 درصدی تحقیق و توسعه در هزینه شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز براساس برنامه راهبردی صنعت خودرو گفت: سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه صادرات در این برنامه هدف‌گذاری شده و تولید خودروهای برقی و هیبریدی در اولویت کاری ما قرار گرفته است.

              نعمت‌زاده، بهبود سوخت متناسب با ارتقای سطح فنی موتورهای تولیدی، عدم دخالت دولت در نظام قیمت‌گذاری و تعیین قیمت‌ها در بازار آزاد، اصلاح ساختار قطعه‌سازی و حمایت جدی و موثر از مصرف کنندگان را از جمله برنامه‌های وزارت صنعت در سند راهبردی صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: توسعه و بهبود نظام تامین مالی و تسریع در جایگزینی خودروهای فرسوده از جمله این برنامه‌ها است.

              وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت جدی دولت و مجلس شاهد اجرای کامل سند راهبردی صنعت خودرو باشیم و با جذب سرمایه‌های خارجی و حمایت مردم در خرید و مصرف خودروهای داخلی، برخلاف مخالفان شاهد تحقق اهداف خود در این زمینه باشیم.

              زندگی بدون تحریم سلام....

              نظر

              • خوشبخت
                عضو فعال
                • Jul 2012
                • 5464

                #3712
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                موتور معاملات گروه خودرو روشن شد






                معاملات بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری با افزایش شاخص کل پس از دو روز ریزش شاخص آغاز شد و به این ترتیب در یک ساعت اول بازار، این نماگر با رشد بیش از 200 واحدی روبه رو شد.
                به گزارش اقتصادنیوز، از روز گذشته و با گرم شدن موتور معاملات گروه خودرو، شاهد لیدرمحوری این صنعت در معاملات بورس هستیم. بر این اساس بخشی از نقدینگی به سمت این گروه جریان یافته و با تشکیل صف‌های خرید شاخص گروه خودرو با رشد مواجه شده است.

                امروز صدور مجوز افزایش سرمایه ۹۷ درصدی گروه بهمن از سه محل موجب شد تا در روز مثبت بازار ، سهام این خودروساز با صف خرید سنگینی روبرو شود. شرکت گروه بهمن که با سرمایه بیش از 500 میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس حضور دارد، مجوز افزایش سرمایه 97 درصدی را از سازمان بورس دریافت کرد و آماده برگزاری مجمع فوق العاده در روزهای آینده شد.

                این مساله با استقبال سهامداران مواجه و به موجب آن سهام «خبهمن» رشد قیمت و صف خرید بیش از 20 میلیون سهمی را تجربه کرد.

                شب گذشته مدیرعامل ایران خودرو نیز در گفت و گوی ویژه خبری اعلام کرد ما در سال آینده توان سودسازی 300 ریالی را به ازای هر سهم داریم و از عقد قراردادهای مختلف میان این شرکت و شرکای خارجی خبر داد. به این واسطه در جریان معاملات روز جاری نماد «خودرو» شاهد رشد قیمتی این نماد هستیم.

                نماد بانک ملت نیز امروز تا زمان تنظیم این گزارش با افزایش قیمت روبه رو شده و پربازدیدترین نماد معاملاتی نام گرفته است. در حالی مجمع فوق العاده سه شنبه آینده بانک ملت برای انتخاب هیات مدیره لغو شده که در پی صدور رای موافق دادگاه اروپا به نفع بانک ملت، مدیرعامل این بانک بورسی درباره دریافت غرامت از اتحادیه اروپا اخبار مثبتی داده است.

                در یک ساعت اول معاملات، گروه‌های خودرو، پالایشی‌ها و بانکی‌ها برترین صنایع بورسی هستند و ارزش و حجم بالایی از معاملات را تجربه می‌کنند. طی روزهای اخیر عمده جریان نقدینگی موجود در بازار به سمت این سه گروه حرکت کرده است.

                زندگی بدون تحریم سلام....

                نظر

                • negarminavi
                  عضو فعال
                  • May 2013
                  • 35715

                  #3713
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  گزارش «نسیم آنلاین» از اوضاع اسف‌بار شرکتهای خودرویی حاضر در بورس تهران:

                  وضعیت قرمز خودروسازان؛ ۹۲ درصد خودرویی‌ها در ۳۰۰ روز نخست ۹۴ زیان کردند+ جدول


                  فقط ۲ شرکت (۸ درصد) از شرکت‌های گروه خودروسازی نسبت به سال ۹۳ کاهش زیان خالص داشته‌اند و ۹۲ درصد از آنها یا زیان شناسایی کرده‌اند یا با کاهش سود خالص مواجه شده‌اند.

                  گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»: سال 94 از تلخ ترین سالها برای صنعت خودروی کشور طی 10 سال گذشته به شمار می‌رود. رکود و بحران در این صنعت برخی از خودروسازان کشور مانند سایپا را تا مرز ورشکستی و حراج اموالشان رساند.

                  در ماههای نخست امسال اصلی ترین مسئله ای که خودروسازان کشور به خصوص دو غول بزرگ صنعت خودروی کشور را به خود مشغول کرده بود، " کمپین نخریدن خودروی داخلی " بود که حواشی زیادی را برای آنها ایجاد کرد. کیفیت پایین خودروهای داخلی و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب برخی از افراد جامعه را بر آن داشت تا چنین کمپینی را در شبکه های اجتماعی تدارک ببینند، که البته به واکنش وزیر صنعت، معدن و تجارت هم انجامید. محمدرضا نعمت زاده در واکنش به این کمپین، ایجاد کنندگان آن را ضد انقلاب دانست که این اظهار نظر وی با واکنش منفی مردم رو به شد. در نهایت وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت روحانی به همراه مدیران عامل گروههای بزرگ خودروسازی کشور مجبور به پذیرش کیفیت پایین خودروهای خود شدند و قول بهبود کیفیت را به مردم دادند.

                  با خاتمه یافتن حاشیه های کمپین نخریدن خودروی تولید داخلی، خودروسازان با لابی گسترده ای که در دولت و به خصوص در نهاد ریاست جمهوری انجام دادند موفق شدند طرح وام 25 میلیونی خرید خودرو را در بسته خروج از رکود دوم دولت روحانی بگنجانند. وامی که نه تنها دردی را از رکود عمیق اقتصادی در دولت یازدهم دوا نکرد، بلکه گره کور رکود در صنعت خودروی کشور را هم باز نکرد و علی رغم تحریک موقتی بازار خودرو با ناهماهنگی میان بانک مرکزی و وزارت صنعت در نحوه اجرای طرح، رکود در صنعت خودروی کشور را عمیق تر کرد.

                  بعد از اجرای برجام قرار داد گروه خودروسازی ایران خودرو با پژو هم حاشیه های زیادی را به همراه داشت زیرا دولتمردان اعتقاد داشتند که محتوای این قرارداد محرمانه است و نباید فاش شود و همچنین بررسی برخی از جزئیات افشا شده این قرارداد هم نشان می دهد که دور جدید همکاری پژو با ایران خودرو تغییری در وضعیت خودروسازی کشور ایجاد نخواهد کرد و تنها چند خودروی از رده خارج فرانسوی طی سالهای آینده به بازار ایران خواهند آمد.

                  همکاری رنو و دیگر گروههای خودروسازی خارجی با خودروسازان کشورمان هم چندان امیدآفرین نیست و به نظر می رسد خودروسازان همچنان به تولید خودروهای بی کیفت خود ادامه خواهند داد.

                  اما صنعت خودروی کشور که همواره حدود 22 درصد بازار سرمایه را تشکیل می داد، در سال 94 بخشی از اوضاع نا به سامان خودرو را به بورس هم منتقل کرد. شرکتهای خودرویی حاضر در بورس در 9 ماهه اول سال 94 سیاه ترین روزهای خود را سپری می کنند به شکلی که نمونه این وضعیت در دهه های اخیر سابقه نداشته است. وضعیت بازار سرمایه هم در دو سال و نیم گذشته علی رغم اجرای برجام بسیار پرنوسان بوده و انتقادات زیادی را به دنبال داشته است.

                  در این بین بررسی وضعیت شرکتهای خودروساز حاضر در بورس نتایج تامل برانگیزی را در پی دارد. در حال حاضر 83 درصد از شرکتهای خودرویی حاضر در بورس در 9 ماهه اول سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش فروش مواجه شده اند.

                  همچنین فقط 2 شرکت (8 درصد) از شرکتهای گروه خودروسازی نسبت به سال 93 کاهش زیان خالص داشته اند و 92 درصد از آنها یا زیان شناسایی کرده اند یا با کاهش سود خالص مواجه شده اند.


                  نکته جالب تر در بررسی وضعیت شرکتهای خودرویی در بورس این است که 100 درصد شرکتهای این گروه با کاهش تولید روبرو بوده اند.

                  در این گروه 30 درصد شرکتها با اعلام تعدیل منفی، پیش بینی سود سالیانه خود را با توجه به عملکرد 9 ماهه کاهش داده اند و هیچگونه تعدیل مثبتی نیز در سایر شرکتهای گروه اعلام نشده است.

                  با نگاهی عمیق به وضعیت خودروسازان در بورس می توان دریافت که آنها در 9 ماهه اول امسال پوشش مناسبی نداشته اند و همین امر بیانگر کاهش بیشتر سود و افزایش زیان در شرکتهای مذکور تا پایان سال می باشد.

                  با این اوصاف باید گفت خودروسازی کشور در سال 94 وارد بحران عمیقی شده که خروج از آن به آسانی میسر نیست و حضور خودروسازان خارجی در ایران بعد از اجرای برجام هم نمی تواند گره ای از کار آنها باز کند.

                  نظر

                  • خوشبخت
                    عضو فعال
                    • Jul 2012
                    • 5464

                    #3714
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    نخستین واکنش رئیس‌جمهور به نتایج انتخابات
                    تاکید بر خصوصی‌سازی صنعت خودرو









                    رییس جمهور تصریح کرد:انتخابات بسیار معناداری در ایران انجام شد و آراء مردم صدها جلد کتاب، حرف، سخن و رهنمود برای ما دارد.

                    حسن روحانی در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با اشاره به انتخابات 7 اسفند اظهار کرد: نتایج این انتخابات برای ملت ما مبارک خواهد بود . دولت قبلا هم گفته که نتیجه هر چه باشد و ترکیب مجلس به هرگونه‌ای رقم بخورد دولت خود را موظف به احترام به آراء مردم فهیم ایران و خود را متعهد به همکاری با مجلس آینده خواهد دید. به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با تشکر از ملت ایران به خاطر حضور هوشمندانه‌شان در انتخابات یادآور شد: انتخابات همواره دمیدن روح جدید در کالبد جامعه برای حضور و حرکت پرشتاب در مسیر توسعه و رفاه جامعه و مردم بوده و هست. کشور و جامعه‌ای که انتخابات و صندوق رای ندارد و آراء مردم بر سرنوشت آن ملت حاکم نیست، قطعا جامعه‌ پرنشاط و زنده‌ای نخواهد بود.

                    روحانی ادامه داد: مردم بزرگوار ایران در شرایط بسیار حساس منطقه با مشارکت گسترده و سلامت و امنیت کامل و رقابت بسیار خوب در انتخابات شرکت کردند. امیدوارم همه ما درس آموز از مکتب ملت ایران باشیم و بدانیم این ملت سربلند در هر مقطعی آراء و حرکتش تاثیرگذار در سرنوشت این کشور بوده و خواهد بود.

                    وی در ادامه تاکید کرد: همه ما باید بدانیم صاحب این کشور مردم هستند. راه و مسیر این کشور را مردم تعیین و مسیر توسعه را آراء مردم مشخص می‌کند. شیوه حکمرانی را مردم مشخص می‌کنند و در مواردی که درسیاست داخلی و در سیاست خارجی نظرات متفاوتی وجود دارد، این آراء مردم است که راه صحیح و درست را برای کشور مشخص می‌کند.

                    رییس دولت یازدهم همچنین بیان کرد: مردم فهیم، غیور و سربلند، این کشور را یک گام دیگر به پیش بردند و مسیر توسعه را مشخص کردند و گفتند در میان سلیقه‌های مختلف کدام سلیقه به نظر مردم نزدیک‌تر است، از آنها سپاسگزاریم البته این به بدان معنا نیست که جناحی حاکم باشد و جناح دیگری حتی حضور نداشته باشد.

                    وی اضافه کرد: همه جناح‌ها، گروه‌ها و فعالان سیاسی چه آنها که به لحاظ رای مردم به مفهوم اکثریت هستند و چه آنها که از لحاظ رای مردم به مفهوم اقلیت به حساب می‌آیند، برای مردم، دولت و نظام ما محترمند. به جد معتقدیم که بعد از دوران انتخابات در هر مرحله‌ای دوران رقابت سیاسی- اجتماعی پایان یافته و باید همکاری‌ها بیش از گذشته مد نظر همه باشد.

                    رییس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: کشور ما بعد از گذشت چند سال تحریم شدید غیر قانونی ظالمانه علیه مردم و صنعت‌مان در مسیر رشد و توسعه با اختلالاتی مواجه بود. لازم بود ما با منطق و بیان به دنیا بگوییم که مردم ایران مردمی صلح‌خواه، امنیت دوست و خواهان همکاری و تعامل با مردم جهانند.

                    وی خاطرنشان کرد: در سال 92 مردم با صدای رسا به دنیا گفتند ما اعتدال را می‌خواهیم و نه افراط را و با صدای بلند گفتند که تعامل می‌خواهیم، نه تقابل و ما می‌خواهیم مشکلاتمان با دنیا را با منطق و استدلال پشت میز مذاکره حل و فصل کنیم.

                    وی افزود: ما به ملت‌مان قول دادیم که دیپلمات‌هایمان قادرند پشت میز مذاکره در برابر قدرت‌های جهانی حقوق‌شان را باز ستانند و می‌توانیم راه را برای همکاری و توسعه‌ی جهانی باز کنیم. امروز دوران تقابل به سر آمده و اگر کسانی هنوز فکر می‌کنند کشور باید در تقابل با دیگران باشد، هنوز پیام انتخابات 92 را با تاخیر دو ساله هم دریافت نکرده‌اند.

                    رییس جمهور در ادامه تاکید کرد: البته مردم برای حقوق خودشان ایستادگی می‌کنند و در برابر فتنه و تهدید سر فرود نمی‌آورند، اما خواهان تعامل با ملت‌های جهان هستند. مردم ایران امروز خواهان آن هستند که همانا نقش تاریخی خود را به عنوان نقطه‌ وصل، تعامل و اتکاء جهانی ایفا کند.

                    وی با بیان این که ما برای حرکت اقتصادی خود به سمت پیشرفت به رشد اقتصادی نیاز داریم، گفت: نیاز کشور رشد 8 درصدی است البته کشوری که در سال 91 و 92 دارای رشد منفی بوده و در شرایط رکود جهانی می‌خواهد رکود داخلی را بشکند کار ساده‌ای پیش رو ندارد اما ما در سال 93 توانستیم رشد منفی 8 فصل مداوم را پشت سر بگذاریم و به رشد مثبت 3 درصد برسیم در رشد سال گذشته صنعت نقش ارزشمندی را ایفا کرد و در میان صنایع صنعت خودرو جزو صنایع پیشران بود.

                    رییس جمهور ادامه داد: اما در سال 94 به خاطر شرایط اقتصادی رکود جهانی و کاهش قیمت نفت برای تقاضا در بازار ما با مشکل مواجه شدیم و دولت خود را ناچار دید که با کمک برخی صنایع از جمله صنعت خودرو گامی بردارد و از بانک‌های کشور بخواهد که در این زمینه در کوتاه مدت با تسهیلاتی که به مردم می‌دهند مسیر تقاضا را باز کنند. انجمادی که در تقاضا ایجاد شده بود با این حرکت دولت باز شد.

                    رییس جمهور با اشاره به پیروزی و موفقیت ایران در مذاکرات افزود: با اجرای برجام و پایان تخریب‌های ظالمانه شرایط مناسب‌تری برای کشور به ویژه اقتصاد و از جمله صنعت خودرو باز شد. در اولین سفر اروپایی دولت یازدهم یکی از صنایعی که در مذاکرات و توافقات مورد نظر قرار گرفت. صنعت حمل و نقل و از جمله صنعت خودرو بود. ما به تفاهمات، ‌توافقات و حتی قراردادهایی دست یافتیم و این به آن معناست که مسیر برای حرکت و رشد صنعت خودرو در کشور باز شده است.

                    وی همچنین عنوان کرد: البته صنعت خودرو توقعاتی از دولت و دولت توقعاتی از صنعت خودرو دارد. در نهایت دولت خود را ملزم به رضایت مردم می‌داند. همه ما باید رضایت مردم را جلب کنیم و این هدف ماست. چون اگر رضایت مردم جلب شود علی‌القاعده رضایت خدا نیز جلب خواهد شد.

                    رییس دولت یازدهم در ادامه به حمایت‌های دولت از صنعت خودرو اشاره کرد و افزود: از جمله این حمایت‌ها ممنوعیت واردات و در بعضی موارد تعرفه‌های سنگین بوده است، اما این حمایت دولت نمی‌تواند دائمی باشد. حمایت دولت از یک صنعت در برابر صنعت‌های بیرون کشور دورانی دارد که نمی‌تواند نامحدود باشد.برای ما مهم این است که صنعت ما باید از کیفیت لازم و قدرت رقابت برخوردار باشد. حمایت بی‌حد و حصر یعنی خارج کردن یک صنعت از رقابت جهان که این خروج از رقابت پایین آمدن کیفیت و بالا بردن قیمت را به همراه دارد.

                    وی اضافه کرد: از همه مهمتر مساله محیط زیست است که جزو اصول مهم دولت به حساب می‌آید. پاک کردن هوای کشور از گازهای آلاینده خواست مردم، ضرورت کشور و از اصول دولت است. ما نمی‌توانیم هر خودرویی با کیفیت و هر شدتی به مصرف انرژی و هر آلایندگی را قبول کنیم.

                    رییس جمهور با بیان این که کاهش مصرف انرژی باید به عنوان یکی از اصول مورد نظر کشور باشد، تصریح کرد: نمی‌شود کشور مصرف کننده کل انرژی باشد، ما باید به طور معمول انرژی را معرفی و صادر کنیم. صادرات انرژی ایران یکی از پایه‌های قدرت ملی ماست و نمی‌توانیم از این قدرت صرف نظر کنیم. یکی از پایه‌های دیگر جایگاه ایران در روابط با کشورهای دیگر است که از آن هم نمی‌توانیم بگذریم.

                    وی در ادامه بیان کرد: از طرفی به خاطر محیط زیست نمی‌توانیم از خودرو بگذریم. به همین دلیل به تلفیقی نیاز داریم که هم صنعت خودرو بماند و هم با کیفیتی باشد که آلودگی آن به حداقل ممکن برسد. مصرف انرژی نیز باید به حداقل قابل قبول در سطح جهانی برسد. برای این کار دو راه داریم اول این که در داخل کشور منتظر بمانیم تا تحقیقات ما قدم به قدم ما را به نقطه‌ای برساند که در تولید موتور و بدنه خودرو به جایی برسیم که هم شدت انرژی و هم محیط زیست مساله‌ی حل شده‌ای باشد.

                    رییس دولت یازدهم ادامه داد: راه میانبر دیگر این است که با شرکتهای خارجی مشارکت کنیم. ما می‌توانیم از تحقیق، ابتکار و جوان‌های خودمان استفاده کرده و در خودرو ملی و طراحی نو حرکت کنیم ضمن این که در صنعت خودرو با شرکتهای خودروساز مطرح جهانی نیز مشارکت داشته باشیم. به این ترتیب از لحاظ توانمندی فناوری، محیط زیست، شدت انرژی و امنیت جان مردم به نقطه مطلوب می‌رسیم.

                    وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن درباره مرکب و زینت بودن آن اظهار کرد: خودرو خوب تولید داخلی قابل رقابت به تعبیر قرآن وسیله‌ی جمال، زینت و افتخار ماست. امنیت جان مردم، سلامت مردم و سلامت محیط زیست و نوع مصرف انرژی نیز نکته‌ای است که به عامه مردم مربوط است و برایمان بسیار حائز اهمیت به حساب می‌آید.

                    رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما به صنعت خودرو هم از لحاظ رشد اقتصادی و هم اشتغال نیاز داریم. صنعت خودرو در جهان بیش از دو هزار و 700 میلیارد گردش مالی را به خود مشغول کرده و اشتغالی حدود 48 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به وجود آورده است. خودروی ایرانی این توانمندی را دارد که اگر یک حرکت درست انجام شود سالی دو تا سه میلیون تولید کند و بخشی از آن نیز صادر شود. چون ما اگر در صنعت صادر کننده نباشیم و بازاریابی نکنیم رشد گلخانه‌ای داریم متوجه عیوب نمی‌شویم و نمی‌توانیم کیفیت و قیمت خودرو خود را اصلاح کنیم.

                    وی تصریح کرد: سیاست دولت یازدهم آن است که صنعت خودرو خصوصی و در اختیار مردم باشد. دولت هیچ گاه مدیر خوبی در صنعت و از جمله در صنعت خودرو و در کل اقتصاد نخواهد بود. صنعت خودرو باید به طور کامل خصوصی سازی و رقابتی شود این که یکی دو بنگاه صنعتی درست کنیم و آن را به ملتی تحمیل کنیم که اگرمی‌خواهید، بخواهید و اگر نمی‌خواهید، نخواهید و دروازه‌ها را ببندیم که همین است و دیگر هیچ ، دولت ابدا نمی‌پذیرد.

                    روحانی افزود: برای دولت خواست و منافع مردم به عنوان اولویت اول و وظیفه قانونی است. البته روشن است که ما باید صحنه رقابت را به وجود بیاوریم و بخشی از خودرو ما باید صادر شود. خصوصی کردن، رقابتی کردن و صادراتی کردن اصول ما در خودروست که تا حاصل نشود ما به اهداف‌مان نخواهیم رسید.

                    رییس جمهور با اشاره به صنایعی که در کنار صنعت خودرو باعث رونق می‌شود، یادآور شد: روشن است که خودرو با عنوان یک صنعت، صنایعی مثل فولاد، پلاستیک و نساجی را نیز به همراه می‌آورد و یک تحرک بزرگ در اشتغال و صنعت کشور به وجود خواهد آورد. به همین دلیل هم دولت به اهمیت این صنعت توجه دارد. البته برای قرار گرفتن این صنعت در جایگاه خودش قطعه‌سازها نیز باید در سطح بین‌المللی باشند.

                    وی در ادامه تاکید کرد: ما با شرکتهای خارجی مشارکت می‌کنیم به شرطی که قطعه سازهای ما نیز در سطح جهانی حضور پیدا کنند. برای این کار ما از شرکت‌های خودروسازی برای حضور در ایران استقبال می‌کنیم. استقبال ما به این معنی نیست که خودروسازان خارجی فقط برای مصرف در یک جامعه 80 میلیونی بیایند، بلکه به خاطر مشارکت با خودروسازان داخلی و برای آن است که بخشی از بازار داخلی و خارجی را با مشارکت یکدیگرکسب کنیم.

                    رییس دولت تدبیر و امید همچنین اظهار کرد: ما از خودروسازان خارجی برای مشارکت در طراحی‌های آینده استقبال می‌کنیم. چرا که 20 و 30 سال بعد صنعت خودرو با امروز قابل مقایسه نیست. ما اگر می‌خواهیم در صنعت فعلی خود بمانیم یعنی 20 سال دیگر باز هم صنعت خودرو نداریم.

                    وی با اشاره به امنیت ایران عنوان کرد: شرکت‌های خارجی باید بدانند که ایران کشوری دارای امنیت و ثبات مثال زدنی در سطح منطقه و حتی جهان است. می‌بینید که انتخاباتی بزرگ در ایران برگزار می‌شود و ما حتی یک حادثه‌ی امنیتی نداریم که این از افتخاراتمان است. از طرفی ما دارای خطوط مواصلاتی قابل قبول و مهمی در سطح کشور و منطقه هستیم.

                    روحانی اضافه کرد: جاده‌ها و راه‌آهن ما به جاده‌های بین‌المللی وصل است و بنادر و زیربناهای زیادی در کشور وجود دارد که به اینها باید توسعه‌ی انسانی و تعداد زیادی جوان تحصیل کرده و با استعداد را اضافه کنیم. به طوری که مهندسین فارغ‌التحصیل در کشور ما معادل مهندسین فارغ‌التحصیل ایالات متحده هستند. با وجود این زمینه‌ها در کشور ما امیدواریم حضور این شرکت‌های خارجی در چنین کنفرانسی زمینه‌ای برای همکاری ها و قراردادهای نزدیکتر شود.

                    وی خطاب به شرکت‌های خارجی و مهمانان حاضر در کنفرانس گفت: هدف ما رسیدن به نقطه‌ای مشترک بین ما و شماست. نقطه‌ای که حضور ما در کشور شما و حضور شما در کشور ما به نفع هر دو طرف باشد. البته در ذهن هر خودروسازی در دنیا این مساله باشد که همه قطعات را خودش درست می‌کند در خطاست.

                    رییس جمهور در پایان تاکید کرد: ما باید با هم مشارکت کنیم از طریق مشارکت است که می‌توانیم بهترین، زیباترین، ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین خودرو را تولید کنیم. باید از این استعداد توانمندی و موقعیت جغرافیایی به خوبی بهره ببریم. این امر مشارکت ما را بالا می‌برد و مشارکت عادلانه به نفع همه ماست. که امیدوارم این کنفرانس گامی موثر برای مشارکت شرکتهای ایرانی و خارجی برای حضور صنعت خودرو ایران و فعالیت مشترک ایرانی و خارجی در صحنه صنعت خودرو جهانی باشد.
                    زندگی بدون تحریم سلام....

                    نظر

                    • negarminavi
                      عضو فعال
                      • May 2013
                      • 35715

                      #3715
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      همایش بین‌المللی صنعت خودرو بدون حضور شرکت‌های بزرگ دنیا

                      خودروسازان و قطعه‌سازان بزرگ دنیا به همایش صنعت خودرو نیامدند



                      گزارش‌ها حاکی از این است که در همایش صنعت خودرو مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی معتبر دنیا حضور ندارند.

                      به گزارش «نسیم آنلاین» سالن اجلاس سران دیروز در حالی میزبان نمایندگانی از خودروسازان و قطعه سازان مختلف جهان بود که طی آن، مسوولان صنعت خودرو کشور باز هم رسما از آنها برای آمدن به ایران و سرمایه‌گذاری در «جاده مخصوص» دعوت کردند. در گردهمایی دیروز که از آن با نام سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو کشور یاد می‌شود و امروز نیز ادامه دارد، علاوه‌بر وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسوولان صنایع خودرو و قطعه کشور، نمایندگانی از شرکت‌هایی مانند پژو، رنو، بنز و همچنین شرکت‌های قطعه‌سازی و طراحی دنیا نیز حضور داشتند.


                      هرچند همایش دیروز سومین گردهمایی از این دست طی سه سال گذشته به‌شمار می‌رود، با این حال فرق بزرگ آن با دو همایش قبلی این است که ایران دیگر ابرهای تحریم را بر فراز خود نمی‌بیند و از همین رو میهمانان خارجی با فراغ بال و اطمینان بیشتری روانه کشور شده‌اند. به‌عبارت بهتر، همایش دیروز را می‌توان به نوعی بزرگ‌ترین گردهمایی صنعتی کشور در دوران پساتحریم به حساب آورد و وزارت صنعت و خودروسازان بسیار امیدوارند تا در این همایش، قدرت چانه‌زنی و درصد توفیق آنها در مذاکره با شرکت‌های خارجی بالا برود. هرچند در همایش دیروز مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی معتبر دنیا حضور نداشتند، اما به هر حال آمدن نمایندگانی از شرکت‌های معتبر اروپایی از جمله پژو، رنو و بنز نشان داد این شرکت‌ها برای ایران پساتحریم برنامه داشته و می‌خواهند سهمی از بازار کشور را برای خود بردارند. نکته‌ای که تقریبا تمام سخنرانان خارجی روز اول همایش، به آن اشاره کردند، ناچاری آنها در ترک بازار ایران و لحظه شماری شان برای بازگشت بود، چه آنکه تاکید داشتند اگر تحریم‌های بین‌المللی نبود، به هیچ وجه این بازار بزرگ را از دست نمی‌دادند. از سوی دیگر، اظهارات آنها به‌طور کلی نشان می‌داد در دور جدید حضور در کشور، قصد یک رنسانس در فعالیت‌هایشان را داشته و نمی‌خواهند مانند گذشته رفتار کنند. در واقع، تاکید همه سخنرانان خارجی همایش بر سرمایه‌گذاری در ایران بود، چه آنکه تاکید کردند قصد آموزش نیرو در خودروسازی و قطعه‌سازی کشور را دارند و همچنین به سمت بومی‌سازی قطعات خواهند رفت. با این حال اما شاید مدعوین ایرانی به‌دنبال تضمینی بابت ماندن این شرکت‌های خارجی در ایران بودند؛ چراکه پس اجرای برجام و لغو تحریم‌ها، اگر چه شرکت‌های بزرگ خودروسازی و قطعه‌سازی کشور مشتاق حضور در ایران هستند، اما همچنان این نگرانی وجود دارد که بار دیگر به دلیل اتفاقاتی مشابه تحریم، آنها به تعهدات شان پشت کرده و چمدان‌هایشان را ببندند و بروند. در این شرایط، تاکید طرف‌های ایرانی و خارجی بر «امید به آینده» است، چه آنکه معتقدند باید از فرصت به وجود آمده استفاده کرد و به اصطلاح منفی فکر نکنند.


                      مذاکره با خودروسازان کره‌ای و ژاپنی

                      در همایش دیروز چهره‌های مختلفی از وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گرفته تا مدیران میانی رنو و پژو، پشت تریبون رفته و سخنرانی کردند و این در حالی بود که سخنرانان خارجی، بیشتر وقت خود را به معرفی شرکت‌های خود اختصاص داده و کمتر از جزئیات برنامه‌هایشان در ایران گفتند. اما محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از سخنرانان این همایش در اظهارات خود بر لزوم ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل تاکید کرد. وی با بیان اینکه نباید حتی از 100 هزار خودرو، یک خودرو دارای ایراد باشد، گفت: اگر ارتقای کیفیت به قیمت توقف تولید نیز باشد، این کار باید انجام شود تا خودرو معیوب دست مشتریان ندهیم. وی با اشاره به مقام سوم خودروسازی در اشتغالزایی کشور تاکید کرد: صنعت خودرو از نظر سطح فناوری نیز در سطح متوسط به بالا قرار دارد و حدود 10 درصد ارزش افزوده بخش صنعت مربوط به خودروسازی است که البته باید بیش از اینها بشود. وزیر صنعت، معدن و تجارت اما با تاکید بر امضای تفاهم‌نامه اولیه با دایملربنز برای تولید موتورهای پیشرفته دیزلی، تولید خودروهای تجاری، خدمات پس از فروش و صادرات، از مذاکرات خودروسازان ایرانی با سایر شرکت‌های خودروسازی دنیا خبر داد. نعمت‌زاده اما در حاشیه برگزاری این همایش در جمع خبرنگاران از مذاکره با یک هیأت بزرگ کره‌ای خبر داد و گفت: طرف کره‌ای برسرمایه‌گذاری در ایران تأکید دارد و قبلاً نیز مذاکراتی در این خصوص با آنها داشته‌ایم. وی ادامه داد: با ژاپنی‌ها هم در زمینه صنعت خودرو در حال مذاکره هستیم. پس از وزیر صنعت مهدی جمالی مدیرعامل سایپا به سخنرانی پرداخت و در اظهاراتش تاکید کرد که این شرکت امسال از محدوده زیان خارج و به سوددهی خواهد رسید. وی با بیان اینکه هم‌اکنون دو پلت‌فرم در مرکز تحقیقات سایپا در حال طراحی است، گفت: روی این دو پلت فرم قرار است 20 محصول مختلف ساخته شود. جمالی با بیان اینکه با طرح اصلاح ساختار سایپا این شرکت و زیرمجموعه‌های آن پس از تایید سازمان بورس از زیان انباشته خارج خواهند شد، گفت: سایپا تا پایان امسال سودده شده و در 25 اسفندماه امسال پس از فولاد مبارکه و بانک صادرات دارای بیشترین حجم سرمایه خواهد بود. به گفته جمالی، ارزش سایپا هفت میلیارد دلار است. اظهارات جمالی که به پایان رسید، ‌هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو نیز پشت تریبون رفت و خطاب به میهمانان همایش گفت ایرانی‌ها به‌دنبال محصولات زیر 15 هزار دلار هستند، چه آنکه 19 میلیون خودرو فروخته شده در کشور در این محدوده قیمتی بوده‌اند. وی با بیان اینکه پژو، رنو، سوزوکی و بنز شرکای خارجی ایران خودرو هستند، خاطرنشان کرد: مذاکره با شریک خارجی پنجم نیز تقریبا نهایی شده و یک شریک ششم نیز در آینده به جمع شرکای فعلی اضافه خواهد شد. مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال 2025 تقاضای خودرو در منطقه به 6 میلیون و 700 هزار دستگاه افزایش یابد و در آن سال، تولید خودرو ایران نیز به سه میلیون دستگاه خواهد رسید. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت تولید دو میلیون و 150 هزار دستگاه خودرو در ایران وجود دارد، تاکید کرد: بنابراین نزدیک به 10 میلیون دستگاه خودروی فرسوده باید در ایران اسقاط شود و این نشان می‌دهد برای هر سال، یک ظرفیت یک میلیون دستگاهی وجود دارد.


                      ایران مرکز تولید رنو

                      سخنرانان بعدی همایش مدیران پژو، رنو و بنز بودند و در این بین، ژان کریستف کمار تاکید کرد که پژو 301 جدید و پژو 208 در سال 2018 و پژو 2008 در سال 2017 وارد ایران خواهند شد. معاون آفریقا و خاورمیانه شرکت پژو با اشاره به اینکه همکاری مشترک با ایران خودرو از اواسط سال 2016 اجرایی خواهد شد، گفت: در نیمه دوم سال 2017 سایت تولیدی مشترک ایران خودرو و پژو در تهران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. به گفته وی، خودروهای برقی پژو نیز در آینده نزدیک وارد ایران خواهند شد. در ادامه اما برنارد کامبیه معاون آفریقا و خاورمیانه شرکت رنو با اشاره به اینکه ایران قرار است به مرکز تولید محصولات رنو در خاورمیانه تبدیل شود، گفت: رنو تعهد کاملی به همکاری و افزایش حضور در بازار ایران داشته و محصول جدید در این بازار عرضه خواهد کرد. همچنین استفان گوشنر نماینده شرکت مرسدس بنز نیز با اشاره به تولید دوباره کامیون‌های بنز در ایران گفت: اولین کامیون بنز در خط مونتاژ در ایران قرار گرفته و تولید آمبولانس بنز در ایران نیز آغاز خواهد شد. وی افزود: در عرضه محصولات سنگین بنز در ایران محصولات جدید با تکنولوژی روز عرضه خواهد شد که دارای حداقل آلایندگی بوده و انتشار گاز‌های مضر را کاهش خواهد داد. به گفته وی، بنز متعهد است که تولید محصولات خود در ایران را بومی‌سازی و نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کند.

                      منبع: دنیای اقتصاد

                      نظر

                      • خوشبخت
                        عضو فعال
                        • Jul 2012
                        • 5464

                        #3716
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        طرح‌ شرکت‌های خودروساز برای نوروز 95
                        بوی عید در فروش‌ خودرو








                        شرکت‌های خودروساز با هدف جذب نقدینگی و پوشش هزینه‌ها، محصولات خود را در قالب طرح‌های نوروزی به صورت فروش نقدی، اقساطی و پیش‌فروش عرضه می‌کنند.

                        پایان سال برای صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو، فصل پرخرجی محسوب می‌شود و شرکت‌های خودروساز بیش از هر زمان دیگری به نقدینگی نیاز دارند. تشویق مردم به خرید خودرو در قالب طرح‌های متنوع نمونه‌ای از فعالیت ین گروه‌ها برای تامین درآمد مورد نیاز و پوشش دادن هزینه‌هاست.

                        ایران‌خودرو با سود مشارکت 27 درصد
                        به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، ایران‌خودرو محصولات خود را از قبیل انواع پژو، تندرهای تجاری و سواری، انواع سمند، دنا، رانا، سوزوکی، سورن، وانت با پیش‌پرداخت‌های 5، 10، 20، 30 و 50 میلیون تومان و با سود مشارکت 27درصد و سود انصراف 26درصد پیش‌فروش می‌کند. زمان تحویل این محصولات مردادماه است.

                        بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده خودرو در کشور در طرح نوروزی دیگر پژو 207 را با موعد تحویل آبان 95 و همچنین هایما با موعد تحویل تیرماه 95 پیش‌فروش می‌کند.

                        سایپا با فروش نقدی و اعتباری
                        شرکت سایپا در روزهای پایانی سال 94، محصولات خود را در یک طرح‌ ویژه نوروزی به صورت نقدی و اقساطی عرضه می‌کند. در تمام طرح‌های ارائه شده، سایپا خودروها را چه در خرید فوری و چه در خرید اعتباری طی 10 روز به خریدار تحویل می‌دهد و البته خریداران امکان صلح در خودروی خریداری شده در این طرح را ندارند و نمی‌توانند معامله را به شخص دیگری انتقال دهند. پراید، تیبا و سراتو سواری‌هایی هستند که در طرح نوروزی سایپا به صورت نقدی به فروش می‌رسند.

                        براساس این طرح، سایپا خودروهای پراید 131SE، 131SE پایه گازسوز و 111SE را به صورت فوری به فروش می‌رساند. پراید 131 در رنگ‌های سفید، نقره‌ای، نوک‌مدادی، آبی تیره و مشکی متالیک و به قیمت 19 میلیون و 920 هزار تومان و پراید 131 گازسوز به رنگ‌های سفید، نقره‌ای و نوک‌مدادی و به قیمت 21 میلیون و 420 هزار تومان به فروش می‌رود. سومین مدل پراید که در این طرح نوروزی عرضه می‌شود، 111SE به قیمت 20 میلیون و 140 هزار تومان و در رنگ‌های سفید، نقره‌ای، آبی تیره و قرمز متالیک است.

                        در این فروش ویژه نوروزی، سایپا تیبا EX را در 9 رنگ سفید، نقره‌ای، نوک‌مدادی، مشکی متالیک، آبی روشن، اطلسی، قرمز متالیک، مسی تیره و قهوه‌ای تیره به قیمت 28 میلیون و 70 هزار تومان و تیبا SX را در رنگ‌های سفید، نقره‌ای، آبی تیره و قرمز متالیک با قیمت 23 میلیون و 950 هزار تومان عرضه می‌کند.

                        براساس این طرح، سایپا سراتو را در مدل‌های 2000 و 1600 و در رنگ‌های سفید، قهوه‌ای تیره و آبی تیره عرضه می‌کند. مدل 2000، 90 میلیون و 790 هزار تومان و مدل 1600، 75 میلیون و 650 هزار تومان قیمت دارند. سایپا به خریداران سراتو در این طرح، کارت طلایی هدیه می‌دهد.

                        پراید 131SE، پراید 111SE با تسهیلات 6 تا 10 میلیون، تیبا SX با تسهیلات 10 تا 14 میلیون، و تیبا 2 EX با تسهیلات 8 تا 16 میلیون نیز در طرح نوروزی سایپا به صورت قسطی فروخته می‌شوند.

                        کرمان موتور بالیفان و جک
                        کرمان‌موتور در طرح نوروزی خود لیفان820، جک S5 اتومات و دنده‌ای، لیفان X50 اتومات و دنده‌ای، لیفان X60 را پیش‌فروش می‌کند و همچنین لیفان X50 اتومات، لیفان X60 ، جک J5 اتومات و دنده‌ای را به صورت اقساطی به فروش می‌رساند.

                        مدیران تنها با ام‌وی‌ام 110S
                        مدیران‌خودرو در طرح نوروزی خود تنها ام‌وی‌ام 110S را در دو مدل comfort و luxury را پیش‌فروش می‌کند. این پیش‌فروش به دو صورت نقد و اقساط و موعد تحویل خودرو اردیبهشت 95 است. امکان صلح در هر دو صورت فروش نقدی و اقساطی وجود دارد و خریدار می‌تواند در صورت تمایل ام‌وی‌ام پیش‌خرید شده را به شخص دیگری منتقل کند.

                        مدل کامفورت 29 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد. مبلغ پیش‌پرداخت‌ها 5 میلیون و 940 هزار تومان و در دو نوبت یکی زمان ثبت‌نام و تا پایان سال جاری و دیگری فروردین سال 95 است.

                        قیمت مدل luxury این خودرو 31 میلیون و 700 هزار تومان است. با پیش‌پرداخت‌های 6 میلیون و 430 هزار تومانی که در زمان ثبت‌نام و فروردین سال 95 دریافت می‌شود.

                        مدیران‌خودرو در پیش‌فروش اقساطی ام‌وی‌ام‌ 110S در مدل comfort، 2 میلیون و 970 هزار تومان در پیش‌پرداخت اول و به هنگام ثبت‌نام دریافت می‌کند و همین مبلغ را به عنوان پیش‌پرداخت دوم در فروردین سال 95 می‌گیرد. پیش‌پرداخت سوم پس از کسر سود مشارکت، مبلغی حدود هفت میلیون می‌شود که در زمان تحویل خودرو از خریدار گرفته می‌شود. مدیران باقی مبلغ را که معادل 14 میلیون و 850 هزار تومان است در اقساط 12 یا 18 یا 24 و یا 30 ماهه دریافت می‌کند که البته بهره این وام نیز به مجموعه اقساط اضافه می‌شود.

                        در مدل Luxury این خودرو مدیران پیش‌پرداخت‌های اول و دوم را که به ترتیب در زمان ثبت‌نام و فروردین سال 95 گرفته می‌شود 3 میلیون و 170 هزار تومان تعیین کرده است. پرداخت سوم نیز پس از کسر سود مشارکت مبلغی حدود 7 میلیون و 600 هزار تومان است و در زمان تحویل خودرو گرفته می‌شود. وام مدیران به خریداران اقساطی مدل luxury، مبلغ 15 میلیون و 850 هزار تومان است. این وام به اضافه بهره آن در اقساط 12، 18، 24 و 30 ماهه دریافت می‌شود.
                        زندگی بدون تحریم سلام....

                        نظر

                        • negarminavi
                          عضو فعال
                          • May 2013
                          • 35715

                          #3717
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          تولید مینی‌بوس کاهش یافت


                          ایسنا: بهمن‌ماه امسال تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در کشور 6/ 47 درصد کاهش یافت. در این مدت تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در ایران خودرو دیزل با کاهش 7/ 56 درصدی از 30 دستگاه در بهمن 1393 به 13 دستگاه کاهش یافت. بهمن‌ماه امسال تولید انواع این محصولات در پیشرو دیزل آسیا با کاهش صد درصدی از دو دستگاه در بهمن 1393 به صفر رسید. در این مدت تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در هوراند خودرو دیزل با کاهش صد درصدی از 10 دستگاه در بهمن 1393 به صفر رسید. بهمن‌ماه امسال تولید انواع این محصولات در گروه بهمن از صفر دستگاه در بهمن 1393 به 9 دستگاه افزایش یافت.

                          Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/...#ixzz41doVo4gA

                          نظر

                          • خوشبخت
                            عضو فعال
                            • Jul 2012
                            • 5464

                            #3718
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            امنیت ایران از مزیت‌های مهم برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو است








                            مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: برخورداری از ثبات در منطقه، مهم‌ترین مزیت‌های ایران برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو در سایر کشورهای دنیا است. ایران تا سال 2025 مرکز خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی است.

                            به گزارش خبرگزاری موج، هاشم یکه زارع امروز در همایش بین‌المللی صنعت خودرو، با مقایسه میزان فروش خودرو در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، گفت: در کشورهای توسعه نیافته توان خرید وجود ندارد و محل خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست، اما؛ در کشورهای در حال توسعه تقاضا زیاد و سرمایه‌گذاری خارجی در این کشورها بیشتر است.
                            وی ادامه داد: در ایران به ازای هر هزار نفر 206 خودرو وجود دارد که نشان دهنده پتانسیل بالای بازار ایران برای فروش خودرو است و این در شرایطی است که در کشورهای توسعه یافته تولید و فروش خودرو سیر نزولی داشته است، در حالی که کشورهای عضو بیریکس (برزیل، روسیه، هند و چین و افریقای جنوبی) تولید بالاتری نسبت به کشورهای توسعه یافته دارد، اما؛ تولیدشان به نقطه اشباع رسیده است.
                            مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: در میان 15 کشور نوظهور Rising15، ایران رتبه اول فروش خودرو را دارد در حالی که کشورهای در حال توسعه رشد نزولی فروش را تجربه می‌کنند و البته در ایران هم پیش‌بینی می‌شود که مالکیت خودرو 8.7 درصد افزایش یابد.
                            وی تصریح کرد: از سال 2002 تا سال 2011 رشد تولید خودرو در ایران 3.3 درصد بوده، اما؛ به لحاظ فروش، نرخ رشد بالاتر است به نحوی که ایران از نظر تولید و فروش خودرو می‌تواند نقطه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی باشد، چرا که؛ در منطقه رتبه اول را در فروش خودرو دارد.
                            به گفته یکه‌زارع، ایران پس از ترکیه در منطقه بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو است و این دو کشور 84 درصد از سهم تولید خاورمیانه را به دوش می‌کشند.
                            یکه‌زارع ادامه داد: هم اکنون تولید خودرو در منطقه خاورمیانه 2.7 میلیون دستگاه در سال است در حالی که نیاز منطقه به 4.4 میلیون دستگاه می‌رسد، اما؛ در سال 2020 پیش‌بینی می‌شود که نیاز خودرو در منطقه به 6.7 میلیون دستگاه برسد.
                            مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خاطرنشان کرد: وسعت بالا، دسترسی به آب‌های آزاد و برخورداری از ثبات در منطقه، مهم‌ترین مزیت‌های ایران برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو در سایر کشورهای دنیاست، ضمن اینکه ظرفیت مناسب شبکه قطعه‌سازی را نباید از یاد برد، چرا که؛ در ایران هزار شرکت قطعه ساز با استانداردهای جهانی مشغول به کار هستند.
                            وی ادامه داد: در ایران 79 میلیون نفر زندگی می‌کنند و 2 میلیون و 150 هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در سال تولید می‌شود که از این رقم 1.8 میلیون دستگاه متعلق به خودروهای سبک است که در سال 2025 باید به 3 میلیون دستگاه ارتقا یابد.
                            مدیرعامل ایران‌خودرو خاطرنشان کرد: از سال 1966 تاکنون 19 میلیون دستگاه خودرو در ایران فروخته شده که 93 درصد از آن‌ها تولید داخلی و 7 درصد تولید خارجی است، ضمن این که در سال 2014 کل فروش خودرو و لوازم یدکی در ایران 23 میلیارد دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود در سال 2025 این رقم به 45 تا 50 میلیارد دلار برسد که نشانگر رشد بالایی در 10 سال آتی خواهد بود.
                            وی افزود: گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال 2012 به لحاظ فروش به رتبه 13 دنیا رسیده است و چنانچه بخواهیم ساختار ناوگان را مورد بررسی قرار دهیم باید گفت هم اکنون 16 میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود دارد که 6 میلیون دستگاه عمر کمتر از 5 سال و 6 میلیون دستگاه بین 6 تا 10 سال عمر دارد و تا سال 2025 باید 10 میلیون دستگاه خودرو از رده خارج شود.
                            وی گفت: استقبال مردم از خودروهای هیبریدی و SUV، بسیار است و خانواده‌ها تمایل دارند که خودروهایی با قیمت کمتر از 15 هزار دلار را در ایران خریداری کنند.
                            یکه زارع ادامه داد: خارجی‌ها در سرمایه‌گذاری باید در نظر بگیرند ایرانی‌ها تا 85 درصد به دنبال خودروهایی زیر 15 هزار دلار هستند.
                            مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: هم اکنون ارزش ایران‌خودرو هفت میلیارد دلار به قیمت جاری است و 54 درصد از کل بازار را در اختیار دارد.
                            وی گفت: در سال 2014 کل فروش خودرو و لوازم یدکی ایران 23 میلیارد دلار بوده که بیشترین سهم را خودروهای سواری داشته است و برآورد می‌شود سال 2025 به 45 تا 50 میلیارد دلار برسد.
                            مدیرعامل ایران‌خودرو افزود: ایران تا سال 2025 مرکز خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی است.
                            یکه زارع گفت: در بحث فروش در سال 2013 ایران از نظر رتبه فروش در جایگاه بیستم بود و در سال 2014 به رتبه 13 رسید.
                            وی ادامه داد: تا سال 2025 نزدیک به 10 میلیون خودروی فرسوده باید از مدار خارج شود یعنی سالی یک میلیون تقاضا برای خروج خودروهای فرسوده خواهیم داشت.
                            یکه زارع گفت: ایران‌خودرو تاکنون 9،5 میلیون خودرو تولید کرده است و در سال 2012 موفق به تولید 800 هزار دستگاه شدیم که بیانگر پتانسیل زیاد تولید ایران‌خودرو است.
                            وی افزود: در سال 2012 سهم ایران‌خودرو از بازار داخلی 47 درصد بود و در سال 2014 پنجاه و دو درصد کل بازار ایران را در اختیار داشتیم.
                            زندگی بدون تحریم سلام....

                            نظر

                            • نجاT...
                              عضو فعال
                              • Dec 2013
                              • 2639

                              #3719
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              سومین همایش بین المللی صنعت خودرو(۳۶)

                              در قرارداد جدید روی فروش و پس از فروش نیز نظارت داریم

                              عصر خودرو- در حاشیه سومین همایش بین المللی صنعت خودرو مدیرعامل شرکت رنوپارس از امضای قریب‌الوقوع قرارداد جدید شرکت رنو و سایپا در آینده نزدیک خبر داد.


                              پیمان کارگر مدیرعامل شرکت رنوپارس در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری «عصر خودرو» گفت:"اکثریت عمده سهم این قرارداد در اختیار رنو فرانسه است و
                              ***ظرف چند هفته آینده و تا قبل نوروز امضا خواهد شد."***

                              وی که از بیان جزییات خودداری می‌کرد گفت:"در بخش تولید، فروش و پس از فروش کار اساسی شده و دست رنو بازتر خواهد شد تا استانداردهای رنو نه‌تنها در بخش تولید بلکه در فروش و خدمات پس از فروش نیز اعمال شود."

                              پیمان کارگر در پاسخ به این سوال که باوجود سهم عمده رنو در قرارداد قریب‌الوقوع چرا وزیر صنعت و معدن و تجارت همچنان از شراکت 50-50 با خارجی‌ها صحبت می‌کند گفت:"بحث وزیر درباره شرکت‌هایی است که تازه می‌خواهند به ایران بیایند. وضعیت ما با شرکت‌های تازه‌وارد به ایران فرق می‌کند. ما در ایران حضور داشته‌ایم و اکنون می‌خواهیم وارد فازهای جدید شویم...
                              انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                              نظر

                              • نجاT...
                                عضو فعال
                                • Dec 2013
                                • 2639

                                #3720
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                در اصل توسط نجاT... پست شده است View Post
                                سومین همایش بین المللی صنعت خودرو(۳۶)

                                در قرارداد جدید روی فروش و پس از فروش نیز نظارت داریم

                                عصر خودرو- در حاشیه سومین همایش بین المللی صنعت خودرو مدیرعامل شرکت رنوپارس از امضای قریب‌الوقوع قرارداد جدید شرکت رنو و سایپا در آینده نزدیک خبر داد.


                                پیمان کارگر مدیرعامل شرکت رنوپارس در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری «عصر خودرو» گفت:"اکثریت عمده سهم این قرارداد در اختیار رنو فرانسه است و
                                ***ظرف چند هفته آینده و تا قبل نوروز امضا خواهد شد."***

                                وی که از بیان جزییات خودداری می‌کرد گفت:"در بخش تولید، فروش و پس از فروش کار اساسی شده و دست رنو بازتر خواهد شد تا استانداردهای رنو نه‌تنها در بخش تولید بلکه در فروش و خدمات پس از فروش نیز اعمال شود."

                                پیمان کارگر در پاسخ به این سوال که باوجود سهم عمده رنو در قرارداد قریب‌الوقوع چرا وزیر صنعت و معدن و تجارت همچنان از شراکت 50-50 با خارجی‌ها صحبت می‌کند گفت:"بحث وزیر درباره شرکت‌هایی است که تازه می‌خواهند به ایران بیایند. وضعیت ما با شرکت‌های تازه‌وارد به ایران فرق می‌کند. ما در ایران حضور داشته‌ایم و اکنون می‌خواهیم وارد فازهای جدید شویم...
                                این هم مهر تائید آخر...
                                تا قبل از عید رنو وارد مدیریت سایپا می شود...
                                انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                                نظر

                                در حال کار...
                                X