اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • amirabbas2011
    عضو فعال
    • Nov 2013
    • 651

    #1891
    پاسخ : اخبار گروه خودرو


    افزایش 10 درصدی قیمت خودرو اجتناب ناپذیر است


    به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو گفت : رشد 2 درصدی مالیات بر ارزش افزوده ،افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حقوق و دستمزد، رشد صعودی قیمت خودرو را اجتناب ناپذیر کرده و مسلما موجب افزایش قیمت خودروهای داخلی خواهد شد.

    کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، ضمن اشاره به عدم اعلام قیمت فروش توسط شرکتهای خودروساز در سال جاری افزود : با توجه به نرخ تورم و تغییر قیمت بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده، افزایش قیمت خودرو بیش از 2 درصد بوده و قطعا زیر 10 درصد نخواهد بود.

    وی با توجه به عدم شروع فعالیت جدی بازار خودرو در سال جدید ، گفت : همواره در فروردین ماه بازار خودرو دچار رکود در خرید و فروش است واین شرایط تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت.

    وی همچنین در خصوص وضعیت بازار خودرو در ماههای آتی اظهار داشت : تغییر در وضعیت بازار خودرو در سال جاری بستگی به میزان و عرضه و تقاضا دارد چرا که برخی مسائل مانند میزان عرضه و تقاضا در وضعیت بازار خودرو اجتناب ناپذیر است بنابراین در صورت تعادل در عرضه و تقاضا و تثبیت نرخ ارز ، بازار خودرو در ماههای آتی رونق خواهد گرفت.

    وی گفت : در صورت وجود نوسانات ارزی باز در سال جدید رکود در بازار خودرو داخلی و وارداتی ادامه داشت.

    این فعال بازار خودرو در ادامه با اشاره به عدم عرضه جدی خودروهای مدل 93 به بازار ، یادآورشد : با عرضه مدل 93 خودروها به بازار ، می توان انتظار تغییر در وضعیت خرید و فروش و قیمت جدید خودرو در بازار را داشت.

    نیکخواه تصریح کرد : تا زمانی که شرکتهای خودروساز فروش فوری محصولات را اعلام نکرده و مدل جدید خودروها را عرضه نکردند نمی توان رقم دقیق و مستندی در خصوص درصد افزایش قیمت خودرو عنوان کرد و هر رقمی که مطرح می شود بر اساس برآورد هزینه و شرایط کنونی بازار است.

    نظر

    • غفران
      عضو فعال
      • Sep 2013
      • 1123

      #1892
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      محمد علی فرشیشی مسوول بخش رسانه ای وزارت تجارت تونس امروز دوشنبه در یک گفتگوی رادیویی ابراز داشت کشورش برای تامین نیاز بازار خودرو خود قصد دارد از ایران و دیگر بازارهای آسیایی خودرو وارد کند .

      به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، فرشیشی ابراز داشت : تونس با این کار می خواهد به ناوگان خودروی خود که خودروهای اروپایی به ویژه فرانسوی و ایتالیایی بخش عمده آن را تشکیل می دهد، تنوع ببخشد.

      وی ابراز داشت : ما خودروهایی از ایران و کشورهای آسیایی وارد خواهیم کرد که شهروند تونسی توانایی خرید آنها را داشته باشد.

      تونس سالانه 45 هزار خودرو وارد بازار خود می کند که اکثر آنها فرانسوی ، ایتالیایی و آلمانی هستند اما کاهش یافتن ارزش دینار تونس در برابر یورو باعث افزایش نرخ این خودروها در کشور گردید به گونه ای که شهروند تونسی توانایی خرید و یا تعویض خودروی خود را ندارد .

      هیاتی از بازرگانان ایرانی اخیرا از تونس دیدن به عمل آوردند و با مقامات تونس راههای تقویت همکاری دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند . در این هیات شماری از مسوولان دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و مبنا نیز حضور داشتند.

      روی آوردن تونس در این مرحله به بازار ایران بیانگر پیشرفت روابط میان دو کشور است که بیش از 30 توافقنامه و یادداشت تفاهم در ارتباط با همکاری اقتصادی و تجاری آن دو را به یکدیگر ربط داده است .

      تونس و تهران امیدوارند مبادلات تجاری خود را به مرز 500 میلیون دلار برسانند . بدیهی است میزان مبادلات یاد شده در حال حاضر به دلیل کاهش یافتن صادرات فسفات تونس به ایران 300 میلیون دلار است .
      ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

      نظر

      • لولی بربط زن
        عضو فعال
        • Nov 2013
        • 1862

        #1893
        پاسخ : اخبار گروه خودرو
        امضاي توافق نامه سايپا و چانگان براي توليد دو خودروي جديد
        چهارشنبه، 20 فروردين 1393
        ساعت: 12:08 Wednesday, April 09, 2014
        كد خبر: 253022


        به گزارش خبرخودرو، توافق نامه تولید دو خودروی جدید سدان و شاسی بلند بین شرکت سایپا و شرکت بزرگ خودروسازی چانگان چین با حضور غلامرضا شافعی رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران امروز در کارخانه چانگان در جنوب پکن امضا و مبادله شد.

        در مراسم امضای این توافق نامه ، رئیس هیئت عامل ایدرو بر توسعه همکاری در زمینه تحقیقات و طراحی بین دو شرکت سایپا و چانگان خودرو علاوه بر تولید خودروهای جدید تاکید کرد.

        وی پیشنهاد کرد شرکت چانگان در طراحی خودروهای جدید سایپا بصورت مستقیم مشارکت کند.

        شافعی با اشاره به اینکه شرکت چانگان می تواند از سه طریق در صنعت خودروسازی ایران حضور یابد، ادامه داد: یکی از این راه ها، سرمایه گذاری در زمینه تولید قطعات الکترونیکی و با فناوری بالا بطور مستقیم در ایران است.

        وی اضافه کرد: پیشنهاد دیگر اینست که با خرید بخشی از سهام شرکت های سایپاکاشان، بن رو و پارس خودرو، و تولید محصول در این شرکتها وارد بازار ایران شود.

        به گفته شافعی، گزینه سوم حضور چانگان درایران، خرید بخشی از سهام سایپا خواهد بود که اگر شرکت چینی علاقه مند به حضور در بازار ایران باشد، از طریق سایپا می تواند حضور موثرتری داشته باشد.

        معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بیانات رئیس جمهور در اجلاس داووس و دعوت سرمایه گذاران خارجی به حضور در صنعت خودروی ایران، و نیز قانون جلب سرمایه گذاران خارجی، فضای مناسبی برای سرمایه گذاری در ایران فراهم شده است که شرکت چانگان باید از این فرصت استفاده کند.

        همچنین سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم با بیان این که برنامه دولت ایران، تبدیل کشور به قطب تولید خودرو در منطقه با تولید 3 میلیون دستگاه در سال است، اظهار داشت: سال گذشته 15 درصد از محصولات سایپا صادر شده است که این رقم در 5 سال آینده باید به 30 درصد افزایش یابد.

        مدنی افزود: هر یک از شرکتهای خودروساز عضو گروه سایپا بجز سایپاکاشان، دارای یک شریک تجاری خارجی خودروسازاند که هدف از همکاری با چانگان، تولید محصولات این شرکت در کاشان که دارای ظرفیت سالانه 180 هزار دستگاهی است، خواهد بود.

        مدیرعامل سایپا یادآور شد: در همسایگی ایران حدود 400 میلیون نفر زندگی می کنند که بجز ترکیه، در هیچکدام خودروسازی مطرحی فعالیت نمی کند و با همکاری چانگان از این ظرفیت بنحو احسن استفاده خواهیم برد.

        مدنی اضافه کرد: شرکت سایپا با چانگان می تواند در حوزه های طراحی، تولید و صادرات خودرو و نیز حمایت های تکنیکی در قالب سرمایه گذاری مشترک همکاری کند.

        در این مراسم مدیرعامل شرکت چانگان با اشاره به سوابق این شرکت در زمینه تولید خودرو در چین بعنوان بزرگترین خودروساز با برند چینی در حال حاضر، عنوان کرد: هم اکنون چانگان بیش از 10 درصد بازار خودروی چین را در اختیار دارد و قصد داریم با تولید 6 میلیون دستگاه خودرو در سال 2020 به رده اول خودروسازان چینی دست پیداکنیم.

        وی افزود: چانگان و سایپا ایده ها و فلسفه های مشترکی در صنعت خودرو دارند و با توجه به زیرساخت های مناسب این شرکت ایرانی در حوزه طراحی، تولید خودرو و خدمات پس از فروش، سایپا می تواند شریک مناسبی برای چانگان باشد.

        وی خاطرنشان کرد: چانگان که با سرمایه گذاری مشترکی که با شرکت های بزرگ و معتبر خودروساز جهانی همچون فورد، مزدا، پژو سیتروئن و سوزوکی انجام داده است، و با ایجاد مراکز طراحی و تحققاتی در ایتالیا، ژاپن و انگلستان، هم اکنون 27 سایت تولیدی و 25 محصول خودرویی تولید می کند و به حدی از دانش و فناوری دست یافته که قصد حضور در بازارهای جهانی را دارد و همکاری با سایپا در ایران را یکی از مسیرهای ورود به بازارهای جهانی می داند.
        ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

        نظر

        • مسعود اب
          عضو فعال
          • Jun 2013
          • 1502

          #1894
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          قیمت خودرو در مناطق آزاد

          13 فروردین 1393

          مناطق آزاد تجاری در کشور ما در حال گسترش هستند. در این مناطق تعرفه های معمول گمرگی وجود ندارند. یکی از چیزهای که این روزها بر جذابیت مناطق آزاد افروده است، این است که می توانید خودرو دلخواه خود را با قیمت بسیار کمتری از قیمت های عمومی موجود، تهیه کنید. البته نمی توانید با آنها فاصله زیادی را طی کنید و به سایر استان ها سفر کنید، بلکه باید در محدود مشخص شده از آنها استفاده نمایید. کیش، قشم و چابهار مناطق آشنای آزاد تجاری هستند که پیش از این نیز خودروهای روز دنیا را در آنها دیده بودیم. اما سه شهر اصلی کشورمان این روزها محل رفت و آمد این خودروها شده اند. تبریز در جوار منطقه آزاد ارس، رشت در جوار منطقه آزاد انزلی و اهواز در جوار منطقه آزاد اروند این روزها حسابی مردمانشان را سر ذوق و هیجان آورده اند. اما اجازه بدهید برای افزایش هیجان این مطلب با هم قیمت خودرو در مناطق آزاد را مرور کنیم :
          نیسان Z350 قیمت: 80 میلیون
          شورولت کامارو قیمت: 105 میلیون
          کیا اسپورتیج قیمت: 59 میلیون
          فورد edge قیمت: 90 میلیون
          دوج چارجر قیمت: 98 میلیون
          مزدا 3 قیمت: 40 میلیون
          فورد موستانگ قیمت: 100 میلیون
          پژو 206و 207cc(کروک) قیمت: 10 تا 25 میلیون
          شورولت ایمپالا: حدوداً 20 میلیون


          بمنظور موفقیت
          تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #1895
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            پیگیری مجلس برای تحقق سهم تولید و صنعت خودرو در فاز دوم هدفمندی یارانه ها

            به گزارش خبر خودرو، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تقویت تولید در صنعت خودرو گفت : باید هر اقدامی که می توان در سال جاری برای تقویت تولید ملی در شرکتهای خودروساز صورت گیرد.

            رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : خودروسازان باید با استفاده از حداکثر ظرفیت تولید ، ظرفیت استانها و فرصت های تجاری و بازرگانی که با همسایگان وجود دارد به صادرات تولیدات داخلی توجه بپردازند ، قطعا توجه به صادرات موجب رونق تولیدات داخلی خواهد شد.

            وی همچنین با توجه به نامگذاری امسال گفت : شعارعزم ملی بر تلاش همه مردم به ویژه بخش خصوصی تاکید دارد ، قطعا حضور بخش خصوصی در کلیه بخش های صنعتی و تولیدی به خصوص صنعت خودرو می تواند نقش موثرو مثبتی را در این حوزه ها داشته باشد.

            وی در ادامه به اهمیت صنعت خودرو در کشور اشاره کرد و اظهار داشت : اهمیت صنعت خودرو نشان می دهد که باید مدیران صنعت خودرو در راستای شعار مدیریت جهادی تلاش و همت بیشتری نمایند تا ظرفیت ها فعال شده و تولید خودرو را که در یکی دو سال اخیر افت کرده ، افزایش یابد.

            نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت : در سال جدید خودروسازان باید با همت نمایند تا تولید خودرو به ارقام سالهای قبل بازگشته ، حتی تلاش شود تا رکورد تولید خودرو در سالهای اخیر زده شود.

            رحمانی افزود : انتظار می رود در شرایط کنونی خودروسازان با برنامه ریزی در راستای افزایش تیراژ تولید و دولت با حمایت از خودروسازان و تامین نقدینگی در این حوزه صنعت ، نسبت به کاهش قیمت تمام شده خودرو اقدام کنند.

            وی گفت : انتظار کمیسیون صنایع و معادن از دولت ،حمایت از صنعت خودرو است و انتظاری که در این راستا از خودروسازان وجود دارد افزایش کیفیت و تیراژ تولید ، ارائه محصولات جدید است تا صنعت خودرو از شرایط رکود خارج شده و شکوفا شود.

            وی در ادامه با توجه اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها به تاثیر آن بر بخش های صنعتی و تولید به ویژه صنعت خودرو اشاره کرد و اظهار داشت : متاسفانه در اجرای مرحله اول هدفمند سازی یارانه ها ، احکام تولید اجرایی نشد و در آمدی که باید به صنعت و تولید اختصاص می یافت محقق نشد اما مجلس و نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن در فاز دوم هدفمندسازی پیگیری می کند تا سهم تولید ادا شود.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • وحید 20
              ستاره‌دار(98)
              • Mar 2011
              • 29911

              #1896
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              کاهش 5 تا 7 درصدی هزینه تولید با پرداخت مطالبات معوقه قطعه سازان

              به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان گفت : هم اکنون عدم پرداخت مطالبات به موقع قطعه سازان موجب تشدید مشکل نقدینگی در این حوزه از صنعت شده به طوری که در حال حاضر بسیاری از قطعه سازان در شرایط بد اقتصادی و مالی قرار گرفته و در آستانه ورشکستگی هستند.

              ایرج یزدان بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به عدم حمایت از صنعت قطعه سازی کشور افزود : در این مدت دولت نه تنها از صنعت قطعه سازی حمایت نکرده ، بلکه با اعمال برخی سیاست ها مانع فعالیت برخی از شرکتهای خودروساز نیز شده است.

              وی گفت : در هیچ کجای دنیا چنین سیاستی که در خصوص قیمت خودرو در ایران وجود دارد اعمال نمی شود این در حالی است که قیمت کلیه کالاها افزایش می یابد اما تنها نسبت به قیمت خودرو این میزان حساسیت وجود دارد .

              وی تصریح کرد : در صورت ادامه وضعیت کنونی در صنعت خودرو ، قطعا اشتغال بالایی کنونی در صنعت خودرو از بین خواهد رفت و این مساله آسیب جدی را بر جامعه و اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.

              وی گفت : متاسفانه تثبیت قیمت خودرو در سال 92 ، مشکل نقدینگی و درصد زیان دهی خودروسازان را افزایش داد به طوری که این مسئله موجب عدم پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان و افزایش ضرر و زیان شرکتهای قطعه ساز شد.

              این فعال صنعت قطعه سازی با اشاره به فشار ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه بر قطعه سازان یاد آورشد : متاسفانه افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ دلار ، اوضاع نقدینگی شرکتهای قطعه سازی را دچار مشکل کرده است این در حالی است که همچنان بانک ها از ارائه تسهیلات به بخش های تولیدی و صنعتی سرباز می زنند.

              یزدان بخش در ادامه به مشکل بهره های سنگین تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت : هم اکنون بهره های سنگین بانکی ، شرایط بسیار سختی برای تولید کنندگان در بازپرداخت تسهیلات ایجاد کرده است به نحوی که بسیاری از قطعه سازان به جهت درصد بالای بهره های بانکی ، روز به روز بدهی های آنها به بانک ها بیشتر می شود.

              وی با انتقاد از عدم حمایت دولت از صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تاکید کرد : برخلاف شعارهای داده شده تاکنون دولت حمایت جدی را از صنعت خودرو و قطعه سازی کشور نداشته است.

              وی گفت : در صورت پرداخت مطالبات قطعه سازان ، شرکتها با باز پرداخت تسهیلات بانکی ، از فشار بهره های سنگین بانکی رها شده و در این راستا قادر خواهند بود بین 5 تا 7 درصد قیمت قطعات تولیدی را کاهش دهند.

              یزدان بخش با اشاره به اینکه صنعت خودرو محرک اصلی و اولیه صنعت و اقتصاد کشور محسوب می شود ، تاکید کرد : اشتغال موجود در صنعت خودرو نشان اهمیت صنعت خودرو است به همین جهت باید با تغییرنگاه به این صنعت ، در جهت رفع مشکلات آن حرکت نمود.

              وی افزود : هم اکنون تنها 60 درصد قیمت خودرو نصیب خودروساز می شود و 40 درصد مابقی سهم دولت است.
              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #1897
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                افزایش 30درصدی قیمت قطعات یدكی در راه است

                پرشین خودرو: یك كارشناس اقتصادی گفت: آنچه كه در حوزه ی صنعت؛ به ویژه خودروسازی در حال وقوع است، می تواند شاخص ها یا دلایلی برای افزایش قابل توجه برخی محصولات؛ به ویژه قطعات یدكی باشد.
                به گزارش «پرشین خودرو»، فرشاد میرطالبی اقدم با اشاره به گمانه زنی های رایج در خصوص تحولات اقتصادی كشور اظهار داشت: افزایش بهای حامل های انرژی به صورت مستقیم و غیرمستقیم روی قیمت بسیاری از كالاها و خدمات تأثیر می گذارد.
                وی با بیان اینكه بنگاه های تولیدی به فراخور شرایط خود از چند جهت تحت تأثیر این افزایش قیمت ها قرار می گیرند، افزود: بیشتر تولیدكنندگان قطعات خودرو در شمار بنگاه های كوچك و متوسط قرار می گیرد كه این دسته از واحدهای تولیدی همواره ضربه پذیری بیشتری از نوسانات دارند.
                این كارشناس اقتصادی به موج گفت: برخلاف انتظاراتی كه در سطح جامعه وجود دارد، اصول و واقعیت های اقتصادی نشانه هایی از افزایش قیمت خودرو در ماه های آینده را به دنبال خواهد داشت كه طبیعتا بالا رفتن قیمت خودرو، منجر به افزایش بهای قطعات یدكی آن نیز می شود.
                میرطالبی به افزایش قیمت كالاها و خدمات براساس تورم نیز اشاره و خاطرنشان کرد: حتی اگر تأثیر سایر عوامل اقتصادی را نیز در نظر نگیریم، نرخ تورم اعلام شده از سوی مراكز رسمی نیز حدود 30درصد است كه بر این اساس نیز می توان پیش بینی كرد قیمت قطعات یدكی خودرو معادل همین رقم افزایش پیدا می كند.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • rajabnejad
                  عضو فعال
                  • Jan 2012
                  • 4331

                  #1898
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  تخلفات خودروسازان زیر تیغ مجلس



                  عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه 8.5 درصد از افزایش قیمت خودرو ناشی از بی‌انظباطی مالی است، گفت: اگر خودروسازان سهام خود را در بورس عرضه کنند و سرمایه در گردش را نیز نقد کنند قیمت خودرو 20 تا 30 درصد کاهش می یابد.
                  نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در هر مواردی که تولید کالا به صورت انحصاری است شورای رقابت باید ورود کند، افزود: از آنجایی که دو شرکت خودروسازی عمده تولید خودرو در کشور را بر عهده دارند و رقابت در این بازار وجود ندارد شورای رقابت وارد تعیین دستورالعمل قیمت گذاری شد.
                  نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در شورای معاملات ضربدری را حذف کردیم به طوری که یک خودروساز نمی تواند دارای سهام در شرکت خودروسازی دیگری باشد.
                  وی با بیان اینکه تا کنون دو شرکت سایپا و ایرانخودرو در یک‌دیگر سهام داشتند، تصریح کرد: لذا اعلام کردیم سهام ضربدری باید منفک و تبدیل به سهام عمودی شود.
                  قاضی پور با تاکید بر اینکه شرکت های خودروسازی نباید در شرکت خودروسازی دیگر سهام داشته باشند، ادامه داد: اما در صورتی که در شرکت دیگری سهامدار شدند حق مدیریت در آن شرکت را ندارند.
                  خودروسازان با چه مجوز بانک خریداری می کنند
                  وی با طرح این سوال که شرکت های خودروسازی با چه مجوزی بانک خریداری می کنند، افزود: به چه دلیل خودرو سازان سرمایه در گردش خود را برای خرید سهام تامین اجتماعی هزینه کرده اند؛ این تخلفاتی است که خودروسازان انجام داده اند.
                  این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی در ایران یک بنگاه اقتصادی است نه بنگاه سیاسی، افزود: خودروسازی یک برند مشخصه تولید داخل است اما علی‌رغم اینکه باید افتخار جمهوری اسلامی ایران باشد این صنعت را تبدیل به حیات خلوت برخی افراد کرده اند.
                  عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه 8.5 درصد از افزایش قیمت خودرو ناشی از بی‌انظباطی مالی است، گفت: حدود 20 تا 30 درصد افزایش قیمت این محصول نیز به دلیل عدم سرمایه در گردش است؛ اگر خودروسازان دخلی سهام خود را در بورس عرضه کنند و سرمایه در گردش خود را نیز نقد کنند قیمت خودرو 20 تا 30 درصد کاهش می یابد.
                  قاضی پور با یادآوری اینکه شورای رقابت یک شورای فراجناهی متشکل از نمایندگان قوای مجریه، مقننه، قضائیه و بخش خصوصی است، درباره ادعای خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت مواد اولیه از جمله فولاد به عنوان یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو، افزود: چرا بعد از کاهش نرخ ارز قیمت خودرو کاهش نیافت؟ البته هزاران سوال دیگر در اینجا مطرح است.
                  وی درباره تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو گفت: مدیریت شورای رقابت در سال گذشته تغییر کرد و اعضای این شورا نیز در صدد تعامل با دولت هستند تا با هماهنگی نسبت به تعیین فرمول قیمت گذاری اقدام کند.
                  قیمت خودرو باید به صورت جدی کاهش یابد
                  این نماینده مردم در مجلس نهم درباره افزایش قیمت خودرو در سال جدید به دلیل افزایش دو درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده نسبت به سال 92 گفت: متاسفانه با توجه به تعلیق بخشی از تحریم ها در صنعت خودروسازی اما شاهد کاهش قیمت نیستیم.
                  وی با تاکید بر اینکه قیمت خودرو باید به صورت جدی کاهش یابد، گفت: افزایش قیمت خودرو غیر قانونی است ضمن اینکه کیفیت محصولات نیز باید افزایش یابد.
                  قاضی پور در ادامه درباره قانون ارتقا کیفیت خودرو که در سال 89 تصویب شد اما شاهد اجرای آن نیستم تصریح کرد: خودروسازان باید گزارش خود را برای ارتقاء کیفیت خودرو به مجلس ارائه دهند اما متاسفانه این گزارش ارائه نمی شود.
                  واردات 16 درصدی خودرو نسبت به تولید در سال 92
                  عضو ناظر مجلس در شورای رقابت افزود: در سال 90 تولید خودرو یک میلیون و 600 هزار دستگاه بود که نسبت به تولید 2 درصد واردات داشتیم؛ در سال 91 تولید خودرو نصف شد و واردات 8 درصد تولید داخل شد و در سال 92 نسبت واردات خودرو به تولید حدود 16 درصد شد.
                  وی ضمن مخالفت با واردات خودرو گفت:‌ اعتقاد دارم مسئولان کشوری نیز باید از خودروی ایرانی استفاده کنند اما خودروهای سنگین راه سازی، معادن و کشاورزی باید با تعرفه صفر وارد شود.
                  عضو ناظر مجلس در شورای رقابت درباره عدم کیفیت خودروهای داخلی و رقابت با خودروهای وارداتی گفت: برخی افراد خاص نمی خواهند کیفیت خودروهای داخلی افزایش یابد.
                  هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                  نظر

                  • مخبرالدوله
                    عضو فعال
                    • May 2012
                    • 5228

                    #1899
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    پیشنهاد وزیر نفت برای کاهش شدت مصرف انرژی در کشور



                    » سرویس: اقتصادي - انرژي
                    کد خبر: 93012509624
                    دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷



                    وزیر نفت معتقد است: برای کاهش شدت مصرف انرژی در کشور باید روش‌های قیمتی و غیر قیمتی در نظر گرفته شود چرا که برای کاهش شدت انرژی تنها کاهش قیمت ملاک نیست .
                    به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عصر امروز تفاهم‌نامه همکاری در حوزه حمل و نقل عمومی بین وزارت کشور و وزارت نفت امضا شد که در این مراسم رحمانی فضلی - وزیر کشور- و بیژن زنگنه- وزیر نفت – و همچنین محمدباقر قالیباف شهردار تهران حضور داشتند.
                    زنگنه در این مراسم با اشاره به درخواست همکاری شهرداری ‌ها با وزارت نفت درباره همکاری و ایجاد جایگاه‌های سوخت کوچک در کلانشهرها گفت: تصمیم داریم در شهرهای بزرگ از جایگاه‌های کوچک پمپ استفاه شود.
                    وی افزود: باید در کنار به کارگیری روش‌های کاهش مصرف انرژی ، در زمینه حمل و نقل عمومی و ساخت خودروهای با کیفیت نیز وارد شویم.
                    به گفته زنگنه باید بتوان خودروهای با کیفیت بیشتر و مصرف کمتر تولید کرد و در زمان عرضه بنزین با قیمت بیشتر، خودروی ارزان‌تر عرضه شود تا این هزینه جبران شود.
                    وی تاکید کرد: بنزین گران در کنار خودروی ارزان قیمت می‌تواند موثر باشد.
                    وزیر نفت با بیان اینکه از نظر تکنولوژی در حمل و نقل مسافر عقب هستیم، اظهار کرد: مجموعه ناوگان کشور پیر شده است.
                    وی با اشاره به دریافت یارانه 80میلیاردی در بخش انرژی گفت: سال گذشته دریافت یارانه بخش انرژی 80میلیارد تومانی بود که با ارائه تبصره‌ای به مجلس شورای اسلامی، این میزان به 100میلیارد تومان رسید.
                    زنگنه افزود: حال باید برنامه‌هایی برای صرف این میزان برای صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی داشته باشیم و نگاه بنده نیز فقط نگاه فنی نیست بلکه باید این امر بتواند ایجاد اشتغال، امید و تحرک در جامعه داشته باشد.
                    وی اظهار کرد: در حال حاضر20میلیون بخاری گازی در خانه‌های مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد و دو میلیون موتورخانه فعال نیز در کشور داریم.
                    به گفته وزیر نفت، متوسط مصرف این تعداد بخاری گازی در کشور 600میلیون متر مکعب در سال است.
                    وی افزود: اگر تلاش شود بخاری خوب به مردم داده شود هم صنعت این بخش فعال می‌شود و هم در جهت کاهش شدت انرژی اقدامات موثری صورت گرفته می‌شود.
                    زنگنه گفت: با کمک وزارت نفت و یارانه در نظر گرفته شده در بخش انرژی می‌توان بخاری‌های بهتری به دست مردم داد تا هم صنعت مربوطه فعال شود و هم ایجاد اشتغال برای تاسیسات‌کاران ساختمان‌های مسکونی شود.
                    وزیر نفت اظهار کرد: در حوزه شهری نیز حمل و نقل عمومی درون شهری بسیار مورد توجه است که با شهرداری‌ها همکاری های خوبی در حال انجام است و در نظر داریم پس از انجام کار از سوی شهرداری‌ها ضمانت و پول مربوطه واریز شود تا به ازای افزایش هر مسافر شهری در مصرف انرژی و بنزین شخصی صرفه جویی شود.
                    وی افزود: درباره مترو، نوسازی ناوگان عمومی، اتوبوس‌ها، وانت‌بارها و تاکسی‌ها تصمیماتی در حال انجام است.
                    زنگنه معتقد است، برای ایجاد چنین کار اقتصادی باید فرهنگ شهری نیز بهبود یابد و پیش از هدف اقتصادی فرهنگ مصرف آماده شود.
                    به گفته وزیر نفت، بهتر است شهرداری‌ها و نظام مهندسی دراین کار به وزارت نفت کمک کنند همچنین این وزارتخانه قول اجرای خدمات با HSE را می‌دهد.
                    وی گفت:‌ باید برای آلودگی هوای تهران و کلانشهرها فکری کرد چرا که فقط در ایام عید می‌توان در شهرهای بزرگ به راحتی زندگی کرد.
                    زنگنه با اشاره به ایجاد جایگاه‌های سوخت کوچک در کلانشهرها گفت: این اقدام با کمک شهرداری‌ها میسر است و علاوه بر کاهش طول سفر برای مصرف سی.ان.جی این جایگاه‌ها می توانند اشتغالزایی داشته باشند.
                    در ادامه شهردار تهران خطاب به گفته وزیر نفت مبنی بر دریافت پول پس از اجرای خدمات گفت: قطعا این کار شدنی نیست چرا که باید ابتدا طلب‌های قطعی و قانونی دولت قبل پرداخت شود تا بتوان اقدامات بعدی را آغاز کرد.
                    همچنین در ادامه شهردار کرج آمادگی این شهر را برای ایجاد جایگاه‌های سوخت کوچک را اعلام کرد.
                    انتهای پیام

                    مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                    نظر

                    • Aiming
                      ستاره دار(18)
                      • Jul 2012
                      • 2641

                      #1900
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      جدیدترین اخبار از مذاکرات با خودروسازان‌ خارجی



                      به گزارش ایسنا، پس از لغو رسمی تحریم صنعت خودرو در سال گذشته مذاکرات جدی خودروسازان بزرگ داخلی با خودروسازان خارجی برای همکاری‌های مشترک آغاز شد.

                      خودروسازان هم‌اکنون در حال مذاکره با خودروسازان متعددی از کشورهای مختلف هستند. طبق این اخبار برخی از این مذاکرات به نتایج مثبتی رسیده و در مرحله نهایی شدن است.

                      یکی از افراد فعال در این مذاکرات در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: مذاکرات با خودروسازان خارجی در شرایط خوبی قرار داشته و در زمانی که صلاح باشد جزییات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

                      وی با بیان این‌که فعلا نمی‌توان به نام شرکتهای خارجی دخیل در مذاکرات به دلیل برخی مخالفت‌های داخلی و خارجی اشاره کرد، خاطرنشان می‌کند: مطمئنا پس از نهایی شدن مذاکرات جزییات آن منتشر خواهد شد.

                      او در پاسخ به این‌که چرا با وجود لغو رسمی تحریم صنعت خودرو، ارسال قطعات خودروسازان خارجی به ایران به ویژه از سوی شرکت رنو افزایش نیافته است، خاطرنشان کرد: معمولا پروسه سفارش‌گذاری تا ورود قطعات به کشور حدود چهار ماه طول می‌کشد بنابراین از این به بعد به تدریج شاهد افزایش صادرات قطعات از سوی خودروسازان خارجی به ویژه رنو به ایران خواهیم بود.
                      وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.

                      نظر

                      • ایرج اکبری
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 10934

                        #1901
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        تولید خودرو دو برابر می‌شود


                        سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

                        عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از رشد حدودا دو برابری تولید خودرو در سال جدید خبر داد.


                        محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تیراژ تولید خودرو در سال جاری به حدود یک میلیون و 300 هزار دستگاه خواهد رسید.

                        وی با بیان این‌که سال گذشته حدود 700 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد، خاطرنشان کرد: تولید یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو در سال جاری به معنای رشد حدودا دو برابری تولید خودرو در کشور است.

                        عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: طبق برنامه اعلامی ایران خودرو در سال جاری حدود 600 هزار دستگاه، سایپا 650 هزار دستگاه و باقی خودروسازان‌ نیز حدود 50 هزار دستگاه خودرو تولید خواهند کرد.

                        وی افزود: ‌خودروسازان تولید در سال جاری را با تیراژ بالایی شروع کرده‌اند به‌گونه‌ای که هم‌اکنون تعداد خودروهایی که به دلیل کسری قطعه در کف خطوط تولید خودروسازان بزرگ رسوب کرده بودند به شدت کاهش یافته است.

                        نجفی‌منش با بیان این‌که رشد تولید خودرو تاثیر مثبتی بر کنترل هزینه‌های تولید خواهد داشت، تصریح کرد: ‌امیدواریم مشکلات مختلف داخلی و خارجی صنعت خودرو به زودی حل شود.
                        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                        نظر

                        • mohsenakbari
                          عضو عادی
                          • Aug 2013
                          • 211

                          #1902
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          خبر فوري



                          فروشندگان امروز ايران خودرو با اين خبر الان چه حالي دارن؟؟

                          نظر

                          • جعفرزاده
                            عضو فعال
                            • Dec 2010
                            • 5833

                            #1903
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            مدیر مالی شرکت لنت ترمز ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان داشت: در اسفند سال 92 قیمت فروش محصولات شرکت حدود 20 درصد افزایش یافت بنابراین پیش بینی فروش سال 93 براساس آخرین نرخ مصوبه سال 92 صورت پذیرفته است.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #1904
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              بررسی فرمول قیمت گذاری خودرو در جلسه امروز شورای رقابت/ احتمال نهایی شدن دستورالعمل

                              عضو ناظر مجلس در شورای رقابت از بررسی دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در جلسه امروز شورای رقابت خبر داد و گفت: در این جلسه قیمت پیشنهادی مرکز ملی رقابت درباره هر یک از خودروها بررسی و در نهایت شورای رقابت درباره آن تصمیم گیری می کند.

                              عیسی امامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، گفت: قطعا بررسی دستورالعمل قیمت گذاری قیمت خودرو برای سال 93 در دستور کار جلسه امروز شورای رقابت قرار دارد.

                              نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه امروز شورای رقابت، مرکز ملی رقابت گزارش خود را درباره قیمت هر یک از خودروها به صورت مصداقی برای بررسی به شورا ارائه می دهد.

                              وی افزود: شورای رقابت گزارش مرکز ملی رقابت درباره قیمت مصداقی هر یک از خودروها را بررسی می کند و نظر خود را نیز درباره قیمت نهایی خودروها ارائه می دهد.

                              عضو ناظر مجلس در شورای رقابت درباره زمان نهایی شدن فرمول قیمت گذاری خودرو گفت: احتمالا این فرمول در جلسه امروز شورای رقابت نهایی می شود.

                              گفتنی است جلسه شورای رقابت از ساعت 14 تا 16 امروز (چهارشنبه 27 فروردین ماه) در محل ساختمان این شورا برگزار می شود./
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #1905
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                افزایش قیمت قطعات با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها

                                به گزارش خبرخودرو ، عضو انجمن قطعه سازان اظهار داشت : با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ، قیمت قطعات داخلی قطعا افزایش خواهد یافت.

                                محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ، تصریح کرد : اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها باعث افزایش تعرفه حامل های انرژی و در نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات خواهد شد ، که این امر نهایتا در افزایش قیمت قطعات تولیدی داخل تاثیر گذار خواهد بود.

                                وی در ادامه افزود : در صورت افزایش قیمت قطعات تولید داخل ، خودروسازان قطعات را نمی خرند و در این صورت ضرر وز یان قطعه سازان مضاعف خواهد شد ، بنابراین اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در شرایط فعلی قطعا به ضرر قطعه سازان است .

                                وی خاطر نشان کرد : در صورت کاهش قیمت مواد اولیه قطعا مشکلات قطعه سازان نیز کاهش می یابد که این مهم از طریق پرداخت یارانه از سوی دولت ممکن خواهد شد و در صورتی که دولت بر اساس یک برنامه مشخص ، یارانه به بخش تولید اختصاص دهد که به جبران زیان و هزینه های ایجاد شده در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ، ختم شود ، تولید کنندگان می توانند قطعات را با قیمت مناسب تری عرضه کنند.

                                وی در ادامه اظهار داشت کرد : اگر تسهیلات اعطایی بانک ها به تولید کنندگان با نرخ بهره کمتری تعلق گیرد و همچنین خودروسازان نیز در زمان مشخص بدهی خود به قطعه سازان را پرداخت کنند، قطعا به این صنف کمک زیادی خواهد شد.

                                وی تصریح کرد : در حال حاضر خودروسازان برای قیمت فروش محصولات با مشکل مواجه هستند و در صورتی که قیمت قطعات افزایش یابد ، 80 درصد قیمت خودرو نیز متاثر خواهد گشت ، که در این صورت مشکل خودروسازان نیز برای فروش محصولاتشان مضاعف می شود.

                                وی در ادامه به عدم وجود شرایط رقابت پذیری میان تولیدکنندگان داخلی با تولیدکنندگان خارجی اشاره کرد و گفت : قیمت قطعات وارداتی وابسته به نرخ ارز است و در حال حاضر امکان رقابت برای تولید کنندگان داخلی وخارجی وجود ندارد که در صورت افزایش بهای تمام شده قطعات داخلی ، مشکلات رقابت دو چندان خواهد شد.

                                وی در خاتمه با اشاره به کیفیت برتر قطعات داخلی در مقایسه با نمونه های وارداتی به کشور اظهار داشت : پیش از اعمال تحریم ها کیفیت خودروهای ساخت داخل به مراتب مناسب تر بود ولی به دلیل توقف تولید قطعات داخل ، خودروسازها از قطعات وارداتی از چین وسایر کشورها در ساخت خودرو استفاده می کنند که این امر منجر به کاهش کیفیت خودروها شده است.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X