دو کلام حرف حساب

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • mhjboursy
    ستاره‌دار (۱۳)
    • Jul 2013
    • 18270

    #361
    پاسخ : دو کلام حرف حساب

    دلم هوای تو کرده شه خراسانی
    چه می شود که بیایم حرم به مهمانی
    دلم زِ کثرت زشتی بریده آقاجان
    عنایتی که بیایم تویی که درمانی


    «محمد حسین» هستم.
    امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

    نظر

    • mhjboursy
      ستاره‌دار (۱۳)
      • Jul 2013
      • 18270

      #362
      پاسخ : دو کلام حرف حساب

      دلم گرفته، ای کاش مرا دهند راهی
      بنشینم به گوشه ای و آسان کشم آهی
      دل گرفته را فرصت بیابم و پر پر کنم
      ببرم دل از خانه و رسم به کوی دلخواهی

      دلم گرفته زین همه حرص و خودخواهی
      کجاست جان حقیقت تا ببازم این واهی؟
      گفتند یک جا است که دردها دوا کنند
      بشو به مشهد و باش تا شود
      شاهی

      السلام علیک یا آقا جان

      «محمد حسین» هستم.
      امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

      نظر

      • mhjboursy
        ستاره‌دار (۱۳)
        • Jul 2013
        • 18270

        #363
        پاسخ : دو کلام حرف حساب

        ای کاش یک بار دلم را جای پا کند
        بنشیند به دیده و شوری به پا کند
        بار دیگری به حریمش اجازت دهد
        دور از اغیار به گوشم نوا کند

        بگوید به من از مستی و عرفان و عشق
        و من شکایت ها به جانبش ندا کنم
        بگویم از ظلمت
        دنیا و کسان و نفس
        او چون همیشه ام با نظر دوا کند

        «محمد حسین» هستم.
        امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

        نظر

        • mhjboursy
          ستاره‌دار (۱۳)
          • Jul 2013
          • 18270

          #364
          پاسخ : دو کلام حرف حساب

          دوست دارم ساعت ها نشینم و نظاره کنم
          مسیر زائران کویت را باز بهانه کنم
          آری شکست تکبرم فقط به کبریای تو است...
          و چه زیبا است کین
          شکست را عاشقانه کنم /:.Heart.:/

          برون از اینجا پر است از حرف مفت و فلسفه
          اما زبان اینجا عشق است و (من) فقط ترانه کنم
          آری نسیم حرمت نفخه ی روح من است
          که در هر جریانش بشکنم و خودی دوباره کنم.

          «محمد حسین» هستم.
          امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

          نظر

          • mhjboursy
            ستاره‌دار (۱۳)
            • Jul 2013
            • 18270

            #365
            پاسخ : دو کلام حرف حساب

            چی میشه یه بار دیگه باز بیام پا بوست
            که میخوام غرق بشم توی اقیانوست
            کاشکی بازم تو حرم با کفترات بپرم
            پیش تو پر بگیرم ازت خبر بگیرم
            (محسن چاوشی)


            ای خدا...

            «محمد حسین» هستم.
            امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

            نظر

            • mohammadhossein
              عضو فعال
              • Feb 2016
              • 818

              #366
              پاسخ : دو کلام حرف حساب

              إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ ۖ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا ۚفَإِذَا جَاءَ
              وَعْدُالْآخِرَةِلِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا
              دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا﴿٧﴾
              اگر نيكى كنيد به خود نيكى كرده‏ايد ، و اگر بدى كنيد به خود بدى كرده‏ايد . چون [زمان ظهور] وعده دوم [براى عذاب و انتقام] فرا رسد ، [پيكارگرانى بسيار سخت‏گير بر ضد شما برمى‏انگيزيم] تا شما را [با دچار كردن به آسيب فراوان] اندوهگين كنند و به مسجد [الاقصى] درآيند ، آن گونه كه بار اول درآمدند تا هر كه و هر چه را دست يابند ، به شدت در هم كوبند و نابود كنند .«7»
              این یک سنت همیشگی است که نیکی ها و بدی ها سرانجام به خود انسان باز می گردد با این حال نه مجازات شما را بیدار میکند و نه نعمت و رحمت الهی .
              باز سر به طغیان بر میدارید و راه ستم و تعدی و تجاوز در پیش میگیرد و فساد کبیر در زمین ایجاد میکنید و برتری جویی را از حد میگذارنید .به دنبال ان وعده دوم الهی فرا می رسد. هنگامب که وعده دوم فرا رسد دشمن چنان بر شما سخت خواهد گرفت که اثار غم و اندوه در صورت هایتان ظاهر میشود و داخل مسجد الاقصی می شوند همان گونه که بار اول وارد شدند و به این هم قناعت نمیکنند و ان چه را زیر سلطه خود میگیرند ، در هم می کوبند.

              نظر

              • mohammadhossein
                عضو فعال
                • Feb 2016
                • 818

                #367
                پاسخ : دو کلام حرف حساب



                إِنْ تُبْدُوا الصَّدَقَاتِ فَنِعِمَّا هِيَ ۖ وَإِنْ تُخْفُوهَا وَتُؤْتُوهَا الْفُقَرَاءَ فَهُوَ خَيْرٌ

                لَكُمْ ۚ وَيُكَفِّرُ عَنْكُمْ مِنْ سَيِّئَاتِكُمْ ۗ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ﴿٢٧١﴾
                اگر صدقه‏ها را آشكارا پرداخت كنيد كارى نيكوست ، و اگر آنها را پنهان داريد و به تهيدستان دهيد براى شما بهتر است ؛ و خدا [به اين سبب] بخشى از گناهانتان را محو مى‏كند ؛ و خدا به آنچه انجام مى‏دهيد ، آگاه است .«271»
                پیامبر اسلام فرمودند :«صدقه مومن به دست سائل نمیرسد تا به دست خدا برسد»
                از امام جعفر صادق (ع) مروی است :«خداوند عالم فرمود : هیچ چیز نیست مگر این که دیگری را موکل گرفتن ان کردم مگر صدقه را که به دست خود می گیرم . حتی این که مرد یا زن ، خرمایی یا نصف خرمایی را تصدیق کند ، ان را تربیت میکنم و پرورش میدهم ، هم چنان که کسی کره اسب خود را تربیت میکند و چون روز قیامت به ملاقات من برسد ان را خواهد دید مثل کوه احد بزرگتر.»
                صدقه پنهانی نابود کننده گناهان است و صدقه اشکار مرگ ناگهانی و زشت را باز میدارد.

                نظر

                • mohammadhossein
                  عضو فعال
                  • Feb 2016
                  • 818

                  #368
                  پاسخ : دو کلام حرف حساب

                  معجزه دریایی که در قرآن به آن اشاره شده

                  اقیانوس شناسان به تازگی کشف کرده اند که وقتی دو دریا به هم می رسند با یکدیگر ترکیب نمی شوند ؛ چرا که آب دو دریای همسایه به دلیل وجود نیروی کشش سطحی ترکیب نمی شوند.
                  آب دریاهای مختلف غلظت های متفاوتی با هم دارند و کشش سطحی ایجاد می کنند گویی که دیواره نازکی بین آن دو برپا شده است.


                  گلف استریم، و رودهای عظیم دریایی!

                  اگر تعجب نکنید در سراسر اقیانوس های جهان رودهای عظیمی در حرکت است که یکی از نیرومندترین آنها" گلف استریم" نام دارد.
                  این رود عظیم از سواحل آمریکای مرکزی حرکت می‌کند و سراسر اقیانوس اطلس را می‌پیماید و به سواحل اروپای شمالی می‌رسد.


                  این آبها که از مناطق نزدیک به خط استوا حرکت می‌کنند گرم هستند، و حتی رنگ آنها گاه با رنگ آبهای مجاور متفاوت است، و عجب اینکه عرض همین رود عظیم دریایی (گلف استریم) در حدود 150 کیلومتر، و عمق آن چند صد متر می‌باشد! سرعت آن در بعضی از مناطق به قدری است که در یک روز 160 کیلومتر راه را طی می‌کند.
                  تفاوت درجه حرارت این آبها با آبهای مجاور در حدود 10 تا 15 درجه است، و لذا حاشیه غربی آن را دیوار سرد می‌نامند.
                  " گلف استریم" بادهای گرمی به وجود می‌آورد، و مقدار قابل توجهی از حرارت خود را به طرف کشورهای شمالی قاره اروپا می‌برد، و هوای آن کشورها را بسیار مطبوع می‌کند، و شاید اگر این جریان نبود زندگی در آن کشورها بسیار سخت و طاقت فرسا بود.
                  باز تکرار می‌کنیم" گلف استریم" یکی از این رودهاست، و در آبهای پنج قاره جهان نظیر این جریان دریایی فراوان است و عامل اصلی آن تفاوت حرارت منطقه استوایی زمین و مناطق قطبی است که این حرکت را در آب دریاها به وجود می‌آورد.
                  این موضوع را با یک تجربه ساده می‌توان دریافت: اگر ظرف بزرگ آبی داشته باشیم در یک طرف آن قطعه یخی قرار دهیم، و در طرف دیگر قطعه آهن داغی، و روی سطح آب کمی کاه بریزیم، می‌بینیم جریانی در سطح این آب پیدا می‌شود و آبها آهسته از آن منطقه گرم به سوی منطقه سرد حرکت می‌کنند، عین این ماجرا در کل دریاهای جهان روی می‌دهد، و سرچشمه پیدایش این رودهای دریایی است.
                  این حجاب نامرئی همان" تفاوت درجه غلظت آب شور و شیرین" و به اصطلاح تفاوت" وزن مخصوص" آنها است که سبب می‌شود تا مدت مدیدی به هم نیامیزند



                  عجب اینکه این رودهای عظیم دریایی با آبهای اطراف خود کمتر آمیخته می‌شوند و هزاران کیلومتر راه را به همان صورت می‌پیمایند و مصداق" مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ" را به وجود می‌آورند!

                  از آن جالبتر اینکه در محل برخورد این آبهای گرم با آبهای سرد مجاور، پدیده‌ای رخ می‌دهد که برای انسان بسیار پر سود است، زیرا در محل تقاطع این آبهای گرم و سرد یک نوع حالت بی حسی یا مرگ دسته جمعی برای حیوانات ذره‌بینی که در میان آب معلق هستند به وجود می‌آید، و از این راه ماده غذایی فراوان و بی حساب جمع می‌شود که سبب جلب دسته‌های بزرگ ماهیان می‌گردد، و به این ترتیب این منطقه یکی از بهترین مناطق صید ماهی در کره زمین است(دائرة المعارف" فرهنگنامه" جلد 12 صفحه 1228 و نشریه" بندر و دریا شماره 4 صفحه 100 به نقل از: تفسیر نمونه، ج23، ص: 131)
                  در سوره الرحمن آیات 19-20-21-22 به این موضوع اشاره شده است:
                  مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (19) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (20) فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (21) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّۆْلُۆُ وَ الْمَرْجانُ (22)
                  19. دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.20. اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.21. پس کدامین نعمتهای پروردگارتان را انکار می‌کنید؟22. از آن دو، مروارید و مرجان خارج می‌شود.
                  این آیه یکی دیگر از مظاهر شگفت‌انگیز قدرت پروردگار را در جهان آفرینش ترسیم می‌کند که چگونه یک حجاب نامرئی، و حائل ناپیدا در میان دریای شور و شیرین قرار می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد آنها با هم آمیخته شوند.
                  البته امروز ما این را می‌دانیم که این حجاب نامرئی همان" تفاوت درجه غلظت آب شور و شیرین" و به اصطلاح تفاوت" وزن مخصوص" آنها است که سبب می‌شود تا مدت مدیدی به هم نیامیزند.
                  گرچه جمعی از مفسران برای پیدا کردن چنین دو دریایی در روی کره زمین به زحمت افتاده‌اند که در کجا دریای آب شیرین در کنار آب شور قرار گرفته و مخلوط نمی‌شود، ولی این مشکل نیز برای ما حل شده است، زیرا می‌دانیم تمام رودخانه‌های عظیم آب شیرین که به دریاها می‌ریزند در کنار ساحل، دریایی از آب شیرین تشکیل می‌دهند و آبهای شور را به عقب می‌رانند و تا مدت زیادی این وضع ادامه دارد، و به خاطر تفاوت درجه غلظت آنها از آمیخته شدن با یکدیگر ابا دارند، و هر یک به دیگری" حجرا مهجورا" می‌گوید!

                  جالب اینکه بر اثر جزر و مد آب دریاها که در شبانه روز دو مرتبه بر اثر جاذبه ماه صورت می‌گیرد سطح آب دریا به مقدار زیادی بالا و پائین می‌رود، این آبهای شیرین که دریایی را تشکیل داده‌اند در مصب همان رودخانه‌ها و نقاط اطراف آن در خشکی پیش می‌روند و انسانها از زمانهای قدیم از این موضوع استفاده کرده، نهرهای زیادی در این گونه مناطق دریا کنده‌اند و زمین های فراوانی را زیر کشت درختان برده‌اند که وسیله آبیاری آنها همین آب شیرین است که به وسیله جزر و مد بر مناطق وسیع گسترش می‌یابد.(تفسیر نمونه، ج15، ص 123)
                  در آیات دیگری از قرآن نیز بطور دقیق به این موضوع اشاره شده است:
                  سوره مبارکه فرقان آیه 53:
                  «وَهُوَ الَّذِی مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَجَعَلَ بَیْنَهُمَا بَرْزَخًا وَحِجْرًا مَّحْجُورًا»
                  و اوست كسى كه دو دریا را موج‏زنان به سوى هم روان كرد: این یكى شیرین [و] گوارا و آن یكى شور [و] تلخ است و میان آن دو، مانع و حریمى استوار قرار داد.
                  سوره مبارکه فاطر آیه 12:
                  وَمَا یَسْتَوِی الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن كُلٍّ تَأْكُلُونَ لَحْمًا طَرِیًّا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْیَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْكَ فِیهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ


                  و دو دریا یكسان نیستند: این یك، شیرینِ تشنگى‏زدا [و] نوشیدنش گواراست و آن یك، شورِ تلخ‏مزه است و از هر یك گوشتى تازه مى‏خورید و زیورى كه آن را بر خود مى‏پوشید بیرون مى‏آورید و كشتى را در آن، موج‏شكاف مى‏بینى تا از فضلِ او [روزى خود را] جستجو كنید، و امید كه سپاس بگزارید.


                  می‌دانیم تمام رودخانه‌های عظیم آب شیرین که به دریاها می‌ریزند در کنار ساحل، دریایی از آب شیرین تشکیل می‌دهند و آبهای شور را به عقب می‌رانند و تا مدت زیادی این وضع ادامه دارد، و به خاطر تفاوت درجه غلظت آنها از آمیخته شدن با یکدیگر ابا دارند، و هر یک به دیگری" حجرا مهجورا" می‌گوید!


                  سوره مبارکه نمل آیه 61: أَمَّن جَعَلَ الْأَرْضَ قَرَارًا وَجَعَلَ خِلَالَهَا أَنْهَارًا وَجَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ وَجَعَلَ بَیْنَ الْبَحْرَیْنِ حَاجِزًا أَإِلَهٌ مَّعَ اللَّهِ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ
                  [آیا شریكانى كه مى‏پندارند بهتر است‏] یا آن كس كه زمین را قرارگاهى ساخت و در آن رودها پدید آورد و براى آن، كوه‏ها را [مانند لنگر] قرار داد، و میان دو دریا برزخى گذاشت؟ آیا معبودى با خداست؟ [نه،] بلكه بیشترشان نمى‏دانند.

                  نتیجه گیری:

                  چطور پیامبری که امی و درس نخوانده بوده در 1400 سال پیش در بیابان های سوزان عربستان که عرب جاهل به دنبال زنده به گور کردن دخترانشان و جنگ و غارت وخونریزی و.. بودند ، توانسته آن چنین مطالبی رو بیان کند که امروزه بشریت با پیشرفت ها و دستگاه ها و تکنولوژی امروز به این اطلاعات رسیده است (حتی نابغه ترین نوع انسان هم نمی تواند بدون دستگاه های امروزی از این اطالاعات پیچیده در رابطه با کشش سطحی در آب دریا ها خبر دهد)
                  احتمال آنکه انسانی یا هر گونه منبع مادی توانسته باشد این چنین مطالبی را در 1400 سال پیش بگوید صفر است ، جز آنکه به منبع غیب متصل باشد. پس چیزی را جز حقانیت دین مبین اسلام اثبات نمی کند..
                  چه خوب است که کمی بیشتر فکر کنیم.

                  نظر

                  • mohammadhossein
                    عضو فعال
                    • Feb 2016
                    • 818

                    #369
                    پاسخ : دو کلام حرف حساب

                    مَّن يُطِعِ ٱلرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ ٱللَّهَ ۖ وَمَن تَوَلَّىٰ فَمَآ أَرْسَلْنَٰكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًۭا ۸۰
                    کسی که از پیامبر اطاعت کند، خدا را اطاعت کرده؛ و کسی که سرباز زند، تو را نگهبان (و مراقب) او نفرستادیم (و در برابر او، مسؤول نیستی).
                    وَيَقُولُونَ طَاعَةٌۭ فَإِذَا بَرَزُوا۟ مِنْ عِندِكَ بَيَّتَ طَآئِفَةٌۭ مِّنْهُمْ غَيْرَ ٱلَّذِى تَقُولُ ۖ وَٱللَّهُ يَكْتُبُ مَا يُبَيِّتُونَ ۖ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَتَوَكَّلْ عَلَى ٱللَّهِ ۚ وَكَفَىٰ بِٱللَّهِ وَكِيلًا ۸۱
                    آنها در حضور تو می‌گویند: «فرمانبرداریم»؛ امّا هنگامی که از نزد تو بیرون می‌روند، جمعی از آنان بر خلاف گفته‌های تو، جلسات سرّی شبانه تشکیل می‌دهند؛ آنچه را در این جلسات می‌گویند، خداوند می‌نویسد. اعتنایی به آنها نکن! (و از نقشه‌های آنان وحشت نداشته باش!) و بر خدا توکّل کن! کافی است که او یار و مدافع تو باشد.
                    أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ ٱلْقُرْءَانَ ۚ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ ٱللَّهِ لَوَجَدُوا۟ فِيهِ ٱخْتِلَٰفًۭا كَثِيرًۭا ۸۲
                    آیا درباره قرآن نمی‌اندیشند؟! اگر از سوی غیر خدا بود، اختلاف فراوانی در آن می‌یافتند.
                    وَإِذَا جَآءَهُمْ أَمْرٌۭ مِّنَ ٱلْأَمْنِ أَوِ ٱلْخَوْفِ أَذَاعُوا۟ بِهِۦ ۖ وَلَوْ رَدُّوهُ إِلَى ٱلرَّسُولِ وَإِلَىٰٓ أُو۟لِى ٱلْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ ٱلَّذِينَ يَسْتَنۢبِطُونَهُۥ مِنْهُمْ ۗ وَلَوْلَا فَضْلُ ٱللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُۥ لَٱتَّبَعْتُمُ ٱلشَّيْطَٰنَ إِلَّا قَلِيلًۭا ۸۳
                    و هنگامی که خبری از پیروزی یا شکست به آنها برسد، (بدون تحقیق،) آن را شایع می‌سازند؛ در حالی که اگر آن را به پیامبر و پیشوایان -که قدرت تشخیص کافی دارند- بازگردانند، از ریشه‌های مسائل آگاه خواهند شد. و اگر فضل و رحمت خدا بر شما نبود، جز عدّه کمی، همگی از شیطان پیروی می‌کردید (و گمراه می‌شدید).
                    فَقَٰتِلْ فِى سَبِيلِ ٱللَّهِ لَا تُكَلَّفُ إِلَّا نَفْسَكَ ۚ وَحَرِّضِ ٱلْمُؤْمِنِينَ ۖ عَسَى ٱللَّهُ أَن يَكُفَّ بَأْسَ ٱلَّذِينَ كَفَرُوا۟ ۚ وَٱللَّهُ أَشَدُّ بَأْسًۭا وَأَشَدُّ تَنكِيلًۭا ۸۴
                    در راه خدا پیکار کن! تنها مسؤول وظیفه خود هستی! و مؤمنان را (بر این کار،) تشویق نما! امید است خداوند از قدرت کافران جلوگیری کند (حتی اگر تنها خودت به میدان بروی)! و خداوند قدرتش بیشتر، و مجازاتش دردناکتر است.
                    مَّن يَشْفَعْ شَفَٰعَةً حَسَنَةًۭ يَكُن لَّهُۥ نَصِيبٌۭ مِّنْهَا ۖ وَمَن يَشْفَعْ شَفَٰعَةًۭ سَيِّئَةًۭ يَكُن لَّهُۥ كِفْلٌۭ مِّنْهَا ۗ وَكَانَ ٱللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍۢ مُّقِيتًۭا ۸۵
                    کسی که شفاعت [= تشویق و کمک‌] به کار نیکی کند، نصیبی از آن برای او خواهد بود؛ و کسی که شفاعت [= تشویق و کمک‌] به کار بدی کند، سهمی از آن خواهد داشت. و خداوند، حسابرس و نگهدار هر چیز است.

                    نظر

                    • mohammadhossein
                      عضو فعال
                      • Feb 2016
                      • 818

                      #370
                      پاسخ : دو کلام حرف حساب

                      خجسته ولادت با سعادت حضرت علی اکبر حسین علیه السلام مبارک باد !
                      هم درمقام و نام و جلالت تو اکبری
                      هم اینکه درعشیره شماازهمه سری
                      گفتااگرکه ختم رسالت نمیرسید
                      حتما تو اخرین نبی هستی پیمبری
                      وقتی تورا بدست پدر داد مادرت
                      بوسیدروی ماهت و گفتا که محشری
                      بایدبرای رزم تو لشکربیاورند
                      الحق عرب ندیده شبیه ت دلاوری
                      وقتی لجام اسب کشیدی سوی نبرد
                      دشمن ندید اکبری یا این که حیدری
                      دشمن چشیده مزه شمشیر تیز تو
                      وقتی چو شیر بر صف او حمله میبری
                      اقا شما کرامتتان هم محمدیست
                      حالا شما به کرببلایم نمیبری
                      صدبار گفته اند و مانیز گفته ایم
                      اقا غلام دربدرت را نمیخری



                      نظر

                      • Senator1989
                        عضو فعال
                        • Feb 2015
                        • 2577

                        #371
                        پاسخ : دو کلام حرف حساب

                        انفجار در ترکیه چهار کشته به همراه داشت


                        چهار سرباز ترکیه در بمب‌گذاری پ.ک.ک جان خود ا از دست دادند.
                        کد خبر: ۵۹۰۴۹۸
                        تاریخ انتشار:
                        ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
                        -
                        18 May 2016
                        چهار سرباز ترکیه در بمب‌گذاری پ.ک.ک جان خود ا از دست دادند.

                        به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، فرمانده ارتش ترکیه امروز-چهارشنبه- اعلام کرد بمب گذاری در جنوب-شرق این کشور چهار کشته و 9 مجروح به همراه داشته است.

                        فرمانده ارتش ترکیه اضافه کرد که شبه نظامیان حزب کارگران کردستان این بمب‌گذاری را انجام داده‌اند.

                        این بمب در مسیر حرکت نیروهای ارتش ترکیه کار گذاشته شده و در هنگام عبور آنها منفجر شده است.

                        ---------------------------
                        عاقبت فتنه و خیانت به ملت های دیگر و داشتن افکار استعمارگرانه عثمانی همین میشه!

                        نظر

                        • Senator1989
                          عضو فعال
                          • Feb 2015
                          • 2577

                          #372
                          پاسخ : دو کلام حرف حساب

                          در اصل توسط mhjboursy پست شده است View Post
                          دلم گرفته، ای کاش مرا دهند راهی
                          بنشینم به گوشه ای و آسان کشم آهی
                          دل گرفته را فرصت بیابم و پر پر کنم
                          ببرم دل از خانه و رسم به کوی دلخواهی

                          دلم گرفته زین همه حرص و خودخواهی
                          کجاست جان حقیقت تا ببازم این واهی؟
                          گفتند یک جا است که دردها دوا کنند
                          بشو به مشهد و باش تا شود
                          شاهی

                          السلام علیک یا آقا جان

                          انشالله ما هم مومن و محب به خداوند و اولیا الهی بمونیم

                          نظر

                          • گیلان
                            عضو فعال
                            • Jul 2011
                            • 2178

                            #373
                            پاسخ : دو کلام حرف حساب

                            چیزی که غلطه , غلطه
                            مهم نیست کی گفته ,!
                            .
                            جدائی نادر از سیمین
                            هیچ تمدنی از بیرون مغلوب نخواهد شد , مگر آنکه از درون نابود شده باشد !...ویل دورانت

                            نظر

                            • mohammadhossein
                              عضو فعال
                              • Feb 2016
                              • 818

                              #374
                              پاسخ : دو کلام حرف حساب

                              اعجاز و شگفتی های ریاضی در قرآن

                              مقاله قرآن و کامپیوتر نوشته «دکتر رشاد خلیفه» دانشمند مسلمان مصری دارای درجه پی اچ دی در رشته مهندسی سیستم ها و استاد دانشگاه آریزونای آمریکاست که مدتی معاون سازمان توسعه صنعتی ملل متحد بوده است . وی با کمک عده ای از مسلمین متخصص و صرف وقت بسیار تحقیقات گسترده ای را در نظم ریاضی کاربرد حروف و کلمات در قرآن شروع نموده و با الهام از آیات 11 تا 31 سوره مدثر که عدد 19 را کلید رمز اعجاز آمیز قرآن و آسمانی بودن آن معرفی می کنند به کمک عدد 19 توانست رمز نظم ریاضی حیرت انگیز و اعجاز آمیز حاکم بر حروف قرآنی را کشف نماید . دکتر رشاد خلیفه ، نخستین بار ترجمه قرآن مجید از عربی به انگلیسی را در 12 جلد نگاشت . این ترجمه ها توسط موسسه «روح حق» واقع در شهرستان توسان ایالت آریزونای آمریکا به چاپ رسید. مقاله قرآن و کامپیوتر در پایان جلد اول کتاب ترجمه قرآن درج شده است .


                              اینک متن مقاله:
                              در چهارده قرن اخیر نوشته های بی شمار ادبی شامل کتاب، مقاله ، گزارشات پژوهشی درباره کیفیت معجزه آسای قرآن برشته تحریر در آمده است . در این نوشته ها فصاحت بیان ، فضیلت ادبی ، معجزات علمی ، سبک و حتی جاذبه آهنگ تلاوت قرآن تشریح شده است . با وجود این ، تحقیق در اعجاز قرآن به علت احساسات بشری ، بی طرفانه صورت نگرفته و بسته به عقیده نویسنده برعلیه آن قلم فرسایی شده است . چون مطالعات و پژوهش های قبلی به وسیله بشر انجام شده خواهی نخواهی تمایلات و نظرات و ضد و نقیض نویسندگان در آنها به چشم می خورد . این نوشته ها توانسته اند افراد غیر مسلمان را قانع کنند که قرآن کتاب آسمانی است و دلایل نویسندگان درایشان موثر نبوده است . معجزه ای که دراین رساله پژوهشی ارائه می شود بر مبنای اصولی بی چون و چرا خالی از شک و شبه و غیر قابل تغییر استوار است بدین ترتیب که فن کامپیوتر با کشف سیستم اعدادی اعجاز آمیز قرآن مدلل می دارد که قرآن مجید بدون شک ساخته فکر بشر نمی تواند باشد . خواست خدای توانا بوده است که این نظم پیچ در پیچ عددی قرآن مخفی نماند تا تایپ شود که سرچشمه غیبی قرآن از جانب خداوند متعال است و نیز در عرض گذشت قرون به وسیله ذات او محافظت می شده و از گزند تغییر ، افزایش یا کاهش در امان مانده است .


                              رمزهای اعجاز آمیز قرآن منحصراً از این قرارند :
                              1. اولین ایه قرآن «بسم الله الرحمن الرحیم» دارای 19 حرف عربی است .
                              2. قرآن مجید از 114 سوره تشکیل شده است و این عدد به 19 قسمت است .( 6×19)
                              3. اولین سوره که نازل شده است سوره علق (شماره 96) نوزدهمین سوره از آخر قرآن است .
                              4. سوره علق 19 آیه دارد .
                              5. سوره علق 285 حرف (15× 19) دارد .
                              6. اولین بار که جبرئیل امین با قرآن فرود آمد 5 آیه اولی سوره علق آورد که شامل 19 کلمه است .
                              7. این 19 کلمه ، 76 حرف (4×19) دارد که به تعداد حروف بسم الله الرحمن الرحیم است .
                              8. دومین باری که جبرئیل امین فرود آمد 9 آیه اولی سوره قلم (شماره 68) را آورد که شامل 38 کلمه است .(2×19)
                              9. سومین باری که جبرئیل امین فرود آمد 10 آیه اولی سوره مزمل (شماره 73) را آورد که شامل 57 کلمه است .(3×19)
                              10. چهارمین بار که جبرئیل امین فرود آمد 30 آیه سوره مدثر (شماره 74) را آورد که آخرین آیه آن «بر آن دوزخ 19 فرشته موکلند» می باشد . (آیه 30)
                              11. پنجمین بار که جبرئیل فرود آمد اولین سوره کامل شد «فاتحه الکتاب» را آورد که با اولین بیانیه قرآن بسم الله الرحمن الرحیم (19 حرف ) آغاز می شود . این بیانیه 19 حرفی بالفاصله بعد از نزول آیه «برآن دوزخ 19 فرشته موکلند» نازل شد . این مراتب گواهی ارتباط آری از شبهه آیه 30 سوره مدثر (عدد 19) و اولین بیانیه قرآن «بسم الله الرحمن الرحیم» (عدد 19) با سیستم اعدای اعجاز آمیز است که بر عدد 19 بنا نهاده شده است .
                              12. آفریننده ذوالجلال و عظیم الشان با آیه 31 سوره مدثر به ما یاد می دهد که چرا عدد 19 را انتخاب کرده است . پنج دلیل زیر را بیان می فرماید :
                              الف) بی ایمانان را آشفته سازد .
                              ب) به خوبان یهود و نصارا اطمینان دهد که قرآن آسمانی است .
                              ج) ایمان مومنان تقویت نماید .
                              د) تا هر گونه اثر شک و تردید را از دل مسلمانان و خوبان یهودیت و مسحیت بزداید .
                              ه) تا منافقین و کفار را که سیستم اعدادی قرآن را قبول ندارند رسوا سازد .
                              13. آفریننده بما می آموزد که این نظم اعدادی قرآن تذکری به تمام جهانیان است (آیه 31 سوره مدثر) و یکی از معجزات عظیم قرآن است .(آیه 35)
                              14. هر کلمه از جمله آغازیه قرآن بسم الله الرحمن الرحیم در تمام قرآن به نحوی تکرار شده که به عدد 19 قابل تقسیم است . بدین ترتیب که کلمه اسم 19 بارکلمه الله 2698 بار ( 42×19) کلمه الرحمن 57 بار (3×19) و کلمه الرحیم 114 بار ( 6× 19) دیده می شود.
                              15. قرآن 114 سوره دارد که هر کدام از سوره ها به آیه افتتاحیه بسم الله الرحمن الرحیم آغاز می شود به جز سوره توبه (شماره 9) که بدون آیه معموله افتتاحیه است . لذا آیه بسم الله الرحمن الرحیم در ابتدای سوره ها 113 بار تکرار شده است .
                              چون این رقم به 19 قابل قسمت نیست و سیستم اعدادی قرآن آسمانی ساخته پروردگار باید کامل باشد یکصد و چهارمین آیه بسم الله را در سوره نمل که دو بسم الله دارد (آیه 27) (ایه افتتاحیه و آیه 30) بنابراین قرآن مجید 114 بسم الله دارد .
                              16. همانطور که در بالا اشاره شد سوره توبه فاقد آیه افتتاحیه بسم الله است . هرگاه از سوره توبه شروع کرده آن را سوره شماره یک و سوره یونس را سوره شماره دو فرض نموده و به همین ترتیب جلو برویم ملاحظه می شود که سوره النمل نوزدهمین سوره است (سوره 27) که بسم الله تکمیلی رادارد . از این نظم نتیجه می گیریم که قرآنی که اکنون در دست ماست با قرآن زمان پیامبر از لحاظ ترتیب سوره ها یکی است .
                              17. تعداد کلمات موجود بین دو آیه بسم الله سوره النمل 342 ( 18×19) می باشد .
                              18. قرآن مجید شامل اعداد بی شماری است . مثلاً ما موسی را برای چهل شب احضار کردیم ، ما هفت آسمان را آفریدیم . شمار این اعداد در تمام قرآن 385 ( 15× 19) می باشد .
                              19. اگر اعداد 285 فوق را با هم جمع کنیم حاصل جمع 174591 ( 9189×19) خواهد بود .
                              20. حتی اگر اعداد تکراری را از عدد فوق حذف نماییم حاصل جمع 162146 ( 8534× 19) خواهد بود .
                              21. یک کیفیت مخصوص به قرآن مجید این است که 29 سوره با حروف رمزی شروع می شود که معنی ظاهری ندارد . این علامات در هیچ کتاب دیگری ودر هیچ جایی دیده نمی شود . این حروف در ابتدای سوره های قرآن بخش مهمی از طرح اعدادی اعجاز آمیز می باشد که بر عدد 19 بنا شده است . اولین نشانه این ارتباط این است که 29 سوره از قرآن با این علامات شروع می شود . تعداد حروف الفبا در این رموز 14 و تعداد خود رمزها نیز 14 می باشد . هرگاه تعداد سوره ها (29) و حرف الفبا (14) را با تعداد رمزها (14) جمع کنیم ، حاصل جمع 57 ( 3× 19) خواهد بود .
                              22. خداوند توانا به ما یاد می دهد که در هشت سوره و سوره های شماره ( 10، 12، 13، 15، 26، 27، 28، 31) دو آیه که با این رموز آغاز می شوند حاوی و حامل معجزه قرآن هستند، باید توجه داشت که قرآن کلمه «آیه» را به معنی معجزه بکار برده است . باید کلمه آیه دارای معانی متعددی باشد که یکی از آنها معجزه است و نیز باید دانست که خود کلمه معجزه در هیچ جای قرآن بکار برده نشده است .
                              بدین ترتیب قرآن مناسب تفسیر نسلهای گوناگون بشریت است . مثلاً نسلهای قبلی (پیشین از کشف اهمیت حروف رمزی قرآن) کلمه آیه را در این هست سوره ، آیه نیم بیتی می پنداشتند . ولی نسلهای بعدی که از اهمیت این رموز با خبر شدند آیه را به معنی معجزه تفسیر کرده اند . بکار بردن کلمات چند معنایی و مناسب برای همه نسلهای بشر در زمانهای گوناگون خود یکی از معجزات قرآن است .
                              23. سوره قاف که با حرف ق شروع می شود (شماره 50) شامل 57(3×19) حروف ق است .
                              24. سوره دیگری در قرآن حروف ق را با علام رمزی خود دارد (سوره شورا شماره 42) که اگر حروف ق را در این سوره شمارش نمائید ملاحظه خواهید کرد که حرف ق 57( 3×19) بار تکرار شده است .
                              25. بدین ترتیب در می یابید که دو سوره قرآنی فوق الذکر (شماره 50 و 42) به اندازه همدیگر (57، 57) شامل حرف ق هستند که مجموع آن دو با تعداد سوره های قرآن (114) برابر است . چون سوره ق بدین نحو آغاز می شود ق و القران المجید تصور حرف ق به معنی قرآن مجید می نماید و 114 ق مذکور گواه 114 سوره های قرآن است . این احتساب اعداد آشکار و گویا ، مدلل می دارد که 114 سوره قرآن تمام قرآن را تشکیل می دهند و چیزی جز قرآن نیستند .
                              26. آمار کامیپوتر نشان می دهد که فقط این دو سوره که با حرف ق آغاز می شود دارای تعداد معینی ق (57 مورد) هستند گوئی خداوند توانا می خواهد با اشاره و کنایه بفرماید که خودش تنها از تعداد حروف الفبا در سوره های قرآن با خبر است .
                              27. یک نمونه در آیه 13 از سوره ق مدلل می دارد که هر کلمه در حقیقت هر حروف در قرآن مجید به دستور الهی و طبق سیستم اعدادی بخصوصی که بیرون از قدرت بشر است گنجانده شده است این آیه می فرماید «عاد ، فرعون و اخوان لوط» در تمام قرآن مردمی که لوط را نپذیرفتند ، قوم نامیده می شوند . خواننده بلافاصله متوجه می شود که اگر بجای «اخوان» در سوره ق کلمه «قوم» بکار برده می شد چه اتفاقی می افتاد . در این صورت ذکر کلمه قوم به جای اخوان ، حرف «ق» در این سوره 58 بار تکرار می شد و عدد 58 به 19 قابل قسمت نیست و لذا با تعداد 57 «ق» که در سوره شورا مطابقت نمی کرد و جمع آن دو با تعداد سوره های قرآن برابر نمی شد . بدین معنی که با جایگزین کردن یک کلمه به جای دیگر نظم قرآن از بین می رود.
                              28. تنها سوره ای که با حرف «ن» آغاز می شود سوره قلم است (شماره 6) این سوره 133 «ن» دارد که به 19 قابل قسمت است .( 7×19)
                              29. سه سوره اعراف (شماره 7) مریم ( شماره 19) و ص (شماره 38) که با حروف (ص) شروع می شوند جمعاً 152 حرف «ص» دارند . (8×19)
                              30. در سوره طه (شماره 20) جمع تعداد حروف «ط» و «هـ» 344 می باشد ( 18×19)
                              31. در سوره «یس» تعداد حروف «ی» و» «س» 285 می باشد ( 15× 19)
                              32. در هفت سوره 40 تا 46 که با رمز«حم» شروع می شوند تکرار حروف 2166 می باشد (14×19) بنابراین تمام حروف اختصاری که در ابتدای سوره های قرآن دارند بدون استثناء در روش اعدادی اعجاز آمیز قرآن شرکت دارند . باید توجه داشت که این روش اعدادی قرآن ، در مواردی ساده و در خور فهم اشخاص معمولی است . اما در موارد دیگر بسیار مشکل و پیچیده بوده و برای درک آنها اشخاص تحصیل کرده باید از ماشین های الکترونیکی کمک بگیرند .
                              33. در سوره های تشماره 2 و 3 و 7 و 13 و 19 و 30 و 31 و 32 که با رمز «الم» شروع می شوند تعداد حروف الف ، لام ، میم جمعاً 26676 مورد و قابل قسمت به 19 می باشد ( 1404× 19) .
                              34. در سوره های 20 و 26 و 27 و 28 و 36 و 42 که با رمز «طس» یا یکی از دو حرف مزبور (ط ، س ) آغاز می شوند تعداد دو حرف «ط» و «س» 494 مورد می باشد .( 26× 19)
                              35. در سوره های 10 و 11 و 12 و 14 و 15 که با رمز «الر» آغاز می شوند تعداد الف ، لام ، راء به اضافه تعداد (راء) تنها در سوره سیزدهم ، 9، 97 مورد است که این عدد قابل قسمت بر عدد 19 می باشد .( 511×19) .
                              36. در سوره هایی که با رمز یکی از حروف «ط ، س ، و ، م» آغاز می شوند تعداد حروف طاء وسین و میم 9177 مورد می باشد ( 438× 19)
                              37. در سوره رعد( شماره 13) که با حرف رمزی «المرا» اغاز می شود ، تعداد حروف ( الف، لام ، میم ، راء ) 1501 مورد می باشد ( 79×19)
                              38. در سوره اعراف (شماره 7) که با حروف رمزی المص شروع می گردد تعداد وقوع «الف 2572 مورد ، حرف لام 1523 مورد ، حرف میم 165 مورد ، و حرف ص 98 مورد که جمعاً عدد 5358 بدست می آید ( 282× 19)
                              39. در سوره مریم (شماره 19) که با حروف کهیعص شروع می شود ، تعداد حروف (کاف ، ها ، یا ، عین ، صاد ) 798 مورد می باشد ( 42× 19)
                              40. در سوره شورا (شماره 42) ک با حروف حم عسق شروع می شود تعداد حروف ( حا، میم ، عین ، سین ، قاف ) 570 مورد می باشد (120× 19)
                              41. در سیزده سوره ای که حرف الف در لغت رمزی آنهاست (سوره های شماره 2 . 3 .7 .10. 11. 12. 13. 14. 29. 30. 31. 32. 15) جمع الف های موجود 17499 مورد می باشد ( 921× 19)
                              42. در سیزده سوره فوق الذکر جمع لام 1870 مورد می باشد (620× 19)
                              43. در هفده سوره ای که حروف میم در لغت رمزی آنهاست (سوره های شماره 2. 3. 7 . 13. 32. 26. 28. 29. 31. 30. 40. 41. 42. 43. 44. 45. 46) جمع حروف میم 8683 مورد می باشد ( 457×19)
                              در تاریخ کتابی سراغ نداریم که مانند قرآن طبق یک سیستم عددی تنظیم شده باشد بر این حقیقت علاوه بر 43 بند پیشین ، موارد زیر نیز گواه صادقی است :
                              الف کلمه الله 2698 مرتبه در قرآن تکرار شده که مضربی از عدد 19 است (142×19) و تعداد حروف بسم الله الرحمن الرحیم نیز 19 مورد می باشد . مسئله جالب اینکه در سوره اخلاص بعد از قل هو الله احد جمله الله الصمد آمده در صورتی که اگر هو الصمد می آمد جمله صحیح بود از نظر دستورزبانی باید هو می آمد اما با این حال الله آمده است اگر به جای الله هو می آمد سیستم ریاضی قرآن بهم می ریخت و این مسئله شباهت زیادی دارد به همان اخوان و قوم در سوره ق .
                              ب : مورد جالب دیگر در سوره مریم حروف مقطعه کهیعص می باشد که به صورت حروف آغازین آمده است، این حروف در سوره مریم ، بصورت جداگانه ، با این تعداد بکار رفته اند : حرف ک 137 مرتبه ، حرف ه 168 مرتبه، حرف ی 345 مرتبه ، حرف ع 122 مرتبه ، حرف ص 26 مرتبه . جمع این ارقام به این صورت است :
                              345+ 168+137+122+26 = 897 که مضروب عدد 19 می باشد ( 42×19) یعنی مجموع تکرار حروف پنجگانه (ک ، ه ، ی ، ع ، ص) سوره مریم (سوره شماره 19) علاوه بر اینکه بر عدد 19 (تعداد حروف بسم الله الرحمن الرحیم ) قابل تقسیم است بر عدد 14 (که تعداد حروف مقطعه است) نیز قابل تقسیم می باشد ( 798= 57× 14)
                              پ: در قرآن بعضی از کلمات با کلمه های دیگر که از نظر معنی با همدیگر تناسب دارند یکسان به کاررفته اند مثلاً :
                              1- کلمه حیوه 145 بار با مشتقات آن در قرآن بکار رفته است و به همان تعداد (145 بار) کلمه موت یا مرگ با مشتقاتش بکار رفته است .
                              2- کلمه دنیا 115 بار و کلمه آخرت هم 115 بار بکار رفته است .
                              3- کلمه ملائکه 88 بار در قرآن آمده است و کلمه شیاطین نیز به همان تعداد 88 بار بکار برده شده اند .
                              4- حر یعنی گرما 40 بار و کلمه برد یعنی سرما نیز 40 بار بکاربرده شده اند .
                              5- کلمه مصائب 75 بار و کلمه شکر نیز 75 بار
                              6- کلمه زکات 32 بار و کلمه برکات نیز 32 بار
                              7- کلمه عقل و مشتقات آن 49 بار و کلمه نور نیز با مشتقاتش 49 بار
                              8- کلمه یوم به معنی روز و شهر به معنی ماه در قرآن به ترتیب 365 بار و 12 بار بکار رفته اند .
                              9- کلمه رجل به معنی مرد 24 بار و کلمه امرأه به معنی زن نیز 24 بار در قرآ ن بکار رفته اند .
                              10. کلمه امام بصورت مفرد و جمع 12 بار در قران آمده است .
                              آیا اینها تصادفی است ؟
                              ت : تفاوتهایی در حدود یک ده هزارم ضمن بررسی سوره مری و زمر دیدم که نسبت درصد مجموع حروف ( ک ، ه ، ی ، ع ، ص ) در هر دو سوره مساوی است با اینکه باید در سوره مریم بیش از هر سوره دیگر باشد زیرا این حروف مقطعه فقط در آغاز سوره مریم قرار دارد . اما هنگامی که محاسبات مربوط به نسبت گیری حروف دو سوره را از رقم سوم اعشار بالاتر بردم روشن شد که نسبت مجموع این حروف در سوره مریم یک ده هزارم ( 0/0001) بیش از سوره زمر است . این تفاوتها جزئی راستی عجیب و حیرت آور است .

                              نظر

                              • mohammadhossein
                                عضو فعال
                                • Feb 2016
                                • 818

                                #375
                                پاسخ : دو کلام حرف حساب

                                جهان در پناه اسم اعظم





                                خداوند منان تمامى دستورات مهم و اساسى را در اين سوره ها بيان فرموده اند. اين سوره ها از عميق ترين سور قرآن هستند.
                                آيات آن علاوه بر معناى ظاهرى ، معانى خاص هم دارند كه قرائت آنها به شكل صحيح حالات عجيب و توان هاى غير قابل باورى به انسان مى دهد. قرائت برخى از آنها موجب مى شود كه وابستگى سالك به نفس كم مى شود. برخى سوره ها حالات روحانى چون خلسه ايجاد مى كند.
                                برخى سبب شفاى بيمارى است .

                                برخى توان انسان را در علوم غريبه بالا مى برد و تكرار برخى از سوره ها با هم نيز سبب تفاوت اثر است .
                                مثلا اگر قرائت يكى از الم ها با المص ، يا سوره كهيعص همراه باشد اثرات جديدى دارد

                                خواص سورها : آن است كه سبب حزن و قبض در انسان مى شود و او را آماده كارى معنوى مى نمايد لفظ برخى از مبادى سوره ها مثل حم مثل هم است .
                                اما خواص و آثار آن در هر سوره متفاوت است .

                                هر چند كه ظاهر آنها شبيه هم مى باشد، اما هر حم با حم ديگر تفاوت دارد، تركيب آنها با هم نيز موجب آثار و بركات جديد است .
                                در سورى كه داراى حروفى واحد است نشان از قوانين و آئينى است كه بر اساس آن خدا دنيا را ايجاد كرده و موجودات ادامه حيات مى دهند.
                                در سور با حروف مقطعه دوتايى ، موضوعات و چيزهايى است كه خدا آورده ، تا در لحظه براى ما ظاهر شود. مقطعه چند حرفى ها براى باقى ماندن دنياى پس از مرگ است .

                                سوره هاى با حروف مقطعه كه در جمع 29 سوره است به دوازده چشمه و شاخه تقسيم مى شود هر كس به فراخور حال و عنايت الهى مى تواند از آنها بهره مند گردد، اما دوازده امام معصوم به مفاهیم آن سوره ها واقف هستند. مقدارى هم كه باقى مى ماند به عنايت خدا به عارف سالك و وارث داده مى شود. شرح خواص در اينجا جايز نيست . تنها در حدى كه در كتاب آمده اشاره مى شود.
                                سوره بقره ، الم و سجده : براى رفع شك و ترديد است .
                                سوره اعراف ، طه و شعرا: براى رفع حرج و دشوارى هاى دنيوى است .
                                سوره هود، فصلت ، شورى ، دخان و مؤ من : براى جدايى ميان حق و باطل و نيز افتراق دنيا و آخرت و جمع كردن كلام و نتيجه گيرى از آنهاست .
                                سوره يوسف ، زخرف ، قصص و روم : براى بيان معقولات است .
                                سوره قاف و جاثيه : براى مؤ منان واقعى و دور از هرنوع تظاهر و رياست .
                                سوره ابراهيم ، نمل و لقمان : براى درك حكمت لازم در هدايت مردم در امر نبوت و ولايت است .
                                سوره رعد: براى افرادى است كه قصد دارند به شناخت از بزرگان برسند.
                                سوره يس و نون و ص : براى تنزيه است .
                                سوره احقاف : براى اقامه دليل در مقابل مخالفان دين است .
                                سوره حجر و عنكبوت : در باب مسائل اخروى است .
                                تلخیص شده از کتاب : جهان در پناه يازده اسم اعظم



                                نظر

                                در حال کار...
                                X