اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • mass0ood
    عضو فعال
    • Jan 2014
    • 429

    #1801
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    در اصل توسط zafar3000 پست شده است View Post
    نظر جناب آقای سعیددرخشانی
    دو گروه خودرو و ساختمان در سال جاري بيشترين بازدهي را خواهند داشت ، قطعه سازي ها برخياشون قندي هاي دوم هستند ، مثل خاذين يا خكمك
    خاذين بيشترين اهرم رو داره بين قطعه سازيا

    يكي از اين سهم هاي پي بر ايي يك سايپا اذين هست ، سال بعد با فرض توليد نزديك هفتصد هزار دستگاه در گروه سايپا ، شامل خود سايپا و زامياد و پارس خودرو ، مجموع فروش اين شركت به حدود سيصد و پنجاه ميليارد تومان خواهد رسيد كه حاشيه سود 15 درصدي را حداقل خواهد داشت در حاليكه پارسال تا سي و پنج درصد حاشيه سود ناخالص هم پيش رفتند ، با اين حساب حدود 53 ميليار سود ناخالص خواهد داشت كه كه هفت تاش براي اداري و 6 تاش براي مالي ميرند و بيست درصد هم ماليات حدود 32 ميليارد باقي خواهد ماند به عنوان سود خالص پس از كسر ماليات كه به سهمي 320 تومان خواهد رسيد !! قيمت سهم الان 320 تومان مي باشد !

    در اولين پيش بيني شركت 250 ميليارد تومان فروش با پنج درصد حاشيه سود پيش بيني كرده كه اگر اين حاشيه سود رو فقط ده درصد بكنيم 120 تومان به سود شركت افزوده مي شود ! به همين سادگي !

    شركتي كه سيصد ميليارد فروشش هست اونم در سالي كه تازه خودرويي ها ميهواند جون بگيرند نبايد ماركت وليوش سي و دو ميليارد بمونه !

    چند روز پيش اقاي مير تاج الديني در مراسم رونمايي از محصولات جديد سايپا ، فرمودند در دو سه سال اتي بايد به سه ميليون دستگاه توليد برسيم كه به نظر بنده اين عدد قابل دست يافتن هست ،بااين فرض ها تارگتهاي گروه خودرويي فضايي خواهد بود و به عنوان گروه پيشرو بازار در سالهاي اتي مطرح خواهند بود

    http://www.bourex.info/viewtopic.php?t=15891&start=3440
    این آقای درخشانی فک کنم عضو گروه جناب شبندره!!! /.:biggrinsmiley.:/

    نظر

    • شبندر
      عضو فعال
      • Sep 2012
      • 3598

      #1802
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      گروه خودرويي مثل اينكه وارد يه اصلاح كوچيك شده البته كل بورس تهران دوباره دچار نزول شده واين نزول تا مرز 70000 ادامه داره كه بعد از اون برگت بازار بهتر خواهد بود ولي در كل شاخص امسال به مرز 110000خواهد رسيد با نزول برخي سهام و صعود برخي صهام ديگر ،به احتمال زياد پتروشيمي هاو نفتي ها و ... نزول 50درصدي خواهند كرد اما گروه خودرو تا ده برابر و گروه دارو تا دوبرابر و گروه بانكي تا دوبرابر و ... رشد خواهند داشت در بين قطعه سازها در مرحله اول ختراك تا 1500تومان و خاذين تا 1000تومان رشد خواهند كرد.
      دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

      نظر

      • moslemi
        عضو عادی
        • Jan 2013
        • 103

        #1803
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
        گروه خودرويي مثل اينكه وارد يه اصلاح كوچيك شده البته كل بورس تهران دوباره دچار نزول شده واين نزول تا مرز 70000 ادامه داره كه بعد از اون برگت بازار بهتر خواهد بود ولي در كل شاخص امسال به مرز 110000خواهد رسيد با نزول برخي سهام و صعود برخي صهام ديگر ،به احتمال زياد پتروشيمي هاو نفتي ها و ... نزول 50درصدي خواهند كرد اما گروه خودرو تا ده برابر و گروه دارو تا دوبرابر و گروه بانكي تا دوبرابر و ... رشد خواهند داشت در بين قطعه سازها در مرحله اول ختراك تا 1500تومان و خاذين تا 1000تومان رشد خواهند كرد.
        جناب شبندر:
        بجای این رویا پردازی های کشکی و بدون پشتوانه میتونی یک تحلیل فاندامنتالی و تکنیکالی از یک سهم یا شاخص بزاری تا ببینیم پند مرحله حلاجی چون نوشته هات همش جهت دار هست خصوصا در خصوص خودرویی ها و قطعه سازی ها و پتروشیمی ها.
        ببخشید که اینقدر صریح نوشتم

        نظر

        • mass0ood
          عضو فعال
          • Jan 2014
          • 429

          #1804
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          در اصل توسط moslemi پست شده است View Post
          جناب شبندر:
          بجای این رویا پردازی های کشکی و بدون پشتوانه میتونی یک تحلیل فاندامنتالی و تکنیکالی از یک سهم یا شاخص بزاری تا ببینیم پند مرحله حلاجی چون نوشته هات همش جهت دار هست خصوصا در خصوص خودرویی ها و قطعه سازی ها و پتروشیمی ها.
          ببخشید که اینقدر صریح نوشتم
          الکی خودتو خسته نکن، ایشون تحلیل نمیذاره. گروهشون تحلیل می کنن!!

          نظر

          • مسعود اب
            عضو فعال
            • Jun 2013
            • 1502

            #1805
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            ویژه فروردین ماه
            فروش اقساطی لیفان 620 آغاز شد


            عصرخودرو: کرمان موتور از فروش شرایطی خودرو لیفان 620 با اقساط 12، 24 و 36 ماهه خبر داد.








            به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، شرایط این طرح به شرح زیر می باشد:
            بمنظور موفقیت
            تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

            نظر

            • مسعود اب
              عضو فعال
              • Jun 2013
              • 1502

              #1806
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              زودباوری و خوش بینی در کاهش دستوری قیمت خودرو

              عصرخودرو: در 21 اسفندماه سال 92 و در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفته شد که قیمت خودرو در سال 93 گران نخواهد شد!









              به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از موج، می‌گویند ایرانی‌ها علاوه بر اینکه زیادی زود‌باورند، کمی تا قسمتی خوش‌بین هم هستند؛ آنقدر که با کوچک‌ترین خبر خوبی، مشکلات را حل‌شده می‌دانند، گویی الساعه قرار است تمام قفل‌های زندگی‌شان باز شود.این «خوش‌بینی» ایرانی‌ها اتفاقاً پس از «توافق ژنو»، بیش از پیش به چشم آمد؛ تا جایی که خیلی‌ها گمان می‌برندقرار است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین رخدادها روی دهند. آنچه این روزها مردم ایران به شدت پیگیرش هستند، کاهش قیمت کالاها و صد البته ورود تکنولوژی و فناوری روز دنیا به بازارها و خطوط تولید کشور است و در این میان، «خودرو» به طور ویژه تحت پیگردقرار دارد!حدوداً دو سالی می‌شود که خودروسازی ایران درگیر بحران تولید شده و بحران تولید از آنجا آغاز شد که خزانه خودروسازان ته کشید و بانک‌ها نیز تسهیلات مالی در اختیارشان قرار ندادند و از همین رو پول به قطعه‌سازان تزریق نشدو تولید رفته‌رفته پایین و پایین‌تر آمد. در کنار این «بی‌پولی»، سایه سنگین تورم 300درصدی مواد اولیه و رشد سه برابری نرخ ارز و تحریم های بین المللی نیز بر سر آبی و نارنجی‌های جاده مخصوص آوار شد تا آنها بحرانی‌ترین روزهای عمرشان را پس از دوران جنگ، تجربه کنند. این اتفاق سبب شد وضع صنعت خودرو ایران بیشتر پیچیده شود و غول‌های جاده مخصوص حالا نه‌تنها با افت شدید تولید و رشد باورنکردنی قیمت روبه‌رو بودند، بلکه دو شریک بزرگ‌شان را نیز از دست‌رفته می‌دیدند. جاده مخصوص در ناامیدی غوطه‌ور شده بودتا اینکه باد موافق از «ژنو» وزید. به خیال مردم، حالا که قرار شده سایه سنگین تحریم آمریکایی‌ها از سر جاده مخصوص برداشته شود، مشکلات صنعت خودرو نیز حل خواهد شد و در کنار رشد چشمگیر کیفیت، قیمت نیز اساسی پایین خواهد آمد؛ حال آنکه خیالی است خوش و رویایی است شاید دست‌نیافتنی! هنوز مسائل و موانع اصلی بر سر راه افزایش تولید و کاهش قیمت، پابرجاست. از طرفی هنوز مساله نرخ ارز و تورم عمومی و تزریق تسهیلات بانکی نیز حل نشده و این یعنی قیمت خودرو پایین نخواهد آمد. در شرایط فعلی، اوج هنر خودروسازان تثبیت قیمت خودروهاست که به نظر می‌رسد آن هم فقط تا پایان سال گذشته برقرار بود. کاهش قیمت خودرو مستلزم رشد تولید است و این «رشد» نیز در صورتی تحقق خواهد یافت که تورم مواد اولیه کنترل و کاهش پیدا کند، ارز ارزان به خودروسازان داده شود و بانک‌ها بپذیرند که تسهیلات و منابع مالی لازم را در اختیار صنعت خودرو قرار دهند. از آن سو البته لغو کامل تحریم‌های مرتبط با خودروسازی نیز ضروری است. به اعتقاد بیشتر کارشناسان هزینه‌های تولید به حدی رشد یافته که عملاً امکان کاهش قیمت خودرو وجود نداردو حتی اگر متغیرها (تورم، نرخ ارز، تسهیلات بانکی و تحریم‌های بین‌المللی) روندی مطلوب را در پیش بگیرند، در نهایت قیمت خودرو ثابت خواهد ماند.به عنوان مثال الان اگر خودروسازان حداقل 15تا 20 درصد به خودروهایشان اضافه کنند تازه به یک درصد، دو درصد سود می‌رسند. حالا وای به حال اینکه قیمتی هم کم کنیم. ببینید چه اتفاقی می‌افتد؟یکی از دلایلی که خودروسازها واقعاً قیمت تمام‌شده‌شان بالاست، هزینه‌های مالی است. مثلاً وقتی آنها مجبور هستند روی هر خودرو چهار، پنج میلیون فقط هزینه مالی داشته باشند ، این را چه کسی می‌تواند کاهش دهد؟ چطور خودروساز داخلی را با خودروساز خارجی مقایسه می‌کنیم اما اعطای تسهیلات را یادمان می‌رود مقایسه کنیم که با دو، سه درصد هزینه مالی خودروسازان خود را تامین می‌کنند.چرا ما خودرو را تافته جدا بافته می‌دانیم و فرض می‌کنیم نباید این اتفاق برایش بیفتد. خودروساز چه گناهی کرده که خودروساز خارجی منابع مالی‌اش را با دو درصد تهیه می‌کند و خودروساز ایرانی باید با 30 درصد و ... یعنی الان واقعاً هزینه‌های مالی خودروسازها بالای 27، 28 درصد است.چرا پیکان‌ها همه به سمت صنعت خودرو است؟ مثلاً به سمت صنعت لبنیات و میوه و آجیل و پسته نیست؟ فقط خودرو به چشم می‌آید. پیش‌بینی من این است که قیمت خودرو با بایدها قابل پایین آمدن نخواهد بود؛ و بهترین راه‌حل این است که قیمت‌های خودرو را در اختیار خود خودروسازها بگذاریم، به سمتی که خود خودروسازها برای اینکه بتوانند تیراژ داشته باشند و بتوانند کارخانه را بگردانند، خودبه‌خود مجبور می‌شوند قیمت تمام‌شده‌شان را پایین بیاورند. به قول خودروسازان؛ دولت اگر می‌خواهد قیمت خودرو به دو سال پیش برگردد، باید نرخ ارز و تورم مواد اولیه را به اوایل سال 90 برگرداند و در کنار اینها نیز نقدینگی مناسبی از سوی بانک‌ها به خودروسازان تزریق شود و البته تحریمی هم در کار نباشد، آنگاه رویای کاهش قیمت خودرو محقق خواهد شد.
              بمنظور موفقیت
              تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

              نظر

              • مسعود اب
                عضو فعال
                • Jun 2013
                • 1502

                #1807
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                شرایط فروش محصول جدید سایپا “S300 ” اعلام شد

                شرایط فروش خودرو S300 , محصول جدید خودروسازی سایپا اعلام شد .

                به گزارش دنیای خودرو شرایط فروش خودرو S300 به شرح زیر می باشد
                برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید
                بمنظور موفقیت
                تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                نظر

                • مسعود اب
                  عضو فعال
                  • Jun 2013
                  • 1502

                  #1808
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  قیمت جدید محصولات پارس خودرو در سال ۱۳۹۳ اعلام شد

                  شرکت پارس خودرو قیمتهای جدید محصولات خود را با تعرفه های جدید در سال 93 اعلام نمود .

                  به گزارش دنیای خودرو قیمتهای جدید برای سال ۹۳ به شرح زیر می باشد :
                  برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید
                  بمنظور موفقیت
                  تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                  نظر

                  • مسعود اب
                    عضو فعال
                    • Jun 2013
                    • 1502

                    #1809
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    قیمتهای جدید انواع خودرو پراید برای سال ۹۳ اعلام شد

                    گروه خودروسازی سایپا قیمتهای جدید انواع خودرو پراید برای سال 93 را اعلام نمود .

                    به گزارش دنیای خودرو قیمتهای جدید برای سال ۹۳ به شرح زیر می باشد :
                    برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید
                    بمنظور موفقیت
                    تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                    نظر

                    • مسعود اب
                      عضو فعال
                      • Jun 2013
                      • 1502

                      #1810
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      احتمال کاهش ۲۰درصدی قیمت خودرو

                      مدیرعامل شرکت نگین خودرو آفتاب از احتمال کاهش ۲۰ درصدی قیمت خودرو در سال آینده خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت خودرو برپایه ارز ۳ هزار و ۶۰۰ تومانی تعیین شده است که با توجه به کاهش قیمت ارز قیمت‌ها باید مورد بازنگری قرار گیرد.



                      دنیای خودرو
                      – حمیدرضا جعفر حسینی با اشاره به اینکه به اعتقاد نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، قیمت خودرو در سال ۹۳ کاهش خواهد یافت، اظهار داشت: برای سازماندهی بازار خودرو باید نخست با تثبیت، قیمت‌ها را کاهش دهیم. در غیر این صورت شرایط نه برای مصرف کننده بلکه برای تولیدکننده نیز مساعد نخواهد بود و به دنبال آن واردات خودرو افزایش خواهد یافت.
                      مدیرعامل شرکت نگین خودرو آفتاب عوامل موثر بر افزایش قیمت خودرو را میزان تولید، نرخ ارز، قطعات، صادرات و واردات برشمرد و افزود: هم اکنون قیمت خودرو برپایه ارز ۳ هزار و ۶۰۰ تومانی تعیین شده است که با توجه به کاهش قیمت ارز افزایش قیمت‌ها توجیهی ندارد و باید مورد بازنگری قرار گیرد.
                      وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود درصورت تحقق این امر شاهد کاهش قیمت خودرو تاحدود ۲۰ درصد باشیم در رابطه با نحوه فعالیت شرکت‌های لیزینگی، گفت: لیزینگ‌ها شرکت‌های واسپاری هستند که وظیفه‌ آن‌ها تأمین منابع مالی برای اشخاصی است که بنا به هر علتی از جمله کمبود منابع مالی و یا منافع اقتصادی، آمادگی یا تمایل به تامین اقلام مورد نیاز خودشان را به صورت نقدی ندارند.
                      به گزارش تسنیم، به اعتقاد حسینی شرکت های لیزینگ به نوعی مشابه دایره اعتبارات و تسهیلات بانک ها فعالیت می‌کنند به نحوی‌که در بانک مرکزی همان اداره ای به امور شرکت های لیز‌ینگ رسیدگی و نظارت می کند که به بانک ها رسیدگی ونظارت دارد. در همین راستا شرکت های لیزینگی نیز با توجه به میزان سرمایه، مفادآیین نامه و اساسنامه در همه حوزه های لیزینگ به غیر از بخش مسکن فعالیت می‌کنند.
                      مدیرعامل شرکت نگین خودرو آفتاب در مورد سود شرکت‌های لیزینگ در سال آینده، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و شرایط خاصی که در صنعت خودرو حاکم شده است،پیش بینی می‌کنم که سود شرکتهای لیزینگ ثابت بوده وافزایشی را نداشته باشیم.
                      بمنظور موفقیت
                      تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                      نظر

                      • مسعود اب
                        عضو فعال
                        • Jun 2013
                        • 1502

                        #1811
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        تسهیلات بانکی عامل کاهش قیمت خودرو

                        اهدای تسهیلات بانکی به خودروسازان اگر به کار گرفته شود موجب جمع‌آوری نقدینگی، ایجاد اشتغال، و در نهایت به کاهش قیمت محصول خواهد انجامید.

                        به گزارش دنیای خودرو حیدر مستخدمین حسینی کارشناس ارشد بانکی در گفت‌وگو با ایلنا تاثیر نرخ بالای تسهیلات بانکی پرداخت شده به خودروسازان را با ذکر یک پیش‌شرط مثبت دانست و اظهار داشت: در صورتی‌که خودروسازان تسهیلات دریافتی را در تولید به کار گیرند نه تنها تاثیر منفی بر تورم کشور نخواهد گذاشت بلکه با هر نرخی هم که اهدا شود می‌تواند تاثیر مثبت در اقتصاد بگذارد.
                        مستخدمین حسینی با اشاره به اینکه باید نرخ سود بازار با نرخ تورم برابری کند افزود: این نرخ نه تنها برای خودروسازها بلکه برای سایر صنایع نیز به همین مقدار تعیین شده است.
                        این کارشناس ارشد بانکی افزود: نرخ تعیین شده یکسان شده است و نرخ جاری بازار است همچنین بانک‌ها نمی‌توانند برای خودروسازها نرخ یارانه‌ای جدا در نظر بگیرند.
                        مستخدمین حسینی با بیان این مطلب که لزومی برای تعیین نرخ یارانه‌ای برای خودروسازها وجود ندارد، ادامه داد: چون خودروسازها قیمت خودرو را بر مبنای قیمت تمام شده و بازار تعیین می‌کنند همچنین قیمت تمام شده کالا را با نرخ آزاد محاسبه می کنند نرخی هم که بانک‌ها پرداخت می‌کنند باید بدون یارانه باشد.
                        وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت نیز قصدی برای دادن یارانه به خودروسازها ندارد.
                        بمنظور موفقیت
                        تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                        نظر

                        • مسعود اب
                          عضو فعال
                          • Jun 2013
                          • 1502

                          #1812
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          رویترز گزارش داد
                          افزایش قیمت بنزین، نخستین آزمون سخت دولت روحانی است


                          رویترز با اشاره به برنامه دولت ایران برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و کاهش یارانه ها نوشت: این اقدام، بخش کلیدی تلاش روحانی برای اصلاح اقتصاد ایران و آزمونی برای سنجش میزان محبوبیت وی است.

                          به گزارش دنیای خودرو ، رویترز طی گزارشی نوشت: افزایش قیمت سوخت در ایران، اولین آزمون مهم پیش روی حسن روحانی، جهت سنجش میزان حمایت افکار عمومی از سیاست های دولت وی در مقابل حملات رقبای تندرو اش می باشد.
                          حسن روحانی بعد از پیروزی در انتخابات در ماه آگوست، با انعقاد توافق ژنو و تلاش برای دستیابی به توافق جامع هسته ای با غرب، بسیاری از ایرانیان را خشنود کرده است.
                          وی وعده داده است که آزادی های اجتماعی را افزایش دهد و برخی از آسیب های اقتصادی ناشی از تحریم ها را ترمیم نماید. ارزش ریال ایران تثبیت شده و نرخ بالای تورم در حال کاهش یافتن است.
                          اما اگر دولت روحانی نتواند به درستی کاهش اختصاص یارانه به بنزین و دیگر سوخت ها را مدیریت کند، دستاوردهای قبلی دولت وی با تهدید مواجه خواهد شد. قیمت انرژی در ایران فاصله زیادی با قیمت های جهانی دارد.
                          این کاهش یارانه ها بخش کلیدی تلاش روحانی برای اصلاح اقتصاد ایران پس از سال ها مدیریت نامنظم دولت محمود احمدی نژاد است. اما کاهش یارانه ها برای بسیاری از ایرانیان دردناک خواهد بود و بنابراین می تواند با تحلیل بردن سرمایه سیاسی روحانی، توان وی را در مقابله با منتقدان داخلی توافق هسته ای با غرب کاهش دهد.
                          کریم سجادپور، کارشناس مسائل ایران در بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی در آمریکا گفت: «مردم به این امید به روحانی رای دادند که هزینه زندگی آنها را کاهش دهد، نه اینکه آنها را افزایش دهد.»
                          یک دیپلمات غربی در تهران گفت، اعلام طرح دولت روحانی برای کاهش یارانه ها موجب بروز نگرانی در بین جامعه ایران از کارمندان دولت گرفته تا تجار و حتی برخی از روحانیون شده است. برخی از مردم شروع به ذخیره مواد غذایی کرده اند.
                          این دیپلمات غربی افزود: «کاهش یارانه ها فشار بیشتری بر کسانی که به روحانی رای داده اند وارد خواهد کرد. این اقدام تاثیری منفی بر نرخ تورم و قیمت کالاها خواهد داشت.»
                          «این یک تست مهم برای سنجش توان سیاسی روحانی و همچنین میزان محبوبیت وی از زمان انتخابات تاکنون است.»
                          دولت روحانی قصد دارد منابع حاصل از کاهش یارانه ها را برای سرمایه گذاری در بخش زیرساخت ها، کاهش میزان استقراض دولت از بانک ها و فراهم کردن امکان اعطای وام بیشتر به بخش خصوصی و تشویق افزایش بهره وری در مصرف انرژی، هزینه کند.
                          دولت احمدی نژاد مرحله اول کاهش یارانه ها را در سال ۲۰۱۰ کلید زد، اما اجرای این طرح موجب افزایش نرخ تورم شد و مجلس ایران اجرای مرحله دوم طرح مذکور را در سال ۲۰۱۲ ممنوع کرد.
                          روحانی پس از پیروزی در انتخابات، توانست با جلب حمایت کافی، مجلس را به حمایت از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها مجاب کند.
                          پدر سه کودک در شهر ساری گفت: «اگر دولت قیمت سوخت را افزایش دهد، همه چیز گران تر خواهد شد. آیا آنها این را نمی بینند؟»
                          نرخ رسمی تورم در ایران در دولت احمدی نژاد به بالای ۴۰ درصد رسید. روحانی گفته است که کاهش دادن نرخ تورم یکی از اولویت های وی می باشد. نرخ تورم از زمان روی کار آمدن روحانی به زیر ۳۵ درصد رسیده است. اصلاح اختصاص یارانه ها حداقل به صورت موقت، می تواند این دستاورد دولت روحانی در کاهش نرخ تورم را از بین ببرد.
                          بیش از ۱۵ درصد نیروی کار کشور بیکار است و بسیاری از افراد شاغل نیز دستمزد ناچیزی دریافت می کنند.
                          بمنظور موفقیت
                          تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                          نظر

                          • مسعود اب
                            عضو فعال
                            • Jun 2013
                            • 1502

                            #1813
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            چرا تولید خودرو در ایران گران تمام می شود؟


                            آشفته بازاری است وضعیت این روز های صنعت خودروسازی کشورمان؛ از یک سو مشتریان از قیمت بالای خودرو ها گلایه مندند و از سوی دیگر خودروسازان افزایش هزینه های تولید را علت اصلی بالا بودن قیمت خودرو ها می دانند اما آیا به راستی هزینه تولید خودرو در کشور در یکسال اخیر تا این حد افزایش پیدا کرده یا خودروسازان در حال ماهیگیری از آب گل آلود بازار هستند؟
                            به گزارش دنیای خودرو ، آیا می توان با شرایط موجود همچنان تولید خودرو در ایران را ارزان دانست و دل به رویای تبدیل شدن کشورمان به پایگاه تولید خودرو در منطقه بست یا خودروسازان کشورمان به زودی قافیه را به رقبای منطقه ای و جهانیشان می بازند؟
                            این نوشتار به دنبال موشکافی هزینه تولید خودرو سازان کشور نیست چه آنکه پرداختن به این موضوع نیاز به بررسی دقیق تری دارد که از حوصله این متن خارج است و البته اسنادی می خواهد که کمتر در اختیار عموم قرار می گیرد.
                            فراتر از آن قصد نداریم خودروسازان را به گران فروشی متهم کنیم و درخواست کاهش قیمت ها را داشته باشیم بلکه بیش از هر چیز به دنبال بررسی بخش هایی از هرینه های تولید هستیم که خواسته یا ناخواسته کمتر مورد توجه قرار می گیرد.
                            “هزینه تولید خودرو در ایران بالا رفته است”. این جمله شاه بیت پاسخ های خودروسازان به گلایه های ریز و درشتی که است که مراجع مرتبط و غیر مرتبط از افزایش قیمت خودرو مطرح می کنند و برای اثبات این موضوع هم مهمترین استدلال خودروسازان افزاش قیمت مواد اولیه در دو سال اخیر است.
                            خودروسازی نه تنها در ایران، که در سطح جهان فرایندی به شدت وابسته به قطعات و مواد خام است.
                            شاید باورش دشوار باشد اما حتی در مطرح ترین خودروسازان جهان هم سهم تکنولوژی در قیمت نهایی محصول پایین است و خودروسازان گاهی محصولات را با سود بسیار اندک و حتی بدون سود به فروش می رسانند و برای تامین هزینه های خود چشم به سود فروش های اعتباری دارند.
                            با چنین سطحی از وابستگی به مواد اولیه، افزایش قیمت این مواد می تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش هزینه های تولید داشته باشد.
                            این ها را اضافه کنید به تورم عمومی کشور که خودروسازان هم به عنوان بخشی از سیستم تولیدی و اقتصادی کشور با آن دست به گریبانند.
                            اما این ها تنها یک روی سکه است، سکه ای که روی دیگرش هزینه های مستقیم ولی دور از چشمی است که به پیکره خودروسازی تحمیل می شود.
                            هزینه تامین مالی؛ از رنجی که می بریم
                            در کنار سایر هزینه های مستقیمی که خودروساز ایرانی پرداخت می کند شاید بتوان هزینه تامین مالی تولید را بزرگترین مشکل صنعت خودروسازی ایران دانست، مشکلی که در نهایت بی آنکه چندان به چشم بیاید باعث شکاف میان خودروساز ایرانی و رقبای خارجی اش می شود.
                            صنعت ایران به طور عام و خودروسازان کشور به طور خاص برای تامین سرمایه در گردش خود بیش از هر چیز چشم به دستان با سخاوت بانک ها دارند، سخاوتی که البته متاسفانه ارزان هم تمام نمی شود.
                            اگر گفته های مدیران صنعت خودرو را بپذیریم، تولید کنندگان خودرو در ایران حداقل در روز های خوب خود، بر مدار سودآوری بودند اما بررسی ها نشان می دهد این سودآوری هزینه سنگیی را به حساب های آن ها تحمیل می کرده، هزینه ای که شاید در روز های خوب فروش خودرو قابل پرداخت بود اما این روز ها با انبوه مشکلات موجود در فرآیند تولید، این هزینه ها به دوش تولید کنندگان سنگینی می کند.
                            یک خودرو انبوهی از قطعات ریز و درشت است که بر خلاف آنچه در باور عمومی نقش بسته، خودروساز در ساخت تنها بخش اندکی از آن ها به طور مستقیم نقش دارد به همین دلیل برای خرید سایر قطعات از قطعه سازان مستقل، نیازمند حجم انبوهی از سرمایه در گردش است.
                            در شرایطی که تولید کنندگان بین المللی خودرو در جهان به منابع مالی با نرخ های کمتر از ۵درصد دسترسی دارند، تولید کنندگان ایرانی سال ها است با پراخت سود هایی بیش از ۲۰درصد (گاه تا ۳۰درصد) برای تامین مالی فرآیند تولیدی خود دست به گریبانند.
                            این روز ها انبوه وام های سررسید شده بر دوش منابع مالی اندک خودروسازان سنگینی می کند و دقیقا همین هزینه ها است که هر چند گاه در محاسبات به چشم نمی آید اما به طور مستقیم موجب افزایش قیمت خودرو می شود چه اگر تولید کننده بخواهد روندی خلاف این داشته باشد زمینه را برای زیان خود فراهم کرده است.
                            این روند معیوب در ادامه موجب تاخیر های گاه هشت ماهه در پرداخت به تامین کنندگان می شود و اندک توان مالی آن ها را نیز تحلیل خواهد برد و به این ترتیب سیکل کشنده عدم تامین مالی از سوی خودروساز و عدم تامین قطعه از سوی قطعه ساز آغاز می شود، روندی که در ماه های اخیر شدت گرفته و کار تا جایی پیش رفته که در چند نوبت قطعه سازان به دلیل عدم دریافت طلب های چند ماهه خود، خط تولید خودروسازان را زمین گیر کردند.
                            در این زمینه به طور سنتی انگشت اتهام به سوی سیستم بانکی کشور نشانه می رود و اهالی صنعت، بانک ها را به “طمعکاری” متهم می کنند و معتقدند در شرایطی که نرخ سود پرداختی به سپرده در کشور در بالاترین سطح رقمی در حدود ۲۰درصد است، بانک ها برای کسب سود بیشتر تسهیلات خود را با نرخی در حدود ۳۰درصد در اختیار تولید کننده قرار می دهند.
                            اتهام سنگین تر (که البته از سوی سیستم بانکی رد می شود) استفاده از منابع قرض الحسنه در پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان است.
                            بررسی این اتهامات شاید نیاز به مجالی دیگر داشته باشد اما باید پذیرفت در اقتصادی که تورم بیش از ۳۰درصدی را تجربه می کند نمی توان از سیستم بانکی خواست تسهیلاتی با نرخ ارزان در اختیار تولید کنندگان بگذارد تا بیش از هر چیز نقش حمایتگر دولت در این میان پررنگ شود.
                            بخش عمده ای از خودروسازی کشورمان هر چند این روز ها به ظاهر خصوصی شده اما نمی توان نقش پر رنگ دولت را در مدیریت این صنعت نادیده گرفت.
                            در شرایطی که دولت در امری چون قیمت نهایی خودرو ها دخالت می کند، شاید چشم داشتن خوردوسازان برای تامین منابع مالی از سوی دولت را بتوان امری طبیعی دانست، اتفاقی که البته تا کنون رخ نداده است.
                            بمنظور موفقیت
                            تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                            نظر

                            • مسعود اب
                              عضو فعال
                              • Jun 2013
                              • 1502

                              #1814
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              شاهکار فوق العاده فیات را ببینید(+عکس)

                              فیات، مالک آلفارومئو، سری جدید مفهومی از اتومبیل سری 4C را تحت عنوان 4C Spider در نمایشگاه ژنو به معرض تماشا گذاشت.

                              خبر آنلاین: این اتومبیل ۲۴۰ اسب بخار، ۱٫۷۵ لیتر توربو جت با بدنه کربن و آلومینیومی خواهد بود. سایز چرخ ها نیز ۱۹ اینچی خواهد بود.



                              بمنظور موفقیت
                              تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                              نظر

                              • مسعود اب
                                عضو فعال
                                • Jun 2013
                                • 1502

                                #1815
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                خودروسازی داخلی باید از انحصار درآید!

                                واردات خودرو باید منطقی و عقلانی انجام شود. باید ببینیم مصرف کننده چه خودرویی نیاز دارد و توان تولید خود را هم ببینیم. اگر توان تولید داخلی به اندازه ای نیست که بتواند نیاز مصرف کننده را تأمین کند، باید از خودروسازانی که می‌توانند محصولات خود را در کشور تولید کنند، حداقل ۱۰۰ درصد مونتاژ استفاده کنیم.

                                در اواخر سال گذشته، بحث‌هایی درباره گران شدن خودرو در سال جدید شده بود و بهانه خودرو سازان برای این کار، گران شدن مواد اولیه عنوان شد، اما با نزدیک شدن به پایان سال مسئولان اعلام کردند که امسال خودرو گران نخواهد شد. این تصمیم هرچند که برای مصرف کنندگان، خبر خوبی بشمار می‌آید اما نگرانی‌هایی نیز برای مصرف کنندگان ایجاد کرده است.
                                به گزارش «تابناک»، در سال های گذشته خودروساز‌ها رویه‌ای جدید پیدا کرده‌اند و آن اینکه به جای گران کردن محصولات خود، از کیفیت خودرو می‌کاهند؛ گویا مبادله بین کیفیت و قیمت، باعث شده است تا در سال های اخیر، خودرو‌های داخلی پایین‌ترین سطح کیفی ممکن را دارا باشند.
                                مجید منصوری لنجان، عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌و‌گو با تابناک در این باره گفت: اگر بخواهیم هم تولیدکننده و هم مصرف کننده را داشته باشیم، باید تعادلی بین تولید و مصرف به وجود بیاوریم. اگر این‌ها را بخواهیم در مقابل هم بدانیم، تولیدکننده به دنبال قیمت بالا‌تر و کیفیت پایین‌تر و مصرف کننده هم به دنبال قیمت پایین‌تر و کیفیت بالا‌تر خواهد بود. اگر از این دیدگاه نگاه کنیم، همیشه تقابلی بین این‌ها خواهد بود. باید تفکر تولیدکننده و مصرف کننده به تدریج به یکدیگر نزدیک شود؛ یعنی تولیدکننده به سمت کیفیت مورد نظر مصرف کننده برود و مصرف کننده نیز هزینه‌ها و مشکلات تولید را در نظر بگیرد.
                                وی افزود: واردات خودرو باید منطقی و عقلانی انجام شود. باید ببینیم مصرف کننده چه خودرویی نیاز دارد و توان تولید خود را هم ببینیم. اگر توان تولید داخلی به حدی نیست که بتواند نیاز مصرف کننده را تأمین کند، باید از خودروسازانی که می‌توانند محصولات خود را در کشور تولید کنند حداقل ۱۰۰ درصد مونتاژ استفاده کنیم، زیرا کمترین سود کار این است که منافع حاصل از اشتغال آن به جیب مردم می‌رود. واردات خودرو به صلاح مملکت نیست، مگر خودروهای صنعتی خاص که مورد نیاز کشور است، ولی بهتر است در خودرو‌های سواری، از تولیدات داخلی استفاده و یا دست کم در داخل مونتاژ کنیم.
                                منصوری گفت: حمایت‌های بیش از حد دولت از خودروسازان به خودروسازان ضرر زده است. دولت برای حمایت از تولید، حمایت بی‌رویه‌ای از خودروسازان داشته و به معنای واقعی اصل ۴۴ را در خودروسازی اجرا نکرده است. خودروسازان باید در شرایط رقابتی باشند و دخالت دولتی نیز در کار نباشد. باید اجازه دهیم خودروساز جدید و حتی خارجی بتواند در کشور سرمایه‌گذاری کند و صنعت خودروسازی از انحصار بیرون آید.
                                وی گفت: تا هنگامی که انحصار داریم، خودروسازی ما همین مشکلات را خواهد داشت. مشکل ما انحصار است. راه شکستن انحصار این است که تعرفه را به صفر برسانیم که با خودروسازان خارج از کشور رقابت کنند. با این کار خودروساز به این فکر می‌افتد که کیفیت و قیمت را متناسب با خواسته مشتری کند. راه دیگر آنکه اجازه دهیم سایر خودروسازان جهان در کشور سرمایه گذاری کنند. خودروسازان معتبر دنیا به دنبال سرمایه گذاری در کشور هستند اما آنقدر سنگ اندازی می‌کنند که دیگر تمایلی برای این کار ندارند. دولت می‌تواند خود درخواست کند تا در کشور سرمایه گذاری کنند، چرا که با این کار، دست کم انتقال دانش و فناوری به کشور انجام می‌شود و خودروساز داخلی می‌تواند از این موقعیت بهره گیرد.
                                این نماینده در توضیح اینکه چرا برخی از ورشکست شدن خودروسازان داخلی می ترسند، گفت: دولت بیشتر نگران اشتغال است که تقریبا منطقی است. از زمانی که خودروسازی از مونتاژ به سمت قطعه سازی رفته، توانسته در پایین دست اشتغالی ایجاد کند. می‌توان از خودروساز خارجی که در داخل سرمایه گذاری می‌کند، خواست که قطعه سازی آن هم در کشور انجام شود، زیرا با این کار نگرانی دولت در بحث اشتغال نیز مرتفع خواهد شد؛ اما اگر نگرانی بابت چیزی غیر از اشتغال باشد، منطقی نیست. باید از تولیدکننده داخلی حمایت کرد، ولی نباید این احساس پدید آید که می‌تواند برای همیشه انحصار را در اختیار داشته باشد. باید شرایط رقابت را نیز برقرار کرد.
                                وی در پایان تأکید کرد: حمایت باید در راستای توانمند ساختن تولیدکننده باشد. در صورتی که خودروساز ما توانمند شد، خودرو بهتر و با کیفیت تری در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد. در شرایط انحصار، خودروساز غیر توانمند خودرو بی‌کیفیت و با قیمت بالا به بازار می‌دهد و این اجحاف در حق مصرف کننده است. باید خودروساز را توانمند کنیم. برای توانمندسازی شاید لازم، شود تعرفه‌ها را برداریم و شاید لازم شود سرمایه گذاران و خودروسازان خارجی را دعوت به حضور در کشور کنیم.
                                بمنظور موفقیت
                                تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                                نظر

                                در حال کار...
                                X