کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
قائممقام صادرات خودروسازی جک خبر داد
مذاکره برای تولید دو محصول J2 و P1 در ایران
قائممقام شرکت صادرات خودروسازی جک از مذاکره برای تولید دو محصول J2 و P1 در ایران خبر داد.
خبرگزاری فارس: مذاکره برای تولید دو محصول J2 و P1 در ایران
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وو روهائو اظهار داشت: طی شش ماهه اول امسال، بیش از 8 هزار دستگاه خودرو از محصولات شرکت جک به ایران صادر شده است.
وی ایران را در زمینه خودروهای سواری مهمترین بازار جی.ای.سی عنوان کرد و اظهار داشت: تولید خودرو در شرکت جک از 50 سال قبل و با تولید کامیون های سبک آغاز شد و این شرکت هم اکنون بزرگترین تولیدکننده کامیونت در چین است.
به گفته وی، شرکت جک با اشتغال زایی برای 33 هزار نفر، سالانه 6 میلیارد دلار درآمد دارد و جزء معدود خودروسازان چینی است که علاوه بر موضوع موتورسازی، بحث قطعه سازی را در کنار خودروسازی ادامه می دهد.
قائم مقام شرکت صادرات جک با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت با دو شرکت در برزیل و ویتنام مشارکت دارد، افزود: جک در بیش از 10 کشور مانند ایران دارای شریک است. هم اکنون بیش از هزار نمایندگی در چین دارد و 100 نمایندگی در کشورهای مختلف با جک همکاری می کنند.
وی با بیان اینکه شرکت جک در سال 1964 و به منظور تولید قطعات سیستم ترمز تأسیس شد، اظهار داشت: در سال 1968 اولین کامیونت سبک 2.5 تن جک تولید شد، در سال 1985 اولین خط تولید موتور و در سال 1990 خط تولید اتاق اتوبوس در این شرکت راه اندازی شده است.
روهائو ادامه داد: در سال 2002 تولید خودروهای ون و از سال 2007 میلادی تولید خودروهای سواری با تولید J7 در جی.ای.سی آغاز شد و در سال گذشته میلادی نیز موفق به فروش 511 هزار و 595 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین شدهایم.
قائم مقام شرکت صادرات جک از مذاکره با شرکت کرمان موتور برای تولید و عرضه J2 و P1(پیکاپ) در ایران خبر داد و گفت: ما در سال 2005 در کشور ایتالیا و در سال 2006 در ژاپن مراکز مستقل تحقیق و توسعه راه اندازی کردیم و علاوه بر این، با سه دانشگاه مرتبط در این حوزه قرارداد تحقیقاتی داریم.
وی با اشاره به اینکه محصولات شرکت جک در 16 کشور مونتاژ و تولید می شود، از صادرات خودروهای جک به 120 کشور جهان خبر داد و گفت: این شرکت اولین خودروساز مستقل در چین است که بدون شریک خارجی موفق به کسب جایزه کیفیت در این کشور شده است.
تولید مدلهای پژو از طریق همکار محلی ایرانخودرو ۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است. اما این مارک اتومبیل همچنان از نظر مالی در توقف مانده است.
گروه اقتصادی -بازار اتومیبل ایران که برای پِ اِس آ و رنو یک بازار استراتژیک است بی سر و صدا و به طور محرمانه دوباره آغاز به کار کرده است. براساس دادههای دفتر مطالعاتی آی اچ اس (IHS) میزان تولید بین ماه ژانویه تا ژوئن به ۴۶۴ هزار دستگاه خودرو رسیده است. از ماه مارس تا ماه ژوئن میزان افزایش تولید ۵۱ درصد بوده و میزان فروش به مقدار ۱۸درصد معادل ۲۸۸ هزار دستگاه خودرو افزایش داشته است.
به گزارشافکارنیوزبه نقل از لزاکو؛ براساس آمار دفتر مطالعاتی کورم (Coram) تولید خودرو در بازار ایران باید به مقدار ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۴ نزدیک شود که این میزان در سال ۲۰۱۳ به مقدار ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو بوده است. در میان مارکهایی که از همه بیشتر سود کردهاند مارک پژو دیده میشود.
براساس نظر دفتر مطالعاتی (IHS) تولید مارک پژو با نشان شیر که در کارخانههای همکار محلی پژو یعنی ایرانخودرو تولید میشود به ۱۴۸ هزار دستگاه خودرو در مدت شش ماه رسیده است که این مقدار رشدی ۵۶ درصدی را نشان میدهد. همچنین فروشهای پژو به ۴۲ درصد معادل ۷۵ هزار و پانصد دستگاه خودرو افزایش یافته است. دربارهی رنو هم میتوان گفت که از ابتدای سال ۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده است که ۱۰ هزاردستگاه از آنها فروش رفته است.
تعدیل تحریمهای اقتصادی از سرگیری این همکاریها براساس توافق ۱۶ نوامبر ۲۰۱۳ است که بین ایران و آمریکا، چین، بریتانیا، روسیه، آلمان و فرانسه امضا شد و از تحریمهای اقتصادی تحمیل شده علیه جمهوری اسلامی ایران کاست. این توافق از ابتدای سال جاری در یک دورهی شش ماهه انجام شد و سپس دوباره برای چهار ماه دیگر یعنی تا نوامبر ۲۰۱۴ مجددا تمدید شده است. این توافق برای اتومبیل سازان فضای تنفسی را فراهم کرده است. در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ ایران دومین بازار پِ اِس آ پس از خود فرانسه بوده است! با ایجاد یک منطقه با حاشیهی قوی، مدلهای پژو ۲۰۶ و پژوی ۴۰۵ از سالهای ۱۹۸۰ در خود ایران تجاری شده که اکنون به طور گستردهایی تضعیف شده است. با تحریمهای آمریکاییها و حضور جنرال موتورز آمریکا در سرمایهی شرکت پِ اِس آ از سال ۲۰۱۲، توقف این فعالیتهای پر سود امضا شد. همین موضوع نیز برای شرکت رنو اتفاق افتاد. شرکت رنو از سال ۲۰۱۱ در ایران بیش از ۱۰۰ هزار خودرو فروخته است.
از سرگیری کنونی همکاری پژو حتما منجر به کسب سود نخواهد شد. این سازنده به طور دقیقی اعلام کرده است که تولید پژوی مدل ۴۰۵ و مدل ۲۰۶ که به طور گستردهایی در خود کارخانهی ایرانخودرو جا افتاده است دیگر نیاز به واردات قطعات یدکی (مانند موتور، گیر بکس و شاسی و...) که از کارخانههای پ اس آ باشد، ندارد. و اگر تحویل و عرضهی قطعات یدکی به این زودیها ضروری نباشند آن چه باقی میماند این است که آیا این مارک با نشان شیر، حق امتیازی برای فروشهایش دریافت میکند یا نه. «استفانی وی ژیه» از موسسهی مطالعاتی آی اچ اس این طور قضاوت میکند که «با در نظر گرفتن اینکه در سالهای اخیر بافت تامین کنندههای قطعات یدکی محلی به شدت ضعیف شده است، ایرانخودرو نمیتواند به تنهایی این افزایش تولید را بدون تحویل گرفتن قطعات یدکی جذب کند. »
این دو مارک اتومبیل هنوز هم به دنبال همکارانی برای حمایت مالی هستند. تی یری کُویل استاد مدرسهی تجارت نووان سیا در پاریس تاکید میکند که «در حالی که ما در یک توافق موقت برای برداشته شدن تحریمها هستیم بنا کردن دوبارهی این جریانها تقریبا غیر ممکن است زیرا برای بانکها خطرات زیادی دارد. علاوه بر این که ایالات متحده همچنان به تحت فشار گذاشتناش ادامه میدهد. تنها مؤسسات و نهادهایی که روابط کمتری با آمریکاییهای داشتهاند، میتوانند امکان مشارکت داشته باشند. از نظر برخی متخصصان از راه رسیدن شرکت چینی دونگ فنگ و سرمایه گذاری او در شرکت پ اس آ میتواند باعث تسهیل قراردادها و معاملات شود، زیرا بین ایران و چین روابط بسیار حسنهایی وجود دارد. براساس نظر موسسه س آی اچ اس فروشهای خودروهایی با مارک چینی (لی فان، جی یان گویی ) از ژانویه تا آوریل به مرز ۲۸۸ درصد و در مجموع معادل ۱۱ هزار و ۱۸۸ دستگاه خودرو رسیده است.
پس از دیدار ماکسیم پیکات، مدیر مارک پژو در بهار امسال، اینک ژان کریستوف کمار مدیر جدید بخش خاورمیانه و آفریقای شرکت پ اس آ در ۱۴ ژوئیه به تهران رفته است. براساس نظر شبکهی اطلاع رسانی ایرانی پرستیوی، آخر ژوئیه مدیر ایران خودرو، هاشم یکه زارع تایید کرده است که توافقی برای تولید پژوی ۳۰۱ و پژوی ۲۰۰۸ و همچنین دو مدل رنو در ایران حاصل شده است.
ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )
گروه بازار سرمايه:مدير بزرگترين هلدينگ تعاوني فعال در بورس با اشاره به اين که همدلي، وحدت و حمايت حقوقيها نياز بازار سرمايه در شرايط کنوني است، از احتمال عرضه اوليه تنها توليدکننده رنگ هواپيما در کشور تا پايان امسال در بازار سرمايه خبر داد.ابراهيم غلامي صبح ديروز در نشست خبري خود گفت: مجموعه اتفاقاتي که در سال گذشته براي بازار سرمايه رقم خورد موجب ريزش شاخص و قيمتها در بورس شد و در شرايط کنوني همدلي و وحدت و نيز حمايت حقوقي ها نياز امروز بازار سرمايه است.مدير عامل شرکت تعاوني خاص کارکنان ايران خودرو در مورد روند معاملات بازار سرمايه در نيمه دوم سالجاري تصريح کرد: صعود و سقوط شديد بورس اتفاقي است که هميشه بايد تدابيري براي جلوگيري از رخ دادن آن انديشيده شود. با اين حال شرايط بورس در نيمه دوم امسال مناسب و خوب پيش بيني مي شود و انتظار مي رود سرمايه گذاران از بازار سرمايه سود بهتري را تا پايان سال نصيب خود کنند.
وي با اشاره به اين که تعاوني خاص کارکنان ايران خودرو بزرگترين هلدينگ کشور و خاورميانه با 70 هزار عضو است گفت: اين شرکت در سال 77 با 50 عضو شروع بکار کرد.غلامي ادامه داد: با گذشت 15 سال از سابقه فعاليت اين شرکت که در گام نخست بر صنعت خودرو تمرکز داشت، با توجه به ظرفيتهاي موجود در اقتصاد کشور و نيز افزايش شمار اعضا، اقدام به ايجاد شرکتهاي بيشتر در زمينه هاي مختلف اقتصادي کرديم؛ که البته اين اواخر بدليل ضرورتهاي اقتصادي و نيز جلوگيري از موازي کاري تعداد اين شرکتها از 27 شرکت به 15 شرکت کاهش داده شده است.
مدير بزرگترين هلدينگ تعاوني فعال در بورس در خصوص حوزه فعاليتهاي تعاوني خاص کارکنان ايران خودرو گفت: حوزه هاي مالي، اقتصادي، مسکن، خدمات عمومي و توليدي و نيز ارائه خدمات سهامداري به اعضا از جمله حوزه هاي فعاليت اين شرکت است. همچنين در خصوص سود پرداختي به اعضا سعي کرديم نسبت به سيستم بانکي و موسسات مالي سودي را پرداخت کنيم که اعضا ميل بيشتري را براي حضور و سرمايه گذاري در اين شرکت داشته باشند؛ به طوري که در سه سال گذشته، سود بالاي 27 درصدي را در مجمع تصويب و به اعضا و سهامداران پرداخت کرديم.
غلامي با اشاره به اين که در حال حاضر سه شرکت زيرمجموعه اين شرکت در بازار سرمايه پذيرفته و فعاليت دارند گفت: شرکت گسترش سرمايه گذاري با محوريت انجام کار سهامداري و سرمايه گذاري در فرابورس، شرکت تجارت و سرمايه ايرانيان با محوريت فعاليت بازرگاني درفرابورس و شرکت ليزينگ ايرانيان نيز در بورس حضور دارند.وي در مورد Eps شرکت ليزينگ ايرانيان افزود: مبلغ 29.5 تومان در 6 ماهه اول توسط اين شرکت محقق شده و سهام شناور آن نيز در حال حاضر 20 درصد است.غلامي با اشاره به اين که بودجه نيمه اول 93 تمامي شرکتهاي زيرمجموعه تعاوني خاص ايران خودرو در 6 ماه نخست امسال محقق شده است گفت: تلاش مي کنيم با استفاده از ابزارهاي نوين مالي و نيز تسهيلات ارزان قيمت منابع مورد نياز خود براي ادامه و گسترش فعاليت در حوزه هاي مختلف اقتصادي را فراهم کنيم.
مدير عامل شرکت تعاوني خاص کارکنان ايران خودرو در خصوص استراتژي هاي اين شرکت در آينده تصريح کرد: حضور فعال در بازار سرمايه و نيز صنايع ساختوساز و مسکن، خودرو و بازرگاني از جمله هدفهاي اين شرکت است و تلاش مي کنيم در آينده با حضور بيشتر شرکتهاي زيرمجمومه، نقش پررنگتري را در اقتصاد کشور داشته باشيم که بر اين اساس قصد داريم شرکت توليد گوهرفام به عنوان تنها توليد کننده رنگ هواپيما در کشور را به همراه دو شرکت ديگر در بازار سرمايه عرضه اوليه کنيم.غلامي در ادامه در خصوص شرايط گروه خودرويي در بازار سرمايه نيز گفت: تامين مالي از منابع بانکها در شرايط کنوني براي صنعت خودرو قدري گران است و در صورتي که منابع مالي اين صنعت فراهم شود چشم انداز خوبي براي خودرو در آينده قابل تصور است.
خودرو........
خیلی زیبا مثلث شکونده و اماده یه صعود خوب تا 297 هس.....نزولی برای خودرو متصور نیسم فعلا....خودرو فرصت خرید میدونم با حد ضررتثبیت زیر 250 و تی پی 297
انشاالله خودرو 297 بشکونه احتمال زیاد یه پول بک بهش داره و هدف بعدیش 318 وهدف بعد 363 میباشد......
گفتگوی مشروح مهر با مدنی؛
اصلاح قراردادهای رنو با ایران کلید خورد/ در حال تست کردن چینیها هستیم
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تشریح جزئیات مذاکره با رنو، از سهم 5 درصدی چینیها در مشارکت با این گروه خودروسازی، نحوه تولید محصولات رنو در ایران خودرو و سایپا، امکان دریافت غرامت از رنو بابت خروج یکباره از بازار ایران و اصلاح برخی قراردادهای رنو در ایران خبرداد.
سعید مدنی در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات مذاکرات خود با رنو، تاکید کرد: محصولاتی که رنو برای تولید مشترک با سایپا و ایران خودرو تعریف کرده است، به هیچ عنوان بین دو گروه خودروساز مشترک نیست و هر یک از خودروسازان محصولات مشخص و تعریف شده ای را با رنو تولید خواهند کرد. مشروح گفتگوی مهر با مدنی را می خوانید:
* خبرنگار مهر: با توجه به دستورالعمل جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر مشارکت شرکتهای خارجی با خودروسازان ایرانی و با توجه به مذاکرات صورت گرفته از سوی شما با طرفهای خارجی، این دستورالعمل تا چه اندازه در پیشبرد اهداف حضور خودروسازان خارجی در ایران موثر خواهد بود؟
- مدنی: این دستورالعمل حتما در مذاکرات خودروسازان ایرانی با خارجیها موثر است؛ چراکه سیاستهای کلان جمهوری اسلامی ایران را در قبال خودروسازان خارجی مشخص می کند؛ البته خودروسازان نیز در مورد این دستورالعمل نظراتی دارند که به زودی اعلام خواهند کرد. اما هم اکنون در حال مطالعه این دستورالعمل و انجام کار کارشناسی بر روی آن هستیم.
* میزان مشارکتی که از سوی وزارت صنعت، مشخص شده حداقل سرمایه گذاری 50-50 از سوی هر یک از طرفین است. در مذاکراتی که با رنو داشتید، چقدر این پیششرطها از سوی آنها قابل پذیرش است؟
- با فضای رو به بهبود اقتصاد ایران و برنامه های دولت تدبیر و امید برای صنعت خودروی کشور، تصور بر این است که تمایل زیادی در خودروسازان خارجی برای تداوم کار در ایران و سرمایهگذاری های جدید وجود دارد.
* آخرین وضعیت مذاکرات با رنو به کجا انجامید؟
- مذاکرات همچنان در حال انجام است و البته بازنگریهایی نیز در قراردادهای قبلی صورت گرفته است که امیدواریم به نتیجه مناسب برسیم.
* امکان دریافت غرامت از رنو بابت خروج یکباره از بازار ایران وجود دارد؟
- این امر بستگی به نتیجه مذاکرات و نحوه همکاری رنو با ایران دارد.
* شیوه مذاکره رنو برای حضور در بازار ایران امیدوارکننده است که شرایط برد- بردی برای دو طرف رقم بخورد؟
- ایران بازار بزرگی است و تمامی خودروسازان دنیا علاقمندند که در ایران کار کنند و البته ما هم امتیازهای لازم را از رنو خواهیم گرفت.
* با توجه به انتقاداتی که به تازگی در مورد مشارکت خودروسازان ایرانی با چینی ها مطرح شده و طی روزهای گذشته نیز مدیرعامل ایران خودرو به عنوان خودروساز رقیب شما، مشارکت با چینی ها را محکوم به شکست دانسته است؛ سایپا برنامه خود را برای مشارکت با چینیها ادامه خواهد داد؟
- ما در حال تست کردن چینیها هستیم و با یک تا دو شرکت چینی مذاکره کرده ایم که امیدواریم نتیجه مثبت باشد اما در حال حاضر، در ظرفیت تولید و سبد محصولات تولیدی، سهم چینی ها تنها 5 درصد در نظر گرفته شده است.
* ایران خودرو به تازگی از برخی مدلهای رنو در ایران رونمایی و اعلام کرده که تولید مشترک با رنو را به زودی آغاز خواهد کرد. این موضوع مذاکرات شما را تحتالشعاع قرار نمی دهد، چراکه به هرحال رنو با دو گزینه برای تداوم کار روبرو است؟
- امیدواریم با اصلاحاتی که در قراردادهای قبلی با رنو در حال انجام داریم، بتوانیم حجم تولیدات رنو در ایران را افزایش دهیم.
* تولید جدیدی را با رنو صورت خواهید داد؟
- تولیدات جدیدی به تازگی تعریف شده که بعد از نهایی شدن قراردادها، رونمایی خواهد شد؛ اما تمرکز ما بر روی کلاس c است و البته داستر در کلاس suv نیز تولید خواهیم کرد که در حال نهایی کردن قرارداد هستیم تا تولید را شروع کنیم.
* تولیدات رنو با سایپا و ایران خودرو همچون تولید تندر90 مشترک خواهد بود؟
- خیر. در قرارداد اصلی ما با رنو، تمامی این موارد دیده شده و زمینه همکاری رنو پارس و رنو با دو شرکت ایران خودرو و سایپا پیش بینی شده است. بر این اساس، در قراردادهای خود با رنو که در حال بازنگری هستیم، این ملاحظات را لحاظ خواهیم کرد.
* به هرحال رقیب شما در حال تولید محصولات رنو در ایران است در حالی که همزمان با پژو نیز وارد مذاکره شده است.
- محصولات مشترک ما و ایران خودرو، تندر بوده و برخی از محصولات که در سبد تولیدات جدید رنو تعریف شده است، برای ایران خودرو و برخی دیگر برای سایپا خواهد بود، بنابراین محصولات ما تکراری نخواهد بود و تولید مشترک نخواهیم داشت. بار دیگر تاکید می کنم تنها تولید مشترک ما و ایران خودرو تندر بود.
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
شما نظر بدهید
کدام مدیر خودروساز در حد یک لبنیات فروش هم نبود؟!
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
7868.jpg
مشاور رییسجمهور به تازگی اظهار کرده که "پیش از این کسی که لبنیاتی را اداره نکرده بود، مدیر یک خودروسازی بزرگ شد". از آنجایی که وی اشارهای به نام این شخص نکرده است، بر آن شدیم با معرفی مدیران عامل ایران خودرو و سایپا طی یک دهه گذشته از این جمله رمزگشایی کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اکبر ترکان - دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مشاور رییسجمهور - در حالی اخیرا در اظهاراتی یکی از مدیران پیشین یک شرکت خودروسازی بزرگ (ایران خودرو یا سایپا) را حتی برای اداره یک مغازه لبنیاتی نیز قابل ندانسته است، که در یک دهه اخیر چند نفر مدیرعاملی این دو شرکت را بر عهده داشتهاند.
از گروه صنعتی ایران خودرو شروع میکنیم که در حدود یک دهه اخیر سه مدیرعامل را به خود دیده است. از مدیرعامل فعلی - هاشم یکهزارع - که در زمان دولت فعلی منصوب شده اگر بگذریم، تنها دونام باقی میماند، منوچهر منطقی و جواد نجمالدین.
منوچهر منطقی در سال ١٣٨١ به مدیرعاملی ایران خودرو منصوب شد و تا سال 1388 در این سمت باقی ماند. وی حضور در بخشهای مختلف صنعتی کشور تا پیش از انتصاب به مدیرعاملی ایران خودرو را در کارنامه داشت. منطقی فروردین 1388 با حکم وزیر صنایع و معادن وقت برکنار و جواد نجمالدین جایگزین او شد.
پس از وی جواد نجمالدین که حدود 20 سال سابقه فعالیت در صنعت خودرو را داشت به این سمت منصوب شد. وی تا سال 1392 مدیرعامل ایران خودرو باقی ماند تا این که با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت تدبیر و امید، جای خود را به هاشم یکهزارع داد. یکهزارع همچنان مدیرعامل ایران خودرو است.
اما گروه خودروسازی سایپا در یک دهه اخیر شاهد تعویض سه مدیرعامل بوده است. احمد قلعهبانی در سال 1380 بر صندلی مدیرعاملی این شرکت تکیه زد و تا سال 1386 در این سمت حضور داشت.
پس از قلعهبانی مهرداد بذرپاش در بهمن ماه 1386 مدیرعامل سایپا شد. بذرپاش 28 ساله فروردین ماه همان سال با حکم احمد قلعهبانی - مدیرعامل وقت سایپا - به مدیرعاملی پارس خودرو منصوب شده بود، اما نکته جالب این بود که 10 ماه بعد جای کسی را که برای او حکم زده بود (قلعهبانی) در سایپا گرفت.
بذرپاش پیش از مدیرعاملی پارس خودرو و سایپا، سوابقی همچون مشاور شهردار تهران در زمان شهرداری محمود احمدینژاد و پس از آن ریاست مشاوران جوان احمدینژاد در اوایل دوران ریاستجمهوری وی را بر عهده داشت.
عمر مدیریت بذرپاش در سایپا بیش از سه سال نبود و در سال 1389 جای خود را به نعمتالله پوستیندوز داد. پوستیندوز در سال 1374 به عنوان مدیر منابع انسانی پارس خودرو و از سال 1380 تا 1385 در سمت مدیر توسعه مدیریت در این شرکت فعالیت داشت. او در سال 1385 مدیرعامل امداد خودروی سایپا شده بود.
نعمتالله پوستیندوز تا سال 1391 مدیرعاملی سایپا را بر عهده داشت و پس از آن جای خود را به سعید مدنی داد. مدنی نیز پیش از تکیه زدن بر صندلی مدیرعاملی سایپا سمتهایی مختلفی همچون مدیرعاملی و قائم مقامی پارس خودرو و ریاست هیات مدیره ایندامین سایپا را در کارنامه داشت و در دورهای نیز عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا بود. وی همچنان به عنوان مدیرعامل سایپا فعالیت میکند.
حال با این تفاسیر فکر میکنید روی سخن مشاور رییسجمهوری مبنی بر اینکه "پیش از این کسی که لبنیاتی را اداره نکرده بود، مدیر یک خودروسازی بزرگ شد"، کدام یک از افراد نامبرده در بالا بوده است؟ شما نظر بدهید.
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
شما نظر بدهید
کدام مدیر خودروساز در حد یک لبنیات فروش هم نبود؟!
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
7868.jpg
مشاور رییسجمهور به تازگی اظهار کرده که "پیش از این کسی که لبنیاتی را اداره نکرده بود، مدیر یک خودروسازی بزرگ شد". از آنجایی که وی اشارهای به نام این شخص نکرده است، بر آن شدیم با معرفی مدیران عامل ایران خودرو و سایپا طی یک دهه گذشته از این جمله رمزگشایی کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اکبر ترکان - دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مشاور رییسجمهور - در حالی اخیرا در اظهاراتی یکی از مدیران پیشین یک شرکت خودروسازی بزرگ (ایران خودرو یا سایپا) را حتی برای اداره یک مغازه لبنیاتی نیز قابل ندانسته است، که در یک دهه اخیر چند نفر مدیرعاملی این دو شرکت را بر عهده داشتهاند.
از گروه صنعتی ایران خودرو شروع میکنیم که در حدود یک دهه اخیر سه مدیرعامل را به خود دیده است. از مدیرعامل فعلی - هاشم یکهزارع - که در زمان دولت فعلی منصوب شده اگر بگذریم، تنها دونام باقی میماند، منوچهر منطقی و جواد نجمالدین.
منوچهر منطقی در سال ١٣٨١ به مدیرعاملی ایران خودرو منصوب شد و تا سال 1388 در این سمت باقی ماند. وی حضور در بخشهای مختلف صنعتی کشور تا پیش از انتصاب به مدیرعاملی ایران خودرو را در کارنامه داشت. منطقی فروردین 1388 با حکم وزیر صنایع و معادن وقت برکنار و جواد نجمالدین جایگزین او شد.
پس از وی جواد نجمالدین که حدود 20 سال سابقه فعالیت در صنعت خودرو را داشت به این سمت منصوب شد. وی تا سال 1392 مدیرعامل ایران خودرو باقی ماند تا این که با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت تدبیر و امید، جای خود را به هاشم یکهزارع داد. یکهزارع همچنان مدیرعامل ایران خودرو است.
اما گروه خودروسازی سایپا در یک دهه اخیر شاهد تعویض سه مدیرعامل بوده است. احمد قلعهبانی در سال 1380 بر صندلی مدیرعاملی این شرکت تکیه زد و تا سال 1386 در این سمت حضور داشت.
پس از قلعهبانی مهرداد بذرپاش در بهمن ماه 1386 مدیرعامل سایپا شد. بذرپاش 28 ساله فروردین ماه همان سال با حکم احمد قلعهبانی - مدیرعامل وقت سایپا - به مدیرعاملی پارس خودرو منصوب شده بود، اما نکته جالب این بود که 10 ماه بعد جای کسی را که برای او حکم زده بود (قلعهبانی) در سایپا گرفت.
بذرپاش پیش از مدیرعاملی پارس خودرو و سایپا، سوابقی همچون مشاور شهردار تهران در زمان شهرداری محمود احمدینژاد و پس از آن ریاست مشاوران جوان احمدینژاد در اوایل دوران ریاستجمهوری وی را بر عهده داشت.
عمر مدیریت بذرپاش در سایپا بیش از سه سال نبود و در سال 1389 جای خود را به نعمتالله پوستیندوز داد. پوستیندوز در سال 1374 به عنوان مدیر منابع انسانی پارس خودرو و از سال 1380 تا 1385 در سمت مدیر توسعه مدیریت در این شرکت فعالیت داشت. او در سال 1385 مدیرعامل امداد خودروی سایپا شده بود.
نعمتالله پوستیندوز تا سال 1391 مدیرعاملی سایپا را بر عهده داشت و پس از آن جای خود را به سعید مدنی داد. مدنی نیز پیش از تکیه زدن بر صندلی مدیرعاملی سایپا سمتهایی مختلفی همچون مدیرعاملی و قائم مقامی پارس خودرو و ریاست هیات مدیره ایندامین سایپا را در کارنامه داشت و در دورهای نیز عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا بود. وی همچنان به عنوان مدیرعامل سایپا فعالیت میکند.
حال با این تفاسیر فکر میکنید روی سخن مشاور رییسجمهوری مبنی بر اینکه "پیش از این کسی که لبنیاتی را اداره نکرده بود، مدیر یک خودروسازی بزرگ شد"، کدام یک از افراد نامبرده در بالا بوده است؟ شما نظر بدهید.
بذر پاش 28 ساله که در دانشگاه شریف جزء چماقداران بود
ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )
نظر