اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ali30
    عضو فعال
    • Aug 2013
    • 1940

    #1951
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    در واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز بررسی شد:
    روند سودآوری یک شرکت قطعه ساز
    در سال 92 و همزمان با کاهش تولید خودروسازان میزان تولید شرکت های قطعه سازی از جمله شرکت کمک فنر ایندامین سایپا نیز رو به کاهش گذاشت، که در بودجه سال 93 شرکت شاهد برگشت برآورد مقدار تولید شرکت به بیش از یک میلیون و 400 هستیم.
    تاریخچه
    شرکت کارخانجات کمک فنر ایندامین سایپا در سال 1349 به ثبت رسید و در سال 1355 شروع به بهره برداری نموده است. شرکت در تاریخ 1358.12.25 به هیأت مدیره منتخب سازمان صنایع ملی ایران و سازمان گشترش و نوسازی صنایع ایران واگذار گردیده و در آذر ماه سال 1367 با پرداخت بدهی معوقه بانکی و رای هیات 5 نفره، از شمول بند ج قانون مذکور خارج و به سهامداران عام واگذار گردیده است.
    موضوع فعالیت شرکت عبارت است از تولید و ساخت انواع کمک فنر خودروهای سبک، نیمه سنگین و انواع کمک فنر مورد نیاز در وسائل خانگی، ورزشی، صنعتی و تولید قطعات یدکی مربوطه و فروش این فرآورده ها می باشد.
    سرمایه و ترکیب سهامداران
    سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 30 میلیون ریال بوده که طی چند مرحله به مبلغ 100 میلیارد ریال در پایان سال 91 افزایش یافته است.

    ظرفیت اسمی تولید
    * همان طور که از جدول فوق پیداست در دو محصول کمک فنر تیپ 67 و 62 میزان تولید بالاتر از ظرفیت اسمی می باشد.
    وضعیت تولید و فروش


    * در سال 92 و همزمان با کاهش تولید خودروسازان میزان تولید شرکت های قطعه سازی از جمله شرکت کمک فنر ایندامین سایپا نیز رو به کاهش گذاشت، که در بودجه سال 93 شرکت شاهد برگشت برآورد مقدار تولید شرکت به بیش از یک میلیون و 400 هستیم.
    نرخ های فروش

    * با توجه به جدول فوق نرخ فروش محصولات در بودجه سال 93 شرکت پایین تر از قیمت های محقق شده در سه ماهه سوم سال 92 در نظر گرفته شده است و به جز محصول کمک فنر تیپ 67 در برآورد نرخ فروش مابقی محصولات پیش بینی محتاطانه صورت گرفته است.
    وضعیت سودآوری


    * حاشیه سود عملیاتی شرکت در سال 92 با توجه به کاهش میزان تولید شرکت نسبت به سال 91 افت کرده است.
    وضعیت بهای تمام شده
    در جدول ذیل ترکیب بهای تمام شده شرکت آورده شده است. همانطور که پیداست بیشترین سهم بهای تمام شده را به ترتیب مواد مستقیم ، سربار و در اخر دستمزد تشکیل می دهد.

    در جدول زیر مواد مصرفی شرکت و جزئیات نرخ خرید آن عنوان شده است که با نگاهی به آن افزایش چشم گیر قمیت خرید مواد و قطعات نسبت به دوره های محقق شده گذشته به وضوح پیداست و حاکی از برآورد محافظه کارانه "خکمک " می باشد.

    پیش بینی سود هر سهم
    ادامه این گزارش تحلیلی به همراه برآورد سود هر سهم سال 93 شرکت را در سایت Bourseblog.ir بخوانید.
    www.bourseblog.ir
    واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز



    تمام ناتمام من با تو تمام ميشود...../:.Heart.:/

    نظر

    • meisam_em
      عضو فعال
      • Aug 2025
      • 2124

      #1952
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      احتمال تثبیت قیمت خودروهای داخلی

      آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ تخصیص ارز مبادله‌ای به خودروسازان مانند شمشیر دو لبه‌ای است که می‌تواند هم به ضرر صنعت خودرو و هم به نفع آن باشد.
      وی ادامه داد: اگر ارز مبادله‌ای به سرعت و به میزان کافی در اختیار صنعت خودرو قرار گیرد و مهمتر از آن بتوان از تمام کشورهای هدف از جمله اروپا مواد اولیه با ارز مبادله‌ای وارد کرد بسیار مفید خواهد بود.
      محبی‌نژاد با بیان این‌که هم‌اکنون گشایش ال‌سی بیشتر به کشورهایی چون چین و ترکیه محدود است، خاطرنشان کرد: بنابراین اگر ارز مبادله‌ای تخصیص یابد ولی با استفاده از آن نتوان از تمام کشورها از جمله کشورهای اروپایی مواد اولیه وارد کرد مثمر ثمر نخواهد بود.
      وی ادامه داد: در آن صورت باید قوانین را به‌گونه‌ای اصلاح کنند که ارز مبادله‌ای به مقدار مورد نیاز در اختیار قطعه‌سازان و خودروسازان قرار گرفته و آن‌ها بتوانند از طریق صرافی‌های فعال در بازار آزاد و از طریق حواله، ارز را ارسال و مواد اولیه را خریداری و وارد کنند.
      دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور افزود: در صورت تحقق این شرایط تخصیص ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو بسیار راهگشا بوده و می‌تواند موجب تثبیت قیمت بسیاری از خودروها شود.
      وی با بیان این‌که در غیر این صورت تخصیص ارز مبادله‌ای تنها به اهرم فشاری بر خودروساز و قطعه‌ساز تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: موضوع نگران ‌کننده آن است که به بهانه اختصاص ارز مبادله‌ای به خودروسازان، خواستار تثبیت و تغییر قیمت خودروها شوند آن هم در شرایطی که تخصیص ناقص این ارز تاثیر واقعی بر کاهش هزینه‌های تولید نداشته باشد.
      محبی‌نژاد افزود: فاجعه‌بارتر آن است که خودروسازان نیز با بیان تخصیص ارز مبادله‌ای به قطعه‌ساز فشار آورده و خواستار کنترل هزینه‌های تولید قطعه شوند. بنابراین در صورتی که ارز مبادله‌ای به طور کامل و بدون محدودیت به این صنعت اختصاص نیابد، دولت و شورای رقابت نباید قیمت خودروها را به خودروساز و قطعه‌ساز تحمیل کنند.
      وی تصریح کرد:‌ امیدواریم که ارز مبادله‌ای به سرعت و به طور کامل و بدون محدودیت به صنعت خودرو تخصیص یافته و حداقل بتوان قیمت خودروها را تثبیت و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرد.
      كسی كه در آفتاب زحمت كشیده، حق دارد در سایه استراحت كند

      نظر

      • meisam_em
        عضو فعال
        • Aug 2025
        • 2124

        #1953
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        یارانه نقدی به غیرنقدی تبدیل می‌شود


        به گزارش خبرنگار مهر، شرکت ملی نفت ایران طرحی را به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ارایه کرده است که بر مبنای آن، هر خانوار ایرانی یک کارت اعتباری انرژی به منظور پرداخت هزینه های انرژی در اختیار خواهد گرفت تا به صورت اعتباری این هزینه ها را که ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها افزایش یافته است، پرداخت کند.
        هدف اصلی این طرح، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بدون ایجاد تغییری در قانون، عدم تزریق نقدینگی در جامعه و زمینه سازی برای اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف تعیین شده است.
        در این طرح آمده است: مطابق قانون هدفمندی یارانه ها، می بایست 50 درصد از منابع ناشی از آزادسازی قیمت کالاهای مشمول یارانه در جهت رفاه مردم هزینه شود اما با توجه به روند سال های گذشته، به دلیل حجم نقدینگی تزریق شده مشکلاتی پدید آمده است که از جمله آن، مشکل تامین منابع (حدود 3000 میلیارد تومان در ماه) برای دولت، تزریق نقدینگی- افزایش تورم و تحمیل فشار مضاعف اقتصادی به جامعه، عدم اجرای مابقی مواد قانون هدفمندی (ماده 8 و 11) به دلیل سهام بالای پرداخت نقدی به مردم، عدم اجرای کامل بند 7 قانون در خصوص ارتقای تامین اجتماعی، گسترش بیمه خدمات درمانی، توانمندسازی اجتماعی و اشتغال، مقاوم سازی مسکن به دلیل سهم بالای پرداخت نقدی به مردم و تبدیل سرمایه کلان ملی مولد به مبالغ ناچیز و غیرمولد که بیشتر صرف کالاهای وارداتی شده است.
        علاوه بر مشکلات فوق، موارد زیر نیز مطرح است: دولت نمی تواند قانون هدفمند کردن یارانه ها را اجرا نکند، قیمت انرژی می بایست تا پایان برنامه پنجم آزاد شود، اگر فازهای بعدی اجرا شود، دولت می بایست پرداخت های نقدی را افزایش دهد که باعث ایجاد مشکلات مضاعف خواهد شد. طراحان این طرح معتقدند که با اجرای طرح کارت اعتبار انرژی، علاوه بر انجام موارد فوق، تمامی مشکلات موجود رفع خواهد شد.
        نحوه اجرای این طرح به شیوه ای است که به هر ایرانی مطابق با استانداردهای معیار مصرف، یک کارت اعتبار انرژی اختصاص خواهد یافت و او تنها می تواند قبوض آب، برق، گاز را پرداخت کرده و یا خرید بنزین، گازوئیل، نفت گاز داشته باشد.
        در واقع این کارت به گونه ای طراحی شده است که فرد دارنده آن، تنها می تواند آن بخش از هزینه مصرفی قبوض که با الگوی تعیین شده از سوی دولت، مصرف شده است را به صورت اعتباری پرداخت کند و چنانچه مازاد بر الگوی تعیین شده مصرف شود، فرد باید پرداخت هزینه های مازاد مصرف را به صورت نقدی و با قیمت های آزاد بپردازد. در این شرایط، علاوه بر اینکه صرفه جویی انرژی، ذخیره سازی و یا انتقال اعتبار به کارت های دیگر صورت می گیرد، بلکه پرداخت هزینه های انرژی نیز به صورت اعتباری است.
        شیوه ای که تاکنون در ایران اجرا شده به نحوی است که میزان یارانه پرداختی از سوی دولت به علاوه پرداخت هزینه های انرژی توسط مردم، مساوی با ارزش حامل های انرژی بوده است، در حالیکه در بازار آزاد، دولت یارانه ای نمی پردازد و مردم قیمت حامل های انرژی را به صورت آزاد پرداخت می کنند. بنابراین در حالت گذار از اقتصاد یارانه ای به حالت بازار آزاد، ارزش حامل های انرژی مساوی با پرداخت هزینه انرژی توسط مردم به علاوه یارانه است.
        حال کارت اعتباری انرژی به نحوی در این شرایط عمل می کند که حکومت، اعتبار انرژی را به هر یک از افراد جامعه اختصاص می دهد و مردم با تبدیل اعتبار درون آن، هزینه های انرژی را پرداخت می کنند. بنابراین یارانه نیز به صورت نقدی پرداخت نمی شود. در واقع، تخصیص سهمیه انرژی به ایرانیان براساس الگوی مصرف صورت می گیرد.
        در نهایت، با اجرای این طرح علاوه بر اینکه هر ساله میزان معیارهای مصرف ارتقا< می یابد، می توان قیمت حامل های انرژی را نیز مطابق قانون افزایش داد. به این ترتیب، هر ساله میزان ریالی ارزش اعتبار نیز بالاتر خواهد رفت و گیرندگان اعتبار، خود به دنبال آزادسازی قیمت حامل های انرژی خواهند بود. از سوی دیگر، این طرح را می توان به اشخاص حقوقی اعم از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انرژی نیز گسترش داد.
        حال با موافقت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به عنوان بازوی کمکی دولت در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، در کمیسیون انرژی اتاق مصوبه ای صادر شده است که بر مبنای آن، اجرای کارت انرژی از بخش تولید آغاز می شود و در بخش حمل و نقل خودروهای گازوئیل سوز، ادامه می یابد.
        بر این اساس قرار است کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، طرح اجرایی این کار را تا پایان اردیبهشت ماه، به هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ارایه دهد.

        كسی كه در آفتاب زحمت كشیده، حق دارد در سایه استراحت كند

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #1954
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در انتظار اعلام نرخ جدید تورم بخشی است

          به گزارش خبر خودرو، عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به تاثیر هدفمندسازی یارانه ها بر نرخ تورم بخشی گفت : با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها و افزایش نرخ تورم بخشی و اثرات آن بر روی قیمت ها شورای رقابت منتظر است تا نرخ جدید تورم بخشی از سوی بانک مرکزی اعلام و سپس دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را تعیین و ابلاغ نماید.

          عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : با توجه به زمان در نظر گرفته شده پیش بینی می شود در صورت تامل، ظرف دو تا سه هفته آینده دستورالعمل تعیین قیمت خودرو مشخص و اعلام خواهد شد.

          وی با اشاره به عدم تشکیل جلسات شورای رقابت در دو هفته اخیر گفت : الیته اعضای شورا نیز از وضعیت این و تاخیر صورت گرفته در برگزاری جلسات شورای رقابت نیز رضایت ندارند.

          وی تاکید کرد : تا پیش از این به دلیل عدم اجرای فاز دوم بررسی ها جهت بازنگری در دستورالعمل قیمت گذاری از شفافیت لازم برخوردار نبود اما با اجرای مرحله دوم هدفمندسازی قطعا بازنگری در دستورالعمل قیمت گذاری دقیق تر و واقعی تر خواهد بود.

          وی اظهار داشت : در فرمول جدید قیمت گذاری خودرو بناست تا مواردی چون کیفیت خودروها و نرخ ارز و تورم نیز لحاظ شده تا بر این اساس قیمت خودروها مشخص شود که البته تا کنون این موارد در شورای رقابت نهایی نشده است.

          عضو ناظر شورای رقابت با توجه به اظهار نظر برخی مسئولین و دستگاهها در خصوص قیمت خودرو گفت : تعیین دستورالعمل قیمت خودرو به لحاظ قانونی در حیطه کاری و صلاحیت شورای رقابت است بنابراین بعضا برخی اظهار نظراتی که از سوی برخی مسئولین صورت می گیرد جای بسی تعجب دارد به همین جهت باید اجازه دهند که فرمول تعیین قیمت خودرو مشخص شود و بعد از آن در خصوص نقاط قوت و ضعف آن اظهار نظر شود.

          امامی اظهار داشت : در این شرایط باید پرسید که چرا وزارت صنعت و معدن در خصوص قیمت خودرو اظهار نظر می کند چون قیمت خودرو قرار نیست که بر اساس وضعیت بازار و تاکید دولت مشخص شود قطعا این شیوه تعیین قیمت برای کشور سم خواهد بود.

          وی گفت : تلاش شورای رقابت بر ایجاد رقابت پذیری در بازار خودرو است تا در مقابل عرضه و تقاضا و در شرایط برابر و مساوی بدون اینکه انحصاری رخ دهد قیمت ها مشخص و رقابتی باشد و خودروساز نیز باید تابع دستورالعملی باشد که شورای رقابت تعیین می کند و باید اجازه دهند که این اتفاق بیفتد.

          وی در خصوص تاخیر این شورا در خصوص اعلام بازنگری در دستورالعمل قیمت گذاری خودرو یادآورشد : ورود قانونی شورای رقابت به موضوع قیمت اقدام نسبتا جدیدی است و صرفا در حوزه خودرو این وظیفه به اتمام نمی رسد از سویی ساختار و ساز شورای رقابت به دلیل نداشتن ردیف قابل توجهی از بودجه تاکنون نتوانسته آن قدرت و قوت لازم را در این مدت اعمال نماید و همچنان در فرایند اصلاح و ایجاد ساختار است تا بتواند پاسخ گو باشد بنابراین تصمیمات و اقدامات شورا با کندی صورت می گیرد.

          وی گفت : هنگامی که دولت سیاست تنظیم بازار را شفاف سازی و آشکار می کند دیگر ضرورتی ندارد که به بحث قیمت ها ورود کند قطعا حرف های ضد و نقیض در خصوص قیمت خودرو ، تعادل و ثبات بازار و هچنین صلاحیت شورای رقابت را زیر سوال ببرد و مشکلاتی را ایجاد کند بنابراین باید دراین خصوص صبوری به خرج دهند تا فرمول جدید مشخص و اعلام شود.
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #1955
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            رشد دوباره قیمت خودرو در بازار/وانت هم گران شد

            افزایش نرخ ارز باعث رشد قیمت خودور در بازار شد به طوری که خودروهای داخلی تا 1.5 میلیون تومان و خودورهای خارجی نیز تا30 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کردند.

            به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در شرایطی که بازار خودرو با افزایش دوباره قیمت‌ها روبرو است، تقاضای زیادی در این بازار وجود ندارد و خرید و فروش همچنان راکد است.

            در عین حال، شماره‌گذاری خودروهای خارجی نیز همچنان متوقف است و با وجود این که این خودروها از گمرک ترخیص می‌شوند، ولی از 28 اسفند سال گذشته تاکنون شماره‌گذاری آنها متوقف است. این در حالی است معمولاً در هر سال بعد از 15 فروردین ماه با فاصله حدود 10 روز مجوز شماره‌گذاری خودروهای وارداتی صادر می‌شود.

            * وانت هم گران شد

            به گزارش فارس، رشد قیمت خودروها در بازار به گونه‌ای بوده که هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 حدود 400 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت 39 میلیون و 400 هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

            همچنین هر دستگاه پژو 206 صندوقدار مدل V8 با افزایش قیمت 400 هزار تومانی به قیمت 39 میلیون و 700 هزار تومان معامله می‌شود.

            قیمت پژو 405 بنزینی نیز با افزایش 500 هزار تومانی به 28 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است. نوع دوگانه‌سوز این خودرو هم با افزایش 700 هزار تومانی به قیمت 30 میلیون و 500 هزار تومان معامله می‌شود.

            در مورد پژو پارس سال و نوع دوگانه‌سوز این خودرو نیز باید به افزایش قیمت یک میلیون تومانی طی روزهای اخیر اشاره کنیم، در حال حاضر پژو پارس سال با قیمت 37 میلیون تومان و پژو پارس دوگانه‌سوز با قیمت 37.5 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

            در مورد تندر 90 مدل E1 ایران خودرو نیز باید به افزایش یک میلیون و 200 هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 35 میلیون تومان اشاره کنیم. مدل E2 این خودرو نیز در حال حاضر به قیمت 39 میلیون تومان عرضه می‌شود که رشد 1.5 میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

            رانا به عنوان جدیدترین محصول قابل عرضه ایران خودرو نیز با افزایش قیمت 700 هزار تومانی به قیمت 33 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

            سمند ال‌ایکس نیز با افزایش قیمت یک میلیون و 200 هزار تومانی، به قیمت 29.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

            نکته جالب توجه در تغییر قیمت در بازار خودروهای داخلی، افزایش قیمت وانت است که با وجود اینکه طی ماه‌های اخیر افزایش قیمتی را در مورد این خودروها شاهد نبودیم، ولی در روزهای گذشته وانت پیکان افزایش قیمت 500 هزار تومانی و وانت زامیاد رشد قیمت 2.5 میلیون تومانی را تجربه کرده است به طوری که در حال حاضر وانت پیکان 12.5 میلیون تومان و وانت زامیاد 23 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

            وانت پیکاپ دو کابین نیز با افزایش قیمت دو میلیون تومانی، این روزها به قیمت 89 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

            * رشد 1.5 میلیونی قیمت تندر

            در مورد محصولات سایپا نیز باید به افزایش قیمت 400 هزار تومانی تیبا در بازار اشاره کنیم که قیمت آن به 23 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

            رشد قیمت سایپا 111 مدل SX نیز یک میلیون و 100 هزار تومان بوده و در حال حاضر به قیمت 20 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. سایپا 131 مدل SX هم با رشد 700 هزار تومانی به قیمت 19 میلیون تومان عرضه می‌شود.

            سایپا 132 مدل SX نیز افزایش قیمت 600 هزار تومانی را طی روزهای گذشته تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت 18.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

            در مورد تندر 90 مدل E2 پارس خودرو هم باید به افزایش 1.5 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 40 میلیون و 500 هزار تومان اشاره کنیم.

            در روزهای اخیر، تیانا رشد قیمت 4 میلیون تومانی را تجربه کرده و قیمت این خودور به 145 میلیون تومان رسیده است. قیمت مگان نیز با افزایش یک میلیون تومانی به 92 میلیون تومان رسیده است.

            * توقف شماره گذاری خارجی‌ها و رشد یک تا 30 میلیونی قیمت‌ها


            در مورد خودروهای خارجی نیز باید به افزایش یک تا 30 میلیون تومانی قیمت این خودروها در بازار به دنبال افزایش نرخ ارز و توقف شماره‌گذاری این خودروها اشاره کنیم.

            قیمت تویوتا آریون با رشد 5 میلیون تومانی به 210 میلیون تومان رسیده و قیمت کمری نیز با افزایش 4 میلیون تومانی به 145 میلیون تومان رسیده است.

            قیمت لنکروز نیز با افزایش 5 میلیون تومانی به 405 میلیون تومان افزایش یافته است. یاریس هاچ‌بک نیز رشد قیمت یک میلیون تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت 89 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

            قیمت اپتیما با افزایش 10 میلیون تومانی به 145 میلیون تومان رسیده و در مورد اسپورتیج نیز می‌توان به رشد 5 میلیون تومانی قیمت این خودرو عرضه آن به قیمت 148 میلیون تومان اشاره کرد. قیمت سراتو 2014 نیز با رشد 3 میلیون تومانی به 115 میلیون تومان رسیده است.

            در خصوص بنز نیز باید به افزایش 13 میلیون تومانی قیمت بنز C200 و عرضه آن به قیمت 265 میلیون تومان اشاره کنیم. بنز E200 نیز با رشد 30 میلیون تومانی به قیمت 340 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

            هیوندایی I30 نیز با افزایش قیمت 2 میلیون تومانی، این روزها با قیمت 105 میلیون تومان عرضه می‌شود و قیمت سانتافه و سوناتا نیز به ترتیب با رشد 10 و 3 میلیون تومانی به 190 و 135 میلیون تومان رسیده است.

            افزایش قیمت خودرو در بازار در حالی ادامه دارد که فعالان بازار معتقدند در صورت کنترل نرخ ارز و شماره‌گذاری خودروهای خارجی، قیمت خودرو در بازار پایین خواهد آمد. در عین حال، عرضه قطره‌چکانی خودروسازان نیز در کنار عطش بازار، به رشد قیمت‌ها در بازار خودرو کمک کرده است.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • شاهین محلوجی
              عضو فعال
              • Jun 2011
              • 2050

              #1956
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              اپتيما ٢٠ هزار دلاري ميرسه ايران ١٤٥ ميل ميفروشن !!!
              تعرفه قيمتهاى كيا + بيمه



              OCEAN FREIGHT (US$) FOB (US$) MODEL DESCRIPTION

              $21,490 $910 $20,580 Cadenza 3500cc A/T
              $20,425 $850 $19,575 Optima 2000cc A/T
              $21,140 $860 $20,280 Optima 2400cc A/T
              $17,850 $790 $17,060 Cerato YD2000cc A/T
              $17,175 $790 $16,385 Cerato YD1600cc A/T
              $16,830 $778 $16,052 Cerato TD Koup 2000ccA/T
              $16,173 $778 $15,395 Cerato TD Koup 1600ccA/T
              $16,334 $ 778 $ 15,556 Cerato TD 2000ccA/T
              $15,676 $ 778 $ 14,898 Cerato TD 1600ccA/T
              $17,435 $790 $16,645 Soul 1600ccA/T
              $10,365 $570 $9,795 Picanto 1200ccA/T
              $20,820 $1,145 $19,675 Carnival 2700ccA/T
              $18,035 $935 $17,100 Carens 2000ccA/T
              $29,895 $1,135 $28,760 Mohave 4600cc A/T
              $23,865 $1,030 $22,835 Sorento 3500cc A/T
              $20,340 $920 $19,420 Sportage SL2400ccA/T
              $20,090 $920 $19,170 Sportage SLS2000ccA/T


              با قانون جنگل قيمت خودرهاى فوق تا ٧ برابر در ايران فروخته ميشود!
              جهــــان هــر کــــس بـــه وســــعت فــــــکر اوســـت...

              نظر

              • zorba
                ستاره دار(3)
                • Aug 2013
                • 3951

                #1957
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                رشد دوباره قیمت خودرو در بازار/وانت هم گران شد

                افزایش نرخ ارز باعث رشد قیمت خودور در بازار شد به طوری که خودروهای داخلی تا 1.5 میلیون تومان و خودورهای خارجی نیز تا30 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کردند.

                به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در شرایطی که بازار خودرو با افزایش دوباره قیمت‌ها روبرو است، تقاضای زیادی در این بازار وجود ندارد و خرید و فروش همچنان راکد است.

                در عین حال، شماره‌گذاری خودروهای خارجی نیز همچنان متوقف است و با وجود این که این خودروها از گمرک ترخیص می‌شوند، ولی از 28 اسفند سال گذشته تاکنون شماره‌گذاری آنها متوقف است. این در حالی است معمولاً در هر سال بعد از 15 فروردین ماه با فاصله حدود 10 روز مجوز شماره‌گذاری خودروهای وارداتی صادر می‌شود.

                * وانت هم گران شد

                به گزارش فارس، رشد قیمت خودروها در بازار به گونه‌ای بوده که هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 حدود 400 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت 39 میلیون و 400 هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

                همچنین هر دستگاه پژو 206 صندوقدار مدل V8 با افزایش قیمت 400 هزار تومانی به قیمت 39 میلیون و 700 هزار تومان معامله می‌شود.

                قیمت پژو 405 بنزینی نیز با افزایش 500 هزار تومانی به 28 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است. نوع دوگانه‌سوز این خودرو هم با افزایش 700 هزار تومانی به قیمت 30 میلیون و 500 هزار تومان معامله می‌شود.

                در مورد پژو پارس سال و نوع دوگانه‌سوز این خودرو نیز باید به افزایش قیمت یک میلیون تومانی طی روزهای اخیر اشاره کنیم، در حال حاضر پژو پارس سال با قیمت 37 میلیون تومان و پژو پارس دوگانه‌سوز با قیمت 37.5 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

                در مورد تندر 90 مدل E1 ایران خودرو نیز باید به افزایش یک میلیون و 200 هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 35 میلیون تومان اشاره کنیم. مدل E2 این خودرو نیز در حال حاضر به قیمت 39 میلیون تومان عرضه می‌شود که رشد 1.5 میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

                رانا به عنوان جدیدترین محصول قابل عرضه ایران خودرو نیز با افزایش قیمت 700 هزار تومانی به قیمت 33 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

                سمند ال‌ایکس نیز با افزایش قیمت یک میلیون و 200 هزار تومانی، به قیمت 29.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

                نکته جالب توجه در تغییر قیمت در بازار خودروهای داخلی، افزایش قیمت وانت است که با وجود اینکه طی ماه‌های اخیر افزایش قیمتی را در مورد این خودروها شاهد نبودیم، ولی در روزهای گذشته وانت پیکان افزایش قیمت 500 هزار تومانی و وانت زامیاد رشد قیمت 2.5 میلیون تومانی را تجربه کرده است به طوری که در حال حاضر وانت پیکان 12.5 میلیون تومان و وانت زامیاد 23 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

                وانت پیکاپ دو کابین نیز با افزایش قیمت دو میلیون تومانی، این روزها به قیمت 89 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

                * رشد 1.5 میلیونی قیمت تندر

                در مورد محصولات سایپا نیز باید به افزایش قیمت 400 هزار تومانی تیبا در بازار اشاره کنیم که قیمت آن به 23 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

                رشد قیمت سایپا 111 مدل SX نیز یک میلیون و 100 هزار تومان بوده و در حال حاضر به قیمت 20 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. سایپا 131 مدل SX هم با رشد 700 هزار تومانی به قیمت 19 میلیون تومان عرضه می‌شود.

                سایپا 132 مدل SX نیز افزایش قیمت 600 هزار تومانی را طی روزهای گذشته تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت 18.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

                در مورد تندر 90 مدل E2 پارس خودرو هم باید به افزایش 1.5 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 40 میلیون و 500 هزار تومان اشاره کنیم.

                در روزهای اخیر، تیانا رشد قیمت 4 میلیون تومانی را تجربه کرده و قیمت این خودور به 145 میلیون تومان رسیده است. قیمت مگان نیز با افزایش یک میلیون تومانی به 92 میلیون تومان رسیده است.

                * توقف شماره گذاری خارجی‌ها و رشد یک تا 30 میلیونی قیمت‌ها


                در مورد خودروهای خارجی نیز باید به افزایش یک تا 30 میلیون تومانی قیمت این خودروها در بازار به دنبال افزایش نرخ ارز و توقف شماره‌گذاری این خودروها اشاره کنیم.

                قیمت تویوتا آریون با رشد 5 میلیون تومانی به 210 میلیون تومان رسیده و قیمت کمری نیز با افزایش 4 میلیون تومانی به 145 میلیون تومان رسیده است.

                قیمت لنکروز نیز با افزایش 5 میلیون تومانی به 405 میلیون تومان افزایش یافته است. یاریس هاچ‌بک نیز رشد قیمت یک میلیون تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت 89 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

                قیمت اپتیما با افزایش 10 میلیون تومانی به 145 میلیون تومان رسیده و در مورد اسپورتیج نیز می‌توان به رشد 5 میلیون تومانی قیمت این خودرو عرضه آن به قیمت 148 میلیون تومان اشاره کرد. قیمت سراتو 2014 نیز با رشد 3 میلیون تومانی به 115 میلیون تومان رسیده است.

                در خصوص بنز نیز باید به افزایش 13 میلیون تومانی قیمت بنز C200 و عرضه آن به قیمت 265 میلیون تومان اشاره کنیم. بنز E200 نیز با رشد 30 میلیون تومانی به قیمت 340 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

                هیوندایی I30 نیز با افزایش قیمت 2 میلیون تومانی، این روزها با قیمت 105 میلیون تومان عرضه می‌شود و قیمت سانتافه و سوناتا نیز به ترتیب با رشد 10 و 3 میلیون تومانی به 190 و 135 میلیون تومان رسیده است.

                افزایش قیمت خودرو در بازار در حالی ادامه دارد که فعالان بازار معتقدند در صورت کنترل نرخ ارز و شماره‌گذاری خودروهای خارجی، قیمت خودرو در بازار پایین خواهد آمد. در عین حال، عرضه قطره‌چکانی خودروسازان نیز در کنار عطش بازار، به رشد قیمت‌ها در بازار خودرو کمک کرده است.
                در اصل توسط شاهین محلوجی پست شده است View Post
                اپتيما ٢٠ هزار دلاري ميرسه ايران ١٤٥ ميل ميفروشن !!!
                تعرفه قيمتهاى كيا + بيمه



                OCEAN FREIGHT (US$) FOB (US$) MODEL DESCRIPTION

                $21,490 $910 $20,580 Cadenza 3500cc A/T
                $20,425 $850 $19,575 Optima 2000cc A/T
                $21,140 $860 $20,280 Optima 2400cc A/T
                $17,850 $790 $17,060 Cerato YD2000cc A/T
                $17,175 $790 $16,385 Cerato YD1600cc A/T
                $16,830 $778 $16,052 Cerato TD Koup 2000ccA/T
                $16,173 $778 $15,395 Cerato TD Koup 1600ccA/T
                $16,334 $ 778 $ 15,556 Cerato TD 2000ccA/T
                $15,676 $ 778 $ 14,898 Cerato TD 1600ccA/T
                $17,435 $790 $16,645 Soul 1600ccA/T
                $10,365 $570 $9,795 Picanto 1200ccA/T
                $20,820 $1,145 $19,675 Carnival 2700ccA/T
                $18,035 $935 $17,100 Carens 2000ccA/T
                $29,895 $1,135 $28,760 Mohave 4600cc A/T
                $23,865 $1,030 $22,835 Sorento 3500cc A/T
                $20,340 $920 $19,420 Sportage SL2400ccA/T
                $20,090 $920 $19,170 Sportage SLS2000ccA/T


                با قانون جنگل قيمت خودرهاى فوق تا ٧ برابر در ايران فروخته ميشود!
                ............
                در جنگل هم شیرها هر 4 روز یکبار شکار میکنن! اونم به مقداری که سیر بشن!
                به نظر من مقایسه ی وضعیت ما و وضعیت جنگل نوعی بی احترامی به قوانین جنگله!
                ....
                هیچ جای دنیا یه همچین وضعی نیست...
                خودرو های وارداتی اکثرا تو کشواری دیگه "تاکسی" هستن و فقط تعداد معدودیشون خودرو های "لوکس" محسوب میشن
                .....
                زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

                نظر

                • negarminavi
                  عضو فعال
                  • May 2013
                  • 35715

                  #1958
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  شفاف سازی خپارس که زد زیر همه محاسبات منتشر شده امروز سایتها و تحلیلگرها ! میگه روی سود تاثیری نداره !

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #1959
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    پرشین تحلیل نظر یک کارشناس در مورد آینده صنعت خودرو

                    به گزارش پرشین تحلیل طی گفتگوی تلفنی که با یکی از فعالین و کارشناسان صنعت خودرو به عمل آمد، مهم ترین نکات این صنعت و آینده آن به شرح زیر بیان شد :

                    ایشان در مورد مصوبه جدید دولت که قرار شده است از این پس بجای نرخ ارز آزاد از نرخ ارز مبادله ای برای تامین قطعات خود استفاده کنند عنوان کردند به محض استفاده از ارز مبادله ای هزینه ها تا 20 درصد کاهش می یابد و رشد 10 درصد در حاشیه سود را شاهد خواهیم بود.


                    همچنین ایشان عنوان کردند با توجه به آنکه در حال حاضر جهت پرداخت حوالات خارج از کشور باید 130 درصد این مبلغ در بانک ها گشایش اعتباری شود این امر باعث خروج نقدینگی زیادی از صنعت خودرو می شود که در صورت کاهش آن به 30 درصد، وضعیت خودروسازان در آینده می تواند بسیار بهتر شود زیرا نقدیتنگی قابل ملاحضه ای وارد این صنعت می شود . این موضوع باعث می شود که دیگر خودرو سازان به فکر افزایش نرخ نباشند، ایشان در پاسخ به سوالی در مورد کاهش قیمت خودرو عنوان کردند در صورتی می توان به کاهش قیمت خودرو امیدوار بود که روابط با کشور های دیگر خوب شود و تحریم هایی که طی سال های اخیر بر این صنعت وارد شده است کاهش یابد .

                    ایشان نیز در مورد افزایش تولید در این صنعت امیدوار بودند و خاطر نشان کردند که قیمت خودرو طی چند سال اخیر با توجه به فشارهای دولت ، تحریم ها و قوانین بانکی در کف قیمتی خود می باشد و امیدوار بودند که پس از رفع این شرایط حتما باید حمایت هایی از طرف صنعت بانکداری به این صنعت شود زیرا احتمال دارد عرضه بر تقاضا پیش بگیرد در این حالت باید صنعت بانکداری با حمایت هایی از جمله دادن تسهیلات به مشتریان باعث رونق در این صتعت بشود .

                    و اما در خصوص بلوک بانک پارسیان ایران خودرو خاطرنشان کردند که در حال حاضر خبری قطعی برای این معامله وجود ندارد . همچنین افزودند هر چند در گذشته نگران مبلغ آزاد شده از این فروش بودند ولی با توجه به تغییر مدیریت فعلی و افزایش تولید هیچ گونه نگرانی بابت ضایع شدن مبلغ آزاد شده این معامله وجود ندارد و به نحو احسن می توانند در رشد تولید مورد استفاده قرار بگیرد .
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #1960
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      خودروسازان اجازه افزایش خودسرانه قیمت را ندارند

                      عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:خودروسازان نمی‌توانند خودسرانه نسبت به افزایش قیمت خودرو اقدام کنند و هر گونه تعیین قیمت باید با کار کارشناسی و با هماهنگی دولت صورت گیرد.

                      الله وردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره افزایش قیمت برخی خودروها طی روزهای اخیر گفت: به طور طبیعی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تاثیر روانی در جامعه و قیمت برخی کالاها خواهد داشت به طوریکه تولید و حمل و نقل نیز متاثر از اجرای مرحله دوم این قانون می‌شود.

                      نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌ها باید کنترل شود، افزود: سیاست دولت این است که افزایش قیمت به صورت غیر منطقی رخ ندهد ضمن اینکه در نظر دارد نرخ ارز آزاد را به نرخ مصوب 2650 تومان بودجه نزدیک کند.

                      وی ادامه داد: دولت باید با تامین هر چه زودتر ارز 2650 تومان برای خودروسازان مانع از افزایش قیمت این محصول شود .

                      عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: خودروسازان نمی‌توانند خودسرانه نسبت به افزایش قیمت خودرو اقدام کنند و هر گونه تعیین قیمت باید با کار کارشناسی و با هماهنگی دولت صورت گیرد.

                      گفتنی است محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت روز پنج شنبه در کارگروه حمایت از تولید که به ریاست معاون اول رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شده بوداز تامین ارز مبادله‌ای برای صنعت خودرو اعم از خودروهای سبک و سنگین خبر داد و اعلام کرد:‌ از منابع صرفه‌جویی ناشی از هدفمندی یارانه‌ها حدود 3000 میلیارد تومان در اختیار بخش تولید قرار می‌گیرد./
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #1961
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        درخواست افزایش قیمت خودرو ارائه شد!

                        دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: خودروسازان از سال گذشته درخواست افزایش قیمت خود را به شورای رقابت ارائه کرده و پیگیر این موضوع هستند.

                        احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سال گذشته قرار بود هر سه ماه یک بار نرخ تورم بخشی خودروها براساس فرمول شورای رقابت محاسبه و به قیمت‌ها اضافه شود با این حال اتفاق نیفتاد.

                        وی با بیان این‌که اواسط سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار تثبیت قیمت خودروها تا پایان سال 92 شد، خاطرنشان کرد: بنابراین هم‌اکنون خودروسازان در مذاکره با شورای رقابت پیگیر درخواست‌های ارائه شده برای افزایش قیمت هستند.

                        دبیر انجمن خودروسازان ایران در رابطه با تاثیر اختصاص ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو اظهار کرد: ظاهرا دولت تصمیم گرفته ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو اختصاص دهد تا تقاضای ارزی این صنعت از بازار آزاد خارج شده و قیمت‌ها در بازار آزاد کنترل شود.

                        وی افزود: از آن سو نیز اگرچه خودروسازان همچنان پیگیر درخواست افزایش قیمت خود هستند اما تخصیص ارز مبادله‌ای به کاهش هزینه‌های تولید کمک کرده و موجب کمتر شدن میزان افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

                        نعمت‌بخش با بیان این‌که خودروسازان علاقه‌ای به افزایش قیمت ندارند زیرا باعث کاهش تقاضای این محصولات در بازار خواهد شد، تصریح کرد: ‌ما معتقدیم که با کاهش ارزش پول ملی قدرت خرید مردم کاهش یافته است به همین دلیل به نوبه خود تمایلی به افزایش قیمت‌ها نداریم.

                        وی ادامه داد: در سال جدید نیز خودروسازان برای آن‌که حداقل افزایش قیمت را داشته باشند رشد تیراژ تولید خودرو را در دستور کار قرار داده‌اند تا با افزایش تیراژ تولید، هزینه‌های تمام شده تولید این محصولات کاهش یابد.

                        دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: طبق تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه، چنانچه دولت قیمت کالایی را کمتر از قیمت واقعی تعیین کند باید مابه‌التفاوت آن را به تولیدکننده پرداخت کند با این حال تاکنون زیان شش هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو از ناحیه تثبیت قیمت‌ها به خودروسازان پرداخت نشده است.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #1962
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          قرائت گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان تا 21 اردیبهشت در صحن علنی

                          رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی از قرائت این گزارش تا 21 اردیبهشت در صحن علنی مجلس خبر داد.

                          علی علیلو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره زمان قرائت گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در صحن علنی مجلس گفت: این گزارش تا 21 اردیبهشت در صحن علنی قرائت می شود.

                          نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:‌ ماموریت اصلی هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودورسازی برای تحقیق و تفحص، به اتمام رسیده است و جزئیات این گزارش تا 21 اردیبهشت در صحن علنی قرائت خواهد شد.

                          گفتنی است، علیلو پیش از این در یک نشست خبری با انتقاد از ساختار مدیریتی در گروههای خودروسازی، گفت: مدیران صنعت خودرو برنامه و استراتژی ندارند.

                          رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی، قیمت غیرمتعارف خودرو را زاییده بی انضباطی مالی خودروسازی عنوان کرد و گفت: خودرو حداقل 20 درصد بیش از قیمت واقعی به دست مصرف کننده می‌رسد.

                          وی، سود غیر متعارف 4 تا 10 میلیون تومانی توسط دلالان از فروش خودرو، دریافت تسهیلات از سوی خودروسازان برای هزینه های غیرمرتبط، هزینه 1600 میلیارد تومان نقدینگی سایپا برای سفته بازی به نام کارمندان، سوء مدیریت ها در قرارداد خودروسازان با شرکتهای خارجی و بدهی میلیاردی نمایندگی‌ها به خودروسازان را از جمله نتایج به دست آمده از تحقیق و تفحص عنوان کرد.

                          بر اساس این گزارش،طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی، در آبان ماه 1391 با رای قاطع نمایندگان مجلس تصویب شد و هیات تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی نیز بعد از طی مراسم قانونی در اسفند همان سال در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتخاب 15 نفر از اعضای هیأت تشکیل شد.

                          هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در 6 مهرماه 92 رسما ‌آغاز به کار کرد و تحقیق و تفحص در نهایت در 4 اسفند 92 به پایان رسید و گزارش آن رسما به رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و اعضای هیات تحقیق و تفحص ابلاغ شد./
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • ایرج اکبری
                            عضو فعال
                            • Dec 2011
                            • 10934

                            #1963
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو


                            مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در گفت‌‌و گو با فارس:
                            وارد‌کنندگان قطعات خودروی سواری از این پس ارز مبادله‌ای می‌گیرند
                            مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: از این پس وارد‌کنندگان قطعات خودروهای سواری می‌توانند برای واردات از ارز با نرخ مبادله‌ای استفاده کنند.

                            خبرگزاری فارس: وارد‌کنندگان قطعات خودروی سواری از این پس ارز مبادله‌ای می‌گیرند
                            Tweet
                            سید‌عباس حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس خاطرنشان کرد: با هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی از این پس واردات قطعات خودروهای سواری تعریف شده در فصل‌های 84، 85، 87، 90، 94 و 98 جدول‌های پیوست آئین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات کشور با ارز مبادله‌ای انجام خواهد شد.

                            وی تصریح کرد: این تصمیم در جهت تنظیم بازار ارز گرفته شده و به این ترتیب وارد‌کنندگان کالاهای مذکور می‌توانند از طریق سیستم بانکی ارز مورد‌نیاز خود را جهت ثبت سفارش واردات کالا با نرخ مبادله‌ای تامین کنند.

                            به گفته مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت ایران این تصمیم مشمول قطعات منفصله (CKD) خودروهای سواری نیز خواهد شد.
                            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                            نظر

                            • شبندر
                              عضو فعال
                              • Sep 2012
                              • 3598

                              #1964
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              خريخت را هم مورد بررسي قرار دهيد
                              93-2-8
                              دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                              نظر

                              • شبندر
                                عضو فعال
                                • Sep 2012
                                • 3598

                                #1965
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                صف هاي فروش امروز گروه خودرو و قطعات واقعا خنده داره

                                اولا ارز مبادله اي ميتونه 15درصد از هزينه ها را كاهش بده يعني 30درصد به سود اضافه ميشه
                                دوما : مذاكرات كاملا مثبت بوده و توافق نهايي نزديكه بعد از توافق ديگه نميشه به اين راحتي خريد كرد(از قطعاتي ها)
                                سوما : دولت قصد داره با حمايت از توليد به اهداف چشم اندازه 20ساله برسه و بهترين حمايت از صنايع عقب مانده از بازار صورت خواهد گرفت خصوصا خودرويي ها

                                با اين سه فاكتور فكر كنم هر منفي براي خريد فرصتي مناسب هست
                                دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                                نظر

                                در حال کار...
                                X