اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • paradise89
    Banned
    • May 2014
    • 288

    #2326
    پاسخ : اخبار گروه خودرو
    سایپا: از مردم عذخواهی می کنیم
    به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، عموزاده امروز در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو در شیراز، درباره زمان تحویل تیبا ۲ به مردم گفت: بابت تأخیر پیش آمده از مردم عذرخواهی می کنیم و تا زمانی که از کیفیت خودروی تولیدی مطمئن نباشیم آن محصول را به بازار عرضه نمی‌کنیم.

    وی افزود: دیروز ۲ هزار دستگاه تولیدی تیبا ۲ به نمایندگی‌ها تحویل شد که فرآیند شماره‌ گذاری را سپری می کنند.

    قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: ۲۰ تیر شاهد تردد تیبا ۲ در خیابان‌‌ها خواهیم بود.

    عموزاده همچنین درباره برنامه صادراتی امسال سایپا گفت: امسال در برنامه صادرات، ۵۵ هزار دستگاه خودرو در دستور کار است که در این راستا، قرارداد ۲۵ هزار دستگاه را با کشور عراق نهایی کرده‌ایم.

    وی افزود: همچنین از ابتدای امسال، ۳ هزار دستگاه به مصر و ۱۵۰۰ دستگاه به جمهوری آذربایجان و تعدادی به الجزایر، روسیه و سنگال صادر کردیم.

    نظر

    • "heydar"
      عضو فعال
      • Sep 2012
      • 7493

      #2327
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      1.162.000.000.000 تومان طی دو ماه به جیب خودروسازان رفت
      اقتصاد > صنعت - برآوردهایی که مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته نشان می دهد خودروسازان ایرانی طی سه سال گذشته 4 هزار و 694 میلیارد تومان زیان داشته اند.
      احمد کشاورز: خيلي ساده مي گويد:« آنچه در اقتصاد و بازار ما رخ مي دهد را بايد استراتژي گاو نام گذاري کنيم. اين استرانژي مي گويد اگر بود بخوريم اگر نبود نخوريم، اگر بود توليد کنيم اگر نبود دنبال خودکفايي برويم. این استراتژی انسان قرن 21 نیست. انسان قرن 21 باید باید خود را از استرتژی گاو دور کند که بگوید تحریم یک خدمتی به کشور است و باعث می شود به زور به سمت خودکفایی برویم یعنی اگر زور بر سر ما نباشد، همچنان ما وارد خواهیم کرد و عقل مان به برنامه ریزی نمی رسد؟ درحالی که از نظر فنی در بعد طراحی و ساخت خودرو هیچ مسئله پیچیده و گره ناگشوده ای برای ما ندارد. یعنی ما قادر به ساختن موتور، گیربکس، اکسل و طراحی خودرو بدنه و قالب ها هستیم.تقریبا 100 درصد صنعت خودرو در ایران بومی شده است.» سعيد ليلاز هم مدافع و هم منتقد صنعت خودرو به شمار مي آيد.

      آمارها نشان مي دهد، يک ميليون خودروي خارجي در خيابان هاي ايران تردد مي کنند و حداقل 14 ميليون خودروي ايراني در بازار انحصارشان را به رخ خارجي ها مي کشند. همين حضور حداقلي و رويايي سواري با خودروهاي خارجي هر روز مردم ايران را به خودروسازان بدبين تر مي کند.

      سعيد ليلاز اعتقاد دارد تا زماني که وضعيت توليد خودرو در ايران به همين شکل باقي بماند، همچنان مردم نارضايتي شان را حفظ مي کنند. او مي گويد:« اگر بخواهیم خودرویی را مطابق آنچه مثلا در پژوی فرانسه، بنز آلمان یا فورد آمریکا طراحی کرده و طی مدتی آن ر از حالت فیس لیفت بیرون آورده و مجددا یک خودوری جدید طراحی شود، این کار نیاز به بازار خیلی بزرگ و سرمایه گذاری های بسیار بزرگی دارد. برای ما طراحی خودرو کار سختی نیست. اما از مرحله طراحی به اجرا بسیار گران است. این کار که 5 سال بیشتر دوام ندارد، از نظراقتصادی برای ما صرفه اقتصادی ندارد. خودروسازان بزرگ هرکدام از خودروهایی که تولید می کنند، بیش از 8 تا 10 میلیون دستگاه می سازند تا برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد.»

      براساس اين نظريه بازار خوردوي ايران به سادگي تنوع را تجربه نمي کند. برآوردهايي که مورد تاييد وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته نشان مي دهد خودروسازان ايراني طي سه سال گذشته 4 هزار و 694 ميليارد تومان زيان داشته اند. اين عدد برابر با 1.41 برابر کل سرمايه انباشته خودروسازان ايران است.

      البته محاسبات برمبناي فروش نشان مي دهد که وضعيت خودروسازان حداقل به اندازه اي که آنها اشاره مي کنند، وخيم نيست. سرمايه خودروسازان 3 هزار و 600 ميليارد تومان برآورد مي شود که اين رقم بايد به 9 هزار ميليارد تومان برسد تا صنايع خودروسازي ايران آستانه سوددهي را تجربه کنند.

      حداقل سرمايه ثبتي خودروسازان نشان مي دهد که آنها طي سال هاي گذشته به دليل بحران هاي مديريتي وضعيت مالي نامطلوبي را پشت سرگذاشته اند. تنها ايران خودرو 960 ميليارد تومان سرمايه مالي اوليه در اختيار دارد ولي همين شرکت ساليانه يک هزار و 106 ميليارد تومان و روزانه 3 ميليارد تومان هزينه مالي را پرداخت مي کند. گزارش هاي رسمي نشان مي دهد ايران خودرو حداقل 800 ميليارد تومان زيان انباشته دارد. ميزان سرمايه سايپا هم يک هزار و 40 ميليارد تومان اعلام شده است. شرکت حداقل 628 ميليارد تومان زيان انباشه دارد. سايپا ديزل يکي از زيرمجموعه هاي بزرگ سايپا هم 210 ميليارد تومان سرمايه در اختيار دارد اما همين شرکت ساليانه 259 ميليارد توماه هزينه مالي دارد والبته مانند ديگر خودروسازان 419 ميليارد تومان زيان هم بالا آورده است.

      ايران خودرو ديزل هم با 160 ميليارد تومان سرمايه، 219 ميليارد تومان هزينه مالي و البته 181 ميليارد تومان زيان انباشته سيکل بحراني خودروسازان را تکميل مي کند. پارس خودرو، يکي از کم بازده ترين گروه هاي صنعتي که تحت مديريت سايپا به فعاليت ادامه مي دهد با 200 ميليارد تومان سرمايه اوليه و ساليانه 163 ميليارد تومان هزينه مالي و البته 216 ميليارد تومان زيان انباشه تقريبا رکورد عدم بازدهي را به نام خود ثبت کرده است. گروه بهمن هم که ايده تاسيس آن در يکي از نهادهاي نظامي مطرح شده بود با 507 ميليارد تومان سرمايه و 94 ميليارد تومان هزينه مالي ساليانه به همراه زامياد با 240 ميليارد تومان سرمايه و 40 ميليارد تومان هزينه مالي رکورد شکست را شکسته است.

      آمارهاي رسمي نشان مي دهد طي سه سال گذشته خودروسازان ايراني با شيوه مديريتشان تمامي کارخانه ها را تا آستانه بحران مالي پيش برده اند، با اين حال بخش مهمي از شهروندان ايراني همچنان اعتقاد دارند خودروسازان سودهاي مالي را به جيبشان روانه مي کنند. سعيد ليلاز در اين مورد مي گويد:« اين برداشت در پي انحصار ايجاد شده است. يعني مردم به هر جهت از کيفيت خودروها ناراضي اند و ناراحتي شان را به وضعيت مالي شرکت ها تعميم مي دهند.»

      بازار خودروي ايران تا سال 1390، قدرت جذب 2 ميليون خودرو را داشت. به گفته سعيد ليلاز اين رقم معادل دو برابر متوسط دنیا و دو برابر جمعیت ایران است که معادل سه برابر GDP ایران دنیاست. همين جذابيت هاي مالي، خودروسازان اروپايي را نيز براي حضور در بازار ايران وسوسه کرده است. بررسي ها نشان مي دهد حتي با وجود آمارهاي زيان مالي، همچنان بازار خودروي ايران براي خارجي ها و حتي همين خودروسازان داخلي جذاب است. ليلاز مي گويد:« بازاری به این جذابی طبیعتا همه خودرسازان خارجی را ترغيب می کند که در این بازار حضور داشته باشند. در بعضی سالها حتی در خودروی تجاری سالانه بین 10 تا 15 هزار دستگاه CKD از مجموعه خودرسازان اروپایی وارد ایران می شد و ایران تبدیل به بزرگترین بازار CKD دنیا شده بود. بنابراین این بازار، بسیار بزرگ است. امروز که فشارهای تحریم برداشته شده، طبیعتا آنها دوباره برمی گردند. خودروسازان ایرانی شرکای خارجی خود را به خوبی می شناسند. بازار را می​شناسند و ارتباطاتشان برقرار است. بلافاصله رشته های قطع شده پیوند زده خواهد شد و فعالیت ها از سرگرفته می شود.» برخلاف آمارهاي رسمي، بررسي بازار خودروي ايران نشان مي دهد که خودروسازان حداقل به ميزان ادامه حيات از بازار خودرو سود کسب مي کنند. حتي طي دو ماه گذشته ميزان توليد خودرو در کشور 92 درصد رشد داشته است. همين آمارها نشان مي دهد سايپا با توليد انواع مدل هاي پرايد بيشترين سود را در بازار کسب مي کند. سايپا طي دو ماه 25 هزار و 10 دستگاه انواع پرايد توليد کرده است. بنابراين سايپا تنها با توليد پرايد 450 ميليارد فروش داشته است. سايپا با توليد يک هزار و 497 دستگاه پرايد نسيم دوگانه سوز هم 26 ميليارد تومان ديگر را به جمع دارايي هايش افزوده است. براين اساس سايپا با توليد انواع پرايد حداقل 476 ميليارد تومان فروش داشته است.

      طي همين زمان ايران خودرو 5هزار و 977 دستگاه پژو 405 توليد کرده است. ايران خودرو با فروش اين تعداد خودرو 120 ميليارد تومان نقدينگي را به کارخانه وارد کرده است. ايران خودرو با توليد بيش از 5 هزار دستگاه پژو پارس هم نزديک به 200 ميليون تومان سود کسب کرده است. توليد 2 هزار و 156 دستگاه سمند هم براي ايران خودرو 60 ميليارد سود به همراه داشته است. همين شرکت از توليد تندر 90 هم طي دو ماه 176 ميليارد تومان پول به اندوخته هاي مالي خود اضافه کرد. توليد 3 هزار و 634 دستگاه پژو 206 هم 130 ميليارد تومان را نصيب ايران خودرو کرده است. براين اساس ايران خودرو با توليد تعداد خودروهاي بيشتر 686 ميليارد تومان فروش داشته است. دو خودروساز بزرگ کشور طي دو ماه يک هزار و 162 ميليارد تومان فروش داشته اند. آمارهاي فروش تاييد مي کند که گفته هاي خودروسازان چندان هم با واقعيت هاي بازار سازگار نيست.

      نظر

      • امیر2309
        عضو فعال
        • Apr 2011
        • 2127

        #2328
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        افزایش ۳.۷ تا ۶.۹ درصدی قیمت خودرو تصویب شد

        خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای رقابت از نهایی شدن فرمول جدید قیمت گذاری خودرو خبر داد و گفت: در این دستورالعمل قیمت خودرو از ۳.۷ درصد تا ۶.۹ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

        نسخه قابل چاپ
        رضا شیوا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره جلسه امروز شورای رقابت که قرار بود در آن دستورالعمل قیمتگذاری خودرو نهایی و اعلام شود، اظهار داشت: در جلسه امروز دستورالعمل قیمت خودرو با تصویب اعضا نهایی شد.
        وی با بیان اینکه دستورالعمل قیمت خودرو با لحاظ تورم بخشی خودرو و براساس ارز مبادله‌ای تعیین شده است، افزود: این تصمیم با این ملاحظه گرفته شد که با مصوبه دولت قرار است در روزهای آینده ارز مبادله‌ای به خودروسازان ارائه شود.
        رئیس شورای رقابت ضمن اشاره به اینکه در فرمول جدید کیفیت تولید خودرو از سوی خودروسازان اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: در فرمول جدید 2.5 امتیاز مثبت به خودروسازانی که تولید خودروی مناسب دارند ارائه و 2.5 امتیاز منفی برای خودروسازان متخلف در تولید خودروهای بی‌کیفیت لحاظ شده است.
        به گفته شیوا، در فرمول جدید بهره‌وری شرکت‌های خودروسازی نیز مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته و در مجموع با ارائه اعداد و ارقام توسط مرکز ملی رقابت، در دستورالعمل جدید افزایش 3.7 درصدی تا 6.9 درصدی قیمت خودرو مورد تصویب قرار گرفته است.
        وی با بیان این که البته شورای رقابت در افزایش قیمت خودرو 5 شرط اساسی را برای خودروسازان را در نظر گرفته است اظهار داشت: خودروسازان نخست باید میزان تولید خود را به صورت ماهانه اعلام کنند تا در راستای آن ضمن همفکری با شورای رقابت میزان عرضه خودرو در بازار مدیریت شود.
        وی اضافه کرد: به جز الزامات قانونی در نصب آپشن‌ها هیچ الزام دیگری نباید از سوی خودروسازان به مشتریان در نصب آپشن‌ها تحمیل شود.
        شیوا با اشاره به اینکه در طرح فروش خودروسازان باید به گونه‌ای عمل کنند که رضایت‌مصرف‌کننده به صورت واقعی تامین شود گفت: در بازار خودرو باید حتی‌الامکان حضور واسطه‌گران کاهش پیدا کند.البته باید این نکته را متذکر شوم که هنوز با اعمال افزایش قیمت در برخی خودروها اختلاف قیمت 10 تا 15 درصدی کارخانه و بازار آزاد دیده می‌شود. به نحوی که در بازار آزاد قیمت تعدادی از خودروها پایین تر از کارخانه به مشتریان ارائه می‌شود که در نتیجه بازار واسطه‌گری در حوزه خودرو افزایش پیدا کرده است.
        رئیس شورای رقابت با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم مصرف‌کنندگان به صورت مستقیم خودرو را از کارخانه خریداری کنند تصریح کرد: باید بازار خودرو به نحو مناسبی مدیریت شود تا رضایت مصرف‌کننده و تولیدکننده در آن به وجود آید.
        وی تصریح کرد: فرمول جدید دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در اولین روز کاری اعلام می‌شود اما خودروسازان نخست باید تعهدات خود را در اجرای 5 شرط شورای رقابت در افزایش قیمت خودرو اعلام کنند در غیر این صورت افزایش قیمت خودرو کان لم یکن شده و خودروسازان باید محصولات خود را مطابق دستورالعمل قیمت در خرداد 91 به فروش برسانند.
        انتهای پیام/
        www.mahak-charity.org

        نظر

        • rasoul2003
          عضو عادی
          • Dec 2013
          • 15

          #2329
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد افزایش ۳.۷ تا ۶.۹ درصدی قیمت خودرو تصویب شد+قیمت‌های جدید

          خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای رقابت از نهایی شدن فرمول جدید قیمت گذاری خودرو خبر داد و گفت: در این دستورالعمل با تحقق ۵ شرط قیمت خودرو از ۳.۷ درصد تا ۶.۹ درصد افزایش می یابد.

          نسخه قابل چاپ
          رضا شیوا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره جلسه امروز شورای رقابت که قرار بود در آن دستورالعمل قیمتگذاری خودرو نهایی و اعلام شود، اظهار داشت: در جلسه امروز دستورالعمل قیمت خودرو با تصویب اعضا نهایی شد.
          وی با بیان اینکه دستورالعمل قیمت خودرو با لحاظ تورم بخشی خودرو و براساس ارز مبادله‌ای تعیین شده است، افزود: این تصمیم با این ملاحظه گرفته شد که با مصوبه دولت قرار است در روزهای آینده ارز مبادله‌ای به خودروسازان ارائه شود.
          رئیس شورای رقابت ضمن اشاره به اینکه در فرمول جدید کیفیت تولید خودرو از سوی خودروسازان اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: در فرمول جدید 2.5 امتیاز مثبت به خودروسازانی که تولید خودروی مناسب دارند ارائه و 2.5 امتیاز منفی برای خودروسازان متخلف در تولید خودروهای بی‌کیفیت لحاظ شده است.
          به گفته شیوا، در فرمول جدید بهره‌وری شرکت‌های خودروسازی نیز مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته و در مجموع با ارائه اعداد و ارقام توسط مرکز ملی رقابت، در دستورالعمل جدید افزایش 3.7 درصدی تا 6.9 درصدی قیمت خودرو مورد تصویب قرار گرفته است.
          وی با بیان این که البته شورای رقابت در افزایش قیمت خودرو 5 شرط اساسی را برای خودروسازان را در نظر گرفته است اظهار داشت: خودروسازان نخست باید میزان تولید خود را به صورت ماهانه اعلام کنند تا در راستای آن ضمن همفکری با شورای رقابت میزان عرضه خودرو در بازار مدیریت شود.
          وی اضافه کرد: به جز الزامات قانونی در نصب آپشن‌ها هیچ الزام دیگری نباید از سوی خودروسازان به مشتریان در نصب آپشن‌ها تحمیل شود.
          شیوا با اشاره به اینکه در طرح فروش خودروسازان باید به گونه‌ای عمل کنند که رضایت‌مصرف‌کننده به صورت واقعی تامین شود گفت: در بازار خودرو باید حتی‌الامکان حضور واسطه‌گران کاهش پیدا کند.البته باید این نکته را متذکر شوم که هنوز با اعمال افزایش قیمت در برخی خودروها اختلاف قیمت 10 تا 15 درصدی کارخانه و بازار آزاد دیده می‌شود. به نحوی که در بازار آزاد قیمت تعدادی از خودروها پایین تر از کارخانه به مشتریان ارائه می‌شود که در نتیجه بازار واسطه‌گری در حوزه خودرو افزایش پیدا کرده است.
          رئیس شورای رقابت با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم مصرف‌کنندگان به صورت مستقیم خودرو را از کارخانه خریداری کنند تصریح کرد: باید بازار خودرو به نحو مناسبی مدیریت شود تا رضایت مصرف‌کننده و تولیدکننده در آن به وجود آید.
          وی تصریح کرد: فرمول جدید دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در اولین روز کاری اعلام می‌شود اما خودروسازان نخست باید تعهدات خود را در اجرای 5 شرط شورای رقابت در افزایش قیمت خودرو اعلام کنند در غیر این صورت افزایش قیمت خودرو کان لم یکن شده و خودروسازان باید محصولات خود را مطابق دستورالعمل قیمت در خرداد 91 به فروش برسانند.
          رضا شیوا در ادامه قیمت برخی انواع خودرو با میزان افزایش آنها را به این شرح اعلام کرد:
          پژو 405 اس ال ایکس: قمیت جدید 24 میلیون و900 هزار تومان با 6.9 درصد افزایش.
          پژو 206 تیپ 5 : قیمت جدید 28 میلیون و 200 هزار تومان با 5.76 درصد افزایش .
          پژو 206 صندوق دار V8: قیمت جدید 28 میلیون و 500 هزار تومان با 3.7درصد افزایش.
          رانا: 32 میلیون تومان با 6.9 درصد افزایش.
          پژو پارس جدید: 29 میلیون تومان با 6.19 درصد افزایش.
          سمند ال ایکس بنزینی: 24 میلیون و 800 هزار تومان با 5.3 درصد افزایش.
          پراید 131 اس ایکس: 16 میلیون و 100 هزار تومان با 4.82 درصد افزایش .
          تیبا : 20 میلیون و 400 هزار تومان با 5.9 درصد افزایش.
          ام وی ام سه سیلندر: 20 میلیون و 400 هزار تومان با 3.79درصد افزایش.
          ام وی ام چهار سیلندر: 22 میلیون و 500 هزار تومان با 3.49 درصد افزایش.
          ام وی ام 530: 44 میلیون و 700 هزار تومان با 4.57 درصد افزایش.
          ام وی ام ایکس 33: 64 میلیون و 700 هزار تومان با 3.88 درصد افزایش.
          ام وی ام 315 : 36 میلیون و 300 هزار تومان با 4.13 درصد افزایش.
          انتهای پیام/

          نظر

          • طرلان
            عضو عادی
            • Jun 2013
            • 103

            #2330
            پاسخ : اخبار گروه خودرو
            کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در خصوص افزایش نرخ 3 تا 4 درصدی قیمت خودرو که دو روز پیش توسط یکی از اعضای شورای رقابت اعلام شده بود موضع گیری قابل تعمقی دارد. خواستم که دوستان هم در جریان باشند:

            [COLOR=#ee82ee][FONT=courier new][B]صبر، كليد رسيدن است و كاميابی سرانجام كسی است كه شکیبایی می‌ورزد !!![/B][/FONT]
            [/COLOR]
            [SIZE=6]

            [/SIZE]

            نظر

            • meisam_em
              عضو فعال
              • Aug 2025
              • 2124

              #2331
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با فارس:افزایش ۳.۷ تا ۶.۹ درصدی قیمت خودرو مصوب شد+ریز قیمت/۵ شرط برای رشد قیمت خودرو
              رئیس شورای رقابت از افزایش ۳.۷ تا ۶.۹ درصدی قیمت خودرو بر اساس مصوبه عصر امروز شورای رقابت خبر داد و گفت: خودروسازان برای افزایش قیمت محصولات خود باید ۵ شرط را رعایت کنند.

              كسی كه در آفتاب زحمت كشیده، حق دارد در سایه استراحت كند

              نظر

              • شاهین محلوجی
                عضو فعال
                • Jun 2011
                • 2050

                #2332
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                اخبار اقتصادی - جزئیات نشست امروز شورای رقابت؛
                تصویب افزایش رسمی قیمت خودرو
                رئیس شورای رقابت با تشریح نشست عصر امروز شورای رقابت از افزایش قیمت برخی انواع خودرو خبر داد و گفت: قیمت انواع خودروهای تولید داخل بین 3.7 دهم درصد تا 6.9 دهم درصد افزایش می یابد.
                رضا شیوا در گفتگو با مهر با اعلام قیمت های جدید خودرو و افزایش 3.7 تا 6.9 درصدی برخی انواع آن گفت: با دستورالعمل جدید، قیمت انواع خودروهای تولید داخل بین 3.7 دهم درصد تا 6.9 دهم درصد افزایش می یابد.

                رئیس شورای رقابت اظهارداشت: براساس تصمیم امروز شورای رقابت قیمت انواع خودرو به این شرح اعلام می شود:

                پژو 405 اس ال ایکس: قیمت جدید 24 میلیون و 900 هزار تومان با 6.9 دهم درصد افزایش.

                پژو 206 تیپ 5: قیمت جدید 28 میلیون و 200 هزار تومان با 5.76 صدم درصد افزایش.

                پژو 206 صندوق دار وی 8: قیمت جدید 28 میلیون و 500 هزار تومان با 3.7 دهم درصد افزایش.

                رانا: 32 میلیون تومان با 6.9 دهم درصد افزایش.

                پژو پارس جدید: 29 میلیون تومان با 6.19 صدم درصد افزایش.

                سمند ال ایکس بنزینی: 24 میلیون و 800 هزار تومان با 5.3 دهم درصد افزایش.

                پراید 131 اس ایکس: 16 میلیون و 100 هزار تومان با 4.82 صدم درصد افزایش.

                تیبا: 20 میلیون و 400 هزار تومان با 5.97 صدم درصد افزایش.

                ام وی ام سه سیلندر: 20 میلیون و 400 هزار تومان با 3.79 صدم درصد افزایش.

                ام وی ام چهار سیلندر: 22 میلیون و 500 هزار تومان با 3.49 صدم درصد افزایش.

                ام وی ام 530: 44 میلیون و 700 هزار تومان با 4.57 صدم درصد افزایش.

                ام وی ام ایکس 33: 64 میلیون و 700 هزار تومان با 3.88 صدم درصد افزایش.

                ام وی ام 315: 36 میلیون و 300 هزار تومان با 4.13 صدم درصد افزایش.

                شیوا اعمال قیمت های جدید را پس از امضاء توافق نامه با خودروسازان مبنی بر پذیرش شروط این شورا دانست و افزود: چنانچه خودروسازی شروط شورای رقابت را نپذیرد، نمی تواند از افزایش قیمت های جدید بهره مند شود.

                وی ادامه داد: یکی از شروط شورای رقابت حذف بازار حاشیه ای است که در حال حاضر قیمت های این بازار تا سی درصد بیشتر از قیمت کارخانه است.

                رئیس شورای رقابت شرط دوم شورای رقابت را اختیاری بودن آپشن ها برای مشتریان دانست و گفت: خودروسازان نباید آپشنی را به صورت تحمیلی به مشتری خود عرضه کنند.

                شیوا اصلاح طرح فروش خودروسازان را شرط سوم شورای رقابت برای اعمال قیمت های جدید از سوی خودروساز
                جهــــان هــر کــــس بـــه وســــعت فــــــکر اوســـت...

                نظر

                • ali20005
                  عضو فعال
                  • Dec 2013
                  • 230

                  #2333
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  جناب محلوجی به نظر شما بیشتر از 20 درصد تاثیر داره این افزایش نرخ؟
                  [CENTER][B][FONT=lucida console] [SIZE=4]/:.Heart.:/الیس الله بکاف عبده-آیا خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟ (زمر/۳۶)[/SIZE][/FONT][/B]/:.Heart.:/
                  [/CENTER]

                  نظر

                  • مسعود اب
                    عضو فعال
                    • Jun 2013
                    • 1502

                    #2334
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو




                    مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از احتمال دو برابرشدن مبلغ وام خودرو و کالا خبر داد.
                    میرمحمد صادقی در حاشیه نشست امروز خبری خود با خبرنگاران گفت: افزایش این وام‌ها در کمیته ای بررسی شده که نهایی شدن و ابلاغ آن منوط به تصویب در کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است که امیدواریم تصویب شود.

                    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی افزود: هم اکنون سقف وام خودرو 7 میلیون تومان و وام خرید کالا 4 میلیون تومان با سود 16 تا 21 درصد است.
                    بمنظور موفقیت
                    تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                    نظر

                    • ایرج اکبری
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 10934

                      #2335
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      در اصل توسط meisam_em پست شده است View Post
                      رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با فارس:افزایش ۳.۷ تا ۶.۹ درصدی قیمت خودرو مصوب شد+ریز قیمت/۵ شرط برای رشد قیمت خودرو
                      رئیس شورای رقابت از افزایش ۳.۷ تا ۶.۹ درصدی قیمت خودرو بر اساس مصوبه عصر امروز شورای رقابت خبر داد و گفت: خودروسازان برای افزایش قیمت محصولات خود باید ۵ شرط را رعایت کنند.

                      http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930321001460
                      از آقای قاضی پور چه خبر چون عضو شورا رقابت میباشد مخالفت نکرده با افزایش نرخ قیمت خودرو !!!
                      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #2336
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        در مورد افزایش نرخ اخیر خودرو باید دو مورد رو در نظر گرفت که دوستانی که بیشتر بررسی کردن اگر پاسخ بدن ممنون میشم

                        1.با توجه به اینکه این افزایش نرخ اخیر به نسبت قیمت کارخانه سال 92 بوده ایا شرکتهای خودروساز برای سال 93 در پیش بینی های خود افزایش نرخی لحاظ کرده اند یا با همان نرخ های سال 92 پیش بینی سال 93 خودشون رو ارائه داده اند؟

                        2.مورد دیگر اینکه چه میزان از این افزایش نرخ به جیب خودروسازها و چه میزان به قطعه سازها تعلق میگیره؟چون بعضا دیدم عده ای همه افزایش نرخ رو به عنوان سود برای خودرویی ها لحاظ کردن.

                        قصدم از این دو سوال فقط روشن شدن مطلب برای خودم هست و امیدوارم برداشت دیگری نشه
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • ایرج اکبری
                          عضو فعال
                          • Dec 2011
                          • 10934

                          #2337
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                          در مورد افزایش نرخ اخیر خودرو باید دو مورد رو در نظر گرفت که دوستانی که بیشتر بررسی کردن اگر پاسخ بدن ممنون میشم

                          1.با توجه به اینکه این افزایش نرخ اخیر به نسبت قیمت کارخانه سال 92 بوده ایا شرکتهای خودروساز برای سال 93 در پیش بینی های خود افزایش نرخی لحاظ کرده اند یا با همان نرخ های سال 92 پیش بینی سال 93 خودشون رو ارائه داده اند؟

                          2.مورد دیگر اینکه چه میزان از این افزایش نرخ به جیب خودروسازها و چه میزان به قطعه سازها تعلق میگیره؟چون بعضا دیدم عده ای همه افزایش نرخ رو به عنوان سود برای خودرویی ها لحاظ کردن.

                          قصدم از این دو سوال فقط روشن شدن مطلب برای خودم هست و امیدوارم برداشت دیگری نشه
                          با سلام روز شنبه یا حداکثر یکشنبه هفته آینده شفاف سازی صورت می گیرد و خیال همه راحت می شود !!! بنده امیدی برای بستن نماد های خودروی ندارم با تشکر
                          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                          نظر

                          • *سامان*
                            عضو فعال
                            • May 2011
                            • 4691

                            #2338
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                            در مورد افزایش نرخ اخیر خودرو باید دو مورد رو در نظر گرفت که دوستانی که بیشتر بررسی کردن اگر پاسخ بدن ممنون میشم

                            1.با توجه به اینکه این افزایش نرخ اخیر به نسبت قیمت کارخانه سال 92 بوده ایا شرکتهای خودروساز برای سال 93 در پیش بینی های خود افزایش نرخی لحاظ کرده اند یا با همان نرخ های سال 92 پیش بینی سال 93 خودشون رو ارائه داده اند؟

                            2.مورد دیگر اینکه چه میزان از این افزایش نرخ به جیب خودروسازها و چه میزان به قطعه سازها تعلق میگیره؟چون بعضا دیدم عده ای همه افزایش نرخ رو به عنوان سود برای خودرویی ها لحاظ کردن.

                            قصدم از این دو سوال فقط روشن شدن مطلب برای خودم هست و امیدوارم برداشت دیگری نشه
                            1- صورتهاي خودروييها بر اساس آخرين مصوبه شوراي رقابت كه بهمن 92 هست بسته شده فقط 2 درصد ماليات ارزش افزوده رو به قيمتها اضافه كردن

                            2- افزايش نرخي كه به خودروييها ميدن ربطي به قطعه سازها نداره...قطعه سازها شركتهاي مجزا هستن و صنف خودشونو دارن و درخواست مجوز افزايش قيمت جدا از سازمان حمايت ميگيرن...صنعت قطعه سازي بنگاه انحصاري نيست و شوراي رقابت در موردش تصميم نميگيره
                            مرا گر دولت عالم ببخشند .... برابر با نگاه مادرم نيست


                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #2339
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              در اصل توسط ساده ي ساده پست شده است View Post
                              1- صورتهاي خودروييها بر اساس آخرين مصوبه شوراي رقابت كه بهمن 92 هست بسته شده فقط 2 درصد ماليات ارزش افزوده رو به قيمتها اضافه كردن

                              2- افزايش نرخي كه به خودروييها ميدن ربطي به قطعه سازها نداره...قطعه سازها شركتهاي مجزا هستن و صنف خودشونو دارن و درخواست مجوز افزايش قيمت جدا از سازمان حمايت ميگيرن...صنعت قطعه سازي بنگاه انحصاري نيست و شوراي رقابت در موردش تصميم نميگيره
                              با سلام و تشکر از پاسخ شما
                              در مورد قسمت دوم با اینکه این افزایش نرخ برای خودروسازها بوده و نه قطعه سازها ولی منطقا با افزایش نرخ خودرو قطعه سازها هم درخواست افزایش نرخ خواهند کرد بنابراین بنظر من میزان تاثیر این مصوبه در سود خودروییها فعلا مبهمه تا نظر دوستان چی باشه
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • *سامان*
                                عضو فعال
                                • May 2011
                                • 4691

                                #2340
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                                با سلام و تشکر از پاسخ شما
                                در مورد قسمت دوم با اینکه این افزایش نرخ برای خودروسازها بوده و نه قطعه سازها ولی منطقا با افزایش نرخ خودرو قطعه سازها هم درخواست افزایش نرخ خواهند کرد بنابراین بنظر من میزان تاثیر این مصوبه در سود خودروییها فعلا مبهمه تا نظر دوستان چی باشه
                                يه 4 درصد قطعه سازها چند وقته قبل بي سروصدا تو صورتهاشون اعمال كردن...ولي بازم افزايش نرخ خواهند گرفت...اما در مورد مبهم بودن به نظر من همه چي واضحه حالا اگه فشاري چيزي به شركتها بيارن كه بخان اين افزايش نرخ رو مبهم نشون بدن و يا اثرات واقعيشو تو بودجه اعلام نكنن اون يه چيز ديگست
                                مرا گر دولت عالم ببخشند .... برابر با نگاه مادرم نيست


                                نظر

                                در حال کار...
                                X