نجيمي

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • djdream
    عضو جدید
    • Nov 2013
    • 4001

    #511
    پاسخ : نجيمي

    مشكل حق ما هم حل شد. نزديك بود فردا رنج منفي رو بزنم /:.tonguesmiley:./. يكي از دوستا مثلا خواست لوطي گري كنه پول به ما قرض بده. عدد رو كه شنيد فهميد جاي موندن نيست /:.yead.:/ سريع پيچيد.

    ذوب هم داستاني شد. ما كه نداريم....

    نظر

    • mhjboursy
      ستاره‌دار (۱۳)
      • Jul 2013
      • 18270

      #512
      پاسخ : نجيمي

      در اصل توسط djdream پست شده است View Post


      البته یک امکانی هم هست.

      اگر نگاه کنید 5 و 1 خیلی خیلی نزدیک به هم هستند (از نظر اندازه)

      به همین خاطر (برای اینکه موج 3 کوتاه ترین موج نشود) موج 5 زیاد نمی تواند بزرگ شود...

      یعنی در نمودار زیر به احتمال قوی بیشتر راه طی شده و موج 5 فوقش می تواند 2 هزارتای دیگر در این نمودار رشد کند. (نمی دانم در نمودرا ایران خودرو و خساپا چقدر می شود)

      «محمد حسین» هستم.
      امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

      نظر

      • djdream
        عضو جدید
        • Nov 2013
        • 4001

        #513
        پاسخ : نجيمي

        در خودرو هر پله حدود 100 يعني فوقش ميشه 450 ولي من روندش كردم كه همه ازم راضي باشن گفتم 500 و ميدونم رو 500 عرضه ها خفنه.

        ما بريم بخوابيم يكمي هم سرما خورديم . /:.wacsmiley.:/

        نظر

        • mhjboursy
          ستاره‌دار (۱۳)
          • Jul 2013
          • 18270

          #514
          پاسخ : نجيمي

          در اصل توسط djdream پست شده است View Post
          زماني كه پول مياد پشت سهم انديكاتورها از شباع خارج ميشن ولي دليل بر اين نيست كه چون كم ميشن يعني ريسك كم ميشه . فقط به معني پول پر قدرت هست.

          حقيقتش اينايي كه ميخرن به نظر شما چند درصدشون واقعا به قصد سهامداري و نگهداري ميخرن.
          بله... فکر کنم همه تقریبا به قصد نوسان گیری می خرند... حتی خیلی از حقوقی ها!!! (حتی مدبران و وقوام اگر اشتباه نکنم روی این ها نوسان گرفته اند و دارند می گیرند)

          ==========

          من با اجازه رفع زحمت کنم
          (فردا پس فردا، با اجازه، بر می گردم (در این جستار یا در جستار خودم (کارگاه)) یک مقدار روی تکنیکال این نمودار و سایر نمودار ها کار کنیم)

          شب خوش
          یا علی @};-
          «محمد حسین» هستم.
          امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

          نظر

          • djdream
            عضو جدید
            • Nov 2013
            • 4001

            #515
            پاسخ : نجيمي

            در اصل توسط djdream پست شده است View Post
            http://www.donya-e-eqtesad.com/online/1022556/

            اينم براي بورس كالا. كه الان سهمش ذليل شده.
            تو اين 6 روزه از 560 شده 660 /:.smilingsmiley.:/

            نظر

            • Senator1989
              عضو فعال
              • Feb 2015
              • 2577

              #516
              پاسخ : نجيمي

              رتکو که خودش رو ول کرد !!!

              نظر

              • "heydar"
                عضو فعال
                • Sep 2012
                • 7493

                #517
                پاسخ : نجيمي

                در اصل توسط mhjboursy پست شده است View Post
                سلام

                امکانش هست یک نمودار از گروه خودرو بگذارید؟

                (من تکنیکالم ضعیف است و می خواهم تمرین کنم)

                الان این هفت ماهی که شما گفتید را من هر طوری حساب می کنم کمتر می شود
                سلام
                همانطور که دوستان اطلاع دارند بنده تکنیکالیست نیستم و موج شماری الویت قاعده دارد . به فرض مثال موج 1 ایکس درصد موج سه موج 5 y درصد موج 3 و... که بنده آشنا نیستم و نمودار براساس قاعده نیست .ذهنی است و تخیلی

                نظر

                • djdream
                  عضو جدید
                  • Nov 2013
                  • 4001

                  #518
                  پاسخ : نجيمي

                  در اصل توسط Senator1989 پست شده است View Post
                  رتکو که خودش رو ول کرد !!!
                  /.:biggrinsmiley.:/ به نظرم اونايي كه حق 430 تومني خريدن دارن سهم هايي كه بالاتر خريدن ميفروشن. من خودم ميانگين برام 540 دراومده و حتي 640 هم خريد داشتم ولي هيچي نميفروشم. چرا بايد سهمي كه كلن 90 ميليون هست و هر سال تعديل حدود 50% ميده و 75% سود تقسيم ميكنه و با توجه به اينكه براي تامين اجتماعي هست هميشه قراردادهاش گارانتي هست و توسعه پارس جنوبي تاثير با اهميتي روي آينده سهم داره رو بفروشم. سابقه سهم نشون داده يكدفعه 5 برابر شده.
                  آخرین ویرایش توسط djdream؛ 2016/03/07, 13:18.

                  نظر

                  • djdream
                    عضو جدید
                    • Nov 2013
                    • 4001

                    #519
                    پاسخ : نجيمي

                    شاخص كل و خيلي از سهم ها الگوي پرچم و كاپ دارن. اگر خبر خوبي براي بورس بياد يك رالي ديگه تو ساير سهم هايي كه بالا نرفته خواهيم داشت.

                    به نظرم بازار بجاي اينكه صدها ميليارد تومان ببره تو سهم هايي مثل صادرات و بانك ملت كه با عرضه آبشاري حقوقي روبرو ميشه و بالا نميره بايد بياره رو سهم هاي كوچيك و خوب كه از رشد بازار جاموندن.

                    توصيه من صندوق ها و پورتفوگردان ها اينه كه مثل سال 92 بيان رو سهم هاي كوچيك براي بازدهي 10 برابري و فرصت سوزي نكنن. نقدينگي كه توي بورس مياد محدوده و نبايد توسط بانك ها خارج بشه. خريد سهام بانكي تيشه به ريشه خودمون زدنه.

                    گروه خودرو هم پره ديگه. اينقدر خالي بستيد خودتونم باورتون شده :D

                    مخلص كلوم اينايي كه من دارم بخريد. رتكو - سيستم - رانفور - كالا - خودكفا /:.yead.:/

                    موج شماري ما هم الكي الكي درست دراومد /.:biggrinsmiley.:/

                    بالاخره وقتي سود بانكي بخواد در حد تورم تك رقمي باشه اونوقت سهم هايي كه دي پي اس واقعي دارن (نه اون سهم هايي كه با خالي بندي ميگن سود ميسازه، هممون هم ميدونم سودي در كار نيست) كه نبايد تو اين قيمتها باشند.

                    در مورد خودرويي ها احتمالا يك رالي تو سايپا داشته باشيم البته ممكنه كاسه كازشون به هم بخوره ولي اگه طبق نقشه پيش برن ممكنه گروه يك نصفه موجي داشته باشه كه ريسك ورودش بهش خيلي بالاست.
                    آخرین ویرایش توسط djdream؛ 2016/03/07, 19:45.

                    نظر

                    • djdream
                      عضو جدید
                      • Nov 2013
                      • 4001

                      #520
                      پاسخ : نجيمي

                      ارزش دفتري تقسيم بر قيمت = 25%

                      نظر

                      • mhjboursy
                        ستاره‌دار (۱۳)
                        • Jul 2013
                        • 18270

                        #521
                        پاسخ : نجيمي

                        در اصل توسط heydar";674518]سلام
                        همانطور که دوستان اطلاع دارند بنده تکنیکالیست نیستم و موج شماری الویت قاعده دارد . به فرض مثال موج 1 ایکس درصد موج سه موج 5 y درصد موج 3 و... که بنده آشنا نیستم و نمودار براساس قاعده نیست .ذهنی است و تخیلی

                        [URL="http://up.boursy.com/
                        پست شده است
                        [/URL]
                        حیدر عزیز اشتباه است. موج 4 و 1 نباید اشتراک قیمتی داشته باشند (باید کامل از هم جدا باشند)

                        شما می فرمایید تکنیکالیست نیستی ولی بنده شما را به عنوان یک تکنیکالیست خوب قبول دارم (اصل تکنیکال هم همین است که آدم در نهایت بگوید چه قیمتی برای خرید خوب است و چه قیمتی برای فروش خوب است)

                        ان شاء الله که کل موج 1 و 2 و 3 که شما رسم کرده اید همه موج 1 باشند... و الان در بخش ابتدایی موج سوم باشیم /:.rolleyessmileyani
                        «محمد حسین» هستم.
                        امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

                        نظر

                        • "heydar"
                          عضو فعال
                          • Sep 2012
                          • 7493

                          #522
                          پاسخ : نجيمي

                          در اصل توسط mhjboursy پست شده است View Post
                          حیدر عزیز اشتباه است. موج 4 و 1 نباید اشتراک قیمتی داشته باشند (باید کامل از هم جدا باشند)

                          شما می فرمایید تکنیکالیست نیستی ولی بنده شما را به عنوان یک تکنیکالیست خوب قبول دارم (اصل تکنیکال هم همین است که آدم در نهایت بگوید چه قیمتی برای خرید خوب است و چه قیمتی برای فروش خوب است)

                          ان شاء الله که کل موج 1 و 2 و 3 که شما رسم کرده اید همه موج 1 باشند... و الان در بخش ابتدایی موج سوم باشیم /:.rolleyessmileyani
                          بله درسته اشتباه هست این نمودار .
                          ایران خودرو از نظر داده های بنیادی واقعا 12- 10 هزار میلیارد تومان بیشتر ارزش نداره حدودا 750-800
                          رنو 90 هزار میلیارد و پژو 45 هزار میلیارد تومان هست . با این همه سایت های مختلف در سراسر جهان . تولید ماشین سنگین و حتی ماشین های فرمول 1 رنو شده 90 هزار. شرکت های ما قرار نیست چیز جدیدی طراحی و ساخت کنند . مونتاژ میکنند
                          /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
                          البته شرکت دانگ فنگ چین . 35 هزار میلیارد تومان هست . نیسان-کیا-پژو-رنو و کیا و هوندا با ولوو و رنو وکیا هم جوینت هست و ماشین سنگین تولید میکنه. حدود 3 میلیون خودرو تولید میکنه سالانه .
                          هرطور بالا پایین میکنم همون عدد که عرض شد قیمت پری هست.دانگ فنگ نمونه ای است برای خودروسازهای ما .تاریخچه اش مطالعه بشه خوبه . محصولات متنوعی تولید میکنه .البته علاوه بر مخصولات شرکت های دیکر خودشون هم خودرو میسازند .طراحی کامل .
                          آخرین ویرایش توسط "heydar"؛ 2016/03/07, 22:44.

                          نظر

                          • mhjboursy
                            ستاره‌دار (۱۳)
                            • Jul 2013
                            • 18270

                            #523
                            پاسخ : نجيمي

                            در اصل توسط "heydar" پست شده است View Post
                            بله درسته اشتباه هست این نمودار .
                            ایران خودرو از نظر داده های بنیادی واقعا 12- 10 هزار میلیارد تومان بیشتر ارزش نداره حدودا 750-800
                            رنو 90 هزار میلیارد و پژو 45 هزار میلیارد تومان هست . با این همه سایت های مختلف در سراسر جهان . تولید ماشین سنگین و حتی ماشین های فرمول 1 رنو شده 90 هزار. شرکت های ما قرار نیست چیز جدیدی طراحی و ساخت کنند . مونتاژ میکنند
                            /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
                            البته شرکت دانگ فنگ چین . 35 هزار میلیارد تومان هست . نیسان-کیا-پژو-رنو و کیا و هوندا با ولوو و رنو وکیا هم جوینت هست و ماشین سنگین تولید میکنه. حدود 3 میلیون خودرو تولید میکنه سالانه .
                            هرطور بالا پایین میکنم همون عدد که عرض شد قیمت پری هست.دانگ فنگ نمونه ای است برای خودروسازهای ما .تاریخچه اش مطالعه بشه خوبه . محصولات متنوعی تولید میکنه .البته علاوه بر مخصولات شرکت های دیکر خودشون هم خودرو میسازند .طراحی کامل .
                            بله.
                            فکر کردم اشتباه کردید... رفتم چند جا نگاه کردم دیدم درست می گویید و واقعا ارزش بازار 60 هزار میلیارد ریال ایران خودرو رقم زیادی است.

                            البته یک مواردی برای امیدواری هست... مثلا اینکه پژو 450 هزار میلیارد ریالی، زیاد وضع خوبی الان ندارد و همین بحث تحریم های ایران باعث شده ارزش بازارش کاسته شود. همین طور ممکن است نوع فعالیتش طوری باشد که حاشیه سود کمی داشته باشد. (مثلا زیر مجموعه طراحی نداشته باشد و هیچ قطعه ای خودش تولید نکند و هزینه هایش بالا باشد و ...) یا ممکن است ایران خودرو بتواند بازارای بزرگتر از پژو داشته باشد و با اینکه تکنولوژی و قطعات را از پژو می گیرد، حاشیه سودش بیشتر از پژو شود...

                            ولی در کل حتی اگر این موارد را هم حساب کنیم به نظر می رسد قیمت خودرو گران باشد. فوقش در یکی دو سال آینده که وضعش خوب شد چقدر می خواهد سود تولید کند؟ بیش از 600 ریال؟ اگرپی بر ای 6 بهش بدهیم می شود 36000 ریال! در نهایت اگر توانست یک میلیون خودرو در دو سال دیگر با سود 20 میلیون ریال روی هر خودرو تولید کند و هیچ هزینه ی مالی ای هم نداشته باشد سهمی 1300 ریال سود می سازد که با پی بر ای 5 می شود 6500 ریال که این فکر کنم بهترین حالتش برای دو سال آینده خواهد بود...

                            ولی یک نکته وجود دارد: تقریبا همیشه بازار در سهم ها حالت افراط و تفریط دارد. سهم ها را زیاد تر از چیزی که باید ذلیل می کند به طوری که فاصله معنی داری با بنیادشان پیدا می کنند... بعد بازار به سراغ همین نماد ها می رود و دوباره زیادی بالا می بردشان چنان که حسابی حباب می شوند و دوباره روز از نو و روزی از نو... روی این حساب خودرو حالا حالا ها جا برای رشد دارد...
                            «محمد حسین» هستم.
                            امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

                            نظر

                            • djdream
                              عضو جدید
                              • Nov 2013
                              • 4001

                              #524
                              پاسخ : نجيمي

                              ميگن ايرانخودرو ميخواد تعديل منفي بده.

                              نظر

                              • djdream
                                عضو جدید
                                • Nov 2013
                                • 4001

                                #525
                                پاسخ : نجيمي

                                امروز با يكي از راننده محافظ قديمي ايشون صحبت ميكردم اشاره به اين اين موضوع كرد فكر ميكردم شوخي ميكنه. البته موضوعات مختلفي ميگفت كه اصلا شاخام زد بيرون. مثلا ميگفت بر خلاف ظاهر بسيار آدم جدي هست و هيچ وقت لبخند زدنش رو طي سالها نديده بود و مسائلي كه نميشه عنوان كرد ...

                                نظر

                                در حال کار...
                                X