اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • norther_68
    عضو فعال
    • Nov 2012
    • 1306

    #721
    عرضه بلوکی سایپا، سرمایهگذاری رنا و بانک صادرات در بورس
    عرضه بلوکی سایپا، سرمایهگذاری رنا و بانک صادرات در بورس






    سازمان خصوصیسازی قصد دارد سهام سه شرکت را از طریق بورس و سهام یک شرکت را از طریق فرابورس واگذار کند.

    به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سازمان خصوصی سازی با توجه به شرایط مثبت بازار تصمیم گرفته است تا عرضههای بلوکی خود را افزایش داده و سهام چهار شرکت را به این صورت واگذار کند.

    عرضه بلوک 17.5 درصدی سایپا
    بر این اساس قرار است بلوک 17.5 درصدی سهام سایپا معادل یک میلیارد و 820 میلیون سهم به قیمت تابلو بورس در روز عرضه به شرط اینکه از 360 تومان کمتر نباشد به صورت 40 درصد نقد و اقساط یک ساله واگذار شود.

    مبلغ سپرده این سهم 196 میلیارد و 560 میلیون ریال است و سازمان گسترش و نوسازی با 36.4 درصد، سرمایه گذاری سایپا با 4 درصد،سرمایه گذاری رنا 18 درصد و سرمایه گذاری کارکنان سایپا با 15 درصد از سهامداران عمده این شرکت خودرو سازی هستند.

    خریداران این شرکت باید توجه کنند که چنانچه واگذاری سهام شرکت سایپا منجر به کسب سهم مدیریتی برای شرکتهای رقیب ( بالفعل یا بالقوه ) شود خریدار یا خریداران از جهت ایجاد انحصار یا اخلال در رقابت به موجب قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی مسئول و مستوجب تعقیب قانونی خواهند شد.

    علاوه بر این به منظور پیشگیری از ایجاد اخلال در رقابت، سازندگان و عرضه کنندگان نهادههای تولیدی که با خرید سهام مذکور موجب تمرکز عمودی در بازار خودرو خواهند شد باید از خریداری سهام یاد شده خودداری کنند والا ضمن اینکه معامله انجام شده فاقد اعتبار قانونی است، در قبال عواقب غیر قانونی آن نیز مسئولند.

    عرضه پنج درصدی سرمایهگذاری رنا
    همچنین قرار است پنج درصد از سهام سرمایه گذاری رنا معادل سه میلیون سهم به قیمت تابلو بورس در روز عرضه به اضافه 40 درصد به شرط اینکه از 1154 ریال کمتر نباشد در بورس عرضه شده و سازمان گسترش و نوسازی از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

    این سهم به صورت 30 درصد نقد و اقساط 2 ساله واگذار شده و مبلغ سپرده آن پنج میلیارد و 201 میلیون و 455 هزار و 762 ریال است.

    سازمان گسترش با پنج درصد، سرمایهگذاری سمند با 15 درصد، سرمایهگذاری سایپا با 20 درصد، سرمایهگذاری کارکنان سایپا با 24 درصد و صندوق بازنشستگی با 13 درصد از سهامداران عمده این شرکت هستند. در خریداری این شرکت رعایت مصوبه شورای رقابت در خصوص سهام و ترکیب هیات مدیره شرکتهای مذکور الزامی است.

    پنج درصد بانک صادرات روی میز فروش
    بانک صادرات دیگر شرکتی است که قرار است پنج درصد از سهام آن معادل یک میلیارد و 145 میلیون و 307 هزار و 100 سهم به قیمت تابلو بورس در روز عرضه به اضافه 15 درصد به شرط آنکه از 1543 ریال کمتر نباشد عرضه شود.

    مبلغ سپرده این شرکت بیش از 53 میلیارد ریال بوده و به صورت 25 درصد نقد و اقساط 2.5 ساله در بورس عرضه می شود.

    دولت با 22.7 درصد،سهام عدالت با 40 درصد،کارکنان 5 درصد،بیمه خدمات درمانی 5 درصد و بخش خصوصی با 20 درصد از سهامداران این شرکت اصل چهل و چهاری هستند.

    در فروش این سهم خریدار ملزم است سقف تملک سهام بطور مستقیم و یا غیر مستقیم برای هر شرکت سهامی عام یا تعاونی سهامی عام و یا هر موسسه و نهاد عمومی غیر دولتی 10 درصد و برای اشخاص حقیقی و سایر اشخاص حقوقی پنج درصد موضوع ماده 5 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی را رعایت کند و هرگونه تبعات آن از جمله آثار مالی و جبران خسارت وارده به عهده خریدار یا خریداران خواهد بود.

    معاملات بیش از سقف مجاز در ماده قانونی مذکور در هر مرحلهای که باشد باطل و فاقد اعتبار خواهد بود.

    عرضه مقره سازی از طریق فرابورس
    همچنین قرار است 36.18 درصد از سهام شرکت مقره سازی به قیمت 18 هزار و 83 ریال به صورت 20 درصد نقد و اقساط هفت ساله از طریق فرابورس واگذار شده و ساتکاب با واگذاری این شرکت از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

    خریداران این شرکت باید توجه کنند که ملک دفتر مرکزی تهران در رهن بانک صنعت و معدن و زمین کارخانه با وکالت نزد شرکت سرمایهگذاری توسعه صنعتی بوده و در قبال آن تسهیلات اخذ شده است.

    زمان عرضه سهام این شرکتها از طریق بورس و فرابورس اعلام می شود.

    نظر

    • شبندر
      عضو فعال
      • Sep 2012
      • 3598

      #722
      امروز تمام گروه خودرويي صفشون جمع خواهد شد وبه سمت مثبت شدن خواهند رفت
      دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

      نظر

      • NEO
        عضو عادی
        • Aug 2012
        • 87

        #723
        در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
        امروز تمام گروه خودرويي صفشون جمع خواهد شد وبه سمت مثبت شدن خواهند رفت
        :دی
        چقدرم با اعتماد به نفس و جدی حرف میزنه :)

        نظر

        • شبندر
          عضو فعال
          • Sep 2012
          • 3598

          #724
          بهترين فرصتهاي خريد در بازار منفي هست تا ساعت 11 ديگه ممكنه اين صف ها نباشه از هر گروهي تونستيد امروز خريد كنيد. خودرويي-بانكي-فلزات-تجهيزات-دارويي-پتروشيمي و ...
          دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

          نظر

          • Masoud F
            عضو عادی
            • May 2013
            • 54

            #725
            سلام

            به نظر من دلیل منفی شدن امروز خگستر جو بازار و خودرویها بود. با توجه به اینکه چهارشنبه ساعت 12 نماد بسته و شنبه باز میشه به احتمال زیاد تا چهارشنبه مثبت بخوره

            دیدید که خگستر چند بار صف بست اما زود جمعش کردن

            کمترین دلیل جذابیت مجمع خگستر میتونه این باشه که در هنگام بسته بودن نماد بازار هم بستس و سهامداران از بازار عقب نمیمونن

            نظر

            • motenaweb
              عضو عادی
              • Jul 2013
              • 226

              #726
              در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
              امروز تمام گروه خودرويي صفشون جمع خواهد شد وبه سمت مثبت شدن خواهند رفت
              اقا عکس نظر شما شد که؟ همه خوردرویی ها منفی بود امروز :)

              نظر

              • norther_68
                عضو فعال
                • Nov 2012
                • 1306

                #727
                تحلیل از کاظم نادر علی
                2
                - تو
                صنعت خودرو
                انتظار گزارشهای3ماهه اول ضعیفی دارم
                البته وضع مجموعه ایران خودرو باز بهتر از مجموعه سایپاست.

                گزارش زیرمجموعه های ایران خودرو مطالعه میکردم چند نکته دیدم گفتم اینجا بنویسم البته به منزله پیشنهاد خرید نیست.

                تام ایران خودرو 127میلیاردتومن سود ساخته که پارسال18میلیارد سودش بود هرچند عمده سود از محل متفرقه که بنظرم فروش زمین و دارایی بود

                تهیه توزیع قطعات 179میلیاردتومان سود ساخت پارسال69میلیاردتومان بود.

                سرمایگذاری سمند با فروش زمین در مشهد و سرمایگذاریها 72میلیاردتومان ساخت اما اشاره کرده تو مجمع سود انباشته بالای100میلیارد هم تقسیم میخواهیم کنیم. بنظر میاد150میلیاردتومان تقسیم سود داشته امسال

                امداد خودرو و خدمات صنعتی و نگار نصر جمعا75میلیاردتومان سود ساختند.

                خگستر هم اخر هفته مجمعش هست 71تومان ساخته و149تومان سود قابل تقسیم داره شاید تو مجمع امسال سود حداکثری تقسیم بشه

                بنظر من ایران خودرو تو مجمع امسال سعی میکنه حداکثر سود را از زیرمجموعه هاش تقسیم کنه تا سود سرمایگذاریهاش بالا بره و سال91زیانش صفر بشه

                با حساب کتاب من خودرو حدود300-400میلیاردتومان بیشتر از پیشبینی اش تو سرمایگذاریها سود محقق خواهد کرد و زیانش نزدیک صفر خواهد شد
                این شاید برای خرید خودرو جذابیتی نشان نده ولی همینکه بخواد حداکثر سود از زیرمجموعه هاش تقسیم کنه جذابیت خرید برای برخی زیرمجموعه هاش مثل خگستر ایجاد میکنه

                خود ایران خودرو وامهای سنگینی با بهره23-27درصد از پارسیان و پاسارگاد و...گرفته که باعث شده سالانه950میلیاردتومن هزینه مالی بده
                اگر با فروش دارایی اینا را تسویه کنه و عوضش وام با بهره کم دولت بهش بده تا حدی مشکلاتش کمتر خواهد شد
                ولی در شرایط فعلی تو این گروه خگستر کم ریسکترینشان هست
                بقیه گروه برای تغییرات بنیادی نیاز به زمان و حمایتهای جدی دولت دارند.

                خگستر149 تومان سود قابل تقسیم الان داره سال92هم 52اعلام کرده که با توجه به تقسیم سود40تومنی پارسیان(53میلیاردتومان سود) و 42تومنی بیمه پارسیان (6.5میلیاردتومن سود) و 20-25میلیاردتومان بابت سرمایگذاری سمند و 18میلیاردتومان بابت خدمات بیمه و...حداقل65-70تومان سود خواهد ساخت.

                نظر

                • شبندر
                  عضو فعال
                  • Sep 2012
                  • 3598

                  #728
                  در اصل توسط norther_68 پست شده است View Post
                  تحلیل از کاظم نادر علی
                  2
                  - تو
                  صنعت خودرو
                  انتظار گزارشهای3ماهه اول ضعیفی دارم
                  البته وضع مجموعه ایران خودرو باز بهتر از مجموعه سایپاست.

                  گزارش زیرمجموعه های ایران خودرو مطالعه میکردم چند نکته دیدم گفتم اینجا بنویسم البته به منزله پیشنهاد خرید نیست.

                  تام ایران خودرو 127میلیاردتومن سود ساخته که پارسال18میلیارد سودش بود هرچند عمده سود از محل متفرقه که بنظرم فروش زمین و دارایی بود

                  تهیه توزیع قطعات 179میلیاردتومان سود ساخت پارسال69میلیاردتومان بود.

                  سرمایگذاری سمند با فروش زمین در مشهد و سرمایگذاریها 72میلیاردتومان ساخت اما اشاره کرده تو مجمع سود انباشته بالای100میلیارد هم تقسیم میخواهیم کنیم. بنظر میاد150میلیاردتومان تقسیم سود داشته امسال

                  امداد خودرو و خدمات صنعتی و نگار نصر جمعا75میلیاردتومان سود ساختند.

                  خگستر هم اخر هفته مجمعش هست 71تومان ساخته و149تومان سود قابل تقسیم داره شاید تو مجمع امسال سود حداکثری تقسیم بشه

                  بنظر من ایران خودرو تو مجمع امسال سعی میکنه حداکثر سود را از زیرمجموعه هاش تقسیم کنه تا سود سرمایگذاریهاش بالا بره و سال91زیانش صفر بشه

                  با حساب کتاب من خودرو حدود300-400میلیاردتومان بیشتر از پیشبینی اش تو سرمایگذاریها سود محقق خواهد کرد و زیانش نزدیک صفر خواهد شد
                  این شاید برای خرید خودرو جذابیتی نشان نده ولی همینکه بخواد حداکثر سود از زیرمجموعه هاش تقسیم کنه جذابیت خرید برای برخی زیرمجموعه هاش مثل خگستر ایجاد میکنه

                  خود ایران خودرو وامهای سنگینی با بهره23-27درصد از پارسیان و پاسارگاد و...گرفته که باعث شده سالانه950میلیاردتومن هزینه مالی بده
                  اگر با فروش دارایی اینا را تسویه کنه و عوضش وام با بهره کم دولت بهش بده تا حدی مشکلاتش کمتر خواهد شد
                  ولی در شرایط فعلی تو این گروه خگستر کم ریسکترینشان هست
                  بقیه گروه برای تغییرات بنیادی نیاز به زمان و حمایتهای جدی دولت دارند.

                  خگستر149 تومان سود قابل تقسیم الان داره سال92هم 52اعلام کرده که با توجه به تقسیم سود40تومنی پارسیان(53میلیاردتومان سود) و 42تومنی بیمه پارسیان (6.5میلیاردتومن سود) و 20-25میلیاردتومان بابت سرمایگذاری سمند و 18میلیاردتومان بابت خدمات بیمه و...حداقل65-70تومان سود خواهد ساخت.
                  در مورد خساپا هم گفته ميشد كه حداكثر سود را از وساپا مي خواد ديديم كه فقط 12 تومان پرداخت شد،خگستر امسال 25تومان سود تقسيم ميكنه .طبق خبرهاي موثق از مخبرين
                  دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                  نظر

                  • شبندر
                    عضو فعال
                    • Sep 2012
                    • 3598

                    #729
                    صف خريد 4ميليوني براي خودرو خيلي كمه بنابراين امروز 140 تومان هم ميتونيد خريد كنيد
                    دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                    نظر

                    • شبندر
                      عضو فعال
                      • Sep 2012
                      • 3598

                      #730
                      امروز هرچقدر از گروه خودرو بخواهيد با هرقيمتي مي توانيد بخريد
                      دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                      نظر

                      • مخبرالدوله
                        عضو فعال
                        • May 2012
                        • 5228

                        #731
                        کد خبر: ۱۵۶۳۳۹
                        ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱

                        در حالي که پس از تحريم كشتيراني از سوي كشورهاي غربي، خودروسازان با استفاده از قدرت خريد خود كشورهاي خارجي را وادار به همكاري مي كردند، كشتيراني جمهوری اسلامی ظاهرا با سوء استفاده از تحريم خودروسازان، علاوه بر افزايش حدود 40درصدي بهاي حمل و نقل، خودروسازان را مكلف به استفاده از ارز آزاد كرده است!

                        این اقدام تعجب آور، هزینه های غیر متعارف و گزاف تولید خودروسازان داخلی را باز هم بیشتر می کند.

                        به گزارش خبرگزاري موج، كشتيراني جمهوري اسلامي با ارسال نامه اي به خودروسازان، نرخ جديدي براي كرايه حمل و نقل قطعات و مواد اوليه وارداتي آنان ابلاغ كرده كه نسبت به گذشته حدود 40 درصد افزايش داشته است.

                        علاوه بر اين، كشتيراني جمهوری اسلامی به خودروسازان اعلام کرده است كه از اين پس امكان استفاده از ارز مبادلاتي براي انجام امور آنان وجود ندارد و خودروسازان بايد ارز مورد نياز خود را از صرافي ها(بازار آزاد) تهيه و تامين كنند!

                        تلفيق افزايش مستقيم و حذف ارز مبادلاتي در امور حمل و نقلي خودروسازان به معناي دو برابر شدن اين هزينه براي صنعتگران داخلي است.

                        به گزارش موج، اين اقدام تامل برانگیز كشتيراني جمهوری اسلامی در حالي صورت مي گيرد كه به عنوان مثال شرکت هاي ايران خودرو و سايپا جزء معدود شركت هايي است كه پس از تحريم، همكاري خود را با كشتيراني جمهوري اسلامي ادامه داد و حتي طرف هاي تجاري خود در كشورهايي مانند كره جنوبي و ... را نيز وادار كرد تا از خدمات كشتيراني ايران استفاده كنند.

                        مديرعامل کشتيراني جمهوري اسلامي ايران چند روز پيش در گفت وگو با رسانه ها به صراحت از تلاش اين شركت براي عدم افزايش و حتي تعديل نرخ حمل و نقل دريايي سخن گفته بود.

                        محمد حسين داجمر گفته بود: همواره به دنبال مديريت تحريم ها بوده ايم و تلاش مي کنيم تا نرخ حمل و نقل دريايي کشور را تعديل و از افزايش غير منطقي آن جلوگيري کنيم.





                        برچسب ها: ایران خودرو ، سایپا ، کشتیرانی

                        مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                        نظر

                        • سیاح
                          عضو عادی
                          • Aug 2011
                          • 70

                          #732
                          ضرر 100 میلیارد تومانی یک خودروساز در 3 ماهه اخیر

                          دبیر انجمن خودروسازان ایران از ضرر و زیان حدود صد میلیارد تومانی گروه خودروسازی سایپا از ناحیه فروش 52 هزار دستگاه انواع تیبا و پراید در سه ماه ابتدایی سال جاری خبر داد.

                          احمد نعمتبخش در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: شرکتهای خودروساز اخیرا با توجه به پایان یافتن سه ماهه ابتدایی سال، درخواست خود برای افزایش قیمت را به شورای رقابت ارسال کردهاند.

                          وی با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا در نامه خود به شورای رقابت از ضرر و زیان صد میلیارد تومانی خبر داده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده که با توجه به قیمتهای تعیین شده از سوی شورای رقابت برای محصولات پر تیراژ این شرکت، حدود صد میلیارد تومان خسارت از ناحیه فروش 52 هزار دستگاه تیبا و پراید در سه ماهه اول سال به این شرکت وارد شده است.

                          دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: بنابراین گروه خودروسازی سایپا از شورای رقابت خواسته براساس تبصره دو ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر جبران ضرر و زیان تولیدکنندگانی که قیمت محصولات آنها از سوی دولت پایینتر از قیمت واقعی تعیین میشود، ضرر و زیان وارد شده به این شرکت جبران شود.

                          وی افزود: این در حالی است که هنوز ضرر و زیان چهار هزار میلیارد تومانی خودروسازان در سال گذشته علیرغم مکاتبات متعدد پرداخت نشده و هماکنون نیز این ضرر و زیان ادامه دارد.

                          نعمتبخش با بیان اینکه امیدواریم هر چه زودتر و در شرایط تحریم گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات این صنعت پیدا شود، تصریح کرد: مسوولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به وجود بحران در صنعت خودرو پی برده و انتقاداتی را به شورای رقابت وارد کردهاند بنابراین چرا به جای آنکه کمکی به این صنعت شود برخی سازمانها مشکلی به مشکلات آن اضافه میکنند.

                          به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران، گروه صنعتی ایران خودرو نیز در نامه مشابهی به شورای رقابت از ضرر و زیان خود در سه ماهه ابتدایی سال خبر داده و خواستار جبران این ضرر و زیان شده است.

                          نظر

                          • hossein sh
                            ستاره دار(1)
                            • Mar 2012
                            • 688

                            #733
                            نخستین خودرو آمریکایی از مبدأ ایالات متحده وارد ایران شد
                            نخستین خودرو آمریکایی از مبدأ ایالات متحده به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد شد.

                            به گزارش خبرنگار مهر، امروز جمعه 28 تیرماه اولین خودرو سواری وارداتی شرکت ائل خودرو ارس (Convertible 2LT RS Package 2013 Camaro) از گروه جنرال موتورز از مبداء میامی در ایالات متحده به دفتر شرکت در پاریس و از آنجا با خطوط هواپیمایی قطر به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) وارد شد.

                            با توجه به اینکه گمرکات ایالات متحده اجازه صدور خودرو نو را به جهت حفاظت از تولیدات منطقه ای (GM کره جنوبی) صادر نمی کند، مطابق اسناد ارائه شده به گمرکات ایالات متحده مقصد نهایی این خودرو ایران منطقه آزاد ارس است و Title صادرات خودرو به ایران برای اولین بار صادر شده است،

                            در نتیجه این خودرو و سایر خودروهایی که از طریق ائل خودرو وارد خواهند شد، طبق وعده های داده شده فقط برای فروش در ایالات متحده آمریکا و مطابق با استانداردهای اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا (NHTSA) تولید شده است.

                            با توجه به استقرار دفتر مرکزی شرکت ائل خودرو ارس در منطقه آزاد ارس، تمامی خودروهای وارداتی این شرکت از طریق منطقه آزاد ارس به سرزمین اصلی ورود خواهند شد.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #734
                              بدهی چند صد میلیارد تومانی خودروسازان ایرانی به رنو

                              کد خبر: DEN-741264 تاریخ چاپ: ۱۳۹۲/۰۴/۲۹ منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۲۹۷۱
                              گروه خودرو - در شرایطی که تولید محصولات رنو در ایران شرایط مناسبی ندارد و تنها میتوان به «صفر نبودن» آن دلخوش بود، خبر میرسد خودروسازان کشور بدهی هنگفتی به این شرکت فرانسوی دارند.
                              به گفته یک منبع آگاه، حجم بدهی خودروسازان ایرانی به رنو چند صد میلیارد تومان است و از پس همین بدهی بزرگ، تولید تندر - 90 و مگان در جاده مخصوص به پایینترین سطح خود در این روزها رسیده است. گفته میشود تنها یکی از دو خودروساز بزرگ کشور رقمی معادل 400 میلیارد تومان به رنو بدهکار است که بدهی چشمگیری به حساب میآید. رنوی فرانسه در حال حاضر تندر - 90 و مگان را در خودروسازی ایران به تولید میرساند که اولی مشترکا در ایران خودرو و پارس خودرو تولید میشود و دومی فقط میهمان پارس خودرو است.
                              تندر و مگان در سه ماه نخست امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت شدید تولید روبهرو بودند و ایران خودرو و پارس خودرو نتوانستهاند تعهدات مربوط به این دو محصول را انجام بدهند. این در شرایطی است که رنو چندی پیش با ارسال نامه ای به انجمن قطعه سازان ایران، از دشواریها و مشکلات مالی اش صحبت به میان آورد و ابراز امیدواری کرد که در آینده و با بهبود شرایط، وضع تولید تندر و مگان به حالت عادی برگردد. در حال حاضر نه مگان و نه تندر هیچ کدام شرایط تولید مناسبی ندارند و اگرچه گفته میشود تیراژ روزانه شان «صفر» نیست، اما به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد. قیمت این دو خودرو نیز به دلیل تیراژ اندک و همچنین بالا رفتن نرخ ارز همچنان بالا است، به نحوی که تندر - 90 فول در حال حاضر حدود 35 میلیون تومان قیمت دارد و مگان نیز خودرویی 88 میلیونی در بازار به حساب میآید.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • مات
                                عضو فعال
                                • Aug 2011
                                • 5650

                                #735
                                مدیر عامل ایران خودرو دیزل خبر داد:
                                انعقادقرارداد4هزارمیلیاردی"خاور"باشهرداری تهران

                                مدير عامل ايران خودرو ديزل خبر از انعقاد قرارداد توليد 500 دستگاه اتوبوس 18 متري بي. آر. تي به ارزش چهار هزار ميليارد ريال با شهرداري تهران داد.

                                مدير عامل ايران خودرو ديزل خبر از انعقاد قرارداد توليد 500 دستگاه اتوبوس 18 متري بي. آر. تي به ارزش چهار هزار ميليارد ريال با شهرداري تهران داد.

                                به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ایران خودرو دیزل، هاشم یکه زارع با بيان اين مطلب گفت: روند تجهیز خطوط و مراحل اولیه تولید اتوبوس بي. آر. تي سال گذشته در شرکت ایران خودرو دیزل به اتمام رسید و هم اکنون چندین نمونه از این محصول تولید شده و آماده عرضه است.

                                مدیر عامل ایران خودرو دیزل افزود: این محصول که با مشارکت بزرگ ترین تولید کننده اتوبوس جهان در ایران تولید شده از آخرین استانداردهای روز دنیا برخوردار بوده و در بسیاری از کلان شهرهای جهان در حال بهره برداری است.

                                وی در خصوص این محصول گفت: اتوبوس های تولید شده دارای امکانات متعدد رفاهی و استانداردهای شهری از قبیل تجهیزات قدرتمند سرمایشی و گرمایشی، رمپ ویژه معلولان و جانبازان عزیز و... است.

                                یکه زارع همچنین با اشاره به قراردادهای منعقد شده در خصوص تأمین نیاز ناوگان حمل و نقل مسافری درون شهری چند کلان شهر کشور از آمادگی این شرکت برای تامین بخش عمده ای از نیاز کشور در این حوزه خبر داد.
                                الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
                                اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
                                اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X