اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • جعفرزاده
    عضو فعال
    • Dec 2010
    • 5833

    #2251
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    افزایش سرمایه خپارس امروز به طور کامل تصویب شد و در حاشیه جلسه نیز از افزایش 15 درصدی قیمت خودرو صبحتهایی مطرح شد که گویا در حال حاضر به دلیل مخالفت دولت مقرر شده در مرحله اول نرخ خودرو 5 درصد افزایش یابد.
    شرکت برنامه تولید چند محصول جدید را نیز دارد و محصولات نیز بعد از افزایش نرخ روانه بازار خواهند شد.

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #2252
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      پرشین تحلیل

      در خودرویی ها هم فشار عرضه ها محسوس بود.بعد از حواشی تعیین نرخ خودرو که معلوم نیست آیا افزایش می یابد یا خیر، گروه خودرو در جا زده است! به نظر این صنعت با افزایش نرخ خودرو متحول نمی شود.صنعت خودرو با رشد تولید و فروش به دوران طلایی خود بازخواهد گشت!
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • hamed2014
        عضو عادی
        • May 2014
        • 123

        #2253
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        دوستان به نظرتون با افزایش تولید شرکتهای خودرویی در سه ماهه نخست توقع چقدر سود باید داشت

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #2254
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          نعمت​زاده: افزايش قيمت خودرو صحت ندارد

          گروه اقتصادي: وزیر صنعت در جمع خبرنگاران گفت: تصمیمی برای افزایش یا کاهش قیمت خودرو گرفته نشده و اگر تصمیمی در این باره اتخاذ شود حتما اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

          محمدرضا نعمت‌زاده امروز شنبه در حاشیه مراسم ادای احترام به مقام شام امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مسئولیت تعیین قیمت خودرو در کشور با شورای رقابت است، افزود : اخبار سایت‌های مختلف در خصوص افزایش قیمت خودرو صحت ندارد. وی در خصوص زمان ساماندهی قیمت خودرو به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تولید خودرو نسبت به سال گذشته از هفتاد درصد افزایش برخوردار بوده است.

          وی افزود : برای ثبات قیمت خودرو در بازار تمام سعی و تلاش خود را برای افزایش تولید خودرو بیشتر به کار خواهم بست. عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید براینکه طبق قانون و مصوبه شورای اقتصاد تصمیم‌گیری برای قیمت خودرو به شورای رقابت محول شده است، تصریح کرد: شورای رقابت با این استدلال که قیمت خودرو انحصاری است وارد عمل شد و تا زمانی که این مصوبه پابرجاست تصمیم‌گیری درباره قیمت خودرو در اختیار شورای رقابت است.
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • مجيد رادمنش
            مدیر (6)
            • Oct 2010
            • 4902

            #2255
            سه سناریو برای قیمت‌گذاری خودرو

            به گفته عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت، فرمول قیمت گذاری خودرو هنوز نهایی نشده حال آنکه این شورا سه سناریو برای تعیین قیمت خودرو به خودروسازان پیشنهاد داده است. هر چند عیسی امامی جزئیاتی از سناریوهای پیشنهادی به خودروسازان ارائه نکرده اما تاکید داشته که در سناریوی اول قیمت خودرو مطلقا افزایش نخواهد یافت و حتی در برخی از خودروها روند کاهشی قیمت نیز دیده مي‌شود، اما در سناریوی دوم که به خودروسازان ارائه شده افزایش قیمت خودرو متصور است حال آنکه شیب آن بسیار ملایم خواهد بود.


            عضو ناظر مجلس در شورای رقابت که با خبرگزاری تسنیم گفت‌و‌گو کرده در مورد سناریوی دوم تاکید داشته که اگر در سناریوی دوم قیمت محصولات داخلی با افزایش قیمت هم روبه‌رو شوند، این افزایش محسوس نخواهد بود و حقوق تولید‌کنندگان نیز رعایت مي‌شود، اما در سناریوی سوم ظاهرا قرار است که با تخصیص ارز دولتی به خودروسازان و همچنین با در نظر گرفتن دیگر حمایت‌های دولتی، قیمت‌ها حتی کاهش هم پیدا ‌کند. عیسی امامی، البته اجرای این سناریو را منوط به این‌ می‌داند که دولت و بانک‌مرکزی ارز مورد نیاز خودروسازان را تمام و کمال تامین کند.


            در این بین هر چند عضو ناظر شورای رقابت در سناریوهای بازگو شده بیشتر بر تثبیت قیمت و حتی کاهش آن تاکید کرده، اما آنچه مشخص است با حمایت‌های دولتی و همچنین جبران کسری نقدینگی خودروسازان، قیمت‌ها ثبات پیدا خواهد کرد و دیگر فشار قیمتی بر دوش مشتریان نخواهد بود. بر این اساس عیسی امامی تئوری‌های افزایش قیمت 5 تا 20 درصدی را که برخی از رسانه‌ها از قول دست‌اندرکاران صنعت خودرو عنوان کردند تکذیب و اظهار كرده که هیچ‌کدام از فرمول‌ها و برنامه‌‌هایی که در روزهای اخیر برای تعیین قیمت خودرو از سوی برخی اشخاص، نهادها و ارگان‌ها اعلام می‌شود، واقعی نبوده و صحت ندارد.
            یـــــاد خــــــدا آرامش بخش دلهــــــاست ..... کجایند مردان بی ادعـــــــا

            نظر

            • جعفرزاده
              عضو فعال
              • Dec 2010
              • 5833

              #2256
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              خودروساز اروپایی به ایران می‌آید

              یکی از خودروسازان مطرح اروپایی در حال رایزنی با خودروسازان داخلی برای تولید محصولات خود در ایران است.

              به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از توافقنامه ژنو و برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودرو، رایزنی خودروسازان بزرگ خارجی برای حضور در ایران آغاز شد.

              به دنبال این مذاکرات شرکت خودروسازی پژو به توافق نهایی با ایران خودرو برای حضور دوباره در ایران دست یافت. اشتیاق پژو به حضور دوباره در بازار خودروی ایران در حدی بود که مدیرعامل پژو شخصا در ایران حاضر شد.

              گذشته از پژو و البته رنو که همچنان به فعالیتهای خود در ایران ادامه می‌دهد براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، یکی دیگر از خودروسازان مطرح اروپایی هم‌اکنون در حال رایزنی با خودروسازان داخلی برای حضور در بازار ایران است.

              این خودروساز به توافقات مقدماتی با یک خودروساز بزرگ داخلی دست یافته و احتمالا تا یک ماه آینده نیز توافق نهایی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

              تقاضای بالای خرید و همچنین قدیمی بودن بیشتر خودروهای پر تیراژ در حال تولید در کشور از مهمترین دلایل اشتیاق خودروسازان بین‌المللی برای حضور در بازار ایران است.

              نظر

              • جعفرزاده
                عضو فعال
                • Dec 2010
                • 5833

                #2257
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                بالاخره گروه خودرویی همگی صف فروش شدند . چشم شاخص ابادی - وزیر اقتصاد و وزیر صنعت مبارک

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #2258
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  70 درصد خودروهای ایرانی به دلالان می‌رسد

                  دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: حداکثر 30 درصد مردم موفق می‌شوند خودروهای مورد نیاز خود را به طور مستقیم از خودروسازان خریداری کنند.

                  احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار خودروها، دلالان و واسطه‌ها و سرمایه‌های سرگردان به شدت در این حوزه فعال هستند.

                  وی با بیان این‌که دلالان و واسطه‌ها به دلیل سال‌ها فعالیت در بازار خودرو به فرآیندهای فروش خودروسازان آشنا شده‌اند، خاطرنشان کرد:‌ خودروسازان هیچ راهکاری برای تشخیص و شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی از دلالان بازار خودرو ندارند.

                  دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد:‌ در نتیجه در شرایطی که فروش فوری و مستقیم خودروسازان آغاز می‌شود این دلالان هستند که به دلیل سال‌ها فعالیت و تبحر خود موفق به خرید محصولات عرضه شده می‌شوند.

                  وی افزود: ‌این در حالی است که در صورت آزادسازی قیمت خودرو و تعیین آن در حاشیه بازار، بساط رانت‌خواری و دلالی جمع‌آوری شده و قیمت‌ها در بازار آزاد نیز کاهش خواهد یافت.

                  نعمت‌بخش با بیان این‌که با خروج دلالان از این حوزه تقاضای خودرو در حد قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد، تصریح کرد: در نتیجه موفقیت مصرف‌کنندگان واقعی در خرید مستقیم از خودروسازان را شاهد خواهیم بود.
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • جعفرزاده
                    عضو فعال
                    • Dec 2010
                    • 5833

                    #2259
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    به گزارش خبرنگار مهر ، غلامرضا شافعی در مراسم تودیع خود از ریاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به وضعیت فعلی خودرو اشاره کرد و گفت: در برخی از مقاطع در سال 90 تولید خودرو با افزایش بسیار مناسبی مواجه شد و به یک میلیون و 700 هزار دستگاه رسید در حالی است که سال 91 تولید خودرو به شدت افول کرد .



                    رئیس سابق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: تا سال 75 شاخص تولید خودرو 124 هزار دستگاه در سال بود که از این رقم، 80 هزار دستگاه آن پیکان بود اما از سال 76 به بعد سرمایه گذاری قابل توجهی در صنعت خودرو صورت گرفت .



                    وی با اشاره به برخی نگاه‌های غیر کارشناسی به صنعت خودرو ایران، خاطرنشان کرد: در خرداد سال 91 جلسه در ایران خودرو با حضور معاول اول رئیس جمهور برگزار شد که به دلیل برخی مسائل تحریم، افزایش نرخ ارز و عدم تامین مالی صنعت از سوی بانکها مقرر شد تا به هر یک از خودروسازان یکهزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد که تا این لحظه این اعتبار به آنها پرداخت نشده است .



                    شافعی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون تحریم قطعات خودرو کم رنگ تر شده و خودروسازان شرقی و غربی برای حضور در صنعت خودروسازی ایران علاقه نشان می دهند اما نکته حائز اهمیت این است که باید با اغتنام فرصت همکاری بین ایران و شرکت های دنیا خودروسازان بتوانند کیفیت، تنوع و تولید مناسب تر را در دستور کار قرار دهد .



                    شافعی به خودروسازان توصیه کرد: از دستاورهای خود در دوران تحریم حفاظت کنند و آن را کنار نگذارند، چراکه در مقطعی برخی کشورها تولید 40 تا 50 هزار دستگاه خودرو ایران را به دلیل ندادن یک قطعه متوقف کردند .



                    وی اظهار داشت: باید از این فرصت استفاده و خود را تجهیز کرد اما باید خوداتکایی را نیز فراموش نکرد .



                    شافعی در ادامه به اهداف ایران برای رسیدن به جایگاه اول منطقه در افق 1404 اشاره و خاطرنشان کرد: ترکیه و عربستان رقبای ایران هستند؛ اگر چه از حیث درآمد سرانه قطر دست بالاتری خواهد داشت، ضمن اینکه ترکیه برای سال 2025 میلادی درآمد ملی دو هزار و 200 میلیارد دلاری را هدفگذاری کرده است و ایران نیز نباید به کمتر از این رضایت دهد .



                    معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: سهم صنعت از تولید ناخالص ملی 20.2 درصد است که اگر صنعت و معدن را موتور پیش برنده توسعه بدانیم، در آن صورت این بخش باید 550 میلیارد دلار از تولید ملی را به خود اختصاص دهد .



                    وی اظهار داشت: در این راستا هر یک از سازمان‌های توسعه ای باید 110 میلیارد دلار را تامین کند که بر این اساس، چنانچه تولید خودرو نیز به سه میلیون دستگاه در سال رسد و متوسط درآمدزایی هر خودرو 15 هزار دلار باشد، آنگاه 45 میلیارد دلار از این محل به دست خواهد آمد.

                    نظر

                    • جعفرزاده
                      عضو فعال
                      • Dec 2010
                      • 5833

                      #2260
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      به گزارش دنیای خودرو ،ابراهیم نکو در گفتگو با خبر خودرو، افزود : متاسفانه خودروسازان در شرایط کنونی مورد بی مهری دولت قرار گرفته اند اما افزایش قیمت خودرو می تواند در صنعت خودرو ایجاد انگیزه نماید تا به تدریج بر روی پای خود ایستاده و در نهایت خود نسبت به رفع موانع و مشکلات اقدام کنند .



                      وی تصریح کرد : اینکه آیا فی نفسه افزایش قیمت خودرو می تواند حلال مشکلات خودروسازان باشد یا خیر؟ به نظر می رسد که این مساله به تنهایی مشکل صنعت خودرو را برطرف نخواهد کرد .

                      وی تاکید کرد : امروز صنعت خودرو یک طرف قضیه است و طرف مقابل مردم و مشتریان هستند مسلما به تدریج علایق و تقاضای جامعه نسبت به صنعت خودرو تغییر کرده و همچون گذشته به خودروهای داخلی نگاه نخواهد شد .



                      وی گفت : چنین شرایطی ایجاب می کند که خودروسازان نیز در روند تولید و کیفیت محصولات داخلی تغییرو بازنگری نمایند تا بتوانند به دنبال افزایش قیمت خودرو و متناسب با سطح توقع جامعه خطوط جدید تولیدی را فعال نموده تا محصولات جدیدی را به خطوط تولید وارد نمایند .



                      وی با اشاره به قیمت بالای خودروهای موجود در مقایسه با توان عمومی جامعه گفت : امروز مردم بر واقعیت های موجود در خصوص هزینه تولید خودرو آگاهی دارند اما نسبت به قدرت خرید خودشان نیز واقفند این در حالی است که اغلب خودروهای کنونی متناسب با قدرت و توان مالی متقاضیان این بازار نیست.

                      نظر

                      • S.TRADER
                        عضو عادی
                        • Feb 2014
                        • 299

                        #2261
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به فارس خبر داد
                        افزایش قیمت خودرو با ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری/ جزئیات فروش نقدی 120 هزار خودرو
                        مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت: در صورت ابلاغ دستور‌العمل جدید قیمت‌گذاری خودرو، قیمت خودرو افزایش خواهد یافت و در این صورت زیان خودروسازان جبران می‌شود.





                        هاشم یکه‌زارع در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان گسترش در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد تغییر قیمت خودروها اظهار داشت: در صورت ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت، قیمت خودروها افزایش خواهد یافت که در این صورت زیان تولید خودروسازان جبران می‌شود. وی در پاسخ به این سؤال که آیا افزایش تیراژ تولید باعث کاهش قیمت تمام شده خودرو و پایین آمدن قیمت خودرو نمی‌شود، گفت: افزایش تولید خودرو باعث کاهش قیمت نمی‌شود بلکه ضرر خودروسازان را جبران می‌کند. وی تصریح کرد: اگر فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو ابلاغ شود زیان خودروسازان متوقف خواهد شد. یکه‌زارع با بیان اینکه خودروسازان تابع فرمول قیمت‌گذاری خودرو که توسط شورای رقابت تهیه شده، هستند گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده 20 درصد از تولید شرکت‌های خودروساز به صورت فروش فوری عرضه خواهد شد. وی در پاسخ به سؤال دیگر فارس که پرسید چه برنامه‌ای برای فروش نقدی خودرو در سال جاری دارید، گفت: ابتدای هر ماه 20 درصد از تولیدات ایران خودرو به صورت نقدی به فروش خواهد رسید و بر این اساس طی امسال 20 درصد از تولید 600 هزار دستگاهی ایران خودرو یعنی معادل 120 هزار دستگاه خودرو به صورت نقدی به مردم عرضه خواهد شد. مدیرعامل ایران خودرو در مورد محدودیت خرید نقدی خودرو از طریق سایت اینترنتی این شرکت نیز گفت: برای هر استان سهمیه‌ای مشخص شده که ممکن است سهمیه برخی استان‌ها سریع پر شود و برخی متقاضیان موفق به خرید اینترنتی نشده باشند. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....pQvP104s.dpuf

                        نظر

                        • لولی بربط زن
                          عضو فعال
                          • Nov 2013
                          • 1862

                          #2262
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          دوستان جریان لینک زیر چیه؟
                          http://www.tsetmc.com/Loader.aspx?Pa...2328882877448#

                          کی خریده کی فروخته اونهم با این حجم؟ بلوک زدند؟
                          دوستان بررسی کنند

                          ضمنا ارزش معاملات امروز واسه همین معامله بلوکی خیلی بالا رفته
                          ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                          نظر

                          • مخبرالدوله
                            عضو فعال
                            • May 2012
                            • 5228

                            #2263
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            در اصل توسط مخبرالدوله پست شده است View Post
                            بازار امروز نشون داد که نيمه اول رالي خودروييها يا تموم شده يا لحظات آخرش رو داره ميگذرونه!!!
                            البته بعداز مدتي بايد منتظر رالي (يانيمه دوم رشد خودروييها) باشيم ولي بازار احتياج به يه ليدر جديد داره.....
                            بانكها و پتروشيميها مستحقترين گروه براي ليدري بازار در شرايط فعلي براي بيرون آمدن بازار از حالت گيجي هستند....

                            مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                            نظر

                            • hamed2014
                              عضو عادی
                              • May 2014
                              • 123

                              #2264
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              http://www.tsetmc.com/Loader.aspx?Pa...2328882877448# معامله بلوکی سایپا اونم با قیمت 3900ریال میگن سازمان گسترش از سهم خارج شده دوستان نظر؟

                              نظر

                              • جعفرزاده
                                عضو فعال
                                • Dec 2010
                                • 5833

                                #2265
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو با اشاره به تجاری‌سازی‌ 110هزار خودرو با رشد 154درصدی نسبت به سال گذشته از برنامه‌ریزی برای تولید 600هزار خودرو خبر داد و به خبرنگار ما گفت: از ابتدای امسال تا‌کنون 90هزار خودرو به مشتریان تحویل شده‌و تعهدات معوق این شرکت از رقم 10هزار خودرو در سال گذشته به هزار خودرو رسیده که تا 2‌ماه آینده به صفر می‌رسد. عبدالله بابایی با بیان اینکه قیمت‌گذاری خودرو عامل شکل‌گیری قیمت‌های حاشیه بازار، کمبود کاذب و سودجویی برخی افراد می‌شود تصریح کرد: خودروسازان مخالف افزایش قیمت خودروهای داخلی هستند چرا که رشد بی‌رویه قیمت‌ها زمینه گرایش مشتریان به‌خودروهای بی‌کیفیت و ارزان وارداتی را فراهم خواهد کرد.

                                او می‌گوید: رویکرد فعلی شرکت‌های خودروسازی داخلی افزایش تیراژ تولید، ارتقای کیفیت و تنوع سبد محصولات برای کاهش زیان انباشته است و بر این اساس رشد 50درصدی کیفی محصولات با توجه به تولید به روز و فاقد کسری خودرو تا شهریور‌ماه امسال را شاهد خواهیم بود. دبیر انجمن قطعه‌سازان نیز از رشد تدریجی افزایش تولید و عرضه خودروهای داخلی، از برنامه‌ریزی برای رشد 2برابری تولید خودرو با رسیدن به تیراژحدود یک میلیون و 300هزار دستگاه خودرو در سال‌جاری خبر داده است. به گفته ساسان قربانی با تولید یک میلیون و 300هزار دستگاه خودرو بازار به تعادل رسیده و هزینه‌های تولید خودرو و قطعات تا حدی کنترل خواهد شد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X