سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • rajabnejad
    عضو فعال
    • Jan 2012
    • 4331

    #271
    انتشار اوراق مرابحه سایپا در انتظار موافقت سازمان بورس



    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید گفت: اوراق مرابحه سایپا بعد از موافقت سازمان بورس در بازار سرمایه منتشر می شود.

    دکتر فاضلیان در گفت و گو با سنا افزود: این شرکت انتشار 1300 میلیارد ریال اوراق مرابحه سایپا را در دستور کار خود قرار داده است.



    وی اظهار داشت: اوراق مرابحه سایپا به عنوان جدیدترین ابزار مالی برای تامین بخشی از قطعات مورد نیاز این شرکت به صورت دوساله منتشر خواهد شد و از طریق بازار سرمایه قابل معامله خواهد بود.



    وی تصریح کرد: این اوراق با ضمانت پرداخت اصل و سود توسط نظام بانکی و ضمانت نقدشوندگی توسط تامین سرمایه امید منتشر خواهند شد.
    هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

    نظر

    • meysam_sh_2020
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 20673

      #272
      اقا دوستانی که خودرویی دارن یکی باید مارو توجیه کنه چه خبره تو گروه خودرو ..........اینا مگه ورشکسته نبودن؟؟ چی شده حالا ؟؟

      البته تو این تایپک نوشتم چون که تاپیک خودرویی فک کنم نداشتیم ......
      ///

      نظر

      • مات
        عضو فعال
        • Aug 2011
        • 5650

        #273
        در اصل توسط meysam_sh_2020 پست شده است View Post
        اقا دوستانی که خودرویی دارن یکی باید مارو توجیه کنه چه خبره تو گروه خودرو ..........اینا مگه ورشکسته نبودن؟؟ چی شده حالا ؟؟

        البته تو این تایپک نوشتم چون که تاپیک خودرویی فک کنم نداشتیم ......
        در مورد خاور فقط بدون که 15 تومن تعدیل داره بابته فروشه زمین که ساله پیش انجام شدش بخشی از اون پول به امسال انتقال داده شده
        مبلغی هم بابته جریمه از شرکته بنز گرفته که شایعه شده بابته همین مبلغی که گرفته تا 100 تومن میتونه اعلام بکنه از این محل
        بحثه ازاد سازی قیمت خودرو هم هست با توجه به بالا رفتنه قیمته دلار
        فروشه بلوک بانک پارسیان
        الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
        اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
        اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.

        نظر

        • آریو
          عضو فعال
          • Mar 2011
          • 4834

          #274
          در اصل توسط meysam_sh_2020 پست شده است View Post
          اقا دوستانی که خودرویی دارن یکی باید مارو توجیه کنه چه خبره تو گروه خودرو ..........اینا مگه ورشکسته نبودن؟؟ چی شده حالا ؟؟

          البته تو این تایپک نوشتم چون که تاپیک خودرویی فک کنم نداشتیم ......
          میثم جان بی خیال تو رو خدا ... وقتی تو بازار منفی سهام بنیادی منفی میخوره ... خب تو بازار مثبت هم سهام با بنیادی ضعیف هم مثبت میخوره ... میشه از این نوسان استفاده کرد ..
          ریسک از آنجایی ناشی می‌شود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.

          نظر

          • برزیل
            Banned
            • Jul 2025
            • 415

            #275
            در اصل توسط meysam_sh_2020 پست شده است View Post
            اقا دوستانی که خودرویی دارن یکی باید مارو توجیه کنه چه خبره تو گروه خودرو ..........اینا مگه ورشکسته نبودن؟؟ چی شده حالا ؟؟

            البته تو این تایپک نوشتم چون که تاپیک خودرویی فک کنم نداشتیم ......
            هم خودرو هم سایپابخاطربحث آزادسازی قیمت خودرومثبت هستندوایضاخودروودارودسته ش بخاطر فروش بلوک پارسیان سایپابخاطرمعامله عمده ش

            نظر

            • meysam_sh_2020
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 20673

              #276
              اوکی : مگه از این راه در امد داشته باشن .........و در امد غبر عملیاتی و سود حاصل از سرمایه گذاری داشته باشن ...........البته گزارشات 6 ماه خود گویای همه چیز هست ..............
              ///

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #277
                افزایش قیمت خودرو باید بر اساس فرمولی قانونی و مورد توافق خودروسازان و سازمان حمایت باشد

                يکشنبه، 9 مهر 1391
                ساعت: 08:48
                Sunday, September 30, 2012
                كد خبر: 190828

                به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : قطعا فرمول قانونی افزایش قیمت خودرو با توافق سازمان حمایت از مصرف کنندگان ، خودروسازان و وزارت صنعت ، معدن و تجارت به دست خواهد آمد. عزیز اکبریان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در شرایط فعلی کشور طرح تثبیت قیمت خودرو با توجه افزایش نرخ ارز، درخواست منطقی نخواهد بود چرا که هم اکنون اغلب مواد اولیه تولید قطعات و برخی قطعات خودروها وارداتی است و قطعا قیمت آنها نیز به نوعی تحت تاثیر نرخ ارز قرار دارد. وی تصریح کرد : افزایش قیمت خودرو باید بر اساس فرمول و روشی قانونی و منطقی صورت گیرد. وی تاکید کرد : به نظر می رسد در این شرایط تثبیت و یا افزایش قیمت خودرو هیچ کدام منطقی و صحیح نیست بلکه اقدام اصولی دراین شرایط برای گذر از وضعیت فعلی ، تفاهم و توافق سازمان حمایت از مصرف کنندگان با خودروسازان و اتخاذ تصمیماتی است که نفع هر دو بخش تولید کننده و مصرف کننده در آن در نظر گرفته شود. وی افزود : باید نرخ ارز و قیمت مواد اولیه در قیمت خودرو لحاظ شده و بر اساس آن قیمت ها افزایش یابد . نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی همچنین تعیین قیمت در حاشیه بازار از موارد قابل بررسی دانست و گفت : گفت : آزادسازی قیمت خودرو و تعیین قیمت در حاشیه بازار از موارد قابل بررسی است هرچند معتقدم چنانچه قیمت خودرو براساس بازار عرضه و تقاضا تعیین شود از تعیین نرخ دستوری خودرو بسیار مناسب تر خواهد بود . اکبریان در ادامه به تاثیر طرح آزاد سازی قیمت خودرو بر روند قیمت در بازار پرداخت و افزود : در طرح آزادسازی قیمت خودرو و به منظور جلوگیری از هر گونه اقدام خلاف قانون در این راستا و افزایش بیش از انتظار قیمت، قطعا نظارت نهادهای نظارتی لازم و ضروری است.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #278
                  در واكنش به خبر قطع عرضه خودرو،

                  مديرکل ماشينسازي وزارت صنعت:سازمان حمايت بايد پاسخ دهد




                  در حاليكه برخي نمايندگان مجلس از قطع عرضه خودرو از سوي خودروسازان خبر دادهاند، اما مديرکل دفتر صنايع ماشينسازي و نيرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت هرگونه اطلاعرساني و شفافسازي در اين زمينه را وظيفه سازمان حمايت از مصرفكنندگان و توليدكنندگان دانست.


                  كيومرث فروتني در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به اينكه برخي نمايندگان مجلس از قطع عرضه خودرو از سوي خودروسازان خبر دادهاند، اين اخبار را تائيد ميكنيد؟ اظهار كرد: مباحث مرتبط با فروش خودرو و پيگيريهاي آن مربوط به سازمان حمايت مصرفكنندگان و توليدكنندگان است و ترجيح ميدهم اين موضوع از سوي سازمان حمايت پيگيري شود.

                  وي ادامه داد: مباحث مرتبط با عرضه و فروش خودرو را سازمان حمايت پيگيري ميكند و ما به عنوان دفتر ماشينسازي به صورت جنبي در جريان مسائل مربوط به عرضه و فروش خودرو هستيم، اما به طور كلي اين مباحث مربوط به سازمان حمايت است.

                  مديرکل دفتر صنايع ماشينسازي و نيرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اينكه به هر حال شما قطع عرضه خودرو از سوي خودروسازان بزرگ را تائيد ميكنيد يا نه؟ خاطرنشان كرد: مباحث مربوط به قيمت، عرضه و فروش خودرو مربوط به سازمان حمايت است و بايد از سوي اين سازمان پيگيري شود البته ما تاكنون گزارش مشخص و روشني در اين خصوص نداشتهايم.

                  به گزارش ايسنا، پيش از اين يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفته بود كه امتناع خودروسازان از تحويل دادن خودرو به مشتريان سبب شده زمزمههايي در مجلس مبني بر تحقيق و تفحص از شركتهاي خودروسازي ايران خودرو و سايپا مطرح شود.

                  به گفته محمد سليماني، مجلس با آنچه درباره افزايش قيمت خودروها از سوي شركتهاي خودروسازي مطرح است، موافق نيست، زيرا حتما بايد در اين رابطه كار كارشناسي انجام شود.
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • برزیل
                    Banned
                    • Jul 2025
                    • 415

                    #279
                    گروه بورس- قيمت و جزئيات شرايط واگذاري بلوك 5/17 درصدي سايپا اعلام شد. سازمان خصوصيسازي به وكالت از سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران روز 12 مهرماه سال جاري 82/1 ميليارد سهم معادل 5/17 درصد از سهام گروه سايپا را با شرايط يكجا و نقد يا نقد و اقساط از طريق بورس تهران عرضه خواهد كرد.


                    قيمت پايه هر سهم اين شركت 3600 ريال عنوان شده است.كارگزاري عرضهكننده اين بلوك شركت كارگزاري بانك كشاورزي است و حداكثر مهلت پرداخت حصه نقدي 20 روز كاري از تاريخ مشخص شدن برنده رقابت است.بنابر اين گزارش، كارگزاران خريدار در صورتي مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتي هستند كه 3 درصد ارزش سهام مورد معامله براساس قيمت پايه را نقدا يا به صورت ضمانتنامه بانكي بدون قيد و شرط از مشتري دريافت كرده و حسب مورد به حساب شركت سپردهگذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه واريز يا به اين شركت ارائه كنند.

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #280
                      خودروسازان به قیمتهای مصوب سالگذشته پایبند باشند

                      وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اختصاص نیافتن ارز مرجع به خودروسازان آنها را با مشکل مواجه کرده است، گفت: انتظار ما از خودروسازان این بوده که به قیمتهای مصوبی که سال گذشته به تصویب رسیدهاست، پایبند باشند و در صورت گران فروشی تفاوتی میان برخودر با گرانفروشان خودرو، لبنیات یا کالایی دیگر وجود ندارد.
                      مهدی غضنفری در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره افزایش قیمت خودرو، گفت: در جلساتی که اخیراً با خودروسازان کشور داشتیم، آنها بر این اعتقاد بودند که با توجه به افزایش قیمت ارز و تأثیر آن بر مراحل مختلف تولید باید قیمت خودرو افزایش یابد. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ادعای خودروسازان بر این اساس است که ارز را خودروساز با واردات قطعات و همچنین مواد اولیه قطعه سازان هزینه میکنند به همین علت افزایش قیمت ارز روی قیمت تمام شده خودروسازان تأثیر فراوانی داشته است. وی ادامه داد: از زمانی که ارز مرجع به دو اولویت اول اختصاص پیدا کرد به تدریج شاهد این هستیم که برخی تولیدکنندگان که ارز مرجع دریافت نمیکنند با مشکل مواجه میشوند و این اشکال برای خودروسازان هم ایجاد شده است.
                      قیمتها هنوز نهایی نشده است/انتظار وزیراز خودروسازان

                      غضنفری با بیان اینکه خودروسازان با سازمان حمایت هم جلسات زیادی داشتهاند تصریح کرد: با وجود این جلسات هنوز سازمان حمایت فرمول افزایش قیمت نهایی آنها را نهایی نکرده است و در این شرایط تولیدکنندگان باید باسازمان حمایت جلسات فنی خودشان را افزایش دهند تا نتیجه نهایی مشخص شود.
                      وی یادآور شد: تا زمانی که قیمتها نهایی شده است انتظار ما از خودروسازان این بوده که به قیمتهای مصوبی که سال گذشته به تصویب رسیدهاست، پایبند باشند.

                      کاهش ظرفیت تولید ناشی از تأمین نشدن قطعات است
                      این عضو کابینه دولت دهم با اظهار تأسف از اینکه خودروسازان در مقطع کنونی کمی هم کاهش تولید داشتهاند، گفت: این کاهش ظرفیت تولید ناشی از ناتوانی خودروسازان از تأمین قطعه بود؛ همچنین خودروسازان معتقدند که سرمایه در گردشی که بانکهای عامل به آنها اختصاص دادهاند، امسال مانند سال گذشته نبوده و بسیار کمتر است. وی اظهار امیدواری کرد که مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر اختصاص تسهیلات به خودروسازان هم هنوز اجرایی نشده است هرچه زودتر اجرایی شود و از بانک مرکزی و بانکهای عامل انتظار میرود رقمی که به تصویب رسیده است را به عنوان سرمایه در گردش در اختیار خودروسازان قرار دهند. غضنفری به اهداف سهگانه وزارتخانه متبوعش تا پایان سال را تشریح کرد و افزود: در هر صورت برنامه ۶ ماهه دوم ما بازگشت به عدد هدف تولید پیش بینی اول سال بوده و همچنین تأمین خودروی مورد نیاز بازار و پرداخت معوقات قطعه سازان است.
                      با خودورسازان برخورد میشود/ تفاوتی میان خودروساز و لبنیات فروش نیست

                      وی در پاسخ به این سئوال که خودروسازان قیمتها را رعایت نمیکنند و چه واکنشی در قبال آنها خواهید داشت، گفت: سازمان حمایت و تیم بازرسی مانند همه کالاها وظیفه دارند تا قبل از اعلام نرخ جدید از بازار مراقبت کند و مثل سایر تخلفات معمول برای خودروسازان هم پرونده تشکیل میشود و در واقع تفاوتی میان برخودر با گرانفروشان خودرو، لبنیات یا کالایی دیگر وجود ندارد.
                      غضنفری با بیان اینکه ارز مرجع با مصوبه کارگروه مربوطه در بانک مرکزی فقط به کالاهای اساسی و دارو اختصاص مییاید، افزود: لذا آن دسته از واردکنندگانی که ثبت سفارش درباره مواد اولیه و دارو باشد که به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده ارز مرجع دریافت میکنند؛ سایر اولویتهای وارداتی ارز مرجع دریافت نمیکنند.

                      نمیدانم دولت چه برنامهای برای یارانه ارزی دارد

                      وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به سئوالی درباره یارانه ارزی، گفت: از زبان بنده مطلبی منتشر شده بود که حتی عدد و رقم یارانه ارزی هم در آن گفته شده بود، من فقط همان مطلب را تکذیب میکنم و صریحاً میگویم که هیچ گونه اطلاعی در این باره ندارم و در جریان نیستم و این گونه سئوالات را باید از سخنگوی اقتصادی دولت شنید./
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #281
                        احتمال تحقیق و تفحص از همه خودروسازان
                        عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: صنایع خودروسازی از ذره بین نظارتی مجلس دور نخواهند ماند و این نظارت محدود به یک شرکت خاص نمیشود.

                        علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه طرح تحقیق و تفحص از خودرو سازان ارائه شده است به باشگاه خبرنگاران، گفت:طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان به هیات رئیسه ارائه و به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شده است لذا بزودی بعد از بحث و رایگیری در صحن مطرح میشود.

                        وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص محدود به یک شرکت خاص نیست، افزود: در بعضی خبرگزاریها تنها از یک شرکت برای تحقیق و تفحص نام برده میشود اما این درحالیست که طرح مربوطه شامل تمام خودرو سازان میشود.

                        علیلو با بیان محورهای این طرح گفت:ازمهمترین محورهای بررسی از این شرکتها بحث مدیریت، گردش مالی و ارتقای کیفیت خودروها است که در بعضی از شرکتها مانند ایران خودرو بررسی گردش مالی اهمیت بسیاری دارد.

                        این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه بخشی از خودروسازان متعلق به بخش خصوصی و بخشی دولتی هستند، تاکید کرد: در صورت تصویب طرح،هیچ شرکت خودروسازی از ذره بین نظارتی مجلس دور نخواهد ماند و آنان باید نسبت به تعهدهایی که دارند پایبند باشند.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #282
                          آيا بازار پرتلاطم خودرو سامان مي گيرد؟
                          به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، صنعت خودروي كشور از ابتداي امسال تا كنون با فراز و نشيب هاي فراواني همراه بوده و حال و روز بازار امروز خودرو نشان از مشكلات متعدد در اين حوزه دارد.



                          اعلام رسمي خبر كاهش توليد خودرو در ماه هاي نخست سال و به دنبال آن پيشي گرفتن تقاضا از عرضه محصولات، بازار خودرو را از حالت تعادل خارج ساخت و قيمت انواع خودروهاي پرفروش روز به روز اوج گرفت.


                          در اين بين برخي كارشناسان علت اين نابساماني ها را مشكلات مالي و كمبود قطعات به دليل برخي محدوديت هاي بين المللي عنوان كردند و برخي ديگر نيز عملكرد ناموفق مديرتي در صنعت خودرو را ريشه بروز اين مشكلات مي دانند.


                          در همين ارتباط احمد نعمت بخش دبير انجمن خودروسازان در خصوص كمبود عرضه خودرو و رشد قيمت آن در بازار تصريح كرد: وجود سیستم دو نرخی موجب ایجاد رانت و شبهاتی درخصوص نحوه فعالیت برخی از افراد دخیل در سیستم فروش برخی از خودروسازان شده و همین شبهات به ذهنیت قطع عرضه خودرو دامن زده است.


                          وی با بیان اینكه دستهای پنهانی در صنعت خودرو شكل گرفتهاند كه زمان فعال شدن سایت فروش مستقیم خودروسازان را به دلالان و واسطهها اطلاع میدهند، خاطرنشان كرد: طبق یك قاعده كلی خودروسازان در دورههای زمانی مختلف سایت فروش مستقیم خودرو را فعال كرده و محصولاتی كه تا حدود یك و نیم ماه آینده تولید خواهند شد را پیشاپیش میفروشند.


                          دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: با این حال زمانی كه خریداران عادی به سایت فروش خودروساز مراجعه میكنند معمولا با بسته بودن سایت و عدم عرضه خودرو مواجه میشوند. این درحالی است كه به محض فعال شدن سایت فروش، ظرف نیم ساعت تمام خودروهای عرضه شده توسط دلالان خریداری میشود.


                          نعمتبخش تصریح كرد: راهكار حل این مشكل از بین رفتن فاصله بین قیمت رسمی و بازار خودروها است تا با از بین رفتن رانت دیگر مجالی برای فعالیت دستهای پنهان در صنعت خودرو باقی نماند. با این كار مقدار زیادی از تقاضای كاذب بازار از بین رفته و سطح عرضه و تقاضای خودرو به تعادل خواهد رسید.


                          همچنين محمدرضا نجفي منش عضو انجمن قطعه سازان نيز عامل اصلي اين نابساماني ها را قيمت گذاري دستوري خودرو دانست و افزود:آزاد سازي قيمت به ايجاد تعادل در بازار و حذف دلالان از اين بازار كمك مي كند.


                          البته برخي نمايندگان مجلس معتقدند كه مشكلات صنعت خودرو كشور ، ريشه در مسائل مديريتي دارد و علي علي لو عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس در اين ارتباط اظهار داشت: صنعت خودروي كشور سالهاست كه متكي به حمايت هاي دولتي بوده و با وجود در اختيار داشتن مزاياي متعدد اما همواره با مشكل مواجه بوده است.


                          وي ادامه داد:اكنون زمان آن فرا رسيده كه اتكاي صنعت خودرو به دولت كاهش يابد و مشكلات اين بخش با مديريت صحيح و مناسب مرتفع گردد.


                          بر اساس اين گزارش جلسه کمیته قیمتگذاری خودرو در حالی برگزار خواهد شد که از یک سو خودروسازان خواستار افزایش و آزادسازی قیمت خودرو هستند و از سوی دیگر نیز برخی نمایندگان مجلس و کارشناسان انتقادات خود را به سمت خودروسازان روانه کردهاند.


                          لازم به ذكر است احتمال دارد در جلسه فردا تکلیف مباحثی چون آزادسازی وميزان رشد قیمت خودروهای داخلی مشخص شود.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • برزیل
                            Banned
                            • Jul 2025
                            • 415

                            #283
                            تعداد مشاهده : 273 بار کد خبر : Den- 320555 تاريخ چاپ : سه شنبه 11 مهر 1391
                            سازمان حمایت امروز قیمت جدید خودروهای داخلی را تعیین میکند
                            روز سرنوشتساز برای خودروسازان

                            گروه خودرو- در روزهایی که مردم افزایش قیمتها را در کالاهای اساسی احساس میکنند، مشخص نیست سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان چه اصراری بر مخفی نگه داشتن افزایش قیمت خودروهای داخلی دارد.
                            به گواه منابع آگاه، قرار است امروز بعدازظهر جلسهای بسیار مهم و حساس در سازمان حمایت برگزار و قیمتهای پیشنهادی خودروسازان برای اعمال در لیست فروش محصولاتشان مورد بررسی قرار گیرد. مسوولان سازمان حمایت اما نه تنها حرفی از افزایش قیمتهای احتمالی به میان نمیآورند، بلکه حتی برگزاری جلسه تعیین قیمت طی امروز بعدازظهر را نیز منکر میشوند، حال آنکه منابع آگاه از قطعیت برگزاری جلسه موردنظر صحبت به میان میآورند.


                            در این شرایط باید از سازمان حمایتیها به خصوص مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی این سازمان پرسید دلیل عدم اطلاعرسانی در مورد قیمت خودروهای داخلی و اصرار بر اینکه قرار نیست جلسهای برگزار و خودرویی گران شود، چیست ؟ سازمان حمایت طوری با بحث افزایش قیمت خودرو برخورد میکند گویا مشتریان هیچ وقت متوجه گران شدن خودروهای داخلی نخواهند شد، حال آنکه شرایط اقتصادی این روزهای کشور سبب شده مردم کوچکترین افزایش قیمتها را نیز احساس کنند، چه رسد به خودرو که تورم آن میلیونی بوده و خواهد بود. به نظر میرسد خودروسازان هم راضی به مخفی نگه داشتن اخبار مربوط به افزایش قیمت محصولاتشان نیستند، زیرا از یک سو دلایل کافی برای گران شدن خودروها دارند (افزایش نرخ ارز، تورم عمومی، محدودیتهای بینالمللی و...) و از سوی دیگر ترجیح میدهند مشتریان به تدریج افزایش قیمتها را احساس کنند نه ناگهانی و شوک آور.
                            افزایش قیمت خودرو با توجه به رشد هزینههای تولید، اتفاقی اجتناب ناپذیر به حساب میآید که دیر و زود دارد اما سوخت و سوز نه، بنابراین اگر سازمان حمایت به جای تکذیب برگزاری جلسات کمیته قیمتگذاری و افزایش قیمتها، اطلاعرسانی دقیقی انجام داده و بابت رشد قیمت خودرو توضیح لازم را به مشتریان بدهد، آنها نیز با توجه به شرایط اقتصادی این روزهای کشور حداقل تا حدی گرانی خودروها را خواهند پذیرفت.
                            امروز، جلسه سرنوشتساز در سازمان حمایت
                            اما در شرایطی که خودروسازان مدت هاست درخواست افزایش قیمت محصولات خود را به سازمان حمایت ارائه کرده و حتی سایت فروش خود را به بهانه تعیین قیمتهای جدید بستهاند، امروز قرار است کمیته قیمتگذاری سازمان حمایت تشکیل جلسه داده و درخواست خودروسازان را مورد بررسی قرار دهد. جلسه امروز سازمان حمایت بسیار سرنوشتساز خواهد بود و تعیین قیمتهای جدید اثر مستقیمی بر اوضاع بازار و حتی تولید خودروسازان خواهد گذاشت. خودروسازان معتقدند با افزایش قیمت محصولاتشان میتوانند اوضاع تولید را تا حدی عادی کرده و با عرضه محصول به بازار، قیمتها را پایین بیاورند. این در حالی است که گفته میشود آنها بسیاری از خودروهای تولیدی را در کف کارخانه نگه داشته و برای عرضهشان منتظر نظر نهایی سازمان حمایت در مورد قیمتهای جدید هستند.
                            هرچند برای مشخص شدن نتایج قطعی جلسه امروز باید تا غروب صبر کرد، اما با توجه به قیمتهایی که خودروسازان به سازمان حمایت پیشنهاد دادهاند، به نظر میرسد قیمت خودروهای داخلی رشد شاید بیسابقهای را تجربه کند. گفته میشود قیمت خودروهای داخلی افزایشی حداقل سه میلیون تومانی را تجربه خواهد کرد. ظاهرا قرار است برای بسیاری از خودروهای داخلی افزایش قیمتی کلی لحاظ شود و برای برخی خودروها نیز که شرایط خاصتری دارند (مانند تندر-90)، افزایش قیمتی جداگانه نیز در نظر گرفته شود.
                            آن طور که خبر میرسد، ایران خودروییها برای محصولاتی مانند پژو 206، تندر-90، سمند، پژو 405 و پارس درخواست افزایش قیمت دادهاند که در این بین، تندر-90 بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است. همچنین سایپا و پارس خودرو نیز قصد افزایش قیمت پراید، تیبا، مگان و ماکسیما را دارند و در این بین به نظر میرسد مگان افزایش قیمتی بیش از سایر خودروها خواهد داشت.
                            خودروسازان قصد دارند مدل e2 تندر-90 را حدود چهار میلیون تومان گران کنند و قیمت نوع e1 آن را نیز همین حول و حوش افزایش دهند. همچنین ایران خودروییها برای پژو 206 نیز افزایشی 5/3 میلیون تومانی را در نظر گرفتهاند و پژو 207 نیز همین حدود تغییر قیمت خواهد داشت.
                            اما به گفته منابع آگاه، قرار است سمند نیز حدود دو میلیون تومان گران شود و پژو 405 و پارس نیز به ترتيب یک میلیون و 3/1 ميليون تومان افزایش قیمت داشته باشند. در بین دیگر محصولات ایران خودرو، سوزوکی گرندویتارا نیز افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد منتها چون خودرویی لوکس و بالای 45 میلیون تومان است، ایران خودرو میتواند بدون کسب مجوز از سازمان حمایت، قیمت آن را افزایش دهد. در حال حاضر ویتارا در مدل فول خود قیمتی برابر با 81 میلیون تومان دارد که اگر ایران خودرو بخواهد از سیاست «تعیین قیمت بر اساس حاشیه بازار» استفاده کند، قیمت ویتارا در نمایندگیها به بالای 75میلیون تومان خواهد رسید.
                            اما به گفته منابع آگاه پارس خودرو نیز افزایش قیمتی بیش از 10 میلیون تومان را برای مگان در نظر گرفته و میخواهد قیمت این محصول را به بالای 50 میلیون تومان در نمایندگیها برساند. گفته می شود رنو به عنوان مالک برندهای تندر-90 و مگان، تهدید کرده در صورت عدم افزایش قیمت این دو خودرو، تولید آنها را در ایران متوقف کند. این شرکت از خودروسازان خواسته تا افزایشی 60 الی 70 درصدی را در قیمت تندر-90 و مگان لحاظ کنند، زیرا با قیمت فعلی یورو دیگر امکان تولید این دو محصول وجود ندارد. رنوییها مدعی شدهاند که برای تولید هر خودرویی در ایران حدود یک هزار و 500 یورو (بیش از شش میلیون تومان) ضرر میدهند.
                            جدای از موضع رنو، خودروسازان عنوان میکنند با مشکلات دیگری نیز روبهرو هستند و مجموع آنها سبب شده هزینه تولید افزایشی چشمگیر داشته باشد. هزینه تولیدی که خودروسازان به آن استناد میکنند شامل موارد مختلفی میشود که از جمله مهمترین آنها میتوان به نوسان نرخ ارز، اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانهها، تورم عمومی و محدودیتهای بینالمللی اشاره کرد. از دید خودروسازان، هر یک از اینها اثر خاص خود را بر رشد هزینه تولید و در نهایت قیمت خودرو گذاشته و میگذارند؛ بنابراین دولت باید در عوض آنها با افزایش قیمتها موافقت کند. به نظر میرسد برگ برنده خودروسازان در جلسه امروز، افزایش شدید نرخ ارز است، موضوعی که آنها امیدوارند به واسطه آن، مسوولان کمیته قیمتگذاری را برای افزایش قیمتها مجاب کنند.
                            در حال حاضر «یورو» و «دلار» دو واحد پولی اصلی برای تامین قطعات خودروسازی کشور به شمار میروند و اتفاقا افزایش قیمتی شدید را نیز طی یکی دو ماه گذشته به خود دیدهاند. در حال حاضر یورو به عنوان واحد پولی که قطعات خودروهایی مانند پژو 206 و تندر-90 و مگان به واسطه آن تامین میشوند، قیمتی حدود چهار هزار و 350 تومان دارد. وضعیت دلار نیز این روزها بسیار آشفته شده و برخی خودروها که به واسطه این واحد پولی قطعات شان تامین میشود، با رشد هزینه تولید روبهرو شدهاند.
                            وزارت صنعت و افزایش قیمتها
                            اما جلسه تعیین قیمت خودروها در شرایطی قرار است امروز در سازمان حمایت برگزار شود که ظاهرا وزارت «صنعت، معدن و تجارت» نمیخواهد چندان در بطن این ماجرا حضور داشته باشد، مهدی غضنفری وزیر صنعت واکنشی متفاوت به این موضوع نشان داده است. وی در گفتوگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه اختصاص نیافتن ارز مرجع به خودروسازان آنها را با مشکل مواجه کرده است، گفته انتظار ما از خودروسازان این بوده که به قیمتهای مصوبی که سال گذشته به تصویب رسیدهاست، پایبند باشند و در صورت گرانفروشی تفاوتی میان برخورد با گرانفروشان خودرو، لبنیات یا کالایی دیگر وجود ندارد.
                            وی تاکید کرده در جلساتی که اخیرا با خودروسازان کشور داشتیم، آنها بر این معتقد بودند با توجه به افزایش قیمت ارز و تاثیر آن بر مراحل مختلف تولید باید قیمت خودرو افزایش یابد.
                            به گفته غضنفری، ادعای خودروسازان بر این اساس است که ارز را خودروساز با واردات قطعات و همچنین مواد اولیه قطعهسازان هزینه میکنند؛ به همین علت افزایش قیمت ارز روی قیمت تمام شده خودروسازان تاثیر فراوانی داشته است. غضنفری اما در نهایت تاکید کرده هنوز سازمان حمایت فرمول افزایش قیمت نهایی خودروسازان را نهایی نکرده و در این شرایط تولیدکنندگان باید با سازمان حمایت جلسات فنی خودشان را افزایش دهند، تا نتیجه نهایی مشخص شود.
                            باید تا بعدازظهر امروز منتظر ماند و دید از دل جلسه سرنوشت ساز کمیته قیمتگذاری چه بیرون خواهد آمد و آیا خودروسازان میتوانند مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را تا آن حد كه پیشنهاد دادهاند، کسب کنند؟

                            نظر

                            • Merita
                              ستاره دار (4)
                              • Jun 2012
                              • 389

                              #284
                              دليل قطع عرضه برخي خودروها



                              ایسنا- مدير صنايع خودرو سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) اگرچه قطع عرضه خودروهاي توليدي از سوي برخي خودروسازان را رد ميكند اما ميگويد كه ممكن است عرضه برخي خودروها به دليل تعيين نشدن قيمت آنها توسط كميته قيمتگذاري موقتا قطع شده باشد.

                              رضا مفيدي در این رابطه گفت: در پاسخ به اينكه اخيرا برخي نمايندگان مجلس از قطع عرضه خودرو به بازار خبر دادهاند، آيا شما نظارتي بر روند عرضه خودرو از سوي خودروسازان بزرگ داريد؟ اظهار كرد: نميتوان پذيرفت كه عرضه خودرو از سوي خودروسازان بزرگ به طور كلي قطع شود اما ممكن است در زمانهايي يك خودروي خاص در فرآيند تعيين قيمت دچار مشكل شده و عرضه آن متوقف شود.
                              وي ادامه داد: فرآيند قيمتگذاري خودرو آن است كه خودروساز تقاضايش را به سازمان حمايت مصرفكنندگان و توليدكنندگان ارائه ميكند. اين تقاضا از سوي كارشناسان سازمان حمايت بررسي شده و در جلسه كميته قيمتگذاري خودرو درباره آن تصميمگيري ميشود. مدير صنايع خودرو سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) افزود: حال ممكن است كه قيمت خودرويي همچنان در اين فرآيند درگير بوده و تعيين نشده باشد كه به اين ترتيب عرضه اين خودرو متوقف ميشود. مفيدي با بيان اينكه با اين حال به طور كلي همواره عرضه خودرو از سوي خودروسازان بزرگ ادامه دارد، تصريح كرد: در اين شرايط افزايش قيمت خودرو در بازار نيز تقصير خودروساز نيست زيرا خودروساز هرچه را كه توليد كرده به بازار عرضه كرده است. وي در پاسخ به اينكه به گفته برخي كارشناسان نمايندگيهاي فروش خودروسازان خودرو را به قيمت رسمي دريافت كرده و به قيمت آزاد در بازار ميفروشند، تصريح كرد: تخلف در هر بخشي ممكن است رخ بدهد با اين حال تخلف نمايندگيها را نميتوان به خودروساز تعميم داد. اخيرا برخي نمايندگان مجلس از قطع عرضه خودرو از سوي برخي خودروسازان خبر دادهاند. يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس نيز گفته است كه امتناع خودروسازان از تحويل دادن خودرو به مشتريان سبب شده زمزمههايي در مجلس مبني بر تحقيق و تفحص از شركتهاي خودروسازي ايران خودرو و سايپا مطرح شود.
                              هیچ زمستانی ماندنی نیست...حتی اگر تمام شبهایش یلدا باشد ...

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #285
                                معاون وزير صنعت با تكذيب قطع عرضه خودرو:

                                قــيـــمــت خــودرو آزاد نـــمــيشــود



                                معاون وزير صنعت، معدن و تجارت به شايعات مطرح شده درباره آزادسازي قيمت خودرو پايان داد و با تاكيد بر اينكه موضوع آزادسازي قيمت خودرو به هيچ وجه مطرح نيست، مباحث مطرح شده در خصوص قطع عرضه خودرو از سوي برخي خودروسازان را نيز تكذيب كرد.


                                به گفته صالحينيا تعيين قيمت خودرو در كميته قيمتگذاري و ستاد تنظيم بازار درحال بررسي بوده و نتيجه آن به زودي اعلام خواهد شد.




                                محسن صالحينيا در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به اينكه مباحث مطرح شده درباره احتمال آزادسازي قيمت خودرو صحت دارد يا خير؟ اظهار كرد: موضوع تعيين قيمت خودرو در كميته خودرو و ستاد تنظيم بازار در حال بحث و جمعبندي است و آزادسازي قيمت اين محصول نيز مطرح نشده است.



                                وي ادامه داد: تا اين لحظه چيزي تحت عنوان آزادسازي قيمت خودرو از سوي ما مطرح نشده است. موضوع تعيين قيمت خودرو در حال حاضر در كميته خودرو و ستاد تنظيم بازار بحث شده و نتيجه آن به زودي جمعبندي و اعلام ميشود.


                                معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره انتقادات مطرح شده از توقف عرضه خودرو از سوي سايپا و ايران خودرو، گفت: منطق اين است كه عرضه خودرو متوقف نشود مگر اينكه توليدي نباشد در حاليكه خودرو در سايپا و ايران خودرو در حال توليد است و امكان نگهداري و عرضه نشدن آن در بازار نيز محال است.


                                وي با بيان اينكه ايران خودرو و سايپا در حال فروش خودرو هستند، تصريح كرد: بسياري از واريزكنندگان و كساني كه براي دريافت خودرو ثبتنام كردهاند خودروي خود را در مقطع تعيين شده دريافت ميكنند در غير اين صورت مگر ميشود روزانه دو هزار خودرو توليد شود و عرضه نشود.


                                صالحينيا درباره تاثير افزايش نرخ ارز بر قيمت خودرو اظهار كرد: مگر نوسانات قيمت دلار پيش از اينها در بازار مطرح نبوده است؟ ما همواره به دنبال برابري و تبديل نرخ دلار و ريال به يكديگر بودهايم. اين موضوع هيچگاه باعث دست زدن و تغيير قيمت خودرو نبوده است. قيمت خودرو تابعي از افزايش و كاهش مقطعي نرخ ارز طي چند ماه نبوده و تغييرات ناگهاني مبناي تغيير قيمت خودرو نيست.


                                به گزارش ايسنا، طي هفته اخير شايعاتي مبني بر احتمال آزادسازي قيمت خودرو مطرح شده بود. اخيرا نيز برخي نمايندگان مجلس از قطع عرضه خودرو از سوي برخي خودروسازان بزرگ خبر داده و نسبت به احتمال آزادسازي و افزايش قيمت خودرو هشدار داده بودند. تمام اين موضوعات در حالي بود كه دبير انجمن خودروسازان نيز از ارتباط بين سيستم فروش برخي خودروسازان و دلالان و واسطههاي بازار خبر داده است.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X