کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
گفتم که تا ۲۹۶ میاد پایین و بر میگرده....خودرو اصلاح قیمتی خودشو تمام کرده دیگه و فعلا هدف ۳۶۰ میشه براش متصور بود چون باید به این قیمت برسه و هیچ راهی هم نداره...سهامداران عمده خودرو قشنگ دارن رو تکنیکال سهمو میبرن جلو...به دوستان توصیه میکنم خودرو تو ای قیمت ها از دست ندن چون واقعا حیفه....یاعلی...با ارزوی پرسودی برای همه سهامداران....
شرکت خودرو سازی رنو: بازار ایران برای ما بسیار حیاتی است / سوئد و فرانسه مترصد رفع تحریمها هستند
شرکت خودروسازی رنوی فرانسه از علاقه خود در افزایش همکاری با ایران بهمجرد تغییر شرایط تحریمها خبر داد.
خبرگزاری فارس: شرکت خودرو سازی رنو: بازار ایران برای ما بسیار حیاتی است / سوئد و فرانسه مترصد رفع تحریمها هستند
بهگزارش گروه بینالملل خبرگزاری فارس، سخنگوی شرکت فرانسوی رنو اعلام کرد که امید دارد تا با تغییر در وضعیت مقررات همکاری با ایران به مجرد مذاکرات هستهای و حل مناقشه این کشور با غرب، داد و ستد خود با ایران را بهبود بخشد.
وبگاه خبری «جاستآتو» امروز (چهارشنبه) با انتشار این خبر نوشت:صنایع خودرو سازی از سال گذشته به این سو از لغو موقت تحریم علیه ایران به مجرد تصمیم رییس جمهور آمریکا استفاده کردند.
در این بین شرکتهای پژو و رنوی فرانسه تجارت با ایران را به دنبال این فعل و انفعال بهبود بخشیدند.
بر اساس این گزارش، سخنگوی شرکت خودرو سازی رنو در پاریس در این زمینه گفت: «ایران کشوری مهم برای ما محسوب میشود.بازار ایران برای ما راهبردی است و در زمان فقدان تحریمها ایران در فهرست 10 کشور پرفروش محصولات ما قرار داشت.»
سخنگوی رنو در ادامه گفت: «ما امیدواریم تا وضعیت بهبود یابد . ما منتظر نتایج گفتگوهای هستهای و تصمیمهای در پی آن و اینکه آیا تحریمها برای ابد رفع خواهند شد یا خیر هستیم.»
این منبع خبری در خاتمه گزارش خود تاکید کرد که علاوه بر فرانسه، سوئد نیز چشم به راه نتایج مذاکرات هستهای وین میباشد.
آمادگی مجلس برای تسهیل قوانین مشارکت با خودرو سازان بزرگ دنیا
تهران - ایرنا - یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مجلس از آمادگی کامل برای همکاری با صنعت خودرو جهت ایجاد زیرساخت های قانونی لازم برای مشارکت با خودروسازان بزرگ دنیا برخوردار است.
آمادگی مجلس برای تسهیل قوانین مشارکت با خودرو سازان بزرگ دنیا
رمضانعلی سبحانی فر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: حضور بیش از 400 مقام ارشد صنعت خودرو و قطعه سازی از کشورهای پیشرفته جهان در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران نشان دهنده وجود فرصت های مناسب صنعت خودرو در منطقه خاورمیانه است و بدون شک حضور آنها در این رویداد دستاوردهای مثبتی را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان آنکه دولت، مجلس و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط باید به این رویداد مهم صنعتی نگاه ملی داشته باشند، افزود: بدون شک رویکردهای گذشته در مشارکت با خودروسازان خارجی با اشکالاتی همراه بوده و در دوران جدید باید به سمت توسعه تکنولوژیکی این صنعت با اولویت مشارکت فعال با خودروسازان بزرگ دنیا حرکت کنیم.
سبحانی فر ادامه داد: تحول صنعت خودرو با مشارکت سرمایه گذاران خارجی نیازمند تسهیل قوانین و مقررات در بعضی از حوزه ها خواهد بود و مجلس نیز از آمادگی کامل برای همکاری با دولت و خودروسازان برخوردار است.
وی با بیان اینکه رویکردهای جدید صنعت خودرو حتما باید مبتنی بر نگاه صادرات گرا باشد، افزود: حیات و بقای صنعت خودرو بدون قرار گرفتن در زنجیره جهانی صادرات خودرو و قطعات امکان پذیر نخواهد بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: موضوع مهم دیگری که باید در دستور کار خودروسازان داخلی قرار گیرد، حرکت به سمت کاهش قیمت تمام شده خودرو است و این مساله در کنار تولید خودروهای با کیفیت و تکنولوژی روز دنیا باید در اولویت مذاکره با طرف های خارجی باشد.
وی افزود: جلب مشارکت خودروسازان بزرگ دنیا دستاوردهایی همچون ورود سرمایه های غیرتورمی به کشور، اشتغالزایی بالا، انتقال دانش فنی و جلوگیری از خروج ارز برای واردات خودرو خارجی و قطعات را به همراه خواهد داشت.
سبحانی فر خاطرنشان کرد: با نگاه صادراتی به این مشارکت ها می توان ارزآوری قابل قبولی را برای کشور محقق کرد و در عین حال ارزش افزوده و بهره وری مناسبی را برای کشور ایجاد کرد که این امر موجب رشد اقتصادی خواهد شد.
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
بررسی مشکلات خودروسازان و مشتریان با حضور وزیر صنعت
تهران- ایرنا- سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: نشست این شورا به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار و طی آن راههای جلب نظر مشتریان، مشکلات خودرو سازان و قطعه سازان مورد بررسی قرار گرفت .
بررسی مشکلات خودروسازان و مشتریان با حضور وزیر صنعت
گزارش عصر پنج شنبه ایرنا به نقل ازشبکه اطلاع رسانی شاتا حاکی است، ساسان قربانی اظهار داشت : محمد رضا نعمت زاده در این جلسه با توجه به نظرات تخصصی ارائه شده توسط منتقدان صنعت خودرو و قطعه سازی تاکید کرد: تمامی موضوع های مطرح شده به دقت مورد توجه قرار گیرد .
به گفته سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو وزیر صنعت، معدن وتجارت دراین نشست درخصوص دستیابی به رضایت مشتریان، عارضه یابی علل برخی مشکلات موجود در جهت رفع معضلات خودروسازان و قطعه سازان با هماهنگی این وزارتخانه تاکید کرد .
قربانی افزود : دومین همایش بین المللی صنعت خودرو قرار است دهم آذر ماه امسال با هدف جلب سرمایه گذاری خارجی و دستیابی به اهداف و سیاست های توسعه صنعت خودرو برگزار شود.
براساس اظهارات قربانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست شورای سیاستگذاری خودرو خاطرنشان ساخت: خودروسازان و قطعه سازان داخلی باید از فرصت حضور شرکت های بزرگ قطعه ساز و خودروساز خارجی در ایران استفاده کنند.
قربانی اضافه کرد: نعمت زاده پاسخگویی به نیاز مشتریان و مردم بویژه در حوزه های کیفی و قیمت رقابتی را با اهمیت دانست و از مدیران شرکت های خودرو ساز خواست تا فعالیت هایشان توجیه اقتصادی داشته باشد، زیرا در انجام یک فعالیت تولیدی و صنعتی این موضوع اهمیت بسزایی دارد .
سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت برهمکاری تمامی شرکت های خودروساز و قطعه ساز و سایر نهادهای ذیربط به منظور جلب شرکاء و سرمایه گذاران خارجی با رویکرد توسعه ساخت داخل و محصول صادرات محور تاکید کرد.
به گفته وی، شرکت های بین المللی برای حضور در همایش دومین همایش بین المللی صنعت خودرو استقبال قابل توجهی به عمل آورده اند و در مقایسه با سال قبل رشدی چشمگیر داشته است.
در جلسه شورای سیاست گذاری خودرو، گزارش مربوط به دومین نشست تخصصی و تحلیل و نقد صنعت خودرو از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو ) ارائه شد.
دستور کار اصلی نشست شورای مزبور، بررسی و تدوین طرح جامع مدیریت واردات خودرو و قطعات مرتبط در کشور بود.
نشست شورای سیاست گذاری خودرو به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان شرکت های خودروساز داخلی و همچنین نمایندگان انجمن های خودروسازان، برگزارشده بود.
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
گفتم که تا ۲۹۶ میاد پایین و بر میگرده....خودرو اصلاح قیمتی خودشو تمام کرده دیگه و فعلا هدف ۳۶۰ میشه براش متصور بود چون باید به این قیمت برسه و هیچ راهی هم نداره...سهامداران عمده خودرو قشنگ دارن رو تکنیکال سهمو میبرن جلو...به دوستان توصیه میکنم خودرو تو ای قیمت ها از دست ندن چون واقعا حیفه....یاعلی...با ارزوی پرسودی برای همه سهامداران....
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودروسازان خارجی نباید در تیپ جدید مشارکت با ایران، خودروها را به صورت cbu وارد کشور کنند، گفت: آغاز داخلی سازی از ٤٠ درصد شرط اصلی است که باید ظرف ٥ سال، سهم ساخت داخل در تولید خودروهای ایرانی- خارجی به ٨٥ درصد برسد.
به گزارش شانا، رضا نوروز زاده در گفتگو با مهر از شروط جدید ایران برای خودروسازان خارجی پرده برداشت و گفت: در سالهای گذشته، یک قرارداد خارجی برای تولید با تندر ٩٠ با رنو پارس تنظیم شده بود که به دلیل مشکلات ناشی از تحریم که در چند سال اخیر اتفاق افتاد، قرارداد آنطور که تدوین شده بود، اجرایی نشد، اما طبیعی است که اگر قرار باشد یک شرکت ایرانی، با خودروساز خارجی وارد مشارکت شود، باید شروط ایران را بپذیرد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توضیح این مطلب افزود: آنچه که ایران در قراردادهای خارجی، دنبال میکند، این است که خودروهایی با مشارکت خارجیها در کشور ساخته میشود باید منجر به رشد قطعهسازی ایران شود، درصد ساخت داخل آن بالا رود و در نهایت از پتانسیل های داخلی برای رشد صنعت خودروسازی ایران استفاده شود.وی ادامه داد: مشارکت باید به گونه ای باشد که ایران در صادرات خودروهای این کمپانی به منطقه نقش داشته باشد، چراکه اگر کل کشورهای منطقه را مقایسه کنیم. هیچ یک از کشورهای اطراف ایران از حاشیه خلیج فارس تا کشورهای شمالی، بستر لازم و زیرساختهای کافی در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری را برای سرمایه گذاری در صنعت خودرو به جز ایران ندارند و خودروسازان خارجی نیز این موضوع را در ملاقاتهای خود اعلام میکنند.مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ابراز امیدواری کرد تا با رفع مشکلات ناشی از تحریم با مشخص شدن نتیجه مذاکرات، خودروسازان خارجی وارد گود و تولید مشترک با ایران شوند.وی تصریح کرد: خودروسازان خارجی کاملا آمادگی دارند که وارد تولید مشترک با ایران شوند و البته ما نیز باید مراقبت کنیم که وارد شدن آنها به بازار ایران، به صورت برد-برد باشد و ایران، بیجا یک بازار کامل را در اختیار آنها قرار ندهد؛ بلکه آنها در مقابل استفاده از ظرفیتهای داخلی، زمینه را برای استفاده از پتانسیلها نیز فراهم شود.نوروز زاده ادامه داد: ایدرو به عنوان نماینده حکومت، بر قراردادهای خودروسازان داخلی با خارجیها نظارت عالیه دارد ولی اگر بخش خصوصی بخواهد با یک خودروساز خارجی قرارداد ببندد، ما دخالت نمیکنیم بلکه باید سیاستگذاریهای دولت را رعایت کند.وی اظهار داشت: در شروطی که برای خودروسازان خارجی در نظر گرفته شده، داخلی سازی در راس قرار دارد، به نحوی که داخلی سازی در گام اول از ٤٠ درصد شروع شده و تا ٨٥ درصد ظرف مدت ٥ سال برسد.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ما اجازه نخواهیم داد که یک خودروساز خارجی به بهانه مشارکت با طرف ایرانی، خودروها را به صورت cbu وارد کشور کند، بلکه باید درصد ساخت داخل را بالا ببرد، ضمن اینکه ما تعرفه هایی پیشنهاد خواهیم داد که این تعرفه ها باعث رشد قطعه سازان و سازندگان داخلی شود. نوروز زاده در خصوص بازنگری در قرارداد رنو با ایران برای تولید تندر ٩٠ خاطرنشان کرد: از زمان این قرارداد گذشته است و آن مشمول مرور زمان بوده و تحریم نیز بر آن بار شده است، ضمن اینکه دو طرف نقطه نظر متفاوت بر روی آن دارند که امیدواریم در قراردادهای آتی به گونه ای حرکت کنیم که این مشکلات نباشد.
مدیرعامل سازه گسترسایپا: پرداخت ها به قطعه سازان را به کوتاه ترین زمان ممکن می رسانیم
عصرخودرو: مدیر عامل شرکت سازه گستر سایپا با اعلام اینکه میانگین زمان پرداخت به قطعه سازان بین69 تا 115 روزاست گفت: پیش بینی ما این ست که با رونق فروش طی ماه های آخر سال و رشد مناسب تولید خودروها در گروه سایپا، تا پایان سال پرداخت ها به قطعه سازان را به کوتاه ترین زمان ممکن برسانیم.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، مهندس شهریاری – مدیر عامل شرکت سازه گستر در خصوص فعالیت این شرکت در تامین قطعات و زنجیره تامین محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا به خبرنگار سایپا نیوز گفت: شرکت سازه گستر در سال 93 برای تامین قطعات خودروهای جدید سایپا برنامه ریزی خاصی کرده است و از ابتدای سال 93 توانستیم تولید انبوه تیبا 2 را آغاز کنیم و در طول مدت 4 ماه با افزایش تیراژ، تولید این خودرو به 220 دستگاه در روز رسید و بر اساس برنامه ریزی در نظر است که تا دی ماه سال جاری تولید این خودرو بهتیراژ نهایی 300 دستگاهدر روز برسد.
وی در خصوص خودرو 232 (ساینا) نیز گفت: این خودرو در سایت کاشان و بر روی پلتفرم ایکس 200 تولید خواهد شد و روند انجام این پروژه از زمستان سال گذشته با دقت دنبال می شد و برنامه تولید آزمایشی این خودرو در دهه فجر امسال شروع خواهد شد و پیش بینی می شود تولید این خودرو با تیراژ مناسب در سایت کاشان از پایان سال جاری آغاز شود شهریاری خاطرنشان کرد: قطعات این خودرو در حال حاضر در فاز تائید نهایی می باشد و بیشتر قطعات در فاز اخذ تائید از معاونت کیفیت و مرکز تحقیقات سایپا می باشد و برای مراسم رونمایی خط این خودرو در کاشان دستور تولید قطعات 100 تا 150 دستگاه خودرو صادر شده که از 15 دی ماه تحویل قطعات به سایت کاشان آغاز خواهد شد. وی درخصوص خودرو آریو (S300) که در شرکت بن رو سایپا در حال تولید است، گفت: ساخت داخل قطعات این خودرو در فاز اول شکل گرفته و تولید آزمایشی آن از ماه گذشته آغاز شده است و بر اساس برنامه و با دریافت قطعات CKD و تامین قطعات ساخت داخل به تیراژ 500 دستگاه در ماه خواهیم رسید. مدیر عامل شرکت سازه گستر با اشاره به اینکه بر اساس استراتژی سایپا ظرف سه سال آینده تولید خودروهای گروه ایکس 100 کاهش و خانواده گروه ایکس 200 جایگزین خواهد شد گفت: عمر خودرویی محصولات گروه ایکس 100( خانواده پراید) تمام شده و علاوه بر این مردم از شکل ظاهری این خودرو خسته شده اند و بر همین اساس به تدریج خانواده گروه ایکس200 ( تیبا) شامل خودروهای تیبا، تیبا 2 و ساینا جایگزین خواهند شد. وی افزود: بر همین اساس در نظر داریم که از اردیبهشت سال آینده تیراژ این سه خودرو از گروه ایکس 200 را به 1200 دستگاه در روز برسانیم.
مدیر عامل شرکت سازه گستر از برگزاری نشستی مشترک با سازندگان طرح SP100 و مدیریت ارشد گروه سایپا در نیمه دوم ماه جاری خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با برگزاری این نشست مشترک علاوه بر بررسی مجدد پروژه و رفع مشکلات موجود در تامین، بتوانیم تا پایان امسال قطعات تولید خودرو آزمایشی را تولید کنیم و در این خصوص نیاز است تا قطعه سازان داخلی نیز تکنولوژی تولید قطعات خود را به روز نمایند و آماده تولید قطعات با تکنولوژی روز گردند. وی با بیان اینکه صنعت خودرو در سه سال اخیر با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده گفت: افزایش نرخ دلار، بحران های سیاسی داخلی و بین المللی درانتهای سال 91 و بخشی از بهار 92 باعث شد که در ابتدای سال 92، به مدت 3 تا 4 ماه فروش خودروسازان متوقف شود و این امر باعث عقب افتادن روند پرداخت های ما به زنجیره تامین شد به نحوی که بعضی از مطالبات زنجیره تامین به 9 ماه تا یکسال هم رسیده بود. شهریاری افزود: با برنامه ریزی که در آن زمان صورت گرفت و افزایش تیراژی که در سال 92 و بهار 93 اتفاق افتاد شرکت سازه گستر موفق شد حجم مناسبی از بدهی های خود به همکاران زنجیره تامین را پرداخت کند و مطالبات در ابتدای امسال به 3 الی 4 ماه هم رسید و این روند تا اواسط تابستان ادامه داشت. وی با انتقاد از اظهار نظر و بیان مطالب غیر کارشناسی توسط بعضی از مراجع غیر مسئول افزود: متاسفانه اظهار نظرهای نادرست و غیر کارشناسی بعضی از مراجع غیر مسئول باعث شد که مردم از خرید خودرو در آن برهه اجتناب کنند و در نیمه دوم مرداد و شهریور ماه مجددا مشکل فروش خودرو برای خودروسازان ایجاد شد. علاوه بر این به دلیل عدم ایجاد استاندارد جدید نصب کپسول آتش نشانی بر روی خودروهای داخلی به مدت 5 هفته فروش سایپا مجددا متوقف شد که این موارد باعث گردید تا در ورود نقدینگی به شرکت مشکل ایجاد گردد و پرداخت به زنجیره تامین با کمی تاخیر انجام شود . مدیر عامل شرکت سازه گستر تصریح کرد: با تامین و تدارکی که برای کپسول آتش نشانی صورت گرفته شده و فروکش کردن هیجانات کاذب جامعه در مورد خودرو و استقبال همگانی که برای خرید و پیش خرید خودرو شکل گرفته قطعا عقب افتادگی بدهی زنجیره تامین در زمانی کوتاه جبران خواهد شد و به زودی پرداخت های مناسبی به همکاران زنجیره تامین خواهیم داشت. وی در پایان افزود: اکنون میانگین زمان پرداخت به قطعه سازان بین 69 تا 115 روز است که سعی می کنیم این زمان را به حداقل ممکن کاهش دهیم و پیش بینی ما این ست که با رونق فروش طی ماه های آخر سال و رشد مناسب تولید خودروها در گروه، تا پایان سال پرداخت ها به قطعه سازان را به کوتاه ترین زمان ممکن برسانیم.
در مقابل، 3+3، اقدامات داوطلبانه زیررا انجام خواهند داد:
- توقف تلاش برای کاهش خرید نفت خام ایران به نحوی که مشتریان فعلی بتوانند میانگین میزان کنونی خرید نفت خام خود از ایران را کماکان ادامه دهند. بازگشت مبالغ مشخص از عواید فروش نفت ایران در خارج از کشور به ایران. در مورد معاملات نفتی مذکور، تحریمهای اتحادیه اروپا و آمریکا بر بیمه و خدمات حمل و نقل مرتبط، تعلیق میشوند.
- تعلیق تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا بر:
o صادرات پتروشیمی ایران و نیز تعلیق تحریم خدمات مرتبط
o طلا و فلزات گرانبها، وتعلیق تحریم خدمات مرتبط
- تعلیق تحریمهای آمریکا بر صنعت خودرو و تعلیق تحریمهای خدمات مرتبط
- صدور گواهی عرضه ونصب قطعات یدکی برای ایمنی پرواز هواپیماهای غیرنظامی ایران و خدمات مرتبط.
- صدور گواهی بازرسیهای مرتبط با ایمنی و تعمیرات در ایران و همچنین خدمات مرتبط
- عدم صدور قطعنامههای جدیدتحریم هستهای توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد
- عدم صدور قطعنامههای جدیدتحریم هستهای از سوی اتحادیه اروپا
- دولت امریکا، در چارچوب اختیارات قانونی رئیس جمهور و کنگره ازتحمیل تحریمهای جدید هستهای خودداری خواهد کرد.
- یک کانال مالی به منظور تسهیلات تجارت امور انساندوستانه برای تامین نیازهای داخلی ایران با استفاده از درآمدهای نفتی ایران در خارج از کشور ایجاد خواهد شد.
- تجات امور انساندوستانه شامل مراودات تجاری مرتبط با تولیدات غذایی و کشاورزی، دارو، تجهیزات دارویی و مخارج پزشکی بیماران خارج از کشور خواهد بود. این کانال مالی شامل بانکهای خارجی مشخص و بانکهای ایرانی غیرتحریم شده خواهد بود که به هنگام ایجاد این کانال مشخص خواهند شد.
o کانال مزبور همچنین موارد را در بر میگیرد
- نقل و انتقالهای مالی مورد نیاز برای پرداخت تعهدات ایران به سازمان ملل متحد
- پرداخت مستقیم شهریه به دانشگاهها و دانشکدهها برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور تا مبلغ توافق شده برای یک دوره شش ماهه.
اگرسال گذشته ژنو را توافق موقت 1 بنامیم که در تیر ماه همان توافق تا الان تمدید شد حالا دیگر همان توافق تمدید نخواهد شد بلکه یک توافق موقت 2 خواهیم داشت که در آن لااقل تحریم های بانکی و خودرویی برداشته خواهد شد و یا به حالت تعلیق در خواهد آمد. و همین برای بازار ما کافی است. حالا هم همین اتفاق افتاده است. قبلا” مبلغ مشخصی از دارایی های مسدود شده ایران در اقساط مشخص پرداخت شد ولی حالا ماهیانه 700 میلیون دلار از دارایی های مسدود شده قرار است پرداخت شود. این به تنهایی یک گام به جلو هست. بنابر این پول هایی که به بازار آمد دقیقا” از نتیجه مذاکرات با خبر بود که در خودرویی ها و بانکی ها سرمایه گذاری نمود. الان هم همین وضعیت ادامه پیدا میکند. ولی بازار متعادل تر میشود.و مشکلی وجود ندارد .یعنی چیز بدی برای بازار وجود ندارد .فقط ممکن است بعضی ها که انتظارات دیگری داشتند و هیجانی و بدون تحلیل خرید میکردند حالا هم هیجانی و بی تحلیل بفروشند ولی همانطور که امروز شاهد بودیم که توسط حقوقی ها جلوی هیجانات مثبت گرفته شد جلوی هیجانات منفی را هم خواهند گرفت. و حقوقی هایی که از فروش سهم ها در این چند روز نقدینگی بدست آوردند برای همین بود که بتوانند در صورتیکه بازار بخواهد با فشار فروش مواجه شود با همان پول خرید کنند و بازار را متعادل کنند. پس جای نگرانی نیست
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات دستورالعمل تولید خودروهای برقی و هیبریدی، گفت: با وجود تمدید مذاکرات هستهای، خودروسازان مطرح دنیا هفته آینده به ایران خواهند آمد و مقدمات همکاری خودروسازان داخلی و خارجی فراهم خواهد شد. خبرگزاری مهر
نظر