اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • مسعود اب
    عضو فعال
    • Jun 2013
    • 1502

    #2296
    پاسخ : اخبار گروه خودرو


    خودروی سایپا 232 با نام جدید ساینا و همچنین تیبا 2 به تدریج جایگزین پراید خواهند شد البته تفاوت قیمت این خودروها با پراید حداکثر 30 تا 40 درصد و به طور میانگین 29 میلیون تومان خواهد بود.



    بمنظور موفقیت
    تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

    نظر

    • مسعود اب
      عضو فعال
      • Jun 2013
      • 1502

      #2297
      پاسخ : اخبار گروه خودرو


      لیزینگ ملت از آغاز فروش اقساطی سانتافه 2014 فول و نیمه فول با شرایط 36 ماهه خبر داد.
      شرایط لیزینگ ملت برای فروش سانتافه 2014 به شرح زیر می باشد:



      بمنظور موفقیت
      تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

      نظر

      • جعفرزاده
        عضو فعال
        • Dec 2010
        • 5833

        #2298
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        - خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه در حال حاضر به صورت جدی مذاکرات خود را با پژو انجام می‌دهیم،گفت:ایران خودرو در تلاش است علاوه بر پژو یک شریک غیر فرانسوی نیز داشته باشد.

        نظر

        • mjtb
          عضو فعال
          • Dec 2013
          • 527

          #2299
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          فکر میکنم که فعلاً تا یه 10-12 روز گروه نوسانی باشه. البته این فرصت خوبیه که سهمهای تاپ گروه رو تو قیمت خوب شکار کنیم.

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #2300
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            تولید خودرو 100 درصد افزایش یافت

            تولید انواع خودرو در کشور در اردیبهشت ماه امسال 101.3 درصد افزایش یافته است.

            به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس جدیدترین آمار رسمی به دست آمده تولید انواع خودرو در کشور در اردیبهشت ماه امسال با رشد 101.3 درصدی از 47 هزار و 110 دستگاه در اردیبهشت ماه 92 به 94 هزار و 840 دستگاه در اردیبهشت ماه 93 افزایش یافته است.

            در این مدت تولید انواع خودروی سواری با رشد 103.1 درصدی از 39 هزار و 465 دستگاه در اردیبهشت ماه 92 به 80 هزار و 144 دستگاه در اردیبهشت ماه 93 افزایش یافته است.

            اردیبهشت ماه امسال تولید وانت نیز با رشد 104.5 درصدی از 6817 دستگاه در اردیبهشت ماه 92 به 13 هزار و 939 دستگاه رسیده است. تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس با کاهش 33.3 درصدی از 12 دستگاه در اردیبهشت ماه 92 به 8 دستگاه کاهش یافته است.

            تولید انواع اتوبوس نیز با افت 77.3 درصدی از 44 دستگاه در اردیبهشت ماه 92 به 10 دستگاه کاهش یافته است. در این مدت تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده با افت 4.3 درصدی از 772 دستگاه در اردیبهشت ماه 92 به 739 دستگاه رسیده است.

            دو ماه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو در کشور با رشد 92.5 درصدی از 70 هزار و 583 دستگاه در دو ماهه نخست سال 92 به 135 هزار و 901 دستگاه افزایش یافته است.

            در این مدت تولید انواع سواری با رشد 92.3 درصدی از 60 هزار و 106 دستگاه در دو ماه نخست سال 92 به 115 هزار و 589 دستگاه رسیده است. تولید انواع وانت نیز با افزایش 105.2 درصدی از 9423 دستگاه به 19 هزار و 332 دستگاه افزایش یافته است.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • جعفرزاده
              عضو فعال
              • Dec 2010
              • 5833

              #2301
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              خبرگزاری تسنیم: معاون بازاریابی و فروش سایپا از تعیین قیمت "تیبا ۲"ظرف هفته آینده خبر داد و گفت: این شرکت برای اجرای تعهدات خود ۳۰ درصد سود تأخیر تحویل خودرو را برای مشتریان در نظر خواهد گرفت.

              نظر

              • hosyn
                عضو عادی
                • Oct 2013
                • 224

                #2302
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                خودروسازان از زیان خارج می‌شوند






                احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو تدوین شده و باید از سوی شورای رقابت ابلاغ شود . وی ادامه داد: حتی در صورت ابلاغ این فرمول از سوی شورای رقابت نیز در صورت مخالفت دولت با افزایش قیمت‌ها، خودروسازان از افزایش قیمت خودداری خواهند کرد . دبیر انجمن خودروسازان‌ ایران افزود: ‌در آن صورت دولت باید طبق قانون برنامه پنجم توسعه مابه التفاوت قیمت تمام شده و فروش خودروها را به خودروسازان پرداخت کند . وی با بیان این‌که ادامه ضرر و زیان خودروسازان به نفع صنعت کشور و اشتغال کارگران ایرانی نخواهد بود، تصریح کرد:‌ با افزایش قیمت‌ها براساس فرمول جدید قیمت‌گذاری، خودروسازان از زیان خارج خواهند شد.

                نظر

                • جعفرزاده
                  عضو فعال
                  • Dec 2010
                  • 5833

                  #2303
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  سید محمد بیاتیان، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه باید در "انحصاری" خواندن خودرو تجدید نظر صورت پذیرد، اظهار داشت: گام نخست برای رقابتی شدن بازار خودرو، تعیین قیمت گذاری در حاشیه بازار و بنا بر عرضه و تقاضا است .



                  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: پس از این موضوع، افزایش کیفیت و ورود شرکت های خارجی به بازار خودرو کشور از دیگر گام های موثر در رقابتی شدن این حوزه محسوب می شود .



                  به گفته وی، در صورت اجرایی شدن این سه موضوع نه تنها بازار انحصاری از بین می رود بلکه خودروسازان سود برده وواسطه گری در این بازار رو به افول می رود .



                  بیاتیان با تاکید بر اینکه هم اکنون بازار کشش تعیین قیمت خودرو را دارد، گفت: فضای کنونی بازار خودرو تنها به نفع دلالان است بنابراین زمانی که قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود، این بازار از حالت واسطه گری خارج می شود .



                  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به افزایش تیراژ تولید خودروسازان اشاره کرد و افزود: اگر مواردی که ذکر شد برای خودروسازی کشور در نظر گرفته شود، قطعا سال 93 برای خودروسازان با سود همراه خواهد بود .

                  این نماینده مجلس همچنین با اشاره به فرمول شورای رقابت با بیان اینکه خودروهای کنونی به هیچ عنوان از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، تصریح کرد: شورای رقابت سازوکار درستی ندارد بنابراین در صورت اعلام فرمول نهایی نیز نه مردم و نه خودروسازان رضایتمندی مورد انتظار را نخواهند داشت.

                  نظر

                  • جعفرزاده
                    عضو فعال
                    • Dec 2010
                    • 5833

                    #2304
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    به گزارش ایکوپرس، گروه صنعتی ایران خودرو با برنامه ریزی لازم جهت عرضه سهم20 درصدی از تولید خودرو به مشتریان حقیقی بصورت فوری، امکان ثبت نام مشتریانی که طی شش ماه گذشته برای اولین بار تصمیم به خرید می گیرند را فراهم كرده است، به­طوری که آن دسته از افرادی که از دهه فجر سال گذشته اقدام به خرید كرده اند، دیگر مجاز به ثبت نام نيستند .



                    در این شرایط فروش، ثبت نام هم بر اساس محدوده جغرافیایی آدرس محل سکونت و هم بر اساس کد ملی، محدود است .



                    فروش خرداد ماه از ساعت 10 صبح روز دوشنبه 19 خرداد ماه بر روي سايت فروش اينترنتي محصولات گروه صنعتي ايران خودرو به نشانيwww.ikco.com و یا ikco.iranecar.com فعال مي شود .



                    هم وطنان مي توانند با مراجعه به سايت مذكور و يا يكي از نمايندگي هاي مجاز ايران خودرو جهت ثبت نام اقدام نمایند .



                    در این شرایط خودروهای گروه وانت، پژو405، پژو206، سمند، پژو پارس و رانا با موعد تحویل 30روزه عرضه مي شود .



                    همچنین از ویژگی های این شرایط، تنوع رنگ های متفاوت در خودروها و امکان دریافت کارت طلائی گروه صنعتی ایران خودرو با تخفیف ویژه است.

                    نظر

                    • S.TRADER
                      عضو عادی
                      • Feb 2014
                      • 299

                      #2305
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      امروز نمایشگاه بودم . به خیلی از غرفه ها و کارگزاری ها سر زدم و با اشخاص مختلفی صحبت کردم از آقای حامد ثقفی مدیر تالار بورس گرفته تا آقای موسوی از مسئولین سایپا و مدیر معاملات کارگزاری نهایت نگر و کارگزاری راهبرد و آگاه و حافظ و آقای حصیری. جالب بود همگی می گفتند 90% سبدشان خودرویی است و همگی با دید دراز مدت و جالب بود که هیچ کدام برای برداشته شدن تحریم ها خرید نکرده بودند حتی برای افزایش نرخ هم خرید نکرده بودند . همگی یک صدا می گفتند فقط با افزایش تولید این شرکت ها به سود بالایی دست پیدا می کنند و از ضرر خارج می شوند و همین که دولت پشت این صنعت کافیه. جالب بود آقای موسوی که از شرکت پارس خودرو بود می گفت خطوط تولید پارسال خاک می خورد اما امسال اگر تا آخر سال هم تولیدات شرکت یکسره بره بالا بازم نسبت به تقاضا تولیدات کمی داریم. در کل خبرهای خوبی بود . احتمال زیادم افزیش نرخ داره قطعی میشه. ایشاالله تحریم هام برداشته یشه که دیگی نور علی نور بشه.

                      نظر

                      • ali20005
                        عضو فعال
                        • Dec 2013
                        • 230

                        #2306
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        در اصل توسط S.TRADER پست شده است View Post
                        امروز نمایشگاه بودم . به خیلی از غرفه ها و کارگزاری ها سر زدم و با اشخاص مختلفی صحبت کردم از آقای حامد ثقفی مدیر تالار بورس گرفته تا آقای موسوی از مسئولین سایپا و مدیر معاملات کارگزاری نهایت نگر و کارگزاری راهبرد و آگاه و حافظ و آقای حصیری. جالب بود همگی می گفتند 90% سبدشان خودرویی است و همگی با دید دراز مدت و جالب بود که هیچ کدام برای برداشته شدن تحریم ها خرید نکرده بودند حتی برای افزایش نرخ هم خرید نکرده بودند . همگی یک صدا می گفتند فقط با افزایش تولید این شرکت ها به سود بالایی دست پیدا می کنند و از ضرر خارج می شوند و همین که دولت پشت این صنعت کافیه. جالب بود آقای موسوی که از شرکت پارس خودرو بود می گفت خطوط تولید پارسال خاک می خورد اما امسال اگر تا آخر سال هم تولیدات شرکت یکسره بره بالا بازم نسبت به تقاضا تولیدات کمی داریم. در کل خبرهای خوبی بود . احتمال زیادم افزیش نرخ داره قطعی میشه. ایشاالله تحریم هام برداشته یشه که دیگی نور علی نور بشه.
                        بسیار عالی
                        به طور مثال خساپا رو در نظر بگیرید فقط کافیه مثل چند سال پیش 60 بسازه (که این حداقل رو در نظر گرفتم) با پی 6 میشه 360 این در حالی هست که تحریمها برداشته نشه و اگه تحریمها برداشته بشه میشه بهش پی بر ای مپنا رو داد
                        [CENTER][B][FONT=lucida console] [SIZE=4]/:.Heart.:/الیس الله بکاف عبده-آیا خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟ (زمر/۳۶)[/SIZE][/FONT][/B]/:.Heart.:/
                        [/CENTER]

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #2307
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          علیلو در تشریح گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی گفت:

                          خودرو با قیمت بالا به مشتریان تحمیل می شود/بی انضباطی مالی خودروسازان مشهود است

                          رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو سازی گفت: در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس گزارش هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو سازی قرائت و مشخص شد که خودرو با قیمت بالایی به مشتریان تحمیل می شود.

                          علی علیلو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره تحقیق و تفحص از خودروسازان گفت: در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس بخشی از گزارش هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در حضور نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت، مدنی مدیرعامل سایپا و یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو داشتند قرائت شد.

                          نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در تشریح اهم گزارش تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودروسازی افزود: در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان با دلایل مشخص بی انضباطی مالی خودروسازان اثبات شد.

                          علیلو ادامه داد: براساس گزارش هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو سازی، ناکارآمدی و بی انضباطی مالی خودروسازان باعث شده که خودرو با قیمت بالایی به مشتریان تحمیل شود.

                          وی افزود: کیفیت پائین خودرو و زنجیره تامین رانتی تامین قطعات خودرو از دیگر نکات مهم گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس ازخودروسازان است، بطور مثال برخی تامین کننده های قطعات خودرو در هیئت مدیره شرکت های مادر خودرو سازی عضو هستند که این موضوع رانت محسوب می شود.

                          رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو سازی مجلس گفت: وزیر صنعت نیز توضیحاتی درباره گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس ارائه کرد و مقرر شد در جلسه سه شنبه کمیسیون صنایع و معادن ادامه گزارش هیئت با حضور نعمت زاده و مدیران خودرسازی قرائت شود./
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • ebiman
                            عضو فعال
                            • Jun 2013
                            • 2071

                            #2308
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            شورای قیمت گذاری خودرو خودسرانه عمل می کند/ کیفیت با قیمت خودرو مطابقت ندارد/ مجلس پیگیر خواهد بود

                            به نظر می رسد شورای رقابت صلاحیت تعیین قیمت خودرو را ندارد و در این باره باید به دنبال چاره بود. با در نظر گرفتن شرایط فعلی و مشکلاتی که شورای قیمت گذاری در تعیین قیمت خودرو به وجود آورده است اگر تعیین قیمت خودرو توسط خودروسازان و با نظارت مستقیم برخی از نهادها و همچنین با توجه به بازار باشد در .. سرویس اقتصادی «فردا»- یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی معتقد است: شورای قیمت گذاری هر روز با یک بهانه و شیوه ای جدید به دنبال این است که طبق دیدگاه خودش حرکت کند. در شرایط فعلی افزایش قیمت خودرو با هیچ شاخصی تطبیق نمی کند و اقدامی خودسر می باشد و موجب نگرانی مردم شده است. مردم تحمل این افزایش قیمت ها را ندارند.

                            علی محمد زارعی در گفتگو با «فردا»، با انتقاد از عملکرد شورای قیمت گذاری خودرو گفت: مجلس مخالف هر گونه افزایش غیر منطقی قیمت خودرو است و عملکرد شورای قیمت گذاری که متولی قیمت گذاری خودرو است تنها با معیارهای خودشان مطابقت دارد.

                            زارعی خاطر نشان کرد: قطعا شورای رقابت نیز با این شیوه عملکرد در موضوع قیمت گذاری خودرو باید پاسخ گوی نمایندگان مجلس باشد و قطعا مجلس به عنوان دستگاهی نظارتی این اختیار را دارد که در حوزه مسئولیت های شورای رقابت و قیمت گذاری خودرو ورود نماید.

                            این نماینده مجلس تاکید کرد: این بحث از مدت ها پیش در کمیسیون مطرح شده و حتما به صحن مجلس آورده خواهد شد تا از طریق اقدام قانونی در این باره کاری صورت گیرد. تلاش ها بر این خواهد بود که کاهش قیمت خودرو روبرو شویم و یا اینکه قیمت ها ثابت بماند.

                            زارعی با اشاره به اینکه قیمت خودرو در ایران، بسیار گرانتر از حد معقول خود می باشد نیز گفت: باید بررسی کرد که علت افزایش قیمت خودرو در شرایطی که بخشی از تحریم های صنعت خودرو رفع شده و تعامل و ورود خودروسازان دنیا تا حدی به ایران شرایط بهتری پیدا کرده است چیست؟ با توجه به اینکه دولت تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت خودرو نداشته است پس باید مشکل را یا از خودروسازان دید یا شورای قیمت گذاری .

                            وی یادآور شد: خودروسازان نباید بهانه ای برای افزایش قیمت خودرو داشته باشند زیرا آنها ادعا می کنند که اکثریت قطعات خودرو در داخل ساخته می شود پس نباید با افزایش نرح ارز ارتباط داشته باشد مگر اینکه این موضوع صحت نداشته باشد که به نظر می رسد ندارد. زیرا اکثریت قطعات خودروهای داخلی وارداتی است و این هم می تواند عاملی برای افزایش قیمت خود رو باشد.

                            عضو کمیسون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما در این باره اگر کمک قابل توجهی است به حوزه تولید و صنعت خودرو شود و به همین منظور حمایت تسهیلاتی از صنعت خودرو اختصاص یابد تا شاهد تولیدات بیشتر و با کیفیت تر قطعات خودرو باشیم نه تنها آینده این صنعت بهتر خواهد گردید بلکه با افزایش بی رویه قیمت نیز روبرو نخواهیم بود.

                            زارعی افزود : به نظر می رسد شورای رقابت صلاحیت تعیین قیمت خودرو را ندارد و در این باره باید به دنبال چاره بود. با در نظر گرفتن شرایط فعلی و مشکلاتی که شورای قیمت گذاری در تعیین قیمت خودرو به وجود آورده است اگر تعیین قیمت خودرو توسط خودروسازان و با نظارت مستقیم برخی از نهادها و همچنین با توجه به بازار باشد در نهایت نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

                            وی با یادآوری این نکته که کیفیت تولیدات خودروسازان تطابقی با قیمت آنها ندارد اظهار داشت: کیفیت خودروها و همچنین خدمات پس از فروش آنها به حدی نازل است که جای هیچ گونه دفاعی از خودروساز را باقی نمی گذارد. وقتی کیفیت پایین باشد ما بازارهای جهانی را برای صادرات از دست خواهیم داد و حتی در داخل نیز مردم با رضایتمندی از این محصولات استفاده نمی کنند.

                            علی محمد زارعی در پایان با تاکید بر نظارت دولت بر فروش خودرو گفت: دولت اجازه ندهد دلال ها در بازار خودرو را تحت تاثیر خود قرار دهند و نظارت مستقیم و دقیق بر شورای قیمت گذاری، خودروسازان داشته باشد. در این باره قوه قضاییه و نمایندگان مجلس می توانند وزارت صنعت ، معدن و تجارت را برای کنترل مناسب و دقیق بر بازار خودرو همراهی کنند.
                            سلام

                            نظر

                            • S.TRADER
                              عضو عادی
                              • Feb 2014
                              • 299

                              #2309
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              در اصل توسط ebiman پست شده است View Post
                              شورای قیمت گذاری خودرو خودسرانه عمل می کند/ کیفیت با قیمت خودرو مطابقت ندارد/ مجلس پیگیر خواهد بود

                              به نظر می رسد شورای رقابت صلاحیت تعیین قیمت خودرو را ندارد و در این باره باید به دنبال چاره بود. با در نظر گرفتن شرایط فعلی و مشکلاتی که شورای قیمت گذاری در تعیین قیمت خودرو به وجود آورده است اگر تعیین قیمت خودرو توسط خودروسازان و با نظارت مستقیم برخی از نهادها و همچنین با توجه به بازار باشد در .. سرویس اقتصادی «فردا»- یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی معتقد است: شورای قیمت گذاری هر روز با یک بهانه و شیوه ای جدید به دنبال این است که طبق دیدگاه خودش حرکت کند. در شرایط فعلی افزایش قیمت خودرو با هیچ شاخصی تطبیق نمی کند و اقدامی خودسر می باشد و موجب نگرانی مردم شده است. مردم تحمل این افزایش قیمت ها را ندارند.

                              علی محمد زارعی در گفتگو با «فردا»، با انتقاد از عملکرد شورای قیمت گذاری خودرو گفت: مجلس مخالف هر گونه افزایش غیر منطقی قیمت خودرو است و عملکرد شورای قیمت گذاری که متولی قیمت گذاری خودرو است تنها با معیارهای خودشان مطابقت دارد.

                              زارعی خاطر نشان کرد: قطعا شورای رقابت نیز با این شیوه عملکرد در موضوع قیمت گذاری خودرو باید پاسخ گوی نمایندگان مجلس باشد و قطعا مجلس به عنوان دستگاهی نظارتی این اختیار را دارد که در حوزه مسئولیت های شورای رقابت و قیمت گذاری خودرو ورود نماید.

                              این نماینده مجلس تاکید کرد: این بحث از مدت ها پیش در کمیسیون مطرح شده و حتما به صحن مجلس آورده خواهد شد تا از طریق اقدام قانونی در این باره کاری صورت گیرد. تلاش ها بر این خواهد بود که کاهش قیمت خودرو روبرو شویم و یا اینکه قیمت ها ثابت بماند.

                              زارعی با اشاره به اینکه قیمت خودرو در ایران، بسیار گرانتر از حد معقول خود می باشد نیز گفت: باید بررسی کرد که علت افزایش قیمت خودرو در شرایطی که بخشی از تحریم های صنعت خودرو رفع شده و تعامل و ورود خودروسازان دنیا تا حدی به ایران شرایط بهتری پیدا کرده است چیست؟ با توجه به اینکه دولت تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت خودرو نداشته است پس باید مشکل را یا از خودروسازان دید یا شورای قیمت گذاری .

                              وی یادآور شد: خودروسازان نباید بهانه ای برای افزایش قیمت خودرو داشته باشند زیرا آنها ادعا می کنند که اکثریت قطعات خودرو در داخل ساخته می شود پس نباید با افزایش نرح ارز ارتباط داشته باشد مگر اینکه این موضوع صحت نداشته باشد که به نظر می رسد ندارد. زیرا اکثریت قطعات خودروهای داخلی وارداتی است و این هم می تواند عاملی برای افزایش قیمت خود رو باشد.

                              عضو کمیسون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما در این باره اگر کمک قابل توجهی است به حوزه تولید و صنعت خودرو شود و به همین منظور حمایت تسهیلاتی از صنعت خودرو اختصاص یابد تا شاهد تولیدات بیشتر و با کیفیت تر قطعات خودرو باشیم نه تنها آینده این صنعت بهتر خواهد گردید بلکه با افزایش بی رویه قیمت نیز روبرو نخواهیم بود.

                              زارعی افزود : به نظر می رسد شورای رقابت صلاحیت تعیین قیمت خودرو را ندارد و در این باره باید به دنبال چاره بود. با در نظر گرفتن شرایط فعلی و مشکلاتی که شورای قیمت گذاری در تعیین قیمت خودرو به وجود آورده است اگر تعیین قیمت خودرو توسط خودروسازان و با نظارت مستقیم برخی از نهادها و همچنین با توجه به بازار باشد در نهایت نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

                              وی با یادآوری این نکته که کیفیت تولیدات خودروسازان تطابقی با قیمت آنها ندارد اظهار داشت: کیفیت خودروها و همچنین خدمات پس از فروش آنها به حدی نازل است که جای هیچ گونه دفاعی از خودروساز را باقی نمی گذارد. وقتی کیفیت پایین باشد ما بازارهای جهانی را برای صادرات از دست خواهیم داد و حتی در داخل نیز مردم با رضایتمندی از این محصولات استفاده نمی کنند.

                              علی محمد زارعی در پایان با تاکید بر نظارت دولت بر فروش خودرو گفت: دولت اجازه ندهد دلال ها در بازار خودرو را تحت تاثیر خود قرار دهند و نظارت مستقیم و دقیق بر شورای قیمت گذاری، خودروسازان داشته باشد. در این باره قوه قضاییه و نمایندگان مجلس می توانند وزارت صنعت ، معدن و تجارت را برای کنترل مناسب و دقیق بر بازار خودرو همراهی کنند.
                              از مجلسی ها بی سواد تر وجود نداره. هرکی یه کم ریش بزاره و قیافش این تیپی باشه میره داخل مجلس مثل همین بذرپاش و هیچ کاریم ندارند سابق کاری و ... در چه حد است.
                              پارسال هرچی پالایش ها میگفتند ما مواد اولیه را گران می خریم قبول نمی کردند یعنی حتی زمانی که صحبت قیمت شد نمی دانستند دولت با چه قیمتی نفت و بقیه چیزاش می فروشه . الانم حکایت همینه این آقا حرفش در مورد بالا بودن قیمت ها کاملا درست اما نه زمانی که کل صنایع هر سال افزایش نرخ می گیرن و دائما تورم وجود داره ولی حالا که به خودروسازا رسیده آقا نگران قیمت های بالاس. ایشان اصلا نمی دانه خودرو ساز ها برای پایین بودن قیمت محصولات 6000 میلیارد تا الان ضرز کردند و اگر قیمت افزایش پیدا کنه از زیان خارج می شوند.ایشان حتی این ارقام را هم نمیدانه و باید این را هم در نظر بگیرند اگر قیمت خودرو را می خواهند پایین نگه دارند که این حالت به ضرر کارخانه میشه پس باید مابه التفاوت این ضرر را به خودروساز پرداخت کنند که قاعدتا میگن الان بودجه نداریم . این یعنی این وسط همه زورشان به خودروساز میرسه .اینا مثل نماینده هایی هستند که میگن تحریم نباید برداشته بشه و غنی سازی باید به 60% برسه. :D

                              نظر

                              • شبندر
                                عضو فعال
                                • Sep 2012
                                • 3598

                                #2310
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                امروز اكثريت گروه خودرو آماده صف فروش شدن هستند اما با صف خريد كردن خودرو مانع اين موضوع شدند
                                دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                                نظر

                                در حال کار...
                                X