کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
محمدرضا نجفیمنش در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: خودروسازان هم اکنون تولید چند خودروی جدید داخلی را در دستور کار دارند .
وی با بیان اینکه قطعهسازان آمادگی خود را برای داخلی سازی قطعات این خودروها اعلام کردهاند، خاطرنشان کرد: از نظر توان فنی و مهندسی مشکلی برای داخلیسازی این قطعات وجود ندارد .
عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران ادامه داد: داخلیسازی قطعات، کاهش قیمت تمام شده تولید خودروهای داخلی در تیراژ بالا به دنبال خواهد داشت .
وی افزود: در این زمینه امیدواریم که دولت با کنترل هزینههای تولید خودرو به ویژه قیمت مواد اولیه اساسی و دولتی مانند فولاد و پتروشیمی شرایط را برای کنترل قیمتها فراهم کند .
نجفیمنش با بیان اینکه امسال سال خوبی برای صنعت خودرو و قطعه خواهد بود، تصریح کرد: رشد تولید هدفگذاری شده برای سال جاری اولین گام برای بازیابی صنعت خودرو است.
وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.
رئیس شورای رقابت در گفتوگو با فارس:
مذاکره با وزیر صنعت انجام شد/ قیمت خودروها بر اساس فرمول جدید اعلام میشود
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه جلسه امروز این شورا برگزار نمیشود، گفت: پس از مذاکره با وزیر صنعت و اعلام نظر وزیر در مورد تعیین قیمت خودرو، قرار شد فرمول جدید قیمتگذاری خودرو از سوی شورای رقابت نهایی و اعلام شود.
خبرگزاری فارس: مذاکره با وزیر صنعت انجام شد/ قیمت خودروها بر اساس فرمول جدید اعلام میشود
Tweet
رضا شیوا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: طبق مذاکراتی که با نعمتزاده، وزیر صنعت داشتیم و با توجه به تأکید وی بر لزوم تعیین تکلیف قیمتگذاری خودرو توسط شورای رقابت، قرار شد فرمول جدید قیمتگذاری خودروها توسط این شورا نهایی و اعلام شود.
وی تصریح کرد: بر این اساس، فرمول بازنگری شده قیمتگذاری خودرو از سوی شورای رقابت به خودروسازان و یا وزارت صنعت ارائه میشود تا بر اساس آن، قیمت جدید خودروها تعیین شود.
وی با بیان اینکه سازمان حمایت دیگر نقشی در قیمتگذاری خودرو ندارد، گفت: از سال پیش موضوع فرمول قیمتگذاری خودرو و تعیین راهکار قیمتگذاری در اختیار شورای رقابت قرار گرفت که بر این اساس، فرمول جدید به وزارت صنعت و شرکتهای خودروساز ارائه میشود تا خودشان طبق این فرمول، قیمتهای جدید را اعلام کنند.
شیوا توضیح داد: در فرمول جدید قیمتگذاری خودرو، دو متغیر کیفیت و نرخ تورم مورد بازنگری قرار گرفته و در مورد کیفیت خودروها، تأکید بر تشویق تولیدکنندگان خودروهای با کیفیت و تنبیه تولیدکنندگان خودروهای با کیفیت پایین است.
وی ادامه داد: در فرمول جدید قیمتگذاری خودرو، علاوه بر تورم بخشی، نمره منفی بهرهوری نیز مد نظر است، به طوری که هر چقدر نمره بهرهوری بالاتر باشد، قیمت خودرو باید به همان اندازه کاهش یابد.
به گفته وی، متغیر کیفیت بین منفی 2.5 تا مثبت 2.5 درصد میتواند نوسان داشته باشد.
شیوا افزود: در مورد فرمول قیمتگذاری خودروها، سناریوهای مختلفی مطرح است که باید یکی از آنها در شورای رقابت نهایی شود.
به گفته رئیس شورای رقابت، در صورتی که وزارت صنعت به خودروسازان ارز مبادلهای اختصاص دهد، این مسئله در تعیین قیمت جدید خودروها موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه بخشی از فرمول قیمت گذاری خودرو به ارزهای تخصیصیافته به خودروسازان در گذشته بر میگردد، گفت: تأثیر ارز مصرفی خودروسازان از اسفند 91 تا اسفند 92 در این فرمول مدنظر خواهد بود و همچنین ارز اختصاصی به آنها در آینده نیز مورد توجه قرار میگیرد.
وی اظهار داشت: باید در شورای رقابت تصمیم بگیریم که قیمتگذاری جدید بر اساس ارز آزاد صورت گیرد یا ارز مبادلهای.
شیوا با بیان اینکه جلسه امروز شورای رقابت برگزار نمیشود، گفت: به دلیل سفر نمایندگان مجلس که عضو ناظر شورای رقابت هستند به حوزههای انتخابیه خود، این هفته جلسه شورای رقابت تشکیل نمیشود و احتمالاً جلسه بعدی پس از تعطیلات ارتحال امام خواهد بود.
عیسی امامی عضو ناظر شورای رقابت نیز در این مورد به فارس، گفت: جلسه بعدی شورای رقابت پس از تعطیلات نیمه خرداد ماه برگزار میشود.
شتاب خودروسازان برای تولید محصول با استاندارد یورو 4 مناسب است
تهران-ایرنا-معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:شتاب خودروسازان برای تولید محصول مطابق با استاندارد یورو 4 مناسب است و در زمان تعیین شده یعنی اول شهریورماه سال جاری به تعهد خود عمل خواهند کرد.
شتاب خودروسازان برای تولید محصول با استاندارد یورو 4 مناسب است
سعید متصدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: تاکنون سازمان حفاظت محیط زیست با خودروسازان جلسات متعددی داشته است و گزارش های ارایه شده از صنایع نشان می دهد برخی از آنها به استاندارد یورو 4 رسیده اند.
وی افزود:برخی موارد مانند نصب ˈeobd ˈ یعنی دستگاهی که برای کنترل الکترونیکی سیستم های خودرو استفاده می شود، جزو برنامه های خودروسازان است، برخی صنایع خودرو سازی موفق به نصب آن بر روی خودرو شدند.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: همچنین دستگاه eobd کمک می کند تا شرایط خودرو از نظر زیست محیطی نیز مشخص شود، اکنون برخی خودروسازان این سیستم را که مکمل یورو 4 است بر روی خودروهای تولیدی خود نصب کرده اند.
وی افزود: همچنین در حال رصد و بررسی وضعیت خودروسازان بزرگ مانند ایران خودرو و سایپا هستیم و گزارش ها نشان می دهد آنها هم در فرصت تعیین شده به نتیجه خواهند رسید.
متصدی تاکید کرد:آخرین مهلت خودرو سازان برای تولید محصول با استاندارد یورو 4 اول شهریورماه سالجاری است و به هیچ عنوان تمدید نمی شود زیرا مصوبه دولت است.
وی گفت: البته نباید نگران زمان باشیم چون فعالیت خودروسازان با زمان تعیین شده پیش می رود و سازمان حفاظت محیط زیست به طور مداوم روند کار آنها را رصد می کند از این رو جای نگرانی ندارد زیرا با روندی که فعالیت خودروسازان پیش می رود در زمان تعیین شده به نتیجه خواهد رسید.
وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت صنعت معدن تجارت و خودروسازان جلساتی داشته است و گزارش ها نشان می دهد خودروسازان در مسیر تولید محصول با استاندارد یورو 4 قرار دارند از این رو مطمئن هستیم که در تاریخ تعیین شده به نتیجه خواهند رسید.
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
وزیر حمل و نقل ساحل عاج در دیدار با رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، طرح تعویض 50 هزار خودرو از ناوگان حمل ونقل کشور متبوعش در 5 سال را مطرح کرد و گفت: ساحل عاج مایل است که این طرح به ارزش یک و نیم میلیارد دلار به وسیله خودروهای ایرانی انجام شود.
کد خبر: ۴۰۳۷۴۰
تاریخ انتشار:
۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
-
28 May 2014
وزیر حمل و نقل ساحل عاج در دیدار با رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، طرح تعویض 50 هزار خودرو از ناوگان حمل ونقل کشور متبوعش در 5 سال را مطرح کرد و گفت: ساحل عاج مایل است که این طرح به ارزش یک و نیم میلیارد دلار به وسیله خودروهای ایرانی انجام شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، گائوسو توره در بازدید از صنایع خودروسازی ایران، این صنعت را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ایران در زمینه خودروسازی توانمندی بالایی دارد و با توجه به نیاز مبرم کشورمان به خودرو؛ مایلیم که کارخانه های خودروسازی ایرانی در ساحل عاج تاسیس و مستقر شوند.
وی افزود: اگر کارخانه های خودروسازی ایرانی در ساحل عاج تاسیس شوند به بازار غرب آفریقا دسترسی خواهند داشت زیرا این کشور دروازه ورود به منطقه غرب آفریقا است.
وزیر حمل و نقل ساحل عاج بر توانمندی کشورش در تولید کاکائو، بادام هندی، قهوه، روغن نخل تاکید کرد و این سفر را مقدمه ای برای افزایش همکاری و مبادلات تجاری بین دو کشور خواند.
ولی الله افخمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ضمن خوشامدگویی به گائوسو توره و هیات همراه، از آمادگی ایران برای ارتقا و تعمیق مناسبات سیاسی و اقتصادی با کشور ساحل عاج در راستای منافع دو ملت خبر داد.
وی با اشاره به جایگاه کشورهای آفریقایی در سیاست های اقتصادی و تجاری کشورمان، افزود: در زمینه ماشین آلات کشاورزی و تراکتور، خودروهای سبک و سنگین، دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات فنی و مهندسی ظرفیت های زیادی برای بسط مناسبات وجود دارد.
وی بر پیشرفت ایران در عرصه های مختلف تاکید کرد و گفت: هدف ما از گسترش روابط با ساحل عاج تنها امضا قرارداد و موافقت نامه نیست بلکه از انجام فعالیت در این کشور استقبال می کنیم.
انجام پیگیری های لازم برای ایجاد خط اعتباری بین دو کشور، تسریع در برگزاری دومین کمیسیون مشترک، ایجاد خط مستقیم هوایی و دریایی بین دو کشور، تاسیس بانک ایرانی در ساحل عاج از جمله نکات مورد تاکید در این جلسه بود.
رییس شورای رقابت در گفتوگو با ایسنا:
فرمول قیمتگذاری خودرو نهایی شده است/ تاکید بر کیفیت است
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
رییس شورای رقابت اعلام کرد: فرمول قیمتگذاری خودرویی این شورا هفته پیش نهایی شده اما با توجه به اظهارات دکتر نوبخت اعلام نشده است.
رضا شیوا در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در جلسه هفته گذشته شورای رقابت اصلاحیه فرمول قیمت گذاری خودرو نهایی شد اما با توجه به صحبتهای معاون برنامه ریزی رییس جمهور بنا شد فعلا از اطلاع رسانی رسمی راجع به آن خودداری شود تا تدابیر دولت به شکل دقیق دراین حوزه معلوم شود.
وی ادامه داد:دولت در راستای حمایت از خودروسازان بنا شده اختصاص ارز مبادلهای به آنها را به شکل گذشته ادامه دهد و باید دید که آیا با توجه به این حمایتها تدابیر نهایی اندیشیده و اجرایی خواهد شد یا خیر؟
رییس شورای رقابت درباره فرمول جدید شورای رقابت درحوزه خودرو نیز توضیح داد: فرمول ما با تاکید بر کیفیت شکل گرفته به طوری که خودروسازان دراین حوزه با جریمه و یا پاداش 2.5 درصدی روبرو میشوند.همچنین متغیر بهره وری نیز در فرمول جدید با تاکید زیادی وجود دارد.
شیوا افزود: همچنین با مکاتباتی که با بانک مرکزی داشتیم نرخ تورم بخشی جدید دریافت شد که هر چند با توجه به کاهش شاخص کل تورم در اقتصاد ایران تغییر داشته اما همچنان مثبت است.
وی درباره بحثهایی که پیراموان افزایش قیمت خودرو مطرح شده، عنوان کرد: شورای رقابت هیچ گونه صحبتی در رابطه با قیمت نمیکند و آنچه وظیفه ما است تعیین کردن دستورالعمل قیمت گذاری است که کار کارشناسی آن هفته پیش تمام شد و در انتظار نهایی شدن برنامههای دولت است.
رییس شورای رقابت خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این است که قیمت نهادههای تولید بالا رفته و البته با بالا رفتن نرخ انرژی و همچنین تلاش برای بالا بردن میزان کیفیت شاید در حوزههایی افزایش قیمت اجتنابناپذیر باشد.
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
واشنگتن پست گزارش داد؛ افزایش حضور سرمایهگذاران و تجار آمریکایی در ایران
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست طی گزارشی از تلاش سرمایه گذاران و شرکتهای این کشور برای ورود به بازار ایران و نیز افزایش سرمایهگذاری خارجی در ایران خبر داد
این روزنامه در ادامه با اشاره به باز بودن درهای ایران بر روی سرمایهگذاران خارجی از ورود خودرو سازان و شرکتهای بزرگ نفتی آمریکایی به ایران در آینده خبر داد. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....xj8DGdCv.dpuf
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
معاون وزیر صنایع: تولید خودرو دو برابر می شود
همدان- ایرنا- معاون امور صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه دولت برای دو برابر کردن میزان تولید خودرو نسبت به سال گذشته و ایجاد تعادل در بازار آن خبر داد.
معاون وزیر صنایع: تولید خودرو دو برابر می شود
ˈمحسن صالحی نیاˈ روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه های صنعتی فعال شهرستان تویسرکان به خبرنگار ایرنا گفت: در دو ماه ابتدایی سال جاری، تولیدات داخلی در بخش خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریباً از رشد 70 درصدی برخوردار بوده است.
صالحی نیا ادامه داد: به دنبال این هستیم که میزان تولید خودرو در صدمین روز از سال جاری به میزان تولید خودرو در شش ماهه سال گذشته برسد.
وی با اشاره به اوضاع عمومی بازار خودرو اضافه کرد: قیمت گذاری خودروها با توجه به قیمت انرژی، منابع اولیه و دستمزدها تابع شرایط خاصی است که به طور قطع با افزایش تولید و عرضه، قیمت خودرو نیز به سمت تعادل حرکت می کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در همین راستا، اجرای دقیق قانون هدفمندی یارانه ها به خودی خود موجب تخصیص اعتبارات بیشتر و رونق بیش از پیش بخش تولیدات صنعتی خواهد شد.
صالحی نیا افزود: قانون، بخشی از منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها را به بهبود فضای عمومی بخش تولید، تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و بازسازی و نوسازی کارخانه ها اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: اکنون فضای خوبی به وجود آمده است که با اختصاص اعتبارات مورد نیاز به بخش تولید از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، مقوله حمایت از تولیدات صنعتی با توان بیشتری دنبال شود.
صالحی نیا اظهار داشت: بسیاری از کارخانه های صنعتی مناطق مختلف کشور مانند تویسرکان از قابلیت های خوبی در بخش صنعت برخوردار هستند که هنوز برای بهره وری حداکثری از قابلیت های خود به کار بیشتری نیاز دارند.
وی خاطرنشان ساخت: باید به نسبت پیشرفت های عمومی در دیگر حوزه های اقتصادی به بهبود وضعیت تولید، ارزش افزوده و صادرات داخلی بیندیشیم.
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد 93/03/08 - 07:44
تولید بیش از 4 هزار خودرو در روز معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر روزانه 2 هزار و 300 خودرو در شرکت ایران خودرو و 2 هزار خودرو در شرکت سایپا تولید میشود.
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محسن صالحینیا عصر چهارشنبه در ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی استان همدان در تویسرکان، با تأکید بر این که تولید خودرو افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: طی دو ماه نخست سال جاری به دلیل افزایش تولید خودرو در کشور، شکایت از قطعهسازان خودرو به صفر رسیده است.
وی با تأکید بر اینکه در هر بخشی که تولید افزایش یابد مشکلات حل خواهد شد، افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت شخصاً تولید روزانه خودرو در کشور را کنترل میکند تا شرایط مطلوب به وجود آید.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: صنایع خودروسازی، فولاد و پتروشیمی موتور محرکه اقتصاد کشور است که با راهاندازی آنها، رونق به منصه ظهور خواهد رسید.
وی درباره تأمین سرمایه در گردش توسط صندوق توسعه ملی گفت: منابع ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی قرار نیست تا سرمایه در گردش مورد نیاز کل کشور را تأمین کند، بلکه برای یاری رساندن به بانکها در این حوزه ورود پیدا کرده است.
صالحینیا با اشاره به حضور رئیس جمهور در شورای معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: به گفته رئیس جمهوری بخش عمده رونق که در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته، بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وی افزود: معاون وزارتخانه به رئیس جمهور قول داده تا پیشنهادات خود را در حوزههای مختلف به وی ارائه و رئیس جمهور نیز این پیشنهادات را در هیئت دولت تصویب کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معاونت امور صنایع وزراتخانه نیز به تازگی یک پیشنهاد 22 ردیفی ارائه کرده که ماده 16 قانون بودجه برای تعیین تکلیف بدهیهای معوقه واحدهای تعطیل در سالهای قبل را به نوعی در بر گرفته است.
وی با تأکید بر این که با تمام ظرفیت در خدمت کارآفرینان هستیم، تصریح کرد: به دنبال اتخاذ تصمیمات مطلوب برای کمک به حل مشکلات واحدهای تولیدی تویسرکان هستیم و تا عملی شدن این مصوبات پیگیریهای لازم به عمل خواهد آمد.
صالحی افزود: تکمیل طرحهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد از اولویتهای دولت است، اما این نکته به معنی در نظر نگرفتن اولویتهای منطقهای و یا محلی برای سرمایه گذاری نیست.
وی خاطرنشان کرد: در سامانه اینترنتی وزارتخانه اولویتهای سرمایهگذاری تمامی مناطق کشور با تفکیک استانی و شهرستانی تعریف شده که البته مطلق نیست.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سرمایهگذاری زنجیره تولید فولاد از سنگ آهن تا محصولات فولادی را نمونهای از این اولویتها ذکر کرد.
وی گفت: اولویتها و ظرفیتهای منطقهای همواره برای سرمایهگذاری مدنظر قرار گرفته است.
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد 93/03/08 - 07:44
تولید بیش از 4 هزار خودرو در روز معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر روزانه 2 هزار و 300 خودرو در شرکت ایران خودرو و 2 هزار خودرو در شرکت سایپا تولید میشود.
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محسن صالحینیا عصر چهارشنبه در ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی استان همدان در تویسرکان، با تأکید بر این که تولید خودرو افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: طی دو ماه نخست سال جاری به دلیل افزایش تولید خودرو در کشور، شکایت از قطعهسازان خودرو به صفر رسیده است.
وی با تأکید بر اینکه در هر بخشی که تولید افزایش یابد مشکلات حل خواهد شد، افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت شخصاً تولید روزانه خودرو در کشور را کنترل میکند تا شرایط مطلوب به وجود آید.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: صنایع خودروسازی، فولاد و پتروشیمی موتور محرکه اقتصاد کشور است که با راهاندازی آنها، رونق به منصه ظهور خواهد رسید.
وی درباره تأمین سرمایه در گردش توسط صندوق توسعه ملی گفت: منابع ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی قرار نیست تا سرمایه در گردش مورد نیاز کل کشور را تأمین کند، بلکه برای یاری رساندن به بانکها در این حوزه ورود پیدا کرده است.
صالحینیا با اشاره به حضور رئیس جمهور در شورای معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: به گفته رئیس جمهوری بخش عمده رونق که در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته، بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وی افزود: معاون وزارتخانه به رئیس جمهور قول داده تا پیشنهادات خود را در حوزههای مختلف به وی ارائه و رئیس جمهور نیز این پیشنهادات را در هیئت دولت تصویب کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معاونت امور صنایع وزراتخانه نیز به تازگی یک پیشنهاد 22 ردیفی ارائه کرده که ماده 16 قانون بودجه برای تعیین تکلیف بدهیهای معوقه واحدهای تعطیل در سالهای قبل را به نوعی در بر گرفته است.
وی با تأکید بر این که با تمام ظرفیت در خدمت کارآفرینان هستیم، تصریح کرد: به دنبال اتخاذ تصمیمات مطلوب برای کمک به حل مشکلات واحدهای تولیدی تویسرکان هستیم و تا عملی شدن این مصوبات پیگیریهای لازم به عمل خواهد آمد.
صالحی افزود: تکمیل طرحهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد از اولویتهای دولت است، اما این نکته به معنی در نظر نگرفتن اولویتهای منطقهای و یا محلی برای سرمایه گذاری نیست.
وی خاطرنشان کرد: در سامانه اینترنتی وزارتخانه اولویتهای سرمایهگذاری تمامی مناطق کشور با تفکیک استانی و شهرستانی تعریف شده که البته مطلق نیست.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سرمایهگذاری زنجیره تولید فولاد از سنگ آهن تا محصولات فولادی را نمونهای از این اولویتها ذکر کرد.
وی گفت: اولویتها و ظرفیتهای منطقهای همواره برای سرمایهگذاری مدنظر قرار گرفته است.
انشاالله از شنبه اول پرواز قطعه سازها بعد خودرویی ها/:.smilingsmiley.:/
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: یکی از غفلت های ما طی چند سال گذشته عدم توسعه محصولات جدید خودرو بود لذا در حال حاضر 13 محصول جدید در دستور کار تولید داریم.
سعید مدنی شامگاه چهارشنبه به اتفاق مدیرعامل مگاموتور و مسئولین شهرستان در بازدید از شرکت های صنعتی تولید قطعات خودروی گلپایگان، اظهار داشت: خوشبختانه شاهد روند رو به رشد و توسعه شرکت های صنعتی گلپایگان هستیم. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه از چندین سال قبل، شرکت های تولید قطعات خودروسازی دچار فراز و نشیب های فراوان شدند، افزود: هم اکنون در شرایط ثبات قرار داریم و امیدواریم تا سال آینده این شرکت ها دو برابر ظرفیت فعلی تولید کنند. وی با تأکید بر اینکه گروه سایپا نهایت همکاری را چه از بعد فنی و چه از بعد دانش فنی و تکنیکی با این شرکت ها به عمل خواهد آورد، تصریح کرد: در شرایط فعلی به علت عدم وجود ظرفیت کافی در تولید خودرو لازم است بر روی ضعف صنعت خودروسازی بیشتر کار کنیم تا به منظور بالابردن ظرفیت ها توان قطعه سازها را با طرح ها و محصولات جدید افزایش دهیم. مدنی در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان قطعات خودرو با بیان اینکه طی دهه سال 80 تا 90 با افزایش هفت برابری قیمت ها مواجه بودیم و برای به روز کردن قیمت خودرو هیچ اقدامی صورت نگرفت و قیمت های خودرو ثابت بود، افزود: طی این سال ها شرکت های خودروسازی با ضررهای بسیار مواجه شدند و به همین لحاظ تولید خودرو با کاهش شدید مواجه شد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه با استقرار دولت جدید روال در حال عادی سازی است، افزود: با برنامه ریزی های انجام گرفته توانستیم پرداخت هایمان را به تولیدکنندگان قطعات خودرو از 9ماه تا یک سال به سه ماه تا چهارماه و برخی را به روز پرداخت کنیم و به همین لحاظ تولید تا حدی رونق گرفته و روند رو به رشد پیدا کرده است. وی با انتقاد از برخی سیاسی بازی ها در امور خودرو، بیان داشت: با تدوین برنامه استراتژیک تا سال 1404 مقرر شد تا سال 1395 به تولید سال 90 برگردیم و به تولید سه میلیون خودرو که دو میلیون برای مصارف داخلی و یک میلیون برای صادرات است، دست یابیم.
مدنی تصریح کرد: ما در صادرات به 14 کشور با جمعیتی بالغ بر 400 میلیون نفر طرف هستیم و بر همین اصول تولید یک میلیون خودرو جهت صدور به کشورهای موردنظر را برنامه ریزی کرده ایم. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه یکی از غفلت های ما طی چند سال گذشته عدم توسعه محصولات جدید خودرو بود، افزود: در حال حاضر 13 محصول جدید در دستور کار تولید داریم. وی در پایان با بیان اینکه از نظر توسعه محصول مشکل خاصی نداریم، اظهار داشت: شرکت های تولید قطعات باید دارای طرح مدون باشند و با توجه به نیاز 30 درصد تولید بلبرینگ بنا داریم این صنعت را به طور کامل در کشور ایجاد نموده و به لحاظ وجود پایه آن در شهرستان گلپایگان طرح توسعه آن هم در این شهرستان باید پیگیری شود.
بمنظور موفقیت
تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .
وزیر حملونقل ساحلعاج در دیدار با رییسکل سازمان توسعه تجارت ایران، طرح تعویض ۵۰ هزار خودرو از ناوگان حملونقل کشور متبوعش در طی ۵ سال را مطرح کرد و گفت: ساحلعاج مایل است این طرح به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار با خودروهای ایرانی انجام شود. پولنیوز - گائوسو توره بازدید از صنایع خوردروسازی ایران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ایران در زمینه خودروسازی توانمندی بالایی دارد و با توجه به نیاز مبرم کشورمان به خودرو بسیار مایلیم که کارخانههای خودروسازی ایرانی در ساحل عاج تاسیس و مستقر شوند.
وی افزود: اگر کارخانههای خودروسازی ایرانی در ساحلعاج تاسیس شوند به بازار غرب آفریقا دسترسی خواهند داشت زیرا این کشور دروازه ورود به منطقه غرب آفریقاست.
به گزارش سازمان توسعه تجارت، وزیر حملونقل ساحلعاج بر توانمندی کشورش در تولید کاکائو، بادام هندی، قهوه، روغن نخل و... تاکید کرد و این سفر را مقدمهای برای افزایش همکاری و مبادلات تجاری بین دو کشور خواند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار، ضمن خوشامدگویی به گائوسو توره و هیات همراه، از آمادگی ایران برای ارتقاء و تعمیق مناسبات سیاسی و اقتصادی با کشور ساحلعاج در راستای منافع دو ملت خبر داد.
افخمی با اشاره به جایگاه کشورهای آفریقایی در سیاستهای اقتصادی و تجاری کشورمان افزود: در زمینه ماشینآلات کشاورزی و تراکتور، خودروهای سبک و سنگین، دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات فنی و مهندسی ظرفیتهای زیادی برای بسط مناسبات وجود دارد.
وی بر پیشرفت ایران در عرصههای مختلف تاکید کرد و گفت: هدف ما از گسترش روابط با کشور ساحلعاج تنها امضا قرارداد و موافقتنامه نیست بلکه از انجام فعالیت در این کشور استقبال میکنیم.
انجام پیگیریهای لازم برای ایجاد خط اعتباری بین دو کشور، تسریع در برگزاری دومین کمیسیون مشترک، ایجاد خط مستقیم هوایی و دریایی بین دو کشور، تاسیس بانک ایرانی در ساحلعاج از جمله نکات مورد تاکید در این جلسه بود.
بمنظور موفقیت
تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .
محبوبه مغاني: در هفتهاي كه گذشت درحالي از بازدهي بورس تهران 9/0 درصد (معادل 700 واحد) كاسته شده است كه طي اين مدت، صنعت خودرو در صدر 38 صنعت بورسي قرار داشت. بازار سرمايه بر اين گمان است كه گروه خودروسازي به صنعت پيشرو در بازار تبديل شده است. اما در اين صنعت طي هفته اي كه گذشت معاون سازمان حفاظت از محيط زيست آخرين مهلت خودروسازان براي توليد محصول با استاندارد يورو 4 را اول شهريور سالجاري اعلام و تاكيد كرد كه به هيچ عنوان اين مهلت تمديد نميشود.
از سوي ديگر در حالي بازار سرمايه اين هفته را به پايان رساند كه قرار بود فرمول جديد محاسبه قيمت خودرو در روز چهارشنبه (7 خردادماه) اعلام شود؛ اما اين جلسه به تعويق افتاد.در نهايت كارگروه صنعت مجلس اعلام كرده است كه در نظر دارد تا نحوه فروش سهام ايران خودرو را مورد بررسي قرار دهد. اما در بازار سرمايه؛ بازار با تعديل منفي 15 درصدي سرمايهگذاري سايپا مواجه شد. اين شركت سود هر سهم خود را براي سال مالي 93 از 205 به 173 ريال كاهش داد.
در اين ميان زامياد سود سال مالي 92 خود را با افزايش 96 درصدي از 26 به 51 ريال افزايش داد. هر سهم زامياد در سال مالي 91، از زيان 221 ريالي برخوردار بود. نماد پارس خودرو نيز بهمنظور برگزاري مجمع افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي داراييها متوقف شد. در نهايت؛ سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران اعلام كرد كه در نظر دارد تا 01/5 درصد از سهام سرمايهگذاري رنا را اول تيرماه واگذار كند.ارزش پايه اين بلوك 150 ميليون و 244 هزار سهمي، 255 ميليارد و 264 ميليون ريال تعيين شده است.
یـــــاد خــــــدا آرامش بخش دلهــــــاست ..... کجایند مردان بی ادعـــــــا
گروه استانها / حوزه آذربایجان شرقی
93/03/08 - 12:41
شماره: 13930308000322
نسخه چاپيارسال به دوستان
عضو شورای رقابت در گفتوگو با فارس:
فرمول جدید قیمتگذاری خودرو هفته آینده از سوی شورای رقابت اعلام میشود
عضو شورای رقابت گفت: پس از مذاکره با وزیر صنعت و اعلام نظر وزیر در مورد تعیین قیمت خودرو، قرار شد فرمول جدید قیمتگذاری خودرو از سوی شورای رقابت نهایی و اعلام شود.
خبرگزاری فارس: فرمول جدید قیمتگذاری خودرو هفته آینده از سوی شورای رقابت اعلام میشود
علی مددی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: قیمتهای خودساخته خودرو و آشفتهبازاری که برای این حوزه به وجود آمده دستپرورده خود خودروسازان و از طرف انحصارگران این بخش است.
وی با اشاره به اظهارنظرهای چند روز گذشته در ارتباط با قیمت خودرو گفت: افزایش 3 یا 4 درصدی قیمت خودرو بر قیمت واقعی اعمال میشود نه قیمت حبابی کنونی بازار.
مددی اضافه کرد: قیمت خودرو براساس فرمول قبلی تعیین میشود و صرفا تورمی بخشی به فرمول قبلی اضافه میشود و تغییر در فرمول قیمتگذاری اتفاق نخواهد افتاد.
نماینده مردم میانه در مجلس پیشبینی کرد تورم بخشی نیز به میزان 2 صدم خواهد بود.
مددی تاکید کرد: نظر شورای رقابت افزایش 3 یا 4 درصدی قیمت خودرو آن هم صرفا بر قیمت واقعی خواهد بود و به هیچ عنوان قیمتگذاری خودرو مسکوت نخواهد ماند.
وی که قبلا از اعلام قیمت خودرو توسط شورای رقابت در روز چهارشنبه این هفته خبر داده بود، گفت: به دلیل اختلاف نظرهایی که درباره دیدگاه دولت مبنی بر مسکوت ماندن قیمت خودرو و یا عدم افزایش قیمت خودرو وجود داشت اعلام رسمی قیمت خودرو توسط شورای رقابت به هفته آینده موکول شد.
رئیس شورای رقابت دیروز با بیان اینکه جلسه امروز این شورا برگزار نمیشود، گفت: پس از مذاکره با وزیر صنعت و اعلام نظر وزیر در مورد تعیین قیمت خودرو، قرار شد فرمول جدید قیمتگذاری خودرو از سوی شورای رقابت نهایی و اعلام شود.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....38OaSYb6.dpuf
نظر