ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • جعفرزاده
    عضو فعال
    • Dec 2010
    • 5833

    #1951
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
    به نظرم فشار خريد بيشتر است ربطي به دريافت پول نداره بازار دوباره احساسي عمل ميكنه تمام سهمها مثبتند حتي سهمي كه دوبرابر قيمتش ضرر داره. تو بورس ديگه به اين ميگن جنون گاوي
    شبندر جان از بازار نکنه جا موندی ؟؟؟؟؟؟؟؟/

    نظر

    • Qhaased
      عضو عادی
      • Jul 2013
      • 175

      #1952
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

      با سلام
      حاجي شبندر بنده اطلاعات رانتي ندارم
      اما اعتقاد به خودروي 14000 ريالي دارم
      هرچند شما ميگيد خودرو 14000 تومان
      [SIZE=5][COLOR=#000000]qh[/COLOR][COLOR=#0000ff]aa[/COLOR][COLOR=#ffffff]s[/COLOR][COLOR=#008000]e[/COLOR][COLOR=#ff0000]d[/COLOR][/SIZE]

      نظر

      • شبندر
        عضو فعال
        • Sep 2012
        • 3598

        #1953
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        در اصل توسط 6500400 پست شده است View Post
        تجربیات سالهای گذشته بر خلاف نظر شماست/
        سال گذشته گروه خودرو كلا دراين حدودا منفي بودند ولي امسال و سال بعد سال خودرويي هست
        دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

        نظر

        • شبندر
          عضو فعال
          • Sep 2012
          • 3598

          #1954
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

          گروه خودرو امروز نشون داد بايد 100درصد رشد كنه پيش بسوي 14000تومان
          دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

          نظر

          • شبندر
            عضو فعال
            • Sep 2012
            • 3598

            #1955
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            در اصل توسط 6500400 پست شده است View Post
            شبندر جان از بازار نکنه جا موندی ؟؟؟؟؟؟؟؟/
            درست گفتي از 10ميلياردي كه براي گروه خودرو كنار گذاشته بودم فقط تونستم 4ميليارد خريد كنم بقيش توي صفم،حقوقي ها بايد امروز زامياد را ميدادند كه حقيقي گرونتر نخره ولي نامردي كردند و بالاتر مي فروشند
            دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

            نظر

            • Qhaased
              عضو عادی
              • Jul 2013
              • 175

              #1956
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              14000 ريال هم برا ما قابل قبوله
              پيش به سوي خودروي 10000 ريالي
              به اميد خودروي 14000 ريالي
              شايد هم به قول جناب شبندر خودروي 14000 توماني
              آخرین ویرایش توسط Qhaased؛ 2014/03/16, 12:09.
              [SIZE=5][COLOR=#000000]qh[/COLOR][COLOR=#0000ff]aa[/COLOR][COLOR=#ffffff]s[/COLOR][COLOR=#008000]e[/COLOR][COLOR=#ff0000]d[/COLOR][/SIZE]

              نظر

              • شبندر
                عضو فعال
                • Sep 2012
                • 3598

                #1957
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                توي گروه خودرو يك سهم ناب وجود داره كه اگر بگم همين الان صف 50ميليوني براش چيده ميشه
                يكي از مخبرينم همين امروز از اين شركت بهم خبر داده كه سال بعد 300تومان سود ميسازه و قيمتش حدود 2000تومان خواهد رسيد.
                دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                نظر

                • شبندر
                  عضو فعال
                  • Sep 2012
                  • 3598

                  #1958
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  حقوقي زامياد را بده فردا نياي روي منفي بفروشي
                  دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                  نظر

                  • شبندر
                    عضو فعال
                    • Sep 2012
                    • 3598

                    #1959
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    ختراك و خاذين دو بال قطعاتي ها هستند هر دو اوج زيبايي داشته اند
                    خاذين 20000تومان
                    دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                    نظر

                    • dpi
                      عضو فعال
                      • Oct 2012
                      • 578

                      #1960
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      صفحه نخست » اقتصادي تعداد بازدید: ۸۸۵۲
                      علیلو عنوان کرد
                      کلاهبرداری رنو به ازای هر دستگاه خودروی ال ۹۰
                      کد خبر: ۳۸۷۰۲۶تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵ - 16 March 2014
                      سخنگوی هیأت تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودروسازی به بیان جزئیات کامل این تحقیق و تفحص که به پایان رسیده است، پرداخت.

                      به گزارش خبرگزاری فارس، علی علیلو نماینده مردم شبستر و سخنگوی هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صنعت خودرو طی نشست خبری با تشریح عملکرد این کمیسیون گفت: در آبان سال 91 با رأی قاطع نمایندگان مجلس، طرح تحقق و تفحص از صنعت خودرو تصویب و در اسفند 91 اعضای این هیأت انتخاب شدند اما به دلیل مسائل بودجه‌ای آغاز کار این هیأت تا 6 مهر ماه سال 92 به وقفه افتاد و به محض پرداخت بودجه تحقیق و تفحص آغاز شد.

                      وی افزود: رویکرد اصلی در هیأت تحقیق و تفحص در فاز اول آسیب‌شناسی جریان‌هایی بوده است که مانع رشد صنعت خودرو می‌شود و همچنین اتخاذ راهکارهایی که سبب می‌شود موانع رشد از سر راه صنعت برداشته شود.

                      سخنگوی هیأت تحقیق و تفحص با تشریح آسیب‌شناسی مراحل مختلف صنعت خودرو گفت: ساختار خودرو، بحث قراردادها، برنامه‌های راهبردی و آینده‌‌نگری این صنعت و همچنین مباحث مالی محورهای اصلی در تحقیق و تفحص از صنعت خودرو بود.

                      علیلو با اشاره به بی‌انضباطی مالی در صنعت خودرو گفت: این بی‌انضباطی مالی غیرمتعارف سبب شده است تا قیمت تمام شده خودروها بر مصرف‌کننده و مردم تحمیل شود. طبق استانداردهای شرکت‌های خصوصی‌سازی در دنیا، هزینه‌های مالی نهایتا بین 1.5 تا 4 درصد است اما هزینه‌‌های مالی در شرکت‌های خودروسازی بین 13 تا 15 درصد کل هزینه‌های مالی خودروسازان است که همین مسئله سبب می‌شود تا هزینه‌های فوق به مصرف کنندگان تحمیل شود.

                      وی افزود: در بحث مواد اولیه 65 تا 69 درصد قیمت و هزینه تمام شده خودرو به مواد اولیه اختصاص پیدا می‌کند در حالی که 10 تا 15 درصد این قیمت به دلیل ساختار ناکارآمد خودروسازان است که مطلقا هیچ نظارتی بر روی آن وجود ندارد.

                      سخنگوی هیأت تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودروسازی با اشاره به ضعف‌های موجود در بخش توزیع محصولات کارخانجات خودروسازی گفت: در این بخش به دلیل انتظارهای موجود هزینه اضافه‌ای معادل 4 تا 10 میلیون تومان به مصرف‌کنندگان تحمیل می‌شود.

                      علیلو تصریح کرد: بسیاری از محصولات خودروسازها در اختیار یک شبکه دلالی و سفته‌بازی قرار می‌گیرد.

                      وی همچنین با اشاره به صرف وام‌های بانک‌های دولتی که توسط خودروسازان گرفته شده است در طرح‌های نامعقول گفت: وام‌هایی با درصد سود 24 تا 28 درصد گرفته می‌شود و در حساب‌های جاری این شرکت‌ها صرف برنامه‌های غیرمرتبط با صنعت خودرو می‌شود.

                      سخنگوی هیأت تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو با اشاره به مشکلات موجود در تأمین قطعات و ساختار معیوب آن ادامه داد: برخی از شرکت‌های صاحب نام قطعه‌سازی در خود شرکت‌های دولتی صاحب سهام هستند و تلاش می‌کنند از این طریق در شرکت‌ها اعمال نفوذ کنند.

                      علیلو اضافه کرد: یکی از این شرکت‌ها که یک قطعه مهم به نام CCU را تأمین می‌کند و به خاطر ناتوانی این شرکت در تأمین آن صدها خودرو که مردم پول آن را پرداخت کرده‌اند در پارکینگ‌ها خوابیده در یکی از شرکت‌های خودروسازی بالای 22 تا 23 درصد سهام دارند و به دنبال این است که سهام خودرو را به 36 درصد برساند.

                      وی افزود: این کار به این دلیل صورت می‌گیرد که شرکت بتواند از توان لابی‌گری و تأثیرگذاری در تصمیمات شرکت‌های خودروساز بهره‌مند شود.

                      علیلو با اشاره به تخلف دیگری در خرید سهام کارخانجات سایپا گفت: زمانی که سهام شرکت سایپا 240 تومان بود به نام تعاونی کارکنان خودروسازی سایپا این سهام به قیمت 480 تومان خریده شد و در کنار این از اعضای این تعاونی وکالت گرفته شد که گروهی معدود و کوچک به نام هیأت مدیره یا هر نام دیگری مسئولیت اداره این سهام را داشته باشند. پولی که در جریان خرید این سهام از سایپا خارج شد 1600 میلیارد تومان بود در حالی که همان زمان این شرکت برای تقویت صنعت و خطوط تولید خود نیاز به یک هزار میلیارد تومان وام داشت اما با کار دولتی به دلیل عدم توانایی در ارائه ضمانت‌های کافی از پرداخت آن خودداری کردند و در نتیجه تولید سایپا 42 درصد کاهش پیدا کرد.

                      وی خاطرنشان کرد: در بحث قراردادهای L90 به دلیل سهل‌انگاری‌هایی که صورت گرفته است این شرکت بین 10 تا 12 میلیون تومان هزینه اضافی به خودروسازان تحمیل می‌کند که خود مدیران خودروسازی نیز به این اشتباه خود اذعان کردند که باید ما به قرارداد مادر باز گردیم.

                      سخنگوی هیأت تحقیق و تفحص مجلس در صنعت خودروسازی با اشاره به تخلف دیگری در بخش قراردادها گفت: در قرارداد دیگری به نام شرکت بن‌رو که همان خرید کارخانجات سایپا از شرکت فیات بود علاوه بر زمین و سوله خرید محصولات شرکت فیات نیز پیش‌بینی شده بود در حالی که این شرکت زیر بار این قرارداد نمی‌رود و تازه پول قرارداد امضا شده نیز به طور کامل پرداخت شده است.

                      علیلو در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از 146 شرکت زیرمجموعه یک خودروساز نزدیک 50 شرکت بدون استفاده هستند، تصریح کرد: میانگین تولید خودرو برای هر کارگر در شرکت‌های خطوط خودروسازی 36 تا 56 عدد است اما این میزان در خودروساز‌های ایرانی بین 4 تا 6 عدد است و از همین جا می‌توان به فاجعه بهره‌وری در شرکت‌های خودروسازی پی برد.

                      علیلو در ادامه و با اشاره به اینکه باید میزان تعرفه خودروی وارداتی بین 3 تا 4 سال به صفر برسد، گفت: این کار باید به تدریج انجام شود چرا که در این صورت صنعت خودروسازی ما به طور کامل به زمین خواهد خورد.

                      علیلو در پایان با اشاره به تمام موارد این تخلفات به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد، افزود: کسانی که از سال 81 خود را قیم صنعت خودروسازی می‌پندارند باید در قبال مردم و نظام پاسخگو باشند.

                      نظر

                      • جعفرزاده
                        عضو فعال
                        • Dec 2010
                        • 5833

                        #1961
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                        ه گزارش بورس نیوز به نقل از ايكو پرس مجمع عمومي فوق العاده سهام‌داران ايران خودرو 21 اسفند ماه با حضور بيش از 68درصد صاحبان سهام برگزار شد و پس از استقرار هيات رييسه در جايگاه، گزارش بازرس قانوني شركت قرائت شد.

                        هيات رييسه مجمع، دكتر صيدي به عنوان رييس و محمدرضايي، نماينده سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، صباغي نماينده شركت سرمايه گذاري رنا، به عنوان ناظر و دكتر مهري معاون اقتصادي ايران خودرو، به عنوان دبير انتخاب شدند.

                        ضمنا بخشنده نماينده سازمان حساب‌رسي به عنوان بازرس قانوني و لطفي نماينده سازمان بورس و اوراق بهادار حضور داشتند.

                        هيات مديره حافظ منافع سهام‌داران است

                        مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو نيز در مجمع عمومي فوق العاده به پرسش هاي سهام‌داران پاسخ و به آنان اطمينان داد كه هيات مديره حافظ منافع سهام‌داران است.

                        مهندس هاشم يكه زارع در خصوص فروش سهام بانك پارسيان كه از سوي يكي از سهام‌داران مطرح شد، گفت: ايران خودرو از هفت سال پيش مايل به فروش سهام خود در بانك پارسيان بوده است، اما اين تمايل تنها 50 درصد قضيه را شامل مي شود و عملي شدن اين تصميم بستگي به مشترياني دارد كه مي خواهند اين سهم را خريداري كنند.

                        مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو بر تمركز منابع مالي ايران خودرو بر توليد و صنعت تاكيد كرد و گفت: در اين راستا سايت هاي توليدي سمنان و آذربايجان و يك ملك در خيابان اسفنديار تهران در شش ماه اخير به فروش رسيده اند.

                        وي از اقدامات مفيد در راستاي توسعه و تنوع توليد نيز خبر داد و گفت: با يك شريك خارجي براي توسعه محصول مذاكره و قرار شده ايران خودرو بر روي پلاتفرمي كه رايگان در اختيارش مي گيرد، دو خودروي سدان و «اس.يو.وي» توليد كند و در شبكه صادراتي آنها نيز قرار گيرد.

                        مديرعامل ايران خودرو در ادامه از نهايي شدن قرارداد با يك شريك آسيايي تا دو سه روز آينده خبر داد و گفت: خودروساز شدن اگر در حد شعار باقي بماند، همان اتفاقي خواهد افتاد كه در اثر تحريم ها افتاد.

                        يكه زارع افزود: با توان قطعه سازان ايراني مي توانيم ضمن توسعه برند ملي 20درصد در بازار شركاي غربي و 10 درصد در بازار شركاي آسيايي شريك شويم و 70 درصد محصولات از برند ملي خودمان باشد، كه اين هدف نيازمند حمايت سهام‌داران است.

                        وي بر عزم هيات مديره در حفاظت از منافع سهام‌داران تاكيد كرد و گفت: هدف هاي ايران خودرو يك شبه عملي نمي شود و زمان مي برد، اما در بخش 70درصد برند ملي آينده روشني را در پيش رو داريم.

                        مديرعامل ايران خودرو از لزوم حمايت قطعه سازان تابعه ايران خودرو سخن گفت و اظهار كرد: اين قطعه سازان با 30 تا 40 درصد ظرفيت كار مي كردند اما لازم است تا رسيدن به صد در صد ظرفيت و ايجاد سود براي سهام‌داران حمايت شوند.

                        يكه زارع با بيان اين كه سايت هاي توليدي تحت فشارهاي غير متعارف در سال هاي گذشته ايجاد شده و منابع مالي ايران خودرو را قفل كرد، تاكيد كرد: بر اساس تصميم هيات مديره، ديگر هيچ سايت مونتاژي در استان ها ايجاد نخواهد شد.

                        مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از عرضه دنا در كلاس بالا در تيرماه آينده خبر داد و گفت: اين محصول در نيمه دوم سال آينده به گيربكس اتوماتيك و آپشن هاي مختلف مجهز مي شود و با سياست هيات مديره و توان قطعه سازان هيچ خودروي چيني در اين سگمنت قيمتي نميتواند با دنا رقابت كند.

                        انتخاب اعضاي حقوقي هيات مديره

                        بعد از اتمام مجمع عمومي فوق العاده و تصويب افزايش سرمايه ايران خودرو، جلسه مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده براي انتخاب اعضاي هيات مديره تشكيل شد.
                        در اين مجمع، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، سازمان مديريت صنعتي، شركت تعاوني كاركنان سازمان گسترش و نوسازي ، شركت پيشگامان بازرگاني گليار و شركت سازه و ساختمان ايرانيان به عنوان اعضاي حقوقي هيات مديره انتخاب شدند.

                        نظر

                        • dpi
                          عضو فعال
                          • Oct 2012
                          • 578

                          #1962
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          مشکلات خودروسازی:
                          1-اخذ وام های کلان بلند مدت و هزینه آن در هزینه های جاری(مثلا طرف وام رو صرف ماموریت خارج از کشور کنه)
                          2-هزینه مالی بالا.
                          3-عدم بهره وری مناسب.
                          4-عدم تناسب تعداد کارگران تولید نسب به تولید.
                          5-وجود هزینه تولید جذب نشده.
                          6-مطالبات مشکوک الوصل کلان.
                          7-تیم حقوقی ضعیف در جهت وصول مطالبات.
                          8-عدم وجود حسابرسی عملیاتی در این شرکتها.
                          9-وجود قراردادهای مبهم اقتصادی داخلی و خارجی.
                          10-.....................

                          نظر

                          • جعفرزاده
                            عضو فعال
                            • Dec 2010
                            • 5833

                            #1963
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نعمت زاده در ديدار وزير امور خارجه بلاروس با وي با اشاره به روابط خوب دو كشور در زمينه هاي سياسي و اقتصادي، بر پيگيري توليد خودرو سبک ايراني در بلاروس تاكيد كرد.

                            نعمت زاده تاكيد كرد : اميدواريم شاهد حمايت‌هاي بيشتر پيمانكاران ايراني در زمينه هاي زير بنايي و صنعتي از سوي كشور بلاروس باشيم.

                            نظر

                            • جعفرزاده
                              عضو فعال
                              • Dec 2010
                              • 5833

                              #1964
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              در پرتفوی سهامداران خودرو _ حق تقدم به میزان 25 درصد اضافه شده است /:.wubsmiley.:/

                              نظر

                              • ایرج اکبری
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 10934

                                #1965
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                با سلام این سهم داره واقعا خسته کننده میشه با اینکه گزارش افزایش سرمایه هم امده در کدال ولی پیش بینی سال 93 را اعلام نمی کنه از این نوع انتظار نمیشه خوش بین بود
                                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X