اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • mohsenakbari
    عضو عادی
    • Aug 2013
    • 211

    #2236
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    از شنبه استارت گروه خودرويي زده ميشود با اين خبر


    عضو شوراي رقابت در گفت‌و‌گو با فارس:
    فرمول جديد قيمت‌گذاري خودرو هفته آينده از سوي شوراي رقابت ‌اعلام مي‌شود‌
    عضو شوراي رقابت گفت: پس از مذاکره با وزير صنعت و اعلام نظر وزير در مورد تعيين قيمت خودرو، قرار شد فرمول جديد قيمت‌گذاري خودرو از سوي شوراي رقابت نهايي و اعلام شود.





    علي مددي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار کرد: قيمت‌هاي خود‌ساخته خودرو و آشفته‌بازاري که براي اين حوزه به وجود آمده ‌دست‌پرورده خود خودروسازان و از طرف انحصارگران اين بخش است.وي با اشاره به اظهار‌نظرهاي چند روز گذشته در ‌ارتباط‌ با قيمت خودرو گفت: افزايش 3 يا 4 درصدي قيمت خودرو بر قيمت واقعي اعمال مي‌شود نه قيمت حبابي کنوني بازار.مددي اضافه کرد: قيمت خودرو براساس فرمول قبلي تعيين مي‌شود و صرفا تورمي بخشي به فرمول قبلي اضافه مي‌شود و تغيير در فرمول قيمت‌گذاري اتفاق نخواهد افتاد.نماينده مردم ميانه در مجلس پيش‌بيني کرد تورم بخشي نيز به ميزان 2 صدم خواهد بود.مددي تاکيد کرد: نظر شوراي رقابت افزايش 3 يا 4 درصدي قيمت خودرو آن هم صرفا بر قيمت واقعي خواهد بود و به هيچ عنوان قيمت‌گذاري خودرو مسکوت نخواهد ماند.وي که قبلا از اعلام قيمت خودرو توسط شوراي رقابت در روز چهارشنبه اين هفته خبر داده بود، گفت: به دليل اختلاف نظرهايي که درباره ديدگاه دولت مبني بر مسکوت ماندن قيمت خودرو و يا عدم افزايش قيمت خودرو وجود داشت اعلام رسمي قيمت خودرو توسط شوراي رقابت به هفته آينده موکول شد.رئيس شوراي رقابت ديروز با بيان اينکه جلسه امروز اين شورا برگزار نمي‌شود، گفت: پس از مذاکره با وزير صنعت و اعلام نظر وزير در مورد تعيين قيمت خودرو، قرار شد فرمول جديد قيمت‌گذاري خودرو از سوي شوراي رقابت نهايي و اعلام شود.- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=....stxhY1hV.dpuf

    نظر

    • جعفرزاده
      عضو فعال
      • Dec 2010
      • 5833

      #2237
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      به گزارش خبرگزاری مهر، ولی اله افخمی راد در دیدار با وزیر حمل و نقل ساحل عاج، از آمادگی ایران برای ارتقاء و تعمیق مناسبات سیاسی و اقتصادی با کشور ساحل‌عاج در راستای منافع دو ملت خبر داد و گفت: در زمینه ماشین‌آلات کشاورزی و تراکتور، خودروهای سبک و سنگین، دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات فنی و مهندسی ظرفیت‌های زیادی برای بسط مناسبات وجود دارد .



      معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: هدف ما از گسترش روابط با کشور ساحل‌عاج تنها امضا قرارداد و موافقت‌نامه نیست بلکه از انجام فعالیت در این کشور استقبال می‌کنیم .



      وی با اشاره به امادگی ایران برای صادرات 50 هزار دستگاه خودرو به ساحل عاج در 5 سال آتی، تصریح کرد: انجام پیگیری‌های لازم برای ایجاد خط اعتباری بین دو کشور، تسریع در برگزاری دومین کمیسیون مشترک، ایجاد خط مستقیم هوایی و دریایی بین دو کشور، تاسیس بانک ایرانی در ساحل‌عاج از جمله نکات مورد تاکید است .



      همچنین در این دیدار، گائوسو توره، وزیر حمل و نقل ساحل عاج نیز، بازدید از صنایع خوردروسازی ایران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ایران در زمینه خودروسازی توانمندی‌ بالایی دارد و با توجه به نیاز مبرم کشورمان به خودرو بسیار مایلیم که کارخانه‌های خودروسازی ایرانی در ساحل عاج تاسیس و مستقر شوند .



      وی افزود: اگر کارخانه‌های خودروسازی ایرانی در ساحل‌عاج تاسیس شوند به بازار غرب آفریقا دسترسی خواهند داشت زیرا این کشور دروازه ورود به منطقه غرب آفریقاست .



      وزیر حمل‌ونقل ساحل‌عاج بر توانمندی کشورش در تولید کاکائو، بادام هندی، قهوه، روغن نخل و... تاکید کرد و این سفر را مقدمه‌ای برای افزایش همکاری و مبادلات تجاری بین دو کشور خواند

      نظر

      • azizazizi
        عضو جدید
        • May 2014
        • 14

        #2238
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        وساپا را دریابید
        سیو سود 50درصدی در یکماه با خرید وساپا

        نظر

        • S.TRADER
          عضو عادی
          • Feb 2014
          • 299

          #2239
          پاسخ : اخبار گروه خودرو


          نظر

          • جعفرزاده
            عضو فعال
            • Dec 2010
            • 5833

            #2240
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            داوود میرخانی رشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: هم‌اکنون تنها مرجع تصمیم‌گیر برای قیمت خودرو شورای رقابت است .



            وی با بیان اینکه طبق گفته رییس شورای رقابت فرمول جدید قیمت‌گذاری تدوین شده اما به دلیل مخالفت دولت هنوز ابلاغ نشده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط هم دولت و هم شورای رقابت باید به صورت مجزا به وظایف قانونی خود عمل کنند .



            مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: شورای رقابت باید فرمول جدید قیمت‌گذاری را به خودروسازان ابلاغ کند تا قیمت‌های جدید براساس تورم یک سال و نیم اخیر تعیین شود .



            وی افزود: از آن سو نیز اگر دولت مخالف افزایش قیمت خودرو است می‌تواند براساس فرمول جدید قیمت‌گذاری، مابه‌التفاوت قیمت تمام شده و فروش خودروها را محاسبه و به خودروسازان پرداخت کند .



            میرخانی رشتی با بیان اینکه با این کار هم شورای رقابت به وظیفه خود عمل کرده و هم دستورات دولت اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در غیر این صورت اگر قرار باشد تولید خودروها با قیمت‌های فعلی ادامه یابد امیدی به بهبود وضعیت صنعت خودرو وجود نخواهد داشت.

            نظر

            • جعفرزاده
              عضو فعال
              • Dec 2010
              • 5833

              #2241
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              به گزارش ایسنا، این خودروساز در واکنش به گزارشی مبنی بر کاهش تولید در شرکت بن رو، آمار تولید این خودروسازی در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری و مقایسه با سال 92 را به شرح ذیل اعلام کرد .



              سال 1392 فروردین 430 دستگاه



              سال 1392 اردیبهشت 1095



              سال 1393 فروردین 687 دستگاه



              سال 1393 اردیبهشت 2500 دستگاه



              درصد افزایش فروردین 60 درصد



              درصد افزایش اردیبهشت 128 درصد



              پیشتر ایسنا در گزارشی براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که تولید انواع خودروی سواری در شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو در فروردین ماه امسال با افت 100 درصدی از 430 دستگاه در فروردین ماه 92 به صفر رسیده است.

              نظر

              • مسعود اب
                عضو فعال
                • Jun 2013
                • 1502

                #2242
                پاسخ : اخبار گروه خودرو



                گروه خودرو: فرمول تعيين قيمت خودرو، محصول آزادسازي قيمت خودرو و بازپس‌گيري مجدد آن توسط دولت دهم از خودروسازان در آخرين روزهاي سال 91 است. هرچند از ابتدا قرار بود تا يك فرمول مشخص براي رسيدن به قيمت نهايي خودرو، ساماني به اوضاع به هم ريخته قيمت خودرو در روزهاي ياد شده بدهد، اما كمي بعد اين فرمول تبديل به دغدغه‌اي جديد براي صنعت خودرو و مشتريان شد.
                انتظار سه ماهه مشتريان بازار خودرو براي اعلام اولين فرمول و كاهش قيمت‌ها به واسطه آن، غير‌علمي اعلام شدن اين فرمول توسط دومين رئيس شوراي رقابت و ورود دوباره مشتريان به فضايي انتظاري براي اصلاح و اعلام نسخه جديد فرمول تعيين قيمت، همگي مي‌توانند نشانه‌هايي نامطلوب براي فرمولي باشند كه بر اساس تعاريف ارائه شده از آن، اصولا بايد توانايي تعيين قيمتي قطعي براي كالايي چون خودرو را داشته باشد.
                اما در حالي كه نخستين فرمول تعيين قيمت نزديك به يك سال معيار تعيين قيمت خودروهاي داخلي زير 40 ميليون تومان بود، با تغيير رئيس شوراي رقابت اين فرمول نيز وارد مسير جديدي شده است؛ به‌طوری‌که به گفته رئیس این شورا در كنار معيارهايي مانند نرخ ارز يا نرخ تورم بخشي، ويژگي برتر فرمول جديد معيار كيفيت و بهره‌وري توليدات و عملكرد خودروسازان است. به گفته رئيس شوراي رقابت، در فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو علاوه‌بر تورم بخشی، نمره منفی بهره‌وری نیز مدنظر است؛ به‌طوری‌که هر قدر نمره بهره‌وری بالاتر باشد، قیمت خودرو باید به همان اندازه کاهش یابد. متغیر کیفیت نيز مي‌تواند بین منفی 5/2 تا مثبت 5/2 درصد نوسان داشته باشد.
                اما نكته‌اي كه در اين ميان بسيار با اهميت به نظر مي‌رسد، اين است كه آيا بر اساس يك فرمول مي‌توان به يك قيمت‌گذاري منطقي براي كالايي چون خودرو دست يافت؟
                اين سوال از آنجا مهم به نظر مي‌رسد كه فرمول پيشين در برآورده كردن انتظار مشتريان كه كاهش قيمت‌ها بعد از آزادسازي بود، موفق عمل نكرد. نكته ديگري كه بررسي دومين فرمول تعيين قيمت خودرو را با اهميت جلوه مي‌دهد، اصل اساسي آن؛ يعني تعيين قيمت بر اساس كيفيت و بهره‌وري است و اين نكته كه آيا اين فرمول با تكيه به ابزار تنبيهي و تشويقي خواهد توانست انتقادات هميشگي به نبود كيفيت و بهره‌وري در صنعت خودرو را پايان دهد؟
                اينكه اين فرمول چگونه مي‌تواند با بررسي كيفيت انبوه خودروهاي توليد شده كه كيفيت آنها بر اساس آمار كيفيت شركت بازرسي ايران هر ماه تغيير مي‌كند، به قيمت نهايي محصولات خودروسازان برسد نيز سوالي است كه در رابطه با اين فرمول به ذهن مي‌رسد.
                براي رسيدن به پاسخ سوال‌هاي مطرح شده به سراغ خودروسازان رفتيم تا امكان اجرايي شدن فرمول اصلاح شده شوراي رقابت را بسنجيم. هرچند اين فرمول به‌دليل اختلاف‌نظرهاي موجود ميان دولت و شوراي رقابت هنوز اجرايي نشده است، اما اعلام قريب‌الوقوع آن با توجه به بحث‌هاي صورت گرفته در هفته گذشته بعيد نيست.
                در این بین هرچند در فرمول ارائه شده از سوي شوراي رقابت، معياري براي تعيين كيفيت ارائه نشده است تا بر اساس آن بتوان تعريف شفافي از اين فرمول به دست آورد، اما در نبود تعريفي روشن از كيفيت، تنها مرجع رسمي تعيين كيفيت محصولات خودروسازان هم‌اکنون شركت بازرسي كيفيت ايران است. اين شركت هر ماه به بررسي كيفيت خودروهاي داخلي مي‌پردازد و نتيجه را كه عموما با تغييراتي همراه است در غالب «آمار كيفيت» منتشر مي‌كند.
                اما آيا قرار است شوراي رقابت بر اساس آمار كيفيت و ميزان كاهش يا رشد كيفيت، قيمت خودروهاي داخلي را از منفي 5/2 تا مثبت 5/2درصد تغيير دهد؟ با محاسبه‌اي ساده و با در نظر گرفتن حداكثر تنبيه يا تشويق بر اساس افت يا رشد كيفيت، مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه براي مثال دامنه تغيير قيمت در خودرويي بيست ميليون توماني، 500 هزار تومان خواهد بود.
                حال اگر اين اعداد را در تيراژي مثلا 100 هزار دستگاهي ضرب كنيم، نتيجه رقمي نجومي خواهد بود. اين رقم نجومي همان نكته‌اي است كه يك مدير ارشد در صنعت خودرو به آن اشاره مي‌كند. اين مدير ارشد يكي از نتايج مستقيم فرمولي كه به زودي مي‌تواند تعيين‌كننده قيمت خودرو باشد را «فساد آور» بودن آن مي‌داند. او در توضيح بيشتر به خبرنگار «دنياي اقتصاد» مي‌گويد: در نظرگرفتن كيفيت براي تعيين قيمت خودرو مي‌تواند زمينه‌ساز فساد چه در صنعت خودرو و چه در سازماني باشد كه قرار است به كيفيت محصولات نمره دهد.
                اين مدير ارشد در ادامه با ارائه مثالي مي‌گويد: اگر قرار باشد بر اساس نظر بازرسي كه به خودروها نمره مي‌دهد، قيمت هر خودرو 100 هزار تومان ارزان‌تر شود، اين رقم در صدهزار خودرو مي‌شود 10 ميليارد تومان، اينجا است كه ممکن است موضوع کمی بغرنج شود.
                اين مدير صنعت خودرو در ادامه تاكيد دارد كه سيستم‌هاي مختلف در دنيا به گونه‌اي طراحي مي‌شوند كه مجريان آن قادر به اعمال خلاف نشوند؛ درحالي‌كه چنين فرمولي در نهايت زمينه را براي ايجاد فساد فراهم مي‌كند. انتقاد ديگري كه اين مدير به بعد كيفيت در اين فرمول دارد، اين است كه براي يك جامعه آماري 500 هزار دستگاهي خودرو كه در ماه توليد مي‌شود، بازرسي چند ده خودرو كافي نيست و براي رسيدن به نتيجه‌اي دقيق و تعميم آن به تمام خودروهاي توليد شده، بررسي دست‌كم دو تا پنج درصد از تيراژ ياد شده ضروري است، اما آيا شوراي رقابت امكان انجام چنين بازرسي را دارد؟
                در ادامه بررسي چگونگي اجرايي شدن فرمولي كه بر كيفيت تكيه دارد، نظر مدير نظارت بر اجراي استانداردهاي ايران‌خودرو را نيز جويا شديم. كيوان وزيري با اشاره به اين موضوع كه كيفيت تعريفي جامع است كه براي روشن كردن حدود آن به پارامترهايي مشخص نياز است مي‌گويد: اصولا يك معادله براي قيمت‌گذاري تابعي از متغيرهايي است كه بايد محاسبه شوند. وزيري عقيده دارد اگرچه كيفيت مي‌تواند پارامتر مهمي در يك فرمول براي تعيين قيمت خودرو باشد اما بهتر است تمام مجهولات در يك معادله در نظر گرفته شوند تا فرمول تك‌بعدي نشود. او در ادامه مي‌گويد: كيفيت در خودرو يعني رويارويي با دست‌كم 5 هزار قطعه كه ممكن است در هر خودرو يك كدام از اين قطعات دچار مشكلي باشند، حال با توجه به اين تعداد قطعه چطور مي‌توان با يك ارزشگذاري منفي - مثبت 5/2 درصدي آنها را قضاوت كرد. وزيري در ادامه سوالي را مطرح مي‌كند و مي‌گويد: ما نمي‌دانيم منظور از كيفيت چيست؟ آيا كيفيت خودرو به تنهايي مدنظر است يا مجموعه خدمات فروش، پس از فروش، تامين قطعات و ماندگاري يك خودرو نيز مطرح است؟
                از نظر وزيري با توجه به فرمول قبلي شوراي رقابت كه ايهام‌ها و ابهام‌هاي فراواني داشت، بهتر بود در بازنگري آن با خودروسازان مشورت مي‌شد تا خودروسازان و مردم مقابل يكديگر قرار نگيرند. از نگاه او تاكيد اين فرمول بر كيفيت و بهره‌وري به نوعي بازي با احساسات مردم است، مردمي كه كيفيت خودروهاي داخلي دغدغه هميشگي آنها بوده است. وزيري از آنجايي تاكيد اين فرمول بر كيفيت را به نوعي بازي با احساسات مردم مي‌داند كه عقيده دارد بدون اصلاح زيرساخت‌هاي اقتصاد كلان كشور و صنعت خودرو و با تكيه به يك فرمول نمي‌توان كيفيت واقعي را محقق كرد.
                بمنظور موفقیت
                تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                نظر

                • مسعود اب
                  عضو فعال
                  • Jun 2013
                  • 1502

                  #2243
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو




                  سایپا نیوز: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به نام سال و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: این گروه خودروساز با فرهنگ جهادی در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری برای رونق تولید ملی گام برمی‌دارد. سعید مدنی در گلپایگان افزود: در حال حاضر روند رو به رشدی بر فضای تولید خودروهای داخلی حاکم شده و هر روز هم بهتر می شود تا جایی که سال ۹۵ سال احیای کامل صنعت خودروسازی کشور اعلام شده تا خودروسازان دوباره به تولید حداکثری خود برسند.
                  وی خاطرنشان کرد: برای رونق و توسعه صنعت خودرو باید بخش‌های مهندسی برای طراحی و تولید محصولات جدید تقویت شود و قطعه‌سازان نیز توسعه یابند تا صنعت خودرو نیز گسترده و پررونق شود.
                  مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه خودروهای جدید در دست طراحی و تولید این گروه قرار دارد، اظهار کرد: در آینده تولید خودروی پراید به تدریج کاهش می‌یابد و تولید خودروهای داخلی دیگر جایگزین آن می‌شود.
                  مدنی با بیان اینکه ارزش افزوده خودروسازی ۱۵ تا ۲۰ درصد و ارزش افزوده قطعه‌سازان حدود ۸۵ درصد است، تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای قطعه‌ساز در سایت‌های مختلف به اندازه کافی داریم و بهتر است از این پس روی نقاط ضعف صنعت خودروسازی و همچنین افزایش توان تحقیقاتی قطعه‌سازان برای تولید محصولات جدید و طرح‌های نو کار کنیم.
                  بمنظور موفقیت
                  تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                  نظر

                  • مسعود اب
                    عضو فعال
                    • Jun 2013
                    • 1502

                    #2244
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو




                    گروه خودرو: خبرهای مربوط به تهیه فرمول قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت طی دوهفته گذشته، بار دیگر مشتریان را نگران کرده؛ چراکه اظهارات ضدو نقیضی از تبعات ابلاغ این فرمول به گوش می‌رسد.
                    هر چه هست اصرار خودروسازان بر اجرای فرمول مذکور این شائبه را به‌وجود آورده که فرمول شورای رقابت به‌طور حتم منجر به افزایش قیمت خودرو خواهد شد؛ چراکه تولید‌کنندگان در کنار حمایت‌های دولتی، افزایش قیمت محصولات تولیدی را گريزناپذير و تنها راه برای خروج از رکود فعلی و بازگشت به روند عادی تولید مي‌دانند.
                    در هر صورت اگرچه اخبار منتشر شده حکایت از این دارد که اجرای فرمول قیمت‌گذاری منجر به افزایش قیمت خواهد شد؛ اما در کنار این اخبار، برخی از اظهارنظر‌ها نیز از مخالفت جدی دولت با روند یاد شده خبر می‌دهد؛ به‌طوری‌که سخنگوی هیات دولت چهارشنبه گذشته بار دیگر اعلام کرد که دولت مخالف افزايش قیمت خودرو است.
                    اما اگر دولت به‌طور واقعی مخالف افزایش قیمت‌ها است با ابلاغ فرمول قیمت‌گذاری که ممکن است منجر به افزایش قیمت‌ها شود، چه تصمیمی برای حمایت از مشتریان خواهد گرفت؟ این سوال از آن جهت مطرح است که دولت یا می‌تواند بار خودروسازان را بر دوش مشتریان قرار دهد یا می‌تواند ضمن مخالفت با این امر به نوعی ضرر وزیان خودروسازان را خود جبران کرده و با برنامه ریزی صحیح مانع از روند صعودی قیمت‌ها شود.
                    در اين بين خودروسازان نیز به خوبی می‌دانند که نه تنها خودروهای موجود دیگر ظرفیت افزایش قیمت دوباره را ندارند بلکه با تحقق این امر بار دیگر بازار خودرو با آشفتگی سال گذشته روبه‌رو خواهد شد؛ بنابراین ظاهرا تولید‌کنندگان نیز اگرچه بی‌صبرانه در انتظار فرمول قیمت‌گذاری خودرو هستند، اما عملا تمایل دارند که با دولت به توافق نهایی برسند تا اینکه مشتریان را تحت فشار قرار دهند.
                    در این زمینه دبیر انجمن خودروسازان نیز عنوان کرده که اگر دولت شش هزار میلیارد زیان خودروسازان را بپردازد، خودروسازان قیمت‌ها را افزایش نخواهند داد.
                    بمنظور موفقیت
                    تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                    نظر

                    • مسعود اب
                      عضو فعال
                      • Jun 2013
                      • 1502

                      #2245
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو



                      ایرنا: معاون امور صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه دولت برای دو برابر کردن میزان تولید خودرو نسبت به سال گذشته و ایجاد تعادل در بازار آن خبر داد.
                      محسن صالحی‌نیا در حاشیه بازدید از کارخانه‌های صنعتی فعال شهرستان تویسرکان گفت: در دو ماه ابتدایی سال‌جاری، تولیدات داخلی در بخش خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا از رشد 70 درصدی برخوردار بوده است.
                      صالحی نیا ادامه داد: به دنبال این هستیم که میزان تولید خودرو در صدمین روز از سال‌جاری به میزان تولید خودرو در شش ماهه سال گذشته برسد.
                      وی با اشاره به اوضاع عمومی بازار خودرو اضافه کرد: قیمت‌گذاری خودروها با توجه به قیمت انرژی، منابع اولیه و دستمزدها تابع شرایط خاصی است که به طور قطع با افزایش تولید و عرضه، قیمت خودرو نیز به سمت تعادل حرکت می‌کند.
                      معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در همین راستا، اجرای دقیق قانون هدفمندی یارانه‌ها به خودی خود موجب تخصیص اعتبارات بیشتر و رونق بیش از پیش بخش تولیدات صنعتی خواهد شد.
                      بمنظور موفقیت
                      تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                      نظر

                      • جعفرزاده
                        عضو فعال
                        • Dec 2010
                        • 5833

                        #2246
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        -- دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: به تدریج شاهد افزایش تولید و عرضه خودروهای داخلی خواهیم بود. ( ایسنا )

                        نظر

                        • جعفرزاده
                          عضو فعال
                          • Dec 2010
                          • 5833

                          #2247
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جدیدترین سخنان مقامات مرتبط دولتی احتمال افزایش قیمت رسمی خودروها را افزایش داده است .



                          در یکی از اظهارنظرها سخنگوی دولت اگرچه پیش از آن بر مخالفت دولت با افزایش قیمت خودروها تاکید کرده بود اما اخیرا اعلام کرده که مسوول تعیین قیمت خودرو شورای رقابت است .



                          این درحالی است که رییس شورای رقابت نیز در روزهای اخیر از نهایی شدن فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو خبر داده و تلویحا اعلام کرده که قیمت خودروها براساس فرمول جدید افزایش می‌یابد .



                          در این شرایط به نظر می‌رسد با توجه به اظهارات رییس شورای رقابت و همچنین مواضع سخنگوی دولت افزایش قیمت خودروهای داخلی قطعی خواهد بود .



                          احتمال افزایش قیمت خودرو درحالی است که هم اکنون بازار این محصولات در رکود به سر برده و مشخص نیست با رشد قیمت‌ها چه سرنوشتی در انتظار این بازار خواهد بود.

                          نظر

                          • ایرج اکبری
                            عضو فعال
                            • Dec 2011
                            • 10934

                            #2248
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            اوپل آلمان با پنج مدل خودرو به بازار ایران می آید
                            نماینده رسمی شرکت خودروسازی اوپل آلمان در ایران اعلام کرد: پس از اخذ مجوزهای لازم پنج مدل از خودروهای این شرکت آلمانی به زودی وارد بازار ایران خواهد شد.
                            به گزارش خبرگزاری مهر، سعید زارع پور با اعلام این خبر افزود: اولین گروه از خودروهای تولیدی این شرکت آلمانی شامل کورسا، آسترا، اینزیگنیا، موکا و آدام خواهد بود که در حال حاضر نمونه های اولیه آن جهت اخذ تاییدیه های لازم وارد کشور شده و همزمان با برپایی سیزدهمین دوره نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی خواهد شد.

                            وی گفت: در حال حاضر تاییدیه های نهایی مدل های کورسا و آسترا اخذ شده و آماده ارایه به نهادهای ذی ربط بوده و سه مدل دیگر نیز در حال گذراندن مراحل تست و اخذ تاییدیه های مربوط به استاندارد و محیط زیست در کشور است که با نهایی شدن آن زمینه ثبت سفارش و بازاریابی و فروش آن نیزفراهم خواهد شد.

                            زارع پور با بیان اینکه تمام پنج مدل یاد شده به سفارش بازار ایران در کشور آلمان تولید خواهد شد، افزود: در گام نخست خودرو اوپل کورسا با موتور1.4و1.2 لیتری و با گیربکس دنده ای وارد بازار ایران خواهد شد و در آینده نزدیک نیز به سفارش بازار ایران مدل اتوماتیک آن نیز تولید و توسط شرکت توان خودرو جی عرضه خواهد شد.

                            مدیرعامل شرکت توان خودرو جی خاطر نشان کرد: مدل اوپل آسترا نیز با دو موتور 1.4 و 1.6 لیتری توربو و با گیربکس اتوماتیک وارد بازار ایران می شود و با ورود این مدل خودرو به طور حتم رقابت در بین خودروهای هم کلاس آسترا دیدنی تر خواهد شد.

                            وی گفت: واردات مدل های موکا و آدام نیز هر دو با موتورهای 1.4لیتری و اینزگنیا با موتور 2.0 لیتری توربودر دستورکار خواهد بود و پس از نهایی شدن واخذ تاییدیه های استانداردومحیط زیست زمینه ثبت سفارش و پیش فروش آنها نیز فراهم خواهد شد.

                            زارع پور با بیان اینکه پیش از این محصولات شرکت اوپل تجربه حضور در بازار ایران را داشته است، افزود: در حال حاضر نیز سابقه ذهنی روشنی از تولیدات این خودروساز آلمانی در اذهان عمومی وجود دارد و بدون شک ورود محصولات این شرکت با سابقه و معتبر به بازار کشور زمینه ایجاد رقابت بیشتر را فراهم خواهد کرد.

                            وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای ایجاد شبکه نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش در حال انجام است، افزود: هدف‌گذاری اصلی این مجموعه ایجاد شبکه خدمات پس از فروش قدرتمند و سرعت در ارائه خدمات خواهد بود و به همین منظور برنامه های گسترده ای برای افزایش رضایتمندی مشتریان در حال انجام است.
                            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                            نظر

                            • مسعود اب
                              عضو فعال
                              • Jun 2013
                              • 1502

                              #2249
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              قیمت‌جدید محبوب‌ترین خودروهای‌سایپا +جدول

                              بر اساس گزارش اقتصاد آنلاین از بنگاه‌های اتومبیل، قیمت روز محبوب‌ترین خودروهای صفر تولیدی شرکت سایپا و سایر شرکت های وابسته در سطح بازار تهران به شرح زیر است؛
                              بمنظور موفقیت
                              تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                              نظر

                              • مخبرالدوله
                                عضو فعال
                                • May 2012
                                • 5228

                                #2250
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                بازار امروز نشون داد که نيمه اول رالي خودروييها يا تموم شده يا لحظات آخرش رو داره ميگذرونه!!!
                                البته بعداز مدتي بايد منتظر رالي (يانيمه دوم رشد خودروييها) باشيم ولي بازار احتياج به يه ليدر جديد داره.....
                                بانكها و پتروشيميها مستحقترين گروه براي ليدري بازار در شرايط فعلي براي بيرون آمدن بازار از حالت گيجي هستند....

                                مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                                نظر

                                در حال کار...
                                X