تحلیل های بنیادی و تکنیکال ata007

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ata007
    عضو فعال
    • Nov 2011
    • 6291

    #1426
    برخي ها از ترس اينكه فردا نتوانند سهام بي بنياد خودشان رو نقد کنند و به خلق الله بندازن
    در حال جو دادن منفي به پالايشي ها مي باشند

    خودرو 350 توماني
    اخابر 380 توماني
    خگستر 380 توماني

    اين شركت ها در سايه جو خوب خوشبيني ها تا اين حد بالا آمده اند
    درسته که اين تيپ شركت ها نسبت به پارسال شرايطشان بهتر شده است

    ولي من هنوز مقداري EPS مثبت در نماد خودرو نمي بينم

    شبندري که از 100 تومان تا 1300 تومان آمده است زيان خود را به سود 220 تومان رساند
    پس رشد شبندر کاملا" توجيه پذير است

    شاوانی که از 800 تومان به 4000 تومان رسانده است زیان خود را به سود 420 تومانی رسانده است

    ثروت و آبروی این کشور جمعا" 8 پالایشگاه می باشد،پالایش نفت بندر عباس با صادرات 1 میلیارد دلاری و شاه لاوان با صادرات 400 میلیون دلاری

    شاهرگ حیاتی این مملکت می باشد؟؟؟ یا ایران خودرویی که سالیانه چندین میلیارد تومان وام به این شرکت داده می شود تا شاید سر پا باشد!!!


    ولي شركت هاي خودرويي و مخابراتي از روي جو آمده اند بالا،واي به روزي که اين گروه سقوط کند،آن هم چه سقوطي....


    سالهای سیاه سقوط سهام با p/e بالای 20 رو بزودی خواهیم دید
    آخرین ویرایش توسط ata007؛ 2013/12/01, 22:08.

    نظر

    • غفران
      عضو فعال
      • Sep 2013
      • 1123

      #1427
      در اصل توسط ata007 پست شده است View Post
      برخي ها از ترس اينكه فردا نتوانند سهام بي بنياد خودشان رو نقد کنند و به خلق الله بندازن
      در حال جو دادن منفي به پالايشي ها مي باشند

      خودرو 350 توماني
      اخابر 380 توماني
      خگستر 380 توماني

      اين شركت ها در سايه جو خوب خوشبيني ها تا اين حد بالا آمده اند
      درسته که اين تيپ شركت ها نسبت به پارسال شرايطشان بهتر شده است

      ولي من هنوز مقداري EPS مثبت در نماد خودرو نمي بينم

      شبندري که از 100 تومان تا 1300 تومان آمده است زيان خود را به سود 220 تومان رساند
      پس رشد شبندر کاملا" توجيه پذير است

      شاوانی که از 800 تومان به 4000 تومان رسانده است زیان خود را به سود 420 تومانی رسانده است

      ثروت و آبروی این کشور جمعا" 8 پالایشگاه می باشد،پالایش نفت بندر عباس با صادرات 1 میلیارد دلاری و شاه لاوان با صادرات 400 میلیون دلاری

      شاهرگ حیاتی این مملکت می باشد؟؟؟ یا ایران خودرویی که سالیانه چندین میلیارد تومان وام به این شرکت داده می شود تا شاید سر پا باشد!!!


      ولي شركت هاي خودرويي و مخابراتي از روي جو آمده اند بالا،واي به روزي که اين گروه سقوط کند،آن هم چه سقوطي....
      عطا جون سلام خیلی گلی
      با اجازه ات
      عرض کنم که جو امروز خودروئی ها مانند جو 1سال گذشته پالایشی ها هستش
      پالایشی هاسال گذشته که نه دردهها سال گذشته EPS
      در آنها دیده میشد؟؟پس چجوری در عرض یکسال از EPSمنفی به سود های بالائی رسیدند؟؟
      دولت اکه بخواد وشرائط جهانی اجازه دهد آنها هم به سود دهی خوبی در عرض یکسال میرسند
      یادمان نرود در تمام کشورهای دنیا صنعت خودرو بالاترین میزان اشتغال را دارد
      در کشور ما که بیکاری سطح بالائی دارد حتما از این صنعت حمایت خواهد شد
      صنعت خودرو از دومین سال ریاست جمهوری ا.ن روز به روز بدتر شد قبل از آن سود
      داشتند من خودم از شرکتهای سایپا- خمحرکه-خشرق- خرینگ هم در مجامع سودهای خوبی گرفتم وهم نوسان های خوبی.
      دومین علت سودده نبودن خودرو پولی است که بالاترین رده حاکمیت از هر دستگاه میگیرد(مانند سهم صندوق توسعه ملی)در پالایشی ها که اگر روزی مثل همان سهم صندوق حذف شود
      مانند پالایشی ها به سود های بالائی خواهند رسید
      عطای عزیز گلم خگستر هام زیاده ها
      کاری کردی حرفهای (سیاسی) را نباید بگیم گفتم می بینی کارهاتو
      ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

      نظر

      • ata007
        عضو فعال
        • Nov 2011
        • 6291

        #1428
        سلام بر غفران عزیز

        یادمان هم نرود اولین صنعتی که ورشکست می شود صنعت خودرو می باشد

        جنرال موتورز آمریکا اگر دولت آمریکا تزریق مالی نمیکرد ورشکست کامل می شد

        چه برسد به ایران خودرو که هنوز نمی تواند یک موتور 1CC هم تولید کند

        نظر

        • غفران
          عضو فعال
          • Sep 2013
          • 1123

          #1429
          در اصل توسط ata007 پست شده است View Post
          سلام بر غفران عزیز

          یادمان هم نرود اولین صنعتی که ورشکست می شود صنعت خودرو می باشد

          جنرال موتورز آمریکا اگر دولت آمریکا تزریق مالی نمیکرد ورشکست کامل می شد

          چه برسد به ایران خودرو که هنوز نمی تواند یک موتور 1CC هم تولید کند
          نازنینا جنرال موتورز در دوره بحران مالی به ورشکستگی میرفت که قیمت نفت به 38دلار رسید بعضی از چاههای نفتی را آن زمان بعلت قیمت پائین نفت غیر اقتصادی دانسته وتعطیل کردند همان زمان در امریکا هم پالایشگاهها با بحران مواجه شدند
          ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

          نظر

          • ata007
            عضو فعال
            • Nov 2011
            • 6291

            #1430
            در اصل توسط غفران پست شده است View Post
            نازنینا جنرال موتورز در دوره بحران مالی به ورشکستگی میرفت که قیمت نفت به 38دلار رسید بعضی از چاههای نفتی را آن زمان بعلت قیمت پائین نفت غیر اقتصادی دانسته وتعطیل کردند همان زمان در امریکا هم پالایشگاهها با بحران مواجه شدند
            صنعت پالایش فقط در ایران رونق داشته و خواهد داشت
            و آن هم دلیلش تخفیف 5% فوب می باشد

            در صورتی که در کشورهای دیگر همچین چیزی نمی باشد!
            پالایشی ها تا سال 1404 نگرانی ندارند(در ایران)

            نظر

            • سهند بورس
              عضو عادی
              • Sep 2011
              • 80

              #1431
              عطی جان میخواستم نظرتو در مورد پاسا و شاملا بدونم

              نظر

              • غفران
                عضو فعال
                • Sep 2013
                • 1123

                #1432
                عطا جان من پالایشی هارا مثل شما تائید میکنم سوءتفاهم نشه
                منظورم اینه که دید خیلی منفی هم به صنعت خودرو نداشته باشیم
                اگر دولت ها درکشور ما صادقانه خدمت کنند و به فکر تضعیف جناح رقیب در داشته های صنعتی ومالیشون نباشند اکثر صنایع سو دهای بالائی خواهند داشت
                ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

                نظر

                • ata007
                  عضو فعال
                  • Nov 2011
                  • 6291

                  #1433
                  در اصل توسط سهند بورس پست شده است View Post
                  عطی جان میخواستم نظرتو در مورد پاسا و شاملا بدونم
                  سهند جان همشهری عزیز

                  پاسا تمام پتانسیلهایش نظیر افزایش سرمایه،افزایش نرخ لاستیک امسال آزاد شده است و چندان بالایی ندارد
                  ولی شاملا دو دلیل احتمالا" دارد 1.صدر تامین در آستانه ورود به بورس می باشد و تامینی ها هم می خواهند زیر مجموعه اشان نهایت رشد را بکند(نظیر کخاک)
                  2.شاملا شرکتی بی رقیب تامین کننده مواد اولیه گروه شوینده نظیر پاکسان؛شگل و.... می باشد و از این نظر مانند کخاک هم در ایران تک می باشد

                  سود آوری سهم هم روند صعودی دارد

                  نظر

                  • sarbaz
                    عضو جدید
                    • Nov 2013
                    • 6

                    #1434
                    سلام
                    دلیل حجم فروش حقوقیش رو هم میدونید؟

                    نظر

                    • ata007
                      عضو فعال
                      • Nov 2011
                      • 6291

                      #1435
                      در اصل توسط sarbaz پست شده است View Post
                      سلام
                      دلیل حجم فروش حقوقیش رو هم میدونید؟
                      دوست عزیز کدوم سهمی رو می فرمایید؟

                      نظر

                      • سهند بورس
                        عضو عادی
                        • Sep 2011
                        • 80

                        #1436
                        در اصل توسط ata007 پست شده است View Post
                        سهند جان همشهری عزیز

                        پاسا تمام پتانسیلهایش نظیر افزایش سرمایه،افزایش نرخ لاستیک امسال آزاد شده است و چندان بالایی ندارد
                        ولی شاملا دو دلیل احتمالا" دارد 1.صدر تامین در آستانه ورود به بورس می باشد و تامینی ها هم می خواهند زیر مجموعه اشان نهایت رشد را بکند(نظیر کخاک)
                        2.شاملا شرکتی بی رقیب تامین کننده مواد اولیه گروه شوینده نظیر پاکسان؛شگل و.... می باشد و از این نظر مانند کخاک هم در ایران تک می باشد

                        سود آوری سهم هم روند صعودی دارد
                        عطی جان استفاده میکنیم ولی سوالی که ذهنمو مشغول کرده اینه که چون مواد اولیه لاستیکیا دوده و کائوچو هست آیا با برداشته شدن تحریم باعث کاهش هزینه ها نمیشود؟ که این باعث صرف جویی در روند تولید میشود در این 2 سال نرخ دوده 3 4 برابر شده!!!!!!!!! و در مورد افزایش نرخ لاستیک من چند هفته پیش خبری رو دیدم که لاستیکیا یه 20% افزایش نرخو دارند.

                        نظر

                        • علی خان
                          عضو فعال
                          • May 2013
                          • 271

                          #1437
                          سلام عطا
                          فکر کنم فردا صف خودرویا رو بدن
                          یکی از دلایلی که به این فکر افتادم اس ام اس بورس 24 مبنی بر(دلار 2600 تومانی و تداوم صف های خرید خودرویی ها ) بود
                          نظر شما چیه
                          [COLOR=#0000cd][SIZE=4]زندگی یعنی همین که اگه داری یا نداری،حقتو بگیری اما پا رو حق کسی نذاری[/SIZE][/COLOR]

                          نظر

                          • mjtb
                            عضو فعال
                            • Dec 2013
                            • 527

                            #1438
                            در اصل توسط غفران پست شده است View Post
                            عطا جون سلام خیلی گلی
                            با اجازه ات
                            عرض کنم که جو امروز خودروئی ها مانند جو 1سال گذشته پالایشی ها هستش
                            پالایشی هاسال گذشته که نه دردهها سال گذشته EPS
                            در آنها دیده میشد؟؟پس چجوری در عرض یکسال از EPSمنفی به سود های بالائی رسیدند؟؟
                            دولت اکه بخواد وشرائط جهانی اجازه دهد آنها هم به سود دهی خوبی در عرض یکسال میرسند
                            یادمان نرود در تمام کشورهای دنیا صنعت خودرو بالاترین میزان اشتغال را دارد
                            در کشور ما که بیکاری سطح بالائی دارد حتما از این صنعت حمایت خواهد شد
                            صنعت خودرو از دومین سال ریاست جمهوری ا.ن روز به روز بدتر شد قبل از آن سود
                            داشتند من خودم از شرکتهای سایپا- خمحرکه-خشرق- خرینگ هم در مجامع سودهای خوبی گرفتم وهم نوسان های خوبی.
                            دومین علت سودده نبودن خودرو پولی است که بالاترین رده حاکمیت از هر دستگاه میگیرد(مانند سهم صندوق توسعه ملی)در پالایشی ها که اگر روزی مثل همان سهم صندوق حذف شود
                            مانند پالایشی ها به سود های بالائی خواهند رسید
                            عطای عزیز گلم خگستر هام زیاده ها
                            کاری کردی حرفهای (سیاسی) را نباید بگیم گفتم می بینی کارهاتو
                            دوست عزیز من جسارتاً میخوام وارد صحبت شما بشم. من هم خودرویی دارم هم پالایشی و تو این بلبشویی که نمیدونم چرا سهامدارای این دو گروه بدجوری به جون هم افتادن از این سوءتفاهمها پیش نیاد. خودرویی رو به خاطر جو مثبتی که تو گروهش هست و پالایشی رو هم به دلیل فاند خوبش تو سبدم دارم. اما مقایسه شما به نظرم صحیح نمیاد. سهمی که درآمد نفت از اقتصاد کشور داره قابل مقایسه با کل تولید مملکت -نه فقط خودرو- نیست. این باعث میشه که پالایشگاهها بتونن طی یک سال به سوددهی برسن اما تکرارش برای خودرویی ها یک کم بعید به نظر میرسه.
                            البته به هیچ وجه منظورم تخریب سهام خودرویی نیست، بلکه این راه درستیه تا کارخونه های خودروسازی که بار اشتغال زیادی رو هم به دوش میکشن از این وضعیت در بیان و ان شاء الله اتکای اقتصادمون به درآمد نفتی هم کمتر بشه.
                            ولی علاوه بر همه این صحبتها، مهمترین چیزی که باید تغییر کنه تا خودروسازها به سود واقعی برسن، دیدگاهشون به بازاره. باید با بازار مهربونتر باشن و این آشغالها رو به مردم نندازن و سعی کنن به استانداردهای جهانی نزدیکتر شیم. اونوقته که هم من و شمای سهامدار و هم مصرف کننده سود میکنیم.
                            موفق و پرسود باشید.

                            نظر

                            • mokhlas
                              عضو فعال
                              • Mar 2012
                              • 301

                              #1439
                              سلام
                              اتا جان عرضه اولیه این هفته است(پتروشیمی تبریز)
                              ممنون
                              هيچ ثروتي چون عقل، و هيچ فقري چون ناداني نيست. هيچ ارثي چون ادب، و هيچ پشتيباني چون مشورت نيست. حضرت علی(ع)

                              نظر

                              • sarbaz
                                عضو جدید
                                • Nov 2013
                                • 6

                                #1440
                                عزیز جون منظورم ذوب بود ،ممنون از پیگیریتون

                                نظر

                                در حال کار...
                                X