اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • کيانوش
    عضو فعال
    • Dec 2011
    • 6613

    #1936
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    پيشاپيش صف خريد گروه خودرو مبارک باد
    خودروايها بودجه را با دلار2800تومان و 3000تومان بسته بودند.
    .................................................. ....................................
    کد خبر: 81136295 (3973949) | تاريخ خبر: 04/02/1393 | ساعت: 14:15| نسخه چاپي | ارسال به دوستان
    نعمت زاده: ارز مورد نياز صنعت خودرو از امروز به صورت مبادله اي تامين مي شود
    تهران - ايرنا - وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: کل نياز ارزي بخش صنعت خودرو اعم از خودروهاي سبک و سنگين از روز جاري(پنجشنبه) به صورت مبادله اي توسط بانک مركزي تامين خواهد شد.

    محمدرضا نعمت زاده روز پنجشنبه در حاشيه کارگروه حمايت از توليد که به رياست معاون اول رييس جمهوري تشكيل شد، در گفت و گو با خبرنگاران ايرنا و ايسنا، گفت: در سال جاري رييس جمهوري، معاون اول و تمام دست اندركاران اعلام کردند که سال را با بررسي عوامل ركود و موانع توليد شروع خواهيم کرد.

    وي ادامه داد: در سال گذشته اهتمام بيشتر دولت بر اين بود که تورم را تا اندازه اي کنترل کند که خوشبختانه توانستيم تورم را در مسير کاهش حركت دهيم.

    وي با اشاره به اينكه اقتصاد ما، اقتصاد توام با تورم و ركود بود، گفت: در جهت رفع ركود چندين برنامه مورد توجه قرار گرفته که اين برنامه ها از اواخر سال گذشته به طور جد دنبال شدند.

    نعمت زاده ادامه داد: در نخستين گام عوامل ركود را شناسايي کرديم و براي رفع آن پيشنهاداتي مطرح شد که بزودي در دولت دنبال مي شود و در اين راستا با انجمن ها، تشكل ها و همچنين اتاق بازرگاني همفكري خواهيم کرد.

    وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در رابطه با عوامل ايجاد ركود چندين مساله جدي وجود دارد که يكي از اين مسائل تامين مواد اوليه و قطعات است که خود به خود هم نياز به ارز و هم نياز به افزايش سرمايه در گردش در اين بخش دارد.

    وي با اشاره به تغييراتي که در طول چند سال اخير در رابطه با تورم و نرخ ارز شاهد بوديم، گفت: در جلسه اي که با حضور معاون اول رييس جمهوري برگزار شد، راهكارهاي مختلف تامين منابع در اين بخش مورد بررسي قرار گرفت و به اين جمع بندي رسيديم که بانک مركزي با توجه به افزايش درآمد حاصل از فروش نفت از اواخر سال گذشته به اين طرف مي تواند بخش اعظم ارز مورد نياز صنعت را به صورت مبادله اي تامين کند.

    وي افزود: آنچه امروز نهايي شد اين است که از امروز ارز صنايع خودروسازي که در سال گذشته از طريق ارز متقاضي و بازار آن تامين مي شد از امروز و در نهايت از روز شنبه کل نياز ارزي صنعت خودرو اعم از خودروهاي سبک و سنگين به صورت مبادله اي توسط بانک مركزي تامين خواهد شد.

    نعمت زاده تصريح کرد: ما از همين جا با تماس تلفني به خودروسازان عمده اعلام کرديم که براي انجام اين منظور پرونده هاي خود را به جريان بيندازند.

    وي در پاسخ به اين سئوال که آيا ارز مبادله اي به صنايع ديگر نيز تعلق خواهد گرفت، گفت: اختصاص ارز مبادله اي به کل خودروها امروز نهايي شد و در حال بررسي هستيم تا بتوانيم بار را از دوش بازار آزاد که در چند روز اخير نرخ در آن روبه رشد بوده برداريم که قطعا اين امر موجب بهبود شرايط در رابطه با نرخ ارز آزاد خواهد شد.

    خبر در حال تكميل است.

    سيام(3)9189/9132**1558
    انتهاي پيام /*
    : ارتباط با سردبير
    newsroom@irna.ir

    نظر

    • dpi
      عضو فعال
      • Oct 2012
      • 578

      #1937
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      موافقت خودروسازان با کاهش سورس‌های قطعه‌سازی
      یکشنبه, 08 دی 1392 نوشته شده توسط واحد نشر و خبر اندازه نوع خط
      چاپ
      ایمیل
      در شرایطی که خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی ارتباط مناسبی بر سر مسائل مالی ندارند و اختلاف نظرهایی میان آنها به چشم می‌خورد، خبر می‌رسد پس از مدت‌ها توافقی مهم میان این دو صورت گرفته است.
      آن طور که سخنگوی انجمن قطعه‌سازان در نشستی خبری عنوان کرد، این انجمن بر سر کاهش تعداد سورس‌هاي تامین‌کننده قطعه، با خودروسازان به توافق رسیده و این موضوع به‌زودی اجرایی خواهد شد.


      فرهاد به نیا با اشاره به اینکه قطعه‌سازان در مورد مشکلات اصلی خود شامل آنالیز قیمت، قراردادها و تعدد منابع تولیدکننده یک قطعه در حال مذاکره با خودروسازان هستند، گفت: مدیرعامل ساپکو (شرکت تامین‌کننده قطعات ایران خودرو) به‌طور کتبی موضوع کنترل سورس‌های تامین‌کننده قطعه را پذیرفته و اعلام کرده که این سورس‌ها نباید بیشتر از 2 یا 3 مورد باشند. وی افزود: به این ترتیب از سرمایه‌گذاری موازی برای تولید برخی قطعات خودرو جلوگیری می‌شود، زیرا در صورت تعدد تامین‌کننده‌های قطعه، این مساله به افزایش قیمت تمام شده تولید و رشد خرابی قطعات می‌انجامد؛ بنابراین بهتر است سرمایه‌گذاری‌های موجود به سمت داخلی‌سازی قطعاتی که در حال حاضر تولید داخل نیستند (مانند تجهیزات الکتریکی) هدایت شود.به نیا در ادامه با اشاره به مشکل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای قطعه‌سازان، تاکید کرد که نامه سازمان امور مالیاتی برای 102 واحد قطعه‌ساز صادر شده تا مطالباتشان را از خودروسازان دریافت کنند. وی همچنین با اشاره به پیگیری مشکلات بانکی قطعه‌سازان از طریق انجمن قطعه‌سازان، گفت: اولین همایش بانکی این انجمن با حضور قطعه‌سازان به‌منظور طرح و دسته‌بندی مشکلات تولیدکنندگان برگزار خواهد شد.
      سخنگوی انجمن قطعه‌سازان، اما با اشاره به مطرح شدن تعیین تعرفه پلکانی برای واردات خودرو، تاکید کرد: تعرفه باید طوری تعیین شود که خودروساز خارجی به جای صادرات محصولش به ایران، به فکر سرمایه‌گذاری و تولید در ایران باشد.
      وی همچنین با اشاره به تردد 14 میلیون دستگاه خودرو در کشور، ادامه داد: از این تعداد باید 7 میلیون دستگاه خودرو از رده خارج شود که 3 میلیون دستگاه از آنها کاربراتوری هستند و آلایندگی این خودروها 25 برابر خودروهای انژکتوری است؛ بقیه خودروها نیز انژکتوری هستند، ولی مصرف سوخت بالایی دارند. به‌نیا با بیان اینکه برای جایگزینی 7 میلیون دستگاه خودرو فرسوده، باید تولید 4 سال خودروسازان کشور را اختصاص دهیم، گفت: سرانه مصرف بنزین در ایران برای هر نفر، یک لیتر است و مصرف بنزین در کشور روزانه به 75 تا 90 میلیون لیتر می‌رسد.
      به گفته وی، با در نظر گرفتن قیمت تمام شده بنزین معادل 1300 تومان در هر لیتر و با توجه به اینکه خروج خودروهای فرسوده 15 درصد در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌کند، باید گفت که خروج خودروهای فرسوده روزانه 10 تا 12 میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین خواهد داشت.
      سخنگوی انجمن قطعه‌سازان در ادامه و در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه چرا شرکت پژو اجازه داخلی‌سازی برخی قطعات استراتژیک محصولاتش را به قطعه‌سازان ایرانی نمی‌داد، گفت: 20 سال پیش که با شرکت پژو مشارکت کردیم، این شرکت حاضر نبود اختیارات زیادی را به طرف ایرانی بدهد، اما در نهایت، حضور پژو در ایران باعث حرکت خودروسازی کشور شد؛ در واقع شرکت پژو برای دستیابی قطعه‌سازان ایرانی به دانش فنی ساخت قطعات، آنها را به شرکت‌های سازنده قطعات خود ارجاع می‌داد که گرفتن دانش فنی تولید از این شرکت‌ها نیز با مشکلاتی همراه بود.
      وی تاکید کرد: برای داخلی‌سازی قطعات باید در قرارداد ذکر شود که در حین انتقال پلت‌فرم به ایران، اسناد و مدارک لازم برای تولید قطعات نیز توسط خودروساز خارجی در اختیار قطعه‌سازان ایرانی قرار گیرد.
      به گفته به نیا، پژو به‌طور متوسط سالانه 4 تا 5 میلیارد دلار در بازار ایران فروش داشته و در قرارداد جدید با این شرکت باید بر لزوم سرمایه‌گذاری طرف خارجی در ایران و صادرات محصول تاکید شود.

      نظر

      • شبندر
        عضو فعال
        • Sep 2012
        • 3598

        #1938
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        با درود :
        من از هم اكنون از سهام خودروسازهاي خارجي خصوصا فرانسه خريدهاي خيلي خوبي انجام دادم ميتونم دوطرفه سودكنم هم از گروه خودروي بورس تهران دارم و هم از ديگر كشورها كه با ايران قرارداد دارند.

        خودرو به سمت قيمتهاي بالا حركت ميكنه در گام اول 300تومان
        قطعات بزودي پرواز خواهند كرد در گام اول به سمت قيمتهاي قبلي مي روند.
        مبارك همه دوستان خودرويي
        البته با در نظر گرفتن تمام شرايط حال به نظر ميرسه اكثر سهام ها رشد خوبي تا تيرماه داشته باشند بنابراين قيمتهاي قبلي به نظر بنده شكسته خواهد شد لذا شاخص مرز 90 را با اين وضعيت بايد بشكند
        دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

        نظر

        • rajabnejad
          عضو فعال
          • Jan 2012
          • 4331

          #1939
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          بانک مرکزی اعلام کرد؛
          تامین ارز مبادله ای قطعات خودرو



          اکونیوز:بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از تامین ارز مبادله ای برای مواد اولیه کارخانه ها و قطعات خودرو خبر داد.

          به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،بانک مرکزی اعلام کرد : با توجه به گشایش های ارزی پیرو توافق ژنو و امکان تامین ارز به صورت نامحدود برای واردات کالاهای اساسی و دارو از محل منابع آزاد شده و در نتیجه، تسهیل امکان استفاده از ارزهای در دسترس قبلی برای تامین سایر نیازهای موجود ، قرار شده است به منظورکاهش قیمت تمام شده تولید و در جهت تقویت رشد اقتصادی ورونق فعالیتهای تولیدی ،تخصیص وتامین ارز مورد نیاز برای مواد اولیه کارخانه ها و قطعات خودرو،از این پس از طریق مرکز مبادلات ارزی انجام شود.
          بدین ترتیب تقاضای ارز برای واردات موارد مذکور از بازار آزاد ارز خارج می شود و به مرکز مبادلات ارزی انتقال می یابد.
          هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

          نظر

          • غفران
            عضو فعال
            • Sep 2013
            • 1123

            #1940
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            نظر شخصی:
            بنده با توجه به تجربیات شخصی ام فکر میکنم لیدری بازار را که چند روز پالایشی ها از خودروئی ها گرفته بودند از شنبه دوباره خودروئی ها لیدر بازار خواهند شد
            بعضی از سهامداران حقیقی عزیز هفته گذشته با این تصور که با افزایش نرخ بنزین سود پالایش ها افزایش می یابد اقدام به خرید پالایشی ها کردنددر حالی که دولت بنزین را به مبلغ حدود1700 تومان از پالایشی ها میخرد و با سوبسید به مردم میفروشد با دو نرخ
            با افزایش فعلی نرخ سوخت مقداری از یارانه اختصاصی دولت به سوخت کاهش می یابد و الا در نرخ فروش پالایشی ها به دولت تغییری بوجود نمی اید فقط در صورت افزایش ظرفیت و کاهش هزینه ها پالایشی ها می توانند سود خود را افزایش دهند
            اما خودروئی ها با:
            1_افزایش قیمت محصول
            2_افزایش تیراژ تولید
            3_اختصاص ارز مبادله ای
            4_فروش اموال و املاک مازاد (اخیرا وزیر صنعت ملزم کرده)
            5_کاهش هزینه واردات قطعات بخاطر رفع تحریم ها و گشا یش LC
            و...EPSشان انفجاری (شارپی) و فوق العاده بالا خواهد رفت

            ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

            نظر

            • مخبرالدوله
              عضو فعال
              • May 2012
              • 5228

              #1941
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              کارواش هم به تاریخ می‌پیوندد


              نخستین خودرو خودتمیز شونده رونمایی شد



              » سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان
              کد خبر: 93020502943
              جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷



              محققان شرکت خودروسازی نیسان با توسعه فناوری نانورنگ، نخستین خودروی خودتمیز شونده جهان را رونمایی کردند.
              به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فناوری نانورنگ (nanopaint) توسعه یافته توسط محققان از خاصیت آبگریزی فوق‌العاده و چربی‌گریزی (oleophobic) برخوردار است که نیاز به تمیز کردن مرتب خودرو را از بین می‌رود.
              این فناوری نوآورانه در رنگ باعث بی‌نیازی از شستن مداوم خودرو می‌شود؛ نانورنگ با ایجاد یک لایه محافظ از هوا بین رنگ و محیط اطراف، از ایجاد لک چربی، گل و لای، رطوبت بر روی بدنه خودرو جلوگیری کرده و در برابر باران، برف، یخ زدگی مقاوم است.
              محققان مدعی هستند که با توسعه این فناوری، شرکت نیسان به نخستین خودروساز جهان تبدیل می‌شود که فناوری تجاری موسوم به Ultra-Ever Dry® را در طراحی بدنه خودرو‌ها به بازار عرضه کرده است.
              آزمایش نهایی فناوری نانورنگ بر روی بدنه خودرو طی ماه‌های آینده در مرکز فنی اروپا در کرانفیلد - بدفوردشایر انگلیس - مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
              این فناوری بر روی مدل جدید نیسان نوت (Nissan Note) مورد استفاده قرار گرفته است که فروش آن از ماه اکتبر با قیمت 20 تا 29 هزار دلار آغاز خواهد شد.
              قیمت دقیق خودرو با نانورنگ هنوز مشخص نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود که قیمت این محصولات در حدود 750 دلار گران‌تر از سایر رنگ‌ها یا معادل قیمت خودروهای متالیک خواهند بود.
              به گفته سخنگوی نیسان، خودروی نوت نخستین محصولی است که از فناوری نانورنگ بهره برده و می‌تواند به معنای پایان عمر کارواش‌ها باشد.
              انتهای پیام
              نخستین خوردوی خودتمیز شونده جهان با فناوری نانورنگ

              نخستین خوردوی خودتمیز شونده جهان با فناوری نانورنگ

              نخستین خوردوی خودتمیز شونده جهان با فناوری نانورنگ

              نخستین خوردوی خودتمیز شونده جهان با فناوری نانورنگ
              کد خبرنگار: 71452


              در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:

              مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

              نظر

              • ایرج اکبری
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 10934

                #1942
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                براساس جدیدترین تصمیم دولت؛
                ارز 2550 تومانی از شنبه به صنعت خودرو اختصاص می‌یابد

                وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کل نیاز ارزی بخش صنعت خودرو اعم از خودروهای سبک و سنگین به صورت مبادله ای از روز شنبه توسط بانک مرکزی تامین خواهد شد.
                به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه کارگروه حمایت از تولید که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد، گفت: در سال جاری رئیس جمهوری، معاون اول و تمام دست اندرکاران اعلام کردند که سال را با بررسی عوامل رکود و موانع تولید شروع خواهیم کرد.

                وی ادامه داد: در سال گذشته اهتمام بیشتر دولت بر این بود که تورم را تا اندازه ای کنترل کند که خوشبختانه توانستیم تورم را در مسیر کاهش حرکت دهیم.

                وی با اشاره به اینکه اقتصاد ما، اقتصاد توام با تورم و رکود بود، گفت: در جهت رفع رکود چندین برنامه مورد توجه قرار گرفته که این برنامه ها از اواخر سال گذشته به طور جد دنبال شدند.

                نعمت زاده ادامه داد: در نخستین گام عوامل رکود را شناسایی کردیم و برای رفع آن پیشنهاداتی مطرح شد که بزودی در دولت دنبال می شود و در این راستا با انجمن ها، تشکل ها و همچنین اتاق بازرگانی همفکری خواهیم کرد.

                وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در رابطه با عوامل ایجاد رکود چندین مساله جدی وجود دارد که یکی از این مسائل تامین مواد اولیه و قطعات است که خود به خود هم نیاز به ارز و هم نیاز به افزایش سرمایه در گردش در این بخش دارد.

                وی با اشاره به تغییراتی که در طول چند سال اخیر در رابطه با تورم و نرخ ارز شاهد بودیم، گفت: در جلسه ای که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، راهکارهای مختلف تامین منابع در این بخش مورد بررسی قرار گرفت و به این جمع بندی رسیدیم که بانک مرکزی با توجه به افزایش درآمد حاصل از فروش نفت از اواخر سال گذشته به این طرف می تواند بخش اعظم ارز مورد نیاز صنعت را به صورت مبادله ای تامین کند.

                وی افزود: آنچه امروز نهایی شد این است که از امروز ارز صنایع خودروسازی که در سال گذشته از طریق ارز متقاضی و بازار آن تامین می شد از امروز و در نهایت از روز شنبه کل نیاز ارزی صنعت خودرو اعم از خودروهای سبک و سنگین به صورت مبادله ای توسط بانک مرکزی تامین خواهد شد.

                نعمت زاده تصریح کرد: ما از همین جا با تماس تلفنی به خودروسازان عمده اعلام کردیم که برای انجام این منظور پرونده های خود را به جریان بیندازند.

                وی در پاسخ به این سئوال که آیا ارز مبادله ای به صنایع دیگر نیز تعلق خواهد گرفت، گفت: اختصاص ارز مبادله ای به کل خودروها امروز نهایی شد و در حال بررسی هستیم تا بتوانیم بار را از دوش بازار آزاد که در چند روز اخیر نرخ در آن روبه رشد بوده برداریم که قطعا این امر موجب بهبود شرایط در رابطه با نرخ ارز آزاد خواهد شد.

                اختصاص سه هزار میلیارد تومان به بخش تولید

                وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، قرار است بخشی از منابع حاصل از اجرای این قانون به افرادی که برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرده اند، پرداخت شود، ضمن آنکه در جلسه روز گذشته هیات دولت تصویب شد که بخشی نیز با توجه به اولویت به بخش های مختلف و عمدتا سلامت و تولید پرداخت شود.

                وی افزود: براین اساس جمع بندی شده که حدود 3 هزار میلیارد تومان در اختیار بخش تولید قرار گیرد تا عمدتا بتوانیم وجوه اداره شده در اختیار بانک ها قرار دهیم تا بانک ها نیز مقداری به این منابع بعنوان سهم خود اضافه کنند و بخش دیگری به صورت مابه التفاوت تسهیلات ریالی پرداخت شود.

                نعمت زاده اضافه کرد: بخشی از این منابع به صنایعی که صرفه جویی در مصرف انرژی و بهبود کیفیت را دنبال کنند، پرداخت خواهد شد که جزئیات آن در دست تهیه است و اطلاع آن به عموم صنعتگران و کارآفرینان خواهد رسید.

                وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تصمیم دیگری که در این نشست اتخاذ شد مربوط به جذب منابع توسط واحدهای تولیدی از طریق صرفه جویی در مصرف انرژی بود.

                وی ادامه داد: براساس قانون بودجه امسال، قرار است یکصد میلیارد دلار به صورت بیع متقابل به طرح ها، صنایع و پروژه هایی که بتوانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند، اختصاص یابد که امیدواریم بخش تولید بتواند بخشی از این منابع را به تدریج جذب کند.

                نعمت زاده افزود: جزئیات تصمیم این جلسه قرار شد تا دو هفته آینده مشخص شود.

                وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوالی مبنی بر راهکارهای مقابله با آثار افزایش قیمت های ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: سعی دولت و وزارت صنعت بر این است که بتوانیم با بهبود فرآیندهای مدیریتی و تولید و افزایش تولید عمده مابه التفاوت قیمت ها را در زمینه های ریالی و ارزی جبران کنیم.

                وی افزود: طی سه روز گذشته در جلسه ای با یکی از خودروسازان بزرگ این مساله مطرح شد که چگونه می توانیم با افزایش تولید خودرو و هزینه های بالاسری، هزینه هایی مثل انرژی و برق را جبران کنیم.

                نعمت زاده افزود: تصور ما این است که صنعت کشور با بهبود شرایط مدیریتی و افزایش بهره وری بتواند عمده این هزینه ها را تقبل کند.

                وی با تاکید بر اینکه بعضی از صنایع ما مثل صنعت فولاد و سیمان بسیار انرژی بر هستند از مذاکره با این صنایع در مورد کنترل قیمت ها خبر داد و گفت: مقرر شده که این صنایع بر این مبنا کار کنند که قیمت ها را در نیمه اول سال هیچ تغییری ندهند و اگر امکانپذیر نبود، حداقل در سه تا چهار ماه اول تغییری داده نشود و اگر هم تغییری پیدا کند باید بسیار ناچیز باشد.

                وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار امیدواری کرد که اغلب صنایع ما بتوانند شرایط سال گذشته را در رابطه با بازار حفظ کنند و چیزی به مصرف کنندگان تحمیل نشود.

                وی افزود: تصور ما این است که صنعت کشور این توانایی را دارد که با بهبود شرایط تولید و مدیریت بسیاری از این هزینه ها را بدون دستور و کنترل دولت بهبود ببخشد و جلوی افزایش قیمت ها را بگیرد.

                نعمت زاده با اشاره به اینکه مقداری از افزایش قیمت ها هم قانونی است، گفت: در زمینه هایی مثل حمل و نقل نیز وزارت کشور به دنبال این است که مشکلی پیش نیاید.

                کارگروه حمایت از تولید روز جاری به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و با حضور وزرای اقتصادی و برخی از معاونان رئیس جمهوری تشکیل شد.
                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                نظر

                • negarminavi
                  عضو فعال
                  • May 2013
                  • 35711

                  #1943
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  در اصل توسط غفران پست شده است View Post
                  نظر شخصی:
                  بنده با توجه به تجربیات شخصی ام فکر میکنم لیدری بازار را که چند روز پالایشی ها از خودروئی ها گرفته بودند از شنبه دوباره خودروئی ها لیدر بازار خواهند شد
                  بعضی از سهامداران حقیقی عزیز هفته گذشته با این تصور که با افزایش نرخ بنزین سود پالایش ها افزایش می یابد اقدام به خرید پالایشی ها کردنددر حالی که دولت بنزین را به مبلغ حدود1700 تومان از پالایشی ها میخرد و با سوبسید به مردم میفروشد با دو نرخ
                  با افزایش فعلی نرخ سوخت مقداری از یارانه اختصاصی دولت به سوخت کاهش می یابد و الا در نرخ فروش پالایشی ها به دولت تغییری بوجود نمی اید فقط در صورت افزایش ظرفیت و کاهش هزینه ها پالایشی ها می توانند سود خود را افزایش دهند
                  اما خودروئی ها با:
                  1_افزایش قیمت محصول
                  2_افزایش تیراژ تولید
                  3_اختصاص ارز مبادله ای
                  4_فروش اموال و املاک مازاد (اخیرا وزیر صنعت ملزم کرده)
                  5_کاهش هزینه واردات قطعات بخاطر رفع تحریم ها و گشا یش LC
                  و...EPSشان انفجاری (شارپی) و فوق العاده بالا خواهد رفت

                  درباره خودرو و خبر تخصیص ارز تقریبا بیشتر دوستان توی این چند روز نگاه مثبتی داشتند ! اونم صرفا به خاطر پایینتر بودن نرخ ارز مبادلاتی با بازار !!! اما من چندان با نظر دوستان موافق نیستم !

                  1- با توجه به اینکه قیمت گذاری محصولات با دلار 2800-3000 تومانی بوده پس قاعدتا باید قیمت محصولات کاهش پیدا کنه با دریافت ارز به نرخ پایینتر !

                  2- با توجه به رشد نرخ ارز در بازار و دنباله روی نرخ اتاق مبادلات ، و اینکه در بودجه امسال هم 2650 درنظر گرفته شده به نظر میاد که با توجه به بحث تک نرخی شدن ارز که مد نظر هست نرخ اتاق مبادلات به همین عدد بودجه سوق پیدا میکنه !

                  3- با همه این موارد مشکل فروش شرکتهای خودروساز و رکود حاکم بر بازار هنوز وجود داره ! و اتفاقا با خبر تخصیص ارز با نرخ کمتر از بازار آزاد این رکود تشدید میشه چرا که انتظار برای قیمتهای پایینتر در بازار بوجود میاد ! این در حالی هست که وضع فروش بقیه صنایع از جمله پالایشی و پتروشیمی بمراتب بهتر از خودرو هست و اگر تحریمها هم رفع بشه باز مزیت فروش دیگر صنایع بر خودرو می چربد

                  البته واکنش بازار شنبه هم به این اخبار و تصمیمات مهمه ! اما خودرو در این ماهها هر بار با اقبال و صف خرید مواجه شد بعدش با فشارهای سنگینتری در فروش همراه شد !!!

                  نظر

                  • مخبرالدوله
                    عضو فعال
                    • May 2012
                    • 5228

                    #1944
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    در خبرها آمده بود که درآمد افزایش تعرفه برای خودروهای وارداتی مصرف بازسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی میگردد....

                    مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                    نظر

                    • meisam_em
                      عضو فعال
                      • Jul 2025
                      • 2124

                      #1945
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      عیسی امامی در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه جلسه شورای رقابت در روز چهارشنبه هفته جاری برگزار نشد، اظهار داشت: در شرایطی که موضوع بازنگری در فرمول قیمت‌گذاری خودرو، اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و احتمال تغییر قیمت خودرو مطرح است، عدم تشکیل جلسه شورای رقابت باعث تعجب است .
                      وی ادامه داد: حتماً در این مورد از اعضای شورا سوال خواهیم کرد که چرا جلسه تشکیل نشده است .

                      امامی با بیان اینکه طی سال جاری دو جلسه در شورای رقابت تشکیل شده است، گفت: فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو ارائه شده و منتظریم تا این فرمول در جلسه بعدی شورای رقابت نهایی شود .

                      وی توضیح داد: شاخص کیفیت در فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو مورد بازنگری قرار گرفته به طوری که خودروسازانی که خودروهای با سطح کیفی نامناسب تولید می‌کنند، باید آمادگی کاهش قیمت را داشته باشند .

                      به گفته عضو ناظر شورای رقابت، فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو بر اساس شاخص جدید کیفیت تدوین شده که قیمت خودروها را منطقی و مناسب‌تر می‌کند .

                      وی تصریح کرد: با اعمال فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو، راه توجیه خودروسازان بسته می‌شود .

                      وی ادامه داد: جریان اقتصادی کشور، اجرای فاز دوم هدفمندی،‌تأمین ارز و نرخ ارز بر قیمت خودرو اثرگذار است .
                      كسی كه در آفتاب زحمت كشیده، حق دارد در سایه استراحت كند

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #1946
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        پراید 21 میلیونی شد!


                        عصرخودرو:در حالیکه صحبت های اخیر تیم اقتصادی دولت مبنی بر شیب ملایم گرانی ها در فاز دوم هدفمندی و همچنین دستورات روز گذشته وزیر صنعت به خودروسازان مبنی بر هماهنگی برای هر گونه افزایش قیمت خودروها همچنان ادامه دارد که گرانی های افسار گریخته بازار بدون نظارت و هماهنگی کار خود را ادامه می دهد.








                        به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، به نقل از اقتصاد آنلاین جدول زیر مقایسه قیمت خودرو به فاصله زمانی یک روز را نشان می دهد. قیمت هایی که افزایش یک تا هفت میلیونی را نشان می دهد.
                        قیمت خودرهای داخلی روز پنج شنبه 4 اردیبهشت

                        قیمت خودرهای داخلی روز چهارشنبه 3 اردیبهشت 93



                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #1947
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          دبیر انجمن خودرو سازان در گفتگو با ایلنا:
                          افزایش نرخ خودرو با تخصیص ارز مبادله ای قابل بررسی مجدد است

                          خواسته خودرو سازان از دولت در سال 93 افزایش 10تا 15درصدی نرخ خودرو بود اما با اخذ ارز مبادله ای ممکن است قیمت ها مجددا تغییر کند و‌ این موضوع منوط به تصمیم شورای رقابت است.

                          احمد نعمت بخش، دبیر انحمن خودرو سازان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تخصیص ارز مبادله ای به خودرو كه از امروز اجرا می شود اظهار داشت: طی دوسال گذشته خودروسازان با وزارت صنعت و شورای رقابت بر سر قیمت خودرو مشکلاتی داشتند وهمین موضوع باعث ضرر 6 هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو در این مدت شد.

                          وی افزود: همچنین ثابت نگه داشتن نرخ خودرو درسال گذشته و به حداقل رساندن ارائه ارز مبادله ای به تولید کنندگان باعث زیان بیشتر این صنعت در دو سال گذشته بود.

                          نعمت بخش ادامه داد: از دو سال پیش تاکنون ما تنها توانستیم 10تا 15درصد از ارز مبادله ای دریافت كنیم و 85درصد دیگر را از ارز آزاد استفاده کردیم.

                          دبیر انجمن خودرو سازان افزود: بارها از وزیر صنعت خواسته ایم تا قیمت خودرو را حاشیه بازار تعیین کند و دست دلالان از این بازارقطع شود تا بتوانیم از زیان موجود خارج شویم.

                          وی تصریح کرد: زیان 6 هزار میلیارد تومانی خودرو سازان را نیز دولت باید می پرداخت که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

                          نعمت بخش گفت: در گذشته مجبور بودیم برای دریافت ارز مبادله ای یک تا دوماه در نوبت بمانیم و در نهایت مجبور به دریافت ارز آزاد می شدیم تا خط تولید نخوابد.

                          وی در خصوص قیمت خودرو در سال 93 نیز افزود: خواسته خودرو سازان از دولت در سال 93 افزایش 10تا 15درصدی نرخ خودرو بود اما با اخذ ارز مبادله ای ممکن است قیمت ها مجددا تغییر کند و در انتظار تصمیم شورای رقابت هستیم.

                          وی در خاتمه گفت: با توجه به اینكه درسال جدید با رشد قیمت آب، برق و دستمزد كارگران و سایر حامل های انرژی مواجه هستیم مردم نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشته باشند.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • ایرج اکبری
                            عضو فعال
                            • Dec 2011
                            • 10934

                            #1948
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            پرشین تحلیل

                            خودروسازان به همراه قطعه سازان با خبر تخصیص ارز مبادله ای با اقبال خوبی روبرو بودند. عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو گفته احتمال کاهش قیمت خودرو با اختصاص ارز مبادله ای به خودروسازان هست، گفته:البته به شرطی که این مصوبه فقط در حد حرف نباشد و سیستم بانکی نیز همکاری کند.
                            اگر واقعا ارزمبادله ای به این گروه تخصیص داده شود شرکت های مختلف این گروه تعدیل مثبت های خوبی خواهند داد که خپارس و زامیاد به همراه خپوش و خلنت و خاهن و خساپا بیشترین اثر مثبت را خواهند پذیرفت
                            ایران خودرو با صف خرید سنگینی روبرو بود.شرکت از صبح امروز فروش نقدی برخی محصولاتش را به تعداد محدود آغاز کرده است که شاهد ازدحام جمعیت در نمایندگی ها برای خرید بودیم.این ازدحام نشان می دهد که عرضه بسیار کم می باشد و تا زمانی که این شرایط برقرار باشد قیمت آزاد و کارخانه خودرو فاحش خواهد بود!
                            خساپا هم صف خرید مستحکمی داشت .خبر خوب برای این شرکت رشد تولید در فروردین ماه می باشد. سایپا در فروردین ماه امسال توانسته 17555 دستگاه خودرو تولید کند که نسبت به فروردین ماه سال 92 با تولید 13818 دستگاه به رشد 27 درصدی دست یافته است
                            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                            نظر

                            • ایرج اکبری
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 10934

                              #1949
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه:

                              وزارت صنعت از همکاری مشترک خودروسازان داخلی و خارجی حمایت می کند

                              تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری با خودروسازان خارجی را در رشد کیفی صنعت خودرو کشور موثر دانست و گفت: این وزارتخانه از همکاری خودروسازان داخلی با همتایان خارجی حمایت می کند.
                              وزارت صنعت از همکاری مشترک خودروسازان داخلی و خارجی حمایت می کند
                              به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، امیر حسین قناتی با بیان اینکه، یکی از راههای ارتقای صنعت خودروی کشور همکاری مشترک با شرکت های معتبر خودروساز و برندهای بزرگ جهانی است، افزود: هر چند توانمندی های داخلی در صنعت خودرو کشور قابل چشم پوشی نیست.

                              وی با تاکید بر اینکه خودروسازان داخلی باید برای ارتقای کیفیت محصولات خود موضوع مشارکت خارجی را با جدیت بیشتری دنبال کنند، اظهار داشت: پس از مذاکرات ژنو و بهبود فضای بین المللی و همچنین برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو، روابط خودروسازان داخلی و شرکت های خارجی در حال بازگشت به حالت گذشته است، اما انجام این مراحل زمان بر است و توصیه ما به خودروسازان این است که مذاکره با برندهای معتبر خارجی را جدی تر دنبال کنند و روند ایجاد ارتباط را با سرعت بیشتری ادامه دهند.

                              مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت سپس مهمترین برنامه این وزارتخانه در سال 93 را حمایت از تولید داخلی و افزایش رضایت مصرف کننده دانست و گفت: با توجه به نام گذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ موضوع مهم افزایش کیفیت محصولات را به شکل ویژه ای دنبال می کنیم، چرا که افزایش کیفیت محصولات باعث افزایش رضایت مندی مشتریان خواهد شد و این موضوع در جامعه اثرات خوبی را بر جای خواهد گذاشت.

                              وی افزود: برای این کار ابتدا باید وضعیت کیفی محصولات بررسی شود و نقاط ضعف و عواملی که باعث ایجاد افت کیفی محصولات می شود را مشخص کرد و سپس با برنامه ریزی اهداف کیفی جدید را مطرح کرد که خوشبختانه این کار انجام شده و به مراحل نهایی رسیده و از ماه آینده اجرایی خواهد شد.

                              این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: البته در حوزه افزایش کیفی محصولات کارهای خوبی از طرف خودروسازان داخلی انجام شده است که قابل چشم پوشی نیست، اما در این زمینه باید کارهای بیشتری انجام داد.

                              وی مهمترین مساله خودروسازان در سال جاری را افزایش بهره وری دانست و گفت: خوشبختانه خودروسازان داخلی دارای دانش و تکنولوژی لازم برای تولید محصول هستند، اما در شرایط کنونی مهمترین مساله افزایش راندمان کاری و ارتقای بهره وری است که راهکارهای آن را خودروسازان دنبال می کنند و وزارتخانه نیز آمادگی انجام هرگونه کمک به خودروسازان در خصوص سیاست گذاری و اهداف تولیدی را دارد.
                              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                              نظر

                              • ali30
                                عضو فعال
                                • Aug 2013
                                • 1940

                                #1950
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                در پی مصوبه کارگروه حمایت از تولید برای تخصیص ارز مبادلاتی بررسی شد:
                                سود یک مصوبه در جیب خودروسازان/پارس خودرو سردم دار سودآوری
                                تخصیص ارز 2550 تومانی به صنعت خودرو طی پنج شنبه هفته گذشته از سوی کار گروه حمایت از تولید به تصویب رسید تا کل نیاز ارزی این صنعت اعم از خودروهای سبک و سنگین از هفته جاری به صورت مبادله ای توسط بانک مرکزی تأمین گردد.
                                تخصیص ارز 2550 تومانی به صنعت خودرو طی پنج شنبه هفته گذشته از سوی کار گروه حمایت از تولید به تصویب رسید تا کل نیاز ارزی این صنعت اعم از خودروهای سبک و سنگین از هفته جاری به صورت مبادله ای توسط بانک مرکزی تأمین گردد.
                                به گزارش بورس نیوز، این مصوبه از آنجایی برای صنعت خودرو حائز اهمیت است که می تواند میزان هزینه های ناشی از مصارف ارزی شرکت های گروه را به صورت قابل توجهی کاهش دهد. این در حالی است که در سال گذشته ارز مصرفی خودروسازان از طریق ارز متقاضی یا بازار آزاد تأمین می شد و می توان گفت تا پایان هفته اخیر این گروه از صنعتگران از دریافت ارز با نرخ مبادلاتی ناامید بودند. اما با تصویب تخصیص ارز مبادله ای، دیگر بار خودروسازان به رشد سودآوری از محل کاهش هزینه های تولید و خریدهای خارجی با نرخ ارز بازار آزاد چشم امید دوختند.
                                در این گزارش در نظر داریم تأثیر این مصوبه را بر کاهش هزینه ها و رشد سودآوری شرکت های خودروساز بررسی کنیم.

                                همانطور که در جدول بالا آمده، قابل مشاهده است که با نرخ 2550 تومان برای ارز دلار و 3550 تومان برای ارز یورو به چه میزان به سودآوری هر یک از خودروسازان افزوده شده و می تواند در کاهش زیان انباشته شرکت های زیان ده مؤثر واقع گردد.
                                طبق آمار مندرج در این جدول بیشترین تأثیر مثبت بر شرکت پارس خودرو اعمال می شود که دلیل این امر را می توان در پایین بودن میزان سرمایه "خپارس" در مقایسه با سایر شرکت ها و نیز فروش خودروهای مدرن و خارجی توسط این مجموعه خودروساز دانست.
                                چراکه این مجموعه به صورت عمده فعالیت مونتاژ خودرو با برندهای خارجی و مدرن وارداتی را برعهده داشته و به همین دلیل با کاهش بهای ارز مصرفی، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های خود داشته و همانطور که در جدول پیداست بیشترین تأثیر را نیز از این مصوبه خواهد گرفت.
                                از این رو شاید در حال حاضر بهترین موقعیت باشد تا این شرکت برنامه خود را برای افزایش سرمایه 200 تا 250 درصدی که این روزها بحث های مربوط به آن در میان سرمایه گذاران به گوش می رسد، به مرحله اجرا در بیاید.
                                همچنین شرکت سایپا دیزل نیز رویه ای همانند "خپارس" داشته و به دلیل آنکه فعالیت تولیدی چندانی نداشته و بیشتر عملیات مونتاژ خودروهای خارجی را در داخل انجام می دهد، می تواند 28 ریال از زیان 318 ریالی خود را کاهش دهد.
                                اما مابقی شرکت ها یعنی "خودرو"، "خساپا" و "خزامیا" نیز با توجه به اینکه برای سال مالی 93 به ازای هر سهم خود سود شناسایی کرده اند، می توانند بر میزان سود خود بیافزایند که میزان تغییرات آنها در جدول بالا قابل مشاهده است.
                                به هر ترتیب پس از یک سال و نیم عدم توانایی خودروسازان برای دریافت ارز با نرخ مبادلاتی، زمان آن فرا رسیده تا با اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت دوباره دست این بخش از صنعتگران به ارز با نرخ مبادله ای برسد. شاید این مصوبه کلید حل مشکلات چند ساله خودروسازان و گشایش درهای پیش روی توسعه خودروسازان جهت شروع دوره ای جدید از چرخه تولید و سودآوری آنها باشد.
                                تمام ناتمام من با تو تمام ميشود...../:.Heart.:/

                                نظر

                                در حال کار...
                                X