اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • مهربان
    عضو فعال
    • Mar 2011
    • 1675

    #1966
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
    صف هاي فروش امروز گروه خودرو و قطعات واقعا خنده داره

    اولا ارز مبادله اي ميتونه 15درصد از هزينه ها را كاهش بده يعني 30درصد به سود اضافه ميشه
    دوما : مذاكرات كاملا مثبت بوده و توافق نهايي نزديكه بعد از توافق ديگه نميشه به اين راحتي خريد كرد(از قطعاتي ها)
    سوما : دولت قصد داره با حمايت از توليد به اهداف چشم اندازه 20ساله برسه و بهترين حمايت از صنايع عقب مانده از بازار صورت خواهد گرفت خصوصا خودرويي ها

    با اين سه فاكتور فكر كنم هر منفي براي خريد فرصتي مناسب هست
    ....خیلی اوضات خرابه.....
    [B]....ای امید لحظه های ناگزیر.....ساقی بی دست دستم رابگیر....

    نظر

    • جعفرزاده
      عضو فعال
      • Dec 2010
      • 5833

      #1967
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
      صف هاي فروش امروز گروه خودرو و قطعات واقعا خنده داره

      اولا ارز مبادله اي ميتونه 15درصد از هزينه ها را كاهش بده يعني 30درصد به سود اضافه ميشه
      دوما : مذاكرات كاملا مثبت بوده و توافق نهايي نزديكه بعد از توافق ديگه نميشه به اين راحتي خريد كرد(از قطعاتي ها)
      سوما : دولت قصد داره با حمايت از توليد به اهداف چشم اندازه 20ساله برسه و بهترين حمايت از صنايع عقب مانده از بازار صورت خواهد گرفت خصوصا خودرويي ها

      با اين سه فاكتور فكر كنم هر منفي براي خريد فرصتي مناسب هست
      مبارکه / یکبار تحلیل کارشناسی خوبی دادی و از اعداد و ارقام نجومی البته ریالی دیگر خبری نیست / ممنون از تحلیلت

      نظر

      • مسعود حاجی
        عضو عادی
        • Feb 2014
        • 48

        #1968
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        رییس هیات عامل ایدرو در گفت‌وگو با تسنیم:
        مانع قانونی پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به خودروسازان رفع شد

        خبرگزاری تسنیم:رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به اینکه محدودیت خودروسازان در استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برطرف شده است، گفت:فعلاً دولت تصمیمی در مورد قیمت گذاری خودرو نگرفته است.
        غلام رضا شافعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه متأسفانه در یک سال و نیم گذشته به دلیل وجود هجمه های زیاد از سوی برخی مسئولان دولتی، مردم تمایل چندانی به خرید خودرو نداشتند، اظهار داشت: هم اکنون بازار خرید و فروش خودرو تا حدودی به تعادل رسیده است و مردم خرید خود را انجام می‌دهند به نحوی که از حالت بحرانی خارج شده و خودروسازان می‌توانند تا حدودی به بازپرداخت تعهدات خود به سیستم بانکی عمل کنند.
        وی با بیان اینکه البته خودروسازان بی‌نیاز از دریافت کمک‌های سیستم بانکی نیستند، افزود: بازار این روزهای خرید و فروش خودرو در مقایسه با یک سال و نیم گذشته به سمت آرامش پیش می‌رود و در همین راستا با توجه به اظهارات اخیر وزیر صنعت خودروسازان بر بازپرداخت تسهیلات دریافتی خود از سیستم بانکی تمرکز نموده‌اند.
        شافعی ضمن بیان این مطلب که در حال حاضر بنده رقم قطعی از میزان بدهی خودروسازان به سیستم بانکی ندارم، گفت: پیش از این دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خودروسازان به واسطه سهم بیش از ۲۰ درصدی دولت در این بخش با محدودیت هایی همراه بود که در شرایط فعلی این منع قانونی برطرف شده است.
        رییس هیات عامل ایدرو اضافه کرد: هم اکنون در ایران خودرو دولت سهم کمتر از ۲۰ درصد را در اختیار دارد و در سایر شرکت‌های خودروساز نیز به واسطه خصوصی بودن منعی برای دریافت تسهیلات توسعه ملی وجود ندارد.
        شافعی با بیان اینکه خودروسازان تمام تلاش خود را بر ایفای تعهدات خود به مشتریان را انجام خواهند داد اظهار داشت: فقط در خودروی مگان به واسطه بدعهدی شرکت‌های فرانسوی خودروسازان نتوانستند این خودرو را به مشتریان عرضه کنند که این موضوع نیز با تبدیل تعهدات مرتفع شده است.
        وی با تأکید براینکه خودروسازان باید تعهدات خود را به سیستم بانکی پرداخت کنند، گفت: در این زمینه نیز خودروسازان در حال مذاکره با سیستم بانکی در چگونگی بازپرداخت تسهیلات هستند.
        وی در رابطه با قیمت خودرو که این روزها همچنان سخن از تغییر آن در سطح بازار مطرح می‌شود نیز گفت: فعلاً دولت تصمیمی در مورد قیمت گذاری خودرو نگرفته است البته دولت نیز براساس اصل اقتصادی به قیمت گذاری کالاها نخواهد پرداخت مگر آنکه هزینه‌های آن را پرداخت کند.
        از آنچه هستي، فروتر آي ، تا مردم تو را از آنچه هستي ، فراتر برند .

        نظر

        • مخبرالدوله
          عضو فعال
          • May 2012
          • 5228

          #1969
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور در ادامه خواستار رسیدگی به وضعیت قیمت گذاری محصولات خودروسازان شد و اذعان داشت: در زمینه قیمت گذاری خودروهای تولید داخل اگر دولت به تكالیف قانونی که در ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه برایش پیش بینی شده است عمل کند بسیاری از مشكلات موجود را برطرف خواهد کرد.

          وی ادامه داد: در این ماده قانونی تاکید شده است که کالاهای تولید داخل، عموماً از قیمت گذاری معاف خواهند بود و اگر دولت تشخیص دهد که کالایی را قیمت گذاری کند باید مابه التفاوت آن را پرداخت یا از بدهی شركت تولیدكننده به دستگاه های دولتی تهاتر کند.

          مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

          نظر

          • ایرج اکبری
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 10934

            #1970
            پاسخ : اخبار گروه خودرو


            وزیر صنعت معدن و تجارت:
            خودرو و برخی کالاهای دیگر از این هفته ارز مبادله‌ای می‌گیرند
            وزیر صنعت معدن و تجارت خبر داد: خودرو و برخی دیگر از مصارف و کالاها از این هفته به بعد ارز مبادله‌ای دریافت می‌کنند.
            خبرگزاری فارس: خودرو و برخی کالاهای دیگر از این هفته ارز مبادله‌ای می‌گیرند

            Tweet
            به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا نعمت‌زاده بعدازظهر امروز در حاشیه نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال 93 که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد در مورد اعم برنامه‌های مورد تأکید در این جلسه گفت: بحث ما بیشتر در مورد برنامه‌هایی است که وزارت اقتصاد در مورد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری داشته‌اند و ما هم در حوزه کاری خود فرصت گرفتیم تا در جلسات آینده برنامه‌های اجرایی خود را ارائه دهیم چرا که تأکید ما حمایت از تولید است.

            وی با اشاره به اینکه حمایت از افزایش ثروت ملی از طریق تولید ملی یکی از نظرات مورد توافق است،خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی، گمرکات کل کشور، سازمان خصوصی‌سازی و... باید سیاست‌های اجرایی خود را با محوریت تولید تدوین کرده و ارائه کنند.

            وزیر صنعت افزود: ما به عنوان متولی بخش تولید خوشحالیم که سیاست وزارت اقتصاد به ویژه در اصول 24 گانه ابلاغی مقام معظم رهبری 14 موردش به طور مستقیم و بقیه به طور غیرمستقیم به وزارت صنعت و معدن برمی‌گردد. تأکید ما استفاده حداکثری از توانمندی داخلی است که در رأس آن نیروی انسانی، منابع طبیعی و استعدادها است.

            نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: باید در بخش تولید و افزایش سهم به آن به گونه‌ای پیش برویم که روزی بتوانیم درآمد تولید را جایگزین درآمدهای نفت در بودجه عمومی کشور کنیم، چرا که از سال 1374 مقام معظم رهبری بر توسعه صادرات غیر نفتی تأکید داشتند و آن را می‌توان موتور توسعه کشور دانست.

            وی بحث بهره‌وری و افزایش تولید محصولات اساسی کشور را از دیگر سرفصل‌های مورد بحث عنوان کرد و افزود: معتقدیم پویایی و توسعه اقتصاد بر عهده مردم است و دولت باید پشتیبان و تسهیل‌کننده امور باشد در عین حال روان‌سازی تجارت در داخل و بهبود سیستم توزیع در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت که برنامه آن را در دست تدوین داریم.

            به گفته وزیر صنعت معدن و تجارت، نظارت بر بازار باید از حالت سنتی خارج شده که در این راستا و تدوین برنامه‌های جدید نیاز به همفکری با دست‌اندرکاران این حوزه از جمله اعضای اتاق بازرگانی داریم.

            نعمت‌زاده در پاسخ به اینکه آیا وزارت صنعت برنامه اختصاص ارز مبادله‌ای برای سایر صنایع مانند خودرو را در نظر دارد، گفت: به دلیل محدودیت درآمد صنایع نفتی برخی صنایع از ارز آزاد بازار استفاده می‌کردند که سال گذشته خودروی سبک را نیز روی ارز آزاد بردیم.

            وی ادامه داد: از آنجایی که بانک مرکزی نمی‌توانست ارز مبادله‌ای بدهد تولید روبه افول بود و روند نزولی به خود گرفت. در دو ماه آخر سال تولید خودرو را در داخل افزایش دادیم و با توجه به بهبود ارزی کشور قرار شد تا خودرو و سایر مصارف از همین هفته جاری با ارز مبادله‌ای تأمین شده و کار را به سرعت پیش ببریم.

            - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....IKbVulYs.dpuf
            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

            نظر

            • ایرج اکبری
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 10934

              #1971
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              ارسال به دوستان
              رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد
              تشریح شرایط حضور خودروسازان خارجی در ایران
              رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در 20 سال گذشته همکاری‌ خودروسازان داخلی و خارجی به نفع طرفین خارجی بوده گفت: ساخت ملی، تنوع تولید، کیفیت و بازارهای صادراتی منطقه جزو شرایط ایران در همکاری‌های جدید خودروسازی است.

              خبرگزاری فارس: تشریح شرایط حضور خودروسازان خارجی در ایران
              Tweet
              به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی بعد از ظهر امروز در آیین تجلیل از کارگران نمونه ایران خودرو تبریز به مناسبت هفته کارگر خواستار حمایت جدی از صنایع کشور به ویژه صنعت خودرو شد و اظهار کرد: این موضوع به عنوان اولویت راهبرد صنعتی کشور پیگیری و دنبال شود.

              وی با بیان اینکه، کشور در صنعت خودرو دارای مزیت ویژه‌ای است، افزود: با اتکا به این مزیت، ایران می‌تواند در سطح جهان مطرح شود.

              رحمانی سپس خواستار شناسایی حلقه‌های مفقوده در صنعت خودروی کشور شد و گفت: مسیر پیشرفت تمام کشورهای توسعه یافته از صنعت خودرو بوده ضمن اینکه تمام صنایع به نوعی رشد آنها از این بستر بوده است.

              نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اظهار داشت: اگر شرکت‌های خارجی از جمله پژو قصد حضور دوباره در بازار ایران را دارد باید تولیداتش در ایران با همان کیفیتی باشد که در فرانسه عرضه می‌شود.

              وی تأکید کرد: در قرارداد با شرکت‌های خارجی ابتدا باید موضوع صادرات و تنوع تولید در نظر گرفته شود.

              رحمانی افزود: در شرایطی که بازار 80 میلیونی خودروی کشور را در اختیار خودروسازان خارجی مانند پژو قرار می‌دهیم باید به موضوع انتقال دانش فنی، کیفیت و صادرات توجه ویژه داشته باشیم.

              وی تصریح کرد: بازار بزرگ خودروی ایران نباید به راحتی در اختیار هر کسی قرار گیرد، بلکه باید تولید خودروهای کیفی و با هدف تصاحب بازارهای صادراتی حداقل در منطقه خاورمیانه مدنظر باشد.

              نماینده مردم تبریز صادرات خودروها را عاملی برای افزایش کیفیت خودرو در کشور عنوان کرد.

              تبدیل ایران به پایگاه خودروسازی منطقه

              نماینده تبریز با تاکید بر ضرورت تولید خودروهای با کیفیت و به روز دنیا در داخل و بیان اینکه خودروسازان باید تجهیزات خود را به روز سازند، اظهار کرد: ایران این زمینه و ظرفیت را دارد که به پایگاه خودروسازی مهمی در منطقه و حتی در جهان تبدیل شود و تولید خودروسازان بزرگ دنیا از ایران به کشورهای منطقه صادر شود.

              وی افزود: برخی کارشناسان معتقدند که ما در صنعت خودرو مزیت نداریم اما اعتقاد من این است که از نظر نیروی انسانی و زیرساخت‌ها، ظرفیت لازم برای شکوفایی صنعت خودرو در ایران وجود دارد.

              رحمانی با بیان این‌که امروز سیاست اصلی دولت حمایت از تولید ملی است تصریح کرد:‌ در این شرایط خرید کالای ایرانی وظیفه مردم و تولید کالای با کیفیت وظیفه مصرف‌کنندگان است.

              87 درصد ثروت کشورهای پیشرفته حاصل منابع انسانی است

              نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: 87 درصد ثروت کشورهای پیشرفته حاصل از منابع انسانی است و ایران به دلیل داشتن نیروی انسانی متخصص و کارآمد و منابع طبیعی بسیار می‌تواند به جایگاهی بالاتر از موقعیت کنونی در اقتصاد جهانی دست یابد.

              وی با اشاره به اینکه ارزشی که دین اسلام به کار و کارگر گذاشته است در هیچ دین و مکتبی وجود ندارد، گفت: این امر حاکی از جایگاه و ارزش نیروی انسانی و کار در پیشگاه خدا و دین مبین اسلام است.

              50 درصد بیکاران کشور دانش آموخته دانشگاهی هستند

              رحمانی با بیان اینکه حدود 50 درصد بیکاران کشور را قشر دانش آموخته دانشگاهی تشکیل می دهد، گفت: رسیدگی و حل مشکل اشتغال از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی مسئولان به شمار می‌رود که توسعه صنعت به ویژه در حوزه خودروسازی می‌تواند عامل مهمی در ایجاد اشتغال پایدار به شمار آید.

              یک شغل یک پروژه

              رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یکی از نیازهای اساسی کشور را ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار و تحصیل کرده برشمرد و گفت: مردم تبریز و آذربایجان به داشتن تخصص، کارآمدی و روحیه بالای کاری و مسئولیت پذیری شهرت دارند و این عوامل از مهمترین داشته‌های منطقه برای ارتقاء شاخص‌های اقتصادی و صنعتی کشور تلقی می‌شود.

              نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال‌زایی در وضعیت فعلی، ایجاد یک شغل را یک پروژه قلمداد کرد و گفت: باید فرهنگ اشتغال‌‌زایی به حدی در میان مسئولان و مردم نهادینه شود که ایجاد یک شغل به عنوان یک پروژه تلقی شود.

              رحمانی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی و تبریز به تبع سابقه تاریخی که در حوزه صنعت و قطعه‌سازی دارد، ظرفیت بالایی برای تولید و توسعه صنعت خودروسازی کشور به حساب می‌آید، گفت: افتتاح کارخانه ایران خودرو تبریز موجب شکوفایی ظرفیت‌های قطعه سازی تبریز و آذربایجان‌شرقی شد.

              خودروسازی، لوکوموتیو صنعت است

              رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازی لوکوموتیو صنایع تلقی می‌شود که در صورت حمایت از آن بخش اعظمی از صنایع کشور نیز توسعه می‌یابند.

              وی اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان صنعت محور توسعه قلمداد شده و با حمایت از آن زیرساخت‌های تولید و اشتغال در جامعه توسعه می‌یابد.

              رحمانی با اشاره به اهمیت صنعت خودروسازی در بین صنایع دیگر و بیان اینکه نزدیک به 60 شاخه صنعتی زیرشاخه‌های صنعت خودرو سازی هستند، گفت: تقویت و حمایت از صنعت خودروسازی سطح گسترده‌ای از تولید را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهد.

              تبریز قطب قطعه سازی

              نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اضافه کرد: از سالیان دور تبریز یکی از قطب‌های بزرگ صنعت کشور محسوب شده که این مزیت امکان توسعه صنعت خودروسازی در این منطقه را دوچندان کرده است.

              وی اظهار کرد: در جای جای آذربایجان‌شرقی می‌توان ظرفیت‌های خوب اقتصادی و صنعتی برای توسعه صنعت خودروسازی را یافت که وجود قطعه‌سازان معتبر، شرکت‌های صنعتی و تولیدی بزرگ و همچنین نیروی انسانی متخصص، کارآمد و با تجربه بخشی از این مزیت‌هاست.

              رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در خودروسازی کشور باید فعالیت‌های مشترک با خودروسازان خارجی وجود داشته باشد، افزود: اما نباید قراردادهای دوجانبه خودروسازان داخلی با شرکای خارجی یک طرفه باشد و طرف خارجی بیشتر سود ببرد.

              وی اضافه کرد: توان بالای علمی و صنعتی کشور، ظرفیت مورد نیاز برای بهره‌مندی از فناوری‌های روز جهانی را ایجاد کرده که می‌توان پس از چند سال مشارکت با خودروسازان خارجی به خودکفایی در این زمینه دست یافت.

              - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....60RGJD9f.dpuf
              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

              نظر

              • javad.ghaderi
                عضو فعال
                • Dec 2013
                • 165

                #1972
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در مورد تخصیص ارز مبادله ای به صنعت خودرو نیز باید صبر کرد و دید آیا واقعا این وعده عملی می شود یا خیر؟ مسئولین شرکت های خودرساز نیز که حرکت مثبتی در جهت افزایش کیفیت محصولاتشان نمی کنند همچنان فکر افزایش قیمت خودرو هستند. دبیر انجمن خودروسازان ایران در رابطه با تاثیر اختصاص ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو گفته: ظاهرا دولت تصمیم گرفته ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو اختصاص دهد تا تقاضای ارزی این صنعت از بازار آزاد خارج شده و قیمت‌ها در بازار آزاد کنترل شود.وی گفته: از آن سو نیز اگرچه خودروسازان همچنان پیگیر درخواست افزایش قیمت خود هستند اما تخصیص ارز مبادله‌ای به کاهش هزینه‌های تولید کمک کرده و موجب کمتر شدن میزان افزایش قیمت‌ها خواهد شد.
                یادم باشد حرفی نزنم که به کسی برخورد ،نگاهی نکنم که دل کسی بلرزد،خطی ننویسم که آزار دهد کسی را

                نظر

                • جعفرزاده
                  عضو فعال
                  • Dec 2010
                  • 5833

                  #1973
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  امتیازی دیگر برای تثبیت قیمت خودرو

                  در شرایطی که خودروسازان همچنان به‌دنبال افزایش قیمت محصولات خود هستند، گویا دولت می‌خواهد تا حد امکان با دادن امتیازاتی مانع این کار شده و قیمت خود را به مرز تثبیت نزدیک کند.
                  پس از آنکه اعلام شد ارز مبادله‌ای به خودروسازان تعلق می‌گیرد، حالا خبر می‌رسد موانع پرداخت وام از صندوق توسعه ملی به صنعت خودرو نیز برطرف شده و کارشناسان این موضوع را امتیازی دیگر برای جلوگیری از افزایش قیمت خودروهای داخلی می‌دانند. در کنار اینها البته اظهاراتی مبنی بر پرداخت تسهیلات از محل اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز مطرح و ظاهرا خودروسازان نیز از امتیازات موردنظر خشنودند، به نحوی که به‌نظر می‌رسد کمی از هیجان شان بابت افزایش قیمت کاسته شده است.
                  در بین امتیازاتی که برای خودروسازان بابت تثبیت قیمت خودرو در نظر گرفته شده، «وام صندوق توسعه ملی» به نوعی بی‌سابقه به شمار می‌رود، چه آنکه به‌دلیل دولتی بودن صنعت خودرو، شرکت‌های خودروساز مجاز به دریافت تسهیلات از محل این صندوق نبودند. حالا آن طور که رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) عنوان کرده، محدودیت خودروسازان در استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برطرف شده و با این حساب آنها می‌توانند برای دریافت وام از محل این صندوق اقدام کنند.
                  غلامرضا شافعی گفته که هم‌اکنون در ایران خودرو، دولت سهم کمتر از 20 درصد را در اختیار دارد و در سایر شرکت‌های خودروساز نیز به واسطه خصوصی بودن منعی برای دریافت تسهیلات توسعه ملی نیست. اظهارات رئیس ایدرو در شرایطی است که وی تنها از ایران خودرو به عنوان خودروسازی که می‌تواند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کند، نام برده و ظاهرا سایپا و پارس‌خودرو مجاز به دریافت تسهیلات از صندوق موردنظر نیستند. پارس‌خودرو زیرمجموعه سایپا به شمار می‌رود و ظاهرا سهم دولت در سایپا هنوز بالای 20 درصد است (حدود 36 درصد) و از همین‌رو مشمول دریافت وام و تسهیلات از صندوق توسعه ملی نیستند. این صندوق که بخشی از درآمد ارزی حاصل از فروش نفت را در خود جای داده، طبق قانون مجاز به پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی و آن هم برای سرمایه‌گذاری، است. البته آن طور که رئیس پیشین صندوق ذخیره ارزی به خبرنگار «دنیای اقتصاد» می‌گوید، تبصره‌ای جدید توسط هیات امنای صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده و بر اساس آن، بخشی از صنایعی که دولت سهم کمی در آنها دارد نیز می‌توانند مشمول پرداخت تسهیلات شوند.

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #1974
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    ارزیابی تخصیص ارز مبادله یی به صنعت خودرو در گفت و گو با خودروسازان و کارشناسان

                    دورخیز صنعت خودروی ایران برای جهش
                    تهران-ایرنا-بسیاری از کارشناسان و خودروسازان امیدوارند که سیاست تازه ی دولت در تخصیص ارز مبادله یی به صنعت خودرو، این صنعت را از وضعیت رکود خارج کند و جان تازه یی به آن بدهد.
                    دورخیز صنعت خودروی ایران برای جهش

                    همزمان با آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی، دولت از سیاست جدید خود برای حمایت از صنعت خودرو پرده برداشت. آنطور که «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت چندی پیش اعلام کرد، از شنبه 6 اردیبشهت ماه کل نیاز ارزی بخش صنعت خودرو اعم از خودروهای سبک و سنگین به صورت مبادله یی تامین می شود.

                    صنعت خودرو ایران همچون دیگر عرصه های تولید، دچار رکود کم سابقه یی شده است و دولت به دنبال آن است تا با اتخاذ سیاست های حمایتی، زمینه را برای جهش دوباره ی این صنعت فراهم کند.

                    تامین مواد اولیه و قطعات یکی از مسایلی است که برای خودروسازان دغدغه شده است؛ چرا که هم نیاز به ارز و هم نیاز به افزایش سرمایه درگردش در این بخش دارد.

                    وزیر صنعت در این ارتباط گفت: آنچه نهایی شد این است که ارز صنایع خودروسازی که در سال گذشته از طریق ارز متقاضی و بازار آن تامین می شد از این پس کل نیاز ارزی صنعت خودرو اعم از خودروهای سبک و سنگین به صورت مبادله یی توسط بانک مرکزی تامین خواهد شد.

                    بر اساس این مصوبه که بلافاصله به شرکت های خودروسازی ابلاغ شد، ارز مورد نیاز خودروسازان به نرخ مبادله یی 2هزار و650 تومانی تامین خواهدشد و از این پس خودروسازان می توانند از ارز مرجع به قیمت همان ارز مبادله ای استفاده کنند.



                    ***رشد اشتغال و تولید در گرو سیاست های ارزی

                    «ساسان قربانی» دبیر انجمن قطعه سازان خودرو در گفت و گو با گروه پژوهش های خبری ایرنا با اشاره به سیاست دولت در تخصیص ارز مبادله یی به خودروسازان، این تصمیم را درست و منطقی دانست و گفت: «اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت توانسته است بانک مرکزی را مجاب به تخصیص ارز دولتی به بخش صنعت و بخش خودروسازی کند، اقدام قابل تحسینی است و به طور قطع این سیاست در راستای حفظ منافع کشور و افزایش تولید واشتغال بوده است.»

                    وی با تاکید بر اینکه حذف تخصیص ارز دولتی به این صنعت آسیب های زیادی را به آن وارد کرد، تصریح کرد: «پس از آنکه در سال 92 ارز مبادله یی تعیین شد، درباره ی تخصیص این ارز به صاحبان صنعت خودرو هم حرف هایی زده شد اما آنقدر فرایندش سخت و پیچیده بود که کسی نتوانست از آن استفاده کند مگر اینکه از مزایایی بهره مند بود و می توانست بدون طی فرایند به شدت طولانی و پیچیده یی که برای اخذ ارز مبادله یی طراحی شده بود، از ارز دولتی استفاده کند.»

                    این کارشناس صنعت خودرو و قطعه سازی با اشاره به اهمیت صنعت خودرو در کشور و در تمام دنیا ادامه داد: «صنعت خودرو برای صنایعی چون شیشه، ریخته گری، فلزات و ... صنعت مادر به حساب می آید و در همه جای دنیا هم این صنعت، صنایع پایین دستی و بالا دستی را به حرکت در می آورد و باعث رونق این صنایع می شود و در صورت داشتن حمایت های دولتی می تواند باعث رشد اقتصاد و اشتغال در کشور شود.»

                    قربانی با بیان اینکه در زمان حاضر تولید خودرو در کشور به کمتر از نصف آن چیزی که در سال 90 تولید می شد، رسیده است، گفت: «در سال 90 شرکت های خودروسازی یک میلیون و 700 هزار خودرو تولید کردند که با توجه به بحران های اقتصادی که در اواخر عمر دولت دهم در کشور به وجود آمد و بسیاری از صنایع را به رکود برد، تولید شرکت های خودروسازی کشور در سال گذشته به 730 هزار دستگاه کاهش یافت. کاهش تولید به تعدیل نیروهای شرکت های خودروسازی منجر شد؛ به طوری که این شرکت ها نزدیک به یک سوم نیروهای خود را به ناچار از دست دادند.»

                    دبیر انجمن قطعه سازان خودرو کشور در مورد چشم انداز پیش روی صنعت خودرو گفت: «در زمان حاضر با تصمیماتی که دولت یازدهم برای احیای صنعت در کشور گرفته است و در صنعت خودروسازی که از همان ابتدا شورای سیاست گذاری خودرو شکل گرفت و فعال شد، مقرر شده است در سال 93 تولید خودرو به دو برابر افزایش یابد و امسال بیش از یک میلیون و 300 هزار خودرو در کشور تولید شود.»

                    وی با بیان اینکه افزایش تولید باعث بازگشت نیروهای تعدیل شده به بازار کار می شود، تاکید کرد: «با انتشار خبر تامین ارز مورد نیاز صنایع خودرو سازی و قرار گرفتن این صنعت در ردیف تخصیص ارز مبادله یی، به طور قطع تولید رونق خواهد گرفت و افزایش تولید برابر است با جذب نیروهایی که در دو سال گذشته تعدیل شده بودند؛ بنابراین این مصوبه نه تنها باعث افزایش تولید می شود بلکه ضریب اشتغال کشور را هم بالا می برد.»



                    ***کاهش قیمت خودرو را نمی توان پیش بینی کرد

                    یکی از علل افزایش نرخ تمام شده ی خودرو در کشور افزایش نرخ دلار و افزایش نرخ کالاهای وارداتی بود و با توجه به اینکه بسیاری از قطعات خودرو ازکالاهای وارداتی هستند، بنابراین قیمت خودرو با افزایش نرخ ارز افزایش یافت و چند برابر قیمتش در سال 90 و اوایل سال 91 رسید. همچنین با افزایش نرخ سوخت در چند روز گذشته یکی از نگرانی های مردم و بازار، افزایش قیمت تمام شده ی خودروهای کم مصرف است.

                    «محمدرضانجفی منش» عضوهیات مدیره ی انجمن قطعه سازان خودرو معتقد است: «احتمال کاهش قیمت خودرو با اختصاص ارز مبادله یی به خودروسازان وجود دارد اما به شرطی که این مصوبه فقط در حد حرف نباشد ونظام بانکی نیز همکاری کند.»

                    قربانی معتقد است که تنها اختصاص ارز مبادله یی به این صنعت نمی تواند تاثیر چندانی در قیمت تمام شده ی خودرو بگذارد. وی در این ارتباط گفت: «بسیاری از صنایع پایین دستی خودرو مانند ریخته گری وابسته به انرژی هستند و سوخت زیادی مصرف می کنند، بنابراین افزایش نرخ سوخت در قیمت تمام شده خودرو تاثیر گذار است و از طرفی هم با افزایش نرخ سوخت، رغبت و میل خرید برای خودروهای کم مصرف بیشتر می شود و با افزایش تقاضا قیمت این مدل از خودروها هم افزایش می یابد. به طور قطع مصوبه ی تخصیص ارز مبادله یی به صنعت خودروسازی در کوتاه مدت تاثیر گذار است و باعث افت قیمت خودرو در بازار می شود اما نمی توان این پیش بینی را از قیمت خودرو داشت.»

                    این کارشناس صنعت خودرو و قطعه سازی ادامه داد: «پس از این مصوبه، شرکت ها باید برای ثبت سفارش اقدام کنند و برای اخذ ارز مبادله یی به بانک مرکزی مراجعه کنند و بعد از آن بانک عامل مشخص شود و طرف خارجی سفارش های مورد نظر را تحویل دهد و در آن زمان که دست کم 7 یا 8 ماه آینده است باید هزینه ی حمل کالا به ایران، هزینه ی انتقال پول، نصب و فروش خودرو محاسبه شود، به خوبی می دانیم که متغیرهای اقتصادی زیادی در کشورمان وجود دارند که هر کدام می توانند در قیمت نهایی تاثیر گذار باشند؛ بنابراین نمی توان به طور عجولانه از میزان کاهش قمیت خودرو حرف زد.»

                    وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که دولت اصرار بر افزایش قیمت انرژی در داخل کشور دارد، منطقی کردن میزان مصرف است و باید به سمتی برویم که کالاهایی با میزان مصرف پایین انرژی تولید کنیم، گفت: «در بازار کنونی برای خودروهایی که سوخت کمتری مصرف می کنند، تقاضای بیشتری وجود دارد و برای پر مصرف تقاضای کمتری. بنابراین طبیعی است که قیمت کالایی که تقاضای بیشتری دارد، افزایش و قیمت کالایی که با نیازهای مشتری فاصله دارد، کاهش یابد.»



                    ***مصوبه، باب میل واردکنندگان نیست

                    با وجود اینکه عده یی تخصیص ارز مبادله یی به صنعت خودروسازی را تصمیم منطقی دولت می دانند که باعث رشد تولید و ضریب اشتغال می شود، به نظر می رسد عده یی هم از این مصوبه ناراضی شوند.

                    قربانی با اشاره به مخالفان این مصوبه و حمایت دولت از بخش صنعت گفت: «به طور قطع عمده ی مخالفان این مصوبه، واردکنندگان خودرو هستند. واردکنندگان خودرو بازار ایران را به راحتی در اختیار شرکت های خارجی گذاشته اند و سود خوبی هم از این بازار دارند اما کسانی که به صورت کلان به این صنعت نگاه می کنند موافق این مصوبه هستند و معتقدم با برنامه ریزی بلند مدت تولیدات داخلی با ارتقای کیفیت خود و رشد دانش خودروسازی در کشور به سمت آزادسازی می رویم و مردم تولید داخل را انتخاب کنند.»

                    وی با اشاره به تعرفه ی واردات خودرو تاکید کرد: «دولت از اعمال تعرفه ی واردات قصد درآمدزایی ندارد و به غیر از مصرف، واردات مزیت دیگری برای کشور ندارند. تعرفه، ابزار مدیریتی در دست دولت برای حفظ اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی است. البته معتقدم با افزایش کیفیت تولیدات داخل، میزان تعرفه هم کاهش می یابد و زمانی هم که بخواهیم به سازمان جهانی تجارت (WTO) بپیوندیم باید در مدت 7 تا 8 سال میزان تعرفه به صفر میل کند اما به طور قطع با شرایط تحریم و وجود محدودیت های صنعتی و اقتصادی که در کشورمان وجود دارد، با برداشتن تعرفه ها تیشه به ریشه ی خود می زنیم.»



                    ***مردم انتظار کاهش قیمت دارند

                    از این پس قرار است،کل نیاز ارزی بخش صنعت خودرو اعم از خودروهای سبک و سنگین به صورت مبادله یی بوسیله ی بانک مرکزی تامین شود. براساس این مصوبه با توجه به مابه تفاوت نرخ ارز آزاد و مبادله یی دولت بخشی از هزینه های خودروسازان را تامین می کند و با اختصاص یارانه ی دولتی به این صنعت، هزینه یی که خودروسازان صرف خرید ارز از بازار آزاد می کردند، جبران می شود.

                    اکنون مردم انتظار دارند این جبران هزینه ها و اختصاص یارانه ی دولتی در قیمت تمام شده ی خودرو هم تاثیر بگذارد و باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شود. البته نمی توان انتظار کاهش قیمت محسوس و قابل توجه داشت؛ چرا که با افزایش نرخ سوخت، هزینه های تولید در صنایع پایین دستی خودرو تا 7 درصد افزایش داشت که این افزایش قیمت به طور قطع خود را در قیمت تمام شده ی خودرو نشان می دهد.

                    برخی از کارشناسان هم برای خودروسازان شرط و شروط گذاشته اند و با اما و اگرهایی موافق این مصوبه هستند. عده یی از کارشناسان معتقدند تخصیص ارز مبادله یی به خودروسازان مانند شمشیر دولبه یی است که می تواند هم به ضرر صنعت خودرو وهم به نفع آن باشد. اگر ارز مبادله یی به سرعت و به میزان کافی در اختیار صنعت خودرو قرارگیرد و مهمتر از آن بتوان از تمام کشورهای هدف ازجمله اروپا مواد اولیه با ارز مبادله ای واردکرد، بسیار مفید خواهد بود اما از آنجایی که گشایش اعتبار اسنادی (LC) بیشتر به کشورهایی چون چین و ترکیه محدود است، اگر ارز مبادله یی تخصیص یابد ولی با استفاده از آن نتوان از تمام کشورها ازجمله کشورهای اروپایی مواد اولیه واردکرد مثمرثمر نخواهد بود.
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • ایرج اکبری
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 10934

                      #1975
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      عضو هیات رییس انجمن قطعه سازان خودرو:

                      نیاز ارزی خودروسازان 2 میلیارد دلار است

                      تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه انجمن قطعه سازان خودرو، نیاز ارزی خودروسازان کشور را حدود 2 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: اثرات عملیاتی شدن ارز مبادله ای به خودروسازان، در نیمه دوم سال نمایان خواهد شد.
                      نیاز ارزی خودروسازان 2 میلیارد دلار است
                      محمدرضا نجفی منش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به تولید پایین خودروسازان طی سال گذشته، افزود: تامین ارز مورد نیاز تولید کنندگان خودرو، به سبب اینکه مستقیم صورت نمی گرفت، هزینه های جانبی زیادی را به آنان تحمیل می کرد.

                      وی برنامه سال جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید خودرو را حدود یک میلیون و 300 هزار دستگاه عنوان کرد و اظهار داشت: این میزان تولید به حدود 2 میلیارد دلار ارز نیاز دارد که در صورت تامین، شرایط خودروسازان رو به بهبود خواهد گذاشت.

                      نجفی منش سپس در خصوص تاثیر اختصاص ارز مبادله ای به خودروسازان در قیمت خودروهای ساخت داخل گفت: اگر چه ارز مبادله ای از سال جاری در اختیار خودروسازان قرار گرفته است، اما هزینه های دیگری شامل مالیات ارزش افزوده، دستمزد، حامل های انرژی، عوارض و بیمه افزایش یافته که این موضوع تاثیر فزاینده ای در قیمت خودرو دارد.

                      وی افزود: با توجه به این شرایط پیش بینی می شود که در نهایت حدود 10 درصد قیمت خودروها افزایش پیدا کنند، اما میزان رشد تولید می تواند اثر کاهنده ای در این موضوع داشته باشد.


                      عضو هیات رییسه انجمن قطعه سازان خودرو تصریح کرد: هیچ خودروسازی تمایل به افزایش قیمت محصولات خود ندارد، اما چنانچه ورودی های مالی به این صنعت به طور مناسب به خط تولید تزریق شود، به طور قطع خروجی آن مناسب مصرف کنندگان خواهد بود.

                      در جلسه اخیر کار گروه حمایت از تولید که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، مقرر شد ارز صنایع خودروسازی که در سال گذشته از طریق ارز متقاضی یا بازار آزاد تامین می شد از ششم اردیبهشت ماه تمام نیاز ارز بخش صنعت خودرو اعم از خودروهای سبک و سنگین به صورت مبادله ای توسط بانک مرکزی با اولویت تامین شود.
                      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                      نظر

                      • amirabbas2011
                        عضو فعال
                        • Nov 2013
                        • 651

                        #1976
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی تا ۲۱ اردیبهشت در صحن علنی مجلس قرائت می شود. رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی سود غیر متعارف ۴ تا ۱۰ میلیون تومانی توسط دلالان از فروش خودرو، دریافت تسهیلات از سوی خودروسازان برای هزینه های غیرمرتبط، هزینه ۱۶۰۰ میلیارد تومان نقدینگی سایپا برای سفته بازی به نام کارمندان، سوء مدیریت ها در قرارداد خودروسازان با شرکتهای خارجی و بدهی میلیاردی نمایندگی‌ها به خودروسازان را از جمله نتایج به دست آمده از تحقیق و تفحص عنوان کرد .

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #1977
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          شرایط جدید فروش خودرو با هماهنگی رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود/ فروش نقدی خودرو به‌صورت دوره‌ای


                          معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با توجه به مشخص بودن سیاست‌ها، عرضه و تقاضای خودرو تعدیل خواهد شد، گفت: دستور کار جدید فروش خودرو پس از بررسی در شورای سیاست‌گذاری قیمت خودرو و با هماهنگی رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.
                          به گزارش خبرگزاری مهر، محسن صالحی نیا در حاشیه جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: دستور کار فروش خودرو به علت نیاز به بازنگری هنوز به طور رسمی به خودروسازان ابلاغ نشده است و بعد از بررسی در شورای سیاست‌گذاری قیمت خودرو و با هماهنگی رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.
                          وی با بیان اینکه درباره پیش فروش‌ها و زمان آن، نحوه تحویل و شرایط عدم اجرای عقد قرارداد بازنگری می شود، اظهارداشت: روال قبلی تولید و فروش در مجموع همچنان پابرجاست و بازرسی‌ها داخلی شرکت های سازنده وجود دارد و در ادامه مراجع نظارتی بر عرضه خودرو نظارت می کنند.
                          معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت، شفاف نبودن قیمت خودرو را تایید نکرد و گفت: قیمت همانی است که خودرو سازان اعمال می کنند.

                          وی با بیان اینکه ضریب تولید خودروسازان در مقایسه با پارسال بهتر است، اظهارداشت آنها تعهدات قبلی را انجام خواهند داد و می توانند معادل دو ماه تولید نیز تعهد پیش فروش داشته باشند.
                          معاون وزیر صنعتف معدن و تجارت با بیان اینکه هم اکنون سایت ثبت نام پیش فروش خودرو باز است، افزود: فروش نقدی با محدودیت‌هایی مواجه است و این روند با انجام تعهدات تعدیل خواهد شد.
                          صالحی نیا اعلام کرد: تعرفه وارادات انواع خودروها که در پایان سال گذشته تدوین و ابلاغ شده است، تا پایان امسال تغییری نخواهد کرد. این تصمیمی است که براساس تصمیم وزرای عضو کمیسون ماده یک در انتهای هر سال برای سال بعد گرفته می شود.


                          فروش نقدی خودرو دوره‌ای می‌شود


                          مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو گفت: با تصمیمی که وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته است، اگر ارز مبادله ای به صنعت خودرو اختصاص یابد، می تواند در افزایش تولید موثر باشد.

                          هاشم یکه زارع افزود: با توجه به خودکفایی هایی که انجام شده، نیاز ارزی ایران خودرو و با توجه به میزان تولید 700 تا 800 میلیون دلار است که اختصاص آن می تواند کمک کند این ارز را امسال و سال گذشته از بازار تهیه می کردیم.
                          وی درباره اینکه آیا این ارز را دریافت کردید؟ گفت: اگر این قانون بخواهد اجرایی شود 2 تا 3 ماه طول می کشد و هرچه زودتر اختصاص یابد، موجب بالا رفتن تولید خواهد شد.

                          یکه زارع گفت: برنامه تولیدی که امسال داریم، حدود 600 هزار دستگاه است و امسال سال خوبی برای مشتریان خودرو خواهد بود.

                          وی افزود: البته سایت فروش خودروی ما بسته نیست و با توجه به شرایطی که وجود دارد، سایت باز می‌شود. سایت فروش نقدی چند روز پیش باز بود، بسته شد و در مقاطع مختلف باز خواهد شد.

                          یکه زارع گفت: مشکل مردم در این باره به آرامی رفع خواهد شد زیرا هدف ما در ایران خودرو دادن محصول با کیفیت و مشخصات خوب، زمان تحویل بموقع و با قیمت مناسب است و اینها را حق مشتری می دانیم.
                          پیش از این، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از تامین ارز مبادله ای برای مواد اولیه کارخانه ها و قطعات خودرو خبر داده بود.
                          بانک مرکزی اعلام کرده بود: با توجه به گشایش های ارزی پیرو توافق ژنو و امکان تامین ارز به صورت نامحدود برای واردات کالاهای اساسی و دارو از محل منابع آزاد شده و در نتیجه، تسهیل امکان استفاده از ارزهای در دسترس قبلی برای تامین سایر نیازهای موجود ، قرار شده است به منظورکاهش قیمت تمام شده تولید و در جهت تقویت رشد اقتصادی ورونق فعالیتهای تولیدی ،تخصیص وتامین ارز مورد نیاز برای مواد اولیه کارخانه ها و قطعات خودرو،از این پس از طریق مرکز مبادلات ارزی انجام شود.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #1978
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            خودرو گران شود تعرفه واردات کاهش می یابد/خودرو سازان بانکداری نکنند

                            عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه در صورت افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان مجلس موضوع ورود می کند، گفت: سرمایه گذاری خودروسازان در سایر بنگاه های اقتصادی اشتباه است و از وزیر صنعت، معدن و تجارت تقاضا داریم این مسائل را سامان دهد تا این موضوع به طور شفاف حل شود.

                            بهروز نعمتی در گفت و با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره افزایش قیمت خودرو در بازار طی روز های اخیر افزود: تامین ارز 2650 تومان برای خودورسازان به منظور جلوگیری از افزایش قیمت این محصول است اما در صورتی که خودروسازان بخواهند قیمت خودرو را افزایش دهند باید ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد خریداری کنند.

                            نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در صورت افزایش خودرو از سوی خودروسازان مجلس موضوع ورود می کند، تصریح کرد: ‌تعرفه واردات خودور به گونه ای تعیین شده است که در راستای حمایت از خودروسازان از ورود هر نوع خودرو به داخل کشور خودداری شود اما از طرفی خودروساز داخلی خودروی بی کیفیت تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

                            نعمتی با طرح این سوال که خودروسازان چه امکاناتی در اختیار مردم می دهند که هر ساله در نظر دارند قیمت محصولات خود را افزایش دهند؟ درباره تاثیر افزایش قیمت حامل های انرژی بر قیمت خودرو نیز گفت: در دنیا اگر قیمت حامل های انرژی افزایش یابد به طوری طبیعی قیمت خودرو نیز باید کاهش یابد و قطعا ما مستثنی از دنیا نیستم.

                            وی تصریح کرد: خودروسازان نباید با افزایش قیمت حامل های انرژی قیمت محصولات خود را افزایش دهند، اما متاسفانه آنها با هر روشی از موقعیت های مختلف در جهت افزایش قیمت محصولات خود اقدام می کنند.

                            این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه بازار توان افزایش قیمت خودرو را ندارد، افزود: موضوعی که اهمیت دارد این است که خودروسازان باید وضعیت خود را با شرایط اقتصادی کشور وفق دهند اما در صورتی که آنها بخواهند قیمت محصولات خود را افزایش دهند به سمت کاهش تعرفه واردات پیش می رویم.

                            نعمتی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به سرمایه گذاری خودروسازان در سایر بنگاه های اقتصادی در شرایط نیاز صنعت خودرو به نقدینگی گفت: درباره این موضوع هم در سال گذشته و هم در سال جاری صحبت شد و واقعیت این است که خودروساز نباید بانکداری کند بکله باید به فعالیت اصلی خود یعنی تولید خودرو بپردازد.

                            عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد:‌ سرمایه گذاری خودروسازان در سایر بنگاه های اقتصادی اشتباه است و از وزیر صنعت، معدن و تجارت تقاضا داریم این مسائل را سامان دهد تا این موضوع به طور شفاف حل شود./
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • negarminavi
                              عضو فعال
                              • May 2013
                              • 35714

                              #1979
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              شفاف سازی زامیاد مبنی بر عدم تغییر پیش بینی سود با تخصیص ارز مبادله ای !!!

                              نظر

                              • جعفرزاده
                                عضو فعال
                                • Dec 2010
                                • 5833

                                #1980
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                یکه زارع :اختصاص ارز مبادله ای به صنعت خودرو در افزایش تولید موثر است.

                                مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو گفت: با تصمیمی که وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته است، اگر ارز مبادله ای به صنعت خودرو اختصاص یابد، می تواند در افزایش تولید موثر باشد.

                                هاشم یکه زارع افزود: با توجه به خودکفایی هایی که انجام شده، نیاز ارزی ایران خودرو و با توجه به میزان تولید 700 تا 800 میلیون دلار است که اختصاص آن می تواند کمک کند این ارز را امسال و سال گذشته از بازار تهیه می کردیم.

                                وی درباره اینکه آیا این ارز را دریافت کردید؟ گفت: اگر این قانون بخواهد اجرایی شود 2 تا 3 ماه طول می کشد و هرچه زودتر اختصاص یابد، موجب بالا رفتن تولید خواهد شد.

                                یکه زارع گفت: برنامه تولیدی که امسال داریم، حدود 600 هزار دستگاه است و امسال سال خوبی برای مشتریان خودرو خواهد بود.

                                وی افزود: البته سایت فروش خودروی ما بسته نیست و با توجه به شرایطی که وجود دارد، سایت باز می‌شود. سایت فروش نقدی چند روز پیش باز بود، بسته شد و در مقاطع مختلف باز خواهد شد.

                                یکه زارع گفت: مشکل مردم در این باره به آرامی رفع خواهد شد زیرا هدف ما در ایران خودرو دادن محصول با کیفیت و مشخصات خوب، زمان تحویل بموقع و با قیمت مناسب است و اینها را حق مشتری می دانیم.

                                پیش از این، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از تامین ارز مبادله ای برای مواد اولیه کارخانه ها و قطعات خودرو خبر داده بود.

                                بانک مرکزی اعلام کرده بود: با توجه به گشایش های ارزی پیرو توافق ژنو و امکان تامین ارز به صورت نامحدود برای واردات کالاهای اساسی و دارو از محل منابع آزاد شده و در نتیجه، تسهیل امکان استفاده از ارزهای در دسترس قبلی برای تامین سایر نیازهای موجود ، قرار شده است به منظورکاهش قیمت تمام شده تولید و در جهت تقویت رشد اقتصادی ورونق فعالیتهای تولیدی، تخصیص وتامین ارز مورد نیاز برای مواد اولیه کارخانه ها و قطعات خودرو از این پس از طریق مرکز مبادلات ارزی انجام شود.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X