اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • شاه بورس
    ستاره دار (4)
    • Dec 2012
    • 325

    #1756
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
    امروز خاور اميدها را در دل زنده كرد انشا الله گروه خودرو بتونه به اهداف خودش برسه از شنبه سقف فروش برداشته ميشه و حقوقي ها بهتر مي تونن جولان بدن به همين خاطر گروه خودرو اولين گروه براي تشكيل صف فروش خواهد بود كه فرصت خوبي براي خريد هست استفاده مي كنم
    شبندر جان به تریدرت بگووو 10 میلیون تا زامیاد ,20 میلیون تا خکاوه,100 میلیون تا هم خاور بگیره:D:D:D
    منم شنبه بتونم با یک میلیوون تومن حمایتت میکنم
    پس دیدار ما شنبه در tse/:.ph34r-smiley.:/:D:D:D
    موفق كسي است كه با آجرهايي كه بطرفش پرتاب مي شود، يك بناي محكم بسازد

    نظر

    • شبندر
      عضو فعال
      • Sep 2012
      • 3598

      #1757
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      در اصل توسط شاه بورس پست شده است View Post
      شبندر جان به تریدرت بگووو 10 میلیون تا زامیاد ,20 میلیون تا خکاوه,100 میلیون تا هم خاور بگیره:D:D:D
      منم شنبه بتونم با یک میلیوون تومن حمایتت میکنم
      پس دیدار ما شنبه در tse/:.ph34r-smiley.:/:D:D:D
      من تا شنبه و يك شنبه 10ميليارد تومان آماده كردم فقط از گروه خودرو خريد كنم اگر نظري داريد بفرمائيد
      دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

      نظر

      • صولت الدوله قشقایی
        عضو فعال
        • Dec 2013
        • 839

        #1758
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
        من تا شنبه و يك شنبه 10ميليارد تومان آماده كردم فقط از گروه خودرو خريد كنم اگر نظري داريد بفرمائيد
        خدایا به ما هم از این 10 تومنی ها بده
        10 میلیارد نخاسیم
        10 میل بدی بسه
        /:.weirdsmiley.:/

        نظر

        • شبندر
          عضو فعال
          • Sep 2012
          • 3598

          #1759
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          در اصل توسط صولت الدوله قشقایی پست شده است View Post
          خدایا به ما هم از این 10 تومنی ها بده
          10 میلیارد نخاسیم
          10 میل بدی بسه
          /:.weirdsmiley.:/
          دوست خوبم شما هم ميتونيد با يه كم دقت و زرنگي به اين پولهاي ناچيز برسي فقط بايد تلاش كني
          دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

          نظر

          • شاه بورس
            ستاره دار (4)
            • Dec 2012
            • 325

            #1760
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
            من تا شنبه و يك شنبه 10ميليارد تومان آماده كردم فقط از گروه خودرو خريد كنم اگر نظري داريد بفرمائيد
            موفق و پر سود باشیید:D:D:D:D:D
            نه خواستم اگه میشه یک شنبه خرید کنید آخه یارانه من یکشنبه به دستم میرسه
            تا بتونم یکشنبه ازت حمایت کنم و صف خرید کنیم خودرویی ها رو:D/:.yead.://:.yead.://:.yead.://:.wubsmiley.://:.wubsmiley.://:.wubsmiley.:/
            آخرین ویرایش توسط شاه بورس؛ 2014/03/12, 15:12.
            موفق كسي است كه با آجرهايي كه بطرفش پرتاب مي شود، يك بناي محكم بسازد

            نظر

            • ali m
              ستاره دار(1)
              • Aug 2013
              • 233

              #1761
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
              من تا شنبه و يك شنبه 10ميليارد تومان آماده كردم فقط از گروه خودرو خريد كنم اگر نظري داريد بفرمائيد
              همه آگاه باشند بازی بزرگ شروع شده دلیلش هم پیدا شدنه شبندر بزرگ و شروع خریدش هست من به شبندر اعتماد دارم عاشقتم شبندر................
              Nakhoda trader

              نظر

              • bahmaei.m
                عضو عادی
                • Dec 2012
                • 145

                #1762
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
                امروز خاور اميدها را در دل زنده كرد انشا الله گروه خودرو بتونه به اهداف خودش برسه از شنبه سقف فروش برداشته ميشه و حقوقي ها بهتر مي تونن جولان بدن به همين خاطر گروه خودرو اولين گروه براي تشكيل صف فروش خواهد بود كه فرصت خوبي براي خريد هست استفاده مي كنم
                تا حالا کجا بودی توی این بازار منفی لااقل بتو بخندیم

                نظر

                • bahmaei.m
                  عضو عادی
                  • Dec 2012
                  • 145

                  #1763
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
                  امروز خاور اميدها را در دل زنده كرد انشا الله گروه خودرو بتونه به اهداف خودش برسه از شنبه سقف فروش برداشته ميشه و حقوقي ها بهتر مي تونن جولان بدن به همين خاطر گروه خودرو اولين گروه براي تشكيل صف فروش خواهد بود كه فرصت خوبي براي خريد هست استفاده مي كنم
                  شبندرجان می دانی تو چندسال دیر متولید شدی اگر در زمان پادشاهان قدیم بودی حتما دلقک دربار می شدی

                  نظر

                  • zafar3000
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 1243

                    #1764
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا :سال آینده سال رونق تولید سایپا است
                    اقتصاد > صنعت - مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از برنامه ریزی برای رشد تولید و گسترش سبد محصول در سال آینده خبر داد و گفت: برآوردهای ما نشان می دهد سال آینده برای گروه خودروسازی سایپا و صنعت خودرو با رونق کسب و کار همراه خواهد بود.

                    به گزارش خبر آنلاین مهندس مدنی در مراسم روز سایپا که با حضور حجة الاسلام ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن و جمع دیگری از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به همراه هنرمندان برگزار شد گفت: سال آینده تولید محصول را در گروه به 650 هزار دستگاه خواهیم رساند و قصد داریم در زمینه صادرات نیز تیراژ خود را به 50 هزار دستگاه برسانیم.
                    وی افزود: وجود مشکلات فراوان در زمینه های گوناگون تولید، نقدینگی، تحریم و سایر مسائل و سوء مدیریتهای داخلی موانع زیادی را سر راه صنعت خودرو گذاشت. اما با تلاش و برنامه ریزی ، صبر همکاران و حمایت های وزیر محترم صنعت معدن و تجارت توانستیم تا حدود زیادی این مسائل را پشت سر بگذاریم.
                    وی افزود : در بسیاری از موارد شخص مهندس نعمت زاده پس از اطلاع از مشکلات دستورات لازم را در خصوص رفع مشکل صادر و بارها جهت اطمینان از رفع مشکلات شخصا پیگیری نموده اند که جا دارد از حمایت های بی دریغ ایشان تقدیر و تشکر نمایم.
                    مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد : بی شک با حمایت های دولت تدبیر و امید سال 93 سالی پر بار و موفق برای صنعت خودرو و گروه خودروسازی سایپا خواهد بود .
                    وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، در زمینه سیاست های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا در 1 سال اخیر با در پیش گرفتن این سیاست توانست در زمینه هایی مثل کاهش هزینه های جاری خود، نقدینگی زیادی را ذخیره کند و در امور مربوط به تولید صرف کند.
                    مدنی توسعه محصول را به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای سایپا برای سال آینده عنوان کرد و گفت: اقدامات مقدماتی برای ورود تعداد 13 تا 14 محصول جدید به سبد تولیدات سایپا در طول مدت زمان 3 سال آینده انجام شده و امیدواریم بتوانیم با ورود این تعداد خودرو سهم بازار داخل و خارج خود را توسعه دهیم.
                    مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود توجه به استفاده از روش های جدید در تولید و عرضه محصول به بازار را خواستار شد و تأکید کرد: سایپا با درک صحیح از این موضوع که بازار نیازمند ورود خودروهای جدید است قصد دارد در این زمینه سرمایه گذاری کند.
                    وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مباحث مربوط به صادرات محصول گفت: سایپا با یک بازار حدود 400 میلیون نفری متشکل از کشورهای همسایه و منطقه اطراف ایران رو به رو است و قصد دارد در سال های آینده با ورود خودروهای جدید در این حوزه فعالیت خود را افزایش داده و در سال1404 میزان صادرات خود را به 500 هزار دستگاه برساند.
                    مهندس مدنی خاطر نشان کرد در زمینه توجه به منابع انسانی همواره تلاش کرده ایم کارکنان از بابت مشکلات کمترین آسیب و فشار را متحمل شوند. بر همین اساس با برنامه ریزی گسترده تولید را زنده نگه داشتیم تا کارکنان در حوزه کسب و کار مشکلی نداشته باشند.
                    مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه گفت: سال آینده با بهبود شرایط اقتصادی کشور کسب و کار صنعت خودروسازی هم با رونق مواجه خواهد شد.

                    نظر

                    • zafar3000
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 1243

                      #1765
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      گزارش رئيس هيئت تحقيق و تفحص از بدهي ها و انحصارهاي گسترده در خودروسازي ها
                      خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1392/12/22 شماره انتشار 18647
                      خودرو 15 تا 25 درصد بيش از قيمت واقعي فروخته مي شود

                      رئيس هيئت تحقيق و تفحص از صنعت خودروسازي در نشستي خبري برخي جزئيات نتايج تحقيق و تفحص از خودروسازان را اعلام کرد که از جمله آن ها، روابط انحصاري برخي شرکت هاي زيرمجموعه با شرکت هاي خودروساز، فروش خودرو به قيمت 15 تا 25 درصد بيش از قيمت واقعي، بدهي 3 هزار ميلياردي 35 نمايندگي به يک شرکت خودروساز و دريافت چند هزار ميليارد تومان تسهيلات ريالي و ارزي بدون ارائه طرح توجيهي است.به گزارش مهر، علي علي لو رئيس هيئت تحقيق و تفحص از عملکرد صنعت خودروسازي کشور بعد از ظهر امروز (ديروز) در نشست خبري با خبرنگاران با اشاره به اينکه تحقيق و تفحص از صنعت خودرو از نيمه دوم سال 92 آغاز شد گفت: اين تحقيق و تفحص در محورهاي اصلي ساختار و مديريت، مباحث مالي، حسابرسي، حقوقي و قراردادها و نمايندگي ها انجام شده است.وي افزود: با نتيجه اي که دريافت کرده ايم مشخص شده است که گروه خودروسازي سايپا و ايران خودرو عملاً از يک ساختار دولتي و دستوري برخوردارند، اگرچه شايد شرکت هاي اقماري و يا حتي شرکت هاي مادر بر اساس قانون تجارت خصوصي تلقي شوند.

                      اعضاي تکراري براي هيئت مديره چندين شرکت زير مجموعه يک خودروساز

                      نماينده مردم شبستر با بيان اينکه اين شرکت ها شرکت هاي درهم تنيده زير مجموعه بسياري دارند ادامه داد: بالغ بر 160شرکت زيرمجموعه ايران خودرو است که برخي از آنها خود نيز چندين شرکت زيرمجموعه دارند که سهام داران آن خود اين شرکت ها هستند و از ده ها شرکت بيروني در جهت مأموريت هاي خود استفاده مي کنند که تعدادي از اين شرکت‌ها زيان ده و تعدادي هم با فراز و نشيب سوددهي دارند.علي لو با اشاره به اينکه هيئت مديره هاي آنها به صورت دستوري از طريق مديرعامل شرکت مادر تأمين مي شوند گفت: اکثريت اعضاي هيئت مديره اين شرکت ها تکراري هستند به طوري که يک نفر در چند شرکت عضو يا رئيس هيئت مديره است.

                      انحصارهاي شگفت آور در رابطه شرکت هاي زيرمجموعه و اصلي خودروساز

                      وي گفت: اين امر باعث زمين گير شدن بخش هاي خصوصي، از بين رفتن رقابت و ايجاد انحصارهاي شديد در صنعت خودروسازي شده؛ برخي از اين شرکت هاي زيرمجموعه که توانسته اند از رانت ها و حمايت هاي دولتي برخي دستگاه‌ها برخوردار باشند نفوذ بيشتري در شرکت مادر پيدا کرده و انحصارهاي شگفت آوري براي خود رقم زدند.رئيس هيئت تحقيق و تفحص از صنعت خودروسازي گفت: يک شرکت به طور انحصاري تأمين کننده ECU توليدات ايران خودرو است اين در حالي است که امروز هزاران خودرو پارک شده در پارکينگ هاي ايران خودرو وجود دارد که صاحبان آن يعني مردم عليرغم آنکه پول آن را جلو جلو پرداخت کردند قادر به تحويل گرفتن خودرو نيستند که دليل آن نرسيدن ECU است.

                      انحصارهاي خاص 10 تا 12 شرکت زير مجموعه يک خودروساز

                      وي با بيان اينکه اين شرکت هاي زيرمجموعه به خاطر منافع خود حتي شرکت هاي مادر را زمين گير کرده اند افزود: بر اساس مستندات مشخص شده شرکتي که اينگونه با شرکت مادر بازي مي کند به دنبال خريد بيشتر سهام شرکت مادر است و امروز 26درصد شرکت مادر را داراست؛ بر اساس اسناد به دست آمده اين شرکت به دنبال افزايش خريد شرکت مادر است تا بتواند در هيئت مديره داراي کرسي و راي شود.وي با بيان اينکه اين مسئله يکي از مواردي است که از خلاء قانوني ناشي مي شود ادامه داد: مجلس پيگير آن است و به زودي در اين باره اقدام قانوني خواهد کرد.علي لو گفت: شرکت هاي زير مجموعه اين چنيني که در حال حاضر با ايران خودرو در ارتباط هستند به طور واضح 10تا 12 شرکت هستند که به اين شکل انحصارهاي خاص دارند.

                      محصولات 2 خودروساز بزرگ 15 تا 25 درصد بيشتر از قيمت واقعي به فروش مي رسد

                      رئيس هيئت تحقيق و تفحص از صنعت خودرو سازي گفت: امروز به جرأت مي توان گفت محصولات ايران خودرو و سايپا به راحتي بين 15تا 25درصد بيشتر از قيمت واقعي فروخته مي‌شوند؛ بايد کار کارشناسي سريع و درست انجام شود تا به نسبت محصولات مختلف کاهش قيمت داشته باشيم.

                      بدهي 3 هزار ميلياردي 35 نمايندگي به يک خودروساز

                      وي با اشاره به تحقيق و تفحص انجام شده در بخش نمايندگي‌ها گفت: در نمايندگي هاي ايران خودرو بالغ بر 3 هزار ميليارد بدهي از سوي 35نمايندگي به اين شرکت وجود دارد که اين نمايندگي ها بدون دريافت تضامين درست و قانوني واگذار شده اند و صاحبان آنها يا متواري هستند و يا تضامين چکي از آنها گرفته شده و هيچ گونه پيگيري صورت نگرفته است.

                      دريافت تسهيلات ريالي و ارزي چند هزار ميليارد توماني توسط يک خودروساز بدون طرح توجيهي

                      وي با بيان اينکه نظام مالي درستي از هيچ کدام از گروه هاي سايپا و ايران خودرو وجود ندارد افزود: در سال 1390 ، 1815ميليارد تومان تسهيلات ريالي و 420ميليارد تومان تسهيلات ارزي به سايپا داده شد، در سال 91، تسهيلات گرفته شده از سوي سايپا به شکل ارزي و ريالي 2650ميليارد و در 6ماه نخست سال 92، تسهيلات دريافت شده از سوي سايپا به منظور تأمين نقدينگي 1500ميليارد تومان بوده است اين در حالي است که در جريان تحقيق و تفحص از اين شرکت هيچ طرح توجيهي اعم از پروژه يا طرحي براي دريافت اين تسهيلات ارائه نکردند.

                      هزينه 25 هزار ميليارد توماني مورد نياز براي تکميل 4 سايت نيمه تمام يک خودروساز

                      وي گفت: حدود 5هزار ميليارد تومان براي ايجاد 4سايت در 4شهر از سوي گروه سايپا مصوب شد که بالغ بر هزار ميليارد تومان آن در اين 4سايت از سوي سايپا هزينه شد اما به دليل نداشتن نقدينگي، اين پروژه ها رها و امروز برآورد تسهيلات مورد نياز براي اتمام اين پروژه ها به 25 هزار ميليارد رسيده است که قطعا با توان مالي سايپا اين امر به نتيجه نخواهد رسيد.رئيس هيئت تحقيق و تفحص از خودروسازان با اشاره به اينکه در زمينه ساختار صنعت خودروسازي به قدري صدمه به خودروسازها رسيده که امروز خودروسازان ما قادر به اصلاح ساختار و اصلاح وضعيت صنعت نيستند گفت: ما به دنبال اين هستيم که در يک کارگروه مشترک بين مجلس، دولت، دانشگاه و افراد دلسوز و مجرب سند تحول صنعت خودرو را بر اساس اقتصاد مقاومتي ابلاغي از سوي رهبري تدوين کنيم.

                      شرکت هاي غير ضروري و انحصاري، هزينه هاي خودروسازان را به شدت افزايش و بهره وري را کاهش داده است

                      علي لو با اشاره به مباحث بهره وري در صنعت خودرو سازي گفت: پس از تحقيق و تفحص از صنعت خودروسازي کشور مشخص شد در بحث بهره وري با وجود ساختار و مديريت موجود و علي رغم وجود شرکت هاي غيرضروري به هم تنيده و انحصاري که هر دو گروه ايجاد کردند به شدت هزينه ها بالا رفته و توان کيفيت بخشي پايين آمده است که در نهايت منجر به ارائه محصولات با کيفيت پايين و قيمت هاي بالا به مردم شده است.وي ادامه داد: آنچه در صنعت خودروسازي اتفاق مي افتد نه با رهنمودهاي رهبري و نه با رضايتمندي مردم مطابق است .

                      تندر 10 ميليون تومان گرانتر از قرارداد رنو فروخته مي شود

                      رئيس هيئت تحقيق و تفحص از صنعت خودرو سازي با اشاره به قراردادهاي خودروسازي گفت: در حوزه قراردادها حتي قراردادهاي بزرگ و حياتي در حوزه خودرو سازي مشکلات بزرگ و جدي وجود دارد.وي افزود: به طور مثال قرار داد توليد L90 با رنوي فرانسه بسته شد اما با حسابرسي هايي که انجام داديم مشخص شد بر اساس قراردادي که بين سازمان گسترش صنعت و رنوي فرانسه بسته شده است قيمت محصول L90 امروز با 10ميليون تومان اختلاف قيمت به مردم فروخته مي شود.علي لو افزود: اين در حالي است که قرار بود خودروي L90 جايگزين پيکان شود، سازمان گسترش صنعت، وزير وقت و پارس خودرو اعلام کرده بودند که چون خودروي ملي ما پيکان بوده و مي خواهيم خودروي ملي ديگري را با همان قيمت جايگزين کنيم L90 را توليد مي کنيم.

                      فقدان حسابرسي داخلي صحيح در يک شرکت خودروساز بزرگ با 85 هزار نيرو

                      رئيس هيئت تحقيق و تفحص از صنعت خودروسازي ادامه داد: شرکت ايران خودرو با 85 هزار پرسنل و گردش مالي 4 تا 5 هزار ميليارد توماني در سال نه حسابرسي داخلي درستي دارد و نه نظارت درستي بر فرآيندهاي حقوقي، فني و هيئت مديره آن صورت مي گيرد.

                      ماجراي دستکاري شرکت هاي زيرمجموعه در سود و زيان و بدهي مالياتي چند هزار ميليارد توماني

                      وي گفت: در بين سال هاي 81 تا 90 شرکت هاي زير مجموعه که خود زيان ده هم بوده اند در مجمع سالانه دستکاري کرده و با سوءاستفاده از قاعده تعديل، شرکت را به صاحبان آن سود ده معرفي مي کردند و بعد از توزيع پاداش ها و سود سهام براي ارائه به اداره ماليات تعديل را برگردانده و شرکت را زيان ده معرفي مي کردند اين امر باعث شده امروز خودروسازان چندين هزار ميليارد تومان به اداره ماليات بدهکار باشند.

                      بدهي هاي 2 خودروساز بزرگ معادل دارايي ها

                      وي با بيان اينکه در حال حاضر ميزان بدهي ها و دارايي هاي ايران خودرو و سايپا رقم برابر دارند خاطرنشان کرد: هر دو شرکت خودرو ساز دچار بحران جدي هستند.

                      رئيس هيئت تحقيق و تفحص از صنعت خودروسازي با اشاره به بحث قرارداهاي منعقد شده در صنعت خودروسازي گفت: به طور مثال بعد از انجام تحقيق و تفحص مشخص شد بعد از عقد قرارداد و خريد بن رو توسط سايپا و پرداخت کامل پول آن بعد از چند سال مشخص شد که 22.4 درصد بن رو متعلق به سازمان بازنشستگي و غيرقابل فروش بوده است.

                      وي افزود: همچنين چند سال بعد از خريد بن رو توسط سايپا در حالي که تصور مي شد بن رو با محصول خريداري شده مشخص شد که سايپا محصول بن رو را نخريده و فقط سوله و اسکلت آن را خريداري کرده است اما هيچ کس در اين باره توضيح يا پاسخي نداده است.

                      علي لو گفت: شرکت فيات ايتاليا بالغ بر 4 ميليون يورو از بن رو طلب داشته که با فروش بن رو به سايپا اين طلب نيز به سايپا منتقل شده که البته اين مسئله نيز بعد از چند سال از عقد قرارداد خريد بن رو مشخص شد.رئيس هيئت تحقيق و تفحص از صنعت خودرو سازي با بيان اينکه قراردادهاي اين چنيني در صنعت خودروسازي بسيار زياد است گفت: تحقيق و تفحص از صنعت خودروسازي به اتمام رسيده و ما نامه انجام اين تحقيق و تفحص را به رئيس کميسيون اصل نود ارائه کرديم و منتظر اعلام زمان قرائت آن در صحن علني مجلس هستيم.

                      نظر

                      • zafar3000
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 1243

                        #1766
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        آرام آرام باید منتظر بود حضور در گروه خودرو برای دزدان سخت تر و مراقبت ها بیشتر شود
                        به امید روزی که سود واقعی بهبود وضعیت این صنعت را هم ما سهامداران وهم مردم استفاده کننده از محصولات این دو شرکت ببرند

                        نظر

                        • مسعود اب
                          عضو فعال
                          • Jun 2013
                          • 1502

                          #1767
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          خفناور پیش بینی سود سال 92 خود را با 54 درصد تعدیل مثبت 885 ریال اعلام نمود.

                          دليل تغييرسود هرسهم منتهي به 29/12/1392از مبلغ 575ريال به ازاي هرسهم (براساس عملکرد واقعي 9ماهه اول سال )به مبلغ 885ريال به دليل افزايش تيراژتوليد وبه تبع افزايش تعداد فروش به درخواست نياز خريداران قراردادي (شرکتهاي مگاموتوروپيستون ايران)درماههاي پاياني سال مي باشد.
                          بمنظور موفقیت
                          تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                          نظر

                          • مسعود اب
                            عضو فعال
                            • Jun 2013
                            • 1502

                            #1768
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو







                            بمنظور موفقیت
                            تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                            نظر

                            • غفران
                              عضو فعال
                              • Sep 2013
                              • 1123

                              #1769
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              http://www.asriran.com/fa/news/326225 فقط مدیریت بهینه کاهش هزینه ها میتواند صنعت خودروی کشور را بسیار سودده کند
                              الف - بازار خودرو همیشه جزء بازارهای پر طرفدار است که در مقاطع مختلف زمانی دارای فراز و نشیب بسیاری بوده است، این بازار بعد از شهریور سال ۹۱ اما ثبات را به خود ندیده است، از اختلاف فاحش قیمت نمایندگی و بازار گرفته تا افزایش قیمت‌های متوالی، بی ثباتی متوالی را در بازار خودرو رقم زده است. حال در آستانه عید نیز بازار خودرو متلاطم شده و قیمت‌ها در این بازار روند افزایشی گرفته است.

                              اما نکته مهم اینکه نه دولت قبل انگیزه ای برای بهبود اوضاع بازار خودرو داشت و نه دولت تدبیر و امید می‌خواهد به این بازار سرو سامان دهد. صحبت‌های چند ماه قبل نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت که چراغ سبزی برای افزایش قیمت خودرو بود ثابت کننده این مدعاست که دولت روحانی تدبیری برای بازار خودرو ندارد وراه دولت سابق را می رود ، شاید کلید گشایش بازار خودرو گم شده است!

                              اختلاف شورای رقابت با خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بعد از رفتن پژویان و جانشینی دکتر شیوا به قوت خود باقی است، از طرف دیگر دبیر خودروسازان که جاده صاف کن خودروسازی‌ها برای افزایش قیمت شده، هر روز مصاحبه می‌کند و به کمک اعوان و انصارش و رسانه های وابسته بهانه های مختلفی برای افزایش قیمت خودرو می‌آورد.

                              با اینکه خودروسازان تحریم و قیمت ارز را همواره دست آویزی برای افزایش قیمت خودرو قرار می‌دادند و می‌دهند اما حتی توافق نامه ژنو و ثبات در نرخ ارز نیز نتوانست قیمت‌ها را متعادل و یا دست کم ثبات را بر این بازار حاکم کند. در چند ماه اخیر با لغو تحریم، خودروسازان و قطعه سازان خارجی زیادی وارد ایران شده و برای آغاز همکاری‌ها مذاکره کرده‌اند اما تأثیری در بازار خودرو نداشته است.

                              علی لو، رئیس هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی در رابطه با قیمت خودروهای داخلی می‌گوید : محصولات ایران‌خودرو بین ۱۵ تا ۲۵ درصد بیشتر از قیمت واقعی به مردم ارائه می‌شود، خودرو ال ۹۰ با اختلاف حداقل ده میلیون تومان به دست خریدار می‌رسد.

                              رئیس هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی در رابطه با سوء مدیریت در خودرو سازی‌ها می‌گوید: اکثریت شرکت‌های بهم تنیده سایپا و ایران‌خودرو سمت‌های تکراری دارند، مثلاً یک نفر در ده شرکت عضو هیأت مدیره یا رئیس شرکت‌ها به شمار می‌رود و این امر خود دلیلی شده است تا رقابت میان خودروسازان از بین برود. هم اکنون به طور استاندارد تمام خودروسازی‌های دنیا ۲ تا ۴ درصد هزینه مالی دارند و در شرکت تویوتا کمتر از ۲ درصد اما در ایران میزان هزینه‌های مالی ۱۳.۶ درصد است که این امر در این دو گروه موجود است.

                              ایران‌خودرو بالغ بر سه هزار میلیارد تومان از نمایندگی‌های رانتی خود طلبکار است که در عقد قرارداد با این افراد ضمانت‌های درستی هم گرفته نشده است و این امر باعث شده تا خودروهای پیش‌فروش شده به دست خریداران نرسید و برخی از این افراد هم متواری هستند.

                              دکتر شاهین شایان آرانی، اقتصاددان در گفتگو با الف در رابطه با علت آشفته بازار این روزهای صنعت خودرو می‌گوید: دولت محور بودن، عدم کارایی در صنعت خودرو و سوء مدیریت باعث شده که صنعت خودرو سازی این روزها به وضعیت برسد.

                              آرانی تصریح کرد: در زمان تحریم فضای تولید خودرو در کشور با چالش‌ها جدی مواجه شد، علاوه بر این قیمت تمام شده در بخش تولید و حجم بالای کار باعث شد که صنعت خودرو دچار مشکل شود، خودروسازان هم به جای یافتن راه حل مناسب برای کاهش مشکلات فقط روز به روز قیمت‌ها را بالا و بالاتر می‌برند.

                              این استاد دانشگاه ادامه داد: معتقدم که صنعت خودروسازی نیاز به مهندسی مجدد دارد و باید یک خصوصی سازی جدی در این صنعت ایجاد شود، دیدگاه‌های توسعه آن نیز باید مبتنی بر ایده های بخش خصوصی باشد، شاید این راه نجاتی برای صنعت خودرو باشد وگرنه صنعت خودرو با این وضعیتی که جلو می‌رود قطعاً دوام نمی‌آورد.

                              وی در پاسخ به اینکه نقش واسطه‌ها و رانت خوارها را چگونه می‌بینید گفت: در این صنعت واسطه گری ها و رابطه های میانی که در بحث فروش و نمایندگی‌ها وجود دارد همیشه بوده است، دلیل این امر هم عدم رقابت لازم در صنعت خودروسازی است، تعداد رقبا در این صنعت محدود هستند، وقتی که یک صنعت حالت انحصار به خود می‌گیرد طبیعتاً رانت و مراکز فساد در آن به وجود می‌آید.

                              این کارشناس اقتصادی افزود : مشکلات کنونی صنعت خودرو از انحصار است، اکنون یک ایران خودرو و سایپا داریم که عمده خودروهای کشور را تأمین می‌کنند چرا نباید خودروسازی‌های خارجی در کشور خودرو تولید کنند، این کار باعث می‌شود که صنعت خودرو متحول شود، با ورود تولید کنندگان خارجی مقداری روحیه جدید و توانایی جدید نیز به وجود می‌آید.

                              وی گفت: اکنون تمام هزینه های رانت، هزینه های عدم بهره‌وری و عدم بهینه سازی و سوء مدیریت‌ها در صنعت خودرو را مصرف کننده می پردازد. آرانی در پاسخ به این سؤال که چرا دولت به بازار خودرو سرو سامان نمی‌دهد گفت : صنعت خودرو صنعت بزرگی است و افراد بانفوذ زیادی در این صنعت ذینفع هستند. مدیران خودروسازی‌ها رایزنی‌های زیادی با مسئولین و نمایندگان دارند و این باعث می‌شود که دولت‌ها همتی برای سامان بخشیدن به بازار خودرو نداشته باشند.

                              به گفته شایان آرانی باید در صنعت خودروسازی انقلاب صورت گیرد و برای شروع باید یک انقلاب مدیریتی در صنعت خودرو سازی ایجاد شود تا یک مکانیزیم و روش جدید وارد صنعت خودروسازی گردد و اگر این اتفاق نیفتد صنعت خودروسازی ما مستهلک شده و کم کم از بین می‌رود.

                              وی در مورد قیمت خودروها گفت: قیمت خودروها اصلاً واقعی نیست، به طور مثال پژو ۲۰۶ در داخل کشور ۳۷ میلیون تومان است، یعنی چیزی حدود ۱۲ هزار ۳۰۰ دلار. همین پژو ۲۰۶ در دبی ۶ هزار دلار است، یعنی قیمت پژو ۲۰۶ در ایران دو برابر قیمت همین خودرو در دبی است در صورتی که باید در کشور ارزان‌تر باشد.

                              شایان آرانی در پایان تاکید کرد: به علت انحصار صنعت خودروسازی، نفوذ زیاد مدیران خودروساز در بین مسئولین و بزرگی صنعت خودرو، تغییر در آن سخت است ولی اگر تغییر در این صنعت صورت نگیرد این تنها مردم هستند که ضرر می‌کنند.
                              آخرین ویرایش توسط غفران؛ 2014/03/14, 22:54.
                              ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

                              نظر

                              • مسعود حاجی
                                عضو عادی
                                • Feb 2014
                                • 48

                                #1770
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                مهندس یکه زارع خبرداد:

                                توسعه صادرات، راهبرد ایران خودرو برای تحقق اقتصاد مقاومتی

                                گروه صنعتی ایران خودرو تحقق اقتصاد مقاومتي را سر لوحه تمام امورخود قرار داده که یکی از محور های اساسی آن حضور فعال در بازار های بین المللی است تا از این طریق ارز مورد نیاز خودرا تامین كند.






                                مهندس هاشم یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: دراجرای منویات مقام معظم رهبری پیرامون سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و تاکیددولت تدبیر و امید و وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اهتمام ویژه برای اجرایی نمودن مفادآن، گروه صنعتی ایران خودرو تشكيل کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی و تنظیم نقشه راه اقتصاد مقاومتی را در دستور كارگروه مذكور قرار داده است.



                                وي به برخی از برداشت های نادرست از فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهارداشت: متاسفانه دربعضی از بخش ها تصور درستی از اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته و آن را به مثابه ریاضت اقتصادی قلمدادمی کنند درحالی که حضور قوی در عرصه های مختلف اقتصادی، صنعتی و سیاسی هدف اصلی این راهبرد است.



                                مهندس یکه زارع با تاکید بر اینكه نباید تمام توان خود را دریک جبهه متمركز کنیم، گفت: ایران خودرو نباید فقط به افزایش تولید متکی باشد، بلكه باید درطراحی محصولات جدید ، برند سازی و حضور در بازار های جهانی نقش پر رنگ تری داشته باشد.



                                مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینكه نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی کمک زیادی به بهبود وضعیت صنعت خودرو کشور خواهدكرد،اظهارداشت:این درحالی است که هم اكنون مشكل اصلی صنعت خودرو کشور بعضي از محدوديت ها است که با رفع آن ها این صنعت روی ریل توسعه و پیشرفت قرار می گیرد



                                مهندس یکه زارع تاکید کرد: دراین زمینه باید شرایط گشایش ال سی ، نرخ بهره تسهیلات بانکی ، شیوه قیمت گذاری خودرو ها و برخی دیگر ازقوانین اصلاح شود و سازمان ها نيز به وظايف قانوني خود عمل كنند.



                                یکه زارع خاطر نشان کرد:بانک ها هم باید به سوی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی حركت کنند به طوریکه درشرایط اقتصاد مقاومتی نباید همان روند و نگاه قبلي نسبت به توليد و صنعت ادامه يابد.



                                وی در پایان افزود: هروقت درتعاملات و تبادلات با کشور ها و شركای خارجی با نگرش اقتصاد مقاومتی وارد مذاكره شدیم، کشور های خارجی و مذاكره کنندگان درمقابل ما تعظیم خواهند کرد.
                                از آنچه هستي، فروتر آي ، تا مردم تو را از آنچه هستي ، فراتر برند .

                                نظر

                                در حال کار...
                                X