سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • کریم مهدوی
    عضو فعال
    • May 2012
    • 813

    #286
    دقایقی پیش نماد معاملاتی بلوک 17.5 درصدی سایپا برای عرضه یک میلیارد و 820 میلیون سهم این شرکت در بورس باز شد.
    تو مرد باش و میاندیش از گرانی درد/همیشه درد به سروقت «مرد» می آید

    نظر

    • برزیل
      Banned
      • Jul 2025
      • 415

      #287
      معاون مالی و اقتصادی سایپا در گفتوگو با فارس:
      افزایش قیمت خودرو هنوز در دست بررسی است
      خبرگزاری فارس:معاون مالی و اقتصادی شرکت سایپا گفت: هنوز در مورد افزایش قیمت خودرو ابلاغیهای صادر نشده و این موضوع در دست بررسی است.

      حسن امیری در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی فارس،در واکنش به این نکته که برخی از افزایش نرخ محصولات خودرو در روز جاری سخن گفته اند و این موضوع در بازار سهام هم با واکنشهایی همراه شده، اظهار داشت: این موضوع هنوز ابلاغ نشده و در دست بررسی است.

      وی ادامه داد:طی 10 روز گذشته حدود 20 جلسه با نهادها و مراکز مختلف از جمله سازمان حمایت، وزارت صنعت، کارگروه تولید، ستاد تنظیم بازار و معاون اول ریاست جمهوری برگزار کردهایم ولی تا به امروز افزایش نرخ محصولات خودرو ابلاغ و قطعی نشده است.

      امیری در خاتمه گفت:این موضوع در دست بررسی بوده و به محض نهایی شدن آن از طریق مراجع رسمی اعلام خواهد شد.

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #288
        خريداري حاضر به خريد سهام بلوكي سايپا نشد





        در حالي در بازار امروز نماد معاملاتي شركت سايپا براي عرضه بلوك 17،5 درصدي بازگشايي شد كه تا پايان زمان معاملات هيچ خريداري حاضر به خريداري اين بلوك مهم نشد.



        به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بعد از عرضه ناموفق بلوك 50،5 درصدي فولاد خوزستان و عرضه بلوك ذوب آهن اصفهان كه امروز با حاشيه هاي عجيبي همراه بود،امروز بلوك 17،5 درصدي سايپا در بورس تهران عرضه شد كه با فروش نرفتن آن حلقه ناكامي سازمان خصوصي سازي در فروش شركتهاي اصل 44 تكميل شد.


        به اين ترتيب بعد از متوقف شدن عرضه بلوكي 50،5 درصد فولاد خوزستان در روز گذاشته و توقف ادامه رقابت براي خريداري بلوك 53 درصدي در روز گذشته،امروز يك ميليارد و 820 ميليون سهم شركت سايپا معادل 17،5 درصد به قيمت پايه 360 تومان در بورس عرضه شد كه اين بلوك نيز بدون خريدار ماند.


        اين عرضه به وكالت از سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و از طريق كارگزاري بانك كشاورزي انجام شد كه همانند بلوك "فخوز" روي ميز فروش باقي ماند تا مسئولان سازمان خصوصي سازي با عدم موفقت در عرضه هاي بلوكي، چاره اي ديگر براي شركتهاي اصل چهل و چهاري بيانديشند.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • felfel
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 378

          #289
          با افزایش قیمت محصولات سایپا و ایرانخودرو موافقت شد (اخبار بورس)

          شب گذشته جلسه اعضای کمیته قیمتگذاری خودرو برگزار شد و ظاهرا در این جلسه با افزایش محدود قیمت محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو و گروه خودروسازی سایپا موافقت شده است.

          به گزارش خبرنگار ایسنا، هنوز خبر رسمی از نتایج این جلسه اعلام نشده، اما طبق پیگیریهای خبرنگار ایسنا، ظاهرا اعضای کمیته قیمتگذاری خودرو پس از بحث و بررسی فراوان، با افزایش قیمت محدود محصولات تولیدی ایرانخودرو و گروه خودروسازی سایپا که شرکت پارسخودرو را نیز شامل میشود، موافقت کردهاند.

          البته برای اطلاع دقیقتر از نتیجه جلسه اعضای کمیته قیمتگذاری خودرو همچنان باید منتظر اعلام رسمی و نهایی آن ازسوی سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و دیگر سازمانهای مسوول بود و پیگیری خبرنگار ایسنا در این ارتباط ادامه دارد.
          دو سهم در شگفتهای بورس خواهد ماندو دیگر تکرار نخواهد شد ....صدرا ...پلوله

          نظر

          • بابک 52
            ستاره‌دار (27)
            • Mar 2011
            • 17028

            #290
            مدیرعامل سایپا با اشاره به جلسه اخیر کمیته قیمتگذاری خودرو، گفت: توافق نهایی برای افزایش قیمت خودروها با سازمان حمایت صورت نگرفتهاست.
            به گزارش بی باک به نقل از فارس، سعید مدنی اظهار داشت: هنوز افزایش قیمت خودرو نهایی نشده و سازمان حمایت در حال بررسی اسناد و مدارک خودروسازان است.

            وی تصریح کرد: در جلسه اخیر کمیته قیمتگذاری خودرو قرار شد مسئولان سازمان حمایت درخواست خودروسازان را برای افزایش قیمت خودروها بررسی کنند و نتیجه آن به خودروسازان اعلام شود.

            مدنی ادامه داد: تاکنون توافقی برای افزایش قیمت خودروها صورت نگرفته و مدارک خودروسازان برای درخواستهایشان در حال بررسی است.

            * عضو هیأت مدیره سایپا می شوم

            مدیرعامل سایپا در پاسخ به این سوال که آیا قرار نیست شما در هیأت مدیره سایپا عضو شوید نیز گفت: مقدمات این کار در حال انجام است.

            وی توضیح داد: انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره سایپا حدود یک یا دو ماه آینده در مجمع این شرکت انجام خواهد شد.
            The greater the risk ، The greater the reward

            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

            نظر

            • مخبرالدوله
              عضو فعال
              • May 2012
              • 5228

              #291
              قیمت خودرو از کارخانه تا بازار بال درمی آورد


              مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

              نظر

              • برزیل
                Banned
                • Jul 2025
                • 415

                #292
                سایت فروش ایران خودرو و سایپا با قیمت های جدید باز می شود
                اقتصادایران آنلاین: سرانجام پس ازکشمکش های فراوان شرکتهای تولید کننده خودرو کشور، مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را از کمیته قيمتگذاري خودرو دریافت كردند. بر اساس این گزارش، قرار است پس از اعلام رسمی خبر افزایش قیمت محصولات دو گروه خودروسازی ایران خودرو و سایپا، سایت فروش این شركتها مجددا بازگشایی شود.

                سه شنبه گذشته، در جلسه كمیته قیمتگذاری خودرو،پس از آنكه نمایندگان شركتهای خودرو ساز گزارش خود را از تاثیر نوسان نرخ ارز به این كمیته ارائه كردند،اعضای كمیته قيمتگذاري خودرو به اتفاق آرا نسبت به افزایش محدود نرخ برخی خودروها موافقت كرد.

                اگرچه این افزایش مشمول تمام خودرو سازان نشد‏اما با توجه به تصمیم كمیته قيمتگذاري خودرو،مقرر شد تا قیمت محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو و سایپا با توجه به نرخ ارز مركز مبادلات ارزی افزایش یابد.براساس این گزارش،قرار است پس از اعلام رسمی خبر افزایش قیمت محصولات دو گروه خودرو سازی یاد شده‏،سایت فروش این شركتها مجددا بازگشایی شود.

                افزایش قیمت خودرو هنوز در دست بررسی است

                این در حالیاست که دقایقی بعد از انتشار این خبر در رسانهها،معاون مالی و اقتصادی شرکت سایپا اعلام کرد که هنوز در مورد افزایش قیمت خودرو ابلاغیهای صادر نشده و این موضوع در دست بررسی است.

                حسن امیری در گفتوگو با فارس، در واکنش به این نکته که برخی از افزایش نرخ محصولات خودرو در روز جاری سخن گفتهاند و این موضوع در بازار سهام هم با واکنشهایی همراه شده، اظهار داشت: این موضوع هنوز ابلاغ نشده و در دست بررسی است.

                وی ادامه داد: طی ۱۰ روز گذشته حدود ۲۰ جلسه با نهادها و مراکز مختلف از جمله سازمان حمایت، وزارت صنعت، کارگروه تولید، ستاد تنظیم بازار و معاون اول ریاست جمهوری برگزار کردهایم ولی تا به امروز افزایش نرخ محصولات خودرو ابلاغ و قطعی نشده است.

                امیری در خاتمه گفت: این موضوع در دست بررسی بوده و به محض نهایی شدن آن از طریق مراجع رسمی اعلام خواهد شد.

                قیمت خودروهای تولید داخل تا ۵۰ درصد افزایش یافته است

                به گفته یك فعال بازار خودرو، قیمت خودرو تولید داخل نسبت به تیر ماه سال گذشته بین ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

                جلال ریخته گر قدیمی رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، در گفت وگو با ایلنا، افزایش قیمت خودرو را متاثر از افزایش قیمت واردات قطعات خودرو عنوان كرد و گفت: نوسان نرخ ارز وعدم مدیریت توزیع خودرو از شركتهای تولیدكننده سبب شده تا قیمت خودرو در بازار به شدت افزایش یابد.

                وی در پاسخ به علت افزایش ۲۹ درصدی واردات خودرو در ۴ماه گذشته نسبت به سال قبل عنوان كرد: این افزایش ناشی از تمایل خریداران به منظور سرمایهگذاری است.

                به گفته وی حدود ۴۰ درصد متقاضیان خرید خودروهای وارداتی به دنبال افزایش نرخ ارز،اقدام به خرید خودرو می كنند‏ درحالی كه بازار خرید و فروش خودرو راكد است. افزایش قیمت متاثر از افزایش قیمت قطعات خودرو به دلیل نوسان نرخ ارز و عدم مدیریت توزیع خودرو توسط شركتهای تولیدكننده است.

                چطور خودروهاي عرضه شده از انبار دلالان سر در ميآورد؟

                در خصوص عوامل موثر برقیمت خودروعضو هيات علمي دانشگاه علامه معتقد است: تا زماني كه ارتباط بين مثلث خودروساز، دلال و افراد تاثيرگذار بر روند تعيين قيمت خودرو برقرار است، بازار خودروهاي داخلي روي آرامش را نخواهد ديد.

                علي خاكساري در گفتوگو با ايسنا اظهار كرد: در فرآيندي كه قيمتگذاري خودرو تحت تاثير برخي افراد ذي نفوذ قرار دارد نبايد انتظار ثبات قيمت خودروهاي داخلي را داشت.

                وي با بيان اينكه در وضعيت فعلي كميته قيمتگذاري و سازمان حمايت مصرفكنندگان و توليدكنندگان به جاي موافقت با افزايش قيمت خودروهاي داخلي بايد به بررسي نقش دلالان و واسطهها بپردازند، خاطرنشان كرد: سازمان حمايت به عنوان نهاد ناظر بازار بايد بهطور شفاف اعلام كند كه چطور خودروهاي عرضه شده از سوي خودروسازان سر از بازار آزاد و انبار دلالان در ميآورد؟

                عضو هيات علمي دانشگاه علامه ادامه داد: اگر به جاي حل ريشهاي اين مشكل بخواهيم گرانيها و نوسانات بازار خودرو را به وسيله افراد مرتبط با خودروسازان و صاحبان منافع مديريت كنيم بايد در انتظار آشفتگي بيشتر قيمتها در اين بازار باشيم.

                خاكساري افزود: خودروسازان چندين سال است كه از يك پروسه تكراري و نخ نما شده براي افزايش قيمتها استفاده ميكنند بهگونهاي كه هر زمان لازم ديدند، با كاهش عرضه موجب افزايش و آشفتگي قيمتها در بازار شده و پس از آن نيز از طريق افراد مرتبط مجوز افزايش قيمت را متناسب با نرخهاي بازار كسب ميكنند تا دور بعدي كاهش عرضه و رشد قيمتها فرا برسد.

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #293
                  آغاز صادارت سایپا به اروپا
                  سایپا نیوز: گروه خودروسازی سایپا با افزایش صادرات محصول به بازارهای هدف اختلاف خود را با دیگر صادرکنندگان غیر نفتی به میزان قابل توجهی افزایش داد و صدر نشینی خود را در جدول برترین صادر کنندگان کشور تثبیت کرد.
                  میزان صادرات محصولات سایپا در 6 ماهه اول سال 91 با رشد دو برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شد .
                  به گزارش سایپا نیوز ، گروه خودروسازی سایپا با افزایش صادرات محصول به بازارهای هدف ، اختلاف خود را با دیگر صادر کنندگان غیر نفتی به میزان قابل توجهی افزایش داد و صدرنشینی خود را در جدول برترین صادر کنندگان کشور تثبیت کرد .
                  گروه خودروسازی سایپا در 6 ماهه اول سال 91 در راستای افزایش هدف های صادراتی و انجام فعالیت های مستمر بازاریابی ، کشورهای اوکراین ، لیبی ، افغانستان ، غنا و کامرون را به سبد واردکنندگان محصولات خود اضافه کرد .
                  این در حالی است که صادرات خودروهای سایپا به کشور اوکراین به عنوان اولین بازار اروپایی و همچنین به واسطه تطابق محصول تیبا با استانداردهای بازار این کشور ، میتواند زمینه حضور محصولات این شرکت در سایر کشورهای اروپایی و منطقه cis را فراهم کند .
                  از مهمترین دلایل ترغیب واردات محصولات سایپا به دیگر کشورها ، اقتصادی بودن خودروهای سایپا ، استحکام و قابلیت استفاده در شرایط متنوع آب و هوایی و دسترسی آسان مشتریان به قطعات یدکی با قیمت رقابتی میباشد .
                  گفتنی است شرکت سایپا تنها صادر کننده خودرو در کشور بوده که تا کنون 5 بار عنوان صادر کننده نمونه را به خود اختصاص داده و امسال نیز با توجه به میزان صادرات جزو کاندیداهای این بخش می باشد .
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #294
                    قيمتگذاري خودرو در دست دولت باقي ماند



                    در جديدترين جلسه كميته قيمتگذاري، شركتهاي خودروساز موفق به اخذ نظر موافق اعضاي اين كميته براي آزادسازي قيمت خودرو نشدند.



                    به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جديدترين جلسه كميته قيمتگذاري خودرو اواخر اين هفته برگزار شد و شنيدهها حاكي است كه در اين جلسه نمايندگان انجمنهاي خودروسازان و قطعهسازان خواستار آزادسازي قيمت خودرو شده و موضوعاتي چون نوسان و رشد نرخ ارز را به عنوان دليل اين درخواست خود مطرح كردند.

                    نمايندگان شركتهاي خودروساز با وجود اصرار شديد خود پس از ساعتها بحث موفق نشدند نظر موافق اعضاي كميته را براي آزادسازي قيمت خودرو جلب كنند. در اين جلسه اعضاي تاثيرگذار اين كميته تاكيد كردند كه قيمتگذاري خودرو همچنان در اختيار كميته قيمتگذاري باقي خواهد ماند.

                    اين درحالي است كه پيش از اين نيز معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با تكذيب برخي شايعات تاكيد كرده بود كه هيچ برنامهاي براي آزادسازي قيمت خودرو وجود ندارد.
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • ایرج اکبری
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 10934

                      #295
                      در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                      قيمتگذاري خودرو در دست دولت باقي ماند



                      در جديدترين جلسه كميته قيمتگذاري، شركتهاي خودروساز موفق به اخذ نظر موافق اعضاي اين كميته براي آزادسازي قيمت خودرو نشدند.



                      به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جديدترين جلسه كميته قيمتگذاري خودرو اواخر اين هفته برگزار شد و شنيدهها حاكي است كه در اين جلسه نمايندگان انجمنهاي خودروسازان و قطعهسازان خواستار آزادسازي قيمت خودرو شده و موضوعاتي چون نوسان و رشد نرخ ارز را به عنوان دليل اين درخواست خود مطرح كردند.

                      نمايندگان شركتهاي خودروساز با وجود اصرار شديد خود پس از ساعتها بحث موفق نشدند نظر موافق اعضاي كميته را براي آزادسازي قيمت خودرو جلب كنند. در اين جلسه اعضاي تاثيرگذار اين كميته تاكيد كردند كه قيمتگذاري خودرو همچنان در اختيار كميته قيمتگذاري باقي خواهد ماند.

                      اين درحالي است كه پيش از اين نيز معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با تكذيب برخي شايعات تاكيد كرده بود كه هيچ برنامهاي براي آزادسازي قيمت خودرو وجود ندارد.
                      با سلام با این تصمیم دولت خیلی خودرو سازان ضرر کرده اند به جان خودشان ماشین تولید می کنند پراید 12 میلیون ! با آزاد سازی می خواستند خون خریدار را بیشتر بمکند چه کشور خوبی همه می خواهند سر هم وطن خود را بیشتر زیر آب ببرند و خفه کنند ! با تشکر
                      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                      نظر

                      • مخبرالدوله
                        عضو فعال
                        • May 2012
                        • 5228

                        #296
                        در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Post
                        با سلام با این تصمیم دولت خیلی خودرو سازان ضرر کرده اند به جان خودشان ماشین تولید می کنند پراید 12 میلیون ! با آزاد سازی می خواستند خون خریدار را بیشتر بمکند چه کشور خوبی همه می خواهند سر هم وطن خود را بیشتر زیر آب ببرند و خفه کنند ! با تشکر
                        اکبری جان
                        وقتی در کشور منافع مردم و منافع ملی ....در رده چندم الویت دولت قرار میگیره...این تصمیمات هم اخذ میشه....
                        دولت با تعرفه و صرفه و صلاح مردم باید قیمت خودرو و بازدهی شرکتهای تولید داخلی رو کنترل کنه!!!
                        مقصر اصلی دولت است .....

                        مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #297
                          افزایش افت تولید خودرو در نیمه دوم سال در صورت عدم تامین نقدینگی


                          به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن خودروسازان ایران افزایش تولید خودرو در 6 ماه آینده را در گرو افزایش نقدینگی در این صنعت دانست و گفت: با توجه به افزایش مشکلات به وجود آمده در این صنعت کمبود نقدینگی هر روز بیش از گذشته احساس می شود و در صورتی که تسهیلات بانکی به این صنعت تزریق نشود نمی توان این کاهش تولید را جبران کرد. احمد نعمت بخش در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: خودروسازان کشور در گذشته هنگام گشایش اعتبار حدود 10 درصد قیمت کالا را پرداخت می کردند و 90درصد مابقی را هنگامی که کالای مورد نظر به گمرک می رسید می پرداختند منتهی هم اکنون باید تمام پول هنگام حواله ارزی پرداخت شود و به همین منظور نیاز به نقدینگی ده برابر شده است همین عامل یکی از دلایلی است که نقدینگی در صنعت خودرو را کاهش داده است. از دیگر موارد کاهش نقدینگی ، لیزینگ خودروها توسط شرکت ایران خودرو وسایپا است که به دلیل عدم توانایی خریداران خودرو میزان قابل توجهی از آن خودروها در این شرکت ها بصورت قسطی به فروش می رسد و این چند نکته از مهمترین عواملی بود که باعث کمبود نقدینگی و افت تولید خودرو شده است. وی افزود: خودروسازان در سال گذشته تقریباً حدود 12.5 میلیارد دلار با تولیدات خود صرفه جویی ارزی کرده اند زیرا اگر خودرو را با همین کیفیت می خواستیم به کشور وارد کنیم حدود 15میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شد. وی ضمن انتقاد از عدم حمایت های دولتی در چنین وضعیتی گفت: در تمام کشور ها هنگامی که صنعت خودرو با مشکل مواجه می شود دولت ها به کمک این صنعت آمده و باعث رونق صنعت خودرو می شوند زیرا صنعت خودرو موتور محرک سایر صنایع است و هنگامیکه این صنعت رشد کند سایر صنایع نیز به تبع رشد خواهند کرد. نعمت بخش با اشاره به افت 38 درصدی تولید خودرو در 6 ماه ابتدای سال گفت:در صورتی که نقدینگی به این صنعت تزریق نشود و قیمت گذاری در حاشیه بازار اتفاق نیفتد 6 ماه دوم سال نیز تولید خودرو با مشکلات بیشتر مواجه خواهد شد و ممکن است به افت تولید 50 درصدی بیانجامد. دبیرانجمن خودروسازان اظهار امیدواری کرد که دولت در جهت تامین ارز خودروسازان و بانکها جهت تامین تسهیلات مورد نیاز این صنعت اقدام کنند تا بلکه بتوان در 6 ماه دوم امسال مقداری از عقب افتادگی در تولید را جبران نمود.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #298
                            مديرعامل گروه خودروسازي سايپا خبر داد:

                            توليد محصولات سايپا با توجه به نياز مشتريان

                            خبرگزاري موج -
                            گروه خودروسازي سايپا با تهيه سيستم نياز سنجي و آگاهي از نيازهاي مشتريان برنامه هاي توليدي خود را تنظيم خواهد کرد.

                            به گزارش خبرگزاري موج، سعيدمدني مديرعامل گروه خودروسازي سايپا، با بيان اين مطلب گفت: انجمن هاي صنفي نقش مهمي در بهبود شرايط بوجود آمده داشته اند و همکاري اين بخش در اجراي طرح هدفمندي يارانه ها باعث پيشرفت ويژه در مرحله اول هدفمندي يارانه ها شد.
                            وي که در نشست انجمن صنفي نمايندگي هاي مجاز گروه خودرو سازي سايپا سخن مي گفت، اظهار داشت: با توجه به مشکلات متعدد در صنعت خودرو کشور، حل برخي از مشکلات بوجود آمده نيز شرايط فعلي را به دوران طلائي صنعت خودرو بازنخواهد گرداند و از طرف ديگر خودروسازان داخلي با توليد 10 تا 20 ميليون دستگاه خودروي مازاد و آماده براي صادرات در دنيا مواجه است که اين مساله بالطبع تاثيرات زيادي در انتخاب مشتريان خواهد گذاشت.
                            وي در خصوص لزوم حمايت دولت از صنعت خودروي کشور اضافه کرد: با توجه به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني و رويکرد اقتصاد مقاومتي، صنعت خودروي کشور با تمام وجود اين مسائل را درک کرده است و در صدد حفظ جايگاه توليد ملي مي باشد که اين امر نيز مستلزم حمايت هاي دولت از اين صنعت بزرگ است.
                            مدني تصريح کرد: در برنامه هاي جديد گروه خودروسازي سايپا طرح هاي مختلفي براي برون رفت از شرايط فعلي در نظر گرفته شده است که از جمله آن مي توان به فروش دارائي هاي غير سودده سايپا و تبديل آن به درآمدهاي مختلف در حوزه هاي مختلف فروش و همچنين تهيه سيستم هاي جديد نياز سنجي بازار، افزايش صادرات و نظير آن اشاره کرد.
                            وي در خصوص طرح تهيه سيستم نيازسنجي فروش در نمايندگي هاي مجاز سايپا اظهار کرد: با تهيه سيستم نياز سنجي مشتريان و اطلاع از نيازهاي مشتريان گروه خودروسازي سايپا اعم از مدل، رنگ و آپشن هاي مختلف برنامه هاي توليدي خود را تنظيم خواهيم کرد و به اين ترتيب به توليد و فروش گروه خودروسازي سايپا سرو سامان خواهيم داد.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #299
                              دستگاههای اجرایی مسئول تخلفات بازار خودرو هستند


                              با گذشت چندماه از افزایش بیرویه قیمت خودروهای تولید داخل یا وارداتی بهدلیل کاهش عرضه و توقف فروش نقدی خودروسازان، دستگاههای نظارتی با موضعگیری انفعالی نهتنها نظارهگر رشد چندین درصدی قیمت خودرو بودهاند بلکه براساس تازهترین تصمیمات شورای سیاستگذاری خودرو قیمت برخی خودروهای ساخت یا مونتاژ داخل بهطور رسمی افزایش یافته و شکاف قیمتی خودرو در محل کارخانه و حاشیه بازار تشدید شده است.


                              با حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفتوگو کردهایم.


                              • علت افزایش بیرویه قیمت خودروهای داخلی طی دو ماهه گذشته چیست؟

                              بیشتر افزایش قیمت خودروهای تولید داخلی در حاشیه بازار صورت گرفته است بهنحوی که اکنون تأثیر افزایش رسمی قیمتها بر قیمت خودرو در حاشیه بازار چندان مشهود نیست با وجود این علت اصلی افزایش بیرویه قیمت خودرو در نمایندگیهای رسمی فروش و بهویژه حاشیه بازار ناشی از کاهش میزان عرضه بهدلیل کاهش تیراژ تولید خودروهای داخلی بوده است. کاهش تولید و افزایش تقاضا موجب تشدید فاصله قیمتی خودرو در شرکتهای خودروسازی و حاشیه بازار شده است.
                              • اخیرا شرکتهای خودروسازی آزادسازی قیمتها را راهکار ساماندهی بازار قلمداد میکنند، این رویکرد تا چه حد مؤثر و اجرایی خواهد بود؟

                              افزایش بیرویه قیمت خودرو طی دوماه اخیر موجب شده تا خواه ناخواه قیمت خودرو آزاد شود متأسفانه گرانی بیرویه و عرضه دلار چند نرخی زمینه را برای آزادسازی و افزایش بیرویه قیمت بسیاری از محصولات ازجمله خودرو فراهم کرده است. این رویکردها ناشی از ساختار غلط اقتصادی در شرایطی است که کشور با تحریمها مواجه شده است. با وجود این انتظار داریم که صنعت خودرو با تمرکز بیشتر بر افزایش بهرهوری و کیفیت، راهکارهای کاهش قیمت تمامشده را دنبال کرده و آزادسازی قیمتها و گرانی خودروهای داخلی چاره رفع مشکلات کنونی قلمداد نشود.
                              • مشکل خودروسازان ناشی از چه مسائلی است؟

                              ساختار نامناسب مالی شرکتهای خودروسازی موجب افزایش قیمت تمامشده تولید خودرو در کشورمان شده است از سوی دیگر افزایش بیرویه نرخ دلار و وابستگی شرکتهای خودروسازی به قطعات وارداتی که برخی از آن به شکل مستقیم و بخش دیگر بهطور غیرمستقیم از نوسان نرخ ارز تأثیر میپذیرد، موجب گرانی خودرو شده است. همچنین در سایر قطعاتی که بهطور مستقیم از افزایش نرخ ارز تأثیر پذیر نبوده است نیز بهدلیل افزایش نرخ تورم قیمت تمامشده تولید افزایش یافته است. با وجود این نمیتوان از عملکرد شرکتهای خودروسازی برای کاهش فاصله قیمتی خودرو در محل کارخانه و حاشیه بازار دفاع کرد اما باید تکلیف تولید را مشخص کرد.
                              • دستگاههای نظارتی پاسخگوی گرانی خودرو نیستند، کمیسیون صنایع چه برنامهای برای مقابله با این روند دارد؟

                              کمیته صنعت در کمیسیون صنایع و معادن براساس قانون ارتقای کیفی خودرو و محصولات صنعتی خواستار ارائه گزارشهای فصلی صنعت خودرو از وزارت صنعت شده است چرا که شرکتهای خودروسازی خود را خصوصی قلمداد میکنند گرچه عملا خصوصی نیستند اما باید این گزارش را وزارتخانه ارائه دهد. کمیسیون صنایع نظارت بر کیفیت و قیمت خودرو را در دستور کار خود قرار داده و پیگیری میکند تا افزایش بیرویه قیمت خودروهای داخلی هر چه سریعتر در دستور کار این کمیسیون قرار گیرد و دستگاههای اجرایی پاسخگوی تخلفات کنونی بازار خودرو باشند.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #300
                                قیمتهای جدید خودرو اعلام شد

                                گروه خودرو – بعدازظهر دیروز دو شرکت ایران خودرو و سایپا، قیمتهای مصوب کمیته قیمتگذاری را اعلام کردند. بر این اساس قیمت محصولات این دو شرکت با استناد به مدارکی که آنها در راستای افزایش هزینهها به سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان ارائه کردند، افزایشی در خور توجه دارد.


                                در همین حال قیمتهای جدید از دیروز بعدازظهر بر سایت فروش نمایندگیهای این دو شرکت قرار گرفت. این در شرایطی است که ثبت نامکنندگانی که طی دو سه ماهه گذشته در انتظار دریافت خودروي خود بودند نیز باید خودروی مورد نظرشان را با اعمال قیمتهای جدید تحویل بگیرند.طی ماههای گذشته خودروسازان از تحویل خودرو به مشتریان امتناع میکردند این در حالی است که شنیدهها حکایت از آن داشت شرکتهای مذکور در انتظار تصمیم کمیته قیمتگذاری برای افزایش قیمتها بودند. دوشنبه گذشته کمیته قیمتگذاری خودرو با برگزاری جلسهای قیمتهای جدیدی را به تصویب رساند. هر چند مدیرکل دفتر كالاهاي فلزی و معدني سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان برگزاری این جلسه را رد كرد، اما این کمیته در نهایت با حضور وی تشکیل و قیمتهای جدید به تصویب رسید. در پایان این جلسه هم به اعضای آن توصیه جدی شده بود که از اطلاعرسانی در مورد نتایج جلسه امتناع کنند.در هر صورت، دیروز بعدازظهر سایت فروش نمایندگیهای دو شرکت، با قیمتهای جدیدی مواجه شد. هر چند روز گذشته خبرنگار ما نتوانست به سایت فروش خودروسازان دسترسی پیدا کند؛ اما آنچه با پیگیری از شرکتهای مذکور اطلاع پیدا کرد، قیمت بیشتر خودروها افزایش قابلملاحظهای پیدا کرده اند. به طوری که قیمت ال-90 از 17 میلیون و 700 هزار تومان به 21 میلیون و 600 هزار تومان افزایش يافته است. گرندویتارا نیز با افزایش 10 میلیون تومانی به 74 میلیون تومان رسیده و قیمت جدید 405 نیز 19 میلیون و 100 هزار تومان شده است. به همین ترتیب پارس هم 22 میلیون و 500 هزار تومان از امروز عرضه میشود.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X