اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • لولی بربط زن
    عضو فعال
    • Nov 2013
    • 1862

    #3151
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
    نسخه چاپی



    قطعه‌سازان رنو خواستار سفر به ایران شدند؛کمبود قطعات تندر ۹۰ برطرف می‌شود

    مدیرعامل آذین خودرو با بیان اینکه پس از مذاکرات لوزان شرکت رنو قطعه سازان خود را برای همکاری بیشتر به ایران می فرستد، گفت: حضور قطعه سازان شرکت رنو در آینده مشکلات تأمین قطعات محصولات این شرکت را در بازار ایران برطرف خواهد کرد.
    به گزارش دنیای خودرو به نقل از تسنیم ،رضا رضایی با اشاره به اینکه پس از اعلام بیانیه لوزان درخواست‌های متعددی از سوی شرکت‌های قطعه ساز برای افزایش همکاری با طرف ایرانی ارسال شده است، اظهار داشت: به عنوان نمونه شرکت فورشیا فرانسه که یکی از شرکت های بزرگ و معتبر قطعه سازی در جهان است نمایندگان خود را برای توسعه همکاری با قطعه سازان ایرانی را به کشور ما فرستاده است.
    وی با بیان اینکه این شرکت در گذشته به دلیل محدودیت های بین المللی تمایل چندانی به گسترش همکارها نداشت، افزود: اما بعد از اعلام بیانیه لوزان رویکرد این شرکت تغییر کرد و یک تیم ویژه را به ایران ارسال کرده است.
    مدیرعامل آذین خودرو اضافه کرد: علاوه بر فورشیا شرکت رنو هم قطعه سازان خود را برای همکاری بیشتر در حوزه صنایع های تاک به ایران می فرستد.
    به اعتقاد رضایی، حضور فعال قطعه سازان شرکت رنو در آینده مشکلات تأمین قطعات محصولات این شرکت را در بازار ایران برطرف خواهد کرد.
    ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #3152
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      تاریخ خبر: 18/01/1394 | ساعت: 11:37|

      معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

      هدفگذاری تولید 1.4میلیون دستگاه خودرو در سال 94

      تهران - ایرنا - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از هدفگذاری 1.4 میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در این سال به طور قطع پشتیبانی بیشتری از تولید خودرو خواهیم داشت.
      هدفگذاری تولید 1.4میلیون دستگاه خودرو در سال 94
      به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، محسن صالحی نیا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور بر رونق تولید، اشتغال و صادرات، افزود: این موضوع از اهم برنامه های مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و صنایع خودروسازی است.

      صالحی نیا اظهار داشت: در بخش خودروسازی نیز مانند سایر بخش های مختلف علی القاعده اهداف و برنامه هایی ترسیم شده کمااینکه این صنعت در سال گذشته هم توانست در رونق تولید و نیز ارزش افزوده نقش موثری داشته باشد.

      وی اضافه کرد: اگر بتوانیم به عنوان بخش سیاستگذار پشتیبانی خوبی از بخشهای تولیدی انجام دهیم و واحدهای تولیدی محصولات با کیفیت تولید کنند، می توانیم از مصرف کنندگان هم بخواهم به نوبه خود از تولید حمایت کنند.

      صالحی نیا از برنامه افرایش صادرات به خصوص در بخش خودرو خبر داد و تصریح کرد: با برنامه هایی که با مدیران داشتیم قول داده اند که افزایش صادرات داشته باشند.

      وی ادامه داد: تولید انواع لوازم خانگی و خوراکی و محصولات واسطه ای و نهایی و توسعه ارائه خدمات پس از فروش، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و به تبع آن ایجاد اشتغال در برنامه امسال هست.

      صالحی نیا تاکید کرد: باید پشتیبانی لازم از سوی وزارتخانه، گمرکات، بانکها، سازمان امور مالیاتی و و تامین اجتماعی صورت گیرد. کارگروه های که برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی با ریاست استاندارها در حال شکل گیری است می تواند مشکلات واحدهای تولیدی را تا حدودی برطرف کنند تا رونق تولیدی و صادرات شکل بگیرد.

      صالحی نیا با اشاره به لزوم خدمات پس از فروش، گفت: این خدمات، کالاهای مصرفی بادوام و کالاهای سرمایه ای مثل انواع خودرو، لوازم خانگی و انواع مشابهی که نقش خدمات پس از فروش در آن موثر است را شامل می شود.

      معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: در زمینه خدمات پس از فروش دستورالعملی تدوین شده که حتی کالاهای تقریبا مصرفی مثل لاستیک خودرو را نیز دربر می گیرد تا واحدهای تولیدی و شرکت های مجاز خدمات پس از فروش محدوده خدمات پس از فروش را رعایت کنند و در این زمینه الزامات بخش سیاستگذار و روش های کنترلی و نظارتی نیز ایجاد شده است.
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • لولی بربط زن
        عضو فعال
        • Nov 2013
        • 1862

        #3153
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ / Apr 07 2015
        تعداد کل اخبار: 498




        عسگراولادی مطرح کرد؛


        شرط ایران برای واردات خودرو از آمریکا




        » سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر
        کد خبر: 94011805220
        سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵




        در حالی که هنوز وضعیت لغو تحریم‌ها علیه ایران مشخص نیست اسدالله عسگر اولادی از تمایل ورود خودروسازان آمریکایی به ایران خبر داد و گفت: تا آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را برندارد اجازه ورود خودرو‌های آمریکایی را نمی‌دهیم.
        به گزارش ایسنا، رئیس کمیسون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با بیان این که در گذشته چهار خودروساز آمریکایی در ایران فعالیت می‌کردند، اظهار کرد: در گذشته این شرکت‌ها در ایران تعطیل شدند اما مجددا آمریکایی‌ها در حال تلاش برای حضور دوباره در ایران هستند.

        وی ادامه داد: البته شرط ما این است و به آنها هم اعلام کرده‌ایم تا تحریم‌ها برداشته نشود ورود خودروهایی آمریکایی به ایران را قبول نمی‌کنیم.

        عسگراولادی با اشاره به این که نوعی از واردات خودرو مجاز است و در حال حاضر ما از چین، ژاپن و کره خودرو وارد می‌کنیم، گفت: اما تا آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را برندارد اجازه ورود خودرو‌های آمریکایی به ایران را نمی‌دهیم.

        رئییس کمیسون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان این که آمریکایی‌ها مدام به دنبال مذاکره برای واردات خودرو‌های خود به ایران و قطعات آن هستند، تصریح کرد: اما الان زمان این مروادات نیست و ما تنها چیزی که باید از این کشور وارد کنیم دارو و کالاهایی اساسی است.

        وی با بیان این که این کالاها در آمریکا در سطح بالایی تولید می‌شود، اظهار کرد: می‌توان مراودات تجاری با این کشور را از واردات کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی آغاز کنیم ولی واردات خودرو و سایر کالاها الان زود است.
        انتهای پیام

        عسگراولادی متذکر شد: در مراوده تجاری با آمریکا ما نباید جلو بیفتیم و باید حفظ منافع کنیم.
        انتهای پیام
        ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

        نظر

        • negarminavi
          عضو فعال
          • May 2013
          • 35715

          #3154
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          مردم به کاهش قیمت امیدوار نباشند
          پیش‌بینی قیمت خودرو در سال 94

          با تفاهم ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای، مردم به کاهش قیمت خودرو امیدوار شده‌ بودند؛ با این حال کارشناسان معتقدند در سال جاری امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارند.

          به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیش از این پیش‌بینی می‌شد با توافق اولیه ایران و گروه 1+5، قیمت دلار کاهش یافته و به تبع آن قیمت خودرو به‌ویژه خودروهای وارداتی نیز کاهش یابد. با این حال این اتفاق رخ نداده و قیمت دلار پس از یکی دو روز نوسان، مجددا افزایش یافت.

          در این شرایط کارشناسان معتقدند در صورت دستیابی ایران و 1+5 به توافق جامع هسته‌ای، احتمال کاهش شدید نرخ ارز منتفی بوده و از این ناحیه نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت.

          به گفته کارشناسان، اثرات لغو تحریم بر صنعت خودرو در سال آینده نمایان خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که از ابتدای سال آینده می‌توان انتظار افزایش قابل توجه کیفیت خودروهای داخلی و البته کاهش قیمت‌ها را داشت.

          یک کارشناس صنعت خودرو در این زمینه می‌گوید: "عملیاتی شدن تواق جامع هسته‌ای زمان‌بر بوده و تاثیرات واقعی لغو تحریم بر صنعت خودرو از ابتدای سال آینده دیده خواهد شد."

          فربد زاوه با بیان اینکه از ابتدای سال آینده قطعه‌سازان و خودروسازان می‌توانند از طریق LC و به صورت مستقیم قطعات مورد نیاز را وارد کنند، خاطرنشان می‌کند: "بنابراین می‌توان انتظار داشت که در سال 1395 قیمت خودروهای تولید داخل در حد کمی کاهش یابد."

          وی ادامه می‌دهد: "البته اثرات توافق جامع هسته‌ای بر قیمت خودروهای وارداتی قابل توجه خواهد بود، به‌گونه‌ای که در سال آینده قیمت خودروهای وارداتی کاهش قابل توجهی خواهد داشت."

          این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان می‌کند: "توافق جامع هسته‌ای بیش از آنکه بر قیمت تولید خودروهای داخلی اثرگذار باشد بر کیفیت این محصولات تاثیرگذار خواهد بود، بنابراین از ابتدای سال‌ آینده شاهد افزایش قابل توجه کیفیت این محصولات خواهیم بود."

          یک استاد دانشگاه نیز در رابطه با تاثیرات توافق جامع هسته‌ای بر قیمت خودرو معتقد است که تجربه در ایران ثابت کرده قیمت هیچ کالایی بعد از افزایش قیمت، کاهش نمی‌یابد.

          امرالله امینی با بیان اینکه شاهد بودیم که پس از تفاهم اولیه هسته‌ای، به نوعی از کاهش قیمت ارز جلوگیری شد، خاطرنشان می‌کند: "در صورت کاهش قیمت ارز، قیمت خودروهای وارداتی که از ارز آزاد استفاده می‌کنند کاهش می‌یافت اما به نظر می‌رسد عزم موجود تثبیت قیمت ارز در سطوح فعلی است."

          وی ادامه می‌دهد: "قیمت تمام شده تولید خودرو در ایران به دلایل مختلف بالا است، بنابراین پس از توافق جامع هسته‌ای اگر شاهد کاهش قابل توجه قیمت ارز نباشیم دلیل دیگری برای کاهش قیمت خودرو وجود نخواهد داشت."

          این استاد دانشگاه اضافه می‌کند: "متاسفانه بهره‌وری تولید خودرو در ایران پایین بوده و به دلایلی همچون سوءمدیریت، پایین بودن بهره‌وری، بالا بودن بهره تسهیلات بانکی، نرخ مزد، تورم و دیگر دلایل پنهان و آشکار مصرف‌کنندگان نباید به کاهش قیمت خودرو امیدوار باشند."

          عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران نیز در پاسخ به اینکه آیا توافق جامع هسته‌ای می‌تواند باعث کاهش قیمت تولید قطعه و خودرو شود؟ اظهار می‌کند: "هم‌اکنون حدود 80 درصد قطعات خودروها در داخل تولید شده و حدود 20 درصد وارد می‌شود."

          محمدرضا نجفی‌منش با بیان اینکه قطعات خارجی صنعت خودرو با ارز مبادلاتی خریداری می‌شود، خاطرنشان می‌کند: "بنابراین در صورتی‌که پس از توفق جامع هسته‌ای قیمت ارز مبادلاتی کاهش یابد هزینه‌های واردات قطعات نیز کاهش خواهد یافت."

          وی ادامه می‌دهد: "با این حال با توجه به سیاست‌های کلان اقتصادی در زمینه افزایش قدرت رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی، افزایش تولید و رشد صادرات؛ بعید به نظر می‌رسد که پس از توافق جامع هسته‌ای نرخ ارز مبادلاتی کاهش یابد."

          عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران تصریح می‌کند: "بنابراین در این شرایط دولت می‌تواند با کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به کاهش قیمت تمام شده تولید قطعه و خودرو کمک کند. در صورت کاهش نرخ سود تسهیلات به 15 درصد در سال جاری، می‌توان به تثبیت قیمت خودرو امیدوار بود."

          نظر

          • negarminavi
            عضو فعال
            • May 2013
            • 35715

            #3155
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            سخنگوی کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با فارس خبر داد
            جزئیات نشست با مدیران خودروساز/ قیمت خودرو امسال افزایش نمی‌یابد/ زوایای جدید قرارداد پژو

            سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با تشریح جزئیات تازه‌ای از قرارداد پژو با ایران خودرو گفت: در جلسه روز گذشته با مدیران عامل ایران خودرو و سایپا مقرر شد قیمت خودرو در سال جاری افزایش نداشته باشد.

            روح‌الله عباسپور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌ با تشریح جلسه عصر دیروز کمیسیون صنایع با مدیران عامل ایران خودرو و سایپا اظهار داشت: در این جلسه مدیران عامل 2 شرکت بزرگ خودروساز اعلام کردند برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودرو طی سال جاری ندارند و قیمت خودرو ثابت خواهد ماند.

            وی ادامه داد: در این جلسه، گزارشی از وضعیت تولید ایران خودرو و سایپا ارایه شد و برنامه‌های این 2 شرکت خودروساز برای تنوع بخشی به تولیدات و ارتقای کیفیت خودرو تشریح شد.

            تولید سه محصول جدید پژو در ایران

            عباسپور با بیان اینکه در جلسه مجلس موضوع قرارداد جدید ایران‌ خودرو با پژو فرانسه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: قرار است در همکاری جدید این دو شرکت، 3 محصول جدید شامل پژو 301، پژو 208 و پژو 2008 در ایران تولید شوند و یک شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری 50 درصدی ایران خودرو و سرمایه‌گذاری 50 درصدی پژو تشکیل شود.

            ترکیب هیأت مدیره و مدیرعامل جدید شرکت ایرانی-فرانسوی

            وی تصریح کرد: همچنین قرار است در یک دوره زمانی،‌ هیات مدیره شرکت مشترک ایران خودرو و پژو با حضور طرف ایرانی تشکیل شود و مدیرعامل شرکت نیز فرانسوی باشد و در دوره بعد هم این مسئله برعکس شود.

            سخنگوی کمیسیون صنایع با بیان اینکه قرار است در همکاری جدید ایران خودرو و پژو، ‌30 درصد تولیدات مشترک صادر شود، گفت: انتقال دانش فنی تولید به کشور و داخلی سازی 40 درصدی محصولات مشترک از دیگر موارد دیده شده در قرارداد جدید با شرکت پژو است.

            به گفته وی، قرار بود در جلسه دیروز وزیر صنعت حضور داشته باشد که این مسئله به دلیل پس گرفتن سوال نمایندگان از وزیر صنعت، منتفی شد.

            نظر

            • negarminavi
              عضو فعال
              • May 2013
              • 35715

              #3156
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              دبیر انجمن خودروسازان: قیمت‌های فعلی خودرو تغییر چندانی نخواهد داشت

              نعمت‌بخش در گفتگو با رادیو اقتصاد، با بیان اینکه خودروسازان اروپایی و کره‌ای منتظر نهایی شدن توافق هسته‌ای هستند، گفت: اگر توافقات به نتیجه برسد، خودروسازان داخلی به خودروهای چینی اکتفا نخواهند کرد

              به گزارش «نسیم»، احمد نعمت بخش افزود: از زمانی که صنعت خودرو تحریم شد، شرکت های اروپایی، ژاپنی و کره ای حاضر به ادامه دادن قرارداد خود نشدند و دو راه جلوی پای خودروسازان قرار گرفت.
              نعمت بخش ادامه داد: مردم عموما از خودروهای قدیمی نارضایتی داشتند و خودروسازان به سمت واردات خودروهای چینی رفتند.

              دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد : اگر توافق هسته ای تا تیر به نتیجه برسد، خودروسازان داخلی به توسعه محصولات می پردازند و به خودروهای چینی اکتفا نخواهند کرد.

              نعمت بخش گفت: خودروسازان امریکایی، اروپایی و کره ای منتظر نهایی شدن توافق با 1+5 هستند تا با ما قراردادهایی را در زمینه واردات خودرو امضا کنند.

              وی واردات خودرو را مبتنی بر کیفیت مطلوب و قیمت پایین بیان کرد و افزود: باید منتظر بمانیم و ببینیم قیمت دلار پایین تر خواهد آمد یا خیر... اما در هر صورت قیمت های فعلی تغییر چندانی نخواهد داشت.

              نعمت بخش به افزایش یک درصدی ارزش افزوده در سال جاری اشاره کرد و گفت: وقتی برگه فروش خودرو بدست خریدار می رسد، قیمت بیمه، ارزش افزوده و شماره گذاری پای این برگه هست و همین افزایش یک درصدی ارزش افزوده منجربه افزایش قیمت خودرو خواهد شد.

              وی ابراز امیدواری کرد بعد از تیر که تحریم ها برداشته شود، میزانی از هزینه ها کاهش یابد و قیمت ها تعدیل شود.

              نظر

              • negarminavi
                عضو فعال
                • May 2013
                • 35715

                #3157
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در سال ۹۳ اتفاق افتاد؛
                خروج ۲.۱ میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو

                اگرچه دولت برای سال جاری، تعرفه واردات را تغییر نداده و ورود خودروهای لوکس همچنان به کشور ممنوع است اما آمارها نشان می‌دهد در سال گذشته ۲ میلیارد و ۱۲۸ میلیون دلار ارز برای واردات خودرو خارج شده است.

                به گزارش خبرنگار مهر، با تصویب هیات دولت در روزهای پایانی سال ۹۳، تعرفه‌های واردات در سال ۹۴ نهایی شد و بر این اساس، طبقات تعرفه‌ای از ۱۴ طبقه به ۱۰ طبقه کاهش یافت، ضمن اینکه میانگین تعرفه واردات نیز از ۱۰۰ به ۷۵ تقلیل یافته، این در حالی است که تعرفه برخی اقلام مهم وارداتی از جمله خودرو، در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ تغییری نداشته است.

                بر این اساس، دولت اگرچه واردات کالاهای اولویت ده را به کشور آزاد کرده و واردکنندگان این کالاها می‌توانند با پرداخت دو برابر حقوق و عوارض گمرکی و البته با ارز متقاضی، واردات انجام دهند، اما واردات خودروهای لوکس یا همان خودروهایی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، همچنان ممنوع است؛ ضمن اینکه واردات خودروهای با حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی هم با پرداخت تعرفه ۴۰ درصدی و البته با ارز متقاضی، اجازه ورود به کشور را دارند.

                آمارهای منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران نشانگر این است که در سال گذشته، بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۲۸ میلیون دلار ارز بابت واردات خودرو از کشور خارج شده است که عمدتا هم، ارز متقاضی هستند، چراکه دولت به وزارتخانه‌ها، اجازه واردات خودروهای خارجی را نداده است، بنابراین همه این واردات از سوی فعالان اقتصادی و با ارز متقاضی یعنی همان دلار ۳۵۰۰ تومانی وارد بازار شده است.

                [/B]بر اساس آمارها، سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۶۸۳ دستگاه خودرو به ارزش ۲ میلیارد و ۱۲۸ میلیون دلار به کشور وارد شد که این رقم در مقایسه با سال ۹۲ از لحاظ تعداد ۳۱ درصد و از لحاظ ارزش ۳۰ درصد رشد داشته است. این در حالی است که در سال ۹۲، حدود ۷۸ هزار و ۸۳۷ دستگاه خودرو وارد کشور شده بود.[/B]

                ارزش واردات قطعی خودرو در سال گذشته که از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است، دو میلیارد و ۱۲۸ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۳۹۶ دلار بوده که در مقایسه با یک میلیارد و ۶۲۱ میلیون و ۴۱۸ دلار سال قبل از آن، رشد ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

                این در شرایطی است که اواخر سال گذشته، دولت آئین‌نامه ای به امضای محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد که براساس آن، قرار شد که واردات خودرو ساماندهی شده و تنها نمایندگان رسمی خودروسازان خارجی در ایران، با تضمین ارایه خدمات پس از فروش مناسب، اجازه واردات داشته باشند، بنابراین هر واردکننده ای که بخواهد واردات خودرو انجام دهد، یا باید خود نماینده رسمی از خودروسازان خارجی باشد و به تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده باشد و یا باید با واردکنندگان رسمی در قالب قراردادی که جزئیات آن را وزارت صنعت، در ماه پایانی سال ۹۳ منتشر کرد، به واردات بپردازد و واردکننده رسمی، ارایه خدمات پس از فروش آن به مشتری را تضمین کند.

                بر همین اساس باید منتظر بود و دید که ساماندهی واردات خودرو، چه تاثیری بر روند واردات در سال ۹۴ خواهد داشت، آیا این واردات کاهش خواهد یافت یا مشتریان از ارایه خدمات پس از فروش واردکنندگان راضی خواهند بود؟

                نظر

                • ایرج اکبری
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 10934

                  #3158
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  تاریخ خبر: 22/01/1394 | ساعت: 10:59|
                  سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو خبر داد،

                  اختصاص چهار درصد از تولید ناخالص داخلی به صنعت خودرو
                  در صورت رفع تحریم ها
                  تهران - ایرنا - سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: در صورت رفع تحریم ها، چنانچه جهت گیری درست و منطقی داشته باشیم به طور قطع صنعت خودرو به لحاظ تاثیر اقتصادی در کلان کشور، حدود 4 درصد از رشد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص خواهد داد.
                  اختصاص چهار درصد از تولید ناخالص داخلی به صنعت خودرو در صورت رفع تحریم ها
                  ساسان قربانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، با بیان اینکه باید صبر کرد تا توافق نهایی صورت گیرد، افزود: اختصاص چهار درصد تولید ناخالص داخلی به صنعت خودرو در واقع یک تحول بزرگی خواهد بود که به طور طبیعی به بخش های دیگر اقتصادی کشور کمک شایانی می کند.

                  به گفته وی، کاهش تورم، حرکت پول و سرمایه به سمت تولید، اقبال کارآفرینان به فعالیت های اقتصادی، تولیدی و مولد از جمله دستاوردهای صنعت خودروی کشور پس از رفع تحریم ها به شمار می آید.

                  این فعال حوزه صنعت خودروی کشور با تاکید براینکه بیانیه سوییس هنوز مسیری را در صنعت خودرو باز نکرده است، تصریح کرد: این بیانیه به لحاظ اجرایی و روانی فضای مناسبی را ایجاد کرده تا شرکت های خودروسازی و قطعه سازی جهان برای همکاری با همتایان داخلی خود تمایل نشان و فعالیت هایی را انجام دهند.

                  قربانی با بیان اینکه در صورت رفع تحریم ها و رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 منابع خیلی زیادی آزاد می شود، گفت: بهترین راهکار در این فضا، آن است که منابع آزاد شده به سمت سرمایه گذاری های مولد پیش برود و در حوزه صنعت خودرو نیز مشارکت های بین المللی با شرکت های صاحب نام افزایش و توسعه پیدا کند و با بسترسازی مناسب، این شرکت ها به جای واردات خودروهای ساخته شده، چند مدل به روز خود را در ایران تولید کنند.

                  وی افزود: اگر چنین اتفاقی رخ دهد یعنی منابع آزاد شده به سمت توسعه محصول و مشارکت های بین المللی و استفاده از تجربه و دانش شرکت های صاحب نام صنعت خودرو باشد به طور قطع رضایت مردم در حوزه کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش فراهم خواهد شد.

                  قربانی با اشاره به برنامه ها و سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 94 در حوزه صنعت خودرو،اظهار داشت: افزایش سهم ساخت داخل، بستر سازی برای سرمایه گذاری و توسعه محصولات صادرات گرا از جمله محورهای عمده این سیاست ها به شمار می آید که چنانچه این برنامه با استفاده از فرصتی که پس از بیانیه سوییس و سپس توافق نهایی ایجاد شده، دنبال شود صنعت خودرو نه تنها به لحاظ تولید یک محصول پاسخگوی نیاز مردم خواهد بود بلکه به اقتصاد کشور کمک بسزایی خواهد کرد.

                  سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با اشاره به تاثیر روانی رفع تحریم ها بر قیمت خودرو، گفت: در صورتی که همه تحریم ها رفع شوند تولید اقتصادی خواهد شد و در آن شرایط به یک نکته مهم دست پیدا می کنیم و آن هم تولید رقابتی است.

                  قربانی افزود: با توجه به این شرایط تولید خودرو در کشور به طور قطع رقابتی می شود که در نتیجه قیمت هم رقابتی خواهد شد.
                  كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                  نظر

                  • سلطان بورس
                    كاربر فعال
                    • Aug 2011
                    • 3373

                    #3159
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو


                    سال شروع شد و مجدد افزایش قیمت خودرو !!!!

                    نظر

                    • ایرج اکبری
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 10934

                      #3160
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      رئیس شورای رقابت:
                      افزایش یک درصدی قیمت خودرو قانونی است


                      شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

                      رئیس شورای رقابت با بیان اینکه قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی افزایش نیافته است، گفت: افزایش یک درصدی قیمت خودرو ناشی از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده قانونی است.

                      رضا شیوا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه شورای رقابت صرفا قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی را تعیین می‌کند اظهار کرد: شورا در هزینه‌های دیگر خودرو شامل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، شماره‌گذاری و ... که هزینه‌های قانونی به شمار می‌رود، دخالتی ندارد.

                      وی درباره افزایش قیمت برخی از خودروهای داخلی از جمله محصولات سایپا گفت: قیمت کارخانه‌ای هیچ کدام از خودروهای داخلی افزایش پیدا نکرده و مردم باید مبلغ افزوده شده را حساب کنند و اگر بیش از مالیاتی بوده که قانونگذار تصویب کرده، می توانند به سازمان‌های ذیصلاح از جمله سازمان حمایت یا سازمان تعزیرات حکومتی شکایت کنند.

                      رئیس شورای رقابت همچنین درباره جلسه هفته آینده این شورا گفت: از نهادهای مربوطه خواسته‌ایم که تورم بخشی نهاده‌های تولید خودرو و مسائل کیفی را در اختیار ما قرار دهند که بر اساس آن قیمت‌گذاری جدید خودروهای داخلی انجام شود.

                      شیوا با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی کاهش پیدا نخواهد کرد، ادامه داد: به هر حال ما در سال گذشته نیز تورم داشته‌ایم. هر چند که دلمان نمی‌خواهد خودرو گران شود و امیدواریم در همین قیمت بماند، اما کاهش قیمت فعلا غیرمنطقی و غیرعلمی است.

                      انتهای پیام
                      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                      نظر

                      • ایرانی
                        ستاره دار(1)
                        • Jun 2011
                        • 2579

                        #3161
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        پارس خودرو ( خـپـارس )

                        زمزمه‌های فروش پارس خودرو به یک ابرقطعه ساز همچنان به گوش می رسد، اما هم‌اکنون پای شرکت فرانسوی رنو هم به خرید این سهام باز شده است و برخی می‌گویند که قرار است این شرکت فرانسوی نیز سهمی از پارس خودرو داشته باشد.

                        منبع خبر : اتاق تحلیل سایت بورس24
                        آخرین ویرایش توسط ایرانی؛ 2015/04/13, 20:46.

                        نظر

                        • ایرج اکبری
                          عضو فعال
                          • Dec 2011
                          • 10934

                          #3162
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          پیش‌بینی افزایش قیمت سنگین وزن‌های خودرویی

                          چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۹

                          یک تولیدکننده خودروهای تجاری گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودروهای تجاری در سال جاری حدود 10 درصد افزایش یابد.

                          ناصر اسفنجی - مدیرعامل ارس خودرو دیزل - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: قیمت خودروهای تجاری رأساً از سوی تولیدکنندگان تعیین شده و شورای رقابت دخالتی در این حوزه ندارد.

                          وی با بیان اینکه در سال جدید تعرفه واردات قطعات سی‌کی‌دی بین پنج تا 10 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: همچنین مالیات بر ارزش افزوده نیز با رشد یک درصدی، از هشت به 9 درصد افزایش یافته است.

                          مدیرعامل ارس خودرو دیزل ادامه داد: علاوه بر آن میزان حقوق و دستمزد پرسنل نیز 17 درصد و نرخ ارز مبادله‌ای نیز بین 16 تا 17 درصد افزایش یافته است.

                          وی افزود: بنابراین برای جبران رشد هزینه‌های تولید باید قیمت خودروهای تجاری حدود 10 درصد افزایش یابد که البته این افزایش قیمت منوط به کشش بازار خواهد بود.

                          اسفنجی با بیان اینکه تولید این شرکت در سال گذشته با رشد بالایی به 4421 دستگاه رسید، تصریح کرد: در صورت رفع برخی ابهامات و راه‌اندازی طرح‌های عمرانی رشد تولید در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.
                          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                          نظر

                          • لولی بربط زن
                            عضو فعال
                            • Nov 2013
                            • 1862

                            #3163
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            معاون نعمت‌زاده به مهر خبرداد:

                            موافقت باورودخودروسازان آمریکایی/ ۷ پیش‌شرط شراکت ایرانی-آمریکایی

                            نجفی منش تصریح کرده بود: آمریکایی برای حضور و سرمایه‌گذاری در بازار ایران ابراز علاقه کرده‌اند و منتظرند تا بیانیه لوزان به یک توافق‌نامه تبدیل شوند و به بازار ایران ورود کنند، اما هم اکنون رایزنی‌هایی صورت گرفته که باید اجازه داد ریزه‌کاری‌های آن، در یک زمان مناسب‌تر اطلاع‌رسانی شود. شناسهٔ خبر: 2562020 یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت معاون وزیر صنعت، با بیان اینکه منعی برای ورود خودروسازان آمریکایی به صنعت خودروی ایران وجود ندارد، در عین حال، ۷ پیش شرط شراکت ایرانی-آمریکایی را اعلام کرد. محسن صالحی‌نیا در گفتگو با مهر در خصوص مذاکره خودروسازان آمریکایی با خودروسازان ایرانی گفت: اصولا وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست‌گذار این بخش است و شرکت‌های خودروساز داخلی براساس سیاست‌هایی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست‌گذاری می‌شود، باید با خودروسازان آمریکایی مشارکت داشته باشند.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منعی برای همکاری خودروسازان ایرانی با خودروسازان آمریکایی وجود ندارد، افزود: در این همکاری مشترک، باید ۷ پیش‌شرط اعم از همکاری مشترک، ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی، سرمایه‌گذاری، ایجاد پلت فرم و طرح توسعه آن، عمق‌بخشی ساخت داخل و استفاده از توانمندی قطعه‌سازان داخلی در رابطه با توسعه صنعت خودرو رعایت شود.وی تصریح کرد: اگر شرکت‌های خودروساز بتوانند براساس این سیاست‌ها مذاکراتی را با شرکت‌های مختلف دنیا چه آمریکایی و چه غیرآمریکایی داشته باشند، منعی برای شراکت وجود ندارد. در واقع حضور شرکت‌هایی که اصولا از نظر قواعد ایران بتوانند مراوده صنعتی و تجاری داشته باشند، بلامانع است.صالحی‌نیا با بیان اینکه اطلاع ویژه‌ای از اینکه این مذاکرات در چه مرحله‌ای است، ندارم، خاطرنشان کرد: لیکن به لحاظ سیاست‌های کلان، اگر این همکاری در چارچوب این سیاستها باشد؛ منعی برای آن نیست. البته در تجارت خارجی کشور نیز جایی که همکاری با شرکت‌های آمریکایی منع شده باشد، وجود ندارد.پیش از این، محمدرضا نجفی‌منش عضو شورای سیاستگذاری خودرو در گفتگو با مهر با بیان اینکه خودروسازان آمریکایی رایزنی‌هایی را با خودروسازان و مسئولان ایرانی برای حضور در بازار خودروی ایران خبرداده و گفته بود: هر حضوری که باعث ارتقای تکنیک و مجهز شدن خودروسازان ایرانی به تکنولوژی روز شود، بسیار مناسب به نظر می‌رسد و ایران از آن استقبال می‌کند، این در حالی است که قراردادها باید به سرمایه‌گذاری مشترک و صادرات بیانجامد.وی افزوده بود: نکاتی در مورد عقد قرارداد با خودروسازان آمریکایی حتما لحاظ خواهد شد که نمونه آن، منافع ملی باید در این قراردادها لحاظ شود و صنعت داخلی باید در یک قرارداد جوینت ونچر «برد- برد»، تولید مشترک با خودروساز آمریکایی داشته و بخشی از تولیدات را صادر کند.
                            ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                            نظر

                            • ایرج اکبری
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 10934

                              #3164
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              همکاری ایران و ایتالیا در صنعت خودرو

                              وزیر صنعت، از آمادگی ایران برای توسعه همکاری با ایتالیایی‌ها خبرداد و گفت: در زمینه نصب فیلتر بر روی خودروهای دیزلی، تولید کاتالیست‌های مناسب و طراحی و ساخت موتور خودرو می‌توان با ایتالیا همکاری کرد .



                              به گزارش مهر، محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار با وزیر محیط‌زیست و حفاظت از پهنه‌های خاکی و و دریایی جمهوری ایتالیا گفت: سابق همکاریهای شرکتهای ایتالیایی در زمینه های مختلف همچون نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و هم اکنون باید این روابط را تجدید و گسترش دهیم .



                              وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ایران عنوان کشوری که در حال صنعتی شدن است، تمایل دارد از تجارب کشورهای صنعتی استفاده کند .



                              وی با اشاره به الزام دولت مبنی بر نصب فیلترهای مخصوص برای خودروهای دیزلی، تصریح کرد: می‌توانیم با شرکتها ی ایتالیایی در این زمینه و سایر بخش های صنعت خودرو همکاری داشته باشیم .



                              نعمت‌زاده افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید کاتالیست های مناسب خودرو و طراحی و ساخت موتور خودرو با حداقل مصرف سوخت و آلایندگی، آمادگی سرمایه‌گذاری مشترک با شرکتهای ایتالیایی در این خصوص را داریم .



                              وی یادآور شد: ما در کشورمان یک مرکزتحقیقات و طراحی موتور خودرو داریم که مجهز به تجهیزات پیشرفته است و با توافقات بعمل آمده از نظرات متخصصین ایتالیا بهره خواهد گرفت .



                              نعمت زاده در ادامه با اشاره به اینکه تلاش می کنیم در زمینه محیط زیست از رویه های پذیرفته شده جهانی پیروی کنیم، افزود : ما در تمامی استانهای کشورمان در هر اداره صنعت، معدن وتجارت واحد HSEو محیط زیست مستقر بوده که جدای از ساختار سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می کنند .



                              وی افزود: در واحدهای HSE علاوه برنظارت بر فعالیتهای صنعتی، معدنی ومسایل فنی و تکنولوژیکی در رابطه با سرمایه گذاریهای جدید صنعتی ومعدنی نظارت زیست محیطی بطور کامل صورت می گیرد .



                              نعمت زاده گفت: هم اکنون تولید تمام خودروهای کشور با سوخت یورو ۴ صورت می گیرد و تلاش داریم به سمت یورو ۵ و ۶ برویم .



                              وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تمامی کارشناسان صنعتی و معدنی ملزم به استفاده از کارگاههای آموزشی و سمینارهای تخصصی زیست محیطی هستند، افزود: ازهمکاریهای متقابل با کشور ایتاالیا در این زمینه ها استقبال می کنیم .



                              وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون تراز تجاری ایران و ایتالیا بخاطر مسایل تحریم از ۶ و ۷ میلیارد دلار به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده و این موضوع بطور قطع به ضرر هر دو کشور ایران و ایتالیا بعنوان سومین اقتصاد بزرگ اروپایی تلقی می شود .



                              وی در ادامه ضمن دعوت برای بازدید از غرفه ایران در اکسپو ۲۰۱۵ گفت: در این نمایشگاه، غرفه ایران همجوار غرفه ایتالیا است و امیدواریم بتوانیم زمینه لازم برای همکاری دو کشور بیش از پیش فراهم شود ..



                              در این دیدار جان لوکا گالت، وزیر محیط زیست و حفاظت از پهنه های خاکی و و دریایی جمهوری ایتالیا گفت: این دیدار برای کشور ایتالیا برای رقم زدن آینده بهتر روابط با جمهوری اسلامی ایران مهم تلقی می شود .



                              وی افزود: خرسندیم که برگزاری اکسپو ۲۰۱۵ میلان در آستانه حصول توافقات هسته‌ای در حال شکل گیری است و این موضوع را به فال نیک می گیریم .



                              به گفته لوکا گالت؛ ما در اکسپو۲۰۱۵ میلان از غرفه های جمهوری اسلامی ایران به همراه وزیر صنایع ایتالیا دیدار خواهیم کرد .



                              وزیر محیط زیست و حفاظت از پهنه های خاکی و و دریایی جمهوری ایتالیا در ادامه با اشاره به اینکه در سفر خود به جمهوری اسلامی ایران تجارب خوبی را کسب کرده است، افزود: همکاریهای آینده ما در حال شکل گیری است و باید دوام و قوام بیشتری به خود گرفته و در عرصه های محیط زیست سطح همکاریها بیشتر شود .



                              وی گفت: شرکتهای ایتالیایی برای انجام بازاریابی برای نصب دستگاهی که اگزوز بخش خروجی خودروها را کنترل کرده و آلودگی ایجادی را کنترل می‌کند؛ آمادگی دارند .
                              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                              نظر

                              • لولی بربط زن
                                عضو فعال
                                • Nov 2013
                                • 1862

                                #3165
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌و‌گو با فرارو: افزایش قیمت خودرو منتفی نیست
                                کد خبر: ۲۳۱۲۸۹
                                ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

                                فرارو- افزایش قیمت خودرو در دستور کار شورای رقابت است. دبیر انجمن خودروسازان با بیان این مطلب منتفی شدن موضوع افزایش قیمت را رد کرد و گفت: با افزایش هزینه‌های تولید چاره جز افزایش قیمت نداریم.

                                از ابتدای سال جدید، با وجود کاهش نرخ تورم و تفاهم هسته ایی در لوزان که بازار را به ثبات قیمت‌ها امیدوار کرده بود، زمزمه‌های افزایش قیمت خودرو شنیده می‌شود.

                                بخشی از این افزایش قیمت مربوط به مصوبات قانونی است - نرخ بیمه شخص ثالث، شماره‌گذاری خودرو و مالیات بر ارزش افزوده و... - که هر ساله انجام می‌شود. با این حال خودروسازان با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید خواستار افزایش ۵ تا درصد قیمت‌ها هستند.

                                اگرچه رضا شیوا، رییس شورای رقابت نیز چندی قبل اعلام کرده بود که بعد از اعلام اطلاعات مربوطه از سوی بانک مرکزی در جلسات شورای رقابت به این درخواست رسیدگی و تصمیم گیری می‌شود؛ اکنون خبرهای مبنی بر منتفی شده این بررسی‌ها به گوش می‌رسد.

                                محمدعلی مددی عضو ناظر در شورای رقابت در گفت‌و‌گویی گفته است که این بررسی‌ها که با توجه به بخشنامه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور درخصوص تغییر ندادن قیمت‌ها و اعلام محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبنی بر افزایش نیافتن قیمت کالا‌ها، افزایش قیمت خودرو در سال ۹۴ نیز از دستور کار شورای رقابت خارج شده است.

                                اگر این طور باشد براساس اعلام شورای رقابت خودرو سازان مجاز هستند تنها یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را بر قیمت خودرو‌ها اضافه کنند.

                                این درحالی است که احمد نعمت بخش دبیر انجمن خوروسازان در گفت‌و‌گو با فرارو نسبت به این اظهارات مددی واکنش نشان داد و گفت: آقای مددی به عنوان یک عضو شورا می‌توانند هر حرفی بزنند اما سندیت ندارد.

                                وی با تاکید بر اینکه اظهارات رضا شیوا رییس شورای رقابت باید در این خصوص مرجع باشد، گفت: ما تقاضای افزایش قیمت را داده‌ایم و شورا به محض دریافت کردن نرخ تورم بخشی از طرف بانک مرکزی به این درخواست رسیدگی می‌کند.

                                دبیر انجمن خودروسازان افزود: هزینه‌های تولید بالا رفته و ما چاره جز افزایش قیمت نداریم. نرخ ارز مبادله ایی که سال قبل ۲۵۵۰ تومان بود الان به ۲۸۳۰ رسیده است. حقوق پرسنل ۱۷ درصد افزایش داشته، تعرفه مواد اولیه وارداتی ۶ درصد گران شده و مواد اولیه داخلی نیز هر روز گران‌تر می‌شود.

                                نعمت بخش ادامه داد: به عنوان مثل فولاد یزد سال قبل دو بار افزایش قیمت داشت و امسال نیز ۳ درصد افزایش داشته است. آقای وزیر نیرو می‌گویند که آب و برق امسال گران نمی‌شود اما فراموش کرده‌اند که در اسفند ماه افزایش پیدا کرده بود. گاز هم ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. به این ترتیب همه عوامل تولید افزایش قیمت داشته و ما نمی‌توانیم قیمت‌ها را تغییر ندهیم.

                                وی در پاسخ به اینکه چرا با افزایش تولید، این کسری‌ها را جبران نمی‌کنید؟ گفت: سال قبل نیز همین کار را کردیم و تنها ۳ درصد قیمت خودرو را افزایش دادیم. این کار بیش از این مقدور نیست زیرا آنقدر مشتری نداریم که افزایش تولید مساله را حل کند.

                                دبیر انجمن خودوسازان با اشاره به اینکه همه شرکت‌ها در بورس هستند و اطلاعات آن قابل دسترسی است، گفت: به عنوان مثال می‌بینید که سایپا در سال قبل یک ریال به سهامداران سود نداده است این یعنی هیچ سودی وجود ندارد.

                                وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه قیمت خودرو در سال ۹۴ چند درصد افزایش می‌یابد، گفت: این بستگی به نظر شورای رقابت دارد اما برآورد ما بین ۵ تا ۱۰ درصد است.

                                گفتنی است که درخواست افزایش قیمت خودرو اکنون با مخالفت‌های جدی در وزارت صنعت و معدن مواجه است. محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مجتبی خسروتاج، سخنگوی این وزارتخانه با تاکید بر افزایش یک‌درصدی قیمت خودرو که محقق شد، اعلام کردنده‌اند که هیچ گونه افزایش قیمت برای خودرو در دستور کار نیست.

                                به هر حال آخرین اظهارات رضا شیوا، رئیس شورای رقابت که هفته گذشته اعلام شد از بررسی تعیین قیمت خودرو در جلسات شورای رقابت به‌دنبال درخواست خودروسازان و اعلام نتیجه تا دو هفته آینده حکایت می‌کرد.
                                ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                                نظر

                                در حال کار...
                                X