اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #406
    اتمام حجت با مدیران عامل ایرانخودرو و سایپا/از مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی اطلاعی ندارم



    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اذعان به افزایش شدید قیمت خودرو در بازار گفت: با مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور در مورد عرضه مستمر محصولاتشان در بازار اتمام حجت کردیم.


    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی غضنفری امروز سهشنبه در پاسخ به این سوال که آیا خودروسازان از قیمتهای جدید سازمان حمایت تخلف کردهاند گفت: خودروسازان برای فروش خودرو بالاتر از قیمت محاسباتی انگیزهای ندارند چرا که باید مابه التفاوت قیمت محاسباتی و قیمت بازار آزاد خودرو را به خزانه دولت واریز کنند.
    وی با اشاره به ناکافی بودن عرضه خودرو در بازار توسط خودروسازان گفت: با مدیران عامل ایران خودرو و سایپا اتمام حجت کردیم تا انواع محصولاتشان را به صورت مستمر در بازار عرضه کنند تا نیاز بازار به موقع تامین شود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که چرا سازمان حمایت در مورد افزایش قیمتها پیگیری جدی ندارد، عنوان کرد: براساس آمار تعداد گزارش مربوط به پروندههای تعزیراتی متخلفان امسال بیشتر از سال گذشته شده است.
    غضنفری همچنین با اشاره به اینکه قرار نیست طی پنج سال آینده هر سال پنج درصد از تعرفه واردات خودرو کاسته شود، درباره مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی از سوی سازمان حمایت ابراز بی اطلاعی کرد.
    وی درباره جلسه اخیر معاون اول رییس جمهوری با برخی صادرکنندگان و تجار نیز توضیح داد: در حال حاضر واردکنندگان با مشکل اختلاف ارزی بین بانک مرکزی و بانکهای عامل مواجهاند و نمیدانند که مابقی تعهدات ارزی خود را به بانکهای عامل باید براساس چه نرخی تسویه کنند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته پیش بینی میشود نرخ تسویه حساب ارزی واردکنندگان قطعا یا مرجع و یا مبادلهای خواهد بود اما هنوز تصمیم جدی در این زمینه گرفته نشده است.
    غضنفری همچنین با اشاره به نیاز ارزی 70 تا 75 میلیارد دلاری کشور در هر سال افزود: این نیاز شامل 60 میلیارد دلار واردات کالا و 10 تا 15 میلیارد دلار واردات خدمات می شود که کل مبلغ آن بین 10 تا 20 درصد قابل کاهش است.
    به گفته وی، میتوان با مدیریت درست نیاز ارزی کشور را به سالانه حدود 60 میلیارد دلار رساند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تحریمهای جدید کل فضای کسب وکار کشور را هدف گرفته است اظهار کرد: جابهجایی پول به دلیل تحریم بانک مرکزی کند شده است که می توان باتوسعه صادرات غیر نفتی این مشکل را حل کرد.
    وی در حاشیه نشست هم اندیشی ارتباط صنعت و دانشگاه همچنین از نصف شدن درآمدهای ارزی کشور خبر داد و افزود: اگر درآمد ارزی کشور سالانه حدود 100 میلیارد دلار بود این رقم حالا به 50 میلیارد دلار کاهش یافته است.
    غضنفری گفت: نسل اول تحریمها نقطهای بود و تنها یک بخشی از کشور را تحت تاثیر خود قرار میداد. نسل دوم تحریمها تحریمهای حوزهای بود که به عنوان مثال حوزههای بانک، بیمه و حمل ونقل را تحت تاثیر خود قرار داد.
    وی افزود: نسل سوم تحریمها که به تازگی اجرایی شده نوعی جنگ اقتصادی با کل فضای کسب و کار کشور است که تفاوت زیادی با تحریمهای قبلی دارد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ارز در اقتصاد کشور حداقل دو نقش دارد، گفت: نقش اول مربوط به تبدیل ارز به ریال و استفاده از آن در بودجه کشور و نقش دوم مربوط به واردات کالا و خدمات میشود.
    غضنفری با بیان اینکه کاهش ارز در کشور باعث کاهش واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید و در نتیجه افزایش قیمت کالا در بازار داخلی شده است گفت: تحریمهای نسل سوم در واقع معیشت مردم را هدف قرار داده است.
    وی با اشاره به اینکه باید درخواست برای ارز را در کشور به حداقل برسانیم افزود: در این راستا ممنوعیتها و محدودیتهایی برای واردات کالا به کشور اعمال شد و در همین حال در تلاش هستیم از طریق توسعه صادرات غیر نفتی ارزآوری کشور را افزایش دهیم.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #407
      وعده ایران خودرو و سایپا برای تولید روزانه بیش از 2000 خودرو

      خبرگزاری تسنیم :عضو کمیسیون صنایع از ارائه گزارش هزینه و قیمت از سوی دو خودروساز کشور خبر دادو گفت: قرار شد سایپا و ایران خودرو تولید روزانه خود را برای جبران کمبود بازار به بالای 2هزار دستگاه برسانند.

      حسین فتاحی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در مورد جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع با وزیر صنعت و معاونین وی اظهار داشت: عصر روز گذشته در کمیسیون صنایع جلسهای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونین وی و مدیران دو خودروساز کشور یعنی ایران خودرو و سایپا برگزار شد و طی آن برخی نمایندگان سؤالاتی در مورد خودرو داشتند که وزیر نیز پاسخ داد.

      وی افزود: مدیران دو شرکت ایران خودرو و سایپا نیز گزارشی از هزینههای تولید خودور ارائه کردند که در نتیجه قرار شد این دو خودرو ساز تولید روزانه خود را به بالای 2 هزار دستگاه در روز برسانند. این اقدام باعث می شود میزان عرضه افزایش و با توجه به تقاضای بالا، بازار به تعادل برسد.

      این عضو کمیسیون صنایع با بیان اینکه با ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا امکان کاهش قیمت نیز وجود دارد گفت: در نتیجه برخی مشکلات که در اثر کمبود تولید در بازار خودرو وجود دارد حل خواهد شد.

      نماینده مردم شهربابک در پایان گفت: با توجه به گزارش دو شرکت خودور ساز در مورد هزینهها و قیمتهایی که عرضه میشود، نتایج مثبتی از این جلسه حاصل شد و انشاء الله می توانیم با افزایش تولید شاهد کاهش قیمت باشیم.
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #408

        تحقیق و تفحص از خودروسازان یکشنبه آینده در دستور کار مجلس است


        یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع با بیان اینکه 51 نفر از نمایندگان درخواست بررسی خارج از نوبت تحقیق و تفحص از خودروسازان در صحن علنی را امضا کردهاند، گفت: بر این اساس احتمال زیاد این تقاضای تحقیق و تفحص در روز یکشنبه 29 بهمن در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

        محمد بیاتیان در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تحقیق و تفحص از خودروسازان در کمیسیون صنایع و معادن تصویب شده است منتهی در نوبت رسیدگی در صحن علنی قرار گرفته است از این رو 51 نفر از نمایندگان با استناد به ماده 104 آییننامه نامهای را امضا کردند تا بر اساس آن هیات رییسه این تقاضا را خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار دهد.

        وی ابراز امیدواری کرد که این تحقیق و تفحص هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد تا در صورت تصویب مجلس، کلید شروع تحقیق و تفحص از خودروسازان زده شود.

        این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از تمامی خودروسازان، چه خودروسازان وارداتی و چه صادراتی است، گفت: شرکت خودروسازی همچون بهمن، پارس خودرو، ایران خودرو، سایپا و شرکتهای دیگری که خودرو به کشور وارد میکنند مشمول این تحقیق و تفحص میشوند.

        وی تاکید کرد که تحقیق و تفحص تنها مربوط به خودروهای داخل نیست و مشمول شرکتهای واردکننده خودرو نیز میشود.

        بیاتیان با تاکید بر اینکه این تحقیق و تفحص در راستای کمک به صنعت خودروسازی انجام میشود، گفت: این تحقیق و تفحص در راستای کمک به قطعهسازان و برای احقاق حقوق مردم صورت میگیرد چرا که در شرایطی که کشور ما با کره جنوبی صنعت خودروسازیاش را آغاز کرده است امروز در مقایسه با این کشورهیچ جایگاهی ندارد به طوری که به باور ما ما تنها مونتاژکار خودرو هستیم و نمیتوانیم نام خود را خودروساز بدانیم.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • ایرج اکبری
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 10934

          #409
          عضو کمیسیون صنایع در گفتوگو با فارس خبر داد
          مصوبه قیمتگذاری خودرو بازنگری میشود/ ۳ ایراد مجلس به مصوبه
          خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به جلسه دیروز این کمیسیون با وزیر صنعت، گفت: در این جلسه مقرر شد، کمیته ویژهای بین دولت و مجلس برای بازنگری در مصوبه اخیر قیمتگذاری خودرو و تدوین دستورالعمل جدید تشکیل شود.
          Tweet
          بهروز نعمتی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در جلسه عصر روز گذشته کمیسیون صنایع با حضور وزیر صنعت و معاونان وی، موضوع قیمتگذاری خودرو مطرح و گزارشی از طرف وزارت صنعت در مورد نحوه قیمتگذاری خودرو ارائه شد.

          وی با بیان اینکه کمیته ویژه دولت و مجلس برای قیمتگذاری خودرو با حضور مسئولان وزارت صنعت و اعضای کمیسیون صنایع تشکیل میشود، گفت: مصوبه قیمتگذاری خودرو در این کمیته مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و علاوه بر این، فروشهایی که توسط خودروسازان آغاز شده نیز مورد بازنگری و تجدیدنظر قرار میگیرد.

          به گفته نعمتی، کمیته ویژه دولت و مجلس قیمتهای فعلی خودرو و نحوه فروش آن را مورد تجدیدنظر قرار میدهند.

          * ایرادات مصوبه قیمتگذاری خودرو

          وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع مجلس ایراداتی را در مورد مصوبه قیمتگذاری خودرو وارد میداند، افزود: یکی از این ایرادات آن است که مبنای قیمتگذاری خودرو، ارز مبادلهای است در حالی که سهم ارزبری هر خودرو بسته به میزان داخلیسازی آن با خودروهای دیگر متفاوت است.

          وی تصریح کرد: به همین دلیل، تولید همه خودروها به یک میزان ارزبری نخواهد داشت و علاوه بر این، خودروسازان در دفعات متعدد با رونمایی از محصولات خود همواره بر داخلیسازی آن و تولید خودروی ملی تأکید داشتهاند.

          نعمتی تأکید کرد: ارزبری خودروهای ملی در حد حداقلی قرار دارد و این خودروها نباید افزایش قیمت زیادی را تجربه کنند.

          به گفته وی، همه خودروها به یک اندازه ارزبری ندارند و ممکن است برخی خودروها تنها 30 یا 40 درصد ارزبری داشته باشند، به همین دلیل قیمتگذاری خودرو برمبنای ارز مبادلهای دارای اشکال است.

          * مصوبه دولت، رانتخواری را در بازار خودرو افزایش میدهد

          وی ادامه داد: همچنین براساس مصوبه قیمتگذاری خودرو، قیمتهای جدید باید بین قیمت محاسباتی و قیمت کف بازار تعیین شود که این مسئله باعث رانتخواری در بازار خودرو خواهد شد و اعضای کمیسیون صنایع معتقدند این نوع قیمتگذاری باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

          عضو کمیسیون صنایع تصریح کرد: یکی دیگر از ایرادات مصوبه قیمتگذاری خودرو این است که مابهالتفاوت قیمت محاسباتی خودرو و نرخ بازار آزاد باید به حساب خزانه دولت واریز شود که مشخص نیست این پول بابت چه چیزی دریافت می شود، بابت مالیات یا عوارض است و یا اینکه پول زور است که از مردم گرفته میشود.

          وی تأکید کرد: باید به مردم اعلام شود که این پول بابت چه چیزی از آنها دریافت و به حساب دولت واریز میشود.

          به گزارش فارس، دولت اخیراً با صدور مصوبه قیمتگذاری خودرو، با تغییر مبنای تعیین قیمت خودرو موافقت کرد و بر این اساس قرار شد خودرو بر مبنای ارز مبادلهای، قیمتگذاری شود.

          در این مصوبه، خودروسازان مجازند قیمت خودرو را بین قیمت محاسباتی و نرخ بازار آزاد تعیین کنند و بر این اساس خودروسازان قیمتهای جدید محصولاتشان را تا حد زیادی نزدیک به قیمت بازار تعیین کردند و حتی در برخی موارد، قیمت جدید مصوب خودروها بالاتر از نرخ بازار آزاد است.

          این در حالی است که غضنفری، وزیر صنعت در واکنش به التهاب بازار خودرو و تخلف خودروسازان، پاسخ مشخصی به خبرنگاران نداد و ترجیح داد در این مورد سکوت کند.
          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

          نظر

          • mohsen ho
            ستاره دار(1)
            • Feb 2013
            • 11251

            #410
            به نظر من با بازگشایی ایران خودرو این گروه دوباره به کما خواهد رفت به دلایل زیر
            بالا رفتن قیمت ارز
            وزیان انباشته در بیشتر شرکت های خودرویی
            وافزایش تحریم های اقتصادی
            ودر ضمن ایران خودرو در گزارش 9 ماهه 39 تومان زیان اعلام کرده است

            نظر

            • بابک 52
              ستاره‌دار (27)
              • Mar 2011
              • 17028

              #411
              پرونده شکایت از خودروسازان روی میز کمیسیون اصل 90


              گزارش کمیسیون اصل 90 درباره این شکایات هفته آینده جمعبندی و نهایی خواهد شد.


              به گزارش قدس آنلاین ،مصطفی افضلیفرد نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه شکایتهای مختلفی از خودروسازان به کمیسیون اصل 90 واصل شده است، گفت: شکایاتی توسط برخی خریداران خودرو درباره کیفیت پایین خودروها، سطح پایین خدمات پس از فروش خودروسازان، عدم کیفیت قطعاتی که در نمایندگیها عرضه میشود و همچنین عدم تحویل به موقع خودروهای خریداری شده از خودروسازان جمله این شکایات است.


              وی در ادامه افزود: همچنین شکایتهایی از خودروسازان درباره جهش قیمت خودرو نیز مطرح است که این شکایات در حالحاضر در کمیته خودرو کمیسیون اصل 90 درحال بررسی است که احتمالا هفته آینده گزارش آن جمعبندی و نهایی خواهد شد.
              سخنگوی کمیسیون اصل 90 در ادامه اظهار داشت: در جریان رسیدگی به شکایات واصله اگر نیاز به دعوت از مسئولین خودروسازی باشد، از مدیرانعامل خودروسازیها نیز برای حضور در جلسات این کمیسیون دعوت خواهد شد.


              افضلیفرد همچنین در ادامه با اشاره به بررسی پرونده واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع در این کمیسیون، گفت: پرونده خودروهایی که با ارز مرجع وارد شده بودند و واردکنندگان قصد پیشفروش آن را با ارز آزاد داشتند نیز در این کمیسیون در حال بررسی است و تا زمانی که واردکنندگان مابهالتفاوت قیمت اعلام شده با ارز آزاد، توسط سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان را به حساب دولت واریز نکنند خودروهای آنها ترخیص نخواهد شد.


              وی در خاتمه خاطر نشان کرد: طبق آخرین گزارشات، بخشی از واردکنندگان این مابهالتفاوت را واریز کردند اما بخش عمدهای از آنان هیچ اقدامی انجام ندادهاند.
              The greater the risk ، The greater the reward

              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #412
                دست سازمان حمایت از قیمت گذاری خودرو کوتاه شد

                عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تشکیل کارگروه متشکل از مجلس و دولت،گفت : قیمت های جدید توسط سازمان حمایت تعیین نمی شودو طی یک هفته آینده در خصوص تعیین قیمت های جدید خودروبه جمع بندی خواهیم رسید.

                بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: در جلسه ای که با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن با وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیران عامل دو شرکت خودروسازی ایرانخودرو و سایپا برگزار شد و قرار شد کارگروهی متشکل از کمیسیون صنایع و معادن و وزیر صنعت معدن و تجارت یا نمایندگان وی تشکیل شود تا قیمت های جدید تعیین و ابلاغ شود. نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ های مصوب سازمان حمایت برای خودروهای داخلی قابل قبول نیست، افزود: یکی از بحث هایی که در حال حاضر وجود دارد این است که مسئولان می خواهند همه اتفاقات را گردن یکدیگر بیاندازند. وی ادامه داد: افزایش قیمت هایی که شرکت های خودروساز صورت داده اند نه منطقی و نه واقعی است و متاسفانه همواره به دنبال این هستند که اتفاقات رخ داده را به گردن دیگری بیاندزند. نعمتی گفت: در جلسه ای که شب گذشته با وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیران عامل دو شرکت خودروسازی ایرانخودرو و سایپا داشتیم، وزیر و مدیران عامل ایرانخودرو و سایپا درباره قیمت های فعلی خودرو اعلام کردند:در حال حاضر یک قیمت بر اساس نرخ مبادله ای و یک قیمت بر اساس قیمت بازار وجود دارد که قیمت های محصولات خود را در دامنه قیمیتی ارز مبادله ای و قیمت بازار عرضه می کنیم. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: بر اساس اعلام آنها قیمت خودروهای داخلی براساس حداقل نرخ مبادله ای و حداکثر قیمت بازار به فروش می رسد و قیمت خوردوهای داخلی مشروط بر کاهش قیمت بازار نیز کاهش می یابد. نعمتی گفت: با توجه به اینکه قیمت گذاری بین نرخ مبادله ای و قیمت بازار منطقی نبود، اعضای کمیسیون صنایع و معادن این نوع قیمت گذاری را قبول نکردند. نماینده مردم اسداباد در مجلس با اشاره به واکنش نمایندگان در مقابل توجیهات خودروسازان برای قیمت های فعلی افزود: ما به وزیر و شرکت های خودروساز اعلام کردیم با توجه به اینکه قطعات محصولات خود را بر اساس ارز مبادله ای خریداری می کنید قیمت خودروها را نیز بر اساس نرخ مبادله ی عرضه کنید اما خودروسازان این را قبول نکردند و اعلام کردند قیمت محصولات با توجه به حداقل نرخ ارز مباله ای و همچنین حداکثر قیمت بازار مشخص می شود و مابه التفاوت این نرخ را به حساب خزانه واریز می کنیم. وی در توضیح مطلب فوق اضافه کرد: واریز مابه التفاوت قیمت ارز مباله ای و قیمت بازار به خزانه اگر در قالب عوارض یا مالیات است خودروسازان حق این که هزینه های خود را از مردم بگیرند ندارند؛ در واقع خودروسازان به دنبال این هستند که جبران ضرر چند ماه اخیر خود که تولید نکرده اند را از مردم دریافت کنند و این منطقی نیست.
                نعمتی درباره نتیجه نشست دیروز با خودروسازان و وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس موضع وزیر و خودروسازان را درباره قیمت گذاری خودرو قبول نکردند و قرار شد کارگروهی متشکل از کمیسیون صنایع و معادن و وزیر صنعت معدن و تجارت یا نمایندگان وی تشکیل شود تا قیمت های جدید تعیین و ابلاغ شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد : مجلس قیمت های جدید را قبول ندارد و قیمت های فعلی کاذب است؛ این قیمت ها مبنای کارشناسی ندارد. نعمتی اظهار کرد: حداقل خواسته ما قیمت گذاری بر اساس ارز مبادله ای است البته به اعتقاد ما قیمت گذاری براساس نرخ مبادله ای جای بحث دارد؛ چرا که پیش بینی ما این است که بعضی از خودروها بین ۴ تا ۵ میلیون تومان ارزبری دارد اما به اعتقاد خودروسازان این میزان حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان خواهد بود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با اشاره به اینکه قیمت های جدید توسط سازمان حمایت تعیین نمی شود خاطرنشان کرد: طی یک هفته آینده در خصوص تعیین قیمت های جدید به جمع بندی خواهیم رسید.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #413
                  جبران زیان خودروسازان از جیب مردم/ آغاز فروش خودروهای دپویی

                  خبرگزاری پانا:با شروع بهمن ماه پیش فروش انواع محصولات خودروسازی آغاز شده است؛ در این بین سوالی که مطرح می شود این است که خودروسازانی که تا کنون متضرر بودند و توانایی تامین قطعات خود را نداشته اند ، چگونه اکنون پاسخگوی بازار خواهند بود؟

                  به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، بیشتر از یک سال از آشفتگی بازار ارز و تاثیرات آن بر اقتصاد می گذرد اما در این میان بازار خودرو از جمله بازارهایی بود که به شدت از نوسانات ارزی آسیب دید؛ از یکسو به اذعان تولیدکنندگان خودرو هزینه های تولید متاثر از افزایش نرخ ارز و محدودیت تامین قطعات از سوی دیگر موجب شد تا آنها خط تولید محصولات خود را متوقف یا با تیراژ محدود ارایه دهند.

                  بازار خودرو گذشته از گزارش هایی که تولیدکنندگان خودرو مبنی بر ضرر و زیان هایی خود ارایه می دهند با توجه به توقف خط تولید و کاهش تیراژ نیز دچار التهاب شد، چنان که خودروهای سبکی چون پراید که تولید آنها نزدیک به دو دهه می رسد و با رشد قیمت نزدیک به 20 میلیون تومانی رو به رو شد.

                  احمد نعمت بخش –دبیر انجمن خودروسازان- در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص افزایش قیمت خودرو اظهار می کند: در 6 ماه ابتدای سال دو خودرو ساز بزرگ ایران بیش از یک هزار میلیارد تومان ضرر کرده اند و در مقابل این زیان، دلالان به همین میزان سود کسب کرده اند و علت این رانت نحوه قیمت گذاری خودرو است.

                  پس از رایزنی ها و بررسی های فراوان و تشکیل کمیته ویژه برای قیمتگذاری خودرو مقرر شد تا قیمت خودرو بر اساس ارز مبادله ای تعیین شود.گ

                  دبیر انجمن خودروسازان درباره تخصیص ارز مبادله ای به خودروسازان نیز بیان می کند: با توجه به آنکه در حال حاضر بخش اعظم قطعهسازان و خودروسازان از ارز آزاد برای خرید مواد اولیه خارجی استفاده میکنند، این اقدام نیز تاثیر مثبتی در کاهش هزینههای تولید خودرو در کشور می گذارد.

                  شروع بهمن ماه و آغاز پیش فروش خودروها از سوی تولیدکنندگان متضرر

                  با شروع بهمن ماه و ایام دهه فجر اکثر شرکت های خودروسازی اقدام به پیش فروش و فروش فوق العاده محصولات خود می کنند که در این میان دو شرکت بزرگ یعنی سایپا و ایران خودرو با استقبال بیشتری رو به رو می شوند.

                  تولیدکنندگان خودرو محصولات خود را به صورت قطعی و یا پیش فروش برای 6 ماه بعد عرضه می کنند؛ اما نکته قابل توجه در اینجاست که خودروسازانی که تا کنون خط تولید برخی از محصولات چون رانا و 206 متوقف کرده بودند و از مدت ها پیش بابت پیش فروش های سابق به مردم بدهکار هستند و تامین قطعات با محدودیت ارز رو به رو است چگونه به فروش فوق العاده دست می زنند؟

                  عبدالله بابایی – معاون بازاریابی ایران خودرو- که درباره فروش 206 که به طور کامل در ایران تولید شده است صحبت می کرد در خصوص پیش فروش این خودرو می گوید: ما از پیش تعداد زیادی خودرو به مردم بدهکار هستیم و امکان پیش فروش تا مدت ها وجود ندارد.

                  دپو خودرو و عرضه یکباره آن

                  دپو کردن خودور و ارایه نکردن آن با قیمت کمتر از آنچه برای خود تولیدکننده تمام شده از جمله راهکارهایی بود که کارخانه های بزرگ خودروسازی در این میان انجام دادند که البته این موضوع به التهاب بیشتر بازار انجامید چنانکه پراید از 17.5 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش قیمت داشت.

                  حال پس از ابلاغ مصوبه جدید قیمت گذاری خودرو تنها با فاصله چند هفته عرضه خودرو از سوی خودروسازان به سرعت آغاز شده اما نکته اساسی اینجاست که این تولیدکنندگان بدهکار چگونه محصولات قطعی خود را ارایه می کنند؟

                  تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار

                  از سوی دیگر قیمت های اعلام شده از سوی خودروسازان دردی از بازار خودرو دوا نگرده و همچنان شاهد اختلاف قیمت کارخانه و بازار هستیم.

                  اکنون قیمت پژو 206 وی 8 در کارخانه 36 میلیون تومان و در بازار 43 میلیون تومان و قیمت رانا در کارخانه 32 میلیون و 500 هزار تومان و در بازار 35 میلیون تومان است.

                  به هر حال آنچه مشخص است خودروسازان تا حدودی به خواسته خود نزدیک شده و محصولات خودرو را با زیان کمتر ارایه می کنند ودلالان نیز اکنون با توجه به کمبود عرضه خودرو سود خود را به جیب می زنند تنها مصرف کننده است که در این میان باید برای رسیدن به کالای مورد نیاز خود زیان خودروسازان را جبران و جیب دلالان را پر کند
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • mohsen ho
                    ستاره دار(1)
                    • Feb 2013
                    • 11251

                    #414
                    ایران خودرو 350درصد تعدیل منفی داده که احتمالا روز شنبه باز می شود
                    با این گزارش احتمالا گروه خودرو وارد موج جدید نزولی می شوند
                    ایران خودروهم احتمالا حول و حوش 60تا70 باز می شود

                    نظر

                    • omid_amorous
                      عضو عادی
                      • Oct 2012
                      • 56

                      #415
                      یعنی واقعا خودرو ...
                      چجوری محاسبه کردی دوست عزیز

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #416
                        نگاه مجلس بر افزایش تعرفه واردات خودرو است
                        جمعه، 27 بهمن 1391

                        به گزارش خبر خودرو، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ مصوبه وزیران عضو کارگروه کنترل بازار در خصوص شیوه جدید قیمت گذاری خودرو، گفت : به نظر می رسد در شرایطی که بازار خودرو دچار نوسان شدید قیمت و بی ثباتی شده ، مصوبه اخیر دولت و اعلام قیمت های جدید بر اساس ارز مبادله ای می تواند تا حدودی زیادی تثبیت قیمت خودرو در بازار را به دنبال داشته باشد.

                        غلامرضا کاتب در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : قطعا مشخص نمودن ملاک و معیاری برای تعیین قیمت خودرو کمک موثری بر ثبات بازار و رفع واسطه گری و دلال بازی از بازار خودرو خواهد بود.

                        وی خاطر نشان کرد : مصوبه کارگروه کنترل بازار در شرایط کنونی بازار خودرو از نبود هرگونه مبنا و ملاکی در قیمت گذاری خودرو بهتر بوده و می تواند بازار خودرو را از وضعیت لجام گسیخته ای که ایجاد شده نجات دهد.

                        وی در ادامه به شروط قید شده در مصوبه جدید قیمت گذاری خودرو و تاکید بر کاهش 25 درصدی تعرفه واردات ظرف 5 سال آینده اشاره و اظهار داشت : همواره نگاه مجلس در راستای حمایت از تولید داخل ، محدودیت در واردات و لزوم تعرفه بالا در واردات خودرو بوده است به طوری که در این زمینه معمولا مجلس با کاهش تعرفه ها مخالفت کرده بنابراین باید بررسی شود که دولت بر چه مبنایی تصمیم به کاهش تعرفه واردات خودرو در چنین شرایطی نموده است.

                        نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مبنای کاهش تعرفه واردات خودرو مشخص شود ، خاطر نشان کرد : اینکه کاهش تعرفه واردات خودرو به منظور کاهش قیمت خودرو در بازار و یا مواردی دیگری صورت گرفته ، خود جای سوال دارد هر چند کاهش تعرفه واردات خودرو از اختیارات دولت بوده و با این اقدام واردات خودرو افزایش خواهد یافت.

                        کاتب تصریح کرد : البته چنانچه تعرفه واردات در بودجه سالیانه دولت لحاظ شود قطعا تعیین آن مستلزم شرایط دیگری بوده و باید در مجلس مصوب شود
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • بابک 52
                          ستاره‌دار (27)
                          • Mar 2011
                          • 17028

                          #417
                          اولتیماتوم 24 ساعته به خودروسازان


                          غضنفری در ادامه در خصوص شکل گیری کارگروه مشترک دولت و مجلس برای نرخ گذاری خودرو افزود: موضوع ایجاد کارگروه مشترک برای قیمت گذاری نبود بلکه نمایندگان مجلس در کمیسیون صنایع بر این باور بودند که باید جزئیات قیمت گذاری را مورد بررسی قرار دهند که بر این اساس قرار شد که کمیته ای در سازمان حمایت و یا مجلس تشکیل شود تا خودروسازان در آن منشا افزایش قیمت را توضیح دهند.


                          وی ادامه داد: به دلیل اینکه زمان جلسه کمیسیون صنایع محدود بود، قرار بر این شد که کمیته جداگانه ای تشکیل شود.


                          این عضو کابینه دهم در خصوص اتمام حجت با برخی مدیران خودروسازی خاطر نشان کرد: پس از ابلاغ مصوبه قیمت گذاری بازهم خودروسازان برخی انواع خودرو رابه پیش فروش قطعی نگذاشتند که بر این اساس، با مراجعه ای که بنده به سایتها فروش خودروسازی داشتم، آنها را مکلف کردم ظرف مدت 24 ساعت سایر خودروها را نیز به فروش بگذاراند.


                          وی گفت: دلیلی که خودرو سازن برای عدم عرضه ارائه می کردند این بود که مطمئن باشند قطعات خودروها تامین می شود که مقرر شد ظرف 24 ساعت با قطعه سازان جلساتی برگزار کنند.
                          The greater the risk ، The greater the reward

                          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                          نظر

                          • بابک 52
                            ستاره‌دار (27)
                            • Mar 2011
                            • 17028

                            #418
                            2 هزار میلیارد تومان زیان خودروسازان طی هشت ماه


                            رییس انجمن خودروسازان اعلام كرد: دو خودرو ساز بزرگ كشور زیان ده هستند.


                            احمد نعمت بخش،در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای قیمتگذاری خودرو و قطعات آن، اظهار داشت: تا آنجا که بنده میدانم مجلس شورای اسلامی قوه قانونگذار، و دولت مجری قانون است ولی اگر مجلس هم در این عرصه پا بگذارد و رهبری حوزه قیمتگذاری خودرو را در دست بگیرد باز هم بعید میدانم کار اساسی بتواند انجام دهد.


                            وی خاطرنشان کرد: در 10 ماهه اول سال جاری که دولت و وزارت صنعت و تجارت و همچنین سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده قیمت اصلی خودرو را به دلیل آن که آن را کالای حساس تلقی می نمودند، تعیین نمی کردند باعث ضرر میلیاردتومانی به شرکتهای خودروسازی شدند.


                            نعمت بخش اظهار داشت: در هشت ماه اول سال جاری بیش از دو هزار میلیارد تومان ضرر به شرکتهای خودروسازی وارد آمده است.
                            سهامی كه زیان می دهد
                            وی با اشاره به حضورخودروسازان در بورس گفت: ایران خودرو و سایپا هر دو در بورس اوراق بهادار حضور دارند و باید هر چند وقت یكبار اطلاعات خود را به روز کنند،این درحالی است كه طبق اطلاعات جدید، سایپاکه قرار بود به هر سهم 40 تا 50 تومان سود بدهد اعلام کرده است برای هر سهم 40 تومان زیان خواهدداد.


                            وی ادامه داد: همچنین ایران خودرویی که قرار بود برای هر سهم 38 تومان سود دهد، اعلام کرده است برای هر سهم 36 تومان ضرر میدهد .


                            رییس انجمن خودروسازان ادامه داد: دولت با اطلاعات امروز بورس متوجه شد خودروسازان و انجمن خودروسازان بی جهت به این وضعیت اعتراض نمی کردند، لذا تصمیم گرفت که روش قیمتگذاری را عوض کند ولی الان هم که قرار است قیمت ها با ارز مبادلاتی انجام شود،سیستم بانکی ما هنوز نتوانسته است ارز مبادلاتی به خودروسازان بدهد.


                            وی افزود: بنده پروندهها متعددی پیش رو دارم که خودروسازان صددرصد پول گشایش پرونده ارز مبادلات خود را پرداخت کرده،اما هنوز موفق به دریافت این نوع از ارز نشده است.


                            نعمت بخش در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کرد: آقایان مستحضر باشند قبلا خرید ما با یورو 1400 تومانی انجام میگرفت ولی الان خرید ما از خارج با یورو تا 5 هزار تومانی صورت میگیرد.


                            قیمت ها سه برابر شدند


                            وی اضافه كرد: آیا آقایان خبردارند که آهن، چدن، ورق، آلومینیوم، مس، مواد پلیمری، لاستیك كه همه جز اقلام تشكیل دهنده خوردو تمام وسایل خودروسازی در این دو سه سالی که سعی داشتند خودرو را فریز کنند سه برابر شده است.
                            وی خاطرنشان کرد: به عبارتی طبیعی است که وقتی فنری را رها میکنیم بالاخره پرتاب میشود و به یکباره مشکلاتی را برای ما ایجاد میکند.


                            نعمت بخش مجددا خطاب به نمایندگان مجلس،خاطرنشان كرد: من به آقایان توصیه می كنم که کاری نکنند که کارخانههای خودروسازی به تعطیلی کشیده شود و همین 50 درصد تولید هم دیگر بیرون نیامده و قیمت ها افزایش یابد که این دودش تنها به چشم مصرف کننده خواهد رفت.


                            وی در پایان اظهار داشت: من اگر به جای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودم، پیگیری مصوبه اردیبهشت ماه كارگروه حمایت از تولید مبنی بر ارایه تسهیلات 2هزار میلیارد تومانی به خودروسازان را در صدر كارها قرار می دهم، چرا كه با این تسهیلات، خودروساان می توانند بدهیهای خودرا به قطعه سازان پرداخت كنند كه این كار از سویی باعث حل مشكلات قطعه سازان و تامین قطعات خط تولید خودرو و از سوی دیگر افزایش خودروسازی حل مشكلات خودروسازان، افزایش تولید و در نهایت كاهش قیمت خودرو خواهد شد.
                            The greater the risk ، The greater the reward

                            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                            نظر

                            • ایرج اکبری
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 10934

                              #419
                              نوسان در قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی

                              » سرویس: اقتصادي - خودرو کد خبر: 91112816882
                              شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵
                              قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در سطوح قیمتی فعلی نوسان دارد و امروز نیز قیمتها کاهش ناچیزی نسبت به روز گذشته نشان میدهند.


                              به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وعدههای مختلف در زمینه کاهش قریبالوقوع قیمتها در کنار عرضه محدود خودروسازان موجب شده تا بازار این محصولات به ثبات نرسد بهگونهای که از یک سو پیغام ارزانی رسیده و از سوی دیگر عرضه محدود خودروساز نشان از حفظ قیمتها دارد.


                              در این میان برخی خودروسازان اعلام کردهاند که به زودی فروش فوری محصولات خود را به صورت مستقیم و از طریق سایت اینترنتی آغاز خواهند کرد. نمایندگیهای فروش خودروسازان اعلام میکنند که در صورت تحقق این وعدهها قیمتهای بازار به سرعت به قیمتهای تجاری اعلامی خودروسازان نزدیک خواهد شد.


                              البته برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقادات شدیدی را به قیمتهای اعلامی خودروسازان وارد کرده و از احتمال تجدیدنظر در شیوه جدید قیمتگذاری خودرو خبر دادهاند.


                              در صورت تحقق نظرات این نمایندگان میتوان انتظار داشت که قیمت این محصول در قابل ملاحظهای کاهش یابد.


                              به گزارش ایسنا، قیمت فعلی خودروهای پر تیراژ داخلی به شرح زیر است:



                              نوع خودرو قیمت بازار
                              سایپا 111 18 میلیون و 500 هزار
                              سایپا 131SL 17 میلیون
                              سایپا 131SX 18 میلیون
                              تیبا 22 میلیون
                              تندر 90 پارس خودرو E2 37 میلیون و 500 هزار
                              مگان 81 میلیون
                              ماکسیما 110 میلیون
                              206 صندوقدار V8 45 میلیون
                              206 صندوقدار V9 56 میلیون
                              تندر 90 ایران خودرو E2 36 میلیون و 500 هزار
                              پژو پارس سال 35 میلیون و 500 هزار
                              پژو 405 26 میلیون
                              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #420
                                تولید روزانه تندر 90 به مرز 600 دستگاه می رسد

                                عصرخودرو: از یک منبع آگاه خبر می رسد در چند روز آینده تولید روزانه تندر 90 در ایران خودرو و سایپا به 600 دستگاه خودرو خواهد رسید.

                                به گزارش «عصرخودرو» این منبع آگاه افزود: همکاری ایجاد شده بین بانک مرکزی و خودروسازان و از سوی دیگر افزایش قیمت ها و نزدیک شدن قیمت کارخانه به بازار موجب بهبود شرایط خودروسازان در آینده نزدیک خواهد شد .

                                وی همچنین تاکید کرد بر این اساس گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران خودرو توانستند با پی ریزی برنامه های کلان اقتصادی و صنعتی در راستای حل معضلات بوجود آمده در صنعت خودرو و همچنین دور زدن تحریم ها بر مشکلات بوجود آمده فائق آیند و با تکیه بر توانمندی مدیران و پرسنل شرایط را برای افزایش تولید و تبع آن کاهش قیمت خودرو فرهم کنند.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X