((......تجربیکال......))
Collapse
X
-
-
پاسخ : ((......تجربیکال......))
دوستانی که علاقمند هستند می تونن نگاهی به
وب سایت http://thepatternsite.com
و
وبلاگ http://thepatternsite.com/Blog.html
آقای بولکسکی هم بندازن.
میتونه مفید باشه.
شاد باشید و آن را با دیگران قسمت کنید.
نظر
-
پاسخ : ((......تجربیکال......))
توماس اس بولکوفسکی، متخصص
روانشناسی بازارهای سهام در یکی از مطالب
جذاب خود با عنوان «تعیین اهداف
سرمایه گذاری
با توجه به اینکه متاسفانه از بولکفسکی کتابی ترجمه شده در فارسی وجود ندارد وتنها همین یک مقاله از او انهم در یک نشریه داخلی یک بانک خصوصی
جای تاسف دارد من بازهم لینک دانلود این نشریه رو قرار میدم و توجه دوستان و علاقمندان به مباحث روانشناسی فرد معامله گر رو به ان جلب میکنم
لطفا به صفحات اخر مجله رجوع کنید
http://www.enbank.ir/utils/getFile.aspx?Idn=4281
باشد که مقبول افتد
با نهایت ارادت و احترام
http://forums.boursy.com/showthread.php?t=2936
نظر
-
پاسخ : ((......تجربیکال......))
عذرخواهی مردم ایران از خودروسازان
محمدرضا شهبازی از جانب مردم ایرن برای عذرخواهی نامه ای به خودروسازان نوشته است.
به گزارش «پرشین خودرو»، متن نامه تحت عنوان «ما راببخشید كه فیل نبودیم!» در زیر می آید:
خودروسازهای عزیز
سلام
اینجانبان مردم شریف ایران، بعد از چند روز به این نتیجه رسیدیم كه باید طی نامهای رسمی از شما پوزش بطلبیم. هرچند كه توقع پذیرش این پوزش خود گناهی دیگر است!
وقتی به رفتار این چند سال خود با شما نگاه میكنیم عرق شرم بر پیشانی ما نشسته و آه حسرت از نهادمان ! بلند میشود. ما در برابر همه خوبیها و خدمات بی مثال شما هیچ كاری نكردیم جز پررویی، ناشكری و تهمت زدن.
این شما بودید كه به ما فرصت پراید سواری را ارزانی داشتید؛ آنهم پرایدی كه بوق داشت، درهایش از دو طرف باز میشد، لاستیكهای امكان باد شدن مجدد داشتند، چند مدل تنوع قالپاق داشت، شیشه هایش بالا و پایین میرفتند، ضبطش نوار میخورد، سپرش مشكی بود و كلی مزایای دیگر!
این شما بودید كه خودروهایی با قابلیت آتش گرفتن در اختیار ما گذاشتید؛واقعا كدام یك از ملتها این امكان را داشته اند كه سوار فندك شوند؟! چه كسی را سراغ دارید كه بتواند خود و خانوادهاش را سوار فندكش كند و برود سیزده بدر؟!
این شما بودید كه در نمایندگیهای مجازتان ما را راه دادید؛ به ما فرصت ثبت نام اینترنتی دادید، از شش صبح در سرما و گرما ما را به صف كردید و پذیرای حضور سبزمان شدید! بیشتر از تعمیرگاههای متفرقه از ما پول گرفتید و آنقدر دوستمان داشتید و مشتاق زیارت دوباره ما بودید كه چند بار برای یك عیب ثابت ما را به حضور پذیرفتید!
این شما بودید كه بعد از فروش ماشینهایتان بیخیال ما نشدید و نگذاشتید برای ده پانزده سال به امان خدا در جادهها رها شویم. این شما بودید كه با تعبیه كردن نواقصی در ماشینها از همان بدو خروج از نمایندگی، دوباره ما را به سمت خودتان كشیدید. خدا را شكر میكنیم كه ما را گیر خودروسازیهای بیمعرفت و نارفیق خارجی نینداخت!
دیگر بس است. هرچقدر از كمالات شما میگوییم بیشتر شرمنده میشویم. پس بگذارید از خودمان هم بگوییم.
و اما ما!
ما ملتی بودیم با پاچههایی تنگ كه دیگر نمیشد پراید را بیشتر از هفده میلیون در پاچهاش كرد! ما حتی عرضه نداشتیم فیل باشیم كه اگر یك وقتی شلوار پایمان كردیم كلی پاچه گشادتری داشته باشیم!
ما مردمی بودیم كه نتوانستیم دست به دست هم دهیم به مهر و با فقط ده میلیون بیشتر هزینه كردن، پول عیدیهای چند ده میلیونی مدیران شما را فراهم كنیم. ما ملتی بودیم كه به این فكر نكردیم كه شما و خانوادههایتان بدون این عیدیها در این شرایط تحریم چگونه تعطیلات نوروز را سپری خواهید كرد!
ما مشتریهای خوبی نبودیم. ما بجای اینكه از عیدی شخص معاون اول رئییس جمهور و كاهش چهار دهم درصدی قیمت تیانا (كه از ۱۳۴۸۰۰۰۰۰ تومان به ۱۳۴۳۰۰۰۰۰ رسیده است) در پوست خودمان نگنجیم، به این فكر كردیم كه اصلا چه كسی خودروها را گران كرد؟!
ما آنقدر منحرف بودیم كه متوجه نشدیم آقای معاون اول میتواند بجای عیدی دادن به ما در جشن نوروز شركت كند و به صورت زنده و مستقیم و با چه كیفیتی انواع رقصهای سنتی را ببیند!
ما آنقدر بیحیا بودیم كه در قبال كاهش پانصد ششصد هزار تومنی قیمت پراید بجای اینكه سجده شكر بجا آوریم شروع كردیم به جمع و تفریق كردن قیمت كل قطعات پراید! حال آنكه با این پانصد هزار تومان میشود شش هفت كیلو پسته اعلا خرید و كل عید را مشغول بود. دم شما گرم و ننگ بر ما!
ما بجای اینكه از شما بخاطر آسان كردن عروج الی الله و رسیدن به قرب الهی متشكر باشیم هی دم از ترمز ایبیاس، كیسه هوا و... زدیم؛ انقدر كه جون دوست بودیم و دو دستی چسبیده بودیم به این زندگی فانی!
و حال ما چه داریم بگوییم؟ چه داریم بگوییم به شما كه در افتخاری دیگر وانتپراید هم برای ما به ارمغان آوردهاید؟! فكرش را بكن! اهل و عیال را میریزیم پشت وانتپراید و درحالی كه جواد یساری دارد چهچه میزند در جاده چالوس میگازیم. یا اینكه چهارصد كیلو پسته را بار میزنیم و گاز میدهیم؛ فقط حواسمان هست كه صدای ضبط را زیاد بالا نبریم كه یك وقت از خواب بلند نشویم!
آری خودروسازان عزیز! ما بد مردمی هستیم...
------
مطلب فوق رو فارغ از اینکه سهامدار خودرویی هستید یا نه بخونیدآخرین ویرایش توسط yesman؛ 2014/07/20, 23:51.
نظر
-
-
پاسخ : ((......تجربیکال......))
در اصل توسط yesman پست شده است View Post
B=113%~161.8% ret xa
منظور از 113-161.8 چیه؟؟
یعنی اینکه ناحیهbحدود 113 یا 161.8 xaبرگشت دارد ؟؟!!!!
یعنی اینکه ناحیهb از 113 تا 161.8 xa میتواند برگشت کند؟؟!!!!
نظر
-
پاسخ : ((......تجربیکال......))
در اصل توسط sohrab67 پست شده است View Postدوست عزیز ی سوال واسم پیش اومده.طبق این الگو
B=113%~161.8% ret xa
منظور از 113-161.8 چیه؟؟
یعنی اینکه ناحیهbحدود 113 یا 161.8 xaبرگشت دارد ؟؟!!!!
یعنی اینکه ناحیهb از 113 تا 161.8 xa میتواند برگشت کند؟؟!!!!
دقیقا متوجه سوال نشدم ولی براساس برداشتم از سوالتون پاسخ می دم.
113-161 درصهای فیبو هستن. فیبو نقاط مقاومت در برگشت(retracement) رو نشون میده. اگر اصلاح تا 100 درصد فیبو باشه اسمش میشه فیبوی retracement و اگر این تصحیح ادامه پیدا کن (بیشتر از فیبوی 100 ) اسمش رو گذاشتن فیبوی extension که همون فیبوی retracement هستش که گسترده تر شده (extended). مثل تصویر الگوی 5-0 که در اون اصلاحxa از 100 درصد فیبو هم بیشتره و تا 161 درصد هم اجازه اصلاح داده شده. درصدهای فیبوی اکستنشن 161.8 و261.6 و 423.6 هستند.
امیدوارم تونسته باشم پاسختون رو بدم/
شاد باشید و آن را با دیگران قسمت کنید.آخرین ویرایش توسط yesman؛ 2014/07/21, 07:56.
نظر
-
پاسخ : ((......تجربیکال......))
در اصل توسط yesman پست شده است View Postبا سلام دوست عزیز
دقیقا متوجه سوال نشدم ولی براساس برداشتم از سوالتون پاسخ می دم.
113-161 درصهای فیبو هستن. فیبو نقاط مقاومت در برگشت(retracement) رو نشون میده. اگر اصلاح تا 100 درصد فیبو باشه اسمش میشه فیبوی retracement و اگر این تصحیح ادامه پیدا کن (بیشتر از فیبوی 100 ) اسمش رو گذاشتن فیبوی extension که همون فیبوی retracement هستش که گسترده تر شده (extended). مثل تصویر الگوی 5-0 که در اون اصلاحxa از 100 درصد فیبو هم بیشتره و تا 161 درصد هم اجازه اصلاح داده شده. درصدهای فیبوی اکستنشن 161.8 و261.6 و 423.6 هستند.
امیدوارم تونسته باشم پاسختون رو بدم/
شاد باشید و آن را با دیگران قسمت کنید.
نظر
-
پاسخ : ((......تجربیکال......))
در اصل توسط sohrab67 پست شده است View Postبسیار ممنونم.فک کنم منظورتون این بود که نقطهbمیتونه از 113 تا 161.8 xa اصلاح داشته باشه؟؟؟؟!!!
بله دوست عزیز
نظر
-
پاسخ : ((......تجربیکال......))
در اصل توسط yesman پست شده است View Post[COLOR="#0000FF"]با سلام خدمت دوستان عزیز
در نمودار یه مثلث پیدا کردم که ضلع پایینیش شکسته شده و پولبک رو هم کامل کرده. و یه نکته منفی دیگه هم شکسته شدن میانگین متحرک 200 روز و 2 ساله سهمه.
ولی موردی که در باره این سهم اهمیت داره کوچک بودن سهمه که می تونه خیلی از معادلات رو بهم بزنه. البته لازم بذکره که خودم سهم رو ندارم فقط خواستم در بحث دوستان مشارکت داشته باشم.
ب
یه نگاه مجدد به شلعاب
نمودار بالا در تاریخ ۱۳۹۳/۰۴/۰۲ ارائه شد. سهم از مثلث خارج شده به اون پولبک زده الان در مسیر نزولش به حمایت محکمی رسیده. معاملات پر حجم امروزهم جهت جلوگیری از سقوط سهم به زیر این حمایت بوده (خط روند قرمز رنگ).
در صورتی که قیمت زیر این خط تثبیت بشه شایدخروج گزینه مناسبی باشه. حمایت های بعدی هم در نمودار مشخصه. اگر قیمت بالای حمایتش بتونه دوام بیاره، موندن با سهم گزینه مناسبتریه. ولی در مسیر صعود محدوده مقاومتی 335 الی 340 میتونه جلوی رشد سهم رو بگیره. در مورد خرید سهم در قیمتهای فعلی نظری ندارم.
شاد باشید و آن را با دیگران قسمت کنید.
نظر
-
پاسخ : ((......تجربیکال......))
عرض ادب
جناب فتحی نظرتون راجع به وگردش چیه؟تمام سال من بی تو...
نظر
-
-
پاسخ : ((......تجربیکال......))
با سلام
نگاهی به شاخص غذایی
شاخص تونسته سرانجام خط روند نزولی 6 ماهه خودش رو بشکنه. این مهم همراه با شکست روند نزولی در ار اس ای همراه شده که میتونه تاییدی بر ادامه روند صعودی باشه.
غمهرا از گروه غذایی هم نمودار خوبی داره. قیمت بعد از تشکیل مثلث ضلع بالایی رو شکونده و در حال پولبک می باشد.
البته به علت گزارش خوبه 3 ماهه احتمال تکمیل نشدن پولبک هم میره. در راه صعود محدوده قیمتی 695 الی 700 تومن اولین مقاومت سهمه.
شاد باشید و آن را با دیگران قسمت کنید.آخرین ویرایش توسط yesman؛ 2014/07/25, 21:54.
نظر
-
نظر
-
پاسخ : ((......تجربیکال......))
با سلام
جناب فتحی عزیز نظرتون در مورد شاخص گروه بانکی و سرمایه گذاری و البته خودرو چیه؟فکر میکنید باز هم نیاز به اصلاح دارند؟
ممنون
نظر
نظر