اخبار گروه خودرو
Collapse
X
-
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
تاریخ خبر : پنجشنبه 1393.04.19 - 09:27
رئيس شوراي رقابت : افزايش ۲۰ درصدي قيمت خودرو دروغ محض است / به سخنگوي دولت اطلاعات غلط داده اند
نسيم / رئيس شوراي رقابت با تأکيد بر اينکه افزايش ۲۰ درصدي قيمت خودرو دروغ محض است، تصريح کرد: به سخنگوي دولت اطلاعات غلط داده شده است.
رئيس شوراي رقابت در گفتگو با «نسيم» درباره صحبتهاي روز گذشته محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت مبني بر اينکه رئيسجمهور از افزايش قيمت خودرو مکدر است، تصريح کرد: بنده نيز به عنوان رئيس شوراي رقابت از افزايش قيمت خودرو مکدر هستم و همچنين اعضاي شورا هم از هر نوع افزايش قيمت مکدر هستند؛ اما واقعيت جامعه چيز ديگري است. واقعيات جامعه وقتي که تورم بالاي 40 درصد را از دولت گذشته به ارث برديم، وقتي نهادههاي توليد با افزايش قيمت مواجه شدند، توليدکننده ناچار است قسمتي از اين هزينهها را با افزايش قيمت جبران کند. بنابراين افزايش 5.5 درصدي قيمت خودرو نسبت به تورم مذکور رقم بالايي نيست.
افزايش 20 درصدي قيمت خودرو دروغ محض است/ حداکثر قيمت به ميزان 5.5 درصد بوده است
وي با بيان اينکه به خودروسازان هم اعلام کردهايم که حداکثر قيمتها را به ميزان 5.5 درصد افزايش دهند، بيان کرد: شايد گفتههاي سخنگوي دولت به اين دليل باشد که اطلاعات غلط داده شده، حتي برخي از رسانهها صحبت از افزايش 20 درصدي قيمت خودرو کرده بودند. به طور متوسط افزايش قيمت 5.5 درصد بوده با وضعيتي که در جامعه هستيم و اين تورمي که داريم رقم بالايي نيست.
شيوا معتقد است که شوراي رقابت در افزايش قيمت دخالتي ندارد. زيرا دستورالعمل تنظيم قيمت، علمي بوده و بر اساس تورم، بهرهوري و کيفيت است. رقم تورم از بانک مرکزي دريافت ميشود و در فرمول جاگذاري ميشود، رقم کيفيت نيز از مؤسسه کيفيت خودرو گرفته ميشود و بهرهوري نيز محاسبه و در فرمول قرار ميگيرد.
رئيس شورا، در مورد چگونگي نظارت بر مصوبات ميگويد: تشکيلات شوراي رقابت تشکيلاتي اقتصادي قضايي است. در شوراي رقابت قاضي وجود دارد که اگر بر خلاف مصوبات عمل شود ميتواند حکم صادر کند. همچنين گروه و تشکيلات بازرسي در مرکز ملي رقابت پيشبيني شده است که با تصويب آييننامه بازرسي ميتوانيم کنترل و نظارت بر آنچه تصويب کردهايم داشته باشيم. اگر نيرو کم داشته باشيم ميتوانيم از بازرسي کل کشور و قوه قضاييه نيز در انجام اين موضوع کمک بگيريم.
همچنين وي اشاره کرد که افزايش قيمت صورت گرفته حداکثر افزايشي است که خودروسازان ميتوانند به انجام برسانند و به نظر ميرسد به مرور زمان و افزايش توليد، خودروسازان ممکن است به دليل اينکه شايد بازار کشش نداشته باشد، قيمتها را از قيمتهاي اعلامي شوراي رقابت حتي پايينتر اعمال کنند. به اين علت که ضرر توليد نکردن خيلي بيشتر از قيمت کاهش دادن است. در اين صورت وجهه خيلي خوبي هم در ميان مردم پيدا خواهند کرد.
شوراي رقابت کار علمي کرده و قابل دفاع است
وي در پاسخ به سوال خبرنگار «نسيم» در خصوص بحث آزادسازي قيمت خودرو که مطرح شده است، افزود: آزادسازي زماني بايد بشود که در آن بازار رقابت باشد. رقابت باشه يعني اينکه اين الفباي اقتصادي است. يعني اينکه تعداد بازيگران و تعداد توليدکنندگان آن بازار به اندازه کافي باشد نه اينکه يک، دو تا خودروساز 95 درصد بازار را بين خودشان تقسيم بکنند. بله اگر بازار رقابتي بود، اگر تعداد توليدکنندگان سهم مساوي داشتند در بازار، تنوع توليد بود و مسائل اينگونهاي که مشخصات يک بازار رقابتي است اگر وجود داشت! بله ماهم دلمون نميخواست وارد قيمتگذاري بشويم. سرکوب قيمت، يکي از بدترين کارهايي که ميشود در اقتصاد انجام داد ولي تا زماني که بازار انحصاري است قانونگذار موظف کرده شوراي رقابت دخالت کند. شوراي رقابت کار علمي کرده و قابل دفاع است و هرکس هرکجا خواست ما امادهايم از کار علميمون دفاع کنيم. شوراي رقابت با جميع جهات اين افزايش را اعلام کرده است.
وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگا «نسيم»، در خصوص اينکه قيمتهاي جديد را به خودروسازان ابلاغ کردهايد؟ و چه زماني قرار است فروش نقدي خودرو آغاز شود، افزود: ما به خودروسازان قيمتها را ابلاغ کرديم و قرار است طي يک دو روز آينده خودروسازان اقدام به فروش نقدي خودروهايشان کنند.ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
در اصل توسط عادل عطایی پست شده است View Postاز کجا دلار 2400 تومنی میخرید ؟؟؟؟؟
شما با دلار 2800 حساب کن....نه اصلا با دلار 3 هزار تومنی.....
در اصل و انصاف باید با دلار دولتی حساب کنین، چرا که این گاری مدل 405 با هزار جور کمک هزینه ی دولتی به مردم تحمیل میشه....
وافعا رقت انگیزه که یه همچین ظلمی در حق مردم میکنن این کارخونه ها
....
تولید داخلی خودرو توسط خودروسازی های داخلی چیزی جز دزدی مسلم از مردم در روز روشن نیست...
اگر این دو کارخانه ی عمدتا وارد کننده و اسمن تولید کننده دست از صنعت خودرو سازی در ایران بردارن،کارخونه های غربی و شرقی حاضر به ایجاد کارحانه در ایران و استخدام نیروی کاری ایرانی هستند...زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
در اصل توسط عادل عطایی پست شده است View Postاز کجا دلار 2400 تومنی میخرید ؟؟؟؟؟
اگر همه چیز به حالت عادی و شرایط قبل از 57 هم برگرده دلار کمتر از 2500تومان نخواهد شد.مگر اینکه یک دهه بگذرد و رشد اقتصادی هر سال بالای 8 درصد شود و صادرات به شکوفایی خارع العاده برسد و کشور از دلار کاملا اشباع شود.در این حالت ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی تقویت می شود و قیمت دلار هم به شکل قابل توجهی پایین می اید.
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
در اصل توسط zorba پست شده است View Postاین عکس در صفحات اینترنت بود دوست من
شما با دلار 2800 حساب کن....نه اصلا با دلار 3 هزار تومنی.....
در اصل و انصاف باید با دلار دولتی حساب کنین، چرا که این گاری مدل 405 با هزار جور کمک هزینه ی دولتی به مردم تحمیل میشه....
وافعا رقت انگیزه که یه همچین ظلمی در حق مردم میکنن این کارخونه ها
....
تولید داخلی خودرو توسط خودروسازی های داخلی چیزی جز دزدی مسلم از مردم در روز روشن نیست...
اگر این دو کارخانه ی عمدتا وارد کننده و اسمن تولید کننده دست از صنعت خودرو سازی در ایران بردارن،کارخونه های غربی و شرقی حاضر به ایجاد کارحانه در ایران و استخدام نیروی کاری ایرانی هستند...
هزینه ی انتقالش به ایران چقده ؟ هزینه های گمرکی (منظورم به جز تعرفه ی واردات) چقده؟
8 درصد مالیات بر ارزش افزودش کجا میره ؟ هزار تا حق دیگه که از خودروسازان می گیرن کجا میره؟
تو مناظره ای که گذاشته بودن رئیس انجمن خودروسازان گفت از این قیمت فقط 40 درصدش به خودروساز می رسه ، همشو هم توضیح داد ، اینقدر حق های چن درصدی گفت که مخت سوت می کشه
مطمئن باشید تعرفه رو هم که بردارن فقط همین هزینه ها قیمت خودرو های خارجی رو دو برابر می کنه
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
متاسفانه در ایران صاحبان صنایع بزرگ نوعی مافیا هستند
قدرت خودروسازان از رئیس جمهور هم بیشتر می باشد...
اصلا رئیس جمهور کاری نمی تواند انجام دهد
یک دنده تر از احمدی نژاد مگه وجود داشت؟!!انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
در اصل توسط paradise89 پست شده است View Postدوست من شما فک کردید دقیقا با همون 14000 هزار دلار به دست شما می رسه؟
هزینه ی انتقالش به ایران چقده ؟ هزینه های گمرکی (منظورم به جز تعرفه ی واردات) چقده؟
8 درصد مالیات بر ارزش افزودش کجا میره ؟ هزار تا حق دیگه که از خودروسازان می گیرن کجا میره؟
تو مناظره ای که گذاشته بودن رئیس انجمن خودروسازان گفت از این قیمت فقط 40 درصدش به خودروساز می رسه ، همشو هم توضیح داد ، اینقدر حق های چن درصدی گفت که مخت سوت می کشه
مطمئن باشید تعرفه رو هم که بردارن فقط همین هزینه ها قیمت خودرو های خارجی رو دو برابر می کنه
با همه ی این تفاسیر هدف از این نوشته این بود که پژو 405 متولد شده در 1987!نه به این قیمتها که به هیچ قیمتی نمی ارزد
رئیس انجمن خودرو سازها هم افاضات زیاده نموده اند و تازه با همه ی دروغ و دلنگ ها به 40 درصد اشاره کرده اند که خودش رقم بزرگی استزی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
در اصل توسط zorba پست شده است View Postسلام
با همه ی این تفاسیر هدف از این نوشته این بود که پژو 405 متولد شده در 1987!نه به این قیمتها که به هیچ قیمتی نمی ارزد
رئیس انجمن خودرو سازها هم افاضات زیاده نموده اند و تازه با همه ی دروغ و دلنگ ها به 40 درصد اشاره کرده اند که خودش رقم بزرگی است
وقتی دولت خودش با یک شیب ملایم مالیات رو سه درصد (نزدیک دو برابر ) گرون می کنه چرا هیچ کس مکدر نمیشه .....
و نکته ی دیگه اینکه کیفیت پژو 206 (پژو 405 خیلی کم تولید میشه به نظرم ) دقیقا همونیه که تو فرانسه (یکی از بهترین کشورهای اروپایی) تولید میشه بنابراین از نظر کیفیت تفاوت چندانی نداره ، فقط نکته ای که هست اینه که تو فرانسه دیگه تولید 206 کم شده و به جاش محصولات جدیدی اومده که ایران خودرو هم قراره به زودی اونا رو تولید کنه
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
در اصل توسط paradise89 پست شده است View Postجناب zorba بنده خودم با افزایش قیمت تا قبل از اجرای هدفمندی کاملا مخالف بودم ، ولی باید قبول کرد که وقتی قانون کار حقوق رو 25 درصد ، آب و برق و گاز به طور متوسط 25 درصد افزایش پیدا کرده ، افزایش 5.5 درصدی کاملا منطقی است ، این قیمتی که شما می بینید توش خیلی چیزهای دیگه هست که اونا رو کم کنی می بینی زیاد هم گرون نیست
وقتی دولت خودش با یک شیب ملایم مالیات رو سه درصد (نزدیک دو برابر ) گرون می کنه چرا هیچ کس مکدر نمیشه .....
و نکته ی دیگه اینکه کیفیت پژو 206 (پژو 405 خیلی کم تولید میشه به نظرم ) دقیقا همونیه که تو فرانسه (یکی از بهترین کشورهای اروپایی) تولید میشه بنابراین از نظر کیفیت تفاوت چندانی نداره ، فقط نکته ای که هست اینه که تو فرانسه دیگه تولید 206 کم شده و به جاش محصولات جدیدی اومده که ایران خودرو هم قراره به زودی اونا رو تولید کنه
دوست من اول اینکه ماشین هایی که اشاره کردین دیگه در اروپا تولید نمیشن. دویست و شش هم حدودا 5 تا 6 ساله که در فرانسه تولید نمیشه و اون بخشی هم که تولید میشد بیشتر مربوط به صادرات بود نه اینکه داخل خود فرانسه سوار بشن
در ثانی بنده خودم پژو 206 رو در اتحادیه اروپا دیدم و سوار شدم و رانندگی هم کردم. چه از لحاظ امکانات، چه از لحاظ کیفیت اتاق و چه کیفیت رانندگی بسیار متفاوت از 206 ی بوده که در ایران سوار شدم و دیدم. اصلا گاهی در همین خودروهای وارداتی آنچنان تفاوت فاحشی بین مدل ایرانی ش! و مدل اصلی وجود داره که به سختی میشه گفت این ماشین همون ماشینه.....حتی در همون کشوارای اروپایی هم اینا ماشینای خوبی نیستن و به علت ارزونی اکثرا جوونایی میخرن که درآمد آنچنانی ای ندارن...
مثلا همین میتسوبیشی لانسری که وارد میکنن....شما اطلاعات ماشین رو با اطلاعات ماشین در سایت اصلی چک کنید میبینید که به اسم میتسوبیشی لانسر یه ماشین من در آوردی به شما میفروشن!
........
بحث من بحث افزایش دست مزد و غیره وذلک نیست دوست من
بحث اینه که چه علتی داره که وقتی شرکت های خارجی حاضر به سرمایه گذاری در ایرانند و ماشینای به روز میتونن با قیمتهای معقول عرضه کنند باید مردم فلک زده ی ایران، از جمله احتمالا شما و من، سوار گاری 1987 فرانسه بشیم؟
چرا باید به اسم تولید در داخل(چه داخلی)، سراتو در ایران اسمبل بشه...اونهم مدل 2010 یا 2011 ش و بعد بگن این تولید داخله؟
دلار سه برابر شد اما آیا حقوق کارمند هم سه برابر شده؟حقوق کارگر چطور؟
چرا معوقات بانکی خودرو سازها اینقدر زیاده و ارز و دارایی مملکت باید توسط این کمپانی ها که معلوم نیست خصوصی اند، نیمه خصوصی اند و یا دولتی بلوک بشه؟
میدونین بخشی از عوارض واردات خودرو به جیب این کارخونه ها میره؟ میدونین سازمان حمایت از تولید کننده ی داخلی به اینا چه خدماتی میده؟
.........
در نهایت اینها با فروش تولید عهد بوق به اصطلاح فرانسه هم به مردم ایران دهن کجی و اهانت میکنن و هم اسباب مرگ و میر و نابودی اقتصادیشونو فراهم میارنزی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
رئيس شوراي رقابت : افزايش ۲۰ درصدي قيمت خودرو دروغ محض است / به سخنگوي دولت اطلاعات غلط داده اند
نسيم / رئيس شوراي رقابت با تأکيد بر اينکه افزايش ۲۰ درصدي قيمت خودرو دروغ محض است، تصريح کرد: به سخنگوي دولت اطلاعات غلط داده شده است.
رئيس شوراي رقابت در گفتگو با «نسيم» درباره صحبتهاي روز گذشته محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت مبني بر اينکه رئيسجمهور از افزايش قيمت خودرو مکدر است، تصريح کرد: بنده نيز به عنوان رئيس شوراي رقابت از افزايش قيمت خودرو مکدر هستم و همچنين اعضاي شورا هم از هر نوع افزايش قيمت مکدر هستند؛ اما واقعيت جامعه چيز ديگري است. واقعيات جامعه وقتي که تورم بالاي 40 درصد را از دولت گذشته به ارث برديم، وقتي نهادههاي توليد با افزايش قيمت مواجه شدند، توليدکننده ناچار است قسمتي از اين هزينهها را با افزايش قيمت جبران کند. بنابراين افزايش 5.5 درصدي قيمت خودرو نسبت به تورم مذکور رقم بالايي نيست.
افزايش 20 درصدي قيمت خودرو دروغ محض است/ حداکثر قيمت به ميزان 5.5 درصد بوده است
وي با بيان اينکه به خودروسازان هم اعلام کردهايم که حداکثر قيمتها را به ميزان 5.5 درصد افزايش دهند، بيان کرد: شايد گفتههاي سخنگوي دولت به اين دليل باشد که اطلاعات غلط داده شده، حتي برخي از رسانهها صحبت از افزايش 20 درصدي قيمت خودرو کرده بودند. به طور متوسط افزايش قيمت 5.5 درصد بوده با وضعيتي که در جامعه هستيم و اين تورمي که داريم رقم بالايي نيست.
شيوا معتقد است که شوراي رقابت در افزايش قيمت دخالتي ندارد. زيرا دستورالعمل تنظيم قيمت، علمي بوده و بر اساس تورم، بهرهوري و کيفيت است. رقم تورم از بانک مرکزي دريافت ميشود و در فرمول جاگذاري ميشود، رقم کيفيت نيز از مؤسسه کيفيت خودرو گرفته ميشود و بهرهوري نيز محاسبه و در فرمول قرار ميگيرد.
رئيس شورا، در مورد چگونگي نظارت بر مصوبات ميگويد: تشکيلات شوراي رقابت تشکيلاتي اقتصادي قضايي است. در شوراي رقابت قاضي وجود دارد که اگر بر خلاف مصوبات عمل شود ميتواند حکم صادر کند. همچنين گروه و تشکيلات بازرسي در مرکز ملي رقابت پيشبيني شده است که با تصويب آييننامه بازرسي ميتوانيم کنترل و نظارت بر آنچه تصويب کردهايم داشته باشيم. اگر نيرو کم داشته باشيم ميتوانيم از بازرسي کل کشور و قوه قضاييه نيز در انجام اين موضوع کمک بگيريم.
همچنين وي اشاره کرد که افزايش قيمت صورت گرفته حداکثر افزايشي است که خودروسازان ميتوانند به انجام برسانند و به نظر ميرسد به مرور زمان و افزايش توليد، خودروسازان ممکن است به دليل اينکه شايد بازار کشش نداشته باشد، قيمتها را از قيمتهاي اعلامي شوراي رقابت حتي پايينتر اعمال کنند. به اين علت که ضرر توليد نکردن خيلي بيشتر از قيمت کاهش دادن است. در اين صورت وجهه خيلي خوبي هم در ميان مردم پيدا خواهند کرد.
شوراي رقابت کار علمي کرده و قابل دفاع است
وي در پاسخ به سوال خبرنگار «نسيم» در خصوص بحث آزادسازي قيمت خودرو که مطرح شده است، افزود: آزادسازي زماني بايد بشود که در آن بازار رقابت باشد. رقابت باشه يعني اينکه اين الفباي اقتصادي است. يعني اينکه تعداد بازيگران و تعداد توليدکنندگان آن بازار به اندازه کافي باشد نه اينکه يک، دو تا خودروساز 95 درصد بازار را بين خودشان تقسيم بکنند. بله اگر بازار رقابتي بود، اگر تعداد توليدکنندگان سهم مساوي داشتند در بازار، تنوع توليد بود و مسائل اينگونهاي که مشخصات يک بازار رقابتي است اگر وجود داشت! بله ماهم دلمون نميخواست وارد قيمتگذاري بشويم. سرکوب قيمت، يکي از بدترين کارهايي که ميشود در اقتصاد انجام داد ولي تا زماني که بازار انحصاري است قانونگذار موظف کرده شوراي رقابت دخالت کند. شوراي رقابت کار علمي کرده و قابل دفاع است و هرکس هرکجا خواست ما امادهايم از کار علميمون دفاع کنيم. شوراي رقابت با جميع جهات اين افزايش را اعلام کرده است.
وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگا «نسيم»، در خصوص اينکه قيمتهاي جديد را به خودروسازان ابلاغ کردهايد؟ و چه زماني قرار است فروش نقدي خودرو آغاز شود، افزود: ما به خودروسازان قيمتها را ابلاغ کرديم و قرار است طي يک دو روز آينده خودروسازان اقدام به فروش نقدي خودروهايشان کنند.
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
واکنش بازار خودرو به قیمت های جدید
اکونیوز:بازار خودرو چند روز بعد از اعلام قیمت خودروهای داخلی از سوی شورای رقابت، آرامش خود را حفظ کرده و تنها شاهد افزایش اندک قیمت در برخی مد ل ها بوده است.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، آرامش نسبی بازار در قیمتها طی روزهای گذشته در حالی است که قیمتهای اعلام شده از سوی شورای رقابت، قیمت محصولات خودروسازان را در کارخانه با افزایش همراه کرده است، اما با این وجود خرید و فروش چندانی از سوی مشتریان جریان ندارد.
اگرچه قیمت جدید محصولات خودروسازان رسما از سوی شورای رقابت اعلام شده است و خودروسازان نیز آنها را پذیرفتهاند، اما به عقیده کارشناسان آرامش نسبی بازار میتواند به این دلیل باشد که خودروسازان هنوز قیمتهای اعلام شده از سوی شورای رقابت را برای فروش محصولات خود اعمال نکردهاند.
علاوه بر نکتهای که به آن اشاره شد، از نظر یک فعال بازار با توجه به اعتراضها و مباحثی که در رابطه با تجدید نظر احتمالی از سوی دولت و مجلس در قیمتهای جدید مطرح شده است، نقطه امیدی در مردم برای تجدید نظر در قیمتها ایجاد شده که به خودی خود میتواند دلیل صبر مشتریان در مقابل خرید باشد.
این فعال بازار خودرو با اشاره به اینکه از هفته گذشته قیمت شرکتهای خودروساز تعیین شده و بازار هنوز واکنش زیادی را به قیمتها نشان نداده است، تاکید داشته «بازار خودرو را عرضه و تقاضا مشخص میکند بهنحویکه ما به قیمت کارخانه نگاه نمیکنیم؛ بلکه کشش بازار را در نظر گرفته بر اساس آن اقدام به قیمتگذاری محصولات خود میکنیم.»
یکی دیگر از فعالان بازار نیز در گفتوگویی به آرامش و رکود نسبی بازار بعد از رونقی که در دو روز ابتدایی پس از اعلام قیمتها ایجاد شده بود اشاره میکند و میگوید: اعلام قیمتها از سوی شورای رقابت اگرچه مشتریان را بار دیگر متعجب کرد، اما در دو روز ابتدایی پس از اعلام قیمتها باعث رونق بازار شد در حالیکه حالا بار دیگر بازار به رکود فرو رفته است. او در ادامه میگوید: با توجه به زیاد بودن خودرو در بازار و نبود تقاضا، ثبات نسبی قیمتها طبیعی است.
این فعال بازار خودرو عقیده دارد فاصله قیمت برخی مدلها در بازار حالا با قیمتهای کارخانهای این محصولات نسبتا کاهش پیدا کرده است، اما حفظ این فاصله اندک قیمتی نیازمند افزایش تیراژ و عرضه به موقع از سوی خودروسازان پس از اعمال قیمتهای جدید است تا شکاف قیمتها کنترل شود.
یک فروشنده خودرو نیز در بازار عقیده دارد «اگر خودروسازان حجم تولید روزانه خود را از ۱۸۰۰ دستگاه به ۲ تا ۳ هزار دستگاه برسانند، شکاف قیمتی بازار و کارخانه کاهش پیدا کرده و مردم بهراحتی میتوانند اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنند، اما متاسفانه مدیریتهای غلط مانع اجرای این چنین برنامهریزی میشود.» اما در حالی که قیمت خودروهای داخلی در بیشتر مدلها نسبت به هفته گذشته ثابت بوده است، برخی مدلها بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتهاند.
رشد اندک قیمتها در بازار داخلیها
آنطور که بررسی قیمتها در بازار نشان میدهد، بعد از اعلام قیمتهای جدید از سوی شورای رقابت، میتوان پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را در دامنه قیمتی ۳۸ تا ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار مشاهده کرد.
تیپ دیگر این خودرو؛ یعنی V۸ نیز با ۱۰۰ هزار تومان رشد قیمت نسبت به هفته گذشته به ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.
تندر۹۰ تولید شده در ایرانخودرو طی هفته گذشته ۳۰۰ هزار تومان در بازار رشد قیمت داشته و به ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. تندر پارسخودرو نیز با رشدی مشابه هماکنون ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد. تندر اتومات هم در هفته جاری به ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.
آنطور که از شورای رقابت خبر میرسد، جلسات بررسی قیمت تندر ۹۰ در حال برگزاری است تا در پی اعلام قیمت محصولات خودروسازان، قیمت جدید این خودرو نیز مشخص شود. اما پژو ۴۰۵ بنزینی یورو۴ با دو ایربگ هماکنون در بازار قیمتی برابر با ۳۱ میلیون تومان دارد و مدل دوگانهسوز آن با امکانات مشابه نیز ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.
پژو پارس سال تک ایربگ نیز در بازار ۳۶ میلیون تومان معامله میشود و پارس دوگانهسوز تک ایربگ نیز قیمتی برابر با ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد.
سمند ال.ایکس بنزینی نیز ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمتگذاری میشود. رانا، از دیگر اعضای خانواده سمند نیز ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد که از ثبات این خودرو طی هفته گذشته حکایت دارد.
اما خانواده پراید اندکی جهش قیمت را طی هفته گذشته تجربه کرده است. پراید ۱۱۱ با ۲۰۰ هزار تومان رشد حالا ۲۱ میلیون تومانی شده است.
مدل ۱۳۱ خانواده پراید طی هفته جاری، یک رشد قیمت ۲۰۰ هزار تومانی داشته است تا به این ترتیب به ۲۰ میلیونیهای بازار بپیوندد.
سایپا ۱۳۲با رشد قیمتی مشابه حالا ۱۹ میلیون تومان معامله میشود. تیبا، دیگر محصول خانواده سایپا نیز بعد از رشد قیمت ۲۰۰ هزار تومانی که طی روزهای گذشته داشته، حالا با قیمت ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله میشود.
هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
مشکل اینجاست که دولت ها از انحصار منافع زیادی دارند، بدتر اینکه این انحصار باعث ایجاد رانت و فساد می شود، هر چقدر هم دولت ها پاک باشند به دلیل دولتی بودن اقتصاد بدنه دولت دچار فساد شده و به قول خودشان این فساد سیستمی شده، یعنی سیستم دولتی فاسد شده، اینکه می بینید دولت و مجلس نمی توانند قیمت ها را کنترل کنند در حالی که خود شرکتها دولتی هستند به دلیل این هست که عمق فساد خیلی بالاتر از این حرفهاست که می گویند باید کار فرا قوه ای صورت بگیرد تا بتوانند فساد را برچینند.
دولت و مجلس و قوه قضائیه اگر می خواهند کار اصولی انجام دهند باید به سمت اقتصاد آزاد حرکت کنند، که در آن قیمت خود تصحیح کننده رفتار تولید کننده و مصرف کننده است، برای خودروسازها هم واگذاری سهام دولتی به خودروسازهای خارجی می تواند علاج کار باشد، به شرطی که مجلس همکاری کند و قوه قضاییه سریع تر باشد، قطعا خودروسازهای خارجی جایی سرمایه گذاری نخواهند کرد که دولت و مجلسش بخواهند جلو پای آنها سنگ اندازی نمایند، از طرفی با واگذاری خودروسازها، دولت می توانند با کاهش نرخ گمرک و عوارض و ... باعث ایجاد فضای رقابتی شود، در اون شرایط همان خودروساز خارجی به دلیل رقابت با خودروهای وارداتی مجبور می شود، خودروهای بروز و با هزینه کم تولید کند و این خود دلیل انتقال تکنولوژی می شود.
اقتصاد آزاد در خیلی از صنایع گره گشای است و می توانند باعث از بین رفتن فساد سیستمی شود.[FONT=Tahoma]
[/FONT]
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
عجب فسادی در این سازمان بورس هست!!
آگهی افزایش سرمایه روی کدال نیومده بعد تو روزنامه چاپ شده!!
لینک: http://www.digibourse.ir/post/764
نظر
نظر