اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Alain Delon
    Banned
    • Dec 2014
    • 628

    #3901
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

    قرارداد جدید رنو دو سر برد است



    سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۰۰

    عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینكه قرارداد جدید رنو دو سر برد است،

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در کل می توان گفت نظر مجلس به این قرارداد مثبت است و معتقدیم که اینگونه قراردادها می تواند محصولات با کیفیت و روز دنیا را به کشور وارد و بخشی از معضل بیکاری را که کشور با آن رو به رواست، رفع کند.


    نظر

    • ایرج سابق
      عضو فعال
      • Oct 2015
      • 7434

      #3902
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      یراقی به مهر اعلام کرد:
      ایران پایگاه صادرات خودروساز آلمانی/تولیدات مشترک افزایش می‌یابد




      چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
      اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت

      در حالیکه خودروسازان فرانسوی وارد بازار ایران شده‌اند، رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان از قرارداد خودروسازان آلمانی با ایران برای ایجاد پایگاه صادراتی خود در منطقه خبر

      می‌دهد.امید یراقی در گفتگو با
      خبرنگار مهر در خصوص ورود شرکت‌های بزرگ آلمانی به ایران، گفت: تعدادی از شرکت‌های بزرگ آلمانی مذاکرات خود را در ایران شروع کردند و

      بررسی‌های اولیه را هم انجام دادند و تاکنون هم شرکت‌های بزرگی از جمله خودروسازان آلمانی وارد ایران شده‌اند.

      وی با اشاره به اینکه شرکت‌های آلمانی هم از طرف دولت ایران و هم اتاق بازرگانی ایران و آلمان، تشویق به سرمایه‌گذاری در ایران می‌شوند، افزود: ما در آینده شاهد همکاری‌های

      بیشتری میان ایران و آلمان در همه بخش‌ها خواهیم بود و فقط موضوع کالاهای مصرفی و واردات از آلمان نیست؛ بلکه تولیدات مشترک هم انجام می‌گیرد.

      رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تاکید بر اینکه شرکت‌های آلمانی تمایل زیادی دارند که در ایران سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشند، اظهار داشت: شرکت فولکس واگن به عنوان

      یکی از بزرگترین خودروسازان جهان به صورت گسترده خودروهای خود را وارد ایران خواهد کرد.

      یراقی در پاسخ به این سوال که چه خودروهایی از این شرکت وارد ایران می‌شوند، افزود: انواع مدل‌های خودرو این شرکت از جمله پاسات و گلف به ایران می‌آیند.

      وی ادامه داد: موضوع ساخت این خودروها به صورت CKD در ایران است؛ به نحوی که خیلی از قطعات این خودروها از داخل کشور ایران تامین شده و مونتاژ می‌شود تا علاوه بر

      فروش در بازار ایران به کشورهای مجاور هم صادر شود.

      رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان با اعلام اینکه ایران یک پایگاه برای صادرات محصولات فولکس‌واگن در منطقه می‌شود، گفت: قراردادها در این خصوص منعقد شده است و سایر

      شرکت‌های آلمانی هم چنین همکاری‌هایی را دنبال می‌کنند.

      یراقی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان ایرانی توقع محصولاتی با کیفیت بالا را همیشه داشته‌اند، افزود: به دلیل اینکه محصولات آلمانی کیفیت بالایی دارند، شاهد رشد بالایی در

      سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک بین دو کشور خواهیم بود.

      وی تحریم‌ها را یک تجربه تلخ برای کشور دانست و اظهار داشت: اما این تجربه تلخ می‌تواند به عنوان یک راهکار برای آینده مدنظر قرار داشته باشد.

      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

      نظر

      • ایرج سابق
        عضو فعال
        • Oct 2015
        • 7434

        #3903
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        جلسه ویژه گمرگ برای اجرای قرارداد خودروسازان داخلی و خارجی 15:1 1395/7/22

        همزمان با قراردادهای جدید خودروسازان با شرکای خارجی ، گمرک جلسه ویژه برای تسریع در صادرات خودروها برگزار کرد تا یکی از بندهای مهم قرارداد عملی شود.

        به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گمرک با خودروسازان برای افزایش صادرات خودرو جلسه ویژه ای برگزار کرد. این جلسه همزمان با قراردادهای جدید خودروسازان با

        شرکای خارجی برگزار شد تا صادرات خودرو در گمرکات با سرعت بیشتری انجام شود. موضوع صادرات خودرو یکی از بندهای مهم قرارداد خودروسازان با شرکای خارجی

        به‌شمار می‌رود.


        عبدالرضا غلامی مدیرکل دفتر صادرات گمرک در این جلسه با ابراز خرسندی از توافقات اخیر خودروسازان با شرکای خارجی گفت: هیچ مانعی برای صادرات خودرو نیست

        و تشریفات گمرکی صادرات خودرو در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

        وی افزود: واردات قطعات و مواد اولیه خودروسازان نیز برای تولید و صادرات تحت عنوان واردات در مقابل صادرات دیگر تسهیلاتی است که خودروسازان می‌توانند از آن

        استفاده کنند و به خودروسازان تأکید کرد که از بسته حمایتی گمرک از صادرات به بهترین نحو استفاده نمایند.

        غلامی گفت: تسریع در ورود موقت مواد اولیه و قطعات خودروهای صادراتی، تسریع در استرداد حقوق ورودی مواد اولیه خودروهای صادراتی و قطعات به کار رفته در

        صادرات و تفویض اختیار به گمرک غرب تهران جهت ایجاد انبارهای اختصاصی برای خودروسازان با توجه به اینکه خودروسازان صادرات خودرو را از این گمرک انجام می‌دهند

        از مهم‌ترین توافقات حاصل شده در جلسه هم‌اندیشی با خودروسازان جهت تسریع در صادرات خودرو بود.
        انتهای پیام

        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

        نظر

        • negarminavi
          عضو فعال
          • May 2013
          • 35714

          #3904
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          تداوم افت تولید در خصوصی‌سازها


          دنیای اقتصاد: در حالی خودروسازان نیمه‌دولتی در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 7/ 18 درصدی را به ثبت رساندند که تولید خودروسازان خصوصی طی این مدت با افت 4/ 8 درصدی مواجه شد. هرچند آمار تولید خصوصی‌ها در شش ماهه نشان از کاهش دارد اما تولید در برخی ماه‌ها با رشد مواجه شده است؛ به‌طوری‌که تولید این خودروسازان در شهریورماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد حدود 53 درصدی را نشان می‌دهد. براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج شرکت بخش خصوصی شامل «مدیران خودرو»، «راین خودرو»، «گروه بهمن»، «کرمان موتور» و «دیار خودرو» طی شش ماه نخست سال جاری 41 هزار و 315 دستگاه خودرو تولید کرده‌اند. براساس این آمار تنها یک خودروساز خصوصی؛ یعنی «مدیران خودرو» توانسته‌ رشد تولید را در کارنامه شش‌ماهه خود ثبت کند.

          بر این اساس «مدیران خودرو» با تیراژ 23 هزار و 699 دستگاه توانسته رشد 49 درصدی را به خود اختصاص دهد. این شرکت انواع مدل‌های ام‌وی‌ام و چری را تولید می‌کند. پس از آن، تیراژ یک هزار و 844 دستگاهی «گروه بهمن» طی شش ماه ابتدایی نشان از افت 7/ 25 درصدی تولید در این شرکت دارد. در این میان اما «کرمان موتور» که سال گذشته روند رو به رشدی داشت با تولید 15 هزار و 338 دستگاه خودرو طی نیمه نخست سال جاری، افت 4/ 38 درصدی را تجربه کرده است. این شرکت لیفان و جک را تولید می‌کند. «دیار خودرو» نیز با تولید 93 دستگاهی سابرینا طی شش ماه ابتدایی سال جاری افت 4/ 40 درصدی را ثبت کرده است. پس از دیار خودرو، آمارها همچنین نشان از کاهش تولید 7/ 79 درصدی «راین خودرو» دارد؛ به‌طوری‌که این شرکت طی نیمه نخست سال جاری تنها توانسته 341 دستگاه خودرو تولید کند.

          دنیای اقتصاد: در حالی خودروسازان نیمه‌دولتی در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 7/ 18 درصدی را به ثبت رساندند که تولید خودروسازان خصوصی طی این مدت با افت 4/ 8 درصدی مواجه شد. هرچند آمار تولید خصوصی‌ها در شش ماهه نشان از کاهش دارد اما تولید در برخی ماه‌ها با رشد مواجه شده است؛ به‌طوری‌که تولید این خودروسازان در شهریورماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد حدود 53 درصدی را نشان می‌دهد. براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج شرکت بخش خصوصی شامل «مدیران خودرو»، «راین خودرو»، «گروه بهمن»، «کرمان موتور» و «دیار خودرو» طی شش ماه نخست سال جاری 41 هزار و 315 دستگاه خودرو تولید کرده‌اند.

          نظر

          • negarminavi
            عضو فعال
            • May 2013
            • 35714

            #3905
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            چالشی به نام خودرو

            از ابتدای مهر‌ماه نمادهای خودرویی در کانون توجه بازار قرار گرفتند. بار دیگر اخبار منتشر شده از نهایی شدن قرارداد خودرویی‌ها با طرف‌های خارجی سوخت هیجانی را برای رشد قیمت سهام این شرکت‌ها بود. این نخستین بار نبود که خودرویی‌ها روی موج‌های اخبار این‌چنینی مسیر صعودی را در پیش گرفتند. اخبار توافق‌های اولیه شرکت‌های خودروسازی داخلی از عوامل شروع یک حرکت پرشتاب صعودی در گروه خودرویی بود. رشدهای عجیب سهام خودرویی باعث شد که اخبار مثبت این گروه در قیمت سهام پیش‌خور شود. پس از یک دوره اصلاح نزدیک به 6 ماه (از ابتدای سال) در قیمت سهام این نماد، از ابتدای مهر بار دیگر انبوهی از نقدینگی به این گروه وارد شد و سهام این گروه را در مسیر صعودی قرار داد.

            در هفته‌های گذشته بازار به اخبار قدیمی واکنش مثبت نشان داد. این در حالی است که همچنان تا عملیاتی شدن و مشاهده اثر تولیدات جدید شرکت‌های خودروساز راه زیادی باقی است و بهبود احتمالی سودآوری در دوره‌های آتی می‌تواند توجیهی بر رشدهای یک سال گذشته سهام خودرویی باشد. در شرایط کنونی تحلیل‌های بنیادی در سطحی‌ترین حالت آن، با موج‌های هیجانی رنگ باخته‌اند. رشدهای پرشتاب و کسب سودهای یک‌شبه اهالی بازار را به رفتار معاملاتی هیجانی عادت داده است. این روند در ماه‌های گذشته نیز مشاهده شد. از ابتدای سال با قرار گرفتن بازار در فضای اصلاحی در دوره‌های کوتاه‌مدت نشانه‌های مثبتی از افزایش سطح تحلیل در بازار مشاهده شد، اما این موضوع در مقابل جذابیت رفتارهای هیجانی، دوام نیاورد و بازار مسیر خالی از تحلیل را ترجیح ‌داد. در این میان با مشاهده رکود در صنایع بزرگتر که نوسانات قیمتی آنها اثر چشم‌گیری بر تغییرات شاخص کل دارد، حرکت این گروه از معامله‌گران به سمت شرکت‌های با ارزش بازار کمتر را شاهد بودیم.

            چرا‌که با ورود نقدینگی بسیار کمتری امکان شروع یک موج صعودی در نمادهای کوچک وجود دارد. به این ترتیب نقدینگی میان سهام شرکت‌های کوچک‌تر تقسیم شدند و بعضا رشدهای عجیبی را در نمادهای کوچک بازار شاهد بودیم. در این میان بهانه‌های مختلفی برای ایجاد یک موج هیجانی دستاویز فعالان بازار می‌شود، در حالی‌که جویا شدن دلیل این اتفاقات از مدیران شرکت‌ها نیز هیچ دلیلی بنیادی و حتی غیر بنیادی را نتیجه نمی‌دهد و بازیگران اصلی سهم نیز بعضا از نحوه خرید سهام تعجب می‌کنند. نمونه عینی این موارد را می‌توان در معاملات ماه پایانی تابستان مشاهده کرد.در شهریور‌ماه سایه رکود بر صنایع بورسی سنگین‌تر از قبل شد؛ مشابه چنین رکودی را در پاییز سال گذشته و پیش از شروع روند پرشتاب شاهد بودیم. پایان تابستان اما مطابق با انتظارات نقطه عطفی برای روند قیمتی سهام بود. در این میان آن‌گونه که انتظار می‌رفت بازار که در یافتن سهام بنیادی ناکام مانده بود، بار دیگر به سمت بستر مناسب هیجان
            گرایش پیدا کرد.



            فشار فروش در برابر خودرویی‌ها


            در این میان گروه‌ خودرویی با سابقه‌ای که در 9 ماه گذشته از خود به ثبت رسانده، مستعدترین فضا برای شروع یک موج هیجانی بود با این تفاوت که ظرفیت شارژ نقدینگی به این گروه که حدود 6 درصد ارزش کل بازار را در اختیار دارد نسبت به گروه‌های کوچک‌تر که در دوره اصلاحی سهام نقدینگی را به خود جلب کرده بودند (مجموع این گروه کمتر از یک درصد کل ارزش بازار بورس را تشکیل می‌دهند) بستر مناسب‌تر برای سرمایه‌های بزرگتر و حتی حضور حقوقی‌ها را فراهم می‌آورد. با این حال سهام متورم شده خودرویی‌ها توانایی چندانی برای کسب بازدهی‌های مطابق میل فعالان تشنه بازار نداشتند. به نظر می‌رسد رشد قیمت نفت بهانه‌ خوبی برای خرید سهام شرکت‌های پالایشی است.

            به نظر می‌رسد بخشی از نقدینگی که در هفته‌های گذشته از سهام خودرویی خارج شده در کمین فرصت مناسبی برای نوسان‌گیری از سهام است. فشار فروش در گروه خودرویی با شناسایی سود باعث شده که سرمایه حقیقی‌ها مسیر خروج را در پیش بگیرند و در این میان حقوقی‌ها در نقش حامی این نمادها مانع از افت قیمت سهام شوند. این موضوع به خصوص در نماد «خساپا» و زیرمجموعه‌های گروه سایپا محسوس است. با این حال روز گذشته «خساپا» جزو محدود نمادهایی بود که در گروه خودرو مثبت ماند و سهام شرکت ایران خودرو با قیمت پایانی و آخرین قیمت منفی معاملات را به پایان رساند. سهام پالایشی با فضای مبهمی که بر صورت‌های مالی این گروه حاکم است در شرایط کنونی به کانون توجه بازار برگشته‌اند. بر این اساس می‌توان این گروه را به‌عنوان دومین گروه بزرگ بازار که مستعد هیجان است، معرفی کرد.

            دنیای اقتصاد: روز گذشته شاخص سهام با رشد 231 واحدی خود را به سطح 78 هزار واحدی نزدیک کرد. روند ماه‌های اخیر بورس تهران نشان می‌دهد عبور پایدار از این سطح با مقاومت‌هایی مواجه بوده است. از نگاه بنیادی، نسبت قیمت به درآمد بازار سهام به بیش از 3/ 7 مرتبه نزدیک شده که نسبت به بازدهی بازار بدون ریسک رقم بالایی است. در شرایط کنونی نیز اگر بهبود سودآوری شرکت‌ها نتواند با این رشد قیمت‌ها همراهی کند، اصلاح سهام ناگزیر خواهد بود. بنابراین نقش گزارش‌های 6 ماهه در این روزها اهمیت ویژه‌ای دارد.

            نظر

            • ایرج سابق
              عضو فعال
              • Oct 2015
              • 7434

              #3906
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              مسوولان بنز و بی‌ام‌و به ایران می‌آیند
              • یکشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۵ / ۰۷:۲۷



              مسوولان ارشد خودروسازان بین‌المللی همچون مرسدس بنز، فولکس واگن و بی‌ام‌و برای حضور در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو به ایران می‌آیند.
              به گزارش

              ایسنا، چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران ۲۴ و ۲۵ آبان ماه در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.براساس جدیدترین اخبار به دست‌ آمده، حضور مسوولان

              ارشد شرکت‌های خودروسازی مرسدس بنز، فولکس واگن، بی‌ام‌و، رنو، پژو، سیتروئن، اسکانیا و هیوندایی در این همایش قطعی شده است.

              همچنین دو شرکت خودروسازی تاتا موتورز و ماهیندرا هند نیز در حال مذاکره برای حضور در این همایش هستند.

              این وضعیت در حالی است که در روزهای اخیر اخباری از مذاکرات دو شرکت فولکس واگن آلمان و هیوندایی کره جنوبی با خودروسازان ایرانی برای آغاز تولید

              محصولاتشان در ایران شنیده می‌شود.

              در این زمینه گفته می‌شود احتمالا قرارداد همکاری با این شرکت‌های خودروسازی در حاشیه چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو منعقد خواهد شد.

              سه شرکت رنو، پژو و سیتروئن نیز تفاهمنامه‌ها و قراردادهایی را برای تولید خودروهای خود در ایران با خودروسازان ایرانی منعقد کرده‌اند. مرسدس بنز نیز با شریک ایرانی

              خود برای تولید محصولات تجاری در ایران به توافق رسیده است.


              بهترین دانش آن است که سودمند باشی

              نظر

              • negarminavi
                عضو فعال
                • May 2013
                • 35714

                #3907
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                پایبندی خودرویی‌ها به پیش‌بینی‌های اولیه

                نکته قابل توجه در گروه خودرو درصدهای پوشش منفی سودآوری است. این موضوع به انتظار جبران زیان‌های نیمه نخست سال و همچنین شناسایی سود در 6 ماه دوم اشاره دارد. در این خصوص می‌توان به «خپارس»، «خاور»، «خکاوه» و دیگر نمادهای این گروه اشاره کرد. این موضوع به خوش‌بینی مدیران شرکت‌های خودرویی‌ برای تحقق سود در ادامه سال اشاره دارد. با اصرار شرکت‌های این گروه به پیش‌بینی‌های اولیه و عدم تحقق آن تاکنون، در صورتی‌که این وضعیت ادامه یابد احتمال وقوع تعدیلات منفی در پیش‌بینی‌های بعدی وجود دارد. از سوی دیگر «خودرو» سود هر سهم را برای سال مالی جاری با رشد بیش از 38 درصدی 78ریال پیش‌بینی کرد. ایران‌خودرو در نیمه نخست سال موفق به پوشش 40درصدی سود شده است.انتظار رشد سودآوری ایران خودرو با توجه به گزارش‌های عملکرد تولید و فروش این شرکت که در ماه‌های اخیر منتشر شده بود، وجود داشت. «خلنت» از دیگر شرکت‌هایی است که با وجود تحقق زیان در نیمه نخست سال پیش‌بینی سود خالص را برای ادامه سال با رشد بیش از 48درصدی به بازار انعکاس داده است. سود هر سهم این شرکت با رشد 8 ریالی معادل 23 ریال عنوان شده است.

                دنیای اقتصاد- سلیمان کرمی: در روزهای اخیر شاهد انتشار دسته‌جمعی صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی و فرابورسی روی سامانه «کدال» بودیم. عمده این صورت‌های مالی به عملکرد 6 ماه نخست سال مالی شرکت‌ها اختصاص داشت. علاوه بر انتشار عملکرد واقعی دوره 6 ماهه، آخرین پیش‌بینی شرکت‌ها نیز بر‌اساس عملکرد نیمه نخست سال روی سایت کدال قرار گرفت. بر این اساس از 179 شرکتی که آخرین پیش‌بینی‌ها را منتشر کرده‌اند، در مجموع شاهد رشد 2 درصد سودآوری نسبت به عملکرد سه‌ماهه شرکت‌ها هستیم. تعدیل مثبت شرکت‌های بزرگی مانند «فخوز»، «کچاد»، «کگل» و «خودرو» به رشد سودآوری مجموعه کمک کرده است.

                نظر

                • negarminavi
                  عضو فعال
                  • May 2013
                  • 35714

                  #3908
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
                  پایبندی خودرویی‌ها به پیش‌بینی‌های اولیه

                  نکته قابل توجه در گروه خودرو درصدهای پوشش منفی سودآوری است. این موضوع به انتظار جبران زیان‌های نیمه نخست سال و همچنین شناسایی سود در 6 ماه دوم اشاره دارد. در این خصوص می‌توان به «خپارس»، «خاور»، «خکاوه» و دیگر نمادهای این گروه اشاره کرد. این موضوع به خوش‌بینی مدیران شرکت‌های خودرویی‌ برای تحقق سود در ادامه سال اشاره دارد. با اصرار شرکت‌های این گروه به پیش‌بینی‌های اولیه و عدم تحقق آن تاکنون، در صورتی‌که این وضعیت ادامه یابد احتمال وقوع تعدیلات منفی در پیش‌بینی‌های بعدی وجود دارد. از سوی دیگر «خودرو» سود هر سهم را برای سال مالی جاری با رشد بیش از 38 درصدی 78ریال پیش‌بینی کرد. ایران‌خودرو در نیمه نخست سال موفق به پوشش 40درصدی سود شده است.انتظار رشد سودآوری ایران خودرو با توجه به گزارش‌های عملکرد تولید و فروش این شرکت که در ماه‌های اخیر منتشر شده بود، وجود داشت. «خلنت» از دیگر شرکت‌هایی است که با وجود تحقق زیان در نیمه نخست سال پیش‌بینی سود خالص را برای ادامه سال با رشد بیش از 48درصدی به بازار انعکاس داده است. سود هر سهم این شرکت با رشد 8 ریالی معادل 23 ریال عنوان شده است.

                  http://donya-e-eqtesad.com/news/1073686
                  با انتشار گزارشهای 6 ماهه برای چندمین بار ثابت شد که پولهایی که با فشار در گروه خودرو رفته اشتباه بوده !

                  البته مدعیان این گروه همچنان بر طبلی که در این 3 سال کوبیدند می کوبند ! و توقع دارند قیمت سهام ایران خودرو با سود چند ریالی ! به 1000 تومان برسد !!!

                  نظر

                  • negarminavi
                    عضو فعال
                    • May 2013
                    • 35714

                    #3909
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    تحمیل کوئید به خودروسازان ایرانی؟

                    دنیای اقتصاد: بحث حضور «کوئید» در ایران در حالی همچنان سوژه‌ای داغ در خودروسازی کشور به‌شمار می‌رود که رفته رفته ابعاد تازه‌ای از حواشی این محصول ارزان قیمت رنو به‌دست می‌آید.پس از آنکه مشخص شد کوئید نمره خوبی در تست‌های تصادف موسسات بین‌المللی کسب نکرده، حالا خبر می‌رسد رنویی‌ها به دنبال راهی برای تحمیل این محصول به خودروسازان ایرانی هستند. اگرچه تا پیش از اعلام قیمت کوئید در ایران ازسوی مسوولان رنو، خودروسازان داخلی برای این خودرو سر و دست می‌شکستند، اما قیمت بالای آن از یکسو و همچنین توافقنامه رنو با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از سوی دیگر، ایران خودرو و سایپا را نسبت به سوگلی رنو سرد کرد.

                    یکی از دلایلی که دو خودروساز بزرگ کشور به تولید کوئید در ایران اصرار داشتند، قیمت پایین آن بود، چه آنکه گمان می‌رفت این محصول با قیمتی حداکثر 25 میلیون تومان قابلیت تولید و عرضه داشته و می‌تواند برگ برنده‌ای مهم در بازار باشد. این در حالی بود که مسوولان رنو اخیرا اعلام کردند کوئید با قیمتی حدود 31 میلیون تومان روانه بازار ایران می‌شود، آن هم در سال 2018 میلادی.اعلام این قیمت، تا حد زیادی از ذوق ایران خودرو و سایپا برای پذیرایی از کوئید کاست و حتی ایران خودرویی‌ها با وجود اینکه از سوی رنو به‌عنوان گزینه اصلی تولید این محصول مطرح شدند، واکنش خاصی به آن نشان ندادند. اوضاع به شکلی است که گفته می‌شود ایران خودرو دیگر مانند گذشته چندان میلی به تولید کوئید ندارد. از آن سو سایپایی‌ها نیز که چندان دل خوشی از رنو (بابت واگذاری احتمالی سایت بن رو به این شرکت) نداشته و پروژه همکاری مستقل شان با این خودروساز فرانسوی ناکام مانده است، مانند گذشته پیگیر تولید کوئید نیستند.

                    تمام این اتفاقات در شرایطی است که به گفته یک مقام مسوول در صنعت خودرو، بی‌میلی سایپا و ایران خودرو به تولید کوئید، دلیل مهم دیگری نیز دارد. به گفته وی، ماجرا از این قرار است که رنو قصد داشته کوئیدهای فرمان راست خود را از هند به ایران آورده و هزینه مربوط به تغییر محل فرمان این خودرو را بر گردن ایران خودرو یا سایپا بیندازد.از همین رو هیچ‌کدام از خودروسازان داخلی زیر بار این موضوع نرفته و با در نظر گرفتن جمیع جهات (زیر سوال رفتن کیفیت کوئید ازسوی موسسات بین‌المللی، عقد توافقنامه رنو با ایدرو و همچنین تحمیل هزینه طراحی جدید این خودرو) به نوعی قید کوئید را زده‌اند.با این شرایط، احتمالا رنو به صورت مستقل اقدام به تولید کوئید در ایران خواهد کرد و باید منتظر ماند و دید در این صورت آیا باز هم این محصول را با قیمت اعلامی (31 میلیون تومان) عرضه می‌کند یا قیمتی پایین‌تر را برایش در نظر خواهد گرفت.

                    دنیای اقتصاد: بحث حضور «کوئید» در ایران در حالی همچنان سوژه‌ای داغ در خودروسازی کشور به‌شمار می‌رود که رفته رفته ابعاد تازه‌ای از حواشی این محصول ارزان قیمت رنو به‌دست می‌آید. پس از آنکه مشخص شد کوئید نمره خوبی در تست‌های تصادف موسسات بین‌المللی کسب نکرده، حالا خبر می‌رسد رنویی‌ها به دنبال راهی برای تحمیل این محصول به خودروسازان ایرانی هستند. اگرچه تا پیش از اعلام قیمت کوئید در ایران ازسوی مسوولان رنو، خودروسازان داخلی برای این خودرو سر و دست می‌شکستند، اما قیمت بالای آن از یکسو و همچنین توافقنامه رنو با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از سوی دیگر، ایران خودرو و سایپا را نسبت به سوگلی رنو سرد کرد.

                    نظر

                    • negarminavi
                      عضو فعال
                      • May 2013
                      • 35714

                      #3910
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      مسیر خودرویی‌ها در قله


                      پس از انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های خودرویی و نهایی شدن قراردادهای خودروسازان بزرگ کشور و طرف‌های خارجی خودرویی‌ها نزول آرامی را در پیش گرفته‌اند. در این میان توقف «خساپا» نیز عاملی برای کاهش حجم و ارزش معاملات این گروه است. «خساپا» از زمان انتشار عملکرد واقعی نیمه نخست سال متوقف است. در این خصوص، با وجود افزایش 2 درصدی مبلغ کل فروش این شرکت افزایش بهای تمام‌شده و هزینه‌های عمومی باعث شده برآورد سود عملیاتی سایپا برای سال مالی جاری کاهش یابد. از طرفی هزینه‌های مالی این شرکت نیز در پیش‌بینی جدید نسبت به قبلی رشد بیش از 80 درصدی را تجربه کرده است. در این میان 8 برابر شدن درآمدهای متفرقه باعث شده سود خالص این شرکت تغییر محسوسی نکند. به‌نظر می‌رسد سازمان نماد «خساپا» را به منظور شفاف‌سازی درخصوص تغییر ترکیب صورت‌های مالی این شرکت بسته است. در شرایط کنونی نمادهای این گروه بهانه‌ای برای شروع یک رالی دیگر پیدا نمی‌کنند. به‌نظر می‌رسد بازگشایی «خساپا» و شفاف‌سازی این شرکت بتواند نوسانات گروه خودرویی را تشدید کند. در این میان پوشش نامناسب سودآوری در بیشتر شرکت‌های خودرویی مانند سایپا عامل فشار برای نرسیدن به پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه است که می‌تواند بر قیمت سهام این شرکت‌ها فشار وارد کند.

                      دنیای اقتصاد - سلیمان کرمی: شاخص کل بورس تهران روز گذشته با افت 76 واحدی (معادل 1/ 0 درصد) در سطح 80 هزار و 264 واحد متوقف شد. پس از ورود شاخص به سطح 80 هزار واحدی، این نماگر نوسانات اندکی را به ثبت رسانده است. از ابتدای معاملات دیروز افزایش تقاضا در برخی نمادهای بازار رشد اندکی را برای شاخص کل به دنبال داشت، با این حال در ادامه با فشار فروش، شاخص مسیر نزولی را در پیش گرفت. در شرایط کنونی به‌نظر می‌رسد بازار سهام با توازن کفه عرضه و تقاضا تمایل چندانی برای نوسانات شدید ندارد.

                      نظر

                      • Abad
                        عضو فعال
                        • Nov 2015
                        • 7516

                        #3911
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        در شک و تردید احتمالی بازار در هفته آینده خرید در سهام گروه خودرو کم ریسک تلقی میشه ، فراموش نکنید گروه خودر استعداد رشد حداقل به میزان سقف انتهای 94 رو داره
                        Abad (گروه سرمایه گذاری آباد )
                        تصمیم ساز است ، تصمیم گیری و مسئولیت آن با شماست. هر تصمیمی برای آینده امکان خطا دارد

                        نظر

                        • ایرج سابق
                          عضو فعال
                          • Oct 2015
                          • 7434

                          #3912
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          • جمعه / ۱۴ آبان ۱۳۹۵ / ۰۸:۳۰


                          یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

                          تولید مشترک با خودروسازان آمریکایی با شرایطی امکان‌پذیر است



                          عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: ارتقاء صنعت

                          خودروسازی کشور زمانی تضمین می‌شود که با برندهای مطرح بین‌المللی مشارکت در سرمایه‌گذاری و تولید داشته باشیم، با توضیحی که دادم حتما اجازه داریم که با خودروسازان آمریکایی به صورت مشترک تولید خودرو داشته باشیم.

                          ولی ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: هر اقدامی در صنعت خودرویی کشور انجام می‌شود حتی اگر خودرو وارد می‌شود باید در جهت تقویت صنعت خودروسازی کشور باشد و

                          قطعا واردات خودرو به صورت سی بی یو ( خودروی آماده) از هیچ کشوری راه‌حل نیست.وی ادامه داد: بهترین راه‌کار برای ارتقاء صنعت خودروسازی کشور مشارکت با

                          برندهای مطرح خودروسازی بین‌المللی است. به نظر بنده کاری که ایدرو، سایپا و ایران‌خودرو برای تولید مشترک در ایران با کشورهای فرانسه و چین انجام داده‌اند، مدل خوبی

                          است و هیچ ایرادی ندارد که با برندهای مطرح آلمانی، ژاپنی و حتی آمریکایی وارد مذاکره شویم و الگوی قرارداد ایدرو را پیاده کنیم.وی یادآور شد: اگر واردات خودرو از

                          آمریکا را مزمت و نکوهش کردم صرفا به خاطر رفتار دشمنانه و مغرضانه سیاست‌مداران این کشور است والا اگر مدیران سیاسی این کشور دست از غرض‌ورزی بردارند و

                          منصفانه با سیاستمداران ایرانی پای میز مذاکره بنشینند و فناوری‌های روز را از طریق صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران خود در اختیار صنعت خودرویی کشور قرار دهند و با

                          سرمایه‌گذاری که در صنعت خودروسازی ایران انجام می‌دهند، تضمین کنند بخشی از تولیدات مشترک را به بازارهای جهانی صادر کنند، هیچ اشکالی در همکاری مشترک با

                          این کشور وجود ندارد.رییس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این‌که «در گسترش و تعمیق روابط اقتصادی باید تعصبات را کنار گذاشت»، اظهار کرد:

                          بازار خودرویی کشور بهترین ظرفیت برای سرمایه‌گذاران خارجی است که توسط مدیران سیاسی و اقتصادی کشور می‌تواند در بهترین سطح به عنوان سهم آورده به میدان

                          مذاکرات اقتصادی آورده شود. ارتقاء صنعت خودروسازی کشور زمانی تضمین می‌شود که با برندهای مطرح بین‌المللی مشارکت در سرمایه‌گذاری و تولید داشته باشیم. با

                          توضیحی که دادم حتما اجازه داریم که با خودروسازان آمریکایی به صورت مشترک تولید خودرو داشته باشیم.وی واردات خودرو به صورت سی بی یو از هر کشوری را

                          نادرست دانست و افزود: وقتی صحبت از یک قاعده می‌کنیم، نباید برخی کشورها را مستثنا کنیم؛ بنابراین واردات خوروی ساخته شده از هیچ کشوری به صلاح نظام اقتصادی،

                          بازار اشتغال و ارتقاء صنعت کشور نیست و نتیجه‌ای جز بیکار شدن کارگران و ضربه به چرخه صنعتی و اقتصادی کشور عایدی دیگری برای‌مان ندارد، خواه کشور

                          صادرکننده آمریکا باشد یا چین، مهم این است که به جای واردات خودروی آماده، فناوری تولید خودرو را با همکاری و شراکت برندهای مطرح همان کشورها به کشور انتقال

                          دهیم.وی با اشاره به یکه‌تازی چین در بازار خودرویی کشور، گفت: خودروهای چینی هم زمانی باید اجازه در اختیار گرفتن سهمی از بازار خودرویی کشور را داشته باشند که

                          به صورت مشترک با خودروسازان ایرانی، تولید داشته باشند در غیر این صورت همان زیانی که از ناحیه واردات خودروهای ساخته شده آلمانی، آمریکایی و ژاپنی به صنعت و

                          اقتصاد کشور وارد می‌شود به طریق اولا از ناحیه واردات خودروهای چینی اتفاق می‌افتد.این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس

                          در پاسخ به این پرسش که خودروی آمریکایی جی ام تحت لیسانس در چین تولید می‌شود و خودروی ژاپنی هوندا در آمریکا تولید می‌شود، چرا نسبت به اولی حساسیتی نیست اما

                          نسبت به دومی تا این همه هیاهو می‌شود؟ گفت: آمریکا را به خاطر سیاست‌ها و رفتارهای خصمانه‌اش محکوم می‌کنیم والا خودروها یا سایر کالاهای آمریکایی گناهی ندارند. با

                          هیچ کشوری عناد نداریم اما در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکایی‌ها از سیاست مقابله به مثل استفاده می‌کنیم.



                          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                          نظر

                          • اسفند89
                            عضو عادی
                            • Jul 2013
                            • 69

                            #3913
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            کدوم خودروساز قبلا با امریکاییها همکاری داشته!؟!؟!؟؟

                            نظر

                            • امیر303
                              عضو عادی
                              • Sep 2012
                              • 279

                              #3914
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              در اصل توسط اسفند89 پست شده است View Post
                              کدوم خودروساز قبلا با امریکاییها همکاری داشته!؟!؟!؟؟
                              پارس خودرو.

                              نظر

                              • negarminavi
                                عضو فعال
                                • May 2013
                                • 35714

                                #3915
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                در گروه خودرویی معامله‌گران روز دوشنبه شاهد انتشار گزارش‌های ناامید‌کننده‌ای از سایپا دیزل و ایران‌خودرو دیزل بودند. اعلام زیان سنگین سایپا دیزل نشان دهنده تداوم مشکلات این شرکت و تاثیرات منفی آن بر گروه سایپا است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبات تعرفه واردات خودرو در سال آینده خبر داد و گفت: برنامه‌ای برای افزایش تعرفه واردات خودرو نداریم. در این گروه امروز چهارشنبه پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین صکوک بازار سرمایه با ارزش 5 هزار میلیارد ریال اوراق در نماد مرابحه سایپا در بورس اوراق بهادار تهران انجام می‌شود. این اوراق البته با نرخ 18درصد طراحی شده‌اند.

                                دنیای اقتصاد- همایون دارابی: بازار داد‌و‌ستد سهام روز گذشته تحت تاثیر افت بازار جهانی با کاهش شاخص مواجه شد. در بازار دیروز معامله‌گران در حالی فعالیت خود را شروع کردند که رشد اخیر فلزات جای خود را به ثبات نسبی و حتی کاهش قیمت‌ها داده بود، در این شرایط بهای مس و روی با کاهش بیش از 2 درصد و سرب با کاهش 5/ 1 درصدی مواجه شدند. هر چند قیمت‌های نهایی بیش از قیمت‌های بودجه این شرکت‌ها است، اما موجب کاهش قیمت سهام این شرکت‌ها شد. در نتیجه شاخص با کاهش 105 واحدی معادل 13/ 0‌درصد به رقم 79 هزار و 236 واحد رسید.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X