اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • rajabnejad
    عضو فعال
    • Jan 2012
    • 4331

    #1186
    شروط حضور خودروسازان خارجی در ایران




    عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو با بیان اینکه پژو سال ها از رانت بازار ایران استفاده کرده است گفت: باید از دعوت های بی برنامه جلوگیری کرد و حضور دوست نماها در بازار ایران را محدود نمود.
    مهر: فرهاد به نیا در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به احتمال حضور مجدد پژو در ایران گفت: پژو سال‌ها از فضای رانتی در بازار خودرو ایران سوءاستفاده کرده است و به نظر می رسد که اکنون که موضوع حضور خودروسازان خارجی در ایران مطرح است باید از دعوت های بی برنامه جلوگیری کرد و حضور دوست نماها در بازار ایران را محدود نمود.

    عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان افزود: محدود شدن بازار خودروی ایران به دو یا سه شرکت خارجی، کار نادرستی است و بهتر است از سایر برندهای مطرح دنیا از جمله تویوتا، بنز، فولکس، ولوو و آئودی که حضورشان همراه با انتقال دانش فنی است، جلوگیری کرد.

    وی تصریح کرد: پلت‌فرم مشترکی از سوی قطعه‌سازان و خودروسازان طراحی و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است که به نظر می رسد در صورت تامین بودجه، امکان تولید 6 مدل خودرو بر روی این پلت‌فرم وجود خواهد داشت؛ ضمن اینکه مصرف سوخت این خودروها که یک محصول هیبریدی-بنزینی است، 2.5 لیتر در هر 100 کیلومتر پیش‌بینی شده است.

    به گفته به نیا، هزینه لازم برای اجرایی شدن پلت‌فرم مشترک خودروسازان و قطعه‌سازان 400 تا 600 میلیون یورو است که می تواند نیاز 15 سال کشور را جوابگو باشد. وی همچنین با بیان اینکه طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، نرخ سود عقود مشارکتی باید 18 تا 21 درصد باشد، گفت: در حال حاضر بانک‌ها این مصوبه را اجرا نمی‌کنند و نرخ سود بالای 25 تا 33 درصدی را از تولیدکنندگان دریافت می‌کنند. این در شرایطی است که البته کسی برای گرفتن وام جدید اقدام نمی‌کند ولی برخی از وام‌های قبلی باید تمدید شوند که در این زمینه بانک یک سری فرم‌های سفید را به مشتریان می‌دهد تا آنها را امضا کنند و بعد از آن نیز به دلخواه خود، این فرم‌ها را پر می‌کند و نرخ سود دلخواه خود را از صنعتگر دریافت می‌کنند.

    به گفته به نیا، ال‌سی 30 درصدی نیز هنوز اجرایی نشده است. این در شرایطی است که در حال حاضر 50 تا 60 هزار دستگاه خودرو در کف کارخانه‌های خودروساز دپو شده که دلیل آن، کمبود برخی قطعات است. عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان با اشاره به تعطیلی 153 شرکت قطعه‌ساز، گفت: موضوعی مانند دریافت مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای قطعه‌سازان ایجاد کرده و پیشنهاد ما این است که این مالیات در زمان فروش خودرو دریافت شود. البته در این مورد بارها به وزیر صنعت، وزیر اقتصاد و مجلس نامه زده‌ایم، اما هیچ پاسخی به نامه‌های ما داده نشده و این نامه‌ها به رئیس سازمان امور مالیاتی ارجاع شده است که پاسخ وی نیز این بوده که برای تغییر در این بخش باید قانون اصلاح شود.

    وی ادامه داد: یک‌سری مؤسسات معتبر حسابرسی به صورت قانونی مجوز دارند که حساب‌های شرکت‌های قطعه‌ساز را بررسی کنند و گزارش آن را به وزارت اقتصاد ارائه دهند. این در حالی است که مأمور وزارت اقتصاد و دارایی، گزارش این مؤسسات را قبول نمی‌کند، مستقیماً پرونده‌های شرکت را بررسی می‌کند و از کوچکترین مشکل نمی‌گذرد که باعث تعطیلی برخی دفاتر می‌شود.
    هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

    نظر

    • مخبرالدوله
      عضو فعال
      • May 2012
      • 5228

      #1187
      مهمترین نکته از سخنان اخیر دکتر قالیباف بورس
      اولین حركت برای تقویت بازار اولیه را افزایش سرمایه شركت‌ها از طریق این بازار ذكر کرد و یادآور شد: شركت‌های ما، در مقایسه با دیگر شركت‌های دنیا، بزرگ نیستند، بنابراین برای بزرگ شدن نیاز به افزایش سرمایه و تامین مالی دارند.

      مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #1188
        احیاء شورای سیاستگذاری خودرو گام مهم دولت در صنعت خودرو
        سه شنبه، 26 آذر 1392
        ساعت: 11:02
        Tuesday, December 17, 2013
        كد خبر: 240505


        به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به عملکرد مثبت دولت در حوزه صنعت خودرو گفت : دولت در 100 روز عملکرد کاری بخشی از برنامه ها خود در حوزه صنعت خودرو را محقق کرد اما همچنان بخشی از اقدامات و طرح ها باقی مانده است.
        محمد رضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : برای تدوین برنامه های فوری دولت در 100 روز کاری ابتدا کارگروهی تشکیل و در این راستا برنامه هایی دولت در این مدت تدوین گردید که خوشبختانه پس از گذشت 100 روز فعالیت دولت روند حرکت دولت بر اساس نظرات کارشناسان این کارگروه به خوبی در حوزه های مختلف انجام شده است.وی تشکیل مجدد شورای سیاستگذاری خودرو را مهمترین اقدام وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد و گفت : شورای سیاست گذاری خودرو که در دولت قبل عملا تعطیل شده بود با ورود دولت جدید مجددا احیاء شد که این اقدام از مهمترین حرکت های وزیر صنعت ، معدن و تجارت در حوزه صنعت خودرو است.وی تصریح کرد : برگزاری اولین همایش بین المللی صنعت خودرو در اوایل آذرماه از نتایج جلسات شورای سیاست گذاری خودرو بود که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی شرکتهای داخل و خارجی مواجه گردید.وی همچنین تاکید بر افزایش تولید در شرکتهای خودروساز را گام بعدی وزیر صنعت و معدن در حوزه خودروسازی ذکر کرد و افزود : با تاکید وزیر خوشبختانه روند تولید در شرکتهای خودروساز تا حدودی افزایش یافت اما هنوز شرایط ویژه برای رشد تولید خودرو فراهم نشده است قطعا نقش وزیر صنعت و معدن و وزارتخانه متبوعش در عمل به این برنامه و رشد تولید خودرو بسیار مهم و اساسی است.وی در ادامه به اصلاح قوانین و ضوابط ارائه تسهیلات بانکی به بخش تولید و صنعت خودرو اشاره کرد و گفت : در این مدت به منظور رفع موانع ارائه تسهیلات بانکی جلسات متعددی با سازمان گسترش ، بانک مرکزی ، بانک صنعت و معدن و همچنین صندوق توسعه ملی برگزار شده است که این اقدامات نشان از عزم دولت برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور است.این کارشناس صنعت قطعه سازی کشور همچنین بر رفع موانع داخلی صنعت خودرو تاکید کرد و گفت : برای حضور و همکاری خودروسازان خارجی و سرمایه گذاری در این حوزه علاوه بر رفع موانع بین المللی باید موانع داخلی که مهم تر از موانع خارجی است برطرف شود تا صنعت خودرو و قطعه سازی به اهداف و چشم انداز ترسیم شده دست یابد.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #1189
          رئیس جدید شورای ملی رقابت فردا معرفی می شود

          به گزارش خبر خودرو، شورای ملی رقابت چهارشنبه این هفته تشکیل جلسه داده و ریاست جدید این شورا معرفی خواهد شد.

          به گزارش خبرنگار خبر خودرو، در جلسه این هفته شورای ملی رقابت ، از میان دو اقتصاد دان جدیدی که از سوی رئیس جمهور معرفی شدند ، رئیس جدید شورا انتخاب می شود.

          هر چند تاکنون حکم استعفای رئیس شورای ملی توسط رئیس جمهور صادر نشده است اما به نظر می رسد با معرفی دو اقتصاد دان جدید توسط رئیس جمهور این اقدام به معنای پذیرش استعفای ریاست فعلی شورای ملی رقابت باشد.

          دکتر رضا شیوا از اساتید دانشگاه تهران و دکتر فرهاد خداداد کاشی از اساتید دانشگاه پیام نور دو اقتصاد دان معرفی شده توسط رئیس جمهور هستند که در جلسه این هفته شورای ملی رقابت ، ریاست شورا از میان این دو اقتصاددان انتخاب و معرفی خواهد شد.

          اوایل آذرماه بود که جمشید پژویان، رئیس شورای ملی رقابت رسما از تمام سمت‌های خود در شورا و مرکز ملی رقابت استعفا کرد اما تا کنون هیچ خبری مبنی بر پذیرش این استعفا اعلام نشده است به همین چهت شورای رقابت در دو سه هفته اخیر جلسه ای نداشته است .

          شورای رقابت در ماه های پایانی سال گذشته بود که به موضوع قیمت گذاری خودرو ورود پیدا کرد و با این ادله که بازار خودرو انحصاری است و باید دستور العمل قیمت گذاری تعیین نماید اقدام به قیمت گذاری خودروهای داخلی و تدوین دستورالعمل قیمت گذاری نمود این در حالی است که به اعتقاد خودروسازان و وزیر صنعت و معدن خودرو کالای انحصاری نیست و نباید قیمت گذاری شود.

          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #1190
            برنامه‌ریزی برای افزایش تولید خودرو

            مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید خودرو در کشور افزایش خواهد یافت.

            کیومرث فروتنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: خودروسازان اقداماتی را برای افزایش تیراژ تولید خودرو انجام داده‌اند.

            وی با بیان این‌که خودروسازان با اقداماتی بخشی از نقدینگی مورد نیاز خود را تامین کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از آن سو نیز پیگیری‌ها برای پرداخت تسهیلات مصوب صنعت خودرو در جریان است.

            مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کمبود نقدینگی موجب شد خودروسازان دچار مشکلاتی برای پرداخت مطالبات قطعه‌سازان شوند و به دنبال آن با افت تولید قطعات، تولید خودروها نیز کاهش یافت.

            وی تصریح کرد: در این شرایط شرکت‌های خودروساز اقدامات لازم برای رشد تولید خودرو را انجام داده‌اند به این ترتیب تولید این محصول به تدریج افزایش خواهد یافت.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • وحید 20
              ستاره‌دار(98)
              • Mar 2011
              • 29911

              #1191
              بازار تهران فروش خودرو را متوقف کرد

              انتشار اخبار غیر رسمی جزییات لایحه بودجه ارسالی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی مبنی بر گنجاندن تعرفه واردات خودرو در لایحه ارسالی که پیش از این سابقه نداشته باعث شد فعالان بازار خودرو در بازار عباس آباد تهران فروش خودرو را متوقف کنند.

              به گزارش خبرنگار پایگاه خبری « عصر خودرو» بازار خودرو تهران از عصر دیروز یکشنبه با پخش اخباری مبنی بر افزایش تعرفه واردات در لایحه بودجه سال 1393 عملا فروش خودرو رامتوقف کرده تا اخبار دقیق تری از جزییات لایحه ارسالی دولت در بخش واردات خودرو منتشر شود.

              بنا بر گزارش خبرنگار ما در بازار امروز عباس آباد گفت و گو بین فروشندگان درباره تعرفه ها همچنان ادامه داشته و همه فعالان بازار منتظر انتشار اخبار رسمی جزییات پیشنهادی دولت درباره تعرفه واردات خودرو هستند.

              تحلیل گران بازار در این باره می گویند افزایش نگرانی ها در این باره باعث رونق پیش فروش های قطعی واردکنندگان رسمی خواهد شد.

              پایگاه خبری «عصر خودرو» میزان افزایش احتمالی تعرفه واردات خودرو در دسته بندی های مختلف حجم موتور خودروهای وارداتی را همزمان با اعلام رسمی منابع مطمئن دولتی و یا نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر خواهد کرد اما افزایش تعرفه ای که هم اکنون در بازار از آن صحبت می شود مطابق پیش بینی های گذشته است که قبلا در خبرهای مختلف رسانه های خبری منتشر شده بود .

              در بازه های مختلف حجم موتور از پانزده درصد تا سی درصد برای بازه تا سه هزار سی سی افزایش تعرفه پیشنهاد شده است که در این صورت تعرفه در این بازه از پنجاه و پنج تا هفتاد درصد متغیر خواهد بود . برای خودروهای بالای سه هزار سی سی به بالا نیز از تعرفه صد و بیست درصدی در بازار خودرو تهران سخن گفته می شود
              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

              نظر

              • mohsen66
                عضو عادی
                • Jun 2013
                • 181

                #1192

                نظر

                • Alidadash
                  عضو فعال
                  • Jun 2013
                  • 959

                  #1193
                  خودرویی ها صف خرید...
                  سهامداری کنید تا رستگار شوید...

                  شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #1194
                    اعلام فراخوان برای کمک به صنعت خودرو و قطعه

                    در کنار آن سازمان امور مالیاتی نیز فشار زیادی به واحدهای قطعه سازی وارد می‌کند که نمونه بارز آن نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده از قطعه سازان است که به رغم توافقات صورت گرفته، این سازمان از اصلاح رویه خودداری کرده است.

                    عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران خواستار اعلام فراخوانی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خطاب به دستگاه‌های دولتی مرتبط برای کمک به صنعت خودرو و قطعه شد.

                    به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد به‌نیا با بیان این مطلب اظهار کرد: صنعت خودرو در کنار صنعت قطعه برای حدود یک میلیون نفر از شهروندان ایجاد اشتغال کرده اما جایگاه این صنایع آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

                    وی ادامه داد: اهمیت صنعت خودرو در اقتصاد ملی کشورها در حدی است که در بحران اقتصاد جهانی در سال 2008 بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا تسهیلات بلاعوضی را در اختیار خودروسازان خود مانند جنرال موتورز، پژو و رنو قرار دادند.

                    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران با بیان اینکه با این حال در ایران توجهی به اهمیت و نقش صنعت خودرو در اقتصاد ملی نشده است، تصریح کرد: هنوز تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی مصوب کارگروه حمایت از تولید در اردیبهشت ماه سال گذشته به خودروسازان پرداخت نشده است!

                    وی ادامه داد: از سوی دیگر سیستم بانکی رفتار درستی با واحدهای تولیدی بالاخص خودروسازان و قطعه سازان نداشته و به بهانه‌های مختلف مانند داشتن تسهیلات معوق و سپردن وثیقه ملکی از پرداخت تسهیلات خودداری می‌کند.

                    به نیا افزود: در کنار آن سازمان امور مالیاتی نیز فشار زیادی به واحدهای قطعه سازی وارد می‌کند که نمونه بارز آن نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده از قطعه سازان است که به رغم توافقات صورت گرفته، این سازمان از اصلاح رویه خودداری کرده است.

                    وی با بیان اینکه در چنین شرایطی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند خطاب به دستگاه‌های دولتی مربوطه فراخوانی را برای کمک به صنعت خودرو و قطعه اعلام کند، تصریح کرد: وزارت صنعت باید از این دستگاه‌ها بخواهد به جای مقابله با تولید، با تسهیل بخشنامه‌ها و قوانین و مقررات شرایط را برای فعالیت صنایع قطعه و خودروسازی کشور تسهیل کنند.

                    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم تا دیر نشده این فراخوان اعلام و صنعت خودرو و قطعه از چرخه باطل کمبود نقدینگی، افت تولید، افزایش قیمت تمام شده و کاهش فروش خارج شود.
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • karafarin
                      عضو فعال
                      • Dec 2013
                      • 187

                      #1195
                      خودرویی ها با افزایش تقاضای زیادی روبرو هستند و با اینکه به نظر نمی رسد در گزارش های 9 ماهه نیز حرفی برای گفتن داشته باشند اما تمام امیدشان به اخبار مربوط به لغو بخشی از تحریم آنها در آینده می باشد.منطقی این است تا زمان انتشار رسمی اخبار مثبت رشد زیادی نداشته باشند.امروز خبری در رابطه با افزایش تعرفه واردات خودرو نیز به گوش رسید که یکی دیگر از دلایل توجه به گروه بود

                      نظر

                      • karafarin
                        عضو فعال
                        • Dec 2013
                        • 187

                        #1196
                        تکنیکال شاخص گروه خودرو

                        در تایم فریم هفتگی پس از شکسته شدن سقف موج قبلی در 9317 و صدور سیگنال Bullish break out شاهد رشد و عبور از مقاومت 10651 در تراز 127.2% فیبوی انبساطی بوده ایم. طی روزهای گذشته شاخص گروه توانسته مقاومت 12348 در تراز 161.8% فیبوی انبساطی را نیز شکسته و بالای آن تثبیت شود. بنابراین روند شاخص گروه خودرو در شرایط فعلی صعودی است و هدف بعدی 17252 واحد خواهد بود. وضعیت قرار گیری میانگین های متحرک نسبیت به یکدیگر نیز به گونه ای است که روند صعودی شاخص را در میان مدت و بلند مدت تایید می کند. با توجه به مطالب گفته شده سرمایه گذاری در این گروه به طور کلی مناسب ارزیابی می شود
                        .


                        نظر

                        • karafarin
                          عضو فعال
                          • Dec 2013
                          • 187

                          #1197
                          ورود 4 محصول جدید ایران خودرو تا سال 93
                          به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی یونسیان مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل امروز در مراسم بهره‌برداری از خط تولید کامیون آریا و راه اندازی خطوط تولید کشنده A7 و وانت پیکاپ به ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت پرداخت و اظهار داشت: ایران خودرو دیزل در سال 1338 تحت عنوان شرکت خاور فعالیت خود را آغاز نموده است و در سال 54 ادامه همکاری خود را ضمن عقد قرارداد با شرکت بنز ادامه داد که در نهایت در سال 78 در قالب ایران خودرو دیزل شکل گرفت و تا به امروز به تولید خودرو در حوزه تجاری می‌پردازد.وی به عملکرد یکه‌زارع به عنوان مدیرعامل گذشته ایران خودرو دیزل اشاره کرد و افزود: در طول دوره مدیریت ایشان از سال 88 ایران خودرو دیزل علاوه بر محصولات جدید در طول 4 سال 13 محصول جدید را به بازار معرفی نموده‌ است که در مجموع می‌توان گفت کل محصولات این شرکت در سال 91 حدود 12 هزار و 345 دستگاه بوده است.مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل اضافه کرد: ایران خودرو دیزل درصدد است ضمن ایجاد بسترهای تولید محصولات مناسب از امکانات قابل دسترسی برای ایجاد اشتغال استفاده کرده و با وارد کردن سی‌کی‌دی اقدام به تولید محصولات با کیفیت کند. یونسیان ضمن بیان این مطلب که ظرفیت این کارخانه حدود 5 هزار و 500 کامیونت و 3 هزار پیکاپ است افزود: بنز در سال 89 و شرکت هیوندا در سال 91 همکاری خود را به واسطه تحریم‌های بین المللی با این شرکت خودروساز متوقف کرده است که امیدواریم با شرایط سیاسی جدید بسترهای مناسبی برای همکاری با شرکت‌های خودروساز جهت تولید محصولات متنوع ایجاد شود.وی به صادرات 30 میلیون دلاری این شرکت خودروساز به کشورهای آفریقایی و حاشیه خلیج فارس نیز اشاره کرد و گفت: در6ماه نخست امسال بنا به دلایلی نتوانستیم طبق برنامه‌ها در تولید محصولات اقدام کنیم که در صددیم در شش ماه بعدی با تدوین سیاست‌گذاری های مناسب این مشکلات را برطرف نماییم.مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل اضافه کرد: در سال 93 ایران خودرودیزل 4 محصول جدید شامل کشنده فتون،‌ کامیونت، مینی‌بوس و اتوبوس را راهی بازار خواهد کرد. که این امر نشان از پتانسیل بالای این شرکت برای تامین نیاز بازارهای داخلی و خارجی است.به گزارش تسنیم، کامیون کشنده A7 ضمن دارا بودن برترین فناوری‌های روز دنیا، استاندارد سطح آلایندگی یورو 4 را کسب کرده و علاوه بر ظاهری زیبا، دارای موتوری قدرتمند با توان 420 اسب بخار و سیستم سوخت رسانی پیشرفته Common Rail است.کامیون «آریا» نیز در دو تیپ باری و کمپرسی با اوزان 19 و 26 تن (وزن مجموع ناخالص مجاز) تولید و روانه بازار خواهد شد. قدرت موتور کامیون آریا 220 اسب بخار با حجم موتور 11.6 لیتر است که به سیستم تعلیق پیشرفته نیز مجهز است.میزان ساخت داخل کامیون آریا 70 درصد است.پیکاپ جدید ایران خودرو دیزل نیز از استاندارد سطح آلایندگی یورو 4 برخوردار بوده و در دو تیپ دیزلی و بنزینی به بازار عرضه خواهد شد.این خودرو با بهره گیری از موتور 2800 سی.‌سی پر قدرت 164 اسب بخاری در تیپ دیزلی و موتور 2400 سی‌سی 138 اسب بخاری در تیپ بنزینی، از قابلیت چهار چرخ محرک برخوردار است و برای ایمنی بیشتر سرنشینان دو ایربگ در آن پیش‌بینی شده است. همچنین پیکاپ ایران خودرو دیزل از سیستم ترمز دو مداره هیدرولیک برخوردار بوده و به سیستم‌های ترمز EBD و ABS مجهز است.

                          نظر

                          • کيانوش
                            عضو فعال
                            • Dec 2011
                            • 6613

                            #1198
                            پتانسيل حضور به عنوان خودروساز تجاري برتر در منطقه و كشور را داريم
                            چهارشنبه، 27 آذر 1392
                            ساعت: 16:46 Wednesday, December 18, 2013
                            كد خبر: 240717





                            به گزارش خبر خودرو، مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل در مراسم بهره برداري از خط توليد سه محصول جديد اين شركت گفت : افزايش ساخت داخل و كسب رضايت مندي مشتريان از اهداف شركت ايران خودرو ديزل است.

                            به گزارش خبرنگار خبر خودرو ؛ مهدي يونسيان در مراسم راه اندازي خط توليد كاميون آريا ؛ كشنده A7و وانت پيكاپ اين شركت افزود : اميدواريم با توجه به پتانسيل شركت ايران خودرو ديزل بتوانيم به عنوان خودروساز تجاري برتر منطقه و كشور حضور موثري را در بازار خوب ايران داشته باشيم.

                            وي در ادامه به تاريخچه توليد شركت اشاره كرد و اظهار داشت : شركت ايران خودرو ديزل از سال 88 تا كنون بيش از 13 محصول جديد را به مجموعه توليدات اين شركت اضافه كرده است در سال 89 خودروي فراز؛ سال 90 افزايش خودكفايي در شركت شكل گرفت به طوري كه اين حركت منجر به توليد 12 هزار و 345 دستگاه خودرو در سال 90 گرديد.

                            وي همچنين با اشاره ارائه عرضه محصولات كمپرسي سهند و كشنده دنيز وطراحي اتوبوس 12 و 18 متري در اين شركت گفت: خوشبختانه در سال جاري نيز شاهد راه اندازي خط توليد كاميون آريا ؛ كشنده A7 و وانت پيكاپ در اين شركت هستيم.

                            وي تصريح كرد :سياست شركت ايران خودرو ديزل ضمن ادامه توليد ؛ استفاده از امكانات قابل دسترسي براي ايجاد اشتغال زايي و وارد نمودن CKD ادامه خواهد يافت.

                            وي تاكيد كرد : شركت ايران خودرو ديزل با توليد ميني بوس كروز و كاميون سبك مايتي امروز به اين توانمندي رسيده كه محصولاتي با حداكثر توان داخلي را توليد نمايد.
                            .................................................. .................................................
                            وي ظرفيت توليد شركت ايران خودرو ديزل را 25 هزار دستگاه انواع كاميون ، كاميونت و كشنده اعلام كرد و افزود : با اعمال تحريم ها ، قطع ارتباط با شركت بنز در سال 89 و هيوندايي در سال 91 صورت گرفت كه در اين راستا مشكلاتي در روند توليد ايجاد شركت ايجاد گرديد كه با شرايط جديد سياسي اميدواريم به وضعيتي دست يابيم كه با ارتباط مجدد به توليد به روز دست يابيم.
                            .................................................. ................................................
                            مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل در ادامه به برنامه ارتقائ كيفي محصولات اين شركت اشاره كرد و گفت : تاكنون در محصولات شركت ايران خودرو در رتبه كيفي خوب و خيلي خوب قرار گرفته است و براي محصولات جديد اهداف كيفي خيلي خوب را برنامه ريزي نموده ايم.

                            يونسيان همچنين به حوزه خدمات پس از فروش اشاره كرد و اظهار داشت : خوشبختانه در ميان 14 شركت شركت ايران خودرو ديزل در حوزه خدمات پس از فروش موفق به كسب رتبه سوم شده است.

                            وي در ادامه به برنامه توليد شركت در سال جاري اشاره كرد و گفت : در شش ماهه اول سال جاري متاسفانه برنامه توليد شركت محقق نگرديد اما اميدواريم با توجه به برنامه ريزي صورت گرفته به توليد قابل قبولي دست يابيم.

                            وي همچنين برنامه توليد شركت را در سال آينده؛ عرضه 4 محصول جديد عنوان كرد و اظهار داشت : عرضه نوعي ون ، كشنده فتون ، نوعي كاميونت و ميني بوس جديد از توليدات جديد شركت در سال آينده خواهند بود.

                            وي تصريح كرد :اميدواريم با توجه به پتانسيل شركت بتوانيم به عنوان خودروساز برتر منطقه و كشور حضور موثري را در بازار خوب ايران كسب نماييم.

                            ...................................
                            ....................................
                            ظرفيت خاور تو توليد کاميون و کاميونت و کشنده 25هزاردستگاه هست.که با احتساب ظرفيت توليد اتوبوس و ميني بوس و ون و امبولانس و.....به بيش از 50هزار دستگاه مي رسد.
                            خاور بودجه را با 8000دستگاه انواع توليد خودرو بسته است.
                            با لغو تحريم ها و افزايش توليد و با توجه به کشش بازار ايران و صادرات خوب اين شرکت با بودجه توليد 30هزار خودرو براحتي خاور بيش از حداقل 600تومان سود خواهد ساخت.
                            هم اکنون نزديک به 1ميليون خودروي سنگين فرسوده و الوده کننده بالاي 25سال ساخت در کشور وجود دارد که بايد تعويض شود.نيازهاي عادي و صادرات و........را در نظر بگيرم و...
                            طبق گفته مدير عامل دو شرکت هيونداي و بنز المان درخواست همکاري مجدد داده اند که شرکت خاور منتظر نامه رسمي انان هست احتمالا از ژانويه مکاتبات رسمي کار مشترک با بنز دوباره از سر گرفته خواهد شد.
                            خاور افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي دارد.
                            و......

                            نظر

                            • نجاT...
                              عضو فعال
                              • Dec 2013
                              • 2639

                              #1199
                              گروه خودرو به راحتي مي تونن ليدر بشن!
                              شنيدم كه به محض توافق اوليه ،ايران 5 هواپيماي مسافربري جديد تحويل گرفته...
                              پس شكي وجود نداره كه توافقات پنهاني مهمي هم در خودرو انجام شده! : )
                              انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                              نظر

                              • مخبرالدوله
                                عضو فعال
                                • May 2012
                                • 5228

                                #1200
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                رویترز گزارش داد


                                راه‌اندازی خط مونتاژ خودروهای آمریکایی در ایران



                                » سرویس: اقتصادي - خودرو
                                کد خبر: 92092920051
                                جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰



                                خبرگزاری رویترز در گزارشی مفصل از استقبال فروشندگان خودرو در ایران از خودروهای آمریکایی خبر داد.
                                به گزارش ایسنا، رویترز این گونه آغاز کرده است که "برف سنگینی روی خیابان شلوغ ریخته است. خط ماشین جدیدی هنوز روی خیابان باقی مانده که مربوط به یک دوج چلنجر، یکی از نمادهای خودروهای آمریکایی است. اینجا نیویورک، مونترئال یا توکیو نیست. اینجا تبریز، شهری در شمال غربی ایران است که به نمایشگاه آخرین خودروهای آمریکایی تبدیل شده است."
                                به نوشته رویترز تا قبل از انقلاب اسلامی سال 1979 ایران یکی از بازارهای بزرگ خودروها و کامیون‌های ساخت آمریکا محسوب می‌شد. اما بعد از انقلاب به دلیل قطع روابط سیاسی و تحریم‌های اقتصادی عملا خودروهای آمریکایی دیگر سهمی در بازار ایران ندارند.
                                با این وجود تقریبا از سال گذشته صدها مدل خودروی آمریکایی و اروپایی در تبریز نمایان شده‌اند. شهری که فاصله چندانی از منطقه آزاد تجاری نزدیک به ارمنستان و آذربایجان ندارد.
                                تاکنون تعداد زیادی تصاویر و ویدئو از خودروهای آمریکایی به عنوان مثال از خودروی چلنجر پوشیده از برف در فضای مجازی توسط فروشندگان، خودروبازان و مالکان این خودروها در ایران منتشر شده است.
                                ایران چندی پیش با کشورهای 1+5 درباره برنامه هسته‌ایش در ژنو به توافق رسید و به این ترتیب قرار شد به تدریج برخی از تحریم‌های وضع شده علیه ایران لغو شوند. اتقافی که باعث شد برخی نسبت به ورود مجدد خودروهای آمریکایی به بازار ایران امیدوار شوند.
                                مدیر فروش یکی از 20 واردکننده خودروهای آمریکایی به ایران می‌گوید: ما اینجا خودروهای شگفت انگیزی را می‌بینیم. اینجا علاقه زیادی به این خودروها وجود دارد چرا که تاکنون طی سال‌های گذشته تقریبا هیچ خودروی آمریکایی در ایران نبوده است. این اتفاق خوبی برای کسب و کار ما است.
                                منطقه آزاد تجاری ارس 8 سال پیش به ثبت رسید و در شمال غربی ایران واقع است و از سال گذشته واردات خودرو به این منطقه آغاز شد. در شرایطی که واردات خودرو به ایران با محدودیت‌های زیادی مواجه است اما خودروها می‌توانند با پرداخت کمترین تعرفه و عوارض وارد منطقه آزاد تجاری ارس شوند.
                                فعالان اقتصادی که با رویترز تماس گرفته‌اند می‌گویند که بیش از 1500 دستگاه خودرو از نیمه نخست سال 2012 تاکنون در منطقه ارس فروخته شده است. بیش از نیمی از این خودروها نیز برندهای آمریکایی شامل شورولت، جی‌ام‌سی، کادیلاک، فورد و دوج بوده‌اند.
                                ویدئوها و تصاویر متعددی نیز روی فضای مجازی گذاشته شده که درباره قیمت خودروهای آمریکایی در منطقه ارس در آنها و ویژگی‌ها و چگونگی خرید آنها توضیح داده شده است.
                                طبق قوانین مناطق آزاد تجاری فقط افراد وابسته به ساکنان یا فعالان اقتصادی به ثبت رسیده در منطقه می‌توانند اقدام به خرید خودرو کنند. مالکان این خودروها نیز می‌توانند در داخل منطقه خودشان و حتی تبریز اقدام به رانندگی با این خودروها کنند.
                                مالکان این خودروها همچنین مجوز موقتی را تحت عنوان پلاک موقت یا گذر موقت دریافت می‌کنند تا بتوانند در سایر نقاط ایران نیز با این خودروها تردد کنند. اعتبار این مجوز حدود دو ماه است.
                                در ژوئن سال جاری میلادی یک شرکت ثبت شده در ارس تبلیغاتی را در رسانه‌های ایران شروع کرد که در آن از آغاز فروش خودروهای آمریکایی در ایران بدون هیچ‌گونه محدودیتی خبر داده شده بود.
                                براساس آنچه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منتشر کرده در یکی از این تبلیغات تصویری از خودروی شورولت نشان داده شده که کنار آن نوشته شده است: بازگشت یک افسانه پس از 34 سال.
                                صاحبان این شرکت مدعی هستند که کارشان قانونی بوده و دارای مشتریان بالقوه‌ای نیز هستند.
                                شش ماه پیش هیچ نشانه‌ای از باز شدن بازار ایران دیده نمی‌شد اما منابع آگاه اعلام می‌کنند که دولت ایران در حال تشویق شرکت‌های این کشور برای پیدا کردن راه‌هایی برای ورود خودرو و کامیون‌های آمریکایی به این کشور هستند.
                                یک فعال اقتصادی ایران در حوزه خودرو می‌گوید: دولت نه فقط به دنبال واردات خودرو از آمریکا است بلکه حتی روزی می‌رسد که خط مونتاژ خودروهای آمریکایی نیز راه‌اندازی می‌شود. صحبت کردن در این باره هنوز خیلی زود است اما این اتفاق خواهد افتاد.
                                سال‌ها پیش جنرال موتورز، بزرگترین خودروساز آمریکا شریک یکی از خودروسازان ایران بود. همچنین با وجود برگزاری کنفرانس اخیر بین‌المللی خودرو اما هیچ‌یک از نمایندگان شرکت‌های خودروسازی آمریکایی در این کنفرانس حضور نداشتند.
                                انتهای پیام



                                مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                                نظر

                                در حال کار...
                                X