اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • نجاT...
    عضو فعال
    • Dec 2013
    • 2639

    #1231
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    مذاکره و مشارکت با قطعه سازان خارجی ضروری تر از تعامل با خودروسازان خارجی است
    به گزارش خبر خودرو ، کارشناس و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در خصوص همکاری خودروسازان داخلی و شرکت های خودروساز خارجی اظهار داشت : به نظر می رسد شرایط کنونی صنعت خودروی ایران آمادگی همکاری با خودروسازان بزرگ دنیا را ندارد .
    انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

    نظر

    • rajabnejad
      عضو فعال
      • Jan 2012
      • 4331

      #1232
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      هشدار خاموش برای افزایش قیمت خودرو





      درحالی‌که خودروسازان امیدوار بودند با روی کار آمدن دولت یازدهم، تحریم‌های داخلی لغو و تولید رونق بگیرد، گویا سیستم بانکی اجازه تحقق این رویا را نمی‌دهد.

      طی سه سال گذشته، در کنار تحریم‌های غربي که اثری محسوس بر فعالیت صنایع داخلی به‌خصوص خودروسازی گذاشت، تحریم‌های داخلی نیز سنگی بزرگ به پای خودروسازان بست و اجازه حرکتی چندان جدی را به آنها نداد.

      دولت یازدهم از همان آغازین روزهای روی کار آمدن خود تاکید کرد که «احیای تولید» در راس برنامه‌هایش قرار دارد و برای این کار باید حلقه‌ای پیوسته به وجود آید تا در اثر این پیوستگی و هماهنگی، موانع تولید رفع شود.

      حالا گویا یکی از این «حلقه‌ها»، خود را جدا کرده و نمی‌خواهد هماهنگ عمل کند؛ حلقه مخالف، اما «سیستم بانکی» است که سفت و سخت در مقابل مصوبات اخیر دولت ایستاده و زیر بار اجرای آنها نمی‌رود.

      موضع سیستم بانکی و به‌طور مشخص مسوولان «بانک مرکزی» آنقدر سرسختانه است که حتی محمدرضا نعمت‌زاده وزیر کارکشته و قاطع دولت (وزیر صنعت، معدن و تجارت) نیز نتوانسته آنها را قانع کند.

      نعمت‌زاده طی دو سه ماه گذشته چندین جلسه با رییس کل بانک مرکزی برگزار و از وی خواسته تا مصوبات دولت یازدهم را در حوزه پولی و بانکی اجرا کند، اما به نتیجه‌ای دست پیدا نکرده است. به گفته وزیر «صنعت، معدن و تجارت»، در حال حاضر هنوز مشکلات بانکی واحدهای تولیدی با وجود مصوبات متعدد دولت برطرف نشده است؛ وی می‌گوید که جلسات متعددی نیز با رییس‌کل بانک مرکزی برگزار شده، اما گویا کارشناسان این بانك هنوز آموزش را برای حل این مشکلات نديده‌اند.

      نعمت‌زاده تاکید کرده، در جلسات متعددی که در بانک مرکزی برگزار شده، به هیچ عنوان کارشناسان بانک، حرف‌های مسوولان وزارت صنعت را قبول نداشته‌اند و پاسخ‌هایشان هم نامربوط بوده و نامناسب. وی در ادامه این را هم می‌گوید که هرچند نمی‌توان بابت تزریق نقدینگی به جامعه، بانک مرکزی را تحت فشار قرار داد، اما به هر حال پاسخ‌های کارشناسان این بانک به درخواست‌های ما نیز قانع‌کننده نیست.

      وزیر صنعت، اما یکی از گلایه‌ها و انتقادهای اصلی خود از بانک‌ها را، عدم اجرای مصوبه گشایش اعتبار (ال سی) 30 درصدی می‌داند و تاکید می‌کند که برای حل این موضوع چندین بار با رییس کل بانک مرکزی صحبت کرده، اما طرفین تاکنون نتوانسته‌اند به نتیجه مشخصی بر سر این موضوع برسند.

      گفته‌های نعمت‌زاده در شرایطی است که خودروسازان یکی از بزرگ‌ترین تحریم‌های داخلی علیه خود را همین عدم گشایش اعتبار با نرخ پایین می‌دانند، تحریمی که در دولت قبل کلید خورد و قفل آن هنوز باز نشده است. داستان از این قرار است که خودروسازان و سایر صنعتگران، تا همین یکی دو سال پیش می‌توانستند با 10 درصد پول کالاهای وارداتی موردنیاز خود، نزد بانک‌های داخلی گشایش اعتبار کنند، اما دولت قبل ناگهان قانون را تغییر داد و 10 درصد را به 130 درصد رساند. تا پیش از این قانون ناگهانی، خودروسازان می‌توانستند ابتدا 10 درصد پول کالای وارداتی موردنیاز خود را نزد بانک بگذارند و چندی بعد، وقتی کالای مربوطه از گمرک ترخیص شد، باقی پول را به بانک موردنظر بپردازند.

      این در حالی بود که قانون جدید، سپرده موردنیاز بابت گشایش اعتبار را به 130درصد رساند و این معنایی جز به تاخیر افتادن واردات قطعات و مواد اولیه موردنیاز تولید نداشت. حالا خودروسازان مانند سایر تولیدکنندگان داخلی مجبور بودند برای ثبت سفارش هر کالا و قطعه‌ای، 130 درصد پول آن را (یعنی 30 درصد بیش از قیمت)، نزد بانک‌ها بگذارند و این موضوع با توجه به کاهش نقدینگی، سخت و حتی در مواقعی غیرممکن بود. از همین رو خودروسازان بارها به این قانون دولت دهم اعتراض کرده و آن را مانعی بزرگ بر سر راه تولید دانستند، اما در نهایت به جایی نرسیدند و هم دولت و هم سیستم بانکی، روی حرف شان مبنی بر گشایش اعتبار 130 درصدی ماندند.

      در این شرایط، فعالان صنعت خودرو که به کل از دولت دهم ناامید شده بودند، به انتظار روی کار آمدن دولت جدید نشستند تا شاید کلیدی در قفل مشکلات شان بیفتد.

      آنها بسیار امید داشتند که دولت یازدهم تحریم‌های داخلی را یک به یک لغو کند و تولید را جانی دوباره ببخشد؛ ولی تا به امروز این رویای شیرین محقق نشده است. دولت یازدهم البته در همان ابتدا چند مصوبه امیدبخش را ابلاغ کرد و سبب خشنودی تولیدکنندگان به‌خصوص اهالی صنعت خودرو شد و اتفاقا یکی از مهم‌ترین آنها، لغو گشایش اعتبار 130 درصدی بود، حال آنکه بیشتر این مصوبات هنوز رنگ اجرایی به خود نگرفته‌اند و «تولید» همچنان در وضع نابسامان خود باقی مانده است. بنا به تصمیم دولت، مبلغ گشایش اعتبار از 130 به 30 درصد کاهش پیدا کرد و این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شد و درحالی‌که گمان می‌رفت یکی از بزرگ‌ترین قفل‌های تولید خودرو باز شود، بانک‌ها زیر بار اجرایش نرفتند.

      در حال حاضر چند هفته از ابلاغ مصوبه گشایش اعتبار 30 درصدی می‌گذرد، ولی اهالی صنعت خودرو می‌گویند هیچ بانکی حاضر به اجرای آن نیست و درها روی همان پاشنه قبل می‌چرخند. به نتیجه نرسیدن مذاکرات وزیر صنعت و مسوولان بانک مرکزی نیز بر نگرانی‌ها بابت به اجرا در نیامدن این مصوبه مهم افزوده و بیم آن می‌رود که تیم اقتصادی دولت یازدهم نیز مانند دولت قبل در گرداب
      ناهماهنگی بیفتد و هر بخشی ساز خود را بزند.

      البته تنها مصوبه گشایش اعتبار 30 درصدی نیست که به اجرا درنیامده، چه آنکه مصوبات دیگری نیز هستند که خودروسازان چشم انتظار اجرای آنها مانده‌اند. در این بین می‌توان به مصوبه دولت دهم مبنی‌بر ممنوعیت پرداخت وام و تسهیلات به واحدهای تولیدی بدهکار اشاره کرد. طبق این مصوبه، هر تولیدکننده‌ای که چک برگشتی یا وام عقب افتاده دارد، از دریافت تسهیلات بانکی جدید محروم است که خودروسازان و قطعه‌سازان نیز جزو این گروه به شمار می‌روند.

      به اعتقاد کارشناسان، اینها مواردی تاثیرگذار روی کاهش تولید به حساب می‌آیند که اگر فکری براي حل شدنشان نشود، نمی‌توان انتظار رشد تولید خودرو و تثبیت یا کاهش قیمت را داشت.

      در این مورد، عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان می‌گوید:چندین جلسه مشترک با مسوولان بانک مرکزی برای رفع موانع تولید داشته‌ایم، اما گویا اراده‌ای برای رفع محدودیت‌ها از سوی سیستم بانکی وجود ندارد. محمدرضا نجفی منش با اشاره به اینکه 70 درصد موانع تولید خودرو به محدودیت‌ها و تحریم‌های داخل برمی‌گردد، می‌افزاید: مقصر 90 درصد از تحریم‌های داخلی نیز سیستم بانکی به حساب می‌آید، هرچند خود بانکی‌ها این مشکلات و محدودیت‌ها را از ناحيه سایر بخش‌ها مانند شورای پول و اعتبار می‌دانند.

      وی در واکنش به اینکه بانک‌ها عنوان کرده‌اند به‌دلیل نداشتن اعتبار، امکان اجرای مصوبه گشایش اعتبار 30 درصدی را ندارند، می‌گوید:طی سه سال گذشته با کاهش ارزش پول ملی به یک سوم، باید سرمایه بانک‌ها نیز سه برابر می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد، حال آنکه بانک‌ها کلی اموال دارند و می‌توانند با فروش آنها افزایش سرمایه بدهند. به گفته نجفی‌منش، بانک‌ها طی چند سال گذشته حسابی از تولیدکنندگان سود دریافت کرده‌اند و حالا سخت شان است از این پول بی‌زحمت دل بکنند و از همین رو اراده‌ای برای اجرای مصوبات تولیدمحور دولت ندارند.

      عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان تاکید می‌کند:درخواست فعالان صنعت خودرو از سیستم بانکی این بوده که بخشنامه‌های ضدتولید را لغو و با ارایه تسهیلات به خودروسازان، شرایط را برای افزایش تولید مهیا کنند. همچنین از آنها خواستیم که با انجام اقداماتی، لیزینگ‌ها را دوباره فعال کنند تا قدرت خرید مردم در بازار خودرو بالا برود، ولی فعلا که اتفاق مثبتی رخ نداده است. به گفته نجفی منش، با توجه به موضع سرسختانه سیستم بانکی در برابر صنعت خودرو، بعید است پرداخت وام از محل صندوق توسعه ملی نیز به سرانجامی برسد، چون بخشنامه‌های دولت قبل اجازه پرداخت وام به تولیدکنندگان بدهکار را نمی‌دهد.

      وی در ادامه این را هم می‌گوید که روش‌های مختلفی برای پرداخت وام و تسهیلات به خودروسازان وجود دارد، ولی بانک‌ها عمدا روش‌هایی را به‌کار می‌گیرند که بهره بیشتری برایشان به دنبال داشته باشد.

      احتمال افزايش قيمت خودرو
      اما به توافق نرسیدن وزارت صنعت و بانک مرکزی در شرایطی است که خودروسازان نیز پیش دستی کرده و غیر مستقیم در مورد افت بیشتر تولید و حتی افزایش قیمت خودرو، هشدار داده‌اند. این موضوع به بسته شدن سیستم فروش آنها مربوط می‌شود، چه آنکه به‌دلیل عقب افتادن تعهدات خود، سیستم فروش را بسته‌اند تا به نوعی بابت تقاضای بالا برای خودرو و تیراژ کم و در نهایت افزایش قیمت (به‌خصوص در سال آینده)، هشدار داده باشند. ظاهرا حرف خودروسازان این است که در فضای فعلی و با توجه به خالی شدن خزانه‌شان، امکان افزایش چشمگیر تولید وجود ندارد و این موضوع در نهایت به افزایش قیمت خودرو در سال آینده خواهد انجامید.

      طبق توصیه‌های اکید وزیر صنعت، خودروسازان احتمالا تا پایان امسال به قیمت محصولات خود دست نخواهند زد، اما به نوعی هشدار داده‌اند که در صورت ادامه یافتن مشکلات به‌خصوص عدم تزریق نقدینگی، سال آینده باز هم قیمت خودرو افزایش پیدا خواهد کرد. حتی وزیر صنعت نیز در لفافه این موضوع را تایید و عنوان کرده که وقتی تیراژ خودرو به یک سوم سال 90 رسیده؛ بنابراین افزایش قیمت آن منطقی است. این گفته نعمت‌زاده را می‌توان هشداری دانست، برای اوضاع صنعت خودرو در سال آینده؛ به عبارت بهتر، حرف وزیر صنعت و خودروسازان این است که اگر رفتار سیستم بانکی در قبال صنعت خودرو تغییر نکند، تیراژ رشد قابل‌توجهی نخواهد داشت و در نتیجه افزایش قیمت خودرو نیز منطقی و محتمل خواهد بود.
      هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

      نظر

      • مخبرالدوله
        عضو فعال
        • May 2012
        • 5228

        #1233
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        امضا ۶۰ نماینده پای استیضاح نعمت زاده

        مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

        نظر

        • بابک پناهی
          عضو فعال
          • Dec 2010
          • 3208

          #1234
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          در اصل توسط مخبرالدوله پست شده است View Post
          امضا ۶۰ نماینده پای استیضاح نعمت زاده
          حالا سوای استیضاح نعمت زاده نمایندگان مجلس ایران بی سوادترین و پاچه خوارترین و نون به نرخ روزترین انسانهای! این کشورن.هیییییچ علم تخصصی در مورد امور کشوری ندارن فقط هرکدوم به ولایت بیشتر پایبند باشن اصلحترن...متاسفانه نمایندگان ما در کشور همچین آدمائی هستند!

          نظر

          • karafarin
            عضو فعال
            • Dec 2013
            • 187

            #1235
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            نمودار گروه بهمن به مقاومت بلند مدت و معتبر خود در 318 تومان رسیده است ،اگر در همین مرحله بتواند این مقاومت را با حجم مناسب پشت سر بگذارد اهداف بعد 370 و 460-440 تومان خواهند بود و در میان مدت هم احتمال رشد تا 530 تومان را خواهد داشت.

            نظر

            • غفران
              عضو فعال
              • Sep 2013
              • 1123

              #1236
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              نوشته شده توسط a12
              خبر باطل شدن کارت سوخت خودروهای با عمر بالای 25 سال ( در واقع از رده خارج شدنشون ) خبر فوق العاده خوبی برای گروه خودرویی است که دوستانمون به اون اشاره ای نکردند

              ولی قطعا" بازار فردا به اون واکنش نشون می ده

              این خبر تاثیر قابل توجهی بر تقاضای بازار ازتولیدات خودروسازها خواهد گذاشت و باعث فروش هرچه بهتر رشد تولیدات جدید (ماههای اخیر) در پایان سال خواهد شد.
              قطعا مردم به این امر واکنش نشان میدهند.درسته وضع اقتصادی مرد خیلی خوب نیست ولی تجربه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده نشان داد که مردم استقبال خوبی میکنند منتها از راههای گوناگون همچون لیزینگ
              مسئله دیگری که بنده اخیرا با وانت بار داران وبیمه ای ها صحبت میکردم متوجه شدم که کم کم در کشور ماهم مانند کشورهای پیشرفته میخواهند عمل کنند یعنی هر چقدر عمر خودرو در کشورهای پیشرفته بالا برود بیمه آن خودرو هم افزایش می یابد الآن بیمه وانت های بالای 15 سال 2درصد بیشتراست اگر این مسئله هم جا بیفتد هزینه خودروهای قدیمی به قدری افزایش پیدا میکند(سوخت و بیمه) که خرید خودر نو خیلی مقرون به صرفه تر خواهد بود دراین صورت وبا توجه به وضع مالی مردم یکی از راههای تامین مالی خرید خودرو لیزینگ و وام بانکی خواهد بود
              و سهمی که از هر 3گزینه منتفع خواهد شد (بانک لیزینگ خودرو)خگستر خواهد بود.
              ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

              نظر

              • غفران
                عضو فعال
                • Sep 2013
                • 1123

                #1237
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در اصل توسط بابک پناهی پست شده است View Post
                حالا سوای استیضاح نعمت زاده نمایندگان مجلس ایران بی سوادترین و پاچه خوارترین و نون به نرخ روزترین انسانهای! این کشورن.هیییییچ علم تخصصی در مورد امور کشوری ندارن فقط هرکدوم به ولایت بیشتر پایبند باشن اصلحترن...متاسفانه نمایندگان ما در کشور همچین آدمائی هستند!
                بابک خان بعضی از نماینده ها همونطوره که شما میگین .
                ولی بعضی ها از بیسوادی هم نیست آگاهانه اقدام به این کار میکنن چون خودرو مصرف عمومی داره حرکات پوپو لیستی انجام میدهند که میخواهند به مردم منطقه شان اعلام کنند که ما جلوی افزایش نرخ خودرو را گرفتیم (خود شیرینی) آخه برای دوره بعد هم میخواهند انتخاب شوند.
                ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

                نظر

                • zorba
                  ستاره دار(3)
                  • Aug 2013
                  • 3951

                  #1238
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  در اصل توسط غفران پست شده است View Post
                  بابک خان بعضی از نماینده ها همونطوره که شما میگین .
                  ولی بعضی ها از بیسوادی هم نیست آگاهانه اقدام به این کار میکنن چون خودرو مصرف عمومی داره حرکات پوپو لیستی انجام میدهند که میخواهند به مردم منطقه شان اعلام کنند که ما جلوی افزایش نرخ خودرو را گرفتیم (خود شیرینی) آخه برای دوره بعد هم میخواهند انتخاب شوند.
                  پس بعضی هم آگاهانه جاهل و بی سوادند!
                  زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

                  نظر

                  • مصطفی 64
                    عضو عادی
                    • Nov 2013
                    • 265

                    #1239
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    البته برخی نمایندگان مجلس (همان دریافت کنندگان کارت های هدیه مرتضوی )تا پایان این دوره مجلس سعی به سنگ اندازی کرده و مشکلاتی برای دولت پیش خواهند اورد ولی دور بعدی هم وجود خو اهد داشت
                    انسان در کنار دیگران عاقل تر است تا در کنار خویش

                    نظر

                    • karafarin
                      عضو فعال
                      • Dec 2013
                      • 187

                      #1240
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      در خودرویی ها خبر مربوط به فروش اموال مازاد به عنوان راهی برای جبران نقدینگی اگر واقعا محقق شود خبر خوبی برای گروه است.خبر مربوط به رشد تولید انواع خودرو در آذر ماه خبر خوبی بود که اگر با همین روند ادامه داشته باشد می تواند آنها را در سال آتی به سوددهی برساند.گفته می شود تیراژ تولید دو محصول رنو در ایران نیز در حد قابل توجهی افزایش یافته است. آذرماه امسال تولید دو محصول تندر ۹۰ و مگان در کشور در حد قابل توجهی نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است.در کل امیدواری سهامداران فعلی این گروه به مذاکرات سیاسی ست .بازار خودروی ایران برای خودروسازان خارجی بازار جذابی است به گونه ای که پس از توافقات ژنو، خودرو سازان خارجی راه بازگشت مجدد به این بازار را در پیش گرفته اند به طوری که به گفته کارشناسان، بزودی خبرهای خوشی در این زمینه اعلام خواهد شد.

                      نظر

                      • کيانوش
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 6613

                        #1241
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        کد خبر: ۶۷۵۸تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۲نسخه چاپی
                        ارسال به دوستان
                        ذخیره اختصاصی صبحانه/
                        رونق بزرگ بورس با تصمیم مهم دولت/ واگذاری 3 بانک، مخابرات و ایران‌خودرو +سند
                        طبق مصوبه مهم دولت، سهام جدیدی از شرکت های مشهور و بزرگ دولتی بر اساس دو اولویت در بورس به مردم واگذار خواهند شد.
                        به گزارش صبحانه، پس از آنکه در جلسه گذشته هیات دولت آخرین وضعیت خصوصی سازی و چالش‌ها و مسایل پیش روی آن با حضور رئیس جمهور بررسی شد و هیات وزیران با تاکید بر ضرورت تسریع در خصوصی‌سازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی را مامور کرد تا با هدف تقویت و تسهیل خصوصی‌سازی و تحقق واقعی آن در کشور، نسبت به بررسی دقیق فرآیند و اقدامات انجام شده در موضوع خصوصی‌سازی اقدام و تدابیر لازم را پیشنهاد کند.

                        حال با گذشت چند روز از اعلام این موضوع، مصوبه مهم دولت در این باره رسما ابلاغ شد.

                        بر اساس این مصوبه که در نوع خود در ماههای اخیر کم نظیر است، هيئت وزيران در جلسه مورخ 24 آذرماه خود بنا به پيشنهاد شماره ۱۵۷۲۸۶ وزارت امور اقتصادي و دارايي و به استناد بند "ب" ماده ۳ قانون اجراي سياستهاي کلي اصل (۴۴) قانون اساسي مصوب ۱۳۸۶ با واگذاری بخش دیگری از سهام دولت «تا 5 درصد سهام» در 2 شرکت بزرگ بیمه شامل بیمه های البرز و آسیا، سه بانک دولتی خصوصی شده بانکهای ملت، صادرات ایران و تجارت، دو شرکت خودروساز بزرگ کشور سایپا و ایران خودرو و دو شرکت بزرگ دیگر کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت مخابرات موافقت کرده است.






                        البته طبق این مصوبه واگذاری سهام دولت در این شرکتها بر اساس سه شرط خواهد بود؛ اول آنکه "فهرست و قيمت آنها در هيئت عالي واگذاري" تصویب شود و دوم آنکه واگذاری این شرکت ها "توسط سازمان خصوصي سازي به صورت نقدي، غيربلوکي" صورت گیرد.

                        بر اساس شرط سوم در تصویب نامه هیات وزیران نیز فرآيند عرضه و واگذاري این شرکت ها بایستی به صورتی باشد که "همچنان يکي از اعضاي هيئت مديره در اختيار دولت باشد".

                        این مصوبه که فصل جدیدی در رونق بورس کشور ایجاد خواهد کرد با شماره "۱۵۳۳۳۱/ت۵۰۰۱۰هـ" از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت – وزارت راه و شهرسازي و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران ابلاغ شده است.
                        .................................................. .........................
                        .................................................. .......................
                        http://sobhanehonline.com/fa/news/6758
                        پايان خبر
                        شنبه خودرو و سايپا و گروه خودرويي به حمايت قوي مي خورند و براي فروش سهام دولتي صعود مي کنند.
                        اين مصوبه فصل جديد رونق بورس خواهد بود.
                        چرا؟
                        بعدا خواهيم فهميد .وقتي قيمت ايران خودرو و سايپا 500تومان را رد کرد.و......
                        وقتي.....

                        نظر

                        • بورس تبریز
                          عضو فعال
                          • Nov 2010
                          • 464

                          #1242
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          البته تو بحث خودرویی ها چند عامل باعث افت موقتی قیمت خودروها شده است :
                          1- مذاکرت ژنو : مذاکرات کارشناسی که داشت میرفت تا اتحادیه اروپا به طور رسمی تحریم خودرو را بردارد به بعد از تعطیلات میلادی موکول گشت البته در مذاکرات جدید برای تسریع در انجام مذاکرات و عدم وقت کشی سطح مذاکرات به معاونان و احتمالا نهایتا آقای ظریف و خانم کاترین اشتون خواهند بود
                          2- استیضاح وزیر صنعت : این مساله استیضاح درحالی صورت میگیره که از عمر جدید این دولت جدید چند ماهی نمیگذارد تو این گیر و دار واقعا یه عده یا توقع شون بالا رفته یا واقعا دارند تخریب کاری میکنند نمیدونم اینها زمان احمدی نژاد کجا بودند ؟
                          3- مساله رفع تحریمها : برخی تو داخل خیال میکردند با چند تا مذاکره و وعده وعید و ... اروپا و آمریکا سریع میان یک شبه تحریمها را برمیدارند و رابطه و ... نخیر اونقدر کارنامه تو گذشته سیاه بوده که الان میبینند باید 10 قدم خودشون جلو برن تا اونها بتونن اعتماد داشته باشند یه نیم قدمی اونم خیلی با احتیاط بیان جلو هرگز این جمله یادم نمیره ( بذارین اونقدر قطعنامه صادر کنند که ...)الان کتک اون زمان را میخوریم خیال میکردند اگه نفت ایران تحریم بشه یا پتروشیمی نفت میشه بشکه ایی 200 دلار ماشاالله اونقدر دوست تو دنیا داریم ما و همسایگان دلسوزی مثل برادران مسلمان دینی عربستان و قطر و کویت و ... که جبران مافات ما را هم میکنند !
                          4- سهام خودرویی از لحاظ تکنیکال نیاز به استراحت موقتی داشت انشالله از یکشنبه هفته آینده با رد استیضاح وزیر صنعت و آغاز سریع مذاکرات این امید را داشته باشیم که گروه خودرویی به مدار مثبت برگردند
                          5- البته گزارش 9 ماهه خودرویی ها نسبت به گذشته خیلی خب خواهد شد 3 ماهه سوم تولید خودرو تو خساپا و خودرو و خاور رشد 33 درصدی داشته البته خاور وضعیت تولیدش به مراتب خبلی بهتر است و دوستان همون ظور که میدانند از همین هفته شنبه خودروها را شروع کردند به تحویل دادن حتی طرح تعویض خودروهای فرسوده را تو سایت دادند
                          6- بهترین نکته خودروسازی ها فروش املاک و دارایی های این گروه است که این کار باعث شده تا حدودی زیان گروه تقلیل یابد به شخصه به گزارشات 9 ماهه و علی الخصوص پیش بینی سال 93 خیلی خوشبین هستم انشالله تا آن موقع تحریم خودرویی هم برداشته بشه که نور علی النور خواهد بود انشالله
                          در ناامیدی بسی امید است - پایان شب سیه سپید است
                          یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور - کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور

                          نظر

                          • zafar3000
                            عضو فعال
                            • Dec 2011
                            • 1243

                            #1243
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            ضمنا در مورد خپویش
                            1. میزان فروش شرکت سال قبل 132 میلیارد تومان
                            میزان فروش امسال در پیش بینی 3 ماهه نزدیک 300 میلیارد تومان و اکنون 208 میلیارد تومان پس نزدیک 100 درصد رشد
                            2. سود ناخالص سال قبل 26 میلیارد تومان و امسال 40 میلیارد تومان در آخرین پیش بینی
                            3. سود عملیاتی سال قبل 17 و امسال 33 درصد یعنی 100 درصد بیشتر
                            4. هزینه های مالی سال قبل 3.2 میلیارد تومان امسال هم 3.2 میلیارد تومان
                            5. سود سال قبل با سرمایه 5 میلیارد تومان 271 تومان امسال با سرمایه 10 میلیارد تومانی 277 تومان (یعنی اگر سرمایه مشابه سال قبل بگیریم سودش را از 271 تومان سال قبل تبدیل به 554 تومان کرده است )
                            حالا این سهم با این نحوه رشد سود آوری در گروه خودرو باید صف خرید شود یا فروش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                            نظر

                            • مخبرالدوله
                              عضو فعال
                              • May 2012
                              • 5228

                              #1244
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              مناظره امروز که به نحوي دخالت صدا و سيما در سياستهاي دولت است نشان داد که حضور
                              خارجي ها در صنعت خودرو جدي است منتهي عده ايي دنبال سهم خواهي هستند!!!!!
                              اين مناظره ميتونه تمايل بازار رو نسبت به اين صنعت جدي کنه !!!!!

                              مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                              نظر

                              • zafar3000
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 1243

                                #1245
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                ساده ساده
                                باید باور کرد که همکاران جدید خارجی برای صنعت خودرو می آیند
                                حال فکر می کنید وقتی سهام خرد خودرویی ها سوپر مفت در بازار است طرف خارجی حاضر چند ده برابر سهم عمده را بخرد
                                به همین دلیل ساده است که باید سهام خرد در بورس مورد معامله خودرویی ها، از قیمتهای فعلی 300 تا 1000 درصد رشد کنند تا بعد 50 تا تا 100 درصد بالاتر به شرکا خارجی به راحتی و در ارزش بازار واقعی فروخته شوند
                                واین هم حق صنعت خودرو است چون ارزش جایگزینی سهام خودرویی ها بسیار بالا است و سوپر مفت فروشی آنها ممنوع است

                                نظر

                                در حال کار...
                                X