گرانی جدید خودرو رسما کلید خورد/ جدول افزایش قیمتها تا 67.5 درصد | |||||||||||||||||||||||||
با مصوبه اخیر دولت مبنی بر مبنا قرار گرفتن نرخ ارز مبادلهای در قیمتگذاری، گرانی خودرو در بازار از شرکت مدیران خودرو کلید خورد و این شرکت قیمت محصولات خودرو را تا 67.5 درصد افزایش داد. |
|||||||||||||||||||||||||
به گزارش خبرنگار مهر، با مصوبهای که به تازگی دولت در راستای تغییر در شیوه قیمتگذاری انواع خودرو داشته، خیز خودروسازان برای تغییرات قیمتی آغاز شده است و از سوی دیگر، خبرها از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر این است که رفت و آمدها برای تغییرات جدید قیمتی و دریافت مصوبه افزایش یافته است. در این میان، گویا مدیران خودرو از سایر خودروسازان پیش دستی کرده و به سرعت درخواست خود را برای افزایش قیمت مطرح کرده و با موافقت کمیته خودرو نیز مواجه شده، این در شرایطی است که این خودروساز برای خودروهای خود در اوایل مهرماه، افزایش قیمت را مجوز گرفته بود. این در شرایطی است که افزایش قیمت خودروهای این شرکت خودروساز، به طور متوسط 45 تا 50 درصد افزایش را ظرف مدت زمان کوتاهی تجربه کرده است؛ به نحوی که تغییرات قیمتی از 31.5 درصد تا 67.5 درصد متغیر است. از سوی دیگر، مصوبه جدید دولت برای قیمتگذاری خودروهای داخلی شرایطی را فراهم آورده است که با جایگزینی نرخ ارز مبادلهای در محاسبات، قیمت بیشتر خودروها از شمول قیمتگذاری خارج شده و با موافقت هیات مدیره هر شرکت و با نظارت سازمان حمایت، تعیین میشود. جدول مقایسهای قیمت جدید و قدیم محصولات مدیران خودرو
|
اخبار گروه خودرو
Collapse
X
-
درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
-
شیوه جدید قیمت گذاری خودرو گامی مثبت در جهت کاهش زیان صنعت خودرو
يکشنبه، 15 بهمن 1391
ساعت: 09:02 Sunday, February 03, 2013
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ضمن تاکید برعدم دخالت دولت در بحث قیمت گذاری خودرو ، گفت : بر اساس قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه و همچنین اصل 44 قانون اساسی ، دولت نباید در قیمت گذاری خودرو دخالت نماید.
محمد رضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با اشاره به تصمیم اخیر دولت در اختصاص ارز مبادله ای به عنوان مبنای قیمت گذاری خودرو، گفت : تصمیم اخیر دولت در تعیین قیمت خودرو بر اساس ارز مبادله ای ، گامی مثبت در جهت کاهش زیان خودروسازان است.
وی تاکید کرد : تاکنون مبنای قیمت گذاری خودرو بر اساس دلار 1800 تومان بود که این اقدام موجب گردید زیان هنگفتی متوجه خودروسازان داخلی شود در حالی که بر اساس برنامه چنانچه هر گونه قیمت گذاری از سوی دولت منجر به ضرر و زیان تولید کننده شود دولت باید این زیان را جبران نماید.
وی گفت : هر چند دستورالعمل جدید شیوه قیمت گذاری خودرو گامی مثبت در جهت کاهش مشکلات و زیان شرکتهای خودروساز است اما در کنار این اقدام چند حرکت دیگر نیز باید صورت گیرد به طوری که همزمان با تعیین قیمت خودرو بر اساس ارز مبادله ای، قیمت مواد اولیه داخلی حداکثر بر اساس ارز مبادله ای تعیین شود، همچنین ارز مبادله ای برای خریدهای خارجی خودروسازان و قطعه سازان ارائه شود .
وی گفت : البته بر اساس تصمیم اخیر دولت ،ارز مبادله ای نیز برای خرید مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو اختصاص یافت این در حالی است که تاکنون بسیاری از شرکتهای قطعه ساز موفق به دریافت ارز مبادله ای نشدند.
وی با اشاره به اهتمام دولت در راستای رفع مشکلات تولید و صنعت خودرو گفت : دولت باید برای رفع مشکلات تولید، خصوصا صنعت خودرو مجموعه عوامل بازدارنده در ارائه تسهیلات بانکی به بخش تولید همچون اقساط معوقه بانکی شرکتها و ما به التفاوت خرید هایی که به صورت یوزانس در سالهای گذشته انجام شده و سایر موانع در این راستا را برطرف نماید .
این عضو انجمن قطعه سازان همچنین بر لزوم پرداخت تسهیلات 2 هزار میلیاردی مصوب دولت در جهت رفع مشکلات تولید در صنعت خودرو تاکید کرد.
نجفی منش گفت : در راستای حمایت از تولید و صنعت خودرو همچنین ضروری است علاوه بر تمام موارد ذکر شده ، میزان مبلغ گشایش اعتبار شرکتها را برای خرید های خارجی را همچون گذشته 5 تا 10 درصد مبلغ در ابتدا دریافت و الباقی آن پس از دریافت کالا از شرکتها مطالبه شود تا فشار نقدینگی کمتری به خودروسازان و قطعه سازان وارد گردد.
وی تصریح کرد : قطعا با چنین اقدامات و حمایت هایی ، روند تولید خودروسازان به روال گذشته باز خواهد گشت.
وی گفت : البته در این زمینه نیاز است تا شرکتهای لیزینگ نیز برای حمایت از مصرف کنندگان و روند فروش بهتر شرکتها فعال شوند تا با تامین منابع مالی و سرمایه در گردش شرکتها، تولید نیز رونق یابد.درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
قیمت خودرو ترمز برید
دلالان و واسطههای بازار با سوءاستفاده از مصوبه جدید قیمتگذاری خودرو قیمت این محصول را به شدت افزایش دادهاند. در این شرایط برخی از نمایندگیهای فروش خودروسازان به دلیل رشد غیرواقعی قیمتها از عرضه محصول خودداری میکنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حال حاضر در برخی نمایندگیهای فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودروی سایپا 111 به قیمت حدود 18 میلیون و 500 هزار تومان عرضه میشوند. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان تعیین شده است.
سایپا SL 131 نیز به قیمت حدود 16 میلیون و 500 هزار تومان و SX 131 نیز به قیمت حدود 18 میلیون تومان به فروش میرسد. البته قیمت رسمی SL 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و SX 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده است.
قیمت تیبا نیز به حدود 22 میلیون تومان رسیده است. البته قیمت رسمی این خودرو 15 میلیون و 430 هزار تومان تعیین شده است. تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز به قیمت حدود 37 میلیون تومان عرضه میشود. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است.
مگان 2000 با دنده اتوماتیک نیز به قیمت حدود 78 میلیون تومان به فروش میرسد. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 57 میلیون و 580 هزار تومان است. ماکسیما نیز به قیمت حدود 108 میلیون تومان عرضه میشود. البته قیمت رسمی این خودرو 85 میلیون تومان تعیین شده است.
در گروه محصولات ایران خودرو نیز خودروی پژو 206 در نمایندگیهای فروش موجود نیست. پژو 206 صندوقدار نیز در مدل V9 آن به قیمت حدود 55 میلیون تومان و مدل V8 نیز حدود 44 میلیون تومان به فروش میرسد. البته قیمت رسمی مدل V9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان است.
قیمت تندر 90 ایران خودرو نیز افزایش یافته و در مدل E2 این خودرو به حدود 36 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت رسمی تندر 90 E2 ایران خودرو 21 میلیون تومان تعیین شده است.
پژو 405 نیز به قیمت حدود 25 میلیون تومان عرضه میشود. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان است. قیمت پژو پارس سال نیز به حدود 35 میلیون تومان رسیده است. قیمت رسمی این خودرو حدود 23 میلیون تومان تعیین شده است.
قیمتهای یاد شده مربوط به مدل پایه و تکسوز این خودروهاست. با توجه به قطع عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعفهای نظارتی، این قیمتها در نمایندگیهای فروش مختلف مقداری متفاوت است.درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
پراید 20 میلیون تومان شد
خبرگزاری تسنیم: همزمان با ابلاغ مصوبه جدید قیمتگذاری خودرو،قیمت انواع خودرو با افزایش 15 درصدی روبه رو شد، به نحوی که امروز پراید 111 با قیمت 20 میلیون تومان در بازار به فروش میرسد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، انتشار مصوبه جدید دولت در قیمتگذاری خودرو آن هم براساس قیمت تجاری (حدفاصل قیمت بازار آزاد و قیمت محاسباتی با لحاظ کردن نرخ مبادلهای ارز) را باید یکی از عوامل موثر بر بازار خرید و فروش خودرو دانست. چراکه به محض انتشار آن مصوبه بازار نسبت به آن واکنش داده و دور جدید افزایش قیمت ها را تجربه کرد. البته این مصوبه در حالی به سازمان حمایت به عنوان مرجع اصلی قیمت گذاری خودرو ابلاغ شده که شورای رقابت نسبت به این اقدام گله مند است و این وظیفه را متوجه این شورا می داند.
با این وجود هنوز خبری از تعیین تکلیف مرجع قیمت گذاری خودرو شنیده نشده و قیمتها در بازار آزاد همچنان روند صعودی را پشت سر می گذارند به نحوی که امروز قیمت انواع خودرو در بازار آزاد نسبت به روز گذشته رشد 15 درصدی را تجربه کرده و هنوز به ثبات نرسیده است.
بنا به گفته صالحی نیا معاونت امور صنایع و اقتصاد وزارت صنعت اجرایی شدن این مصوبه به طور حتم فاصله قیمت بازار و کارخانه را رفع و قیمت ها را به سمت تعدیل شدن پیش خواهد برد. اما باید گفت به دلیل آنکه هنوز خبری از برگزاری جلسه کمیته قیمتگذاری و تعییت قیمتها براساس نرخ محاسباتی به گوش نمیرسد نمی توان در مورد واکنش بازار و اثرات مثبت این مصوبه نظر قطعی داد.
روی هم رفته قیمت خودرو همچنان شیب تند قیمت ها را تجربه می کند و مردم منتظر تصمیم جدی مسئولین در کنترل آن هستند.
به گزارش تسنیم، آخرین قیمت انواع خودروهای داخلی در روز جاری به شرح زیر است:
نوع خودرو قیمت رسمی قیمت بازار آزاد سایپا 111مدل EX 12 میلیون و 770 هزار تومان 20 میلیون تومان سایپا 131 مدل SL 11میلیون و 540 هزار تومان 17 میلیون و 300 هزار تومان سایپا 131 مدل SX 11 میلیون و 940 هزار تومان 18 میلیون و 900 هزار تومان تیبا 15 میلیون و 430 هزار تومان 23 میلیون و 500 هزار تومان تندر 90 مدل E1 18 میلیون و 900 هزار تومان 33 میلیون تومان تندر 90 مدل E2 21 میلیون و 50 هزار تومان 37 میلیون تومان مگان 2000 اتومات 52 میلیون و 700 هزار تومان 88 میلیون و 800 هزار تومان ماکسیما 85 میلیون تومان 134 میلیون تومان پژو 206 صندوقدارمدل V9 26 میلیون و 370 هزار تومان 50 میلیون تومان پژو 206 صندوقدار مدل V8 22 میلیون و 690 هزار تومان 42 میلیون تومان پژو405 15 میلیون و 580 هزار تومان 27 میلیون تومان پژو پارس سال 23. 900 میلیون تومان 36 میلیون تومان پژو 207i توقف تولید 58 میلیون تومان پژو 206 تیپ 2 17 میلیون و 800 هزار تومان 39 میلیون تومان پژو 206 تیپ 6 توقف تولید 58 میلیون تومان
درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
در اصل توسط بابک 52 پست شده است View Postاین هم خبر امروز دنیای اقتصاد:
در گروه خودرویی دیروز انتشار خبر موافقت دولت با فروش محصولات شرکتهای خودرویی در حاشیه بازار موجب تشکیل صف خرید برای نمادهای خودرویی از جمله سایپا شد.
در همین حال دیروز مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: مصوبه جدید قیمتگذاری خودرو به حل مشکلات متعدد خودروسازان کمکی نخواهد کرد.
داوود میرخانی رشتی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در مصوبه جدید قیمتگذاری قید شده که مابهالتفاوت قیمت محاسباتی و تجاری خودروها باید به حساب خزانه واریز شود.
مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در این شرایط مردم فکر میکنند پول ناشی از افزایش قیمت خودرو در بازار نصیب خودروساز میشود، در حالی که اینگونه نبوده و خودروسازان تنها نقش واسط برای اخذ پول و واریز آن به حساب خزانهداری را خواهند داشت.
http://www.donya-e-eqtesad.com/Defau...w.asp?@=344611
تا زمانی که تحریم هستیم خودرویی ها همانطور که گفتم ول معطلند;)
به زودی صف سایپا رو هم میدن و الفاتحه
خودرویی ها فقط با چنین خبرهایی به درد نوسانگیری میخورند وگرنه خریدشون خواب سرمایه است و بس
قصد پاسخ نداشتم چون نظرمو قبلا گفته بودم ولی چون از مطلب بنده نقل قول نمودید یه توضیح مختصری هم عنوان میکنم.
وضعیت خراب خودرویی ها و تحریم و.... بر کسی پوشیده نیست و افراد کوچه بازار هم میدانند و هرروز همین تلویزیون خودمان رو باز کنیم روزی نیست در این خصوص صحبت نشه و تازگی ندارد.
همانطور که در پست قبلی گفتم وضعیت خراب اونها خودشون رو در قیمتها ظاهر کردند و ریسک در نرخ هایی که عنوان کردم پایین و به نظرم حتی پایینتر از متوسط بازار است
اما بازهم تاکید دارم که خرید نه در هر قیمتی
اینکه میفرمائید الفاتحه این مورد بله قبلا در سایپا و زامیاد و ایران خودرو و.... 300 400 تومانی بود و نه الان در این قیمتها
خرید زامیاد 58تومانی دیگه الفاتحه ندارد.
نهایتش 10درصد ضرر بزنه که همین ضرر رو بقیه سهم ها هم بیشترشو هم ممکنه بزنند.
هرچند اصراری بر نظر خود ندارم و کسی رو تشویق به خرید یا فروش هم نمیکنم ولی صرفا نظر شخصی من اینه که خرید در نرخ های گفته شده هم برای نوسان و هم نگهداری بازده مناسبی دارد.
زامیاد که فعلا در این چند روزه 10درصد داد (اگر امروز میفروختم)و اگر نگهدارمم در میان مدت بازده بنظرم بیشتر خواهد شد.
در پایان ذکر این نکته لارم است که هر شخصی نظری دارد ولی اینکه با لحن قطعی در مورد سهم ها نظر بدیم یا فلان مصوبه رو مسخره بدونیم و... منطقی بنظر نمیرسد.
با تشکردرخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Postبا سلام
قصد پاسخ نداشتم چون نظرمو قبلا گفته بودم ولی چون از مطلب بنده نقل قول نمودید یه توضیح مختصری هم عنوان میکنم.
وضعیت خراب خودرویی ها و تحریم و.... بر کسی پوشیده نیست و افراد کوچه بازار هم میدانند و هرروز همین تلویزیون خودمان رو باز کنیم روزی نیست در این خصوص صحبت نشه و تازگی ندارد.
همانطور که در پست قبلی گفتم وضعیت خراب اونها خودشون رو در قیمتها ظاهر کردند و ریسک در نرخ هایی که عنوان کردم پایین و به نظرم حتی پایینتر از متوسط بازار است
اما بازهم تاکید دارم که خرید نه در هر قیمتی
اینکه میفرمائید الفاتحه این مورد بله قبلا در سایپا و زامیاد و ایران خودرو و.... 300 400 تومانی بود و نه الان در این قیمتها
خرید زامیاد 58تومانی دیگه الفاتحه ندارد.
نهایتش 10درصد ضرر بزنه که همین ضرر رو بقیه سهم ها هم بیشترشو هم ممکنه بزنند.
هرچند اصراری بر نظر خود ندارم و کسی رو تشویق به خرید یا فروش هم نمیکنم ولی صرفا نظر شخصی من اینه که خرید در نرخ های گفته شده هم برای نوسان و هم نگهداری بازده مناسبی دارد.
زامیاد که فعلا در این چند روزه 10درصد داد (اگر امروز میفروختم)و اگر نگهدارمم در میان مدت بازده بنظرم بیشتر خواهد شد.
در پایان ذکر این نکته لارم است که هر شخصی نظری دارد ولی اینکه با لحن قطعی در مورد سهم ها نظر بدیم یا فلان مصوبه رو مسخره بدونیم و... منطقی بنظر نمیرسد.
با تشکر
البته به نظر من با این وضعیت تولید و تحریمها و کمبود قطعات همین قیمتها هم برای خودروسازان ساختگی هستش وحید جان
من یکی از بهترین دوستام توی سایپا کار میکنه
همین دیروز باهاش صحبت میکردم که میگفت تولیدشون هنوز به شدت پایینه و اصلا" قطعه ندارند و گفت این خبر ها همش دروغه که میگن تولید بهبود پیدا کرده
همانطور که خودتان گفتید تا تحریمها هستند وضعیت همین است و خوب من به شخصه پولم رو تو این خودرویی ها بلوکه نمی کنم و هر فردی یه روشی داره .
من به شخصه مصوبه رو مسخره ندونستم و همونطور که نوشته بودم خود دنیای اقتصاد هم عنوان کرده که مردم به اشتباه فکر میکنند خودروسازان این وسط سودی میبرند ، در حالیکه این مصوبه تنها به نفع دولت است.
بعدش هم من صحبت از ریسک نکردم که شما مدام میفرمایید ، خرید خودرو ها در این قیمتها ریسکی نداره ، من صحبت از خواب سرمایه کردم وگرنه همه میدونن که دیگه این قیمتهای زیر 100 تومان برای همچین خودرویی هایی خنده داره . ولی آیا خداییش وقتی تولیدشون اینقدر کاهش یافته که این همه زیان دارند و سایپا حتی اومده سود نقدی وساپا رو این همه بالا دیده که اگه وساپا سود تقسیم نکنه ، زیان سایپا خیلی بیشتر میشه ، خرید خود خودرویی ها تو این قیمتها هم توجیه داره؟؟؟
خب اگه برن ولساپا یا وساپا رو بخرن باز توجیه داره ولی به نظر من که خودرویی ها هیچی نخواهند شد جز اینکه تحریمها برداشته بشن ...
همین ایران خودرو هم سهامدار عمده اومد و سینه سپر کرد و نگذاشت بیاد زیر 100 تومن وگرنه که اگه این نبود اون هم الان وضعیت بهتری نسبت به سایپا نداشت.
نظر هر فردی برای خودش محترمه ولی همانطور که دیدیم دیروز هم آنچنان خودرویی ها رمقی نداشتن و اگه اوضاشون با این مصوبه خوب میشد همه صفهای خرید میلیونی بالا د اشتند ، نه اینکه خیلی ها رو صفشون رو بدن و ....
خودرویی ها خبری که ازشون اومد دوستان می تونند نوسانگیری کنند وگرنه خب مسلمه که بعدش خواهند ریخت و اگه بخوان گزارش حسابرسی ها رو عین
واقعیت بدن و دروغ و حیله تو کارشون نباشه ضرری خواهند داد امسال که حتی اگه تحریمها هم برداشته بشن تنها بتونن سال بعد همین ضرر را جبران کنند ولی متاسفانه تو اکثر شرکتها گزارشها همش الکیه ، تولید بعضی از خطهاشون به کل تعطیله ، در حالیکه الکی میگن تولید دارن و ....
موفق باشی دوست منآخرین ویرایش توسط بابک 52؛ 2013/02/04, 08:11.The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
نظر
-
ابهام در مصوبه قیمتگذاری خودرو
به اعتقاد کارشناسان وجودبرخی ابهامات در مصوبه جدید قیمتگذاری خودرو سوالاتی را در زمینه نحوه تعیین قیمت این محصول ایجاد کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس مصوبه جدید تعیین قیمت خودرو، خودروسازان میتوانند با هماهنگی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نسبت به فروش محصولات سواری به قیمت تجاری (حدفاصل قیمت بازار آزاد و قیمت محاسباتی سازمان حمایت براساس نرخ ارز مبادلاتی) اقدام کنند.
در این میان در این مصوبه قید نشده که حدفاصل قیمت بازار آزاد و قیمت محاسباتی خودرو بر چه مبنایی باید تعیین شود. به عنوان مثال اگر قیمت محاسباتی مگان 70 میلیون تومان تعیین شده و قیمت بازار این خودرو 78 میلیون تومان باشد، نرخهای 71 تا 77 میلیون تومان قیمت حدفاصل بوده و مشخص نیست کدام یک باید به عنوان قیمت تجاری خودرو لحاظ شود.
به این ترتیب دست خودروسازان برای تعیین نرخ دلخواه به عنوان قیمت حدفاصل (تجاری) بازگذاشته شده است هر چند که آنها برای اعمال این قیمتها نیازمند تایید سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان هستند.
از آن سو در این مصوبه قید شده که خودروسازان موظفند 95 درصد وجوه حاصل از مابهالتفاوت قیمت محاسباتی و تجاری خودروها را در دورههای سه ماهه به حساب اعلامی از سوی خزانهداری کل کشور واریز کنند تا این وجوه به منظور کمک به واحدهای تولیدی در قالب طرح صیانت از تولید در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.
در این میان این سوال وجود دارد که ممکن است بخشی از وجوه واریزی از سوی خودروسازان مجددا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تحت عنوان کمک به تولید در اختیار آنها قرار گیرد که این به اعتقاد برخی کارشناسان نیز به نوعی مشوق خودروسازان برای دامن زدن به رشد قیمتها در بازار خواهد بود.
همچنین در این مصوبه در حالی فروش خودرو به قیمت تجاری منوط به افزایش تولید و عرضه این محصول از سوی خودروسازان شده که مهرماه امسال نیز خودروسازان با چنین شرطی موفق به اخذ مجوز افزایش قیمت تا 20 درصدی محصولات خود شدند اما از آن زمان تاکنون به دلیل متناسب نبودن میزان عرضه از سوی خودروسازان با میزان تقاضا، قیمتهای بازار در حد غیر منتظرهای افزایش یافته است.درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
قیمت خودرو توسط خودروسازان تعیین میشود/ عدم تشکیل کمیته خودرو
خبرگزاری فارس: مدیرکل ماشینسازی و نیرو محرکه وزارت صنعت گفت: با مصوبه اخیر دولت، قیمت خودرو توسط شرکتهای خودروساز و با هماهنگی سازمان حمایت تعیین خواهد شد.
کیومرث فروتنی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که با توجه به مصوبه اخیر دولت در مورد قیمتگذاری خودرو، آیا قیمت جدیدی برای خودروها مصوب شده است؟ ضمن خودداری از پاسخ به این سوال، اظهار داشت: قرار نیست برای تعیین قیمت جدید خودروها، جلسه کمیته قیمتگذاری خودرو تشکیل شود بلکه خودروسازان قیمت خودرو را تعیین و به سازمان حمایت ارائه میکنند و در نهایت قیمت خودرو با هماهنگی سازمان حمایت اعلام میشود.
وی تصریح کرد: قرار نیست جلسه کمیته قیمتگذاری خودرو مانند قبل برای تعیین قیمت خودرو تشکیل شود بلکه پس از تعیین قیمت توسط خودروسازان و با هماهنگی سازمان حمایت، نرخهای جدید بر روی سایت این سازمان قرار میگیرد.
به گزارش فارس، قیمت جدید خودروها در حالی هنوز اعلام نشده است که صالحی نیا معاون صنایع وزیر صنعت روز شنبه گفته بود قیمتهای جدید ظرف 48 ساعت اعلام خواهد شد.درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
تولید خودرو در کشور افزایش یافت
تولید انواع خودرو در کشور در دیماه امسال 6.3 درصد نسبت به آذرماه افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس جدیدترین آمارها روند کاهشی تولید خودرو در کشور متوقف و صعودی شده است.
به این ترتیب در حالی که در آذرماه امسال مجموعا 72 هزار و 845 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده بود، این مقدار با رشد 6.3 درصدی در دی ماه به 77 هزار و 420 دستگاه رسیده است.
همچنین در دی ماه امسال مجموعا 64 هزار و 984 دستگاه انواع سواری و ون تولید شد که 6.8 درصد نسبت به تولید 60 هزار و 869 دستگاهی آذرماه رشد نشان میدهد.
تولید وانت نیز 3.8 درصد افزایش یافته است بهگونهای که تولید این محصول در دی ماه از 11 هزار و 72 دستگاه در آذرماه به 11 هزار و 498 دستگاه افزایش یافته است.
تولید انواع خودروهای تجاری شامل مینیبوس، اتوبوس، کامیون و کامیونت نیز با رشد 3.8 درصدی به 938 دستگاه رسیده است.
البته تولید انواع خودرو در دی ماه امسال نسبت به دی ماه سال گذشته 47 درصد افت داشته است. تولید خودرو در 10 ماهه امسال نیز با افت 46.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 753 هزار و 938 دستگاه رسیده است.درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
مدیر کل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت:
قیمت خودرو قطعا کاهش مییابد
» سرویس: اقتصادي - خودرو کد خبر: 91111710464
سهشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵
مدیر کل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: قطعا روند قیمت خودرو در بازار آزاد کاهشی خواهد شد.
به گزارش ایسنا، شهرام میرآخورلو در نشستی خبری در تبیین نحوه تعیین قیمت خودرو در مصوبه جدید قیمت گذاری اظهار کرد: براساس مصوبه جدید قیمت گذاری مدیران واحدهای خودروسازی تعهد کردهاند که برنامه تولید یک ساله خود را براساس افزایش تولید ارائه داده و ظرف مدت شش ماه فاصله قیمت بازار آزاد و محاسباتی را از بین ببرند.
وی با بیان اینکه با این نحوه قیمتگذاری خودروسازان دیگر نمیتوانند ادعای ضرر وزیان از ناحیه قیمتهای مصوب را داشته باشند خاطرنشان کرد: تمام ضرر و زیان خودروسازان ناشی از قیمت نیست بلکه به دلیل افت حدود 50 درصدی تولید هزینههای سربار خودروسازان نیز افزایش یافته است که این هزینهها نباید از ناحیه قیمت جبران شود.
او ادامه داد: طبق مصوبه خودروسازان هیچ انگیزهای برای افزایش قیمت بیش از نرخهای محاسباتی نخواهند داشت زیرا مابهالتفاوت قیمت محاسباتی سازمان حمایت با قیمتهای تجاری نصیب خودروسازان نشده و به حساب خزانهداری کشور واریز میشود.
وی افزود: ممکن است براساس نرخ ارز مبادلاتی قیمت برخی خودروها افزایش یابد البته قیمت هیچ یک از خودروها بالاتر از نرخ بازار آزاد تعیین نخواهد شد.
او با بیان این که با این حال قطعا روند قیمتها در بازار آزاد کاهش خواهد یافت تصریح کرد: برای تعیین قیمت خودروها در بازار آزاد کمیتهای مرکب از نمایندگان سازمان حمایت، سازمان بازرسی کل کشور، دفتر ماشینسازی و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده اتحادیه نمایشگاهداران و چند عضو دیگر تشکیل شده تا ظرف چند روز قیمت بازار آزاد خودروها را مشخص کند.
وی ادامه داد: به این ترتیب خودروسازان قیمتهای تجاری مدنظر خود را به سازمان حمایت ارائه میکنند و اگر این نرخها بالاتر از قیمتهای بازار آزاد نباشد ظرف 24 ساعت در سامانه 124 درج و اعمال خواهد شد.
مدیر کل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: خودروسازان در این فضا هیچ تمایلی به افزایش قیمتها نسبت به نرخهای محاسباتی ندارند. زیرا فضای نظارتی شدید بوده و مابه التفاوت قیمت به حساب خزانه داری واریز خواهد شد.
انتهای پیامكسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
-
از روز شنبه آغاز میشود؛
عرضه خودرو با قیمتهای جدید
مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان از آغاز عرضه خودرو با قیمتهای جدید از روز شنبه خبر داد.
شهرام میرآخورلو در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در پاسخ به اینکه نمایندگیهای فروش خودروسازان از توقف عرضه خودرو در دو سه هفته اخیر خبر دادهاند، اظهار کرد: از روز شنبه عرضه خودرو به قیمت مبادلاتی از سوی خودروسازان آغاز خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه با افزایش تولید خودرو قیمت این محصول در بازار کاهش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: قیمتهای تجاری تمام خودروها به زودی در سامانه اطلاعرسانی 124 ثبت خواهد شد.
مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به اینکه آیا قیمتهای محاسباتی خودروها به صورت عمومی اعلام میشود؟ اظهار کرد: خودروها بر مبنای قیمت تجاری در بازار عرضه خواهند شد بنابراین لزومی به اعلام قیمتهای محاسباتی وجود ندارد.
میرآخورلو تصریح کرد: البته قطعا شاهد افت تدریجی قیمت تجاری خودروها در بازار خواهیم بود. بنابراین قیمتهای تجاری درج شده در سامانه 124 در زمانهای مختلف متناسب با تغییر قیمتها در بازار تغییر کرده و به روز خواهد شد.
به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان پیش از این تاکید کرده بود که قیمتهای فعلی در بازار خودرو کاذب بوده و به زودی کاهش خواهد یافت.درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
مصوبه جدید شورای پول و اعتبار برای خودروسازان/ جزئیات بستهدوم حمایتی تولید
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از مصوبه جدید شورای پول و اعتبار برای خودروسازان خبرداد و گفت: بر اساس این مصوبه، به هر یک از خودروسازان 500 میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت که البته شرایط دریافت آن نسبت به گذشته سهلتر شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، مسعود موحدی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: شورای پول و اعتبار در سه هفته قبل، مصوبهای برای حمایت از خودزوسازان صادر کرده است که در آن شرایط به گونهای فراهم شده است که تامین مالی برای آنها محقق خواهد شد.
قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به خبرنگار مهر افزود: موارد قبلی مصوبه شورای پول و اعتبار برای تولیدکنندگان خودرو محقق نشده بود که بر این اساس شرایط در مصوبه جدید برای تامین مالی خودروسازان سهل تر شده است.
وی تصریح کرد: بر این اساس، خودروسازان میتوانند همانند هر مشتری عادی به بانکها مراجعه کرده و تسهیلات خود را دریافت کنند.
موحدی در پاسخ به این سوال مهر که آیا این تامین مالی باز هم از طریق فروش سهام خودروسازان خواهد بود، خاطرنشان کرد: فروش سهام خودروسازان باید اتفاق افتد، اما این که این دو موضوع به هم مرتبط شود که تسهیلات اختصاصی به خودروسازان منوط به فروش سهام آنها شود، از نظر ما پذیرفته شده نیست و شورای پول و اعتبار نیز آن را اصلاح کرده است.
قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: فروش سهام مکانیزم خاصی را پیش روی خودروسازان قرار میدهد و آنها باید فروش سهام را از طریق بازار سرمایه پیگیری کنند که این کار سختی است. البته ما پیگیر فروش سهام خودروسازان هم هستیم.
وی ادامه داد: بحث شرایط تامین قطعات و تکنولوژی مورد نیاز خودروسازان، آنها را دچار مشکل حاد کرده بود و بر این اساس موضوع تامین ارز نیز برای خودروسازان دچار مشکل شده بود.
موحدی در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر اینکه میزان تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار برای خودروسازان چقدر است، خاطرنشان کرد: برای هر خودروساز ایران خودرو و سایپا، 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امیدواریم به زودی از آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با شیوه جدید قیمتگذاری خودرو مخالف بود؛ گفت: این سازمان در نهایت به دلیل مصوبه دولت، هم اکنون مکلف شده تا قیمت محاسباتی خودرو را تعیین کند.
قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر آخرین وضعیت تصویب بخش دوم بسته حمایت از تولید در شورای پول و اعتبار گفت: این موضوع در حال مذاکره است و باید با رعایت ترتیبات بانک مرکزی صورت گیرد.
وی در خصوص جزئیات بخش دوم بسته حمایت از تولید گفت: در این بسته مواردی همچون لیزینگ و خرید دین در نظر گرفته شده است، به این معنا که لیزینگ کالاها فعال تر شود .
موحدی از جمله دیگر موارد بسته حمایت از تولید را استفاده از امکانات بانک مرکزی برای انتشار اوراق مشارکت به نفع تولید دانست و گفت: تلاش ما این است که از سیستم لیزینگ و انتشار اوراق مشارکت در راستای منافع تولید استفاده کنیم.
درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
نظر