اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • بابک 52
    ستاره‌دار (27)
    • Mar 2011
    • 17028

    #181
    توقف ثبت سفارش خودروهای گرانقیمت



    ایسنا - معاون مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ملاک اصلی توقف ثبت سفارش خودروهای وارداتی را میزان ارزبری آنها دانست و گفت: امسال تاکنون حجم ثبت سفارش برای واردات کل کالاها سه تا چهار درصد افزایش یافته است.

    ساسانی خدایی در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت ثبت سفارش خودروهای وارداتی چگونه است، توضیح داد: هماکنون ثبت سفارش واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی.سی متوقف است و خودروهای با حجم موتور کمتر از این مقدار مشکلی در ثبت سفارش برای واردات ندارند.

    وی در پاسخ به این سوال که سهم خودروهای پر مصرف و کم مصرف در کل خودروهای وارداتی به کشور چه میزان است، گفت: در ممنوعیتهای اخیر در ثبت سفارش واردات خودرو ملاک پر مصرف بودن یا کم مصرف بودن نبوده است؛ چرا که از قبل نیز سازمان بهینهسازی مصرف سوخت برای واردات خودروها از نظر میزان مصرف سوخت به ما مجوز میداد.

    معاون مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه خودروهایی که ارزبری آنها پایین بوده است همچنان میتوانند ثبت سفارش برای واردات داشته باشند گفت: با وجود توقفهای اخیر در حوزه ثبت سفارش آمار نشان میدهد که در هشت ماهه امسال حجم ثبت سفارش برای واردات کل کالاها سه تا چهار درصد افزایش یافته که خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

    به گفته خدایی، با توجه به محدودیتهای پیش آمده پیش بینی میشود میزان ثبت سفارش واردات خودرو تا پایان سال با کاهش مواجه شود.

    وی همچنین با بیان اینکه هماکنون خودرو با ارز آزاد وارد کشور میشود اظهار کرد: در حال حاضر ارز مبادلهای تا اولویت هفتم برای واردات پرداخت میشود و در حال حاضر مذاکره برای پرداخت ارز مبادلهای به اولویت هشت هستیم.
    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

    نظر

    • بابک 52
      ستاره‌دار (27)
      • Mar 2011
      • 17028

      #182
      کميسیون اصل ۹۰ هم کارگروه خودرو تشکیل داد

      گروه خودرو - جلسه روز یکشنبه خودروسازان با اعضاي کمیسیون اصل ۹۰ که قرار بود در آن خودروسازان در رابطه با نوع فعالیتهایشان و بهخصوص بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی یکی از خودروسازان توضيحاتي ارائه دهند، در حالی برگزار شد که هیچکدام از اعضای این کمیسیون در این جلسه حضور نداشتند.

      به این ترتیب جلسه مذكور با حضور کارشناسان دعوت شده و خودروسازان برگزار شد، اما طی جلسه یاد شده، تشکیل یک کارگروه خودرو در کمیسیون اصل ۹۰ توسط حاضران به تصویب رسید، کارگروهی که قرار است موضوعاتی نظیر کیفیت خودروهای داخلی، دلایل عدمرعایت استانداردها از جانب خودروسازان، افزایش غیرمنطقی قیمت خودرو و چگونگی واردات و صادرات خودرو را بررسی کند.

      مصطفی افضلی فرد، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در این رابطه به خبرنگار دنیای اقتصاد میگوید: در این کارگروه دلایل انحصاری بودن واردات و همچنین دلایل انحصار خودروسازان بررسی خواهد شد.

      به این ترتیب اضافه شدن یک کارگروه خودروی جدید برای رصد فعالیتهای خودروسازان به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یکی از نتایجی بود که این جلسه در پی داشت.

      از آنجایی که یک کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای بررسی مشکلات صنعت و تولید وجود دارد به نظر میرسد کارگروه تازه تاسیس، با توجه به نوع فعالیت کمیسیون اصل ۹۰ بیشتر به شکایات و گلایههای مردمی بپردازد.

      The greater the risk ، The greater the reward

      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #183
        چراغ سبز دولت به درخواست افزایش قیمت خودروسازان

        خبرگزاری فارس: در حالی که خودروسازان همواره بر لزوم افزایش قیمت تولیدات خود تأکید دارند، به نظر میرسد دولت تا حدی با این موضوع کنار آمده است و صحبتهای اخیر برخی مسئولان نیز به منزله چراغ سبزی به درخواست خودروسازان است.

        به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزارت صنعت طی ماههای اخیر در دو مرحله با افزایش قیمت 4 و 6 درصدی و همچنین 18 تا 20 درصدی قیمت خودروهای داخلی موافقت کرد، اما به گفته خودروسازان این افزایشها پاسخگوی قیمت تمام شده تولید خودرو نبوده و کماکان ضرر تولید را برای آنها به همراه دارد.

        به همین دلیل خودروسازان همچنان به دنبال دریافت مصوبههای جدیدی برای افزایش قیمت محصولات خود هستند و در عین حال همواره بر لزوم آزادسازی قیمت خودرو تأکید داشتهاند. هرچند منتقدان این موضوع نیز معتقدند قیمت خودرو زمانی باید آزاد شود که واردات خودروهای خارجی نیز بدون تعرفه و به صورت آزاد به کشور صورت گیرد.

        در این میان هرچند سازمان حمایت با وجود اصرار خودروسازان، جلسهای برای قیمتگذاری جدید خودروها برگزار نکرده اما اظهار نظر مسئولان وزارت صنعت به منزله چراغ سبزی برای درخواست قیمتگذاری مجدد خودروسازان است.

        روز گذشته غضنفری وزیر صنعت در مورد جایگاه سازمان حمایت گفته بود: این سازمان باید در نهایت نظم دهنده باشد، نه یک قیمت گذار.

        وی گفته بود: مجموعهای از شاخص های متفاوت تولیدی و تجاری در قیمت گذاری کالاها مبنا است، اگر قانون به شورای رقابت این اجازه را داده است، آنها باید این اقدام را انجام دهند اما برخورد با متخلف نیازمند هماهنگی با تعزیرات و بازرس است.

        با توجه به اینکه اخیراً در شورای رقابت مصوبهای مبنی بر قیمتگذاری خودرو توسط این شورا صادر شده است شاید این حرف وزیر صنعت به معنی آن باشد که قیمتگذاری برخی کالاها مانند خودرو باید به این شورا واگذار شود و یا اگر این کار مغایرت قانونی دارد، قیمتگذاری آزاد شود زیرا در حال حاضر به جز سازمان حمایت، سازمان دیگری عهدهدار تعیین قیمت خودرو نیست.

        * نقش مبهم شورای رقابت

        طبق مصوبه اخیر شورای رقابت، فضای بازار خودرو از درجه انحصار بالایی برخوردار است، به همین دلیل از این پس قیمتگذاری انواع محصولات خودرو توسط هر نهاد و سازمانی غیرقانونی است و هیچ سازمان و ارگانی حتی سازمان حمایت از تولید و مصرف کنندگان حق تعیین قیمتگذاری محصولات خودرو را ندارد.

        این در حالی است که احمد نعمتبخش، دبیر انجمن خودروسازان به فارس میگوید: قرار نیست قیمتگذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام شود، بلکه این شورا باید آئیننامه روش قیمتگذاری خودرو را تدوین کند.

        وی با بیان اینکه تاکنون جلسهای از طرف شورای رقابت با خودروسازان برگزار نشده است، اضافهمیکند : این شورا ساز و کار کافی را برای قیمتگذاری خودرو ندارد اما سازمان حمایت دارای سیستم کارشناسی و تشکیلات لازم برای این کار است، هرچند که جلسهای برای قیمتگذاری جدید خودروها برگزار نمیکنند.

        از سویی، امروز نیز محسن صالحینیا، معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت با بیان اینکه افزایش تولید خودرو، 90 درصد مشکلات این صنعت را مرتفع می کند، گفته است: افزایش تولید خودرو و کاهش نرخ نهاده های تولید عواملی هستند که منجر به منطقی شدن قیمت خودرو می شود.

        وی در خصوص ایجاد انگیزه برای افزایش تولیدات خودروسازان نیز میگوید: هر چند از نظر خودروسازان قیمت فعلی خودرو به میزانی نیست که برای آنها ایجاد انگیزه کند تا تولیداتشان را افزایش دهند، اما امیدواریم نظرات و راهکارهای دستگاههای سیاستگذار و متولی به این کار کمک کند.

        صالحینیا در مورد عوامل تاثیر گذار بر قیمت خودرو نیز معتقد است: عدم تأمین نقدینگی و افزایش نهادههای مترتب بر تولید مشکلاتی را بر این حوزه تحمیل کرده بود که با تمهیداتی که تاکنون اندیشیده شده نه بصورت کامل اما تا حدودی اثر بخش بوده است.

        * کیفیت همزمان با قیمت افزایش یابد

        به این ترتیب به نظر میرسد درخواست مجدد افزایش قیمت خودرو تا حدی مورد توافق وزارت صنعت قرار گیرد اما نباید فراموش کرد که شرط وزارت صنعت در ماههای اخیر برای افزایش قیمت خودرو، ارتقاء کیفیت این محصولات بوده است. موضوعی که طبق آمار دستگاههای رسمی، از سوی خودروسازان عملی نشده به طوری که طبق آخرین ارزیابی شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران، نمره منفی کیفیت خودروها در آبان ماه افزایش یافته و کاهش کیفیت خودروها اتفاق افتاده است.

        در این شرایط دستگاههای متولی باید نظارت بیشتری بر روند تولید و عرضه خودرو در کشور داشته باشند تا علاوه بر حمایت از حقوق مصرفکنندگان، ارتقاء صنعت خودروسازی را شاهد باشیم و دست دلالان نیز از بازار خودرو کوتاه شود.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • بابک 52
          ستاره‌دار (27)
          • Mar 2011
          • 17028

          #184
          صالحي نيا تاكيد كرد؛
          افزايش توليد، مشكلات صنعت خودرو را مرتفع مي كند

          معاون امور صنايع و اقتصادي وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: افزايش توليد خودرو، 90 درصد مشكلات اين صنعت را مرتفع مي كند .

          به گزارش معدن نيوز ؛ « محسن صالحي نيا» تصريح كرد: افزايش توليد خودرو و كاهش نرخ نهاده هاي توليد عواملي هستند كه منجر به منطقي شدن قيمت خودرو مي شود.

          وي خاطر نشان كرد: ميزان توليد سال جاري در مجموع كمتر از سال گذشته خواهد بود اما سياست خودروسازان اين است كه در 4 ماهه پاياني سال ميزان توليدات خود را به اندازه مدت مشابه سال گذشته شان برسانند.

          صالحي نيا گفت: در مدت 7 ماهه نخست سال جاري حدود 40 درصد كاهش توليد داشتيم اما در تلاشيم تا كاهش توليدات در سال جاري به حداقل برسد.

          معاون امور صنايع و اقتصادي وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه در خصوص ايجاد انگيزه براي افزايش توليدات خودروسازان افزود: هر چند از نظر خودروسازان قيمت فعلي خودرو به ميزاني نيست كه براي آنها باعث انگيزه كند تا توليداتشان را افزايش دهند اما اميدواريم تا نظرات و راه كارهاي دستگاههاي سياستگذار و متولي به اين كار كمك كند.

          صالحي نيا در پايان در خصوص عوامل تاثير گذار بر قيمت خودرو اظهار كرد: عدم تامين نقدينگي و افزايش نهاده هاي مترتب بر توليد مشكلاتي را بر اين حوزه تحميل كرده بود كه با تمهيداتي كه تاكنون انديشيده شده نه بصورت كامل اما تا حدودي اثر بخش بوده است.
          The greater the risk ، The greater the reward

          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

          نظر

          • بابک 52
            ستاره‌دار (27)
            • Mar 2011
            • 17028

            #185
            حرکت چراغ خاموش وزارت صنعت برای آزادسازی قیمت خودرو


            افزایش رسمی و چند باره قیمت خودرو توسط سازمان حمایت، تشدید فاصله قیمتی در حاشیه بازار و زمزمههای ورود شورایعالی رقابت به قیمتگذاری خودرو، زمینههای آزادسازی قیمتها را فراهم کرده است.

            با گذشت چندماه از افزایش رسمی چهار و شش درصدی و 18تا 20درصدی قیمت انواع خودروهای داخلی در دو مرحله و بدون محقق شدن پیش شرطهای بهبود کیفیت و افزایش عرضه خودرو اکنون بازار خودرو رها شده است اما مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر خروج سازمان حمایت از فرایند قیمتگذاری و فراهم نبودن شرایط افزایش تولید برای کاهش قیمت خودروهای داخلی، حرکتی چراغ خاموش برای افزایش قیمت خودرو را آغاز کردهاند.


            پس از طرح دیدگاه وزیر صنعت مبنی بر لزوم واگذاری تعیین قیمت خودرو به شورایعالی رقابت و نقش نظارتی سازمان حمایت، تازهترین آمار تولید خودروهای داخلی، از کاهش91.54درصدی تولید انواع خودرو طی آبانماه و سیر نزولی 45.40درصدی تولید در هشت ماه نخست نسبت بهمدت مشابه سال گذشته حکایت دارد. با وجود این، معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت راهکار اصلی رفع مشکلات و کاهش قیمت خودرو را افزایش تولید قلمداد کرده و خودروسازان داخلی نیز بر آزادسازی قیمتها و خروج دولت از بازار تأکید دارند.


            محسن صالحینیا با بیان اینکه افزایش تیراژ و کاهش نرخ نهادههای تولید خودرو 90درصد مشکلات این صنعت را مرتفع میکند، چنین استدلال کرده است که این عوامل منجر به منطقیشدن قیمت خودرو میشود. همچنین درحالیکه افزایش تولید و عرضه برای کاهش فاصله قیمتی خودرو در حاشیه بازار از پیششرطهای موافقت با افزایش رسمی قیمت خودرو اعلام شده بود، وی با اشاره به کاهش 40درصدی تولید خودرو در هفت ماه نخست امسال در مورد چگونگی ایجاد انگیزه برای افزایش تولیدات خودروسازان اعلام کرده است که از نظر خودروسازان قیمت فعلی خودرو به میزانی نیست که برای آنها باعث انگیزه شود تا تولیداتشان را افزایش دهند.
            The greater the risk ، The greater the reward

            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

            نظر

            • بابک 52
              ستاره‌دار (27)
              • Mar 2011
              • 17028

              #186
              صادرات ۸۰ هزار خودرو در سال آینده


              میرجواد سلیمانی در حاشیه بازدید جمعی از اصحاب رسانه کشور مولداوی از شرکت ایران خودرو گفت: جمهوری مولداوی یکی از مهمترین کشورهای CIS است که میتواند بازار تازهای برای محصولات گروه صنعتی ایران خودرو باشد.
              ایسنا: قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو خبر از صادرات ۴۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری داد و گفت: این میزان در سال آینده به ۸۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.


              وی افزود: پایگاه تولید ایران خودرو در بلاروس با ظرفیت ۳۰ هزار دستگاه در سال میتواند بخشی از نیاز بازار خودروی جمهوری مولداوی را تامین کند.


              او تاکید کرد: هماکنون خودروهای تولیدی ایرانخودرو به کشورهایی مانند بلاروس، آذربایجان، ونزوئلا، سنگال، عراق ، سوریه و روسیه صادر میشود.


              وی با اشاره به برنامههای این شرکت تا افق ۱۴۰۴ گفت: با برنامهریزیهای انجام شده تا افق ۱۴۰۴ حداقل ۳۵ درصد از محصولات ایران خودرو به بازارهای هدف صادر خواهد شد، شمارگان تولید نیز به ۱.۵ میلیون دستگاه خواهد رسید.


              سلیمانی از توسعه و ارتقای محصولات برند ایران خودرو و گسترش راهبرد مولتی برندینگ از راه مشارکت با خودروسازان مطرح و موفق در بخش های مختلف بازار خبر دادکه بر اساس آن در کوتاه مدت، حداقل ۳۰ درصد از تولیدات برند داخلی خواهد بود.


              قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو ارتقای توان تامین کنندگان در طراحی زیر سیستم ها و فناوری های جدید را از دیگر برنامه ها ی این شرکت عنوان کرد و گفت: علاوه بر تامین استانداردهای یورو ۴ ، ۵ و ۶، استاندارد ایمنی EuroNcap سه ستاره برای محصولات بر پایه پلتفرم های موجود و پنج ستاره برای محصولات بر پایه پلتفرم های جدید خواهد بود.
              The greater the risk ، The greater the reward

              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #187
                تداوم افت تولید خودرو

                گروه خودرو- جدیدترین آمار تولید خودرو کشور در حالی اعلام شده که طبق آن، تولید انواع خودرو در آبان ماه امسال حدود 55 درصد نسبت به آبان سال گذشته افت کرده است.
                همچنین آمار نشان میدهد تیراژ خودروهای داخلی در هشتماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4/45 درصد کاهش یافته و این موضوع از تداوم مشکلات تولید در صنعت خودرو کشور حکایت دارد.



                هرچند تولید خودرو در آبان ماه امسال و نسبت به مهر ماه افزایش داشته، اما بسیار محدود بوده و چندان قابل ذکر نیست. گفته میشود خودروسازان به واسطه پیش فروش های خود توانستهاند قطعهسازان را شارژ مالی کنند و این موضوع سبب شده تولید خودرو در آبان ماه تکانی هر چند اندک بخورد.
                بنابر آمار موجود، در آبانماه امسال مجموعا 71 هزار و 732 دستگاه خودرو به تولید رسیده، حال آنکه در مدت مشابه سال قبل 159 هزار و 115 دستگاه خودرو تولید شده بود. همچنین حجم تولید از یک میلیون و 110 هزار و 417 دستگاه سال گذشته به 606 هزار و 371 دستگاه در سالجاری رسيدهاست.آماری که اعلام شده، مربوط به وزارت «صنعت، معدن و تجارت» است که در آن تیراژ تولید تمام خودروهای داخلی (اعم از سبک و سنگین) لحاظ شده، حال آنکه هنوز جزئیات آمار هشت ماهه اعلام نشده است. آمار جزئی را سایت انجمن خودروسازان به نقل از وزارت «صنعت، معدن و تجارت» اعلام میکند و در آن مشخص میشود که هر خودرویی چه تیراژی داشته و افت و خیز تولیدش به چه شکل بوده است.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #188

                  واردات خودرو 10 درصد افزایش یافت


                  در 8 ماهه نخست امسال 27 هزار و 472 دستگاه خودرو به ارزش 623 میلیون دلار وارد کشور شد.

                  به گزارش ایسنا، این تعداد خودروی وارداتی در 8 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 10 درصد و از نظر ارزش 19 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است. بیشترین تعداد خودروهای وارداتی از سه کشور امارات، کرهجنوبی و چین بوده است که در مجموع 87 درصد از ارزش کل واردات خودرو مربوط به این سه کشور بود.

                  در این مدت 13 هزار و 981 دستگاه خودرو از امارات، 8 هزار و 926 دستگاه از کرهجنوبی و هزار و 346 دستگاه از چین وارد ایران شد.
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #189
                    نیاز 700 میلیارد تومانی خودروسازان برای رعایت استانداردها


                    ایرنا - قائم مقام سازمان محیط زیست گفت: دو خودروساز بزرگ کشور برای رعایت استانداردها در تولیدات خود به 700 میلیارد تومان بودجه نیاز دارند.
                    «علی محمد شاعری» دیروز در پنجمین کنفرانس بینالمللی صنعت سیانجی اظهار كرد: به غیر از دو خودروساز عمده کشور، سایر خودروسازان تولیدات خود را با استانداردهای اعلام شده تطبیق دادهاند.



                    وی با بیان اینکه، خودرو سهم اساسی در آلایندگی کشور دارد اظهار كرد: معاینه فنی خودروها به علت فقدان قطعات به خوبی انجام نمیشود. وی با اشاره به پیشنهاد به تعویق افتادن ارتقاي استاندارد خودرو خواستار آن شد تا کار گروه حمایت از تولید و خودروسازان از انجام این امر اجتناب کنند. شاعری افزود: هماکنون خودروسازان حدود 70 درصد استانداردها را لحاظ کرده اند و پیشنهاد میکنیم انجام بقیه کار را به تعویق نیندازند. وی با اشاره به روند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده بیان کرد: طی سه الی چهار سال گذشته این امر با سرعت خوبی انجام شده و نباید سرعت فعلی کاهش یابد تا منبع آلودگی ناشی از حمل و نقل حل شود. شاعری گفت: اگر خودروسازان خودروهای پایه گاز سوز را به شکل استاندارد تولید و به بازار عرضه نکنند، نمیتوانیم به اهداف رشد صنعتی کشور و محیط زیست مطلوب دست یابیم. وی با اشاره به ارتقای کیفیت سوخت از یورو 2 به یورو 4 بیان کرد: هم اکنون زیرساختهای لازم برای این کار انجام شده است و گام آخر باید سریعتر و محکمتر برداشته شود. قائم مقام سازمان محیط زیست تصریح کرد: پالایشگاه تندگویان برای عرضه بنزین یورو 4 در مدار تولید قرار گرفته و پالایشگاه لاوان و امام خمینی(ره) نیز باید هر چه سریعتر وارد خط تولید شوند تا بتوانیم تا پایان سالجاری 50 درصد سوخت را از یورو 2 به یورو 4 تبدیل کنیم.
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #190
                      حرکت چرخه اقتصادی کشور در گرو فعالیت صنعت خودرو است

                      به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، گفت : باید با تدبیر راهکاری عملی، سود حاصل از صنعت خودرو، نصیب تولید کنندگان شود.

                      حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با توجه به کاهش سود سهام شرکتهای خودروساز در بورس اظهار داشت : هم اکنون سودی که از صنعت خودرو حاصل می شود متاسفانه تنها به جیب دلالان و افرادی می رود که هیچ گونه نقشی در تولید ندارند .

                      وی افزود : در حال حاضر اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو بسیار زیاد است ، به طوری که سود حاصل از این اختلاف قیمت نصیب دلالان و واسطه ها شده و در این راستا علاوه بر مصرف کننده ، تولید کننده نیز متضرر می شوند.

                      وی تاکید کرد : باید تمهیداتی برای رفع مشکلات صنعت خودرو اندیشیده شود که بیش از این خودروسازان و سهامداران آنها متضرر نشود .

                      وی گفت : با افزایش سود شرکتهای بورسی خودروساز، قطعا نقدینگی سرگردان جامعه به سمت بورس و خرید سهام شرکتهای خودروساز خواهد رفت.

                      نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی به حمایت دولت ها از صنعت خودرو همزمان با بحران اقتصادی اروپا پرداخت و تاکید کرد : با ایجاد بحران اقتصادی در اروپا ، پیش از همه وضعیت شرکتهای خودروسازی مورد توجه و حمایت دولتها قرار گرفت چرا که با ادامه فعالیت خودروسازان ،بسیاری از صنایع وابسته مثل فولاد ، پلیمر ، لاستیک سازی و دیگر صنایع جانبی فعال خواهند بود .

                      گروسی افزود : برای رونق و حرکت چرخه اقتصادی کشور ، باید صنعت خودرو فعال شود و اگر به این مساله بی توجهی شود قطعا اقتصاد کشور ضربه خواهد دید.
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • بابک 52
                        ستاره‌دار (27)
                        • Mar 2011
                        • 17028

                        #191
                        کاهش قیمت خودرو ادامه مییابد؟

                        اگرچه هنوز هم تولید خودرو به روزهای اوج خود بازنگشته، اما بررسی اوضاع بازار در یک ماه اخیر نشان میدهد قیمتها کاهش داشتهاند، هرچند که هنوز هم بازار حبابی به نظر میرسد.


                        به گزارش پارس به نقل از دنیای اقتصاد: کارشناسان معتقدند: یکی از دلایل اصلی افت قیمتها، فرا رسیدن ایام محرم بوده که سبب شده انگیزه مشتریان به خرید خودرو افت کند. با این حال به نظر میرسد با آغاز زمستان، بازار خودرو به رسم هر ساله رونقی نسبی بگیرد و آنگاه اگر اوضاع تولید همچنان نامناسب بماند، قیمتها دوباره صعود خواهند کرد.

                        بازار خودرو کشور این روزها آرام است و بیرونق، گویی مشتریان منتظر اتفاقات آینده هستند و به انتظار نشستهاند تا ببینند اوضاع اقتصادی کشور به کجا میرود و قیمت ارز و سکه چه میشود.

                        این تفکر مشتریان از آنجا ناشی میشود که «خودرو» پس از سالها باز هم به کالایی سرمایهای تبدیل شده و به همین دلیل مشتریان روی زمان خرید و فروش آن حساس شدهاند.


                        کاهش تولید خودرو را باید اصلیترین دلیل «سرمایهای» شدن دوباره آن دانست، زیرا این موضوع سبب شد تعادل عرضه و تقاضا در بازار به هم بخورد و قیمتها رشدی نجومی را در کمتر از یک سال تجربه کنند. البته فعالان بازار عنوان میکنند طی یک ماه گذشته قیمت خودروها افت داشته و این موضوع بیارتباط با فرا رسیدن ماه محرم نیست. به گفته آنها، بازار خودرو معمولا در ایام محرم به خصوص دهه اول آن افت میکند و امسال نیز بازار از چنین قاعدهای مستثنی نبوده است.

                        آنطور که خبر میرسد، بیشتر خودروهای داخلی و خارجی در این یک ماه گذشته افت قیمت داشتهاند، با این حال، اما قیمتها هنوز هم کاذب به نظر میرسند. برخی کارشناسان بر این باورند که با فرا رسیدن زمستان، بازار خودرو کم کم رونق خواهد گرفت و آنگاه اگر تولید رشد نکرده باشد و عرضه و تقاضا همچنان نامتعادل بماند، قیمتها دوباره رشد خواهند کرد. در حال حاضر اگرچه تولید خودرو اندک تکانی خورده است، اما به نظر نمیرسد چندان جوابگوی تقاضای آتی بازار باشد.

                        افت قیمت 206 و تندر

                        اما به بازار برویم و ببینیم افت و خیز قیمتها در بازار خودرو طی یک ماه گذشته به چه شکل بوده است .طبق اخبار رسیده از بازار، هماکنون پژو 206 تیپ 2 که رشدی میلیونی را تجربه کرده بود، قیمتی برابر با 27 میلیون تومان دارد و این موضوع نشان میدهد تیپ 2 حدود چهار میلیون تومان ارزان شده است.

                        206 تیپ 6 هم کاهش قیمت داشت، اما کاهشی محدود به 300 هزار تومان، به نحوی که در حال حاضر 39 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش میشود.

                        از بازار مدلهای صندوق دار پژو 206 نیز خبر میرسد که V8 و V9 هم کاهش قیمت داشتهاند. در حال حاضر 206 مدل V8 قیمتی برابر با 27 میلیون و 800 هزار تومان دارد که این موضوع از افت قیمت حدودا شش میلیون تومانی آن حکایت دارد.

                        همچنین مدل V9 نیز که رشد قیمت شدیدی را در یک سال گذشته داشت، در یک ماه اخیر حدود 1.5 میلیون تومان ارزان شده و هماکنون 39 میلیون و 700 هزار تومان به فروش میرود. دیگر مدل 206 صندوقدار به نام V20 نیز کاهشی دو میلیون تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر 27 میلیون تومان خرید و فروش میشود. این در حالی است که قیمت پژو 207 اتومات طی بازه زمانی موردنظر ثابت مانده و هنوز همان 45 میلیون تومان است.

                        در بین دیگر محصولات ایران خودرو اما در حال حاضر پژو 405 دوگانه سوز قیمتی برابر با 21 میلیون و 500 هزار تومان دارد. این خودرو همچنین در مدل TU5 قیمتی برابر با 19 میلیون تومان به خود میبیند. از بازار پارس نیز خبر میرسد قیمت مدل سال آن به 25 میلیون تومان رسیده و مدل دوگانه سوز این خودرو نیز 29 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش میشود. در بین مدلهای سمند نیز در حال حاضر سمند SE نیز با قیمتی معادل 19 میلیون تومان به فروش میرود.

                        از سمند که بگذریم، به سوزوکی گرندویتارا میرسیم، خودرویی که هماکنون در مدل فول و کلاس 8 خود 91 میلیون تومان قیمت دارد. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، ویتارا در یک ماه گذشته تغییر قیمت خاصی را به خود ندیده است.

                        اما در بین دیگر خودروهای داخلی، مگان نیز طعم کاهش قیمت را چشید و دو میلیون تومان ارزان شد. این خودرو هماکنون 57 میلیون تومان در مدل اتومات خود قیمت دارد. ماکسیما نیز که دیگر به مونتاژ نمیرسد، حدود سه میلیون تومان ارزان شده و هماکنون 89 میلیون تومان خرید و فروش میشود. تیبا نیز که 400 هزار تومان ارزان شده، 15 میلیون و 700 هزار تومان به فروش میرود و پراید 111 نیز قیمتی برابر با 13 میلیون و 800 هزار تومان دارد.

                        افت قیمت وارداتیها

                        اما در بازار خودروهای وارداتی نیز کم و بیش با کاهش قیمتها طی یک ماه گذشته روبهرو بودیم. طبق اخبار رسیده، هیوندایی IX55 هماکنون 165 میلیون تومان به فروش میرود و این به معنای افت قیمت پنج میلیون تومانی آن است. دیگر مدل هیوندایی به نام IX35 نیز در حال حاضر با توجه به افت قیمت هشت میلیون تومانی خود 132 میلیون تومان به فروش میرود.

                        در بین دیگر محصولات هیوندایی، سوناتا هماکنون 117 میلیون تومان به فروش میرود و آزرا هم 160 میلیون تومان خرید و فروش میشود که اولی هشت میلیون ارزان شده و دومی پنج میلیون تومان گران.

                        البته قیمت 160 میلیون تومانی آزرا به مدل جدید آن مربوط میشود.

                        دیگر مدلهای هیوندایی به نامهای i30 و سانتافه در حال حاضر به ترتیب قیمتی برابر با 85 و 130 میلیون تومان دارند. i30 در یک ماه گذشته پنج میلیون تومان ارزان شده، اما سانتافه تغییر خاصی نکرده است.

                        از هیوندایی که بگذریم، در بین محصولات کیا هماکنون اسپورتیج 125 میلیون تومان به فروش میرسد که این موضوع نشان از تثبیت قیمت آن طی یک ماه گذشته دارد. سراتو نیز با همان قیمت 85 میلیون تومان خود خرید و فروش میشود.

                        دیگر مدل کیا به نام اپتیما نیز در حال حاضر 127 میلیون تومان به فروش میرسد و این موضوع نشان میدهد، اپتیما 14 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. این قیمت البته به مدل جدید اپتیما مربوط میشود.

                        به گفته فعالان بازار، هماکنون تویوتا کرولا نیز قیمتی برابر 90 میلیون تومان دارد و اوریون نیز 150 میلیون تومان به فروش میرسد. همچنین مدل جدید اوریون به تازگی به بازار آمده است.
                        The greater the risk ، The greater the reward

                        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #192
                          در پی بازداشت مدیرعامل و هیأت مدیره
                          شرکت رخش خودرو دیزل پلمپ شد


                          در پی شکایت بیش از 818 نفر از شرکت رخش خودرو مبنی بر کلاهبرداری و خیانت در امانت و حیف و میل وجوه دریافتی از ثبت نام کنندگان پیش خرید کامیون، مدیر عامل و اعضاء هیأت مدیره شرکت بازداشت و دفاتر شرکت پلمپ گردید.

                          به گزارش «پرشین خودرو»، با عنایت به اینکه بیش از 3000 نفر جهت خرید خودرو دیزل با شرکت رخش خودرو دیزل قرارداد منعقد نموده اند و مسئولین شرکت وجوه دریافتی را در غیر از موضوع قرارداد صرف نموده و موجبات حیف و میل وجوه دریافتی را فراهم نموده بودند.
                          طبق مدارک شرکت مبلغی بالغ بر 172302735500 ریال از سوی متقاضیان خرید خودرو به حساب شرکت واریز گردیده است و بخش عمده ای از این مبلغ توسط مدیر عامل و اعضاء هیأت مدیره صرف خرید وسیع املاک و نیز خرید شرکت تراکتور سازی آرتاویل گردیده است و از طرفی شرکت از بابت اسناد اعتباری (lc) جمعاً مبلغ 155412329857 ریال به بانک های ملت ، صادرات ، ملی و تجارت بدهکار می باشد و علیرغم اتمام مهلت باز پرداخت آنها تاکنون نسبت به تسویه وجوه دریافتی اقدام نکرده است. لذا با توجه به این موارد و اعلام شکایت متعدد کیفری علیه مدیر عامل وهیاًت مدیره شرکت دایر بر کلاهبرداری، پرونده کیفری در این خصوص تشکیل و پس از انجام تحقیقات گسترده و لازم و سیر مراحل قانونی نهایتاً دستور بازداشت نامبردگان از طرف حوزه قضائی شهرستان صوفیان صادر و پس از جلب و تفهیم اتهام مبنی بر کلاهبرداری با صدور قرار قانونی متناسب به مبلغ سی میلیارد تومان و بلحاظ عجز از توثیق وثیقه جهت بازداشت روانه زندان گردیدند.
                          لذا بدینوسیله از تمامی کسانی که در این خصوص از شرکت مذکور شکایتی دارند و تاکنون جهت اعلام شکایت به دادگاه جهت احقاق حق خود مراجعه نکرده اند درخواست می شود دراسرع وقت جهت طرح شکایت و تعیین تکلیف به مرجع قضائی شهرستان صوفیان مراجعه نمایند.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #193

                            افت ناگهانی ارزش تسهیلات خودرو


                            با اینکه تا پیش از این مقاضیان وام خرید خودرو می توانستند با تسهیلات 7 میلیون تومانی تا 100 درصد قیمت یک خودروی ارزان قیمت داخلی را تامین کنند، پس از جهش قیمتها، قدرت خرید تسهیلات یاد شده در خودروهای با قیمت پایینتر تا 50 درصد افت کرد.

                            به گزارش خبرنگار مهر، در چند سال اخیر نوعی از تسهیلات در برخی بانک های دولتی کشور به منظور خرید خودرو رواج یافت که اتفاقا به دلیل فراهم کردن امکان خرید خودروی ارزان قیمت تولید داخل، بازار تقاضای خوبی نیز برای آن فراهم شد.

                            متقاضیان زیادی تاکنون توانسته اند با فراهم کردن شرایط مورد نظر بانک ها از جمله نحوه تضمین بازپرداخت وام و تکمیل اسناد خرید از شرکت های خودروساز داخلی و از طریق مراجعه به بانک هایی مانند ملت و ملی، از تسهیلات 5 تا 7 میلیون تومانی خرید خودرو استفاده کنند.

                            تسهیلات خرد برای خودروهای ارزان قیمت

                            طی سال های گذشته و تا همین اواخر که هنوز قیمت های جدید خودرو از سوی شرکت های داخلی از جمله ایران خودرو و سایپا اعلام نشده بود، امکان خرید برخی خودروهای ارزان قیمت از طریق تامین بخشی از منابع مورد نیاز توسط متقاضی و یا استفاده کامل از تسهیلات بانکی وجود داشت و افراد می توانستند خودروهایی مانند پراید، پژوه 206، سمند و یا پژو rd و glx را با کمک تسهیلات بانکی خریداری کرد.

                            تا چندی پیش یک متقاضی می توانست با مراجعه به بانک ها و ارائه درخواست وام 7 میلیون تومانی خرید خودرو، امیدوار باشد که می تواند حداقل بدون افزودن مبالغ دیگری بر نقدینگی خود، حداقل یک خودروی پراید خریداری کند که البته این اواخر تا 9 میلیون تومان نیز افزایش یافته بود.

                            همچنین افراد می توانستند با استفاده از وام 7 میلیون تومانی و افزایش 70 تا 100 درصدی آن خودروهایی مانند پژو glx و یا سمند را خریداری نمایند که با افزایش یکباره قیمت خودروی داخلی، عملا این امکان از اقشار ضعیف و متوسط گرفته شده است.

                            وامی که دیگر نمی ارزد

                            افزایش قیمت خودروهای سبک داخلی به بیش از 10 میلیون تومان در یکی دو ماه اخیر نه تنها باعث از بین رفتن کارایی تسهیلات خرید خودروی بانک ها شده است، بلکه احتمالا با ادامه این روند و در صورت عدم ارائه برنامه جدیدی از سوی بانک ها؛ ممکن است متقاضیان تسهیلات خرد بانکی در این بخش به حداقل برسد.

                            نه تنها مسئله افزایش یکباره قیمت خودروهای زیر 15میلیون تومان تولید داخل باعث ناکارآمدی تسهیلات خرید خودروی بانک ها شده است، بلکه به تازگی بازار جدیدی نیز برای خودروهای کارکرده و به اصطلاح دست دوم ایجاد شده، به نحوی که افراد با درآمدهای پایین از این پس مجبور می شوند برای خرید خودرو به بازار ماشین های دست دوم مراجعه کنند و با قیمت هایی به مراتب بالاتر از قیمت خودروی صفر کیلومتر قبل از افزایش هم مواجه شوند!

                            در صورت ادامه روند تسهیلات دهی بانک ها در بخش خودرو، دیگر صف دریافت اینگونه تسهیلات در بانک ها از بین خواهد رفت، چون افزایش یکباره قیمت ها، باعث از بین رفتن قدرت خرید وام بانکی شده است.

                            البته یک نگاه دیگر هم این است که به دلیل افت قدرت خرید اقشار ضعیف تر برای خرید خودروی ارزان قیمت تولید داخل، ممکن است صف تقاضا برای تسهیلات خرید خودرو، طولانی تر نیز بشود.

                            ناکارآمدی دریافت وام خرد

                            این گزارش می افزاید، در حالی که تا چند ماه پیش و قبل از جهش یکباره قیمت خودرو با وام 7 میلیون تومانی 80 تا 100درصد قیمت خرید یک دستگاه پراید تامین می شد، از این پس با افزایش قیمت این خودرو تا مرز 14میلیون تومان، فقط می توان 50 تا 60 درصد قیمت خرید را از طریق تسهیلات بانکی تامین کرد و متقاضی باید آورده خود را نیز نسبت به گذشته بین 20 تا 40 درصد افزایش دهد.

                            همچنین اگر تسهیلات 7 میلیون تومانی خرید خودرو می توانست 50 درصد قیمت خرید یک پژو 206 تیپ 2 را تامین کند، از این پس با افزایش قیمت این خودرو تا حدود 20 میلیون تومان؛ تنها می توان 35 درصد قیمت آن را از طریق وام بانکی تامین کرد و متقاضی باید 65 درصد مابقی مبلغ خرید را به صورت نقدی و از طریق منابع خود، تامین کند.

                            برنامه جدید بانکها

                            ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که عملا وام 7 میلیون تومانی خرید خودرو پس از افزایش یکباره قیمت انواع خودروی تولید داخل که در گذشته به عنوان خودروهای ارزان قیمت زیر 10 میلیون تومان شناخته می شد، دیگر آن اعتبار و قدرت خرید گذشته را ندارد؛ مگر آنکه بانک ها بخواهند برنامه تسهیلاتی جدیدی را در این زمینه ارائه کنند.

                            با این حال، در مدتی که از افزایش قیمت خودرو در داخل گذشته است، هنوز بانک ها برنامه و سیاست جدیدی درباره افزایش احتمالی تسهیلات خرید خودرو ارائه نکرده اند.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • milad97
                              عضو فعال
                              • Aug 2012
                              • 2520

                              #194

                              افزایش عرضه از سوی خودروسازان بزرگ؛

                              روند کاهشی قیمت خودرو ادامه دارد


                              جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۹
                              33.11.86.jpg

                              در هفتهای که گذشت افزایش عرضه و پیش فروش محصولات از سوی دو خودروساز بزرگ کشور قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی را در حد قابل ملاحظهای کاهش داد.

                              به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این هفته در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودروی سایپا 111 به قیمت 12 میلیون و 800 هزار تومان به صورت تحویل 10 روزه از سوی نمایندگیهای این شرکت عرضه میشد. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان است.

                              قیمت سایپا SL 131 نیز با کاهش زیادی به حدود 11 میلیون و 800 هزار تومان و SX 131 نیز به حدود 12 میلیون تومان در تحویل 10 روزه رسید. البته قیمت رسمی SL 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و SX 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده است.

                              در این هفته تیبا نیز به قیمت حدود 15 میلیون و 450 هزار تومان با شرایط تحویل 10 روزه عرضه میشد. البته قیمت رسمی این خودرو اندکی کمتر و 15 میلیون و 430 هزار تومان است. تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز به قیمت حدود 24 میلیون و 800 هزار تومان به فروش میرسید. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان است.

                              قیمت مگان 2000 اتومات نیز به حدود 57 میلیون تومان رسید. البته قیمت رسمی این خودرو 44 میلیون و 660 هزار تومان تعیین شده است. ماکسیما نیز در حالی به قیمت حدود 89 میلیون تومان عرضه میشد که قیمت رسمی این خودرو 85 میلیون تومان است.

                              در هفته گذشته در گروه محصولات ایران خودرو، خودروی پژو 206 در نمایندگیهای فروش موجود نبود. قیمت پژو 206 صندوقدار نیز در مدل V9 این خودرو به حدود 40 میلیون تومان و مدل V8 نیز حدود 29 میلیون تومان رسید. این در حالی است که قیمت رسمی مدل V9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان است.

                              قیمت تندر 90 ایران خودرو نیز با کاهش قابل توجهی در مدل E1 آن به حدود 20 میلیون تومان و مدل E2 نیز 22 میلیون تومان در شرایط تحویل 45 روزه رسید. این در حالی است که قیمت رسمی تندر 90 E1 ایران خودرو معادل 18 میلیون و 900 هزار تومان و مدل E2 نیز 21 میلیون تومان تعیین شده است.

                              پژو 405 نیز به قیمت حدود 18 میلیون و 800 هزار تومان در تحویل 45 روزه به فروش میرسید. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان تعیین شده است. قیمت پژو پارس سال نیز با کاهشی قابل توجه به حدود 22 میلیون و 950 هزار تومان در تحویل 45 روزه رسید. قیمت رسمی این خودرو نیز حدود 23 میلیون تومان تعیین شده است.

                              قیمتهای یاد شده نسبی بوده و با توجه به نوسان عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعفهای نظارتی، این قیمتها با درصدی از نوسان و تفاوت در نمایندگیهای فروش مختلف همراه است.
                              لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

                              نظر

                              • anji-47
                                عضو فعال
                                • Nov 2012
                                • 455

                                #195
                                در صورت تداوم قیمت گذاری به روش فعلی تا پایان سال
                                زیان خودروسازان 3500 میلیارد تومانی می شود
                                پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران تداوم قیمت گذاری خودرو به شیوه فعلی را ظلمی مضاعف به شرکت های بورسی و سهامداران خودروسازان دانست.
                                به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، احمد نعمت بخش با تاکید بر اینکه روش فعلی قیمت گذاری خودرو ضرر و زیان هنگفت خودروسازان را در برداشته است، اظهار داشت: با ادامه روند کنونی قیمت گذاری سهامداران به دلیل ضرر هنگفت خودروسازان، سودی دریافت نخواهند کرد که دولت مدیون هزاران سهامدار شرکتهای بورسی خواهد بود.
                                وی با بیان اینکه دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا از ابتدای سال جاری تا کنون 2000 میلیارد تومان زیان دیده اند، ادامه داد: تداوم شرایط کنونی میزان ضرر و زیان این دو شرکت را تا پایان سال به 3500 میلیراد تومان خواهد رساند.
                                دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه خودروسازان باید بتوانند محصولاتشان را با قیمت حاشیه بازار به فروش برسانند، تصریح کرد: در حال حاضر و بر اساس ارز مبادله ای 2500 تومانی قیمت برخی از خودروها به مراتب بالاتر از قیمت فعلی حاشیه بازار آنهاست که این موضوع تنها به نفع دلالان و سودجویان است و هم مردم و هم شرکت های سازننده ضرر می کنند.
                                به گفته وی، به عنوان مثال قیمت ال 90 با ارز مبادله ای 30 میلیون تومان تمام می شود در حالی که در بازار 25 تا 26 میلیون است وقیمت مصوب کمیته قیمت گذاری نیز 22 میلیون تومان تعیین شده است. همچنین قیمت خودرو مگان با ارز مبادله ای حدود 67 میلیون می شود در حالی که در بازار 59 میلیون است و قیمت کمیته قیمت گذاری نیز 45 میلیون تومان است.
                                دبیر انجمن خودروسازان ایران تاکید کرد: چنانچه ارز مبادله ای به خودروسازان ارایه شده و اجازه فروش خودرو در حاشیه بازار نیز به خودروسازان داده شود تا حدودی از زیان خودروسازان کم شده و جلوی افزایش بی رویه قیمت ها نیز گرفته خواهد شد.
                                نعمت بخش افزود: چنانچه ارز مبادله ای به خودروسازان ارائه شده اما اجازه فروش خودرو در حاشیه بازار داده نشود زیان خودروسازان ادامه خواهد داشت.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X