اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • negarminavi
    عضو فعال
    • May 2013
    • 35715

    #3196
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    یک کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد
    تولید و واردکنندگان خودرو، دو لبه قیچی!

    یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروسازان داخلی و نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی مانند دو لبه یک قیچی هستند که حقوق مصرف‌کنندگان را پایمال می‌کنند.

    امرالله امینی در گفت‌وگو با خیرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: متاسفانه انحصاری بودن تولید خودرو در ایران باعث شده که توجه به نیاز و خواست مشتریان از سوی خودروسازان داخلی در اولویت آخر قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه متاسفانه بازار خودروهای وارداتی نیز از سال گذشته به همین سرنوشت دچار و انحصاری شده است، خاطرنشان کرد: نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی نیز هم‌اکنون به موازات خودروسازان داخلی، به انحصارگر بازار خودروهای وارداتی تبدیل شده‌اند.

    این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: نمایندگی‌های رسمی واردکننده خودرو در سال‌های گذشته و زمانی‌که واردات خودرو رقابتی بود تخلفاتی چون واردات خودرو با ارز مرجع 1226 تومانی و فروش آن با نرخ آزاد حدودا 3500 تومانی را مرتکب شدند و هم‌اکنون که بازار انحصارا در اختیار آن‌هاست باید دید چه خواهند کرد.

    وی افزود: خودروسازان داخلی نیز همچنان به تولید خودروهایی که پلت‌فرم آنها مربوط به حدود سه دهه پیش است ادامه می‌دهند و متاسفانه مردم مجبورند این خودروها را با قیمت‌های آن‌چنانی و با ایرادات مختلف کیفی خریداری کنند.

    امینی با بیان اینکه در علم اقتصاد و تجربیات مختلف ثابت شده که انحصار در هر بازاری حاصلی جز رانت و فساد ندارد، تصریح کرد: در این زمینه سازمان‌های مربوطه باید طرحی را برای رفع انحصار از فرایند تولید و واردات خودرو تهیه و اجرایی کنند.

    این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: البته رفع انحصار از تولید خودرو امری دشوار و زمان‌بر است اما وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند به سرعت و با یک دستورالعمل واردات خودرو را از وضعیت انحصاری فعلی خارج کند.

    وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو مانند دو لبه یک قیچی و هر کدام به‌گونه‌ای حقوق مصرف‌کنندگان را تضییع می‌کنند در حالیکه فلسفه آزاد شدن واردات خودرو این بود که واردات به عنوان رقیب تولید داخلی عمل کرده و باعث ارتقای کیفیت خودروهای داخلی شود.

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #3197
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد
      افزایش 20 تا 30درصدی قیمت خودرو پس از مذاکرات هسته‌ای

      شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

      در حالی که بسیاری بر این عقیده‌اند قیمت خودرو در صورت توفیق مذاکرات هسته‌یی کاهش خواهد یافت، یک کارشناس اقتصادی پیش‌بینی کرد که هر چند نتیجه مذاکرات ایران و کشورهای 5+1 تاثیر بسیار زیادی روی شرایط اقتصادی کشور خواهد داشت اما این مذاکرات چه به توافق منتهی بشود و چه نشود، قیمت بسیاری از محصولات از جمله خودرو افزایش خواهد یافت.

      فرشاد طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه برخی رویه های اقتصادی کشور واقعیت هایی است که ربطی به بودن و نبودن تحریم‌ها ندارد، گفت: همانطور که برخی فعالان و کارشناسان اقتصادی پیشتر هم اشاره کردند، تنها حدود 30درصد از مشکلات موجود مربوط به تحریم‌های بین‌المللی بوده و متاسفانه 70درصد باقیمانده همچنان تاثیر خود را حفظ خواهند کرد.

      وی ادامه داد: محدودیت‌هایی که از آنها به عنوان «تحریم های داخلی» نام برده می‌شود، موانع موجود در فضای کسب و کار و سوءمدیریت‌ها از دیگر عواملی هستند که روند «همیشه افزایشی» قیمت‌ها را حفظ خواهند کرد، مگر اینکه برای آنها نیز چاره اندیشی شود.

      طالبی در ادامه به طور مشخص به صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: آنچه قیمت هر محصول از جمله خودرو را تعیین می کند عوامل موثر بر قیمت تمام شده است که مرور تفکیک شده این عوامل نشان می دهد در سال جاری هزینه منابع انسانی، نرخ حمل و نقل، قیمت مواد اولیه و حامل‌های سوخت افزایش 10 تا 40درصدی داشته‌اند.

      وی افزود: کاملا طبیعی و قابل پیش‌بینی است که با افزایش عوامل و فاکتورهای موجود در فرمول شورای رقابت، خودروسازان درخواست افزایش 20 تا 30درصدی محصولات خود را به این شورا ارائه کنند و شورا نیز نمی‌تواند فرمول خود را نقض کند یا نادیده بگیرد.

      این کارشناس اقتصادی در خصوص تاثیر نتایج مذاکرات بر قیمت خودرو نیز گفت: در صورتی که مذاکرات به نتیجه نرسد و توافق صورت نگیرد، علاوه بر ادامه روند قبلی، تاثیرات واقعی و روانی منفی بر بازار و اقتصاد ایران شامل تغییرات نرخ ارز و صنعت خودرو نیز می‌شود و افزایش قیمت محصولات این صنعت تا 30درصد نیز دور از ذهن نیست.

      وی اظهار کرد: در صورتی که مذاکرات به توافق ایران و کشورهای غربی منجر شود، ماه‌ها طول می‌کشد تا تاثیر آن در بخش های مختلف آشکار شود، زیرا در بهترین حالت پایان سال میلادی زمان اجرای بندهای مورد توافق خواهد بود. در این حالت را هم می‌توان پیش‌بینی کرد که خودروسازان درخواست افزایش 20درصدی قیمت خودرو را ارائه کنند.

      طالبی با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم با رفع تحریم‌ها وارد مدینه فاضله‌ شویم و به عنوان مثال دلار به قمیت هزار تومان برگردد، افزود: رسیدن به توافق احتمالی و اجرای آن در بهترین حالت، روند رو به نزول شرایط اقتصادی را کندتر یا متوقف می‌کند. متاسفانه عده‌ای فکر می‌کنند در صورت توافق قیمت کالاها کاهش می‌یابد و به زمان قبل از تحریم ها بر می‌گردد، در حالی که هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

      وی پیش‌بینی کرد که در صورت ادامه تحریم‌ها حدود 30درصد و در صورت رفع آنها نزدیک به 20درصد قیمت خودرو افزایش یابد.
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • نجاT...
        عضو فعال
        • Dec 2013
        • 2639

        #3198
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        نخستین شرکت ایرانی و ایتالیایی طراحی خودرو در ایران پایه گذاری شد...


        گروه صنعتی ایران خودرو در راستای توسعه محصولات جدید و تکمیل زنجیره ارزش صنعت خودرو و با توجه به ضعف در حوزه طراحی و فرآیندهای وابسته با دو شرکت «تیسر» از ایران و «بی.دی.آی» از ایتالیا برای طراحی خودرو در ایران توافق نامه ای سه جانبه امضا کرد.

        تشکیل این شرکت براساس برنامه های راهبردی گروه صنعتی ایران خودرو برای تحقق سند اهداف و سیاست های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 و با هدف تکمیل حلقه طراحی خودرو در کشور، صورت گرفته است.

        کارشناسان و فعالان خودروسازی، همواره توان طراحی محصول را یکی از حلقه های مفقوده صنعت خودرو در ایران عنوان کرده اند.

        شرکت مشترک طراحی خودرو این فرصت را ایجاد می کند تا طراحان، صنعتگران و دانشگاهیان کشورمان در همکاری نزدیک با نخبگان طراحی دنیا، نه تنها به صورت عملی آموزش های لازم را فرا بگیرند، بلکه نقش مهمی در طراحی خودروهای جدید و به روز دنیا در داخل کشور داشته باشند.

        طراحی خودرو و اجزای آن ، کلیه فعالیت های مهندسی «B.I.W »، یک پارچه سازی طراحی «C.A.E »، نمونه سازی، پشتیبانی طراحی و مهندسی ساخت و تولید قطعات و مجموعه ها، مدیریت آزمون ها و صحه گذاری کامل خودرو را در بر می گیرد.

        لازم به ذکر است تاکنون شرکت های ایرانی در زمینه طراحی خودرو نقش بسیار کم‌رنگی داشته اند و این بخش از فرآیند خودروسازی در کشورهای دیگر انجام می شده است.

        این اقدام منحصر به فرد که برای نخستین بار در کشورمان با پی گیری و مدیریت گروه صنعتی ایران خودرو در بخش خصوصی صورت می گیرد، می تواند ضمن پوشش خلاء طراحی صنعتی و طراحی محصول، در صنعت خودرو به عنوان گامی بنیادین در فعال سازی واحدهای طراحی و مهندسی کشور زمینه ساز نهادینه شدن دانش طراحی در کشورمان شود...
        انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

        نظر

        • mohsenakbari
          عضو عادی
          • Aug 2013
          • 211

          #3199
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          با این خبر بالا خاور راحت بالای 50%+ باز میشه

          نظر

          • سلطان بورس
            كاربر فعال
            • Aug 2011
            • 3373

            #3200
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط mohsenakbari پست شده است View Post
            با این خبر بالا خاور راحت بالای 50%+ باز میشه
            دوست عزیز گفته شده در دو مرحله
            اول 66%
            دوم 100% از تجدید دارایی
            شما میدونید تا افزایش سرمایه اول از آورده داده بشه و کل مراحل ثبت و ... انجام بشه چقدر طول میکشه !!!! تازه بعدش میرسه سر افزایش سرمایه دومی
            50% + :O یه چیزی بگین با عقل جور در بیاد
            در شرایط توافق 20% مثبت باز میشه

            نظر

            • mohsenakbari
              عضو عادی
              • Aug 2013
              • 211

              #3201
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              اخبار مجمع خاور :
              افزایش سرمایه ۱۶۶درصدی شرکت تا پایان سال در دو مرحله در مجمع اعلام شد که در دو مرحله ۶۶درصدی و ۱۰۰درصدی شکل می گیرد در ضمن این خبر زیان شرکت هم از ۶۳تومان به ۸تومان کاهش پیدا خواهد کرد که حکم تعدیل مثبت ۸۸درصدی برای شرکت دارد که توسط مدیر شرکت در مجمع اعلام شد .
              شرکت برای تولید چند مدل خودرو هم برنامه های مدونی دارد که به زودی به بازار عرضه خواهند شد که برخی از این تولیدات با همکاری شرکت بنز تولید خواهد شد.

              نظر

              • negarminavi
                عضو فعال
                • May 2013
                • 35715

                #3202
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                دبیر انجمن خودروسازان ایران:
                تولید خودرو زیان‌ده شده است/"شیوا" بهتر است استعفا دهد!

                دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: به دلیل عدم اقدام شورای رقابت در تعیین قیمت جدید خودروها در سال جاری، تولید بسیاری از این محصولات زیان‌ده شده است. رییس شورای رقابت اگر نمی‌تواند به وظیفه‌اش در این زمینه عمل کند بهتر است استعفا دهد.

                احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در زمینه زیان‌ده شدن تولید خودرو نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است، اظهار کرد: متاسفانه شورای رقابت به مصوبه خودش که همان تعیین دوره‌ای قیمت خودروها براساس تورم‌ فصلی و سالانه است نیز عمل نمی‌کند.

                وی با بیان اینکه قیمت خودروها از ابتدای سال گذشته تاکنون تغییری نداشته است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که نرخ دلار مبادله‌ای با رشد 15 درصدی در مقایسه با سال گذشته از 2540 تومان به 2943 تومان افزایش یافته است.

                دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: همچنین در سال جاری تخصیص ارز مبادله‌ای برای واردات برخی از مواد اولیه وارداتی صنعت خودرو به‌ویژه فولاد متوقف شده و خودروسازان و قطعه‌سازان مجبور به استفاده از ارز آزاد هستند ضمن‌ آنکه تعرفه واردات مواد اولیه صنعت خودرو نیز از چهار الی شش درصد به 10 الی 15 درصد افزایش یافته است.

                وی افزود: امسال میزان حقوق و دستمزد کارکنان 17 درصد و با احتساب هزینه‌های جانبی معادل 22 درصد رشد داشته ضمن آنکه نرخ آب، برق و سوخت نیز افزایش یافته است که تمام این موارد افزایش قیمت مواد اولیه داخلی صنعت خودرو و قطعه را به دنبال داشته است.

                نعمت‌بخش با بیان اینکه با توجه به این موارد نرخ تورم بخشی صنعت خودرو در سال جاری افزایش یافته است، تصریح کرد: در این شرایط شورای رقابت براساس مصوبه خودش موظف به تعیین قیمت جدید خودروها براساس تورم بخشی در ابتدای سال جاری بود اما تاکنون از این اقدام خودداری کرده که نتیجه آن زیان‌ده شدن تولید بسیاری از خودروها با قیمت‌های فعلی است.

                وی ادامه داد: این وضعیت در حالی است که با توجه به افزایش عرضه خودرو در یک سال و نیم گذشته، قیمت‌های حاشیه بازار بسیاری از خودروها از بین رفته و شورای اقتصاد می‌تواند با استفاده از این فرصت مصوبه سال 1390 خود مبنی بر انحصاری بودن خودروهای سواری را لغو کند.

                دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: در این شرایط نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال و از او خواسته‌ایم که یا قیمت خودرو آزاد شده یا شورای رقابت به وظیفه خود که همان تعیین قیمت‌ جدید خودروها است عمل کند تا شرکت‌های خودروسازی از وضعیت زیان‌دهی فعلی خارج شوند.

                وی خاطرنشان کرد:‌ براساس ماده 90 اصل 44 قانون اساسی در صورتی‌که دولت قیمت فروش کالا و خدمات بنگاه‌های مشمول واگذاری یا سایر بنگاه‌های غیر دولتی را کمتر از قیمت بازار تعیین کند، مکلف به پرداخت مبلغ ضرر و زیان یا کسر معادل آن از بدهی مالیاتی بنگاه مربوطه است بنابراین شورای رقابت اگر به هر دلیلی نمی‌خواهد قیمت جدید خودروها را تعیین کند، حداقل به این اصل قانونی عمل کند.

                نظر

                • ایرج اکبری
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 10934

                  #3203
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  «مرسدس بنز» هفته دیگر به ایران می‌آید

                  پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱

                  ده‌ها شرکت آلمانی، اوایل هفته آینده و بعد از توافق ایران و 1+5 به عنوان نخستین هیأت بلندپایه اروپایی وارد تهران می‌شوند.


                  به گزارش ایسنا، خبرآنلاین با اعلام این خبر، نوشت: لینده، زیمنس، مرسدس دایملر، باسف، فولکس واگن، جی آی زد (GIZ) و ده‌ها شرکت آلمانی، اوایل هفته آینده و بعد از توافق ایران و 1+5 به عنوان نخستین هیأت بلند پایه اروپایی وارد تهران می‌شوند.

                  حسین اسماعیلی، مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت با اشاره به سفر هفته آینده هیأت آلمانی به تهران با بیان اینکه سفر این هیأت، نخستین سفر یک هیأت بلندپایه اروپایی بعد از توافق ایران و 1+5 به تهران است، گفت: «آلمان‌ها به عنوان بزرگترین شرکای تجاری ایران قبل از تحریم، از توانمندی بالای در زمینه های مختلف صنعتی برخوردار هستند.»

                  وی با بیان این که در این سفر، 10 شرکت از بزرگترین شرکت‌های آلمانی به همراه تعداد زیادی از شرکت‌های کوچک حضور دارند، افزود: «توانمندی این شرکت‌ها در زمینه تکنولوژی و تامین تجهیزات بسیار بالاست.»

                  اسماعیلی درباره برنامه این هیات در ایران هم اظهار کرد: «همزمان با سفر این هیات تجاری، سیاسی، اقتصادی هماهنگی لازم با اتاق بازرگانی ایران، بخش خصوصی، بخش دولتی برای انجام مذاکرات سازنده انجام شده است و آنها قرار است با وزیر نفت، وزیر امور خارجه، وزیر صنعت، معدن، تجارت، وزیر نیرو، اعضای اتاق بازرگانی ایران دیدار و گفت‌وگو کنند.»

                  به گفته مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت، این سفر نقطه عطفی در روابط بین دو کشور که مدتی در روابط آنها خلل ایجاد شده بود، است.

                  اسماعیلی درباره این که آیا در این سفر قراردادی مابین دو کشور امضا خواهد شد، تصریح کرد: «قطعا عقد قرارداد و شروع مذاکره نیازمند زمان است اما این سفر می تواند شروع خوبی برای آغاز همکاری‌ها و عقد قرارداد باشد.»

                  وی مهمترین هدف این سفر را آشنایی بخش خصوصی و دولتی دو کشور از توانمندی یکدیگر اعلام کرد و درباره درخواست دیگر کشورها برای حضور در ایران هم گفت: «هم‌اکنون در خواست‌های زیادی از کشورهای اروپایی برای حضور در ایران وجود دارد که بعد از تایید و نهایی شدن اعلام خواهند شد.»

                  مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت درباره توافقنامه روز گذشته ایران و 1+5 هم گفت: «سفر هیأت آلمانی به ایران نشان دهنده موثر بودن این توافقنامه است و این توافقنامه مسیر را برای حضور شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران به ایران هموارتر می‌کند.»

                  بر اساس این گزارش، هیأت 60 نفره آلمانی به ریاست زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور نیز هست، اواسط هفته آینده برای گسترش روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی و به دعوت بیژن زنگنه، وزیر نفت وارد تهران می‌شوند.
                  كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                  نظر

                  • rad
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 557

                    #3204
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    سلام دوستان
                    من 2 شنبه با تمام وجود سهم خاور میخرم.با تمام وجود.
                    سپاس دار شماییم.
                    آخرین ویرایش توسط rad؛ 2015/07/18, 00:13.

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #3205
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      نعمت‌زاده اعلام کرد:
                      قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد/ توافق‌نامه‌های تجاری آماده امضا شد

                      وزیر صنعت، با تاکید بر اینکه قیمت خودروهای داخلی پس از توافق هسته‌ای کاهش نمی‌یابد، گفت: توافق‌نامه‌هایی با برخی کشورها برای گسترش همکاری‌های تجاری آماده شده است که بعد از رفع تحریم‌ها امضا می‌شود.

                      به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به امضای توافق‌نامه میان ایران و گروه ۱+۵ گفت: به طور قطع حجم مبادلات تجاری کشور بعد از رفع تحریم‌ها افزایش خواهد یافت. در این میان، مواد شیمیایی و پتروشیمی‌ها، مواد کانی مثل فولاد و مس و فلزات گران‌بها و خودروسازی در اولویت قرار دارد.

                      وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: توافق نامه‌هایی با سایر کشورها آماده شده که بعد از رفع تحریم‌ها امضا می‌شود.

                      وی تصریح کرد: قیمت خودروهای داخلی کاهش نمی‌یابد، زیرا قیمت آن را شورای رقابت تعیین می‌کند اما اگر نرخ ارز کاهش یابد، ممکن است قیمت خودروهای خارجی کاهش یابد.

                      نعمت‌زاده، یکی از اولویت های وزارتخانه متبوعش را در جذب سرمایه، حوزه تکنولوژی هایی دانست که کشور در آن عقب ماندگی دارد.
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #3206
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        متوقف شدن تولید چند وانت‌

                        تولید برخی از وانتها در شرکتهای خودروساز داخلی به صفر رسیده است.

                        به گزارش خبرنگار ایسنا، بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید چند وانت در خرداد ماه امسال متوقف شده است.

                        بر این اساس تولید وانت باردو با افت صد درصدی از 6099 دستگاه در خرداد 1393 به صفر رسیده است.

                        تولید وانت وینگل سینگل 1021 سی‌سی نیز با کاهش صد درصدی از 36 دستگاه در خرداد 1393 به صفر کاهش یافته و تولید وانت وینگل دوبل 1031 سی‌سی نیز با افت صد درصدی از 40 دستگاه در خرداد 1393 به صفر رسیده است.

                        در این مدت تولید وانت کاپرا گروه بهمن با افت صد درصدی از 34 دستگاه در خرداد 1393 صفر شده و تولید مینی‌وانت کارو گروه بهمن نیز با افت صد درصدی از شش دستگاه در خرداد 1393 به صفر رسیده است.

                        تولید وانت کاکی KY5 نیز با کاهش صد درصدی از 40 دستگاه در خرداد 1393 به صفر رسیده است.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • ایرج اکبری
                          عضو فعال
                          • Dec 2011
                          • 10934

                          #3207
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          نمایندگان فولکس‌واگن و دایملر به ایران آمدند

                          سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷

                          نمایندگان دو خودروساز آلمانی فولکس‌واگن و دایملر برای مذاکره و زمینه‌سازی برای حضور در ایران عازم تهران شده‌اند.

                          به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، با به نتیجه مذاکرات هسته‌ای خودروسازان بزرگ جهانی عزم خود را برای حضور در بازار ایران جزم کرده‌اند.

                          در این میان براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، دو خودروساز بزرگ آلمانی جزو پیشگامان این عرصه بوده و نمایندگان آنها برای مذاکره در این زمینه هم‌اکنون در تهران به سر می‌برند.

                          نمایندگان این دو شرکت خودروساز آلمانی همراه با هیات بلندپایه اقتصادی آلمان به سرپرستی معاون صدراعظم این کشور وارد ایران شده‌اند و مذاکراتی با مسوولان صنعتی کشور خواهند داشت.

                          حضور نمایندگان این دو شرکت در ایران در حالی است که شرکت فولکس‌واگن تجربه حضور و تولید محصولاتش را در ایران دارد به‌گونه‌ای که حدود یک دهه پیش برخی از محصولات این شرکت در یکی از خودروسازان داخلی تولید می‌شد.

                          البته آلمانی‌ها تنها مشتاقان حضور در بازار خودروی ایران نیستند به‌گونه‌ای که پیش از آنها رقبای فرانسوی‌شان تقریبا به توافق نهایی برای حضور در صنعت خودروی ایران دست یافته‌اند.

                          مذاکرات فشرده بین خودروسازان داخلی و دو شرکت پژو و رنو در ماه‌های گذشته در جریان بوده و آنها آنطور که خودروسازان داخلی اعلام کرده‌اند، به توافقات نهایی برای آغاز همکاری‌های مشترک نیز دست یافته‌اند.

                          در این زمینه دو خودروساز فرانسوی پذیرفته‌اند که برای حضور مجدد در بازار ایران باید نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم، انتقال تکنولوژی، تولید محصولات جدید و به‌روز و صادرات محصولات از سایت‌های تولیدی ایران اقدام کنند.

                          البته گذشته از آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها، خودروسازان آمریکایی نیز علاقه‌ای به واگذار کردن بازار ایران به رقبای خود ندارند به‌گونه‌ای که در ماه‌های اخیر با ارسال پیام‌هایی علاقه خود را برای حضور در بازار ایران ابراز کرده‌اند.

                          پیش از این ساسان قربانی - عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران، در این رابطه اظهار کرده بود:"‌ خودروسازان آمریکایی‌ از طریق برخی واسطه‌ها به خودروسازان ایرانی پیام داده‌ و خواستار سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران شده‌اند. در این زمینه شنیده می‌شود که آمریکایی‌ها مطالعات بازارسنجی برای حضور در ایران را نیز آغاز کرده‌اند و آماده‌اند با رفع تحریم‌ها فعالیت خود را در ایران آغاز کنند".

                          در این شرایط باید دید مذاکرات خودروسازان بزرگ جهانی با مسوولان صنعتی کشور به کجا رسیده و کدام شرکتها زودتر می‌توانند با شرکای ایرانی خود به توافق رسیده و تولید محصولاتشان در ایران را آغاز کنند.

                          انتهای پیام
                          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                          نظر

                          • سلطان بورس
                            كاربر فعال
                            • Aug 2011
                            • 3373

                            #3208
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            منتظر خودروی جدید رنو در ایران باشید






                            معاون اتحاد جهانی واحد توسعه کلاس A رنو Gerard Detourbet طی مصاحبه ای اظهار داشت رنو Kwid می تواند محصولی مناسب برای بازار ایران باشد که گمان می رود پس از توافق هسته ای تجدید حیات داشته باشد.

                            Detourbet طی مصاحبه ای با رویترز گفت این خودرو برای مردم به نمایش درآمده و با واکنش های مثبتی همراه بوده است. وی هم چنین بیان کرد که بیش از یک یا دو ماه برای نهایی سازی این مدل برای ایران زمان لازم است و هنوز امکان یا عدم امکان مونتاژ بومی آن مشخص نشده است.

                            Kwid ماه می امسال در چنای هند معرفی شد و رنو از برنامه عرضه آن در دوره فستیوال های سال جاری خبر داد.این خودروساز تایید کرده است که یک موتور 0.8 لیتری سه سیلندر بنزینی با بهترین میزان مصرف سوخت در این کلاس برای Kwid عرضه خواهد شد. به گفته Detourbet، نسخه ای دیزلی از این خودرو عرضه نخواهد شد.

                            Kwid که با خودروهایی همچون ماروتی آلتو 800 و هیوندای ائون در بازار هند رقابت می کند احتمالا از یک گیربکس دستی اتوماتیک شده نیز بهره خواهد برد.هم چنین نسخه ای قدرتمندتر با موتور 1.0 لیتری از این خودروی کوچک طی 6 یا 8 ماه آینده معرفی خواهد شد.

                            رنو اعلام کرده است که این خودرو قیمتی بین 4707 تا 6278 دلار خواهد داشت.
                            با این قیمت خودروهای داخلی مرخص هستن /:.yead.:/

                            نظر

                            • mhjboursy
                              ستاره‌دار (۱۳)
                              • Jul 2013
                              • 18270

                              #3209
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              سلام
                              البته خودروی ال 90 هم معروف به خودروی ارزان قیمت 5 هزار یورویی بود (یا 5000دلاری دقیق یادم نمی آید) که الان با هر جور حساب کنید 5 هزار در نمی آید و در جوار مبارکشان پراید هم با گردنی افراشته با قیمت 6-7 هزار دلار مشغول گرفتن جان های مبارک ایرانیان عزیز می باشد.
                              در ضمن ال 90 خیر سرش درصد زیادی بومی شده (مثلا)
                              پیکان هم رویش نمی شود وگر نه الان هم تولید می شد (کما اینکه قطعاتش انگار یک مقدار هنوز تولید می شود!!!)
                              «محمد حسین» هستم.
                              امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

                              نظر

                              • zorba
                                ستاره دار(3)
                                • Aug 2013
                                • 3951

                                #3210
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                در اصل توسط mhjboursy پست شده است View Post
                                سلام
                                البته خودروی ال 90 هم معروف به خودروی ارزان قیمت 5 هزار یورویی بود (یا 5000دلاری دقیق یادم نمی آید) که الان با هر جور حساب کنید 5 هزار در نمی آید و در جوار مبارکشان پراید هم با گردنی افراشته با قیمت 6-7 هزار دلار مشغول گرفتن جان های مبارک ایرانیان عزیز می باشد.
                                در ضمن ال 90 خیر سرش درصد زیادی بومی شده (مثلا)
                                پیکان هم رویش نمی شود وگر نه الان هم تولید می شد (کما اینکه قطعاتش انگار یک مقدار هنوز تولید می شود!!!)
                                ارزونترین نسخه ی به روز ال نود 5900 یورو و گرونترین نسخه ی اون 11200 یورو بود!
                                ارزونترین نسخه همه ی امکانات گرونترین نسخه ی ایران رو داشت به جز گیربکس اتوماتیک!
                                یعنی کیسه ی هوا و شیشه ی برقی جزو آپشن ها نیست!
                                پس میشه گفت نسخه ای که در ایران معمول هست(به جز گیربکس اتوماتیک) چیزی حدود 6000 هزار یورو "بود"!
                                یعنی چیزی خدود 21 میلیون تومن!
                                تازه در نظر بگیرید این مدل که در ایران تولید میشه،تولید داخلیِ و هزینه ی کمتری صرف تولیدش میشه تا ال نودی که در اتحادیه ی اروپا تولید میشده!
                                یعنی اینو در اصل سالیان پیش باید به جای پراید به ملت میدادن ولی الان ببینین این فرغونِ زشت رو به چه قیمتی و به جای چه خودروهایی به ما میندازن!
                                این خوردو در اتحادیه ی اروپا با چشم غیر مسلح دیده نمیشه! (خیلی کمیابِ-ازبس که خوبه!!!!) و از سال 2012 تولیدش متوقف شده و ورژن جدیدی از اون از 2012 تولید میشه که به مراتب به روز تر از اینه و قیمتش از 6900 یورو شروع میشه.... موارد مصرفش هم در فرانسه و یا انگلیس نیست! بلکه اکثرا در رومانی و کشورای بلوک شرق اروپا این گاری رو سوار میشن
                                خودرویی هم که ما داریم...امروز به اشکال به مراتب زیباتر و با قیمت بسیار نازل تر و از نوع ارتقا یافته در برزیل یا مکزیک تولید میشده!
                                ..........
                                بنده بسیار خوشحالم که دستکم تلفنهای همراه رو میشه در این مملکت اگرچه به قیمت گزاف ولی به روز خریداری کرد!
                                اگر همین تلفن های همراه دست ایرانخودرو و سایپا بود احتمالا ما هنوز یازده دو صفر رو به قیمت به روز شده ی 2 میلیون تومن باید خریداری میکردیم و آپشن های اضافیش هم میتونست زنگ بیدارباش و چراغ قوه باشه!
                                ............
                                من میدونم اینجا دوستان سهامدارِ این کارخونه ها هستن ولی امیدوارم به زودی درِ این دو گاری سازی و الباقی شرکتهای تابعه رو گِل بگیرن که به اسم تولید ملی و با بهانه ی اشتغال زایی و هزار دروغ و آلودگی مردم رو فریب میدن و کلاه سرشون میذارن و ایضا موجبات قتل و کشتار مردم در جاده ها میشن...
                                یکی از مولفه های باور به تغییرات اساسی در سیاست گذاری های ایران برای من همیشه بسته شدن همین دو آشغال سازی بوده....
                                به نظرم حتی بسته شدن این دو شرکتِ حرامی از توافق هسته ای هم مهمتره
                                زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

                                نظر

                                در حال کار...
                                X